Lily Allen en haar vriendin Sarah Owen stellen hun collectie jurkjes voor
Lily Allen en haar vriendin Sarah Owen stellen hun collectie jurkjes voor
Lily Allen met haar vriendin Sarah Owen
Vorig jaar maakte het Britse popsterretje Lilly Allen bekend dat ze de muziekwereld zou verlaten voor een modecarrière. Ondertussen opende ze samen met haar vriendin Sarah Owen een winkel met vintagekledij genaamd Lucy in Disguise. Afgelopen weekend stelde het duo hun eigen ontwerpen voor die ze tekenden voor de winkel Harvey Nichols.
De collectie bestond uit een reeks jurken in felle kleuren en drukke patronen die overeenstemmen met de persoonlijke stijl van Lily Allen. Zelf droeg ze een groene maxijurk met stippen en een glitterbolero.
Daarnaast probeert ze het ook als modejournaliste, ze schrijft momenteel ook een column voor de modebijbel Vogue. Daarin beschrijft ze een maand lang wat ze die dag aanheeft in de aanloop van haar huwelijk. Ze zal ook de verschillende pasbeurten van haar bruidsjurk met fashionista's delen. (br.hln)
Veertjes zijn trendy, celebs als Selena Gomez en Miley Cyrus, maar
zelfs rockster Steven Tyler dragen kleurrijke pluimen in hun haar. Doe
jij mee met deze gewaagde trend?
Het voordeel van deze trend is dat het niet duur is, je kunt
pluimenspeldjes kopen vanaf 7 euro. Je bevestigt ze aan je lokken met
een metalen clipje. De meest kwalitatieve blijven verschillende maanden
en doorstaan zelfs wasbeurten, haardrogers en sessies met de krultang.
Wie het liever op veilig speelt, kan voor meer subtiele oorbellen gaan,
net als Drew Barrymore en Nicole Scherzinger.
Innovatieve
fashionista's bedachten een slim, goedkoop alternatief: veertjes uit
een winkel voor hengelsport. Uitbaters melden een stijging in de verkoop
van extralange veertjes die gebruikt worden door hengelliefhebbers om
insecten na te bootsen die op het water zitten. De Amerikaanse verkoper
Steve Oualline: "Dagelijks krijgen verschillende telefoontjes van
vrouwen die hiernaar vragen. Een dame wilde zelfs een bestelling van
7.000 euro plaatsen." (br.hln)
Het Belgische modemerk Bruno Antognini stopt ermee. Het modehuis kan de concurrentie met grotere ketens niet langer aan en wordt volledig overgenomen door het bekende modemerk McGregor.
Droevig nieuws voor modeminnend Vlaanderen. Het merk Bruno Antognini, met hoofdzetel in Temse, stopt er definitief mee. Bruno Antognini legt, naast zijn gelijkaardige merk, ook bij het huislabel 'By Soto' de boeken neer. 12 winkels van Antognini zullen overgenomen worden door McGregor, al verdwijnt de merknaam wel uit het straatbeeld. Het winkelpersoneel blijft wel behouden.
Bruno Antognini was ruim 35 jaar een vaste waarde in het Belgische modelandschap. (br.she)
Eind de jaren '80 was een knoop in een T-shirt of een bloes heel
gewoon. Ruim 20 jaar later maakt de knoop opnieuw zijn opwachting...
maar hoe dragen we dat ook alweer? Vijf manieren op een rijtje gezet.
Een lange rok met tribal print, een
beetje te groot (wit) hemd, een brede riem en sandalen met kurken
platform. Perfect voor een relaxt middagje op het strand of bij het
shoppen.
Het hemd is al
langer een alternatief voor een truitje, en dat is in de zomer niet
anders. Knoop een (effen) hemd boven je zomerjurk en werk af met een
open hak: voila.
Voor
de hipste look van allemaal, combineer je een broek met hoge taille en
wijde pijpen met een geknoopt (eventueel geruit) hemd. Voeg er nog een
chique, hoge platformhak aan toe en het is af.
Op
warme zomerdagen combineer je een toffe short met een luchtig bloesje
en platte gladiatorsandalen of een espadrille sleehak. Hotpants zijn een
no-go wil je de wilde cowgirl-look vermijden.
Een
upgrade van deze zomerse stijl is gemakkelijk te bewerkstelligen: kies
de stoffen van het hemd en de rok of broek zorgvuldig. Een los hemdje
van zijde en een wijde, geklede short of minirok loodsen je stijlvol en
trendy naar een elegant feestje. Combineer met een hak.
Een
streepje blote buik kan, maar behoort op dit moment niet tot de stijl.
De hemden zijn ook vaak effen van kleur, maar op een effen broek of rok
mag een print of kleurtje, om het geheel op te vrolijken. (br.hln)
Tien redenen waarom shoppen (soms) een nachtmerrie is
Tien redenen waarom shoppen (soms) een nachtmerrie is
Shoppen vinden de meeste vrouwen nog wel leuk; maar de kleren passen,
dat is iets anders. Soms zien kleren er in het daglicht gewoon niet uit
zoals in het pashokje, en voel je je bekocht. Dan weer kloppen de maten
niet en moet je halfnaakt door de winkel op zoek naar een andere maat
(die je gegarandeerd niet vindt). Is het dan verwonderlijk dat de helft
van de vrouwen 'ambetant' worden van de kleedhokjes, en tot drie kwart
ze liever zou vermijden? De tien redenen waarom shoppen soms een
nachtmerrie wordt...
1) De deur/ gordijnen sluiten niet goed
In
zo'n kleedhokje voel je je al niet zo veilig, maar als de deur niet goed
sluit/het gordijn dan ook nog eens een spleet laat, dan voel je je
helemaal bekeken. Of wat te denken over de saloondeurtjes, die in het
midden een kijkgat laten? Kleedhokjes zijn gewoonweg niet gemaakt om
vrouwen op hun gemak te stellen en in alle rust kleren te laten passen.
2) Alles goed daar?
Overijverige
winkelassistentes werken ook op de zenuwen. We willen namelijk niet
toegeven dat we toch een maat te klein hebben gekocht, of dat het
mode-experiment een totale flop is geworden. Vooral omdat we de vrolijke
'maar dat past als gegoten' nooit écht geloven: de mensen zijn
aangenomen om te verkopen toch?
3) Opgelegde accessoires
Sommige
winkels keren hun werknemers een commissie uit per stuk dat ze
verkopen. Dus komen ze aandraven met 'de perfecte riem' (of halsketting,
broche, handtas, sjaal...) voor bij je nieuwe outfit. Weigeren is niet
altijd gemakkelijk, de verleiding weerstaan nog minder.
4) Maximum aantal items
Hoe
hatelijk is het niet om van je verzamelde pakje te passen kleren, de
helft te moeten achterlaten 'omdat er een maximum aantal items geldt'?
Vooral omdat het ruilen van de gepaste kleren voor de nog-niet-gepaste
kleren moeilijker is dan het lijkt. De assistente kijkt niet jouw
richting uit of de kleren zijn -oeps- al terug naar de winkel.
5) Foute maat
Je
kent het wel: na een half uur aanschuiven, kom je erachter dat het
bloesje dat je zo graag wil net iets te groot of te klein is. Dus je wil
een andere maat proberen... het duurt uren voor de winkelassistentes
tijd hebben voor jou en vinden vervolgens niet de juiste maat en
proberen je dan nog iets anders aan te praten.
6) De nooit-beantwoorde-bel
Lingeriewinkels
doen wel eens wat meer moeite voor hun klanten, die letterlijk tot op
hun onderbroek zijn uitgekleed. Ze installeren een bel in de kleedkamer,
zodat een winkelassistente jouw wensen kan komen opnemen. In theorie,
want in de praktijk komen ze gewoon weg niét.
7) Gemeenschappelijke kleedkamers
Gelukkig uitgestorven in de retailsector, maar nog altijd een bron van nachtmerries.
8) Geen spiegel
De
kleedhokjes zonder spiegel... je wordt uit de veilige zone gedwongen in
je outfit, waar je met vijf voor de spiegel moet staan drummen om een
deftig zicht te krijgen. Ideaal voor de shopassistente om te kirren hoe
tof je outfit wel is.
9) Vier spiegels
Andere
winkels overdrijven dan weer, en stellen vier spiegels op, zodanig dat
je jezelf van elke hoek kan bekijken. Sympathiek, in theorie althans.
Want die spiegels laten je altijd wel iets zien waar je je niet echt
bewust van was.
10) De flatterende spiegel
De
gemeenste spiegel in zijn soort: de spiegel die je er beter doet
uitzien dan het lijkt. Waarop je happy die nieuwe jurk of broek koopt,
om thuis in de spiegel verre van hetzelfde beeld te zien... (br.hln)
Als een glas rode wijn gezond is voor hart- en bloedvaten, waarom zou
een massage met wijn dan niet even heilzaam werken? De idee staat
centraal bij de steeds meer voorkomende wijntherapieën, bestaande uit
gezichtsbehandelingen, massages, peelings of wikkelbehandelingen.
Vinotherapies vind je in betere wellnessoorden in Italië, Duitsland,
Frankrijk en zelfs Nederland. Sinds kort biedt ook Oostenrijk de
wijntherapie aan. Steeds wordt gebruik gemaakt van producten die zijn
samengesteld uit druivenpitten, koudgeperste druivenpitolie en
wijnextracten. Dronken word je er niet van, ontspannen des te meer.
Denk
bij wijntherapie maar niet aan het achterover slaan van grote
hoeveelheden nobel vocht. Vinotherapie is niet meer dan een verzamelnaam
voor beauty- en wellnessbehandelingen met producten uit de
druiventeelt. Het geheim van de druivenpit zit hem immers in de
'oligomere proanthocyanidine'n, ofwel OPC. Deze krachtige antioxidant
beschermt het lichaam beschermt tegen veroudering en allerlei andere
kwalen. In de schil van de blauwe druif zit een kleurstof die ook je
lichaam en huid ontgift. Daarnaast beschikken de oliën van druivenpitten
eveneens over een verzachtende werking.
Niet
enkel werkt rode wijn huidverstevigend en verjongend, bovendien
ontspant het lichaam en geest. Daarbij wordt ook de innerlijke mens niet
vergeten: de kuur biedt doorgaans verscheidene druivensappen, fruitige
fitnessdrinks en wijngerechten aan, naast het glaasje wijn als onderdeel
van de therapie. (br.hln)
Handtas gemaakt van plastic zakken kost... 1.215 euro
Handtas gemaakt van plastic zakken kost... 1.215 euro
Het exclusieve modehuis Yves Saint Laurent creëerde een lijn
handtassen gemaakt van plastic zakken en in elkaar gezet door
handenarbeiders in Burkina Faso. Op zich een nobel idee, maar het
modehuis durft hier wel een fortuin voor vragen.
Duurzaamheid en milieuvriendelijkheid is trendy tegenwoordig, dat weet
ook Yves Saint Laurent. Maar meer dan duizend euro aanrekenen voor iets
wat uiteindelijk niet meer is dan een plastic zak lijkt wat overdreven.
De collectie kreeg de naam 'Muse Two Artisnal' en zou bewijzen dat het
bedrijf innovatief is qua ontwerp, zijn sociale verantwoordelijkheid
opneemt door samen te werken met vrouwenorganisaties in derde
wereldlanden en door het gebruik van gerecycleerde materialen. De vraag
is natuurlijk hoeveel van deze vraagprijs naar de vrouwen zal gaan die
de handtas gemaakt hebben.
Wil je een makkelijke, budgetvriendelijke manier om je oude garderobe
nieuw leven in te blazen, concentreer je dan op nieuwe, verfrissende
accessoires die nog eens makkelijk zitten ook. Het is de ideale manier
om een frivole toets toe te voegen aan je outfit.
Puntige pumps De designer Isabel Marant gaf de
klassieke pump een frivole toets met een strik aan de zijkant en een
bescheiden hakje. Ook een satijnen schoentje kan je klassieke outfit
opleuken.
Kleurenfestival De meest gewaagde
trend van dit seizoen zijn zuurstokkleurtjes: denk aan kauwgomroze,
azuurblauw en felgeel. Voor wie een volledig gekleurde look er wat over
is, kan voor een roze of blauwe handtas gaan. Andere opties zijn een
gekleurd riempje in je broek of een felle zonnebril. Nog een manier om
kleur te introduceren is door je nagels in een kleurtje te lakken.
Experimenteer met oranje, gifgroen, violet of koraal.
Rieten hoed Waarom
zou je hoeden enkel bewaren voor op vakantie? De juiste zonnehoed is
een veelzijdig accessoire en geeft een extra toets aan de meest
eenvoudige outfit. Combineer met een opgerolde herenbroek, een
kleurrijke t-shirt en platte sandalen. Voor een chique look combineer je
met een eenvoudig licht jurkje.
Platte sandalen De
seventieslook scoort deze zomer. Combineer de zwierige maxijurk met
platte sandalen. Een eenvoudig zwart model werkt perfect. Wil je toch
een statement maken, is een luipaardenprint een goede optie.
Kleine handtas Een kleine clutch-handtas geeft je meteen stijl. Kies voor een strakke creatie in leer.
Opvallende sjaal De
populariteit van de sjaal is groot, je maakt hier een heus
modestatement mee. Maar je kan dit accessoire ook nonchalant om je nek
zwieren. Durfallen gaan voor een gebatikt exemplaar of eentje met een
grafische of dierenprint. Het gaat er niet om welke je kiest, maar hoe
je deze draagt. (br.hln)
De klassieke chignon van actrice Audrey Hepburn in de film 'Breakfast
at Tiffany's' blijft na 50 jaar een van de meest populaire haarstijlen
ooit, dat blijkt uit een rondvraag bij de voornaamste Britse kappers.
De tijdoze look van de filmster in de film, waarin ze de rol van de
excentrieke socialite Holly Golightly speelt, is de meest gevraagde
kapsel in Britse kapsalons. Ook lijkt dat anderen iconische stijlen uit
de fifties en sixties nu nog steeds goed scoren. De blonde krullen van
Marilyn Monroe werden tot tweede meest populaire haarstijl gestemd, het
korte jongenskapsel met zijscheiding van sixtiesmodel Twiggy kwam op de
derde plaats.
Deze 'klassiekers'
versloegen het laagjeskapsel van Jennifer Anniston uit de jaren '90 en
de korte bob van Victoria Beckham. De lange bruine lokken van zangeres
Cheryl Cole kwam op de zevende plaats. De vaakst gekopieerde kleur van
2011 is de rode coupe van zangeres Rihanna, deze kwam op de achtste
plaats. Het haar van Demi Moore kwam op de negende plaats en het kapsel
van actrice Eva Longoria op de tiende. Op nummer vier staat een bizar
kapsel, dat van de roodharige zeemeermin van Disney Ariel. (br.hln)
Het schoenenmerk Jimmy Choo, bekend om de peperdure torenhoge
stiletto's, is verkocht aan luxegroep Labelux. Die telden ruim 600
miljoen euro neer voor het merk en richten zich ongegeneerd op de
kapitaalkrachtigen in de wereld.
"Ik ben zo trots op wat we bereikt hebben de laatste 15 jaar, en ik ben
heel blij dat we nu deel uitmaken van Labelux, een partner die onze
waarden en passie deelt, en ambitieus wil groeien in het luxesegment,"
verklaart CEO Tamara Mellon. De eerste markt waar Labelux zich wil op
toespitsen is de Aziatische markt.
Het is slecht nieuws voor de
originele oprichter van Jimmy Choo, de schoenenontwerper Jimmy Choo
zelf. Hij zocht 550 miljoen euro om zijn eigen bedrijf terug te kopen.
Dat plan verwaterde al snel, zodat Choo zijn merk door de vingers zag
glippen. (br.hln)
Multifunctioneel is het op zijn minst: één jurk die op tien
verschillende manieren kan gedragen worden. Goedkoop is het ook, of toch
relatief: de zogenaamde Anastasiajurk kost wel bijna 200 euro. Maar
aangezien de jurk tien volledige outfits (inclusief schoenen) vervangt,
is het zijn prijs meer dan waard.
"Deze mooie jurken zijn ontwikkeld voor de moderne vrouw, wiens
garderobe net zo multifucntioneel moet zijn als zijzelf. In één jurk
naar school, naar een zakenlunch en dan naar een pr-feestje? Dat is nu
mogelijk!", zo worden ze aangeprezen op de website.
De
transformatie van de jurk is even eenvoudig als geniaal: door te spelen
met de neklijn en de mouwen, kan je van een jurk met lange mouwen ook
een halterjurk, een offshoulder of zelfs een strapless jurk maken. De
mouwen kunnen ook gebruikt worden als straps of in een wikkeljurk.
En
belangrijker: in elk van die looks is de jurk ook nog een uitblinker.
Het silhouet blijft bewaard, de looks zijn allemaal klassiek maar
stijlvol en ze verstoppen een paar probleemzones.
Het
geheim? Een ingenieus ontwerp natuurlijk, en de juiste stof. "De jurk
moest zowel adaptabel zijn, en tegelijk de kwaliteit en de vorm behouden
zonder te kreuken. Dus kozen we voor een elastaan jersey met zachte,
wijde elastische banden, zodat de jurk zichzelf ophoudt als hij
strapless wordt gedragen", legt de Amerikaanse ontwerpster Vanessa Knox
uit.
Om het toepasselijk te maken voor
(bijna) elk huidtype, wordt de jurk ook gekocht in drie kleuren: grijs,
flashy paars en stijlvol zwart. En wat had je gedacht: celebs zijn dol
op haar ontwerpen. Angelina Jolie, Jennifer Lopez, Heidi Klum, Jessica
Alba en Gwen Stefani hebben zich al openlijk fan verklaard.
Maar
de vraag is of vrouwen wel willen stoppen met shoppen en
mutlifunctionele jurken verkiezen. Ondanks deze mooie jurk, zullen
vrouwen voor een nieuwe gelegenheid altijd weer opnieuw willen op zoek
gaan naar een nieuwe outfit, inclusief schoenen. Ook degenen die deze
jurk kopen... toch?
De gemiddelde vrouw spendeert in haar leven 152.374 euro aan kleding
en heeft bovendien 22 items die ze nooit draagt. Vrouwen kopen vandaag
vier keer zoveel kleding als 30 jaar geleden.
Naar aanleiding van een BBC-reportage op The One Show, werd duidelijk
dat vrouwen meer kledingitems dan ooit lopen, maar er over het algemeen
minder geld aan besteden. De koopgekte lijkt de afgelopen tien jaar
aangewakkerd door de dalende prijs van kleding. Met de stijgende
kostprijs van ruwe katoen lijkt daar nu een halt toe te komen.
Consumentenexperte
Lucy Siegle: we consumeren met zo'n hoog tempo en gooien zo veel weg
dat je eindigt met een garderobe die steeds up to date oogt. Stijl,
elegantie en draagbaarheid zijn terug te vinden in elke kleerkast". (br.hln)
Deze zomer zie je overal stipjes. De polkadots zijn weer helemaal terug van weggeweest!
Hou je van een klassieke stijl? Dan kan je de polkastippen op 2 manieren dragen. Ofwel kies je 1 basisstuk dat je combineert met aloude basisstukken zonder stippen. Ofwel ga je voor een blauw-wit gestipt patroon en combineert dit met een rode riem. Zo krijg je meteen de aloude marinestijl.
Hou je meer van opvallende kledingcombinaties? Dan kies je best voor een gehele outfit in dezelfde polkastippen, of voor de echte durvers: ga je voor 2 kledingstukken met verschillende polkastippatronen. Lichaamsvorm
Ben je eerder zwaar gebouwd? Ga dan voor middelmatige polkastippen. Kies nooit een kleine polkadot of een veel te groot stippatroon, die zorgen ervoor dat je er breder uitziet dan je eigenlijk bent. (br.she - beeld photonews)
Looks belangrijker dan bescherming bij kiezen zonnebril
Looks belangrijker dan bescherming bij kiezen zonnebril
Waar kijken vrouwen voornamelijk naar wanneer ze een bril uitkiezen? Heel simpel, of het montuurtje hen goed staat. De prijs en de beschermingsfactor zijn bijkomstigheden.
We dragen de bril voornamelijk als bescherming tegen de zon (80%) en om goed te kunnen zien in de auto (63%), zo blijkt uit een Nederlands onderzoek van Pearle Opticiens. Maar als we die bril dan effectief gaan kopen, geldt er nog maar een regel: staat het montuurtje me leuk. 70% van de vrouwen maakt een brilkeuze op basis van het uiterlijk. De prijs en de UV-bescherming komen daarbij op de tweede en derde plaats. (br.she)
De knappe Eva Herzigova durfde het aan om op de rode loper in Cannes
te verschijnen met een short. Het was een frisse look in vergelijking
met de gebruikelijke jurkenparade.
Op de rode loper paraderen in Cannes is iets waar veel celebs voor
stressen, en niet zonder reden. De verkeerde kledingkeuze kan een hele
mediastorm veroorzaken, denk maar aan de té diepe decolleté van Cheryl
Cole. Daarom dat veel celebs het op veilig spelen met een traditionele,
pofferige baljurk, die niet té maar net sexy genoeg is. De knappe
actrice Eva Herzigova gooide het over een andere boeg en waagde zich met
een short op de rode loper, met succes.
De
schoonheid bewijst dat sexy niet noodzakelijk gelijk staat aan net niet
je borsten flashen. Eva doet het rebels door een kostuumbroek in te
ruilen voor short, ze gaf de outfit een chique toets met blazer,
transparante blouse en opvallende zwarte beha. De short verscheen al
eerder aan de benen van Gwyneth Paltrow en Alexa Chung op de rode loper,
maar vaak met weinig succes. Herzigova toont nu hoe het wel moet. Dus
dames, volg haar voorbeeld. (br.hln - beeld photonews)
Nepkleding is populair. Ook bij bekende discountzaken en bij de
groothandel worden ze gespot. De merkenfabrikanten zijn daar alles
behalve blij mee. En de consument? Die ligt er blijkbaar niet wakker
van.
Nepartikelen zijn haast niet meer van de echte te onderscheiden. Vooral
in het buitenland kan je als vakantieganger goedkope zaakjes doen.
Daardoor komen steeds meer mensen in de verleiding om een nep Rolex of
namaakschoenen van Gucci aan te schaffen.
Opsporen Bij
Tommy Hilfiger en Mc Gregor zien ze de trend met lede ogen aan. Steeds
vaker duikt hun logo in winkels op waar ze niet thuishoren. Hoe en op
welke manier de namaakproducten nu ook al bij de groothandel terecht
komt, blijft onduidelijk. Mc Gregor vult een groot deel van de tijd met
het opsporen van nepartikelen, anderen investeren in advertenties als
waarschuwing voor vervalste producten.
Verboden Terwijl
de verkoop van nepkleding verboden blijft, zien ondernemersorganisaties
opvallend meer meldingen binnen komen van illegale kleding. Ook het
succes van webshops zou de verspreiding doen toenemen.(br.hln)
Modehuis Miu Miu heeft een nieuw gezicht gekozen. Na Lindsay Lohan,
Maggie Gyllenhaal, Katie Holmes en Kirsten Dunst is Oscargenomineerde
Hailee Steinfeld aan de beurt. Hailee is amper 14, maar heeft een
serieuze en rustige uitstraling.
De piepjonge actrice droeg voor het eerst iets van Miu Miu op de
uitreiking van de SAG Awards. Het hele awardsseizoen lang bleef
Steinfeld jurken van Miu Miu en Prada uitkiezen. "Het is perfecte match
tussen het merk en de actrice", verklaart styliste Karla Welch.
De
modejournalisten gaan akkoord met die stelling, getuige de lovende
kritieken die Steinfeld over haar stijl kreeg. "Ze houdt het gewoon zo
simpel: geen bling, basic make-up, simpele kapsels. Perfect voor een
tiener."
Steinfeld werkte zich in de kijker door als onbekende
actrice een belangrijke bijrol te scoren in de film 'True Grit'. De film
werd voor vele filmprijzen genomineerd, en Steinfeld kreeg ook bijna
altijd een nominatie voor beste vrouwelijke bijrol, waaronder bij de
Oscars. Dat ze maar enkele keren ook werkelijk won is bijzaak: de hele
film- en modewereld weet wie ze is.
Dat ze haar Oscarjurk mee
hielp helpen ontwerpen, leverde haar vele goede punten op. Dat ze haar
bescheiden pumps later die avond verruilde voor Converse sneakers,
speelde zelfs in haar voordeel. (br.hln)
Een 54-jarige Taiwanese kapster wiekt al 40 jaar dames kort, maar ze
begon pas onlangs deze lokken te verzamelen om schoenen en accessoires
te maken.
Shiou-Ying Tsai: "Ik ben dol op hoge hakken, maar ik heb platvoeten, dus
ik ben altijd jaloers op hoog gehakte dames. Daarom wilde ik een paar
stiletto's maken die ik erg mooi vind. Ook al kan ik ze dan niet dragen,
heb ten minste een kunstwerk gemaakt."
Kleuren, krullen en lijm Tsai
werkte al met haar voor ze aan de middelbare school begon, ze leerde de
kneepjes van het vak van haar moeder. Sinsdien nam ze al deel aan meer
dan 100 kapperswedstrijden. Een van deze competities tien jaar geleden
inspireerde haar om kleurrijke haarextensions te maken, maar nu gaat ze
nog een stapje verder en ontwerpt ze schoenen en accessoires van
menselijk haar. Enkel echt haar kan het proces aan, aldus Tsai. "Ik
kleur de lokken in alle kleuren en zet er soms ook krullen in. Soms
breng ik lijm aan om het in vorm te brengen, dat gaat niet bij vals
haar."
Voor een hak heeft ze het haar van drie mensen nodig, ze
vraagt daarom aan haar buren en familie voor een bijdrage. Haar
kunstwerken zijn niet te koop, momenteel werkt ze aan een reeks harige
korsetten. (br;hln)
Zo draag je witte kanten jurk zonder bruidje te lijken
Zo draag je witte kanten jurk zonder bruidje te lijken
Witte kanten jurk bij Asos.com.
Wit kant doet de meeste fashionista's terugdenken aan de jaren '80,
want niet altijd positief is. Maar vergeet de zichtbare beha, strakke
topjes en vingerloze handschoenen à la Madonna, vandaag keert dit terug
als eenn elegant silhouette van een baljurk uit de fifties.
Het is niet makkelijk om een witte kanten jurk te dragen en er niet voor
te zorgen dat mensen denken dat je naar het altaar op weg bent. Maar de
lentecollectie van bijvoorbeeld Dolce & Gabbana bewijst dat dit
niet onmogelijk is. De look werkt het best als een detail aan een rokje
of topje. Voor een volledig kanten look is het beter om voor kleur te
kiezen.
Accessoires Kant oogt meteen
romantisch, maar je maakt het stoerder door te combineren met
opvallende, metalen accessoires. Je maakt het sexyer met wat leder, zo
is een kanten topje in combinatie met een lederen rok erg glamoureus.
Wat je zeker niet mag doen is een pofferige rok of voor een topje met
knoopjes kiezen. (br.hln)
De bizarre hoed van Beatrice levert al 20.000 euro op
De bizarre hoed van Beatrice levert al 20.000 euro op
De bizarre hoed van Beatrice op het koninklijke huwelijk.
De bizarre hoed van prinses Beatrice op het koninklijk huwelijk kreeg
heel wat media-aandacht de laatste weken, de meesten vonden het
opvallend accessoire ontzettend belachelijk. Nu staat het hoofddeksel op
de internetveilingsite eBay en werd er al meer dan 20.000 euro voor
geboden.
De ondertussen beroemde hoed is een creatie van Philip Treacy, deze zal
waarschijnlijk een recordbedrag opleveren wanneer de internetveiling,
over vijf dagen, afloopt. Beatrice besloot deze te verkopen ten voordele
van twee liefdadigheidsinstellingen, UNICEF en Children in Crisis. De
royal is verbaasd door de aandacht die de hoed al kreeg. Ze kan gelukkig
wel lachen met de talloze bewerkte foto's van verveelde mensen met de
hoed op de facebookgroep 'Princess Beatrice's Ridiculous Royal Wedding
Hat'.
Zelf bod doen? De vraag is nu
natuurlijk wie bereid is zoveel geld aan deze bizarre creatie te
spenderen en wat is deze persoon van plan met dit hoofddeksel. Ben jij
nog op zoek naar een gepaste hoed voor een huwelijk deze zomer, dan kun
je hier een bod doen. (br.hln)