Topmodel Bar Refaeli is te zien
in een reclamecampagne van het kledingmerk Rampage.
"Laat het modellenwerk maar over aan de echte modellen", dat lijken
meer en meer beroemde ontwerpers te denken. Nochtans waren celebs zeer
hot in de modewereld en haast niet meer weg te denken uit
reclamecampagnes. Toch schijnen modellen volgens de kenners eenvoudigweg
meer klasse en stijl te hebben en genieten ze daarom weer de voorkeur.
Als je de recente advertenties bekijkt, dan valt het op dat de meeste
designers voor een professioneel model gekozen hebben. De uitzondering
is het label Dolce & Gabbana dat de zonnebrillen van het merk laat
aanprijzen door Madonna.
Uitstraling Volgens
Stefano Pilati van Yves Saint Laurent voelen modellen de ontwerpen beter
aan en kunnen ze er een bepaalde uitstraling aan geven. Karl lagerfeld
prefereert modellen dan weer wegens hun klasse en stijl. Ontwerpers
verkiezen bovendien een sterk gezicht dat enkel geassocieerd wordt met
mode en bijvoorbeeld niet met film of muziek.
Verhaal Insiders
beweren dat het enkel logisch is om celebs voor een campagne te
gebruiken indien er een verhaal bij het product zit waar een bekend
persoon bij kan helpen.
Niets zo irriterend als wijde poriën. Ze geraken gemakkelijk verstopt, veroorzaken puistjes en mee-eters en verpesten zo je gehele look. Wij zetten enkele tips op een rijtje om die wijde poriën tegen te gaan.
Wijde poriën zijn niet het gevolg van een levens- of eetstijl. Het is simpelweg genetisch bepaald, net als de kleur van je ogen of de vorm van je mond. Je voedselgewoonten veranderen heeft dan ook geen nut. Het geheim voor het onderhouden van je wijde poriën is reinigen. Zo verwijder je talg en vuil en voorkom je zwarte puntjes die uitmonden in kratertjes. Stoombad
Ga drie keer per week over een erg warm badje hangen met een handdoek op je hoofd. De stoom zorgt ervoor dat je poriën diep gereinigd worden en er geen vuil achterblijft. Gebruik daarna een lotion die je huid doet samentrekken en werk af met een crème die je poriën vult. Deze brengt het nodige vocht in, maar zorgt er eveneens voor dat je poriën minder zichtbaar worden.
Een keer per week onderwerp je je huid aan een grondige peeling, gevolgd door een kleimasker. De klei zorgt ervoor dat de extra talg verwijderd wordt en de talgproductie bovendien verminderd wordt. Ook de keuze van je make-up kan een aardig handje helpen. Kies niet voor vette, dekkende make-up, maar ga voor een poeder op basis van mineralen. (br.she)
Het Britse topmodel Agyness Deyn (27) en haar jongere zus Emily (22)
lanceren een reeks hippe T-shirts en topjes in samenwerking met het merk
Uniqlo.
Agyness is vanaf vandaag niet meer de enige Deyn die actief is in de
modewereld. Haar jongere zus heeft blijkbaar ook haar roeping gevonden
in de branche. Emily nam immers het design van de hippe bloesjes voor
haar rekening. De zusjes Deyn maakten samen polaroids van hun favoriete
bezigheden in New York, die ze afdrukten op topjes en T-shirts. En de
hippe kledingstukken waren geboren!
Emily en Agyness Deyn
Ze
zijn voorlopig evenwel niet in België te koop maar geen nood want je
kan ze ook online bestellen op de site van Uniqlo. De T-shirts
hebben allemaal dezelfde betaalbare prijs, namelijk 12,99 Pond (15
euro).
Voor madammen met een bontjas wier geweten begint te knagen bij de
gedachte aan al die dode nertsen is er een iets ecologischere oplossing.
Indien ze er tenminste mee kunnen leven dat hun jas van rat vervaardigd
wordt.
Het beest in kwestie is de nutria, een aquatische beverrat die vooral in
Zuid-Amerika voorkomt, maar die ook in Europa en Noord-Amerika opduikt.
De dieren worden ruim zestig centimeter groot en kunnen tot twee
kilogram wegen.
Populair tot de seventies De
beverrat is in opmars in gebieden rond de Golf van Mexico, waar ze door
hun vraatzucht als een plaag beschouwd worden, zegt het Amerikaanse
Vanity Fair. Daarom worden ze gevangen, en komen de huiden van de dieren
op de markt.
De beverrat werd in de jaren '30 van de vorige eeuw
ingevoerd vanuit Argentinië. Het bont van de beestjes was populair tot
het midden van de jaren '70, waarna het uit de mode raakte. Sinds dan
groeide de populatie gestaag aan, met alle gevolgen van dien voor de
vegetatie in de regio's waar het dier voorkomt.
Topdesigners
gaan beverrat Nu traditioneel bont onder vuur komt te
liggen, komt het materiaal van het knaagdier opnieuw in de kijker.
Topdesigners als Billy Reid en Oscar de la Renta gebruikten al beverrat
in hun ontwerpen.
Toch nog even meegeven dat er ook zoiets als
nepbont bestaat, en dat dat er ook bijzonder goed uitziet.
Modeontwerper Alexander McQueen zat onder de drugs toen hij zich verhing
Modeontwerper Alexander McQueen zat onder de drugs toen hij zich
verhing
McQueen met Naomi Campbell en
Kate Moss.
Modeontwerper Alexander McQueen verhing zich nadat hij cocaïne,
kalmeermiddelen en slaappillen had genomen, zo heeft onderzoek
uitgewezen. Hij stond onder hoge werkdruk en was overmand door verdriet
na het verlies van zijn moeder. McQueen werd op 11 februari, op de
vooravond van de begrafenis van zijn moeder, levenloos aangetroffen in
zijn flat in Londen. Hij was veertig jaar.
McQueen had vorig jaar twee keer een
overdosis drugs genomen.
"Het evenwicht van
zijn geest was verstoord", oordeelde de lijkschouwer volgens de BBC.
McQueen had een verleden van depressies, angstaanvallen en
slapeloosheid. Hij had al eerder een zelfmoordpoging ondernomen en nam
vorig jaar tot twee keer toe een overdosis. Vlak voor zijn wanhoopsdaad
zocht hij op het internet tips voor zelfdoding.
De Birkin Bag van Hermès was zo populair en zo exclusief dat een
wachtlijst moest worden aangelegd om iedereen een handtas te kunnen
bezorgen. Die wachtlijst is nu 'eindelijk' weggewerkt, met dank aan de
economische crisis. Dat meldt nu.nl.
De wachtlijst bedroeg lange tijd verschillende maanden of zelfs jaren,
wat de populariteit zelfs enigszins in de hand werkte. Op een gegeven
moment klonk zelfs het gerucht dat Hermès de wachtlijst zou afsluiten,
omdat anders 'nooit' aan de vraag zou kunnen worden voldaan.
Nu
is die wachtlijst voor het eerst verdwenen. Tijd voor Hermès om zich
zorgen te maken, want het bedrijf startte zijn eigen krokodillenkwekerij
om aan de vraag te kunnen voldoen. Maar nu wil de fashionista geen
handtas meer van minimum 4.800 euro tot 10.000 euro meer.
De economische crisis heeft daar veel te maken,
volgens de media zijn minder vrouwen bereid zoveel geld aan één handtas
uit te geven. Ook niet aan een handtas uit exclusief krokodillenleer die
vernoemd is naar de Franse zangeres Jane Birkin, blijkbaar.
Victoria Beckham is de bekendste fan van de Birkin
bag. Ze bezit er naar verluidt ruim honderd, en in elke kleur die ze
verkopen, zodat er altijd een bij haar outfit past.
Ook Lady
Gaga is een 'fan', maar dan geen erg respectvolle. Onlangs nog kladde ze
op een handtas met stift een begroeting aan haar Chinese fans. 'Ik hou
van mijn kleine monsters' stond er te lezen.
De lente is er wel, maar ze breekt nog niet echt door. Enkele dagen
zijn al in de buurt van de 20 graden gekomen, maar ondertussen is het
toch weer een pak frisser. Dat stelt vrouwen voor een dilemma: de nylons
in de kast laten met het risico koud te hebben, of ze dragen, met het
risico te zweten?
Het is verleidelijk om de nylons in de kast te laten, ondanks het risico
op koude benen. De winter is lang en streng geweest, we hebben ons
genoeg moeten induffelen. De zonneschijn doet het verlangen ontwaken
naar luchtige, gemakkelijke kledij, zonder het gedoe van nylons.
Maar
tegelijk heeft de winter ons geleerd voorzichtig te zijn. Het kan nog
altijd fel afkoelen 's avonds, waardoor je niet met koude maar ronduit
bevroren benen en voeten opgescheept zit. Dus spelen we dan toch maar op
veilig?
Er is nog een derde mogelijkheid: je draagt de nylons
(of sokken), mét zomerschoenen. Gewaagd en hip, als je de juiste sokken
en schoenen kiest. De flater van Sarah Brown, die zwarte nylons droeg in
rode peeptoeschoenen, met een plateauzool uit kurk, kan je vermijden
als je deze regels volgt.
1) Kies niet té zomerse
schoenen. Geen schoenen in naaktkleuren dus, of afgewerkt met
kurk, stro of flipflops. 2) Durf contrasteren.
Zwarte nylons met felle of pastelkleuren kan dus best of felle nylons
bij zwarte schoenen. Dat laatste kan vooral als je outfit heel eenvoudig
wordt gehouden. 3) Vermijd té winterse nylons.
Geen dikke, wollen nylons dus, maar de lichte, lentevariant. 4)
Negeer de vleeskleurige nylons. Ze zijn perfect om te
dragen bij open schoenen in de zomer als je geen perfecte benen hebt,
maar passen niet bij het tussenseizoen.
Topmodel Agyness Deyn staat bekend om haar
gewaagde kapsels, ze had al
een kort punk- als een braaf pagekapsel. Nu liet de Britse schoonheid
haar lokken tot enkele millimeters afscheren.
Agynnes
Deyn
werd op het Amerikaanse festival Coachella met haar nieuwe coupe
gespot, ze lijkt hiermee ontzettend op zangeres Sinead O'Connor in haar
jonge jaren. Het topmodel zegt veel roze te dragen om te bewijzen dat ze
geen stoere skinhead is. "Ik heb gezocht naar leuke accessoires voor
mijn nieuwe kapsel, maar dat was geen succes", meldt nu.nl.
De
Britse haarstylist Sacha Mascolo-Tarbuck hoopt dat ultrakorte kapsels
deze zomer een nieuwe trend worden. "Het is leuk om wat variatie te zien
naar zoveel seizoenen van lang haar. Agyness is een van de zeldzame
vrouwen die met zoveel kapsels staat, ze inspireert mij. We veranderen
haast elk seizoen van kledij, maar kapsels krijgen zelden dezelfde
aandacht."
Het topmodel is niet de eerste schoonheid die haar
lokken afscheert, actrice Natalie Portman, Demi Moore en zelfs Britney
Spears deden het haar voor.
Vuitton strikt voetballegendes voor reclamecampagne
Vuitton strikt voetballegendes voor reclamecampagne
Ook Louis Vuitton telt duidelijk af naar het WK voetbal in Zuid-Afrika.
Het merk strikte dit keer drie balvaste modellen voor een originele
reclamecampagne. Niemand minder dan Maradona, Zidane en Pelé figureren
in een spotje en op affiches om de nieuwe lijn met canvas tassen en
koffers te promoten. De beroemde fotografe Annie Leibovitz nam de
nostaligisch ogende foto's voor haar rekening.
De grootmeesters
spelen een potje tafelvoetbal in een Madrileens café. "Wie wint", vraagt
Maradona zich mysterieus af tijdens het spotje dat je hierboven kan
bekijken door op de foto te klikken. De affiches verschijnen vanaf juni in het straatbeeld.
De lentecollectie van de Franse schoenenontwerper Christian Louboutin schittert er dit jaar op los. De designer werkte zijn excentrieke schoenen af met bont, goud en kristallen van Swarovski.
De torenhoge hakken zijn slechts een onderdeel van de collectie. Louboutin stelt ook sneakers, sandaaltjes en enkellaarzen voor. De lijn is bijzonder gevarieerd, zo kan je er terecht voor een muiltje dat uit het oog springt als ook de klassieke zwarte pumps. Wonderland
Louboutin inspireerde zich voor zijn nieuwe wintercollectie bovendien op de bekende film 'Alice in Wonderland'. Ondertussen zijn er al vier fotos van de advertentiecampagne Winter Tales gelekt, maar Louboutin bevestigt voorlopig nog niet dat het om een campagne gaat. Op de feeërieke beelden zijn de stijlvolle schoenen te zien in het bos en onder water, speelkaarten en een konijn inbegrepen. (br.she)
Vergeet de bouwvakkershemden, snoepkleurtjes en korte shorts. Deze
winter wanen we ons op een militaire kazerne. Winkelketen C&A treedt met haar wintercollectie namelijk in
de voetstappen van leidende voorbeelden Jean Paul Gaultier, Alexander
McQueen, Louis Vuitton en Balmain. Legertje spelen was nog nooit zo
trendy.
Aansluitende broeken, baretten en jassen met metallic accenten
zullen volgend seizoen overvloedig aanwezig zijn in de winkelrekken van
C&A. Deze militaire invloeden gecombineerd met de nodige
rock-'n-roll en een vleugje bikerallures moeten vrouwen zelfzeker en
modebewust de winter insturen.
De militaire look wordt gedomineerd door donkere kleuren zoals
zwart, blauw en kaki met her en der een felrode of gouden uitschieter.
Accessoires zoals leren handschoenen met rits, brillen met vensterglas
of geruite sjaals maken de legeroutfit compleet. (br.she)
Foto's: Brunopress, Jean Paul Gaultier, Marc Jacobs, Louis
Vuitton & Oscar de la Renta
Rel rond Amerikaanse zenders die plus-size model bannen
Rel rond Amerikaanse zenders die plus-size model bannen
De Amerikaanse zenders Fox en ABC censureerden een spotje voor lingerie
voor grotere maten waarin een model haar rondingen showt. Dit zette
kwaad bloed bij heel wat journalisten.
Tijdens de Amerikaanse versie van 'Sterren op de
dansvloer' weigerde ABC het spotje uit te zenden, Fox liet het drie keer
censureren voor ze het toonden tijdens een pauze van Idool, maar enkel
nadat de fabrikant ermee dreigde zijn geld terug te eisen. In het spotje
showde een plus-size model de nieuwe Cacique-lijn van Lane Bryant. De
weelderige decolleté van het model zou de reden geweest zijn waarom de
zenders weigerden de beelden te tonen, deze zou namelijk aanstootgevend
voor de kijkers geweest zijn.
Nu
vindt het Lane Bryant dat ze het slachtoffer van discriminatie zijn,
want de zenders hebben er geen probleem mee om de catwalkshow van het
lingeriemerk Victoria's Secret tijdens primetime uit te zenden, waarin
ook tal van decolletés te zien zijn. Het bewuste spotje is ondertussen
nergens meer te vinden, Lane Bryant nam het van haar website en het is
verwijderd van YouTube.
De rel
bewijst dat hoewel het matendebat in de modenwereld al op gang is
gekomen door modebladen die dikkere modellen op de cover zetten, er toch
nog steeds discriminatie bestaat ten opzichte van vrouwen met
rondingen. Want waarom zou een decolleté van een dik model meer
aanstootgevend zijn dan dat van een uitgemergeld model? Tal van bloggers
en journalisten reageerden door te posten dat de ban een schande was,
maar ondertussen verdwenen veel van deze posts weer, sommigen suggereren
dat dit onder druk van Fox en ABC gebeurde.
Het weer tijdens de maand april staat geboekstaafd als zeer
wispelturig. Het Britse modehuis Burberry liet zich door deze grillen
inspireren om een volledig waterdichte collectie uit de brengen, 'April
Showers' genaamd.
Je zou haast gaan hopen dat het af en toe eens regent zodat je de
nieuwe collectiestukken kan aantrekken. 'April Showers' bestaat uit
stijlvolle trenchcoats, polo's, handtassen, regenlaarzen met het bekende
ruitje en zonnebrillen. Zelfs een trendy paraplu maakt deel uit van de
collectie zodat je volledig assorti de deur uit kan tijdens een
plensbui.
De nieuwe collectie is vanaf nu online te koop en is eveneens in de verschillende
Burberryshops verkrijgbaar. Prijzen schommelen tussen 150 en 600 euro. (br.hln)
Volslanke modellen doen steeds meer hun intrede in de modewereld en
dat bevalt de Franse modefotografe en fanatiek blogster Garance Doré
duidelijk niet. Het heeft volgens haar geen zin om de ongezonde
plus-size trend te gaan promoten.
Verschillende glossy magazines zoals Glamour en Elle hebben de afgelopen
maanden al uitgepakt met een voller model op hun cover. Tijdens de
shows van Prada en Louis Vuitton draafden een aantal volslanke dames op
om de nieuwe collectie te showen. Plus-size is dus duidelijk hot in de
modewereld maar die trend is niet noodzakelijk positief volgens Garance
Doré.
Garance Doré
"Vollere modellen worden vaak
opgevoerd als een grap of een stunt zoals tijdens de Mark Fast show op
de Londen fashion week vorig jaar. Dat vind ik echt onacceptabel. Het is
nog te vroeg om volslanke dames te introduceren want de modewereld is
er duidelijk niet klaar voor", aldus de Parisienne. "De dikke modellen
flatteren niet altijd de dingen die ze moeten aanprijzen. Bovendien is
het fysiek ook nog eens ongezond om volslank te zijn", besluit Doré.
Er is duidelijk wat aan het bewegen in de modewereld. Steeds meer
modellen met rondingen verschijnen op de cover van modebladen en nu
toont de Franse modebijbel Vogue het 'dikkere' model Crystal Renn naakt
mét schaamhaar. Betekent dit het einde van het tijdperk van de
designervagina's?
De tijd van de
graatmagere, perfecte (maar wel haast onmenselijke) modellen lijkt
voorbij. Steeds meer modemagazines stappen ervan af om elk 'foutje' te
verdoezelen met Photoshop en ze zetten meer vrouwen met rondingen op de
cover, ook verschenen tijdens de afgelopen modeweken meer oudere
modellen op de catwalk. De nieuwste revolutie op vlak van
schoonheidsideaal is gestart door de Franse Vogue. Gastredactrice en
actrice Penelope Cruz liet het bekende model Crystal Renn met maatje 38
naakt poseren en daarbij is duidelijk zichtbaar dat ze haar bikinilijn
niet onthaart. Het nieuws gaat als een lopend vuur rond,
modejournalisten spreken van een revolutie en roepen fashionista's op om
hun scheermesjes in de vuilbak te smijten. Bekijk de foto's hier.
Dit
is niet is niet de eerste oproep om een einde te maken aan de huidige
trend van de designervagina's. Een Fins designduo bracht ondergoed met
schaamhaar op de markt.
Draagt Mango-girl Scarlett een 'gekopieerde' jurk?
Draagt Mango-girl Scarlett een 'gekopieerde' jurk?
Links de kanten jurk uit de
collectie van Phillip Lim, rechts Scarlett Johansson in de Mango-jurk.
In de nieuwe Mango promotiecampagne is actrice Scarlett Johansson te
zien in een wit kanten jurkje dat verdacht veel lijkt op het exemplaar
uit de collectie van Phillip Lim.
Het kleed van Phillip Lim is reeds gedragen door Lily Aldrige tijdens de
uitreiking van de Grammy's en is eveneens uitgeroepen tot de mooiste
kanten jurk onder de 1000 dollar (750 euro). Hebben de ontwerpers van
Mango zich hierdoor laten inspireren? Daar lijkt het wel op. Het
'gekopieerde' jurkje van de Spaanse kledingketen is uiteraard minder
prijzig en ligt voor ongeveer 150 euro in de rekken.
Modeontwerper Marc Jacobs gaat een boekenwinkel openen. De designer liet eerder reeds weten cafébaas te worden. De hippe boekenwinkel zal gelegen zijn in New York, naast een van zijn boetieks.
Welk soort boeken er in Jacobs boekenwinkel te koop zal zijn, is nog niet geweten. De modeontwerper lijkt echter in de voetsporen van Karl Lagerfeld, de hoofdontwerper van Chanel, te willen treden. Lagerfeld staat al jaren bekend om zijn activiteiten buiten zijn ontwerperscarrière. Eerder liet Jacobs reeds weten een café te openen naast een andere New Yorkse Jacobs boetiek. (br.she)
Iets mooi van op de catwalk gezien, maar
weet je al zonder de prijs te
checken dat je je het niet kunt veroorloven? De website Rent the Runway
verhuurt de mooiste outfits van tal van bekende designers voor een
fractie van de verkoopprijs.
Catwalkfoto's
zetten
fashionista's van over de hele wereld aan het dromen. Voor de
meesten blijft het daarbij, aangezien de prijs van de kledingstukken
vaak hoger dan een maandloon is. Dankzij de website Rent-the-runway
komt de droom van designeroutfits in je kleerkast iets dichterbij. Je
kunt er namellijk stukken voor 50 tot 200 dollar huren, voor die prijs
mag je vier tot acht dagen genieten van de kledij. Je hoeft de jurkjes
achteraf zelf niet te wassen, de droogkuis is voor de rekening van de
website. Er is wel één nadeel, er is een wachtlijst. De eigenaars laten
elke dag slechts enkele mensen toe. (br.hln)
Lange
benen geven een sexy en slanke uitstraling. Met deze slimme tips lijken
je benen zo enkele centimeters langer.
1. Zonder
haartjes Ontharen
is essentieel, gevolgd door een goede hydratatie. Een bezoekje aan het
schoonheidscentrum biedt nog altijd dat extraatje meer om je benen te
laten stralen.
2. Vleugje glans Glans
krijg
je bijvoorbeeld door een zelfbruinende crème te gebruiken.
Tegenwoordig heb je ook 'glansproducten' die een laagje over je benen
leggen en ze doen stralen. Te bruine benen zijn geen optie, kies eerder
voor een gouden tint, zelfs melkwitte benen zouden weer mogen. Al
moeten deze dan wel in onberispelijke staat zijn.
3.
Hoge taille Een rokje of jurk met hoge
taille, verlengen je benen. Een hoge taille kan je bovendien accentueren
met een riem.
4. In dezelfde tint Draag
je panty's, tracht je schoenen dan in dezelfde kleur te kiezen. Optisch
win je heel wat centimeters. Idem met huidskleur schoenen op je blote
benen, ook zij maken het verschil.
5. Hoge hakken Hakken
zijn in en horen dit seizoen onder elke outfit. Je oogt slanker, langer
en krijgt een stijlvolle indruk.
6. Zelfzeker Heel
wat
dames voelen zich onwennig in een korte jurk of rok. Dat zie je
meestal meteen. Als je niet durft te pronken met je benen, verlies je
alle effect. Als alternatief kan je voor korte shorts kiezen of een
kort broekje onder je jurkje dragen. Zo zal je makkelijker en zelfzeker
bewegen.
7. Wijde modellen Wijde
tuniekjes en rokjes die wijd uitlopen, doen je benen verslanken en
verlengen.
8. Sleehakken Sleehakken
zijn
heel wat comfortabeler dan een hoge stiletto. Ze lopen net iets
makkelijker en zijn handiger om te dragen onder korte shorts. Zelfs
onder je badpak misstaan ze niet.
9. Enkelbandjes Gladiatorsandalen
en
schoenen met bandjes mogen dan wel 'in' zijn, ze werken niet altijd
flatterend. Zwellen je voeten en enkels op door het lange staan
bijvoorbeeld, is het geen zicht dat deze bandjes strak in je vel
snijden. Enkelbandjes onderbreken daarbij de lijn van je been. Zo
lijken deze minder lang.
Bruce Willis mag dan stilaan op de terugtocht lijken als acteur, op andere professionele vlakken doet de voormalige actiester het bijzonder goed. Volgens insiders zou Willis zelfs een deal met het Duitse beautybedrijf LR Health & Beauty Systems hebben gesloten.
Fans van Bruce Willis kunnen binnenkort net als hun actieheld ruiken. Willis heeft namelijk een deal gesloten met het Duitse parfummerk LR Health & Beauty Systems. Volgens insiders zouden er al verschillende geuren klaar zijn en is het nu enkel wachten op Willis' oordeel.
LR Health & Beauty Systems heeft reeds een parfum gecreëerd voor Leona Lewis en Heidi Klum. (br.she)
Na jurken van condooms en toiletpapier, is er nu ook een topje
uit.... tampons. Het brein is de Belgische ontwerper Walter Raes, die al
20 jaar in Groot-Brittannië woont.
Raes doet dat niet zomaar, om de aandacht te trekken. Hij haalt zijn
inspiratie uit wegwerpartikelen, en baseert daarop zijn mode. Daarvoor
is hij beroemd én berucht in de modewereld.
Avant
garbage Isabella Blow was er wild van, en schreef er een
artikel rond genaamd 'Avant garbage', met een verwijzing naar de in de
modewereld erg populaire stroming 'avant-garde'.
"Het tofste aan
Walter zijn ontwerpen is, dat de materialen zo gebruikt worden dat je
hun oorspronkelijk gebruik vergeet", aldus Blow.
Tapes
en flesjes Raes is daarmee niet aan zijn proefstuk toe.
Eerder makte hij al jurken uit cassettetapes, colaflesjes en bruin
papier en touw, zoals te zien is op zijn
website.
Maar dit is een beetje speciaal, zo
schrijft celeb- en modeblogger Perez Hilton. "Walter heeft deze top
gemaakt nadat hij een weddenschap heeft verloren, omdat hij zei dat
alles zodanig getransformeerd kan worden tot iets dat je kan dragen",
meldt die.
Transformatie Ondertussen is Raes
wel trots op zijn ontwerp. "Door simpelweg tampons te groeperen heb ik
een complex maar veelzijdig topje gemaakt. Iets waar je normaal van
wegkijkt, wordt zo iets moois!"
Hilton maakt in zijn artikel wel
een grote fout: hij noem Raes consequent 'the Brit'.
Heb je altijd al gedroomd van volle,
vurige, rode lippen, maar ben je niet zo gezegend als Angelina Jolie?
Dan kan een lip plumper het werk voor jou doen.
De meeste lip
plumpers ogen als een gewone lipgloss, alleen het resultaat is
indrukwekkender. Bij het aanbrengen van een lip plump voel je na enkele
minuten dat je lippen stevig beginnen tintelen en voller worden. De
bloeddoorstroming wordt versterkt, waardoor je een rode kleur krijgt
waarmee je gemakkelijk enkele uren kan schitteren. Ideaal als je een
avondje wil stappen, maar niet uren voor de spiegel wil staan. De lip
plumper kan ter vervanging van lippenstift dienen of als basislaag.
Ook
in België vind je lip plumps voor een prikje. Zo betaal je voor een
Volume Shine Wonder Full van Nivea gemiddeld twaalf euro. De Lip Fusion
Lip Plump is enkel verkrijgbaar bij Ici Paris XL vanaf 35 euro. (br.she)
Heel wat vrouwen hebben moeite om de kaap van de
40 te aanvaarden. Ze stellen zich vragen bij hun beschikbare garderobe
en gooien vaak meer kledingstukken weg dan eigenlijk nodig is. Wij
zetten enkele tips op een rijtje om je snel en gemakkelijk door deze
modecrisis te helpen.
Je garderobe moet plots niet enkel uit beige, grijze en zwarte kleuren
bestaan, simpelweg omdat je nu bij de leeftijdscategorie van veertigers
hoort. Kleine aanpassingen kunnen je look trendy houden, zonder dat je
er boers uitziet.
Gigantische stiletto's gooi je best buiten wanneer je de kaap van de 40
gepasseerd bent. Kies daarentegen voor ander, hip schoeisel. Een sleehak
staat bijzonder trendy en doet wonderen voor dikkere kuiten. Wil je
toch vasthouden aan je hak? Kies dan voor een hak van gemiddeld 7
centimeter. Kitten heels, hakjes van 1 cm, zijn momenteel erg hot
dankzij Carla Bruni, maar weet wel dat de verkeerde kitten heels je look
oud en afgedragen kunnen maken.
Ultrakorte rokjes en broekjes mogen dan wel hip zijn, ze zijn niet meer
gemaakt voor je slapper wordende huid. Zelfs een dertiger kan volledig
de mist ingaan met een te korte outfit. Kies daarentegen voor een hippe
short die net boven je knieën eindigt. Wanneer je dit combineert met een
mooie panty krijg je een klassevol resultaat. Vind je je knieën net erg
verouderd? Ga dan voor een rok die net onder de knie eindigt.
Je mag prints combineren maar zorg er steeds voor dat de kleuren in de
verschillende kledingstukken overeen komen. Wanneer je kleuren te divers
zijn, zal je look helemaal de mist in gaan.
Een lederen jasje is tijdloos, maar je moet wel het juiste model kiezen.
Motorjasjes of lederen jasjes die versierd zijn met ijzeren
ritssluitingen laat je best achterwegen. Kies voor een bruin of
camelkleurig getailleerd jasje met knopen. (br.she)
Natan en JBC kleden hostessen Belgisch paviljoen in Shanghai
Natan en JBC kleden hostessen Belgisch paviljoen in Shanghai
De hosts en hostessen van het Belgische paviljoen op de
wereldtentoonstelling van Shanghai zullen gekleed gaan in een ontwerp
van het label Natan, dat samen met JBC zorgt voor comfortabele en
elegante uniformen met een vrolijke print in rood en beige.
De hand van Edouard Vermeulen is duidelijk te herkennen in de
stijlvolle en elegante ensembles die bijzonder eigentijds ogen. De dames
dragen een bedrukte jurk in beige en rood die gecombineerd kan worden
met een jasje waardoor het iets weg heeft van een klassevol mantelpak.
Ontwerper Edouard Vermeulen
De
heren gaan gekleed in een beige broek met een wit hemd waar subtiel een
rood accent is aan toegevoegd. Modeketen JBC zorgde voor de uitvoering
en hiermee was de unieke samenwerking een feit. (br.hln)
Tien Belgische modeontwerpers waaronder Van Beirendonck en Bikkembergs
hebben op vraag van De Post hun eigen postzegel ontworpen.
Het
gaat om Edouard Vermeulen (Natan), Walter Van Beierendonck, Veronique
Branquinho, A.F. Vandevorst, Ann Demeulemeester, Olivier Theyskens, Dirk
Bikkembergs, Cathy Pill, Veronique Leroy en Martin Margiela. De
modezegels kaderen in de reeks 'This is Belgium'. Elke zegel heeft een
uniek karakter, eigen aan de ontwerper. De reeks geeft op die manier ook
een overzicht van twintig jaar Belgische modegeschiedenis.
Het
blaadje met de tien postzegels is vanaf 15 april te koop in de meeste
postkantoren en via de webwinkel van De Post.
Natalia Vodianova heeft afgelopen zondag de catwalk even ingeruild voor het asfalt van Parijs. Het topmodel werkte in de Franse hoofdstad een halve marathon af.
Het uithangbord van Calvin Klein had 2 uur en 19 minuten nodig om die opdracht tot een goed einde te brengen.
De sportieve Russin zou volgens het vakblad Forbes maar liefst 3,5 miljoen euro op haar bankrekeningen hebben staan. (br.she)
Klik op de foto om het filmpje van de catwalk te bekijken
De collectie van de Russische ontwerper Slava Zaitsev kan op zijn
zachtst uitgedrukt 'speciaal' genoemd worden.
Mannen werden in Borat-pakjes en Bumba-outfits de
catwalk op gestuurd. De badcollectie bestond uit zoveel zwart lakleer
dat het eerder een sm-defilé leek. Voor de wintercollectie werd de
traditionele bontmuts bovengehaald.
De vrouwencollectie kenmerkte zich door grappige pinnenmutsen en
stijve en overdadige elegantie.
Het is gemakkelijk om de ontwerper er van te verdenken dat hij 'mode
met de knipoog maakt' maar volgens The Telegraph meent hij het serieus.
Kijk en oordeel zelf door op de bovenste foto te klikken en het
filmpje van de catwalk te bekijken.
Fashionista's, hou de portemonnee klaar! Op 17
april (komende
zaterdag) smijt het Modemuseum in Hasselt de deuren open voor een
stockverkoop. Designerkledij voor dit seizoen kan daar op de kop getikt
worden voor zachte(re) prijsjes.
De toegang tot de verkoop bedraagt 4 euro, maar daar krijg je een
gratis
toegangsticket bij voor de expo UltraMegaLore. Let op: op de
stockverkoop kan enkel cash betaald worden.
Jil Sander wil zijn publiek graag verjongen. Om die operatie geslaagd te laten verlopen, komt het designteam met een nieuwe collectie op de proppen: Jil Sander Navy.
De Navy-collectie is niet alleen een pak goedkoper, de prijzen liggen zo'n 40% lager dan de algemene pret-à-porterlijn, de stukken ogen ook veel jonger en sportiever. Zo bestaat de collectie uit jeans, gebreide stuks en abstracte prints. Jil Sander Navy is momenteel enkel verkrijgbaar in Amerika, maar zou over enkele weken ook online verkrijgbaar zijn. (br.she)
Supermodel Doutzen Kroes uit de kleren in Japans magazine
Supermodel Doutzen Kroes uit de kleren in Japans
magazine
Het Nederlandse supermodel Doutzen Kroes, vooral bekend van Victoria's
Secret, blijft de wereld verder veroveren. Ze is nu ook hot in het Verre
Oosten, want de knappe Friezin is in mei te bewonderen op de cover van
het glossy tijdschrift Numéro Tokyo.
De Japanners krijgen een
hele andere kant te zien van de nuchtere Friezin die de Nederlanders
gewend zijn. Fotograaf Alexi Lubomirski belicht de duistere kant van het
sexy lingeriemodel: zwart leer, bondage, zweepje en zwart masker zijn
de ingrediënten voor deze bijzonder pikante fotoshoot.
Tijdens de winter
houdt je lichaam meer vet vast om de koude temperaturen te kunnen
trotseren, het is dus normaal dat je jezelf dan wat dikker voelt. Wist
je echter dat je dankzij optisch bedrog jezelf tot 10 kilo slanker kunt
doen lijken? De truc zit hem erin de juiste accessoires te kiezen.
We beginnen met de klassieker: stiletto's verlengen je benen en geven
je kuiten mooier vorm. Je hoeft niet noodzakelijk torenhoge hakken te
dragen, ook een bescheiden hakje helpt al.
Wist je dat een
brede ceintuur je smalle taille benadrukt, waardoor je silhouet beter
uitkomt. De truc zit er wel in deze op het smalste punt te dragen, dus
niet op de heupen, maar draag hem wat hoger in de taille.
Ook
werken kleurrijke accesssoires rond de nek goed, daarbij is het wel
belangrijk dat ze niet te strak zitten, kies voor lange kettingen en
los gedrapeerde sjaals. Ze maken je lichaam langer een trekken de
aandacht naar de nek en leiden die af van probleemzones als de buik en
billen.
Een ander belangrijk principe is dat hoe groter het
accessoire is, hoe beter het werkt. Kies dus voor voor een XL-handtas
in plaats van een kleine clutch. Ook lange oorbellen verlengen je nek
en trekken de aandacht naar dit gebied en laten het gezicht langer
lijken, wat ook weer slanker maakt. Dat geldt ook voor grote
armbanden.
Wat nog verrassend is dat hoeden en mutsen hetzelfde doen. Ze maken je ook optisch groter en leggen de nadruk op je gezicht.
De joggingbroek mag dan wel weinig of geen
modereputatie hebben, daar
komt dit seizoen verandering in. De broek wordt steeds vaker op de
catwalk gesignaleerd. Om geen verwarring met je sportoutfit te zaaien,
worden eronder hoge hakken en een blazer gedragen.
Topshop
lanceerde
al in 2009 een grijze joggingversie en die bleek snel
uitverkocht. De keten heeft ook dit jaar nieuwe modellen in voorraad,
net als bij Asos of Welikefashion. Hun inspiratie haalden ze allicht op
de catwalk, waar de broek gretig gecombineerd wordt met hoge hakken,
enkellaarsjes of pumps.
Zowel
bij Alexander Wang, Michael Kors en Bottega Veneta blijken ze afgewerkt
in een chique stof in het legergroen, zwart en grijs. Hun prijs is niet
min: Kors verkoopt zijn kasjmieren versie voor duizend dollar per stuk.
Misschien toch effe de kleerkast uitpluizen?
Coca-Cola heeft iets met modehuizen. Na de vele designflesjes siert
mode-ontwerper Karl Lagerfeld het flesje. De man wordt op een zilveren
flesje afgebeeld in het zwart-wit.
Coca-Cola bracht al
bijzondere flesjes op de markt, ontworpen door de Italiaanse modehuizen
Missoni, Etro, Ferretti, Marni, Fendi, Moschino, Versace en Blumarine.
Uiteraard is ook het flesje met Lagerfeld enkel in limited edition
beschikbaar. Te koop vanaf 24 april
Steeds meer reclamebureaus en hippe merken maken gebruik van blote mannelijke torso's om hun campagnes op te fleuren. "Reclameboodschappen met een vrouwelijke seksuele inhoud zijn aanzienlijk gedaald ten opzichte van tien jaar geleden", vertelt Theo Geldens, regiomanager van reclamegigant Clear Channel tegen StampMedia.
Internationale merken waren de eerste om vrouwen van hun affiches te schrappen en ze te vervangen door een knap, bloot mannelijk bovenlichaam. Die tendens sloeg al snel over op de Belgische reclamemarkt. "Niet alleen modemerken, maar ook autogiganten verwerpen het clichébeeld 'blitse auto met blonde vamp'. Op het autosalon dit jaar was er bijvoorbeeld veel minder vrouwelijk schoon te vinden op de motorkappen", vertelt Geldens tegen StampMedia.
Volgens Geldens worden adverteerders alsmaar terughoudender om hun campagnes met naakt te vullen. "Mensen smaken teveel naakt niet meer." Ook bij Zorra, het meldpunt voor rolpatronen in advertenties, zijn ze blij met het veranderende reclamelandschap. "Vijftien jaar geleden was het ondenkbaar om David Beckham in blote torso te aanschouwen op de Meir", besluit Zorra. (br.she)
Bij het doorbreken van de eerste zomerstralen snellen we allemaal naar de kast om onze sandaaltjes boven te halen. Spijtig genoeg heeft de winter vaak een zware tol geëist. Wij zetten enkele tips op een rijtje om je voeten snel en makkelijk zomersklaar te maken.
Een voetenverzorging kan je perfect thuis uitvoeren. Beginnen doe je met een verkwikkend voetbad. Zorg er steeds voor dat je water lauwwarm is en gebruik een badzout speciaal gemaakt voor de voeten om uitdroging te voorkomen. In het badzout van voetspecialisten als Scholl zitten bovendien bepaalde mineralen en stoffen die de bacteriën op de voeten doden en zo onaangename geurtjes wegnemen. Gevoelige huidjes
Na het voetbadje smeer je een hydraterende, eeltwerende crème op je voeten. Bij Hansaplast vind je hydraterende crèmes en herstellende zalfjes voor de hardere voetoppervlakten. Diabetici en mensen met erg gevoelige voethuid zijn dan weer gebaat bij de zachtere crèmes van Scholl. Op je nagels smeer je best een crème op basis van jojoba-olie om de nagelriemen te verzachten en de nagels intens te voeden. In het assortiment van OPI vind je de Drip Dry, een product op basis van jojoba-olie en vitamine E dat je nagelriemen versterkt en je nagels extra verzorgt. Het goedje helpt je nagellak ook nog eens supersnel te doen drogen. Harde, gele nagels
Uit onderzoek blijkt bovendien dat maar liefst een op de vier vrouwen last heeft van verharde nagels. Deze voetproblemen worden veroorzaakt door een intens gebruik van nagellak of simpelweg door het wrijven van je schoen tegen de nagels. Om die mankementjes tegen te gaan lanceerde Scholl een 3-in-1 pen. Op de dop van het pennetje zit een zacht vijltje om de eerste, harde laag van je nagels te verwijderen. Voeden doe je daarna met de nagelgel. Om je nagels extra te doen glanzen is er zelfs een doorzichtige nagellak voorzien. Heb je dan weer sneller last van ingegroeide nagels? Zorg er dan voor dat je je nagels nooit korter knipt dan de rand van je teen. Korte nagels groeien namelijk veel sneller in dan nagels op normale lengte.
De laatste stap in je voetverzorging bestaat uit een intense hydratatie. Heb je vaak last van een erg droge huid, dan kan je kiezen voor een vettere crème. Vrouwen die op zich reeds een zachter velletje hebben kiezen best voor een lichte mousse. (br.she)
De bikini is weer helemaal terug in alle soorten en maten. Nieuw is de
mixkini- trend. Je combineert zelf broekjes en topjes die je bij elkaar
raapt, maar wel mooi bij elkaar staan. De kleuren hoeven niet hetzelfde
te zijn, gewoon mixen tot jij je er goed in voelt. Wulpse Mirenda Kerr
demonstreert in dit filmpje de bedoeling van deze 'mix and matchtrend'. (br.nina)
Nicole Richie laat zich inspireren door Jack the Ripper
Nicole Richie laat zich inspireren door Jack the Ripper
Nicole Richie is volop bezig met de ontwerpen voor haar nieuwe kledingcollectie The House of Harlow 1960. Inspiratiebron is deze keer de film 'From Hell', waarin de seriemoordenaar Jack the Ripper op de hielen wordt gezeten door de politie.
"Mijn grootste inspiratiebron voor dit seizoen waren de personages Jack the ripper en de vrijmetselaars", aldus Richie. In de collectie vind je dan ook capes, gehaakte panty's, debardeurs en blazerjasjes. Om haar duistere thema wat op te fleuren, stak Richie er eveneens enkele fleurige bloemenjurkjes in. (br.she)
Prada vraagt lelijke en dikke werknemers te ontslaan
"Prada vraagt lelijke en dikke werknemers te ontslaan"
"De directeur van Prada Japan heeft mij gevraagd om iedereen die hij
'visueel onaantrekkelijk' vond te ontslaan", verklaart Rina Brovisse,
ex-retail manager van Prada Japan. In totaal zouden 15 werknemers
moeten gaan omdat ze 'oud, lelijk of dik' waren. Ook Brovisse zelf werd
aangeraden te vermageren en haar kapsel te veranderen.
De vrouw vond dat niet kunnen, en legde een klacht neer bij de
districtsrechtbank in Tokio. Daarop werd ze ontslagen, waardoor ze Prada
nu een rechtszaak aandoet wegens discriminatie. "Japan is op vele
vlakken een beschaafd land, maar op vlak van vrouwenrechten op de
werkvloer en klachten over ongewenste intimiteiten staan we nergens.
Het is zoals vijftig jaar geleden in de Verenigde Staten."
Spijtbrief Brovisse
wil naar eigen zeggen Prada niet kapot maken, wat sowieso nogal
moeilijk is omdat de Japanse maar weinig geld heeft. Ze zoekt momenteel
geld om de advocaten te betalen. Liever wil ze een 'spijtbrief'
ontvangen van het Italiaanse modebedrijf, en de Japanse vrouwen leren
dat ze hun mond mogen opendoen om op te komen voor hun rechten. Daartoe
richtte ze zelfs een facebookgroep op.
"Perfect
legaal" Volgens het Italiaanse modemerk heeft de Japanse
rechtbank alle klachten en beschuldigingen van werknemers van de tafel
geveegd, en geoordeeld dat het beëindiging van het contract perfect
legaal was. "Niet echt", aldus Brovisse. "De rechtbank kon geen
overeenkomst bereiken tussen Prada Japan en mij, waardoor ik vrij ben om
hen aan te klagen."
Rina Brovisse.
Terugvechten De
woordvoerster van Prada geeft toe dat mensen vrij zijn het bedrijf aan
te klagen, maar staat er op dat het een sereen bedrijf is dat evenwel
zal terugvechten met de gepaste middelen. Een rechtszaak kan mogelijk
een jaar duren en zou openbaar zijn, wat Prada wel in nauwe schoentjes
kan brengen als de aantijgingen kunnen bewezen worden.
Bewijs? Uiteindelijk
is het de vraag of Brovisse deze beschuldiging kan bewijzen. Op dit
moment lijkt het eerder haar woord tegen dat van een internationaal
modebedrijf met een leger advocaten.
Een 'getuigenis'
opgeduikeld door het tijdschrift New York Magazine die eenzelfde
praktijk moet bewijzen, weegt ook al veel te licht. De vrouw was zelf
van mening dat ze alle testen goed heeft afgelegd, maar dat ze de job
niet kreeg omdat de directeur haar make-up lelijk vond. Dat heeft ze
echter niet van de directeur zelf gehoord, maar via-via.
Perceptie Misschien
rekent Brovisse erop dat mensen haar geloven omdat de modewereld, de
wereld van te dunne en te jonge modellen, nu eenmaal de perceptie tegen
heeft. Niemand is werkelijk verbaasd dat Prada werkelijk zulke eisen zou
opleggen aan hun werknemers. Maar het bewijzen, da's een andere
kwestie. (br.hln)
Een pony maakt je jonger want het verbergt de rimpels op je voorhoofd en
accentueert je jukbeenderen. Welke versie van dit kapsel flatteert jouw
gezicht?
Heel wat celebs zorgen
voor de comeback van de pony: Carla Bruni en Claudia Schiffer lieten hun
voorste lokken kortwieken. Vrouwen als Anna Wintour en Brigitte Bardot
zweren al hun ganse leven bij de pony, omdat ze weten wat dit voor je
gezicht kan doen. Het geeft een vrouw meteen een mysterieuze, coole en
mooie uitstraling. Een pony heeft wel ook nadelen, deze haarstijl vraagt
heel wat aandacht en verzorging.
Britse
celebkapper James Cameron: "Elke vrouw kan een pony dragen, als deze
naar de vorm van haar gezicht geknipt is. Enkel vrouwen met erg krullend
haar doen het beter. Niets zo lelijk als een steile pony en een
gigantische bos krullen. De korte pony staat slechts enkele vrouwen als
Linda Evangelista of Audrey Hepburn, dat doe je dus beter niet. Je hebt
de langere, rechte pony, die velen flatteert, maar meer onderhoud
vraagt. Eentje met een middenscheiding, à la Carla Bruni, is ook een
optie, zeker als je pony te lang is geworden en voor je ogen hangt. Als
laatste kun je voor de flatterende schuine pony zoals gaan, wat bij de
meeste vrouwen staat. En wanhoop niet wanneer dit kapsel echt niets voor
jou is, adembenemende celebs als Kate Moss en Sienna Miller staan ook
niet met een pony." (br.hln)
Vorige maand raakte bekend dat de Amerikaanse actrice Jennifer Aniston een eigen parfum gaat lanceren. Nu lekte de naam van het geurtje uit: 'Lola Vie'.
Aniston gaf eerder al toe dat ze maar geen naam kon kiezen voor haar parfum. Haar suggesties 'Aniston' en 'Echo' werden door het bedrijf The Falic Group afgewezen. Nu zou de actrice gekozen hebben voor 'Lola Vie'.
De voormalige 'Friends'-actrice bekende dat ze zeer kieskeurig is. "Ik heb meer dan een jaar aan dit parfum gewerkt. Het bedrijf verwachtte waarschijnlijk niet dat ik zo kieskeurig zou zijn, maar het moet gewoon goed ruiken", aldus Aniston. (br.she)
Het Belgische modehuis Delvaux brengt een eigen ode aan het strand. Als doorwinterde toeristen ontwikkelden ze twee soorten knapzakken, een handdoekendrager, een flessendrager en een beachtas.
De trendy strandcollectie is gemaakt uit verschillende ledersoorten van de historische stock van Delvaux. Hierdoor krijgen alle tassen een uiterst uniek kantje. In de knapzakken is plaats voor een handdoek, wat eten en drinken en de nodige zonnebescherming. Kortom: alles wat nodig is voor een dagje zee. De handdoek- en flessendrager is dan weer erg handig voor reizigers die niet graag met hun hele hebben en houden naar het strand trekken.
De collectie Ligne Plage begint vanaf 65 euro en gaat tot 485 euro. (br.she)
De Franse actrice Marion Cotillard is de nieuwe muze van John Galliano. De Dior-designer laat de Française al voor de derde keer op rij aandraven in een kortfilm van het modehuis.
Marion Cotillard was reeds te zien in de 'Lady Noir' en 'Lady Rouge' kortfilms. Om de nieuwe Shanghai Cruise collectie van Dior te lanceren, mocht Cotillard opnieuw opdraven. De kortfilm 'Lady Blue' werd opgenomen in China en bevat magische shots van de Oriantal Pearl Tower.
De film wordt samen met de nieuwe collectie op 15 mei gelanceerd. (br.she)
Sexy zwangerschapsjurk die je op zes manieren kan dragen
Sexy zwangerschapsjurk die je op zes manieren kan dragen
Veel fashionista's zijn gefrustreerd tijdens hun zwangerschap omdat het
zo moeilijk is om gepaste kledij te vinden. Het gaat namelijk vaak om
dure stukken die je slechts enkele maanden kan dragen en na de geboorte
overbodig worden. Deze zwangerschapsjurk biedt een oplossing voor al
deze problemen.
Het
ideale zwangerschapskledingstuk is een veelzijdige maxijurk waarin de
babybuik perfect past. Dit exemplaar heeft aanpasbare schouderbandjes,
zodat je deze zowel met mouwen overdag, maar ook mouwloos, met halternek
of asymmetrisch 's avonds kan dragen. Het ontwerp heeft ook een
ingebouwde beha, zodat de boezem ook de nodige ondersteuning krijgt. De
jurk is gemaakt van polyester en elasthan, zodat deze in de wasmachine
kan. Daarnaast kan je het stuk na de geboorte nog dragen, de taille
biedt namelijk steun aan de buik na de bevalling, dankzij de aanpasbare
decolleté is het makkelijk om borstvoeding te geven.
Verder vind
je op de site
ook een jurk die je ook als rok kan dragen en een gilet die je zowel
voor als na de bevalling kan dragen.
Nog een modetrend na de fluokleuren en de scrunchie die uit de jaren '90
komt overgewaaid: het omgekeerd dragen van je jeans met de zakken naar
voor net zoals het jonge rappersduo Kriss Kross. Dat melden althans New
Yorkse trendwatchers.
Veilig en cool Herinner
je de tienersterren van Kriss Kross nog? Ze scoorden een bescheiden
hiphophitje in de jaren '90 met 'Jump Jump', maar maakten vooral de
trend van het omgekeerd dragen van je kledij groot. Nu spotten
trendwatchers in New York weer fashionista's die hun jeans verkeerd
dragen. De trendy Maia Read draagt haar skinny jeans met de achterzakken
naar voor. "Dit betekent dat ik altijd mijn gsm en portefeuille in de
gaten kan houden." Het is dus volgens aanhangers niet alleen cool, maar
ook nog eens veilig. We zijn benieuwd of deze trend binnenkort ook naar
Europa of België overwaait.