De joggingbroek mag dan wel weinig of geen
modereputatie hebben, daar
komt dit seizoen verandering in. De broek wordt steeds vaker op de
catwalk gesignaleerd. Om geen verwarring met je sportoutfit te zaaien,
worden eronder hoge hakken en een blazer gedragen.
Topshop
lanceerde
al in 2009 een grijze joggingversie en die bleek snel
uitverkocht. De keten heeft ook dit jaar nieuwe modellen in voorraad,
net als bij Asos of Welikefashion. Hun inspiratie haalden ze allicht op
de catwalk, waar de broek gretig gecombineerd wordt met hoge hakken,
enkellaarsjes of pumps.
Zowel
bij Alexander Wang, Michael Kors en Bottega Veneta blijken ze afgewerkt
in een chique stof in het legergroen, zwart en grijs. Hun prijs is niet
min: Kors verkoopt zijn kasjmieren versie voor duizend dollar per stuk.
Misschien toch effe de kleerkast uitpluizen?
Coca-Cola heeft iets met modehuizen. Na de vele designflesjes siert
mode-ontwerper Karl Lagerfeld het flesje. De man wordt op een zilveren
flesje afgebeeld in het zwart-wit.
Coca-Cola bracht al
bijzondere flesjes op de markt, ontworpen door de Italiaanse modehuizen
Missoni, Etro, Ferretti, Marni, Fendi, Moschino, Versace en Blumarine.
Uiteraard is ook het flesje met Lagerfeld enkel in limited edition
beschikbaar. Te koop vanaf 24 april
Steeds meer reclamebureaus en hippe merken maken gebruik van blote mannelijke torso's om hun campagnes op te fleuren. "Reclameboodschappen met een vrouwelijke seksuele inhoud zijn aanzienlijk gedaald ten opzichte van tien jaar geleden", vertelt Theo Geldens, regiomanager van reclamegigant Clear Channel tegen StampMedia.
Internationale merken waren de eerste om vrouwen van hun affiches te schrappen en ze te vervangen door een knap, bloot mannelijk bovenlichaam. Die tendens sloeg al snel over op de Belgische reclamemarkt. "Niet alleen modemerken, maar ook autogiganten verwerpen het clichébeeld 'blitse auto met blonde vamp'. Op het autosalon dit jaar was er bijvoorbeeld veel minder vrouwelijk schoon te vinden op de motorkappen", vertelt Geldens tegen StampMedia.
Volgens Geldens worden adverteerders alsmaar terughoudender om hun campagnes met naakt te vullen. "Mensen smaken teveel naakt niet meer." Ook bij Zorra, het meldpunt voor rolpatronen in advertenties, zijn ze blij met het veranderende reclamelandschap. "Vijftien jaar geleden was het ondenkbaar om David Beckham in blote torso te aanschouwen op de Meir", besluit Zorra. (br.she)
Bij het doorbreken van de eerste zomerstralen snellen we allemaal naar de kast om onze sandaaltjes boven te halen. Spijtig genoeg heeft de winter vaak een zware tol geëist. Wij zetten enkele tips op een rijtje om je voeten snel en makkelijk zomersklaar te maken.
Een voetenverzorging kan je perfect thuis uitvoeren. Beginnen doe je met een verkwikkend voetbad. Zorg er steeds voor dat je water lauwwarm is en gebruik een badzout speciaal gemaakt voor de voeten om uitdroging te voorkomen. In het badzout van voetspecialisten als Scholl zitten bovendien bepaalde mineralen en stoffen die de bacteriën op de voeten doden en zo onaangename geurtjes wegnemen. Gevoelige huidjes
Na het voetbadje smeer je een hydraterende, eeltwerende crème op je voeten. Bij Hansaplast vind je hydraterende crèmes en herstellende zalfjes voor de hardere voetoppervlakten. Diabetici en mensen met erg gevoelige voethuid zijn dan weer gebaat bij de zachtere crèmes van Scholl. Op je nagels smeer je best een crème op basis van jojoba-olie om de nagelriemen te verzachten en de nagels intens te voeden. In het assortiment van OPI vind je de Drip Dry, een product op basis van jojoba-olie en vitamine E dat je nagelriemen versterkt en je nagels extra verzorgt. Het goedje helpt je nagellak ook nog eens supersnel te doen drogen. Harde, gele nagels
Uit onderzoek blijkt bovendien dat maar liefst een op de vier vrouwen last heeft van verharde nagels. Deze voetproblemen worden veroorzaakt door een intens gebruik van nagellak of simpelweg door het wrijven van je schoen tegen de nagels. Om die mankementjes tegen te gaan lanceerde Scholl een 3-in-1 pen. Op de dop van het pennetje zit een zacht vijltje om de eerste, harde laag van je nagels te verwijderen. Voeden doe je daarna met de nagelgel. Om je nagels extra te doen glanzen is er zelfs een doorzichtige nagellak voorzien. Heb je dan weer sneller last van ingegroeide nagels? Zorg er dan voor dat je je nagels nooit korter knipt dan de rand van je teen. Korte nagels groeien namelijk veel sneller in dan nagels op normale lengte.
De laatste stap in je voetverzorging bestaat uit een intense hydratatie. Heb je vaak last van een erg droge huid, dan kan je kiezen voor een vettere crème. Vrouwen die op zich reeds een zachter velletje hebben kiezen best voor een lichte mousse. (br.she)
De bikini is weer helemaal terug in alle soorten en maten. Nieuw is de
mixkini- trend. Je combineert zelf broekjes en topjes die je bij elkaar
raapt, maar wel mooi bij elkaar staan. De kleuren hoeven niet hetzelfde
te zijn, gewoon mixen tot jij je er goed in voelt. Wulpse Mirenda Kerr
demonstreert in dit filmpje de bedoeling van deze 'mix and matchtrend'. (br.nina)
Nicole Richie laat zich inspireren door Jack the Ripper
Nicole Richie laat zich inspireren door Jack the Ripper
Nicole Richie is volop bezig met de ontwerpen voor haar nieuwe kledingcollectie The House of Harlow 1960. Inspiratiebron is deze keer de film 'From Hell', waarin de seriemoordenaar Jack the Ripper op de hielen wordt gezeten door de politie.
"Mijn grootste inspiratiebron voor dit seizoen waren de personages Jack the ripper en de vrijmetselaars", aldus Richie. In de collectie vind je dan ook capes, gehaakte panty's, debardeurs en blazerjasjes. Om haar duistere thema wat op te fleuren, stak Richie er eveneens enkele fleurige bloemenjurkjes in. (br.she)
Prada vraagt lelijke en dikke werknemers te ontslaan
"Prada vraagt lelijke en dikke werknemers te ontslaan"
"De directeur van Prada Japan heeft mij gevraagd om iedereen die hij
'visueel onaantrekkelijk' vond te ontslaan", verklaart Rina Brovisse,
ex-retail manager van Prada Japan. In totaal zouden 15 werknemers
moeten gaan omdat ze 'oud, lelijk of dik' waren. Ook Brovisse zelf werd
aangeraden te vermageren en haar kapsel te veranderen.
De vrouw vond dat niet kunnen, en legde een klacht neer bij de
districtsrechtbank in Tokio. Daarop werd ze ontslagen, waardoor ze Prada
nu een rechtszaak aandoet wegens discriminatie. "Japan is op vele
vlakken een beschaafd land, maar op vlak van vrouwenrechten op de
werkvloer en klachten over ongewenste intimiteiten staan we nergens.
Het is zoals vijftig jaar geleden in de Verenigde Staten."
Spijtbrief Brovisse
wil naar eigen zeggen Prada niet kapot maken, wat sowieso nogal
moeilijk is omdat de Japanse maar weinig geld heeft. Ze zoekt momenteel
geld om de advocaten te betalen. Liever wil ze een 'spijtbrief'
ontvangen van het Italiaanse modebedrijf, en de Japanse vrouwen leren
dat ze hun mond mogen opendoen om op te komen voor hun rechten. Daartoe
richtte ze zelfs een facebookgroep op.
"Perfect
legaal" Volgens het Italiaanse modemerk heeft de Japanse
rechtbank alle klachten en beschuldigingen van werknemers van de tafel
geveegd, en geoordeeld dat het beëindiging van het contract perfect
legaal was. "Niet echt", aldus Brovisse. "De rechtbank kon geen
overeenkomst bereiken tussen Prada Japan en mij, waardoor ik vrij ben om
hen aan te klagen."
Rina Brovisse.
Terugvechten De
woordvoerster van Prada geeft toe dat mensen vrij zijn het bedrijf aan
te klagen, maar staat er op dat het een sereen bedrijf is dat evenwel
zal terugvechten met de gepaste middelen. Een rechtszaak kan mogelijk
een jaar duren en zou openbaar zijn, wat Prada wel in nauwe schoentjes
kan brengen als de aantijgingen kunnen bewezen worden.
Bewijs? Uiteindelijk
is het de vraag of Brovisse deze beschuldiging kan bewijzen. Op dit
moment lijkt het eerder haar woord tegen dat van een internationaal
modebedrijf met een leger advocaten.
Een 'getuigenis'
opgeduikeld door het tijdschrift New York Magazine die eenzelfde
praktijk moet bewijzen, weegt ook al veel te licht. De vrouw was zelf
van mening dat ze alle testen goed heeft afgelegd, maar dat ze de job
niet kreeg omdat de directeur haar make-up lelijk vond. Dat heeft ze
echter niet van de directeur zelf gehoord, maar via-via.
Perceptie Misschien
rekent Brovisse erop dat mensen haar geloven omdat de modewereld, de
wereld van te dunne en te jonge modellen, nu eenmaal de perceptie tegen
heeft. Niemand is werkelijk verbaasd dat Prada werkelijk zulke eisen zou
opleggen aan hun werknemers. Maar het bewijzen, da's een andere
kwestie. (br.hln)
Een pony maakt je jonger want het verbergt de rimpels op je voorhoofd en
accentueert je jukbeenderen. Welke versie van dit kapsel flatteert jouw
gezicht?
Heel wat celebs zorgen
voor de comeback van de pony: Carla Bruni en Claudia Schiffer lieten hun
voorste lokken kortwieken. Vrouwen als Anna Wintour en Brigitte Bardot
zweren al hun ganse leven bij de pony, omdat ze weten wat dit voor je
gezicht kan doen. Het geeft een vrouw meteen een mysterieuze, coole en
mooie uitstraling. Een pony heeft wel ook nadelen, deze haarstijl vraagt
heel wat aandacht en verzorging.
Britse
celebkapper James Cameron: "Elke vrouw kan een pony dragen, als deze
naar de vorm van haar gezicht geknipt is. Enkel vrouwen met erg krullend
haar doen het beter. Niets zo lelijk als een steile pony en een
gigantische bos krullen. De korte pony staat slechts enkele vrouwen als
Linda Evangelista of Audrey Hepburn, dat doe je dus beter niet. Je hebt
de langere, rechte pony, die velen flatteert, maar meer onderhoud
vraagt. Eentje met een middenscheiding, à la Carla Bruni, is ook een
optie, zeker als je pony te lang is geworden en voor je ogen hangt. Als
laatste kun je voor de flatterende schuine pony zoals gaan, wat bij de
meeste vrouwen staat. En wanhoop niet wanneer dit kapsel echt niets voor
jou is, adembenemende celebs als Kate Moss en Sienna Miller staan ook
niet met een pony." (br.hln)
Vorige maand raakte bekend dat de Amerikaanse actrice Jennifer Aniston een eigen parfum gaat lanceren. Nu lekte de naam van het geurtje uit: 'Lola Vie'.
Aniston gaf eerder al toe dat ze maar geen naam kon kiezen voor haar parfum. Haar suggesties 'Aniston' en 'Echo' werden door het bedrijf The Falic Group afgewezen. Nu zou de actrice gekozen hebben voor 'Lola Vie'.
De voormalige 'Friends'-actrice bekende dat ze zeer kieskeurig is. "Ik heb meer dan een jaar aan dit parfum gewerkt. Het bedrijf verwachtte waarschijnlijk niet dat ik zo kieskeurig zou zijn, maar het moet gewoon goed ruiken", aldus Aniston. (br.she)
Het Belgische modehuis Delvaux brengt een eigen ode aan het strand. Als doorwinterde toeristen ontwikkelden ze twee soorten knapzakken, een handdoekendrager, een flessendrager en een beachtas.
De trendy strandcollectie is gemaakt uit verschillende ledersoorten van de historische stock van Delvaux. Hierdoor krijgen alle tassen een uiterst uniek kantje. In de knapzakken is plaats voor een handdoek, wat eten en drinken en de nodige zonnebescherming. Kortom: alles wat nodig is voor een dagje zee. De handdoek- en flessendrager is dan weer erg handig voor reizigers die niet graag met hun hele hebben en houden naar het strand trekken.
De collectie Ligne Plage begint vanaf 65 euro en gaat tot 485 euro. (br.she)
De Franse actrice Marion Cotillard is de nieuwe muze van John Galliano. De Dior-designer laat de Française al voor de derde keer op rij aandraven in een kortfilm van het modehuis.
Marion Cotillard was reeds te zien in de 'Lady Noir' en 'Lady Rouge' kortfilms. Om de nieuwe Shanghai Cruise collectie van Dior te lanceren, mocht Cotillard opnieuw opdraven. De kortfilm 'Lady Blue' werd opgenomen in China en bevat magische shots van de Oriantal Pearl Tower.
De film wordt samen met de nieuwe collectie op 15 mei gelanceerd. (br.she)
Sexy zwangerschapsjurk die je op zes manieren kan dragen
Sexy zwangerschapsjurk die je op zes manieren kan dragen
Veel fashionista's zijn gefrustreerd tijdens hun zwangerschap omdat het
zo moeilijk is om gepaste kledij te vinden. Het gaat namelijk vaak om
dure stukken die je slechts enkele maanden kan dragen en na de geboorte
overbodig worden. Deze zwangerschapsjurk biedt een oplossing voor al
deze problemen.
Het
ideale zwangerschapskledingstuk is een veelzijdige maxijurk waarin de
babybuik perfect past. Dit exemplaar heeft aanpasbare schouderbandjes,
zodat je deze zowel met mouwen overdag, maar ook mouwloos, met halternek
of asymmetrisch 's avonds kan dragen. Het ontwerp heeft ook een
ingebouwde beha, zodat de boezem ook de nodige ondersteuning krijgt. De
jurk is gemaakt van polyester en elasthan, zodat deze in de wasmachine
kan. Daarnaast kan je het stuk na de geboorte nog dragen, de taille
biedt namelijk steun aan de buik na de bevalling, dankzij de aanpasbare
decolleté is het makkelijk om borstvoeding te geven.
Verder vind
je op de site
ook een jurk die je ook als rok kan dragen en een gilet die je zowel
voor als na de bevalling kan dragen.
Nog een modetrend na de fluokleuren en de scrunchie die uit de jaren '90
komt overgewaaid: het omgekeerd dragen van je jeans met de zakken naar
voor net zoals het jonge rappersduo Kriss Kross. Dat melden althans New
Yorkse trendwatchers.
Veilig en cool Herinner
je de tienersterren van Kriss Kross nog? Ze scoorden een bescheiden
hiphophitje in de jaren '90 met 'Jump Jump', maar maakten vooral de
trend van het omgekeerd dragen van je kledij groot. Nu spotten
trendwatchers in New York weer fashionista's die hun jeans verkeerd
dragen. De trendy Maia Read draagt haar skinny jeans met de achterzakken
naar voor. "Dit betekent dat ik altijd mijn gsm en portefeuille in de
gaten kan houden." Het is dus volgens aanhangers niet alleen cool, maar
ook nog eens veilig. We zijn benieuwd of deze trend binnenkort ook naar
Europa of België overwaait.
Blootsvoets lopen is de beste manier om je gewrichten en knieën te ontlasten. Maar wanneer je toch schoeisel moet aandoen, kies je best voor slippers. Dat beweren onderzoekers aan de Universiteit van Chicago.
Wanneer je blootsvoets loopt heb je het minste kans om je gewrichten, aangetast door artritis, nog meer te belasten. Ook slippers benaderen deze ontlastende functie. Stabiliteitsschoenen en klompen zijn dan weer het meest belastend voor de gewrichten. Belangrijk is wel dat de slippers flexibel zijn en met de voet mee bewegen.
Emma Watson straalt in trendy jurkje van Christopher Kane
Emma Watson straalt in trendy jurkje van Christopher
Kane
De 19-jarige actrice Emma Watson maakte op een feestje in New York
een echt modestatement door te kiezen voor een sexy leren kleedje met
bloemenprint van de Schotse designer Christopher Kane. De jurk werd
onlangs nog door een model geshowd op de catwalk en maakt deel uit van
de herfst/wintercollectie 2010/2011.
De conceptuele creaties van de schotse ontwerper worden zelfs door Anna
Wintour van de Amerikaanse Vogue de hemel in geprezen en dat kan
natuurlijk tellen in het modewereldje.
Jong talent Emma
Watson schrikt er duidelijk niet voor terug om voor kledingstukken van
aanstormend talent te kiezen. Haar voorkeur gaat uit naar trendy en
eveneens hoogwaardige kledij. De ster uit Harry Potter verscheen eerder
al in outfits van de jonge Britse designer William Tempest en het
Amerikaanse label Rodarte.
Ook de modewereld draagt zijn steentje bij met de organisatie 'Fashion
Targets Breast Cancer' in de strijd tegen borstkanker. Voor deze
campagne gingen de drie schoonheden Kylie Minogue, Claudia Schiffer en
Siena Miller naakt, een zijden laken met het herkenbare logo van de
campagne bedekte hun lichaam. Modefotograaf Mario Testino stond in voor
de prachtige beelden van de vrouwen.
Borstkanker
overwonnen Model en actrice Siena Miller: "In mijn familie
zijn er enkele gevallen van borstkanker. Daarom ben ik trots het gezicht
van deze campagne te zijn. Niemand is beter dan Mario in wat hij doet,
het goede doel maakt het nog veel beter." Het is geen wonder dat
zangeres Kylie Minogue besloot naakt te poseren voor de campagne, zij
overwon vier jaar geleden deze slopende ziekte. Ook de zwangere Claudia
Schiffer deed mee, ze kon haar bolle buikje goed verstoppen onder het
laken.
Sinds de lancering van het initiatief in 1996, bracht
het initiatief al meer dan 11 miljoen euro op, dat bedrag ging naar
onderzoek tegen de ziekte. Britse modeketens als Whistles, Marks &
Spencers, Topshop, River Island en Warehouse werken samen met de
organisatie. Ze verkopen voor de gelegenheid zwart-witte producten,
waarvan 30 procent van de prijs naar het goede doel gaat. De foto's van
de drie schoonheden kun je hier bekijken.
Het lijkt er sterk op dat Victoria Beckham haar mosterd elders haalde
voor haar jurkenontwerpen. Volgens de Britse ontwerper Osman Yousefzada
zou haar lange 'column dress' geïnspireerd zijn op een jurk uit zijn
vorige collectie.
Het moet
gezegd, wie de 2 jurken naast elkaar ziet, merkt weinig of geen
verschil. De donkerblauwe jurk is van Victoria, de lichte variant van
Osman. Alleen werd die van Osman vorig jaar genaaid voor de
herfst/wintercollectie van 2009/2010. Die van Victoria een jaartje
later.
Oman denkt er nog
niet aan om juridische stappen te ondernemen. Voorlopig vindt hij het
een groot compliment: "Ik hou ervan om krachtige vrouwen te kleden. Het
is geweldig om te denken dat mijn jurk haar inspireerde".
Wie heeft als tiener niet stiekem een stuk van zijn haar geknipt met de keukenschaar. Dankzij de economische crisis werd deze 'geheime' daad echter een ware hit bij jongvolwassenen. Steeds meer vrouwen gaan zelf aan de slag met allerhande grootwarenhuisspulletjes en proberen zo hun perfecte coupe te creëren of behouden.
Steeds meer gezinnen kiezen er bewust voor een of meerdere kappersbeurten over te slaan. Ze hopen daarmee wat centjes uit te sparen. Toch waarschuwen professionals uit het vak hen. Je lokken zelf knippen is niet zo simpel als je denkt. Bovendien kost het meer om daarna de kapper je fiasco te laten opknappen dan je oorspronkelijk aan een kappersbeurt zou hebben uitgegeven.
Toch laten veel Amerikanen zich niet afschrikken door de nadelen van het vele knipwerk. Enkelingen richten zelfs een Facebookpagina op genaamd "I cut my own hair". Ook op Youtube vindt je allerlei filmpjes die je uitleggen hoe je best begint aan een eigen knipbeurt.
De zangeres, die bekend staat om haar excentrieke kledingstijl, kiest
zelf vaak voor extreme brillen. Ze zou voor haar eigen collectie
monturen nu gaan samenwerken met ontwerpster Linda Farrow, een designer
die al zonnebrillen creëerde voor Alexander Wang en The Row, het merk
van de zusjes Olsen.
Eerder liet Gaga
al vallen dat ze graag een eigen kledinglijn zou lanceren. "Ik kan niet
wachten om zelf outfits te creëren, ik hoop dat ik er dit jaar aan kan
beginnen." De 23-jarige zangeres gaf onlangs toe dat ze zich zo extreem
kleedt omdat ze op school gepest werd. Met haar bizarre outfits wil ze
de 'freaks' onder haar fans verzekeren dat ze niet alleen zijn. Ik
hoorde er niet bij op school, ik voelde me een freak, ik weet dus
perfect hoe ze zich voelen."
Je kan best geen blote tenen tonen wanneer je op sollicitatiegesprek in Nederland gaat. Uit een onderzoek lijkt namelijk dat drie vierde van de ondervraagde Nederlanders liever geen blote voeten of tenen van zijn collega's ziet.
Nederlanders zijn geen liefhebbers van blote voeten en tenen. Ze vinden de voeten onhygiënisch en vies. Vooral op het werk zijn blote voeten of tenen niet netjes. Het grootste probleem is volgens Nederlanders de beperkte hygiëne. Zo verzorgen Nederlanders hun voeten alleen wanneer ze open schoenen aandoen, op strandbezoek gaan of gaan zwemmen. (br.she)