Mango staat momenteel erg hoog aangeschreven bij de hippe twintigers en dertigers. Maar eenmaal de veertig gepasseerd gaan de meeste dames naar ketens als WE. Daar wil Mango nu verandering in brengen.
Bekijk het logo en het uithangbord (Scarlett Johansson) van Mango nog maar eens goed, want dit najaar wordt alles anders. Mango pakt dan namelijk niet alleen uit met een 'ouder' logo, maar zal Johansson ook inruilen voor de iets 'volwassenere' Kate Moss.
Reden? De keten wil een ouder doelpubliek aanspreken en zo de meer kapitaalkrachtigen aantrekken.
Zelfs op de festivalweide blink je maar beter uit met trendy outfits.
Wat niet mag ontbreken deze zomer is de hoed, de festivaltrend bij
uitstek.
Uit een rondvraag onder Nederlandse festivalgangers, wil 87 procent er
op de weide hip en trendy bij lopen. 65 procent trekt voor die
gelegenheid een speciale outfit aan.
Elke jaar opnieuw zijn er
bepaalde trends te ontdekken op de festivalweide: 38 procent gelooft dat
de hoed dit seizoen onmisbaar is. Ook bloemenaccessoires en opvallende
nagellak zouden dit jaar scoren bij de muziekliefhebber. Bij
de rondvraag, uitgevoerd door Styletoday, mag ook een vestje tegen de
koud niet ontbreken, net als zonnebrandcrème en een regenponcho. Wat
festivalschoeisel betreft, kiest 50 procent voor sneakers, een kwart van
de ondervraagden gaat voor sandalen. Regenlaarzen en pumps schijnen het
minst populair.
Grootste nadeel aan
de festivals betreft de gebrekkige hygiëne. 77 procent irriteert zich
aan de afwezigheid van propere toiletten. Ook een grote spiegel en een
warme douche worden gemist. (br.hln)
Lily Allen en haar vriendin Sarah Owen stellen hun collectie jurkjes voor
Lily Allen en haar vriendin Sarah Owen stellen hun collectie jurkjes voor
Lily Allen met haar vriendin Sarah Owen
Vorig jaar maakte het Britse popsterretje Lilly Allen bekend dat ze de muziekwereld zou verlaten voor een modecarrière. Ondertussen opende ze samen met haar vriendin Sarah Owen een winkel met vintagekledij genaamd Lucy in Disguise. Afgelopen weekend stelde het duo hun eigen ontwerpen voor die ze tekenden voor de winkel Harvey Nichols.
De collectie bestond uit een reeks jurken in felle kleuren en drukke patronen die overeenstemmen met de persoonlijke stijl van Lily Allen. Zelf droeg ze een groene maxijurk met stippen en een glitterbolero.
Daarnaast probeert ze het ook als modejournaliste, ze schrijft momenteel ook een column voor de modebijbel Vogue. Daarin beschrijft ze een maand lang wat ze die dag aanheeft in de aanloop van haar huwelijk. Ze zal ook de verschillende pasbeurten van haar bruidsjurk met fashionista's delen. (br.hln)
Veertjes zijn trendy, celebs als Selena Gomez en Miley Cyrus, maar
zelfs rockster Steven Tyler dragen kleurrijke pluimen in hun haar. Doe
jij mee met deze gewaagde trend?
Het voordeel van deze trend is dat het niet duur is, je kunt
pluimenspeldjes kopen vanaf 7 euro. Je bevestigt ze aan je lokken met
een metalen clipje. De meest kwalitatieve blijven verschillende maanden
en doorstaan zelfs wasbeurten, haardrogers en sessies met de krultang.
Wie het liever op veilig speelt, kan voor meer subtiele oorbellen gaan,
net als Drew Barrymore en Nicole Scherzinger.
Innovatieve
fashionista's bedachten een slim, goedkoop alternatief: veertjes uit
een winkel voor hengelsport. Uitbaters melden een stijging in de verkoop
van extralange veertjes die gebruikt worden door hengelliefhebbers om
insecten na te bootsen die op het water zitten. De Amerikaanse verkoper
Steve Oualline: "Dagelijks krijgen verschillende telefoontjes van
vrouwen die hiernaar vragen. Een dame wilde zelfs een bestelling van
7.000 euro plaatsen." (br.hln)
Het Belgische modemerk Bruno Antognini stopt ermee. Het modehuis kan de concurrentie met grotere ketens niet langer aan en wordt volledig overgenomen door het bekende modemerk McGregor.
Droevig nieuws voor modeminnend Vlaanderen. Het merk Bruno Antognini, met hoofdzetel in Temse, stopt er definitief mee. Bruno Antognini legt, naast zijn gelijkaardige merk, ook bij het huislabel 'By Soto' de boeken neer. 12 winkels van Antognini zullen overgenomen worden door McGregor, al verdwijnt de merknaam wel uit het straatbeeld. Het winkelpersoneel blijft wel behouden.
Bruno Antognini was ruim 35 jaar een vaste waarde in het Belgische modelandschap. (br.she)
Eind de jaren '80 was een knoop in een T-shirt of een bloes heel
gewoon. Ruim 20 jaar later maakt de knoop opnieuw zijn opwachting...
maar hoe dragen we dat ook alweer? Vijf manieren op een rijtje gezet.
Een lange rok met tribal print, een
beetje te groot (wit) hemd, een brede riem en sandalen met kurken
platform. Perfect voor een relaxt middagje op het strand of bij het
shoppen.
Het hemd is al
langer een alternatief voor een truitje, en dat is in de zomer niet
anders. Knoop een (effen) hemd boven je zomerjurk en werk af met een
open hak: voila.
Voor
de hipste look van allemaal, combineer je een broek met hoge taille en
wijde pijpen met een geknoopt (eventueel geruit) hemd. Voeg er nog een
chique, hoge platformhak aan toe en het is af.
Op
warme zomerdagen combineer je een toffe short met een luchtig bloesje
en platte gladiatorsandalen of een espadrille sleehak. Hotpants zijn een
no-go wil je de wilde cowgirl-look vermijden.
Een
upgrade van deze zomerse stijl is gemakkelijk te bewerkstelligen: kies
de stoffen van het hemd en de rok of broek zorgvuldig. Een los hemdje
van zijde en een wijde, geklede short of minirok loodsen je stijlvol en
trendy naar een elegant feestje. Combineer met een hak.
Een
streepje blote buik kan, maar behoort op dit moment niet tot de stijl.
De hemden zijn ook vaak effen van kleur, maar op een effen broek of rok
mag een print of kleurtje, om het geheel op te vrolijken. (br.hln)
Tien redenen waarom shoppen (soms) een nachtmerrie is
Tien redenen waarom shoppen (soms) een nachtmerrie is
Shoppen vinden de meeste vrouwen nog wel leuk; maar de kleren passen,
dat is iets anders. Soms zien kleren er in het daglicht gewoon niet uit
zoals in het pashokje, en voel je je bekocht. Dan weer kloppen de maten
niet en moet je halfnaakt door de winkel op zoek naar een andere maat
(die je gegarandeerd niet vindt). Is het dan verwonderlijk dat de helft
van de vrouwen 'ambetant' worden van de kleedhokjes, en tot drie kwart
ze liever zou vermijden? De tien redenen waarom shoppen soms een
nachtmerrie wordt...
1) De deur/ gordijnen sluiten niet goed
In
zo'n kleedhokje voel je je al niet zo veilig, maar als de deur niet goed
sluit/het gordijn dan ook nog eens een spleet laat, dan voel je je
helemaal bekeken. Of wat te denken over de saloondeurtjes, die in het
midden een kijkgat laten? Kleedhokjes zijn gewoonweg niet gemaakt om
vrouwen op hun gemak te stellen en in alle rust kleren te laten passen.
2) Alles goed daar?
Overijverige
winkelassistentes werken ook op de zenuwen. We willen namelijk niet
toegeven dat we toch een maat te klein hebben gekocht, of dat het
mode-experiment een totale flop is geworden. Vooral omdat we de vrolijke
'maar dat past als gegoten' nooit écht geloven: de mensen zijn
aangenomen om te verkopen toch?
3) Opgelegde accessoires
Sommige
winkels keren hun werknemers een commissie uit per stuk dat ze
verkopen. Dus komen ze aandraven met 'de perfecte riem' (of halsketting,
broche, handtas, sjaal...) voor bij je nieuwe outfit. Weigeren is niet
altijd gemakkelijk, de verleiding weerstaan nog minder.
4) Maximum aantal items
Hoe
hatelijk is het niet om van je verzamelde pakje te passen kleren, de
helft te moeten achterlaten 'omdat er een maximum aantal items geldt'?
Vooral omdat het ruilen van de gepaste kleren voor de nog-niet-gepaste
kleren moeilijker is dan het lijkt. De assistente kijkt niet jouw
richting uit of de kleren zijn -oeps- al terug naar de winkel.
5) Foute maat
Je
kent het wel: na een half uur aanschuiven, kom je erachter dat het
bloesje dat je zo graag wil net iets te groot of te klein is. Dus je wil
een andere maat proberen... het duurt uren voor de winkelassistentes
tijd hebben voor jou en vinden vervolgens niet de juiste maat en
proberen je dan nog iets anders aan te praten.
6) De nooit-beantwoorde-bel
Lingeriewinkels
doen wel eens wat meer moeite voor hun klanten, die letterlijk tot op
hun onderbroek zijn uitgekleed. Ze installeren een bel in de kleedkamer,
zodat een winkelassistente jouw wensen kan komen opnemen. In theorie,
want in de praktijk komen ze gewoon weg niét.
7) Gemeenschappelijke kleedkamers
Gelukkig uitgestorven in de retailsector, maar nog altijd een bron van nachtmerries.
8) Geen spiegel
De
kleedhokjes zonder spiegel... je wordt uit de veilige zone gedwongen in
je outfit, waar je met vijf voor de spiegel moet staan drummen om een
deftig zicht te krijgen. Ideaal voor de shopassistente om te kirren hoe
tof je outfit wel is.
9) Vier spiegels
Andere
winkels overdrijven dan weer, en stellen vier spiegels op, zodanig dat
je jezelf van elke hoek kan bekijken. Sympathiek, in theorie althans.
Want die spiegels laten je altijd wel iets zien waar je je niet echt
bewust van was.
10) De flatterende spiegel
De
gemeenste spiegel in zijn soort: de spiegel die je er beter doet
uitzien dan het lijkt. Waarop je happy die nieuwe jurk of broek koopt,
om thuis in de spiegel verre van hetzelfde beeld te zien... (br.hln)
Als een glas rode wijn gezond is voor hart- en bloedvaten, waarom zou
een massage met wijn dan niet even heilzaam werken? De idee staat
centraal bij de steeds meer voorkomende wijntherapieën, bestaande uit
gezichtsbehandelingen, massages, peelings of wikkelbehandelingen.
Vinotherapies vind je in betere wellnessoorden in Italië, Duitsland,
Frankrijk en zelfs Nederland. Sinds kort biedt ook Oostenrijk de
wijntherapie aan. Steeds wordt gebruik gemaakt van producten die zijn
samengesteld uit druivenpitten, koudgeperste druivenpitolie en
wijnextracten. Dronken word je er niet van, ontspannen des te meer.
Denk
bij wijntherapie maar niet aan het achterover slaan van grote
hoeveelheden nobel vocht. Vinotherapie is niet meer dan een verzamelnaam
voor beauty- en wellnessbehandelingen met producten uit de
druiventeelt. Het geheim van de druivenpit zit hem immers in de
'oligomere proanthocyanidine'n, ofwel OPC. Deze krachtige antioxidant
beschermt het lichaam beschermt tegen veroudering en allerlei andere
kwalen. In de schil van de blauwe druif zit een kleurstof die ook je
lichaam en huid ontgift. Daarnaast beschikken de oliën van druivenpitten
eveneens over een verzachtende werking.
Niet
enkel werkt rode wijn huidverstevigend en verjongend, bovendien
ontspant het lichaam en geest. Daarbij wordt ook de innerlijke mens niet
vergeten: de kuur biedt doorgaans verscheidene druivensappen, fruitige
fitnessdrinks en wijngerechten aan, naast het glaasje wijn als onderdeel
van de therapie. (br.hln)
Handtas gemaakt van plastic zakken kost... 1.215 euro
Handtas gemaakt van plastic zakken kost... 1.215 euro
Het exclusieve modehuis Yves Saint Laurent creëerde een lijn
handtassen gemaakt van plastic zakken en in elkaar gezet door
handenarbeiders in Burkina Faso. Op zich een nobel idee, maar het
modehuis durft hier wel een fortuin voor vragen.
Duurzaamheid en milieuvriendelijkheid is trendy tegenwoordig, dat weet
ook Yves Saint Laurent. Maar meer dan duizend euro aanrekenen voor iets
wat uiteindelijk niet meer is dan een plastic zak lijkt wat overdreven.
De collectie kreeg de naam 'Muse Two Artisnal' en zou bewijzen dat het
bedrijf innovatief is qua ontwerp, zijn sociale verantwoordelijkheid
opneemt door samen te werken met vrouwenorganisaties in derde
wereldlanden en door het gebruik van gerecycleerde materialen. De vraag
is natuurlijk hoeveel van deze vraagprijs naar de vrouwen zal gaan die
de handtas gemaakt hebben.
Wil je een makkelijke, budgetvriendelijke manier om je oude garderobe
nieuw leven in te blazen, concentreer je dan op nieuwe, verfrissende
accessoires die nog eens makkelijk zitten ook. Het is de ideale manier
om een frivole toets toe te voegen aan je outfit.
Puntige pumps De designer Isabel Marant gaf de
klassieke pump een frivole toets met een strik aan de zijkant en een
bescheiden hakje. Ook een satijnen schoentje kan je klassieke outfit
opleuken.
Kleurenfestival De meest gewaagde
trend van dit seizoen zijn zuurstokkleurtjes: denk aan kauwgomroze,
azuurblauw en felgeel. Voor wie een volledig gekleurde look er wat over
is, kan voor een roze of blauwe handtas gaan. Andere opties zijn een
gekleurd riempje in je broek of een felle zonnebril. Nog een manier om
kleur te introduceren is door je nagels in een kleurtje te lakken.
Experimenteer met oranje, gifgroen, violet of koraal.
Rieten hoed Waarom
zou je hoeden enkel bewaren voor op vakantie? De juiste zonnehoed is
een veelzijdig accessoire en geeft een extra toets aan de meest
eenvoudige outfit. Combineer met een opgerolde herenbroek, een
kleurrijke t-shirt en platte sandalen. Voor een chique look combineer je
met een eenvoudig licht jurkje.
Platte sandalen De
seventieslook scoort deze zomer. Combineer de zwierige maxijurk met
platte sandalen. Een eenvoudig zwart model werkt perfect. Wil je toch
een statement maken, is een luipaardenprint een goede optie.
Kleine handtas Een kleine clutch-handtas geeft je meteen stijl. Kies voor een strakke creatie in leer.
Opvallende sjaal De
populariteit van de sjaal is groot, je maakt hier een heus
modestatement mee. Maar je kan dit accessoire ook nonchalant om je nek
zwieren. Durfallen gaan voor een gebatikt exemplaar of eentje met een
grafische of dierenprint. Het gaat er niet om welke je kiest, maar hoe
je deze draagt. (br.hln)
De klassieke chignon van actrice Audrey Hepburn in de film 'Breakfast
at Tiffany's' blijft na 50 jaar een van de meest populaire haarstijlen
ooit, dat blijkt uit een rondvraag bij de voornaamste Britse kappers.
De tijdoze look van de filmster in de film, waarin ze de rol van de
excentrieke socialite Holly Golightly speelt, is de meest gevraagde
kapsel in Britse kapsalons. Ook lijkt dat anderen iconische stijlen uit
de fifties en sixties nu nog steeds goed scoren. De blonde krullen van
Marilyn Monroe werden tot tweede meest populaire haarstijl gestemd, het
korte jongenskapsel met zijscheiding van sixtiesmodel Twiggy kwam op de
derde plaats.
Deze 'klassiekers'
versloegen het laagjeskapsel van Jennifer Anniston uit de jaren '90 en
de korte bob van Victoria Beckham. De lange bruine lokken van zangeres
Cheryl Cole kwam op de zevende plaats. De vaakst gekopieerde kleur van
2011 is de rode coupe van zangeres Rihanna, deze kwam op de achtste
plaats. Het haar van Demi Moore kwam op de negende plaats en het kapsel
van actrice Eva Longoria op de tiende. Op nummer vier staat een bizar
kapsel, dat van de roodharige zeemeermin van Disney Ariel. (br.hln)
Het schoenenmerk Jimmy Choo, bekend om de peperdure torenhoge
stiletto's, is verkocht aan luxegroep Labelux. Die telden ruim 600
miljoen euro neer voor het merk en richten zich ongegeneerd op de
kapitaalkrachtigen in de wereld.
"Ik ben zo trots op wat we bereikt hebben de laatste 15 jaar, en ik ben
heel blij dat we nu deel uitmaken van Labelux, een partner die onze
waarden en passie deelt, en ambitieus wil groeien in het luxesegment,"
verklaart CEO Tamara Mellon. De eerste markt waar Labelux zich wil op
toespitsen is de Aziatische markt.
Het is slecht nieuws voor de
originele oprichter van Jimmy Choo, de schoenenontwerper Jimmy Choo
zelf. Hij zocht 550 miljoen euro om zijn eigen bedrijf terug te kopen.
Dat plan verwaterde al snel, zodat Choo zijn merk door de vingers zag
glippen. (br.hln)
Multifunctioneel is het op zijn minst: één jurk die op tien
verschillende manieren kan gedragen worden. Goedkoop is het ook, of toch
relatief: de zogenaamde Anastasiajurk kost wel bijna 200 euro. Maar
aangezien de jurk tien volledige outfits (inclusief schoenen) vervangt,
is het zijn prijs meer dan waard.
"Deze mooie jurken zijn ontwikkeld voor de moderne vrouw, wiens
garderobe net zo multifucntioneel moet zijn als zijzelf. In één jurk
naar school, naar een zakenlunch en dan naar een pr-feestje? Dat is nu
mogelijk!", zo worden ze aangeprezen op de website.
De
transformatie van de jurk is even eenvoudig als geniaal: door te spelen
met de neklijn en de mouwen, kan je van een jurk met lange mouwen ook
een halterjurk, een offshoulder of zelfs een strapless jurk maken. De
mouwen kunnen ook gebruikt worden als straps of in een wikkeljurk.
En
belangrijker: in elk van die looks is de jurk ook nog een uitblinker.
Het silhouet blijft bewaard, de looks zijn allemaal klassiek maar
stijlvol en ze verstoppen een paar probleemzones.
Het
geheim? Een ingenieus ontwerp natuurlijk, en de juiste stof. "De jurk
moest zowel adaptabel zijn, en tegelijk de kwaliteit en de vorm behouden
zonder te kreuken. Dus kozen we voor een elastaan jersey met zachte,
wijde elastische banden, zodat de jurk zichzelf ophoudt als hij
strapless wordt gedragen", legt de Amerikaanse ontwerpster Vanessa Knox
uit.
Om het toepasselijk te maken voor
(bijna) elk huidtype, wordt de jurk ook gekocht in drie kleuren: grijs,
flashy paars en stijlvol zwart. En wat had je gedacht: celebs zijn dol
op haar ontwerpen. Angelina Jolie, Jennifer Lopez, Heidi Klum, Jessica
Alba en Gwen Stefani hebben zich al openlijk fan verklaard.
Maar
de vraag is of vrouwen wel willen stoppen met shoppen en
mutlifunctionele jurken verkiezen. Ondanks deze mooie jurk, zullen
vrouwen voor een nieuwe gelegenheid altijd weer opnieuw willen op zoek
gaan naar een nieuwe outfit, inclusief schoenen. Ook degenen die deze
jurk kopen... toch?
De gemiddelde vrouw spendeert in haar leven 152.374 euro aan kleding
en heeft bovendien 22 items die ze nooit draagt. Vrouwen kopen vandaag
vier keer zoveel kleding als 30 jaar geleden.
Naar aanleiding van een BBC-reportage op The One Show, werd duidelijk
dat vrouwen meer kledingitems dan ooit lopen, maar er over het algemeen
minder geld aan besteden. De koopgekte lijkt de afgelopen tien jaar
aangewakkerd door de dalende prijs van kleding. Met de stijgende
kostprijs van ruwe katoen lijkt daar nu een halt toe te komen.
Consumentenexperte
Lucy Siegle: we consumeren met zo'n hoog tempo en gooien zo veel weg
dat je eindigt met een garderobe die steeds up to date oogt. Stijl,
elegantie en draagbaarheid zijn terug te vinden in elke kleerkast". (br.hln)
Deze zomer zie je overal stipjes. De polkadots zijn weer helemaal terug van weggeweest!
Hou je van een klassieke stijl? Dan kan je de polkastippen op 2 manieren dragen. Ofwel kies je 1 basisstuk dat je combineert met aloude basisstukken zonder stippen. Ofwel ga je voor een blauw-wit gestipt patroon en combineert dit met een rode riem. Zo krijg je meteen de aloude marinestijl.
Hou je meer van opvallende kledingcombinaties? Dan kies je best voor een gehele outfit in dezelfde polkastippen, of voor de echte durvers: ga je voor 2 kledingstukken met verschillende polkastippatronen. Lichaamsvorm
Ben je eerder zwaar gebouwd? Ga dan voor middelmatige polkastippen. Kies nooit een kleine polkadot of een veel te groot stippatroon, die zorgen ervoor dat je er breder uitziet dan je eigenlijk bent. (br.she - beeld photonews)
Looks belangrijker dan bescherming bij kiezen zonnebril
Looks belangrijker dan bescherming bij kiezen zonnebril
Waar kijken vrouwen voornamelijk naar wanneer ze een bril uitkiezen? Heel simpel, of het montuurtje hen goed staat. De prijs en de beschermingsfactor zijn bijkomstigheden.
We dragen de bril voornamelijk als bescherming tegen de zon (80%) en om goed te kunnen zien in de auto (63%), zo blijkt uit een Nederlands onderzoek van Pearle Opticiens. Maar als we die bril dan effectief gaan kopen, geldt er nog maar een regel: staat het montuurtje me leuk. 70% van de vrouwen maakt een brilkeuze op basis van het uiterlijk. De prijs en de UV-bescherming komen daarbij op de tweede en derde plaats. (br.she)
De knappe Eva Herzigova durfde het aan om op de rode loper in Cannes
te verschijnen met een short. Het was een frisse look in vergelijking
met de gebruikelijke jurkenparade.
Op de rode loper paraderen in Cannes is iets waar veel celebs voor
stressen, en niet zonder reden. De verkeerde kledingkeuze kan een hele
mediastorm veroorzaken, denk maar aan de té diepe decolleté van Cheryl
Cole. Daarom dat veel celebs het op veilig spelen met een traditionele,
pofferige baljurk, die niet té maar net sexy genoeg is. De knappe
actrice Eva Herzigova gooide het over een andere boeg en waagde zich met
een short op de rode loper, met succes.
De
schoonheid bewijst dat sexy niet noodzakelijk gelijk staat aan net niet
je borsten flashen. Eva doet het rebels door een kostuumbroek in te
ruilen voor short, ze gaf de outfit een chique toets met blazer,
transparante blouse en opvallende zwarte beha. De short verscheen al
eerder aan de benen van Gwyneth Paltrow en Alexa Chung op de rode loper,
maar vaak met weinig succes. Herzigova toont nu hoe het wel moet. Dus
dames, volg haar voorbeeld. (br.hln - beeld photonews)
Nepkleding is populair. Ook bij bekende discountzaken en bij de
groothandel worden ze gespot. De merkenfabrikanten zijn daar alles
behalve blij mee. En de consument? Die ligt er blijkbaar niet wakker
van.
Nepartikelen zijn haast niet meer van de echte te onderscheiden. Vooral
in het buitenland kan je als vakantieganger goedkope zaakjes doen.
Daardoor komen steeds meer mensen in de verleiding om een nep Rolex of
namaakschoenen van Gucci aan te schaffen.
Opsporen Bij
Tommy Hilfiger en Mc Gregor zien ze de trend met lede ogen aan. Steeds
vaker duikt hun logo in winkels op waar ze niet thuishoren. Hoe en op
welke manier de namaakproducten nu ook al bij de groothandel terecht
komt, blijft onduidelijk. Mc Gregor vult een groot deel van de tijd met
het opsporen van nepartikelen, anderen investeren in advertenties als
waarschuwing voor vervalste producten.
Verboden Terwijl
de verkoop van nepkleding verboden blijft, zien ondernemersorganisaties
opvallend meer meldingen binnen komen van illegale kleding. Ook het
succes van webshops zou de verspreiding doen toenemen.(br.hln)
Modehuis Miu Miu heeft een nieuw gezicht gekozen. Na Lindsay Lohan,
Maggie Gyllenhaal, Katie Holmes en Kirsten Dunst is Oscargenomineerde
Hailee Steinfeld aan de beurt. Hailee is amper 14, maar heeft een
serieuze en rustige uitstraling.
De piepjonge actrice droeg voor het eerst iets van Miu Miu op de
uitreiking van de SAG Awards. Het hele awardsseizoen lang bleef
Steinfeld jurken van Miu Miu en Prada uitkiezen. "Het is perfecte match
tussen het merk en de actrice", verklaart styliste Karla Welch.
De
modejournalisten gaan akkoord met die stelling, getuige de lovende
kritieken die Steinfeld over haar stijl kreeg. "Ze houdt het gewoon zo
simpel: geen bling, basic make-up, simpele kapsels. Perfect voor een
tiener."
Steinfeld werkte zich in de kijker door als onbekende
actrice een belangrijke bijrol te scoren in de film 'True Grit'. De film
werd voor vele filmprijzen genomineerd, en Steinfeld kreeg ook bijna
altijd een nominatie voor beste vrouwelijke bijrol, waaronder bij de
Oscars. Dat ze maar enkele keren ook werkelijk won is bijzaak: de hele
film- en modewereld weet wie ze is.
Dat ze haar Oscarjurk mee
hielp helpen ontwerpen, leverde haar vele goede punten op. Dat ze haar
bescheiden pumps later die avond verruilde voor Converse sneakers,
speelde zelfs in haar voordeel. (br.hln)
Een 54-jarige Taiwanese kapster wiekt al 40 jaar dames kort, maar ze
begon pas onlangs deze lokken te verzamelen om schoenen en accessoires
te maken.
Shiou-Ying Tsai: "Ik ben dol op hoge hakken, maar ik heb platvoeten, dus
ik ben altijd jaloers op hoog gehakte dames. Daarom wilde ik een paar
stiletto's maken die ik erg mooi vind. Ook al kan ik ze dan niet dragen,
heb ten minste een kunstwerk gemaakt."
Kleuren, krullen en lijm Tsai
werkte al met haar voor ze aan de middelbare school begon, ze leerde de
kneepjes van het vak van haar moeder. Sinsdien nam ze al deel aan meer
dan 100 kapperswedstrijden. Een van deze competities tien jaar geleden
inspireerde haar om kleurrijke haarextensions te maken, maar nu gaat ze
nog een stapje verder en ontwerpt ze schoenen en accessoires van
menselijk haar. Enkel echt haar kan het proces aan, aldus Tsai. "Ik
kleur de lokken in alle kleuren en zet er soms ook krullen in. Soms
breng ik lijm aan om het in vorm te brengen, dat gaat niet bij vals
haar."
Voor een hak heeft ze het haar van drie mensen nodig, ze
vraagt daarom aan haar buren en familie voor een bijdrage. Haar
kunstwerken zijn niet te koop, momenteel werkt ze aan een reeks harige
korsetten. (br;hln)
Zo draag je witte kanten jurk zonder bruidje te lijken
Zo draag je witte kanten jurk zonder bruidje te lijken
Witte kanten jurk bij Asos.com.
Wit kant doet de meeste fashionista's terugdenken aan de jaren '80,
want niet altijd positief is. Maar vergeet de zichtbare beha, strakke
topjes en vingerloze handschoenen à la Madonna, vandaag keert dit terug
als eenn elegant silhouette van een baljurk uit de fifties.
Het is niet makkelijk om een witte kanten jurk te dragen en er niet voor
te zorgen dat mensen denken dat je naar het altaar op weg bent. Maar de
lentecollectie van bijvoorbeeld Dolce & Gabbana bewijst dat dit
niet onmogelijk is. De look werkt het best als een detail aan een rokje
of topje. Voor een volledig kanten look is het beter om voor kleur te
kiezen.
Accessoires Kant oogt meteen
romantisch, maar je maakt het stoerder door te combineren met
opvallende, metalen accessoires. Je maakt het sexyer met wat leder, zo
is een kanten topje in combinatie met een lederen rok erg glamoureus.
Wat je zeker niet mag doen is een pofferige rok of voor een topje met
knoopjes kiezen. (br.hln)
De bizarre hoed van Beatrice levert al 20.000 euro op
De bizarre hoed van Beatrice levert al 20.000 euro op
De bizarre hoed van Beatrice op het koninklijke huwelijk.
De bizarre hoed van prinses Beatrice op het koninklijk huwelijk kreeg
heel wat media-aandacht de laatste weken, de meesten vonden het
opvallend accessoire ontzettend belachelijk. Nu staat het hoofddeksel op
de internetveilingsite eBay en werd er al meer dan 20.000 euro voor
geboden.
De ondertussen beroemde hoed is een creatie van Philip Treacy, deze zal
waarschijnlijk een recordbedrag opleveren wanneer de internetveiling,
over vijf dagen, afloopt. Beatrice besloot deze te verkopen ten voordele
van twee liefdadigheidsinstellingen, UNICEF en Children in Crisis. De
royal is verbaasd door de aandacht die de hoed al kreeg. Ze kan gelukkig
wel lachen met de talloze bewerkte foto's van verveelde mensen met de
hoed op de facebookgroep 'Princess Beatrice's Ridiculous Royal Wedding
Hat'.
Zelf bod doen? De vraag is nu
natuurlijk wie bereid is zoveel geld aan deze bizarre creatie te
spenderen en wat is deze persoon van plan met dit hoofddeksel. Ben jij
nog op zoek naar een gepaste hoed voor een huwelijk deze zomer, dan kun
je hier een bod doen. (br.hln)
Heisa rond gecensureerde borstkas van androgyn model
Heisa rond gecensureerde borstkas van androgyn model
Andrej Pejic
De Amerikaanse boekenwinkel Barnes & Noble censureerde de cover
van een magazine waarop het androgyne model Andrej Pejic zijn borstkas
ontbloot en zijn lange, blonde lokken in rollers gedraaid zijn.
Skye Parrot van het magazine Dossier verklaarde dat de boekenwinkels
vroegen dat alle edities van het magazine bedekt werden met plastic
zakjes, want hoewel ze weten dat Andrej een man is, hij er als een vrouw
uitziet.
"Hierdoor zullen
minder exemplaren verkocht worden, maar daar draait het hier niet om.
Het gaat om een naakte man op de cover van een magazine, wat de hele
tijd voor valt. Enkel de Amerikaanse editie wordt gecensureerd, het zou
mensen ongemakkelijk maken. Maar dat maakt deze cover net interessant.
We spelen met de vooroordelen en rolpatronen op basis van geslacht.
Andrej is topless, zo kun je duidelijk zien dat het een man is, maar als
je naar zijn gezicht kijkt, lijkt hij net een vrouw. Hij is zo mooi, op
die foto is hij zowel man als vrouw, dat maakt hem net zo boeiend."
Andrej
is het it-model van nu. Hij verscheen al voor zowel mannen- als
damescollecties op de catwalk. De bekende Jean Paul Gaultier werkte al
verschillende keren met hem en hij duikt regelmatig op in toonaangevende
modemagazines. (br.hln)
Gisele Bündchen zei het lingeriemerk Victoria's Secret eventjes terug vaarwel. Niet omdat ze plots geen zin meer had in defileren, wel omdat ze haar eigen lingerielijn had ontworpen. En die toonde het model met de nodige trots tijdens de Sao Paulo Fashion Week.
Gisele Bündchen ontwierp een pittige lingeriecollectie voor het Braziliaanse merk Hope. De sexy setjes showde het topmodel maar wat graag tijdens een défilé op de Sao Paulo catwalk. (br.she - beeld photonews)
Ontwerpster Nicole Dextras neemt haar liefde voor natuur en mode wel
erg letterlijk: haar jurken zijn gemaakt van echte planten en bloemen.
Draagbaar kan je de collectie moeilijk noemen, maar dat hoeft ook niet.
De ontwerpen vormen een statement om de ecovriendelijke modeindustrie
een hart onder de riem te steken. Het zijn 'outfits voor eco-strijders',
zo noemt de designer haar unieke stukken en bovendien gemaakt van een
heleboel planten- en bloemensoorten, vaak geplukt uit de achtertuin.
Ons
favoriete stuk? De Yucca Prom Dress, gemaakt van Yuccabladeren en
bloemen, samengehouden door doornen. Creatieve mode op zijn best. (br.hln)
De nieuwste campagne met een mollig model van H&M staat in schril
met de laatste van de Zweedse modeketen waar het superslanke model
Gisele Bundchen in verscheen.
De nieuwste affiches van H&M ogen erg verfrissend in tegenstelling
tot de duizenden talloze stereotype beelden van modemerken. Het
volslanke model Tara Lynn toont trots haar lichaam in een badpak voor de
laatste collectie van de lijn voor grote maten 'Big is Beautiful', ze
verschijnt ook in een jumpsuit met luipaardenprint. Het Amerikaanse
model poseerde ook al in Elle, Glamour en een plussize versie van V
Magazine. Het model voelde zich echter niet altijd zo goed in haar vel.
"Ik had maatje 44-46 als tiener en dat was niet makkelijk. Op mijn
zestiende had ik het gevoel alsof mijn gewicht me tegenhield."
De markt van modebewuste ontwerpen voor grote maten groeit, aangezien de vraag ook stijgt, vooral bij jongeren. (br.hln - foto H&M)
Vergeet alle voorgaande stijladviezen, deze zomer kleurt je gehele garderobe wit. En dat allemaal dankzij Kate en Pippa Middleton.
Pippa Middleton zag er betoverend uit in haar witte jurk tijdens de bruiloft van haar zus. En dat heeft heel wat vrouwen geïnspireerd, zo bleek uit de recente lading galajurken. Gisele Bundchen, Uma Thurman, Cheryl Cole, Eva Longoria, Jane Fonda, Naomi Campbell, Rosie Huntington-Whiteley, Penelope Cruz, Miranda Kerr, Sarah Jessica Parker, allen droegen ze recent enkele witte galajurken. Modekenners durven dan ook zachtjes beweren dat er een nieuwe trendkleur is opgerezen: wit. Met de juiste snit en kleurschakering staat de kleur bovendien iedereen even leuk. (br she )
47 is ze, maar haar haar is de enige factor die haar ouderdom verraadt. Kirsten McMenamy ziet er namelijk schitterend uit in haar zwart-witte badpak tijdens de Chanel Cruise modeshow in Cannes.
"Je kan ouder worden en nog steeds rock&roll zijn" vertelt Kristen McMenamy tegen de Britse krant Daily Mail. "Grijs haar kan ook mooi staan op een foto."
Naast haar grijs-zilveren haarlokken viel vooral haar verbluffende lichaam op. McMenamy ziet er voor haar 47ste nog zo strak uit, dat ze een 20-jarige zelfs het nakijken geeft. (br.she)
Gespot: Platte sandalen op de rode loper in Cannes
Gespot: Platte sandalen op de rode loper in Cannes
Het einde van de hoge hakken is al vaker (onterecht) voorspeld, zelfs
door modedictator Anna Wintour van Vogue. Daar wagen we ons dan ook
niet aan. Maar op de rode loper in Cannes werd het wel aangedurfd om met
platte schoenen te verschijnen.
Oké, we geven het toe: het gaat maar om drie gevallen. Niet voldoende om
van een trend te spreken dus. Maar toch is het opvallend, dat in het
tijdperk van hoog, hoger, hoogst drie actrices afzonderlijk van elkaar
op hetzelfde festival voor platte schoenen kiezen.
Model Lara
Stone combineerde platte sandalen met een gouden zijden avondjurk.
Sandrine Kiberlain ging nog een stapje verder door een roze avondjurk te
combineren met de beroemde sandalen 'Birkinstocks'. Ines de La
Fressange droeg dan weer chique teenslippers op de openingsavond van het
festival.
Het is misschien een kwestie van gewoonte, maar wij vinden de combinatie 'platte sandaal' en 'avondjurk' toch niet zo elegant.
Een
platte sandaal, dat past bij vakantie, bij een short of minirok, bij
slenteren en terwijl een ijsje eten. Niet bij 'rode loper' en
'champagne', toch? (br.hln)
Tijdens Woodstock werden ze massaal gespot, maar het lijkt er sterk
op dat de ruime seventies broeken opnieuw het straatbeeld sieren.
Van Katie Holmes, Eva Mendes, Kate Moss, Elle McPherson tot Claudia
Shiffer: vrijwel elke trendsetter onder de celebs heeft de trend
begrepen. Om helemaal mee te zijn met de vintage look uit de seventies,
wordt de taille hoog gedragen en vallen de broeken zeer ruim onderaan en
op enkelhoogte. (kwestie van je platformschoenen te laten piepen).
Collecties De
'revival van de seventies' scheen een belangrijk thema op de
lente/zomer collecties bij onder meer Dior, Marc Jacobs, Derek Lam en
Gucci. Ook ketens als Zara, H&M en Mango nemen ze massaal in de
collectie op, vaak in luxestoffen als zijde en bewerkt katoen.
Wij je als een echte fashionista overkomen, onthou je maar beter volgende stijlregels:
-Hoge hakken zijn essentieel . Platte schoenen maken de look niet af, tenzij je zeer mannelijk wil overkomen. -Om het volume in evenwicht te brengen, draag je een nauw aansluitende top. Een losse, zachte blouse werkt ook, maar onderbreek je door een tailleriem. -Een tikkeltje seventies glamour mag niet ontbreken. Combineer de wijde broek met platformschoenen en eventueel een ruime, losse hoed. -Zoek je vrouwelijke dandystijl. Inspiratie is te vinden bij Katherine Hepburn en Marlene Dietrich. -Tijdens de zomer combineer je de broeken met het streepjesthema en hoge espadrilles. Zo ben je helemaal mee met het trendy 'nautical thema'.
Elke kattenbaas stoorde zich al aan haarballen of rondzwervende
haartjes. De website 'Moderncat' maakt hier een stijlvol accessoire van,
waarmee kattenhaar vanaf nu fashionable is.
De gemiddelde haarbal is niet mooi, maar ontwerpster Heidi Abrahamson
maakt hier juweeltjes van. Je kunt haar balletjes, die je zelf rolt van
de vacht van je kat, toesturen. Zij tovert dit dan om tot een mooie
ketting, een paar oorbellen of een ring, de ballen doen dienst als
originele parels. Dankzij deze bijzondere juwelen kun je je kat overal
mee naartoe nemen. De prijs van een kattenjuweel is op aanvraag.
Geef power aan je voeten met de hoge platformschoen
Geef power aan je voeten met de hoge platformschoen
Victoria Beckham en Gwyneth Paltrow schijnen verzot op dé 4x4 onder
de schoenen: de ultrahoge schoen met verborgen platform. De pletwals
onder de schoenen, zo wordt de nieuwste generatie ook genoemd.
Victoria Beckham droeg ze op de recente koninklijke bruiloft en ook andere celebs wanen zich met deze schoenen op grote voet.
Terwijl
de klassieke stiletto doorgaans op een sierlijke punt eindigt, oogt het
vooraanzicht van de platformschoen eerder op de boeg van een schip en
komt die als het ware naar boven. De traditionele stiletto geeft
subtiele macht aan de draagster, terwijl de stevige platformschoen de
4x4 onder de schoenen wordt genoemd en het vermogen heeft om als het
ware de ondergrond als een heuse pletwals te verpletteren. "Dit is de
schoen van de have-it-all generatie", vertelt de Amerikaanse styliste
Luisa de Paula. "De platform voegt enerzijds een dosis drama toe aan de
schoen en met de hoge hak oogt deze zeer comfortabel. Hoge hakken met
een verborgen platform geven instant lift en laten duizelingwekkende
schoenen makkelijker lopen, zo krijg je twee vliegen in één klap".
De
platform schoen met ultrahoge hak is het accessoire van het moment, of
je daar 735 euro voor neertelt bij Christian Louboutin of 29,99 euro bij
New Look. Haal ze gerust in huis, want ook volgend seizoen voorspellen
ontwerpers hun massale aanwezigheid in de winkels.
Karl Lagerfeld lanceert peperduur badpak én nieuw soort schoen
Karl Lagerfeld lanceert peperduur badpak én nieuw soort schoen
Karl Lagerfeld heeft duidelijk niet stilgezeten. Tijdens de presentatie van zijn Chanel Cruise collectie in Cannes verblufte hij alle 200 aanwezigen met peperdure badpakken én een nieuw soort schoen.
De nieuwste badpakken mogen een aardige duit kosten. Zo'n paar miljoen euro zelfs. De ontwerper koos namelijk voor erg zeldzame edelstenen om zijn badpakken af te werken. Bezit je een groot, maar net niet zo groot, budget? Dan kan je ook genoegen nemen met de nieuwste soort schoenen van Lagerfeld. Hij ontwierp een laars met een open hiel en open tenen. De ontwerper zelf gaf er alvast de benaming 'Tango Thongs' aan. (br.she)
Oma wist wel dat melk de botten steviger maakt, maar dat het witte
goedje ook goed is voor de huid? Ela, een eco-vriendelijke modemerk,
gebruikt voortaan melkeiwitten in haar stoffen. Dit maakt de stoffen
luchtiger en geschikter voor warme dagen.
"We gebruiken soja-extracten en geregenereerde melkproteïnen om de
kleding te laten ademen. Daardoor voelen deze zacht aan. Door deze te
mengen met katoen, voelt de textuur luxueuzer en zacht aan. Ook ontstaat
een lichte glans door de melk dat bij de reguliere biokatoen volledig
ontbreekt", vertelt ontwerper Joyjit Talukdar .
De designer mikt
op de zomer. "De jurken zijn eenvoudig met een tikkeltje glamour, want
ik ontwerp voor vrouwen die zichzelf graag opkleden. Ook zijn ze
geschikt voor zomerse soirees en brunches, waar je tegelijk comfortabel
en gekleed mag zijn".
Naast melk,
schijnt ook bamboe een ideale stof om de hitte te trotseren. Veel
ecobewuste designers en shoppers opteren voor kleding met bamboe.
Belangrijkste voordeel is de zachte structuur en het feit dat allergieën
geen kans maken, wat de stof zeer geschikt voor kinderen maakt.
Andere
designers als Didier Lecoanet en Hemant Sagar kiezen dan weer voor de
principes van Ayureveda. Hun kleding is doordrenkt met olie en gemaakt
van dezelfde samenstelling als bij Ayurvedische massages. Deze oliën
dringen zo de kleding en de huid van de drager binnen. (br.hln)
Bloggende fashionista's gaan momenteel wild te keer over de nieuwste
laars van Prada, door de vleeskleurige schacht van het ontwerp lijkt het
net alsof je pumps aanhebt, maar in werkelijkheid is het een laars.
Maar net door die vleeskleur lijkt het net alsof de draagster een vals
been heeft. Je betaalt hier voor iets meer dan 1000 euro voor. Het
enige voordeel dat deze laarzen hebben, is dat je open schoentjes lijkt
te dragen, maar je hoeft je niet te ontharen. Hoewel wat stoppels zelfs
een minder erge optie dan deze gedrochten lijken.
Een andere
lelijke schoen van dit moment is de mannensandaal van Dior waar al een
sok in verwerkt is. Was dat niet een look waarvan iedereen ondertussen
weet dat deze een grote blunder is? Gelukkig is het stukje stof wel
verwijderbaar, waardoor je voor het prijskaartje van 600 euro toch min
of meer twee paar schoenen krijgt.
Tom Van der Borght wint Belgische editie Triumph Inspiration Awards
Tom Van der Borght wint Belgische editie Triumph Inspiration Awards
De modestudent Tom Van der Borght is woensdag als winnaar uit de bus gekomen tijdens de 4de editie van de Triumph Inspiration Award. De man mag op 6 juli de Belgische tricolore verdedigen tijdens de internationale finale in Berlijn.
Tom Van der Borght wordt omschreven als een getalenteerde modestudent aan de Stedelijke Academie van Sint Niklaas. Zijn project 'Transformama' haalde niet alleen de eerste prijs, maar kaapte ook de publieksprijs weg. "Ik was bang dat ik een stapje te ver was gegaan in mijn creatie. Maar ik vind het geweldig dat de jury mijn concept begrepen heeft. De combinatie van oud en nieuw, van modern en klassiek heeft ervoor gezorgd dat ik mijn klassieke mama heb kunnen omtoveren in een hippe 'madame'.
Op 6 juli vindt in Berlijn de internationale finale van de Triumph Inspiration Award plaats. De winnaar ontvangt een geldprijs van 15.000 euro en zal zijn winnende setje wereldwijd in alle Triumph-winkels verkocht zien worden. (br.she)
Amber Rose is nooit een toonbeeld van verfijnde modesmaak geweest, maar
deze week beging ze wel een heel erg modeflater. De kale ex van Kanye
West werd gespot in een knalgele jumpsuit die haar figuur bepaald niet
flatteerde. Om het geheel nog een stuk oncharmanter te maken, had ze het
gewaad gecombineerd met een stel plompe werkschoenen.
Helemaal
op haar gemak moet Amber zich niet voelen in het opvallende kledingstuk.
Met haar handen diep in de zakken doet ze net alsof ze de aanwezige
paparazzi niet ziet. Pas wanneer de flamboyante ex van de rapper na een
shopsessie in Fred Segal naar buiten komt met een stel winkeltassen kan
er weer een grote glimlach af. (br hln - beeld photo news)
Jennifer Aniston gunt u stijlvolle blik op haar boezem
Jennifer Aniston gunt u stijlvolle blik op haar boezem
Deze week nog verklaarde een ex van Jennifer Aniston dat hij
omvergeblazen werd door haar. Aan de hand van deze foto's snappen we
exact wat hij bedoelt: de actrice, gehuld in een helderoranje jurk,
gunde het publiek een stijlvolle blik op haar boezem tijdens de
voorstelling van haar nieuwe parfum. Een vetplekje viel niet te
bespeuren, ondanks de nauw aansluitende stof.
Qua accessoires hield de 42-jarige blondine het bescheiden: enkel een
set oorringen haalde ze uit haar kast om het geurtje -met de
toepasselijke naam Jennifer Aniston- aan te prijzen.
Aniston
maakt intussen van New York haar nieuwe thuisstad. Ze kocht er twee
luxeappartementen, die ze wil omtoveren tot haar perfecte thuis. Haar
gerenoveerde villa in Beverly Hills staat te koop voor 22 miljoen euro.
De
gelukkige die -naar eigen zeggen- een kort avontuurtje beleefde met
Jennifer is de 40-jarige lichttechnicus Brian Bouma. "Ik stond maar
zeven uur op de filmset, maar ik was meteen verkocht. Het was onmogelijk
om niet verliefd op haar te worden. Ze heeft me van mijn sokken
geblazen."
Bouma beweert dat ze hem voor tien dagen meenam naar
Los Angeles. Daar zou hij haar vergezeld hebben op het Oscarfeestje van
Courteney Cox. Ook op de set van 'Marley & Me' zou hij haar een
bezoekje gebracht hebben. (br hln - foto ap)
Jeansmerk G-Star beschuldigt Jack & Jones van imitatie
Jeansmerk G-Star beschuldigt Jack & Jones van imitatie
Een ontwerp van G-Star.
Het Nederlandse jeansmerk G-Star onderneemt gerechtelijke stappen tegen
het Deense kledingbedrijf Bestseller. G-Star vindt dat het merk Jack
& Jones van Bestseller zijn ontwerpen imiteert, zo meldt het vakblad
Textilia op zijn website.
Bestseller verklaart in een reactie
nog geen aanklacht ontvangen te hebben, maar het wil wel al kwijt
verbaasd te zijn. "G-Star vergeet dat het al twee zaken tegen Bestseller
in de Benelux heeft verloren."
G-Star
maakt niet alleen een bezwaar tegen eventueel kopieergedrag van
ontwerpen, maar verwijt Vila Clothes, eveneens onderdeel van het Deense
bedrijf, ook een T-shirt te verkopen met een print van het model Gemma
Arterton. Zij is het gezicht van G-Star in een reclamecampagne. Volgens
Bestseller is hier geen sprake van opzet, maar van toeval. In december 2010 won G-star nog een rechtszaak over een bepaalde T-shirtprint van het Zweedse merk H&M. (br.hln - foto ap)
Pijnlijk en gevaarlijk maar wel populair: de korsetpiercing
Pijnlijk en gevaarlijk maar wel populair: de korsetpiercing
Om het filmpje te bekijken klik op de foto
De laatste trend in de wereld van de lichaamsmodificatie zijn
verschillende gepiercete metalen ringen in twee rijen die via een touw
met elkaar verbonden worden, wat de illusie van een korset creëert. Maar
cosmetische chirurgen waarschuwen voor de gevaren en littekens.
Populaire gebieden voor deze korsetpiercing zijn de rug, ribben en in
sommige gevallen zelfs de nek. Het plaatsen van de verschillende metalen
ringen is bijzonder pijnlijk en kan tot een uur duren. Het effect
blijft slechts enkele weken, want de metalen ringen groeien uit,
waardoor er littekens achterblijven. Volgens piercingsexperts wint dit
korset aan populariteit, vooral in het Verenigd Koninkrijk. Andere
bizarre trends in lichaamsmodificatie zijn brandmerken, opzettelijk
aanbrengen van littekens, ook gekend als scarring en het aanbrengen van
onderhuidse siliconen om bulten en hoorns te creëren.
Gevaren Plastisch
chirurg Kevin Hancock waarschuwt voor de problemen die dit 'korset' kan
veroorzaken: "Ik kan niet geloven dat mensen dit willen. Elke piercing
produceert een litteken, elke persoon reageert hier anders op. Voor
sommigen kan dit een klein litteken achterlaten, anderen kunnen
wildvlees ontwikkelen, waardoor je een permanent rode bult krijgt. Deze
rij ringen kan bloeden, geïnfecteerd raken of je kan met deze
constructie erg makkelijk ergens achter blijven haken."
Anders zijn De
Britse tatoeëerder Laura Hunt zet deze korsetpiercingen, je betaalt 5,5
euro per ringetje. Ze heeft er zelf een en zegt dat het niet gevaarlijk
is. "Dit wordt steeds populairder. Lichaamsmodificatie raakt
ingeburgerd omdat iedereen tegenwoordig anders wil zijn. De procedure
kan erg pijnlijk zijn, voor sommigen is hetzelfs ondraaglijk. Omdat het
oppervlakkig is, is deze behandeling niet gevaarlijk. Deze piercing is
wel een open wonde en moet gereinigd worden om een infectie te
voorkomen, maar dat is bij andere piercings ook zo. Het blijft maar drie
tot vier weken, daarna groeit het gewoon uit. Je mag je wel aan enkele
littekens verwachten."
Het modehuis Lanvin start een eigen kinderkledinglijn. Ze pikken daarmee de draad terug op van de stichtster Jeanne Lanvin.
Vrouwen met een goed inkomen, kunnen binnenkort hun kinderen hullen in de meest luxueuze stofjes. Het modehuis Lanvin komt namelijk aanzetten met een eigen kinderlijn, bestaande uit 25 kledingstukken.
Een exacte prijs is er nog niet, al zullen de gebruikte stofjes zo'n 10 keer duurder zijn dan de normale kinderkledingstofjes. "We wilden wel in de luxesfeer blijven", laat Lanvin nog weten. De kledij is geschikt voor kinderen tussen 4 en 10 jaar. (br.she - foto Photonews)
Trek aandacht naar je lippen met tijdelijke tattoo
Trek aandacht naar je lippen met tijdelijke tattoo
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
De felle print is in, dat is al langer het geval bij kledij, maar dit
verovert nu ook de beautywereld. Het gevolg zijn opvallende lippen met
patroontjes. Maak je je nu al zorgen hoe je dit gaat aanbrengen? Met de
tijdelijke tattoos van Violent Lips is dit zo geklaard.
Voor het
dagelijkse leven zijn ze misschien wat extreem, maar wij voorspellen
dat felle lippen de trend op festivals worden. Verwacht je aan glitter,
luipaardenprints, regenbogen, kant en zelfs polkadots. Om het
fashionista's wat makkelijker te maken zijn er de tijdelijke liptattoos,
hiermee creëer je in enkele seconden deze look feilloos. Je betaalt
iets meer dan 10 euro voor een pakje van drie. Je bereidt je lippen voor
door ze nat te maken, je plakt de tattoo en klaar.
Veronique Branquinho tekent lingerielijn voor Marie Jo
Veronique Branquinho tekent lingerielijn voor Marie Jo
Na een samenwerking met het designerduo A.F. Vandevorst , probeert het
Belgische lingeriemerk Marie Jo het Veronique Branquinho voor een
collectie speels ondergoed.
Op 16 juni wordt een tipje van de
sluier gelicht tijdens de modeshow van de Academie van Antwerpen.
Voordat je de sexy beha's en slipjes zult kunnen dragen, moet je nog
wachten tot september, wanneer de collectie in de winkels zal liggen. De
Belgische designer gaat een lijn tekenen voor het submerk L'aventure,
dit staat bekend om zijn jeugdige, sportieve stijl.
De
Antwerpse ontwerpser Veronique Branquinho is sinds 2009 creatief
directeur van Delvaux. Ze werkte eerder al samen met 3Suisses en Camper.
Het is ook nooit goed: zelfs Madonna voelt zich dik
Het is ook nooit goed: zelfs Madonna voelt zich dik
Ze is een van de slankste en meest gespierde zangeressen, ze ziet er
makkelijk 15 jaar jonger uit en toch klaagt ook Madonna over haar
uiterlijk. Op het Met Gala bekende ze zich dik te voelen in haar
prachtige jurk, de paparazzi bleven haast in shock achter na deze
uitspraak.
Ondanks het feit dat de 52 jarige zangeres er fantastisch uitzag in haar strakke jurk voelde ze zich dik.
Madonna zag er maandagavond stralend uit in een strakke, zijden jurk
jurk van haar goede vriendin en ontwerpster Stella McCartney. Maar de
haast perfecte zangeres, met haar ontzettend slanke lijn, kampte met een
gebrek aan zelfvertrouwen maandagavond door te bekennen: "Ik voel me
dik", althans een reporter van US Weekly. De omstaanders reageerden vol
ongeloof. Voor haar onberispelijke uiterlijk volgt de 52-jarige popster
een erg strikt macrobiotisch dieet en een intensief fitnessprogramma.
Maar zelfs zij kampt met complexen. Misschien komt het door het feit dat
ze onlangs haar personal trainer Tracy Anderson ontsloeg, deze hielp
ook Gwyneth Paltrow en Jennifer Aniston aan hun slanke lijn.
Met
deze uitspraak wordt het duidelijk dat haast elke vrouw met een gebrek
aan zelfvertrouwen kampt. Als je dames naar hun complexen vraagt, kan
haast iedereen meteen een lichaamsdeel antwoorden waar ze iets aan wil
veranderen. Het lijkt wel alsof we iedere dame het lichaamsbeeld van de
ideale vrouw nastreeft of dat althans probeert na te streven, velen
hebben hierbij bijvoorbeeld het uiterlijk van Madonna in hun hoofd. Maar
als nu blijkt dat ook zij niet goed in haar vel zit, proberen we dan
niet allemaal iets onmogelijk te bereiken?
Zelfvertrouwen
heeft vaak niets met je uiterlijk, maar alles met perceptie te maken.
Daarom is het belangrijk dat je je op je troeven concentreert, in plaats
van op je negatieve punten.
Aanvaarding:
Leer uit de woorden van Kim Kardashian: "Ik mag dan wel wat cellulitis
hebben en niet overal even strak zijn, maar door dat de aanvaarden ben
ik net sterker geworden. Aanvaard je unieke lichaamsvorm en werk met je
troeven: je uitstekende spieren, rondingen en cellen. Want deze maken je
tot wat je bent."
Tonen: Wees niet verlegen
door je favoriete lichaamsdelen te tonen. Je verdient het om trots te
zien om je lichaam en hier complimenten voor te ontvangen.
Vergeet
niet dat je je hele leven in je lichaam moet doorbrengen, dus in plaats
van dat te veranderen, kan je beter je houding veranderen.
Celebs gaan massaal voor rode lokken, sta jij hiermee?
Celebs gaan massaal voor rode lokken, sta jij hiermee?
Scarlett Johansson met rode lokken.
Drew Barrymore begon ermee, Blake Lively sprong op de kar en Scarlett
Johansson is de laatste om haar blonde lokken rood te verven. Daarom
enkele tips voor wie deze celebtrend wil volgen.
Rood is het nieuwe blond van deze zomer, als we de celebs mogen geloven.
Je kunt net als Drew Barrymore, Rihanna en Scarlett Johansson voor een
donkere rode tint gaan, de immer trendy Blake Live koos voor een meer
subtiele tint. Haarstylist Orlando Pita legt de trend uit: "De haarmode
was de laatste tijd erg saai. Iedereen ging voor lange, golvende lokken
op de rode loper. Wanneer je jong bent kun je nog experimenteren en
plezier maken. Scarlett Johansson en andere fashionista's plukken nu de
vruchten van het nemen van risico's."
Drew Barrymore.
Dames
met een bleke teint staan haast met elke rode tint, zowel licht als
fel. Dames met een olijfkleurige huid hebben het wat moeilijker, zij
gaan best voor een warme kleur en grijpen meer naar kopertinten. Hou
steeds in gedachten dat je met rood de aandacht trekt, het is dus enkel
goed voor vrouwen die zelfzeker zijn. Je moet je er ook van bewust zijn
datfelle kleuren je ouder maken, zeker wanneer je ouder dan 35 jaar
bent.
Kies na het kleuren make-up dat bij je nieuwe kapsel past.
Let ook zeker op met lipstick, kies een tint in dezelfde kleur van je
haar, dat geldt ook voor je wenkbrauwen. Rode kleuren vervagen sneller
dan andere tinten. Dit komt doordat de moleculen in rode verven groot
zijn, het is moeilijk voor je haren om deze vast te houden. Daarom mag
je enkel gezond, goed onderhouden haar in deze tint te kleuren. Gebruik
een speciale verzorgingsshampoo na de kleuring voor een langer
resultaat.
Emma Watson is door het lifestyleblad Glamour uitgeroepen tot best geklede vrouw ter wereld. Op de tweede plaats eindigde Cheryl Cole.
Emma Watson mag dan wel bekend zijn geraakt als de betweterige tovenares uit Harry Potter, de laatste maanden heeft de actrice zich ontpopt tot een waar stijlicoon. Zo was ze het uithangbord van Lancôme en creëerde ze haar eigen lijn voor 'People Tree' en Alberta Ferretti. Dat alles maakt dat de actrice is uitgeroepen tot best geklede vrouw ter wereld.
De rest van de top 10 werd opgevuld door Cheryl Cole, Kristen Stewart, Dannii Minogue, Alexa Chung, Rihanna, Kate Moss, Blake Lively, Olivia Palermo en Lea Michele.
Bijna elke vrouw heeft een collectie schoenen die nooit het daglicht zullen zien, dat blijkt uit een Britse enquête.
De gemiddelde Britse vrouw heeft 20 paar schoenen, maar 11 daarvan doet
ze nooit aan, dat blijkt uit een enquête bij 3.000 dames. Dit komt neer
op een totaal van gemiddeld 450 euro dat in de kast blijft liggen. Ook
koopt ze gemiddeld acht nieuwe schoenen per jaar. Bijna een derde kocht
schoeisel in de verkeerde maat enkel omdat ze deze mooi vond. Meer dan
een derde van de vrouwen, 37 procent, zeggen dat ze schoenen kopen om
zichzelf op te vrolijken. Andere redenen voor een nieuw paar zijn een
nieuwe outfit, trendy te zijn of om hun schoenenobsessie te voeden.
Het
gemiddelde paar kost 40 euro. Een vrouw draagt schoenen gemiddeld drie
jaar voor ze deze wegsmijt, een vijfde kan haar geliefde paar niet
wegdoen, 21 procent doet nooit oude schoenen weg. 55 procent bewaart
haar aankopen veilig in de kast, een op de vijf bewaart ze in de
woonkamer, verspreid over het hele huis of zelfs in de auto. 10 procent
geeft toe jaarlijks minstens 675 euro uit aan schoenen.
Volgens
gedragspsychologe Jo Hemmings, auteur van 'Shoes and Shopping', is hier
een eenvoudige verklaring voor. "Schoenen houden allerlei beloften en
verwachtingen in. Ze kunnen een outfit transformeren, de benen
verlengen, ons groter maken en slanker doen lijken, ze zijn ook erg
vergevingsgezind. Ook al komen we wat kilo's bij, onze schoenen zullen
altijd passen." (br.hln)
Dame Helen Mirren is de 60 flink voorbij, maar de Britse met
Russische roots is een vrouw die zonder twijfel mooi oud is geworden. We
ontmoetten haar op het persmoment voor de film 'Arthur' in Los Angeles
en ook in het echte leven in de kleine dame groots in elegantie. Om
jaloers op te zijn zelfs, zo jaloers zelfs dat de vrouwelijke
journalisten elkaar als kleine kinderen bekampten over wie even mooi oud
mocht worden als zij.
Ze droeg een elegante, zwarte Dolce & Gabbana-jurk met lange mouwen.
Haar accessoires waren simpel: een gouden horloge, een parelketting en
een opvallende rode, brede riem.
Dus we konden niet anders dan haar vragen: "Helen, wat doe jij om zo mooi te blijven?"
"Ik
heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Het zijn misschien mijn Russische
genen", grapt ze. "Nee, echt, het is moeilijk om een antwoord te geven
want ik weet het niet." (denkt even na).
"Ik doe nooit te veel
van alles, maar ik doe wel alles, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben
eigenlijk heel lui, dus ik sport nooit echt veel. Ik voel me er schuldig
over, maar ik sport niet veel, al probeer ik soms wel wat te bewegen.
Ik doe gewoon niet aan overdaad, én ik heb nooit gerookt. Misschien
heeft dat er wel iets mee te maken."
Op het scherm Al
suggereert ze dat ze zichzelf niet altijd mooi vindt. "Er komt een
moment in je leven dat je moet stoppen met te ontkennen hoe je er uit
ziet. Ook ik kan soms niet naar mezelf kijken op het scherm, maar
gelukkig moet ik niet naar mezelf kijken, en andere mensen wel."
Geen male-up is bevrijdend Make-up
is ook niet aan haar besteedt. "De make-up in 'Arthur' was minimaal;
maar er kwam niettemin make-up bij te kijken. Ik heb onlangs een film
gedraaid in Hongarije en daar droeg ik echt niets, helemaal niets van
make-up. Heerlijk, op vijf minuten was ik klaar. Echt bevrijdend."
"Welk parfum draag je?" Helen:
"Ik draag Jo Malone, een Britse parfumier die veel met kruiden werkt en
interessante geuren combineert, zoals munt en basilicum."
(br.hln)
En de prijs voor lelijkste hoed gaat naar... prinses Beatrice!
En de prijs voor lelijkste hoed gaat naar... prinses Beatrice!
Eugenie en zus Beatrice
Op het huwelijk van de Britse prins William en Kate Middleton waren
gisteren heel wat hoeden te zien. Ze waren niet allemaal even mooi, maar
de prijs voor lelijkste hoofddeksel gaat toch duidelijk naar prinses
Beatrice.
De dochter van prins Andrew en Sarah Ferguson kreeg
weliswaar zware concurrentie van haar zus Eugenie, die blijkbaar naar
dezelfde winkel was geweest.
De hoed heeft inmiddels al een fanpagina op Facebook, die bijna 70.000 leden telt.