Dijenhoge laarzen
zijn dé schoenentrend voor de herfst van 2009. Maar welke vrouw zal
deze willen dragen, aangezien dit accessoire geassocieerd wordt met
prostituees?
Catwalk De
dijenhoge laarzen verschenen op de catwalk bij Hermes, Prada en Stella
McCartney. Celebs pikten dit op, Victoria Beckham, Rihanna en Madonna
droegen ze al op de rode loper. Nu ook grote modeketens als Topshop
betaalbare exemplaren in de winkels zetten, zijn deze schoenen op weg
een trend bij fashionista's worden. De eerste lading die online kwam,
was meteen uitverkocht. Maar mode-ontwerpers vergaten wel één aspect
bij het bedenken van deze trend: velen associëren deze dijenhoge
laarzen met prostituees. Iets waar Julia Roberts met Pretty Woman begin
jaren '90 voor heeft gezorgd.
Stijlvol of niet? De
Britse journaliste en fashionista Claire Coleman nam de proef op de som
en trok op straat met een paar van dit soort laarzen. Om zo weinig
mogelijk met hoertjes geassocieerd te worden, ging ze niet voor lederen
laarzen, maar voor een paar uit nubuck. Ze combineerde het met een
zedig wollen jurkje. "Ik ging nog maar net de straat op of ik kreeg al
tal van reacties. De bouwvakkers floten me na, auto's toeterden en
iemand uit een bestelwagen vroeg me zelfs ten huwelijk. Maar van de
vrouwen daarentegen, kreeg ik vooral afkeurende blikken. Op het einde
van de dag was ik gewoon aan de schoenen en voelde ik me zelfs
stijlvol. En begon ik te denken aan de voordelen, mijn benen zouden het
lekker warm hebben op koude winteravonden met deze laarzen. Tot ik toen
ik naar huis wandelde, een man hoord vragen: "En hoeveel is het,
schatje?" Plots besefte ik dat deze laarzen toch altijd onlosmakelijk
met straatmadeliefjes zullen verbonden zijn."
Madonna op de rode loper met laarzen van Louis Vuitton.
Binnenkort is het niet meer nodig om je haar te verven met allerlei bijtende producten. Je kan ook een ander kleurtje krijgen door wat zeewier op je lokken te smeren. Dat blijkt uit een onderzoek van de universiteit van Leeds.
In zeewier zitten componenten die hun kleur erg goed afgeven op huid en haar. Volgens onderzoekers is het daardoor het perfecte alternatief voor de bijtende ingrediënten in haarkleuringen. Omdat zeewier zoveel verschillende kleuren bevat zou het zelfs perfect mogelijk zijn om je haar in verschillende kleuren blond, rood, en bruin te verven.
Zeewier zou volgens sommigen de toekomst betekenen voor cosmeticaproducenten. "Zeewier is bijzonder geschikt om in cosmetica te verwerken want het bezit slimme eigenschappen om zich te beschermen tegen verwering. En dat is waar het bij schoonheidsmiddelen om te doen is", besluit projectleider professor Richard Blackburn. Het luxemerk La Prairie ontdekte al jaren geleden de weldaden van zeewier. Zij gebruiken het goedje in al hun peperdure crèmes en verzorgingsproducten.
Het modehuis Christian Lacroix heeft de interesse gewekt van drie mogelijke overnemers. De grootste kanshebber op dit moment is het Italiaanse Borletti, die reeds de winkelketens La Rinascente en Le Printemps in portefeuille heeft. Het bod is wel nog voorlopig.
Tot eind augustus heeft Borletti om zijn bod volledig uit te werken. Eerder bracht de investeringsmaatschappij Bernard Krief Consulting ook al een bod uit, maar dat zou zowel financieel als sociaal niet voldoende geweest zijn. Het derde en laatste bod kwam er van 2 onbekenden. Zij hadden 1 euro veil om het modehuis te kopen.
Modewinkels zien omzet met 5 procent stijgen tijdens koopjes
De modewinkels hebben hun omzet tijdens de zomerkoopjes zien stijgen
met 4 à 5 procent tegenover vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van
Unizo-Winkelraad, Mode Unie en Fedis. De eerste twee organisaties
lieten onderzoeksbureau Marketing Development navraag doen bij 153
zelfstandige modewinkels.
Sterke start De
eerste koopjesdag was er een omzetstijging met 5 procent tegenover
2008. Nadien zou de verkoop licht zijn teruggevallen. Amper 15 procent
zag zijn omzet dalen. Wie meer verkocht, merkte een stijging met 11
procent. Wie minder verkocht, zag een daling met 2 procent. Vier op
tien merkte geen verschil. Schoen- en lingeriewinkels stelden een iets
hogere stijging vast dan gemiddeld.
Fedis geeft aan dat de
zomerkoopjes konden afgesloten worden met een omzetstijging van 5
procent tegenover 2008. "Ook de overgebleven stocks zijn kleiner dan
vorig jaar", luidt het.
Toekomst Volgens
Unizo-Winkelraad en Mode Unie verwacht 55 procent van de winkeliers dat
de economie terug aantrekt in 2010. Modewinkeliers zouden als remedie
tegen de crisis vooral minder inkopen en kosten besparen.
Zwanger zijn is duidelijk trendy onder topmodellen. Tal van bekende
toekomstige mama's kunnen niet langer verstoppen dat ze een kind
verwachten, sommigen hebben daar meer problemen mee dan anderen.
De beruchte foto waarop het zwangere buikje van Gisele werd weg gewerkt.
Heidi en Gisele Heel
de wereld is op de hoogte dat Heidi Klum zwanger is. Gisele Bundchen
wordt ook mama, maar wil niet dat iedereen wereld haar buikje ziet,
meldt nu.nl. Bij een campagne voor London Fog, werd dit zelf digitaal
weggewerkt, uit respect voor haar privacy. Voor een fotoshoot van een
collectie skinny jeansbroeken werd ze zelfs vervangen door Bar Refaeli.
Het is duidelijk dat het model zich aan het settelen is, want ze gaat
binnenkort een personage spelen in een kinderreeks.
Karolina Kurkova
Kurkova en Dunn Adriana
Lima, model voor Victoria's Secret, kan ook niet langer verbergen
zwanger te zijn. Maar ze doet er wel alles aan om fit te blijven, yoga
is haar geheim. Ook de Tsjechische Karolina Kurkova en Jourdan Dunn,
19-jarig model bij Vogue, worden binnenkort mama. Dunn is het meest
succesvolle meisje van het moment, ze werkte al voor Topshop, Benetton
en Gap en kreeg de prijs van het 'model van het jaar'. De toekomstige
mama wil haar carrière terug oppikken na de bevalling.
Na een fotoshoot voor Chanel en een eigen juwelencollectie lijkt Lily Allen resoluut voor de modewereld te kiezen. Ze plant zelfs een unisekscollectie samen met de creative director van het modehuis Davidoff.
Kleren die zowel je vriend als jezelf passen, het werd afgelopen winter al aangekondigd als een aankomende trend, en nu lijkt ook Lily Allen op de kar te springen. De zangeres kondigde aan samen met haar vriend Kim Jones, creative director bij het modemerk Davidoff, een unisekscollectie te lanceren.
Allen lijkt daarmee voorgoed een plaatsje in de modewereld te willen veroveren. Eerder deze week lanceerde ze ook al een juwelenlijn. "Ik heb er echt van genoten, ik had veel inbreng in de collectie. Mijn naam komt op de doos te staan, dus ik wilde er zeker van zijn dat het resultaat goed was. Toen ze me contacteerden voor de collectie was ik echt dolenthousiast. Ik was toen in New York, maar ik ben meteen naar een boekhandel gegaan en heb wel 40 boeken over het ontwerpen van juwelen gekocht", aldus Allen. (br.she)
Stella McCartney smeekt Lindsay Lohan geen leder meer te dragen
Stella McCartney smeekt Lindsay Lohan geen leder meer te dragen
De ontwerpster Stella McCartney heeft Lindsay Lohan gesmeekt geen leder
meer te dragen. De Britse is overtuigd vegetariër en vastbesloten de
Amerikaanse actrice/zangeres te overtuigen geen kledij meer te dragen
gemaakt van dierenhuiden.
"Lindsay
draagt nogal wat van Stella's ontwerpen en de ontwerpster is bezorgd
dat ze zal geassocieerd worden met het dragen van dierenhuiden. Dat wil
ze helemaal niet", verklaart een bron aan de Britse krant Daily Mail.
Lilo bezit verschillende lederen vesten en lederen leggings.
Kate Moss & Madonna Het
is niet de eerste keer dat de ontwerpster probeert belangrijke
celebrities te overtuigen om geen bont of leder meer te dragen. Maar
ook Kate Moss en Madonna wilden niet toegeven aan die vraag.
Naakt voor bont Eerder
probeerde ook dierenrechtenorganisatie Peta al om Lindsay te overtuigen
geen bont meer te dragen en te poseren voor hun 'I'd rather go nude
than wear fur'-campagne ('Liever naakt dan bont dragen). Tot nu toe
zonder succes.
Ontwerpster Stella McCartney is een overtuigd vegetariër.
Krokodillentassen De laatste
celeb die onder vuur lag was Victoria Beckham wegens haar liefde voor
Birkin-tassen uit krokodillenleer. Tot nog toe heeft de voormalige
Spice-girl nog geen antwoord gegeven op de vraag om de tassen op te
geven en krokodillen te redden. (br.hln)
Viktor & Rolf komen op de proppen met gloednieuw parfum
Viktor & Rolf komen op de proppen met gloednieuw parfum
De Nederlandse ontwerpers Viktor & Rolf komen na ruim 5 jaar van stilzwijgen met een nieuw parfum op de proppen. Eau Mega moet de geduchte opvolger worden van Flowerbomb.
"We wilden een naam die bij Flowerbomb zou aansluiten, eerst zijn we dus met de naam gekomen en pas daarna met de geur. Ons eerste luchtje was erg sensueel. Met Eau Mega wilden we een frisser parfum neerzetten, niet sporty of naturel maar frisser. Het parfum is net als Flowerbomb wel erg vrouwelijk en glamoureus", vertellen Viktor Horsting en Rolf Snoeren.
De geur werd ontwikkeld door parfumeurs Olivier Polge en Carlos Benaim. Zij stonden ook aan de wieg van het eerste parfum van het ontwerpersduo genaamd Flowerbomb. (br.she)
Scarlett Johansson staat bekend als een echte kameleon wat haar kapsel
betreft. Nu gaat ze voor wat experts 'aardbeiblond' noemen: een
subtiele rode kleur. Ook Ashlee Simpson kiest voor deze kleur, een
nieuwe kapseltrend?
Subtiel Scarlett
Johansson verscheen op de rode loper van het LA Shorts Fest met een
nieuwe coupe. Deze keer hield ze het subtiel, haar blonde, krullende
lokken hebben nu een rode schijn. Dat meldt styletoday.nl. Daarmee is
deze knappe actrice niet de enige die voor een rood kapsel gaat. Ashlee
Simpson, Rummer Willis en model Coco Rocha gaven het goede voorbeeld.
Tips Wil jij ook voor rood haar gaan? Met deze tips heb je garantie op succes:
-
Gebruik voor de lokken rond het gezicht een iets lichtere tint.
Naarmate je verder gaat, kun je een donkere tint gebruiken. Om het
natuurlijk te houden, kies je best voor drie verschillende tinten van
dezelfde kleur.
- Bij het kiezen van je kleur, ga je best voor
een verf die naar koper en niet bordeaux neigt, dat zal het meest
natuurlijke effect geven.
- Mensen met een bleke of roze huid
staan het best met een rode haarkleur. Heb je een donkere teint, kies
dan voor een rode kleur die meer naar bruin neigt.
- Bij het kleuren van je haar, houd je je wortels best donker. Hoe meer je naar de punten gaat, hoe lichter je kan gaan.
-
Rode kleuren vervagen sneller dan andere haarverven. Verzorg daarom je
lokken goed met een shampoo voor geverfd haar om de kleur levendig te
houden.
Aan de celebs te zien, wordt de body het nieuwste mode-item. Lady Gaga,
Katie Price, Lily Allen en Beyoncé werden er al in gespot, elk met hun
eigen accent: luipaardprint, rood met kap, blauw met glitters of goud
met opzettelijk verbrede heupen. En ze dienen niet om te sporten, maar
als volwaardig mode-item.
Benen, billen, achterwerk Om
de body te dragen, heb je geen keuze: je toont benen, billen en
achterwerk. Bij voorkeur met een panty, maar met de benen bloot kan
ook. Onvermijdelijk zijn de (toren)hoge hakken, die je benen langer (en
dus slanker) doen lijken en je houding welgevormder maken. Je haar hou
je bij voorkeur los (zeker als het lang is). Stijl of met krullen: dat
maakt niet uit. Een beha draag je niet.
Boyfriend blazer Is
dat een beetje frisjes, dan kan je de body nog combineren met de
zogenaamde boyfriend blazer of je kiest een versie met lange mouwen.
Als handtas pak je een oversize model (daar kan je je nog een beetje
achter verstoppen) of een classy clutch, die je een beetje een elegante
uitstraling geeft.
De reden voor deze trend? Voor een keer
niet de crisis, wél de revival van de jaren '80. De body was een van de
redenen waarom iedereen de modejaren 80 wilde vergeten, maar net als
leggings, grote plastic oorringen in fluokleurtjes en schoudervullingen
(hoewel nooit echt terug doorgebroken) zijn ze terug. Voor de
liefhebbers, dat spreekt.
Katy Perry staat bekend om haar frivole outfits, maar bij haar
recentste optreden in New York gaf ze toe een modeblunder te hebben
gemaakt. Ze koos voor een rood minijurkje met pailetten versierd met
dobbelstenen, maar moest de creatie tijdens haar optreden molesteren.
Styliste? Als
Katy Perry iets doet, doet ze het meteen goed. Tijdens het optreden
liet ze de bandleden bijpassende outfits versierd met dollarbiljetten
dragen. Toen ze haar gitaar bovenhaalde ontdekte de zangeres dat ze
niet de meest praktische outfit aanhad, ze kreeg de band van haar
instrument niet over haar schouder. Daarom rukte ze een grote, zwarte
dobbelsteen van de jurk. "Nu voel ik me echt dom, dit is een
belachelijke outfit, wie wil hem na het optreden hebben?" Later op de
dag verklaarde ze haar bizarre keuze: "Ik droeg deze creatie omdat ik
hou van gekke kledij, voor mij is het elke dag Halloween. Als mijn
muziekcarrière zou falen, wil ik styliste worden. Ik hou ervan om iets
te maken dat anderen aan het lachen maakt".
True Religion verwerkte opvallend veel jeans in de zomercollectie 2010 voor badmode. Roze en donkerblauw waren de favoriete kleuren, de korte geknoopte ruitjeshemdjes doen landelijk aan.
Speciaal voor zijn honderdjarige bestaan wil het schoenenmerk Sacha zijn vrouwelijke kopers eens extra in de bloemetjes zetten. De schoenenproducent nam niemand minder dan Michael Barnaart Van Bergen onder de arm om artistieke designschoenen voor een prikje te ontwikkelen.
Dit jaar bestaat het familiebedrijf Sacha 100 jaar. Dat vieren ze op een erg speciale wijze, met een unieke schoenencollectie ontworpen door de topdesigner Michael Barnaart Van Bergen. Deze moest niet lang zoeken naar een gepaste inspiratiebron: "Een tijdje geleden zag ik een dame die wachtte bij het stoplicht van een zebrapad. Toen ze overstak deed ze dat niet zoals de gemiddelde meid die onelegant haar hakken op de kinderkopjes hamert, maar gracieus, onhoorbaar en bescheiden. Lichtvoetig maakte ze grote elegante passen waarbij haar schoenen amper de grond leken te raken. Haar hak bleek gebroken en boog subtiel naar binnen. Ze had het nog niet ontdekt of ze weigerde zich te conformeren aan haar ontzette hak. Alsof ze wilde provoceren met haar imperfectie."
"De hak van de schoen bepaalt je lichaamshouding, het ritme waarin je loopt en hoe een jurk om het lichaam beweegt. Mijn collectie ontstond pas toen het ontwerp van de schoen klaar was", besluit Michael Barnaart Van Bergen.
De schoenen zijn exclusief bij Sacha in België en Nederland te koop vanaf oktober 2009. Prijzen variëren van 74,95 euro tot 79,95 euro.
Voor de fotoshoot van haar nieuwe herfstcollectie, liet Victoria
Beckham de modellen op een schommel in de hippe Londense wijk Notting
Hill poseren. Zelf ging La Beckham ook even op de schommel zitten
('omdat ze moe was van het werken, zo fluisteren kwade tongen'), maar
een lachje kon er niet af. Het leek er zelfs niet op dat ze de
verpozing ook maar enigszins ontspannend vond.
Het
is allang bekend dat Victoria niet te veel wil lachen om geen rimpels
te krijgen, maar haar vastgeroeste gezicht begint voorwerp van spot te
worden.
Even onverstoorbaar als haar gezicht leidde Victoria de
fotoshoot in goede banen, terwijl ze een van haar eigen creaties droeg.
Een grijs mantelpakje uit kasjmier, met een prijskaartja van ruim 2.200
euro. Aan de voeten: rode killers heels van Christian Louboutin (500
euro).
De andere kleren uit de collectie hebben een magerder
maar nog altijd niet echt verteerbaar prijskaartje: voor ruim 1.500
euro heb je een strapless satijnen paarse jurk of een wollen jurk uit
jersey.
Het is Victoria's tweede collectie. De eerste werd een
onverwachte hit, nadat de modepers smalend had gedaan over Victoria's
plan om zelfs te gaan ontwerpen. Maar de jurken waren elegant, stijlvol
en heel 'stiff upperc class' en in geen tijd uitverkocht. Benieuwd of
de tweede collectie dezelfde toer opgaat nu de economische crisis
steeds meer gezinnen treft.
Marc Jacobs vond het wel een
grappig attribuut om te gebruiken tijdens zijn defilé voor de
najaar/winter 2009-2010. Enkele maanden later zijn de 'bunny-oren' het
meest bekende accessoire van het modehuis Louis Vuitton en wil iedereen
er een paar hebben.
Misschien ligt het wel aan Madonna, die de
oren met trots droeg tijdens een modebijeenkomst. Of misschien was de
modewereld gewoon dringend op zoek naar een leuk intermezzo tussen alle
saaie defilés in. Hoe het ook zij: de bunny-oren van Louis Vuitton zijn
hotter dan ooit. De versie van op de catwalk kan je niet aanschaffen,
maar er is wel een verbeterde versie gemaakt die je zo in de Louis
Vuitton-winkels kan kopen. Prijskaartje van de bunny-ears: 250 euro.
(br.she)
Veel glitter en glamour op de openingsshow van de juwelenbeurs in Beirut. Enkele opvallende trends bij juwelen in 2010: hoe opvallender, hoe beter en véél diamanten.
De modellen op de catwalk droegen fleurige zomerjurken en grote, maar tijdloze juwelen. De stijlen varieerden van gesofisticeerd tot modern. Qua materialen viel het gebruik van goud, stenen en opvallende diamanten op. Het is duidelijk dat de juweelindustrie de gevolgen van de crisis nauwelijks voelt, want het bezoekersaantal van de beurs steeg zelfs ten opzichte van vorig jaar
Viktor & Rolf ontvangen ultieme Nederlandse modeprijs
Viktor & Rolf ontvangen ultieme Nederlandse modeprijs
Het Nederlandse ontwerpersduo Viktor& Rolf zijn bekroond voor hun jarenlange harde werk in de mode-industrie met de Grand Seigneur 2009. De ultieme Nederlandse modeprijs.
Tijdens de Amsterdam International Fashion Week werd het modeduo Victor & Rolf bekroond voor hun jarenlange werk met de Grand Seigneur 2009, de hoogste Nederlandse onderscheiding op modegebied. Viktor & Rolf zelf bleven er uitermate kalm bij. "We kregen bij de naam Grand Seigneur negentiende eeuwse associaties. We dachten ook aan een sigarenmerk of iets religieus, maar dat viel mee", aldus het duo.
De organisatie is vol lof over de 2 ontwerpers. "Ze denken groot, groter, grootst. Hebben in het buitenland de sterstatus bereikt en gaan onverminderd voort hun dromen te verwezenlijken", besloot de jury. (br.she)
Stormloop voor onderbroek die cellulitis doet verdwijnen
Stormloop voor onderbroek die cellulitis doet verdwijnen
Duizenden Britse vrouwen vochten gisteren voor een exemplaar van de
wonderonderbroek die cellulitis doet verdwijnen in het grootwarenhuis
John Lewis. De slip is zo populair omdat het wetenschappelijk bewezen
is dat hij je slanker maakt.
Uitverkocht De
wonderonderbroek van het merk Scala bij de keten John Lewis kost
ongeveer 30 euro en was gisteren in een mum van tijd uitverkocht. In
mei lag de eerste lading in de winkels, maar omdat duizenden vrouwen
met lege handen achterbleven, besloot de keten 40.000 nieuwe exemplaren
te bestellen die gisteren in de rekken lagen. Maar deze waren ook weer
na enkele uren leeg en niet veel later verschenen ze op eBay aan meer
dan 70 euro per stuk. Groot-Brittannië is dus echt in de ban van dit
kledingstuk.
De onderbroek die de stormloop veroorzaakte.
Vet smelt weg In de stof van
het ondergoed zitten kristallen die warm worden bij contact met de
huid. De warmte zou de circulatie in klassieke probleemgebieden als de
dijen, kont en buik verbeteren. Zo helpt het kledingstuk de vetcellen
weg te smelten tot een vloeistof die dan wordt afgevoerd door de lever.
Uit onderzoek bij 50 vrouwen bleek dat het kledingstuk echt helpt om
centimeters kwijt te raken, de effecten zijn na 12 maanden nog merkbaar
als je tijdens het dragen op je voeding let en regelmatig sport. Ook
bleek dat 82 procent van de vrouwen duidelijk minder cellulitis had.
Een op drie vrouwen geeft toe al eens kleren terug naar de winkel te
hebben gebracht nadat ze gedragen waren. Dit 'freestylen' bespaart hen
veel geld en te veel chique kleren die ze amper kunnen dragen. Tien
procent doet het zelfs elke keer na een trouwfeest, bal of chique
personeelsfeest.
Niet kunnen betalen De
belangrijkste reden voor dit 'vals spelen' is voor drie kwart omdat ze
zich niet kunnen veroorloven wat ze hebben gekocht. De rest doet het
voor de kick. 19 procent voelt zich daar schuldig over, 25 procent
vindt het 'totaal aanvaardbaar'.
Gemiddeld 80 euro Het
gemiddelde Freestyle-item kost 80 euro en wordt meestal in de grotere
ketens gekocht. 8 procent stuurt kleren terug naar een postorderbedrijf
na ze te hebben gedragen. De cijfers kwamen naar voren na een Brits
online marktonderzoek bij 3.000 vrouwen.
Risico's Het
freestylen is niet zonder risico, en niet bepaald omdat de winkel de
jurk niet wil terugnemen. Zo vertelde een vrouw dat iemand het
prijskaartje in haar jurk van 230 euro zag, het er af trok en haar gaf.
Ze dacht haar een plezier te doen maar niets was minder waar. Een
andere vrouw maakte het zo wild op een feestje dat ze haar dure jurk
scheurde, en dus onmogelijk kon terugbrengen.
Roekeloos en lef De
woordvoerder van het onderzoek was niet te spreken over het fenomeen.
"Dit toont hoe roekeloos vrouwen zijn als het over shoppen gaat. Iets
kopen en later beseffen dat het je niet past of je ding niet is, is
één, maar iets kopen waarvan je weet dat je het gaat terugbrengen nadat
je het hebt gedragen: daar heb je wel lef voor nodig! Verkopers zouden
slimmer moeten worden en niet zomaar alle kleren terugnemen."
Verfrommeld Ook
al omdat de staat waarin vrouwen de kleren terugbrengen niet altijd dat
is. Zo laat tien procent de jurken verfrommeld op de vloer liggen 's
nachts, nog eens tien procent gaf toe dat de kledij stonk naar
sigaretten en twee vrouwen hadden zelfs de moed een jurk terug te
brengen terwijl ze er drank over hadden gemorst. Vier procent laat de
jurk dan ook eerst schoonmaken bij de droogkuis voor ze hem
terugbrengen. (br.hln)
Lindsay Lohan poseert voor het Italiaanse modemerk Fornarina. In een verrassend eenvoudige shoot komt Lilo onwerelds en glamoureus naar voren wegens het aangepaste kleurgebruik. Roze, blauwe en paarse tinten maken van La Lohan een Barbie en een diva.
Schoonheidscentra zien steeds meer mannen over de vloer
komen. Vooral ontharingen zijn erg populair bij de mannelijke
adonissen. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nederlandse Anti-Aging
Centre.
In de eerste zes maanden van 2009 waren ruim 30% van de
bezoekers van schoonheidscentra mannen. In 2008 lag dat cijfer ruim de
helft lager met 15%. Mannen geven zowel sociale redenen als
schoonheidsidealen op als oorzaak van hun bezoekjes aan de
ontharingsdeskundige.
Het toenemende aantal mannelijke bezoekers brengt ook de nodige
veranderingen binnenin het schoonheidscentrum teweeg. Zo zijn mannen
meer geïnteresseerd in een volledige ontharingskuur, gaan ze sneller
voor permanente ontharing en willen ze bij elke procedure een volledige
uitleg krijgen.
Altijd al willen weten hoe het zou zijn om met Halle Berry naast je zij te lopen? Die belevenis kunnen we je spijtig genoeg niet beloven. Wat we wel in voorraad hebben is het eerste parfum van de actrice. Dat volgens haar volledig haar geur is.
"Al sinds jaren creëer ik mijn eigen persoonlijke parfums door te mengen en verschillende parfums over elkaar heen te dragen. Zo probeerde ik een unieke en originele geur te bereiken. Het is een geweldige manier van zelfexpressie", aldus Berry.
Halle by Halle Berry is een eigentijds en sensueel parfum met een unieke houtachtige, oosterse harmonie. De geur symboliseert Halle's natuurlijke schoonheid en veelzijdige persoonlijkheid.
Halle's favoriete ingrediënten, waaronder heldere mimosa en vijgenbladen, zorgen ervoor dat de vrouwelijke schoonheid wordt benadrukt. Kenmerkend voor dit parfum is de bijzondere textuur, vloeibaarheid en tastbaarheid. De tintelende en sensuele ingrediënten vermengen zich met elkaar op een speelse manier, waardoor een verleidelijke fusie ontstaat die alle zintuigen doet prikkelen.
Halle by Halle Berry is verkrijgbaar vanaf 1 oktober bij warenhuis, parfumerie en drogist.
Wild haar, een zweetband, plastic oorringen, grote armbanden : de 80s-revival heeft nu ook haar weg naar de catwalk én de badmode gevonden. Hier toont Monica Wise haar nieuwe collectie voor het badmodemerk L*Space op de Mercedes Benz Fashion Week in Miami.
39 is ze intussen, maar poseren kan Naomi Campbell nog als de beste.
Dat bewijst de zwarte modegodin in de nieuwste reclamecampagne van
parfummerk D&G. Haar voornaamste troeven verbergt de hitsige
verleidster hier achter haar haarlokken en gemanicuurde handen, maar
het totaalplaatje kan nog best bekoren. Het is in ieder geval eens wat
anders dan dienstmeisjes bekogelen met een telefoon...
Combineerde je
ooit al sneeuwlaarzen met een frisse zomerjurk of een bikini met een
muts? Net als bij kledij heb je zomer- en wintervarianten van parfums.
Zet je daarom niet voor gek door in het verkeerde seizoen het verkeerde
geurtje te dragen.
Zware
parfums zijn bedoeld voor gezellige winteravonden, maar draag ze niet
op strand waar ze zich mengen met de geur van zonnemelk. We maakten een
lijstje van de beste zomerse geurtjes:
- Rose Nuit de Mai van L'Occitane heeft houten ondertonen en een handige verpakking, wat handig is om in je toilet- of handtas te steken.
Rose Nuit de Mai van L'Occitane
-
Wie lichtere geuren verkiest, zal zich kunnen vinden in de Cucumber
Splash van Marc Jacobs. Een geur die hetzelfde gevoel geeft als een
verfrissende douche op een hete middag.
- Vrouwen die houden van
de geur van citrus, zullen weg zijn van Infusion de Fleur D'Oranger van
Prada. Het is een mengeling van mandarijnolie en oranjebloesem.
Infusion de Fleur D'Oranger van Prada
-
Onlangs lanceerde Chanel zijn nieuwste parfum Beige. Het is een frisse
bloemengeur waarin je ook wat honing herkent, goed voor vrouwen van
alle leeftijden.
Beige van Chanel
- Cherry Blossom Aqua Allegoria van Guerlain is ook een heel frisse geur met een snuifje perzik.
Deze
zomer mag je nog zo'n mooi zomerjurkje, trendy zonnebril of elegante
sandalen aantrekken, een fris zomers parfum maakt het geheel pas
helemaal af. (br.nina)
Kan make-up in de
zon? Zeker wel, al doet de warmte alle smeerseltjes sneller verdwijnen.
Door te transpireren, smelt of loopt je make-up sneller uit. Wil je op
het strand hier en daar toch nog wat verdoezelen of er nog beter
uitzien, helpen deze tips om smeltvrij te smeren.
-Make-up op oliebasis
is meer water- en transpiratieproof dan deze op waterbasis. Bewaar
voorts je make-up op een koele, donkere plaats. Laat deze niet
slingeren in de volle hitte, best bewaar je foundation in de koelkast
of in een koelbox. Tip: Reinig je gezicht voordat je make-up aanbrengt.
Bij een vettige huid, loopt make-up in de zon nog sneller uit.
-Naast foundation, is ook lippenstift
uiterst gevoelig voor de hitte. Kies getinte lipbalm of lipgloss in
plaats van dekkende lipstick, koop er ook eentje met uv-filter. Zo sla
je twee vliegen in één klap. Een gesmolten stick kan je nog wel
gebruiken, als je deze een paar uur in de koelkast legt.
-Ook kohlpotlood en oogschaduw
zwichten voor de warmte. Gelukkig bestaat er veel make-up met een
uv-filter op de markt: foundations, maar ook mascara's, kohlpotloden,
eyeliners en verschillende merken oogschaduw. Gebruik deze iin de zon,
zo ben je meteen beschermd.
-Heel makkelijk te vinden is waterproof mascara.
Uiteindelijk zijn alle make-up in waterproofversie te verkrijgen,
alleen beschikt mascara ongetwijfeld over het ruimste aanbod.
-Gelukkig hebben we tijdens de zomer minder make-up
nodig. Als je een zomers tintje hebt, sta je mooier met minder. Gebruik
je toch make-up, smeer dan eerst je gezicht in met zonnecrème. Deze
beschermt niet enkel tegen de zon, maar laat ook alles beter zitten.
-Spray 's ochtends en enkele keren per dag, fixing water
op je gezicht. Dat is bijvoorbeeld van Evian te koop. Het werkt niet
alleen verfrissend, maar zorgt er voor dat je make-up veel langer
blijft zitten.
Waar
iedereen zich vroeger vol verwachting opmaakte voor de nieuwe tassen
die geshowd werden op de catwalk in Milaan en Parijs, zijn alle ogen nu
gericht op de schoenen.
Zo ook het nieuwe herfst/winter 2009/2010 seizoen, dat uitpuilde van het hoge, kunstige en exteme voetenwerk.
Thigh-high
boots is bij uitstek de meest geziene schoenentrend, en ook de ultra
hoge plateauzool blijft in, aangevuld met jaren 80 invloeden en de
goed versierde hak zoals gezien bij Givenchy: veren & studs.
Hoogtepunt
voor schoenenconnaisseurs dit seizoen zijn ongetwijfeld de schoenen van
Nina Ricci. Olivier Theyskens liet zijn modellen twee keer zo lang
lijken door ultra hoge plateaus die de modellen lieten zweven op de
bal van hun voet. (br.style today)
Modellen die paraderen met gebleekte of verwijderde wenkbrauwen: het
lijkt een nieuwe trend binnen de fashionindustrie. Op de catwalks en op
reclamecampagnes lijken de beauties zonder wenkbrauwen eerder op
aliens.
Modellentrend Het
Braziliaanse supermodel Adriana Lima staat bekend als een van de meest
sexy vrouwen. Waarom wil iemand, die gezegend is met een
supervrouwelijke schoonheid, haar wenkbrauwen bleken? Op slag lijkt ze
minder verleidelijk. Heel wat van haar collega's doen hetzelfde: ook de
modellen in de Givenchy campagne bleken of verwijderen hun wenkbrauwen.
Op de Balanciaga en Prada catwalks lijken vreemde,
science-fictionachtige figuren te paraderen. Het Nederlandse model Lara
Stone speelt een pioniersrol met deze trend. De look, die ooit door
Mona Lisa als Elizabeth I werd gedragen, doet het weer helemaal.
Waarom?
Aseksueel Zonder wenkbrauwen
worden mannelijke en vrouwelijke gezichten meer uniform. Sommige
modekenners zien daarin de reden: mannen en vrouwen voorstellen als
aseksuele, uniforme wezens.
Economische crisis Ook
de crisis speelt, hoe kan het ook anders, een rol: nadat we onze lippen
hebben opgespoten, onze neuzen gepierced, rimpels weggewerkt, ogen
lieten eyelineren, waarom niet onze wenkbrauwen wegwerken? Je
wenkbrauwen wegwerken geeft een dramatisch nieuwe look, gaande van
expressieloze tot seksloze, robotachtige verschijningen. In tijden van
economische crisis, krijg je een nieuwe look voor de prijs van een
bleekmiddel of een goed pincetje. Een designeroutfit kan er immers niet
meer af.
Natuurlijke schoonheid Anderen
zien de trend met lede ogen aan. "Vergeet niet dat de wenkbrauw een
functie heeft binnen het gezicht", weet make-up artist Alberto Esteban.
"Het geeft evenwicht tussen je gezicht en de ogen. Het is alsof je een
prachtig schilderij ziet zonder frame of erger nog, in een lelijk
frame. Geen wenkbrauwen gaat ten koste van je natuurlijke schoonheid.
Ogen kijken verloren en levenloos zonder wenkbrauwen, ze geven karakter
en persoonlijkheid aan het gezicht".
Emotiemeter "Modellen
met geschoren wenkbrauwen missen twee belangrijke dingen: de garantie
dat ze comfortabel kunnen kijken en seks-appeal", stelt Daniel Mc
Neill, auteur van The Face: A Natural History'.
"Wenkbrauwen
houden niet enkel de ogen helder en comfortabel omdat ze vuil, zweet en
regen ophouden, ze signaleren emoties en oprechtheid. Ze zijn
belangrijk in de lichaamstaal. Angst of paniek kan je aflezen aan de
wenkbrauwen, zelfs verrassing en boosheid kan je merken. Wenkbrauwen
zijn belangrijk om emoties te onderkennen".
Seks-appeal Even
belangrijk, en zeker voor dames, zijn wat ze doen voor je seks-appeal.
Tijdens een onderzoek aan de Universiteit van Louisville werden
mannelijke studenten gevraagd om een beschrijving te geven over hun
ideale vrouw. Een hoge wenkbrauw speelt een voorname rol. Alle mannen
uit alle culturen en achtergronden zien graag een gebogen wenkbrauw,
die geeft een frisse teint, en duidt op hoge oestrogeenniveau's. Een
indicator van gezondheid en vruchtbaarheid. (br.hln)
De Australische diva Kylie Minogue gaat nu ook een mannenparfum op de markt brengen. Inverse for Men is vanaf september beschikbaar in Australië, Groot-Brittannië, Duitsland en Nederland.
"Met deze limited edition wil ik een ode brengen aan de mannen in mijn leven, stuk voor stuk complexe, kleurrijke karakters", aldus Kylie. "Heel wat mannen vroegen mij trouwens al eerder wanneer ik eens een parfum voor hen zou uitbrengen, dus heb ik besloten om dat ook effectief te doen."
Drie jaar geleden introduceerde Minogue al een vrouwenparfum: Darling. "Puur zakelijk is dit mannenparfum uiteraard een risico, weinig vrouwelijke celebritys brengen immers parfum voor mannen op de markt", weet Steve Mormoris van Coty Beauty, het bedrijf achter het nieuwe geurtje. "Maar Kylie telt haast evenveel mannelijke als vrouwelijke fans, dus dit moet wel lukken. Veel vrouwen gebruiken tegenwoordig trouwens ook mannenparfums."
Het Spaanse model Andrés Velencoso Segura wordt het gezicht voor het parfum.
In Parijs vond de Haute Couture Fashion Week weer plaats. Drie dagen lang toonden grote ontwerpers als Valentino waar het in de mode echt om draait: fantasie, dromen en ongekende luxe.
Elk seizoen stellen we onszelf de vraag: welke kleuren zijn hip en hoe kunnen we onze accessoires en make-up daarop aanpassen. Wij helpen je graag op weg en zetten de leukste make-uptrends van deze zomer op een rij.
Wie houdt van lollypopkleurtjes kan deze zomer total loss gaan. Azuurblauwe en appelgroene tinten zijn namelijk helemaal hip op je ogen. Let er wel op dat je ze steeds in laagjes aanbrengt, en de wenkbauwbogen aanzet met een licht, doorschijnend kleurtje. Anders creëer je al snel een kermiseffect.
Ook deze zomer scoort de nudelook nog erg goed, zij het dan als basis voor je gezicht. Je foundation moet dus best niet tien tinten donkerder zijn dan je originele huidskleur, een lichte dekking is meer dan genoeg.
Volle wenkbrauwen zijn weer helemaal terug van weggeweest. Voor een Brooke Shields look, zet je de wenkbrauwen eerst aan met een wenkbrauwpotloodje en ga je er daarna nogmaals over met een beetje oogschaduwpoeder.
Je lippen moeten schitteren. Ga voor een doorschijnende lipgloss, zo haal je niet de aandacht weg van je ogen, maar laat je je lippen toch niet volledig in de kou staan. (br.she)
Begin dit jaar gingen 12 onbekende, maar getalenteerde en gedreven ontwerpers de uitdaging aan om week na week hun creativiteit, visie, vakmanschap en modetalent te bewijzen in De Designers. Gedurende het ganse parcours werden de kandidaten gevolgd door gastvrouw Evi Hanssen en werden hun creaties beoordeeld door de vaste juryleden -ontwerper Christophe Coppens, modejournaliste Veerle Windels en JBC chief buying officer Ann Claes- en door gastjuryleden uit de fine fleur van de Belgische modewereld.
An Buermans uit Antwerpen haalde de finish en kreeg zo verschillende sleutels in handen om het te maken in de modewereld: een eigen collectie ontwerpen die daadwerkelijk in de winkelrekken kwam te hangen, publicatie van haar ontwerpen in de modespecial van Weekend Knack en een job als fashion designer.
De eerste collectie van An -een lentecollectie met vrolijke kleuren en bonte prints als rode draad- was op enkele dagen uitverkocht en inmiddels is ook haar zomercollectie uit.
We willen een vervolg brengen op De Designers en openen hierbij dan ook de zoektocht naar Vlaanderens nieuwste modetalent. Wil jij net zoals An Buermans je modedroom realiseren? Droom je ervan om je eigen collectie in de winkelrekken te zien hangen? Is kleren maken je passie en ontwerpen je leven?
Schrijf je dan nu in via de website!
Voor de videoclip voor de nieuwe single 'Sweet Dreams' stond Beyoncé er
op nagelringen te dragen van Bijules-ontwerper Jules Kim. "Er was mij
gevraagd vier nagelringen te ontwerpen voor Beyoncé die uniek en
speciaal waren. Ze zijn bezaaid met diamanten en de ogen zijn gemaakt
uit robijnen." Het prijskaartje was een malse 25.000 euro, wat Beyoncé
naar het schijnt 'met plezier' betaalde.
Bebaraoque nylons zijn de andere grote hit.
De
nagelring, een juweel dat je nagel bedekt en je als een ring over je
vingertop schuift, is 'the next big thing' in Hollywood. Of het een
grote hit wordt, durven wij te betwijfelen. Dan maakt deze trend meer
kans: de nylons met prints van het Schotse merk Bebaroque nog niet
gezien. Zowel Kylie als Britney zijn fans.
Kersvers mode-icoon Beth Ditto was boos omdat ze geen leggings vond die
om haar welgevormde dijen en kont bleven zitten. Daarom ontwierp ze er
zelf. Trots kondigt ze aan: "Deze leggings voor vrouwen met een maatje
meer zullen het leven veranderen".
Niet samenpersen, niet uitpuilen Het
geheim zit in begrijpen waar dikke vrouwen mee worstelen, iets waar de
voluptueuze Ditto over kan meespreken. "Als je dik bent, moet de
legging helemaal tot onder je borsten komen. Op die manier voel je je
zeker dat hij niet afzakt én creëer je een zachte lijn. Niet dat het
allemaal samengeperst wordt, maar er puilt ook niets beschamend
tussenuit."
Flatteren De collectie van Ditto
wordt uitgebracht door de Britse keten Evans. Naar het schijnt was het
supermodel en ontwerpster Kate Moss die Ditto voorstelde aan Evans.
Ditto houdt van mode en houdt een vurig betoog over ontwerpen voor
dikke vrouwen die flatteren.
Andere snit "Het
is een heel serieuze zaak voor mij. De vormen voor een dikke vrouw zijn
helemaal anders. Zelfs de winkels voor grote maten hebben het mis.
Sommige van mijn ontwerpen werden sceptisch bekeken bij Evans, maar ik
zei: 'Vertrouw me'. En toen ze het bij het model zagen, zeiden ze: 'Oh,
we begrijpen het'."
De kledij ontworpen door Ditto is verkrijgbaar op deze website. (br.hln)
Leder kan perfect een tweede leven
leiden vanwege zijn duurzaam- en kneedbaarheid. ReMade USA maakt daarom
mooie handtassen van gebruikt leder. Het leder werd gesprokkeld uit
kringloopwinkels en tweedehandsshops. Ook de autoindustrie en
meubelzaken raken er hun restjes kwijt.
Eigen jas ReMAde
heeft intussen ongeveer 15 verschillende modellen op de markt die
online te bestellen zijn. Wil je je eigen leder een tweede leven geven,
dan kan dat. Op eenvoudige vraag maken ze van je eigen lederen vest een
designtas, gebaseerd op de huidige modellen. Zijden sjaal De
tassen worden ambachtelijk gemaakt in San Francisco. Voorzien van een
serienummer en binnenin afgewerkt met een zijden sjaal, wordt elke tas
een uniek exemplaar. Prijzen schommelen van ongeveer 100 euro tot 270
euro, transportkosten niet meegerekend. www.remadeusa.com
Op de catwalks in Rome valt dezer dagen heel wat zwierige haute couture waar te nemen. Zoals van deze ontwerper Gattinoni, die zijn jurken afwerkte met een overdaad aan ruches.
Wie dacht dat vrouwen big spenders zijn wanneer het aankomt op make-up, heeft het volgens recent onderzoek van Avon volledig mis. Vrouwen zouden namelijk slechts voor 66 euro aan make-up in hun kast hebben staan.
Mascara is nog steeds het meest populaire item bij vrouwen, gevolgd door lipstick en foundation. Uit het onderzoek blijkt eveneens dat vrouwen tijdens de economische crisis niet besparen op hun make-up. "Tijdens een recessie voelen mensen zich slecht en maken ze zich te veel zorgen. Een klein luxeverwennerij doet je er beter uitzien en je voelt je ook beter. Het is een betaalbaar oppeppertje in lastige tijden", vertelt professor Cary Cooper. (br.she)
Wie dacht dat Chanel enkel voor de beau monde was, zal grote ogen trekken met de nieuwste handtassenlijn Coco Cocoon. Het uithangbord van de 'goedkopere' collectie is alvast bekend: Lily Allen.
Lily Allen staat bekend als een enorme aanhangster van het modehuis Chanel. Eerder werd al bekend dat ze het gezicht werd van een nieuwe Chanel-campagne en nu is ook bekend dewelke. De zangeres zal schitteren als het nieuwe uithangbord van Coco Cocoon, een budgetvriendelijke handtassen- en accessoirelijn.
Hermes & Posh onder vuur voor tas uit krokodillenleer
Hermes & Posh onder vuur voor tas uit krokodillenleer
Het lot van de krokodil is niet belangrijk voor veel celebs. Dat blijkt
uit de trots waarmee ze handtassen uit krokodillenleer rondsjouwen en
er voor de camera mee poseren. Vooral Victoria Beckham wordt geviseerd,
door haar obsessie met Hermes Birkin-tassen. Ze heeft er een in elke
kleur, en haar collectie zou de honderd overschrijden.
Steun stopzetten De
exclusieve tassen zijn deel geworden van haar imago, maar daar trekken
dierenrechtenactivisten zich niets van aan. Toen bekend raakte dat
Hermes krokodillenboederijen opzette om aan de vraag van 3.000 tassen
per jaar te voldoen, schoten de activisten wakker en ze waren niet
mals. Ze vragen mevrouw Beckham om haar steun aan de
handtassenontwerper publiekelijk stop te zetten.
Ouderwetse handtassen "Het
idee alleen al dat dieren gekweekt en met opzet gedood worden voor een
ouderwetse, veel te dure handtas zou de huid van elke fashionista
moeten doen krullen", verantwoorde de woordvoerder voor Peta aan de
krant Daily Mail.
Doodgeslagen "Onze
undercovervideo toont hoe krokodillen dood worden geslagen en hoe
slangen aan bomen worden genageld en vervolgens levend worden gevild
voor het maken van deze producten. Als Hermes echt een leider wil zijn
in de mode-industrie, zouden ze beter stoppen met het doden van dieren
uit pure ijdelheid en gebruiken ze vals krokodillen- en slangenleer."
Zielige celebs Andrew
Tyler van Animal Aid stelt het nog scherper. "Die celebs zijn gewoon
zielig. De krokodillen die uiteindelijk hun tassen zullen worden,
worden intens gekweekt. Ze zullen leven en gedood worden in vreselijke
omstandigheden, gewoon zodat enkele verwende sterren een stomme handtas
aan hun arm kunnen hebben bungelen. Ik snap echt niet waarom zulke
mensen als voorbeeld dienen, en ik word ziek van dit uiterlijk vertoon.
Is er dan geen bodem aan de diepte tot waar celebs zullen zinken in de
naam van de mode?"
12.000 per jaar Hermestassen
worden gemaakt van exotische krokodillen gekweekt in het noorden van
Australië. Vorige week gaf de ceo van Hermes, Patrick Thomas, de
prakrijken toe. "Het kost drie of vier krokodillen om een handtas te
maken. Daarom kweken we ze nu zelf in eigen boerderijen, voornamelijk
in Australië." Een snelle rekensom leert dat Hermes elk jaar 9.000 tot
12.000 krokodillen doodt enkel en alleen om handtassen te maken.
De beste huiden ter wereld In
de boerderij in Australië zitten zo'n 60.000 krokodillen, waarvan er
12.000 verscheept worden naar Europa. De baas van de boerderij wilde
niet bevestigen of de beestjes naar Hermes gaan. "Wij verkopen
voornamelijk aan Europese huizen, omdat onze huiden bij de beste ter
wereld gerekend worden. Het soort krokodil dat we kweken is ook de
beste voor de mode-industrie omwille van het patroon en de structuur
van de huid."
Wachtlijst Het lijkt er niet
op dat de praktijk snel zal stoppen. Er willen zoveel mensen een
dergelijke exclusieve handtas dat er hele wachtlijsten zijn ontstaan.
"We kunnen de vraag niet aan, maar we zijn beperkt door onze vakmannen
en de tijd die het duurt om een nieuwe op te leiden." Het aanbod aan
krokodil zal, gezien de boerderijen, alvast geen strobreed in de weg
leggen.
Victoria Beckham heeft nog niet gereageerd op de oproep om haar lievelingstassen op te geven.(br.hln)
Wie dacht dat je enkel de kracht van Parijs kon opsnuiven door in de stad te vertoeven heeft het volgens het merk Yves Saint Laurent goed mis. Zij komen op de proppen met een parfum dat je de kracht, sensualiteit en moed van een echte Parisienne geeft.
"Je moet niet als Parisienne geboren worden. Het is een instelling een mentaliteit. Speciaal daarom kozen we voor de Britse Kate Moss om model te staan voor onze campagne. Moss is een vrouw die niet bang is om te leven en lief te hebben. Daarom is zij de definitie van de vrouw die we zochten voor de geur", aldus Nathalie Duran, managing director van YSL.
Parisienne is het eerste geurtje sinds de overname door L'Oréal Paris. Het is vanaf september verkrijgbaar in heel Europa.
Na Penelope Cruz
heeft de Spaanse modeketen een andere grote naam aan de haak geslagen:
Scarlett Johansson. Dat heeft Mango vandaag bekend gemaakt in Madrid. "Scarlett
is perfect voor ons merk en belichaamt de ideale Mango-vrouw:
onafhankelijk, werelds en chique.
Ze is zowel jong en speels als
volwassen en zelfverzekerd." Wanneer de eerste lijn in de winkel zal
liggen is nog niet duidelijk. Maar als de kleren ook maar een beetje in
de lijn liggen van wat Scarlett vandaag liet zien, dan wordt het een
grote hit. (br.nina)
Gehaakt en sexy zijn twee woorden die meestal niet bij elkaar horen.
Dat kan niet gezegd worden van de gehaakte strandmode, ontworpen door
Erica Laurell. De Zweedse ontwerpster brengt een gamma kleurrijke
bikini's en strandwear op de markt, die in de verste verte niet lijken
op wat grootmoe ons ooit leerde.
Successtory De
badmodelijn kent in Zweden groot succes. De lijn bevat topjes,
broekjes, kleedjes en badpakken. Om aan de stijgende vraag te voldoen,
heeft Erica zelfs een heel dorp met Zweedse oudere dametjes aan het
werk gezet. Intussen heeft ze haar eerste rasse schreden gezet in de
Benelux. In Nederland is het gamma al te koop en daar heeft het label
al direct een schare fans opgeleverd.
Lieveling Erica
Laurell volgde haar modeopleiding in Parijs. In 2005 startte ze haar
eigen label en werd ze meteen de lieveling van diverse stylistes in
heel Scandinavië. Haar liefde voor het brei- en handwerk steekt ze niet
onder stoelen of banken. Haar collectie bestaat uit meer dan enkel
badmode en met het gebruik van exclusieve materialen als zijde en
hoogwaardig eco-katoen, creëerde ze van meet af aan kleurrijke
collecties met een klassieke, retro-chique look. Meer info:
www.ericalaurell.se (br.hln)
John Galliano, ontwerper bij Dior, tekende eerder een lingeriecollectie dan een couturelijn voor de komende wintercollectie. We zagen voornamelijk doorzichtige onderrokken, puntige beha's, korsetten en jartelles op de catwalk.
John Galliano stuurde bijzonder schaars geklede modellen op de catwalk voor de herfstcollectie: ze droegen korte jasjes met gigantische pofmouwen, huidkleurige jartelles, pofferige rokjes met zware details, puntige beha's als top en sexy onderjurkjes die kwamen piepen.
Het was net een kruising van verschillende retrostijlen: sexy lingerie uit jaren '50 meets opvallende, kleurrijke jaren '80 jurken. Zelfs bij de schoenen was de invloed van lingerie merkbaar, de hoge hakken waren afgewerkt met een netwerk van behabandjes.
Beth Ditto, de zangeres van The Gossip, en nieuwe muze van Karl Lagerfeld, heeft haar eigen collectie gelanceerd
Heb je geen maatje 36 en wil je wel eens een supertrendy jurk, jack of t-shirt? Beth Ditto komt je te hulp! De zangeres ontwierp een speciale collectie voor de Britse online winkel Evans. Met dominostenen , kattengezichten en bloemenprints!
De prijzen zijn erg democratisch en variëren van 25 tot 50
Jean Paul Gaultier bracht de oude glamour van Hollywood naar Parijs. Hij haalde zijn inspiratie bij de eerste diva's als Marilyn Monroe, Catherine Deneuve en Greta Garbo. De modellen droegen ontwerpen die verwezen naar filmrollen, zo waren er futuristische kostuums, retro mantelpakjes en veel bont te zien, ook de brede schouders vielen op. De look werd helemaal afgemaakt met felle rode lipstick en smoky eyes à la Brigitte Bardot. Klassieke filmmuziek ondersteunde het thema perfect.
Bekende fans van de ontwerper als Mickey Rourke en Kylie Minogue aanschouwden het spektakel op de eerste rij. (br.nina)
De R&B-zangeres Rihanna kleedt zich niet alleen naar de nieuwste mode, ze zet modeontwerpers ook aan om hun visie op de mode ter veranderen. Vooral Giorgio Armani is in de ban van de getormenteerde zangeres.
Rihanna wordt al enkele jaren gespot in de hipste outfits en lijkt nu ook ongewild haar stempel op de modewereld te drukken. Zo konden we tijdens de laatste modeshow van Armani Privé allerlei catwalkmodellen spotten met identiek dezelfde coupe als Rihanna.
Als het van Karl Lagerfeld deze winter afhangt, lopen we volgende winter allemaal rond net als Madonna in de jaren '80. Denk aan kanten panty's en kanten handschoenen zonder vingers.
Retro Karl Lagerfeld ontwierp voor Chanel een somber wintercollectie, maar bleef wel trouw aan zijn vakmanschap. We zagen mantelpakjes met jaren'20 look, korte rokjes, jasjes met brede schouders met veel oog voor detail. Ook bij Chanel komen de dierenprints terug. Als het van Lagerfeld afhangt combineren we komende winter elke rok met een kanten panty.
Een heel jaar op een vrouwenleven: zoveel tijd spenderen vrouwen voor
de kleerkast. Al die tijd piekeren ze erop los over wat ze zoal zullen
aantrekken.
Belangrijk De
gepaste outfit kiezen voor je werk, voor je sportactiviteiten, een
avondje uit of op vakantie: het baart de gemiddelde vrouw zorgen. Wie
alles optelt, komt al vlug aan 287 dagen gepieker voor de kleerkast.
Matalan, een Britse retailer, deed een rondvraag bij 2.491 dames en
kwam al snel tot de conclusie dat de juiste outfit zéér belangrijk is
voor de gemiddelde vrouw.
Tijd Wat het
meeste tijd vraagt, zijn de uitjes op vrijdag en zaterdagavond. Ook
over de kledingkeuze op vakantie wordt lang getwijfeld. 's Ochtends
grasduint een vrouw op werkdagen zestien minuten in de kleerkast,
veertien minuten op een weekendochtend. Uitgaangskleding vraagt twintig
minuten. De kleding kiezen die op vakantie mee moet, vraagt 52 minuten.
Feestoutfit Eenmaal
op vakantie, wordt tien minuten kwijtgespeeld met het kiezen van een
outfit. Tel daar 's avonds nog eens tien minuten bij. Vooral feestdagen
vergen meer tijd. Kerstmis, etentjes en cocktailparty's vragen 36
minuten, en dit gemiddeld zes keer per jaar. Een optelsom leert dat
enkel feestkleding 3,5 dagen per jaar eisen.
Twee keuzes Al
dat grasduinen in de kleerkast, levert niet meteen de geschikte keuze
op. Elke morgen trekt de vrouw twee outfits aan vooraleer ze de juiste
kiest. De helft doet dat de avond voordien en houdt een kwartier vrij
om te beslissen wat de dag nadien op het werk wordt aangetrokken.
Livemuziek en hippe optredens zorgden ervoor dat de vibraties van moderne rock en het ritme van stedelijke popmuziek niet alleen in de kledij van Diesel Kids, maar ook bij het hele publiek voelbaar was.
De tiende Diesel Kids collectie werd dit jaar onder leiding van creatief directeur Wilbert Das op de markt gebracht. Heldere kleuren werden er perfect gemixt met de luidheid van een moderne, bruisende stad. Een donkere skinny jeans met slim fitting jasje en limoengroene en zilverkleurige tinten zorgen ervoor dat de jongens echte rockmasters zijn.
Meisjes oefenen als toekomstige singer-songwriters dan weer met prints van gitaren en piano's. Details in de naden en een mix tussen fuchsia en zilver zorgen voor een heerlijke weerspiegeling van de nacht.
De tiende Diesel Kids collectie is er eentje om U tegen te zeggen. Het rockgehalte van uw kind wordt er instant door verhoogd, zonder dat er afbreuk gedaan wordt aan de speelsheid waarvan alle kinderkleding gekenmerkt zou moeten zijn (br.she)
Mode wordt nu nog net een tikkeltje betaalbaarder dankzij de samenwerking tussen Levi's en topdesigner Jean-Paul Gaultier voor de Spring/Summer 2010 mannencollectie van Maison Jean-Paul Gaultier.
Gaultier is een trouwe drager van Levis. Hij vermengde voor de modeweek in Parijs de typische jeansstijl van het merk met zijn eigen vrijgevochten touch. Levis is de American Dream, een mythe, de echte, originele jeans. Het was inspirerend om aan mijn versie van de 501 te werken, zei Jean- Paul Gaultier.
Vier jeansmodellen 501 en de klassieke jeansvest werden speels heruitgevonden door er een aantal typische Gaultierelementen in te verwerken, met name marinestrepen en banden. De overbekende Trucker-vest van Levis werd vervaardigd uit een stijve jeansstof met aan de voorkant uitgesneden stukken en brede linten. Dezelfde techniek werd toegepast op een 501-broek.
Hij wordt beschouwd als een van de belangrijkste namen in de
schoenenwereld, en véle vrouwen dragen zijn schoenen op handen, ook al
krijgen ze er pijn van aan hun voeten, knieën en rug. Maar
schoenontwerper Manolo Blahnik vindt schoenen eigenlijk niet
belangrijk.
Juwelen & hoeden "Andere
accessoires zijn véél belangrijker. Als ik een vrouw zou zijn, zou ik
een maand lang hetzelfde dragen en alleen mijn hoed en handschoenen
veranderen. En de schoenen af en toe... maar eigenlijk maken juwelen
een outfit, niet de schoenen."
Plateauzolen Blahnik
(66) snapt de nieuwste schoenentrends ook niet. "Er zijn gewoon te veel
schoenen. Ik zeg aan mijn studenten altijd dat ze hoeden moeten
ontwerpen, geen schoenen. De meeste schoenen zijn zo vreemd of vulgair.
Die plateauzolen zijn vreselijk, ze zijn schreeuwerig en dienen alleen
om aandacht te trekken. Ik werk nooit met plateauzolen... of wacht, ik
heb dat in de jaren '70 geprobeerd maar het was een slechte ervaring."
Carrie Bradshaw Manolo
Blahnik is een grote naam voor fashionista's, maar bij brak pas echt
door bij het grote publiek door zijn eindeloze vermeldingen in de
populaire tv-serie Sex and the city. Hoofdpersonage Carrie Bradshaw is
geobsedeerd door schoenen, en meer bepaald door schoenen gemaakt door
Blahnik. Toch zal je ze niet vaak op straat of op kantoor tegenkomen:
aan de torenhoge schoenen hangt een pittig prijskaartje. (br.nina)
Terwijl gewone
mensen zich in het zomerweer dompelen, staat de modewereld al klaar met
de wintermode van het komende seizoen. Maar de lingerie van Selmark is
zo sexy en gedurfd, dat je het er prompt warm van krijgt. Drie
collecties hebben ze voor de komende winter : chianti, paolo en panther.
Een voorbeeld uit de Chianti-collectie.
De
flirterige Chianti-lijn laat zich opmerken door ingewerkte motieven en
borduursels. Alle beha's zijn verkrijgbaar in ivoor, huidskleur, zwart,
grijs en franboos.
De ondeugende Panther-collectie.
De stijlvolle Paola-lijn is vrouwelijk,
gedetailleerd en met zorg afgewerkt. Ze staat in ruw contrast met de
uitdagende Panther-collectie in verschillende kleuren als zwart en wit,
rood, fushia, goud en turquoise. Transparant borduursel en een
vernieuwende tijgerprint maken het sexy geheel af.
Cameron Diaz wil
duidelijk van haar brave imago af. Voor het Amerikaanse V-magazine
poseerde ze net als Madonna in de jaren '90 met een puntbeha,
laklederen dijenhoge laarzen van Prada en sexy hotpants.
Foto: V-magazine
Tatoeages Met
haar korte en platinablonde coupe moet zelfs met je twee keer kijken
voor je Cameron Diaz op de cover van V-magazine herkent. Dit in
combinatie een sexy puntbeha en valse tatoeages op de arm, lijkt de
actrice als twee druppels water op de Madonna van begin jaren '90.
Foto: V-magazine
Braaf meisje Cameron
Diaz staat bekend om haar brave look. Op de rode loper verschijnt ze
steevast met lange, klassieke jurken en houdt ze haar blonde kapsel
eenvoudig. Het is duidelijk dat ze met deze gewaagde en sexy fotoshoot
voor het modeblad haar imago wil bijsturen. Zelf zegt Cameron niet
langer een 'meisje' te willen spelen, daar is ze met haar 36 jaar te
oud voor. De actrice mikt vanaf nu enkel nog op ernstige rollen. (br.nina)
Omdat een gewaarschuwd mens voor twee telt ontwikkelde zonnemelkproducent Nivea enkele handige geheugensteuntjes en tips om de zomer veilig door te komen.
De juiste dosis zonnecrème is een streepje zonnecrème van je pols tot het topje van je middenvinger. Dit komt overeen met een koffielepeltje zonnecrème. Een handlengte crème is voldoende voor een arm of je gezicht, nek, en hals. Per been, voor je borst en buik moet je tweemaal deze hoeveelheid zonnecrème aanbrengen. Een handlengte zonnecrème van een volwassene komt overeen met ongeveer 15 keer sprayen met een zonnespray. De hoeveelheid die volwassenen dienen te gebruiken, is ook de aangewezen hoeveelheid voor kinderen.
Nog enkele handige tips: Kies een beschermingsfactor die past bij je huidtype. Breng de zonnecrème altijd royaal aan voor het zonnen. Breng de zonnecrème regelmatig opnieuw aan, minstens om de twee uur, ook na het zwemmen en afdrogen. Vermijd de intensieve middagzon tussen 11u en 15u en langdurige blootstelling aan de zon. Houd kinderen jonger dan twee jaar en babys uit de volle zon. Hun huid is immers nog niet voldoende gepigmenteerd op die leeftijd. Bescherm ze met kleding en gebruik een zonnemelk met een hoge beschermingsfactor voor de onbedekte delen.
In de Columbiaanse stad Cali werd een opmerkelijke modeshow gehouden voor lingerie en badpakken. De Angeles-modeshow (Engelenmodeshow) was caliente (warm). Hier enkele voorbeelden.
Christy Turlington is alweer te zien voor Yves Saint Laurent
Christy Turlington wordt het nieuwe gezicht voor Yves Saint Laurent. Het Amerikaans model zal de herfst- en wintercollectie promoten.
Het 40-jarige model maakte eerder al reclame voor Calvin Klein, Maybelline en Versace. Nu zal Turlington te zien zijn voor de nieuwe collectie van Yves Saint Laurent, ontworpen door Stefano Pilati. Het is vijf jaar geleden dat het model nog reclame maakte voor YSL.
Modebedrijven doen steeds meer beroep op oudere modellen. Zo kondigde model Twiggy onlangs haar terugkeer aan. Ook Linda Evangelista en Claudia Schiffer zijn nog actief als model.(br.she)
'Fat'-shionista's, vrouwelijke modefreaks met een maatje meer, hebben
ervoor gezorgd dat rondingen op de catwalk weer helemaal terug zijn.
Een nodig tegengewicht tegen de fameuze size zero-modellen die het
modebeeld nu domineren. Icoon van de beweging is Beth Ditto, zangeres
van The Gossip.
Mode
voor 'vollere vrouwen' heeft nu zelfs een eigen modeweek gekregen in
New York. De fuller-figured fashion week bewees dat er een markt
bestaat voor modieuze vrouwenkleren. New York kiest daarmee als eerste
modestad voor wat onvermijdelijk lijkt: ook toffe kleren maken voor
vrouwen die niet lijken op een kapstok. Bloggers pikken dat signaal
naar eigen zeggen ook op. "Rondingen zijn helemaal terug", meldt Diane
Dennis van 'Fat Girls like nice clothes too'.
Beth
Ditto bewijst dat vollere of zelfs dikke vrouwen ook heel modieus
kunnen zijn. In haar kielzog pleiten ook het grotematenmodel Whitney
Thompson, en zangeres Adele voor echte mode voor grote maten. Adele
verscheen zelfs in Vogue, dat jaren geleden Oprah Winfrey niet wilde
'omdat ze te veel woog'. Er is hoop voor iedereen. (br.hln)
De warme zonnestralen voelen heerlijk aan, en krikken ons humeur op. Spijtig genoeg zijn er ook nadelen aan het warme zomerweer, je zweet veel sneller en geurtjes krijgen vrij spel. Wij zetten enkele handige tips op een rijtje om transpiratie tegen te gaan en koel door de zomer te stappen.
Zweet is van nature geurloos maar door invloed van bacteriën krijgt het zijn typische 'zweetgeur'. De sleutel naar een minder zichtbare en ruikbare transpiratie is dan ook een goede verzorging. Zorg er steeds voor dat je haartjes netjes afgeschoren zijn onder je oksels, haartjes zijn namelijk de perfecte broeihaard voor bacteriën. Blijf tijdens de zomer ook ver weg van synthetische stoffen, zij laten je huid bijna niet ademen waardoor je sneller begint te transpireren.
Probeer bij je schoenkeuze steeds voor zalen op basis van koolstof te kiezen. Zij helpen geurtjes absorberen. Smeer ook dagelijks een beetje talkpoeder op je voeten en tussen je tenen, dit zal de transpiratie tegen gaan. Let op je voeding, want ook wat je eet bepaalt je transpiratieniveau. Blijf weg van te veel vetten en kruiden.
Kies voor een deodorant in spray- of stickvorm. Deze zijn efficiënter dan een nevelwater. Kijk bij de keuze steeds dat je deo aloë vera of katoen- en zijde-extracten bevat, deze hydrateren je huid zonder zo tot meer transpiratie aan te zetten.
David en Victoria Beckham maken samen reclame voor Emporio Armani. Het duo promoot de ondergoedlijn met een sexy fotoshoot.
De Beckhams werden gefotografeerd door de bekende fotografen Mert Alas en Marcus Piggott. Het duo werkte eerder al samen met David en Victoria Beckham, maar telkens voor een afzonderlijke fotosessie. Net zoals in andere reclames hebben de Beckhams er weer iets sexy van gemaakt.
De advertentie zal niet alleen verschijnen in tijdschriften, maar ook op reclameborden in New York, Los Angeles, Londen, Milaan, Rome, Parijs en Tokio. Hopelijk zorgen ze niet voor verkeersoverlast, zoals eerder gebeurde bij David Beckham. (br.she)
De jeanstrends voor 2009 vallen gemakkelijk samen te vatten: divers en
dus voor elk wat wils. In 2009 overheerst niet één soort jeans, maar
bestaan verschillende trendy stijlen naast elkaar.
1) Boyfriend jeans Een
van de meest opvallend (en minst flatterende) jeanstrends is de
zogenaamde 'boyfriend jeans'. Deze jeans heeft een rechte snit en een
flexibele stof. Hoe je deze jeans combineert, is in dit geval heel
belangrijk wil je er niet uitzien als een ballon. Kies voor een strak
topje of hemdje of een lang t-shirt dat netjes om je lijf zit.
Ballerina's of hakken zijn een go, sportschoenen een no-go. Als je deze
broek oprolt, doe het dan een beetje slordig
2) Gescheurde jeans Veel
populairder, zowel bij celebs als het publiek, is de gescheurde jeans.
Sommige kiezen voor een klein of goed geplaatste scheurtje, anderen
gaan all the way met een visgraat-scheur over de hele lengte van de
broek of een grote scheur bij de knie. Heel handig in tijden van
economische crisis, want nu kan je je 'kapotte' jeans gewoon nog wat
langer dragen. Combineer met een drukke print, een simpel wit t-shirtje
of een tuniek.
3) Leder jeans Deze
vreemde combinatie van een leren broek en jeans, is aan een
voorzichtige opmars bezig. Kan in skinny of bootcut en zou wonderen
doen voor ieders figuur.
4) De klassiekers Zowel de klassieke jeans, als de skinny jeans én de boot cut jeans zijn hip, hot en kunnen door elkaar gedragen worden. - de klassieke jeans
is in een donkere stof, een rechte snit en een redelijk breed bij de
middel. Hij heeft een metallic knoop en past zowel mannen als vrouwen,
behalve als ze korte benen hebben. Zij kiezen beter voor een jeans met
een hoge taille. Ook voor mensen die hun buikje willen wegsteken, omdat
deze jeans werkt als een korset. Niet vergeten ademhalen! - De bootcut jeans
kenmerkt zich door de wijduitlopende onderkant. Een beetje zoals
olifantenpijpen, maar dan minder extreem. Afhankelijk van de
accessoires is deze jeans casual, business of goed om uit te gaan. Kies
voor hakken, zeker als je korte benen hebt. Zijn je benen lang genoeg,
dan kunnen ballerina's of platte pumps ook, maar zeker geen slippers! - De skinny jeans
hoeft weinig uitleg: deze jeans is zo smal dat ze aanvoelt als een
tweede huid. Kenmerkend is ook dat je jezelf erin moet persen en eruit
moet pellen. Helaas: niet geschikt voor elke lichaamsbouw, zeker niet
voor vrouwen met een stevige kont of ronde billen. Dit seizoen draag je
ze in lichte kleuren tot halverwege de kuit, met losse tunieken of
lange truien.
5) Kleur De tijd dat
jeans alleen blauw was, ligt lang achter ons. De tijd dat rode, groene
of grijze jeans out was ook, want dit jaar kan je jeans kopen in élke
kleur je wil.
Chignons, een kleine vetkuif, krullen en strakke ultralange bobs, ... Het najaar belooft wel erg gevarieerd te worden. Wij zetten alvast de leukste foto's voor jullie op een rijtje!
Kappersketen Mods Hair neemt je zoals elk jaar op sleeptouw voor een winter vol verleiding. Van een ritje in een Rolls tot een bout losschroeven in avondkledij, de nieuwste najaarskapsels hebben het allemaal.
Mercedes
Mercedes is er voor wie van stijlvol lang houdt. Deze coupe wordt geknipt op 20 tot 25 cm onder de schouders. De dégradé begint op 3 cm onder de kin en loopt door tot de langste mèche op het midden van de rug. Het geheel is geknipt in punt door middel van verschillende schaarknipjes op de laatste 10 cm, om de punten naar buiten te laten vallen. Brush met ronde borstel. Herneem de halve lengtes met een plat ijzer en werk de punten naar buiten.
Giulia
Dit kapsel valt 5 cm onder de schouders, terwijl de voorste mèche wordt geknipt tussen neus en mond. Het hele kapsel wordt gedegradeerd door fijne knipjes, zodat dunne haren volume krijgen. Voor de glamourversie van Giulia: droog met de vingers, breng een beetje mousse lOréal Technique Expert aan en rol het hele kapsel op dikke rollers. Als het haar droog is, borstel het in alle richtingen en eindig met het hoofd omlaag. Wintertip: een opvallende slag in het haar met een zijdelingse beweging.
Ondine
Deze carré is een echte basiscarré, waarbij de lengte het succes van de coupe bepaalt. De basis wordt op 3 cm onder de kin geknipt, met rechte knippen. De haren worden niet gedegradeerd maar gewoon lichtjes geëffileerd na het in model brengen met een halfronde borstel zo valt dit kapsel altijd goed. Werk af met een vleugje gloss. Om de rechtse kant van het kapsel te benadrukken, neem je de twee voorste mèches en rond je deze lichtjes om te vermijden dat de carré naar een kant duikt. (br.she)
Justin Timberlake heeft voor de komende herfst en winter een nieuwe collectie ontworpen, in samenwerking met William Ranst. De kleren zijn superdraagbaar en 'normaal', zeker naar modenormen. Kortom: geen redenen om niet als zoete broodjes over de toonbank te gaan.
Topontwerpers als Dior en Nina Ricci storten zich op de moslimamodemarkt en creëerden enkele abaya's, zwarte doeken die over de kledij van moslima's worden gedragen. De modeontwerpers hopen hiermee de rijke moslimvrouwen te kunnen bekoren.
Een abaya is een soort van hoofddoek, die een groot gedeelte van het bovenlichaam bedekt. Een typisch moslimkledingstuk, dat slechts een beperkt aantal vrouwen aanspreekt. Toch storten modeontwerpers als Christian Dior, Nina Ricci, Alberta feretti en Blumarine zich gewillig op deze markt.
De ontwerpers creëerden zelfs een geheel eigen modeshow waar ze hun abaya's aan een select groepje vrouwen toonden. Volgens insiders hopen de designers hun dalende verkoopcijfers op te krikken door andere modemarkten aan te boren. (br.nina)
Het was al een tijdje bekend: de Britse zangeres Lily Allen wordt het uithangbord voor de nieuwe tassenlijn van Chanel. Nu is echter ook het eerste beeld van de nieuwe campagne uitgelekt.
Wie nog steeds dacht dat Karl Lagerfeld een grapje maakte toen hij zei Lily Allen als nieuwe uithangbord te willen, wordt met deze foto met zijn neus op de feiten gedrukt. Allen is er in een van haar prinsessenoutfits op te zien terwijl Lagerfeld de laatste finishing touches voor zijn promotiefoto's uitvoert. Ondertussen werd ook de naam van de tassencollectie bekend: coco Cocoon bags.
Wie Burberry zegt,
denkt aan het typische zwart, wit- en rode strepenpatroon. Destijds
gebruikt als voering voor hun trenchcoat, siert het sinds 1967 vrijwel
alle Burberry ontwerpen. Na de paraplu's, tassen, sjaals en schoenen,
verdienen nu ook de zonnebrillen het typische patroon.
Stijlelementen Volgens
het Britse modehuis moet je outfit helemaal op elkaar worden afgestemd.
Stijlelementen uit de kleding- en accessoirelijnen zie je binnen elke
collectie telkens terug. Bij de zonnebrillen is dat niet anders.
Gesp De
veren van zonnebrillen worden opgesmukt door de typische ruit en op
sommige modellen vind je de gesp terug die ook op schoenen en tassen
staan. Deze zogenaamde 'buckle' wordt in de beroemde tassenlijn van
Burberry veelvuldig ingezet en daarom wordt deze nu ook subtiel
gebruikt in het design van de brillen. Zelfs het etui laat er geen
twijfel over bestaan en krijgt het patroon mee.
Sweet Face, de kledinglijn van Jennifer Lopez, is stopgezet. De zangeres from the Bronx besloot een einde te breien aan haar kledingambities omdat deze simpelweg te verlieslatend waren.
De 39-jarige Lopez begon haar kledinglijn in 2003 met de nodige glitz and glamour. Een speciale MTV-reeks volgde de zangeres op de voet, zodat iedereen duidelijk kon zien dat Lopez bij het productieproces betrokken was en strikt toekeek dat de kledij haar stempel droeg.
Na een goede start kelderde de verkoop van de kledinglijn echter. De verliezen stapelden zich zelfs zo op dat Lopez besloot de kledinglijn te stoppen. Bij de aankondiging liet ze echter wel weten in de toekomst de collectie nieuw leven te willen inblazen.