Twee derde van de mensen trakteert zichzelf af en toe op een luxueuze
aankoop. Een derde van hen houdt hier echter een slecht gevoel aan
over, blijkt uit recent onderzoek.
Tijd of producten? Een
wereldwijde enquête bij 8.100 mensen toonde aan dat luxe relatief is.
Voor een derde is het alles wat je niet nodig hebt, een vijfde zegt dat
het tijd is om te doen wat je wilt. Luxegoederen moeten mensen
eigenlijk een goed gevoel geven, maar 32 procent van degenen die zich
het kunnen veroorloven, hadden achteraf spijt van hun aankoop. Dat was
vooral zo in Groot-Brittannië en voornamelijk vrouwen hebben hier last
van. Nederlanders daarentegen voelen zich niet schuldig na een luxueuze
aankoop.
Duidelijke logo's Veel van
degenen die luxeproducten kopen, showen graag hun aankopen. Bijna alle
deelnemers kopen liever dingen waarop het merklogo duidelijk te zien
is. Fransen en Britten daarentegen kiezen eerder voor subtiele logo's
bij luxeproducten. Het ultieme luxe-item is een auto, gevolgd door
chique juwelen, merkkledij en gadgets.
Reacties op bericht (1)
22-12-2009
hallo
Nestje & Lipske wensen jullie een fijne feestweek!
22-12-2009 om 10:29
geschreven door lipske
Gastenboek
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek