25 kledingstukken en accessoires: meer heb je niet nodig om een degelijke, basis wintergarderobe uit te bouwen.
1) De perfecte zwarte rok voor het werk Een kokerrok, een recht model of een A-lijn: dat doet er niet toe. Zolang hij jou flatteert en hij bij alles past is het goed.
2) Een cocktailjurk Het
geluk van een goede cocktailjurk is dat het zowel past voor een formele
als voor een semi-formele gebeurtenis. De accessoires bepalen in dit
geval de uitstraling. Wie jong en/of slank is, kan opteren voor een
jurk met pailletjes. Kies in geen geval iets met een print, tenzij de
stof en de snit zodanig is dat het niet kan verward worden met een
zomerjurkje.
3) Een goed broekpak Bespaar
geen geld op je pak, want het moet goed zitten én flatteren. De stof
voor deze winter is fluweel, maar dat kan niet iedereen dragen. Draag
er vrouwelijke schoenen onder, vermijd te lage schoenen of plateauzolen.
4) Een winterjas Logisch,
maar toch 'vergeten' veel vrouwen te investeren in een echt warme
winterjas. Grote kragen zijn nog steeds in en vermijd iets dat te
vormeloos is.
5) Een militaire jas Een tweede jas in militaire stijl, het hipste dit seizoen, komt van pas voor meer casual gelegenheden.
6) Grote, rechte tas Een grote, rechte tas met grote handtas met grote handvaten waar die avondboodschappen ook in passen.
7) Een clutch Voor
de glamoureuze events of een avondje uit: trakteer jezelf op een
clutch. Less is more: bankkaart, één sleutel, je gsm en één zakdoekje:
meer heb je niet nodig toch?
8) Enkellaarsjes Vorige
winter al een grote hit, en duidelijk 'here to stay'. Ze passen onder
korte rokjes, skinny jeans en leggings en zijn een perfect schoeisel
voor het tussenseizoen: dicht, zodat je tenen niet bevriezen maar ook
laag genoeg zodat je je benen nog kan tonen.
9) Een glam-rok Ter
afwisseling van een cocktailjurkje: de glam-rok. In kokervorm (mét hoge
hakken) en glinsterdraad of lovertjes: dat mag. Draag het chique met
een satijnen hemdje (hooggesloten met strik) of maak het minder chique
door een eenvoudig shirtje of truitje te dragen.
10) Een kasjmier sweater Kasjmier kan duur maar ook relatief goedkoop. Kies voor een simpel truitje met een V-nek, en je draagt het jarenlang. 11) De perfecte jeans Investeer
geld en (een beetje) geld in jouw perfecte jeans, en je hebt er jaren
plezier van. De Boyfriend en skinny jeans doen het nog steeds erg goed.
12) Ouderwetse schoenen Nieuwe ouderwetse
schoenen, welteverstaan. Deze lederen schoenen worden vaak gemaakt in
twee kleuren en met een patroontje in het leer. Ze bestaan in mannen-
en vrouwenversie, en die laatste moet een hoge hak hebben. Perfect
onder een smalle broek of een kokerrok als je de strenge
leerkracht-look niet schuwt. 13) Tweed jurk Een
eenvoudige tweed-jurk voor al je professionele en semi-formele
geledenheden. Samen met de clutch en de ouderwetse schoenen (en een
paar goede panty's) een killer-combinatie. 14) Grote halsketting Een opvallende halsketting maakt elke eenvoudige outfit meteen wat glamoureuzer. Kan supergoedkoop voor superveel effect.
15) Sexy ondergoed Ieder
zijn stijl, maar kies ondergoed dat goed zit, dat past en waarin je je
goed voelt. Aarzel niet om je lingerie regelmatig te updaten met nieuw
ondergoed of een nieuwe beha. 16) Sokken die over de knie komen Vermijd de 'porno-schoolmeisjes'-look door ze te dragen met ballerina's of platte schoenen.
17) Riem voor overdag Kies een dunne, weinig opvallende riem om je outfit overdag mee af te werken.
18) Riem voor 's avonds Je avondkledij vraagt iets meer glam, dus deze dunne riem mag ook iets meer opvallen (én glitteren).
19) Tweed shorts Het
is dé hit deze herfst: een paar tweed of wollen shorts, gedragen over
licht glanzende nylons. Koop ze niet te strak om ongemak te vermijden.
Kan gecombineerd worden met platte schoenen of schoenen met een hak,
afhankelijk van het effect dat je wil bereiken. Te vermijden op de
werkvloer.
20) 'Pofschouders' Hemdjes, jurkjes, blazers en T-shirts met een pofmouwtje of iets extra aan de schouders: je kan niet zonder dit seizoen.
21) Iets met kant De kant-trend is liefst zwart en onderdeel van een groter geheel (bijvoorbeeld: kanten mouwtjes aan een zwart jurkje).
22) Band-T-shirt Heerlijk
voor een casual dag: een tof T-shirt. Dit seizoen zijn afgewassen
shirts met bandprints heel in (kijk uit voor de Beatles!). Te
combineren met een jeans en sneakers, om boodschappen te gaan doen of
vriendinnen thuis te ontvangen.
23) Hemdjes Hemdjes,
met ruffels, hooggesloten en in poederkleuren, scoren goed op de
werkvloer. Een glanzende stof (eventueel in wrap) past beter voor een
avondje uit. Past zowel op een geklede broek, als op een kokerrok als
op een goede jeans.
24) Lederen vest Een korte lederen vest beschermt tegen de regen, geeft jou een stoere look en pimpt je jeans. Voor een dagje in de stad.
25) Een valse bontwrap Lang
voor echt chichi-madammen, maar de bontwrap maakt zijn rentrée. Kies
voor vals bont, samen te binden met lintjes en versla de kou in je
avondjurk.
Als je kijkt naar
wat er op de catwalk in Milaan verscheen, dan lopen we volgende lente
allemaal rond in kanten shortjes die eerder op slipjes lijken,
transparante blouses, lange doorkijkjurken en korsetten.
Prada.
Echte wereld? Elke
designer op de Fashion Week in Milaan liet veel vlees zien. Bij Prada
zagen we ultrakorte shorts, soms droegen modellen hier een transparant
jurkje over, soms liepen ze er zo mee rond. Zelfs de schoenen en
handtassen waren hier transparant. Bij Jil Sander zagen we stof,
gebruikt voor jurken, dat eerder op een visnet leek en Versace toonde
galakledij met gaten op sexy plaatsen. Karl Lagerfeld tekende
transparante jurkjes die eerder leken op nachtjaponnen en kamerjassen
dan avondkledij. De moderedactrices die dit allemaal op de eerste rijen
mochten aanschouwen, fronsten de wenkbrauwen bij de vraag hoe ze deze
trend kunnen vertalen naar de echte wereld. Want zie jij je al lunchen
met collega's in een transparante blouse en kanten hotpants?
Karl Lagerfeld voor Fendi.
Draagbaarder maken Maar
volgens styliste Yasmin Sewell moeten vrouwen zich geen zorgen maken.
"Transparante kledij wordt om de zoveel jaren terug trendy. Het is
makkelijker te dragen dan je denkt. Als je een schouder of arm
transparant laat is dat al erg sexy en je kunt met laagjes werken. Het
wordt zeker en vast een trend bij de gewone vrouw." Als deze stukken in
de winkel terechtkomen zullen ze wel huidkleurige voeringen hebben om
het draagbaarder te maken. Maar verwacht je komende lente aan kledij
met gaten en topjes waar je je beha door zult zien. Het voordeel
hiervan is dat je het makkelijk kan dragen: het enige wat je nodige
hebt is fatsoenlijke en mooie lingerie en lef, veel lef. (br.nina)
De nieuwste zwem-en strandmode maakt een vast onderdeel uit
van de modeweken. Dit jaar toverde het merk Pin-Up stars zijn modellen
ook echt om tot lustobjecten.
Deze bikini's zijn waarschijnlijk niet erg geschikt voor een
dagje aan de Noordzee, en ook in je plaatselijke zwembad zouden we de
hebbedingen niet meteen aantrekken. Het modemerk Pin-Up stars nam zijn
naam dit jaar wel erg letterlijk en creëerde een erg blote zwemlijn.
Bekijk de beelden op het filmpje door op de foto te klikken
Gespot op de
catwalk voor de lente van 2010 bij tal van ontwerpers: het korte
shortje dat erg lijkt op een luier. We zagen ze bij Alexander Wang,
Vivienne Westwood, Prada en Marc Jacobs voor vrouwen, designer Steven
Cox bij Duckie Brown maakte zelfs een versie voor mannen.
Wraak? Wagen
designers zich aan dit bizarre en onflatterende kledingstuk omdat het
een stapje verder is dan de harembroek? Daarbij lijkt het ook net alsof
er ongewenste dingen rondzwerven aan je kruis, het luierbroekje kan
daar dus een zomerversie van worden. Of is het de wraak van de
designers omdat ze met de crisis minder verkopen en zo vrouwen
belachelijk willen maken?
Vivienne Westwood.
Perfecte figuur De
vraag is natuurlijk of we komende zomer nu allemaal met deze ultrakorte
shortjes de straat op moeten om trendy te zijn. Slechts enkele vrouwen
hebben de juiste kont en de perfecte benen zodat dit kledingstuk hun
figuur flatteert, daarom geloven weinigen dat vrouwen dit zullen
dragen. Modecritici dachten echter wel op voorhand dat de harembroek
ook niet zou aanslaan.
Als
het van D&G afhangt, duiken stoere cowgirls terug in het
straatbeeld op volgende zomer. Zwierige rokjes, ingesnoerde bustiers en
cowboyboots maken het mooie weer. Enkel de cowboyhoed laten we thuis.
Voor de jongste reclamecampagne van Le Coq Sportif strikte het Franse merk Regi en Linda van Milk Inc.
Fotograaf Wim van de Genachte toverde zijn studio om in een klein
sportpaleisje met uiteraard hoofdtelefoon, micro en discobal binnen
handbereik. De beide Milk Inc'ers lieten het zich welgevallen. Glitter
en glamour in combinatie met sportieve basics: helemaal in lijn met de
nieuwe wintercollectie van Le Coq Sportif én met de stijl van Regi en
Linda. Handjes in de lucht, pootjes op de catwalk...
Drie collecties De samenwerking tussen Le Coq Sportif en Milk inc zal nog even voortduren. Er werd immers een contract getekend voor drie seizoenen (winter 2009 en zomer en winter 2010). (br.nina)
Giorgio Armani springt mee op de kar van de 80s revival, zo blijkt uit zijn modeshow tijdens de modeweek in Milaan.
Brede schouders, broeken met een hoge taille, grote riemen: het doet allemaal denken aan de zo vaak verfoeide jaren '80.
Wat meer is: de collectie bestond bijna volledig uit twee kleuren: koningsblauw en fuschiarood met hier en daar nog wat lichtblauw en zwart. Een topje uit mosgroen (en met laagjes franje) leek wel verloren gelopen.
Frankrijk wil waarschuwing op bewerkte foto's modellen
Frankrijk wil waarschuwing op bewerkte foto's modellen
Franse volksvertegenwoordigers hebben een wetsvoorstel ingediend dat
een waarschuwing zou verplichten bij foto's en advertenties die
bijgewerkt zijn om modellen er mooier te laten uitzien. Dat meldt de
Telegraaf.
Met
de waarschuwing 'digitaal gemanipuleerd om het beeld van het menselijk
lichaam te veranderen' willen de politici de volksgezondheid bevorderen
en consumenten beschermen. Het ontbreken van een dergelijke
waarschuwing zou een boete moeten opleveren van 37.500 euro.
De
wetswijziging is niet alleen bedoeld voor foto's in kranten en
tijdschriften, maar ook voor foto's op verpakkingen, in politieke
campagnes en kunstfoto's. (br.hln)
Christina Aguilera is geobsedeerd door de kleur rood
Christina Aguilera is geobsedeerd door de kleur rood
Alles dat rood is, trekt de aandacht van zangeres Christina Aguilera.
Ze gebruikt de kleur dan ook om een zeker niveau van 'Hollywood
glamour' te bereiken.
Rood = sexy "Rood
is sexy. De zwoele rode lipstick, spannende rode jurkjes, opvallende
rode stiletto's of een glamoureuze, rode avondjurk: het is de kleur
dat de kledij naar een extra niveau tilt. Het is een sensuele en
vrouwelijke kleur, dat zelfvertrouwen combineert met klassieke
Hollywood glamour", vertelt de platinablonde zangeres aan het
tijdschrift Heat.
"Vrouwen die willen experimenteren met rood,
starten het best door details in hun kledij rood te maken zoals rode
nagels of rode lippen. Snel zal het een kleur worden waar je niet
zonder kan leven."
Lippen, mascara, parfum "Ik
heb altijd gehouden van rode lippen. In combinatie met zwarte mascara
is het helemaal wauw. Maar wat je look écht afmaakt, is een vleugje
parfum, voor welke gelegenheid dan ook. Rode loper, dinner of naar bed
gaan: het maakt niet uit."
Niet echt verwonderlijk dat
Aguilera parfums promoot als je weet dat ze net haar derde parfum
('Christina Aguilera by night') heeft uitgebracht.
Mannen Overigens
heeft Christina wel gelijk om rood als dominante kleur te kiezen. Rood
is een kleur gedragen door winners, en mannen zijn dol op vrouwen in
rode jurkjes of rode schoenen. En niet te vergeten: volle, rode lippen
wijzen op vruchtbaarheid bij de vrouw.
In de nieuwste Sex
and the city-film zal hoofdpersonage Carrie niet altijd haar geliefde
Manolo Blahniks dragen. De schoenenverslaafde schrijfster draagt in de
nieuwste film ook ecovriendelijke schoenen van het merk Swedish
Hasbeens. Dat meldt de nieuwssite nu.nl.
Twijfel Maar
is dat wel zo? Analyse van de gelekte foto's van op de filmset in New
York toont dat actrice Sarah Jessica Parker die schoenen draagt tijdens
wat lijkt op een repititie.
Ze draagt ook een bleke jeans en
een grijs topje en is voortdurend omringd door productieassistentes. In
scènes waar géén crew is te zien draagt de actrice wel dezelfde broek,
maar een ander hemdje én stiletto's. De vraag is dus eigenlijk of Sarah
Jessica Parker die schoenen draagt, of het personage Carrie.
Geloof Bij
Swedish Hasbeens geloven ze er alvast in. "Carrie heeft zowel het
schoenenmerk Manolo Blahnik als Ugg Boots gemaakt tot wat ze nu zijn",
reageert ontwerpster Emily Blixt. "En ook de Cosmopolitan-cocktail
dankt aan haar zijn bekendheid. Dat Carrie nu hetzelfde doet voor onze
ecoschoen is fantastisch."
Leder, hout en rubber De
schoenen van Swedish zijn gemaakt van onbewerkt leder en hebben een
houten zool, waar een laagje rubber is op gelijmd. Dat is misschien wel
ecovriendelijk, helemaal groen is het zeker niet.
Er wordt
immers nog leder gebruikt en ook rubber is niet bepaald een groen
product. Het merk kiest zelfs niet voor een soort ecorubber, want ze
raden de consument aan om een versleten laagje rubber te laten
repareren bij een schoenmaker.
Handleiding Ook komen de schoenen met een uitgebreide handleiding:
zo kan je ze niet dragen in te vochtige omgeving, kunnen ze scheuren of
barsten als je tegen iets botst of je de schoen uitdoet zonder het
riempje te openen.
Al lijkt de ecovrouw zich daar maar weinig van aan te trekken. Swedish Hasbeens heeft 170 winkels in 14 landen en is na Zweden vooral populair in de VS
Slip voor linkshandige mannen voorkomt gênante ongelukjes
Slip voor linkshandige mannen voorkomt gênante ongelukjes
Een Brits ondergoedmerk brengt strakke boxershorts voor linkshandige
mannen op de markt. Zo wil het merk voorkomen dat ze gênante ongelukjes
hebben bij een toiletbezoek.
Gelijkheid De
nieuwe slips van het ondergoedmerk Hom hebben een horizontale opening
vooraan, in plaats van rechts. Verkoper in de Britse keten Debenhams
Rob Faucherand: "Dit is een belangrijke stap voorwaarts voor de
gelijkheid van linkshandige mannen. We zien niet in waarom iets waar je
geen invloed op hebt moet bepalen wat voor onderbroeken je de rest van
je leven draagt."
Sneller verslijten Ongeveer
10 procent van de mannelijke bevolking is linkshandig. Deze mannen met
een veel ingewikkelder manoeuvre uitvoeren bij het plassen dan
rechtshandigen, waardoor hun onderbroeken sneller verslijten. "Een
horizontale opening lijkt een kleine stap, maar voor heel wat
gedupeerden is dit iets waar ze al lang naar uitkijken", aldus
Faucherand.
Uitgemergelde Victoria Beckham zorgt voor opschudding
Uitgemergelde Victoria Beckham zorgt voor opschudding
De Londense Fashion Week zorgde voor een nieuwe stimulans in het matendebat. Zo stond menig topmodel te kijken van de graatmagere Victoria Beckham en zorgde modeontwerper Mark Fast voor ontsteltenis met zijn dikkere modellen.
Modellen mogen niet meer graatmager zijn, daar lijkt iedereen het over eens. Totdat ontwerpers ervoor kiezen dikkere modellen op de catwalk te sturen. Modejournaliste Erika Kurihara wist niet wat ze zag tijdens de modeshow van Mark Fast en begon luidkeels te protesteren toen de modellen met normale maten de catwalk op flaneerden. Kurihara maakte zo'n commotie dat ze uiteindelijk moest worden buitengezet door security. Achteraf verklaarde ze haar daden: "Ik heb geen probleem met zwaardere vrouwen, ik vond enkel dat ze niet het juiste loopje hadden voor de catwalk."
Consternatie was er ook toen Victoria Beckham volledig uitgemergeld verscheen op een feestje van het modeblad Vogue. Zelfs topmodellen Claudia Schiffer, Naomi Campbell en de magere ontwerpster Stella McCartney reageerden vol afschuw.
In Londen startte er deze week bovendien een campagne op om modellen met een verschillende grootte, gewicht en leeftijd te promoten.
Katie Holmes tovert Suri om tot modepop met hoge hakken
Katie Holmes tovert Suri om tot modepop met hoge hakken
De driejarige
Suri, dochter van Tom Cruise en Katie Holmes, begint meer een meer een
kopie van haar mama te worden met haar dure designerkledij, een handtas
en zelfs hoge hakken.
Opgroeien Kleuter
Suri werd op straat gespot met sandalen met hakken, een fleurige rok,
roze t-shirt en schattig handtasje. Niet veel later op de dag besloot
mama Katie haar dochtertje dan toch meer gepaste sportschoenen aan te
trekken. Een dag droeg het meisje van drie felle roze lipstick. Critici
opperen dat deze kleuterceleb zo gedwongen wordt te snel op te groeien.
Jongste fashionista Suri Cruise is op weg
om 's werelds jongste fashionista te worden, vorig jaar kreeg ze de
prijs van het magazine OK de prijs van 'Best geklede meisje', ze
versloeg daarmee Shiloh van Brad Pitt en Angelina Jolie en Violet van
Ben Affleck en Jennifer Garner. Ze draagt regelmatig stukken van
bekende designers, het meest opvallende was een chic avondkleed van
Ralph Lauren.
Hoge hakken zijn
bij mannen niet langer enkel bestemd voor travestieten, steeds vaker
grijpen degenen met een kleine gestalte, Sarkozy bijvoorbeeld, naar een
gehakte schoen om groter te lijken.
Mannelijk model met gehakte laarzen bij Rad Hourani.
Niet kleiner dan vrouw Een
kleine gestalte zorgt nog steeds voor complexen bij veel mannen, meldt
nu.nl. Maar het is niet langer taboe voor hen om dat te verdoezelen met
een hoge hak. Celebs als Tom Cruise en Sarkozy dragen het om niet
kleiner te zijn dan hun vrouw. Heel wat gewone mannen volgen hun
voorbeeld. Op het internet vind je tal van blogs en groepen van mannen,
als 'High Heels for men', die vechten voor meer vrijheid wat schoen- en
kledingkeuze betreft. Het Britse grootwarenhuis Selfridge zegt te
merken dat de hakken van mannenschoenen in hun rekken steeds hoger
worden. Vroeger hadden deze een hak van ongeveer 1,5 cm, nu is dat al
maar liefst 5 cm. De nieuwste collectie van Dior bevat zelfs een
exemplaar van 6,5 cm.
Een foto van de groep 'Men in high heels', deze mannen strijden voor meer vrijheid wat schoenkeuze betreft.
Vrouwelijkere schoenen Daarnaast
worden mannenschoenen steeds vrouwelijker, het gaat niet enkel om
stevige exemplaren, naaldhakken kunnen ook tegenwoordig. Tijdens de New
York Fashionweek stuurt ontwerper Rad Hourani al modellen met gelaarsde
hoge hakken de catwalk op. Karl Lagerfeld liet zijn favoriete model
Baptiste Giabiconi naakt met een paar stiletto's poseren op de cover
van het magazine Purple. Ook steeds meer fashionable excentriekelingen,
als Jean Paul Paula en Andre J, durven zich in het openbaar te begeven
met torenhoge sandalen. (br.nina)
Pixie Geldof leek
wel uit het prehistorisch tijdperk gewandeld op de Londense catwalk.
Voor de modeshow van Jeremy Scott werd ze, samen met de andere
modellen, in uitgerafelde, bedrukte jurkjes gestoken. Zelfs het kapsel
en de schoenen werden opgesmukt met beenderen. De gelijkenis met Fred
Flinstone's dochter Pebbles was op zijn minst treffend.
Luipaardprints Jeremy
Scott heeft iets met luipaardprints en safari-geïnspireerde fashion.
Als het van de man afhangt, lopen we er volgende zomer op z'n Yabbe
Dabbe Doo's bij. Afwachten of het stenen tijdperk effectief terug komt. (br.nina)
Tijdens het
25-jarig jubileum van de Londense modeweek is er hevig gedebatteerd
over graatmagere vrouwen. Zangeres en ontwerpster Victoria Beckham (35)
zorgde met haar uitgemergelde lichaam voor heel wat ontzetting
gisterenavond op een feestje van het Britse modeblad Vogue. Topmodellen
Claudia Schiffer, Naomi Campbell en designer Stella McCartney stonden
erbij en keken er verbaasd naar.
Maatje 40 en 42 Ook
heel wat opschudding op de collectievoorstelling van Mark Fast. De
designer, die niet verlegen zit om een beetje controverse, stuurde drie
modellen met kledingmaten 40 tot 42 de catwalk op.
"Het juiste loopje" En
dat leek niet naar de zin van modejournaliste Erika Kurihara, die
gevraagd werd de zaal te verlaten toen ze haar ongenoegen liet blijken.
"Ik heb geen problemen met zwaardere vrouwen, ik vond enkel dat ze niet
het juiste loopje hadden voor de catwalk", verdedigde ze zich later.
In Londen is er bovendien een campagne opgestart voor modellen van verschillende grootte, gewicht en leeftijd.
Modeweken De
modeweek in Londen loopt morgen op zijn einde met de voorstelling van
enkele collecties mannenmode. Vorige week verbleef het modecircus in
New York, na Londen zijn nog Milaan en Parijs aan de beurt.
Papieren zakjes van dure merken vernielen regenwoud
Papieren zakjes van dure merken vernielen regenwoud
Halle Berry geeft hier het slechte voorbeeld.
Wie shopt, loopt natuurlijk graag over de straat met zakjes van bekende
merken. Dat staat mooi, maar helaas zijn de meeste van die zakjes een
ramp voor het milieu. De winkels kopen ze van een bedrijf dat
verantwoordelijk is voor de vernieling van een groot deel van het
regenwoud van Indonesië.
Net
als het Braziliaanse Amazonewoud is het regenwoud van Indonesië enorm
belangrijk voor onze planeet. Maar er is nog een reden om het regenwoud
te redden. Het is immers het laatste toevluchtsoord van de Sumatraanse
olifant en tijger. Het is dus maar de vraag of een duur zakje het
verlies van deze prachtige dieren kan compenseren...
Woensdag start de modeweek in
Milaan. Ter ere van die Milano Moda Donna werden een paar exclusieve
schoenen gemaakt met geparfumeerd leder.
De
'Lotus Flower pump' haalde zijn mosterd bij een Oosterse waterplant met
dezelfde naam. De creatieve juweeltjes zijn van 23 tot 30 september te
bewonderen bij de Italiaanse ontwerper Santoni aan de Via Gesù te
Milaan. Voor een tweeduizend euro zijn ze de jouwe en heb je
gegarandeerd nooit stinkvoetjes. (br.nina)
Supermodel Kate Moss ging lang door voor iemand wie alles gegeven was.
Zelfs doodmoe, met ongekamde haren of stomdronken werd haar veel
gegeven, kon ze veel aan. Het graatmagere model kon ook de alternatieve
(korte) kledij dragen.
Gedaan Maar
het ziet er naar uit dat het einde van die toegeeflijkheid in zich is.
Enkele weken geleden werd een vernietigend stuk gelanceerd dat
genadeloos de gevolgen van haar wilde levensstijl op haar gezicht
toont. Nu ontstaat commotie over het feit dat Kate Moss, op haar
leeftijd, misschien wel een beha zou moeten dragen.
Opvallend Niet
dat Kate Moss vaak een beha draagt, maar soms valt dat meer op dan
anders. Bijvoorbeeld wanneer hordes fotografen je fotograferen op de
rode loper van de GQ Awards en je tepel door de flinterdunne stof
prikken.
Contra "Na je 35ste, na een
bevalling, na borstvoeding kunnen niet veel vrouwen nog zonder beha
rondlopen. Ook al heb je zoals Kate Moss maar kleine borsten, het stopt
ergens", vinden sommige Britse vrouwen.
Pro Anderen
verdedigen Kate Moss. "Zonder beha rondlopen heeft vooral te maken met
attitude. Net zoals Madonna haar zwarte haarwortels in haar blonde niet
kleurt, zo kan Kate Moss haar eigen regels volgen. Ze zal altijd cool
zijn."
Meer vrouwen proberen zelf moedervlekken te verwijderen
Steeds meer vrouwen proberen zelf moedervlekken te verwijderen
Steeds meer websites bieden doe-het-zelfkits aan waarbij je zelf
moedervlekken kunt verwijderen. Veel jonge Britse vrouwen kiezen voor
deze goedkope oplossing, maar beseffen niet dat dit littekens kan
veroorzaken en het levensgevaarlijk is.
Huid wegbranden Met
crèmes en lotions beweren websites je te kunnen helpen moedervlekken,
wratten of gelijkaardige huidproblemen thuis zelf te verwijderen aan de
fractie van de prijs die een dermatoloog vraagt. Ze beweren veilig en
natuurlijk te zijn en garanderen dat ze echt werken. De kits houden in
dat je zelf de oppervlakte van de huid wegkrabt, daarvoor moet je een
naald gebruiken. Dan breng je een crème aan op basis van kruiden, die
de moedervlek op een 'natuurlijke' manier verwijdert. Maar eigenlijk
branden ze de huid weg en krijg je een korstje dat er uiteindelijk
afvalt.
Permanent litteken De Britse
dermatoloog Manu Mehra: "Ik heb tal van vrouwen behandeld die littekens
bij zichzelf aanbrachten met een product dat ze op het internet
kochten. Een jong meisje had een klein vlekje op haar neus zelf
verwijderd. Maar daarbij nam ze ook de onderliggende huid weg, waardoor
ze nu permanent een putje in haar neus heeft. Omdat een ingreep het
vaak enkel erger maakt, zit er vaak niets anders op dan dat deze
vrouwen permanent met een litteken blijven rondlopen."
Dodelijk Maar
wat nog erger is dat door deze producten mensen de signalen van kanker
niet kunnen opsporen. Een moedervlek kan een kwaadaardig melanoom
worden, wat gevaarlijk voor je gezondheid is. Als mensen naar een
dermatoloog gaan, kan een professional bestuderen of het om zo'n
gevaarlijke moedervlek gaat en ze kunnen deze ook laten analyseren in
het labo. Maar als de moedervlek verwijderd is en de kanker zich
verspreidt in het lichaam, kun je een terminale tumor ontwikkelen die
veel eerder ontdekt en dus ook sneller verwijderd had kunnen worden. (br.hln)
Zo krijg je de verleidelijke schouders van Sharon Stone
Zo krijg je de verleidelijke schouders van Sharon Stone
Sharon Stone ziet er voor haar leeftijd ontzettend goed uit. Vooral
haar schouders zijn pronkstukken, deze zet ze vaak met mouwloze jurken
in de verf. We leren je hoe je zelf zo'n figuur krijgt.
Figuur maken of kraken De
celeb beweert zelf weinig aan sport te doen, ze probeert een ganse dag
veel te bewegen. Ieders mond viel open bij het zien van de mooie foto's
van de halfnaakte Stone in Paris Match vorige maand, zeker als je weet
dat ze al 51 jaar is. Vooral haar mooie schouders vallen op. Dit is
echter een vaak vergeten lichaamsdeel, maar ze kunnen het vrouwelijke
figuur maken of kraken. Te smal of uitgestoken beenderen doen de heupen
breder lijken. Ze kunnen ook het bovenlichaam te gespierd en te
mannelijk laten lijken. Sharon Stone heeft de perfecte
schouderstructuur zodat de rest van haar lichaam ook in proportie is.
Dagelijkse routine Toch
beweert de actrice dat ze elke dag sport, ze probeert zo veel mogelijk
beweging in haar dagelijkse routine te integreren. "Ik hol achter mijn
kinderen aan en blijf zo in vorm", bekende ze onlangs. "Het
fitnesscentrum bezoek ik haast nooit. Ik parkeer mijn auto wat verder
en neem in plaats van de trap de lift. Na een tijdje maakt dat een
groot verschil."
Oefening Wil je net zo'n
mooie schouders als Sharon Stone, dan is het best dat je zowel de
borst-, als de schouderspieren en de triceps traint. Neem gewichtjes
van een één tot anderhalve kilogram in elke hand. Ga dan met je rug
recht staan en zet je voeten even ver uit elkaar als je schouders.
Plooi je ellebogen en laat de gewichten lichtjes rusten op je
schouders, je handpalmen wijzen naar elkaar. Hef je armen over je hoofd
en draai je handen lichtjes zodat je palmen op hun hoogste punt naar
elkaar wijzen. Ondertussen duw je je heupen lichtjes naar voren. Je
moet handen kunnen zien vanuit je ooghoeken, leun dus niet naar
achteren. Herhaal deze oefening tot 12 keer, bouw het op tot je
uiteindelijk drie sets kunt doen. Als je deze oefening dagelijks
uitvoert, kun je resultaat verwachten binnen de drie tot zes weken.
'Pink collection' van Ferragamo ten voordele van borstkanker
'Pink collection' van Ferragamo ten voordele van borstkanker
Luxemerk Salavtore Ferragamo brengt een collectie op de markt waarvan
de opbrengst naar borstkankerfondsen gaat. De zogenaamde Pink
Collection is volledig gericht op de welvarende Aziatische markt die
gespaard lijkt van de recessie. Spijtig voor de fans in andere
werelddelen, die het (voorlopig?) met deze foto's moet doen.
De
zachtroze collectie blinkt uit in sofisticatie en onopvallendheid. Wel
opvallend: veel vrouwen kunnen zich in de collectie vinden. Er is de
torenhoge stiletto mét strik, een simpele sportieve schoen en een
elegante ballerina. Wie geen roze aan de voeten wil, heeft nog de keuze
tussen een hippe winkeltas en een elegante schoudertas, inclusief
ketting.
Ferragamo is niet het eerste merk dat mode lanceert ten
voordele van borstkanker. In Nederland is er zelfs een heuse
borstkankerstiletoo.
Antwerpen is Vlaamse 'shoppingprovincie' bij uitstek
Antwerpen is Vlaamse 'shoppingprovincie' bij uitstek
De Antwerpse Meir.
Met een gemiddelde van 9,4 winkels per duizend inwoners kroont de
provincie Antwerpen zich tot de 'shoppingprovincie' van Vlaanderen. Dat
blijkt uit de studie naar detailhandel waarvan de provincie vandaag het
tweede luik voorstelde. Op de tweede plaats volgt Limburg met 8,3
winkels per duizend inwoners. Vlaams-Brabant sluit de top drie af met
6,4 winkels per duizend inwoners.
Koopgedrag In
april van dit jaar bracht de provincie samen met onderzoeksbureau WES
alle detailhanderlaars in kaart. Nu komt de provincie naar buiten met
de resultaten van het onderzoek naar het koopgedrag binnen de
provincie. Ruim 7.000 inwoners werden bevraagd over hun koopgedrag:
Waar halen ze wat? Wat is de belangrijkste reden om het daar te halen?
Speelt de prijs een doorslaggevende rol in die keuze? "Met deze
informatie bieden we de gemeenten een duidelijke basis om een
toekomstgericht detailhandelbeleid uit te bouwen", zegt gedeputeerde
voor Economie Koen Helsen.
"Het onderzoek toont aan dat de
inwoners zeer tevreden zijn over het winkelaanbod op ons grondgebied.
Ruim 98 procent doet zijn dagelijkse inkopen in onze provincie. Dat is
goed, maar het kan nog beter. Voor grote aankopen (4,7 procent), kledij
en vrijetijdsgoederen (4,8 procent) steken we nog te veel de
provinciegrens over. Verder onderzoek moet uitwijzen hoe we die
winkelaars kunnen terugwinnen."
Service en bediening "Verrassend
is dat niet de prijs (29,7 procent), maar wel de nabijheid van het
winkelaanbod (47,3 procent) een doorslaggevende reden is om voor een
bepaald winkelgebied te kiezen. Service en bediening is voor 23,1
procent van de deelnemers de voornaamste reden."
De provincie
beschikt nu ook over specifieke cijfers van alle zeventig gemeenten.
Uit de cijfers blijkt dat voor dagelijkse producten 69 procent van de
inwoners bij de eigen gemeente zweert. De trouwste klanten wonen in
Mol, Geel, Herentals, Kalmthout en Mechelen.
De meest bezochte
winkelgebieden zijn achtereenvolgens centrum Antwerpen, centrum
Turnhout, centrum Mechelen, Wijnegem Shopping Center en centrum Mol.
Qua gezelligheid en aangename winkelsfeer scoren het centrum van
Hoogstraten, Antwerpen en Lier het best.
In maart 2010 stelt
gedeputeerde Helsen het derde en laatste deel van de studie naar
detailhandel voor. "Nu we alle gegevens en het koopgedrag hebben
verzameld, moeten we in nauw overleg met de gemeenten een duidelijke
visie uitwerken", besluit Helsen.
Ook mannen weten hoe langer hoe meer dat verzorgde wenkbrauwen een
gezicht kunnen verfraaien. De oermannelijke, dikke wenkbrauwen zijn
niet meer gegeerd, maar dienen volgens de laatste beautytrends, geplukt
en bijgewerkt te worden. Huwelijk Britse
schoonheidsketens zien steeds meer mannen opduiken die verzorgde
wenkbrauwen wensen. De meeste mannen komen voor het eerst omdat ze
goede sier willen maken op een sollicitatie of omdat ze in het
huwelijksbootje stappen.
Jude Law toont hoe het moet.
Drempelvrees Eens
de eerste stappen zijn gezet, lijkt de grootste drempelvrees verdwenen.
Nu de vraag zo groot is, overwegen Britse schoonheidssalons speciale
sessies voor de ijdele man. Daarbij wordt info en advies gegeven over
de vorm en kleur van de wenkbrauwen en de verschillende
epileermethodes. "Het taboe rond vormgeving bij mannelijke wenkbrauwen
is verdwenen", vertelt beautyconsulente Sara Starn in de Daily Mail.
"Net zoals ook de taboes rond zelfbruiners en gezichtsbehandelingen
voor mannen de wereld uit zijn".
Opkuis "Over-epilering
is echter not done", stelt de beautyexperte. "Het geheel mag er niet te
geplukt en te vrouwelijk uitzien. Alsof er een snelle opkuis is
geweest, meer is er niet nodig. Neem een voorbeeld aan Russell Brand,
Jude Law, David Beckham of Peter Andre, de wenkbrauwen van deze heren
tonen hoe het moet".
Avril Lavigne is glamour queen met eigen kledinglijn
Avril Lavigne is glamour queen met eigen kledinglijn
Zangeres Avril Lavigne lijkt voorgoed haar t-shirts, jeansbroek en
sneakers te hebben geruild voor een meer volwassen, glamoureuze look.
Ze stelde deze week haar eigen kledinglijn voor op de New York Fashion
Week.
Punk De
24-jarige punkzangeres ontwierp met haar merk Abbey Dawn een lijn voor
de chique rockchick. Ze verscheen zelf op de catwalk met een zwarte
baljurk, maar ze maakte het wat meer punk met een riem met studs. Ze
combineerde dit met stiletto's, rode lipstick en een nonchalant kapsel.
Tieners en volwassenen We zagen veel
felroze, leder, zwart in contrast met wit, luipaardprint en gewaagde
schoolkledij. De collectie bevat items voor volwassenen en tieners. "Ik
zou alles uit deze collectie zelf dragen. Het merk is ook betaalbaar,
maar ik vond het nog belangrijker dat het goed gemaakt is en perfect
zit. Daarom pas ik alles zelf."
Wie graag snoept maar de extra kilootjes vreest, kan nu zijn hart ophalen bij de nieuwe make-upcollectie van Helena Rubinstein.
Niemand minder dan de Parijse patissier Pierre Hermé werd voor de gelegenheid ingelijfd door het beautymerk Helena Rubinstein. Hermé creëerde enkele heerlijke macarons, die spijtig genoeg enkel verkrijgbaar zijn in Parijs. Snoep-a-holics die nu reeds een vleugje van de lekkernij willen proeven kunnen hun heil zoeken in de nieuwe beautycollectie ven Helena Rubinstein. De karamel- en lavendelkleurige lipglosses zien er niet alleen uiterst heerlijk uit, ze smaken ook nog voortreffelijk.
Voor een glos betaal je gemiddeld 27 euro in de parfumerie.
In het Modemuseum in Antwerpen is een tentoonstelling geopend die gewijd is aan de Belgische handtassenfabrikant Delvaux. Het luxemerk bestaat 180 jaar.
In 1929 opende Charles Delvaux, een zadel- en koffermaker, een lederwarenzaak in Brussel. Delvaux maakte vooral reiskoffers en speelde met succes in op de veranderende reisbehoeften.
Vanaf begin 20e eeuw legde het merk zich meer toe op handtassen voor dames. Vooral na de overname door de familie Schwennicke groeide Delvaux uit tot een luxemerk, dat in 1959 o.a. een handtas ontwierp voor het huwelijk van (toen nog) prinses Paola.
De handtassen van Delvaux zijn nog altijd handgemaakt en het merk waakt erover dat de productie kleinschalig blijft. "Net in tijden van crisis kan dat een troef zijn", meent Kaat Debo, conservatrice van het Modemuseum.
Gedurfd kapsel tovert Drew Barrymore om tot rock chick
Gedurfd kapsel tovert Drew Barrymore om tot rock chick
Drew Barrymore verscheen op de première van haar nieuwste film 'Whip
it' met een gedurfd kapsel: ze maakte een stijlstatement met een
asblonde coupe en zwart gekleurde punten. Zo is ze helemaal mee met de
trend van de rock chick.
Grunge De
trendy actrice combineerde haar nieuwe kapsel met handschoentjes
geïnspireerd op die van Michael Jackson, blauwe nagellak en een
afgewassen jeansjasje, helemaal grunge dus. "Maar deze stijlverandering
is niet makkelijk terug om te keren", aldus haarexperte Clare Hodge.
"De kleur van de punten moet permanent zijn om zo'n contrastrijk effect
te bereiken, bij kleurshampoo is namelijk de kans groot dat de kleur
niet zal 'pakken'. Om de overgang zo mooi mogelijk te maken is het ook
nodig dat je het haar meerdere keren behandelt, iets wat schade
berokkent aan je lokken."
Subtieler "Als het
goed uitgevoerd wordt, dan is deze look heel trendy. Maar de meeste
kappers zullen wel een subtielere combinatie aanraden. Warmer blond met
zachte rode kleuren combineren beter, brunettes gaan best voor
auberginetonen", adviseert Hodge. "De beste manier om deze gedurfde
look uit te proberen, is je haar laten kleuren enkele weken of dagen
voordat je het gaat laten knippen. Zo kun je mislukkingen snel laten
rechtzetten. Of als het resultaat niet geslaagd is, kun je het ook
helemaal in de kleur van je punten laten kleuren." (br.hln)
Begin deze week lekte het nieuws uit dat het internationale topmodel
figureerde in de nieuwste reclameclip van JBC. Intussen zijn de eerste
foto's vrijgegeven van de grootse campagne. Daarop is ze al dansend te
zien in een fleurig kleedje.
Samen met Walter Van Beirendonck en een kindermodel.
Nieuwslek De
Belgische keten is niet verheugd dat het nieuws zo vroeg uitlekte. De
directie hoopte het nieuws te kunnen stilhouden om de nukkige Campbell
niet voor het hoofd te stoten. Zelf had ze erop aangedrongen niemand
van de pers op de hoogte te brengen voor ze het land uit was.
Op de bank met Sandrine Corman, ex Miss België
Internationaal JBC
pakt het met Naomi Campbell alvast groots aan en koestert duidelijk
internationale plannen. Een paar jaar geleden werd ook al de Belgische
ontwerper Walter Van Beirendonck in huis gehaald. Die samenwerking
loont nog steeds, intussen ontwerpt de man al zijn zevende
kindercollectie voor JBC. Ook de collecties van Ann Buermans, winnares
van De Designers, deden het opmerkelijk goed. Beide ontwerpers zijn ook
te zien in de nieuwe JBC-campagne. De eerste spotjes zijn te bewonderen
vanaf 3 oktober.
Met grappige namen, pijnloze wax, make-up en kristallen voor de
schaamstreek wil een Koreaanse keten van schoonheidssalons het ontharen
van de bikinilijn leuk maken. Nu het bedrijf ook uitbreidde naar de
Verenigde Staten, is het er echte een hype.
Totaalbeleving De
keten 'Strip and Browhaus' wil van waxen een totaalbelevenis maken,
meldt nu.nl. "Mensen kijken op tegen een waxbeurt omdat het pijnlijk
is, televisieseries en films zorgen al helemaal voor een slecht imago.
Maar 'Strip en Browhaus' maakt het leuk", aldus een vertegenwoordiger
van het bedrijf. "Alle behandelingen bij ons gebeuren pijnloos en
hygiënisch."
Make-up De
schoonheidsspecialisten heten er 'Striperellas' of 'Brow Architects'.
De wax kreeg de naam 'White Chocolate Vanilla' en zou een kalmerend
effect hebben, waardoor je haast geen pijn voelt. De specialisten zijn
er in getraind om mooie figuurtjes te maken en geven ook aan mannen
behandelingen. Wil je de schaamstreek voor een speciale gelegenheid
versieren, dan kun je make-up of Swarovski-kristallen laten aanbrengen.
In sommige salons zijn de kamers zo ontworpen dat je een gezellig
praatje met je buurvrouw kan slaan terwijl je onthaard wordt.
Binnenkort openen de eerste filialen in New York en Londen.
De modeweken wekken bij velen verbazing op. Prachtige collecties, verbluffende make-up en een opzwependheid waar menigeen jaloers op is. Maar wat speelt er eigenlijk achter de schermen?
Wij verzamelden de leukste foto's van achter de schermen bij de New York Fashion Week. Modellen zonder make-up nog naarstig op zoek naar de juiste outfits, ontwerpers die door het dolle heen zijn. Je ziet het allemaal!
Lindsay Lohan wordt artistiek adviseur voor modehuis Ungaro
Lindsay Lohan wordt artistiek adviseur voor modehuis Ungaro
Het Franse modehuis Ungaro heeft door de jaren heen een ongekende kwaliteitsreputatie opgebouwd. Velen fronsten dan ook de wenkbrauwen toen het modemerk aankondigde Lindsay Lohan als artistiek adviseur in huis te halen.
"Lohan is een superconsument en superconsumenten hebben goede ideeën om bij te dragen aan de uitwerking van de collectie. Het merk krijgt een elektroshock", vertelt directeur Mouni Moufarrige.
Ungaro vindt het moeilijk om een jong publiek aan te spreken en hoopt met Lohan de juiste vrouw in huis te hebben gehaald voor een jeugdig imago aan te meten. "Ik denk dat zij ons een nieuwe zichtbaarheid zal geven. Ik hoop dat deze aanwinst het merk zal verjongen. Ungaro is altijd fantastisch geweest. Maar zoals vele bekende labels is het samen met zijn designers oud geworden en heeft het een facelift nodig", besluit Moufarrige. (br.she)
Tegenwoordig is de fiets het meest trendy accessoire. We geven je de
beste en natuurlijk meest fashionable redenen om je auto te laten staan
en voor het stalen ros te kiezen.
Mooie voorbeelden Tal
van trendy, elegante vrouwen als Elle Macpherson, Uma Thurman, Kate
Hudson en Agyness Deyn bewijzen dat je er glamoureus kan uitzien
tijdens het fietsen. Nog steeds niet overtuigd? Tal van blogs als copenhagencyclechic.com bewijzen dat steeds meer fashionista's naar een tweewieler grijpen.
Elle Macpherson op de fiets.
Mooie fietsen De
tijd van de lelijke fietsen is voorgoed voorbij. Verschillende
modemerken als Hermes en Chanel ontwierpen een stalen ros. Wil je een
goedkoper exemplaar dan is de Danneborg Velorbis iets voor jou. Denk
aan de oude Hollandse retrofietsen, met trendy mandje, waar je je
it-handtas of hondje in kwijt kan.
Vriendschap In
Groot-Brittannië is het aantal fietsgroepen de afgelopen vier jaar
razendsnel gestegen. De ideale manier om nieuwe vrienden te leren
kennen. Verder is er ook veel solidariteit onder fietsers in steden, ze
lachen naar elkaar als ze wachten aan een rood licht.
Accessoires Je
kunt de coolste accessoires kopen voor fietsen. Denk aan kleurrijke
fietstassen of een funky bel. Er bestaan zelfs trendy mutsjes waarvan
je niet eens ziet dat het eigenlijk een fietshelm is.
Fietshelm vermomd als trendy hoedje te koop bij Cyclechic.co.uk.
Milieuvriendelijk Het
verlaagt niet alleen je ecologische voetafdruk, het is ook goedkoper en
je moet geen rekening meer houden met tijdsschema's van bussen en
treinen. Je vertrekt wanneer je wil. Sommige bedrijven geven een
fietsvergoeding. Als je op een redelijke afstand van het werk woont,
kan dat snel aandikken tot een aanzienlijk bedrag.
Danneborg Velorbis
Sport Het
is een ideale manier om meer te bewegen. Fietsen heeft als voordeel dat
het vermoeiend is, maar je spieren niet te erg onder druk zet. Je
verbrandt er 500 calorieën mee in een halfuur.
De herfst- en wintercollectie bestaat traditioneel uit veel zwart.
Al lijkt het dit jaar nog een tikje erger, en wordt zwart steeds vaker
met zwart en zwart gecombineerd. Betekent dat dat je géén kleur mag of
kan dragen? Gelukkig niet! Want ook deze kleuren zullen het dit najaar
heel goed doen:
1) Blauw/paarstinten
Lila,
blauwpaars en grijsblauw: ingetogen, bescheiden, koele kleuren die je
in z'n geheel kan dragen of kan combineren met zwart.
2) Warme kleuren
Baksteenrood,
framboosrood en goudbruin kan ook dit seizoen, maar dan niet de felle
versies die pijn doen aan je ogen. Ook hier wordt voor een mattere,
bescheidenere uitstraling geopteerd.
3) Pasteltinten
Dit is een blijver: poederroze, grijspaars, zandtinten, liefst in preutse ontwerpen.
4) Het buitenbeentje
Appelblauwzeegroen: ook een koel kleur, maar toch net iets minder ingetogen dan de blauwe en paarse tinten.
Een juiste beha vinden na een
ingrijpende ziekte als borstkanker is geen makkelijke opdracht.
Lingeriespecialiste Marlies Dekkers wil deze vrouwen helpen bij de
zoektocht naar hun juiste beha en organiseert speciale pasavonden
tijdens de borstkankermaand.
Succes Marlies
krijgt al jaren de vraag om speciaal voor borstkankerpatiënten iets te
ontwerpen. Geen evidente opdracht omdat het moeilijk is voor elke vrouw
speciale lingerie te ontwerpen. De ontwerpster lanceerde daarom de idee
om speciale pasavonden te organiseren. Daarbij zou ze de dames helpen
bij het zoeken naar de juiste lingerie uit de bestaande collectie.
Samen met dokter Klinkenbijl, chirurg-oncoloog van het Medisch Centrum
Amsterdam, zette ze de activiteit op en dat bleek een schot in de roos.
Navolging Wegens groot succes krijgt het
initiatief in heel wat boetieks van Marlies Dekkers een staartje. In de
maand oktober worden tal van deze pasavonden georganiseerd. Ook
personeel wordt opgeleid om de dames beter te adviseren. Meer info:
www.marliesdekkers.com
Chinese kledingsponsor Yanina straks ook in Belgische winkels
Chinese kledingsponsor Yanina straks ook in Belgische winkels
De samenwerking tussen kledingsponsor Erke en Yanina Wickmayer is een
schot in de roos. Net voor de US Open sloot de Belgische tennisster een
contract af met het Chinese sportmerk. Dat werpt meteen vruchten af.
"We
waren op zoek naar jong opkomend tennistalent en zo kwamen we bij
Yanina uit", zegt Ann Ramaekers, PR-verantwoordelijke bij Erke in De
Morgen en Het Laatste Nieuws.
"Erke is Chinees voor 'Jij
overwint' en Yanina vertegenwoordigt perfect onze waarden met haar
mentale kracht en doorzettingsvermogen." Dat Wickmayer al meteen hoge
toppen scheert op de US Open is mooi meegenomen voor Erke.
Er was al geen ontkomen aan de revival van de jaren '80, maar met de
tweede Sex and the City film wordt de trend gegarandeerd een hit. De
tweede film bevat veel flashbacks naar de jaren '80 en de sterren van
de film worden dan ook uitbundig uitgedost in de mode van toen.
Madonnakloon Hoofdpersonage
Carrie is al in twee outfits gezien: één casual outfit, met gebleekte
jeans, een losse trui met brede hals en gecrepeerd, geblondeerd haar.
Een tweede look deed hard aan Madonna denken. Heel punk, met zwarte
kant, massa's kettingen én een grote strik in het haar. Die strik doet
ook denken aan de moderne trend van de 'konijnenoren'.
Slang en luipaard 'Samantha'
(Kim Catrall) zag er stoer en wild uit met rode enkellaarsjes, krullen
in het haar, jeansvest, t-shirt met luipaardprint en een legging van
slangenhuid. Zelfs de walkman was ons niet ontgaan.
De
make-overs voor Miranda en Charlotte waren minder ingrijpend. Advocate
Miranda zag er toen al heel 'professioneel' uit, in een korte bob en
groen mantelpak. Charlotte kreeg de 'country club'-look aangemeten:
sportief chic en héél Amerikaans.
Zelfs wie nog een kleuter
was in de jaren '80 herkent deze stijlen met een glimlach op het
gezicht... wie toen nog niet geboren was: ja, zo liepen mensen toen
echt over straat!
High fashion Maar Sex and
the City vergeet ook het modieuze element niet. Alle scènes in het 'nu'
zijn in designerkledij en killerstiletto's. Daar horen ook wel eens
dure juwelen bij, zoals een halsketting van 198.200 dollar of 136.000
euro. Het tijdschrift US Magazine merkte op 'dat de ketting meer kost
dan het mediaan-huis in de Verenigde Staten (180.100 dollar of 124.000
euro).
Opgelet: spoilers! Ondertussen zijn
ook al (enkele van?) de verhaallijnen uitgelekt: Samantha wil kinderen
krijgen en start met een hormonenkuur. Carrie en Big worden getroffen
door de kredietcrisis en verliezen hun huis. In tegenstelling tot
berichten van enkele maanden terug gaan ze niet in Londen wonen, maar
ze blijven in New York. Charlotte denkt dat haar man haar bedriegt en
vlucht weg met hun twee dochters en Miranda start een restaurant met
Steve nadat ze als advocate uitgeroyeerd werd.
Lindsay Lohan "artistiek raadgeefster" bij modehuis Ungaro
Lindsay Lohan "artistiek raadgeefster" bij modehuis Ungaro
Lindsay Lohan is benoemd tot artistiek raadgeefster bij Emanuel Ungaro.
Dat heeft het modehuis bekendgemaakt. Lindsay Lohan zal samenwerken met
de nieuwe styliste Estrella Archs. Zij verving Esteban Coratzar, die
het bedrijf eind juli verliet. Lohan en Archs zullen hun samenwerking
aftrappen met de Lente-Zomercollectie 2010, die op 4 oktober in de
omgeving van Parijs voorgesteld zal worden.
De
samenwerking tussen een ontwerpster en een "koopster" staat voor "een
breuk met het gevestigde kader binnen de modewereld", onderstreept
Ungaro. Het bedrijf dat toebehoort aan een Amerikaans investeringsfonds
kent een komen en gaan van ontwerpers sinds het vertrek van Emanuel
Ungaro zelf in 2005. Lindsay Lohan, van wie de perikelen met het
gerecht vaak haar acteercarrière overschaduwen, is een favoriet doelwit
van de paparazzi.
Dertig jaar, zo lang is make-upartiest Tyen al actief bij het beautymerk Dior. Om deze verjaardag extra in de kijker te zetten organiseert Dior op 29 en 30 september een unieke overzichtscollectie in het Palais de Tokyo in Parijs.
Wie deze nazomer afzakt naar de Parijse modeweek heeft er nu gegarandeerd een stop bij. In het Palais de Tokyo presenteert de huidige directeur make-upcreatie Tyen namelijk de mooiste foto's van 30 jaar make-upgeschiedenis. Naomi Campbell, Linda Evangelista, Helena Christensen, Tatjana Patitz, Christie Turlington, Milla Jovovich, Iman, Carla Bruni, Marcus Schenkenberg, Greg Hansen en Monica Bellucci zijn maar enkele van de grote namen die zich overgaven aan Tyen zijn make-upborstel.
Tyen, 30 Years of creation, Palais de Tokyo, Parijs, 29 & 30 september 2009. Inkom gratis.
Blijkbaar is Vogue de voeling met (of de invloed op?) de modewereld
verloren. Het modeblad schreeuwde afgelopen zomer nog uit dat hakken
uit waren en dat iedereen weer zonder hak de straat ging opdurven.
Niets
blijkt minder waar: de winterschoenencollecties barsten van de hakken,
celebrities blijven poseren in de meest onmogelijke schoenen en zelfs
de tweede Sex and the city-film toont duidelijk dat de hoge hak een
blijver is. De nieuwste trend in schoenenland? Hakken van 15
centimeter! Ben jij er klaar voor?
Celebs Voor
celebs als Victoria Beckham en Cheryl Cole is een hak van 15 centimeter
dagelijkse kost. Ze gaan er in shoppen, ze dragen ze om uit te gaan of
zelfs om de kinderen van school af te halen. Nu vinden deze superhoge
hakken ook hun weg naar de 'betaalbare' schoenenwinkels.
Te hoog? Het
Londense Debenhams lanceert deze week de haar Goldie-schoenen. In
zwarte of goude glitters met een hak van 15 centimeter en een kleine
plateauzool rondwandelen: dat wordt van vrouwen verwacht. Deze extreem
hoge hak was zelfs voor veel schoenenproducenten gewoon te hoog. Zo
hoog dat ze geen schoenen met zo'n hak wilden produceren.
Obsessie Maar
daar lijkt nu dus verandering in te komen, onder druk van de sterren en
hun obsessie voor torenhoge hakken van topdesigners als Christian
Louboutin, Yves Saint Laurent en Jimmy Choo. Bij hun fans horen onder
meer Sarah Jessica Parker, Victoria Beckham, Kate Moss en Dannii
Minogue.
Veel schoenenmerken gaan al voor hakken van meer dan
tien centimeter, en dat is deze winter niet anders. De trend is 'hoe
hoger, hoe beter' en schoenenexperts zien dat niet gauw veranderen.
Gewone vrouwen volgen Steeds
meer vrouwen volgen de hoge hakken-trend, ook al zijn er maar weinig
die altijd een chauffeur hebben klaarstaan en de boodschappen kunnen
laten doen door een meid.
Deze vrouwen zijn bereid pijn te
lijden zodat ze de hakken kunnen dragen, en de ongemakken tijdens het
winkelen of het nemen van de metro erbij te nemen. Ruim één op drie
vrouwen vindt het niet belangrijk dat schoenen oncomfortabel zijn,
zolang ze mijn in de mode zijn.
Gezond Maar
gezond kunnen we het niet noemen, en de effecten op hun lichaam worden
door veel vrouwen onderschat. De tenen worden vaak samengeperst, wat
pijn aan de gewrichten of zelfs misvormingen veroorzaakt. Ook knie- en
rugklachten komen vaker voor, en de grote it-bag helpt daar niet bij.
Tot
slot blijken ook veel vrouwen te kleine schoenen te kopen, die ze
vervolgens of niet dragen of wél dragen, met veel pijn tot gevolg.
Vier op de tien vrouwen geven toe schoenen te kopen in de verkeerde
maat, als die er modieus en aantrekkelijk uitzien. Dat blijkt uit een
rondvraag, uitgevoerd door een Britse podologenvereniging.
Pijnlijke voeten Pijnlijke
voetjes nemen echte schoenenfashionista's er graag bij. Vinden deze
dames een allerschattige schoen die niet geheel past, kopen ze hem
evengoed. Liefst 37 procent van de vrouwelijke ondervraagden draagt
zelfs uiterst ongemakkelijke exemplaren als ze daarmee geheel naar de
mode gekleed zijn. 17 procent van de mannen geeft eveneens toe af en
toe naar een verkeerde maat te grijpen.
Problemen Niet
geheel onlogisch, geeft de poll aan dat 80 procent van de dames met
voetproblemen kampt. Gebarsten hielen, ingegroeide nagels of likdoorns
zijn het gevolg. Vier op tien roept daarbij nooit medische hulp in. Een
jammere zaak volgens de vereniging van Podologen, slecht zittende
schoenen kunnen je gezondheid ernstig schaden.
Hakken Hoge
hakken zijn risky, maar ook instappers vormen een gevaar omdat de voet
naar voor kan geschoven worden en de tenen in een verkrampte positie
geraken. Pumps vormen het grootste gevaar, zij geven totaal geen steun
aan de voet en zitten vaak te krap. Volgens de podologen dragen velen
verkeerde schoenen zonder het te beseffen.
Cédric Charlier is de nieuwe creatief directeur van het Franse modehuis Cacharel. De Belg stelt op 3 oktober zijn eerste prêt-à-porter-collectie voor.
De 31-jarige Charlier volgde les aan de hogeschool La Cambre in Brussel. Eerder werkte hij al bij Céline en Lanvin.
Cacharel, dat beroemdheid verwierf door zijn 'Liberty'-bloemetjesmotief, lijdt ook onder de economische crisis. Al tientallen werknemers zijn ontslagen. Algemeen directeur Marc Ramanantsoa hoopt vanaf 2011 weer break-even te draaien. (br.she)
Uit Brits onderzoek blijkt dat 7 op de 10 vrouwen ooit een allergische
reactie krijgt van het eigen parfum. Terwijl andere smeerseltjes gewikt
en gewogen worden, is het verwonderlijk hoe weinig info er bestaat over
de luchtjes waarmee we ons besproeien.
Uniek geheim Die
fout ligt niet bij ons. Anders dan de voedings- en cosmeticaindustrie,
hoeven parfumhuizen hun gebruikte ingrediënten op de verpakking niet te
vermelden. Hiermee hoeven ze de geheime, unieke formule van de geurtjes
niet prijs te geven.
Natuurlijke oliën Die
onwetendheid heeft lelijke gevolgen voor de consument, zo blijkt. 74
procent kampt minstens éénmaal per leven met een allergische reactie op
minstens één geur. Heil wordt dan gezocht bij de meer alternatieve,
organische luchtjes.
Die zijn daarom niet zoveel gezonder.
Volgens de Daily Mail doen heel wat producenten aan 'greenwashing'.
Daarbij laten ze ons geloven dat het product honderd procent natuurlijk
is. Uit testen blijkt dan weer dat deze natuurlijke essentiële oliën
met synthetische stoffen worden gemengd.
Het schooljaar is terug begonnen. Een spannende tijd voor de kinderen,
maar ook voor de moeders die hun kinderen afzetten aan school. Telkens
willen ze niet onder doen voor de andere mama's, en zo 'yummy mummy'
('lekkere mama') zijn als mogelijk. Op Britse fora wordt er druk
gediscussieerd over wat je mag en kan dragen en wat zeker niet.
Yummy of slummy? De
'Yummy mummy' gaat per definitie voor net haar, make-up, elegante
kleren en hoge hakken. Tegenover hen staat de 'slummy mummy', of de
slonzige mama, die zweert bij slobberkleren als een salopet, of een
pyjama en slippers.
10 grote no-no's Wie
als moeder aan de schoolpoort enigszins wil meetellen en wil
uitgenodigd worden voor rendez-vous met de andere moeders, draagt deze
kleren beter niet:
1) Zwangerschapskleren, tenzij je zwanger bent of pas bevallen bent 2) Mannenkleren, vooral sportshirts. 3) Luipaardprint. Zelfs al is het trendy, het geeft je een slecht imago. 4) Trainingspakken. 5) Bomma-schoenen, je weet wel, die met de ergonomische zool. 6) Alles dat met de hand moet worden gewassen. 7) Te strakke kledij 8) Te veel tassen: investeer in enkele goede (grote) tassen. 9) Niet bij elkaar passende sokken. 10) Vuile kleren, maakt niet uit of je de hele dag hebt gepoetst, hebt getuinierd of je baby net een ongelukje heeft gehad.
Deze
regels gelden ook voor schooluitjes, het schoolfeest of een
sportwedstrijd waar je komt supporteren. Moeders die er (in hun vrije
tijd) liefst zo comfortabel mogelijk bijlopen, verlaten best het huis
niet tenzij ze zich een waarlijk buitenbeentje willen voelen.
Maar wat draag je dan wel?
1) Stijlvol casual: een hippe broek, met riep en blouse bijvoorbeeld, of een rok met truitje en laarzen.
2) Powerkledij, zoals een mantelpakje. Alles wat je er doet uitzien als een succesvolle zakenvrouw met andere woorden.
3) Yoga- of hippe sportkledij:
je toont je sportiviteit en je bezorgdheid om de gezondheid van de
kinderen. Uiteraard verschijn je niet rood en bezweet al joggend aan de
schoolpoort en je haar is altijd gewassen.
4) Hakken. Tenzij je ballerina's, platte laarzen of sportschoenen draagt, draag je hakken. Hoge, glamoureuze hakken.
5) Sexy lingerie. Normaal is het onzichtbaar, maar áls het zichbaar wordt, sta je tenminste niet met het schaamrood op de kaken. (br.hln)
De uit Genk afkomstige topontwerper Martin Margiela is hot. Zo is presidentsvrouw Michelle Obama afgelopen week gespot met een schoentje van Margiela aan de voet. En rapper Jay-Z bezingt in zijn nieuwe single het modehuis van de Genkenaar.
De speelse zwarte leren sandaaltjes die de First Lady afgelopen week droeg, komen uit Margielas zomercollectie. Ze laten één kant van de voet bloot en hebben een minihakje. Kostprijs: 400 tot 500 euro. Jay-Z
Maar niet alleen Michelle Obama brengt ode aan Margiela. Ook rapper Jay-Z is blijkbaar een fan van de Genkanaar. Op zijn nieuwe single Run This Town zingt Jay-Z: And aint nobody fresher, Im in Maison Martin Margiela.
Maison Martin Margiela verduidelijkt dat de rapper het modehuis bezingt, en niet Margiela als persoon. We zijn erg geflatteerd, klinkt het. Maar we hebben geen idee hoe onze naam in het nummer terecht komt of wat de bedoelingen van Jay-Z zijn.
Treklipjes van blikjes: wat valt daar nu mee aan te vangen? Veel, als
je naar de modieuze tassen van Escama Studio kijkt. Met de aluminium
treklipjes worden gegeerde tassen gemaakt. In de States is de interesse
bijzonder groot.
Ceintuur In
de grotere modellen zijn 700 tot meer dan 1.600 blikopeners verwerkt.
Dit najaar komt Escama Studio uit met vier nieuwe modellen. Ook een
ceintuur krijgt een plaats in de collectie.
Kansarme vrouwen Bewonderenswaardig
is dat de tassen gemaakt worden in Braziliaanse coöperaties van
kansarme vrouwen in sloppenwijken. Elke tas werd handgemaakt en
gesigneerd door de vrouw die het maakt. In de Benelux zijn de tassen
verkrijgbaar via MoreThanHop. Prijzen schommelen van 69 euro voor de
ceintuur tot maximaal 135 euro voor een tas. (br.hln)
Dat hoge hakken in zijn, dat valt niet te ontkennen. Maar aan alles
zijn grenzen, dachten wij toch. Niet dus! Voor een fotoshoot voor
Instyle Magazine kreeg actrice Jennifer Connelly hakken van 20
centimeter aan.
Evenwichtig Big
deal? Dat was nog niet alles. De bijhorende plateauzool is zo hoog, dat
Connelly niet eens op de hak steunt. Ze wandelt dus 'in de lucht'. De
actrice kon duidelijk goed haar evenwicht bewaren op de stelten, want
ze poseert zelfs op één been, terwijl het andere been steunt op een
schuine plank. Connelly blijft er ogenschijnlijk enorm kalm bij.
Foto: InStyle.
In
dezelfde shoot krijgt Connelly ook de intussen fameuze dijlaarzen rond
de benen gesnoerd. Qua fashion statement kan dit wel tellen! (br.hln)
"De reclamewereld misbruikt de economische crisis om zwarte modellen
niet te moeten gebruiken voor modecampagnes", aldus het topmodel Naomi
Campbell. De modewereld wordt volgens haar steeds meer racistisch.
Campagnes Het
39-jarige zwarte topmodel Naomi Campbell beweert dat grote
modebedrijven weigeren niet-blanke vrouwen te gebruiken om hun
producten te promoten. "Ik zie geen enkele zwarte vrouw, of andere
rassen buiten het blanke, in grote advertentiecampagnes. Vorig jaar was
er een speciale uitgave van de Italiaanse Vogue gewijd aan modellen van
verschillende rassen. Dat heeft wel wat aandacht gekregen, maar
sindsdien is het weer even erg als vroeger. Door de paniek als gevolg
van de recessie, durven adverteerders geen gekleurde vrouwen meer in
hun campagnes gebruiken. Het is een schande."
Blank boven zwart Ook
mode-ontwerper Bruce Oldfield staat het model bij: "Het is waar dat
zwarte meisjes niet langer populair zijn, zowel wat modereportages als
advertenties betreft. Het is nu voor zwarte modellen eens zo moeilijk
om een job vast te krijgen. De crisis maakt het reeds bestaande
probleem nog erger, de advertentiewereld verkiest duidelijk blank boven
zwart."
Harder werken Naomi Campbell was
het eerste zwarte meisje dat op de cover van de Franse Vogue verscheen,
nadat haar vriend Yves Saint Laurent dreigde om al zijn advertenties
uit het magazine te laten nemen als ze Naomi geen kans gaven. Ze was
ook het eerste zwarte model op de cover van de Britse Vogue. Eerder dit
jaar beschuldigde ze de modewereld er van racistisch te zijn. "Hoewel
de Amerikaanse president zwart is, is het voor gekleurde vrouwen nog
steeds moeilijk om het te maken in de modewereld. Ik ben nog altijd een
uitzondering en ook ik moet nog altijd harder werken om op dezelfde
manier te worden als blanke modellen." (br.hln)
Beautyproducten zijn niet goedkoop. Wij zetten daarom enkele handige tips op een rijtje om je eigen cosmetica te maken.
Een gereinigd gelaat is er twee waard. Meng daarom elke ochtend een klein glaasje melk met wat citroensap en dip je tissue in dit brouwsel. Dankzij de melkzuren wordt je huid gezuiverd en ontvet. Het citroensap zorgt bovendien voor een stralend gelaat. Heb je eerder een gevoelige huid? Smeer dan wekelijks een klein laagje honing op je gezicht, hierdoor wordt je huid weer volledig gehydrateerd. Een ruwe huid baat uitstekend bij wat eigeel. Meng het eigeel met een theelepel olijfolie en een paar druppels citroensap. Smeer het mengsel gelijkmatig op je huid en laat het 20 minuten intrekken. Spoel daarna af met lauwwarm water. Nagels
Broze nagels kan je perfect behandelen met wat citroensap. Doop ze regelmatig in een badje van lauw water met citroensap en laat je nagels 10 minuten baden. Wrijf ze daarna in met de overgebleven citroenschil. Je nagels gaan niet alleen stralen ze worden ook veel sterker. Werkt dit trucje niet bij je? Voeg dan wat fijngemalen lookpoeder en citroensap bij je nagellak .Verf je nagels met dit goedje, en ga de dag erna nogmaals over met dezelfde nagellak. Dag drie haal je de nagellak weer van je nagels en begin je opnieuw met je ritueel. Kringen en wallen
Zwarte kringen onder de ogen kunnen simpel weggehaald worden met aardappelschijfjes. Leg verse, rauwe aardappelschijfjes onder je ogen en laat de stof potassium, aanwezig in aardappelen, de vochtbalans terug herstellen. Hierdoor verdwijnt de verkleuring onder je ogen in één klap. Opgezwollen ogen worden dan weer verholpen door er een warm theebuiltje gedurende 20 minuten tegenaan te drukken. Rimpels
Liefhebbers van karnemelk kunnen hun restjes nu goed gebruiken als bestrijding tegen rimpels. Wanneer je dagelijks je gezicht met karnemelk wast wordt je huid strakker en verdwijnen de kleine rimpels na verloop van tijd. Onzuiverheden
Last van pukkeltjes? Snij elke avond een tomaat in stukken en wrijf met de sappige kant over je geïnfecteerde huid. In de tomaten zitten namelijk veel zuren die de groei van kwalijke bacteriën tegengaat. Let er wel op dat je het sap een nacht laat indrogen. Mee-eters verwijder je dan weer door middel van een papje van havermout en water. Gewoon even insmeren en laten drogen tot de huid strak aanvoelt. Handen
Ook je handen verdienen de nodige aandacht. Heb je last van ruwe handen? Meng dan wat zout met citroensap. Masseer je handen met het goedje in totdat de vingers gaan tintelen. Spoel dan af met lauw water, gevolgd door koud water. Afwerken doe je door een mengeling van olijfolie en citroensap te maken en je handen ermee in te wrijven. Laat het goedje even intrekken, spoel af en dep je handen droog.
Wil je net als de
populairste blonde erfgename in stijl de winter in gaan? Dan kan je je
gading vinden in de 'Paris Hilton Clothing Line'.
Breder publiek Graziano
Moro en Renato Pigatti, bezielers van 'Magazzini del Sale', de design
studio van deze collectie, willen met deze lijn een breder publiek
bereiken zonder de jonge, vrolijke en zelfverzekerde consument uit het
oog verliezen.
Suggesties Ze haalden hun
inspiratie uit de suggesties van Paris Hilton en een grondige analyse
van de huidige trends. Zo konden ze met deze collectie ook voldoen aan
het meer volwassen, sober en gesofistikeerd publiek. De
Chihuahua-prints kunnen daarbij uiteraard niet ontbreken.(br.nina)
Weinig vrouwen hebben genoeg zelfvertrouwen om zoals Tina Turner op 70-jarige leeftijd een minirok te dragen.
Blote benen zijn niet langer een voorrecht enkel voor jonge vrouwen.
Steeds meer Britse vrouwen dragen een minirok tot hun veertigste
verjaardag.
Jaren '60 De
onderzoekers bestudeerden in opdracht van het Britse grootwarenhuis
Debenhams de verkoop van rokjes korter dan 35 cm, daarnaast
ondervroegen ze ook vrouwen naar hun kledinggewoonten. Daaruit blijkt
dat vrouwen het aanvaardbaar vinden om tot hun 40ste een minirok te
dragen. Twintig jaar geleden was dat nog tot de gemiddelde leeftijd van
33.
Rokjes van 32,5 cm Het onderzoek toont
aan dat meisjes vanaf hun 14de beginnen korte rokjes te dragen. De
gemiddelde vrouw koopt haar eerste exemplaar op 16-jarige leeftijd dat
gemiddeld 45 cm lang is, op hun 19de krimpen de rokjes naar gemiddeld
35 cm. 23-jarige vrouwen kopen de kortste modellen, 32,5 cm omdat ze
veel zelfvertrouwen hebben over hun jeugdige billen. Eens de kaap van
40 bereikt is, worden de rokken weer langer. Tegen 42 jaar zakken ze
tot onder de knie. Bij dames van 51 jaar of ouder zijn de maxirokken,
exemplaren tot op de enkel, de meest populaire keuze.
Ook winter De
cijfers van de verkoop van minirokjes blijft gedurende het ganse jaar
hetzelfde. Dat betekent dat vrouwen zich niet laten afschrikken door
koude of regen om dit korte kledingstuk te dragen.
Kledingketen JBC koppelt het
nuttige aan het aangename: wie oude kleren binnenbrengt voor 13
september krijgt tien procent korting op de hele JBC-collectie. Tijdens
de nocturne op donderdag 3 september loopt dat zelfs op tot 15 procent
korting. De kleren worden geschonken aan Make a wish-foundation, de
organisatie die zich inzet om de laatste wensen van zieke kinderen in
te willigen.
De
nocturne loopt van 18h tot 21h 's avonds in alle JBC-winkels behalve
JBC Genk Shopping, JBCHasselt TT, JBC Meir, JBC Verviers en JBC
shopping Den Tir. Tijdens deze avondlijke opening wordt ook de nieuwe
collectie I AM voorgesteld.
Deze herfst lijken
de trends qua beauty niet de meest draagbare: het draait allemaal om
geen wenkbrauwen en fluo kleurtjes. We leren je hoe ze toch te dragen,
maar dan iets subtieler. Zodat je omgeving niet denkt dat je al
carnaval aan het vieren bent.
Nudelook
Contrast Een
vrouwengezicht zonder wenkbrauwen geeft een onnatuurlijke,
futuristische look. Toch zagen we dit op de catwalk bij tal van
modellen. Ze scheerden ze niet af, maar maakten ze subtieler door ze te
bleken met verf of make-up. Ook zijn pikdonkere, hoekige wenkbrauwen
trendy. Voor een subtiele look moet je contrast creëren. Dit doe je
door lichte ogen en felle lipstick, denk aan oude Hollywood glamour
meets rock chick. Of combineer grijze tinten met felle kleuren als roze
en paars of ga voor geel. Je krijgt de perfect opgemaakte ogen door met
vloeibare oogschaduw te werken. Je maakt het helemaal af met felroze
lipstick.
Herfstkleuren Een andere trend
is de nudelook. Waarbij de moeilijkheid is make-up te dragen zonder dat
het opvalt. Kies voor natuurlijke, eenvoudige tinten die dicht bij
elkaar liggen. Je lippen zet je in de verf, maar hou ze mat door voor
beige te kiezen. De lijn van Laura Mercier, met prachtige
herfstkleuren, bevat alle flatterende neutrale kleuren die je nodig
hebt.
Kies voor felle oogschaduw en felle lippen.
Rode lipstick Ook de rode lipstick
blijft nog steeds trendy. Hou dan wel de rest van je gezicht heel
eenvoudig. Gebruik slechts een beetje mascara en eyeliner en neutrale
oogschaduw. Omrand je lippen met een potlood en vul dan in met een
penseel. (br.nina)
Modeontwerper Marc Jacobs heeft zijn nieuwste muze gevonden. Miss
Piggy, het bekende varkensvrouwtje uit de tv-serie The Muppet Show mag
als eerste een jurkje van hem aan dat zal geshowd worden tijdens de NY
Fashion Week. De modeontwerper wil het varkentje meteen als
inspiratiebron gebruiken voor zijn nieuwste spring/summer collectie van
2010.
Parfum Dat
het varken iets met mode heeft, bleek al tijdens de Fashion week in
2005. Daar zat ze op de eerste rij bij de shows van Julian Mc Donald en
Heatherette. Inmiddels heeft ze getoond dat ze van wanten weet: ze
lanceerde haar eigen parfum en tekende voor Nike een nieuwe sneaker.
Muppets Miss
Piggy is niet de eerste Muppetfiguur die de modeontwerpers weet te
inspireren. Ook Jean Charles de Castelbajac bracht tijdens zijn laatste
herfst/wintercollectie al ode aan de Muppetvrienden.
Het kon niet uitblijven. Na H&M en andere grote modeketens lanceert nu ook het Britse Topshop een eigen make-uplijn.
De lijn wordt net als de kledingcollectie vier keer per jaar
geüpdatet. In de collectie zitten 17 verschillende producten voor ogen,
nagels, lippen en gezicht. Volgens de woordvoerder van Topshop moet de
make-uplijn een volwaardige nevenlijn worden. De kwaliteit van de
producten zou dan ook optimaal zijn. De verschillende producten zijn
ook via de website verkrijgbaar. De make-upcollectie is verkrijgbaar vanaf de lente 2010.(br.she)