Met grappige namen, pijnloze wax, make-up en kristallen voor de
schaamstreek wil een Koreaanse keten van schoonheidssalons het ontharen
van de bikinilijn leuk maken. Nu het bedrijf ook uitbreidde naar de
Verenigde Staten, is het er echte een hype.
Totaalbeleving De
keten 'Strip and Browhaus' wil van waxen een totaalbelevenis maken,
meldt nu.nl. "Mensen kijken op tegen een waxbeurt omdat het pijnlijk
is, televisieseries en films zorgen al helemaal voor een slecht imago.
Maar 'Strip en Browhaus' maakt het leuk", aldus een vertegenwoordiger
van het bedrijf. "Alle behandelingen bij ons gebeuren pijnloos en
hygiënisch."
Make-up De
schoonheidsspecialisten heten er 'Striperellas' of 'Brow Architects'.
De wax kreeg de naam 'White Chocolate Vanilla' en zou een kalmerend
effect hebben, waardoor je haast geen pijn voelt. De specialisten zijn
er in getraind om mooie figuurtjes te maken en geven ook aan mannen
behandelingen. Wil je de schaamstreek voor een speciale gelegenheid
versieren, dan kun je make-up of Swarovski-kristallen laten aanbrengen.
In sommige salons zijn de kamers zo ontworpen dat je een gezellig
praatje met je buurvrouw kan slaan terwijl je onthaard wordt.
Binnenkort openen de eerste filialen in New York en Londen.
De modeweken wekken bij velen verbazing op. Prachtige collecties, verbluffende make-up en een opzwependheid waar menigeen jaloers op is. Maar wat speelt er eigenlijk achter de schermen?
Wij verzamelden de leukste foto's van achter de schermen bij de New York Fashion Week. Modellen zonder make-up nog naarstig op zoek naar de juiste outfits, ontwerpers die door het dolle heen zijn. Je ziet het allemaal!
Lindsay Lohan wordt artistiek adviseur voor modehuis Ungaro
Lindsay Lohan wordt artistiek adviseur voor modehuis Ungaro
Het Franse modehuis Ungaro heeft door de jaren heen een ongekende kwaliteitsreputatie opgebouwd. Velen fronsten dan ook de wenkbrauwen toen het modemerk aankondigde Lindsay Lohan als artistiek adviseur in huis te halen.
"Lohan is een superconsument en superconsumenten hebben goede ideeën om bij te dragen aan de uitwerking van de collectie. Het merk krijgt een elektroshock", vertelt directeur Mouni Moufarrige.
Ungaro vindt het moeilijk om een jong publiek aan te spreken en hoopt met Lohan de juiste vrouw in huis te hebben gehaald voor een jeugdig imago aan te meten. "Ik denk dat zij ons een nieuwe zichtbaarheid zal geven. Ik hoop dat deze aanwinst het merk zal verjongen. Ungaro is altijd fantastisch geweest. Maar zoals vele bekende labels is het samen met zijn designers oud geworden en heeft het een facelift nodig", besluit Moufarrige. (br.she)
Tegenwoordig is de fiets het meest trendy accessoire. We geven je de
beste en natuurlijk meest fashionable redenen om je auto te laten staan
en voor het stalen ros te kiezen.
Mooie voorbeelden Tal
van trendy, elegante vrouwen als Elle Macpherson, Uma Thurman, Kate
Hudson en Agyness Deyn bewijzen dat je er glamoureus kan uitzien
tijdens het fietsen. Nog steeds niet overtuigd? Tal van blogs als copenhagencyclechic.com bewijzen dat steeds meer fashionista's naar een tweewieler grijpen.
Elle Macpherson op de fiets.
Mooie fietsen De
tijd van de lelijke fietsen is voorgoed voorbij. Verschillende
modemerken als Hermes en Chanel ontwierpen een stalen ros. Wil je een
goedkoper exemplaar dan is de Danneborg Velorbis iets voor jou. Denk
aan de oude Hollandse retrofietsen, met trendy mandje, waar je je
it-handtas of hondje in kwijt kan.
Vriendschap In
Groot-Brittannië is het aantal fietsgroepen de afgelopen vier jaar
razendsnel gestegen. De ideale manier om nieuwe vrienden te leren
kennen. Verder is er ook veel solidariteit onder fietsers in steden, ze
lachen naar elkaar als ze wachten aan een rood licht.
Accessoires Je
kunt de coolste accessoires kopen voor fietsen. Denk aan kleurrijke
fietstassen of een funky bel. Er bestaan zelfs trendy mutsjes waarvan
je niet eens ziet dat het eigenlijk een fietshelm is.
Fietshelm vermomd als trendy hoedje te koop bij Cyclechic.co.uk.
Milieuvriendelijk Het
verlaagt niet alleen je ecologische voetafdruk, het is ook goedkoper en
je moet geen rekening meer houden met tijdsschema's van bussen en
treinen. Je vertrekt wanneer je wil. Sommige bedrijven geven een
fietsvergoeding. Als je op een redelijke afstand van het werk woont,
kan dat snel aandikken tot een aanzienlijk bedrag.
Danneborg Velorbis
Sport Het
is een ideale manier om meer te bewegen. Fietsen heeft als voordeel dat
het vermoeiend is, maar je spieren niet te erg onder druk zet. Je
verbrandt er 500 calorieën mee in een halfuur.
De herfst- en wintercollectie bestaat traditioneel uit veel zwart.
Al lijkt het dit jaar nog een tikje erger, en wordt zwart steeds vaker
met zwart en zwart gecombineerd. Betekent dat dat je géén kleur mag of
kan dragen? Gelukkig niet! Want ook deze kleuren zullen het dit najaar
heel goed doen:
1) Blauw/paarstinten
Lila,
blauwpaars en grijsblauw: ingetogen, bescheiden, koele kleuren die je
in z'n geheel kan dragen of kan combineren met zwart.
2) Warme kleuren
Baksteenrood,
framboosrood en goudbruin kan ook dit seizoen, maar dan niet de felle
versies die pijn doen aan je ogen. Ook hier wordt voor een mattere,
bescheidenere uitstraling geopteerd.
3) Pasteltinten
Dit is een blijver: poederroze, grijspaars, zandtinten, liefst in preutse ontwerpen.
4) Het buitenbeentje
Appelblauwzeegroen: ook een koel kleur, maar toch net iets minder ingetogen dan de blauwe en paarse tinten.
Een juiste beha vinden na een
ingrijpende ziekte als borstkanker is geen makkelijke opdracht.
Lingeriespecialiste Marlies Dekkers wil deze vrouwen helpen bij de
zoektocht naar hun juiste beha en organiseert speciale pasavonden
tijdens de borstkankermaand.
Succes Marlies
krijgt al jaren de vraag om speciaal voor borstkankerpatiënten iets te
ontwerpen. Geen evidente opdracht omdat het moeilijk is voor elke vrouw
speciale lingerie te ontwerpen. De ontwerpster lanceerde daarom de idee
om speciale pasavonden te organiseren. Daarbij zou ze de dames helpen
bij het zoeken naar de juiste lingerie uit de bestaande collectie.
Samen met dokter Klinkenbijl, chirurg-oncoloog van het Medisch Centrum
Amsterdam, zette ze de activiteit op en dat bleek een schot in de roos.
Navolging Wegens groot succes krijgt het
initiatief in heel wat boetieks van Marlies Dekkers een staartje. In de
maand oktober worden tal van deze pasavonden georganiseerd. Ook
personeel wordt opgeleid om de dames beter te adviseren. Meer info:
www.marliesdekkers.com
Chinese kledingsponsor Yanina straks ook in Belgische winkels
Chinese kledingsponsor Yanina straks ook in Belgische winkels
De samenwerking tussen kledingsponsor Erke en Yanina Wickmayer is een
schot in de roos. Net voor de US Open sloot de Belgische tennisster een
contract af met het Chinese sportmerk. Dat werpt meteen vruchten af.
"We
waren op zoek naar jong opkomend tennistalent en zo kwamen we bij
Yanina uit", zegt Ann Ramaekers, PR-verantwoordelijke bij Erke in De
Morgen en Het Laatste Nieuws.
"Erke is Chinees voor 'Jij
overwint' en Yanina vertegenwoordigt perfect onze waarden met haar
mentale kracht en doorzettingsvermogen." Dat Wickmayer al meteen hoge
toppen scheert op de US Open is mooi meegenomen voor Erke.
Er was al geen ontkomen aan de revival van de jaren '80, maar met de
tweede Sex and the City film wordt de trend gegarandeerd een hit. De
tweede film bevat veel flashbacks naar de jaren '80 en de sterren van
de film worden dan ook uitbundig uitgedost in de mode van toen.
Madonnakloon Hoofdpersonage
Carrie is al in twee outfits gezien: één casual outfit, met gebleekte
jeans, een losse trui met brede hals en gecrepeerd, geblondeerd haar.
Een tweede look deed hard aan Madonna denken. Heel punk, met zwarte
kant, massa's kettingen én een grote strik in het haar. Die strik doet
ook denken aan de moderne trend van de 'konijnenoren'.
Slang en luipaard 'Samantha'
(Kim Catrall) zag er stoer en wild uit met rode enkellaarsjes, krullen
in het haar, jeansvest, t-shirt met luipaardprint en een legging van
slangenhuid. Zelfs de walkman was ons niet ontgaan.
De
make-overs voor Miranda en Charlotte waren minder ingrijpend. Advocate
Miranda zag er toen al heel 'professioneel' uit, in een korte bob en
groen mantelpak. Charlotte kreeg de 'country club'-look aangemeten:
sportief chic en héél Amerikaans.
Zelfs wie nog een kleuter
was in de jaren '80 herkent deze stijlen met een glimlach op het
gezicht... wie toen nog niet geboren was: ja, zo liepen mensen toen
echt over straat!
High fashion Maar Sex and
the City vergeet ook het modieuze element niet. Alle scènes in het 'nu'
zijn in designerkledij en killerstiletto's. Daar horen ook wel eens
dure juwelen bij, zoals een halsketting van 198.200 dollar of 136.000
euro. Het tijdschrift US Magazine merkte op 'dat de ketting meer kost
dan het mediaan-huis in de Verenigde Staten (180.100 dollar of 124.000
euro).
Opgelet: spoilers! Ondertussen zijn
ook al (enkele van?) de verhaallijnen uitgelekt: Samantha wil kinderen
krijgen en start met een hormonenkuur. Carrie en Big worden getroffen
door de kredietcrisis en verliezen hun huis. In tegenstelling tot
berichten van enkele maanden terug gaan ze niet in Londen wonen, maar
ze blijven in New York. Charlotte denkt dat haar man haar bedriegt en
vlucht weg met hun twee dochters en Miranda start een restaurant met
Steve nadat ze als advocate uitgeroyeerd werd.
Lindsay Lohan "artistiek raadgeefster" bij modehuis Ungaro
Lindsay Lohan "artistiek raadgeefster" bij modehuis Ungaro
Lindsay Lohan is benoemd tot artistiek raadgeefster bij Emanuel Ungaro.
Dat heeft het modehuis bekendgemaakt. Lindsay Lohan zal samenwerken met
de nieuwe styliste Estrella Archs. Zij verving Esteban Coratzar, die
het bedrijf eind juli verliet. Lohan en Archs zullen hun samenwerking
aftrappen met de Lente-Zomercollectie 2010, die op 4 oktober in de
omgeving van Parijs voorgesteld zal worden.
De
samenwerking tussen een ontwerpster en een "koopster" staat voor "een
breuk met het gevestigde kader binnen de modewereld", onderstreept
Ungaro. Het bedrijf dat toebehoort aan een Amerikaans investeringsfonds
kent een komen en gaan van ontwerpers sinds het vertrek van Emanuel
Ungaro zelf in 2005. Lindsay Lohan, van wie de perikelen met het
gerecht vaak haar acteercarrière overschaduwen, is een favoriet doelwit
van de paparazzi.
Dertig jaar, zo lang is make-upartiest Tyen al actief bij het beautymerk Dior. Om deze verjaardag extra in de kijker te zetten organiseert Dior op 29 en 30 september een unieke overzichtscollectie in het Palais de Tokyo in Parijs.
Wie deze nazomer afzakt naar de Parijse modeweek heeft er nu gegarandeerd een stop bij. In het Palais de Tokyo presenteert de huidige directeur make-upcreatie Tyen namelijk de mooiste foto's van 30 jaar make-upgeschiedenis. Naomi Campbell, Linda Evangelista, Helena Christensen, Tatjana Patitz, Christie Turlington, Milla Jovovich, Iman, Carla Bruni, Marcus Schenkenberg, Greg Hansen en Monica Bellucci zijn maar enkele van de grote namen die zich overgaven aan Tyen zijn make-upborstel.
Tyen, 30 Years of creation, Palais de Tokyo, Parijs, 29 & 30 september 2009. Inkom gratis.
Blijkbaar is Vogue de voeling met (of de invloed op?) de modewereld
verloren. Het modeblad schreeuwde afgelopen zomer nog uit dat hakken
uit waren en dat iedereen weer zonder hak de straat ging opdurven.
Niets
blijkt minder waar: de winterschoenencollecties barsten van de hakken,
celebrities blijven poseren in de meest onmogelijke schoenen en zelfs
de tweede Sex and the city-film toont duidelijk dat de hoge hak een
blijver is. De nieuwste trend in schoenenland? Hakken van 15
centimeter! Ben jij er klaar voor?
Celebs Voor
celebs als Victoria Beckham en Cheryl Cole is een hak van 15 centimeter
dagelijkse kost. Ze gaan er in shoppen, ze dragen ze om uit te gaan of
zelfs om de kinderen van school af te halen. Nu vinden deze superhoge
hakken ook hun weg naar de 'betaalbare' schoenenwinkels.
Te hoog? Het
Londense Debenhams lanceert deze week de haar Goldie-schoenen. In
zwarte of goude glitters met een hak van 15 centimeter en een kleine
plateauzool rondwandelen: dat wordt van vrouwen verwacht. Deze extreem
hoge hak was zelfs voor veel schoenenproducenten gewoon te hoog. Zo
hoog dat ze geen schoenen met zo'n hak wilden produceren.
Obsessie Maar
daar lijkt nu dus verandering in te komen, onder druk van de sterren en
hun obsessie voor torenhoge hakken van topdesigners als Christian
Louboutin, Yves Saint Laurent en Jimmy Choo. Bij hun fans horen onder
meer Sarah Jessica Parker, Victoria Beckham, Kate Moss en Dannii
Minogue.
Veel schoenenmerken gaan al voor hakken van meer dan
tien centimeter, en dat is deze winter niet anders. De trend is 'hoe
hoger, hoe beter' en schoenenexperts zien dat niet gauw veranderen.
Gewone vrouwen volgen Steeds
meer vrouwen volgen de hoge hakken-trend, ook al zijn er maar weinig
die altijd een chauffeur hebben klaarstaan en de boodschappen kunnen
laten doen door een meid.
Deze vrouwen zijn bereid pijn te
lijden zodat ze de hakken kunnen dragen, en de ongemakken tijdens het
winkelen of het nemen van de metro erbij te nemen. Ruim één op drie
vrouwen vindt het niet belangrijk dat schoenen oncomfortabel zijn,
zolang ze mijn in de mode zijn.
Gezond Maar
gezond kunnen we het niet noemen, en de effecten op hun lichaam worden
door veel vrouwen onderschat. De tenen worden vaak samengeperst, wat
pijn aan de gewrichten of zelfs misvormingen veroorzaakt. Ook knie- en
rugklachten komen vaker voor, en de grote it-bag helpt daar niet bij.
Tot
slot blijken ook veel vrouwen te kleine schoenen te kopen, die ze
vervolgens of niet dragen of wél dragen, met veel pijn tot gevolg.
Vier op de tien vrouwen geven toe schoenen te kopen in de verkeerde
maat, als die er modieus en aantrekkelijk uitzien. Dat blijkt uit een
rondvraag, uitgevoerd door een Britse podologenvereniging.
Pijnlijke voeten Pijnlijke
voetjes nemen echte schoenenfashionista's er graag bij. Vinden deze
dames een allerschattige schoen die niet geheel past, kopen ze hem
evengoed. Liefst 37 procent van de vrouwelijke ondervraagden draagt
zelfs uiterst ongemakkelijke exemplaren als ze daarmee geheel naar de
mode gekleed zijn. 17 procent van de mannen geeft eveneens toe af en
toe naar een verkeerde maat te grijpen.
Problemen Niet
geheel onlogisch, geeft de poll aan dat 80 procent van de dames met
voetproblemen kampt. Gebarsten hielen, ingegroeide nagels of likdoorns
zijn het gevolg. Vier op tien roept daarbij nooit medische hulp in. Een
jammere zaak volgens de vereniging van Podologen, slecht zittende
schoenen kunnen je gezondheid ernstig schaden.
Hakken Hoge
hakken zijn risky, maar ook instappers vormen een gevaar omdat de voet
naar voor kan geschoven worden en de tenen in een verkrampte positie
geraken. Pumps vormen het grootste gevaar, zij geven totaal geen steun
aan de voet en zitten vaak te krap. Volgens de podologen dragen velen
verkeerde schoenen zonder het te beseffen.
Cédric Charlier is de nieuwe creatief directeur van het Franse modehuis Cacharel. De Belg stelt op 3 oktober zijn eerste prêt-à-porter-collectie voor.
De 31-jarige Charlier volgde les aan de hogeschool La Cambre in Brussel. Eerder werkte hij al bij Céline en Lanvin.
Cacharel, dat beroemdheid verwierf door zijn 'Liberty'-bloemetjesmotief, lijdt ook onder de economische crisis. Al tientallen werknemers zijn ontslagen. Algemeen directeur Marc Ramanantsoa hoopt vanaf 2011 weer break-even te draaien. (br.she)
Uit Brits onderzoek blijkt dat 7 op de 10 vrouwen ooit een allergische
reactie krijgt van het eigen parfum. Terwijl andere smeerseltjes gewikt
en gewogen worden, is het verwonderlijk hoe weinig info er bestaat over
de luchtjes waarmee we ons besproeien.
Uniek geheim Die
fout ligt niet bij ons. Anders dan de voedings- en cosmeticaindustrie,
hoeven parfumhuizen hun gebruikte ingrediënten op de verpakking niet te
vermelden. Hiermee hoeven ze de geheime, unieke formule van de geurtjes
niet prijs te geven.
Natuurlijke oliën Die
onwetendheid heeft lelijke gevolgen voor de consument, zo blijkt. 74
procent kampt minstens éénmaal per leven met een allergische reactie op
minstens één geur. Heil wordt dan gezocht bij de meer alternatieve,
organische luchtjes.
Die zijn daarom niet zoveel gezonder.
Volgens de Daily Mail doen heel wat producenten aan 'greenwashing'.
Daarbij laten ze ons geloven dat het product honderd procent natuurlijk
is. Uit testen blijkt dan weer dat deze natuurlijke essentiële oliën
met synthetische stoffen worden gemengd.
Het schooljaar is terug begonnen. Een spannende tijd voor de kinderen,
maar ook voor de moeders die hun kinderen afzetten aan school. Telkens
willen ze niet onder doen voor de andere mama's, en zo 'yummy mummy'
('lekkere mama') zijn als mogelijk. Op Britse fora wordt er druk
gediscussieerd over wat je mag en kan dragen en wat zeker niet.
Yummy of slummy? De
'Yummy mummy' gaat per definitie voor net haar, make-up, elegante
kleren en hoge hakken. Tegenover hen staat de 'slummy mummy', of de
slonzige mama, die zweert bij slobberkleren als een salopet, of een
pyjama en slippers.
10 grote no-no's Wie
als moeder aan de schoolpoort enigszins wil meetellen en wil
uitgenodigd worden voor rendez-vous met de andere moeders, draagt deze
kleren beter niet:
1) Zwangerschapskleren, tenzij je zwanger bent of pas bevallen bent 2) Mannenkleren, vooral sportshirts. 3) Luipaardprint. Zelfs al is het trendy, het geeft je een slecht imago. 4) Trainingspakken. 5) Bomma-schoenen, je weet wel, die met de ergonomische zool. 6) Alles dat met de hand moet worden gewassen. 7) Te strakke kledij 8) Te veel tassen: investeer in enkele goede (grote) tassen. 9) Niet bij elkaar passende sokken. 10) Vuile kleren, maakt niet uit of je de hele dag hebt gepoetst, hebt getuinierd of je baby net een ongelukje heeft gehad.
Deze
regels gelden ook voor schooluitjes, het schoolfeest of een
sportwedstrijd waar je komt supporteren. Moeders die er (in hun vrije
tijd) liefst zo comfortabel mogelijk bijlopen, verlaten best het huis
niet tenzij ze zich een waarlijk buitenbeentje willen voelen.
Maar wat draag je dan wel?
1) Stijlvol casual: een hippe broek, met riep en blouse bijvoorbeeld, of een rok met truitje en laarzen.
2) Powerkledij, zoals een mantelpakje. Alles wat je er doet uitzien als een succesvolle zakenvrouw met andere woorden.
3) Yoga- of hippe sportkledij:
je toont je sportiviteit en je bezorgdheid om de gezondheid van de
kinderen. Uiteraard verschijn je niet rood en bezweet al joggend aan de
schoolpoort en je haar is altijd gewassen.
4) Hakken. Tenzij je ballerina's, platte laarzen of sportschoenen draagt, draag je hakken. Hoge, glamoureuze hakken.
5) Sexy lingerie. Normaal is het onzichtbaar, maar áls het zichbaar wordt, sta je tenminste niet met het schaamrood op de kaken. (br.hln)
De uit Genk afkomstige topontwerper Martin Margiela is hot. Zo is presidentsvrouw Michelle Obama afgelopen week gespot met een schoentje van Margiela aan de voet. En rapper Jay-Z bezingt in zijn nieuwe single het modehuis van de Genkenaar.
De speelse zwarte leren sandaaltjes die de First Lady afgelopen week droeg, komen uit Margielas zomercollectie. Ze laten één kant van de voet bloot en hebben een minihakje. Kostprijs: 400 tot 500 euro. Jay-Z
Maar niet alleen Michelle Obama brengt ode aan Margiela. Ook rapper Jay-Z is blijkbaar een fan van de Genkanaar. Op zijn nieuwe single Run This Town zingt Jay-Z: And aint nobody fresher, Im in Maison Martin Margiela.
Maison Martin Margiela verduidelijkt dat de rapper het modehuis bezingt, en niet Margiela als persoon. We zijn erg geflatteerd, klinkt het. Maar we hebben geen idee hoe onze naam in het nummer terecht komt of wat de bedoelingen van Jay-Z zijn.
Treklipjes van blikjes: wat valt daar nu mee aan te vangen? Veel, als
je naar de modieuze tassen van Escama Studio kijkt. Met de aluminium
treklipjes worden gegeerde tassen gemaakt. In de States is de interesse
bijzonder groot.
Ceintuur In
de grotere modellen zijn 700 tot meer dan 1.600 blikopeners verwerkt.
Dit najaar komt Escama Studio uit met vier nieuwe modellen. Ook een
ceintuur krijgt een plaats in de collectie.
Kansarme vrouwen Bewonderenswaardig
is dat de tassen gemaakt worden in Braziliaanse coöperaties van
kansarme vrouwen in sloppenwijken. Elke tas werd handgemaakt en
gesigneerd door de vrouw die het maakt. In de Benelux zijn de tassen
verkrijgbaar via MoreThanHop. Prijzen schommelen van 69 euro voor de
ceintuur tot maximaal 135 euro voor een tas. (br.hln)
Dat hoge hakken in zijn, dat valt niet te ontkennen. Maar aan alles
zijn grenzen, dachten wij toch. Niet dus! Voor een fotoshoot voor
Instyle Magazine kreeg actrice Jennifer Connelly hakken van 20
centimeter aan.
Evenwichtig Big
deal? Dat was nog niet alles. De bijhorende plateauzool is zo hoog, dat
Connelly niet eens op de hak steunt. Ze wandelt dus 'in de lucht'. De
actrice kon duidelijk goed haar evenwicht bewaren op de stelten, want
ze poseert zelfs op één been, terwijl het andere been steunt op een
schuine plank. Connelly blijft er ogenschijnlijk enorm kalm bij.
Foto: InStyle.
In
dezelfde shoot krijgt Connelly ook de intussen fameuze dijlaarzen rond
de benen gesnoerd. Qua fashion statement kan dit wel tellen! (br.hln)
"De reclamewereld misbruikt de economische crisis om zwarte modellen
niet te moeten gebruiken voor modecampagnes", aldus het topmodel Naomi
Campbell. De modewereld wordt volgens haar steeds meer racistisch.
Campagnes Het
39-jarige zwarte topmodel Naomi Campbell beweert dat grote
modebedrijven weigeren niet-blanke vrouwen te gebruiken om hun
producten te promoten. "Ik zie geen enkele zwarte vrouw, of andere
rassen buiten het blanke, in grote advertentiecampagnes. Vorig jaar was
er een speciale uitgave van de Italiaanse Vogue gewijd aan modellen van
verschillende rassen. Dat heeft wel wat aandacht gekregen, maar
sindsdien is het weer even erg als vroeger. Door de paniek als gevolg
van de recessie, durven adverteerders geen gekleurde vrouwen meer in
hun campagnes gebruiken. Het is een schande."
Blank boven zwart Ook
mode-ontwerper Bruce Oldfield staat het model bij: "Het is waar dat
zwarte meisjes niet langer populair zijn, zowel wat modereportages als
advertenties betreft. Het is nu voor zwarte modellen eens zo moeilijk
om een job vast te krijgen. De crisis maakt het reeds bestaande
probleem nog erger, de advertentiewereld verkiest duidelijk blank boven
zwart."
Harder werken Naomi Campbell was
het eerste zwarte meisje dat op de cover van de Franse Vogue verscheen,
nadat haar vriend Yves Saint Laurent dreigde om al zijn advertenties
uit het magazine te laten nemen als ze Naomi geen kans gaven. Ze was
ook het eerste zwarte model op de cover van de Britse Vogue. Eerder dit
jaar beschuldigde ze de modewereld er van racistisch te zijn. "Hoewel
de Amerikaanse president zwart is, is het voor gekleurde vrouwen nog
steeds moeilijk om het te maken in de modewereld. Ik ben nog altijd een
uitzondering en ook ik moet nog altijd harder werken om op dezelfde
manier te worden als blanke modellen." (br.hln)
Beautyproducten zijn niet goedkoop. Wij zetten daarom enkele handige tips op een rijtje om je eigen cosmetica te maken.
Een gereinigd gelaat is er twee waard. Meng daarom elke ochtend een klein glaasje melk met wat citroensap en dip je tissue in dit brouwsel. Dankzij de melkzuren wordt je huid gezuiverd en ontvet. Het citroensap zorgt bovendien voor een stralend gelaat. Heb je eerder een gevoelige huid? Smeer dan wekelijks een klein laagje honing op je gezicht, hierdoor wordt je huid weer volledig gehydrateerd. Een ruwe huid baat uitstekend bij wat eigeel. Meng het eigeel met een theelepel olijfolie en een paar druppels citroensap. Smeer het mengsel gelijkmatig op je huid en laat het 20 minuten intrekken. Spoel daarna af met lauwwarm water. Nagels
Broze nagels kan je perfect behandelen met wat citroensap. Doop ze regelmatig in een badje van lauw water met citroensap en laat je nagels 10 minuten baden. Wrijf ze daarna in met de overgebleven citroenschil. Je nagels gaan niet alleen stralen ze worden ook veel sterker. Werkt dit trucje niet bij je? Voeg dan wat fijngemalen lookpoeder en citroensap bij je nagellak .Verf je nagels met dit goedje, en ga de dag erna nogmaals over met dezelfde nagellak. Dag drie haal je de nagellak weer van je nagels en begin je opnieuw met je ritueel. Kringen en wallen
Zwarte kringen onder de ogen kunnen simpel weggehaald worden met aardappelschijfjes. Leg verse, rauwe aardappelschijfjes onder je ogen en laat de stof potassium, aanwezig in aardappelen, de vochtbalans terug herstellen. Hierdoor verdwijnt de verkleuring onder je ogen in één klap. Opgezwollen ogen worden dan weer verholpen door er een warm theebuiltje gedurende 20 minuten tegenaan te drukken. Rimpels
Liefhebbers van karnemelk kunnen hun restjes nu goed gebruiken als bestrijding tegen rimpels. Wanneer je dagelijks je gezicht met karnemelk wast wordt je huid strakker en verdwijnen de kleine rimpels na verloop van tijd. Onzuiverheden
Last van pukkeltjes? Snij elke avond een tomaat in stukken en wrijf met de sappige kant over je geïnfecteerde huid. In de tomaten zitten namelijk veel zuren die de groei van kwalijke bacteriën tegengaat. Let er wel op dat je het sap een nacht laat indrogen. Mee-eters verwijder je dan weer door middel van een papje van havermout en water. Gewoon even insmeren en laten drogen tot de huid strak aanvoelt. Handen
Ook je handen verdienen de nodige aandacht. Heb je last van ruwe handen? Meng dan wat zout met citroensap. Masseer je handen met het goedje in totdat de vingers gaan tintelen. Spoel dan af met lauw water, gevolgd door koud water. Afwerken doe je door een mengeling van olijfolie en citroensap te maken en je handen ermee in te wrijven. Laat het goedje even intrekken, spoel af en dep je handen droog.