Het legendarische tijdschrift Vogue gaat vanaf nu regelmatig foto's van "dikkere" modellen gebruiken. Dat besliste hoofdredactrice Anna Wintour (foto) na de succesvolle cover van Lara Stone, die een maatje 38 heeft.
"Vogue is altijd voor gezonde modellen geweest en dat zal ook zo blijven in de toekomst. Ik hoop ook dat het succes van Lara als model, hoewel haar figuur niet voldoet aan de huidige norm, de industrie zal inspireren om hun huidige voorkeur te veranderen", aldus Wintour.
Ook Lara Stone is ontevreden over haar lichaam. "Ik ben anders door mijn molliger lichaam, het zou fijn zijn als ik niet het enige model was met borsten en een kont. Als ik genoeg discipline had om superslank te zijn, zou ik dat kunnen. Ik denk soms na over diëten, maar dan eet ik een pizza. Zoals elke vrouw wil ik wel, helaas, slanker zijn", klaagt het model. Maat 42
Ondanks de mooie belofte lijkt het onwaarschijnlijk dat Vogue voor een nieuw imago kiest. Stone heeft namelijk een maatje 38 terwijl de gemiddelde vrouw nog steeds een maat 42 heeft. (br.she)
Twee derde van de mensen trakteert zichzelf af en toe op een luxueuze
aankoop. Een derde van hen houdt hier echter een slecht gevoel aan
over, blijkt uit recent onderzoek.
Tijd of producten? Een
wereldwijde enquête bij 8.100 mensen toonde aan dat luxe relatief is.
Voor een derde is het alles wat je niet nodig hebt, een vijfde zegt dat
het tijd is om te doen wat je wilt. Luxegoederen moeten mensen
eigenlijk een goed gevoel geven, maar 32 procent van degenen die zich
het kunnen veroorloven, hadden achteraf spijt van hun aankoop. Dat was
vooral zo in Groot-Brittannië en voornamelijk vrouwen hebben hier last
van. Nederlanders daarentegen voelen zich niet schuldig na een luxueuze
aankoop.
Duidelijke logo's Veel van
degenen die luxeproducten kopen, showen graag hun aankopen. Bijna alle
deelnemers kopen liever dingen waarop het merklogo duidelijk te zien
is. Fransen en Britten daarentegen kiezen eerder voor subtiele logo's
bij luxeproducten. Het ultieme luxe-item is een auto, gevolgd door
chique juwelen, merkkledij en gadgets.
Trendy
fashionista's die vroeger steevast voor blonde lokken gingen, kiezen nu
voor een kapsel dat op dat van hun grootmoeder lijkt: grijs is de trend
qua haarkleur.
Londen en catwalks In
Londen, de stad waar de meeste modetrends geboren worden, lopen tal van
fashionista's met grijs haar. Ook op de catwalks bij Gareth Pugh en
Giles Deacon zagen we modellen met deze haarkleur, die lang alleen voor
oude vrouwen bestemd was. Het is nu niet langer 'not done' voor jonge
vrouwen hun grijze haren te tonen, dat meldt nu.nl.
Niet oud "Blond
is lang dé haarkleur voor vrouwen geweest", aldus de Londense topkapper
Brownsell. "Het was een obsessie voor veel vrouwen, maar dit heeft net
voor een afkeer van de kleur gezorgd, waardoor jonge fashionista's nu
kiezen voor grijs. Het is klassiek en past perfect bij de tijd van het
jaar. Ik hou wel van mijn omalook, ik stem er zelfs mijn kledij op
af." Kapper Neil Moodie: "Grijze lokken maken een man statig, bij
vrouw staat het symbool voor oud. Jonge vrouwen als het model Kristen
McNenamy bewijzen echter dat het ook mooi is op jonge leeftijd. Een
blauwe toets aan je grijze lokken geeft een punktoets."
Pixie Geldof.
Ook
Pixie Geldof liet haar lokken grijs kleuren: "Ik ben zo lang blond
geweest dat het tijd was voor verandering. Omdat ik niets te opvallend
wilde, leek grijs de beste optie."
Aantrekkelijkheid kan je meten. De afstand tussen ogen en mond maken of
iemand mag gezien worden. Beter nieuws is dat het gemiddelde
vrouwengezicht aan de ideale afmetingen voldoet. Dat ontdekten
Amerikaanse wetenschappers.
Lengte en breedte Onderzoekers
van de universiteit van Californië, San Diego en Toronto ontdekten de
ideale maten voor een aantrekkelijk gezicht. Eén kenmerk richt zich
naar de lengte van het gezicht, eentje naar de breedte.
Rekensom Bedraagt
de verticale afstand tussen de ogen en de mond, 36 procent van de
totale gezichtslengte, zit je al goed. Reken daarbij de horizontale
afstand tussen de ogen. Is die 46 procent van de totale breedte,
beschik je over het ideale gezicht. Celebs als Jessica Alba, Liz Hurley
en Shania Twain zouden hieraan voldoen. Meer nog, volgens de
onderzoekers komt het gemiddelde vrouwengelaat in aanmerking.
Kapsel Wie
niet gezegend is met deze standaardmaten, geen nood: er is hoop. De
vorsers beweren dat de regels naar je hand kunnen gezet worden door
bijvoorbeeld een ander kapsel. De manier waarop je haar gedragen wordt,
kan de rekenratio's aanpassen.
Uiterlijke kenmerken Een
grotere troost is het feit dat zelfs Angelina Jolie niet tot de
standaardbeauty behoort. "Er zijn nog andere karekteristieken die je
schoonheid bepalen", aldus één van de onderzoekers. "Grote ogen of
volle lippen bijvoorbeeld. Ook de botstructuur lijkt een belangrijk
element voor je aantrekkelijkheid."
2009 was weer een
bevlogen modejaar, met tal van nieuwe trends, hypes, opkomende
fashionista's, must-haves, maar ook flops. We geven jullie een
mode-overzicht van het jaar.
Celebrity-ontwerpers Niet
alleen Victoria Beckham werd eindelijk aanvaard als volleerd designer
door het modewereldje, ook Lindsay Lohan sloeg aan het ontwerpen,
zangeres Beth Dito tekende kledij voor volslanke vrouwen, Nicole Richie
waagde zich aan juwelen, Heidi Klum besloot schoenen te gaan maken...
Rihanna De
modewereld heeft er een nieuwe fashionista bij: Rihanna. Alleen moet ze
nog bewijzen of ze die naam waardig is, ze krijgt namelijk het verwijt
naar haar hoofd geslingerd te enthousiast de mode te volgen. Ze durft
alles aan, bijvoorbeeld de harembroek, een transparante, te blote jurk
van Gareth Pugh, epauletten van Balmain en kanten pakjes. Helaas is het
resultaat niet altijd even geslaagd, de jonge zangeres heeft nog heel
wat te leren.
Dijenhoge laarzen Toen
Madonna in mei met dijenhoge laarzen op de rode loper verscheen, was de
trend vertrokken. Je vindt ze nu in tal van winkels, maar worden nog
niet echt vaak in het straatbeeld gespot. Het is ook geen makkelijk te
dragen kledingstuk, het kan je een hoerige look geven.
Designer om in de gaten te houden: Peter Pilotto Als
je wil bewijzen dat je de trends voor bent, draag je een jurk van de
Britse ontwerper Peter Pilotto. Hij staat voor opvallende, korte,
gedrapeerde en drukke jurken. Claudia Schiffer is alvast fan.
Enkellaarsjes Vorig
jaar sloegen de enkellaarsjes met open tenen niet aan, niet onlogisch
aangezien ze helemaal niet praktisch zijn. Nu zie je ze steeds vaker
opduiken aan de voeten van trendy vrouwen.
Ritsen Dikke,
duidelijk zichtbare ritsen waren lang not done. Nu Victoria Beckham dit
terug introduceerde bij haar chique jurken, namen grote winkelketens de
trend over. Denk aan elegante ontwerpen met lompe ritsen in goud of
metaalkleur.
Epauletten Wie dacht, of
hoopte, dat de epaulet echt een hype was die nooit meer zou terugkomen,
was fout. De grote schouders zijn nu helemaal in bij jurkjes, jasjes en
zelfs t-shirts. (br.nina)
Een kwart van de vrouwen draagt slechts 10 procent van de kleding in haar kast, dat blijkt een recente Britse studie.
Terug in de mode Een
onderzoek bij 1623 vrouwen tussen 18 en 30 jaar toonde aan dat 91
procent van de vrouwen iets in haar kast heeft liggen dat ze nog nooit
droeg. 79 procent kocht iets waarvan ze op voorhand wist dat ze het
nooit zouden dragen. 84 procent van de vrouwen houdt kleding bij die te
klein is, bijna de helft zegt dat ze iets in hun kast hebben hangen dat
ouder is dan tien jaar, in de hoop dat het terug in de mode komt.
Gewoonte is de reden waarom vrouwen slechts de helft van hun kast
dragen. Slechts 8 procent draagt alle haar kledij, drie op de vijf zegt
dat ze soms hetzelfde kledingstuk opnieuw kopen.
Ongelukkig 76
procent zegt dat ze te vinden zijn voor het idee van slechts 20
klassieke kledingstukken te hebben die gedragen kunnen worden in
verschillende combinaties om zo verschillende outfits en looks te
creëren. Een op de drie vrouwen is ongelukkig met haar stijl, meer dan
de helft zegt dat haar financiële situatie voorkomt de look te creëren
die ze wil. Onderzoeker Andy Barr: "Ik denk dat deze nieuwe studie
bewijst dat hoewel veel vrouwen al hun hele leven kledij kopen, ze nog
steeds niets hebben om aan te trekken."
Socialite Lindsay Lohan zet een deel van haar kleerkast online. Het is een collectie waar fashionista's van gaan watertanden.
Eigen collectie is ramp De
modewereld is niet overtuigd van de ontwerpcapaciteiten van Lindsay
Lohan, haar eerste lijn bij Ungaro werd met weinig enthousiasme
onthaald. Zelfs directeur Emanuel Ungaro vond de haar eerste collectie
als artistiek directeur voor het merk een ramp. Misschien zet de
actrice nu wat geld opzij voor moeilijkere tijden. Ondanks haar
modeflop worden mode-experts wild bij het zien van haar eigen
uitgebreide collectie. De actrice verkoopt op haar website
trendy handtassen, sandalen, jassen en rokjes, er zijn dingen bij van
grote ketens, maar ook designerstukken van Mark Jacobs, Hugo Boss en
Burberry. Nadeel is wel dat de kledij niet gestreken is en dat je
duidelijk gebruikssporen ziet.
Victoria Beckham zit duidelijk niet
stil, ze breidde nog maar net haar jeanscollectie uit, of ze gaat zich
nu samen met ontwerper Marc Jacobs concentreren op bont.
Twitter Dat
is althans wat de geruchten zeggen. Vorige week werd ze met ontwerper
en goede vriend Marc Jacobs gespot in Parijs tijdens een meeting met
het grote modebedrijf LVMH. De Britse Elle zegt dat Edo Jao, één van de
bazen van het bedrijf, dit bevestigde via Twitter: "De besprekingen met
Victoria Beckham en Marc Jacobs lopen goed. Ik denk dat ze aan het
onderhandelen zijn over een collectie met bont."
Imitatie Het
is algemeen geweten dat de fashionista van dierenvellen houdt en ook
ontwerper Marc Jacobs is er niet vies, daarom zou het zeker niet vreemd
zijn dat de twee een bontcollectie beginnen. Maar een woordvoerder van
Posh spreekt het gerucht tegen. "Victoria verkiest imitatiemateriaal
boven echt bont." Dus ofwel is Jao een leugenaar, ofwel wil de
ontwerpster alles nog angstvallig verborgen houden.
Zwarte kant is terug aan een opmars bezig. Niet als teken van rouw,
maar als elegante en vrouwelijke stijl. Op de rode loper werd de trend
de voorbije jaren al vaak gespot, zowel extreem (een volledig jurkje),
als subtiel (stukjes kant op vingernagels of schoenen en handtassen
versierd met wat kant). Ook designers zijn er dol op: Stella McCartney,
Marc Jacobs, Dolce & Gabbana en Anna Sui maken er gebruik van.
Ouderwets of sensueel? Kant
mag dan iets ouderwets lijken, dat wij associëren met kitscherige
souvenirs die toeristen in Brugge en Brussel kopen, maar kant kan ook
heel sensueel zijn. Dat wisten ook Evita en Marlene Dietrich al, en
lingeriebedrijven ook. Het aantal (zwarte) kanten beha's is bijna niet
te tellen!
Kiezen Het leukste aan deze trend
is dat je zelf kiest hoe ver je er in meegaat. De beste keuze is je
'little black dress' te vervangen door een 'little black lace dress'.
Een kanten jurkje dus, in het zwart, waar je overal mee kan komen.
Durvers
gaan voor uitdagende ontwerpen, zoals kanten korsetten of lange, nauwe
jurken. Wie het liever simpel houdt, kiest voor kanten afwerking op een
paar stiletto's of de handtas. Alleen de kleur valt niet te kiezen: het
moet en zal zwart zijn. (br.hln)
Als Posh in de hoofdstad van de mode verblijft, kan de ontwerpster zich
het niet veroorloven een modeblunder te begaan. De fashionista
verwisselde in Parijs in 24 uur drie keer van outfit en elke keer zat
ze pal op de trends.
Victoria
Beckham werd vrijdag gespot in een witte winterjas van Martin Margiela
met dramatische vlindermouwen om te gaan shoppen bij Chanel en Isabel
Marrant. Die combineerde ze met bruine pumps van Louboutin en haar
onafscheidelijke Birkintas van Hermes. Later op de dag verliet Posh
haar hotel met een beige, bijzondere trenchcoat van Burberry Prorsum.
Voor de gelegenheid kamde ze haar kapsel strak naar achter. In haar
open schoentjes moet de fashionista het ontzettend koud hebben gehad.
Zaterdagochtend
maakt ze opnieuw de Parijse winkels onveilig. Dit keer koos ze voor een
glanzende legging, torenhoge hakken en een zwarte truitje. Een saaie
outfit die ze opleukte met een bonten jasje van Antonio Berardi. Ook
haar kapsel zat weer anders, op zaterdag ging ze voor volume.
Heel mooi voor de feestdagen de smokey eyes . Het is de uitstekende party
make-up en maakt je blik meteen dramatisch. Helaas zijn ze niet
makkelijk te creëren en als het niet lukt, zit je hele look verkeerd.
Daarom leggen we je stap voor stap uit hoe je je ogen prachtig kan
schminken.
Kleur
Een
misvatting bij smokey eyes is dat je per se met zwarte of grijze
oogschaduw moet werken. Je kan de look ook bijvoorbeeld met paars of
zilver creëren. Of je voor mat of glanzend gaat, is ook een
persoonlijke keuze. Alle grote beautymerken hebben een groot aanbod aan
oogschaduw geschikt voor smokey eyes. Deze laten je toe jezelf op te
maken als een prof. Daarnaast heb je de juiste materialen nodig: een
goed borsteltje waarmee je de kleuren heel precies kunt aanbrengen,
oogschaduw in een heldere en donkere kleur, zwarte mascara, zwarte
vloeibare eyeliner en eventueel een wit oogpotlood.
Bovenste ooglid
Vervolgens
kun je aan de slag. Breng eerst de basis aan met je gewone foundation.
Deze houd de oogschaduw beter vast. Begin eerst met de lichte kleur
oogschaduw op het bovenste lid. Neem dan de donkere kleur waarmee je in
het midden van je ooglid begint en je zo naar buiten werkt. Vrouwen
waarbij de ogen dicht bij elkaar staan, mogen niet in het midden
beginnen, die doen best enkel de buitenkant. Vind je dat de donkere
kleur je ogen kleiner doet lijken? Breng dan op het bovenste en
onderste lijntje aan je wimperwortels wit oogpotlood aan, dat maak je
blik groter.
Mascara
Vervolgens breng je de
donkere oogschaduw op je onderste oogleden aan. Smalle ogen worden
ronder door meer kleur in het midden aan te brengen. Terwijl je bij
ronde ogen daar juist minder kleur moet gebruiken. De wimpers werk je
natuurlijk af met zwarte mascara. Wil je het nog dramatischer gaan, dan
kun je net boven je wimpers met zwarte eyeliner een lijntje trekken dat
aan de buitenkant lichtjes richting slaap gaat.
Het mannendecolleté mag terug gezien worden. Mannen die laag
uitgesneden shirts dragen, ogen straks trendy. Daar hoort zelfs weer
een klein beetje borsthaar bij.
Catwalk Zowel
op de catwalk als op het straatbeeld tonen de heren opnieuw hun
decolleté. Onder meer de ontwerpers Yigal Azrouël en Michael Bastian
hebben iets met lage, uitgesneden halzen.
Spieren Dat
John Travolta navolging krijgt, heeft zo zijn redenen. Zo verklaarde
Bastian dat de mannelijke modellen van nu een pak gespierder zijn dan
de vroegere modellen. Wie nu met een gespierde borstkas rondloopt, mag
daar terecht fier op wezen.
Vernieuwend Andere
reden is dat steeds meer ontwerpers voor kleding kiezen die eigenlijk
geen kleding is. Slipjes in plaats van broeken, beha's in plaats van
topjes en nu laag uitgesneden shirts voor mannen.
To wax or not De
heropleving van de mannelijke décolleté doet nog meer vragen rijzen:
waxen of niet? Enkele jaren geleden was het not done om mannelijk
borsthaar te zien. Daar is recent verandering in gekomen: kale borsten
hoeven niet. "Een beetje haar is ideaal," stelt een New Yorkse
imagoconsulent. "Geen massale bos haar, dat niet, alleen een beetje
haar volstaat". (br.hln)
Burberry in de prijzen tijdens British Fashion Awards
Burberry in de prijzen tijdens British Fashion Awards
Burberry-ontwerper Christopher Bailey is Designer of the Year
Het Britse modemerk Burberry, dat in 1856 werd opgericht en zich van
stoffig regenjassenmerk opwerkte tot luxewereldmerk, is tijdens de
jongste British Fashion Awards tot tweemaal toe in de prijzen gevallen.
Burberry-ontwerper Christopher Bailey werd uitgeroepen tot Designer of
the Year en Burberry won ook in de categorie Designer Brand.
Bailey werd in 2005 ook al uitgeroepen tot Designer of the Year. Burberry,
dat wereldwijd 119 eigen winkels heeft en in 419 winkels aanwezig is
met een deel van de collectie of met accessoires, heeft in ons land
winkels in Antwerpen en Knokke.
Het Britse kledingmerk heeft
blijkbaar weinig te lijden onder de crisis. De winst was tijdens de
eerste helft van het jaar wat minder, maar de omzet steeg daarentegen
van 539 miljoen Britse pond (595 miljoen euro) tijdens de eerste zes
maanden van 2008 tot 572 miljoen pond (632 miljoen euro) in de eerste
helft van dit jaar. (br.hln)
Elen Rives in de vorige collectie van Diamond Boutique. Een beha die past onder een gewoon t-shirt, een haltertopje, een jurk met diepe decolleté en een oneshoulder is niet zo uitzonderlijk. Wat maakt de 'Limitless Bra' (letterlijk: grenzeloze beha) van Diamond Boutique dan zo speciaal en innovatief? Dat speciale riempjes er voor zorgen dat de beha niet zakt én dat je borsten mooi in vorm worden gehouden.
24 x 28 mogelijkheden Het is niet bepaald de eerste beha waarbij de bandjes verschillende posities kunnen aannemen, maar toch onderscheidt deze beha zich van de rest. De combinatie lijkt echt eindeloos, met 24 haakposities in de cup en 28 op de rug én een reeks bijgeleverde onderdelen die het aantal mogelijkheden nog moeten vergroten.
Bij die onderdelen zitten onder andere verschillende soorten bandjes en twee cups, waardoor je als het ware zelf je beha kan samenstellen.
Veranderende mode "De mode vandaag verandert zo snel en is zo experimenteel, dat het echt een probleem kan zijn een goede beha te vinden onder een tof topje of een elegante avondjurk", legt Rives uit.
De beha wordt binnenkort verkocht in de supermarktketen Tesco's onder de merknaam 'Diamond Boutique' voor amper 20 euro. Model van dienst is de ex-WAG Elen Rives, onlangs gescheiden van voetballer Frank Lampard. (br.nina)
Dochter Mick Jagger verkozen tot model van het jaar
Dochter Mick Jagger verkozen tot model van het jaar
De uitreiking van de British Fashion Awards in Londen lokte vele
mode-ontwerpers én celebs in creaties van die mode-ontwerpers. Ze
kwamen om de sector voor het afgelopen jaar in de bloemetjes te zetten.
Geogria May Jagger, dochter van Rolling Stone Mick Jagger, werd model
van het jaar, Christopher Bailey (Burberry) ontwerper én
'merkontwerper' van het jaar.
Kate
Moss kreeg de Londen 25-prijs overhandigd, "omdat ze de 'geest' van
Londen belichaamt en dient als internationale ambassadeur voor de stad
als modehoofdstad".
Voor de mannenmode won Kim Jones (Dunhill)
en voor accessoires Katie Hillier. John Galliano werd gelauwerd met de
'outstanding achievement in Fashion design-award'. Ook opkomend talent
kreeg een prijs: Holly Fulton voor accessoires en Peter Pilotto voor
prêt-a-porter.
Posh vs Moss Maar de meeste
ogen waren natuurlijk gericht op de celebs die in groten getale de rode
loper afliepen. De meeste aandacht ging naar Victoria Beckham en Kate
Moss, die allebei in een lange, zwarte avondjurk kwamen. Beckham in een
eigen design uit de collectie van volgend jaar, met open rug en rits,
Kate Moss in een flamenco-achtige jurk die met een blazer en opvallende
riem een rock 'n roll-uistraling kreeg ondanks de torenhoge (zwarte)
stiletto's die ze er bij droeg.
Geel! Rood! Opvallend
was de overweldigende aanwezigheid van zwart op de rode loper, waardoor
die enkele kleurrijke ontwerpen erg opvielen. Laura Bailey viel het
meest op in een eigele jurk, terwijl Natalia Vodianova het op relatief
veilig babyblauw hield en Claudia Schiffer zich waafde aan een
rood-zwarte jurk met print en etnische sfeer.
Dé trend Het
aantal zwarte jurken op recente rode loperevents is bijna niet meer te
tellen. Filmpremières, mode-events en muziekevementen: het maakt niet
uit. De overheersende kleur is altijd zwart. Dat is vaak zo in de
winter- en het feestdagenseizoen, maar dit jaar treft de 'zwarte
ziekte' ook opvallend veel celebs. Een verklaring ligt niet meteen voor
de hand.
Susan Sarandon straalt ondanks koppige stijlblunder
Susan Sarandon straalt ondanks koppige stijlblunder
Actrice Susan Sarandon zag er toch elegant en chique uit ondanks ze een
stijlfout beging op de rode loper. Ze droeg namelijk platte schoenen.
De
algemene stijlregel die in Hollywood geldt: op de rode loper draag je
hakken. Weinig, om niet te zeggen geen, fashionista's durfden hier
tegen in te gaan, het is simpelweg 'not done'. De 63-jarige actrice
leek zich oud genoeg te voelen om wel een stijlblunder te mogen begaan
en ze kwam er nog weg mee ook. Susan straalde op de première van 'The
Lovely Bones' in Hollywood. In tegenstelling tot vorige maand, toen ze
in Londen torenhoge hakken droeg, koos ze nu voor blauwe, makkelijke
ballerina's. Ze leek ermee wel wat klein mee en de schoenen pasten niet
helemaal bij haar outfit, toch zag de Susan er goed uit. Wat wel opviel
was dat haar zoon boven haar uit stak. (br.hln)
Tabak en leder waren erg populair in de jaren '20 en lijken in 2010 een sterke comeback te maken in de parfumeriewereld.
Vrouwen uit het vroege 1900 roken niets liever dan de geur van tabak en leder. Ze verwerkten de geurtoetsen dan ook massaal in hun parfums. Totdat enkele jaren later lichtere, bloemige en fruitige geuren aan hun opmars begonnen. Ruim 90 jaar duurde het vooraleer leder en tabak terug geliefd werden, maar nu springen grote parfumhuizen als Hermès en La Prairie op de tabakskar met hun parfums 'Kelly Calèche' en 'Platinum'. Al geuren deze parfums iets meer naar kruiden en sensualiteit als naar tabak. (br.she)
Voor veel dames is
het krijgen van een nieuw lingeriesetje het gedroomde cadeau. Kiezen
kan geen probleem zijn, want vrijwel elk merk biedt een eigen
kerstcollectie aan. Bekijk onze voorkeuren en lees vooral onderstaande
lastminute tips. Zo is het ook voor hem een fluitje van een cent om
straks zijn geliefde superblij te maken.
Bodique,
het luxe merk van de lingerieketen Hunkemöller, heeft een speciale lijn
voor de feestdagen ontworpen waarin kant en sprankelende kristallen de
boventoon voeren. Van slips en BH's tot korsetten.
Bodique by Hunkemöller
Onvergetelijke kerstmomenten verzekerd met deze schitterende corsetterie van Valisére en Triumph. Bij
Valisère wordt de satijnen beha feestelijk afgewerkt met gouden
inzetstukken op de cups en op de bandjes. Triumph kiest voor een
combinatie van elegante bloemenkant en glanzend goud met ringvormige
accessoires.
Chantelle bestaat zestig jaar en
brengt een aparte eindejaarscollectie. Deze toont barok in lichtheid
waarin kant, satijn, transparantie, delicate motieven en zachte
materialen zich weten te mengen. Behalve gepoederd ivoor en winter
eclipsgrijs, is de collectie ook in nachtblauw, prune, rood en goud
verkrijgbaar. Ook zwart doet het goed, het eeuwige symbool van
elegantie.
Welke vrouw smacht niet voor een lingeriesetje van Marlies Dekkers?
Inspiratie voor de ontwerpen komt uit de Gouden Eeuw en de VOC schepen
uit die tijd. De Silverfleed collectie, verlopend in kleur van zwart
naar zilver, verwijst naar de zilvervloot van Piet Hein. Pronkstuk is
de serie Chine de Commande met rijk vergulde versieringen op een zwarte
ondergrond. Kan ook in het rood.
Zo koop je de juiste lingerie:
1. Maat is belangrijk Ga
op zoek naar de juiste maat. Tracht de juiste maat te achterhalen en
schrijf het neer. Raden heeft geen zin, het maakt de aankoop heel wat
moeilijker. Neem een kijkje in haar lingeriekast en schrijf alle
gegevens op die je terugvindt.
2. Vrouwen weten het beter Sorry
jongens, vrouwen weten heus wel waarmee ze staan. Wil je jouw liefste
graag in een rode korset, maar heeft ze er nog altijd geen in huis?
Koop het niet, de kans is groot dat het prettig niemendalletje meestal
in de doos blijft. Dames kennen als geen ander welk type beha bij hun
vorm en figuur staat.
Bodique
3. Ga voor kwaliteit Comfort
en steun zijn zeer belangrijk in de keuze van lingerie. Ga niet op zoek
naar een goedkoop alternatief. Bekijk het zo: net als bij een goede
geluidsinstallatie of een nieuwe sportauto, is het technische aspect
net zo belangrijk als het esthetische.
4. Favoriete beha Voor
je naar de winkel trekt, denk na over de stijl dat je zoekt. Neem
online al eens een kijkje, anders raak je overweldigd door het enorme
aanbod. Voor de durvers een goede tip: kan je ongemerkt weg met haar
favoriete beha, dan weet je meteen van welk soort lingerie zij houdt.
5. Ken haar lichaam Tracht
de positieve punten van haar lichaam te benadrukken. Je weet heus wel
over welke plekjes ze zich schaamt en welke ze graag etaleert. Nog één
tip: Het zijn kleine dingen die een vrouw gelukkig maken. Zelfs de
manier van verpakken maken een heel verschil: een mooie papiertje met
een kleine boodschap, lonen echt wel de moeite.
Zoektocht naar nieuwe Vlaamse topdesigner start opnieuw
Zoektocht naar nieuwe Vlaamse topdesigner start opnieuw
Ook dit jaar gaat Evi Hanssen met een professioneel team op zoek naar Vlaanderens meest getalenteerde modeontwerpen in 'De Designers'. Tijdens de tiendelige reeks passeren maar liefst 3 Limburgers en 5 Antwerpen de revue.
Met zijn twaalven zijn ze, waaronder 3 Limburgers en 5 Antwerpenaren, en allen dingen ze mee naar één prijs: gekroond worden als De Designer van 2010. De jury zal het hen alvast niet makkelijk maken, want dit jaar vormen profesionele modekenner Veerle Windels, JBC-topvrouw Ann Claes en modeontwerper Christophe Coppens de vaste jury. Maar ook Stijn Helsen, Walter Van Beirendonck, Cathy Pill, Georgio Presca, Natalia, Bruno Van Gils, Bieke Ilegems, Marlène de Wouters, Maya Detiège, Tim Van Steenbergen en Les Hommes maken hun opwachting in de jury.
De Desingers, vanaf 8 december 2009 op VTM. (br.she)
Posh in haar blootje gezet: eigen modecollectie gestolen
Posh in haar blootje gezet: eigen modecollectie gestolen
Victoria Beckham is in shock. Niet omdat ze een grammetje is
bijgekomen, maar omdat haar eigen collectie van nieuwe kleedjes werd
gestolen. Waarde van de zowat 75 Posh-jurken: 387.000 euro.
De Britse politie is op zoek naar de dieven van Beckhams eigen
collectie, die in de gekende, chique New Yorkse zaak van Neirman Marcus
zou verkocht worden. De kledij werd gestolen toen die naar de Londense
luchthaven Heathrow werd gebracht. Vermoed wordt dat de bestelwagen
gevolgd werd van bij de ophaling. Toen de camionette moest stoppen voor
een levering, vond de chauffeur even later het hangslot opengebroken
terug en zag hij twee mannen met dozen uit de wagen komen.
Bedreigd met mes Een
van de dieven zou de bestuurder bedreigd hebben met een mes. De man
vertelde de politie dat hij neergeslagen werd en gekneusd en bibberend
op de grond achtergelaten werd. "Deze roof werd goed voorbereid", weet
een bron. "De dieven gaan er waarschijnlijk vanuit dat ze de gestolen
waar voor een fortuin op de zwarte markt kwijt kunnen."
Elle
Macpherson, Dannii Minogue en Drew Barrymore zijn drie sterren die al
eens met kleedjes, ontworpen door Posh, rondlopen. Eén jurkje kost al
gauw 1.100 euro. Victoria's woordvoerster hoopt nu maar dat de
lente/zomercollectie opnieuw kan gemaakt worden. (br.hln)