Stormloop voor onderbroek die cellulitis doet verdwijnen
Stormloop voor onderbroek die cellulitis doet verdwijnen
Duizenden Britse vrouwen vochten gisteren voor een exemplaar van de
wonderonderbroek die cellulitis doet verdwijnen in het grootwarenhuis
John Lewis. De slip is zo populair omdat het wetenschappelijk bewezen
is dat hij je slanker maakt.
Uitverkocht De
wonderonderbroek van het merk Scala bij de keten John Lewis kost
ongeveer 30 euro en was gisteren in een mum van tijd uitverkocht. In
mei lag de eerste lading in de winkels, maar omdat duizenden vrouwen
met lege handen achterbleven, besloot de keten 40.000 nieuwe exemplaren
te bestellen die gisteren in de rekken lagen. Maar deze waren ook weer
na enkele uren leeg en niet veel later verschenen ze op eBay aan meer
dan 70 euro per stuk. Groot-Brittannië is dus echt in de ban van dit
kledingstuk.
De onderbroek die de stormloop veroorzaakte.
Vet smelt weg In de stof van
het ondergoed zitten kristallen die warm worden bij contact met de
huid. De warmte zou de circulatie in klassieke probleemgebieden als de
dijen, kont en buik verbeteren. Zo helpt het kledingstuk de vetcellen
weg te smelten tot een vloeistof die dan wordt afgevoerd door de lever.
Uit onderzoek bij 50 vrouwen bleek dat het kledingstuk echt helpt om
centimeters kwijt te raken, de effecten zijn na 12 maanden nog merkbaar
als je tijdens het dragen op je voeding let en regelmatig sport. Ook
bleek dat 82 procent van de vrouwen duidelijk minder cellulitis had.
Een op drie vrouwen geeft toe al eens kleren terug naar de winkel te
hebben gebracht nadat ze gedragen waren. Dit 'freestylen' bespaart hen
veel geld en te veel chique kleren die ze amper kunnen dragen. Tien
procent doet het zelfs elke keer na een trouwfeest, bal of chique
personeelsfeest.
Niet kunnen betalen De
belangrijkste reden voor dit 'vals spelen' is voor drie kwart omdat ze
zich niet kunnen veroorloven wat ze hebben gekocht. De rest doet het
voor de kick. 19 procent voelt zich daar schuldig over, 25 procent
vindt het 'totaal aanvaardbaar'.
Gemiddeld 80 euro Het
gemiddelde Freestyle-item kost 80 euro en wordt meestal in de grotere
ketens gekocht. 8 procent stuurt kleren terug naar een postorderbedrijf
na ze te hebben gedragen. De cijfers kwamen naar voren na een Brits
online marktonderzoek bij 3.000 vrouwen.
Risico's Het
freestylen is niet zonder risico, en niet bepaald omdat de winkel de
jurk niet wil terugnemen. Zo vertelde een vrouw dat iemand het
prijskaartje in haar jurk van 230 euro zag, het er af trok en haar gaf.
Ze dacht haar een plezier te doen maar niets was minder waar. Een
andere vrouw maakte het zo wild op een feestje dat ze haar dure jurk
scheurde, en dus onmogelijk kon terugbrengen.
Roekeloos en lef De
woordvoerder van het onderzoek was niet te spreken over het fenomeen.
"Dit toont hoe roekeloos vrouwen zijn als het over shoppen gaat. Iets
kopen en later beseffen dat het je niet past of je ding niet is, is
één, maar iets kopen waarvan je weet dat je het gaat terugbrengen nadat
je het hebt gedragen: daar heb je wel lef voor nodig! Verkopers zouden
slimmer moeten worden en niet zomaar alle kleren terugnemen."
Verfrommeld Ook
al omdat de staat waarin vrouwen de kleren terugbrengen niet altijd dat
is. Zo laat tien procent de jurken verfrommeld op de vloer liggen 's
nachts, nog eens tien procent gaf toe dat de kledij stonk naar
sigaretten en twee vrouwen hadden zelfs de moed een jurk terug te
brengen terwijl ze er drank over hadden gemorst. Vier procent laat de
jurk dan ook eerst schoonmaken bij de droogkuis voor ze hem
terugbrengen. (br.hln)
Lindsay Lohan poseert voor het Italiaanse modemerk Fornarina. In een verrassend eenvoudige shoot komt Lilo onwerelds en glamoureus naar voren wegens het aangepaste kleurgebruik. Roze, blauwe en paarse tinten maken van La Lohan een Barbie en een diva.
Schoonheidscentra zien steeds meer mannen over de vloer
komen. Vooral ontharingen zijn erg populair bij de mannelijke
adonissen. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nederlandse Anti-Aging
Centre.
In de eerste zes maanden van 2009 waren ruim 30% van de
bezoekers van schoonheidscentra mannen. In 2008 lag dat cijfer ruim de
helft lager met 15%. Mannen geven zowel sociale redenen als
schoonheidsidealen op als oorzaak van hun bezoekjes aan de
ontharingsdeskundige.
Het toenemende aantal mannelijke bezoekers brengt ook de nodige
veranderingen binnenin het schoonheidscentrum teweeg. Zo zijn mannen
meer geïnteresseerd in een volledige ontharingskuur, gaan ze sneller
voor permanente ontharing en willen ze bij elke procedure een volledige
uitleg krijgen.
Altijd al willen weten hoe het zou zijn om met Halle Berry naast je zij te lopen? Die belevenis kunnen we je spijtig genoeg niet beloven. Wat we wel in voorraad hebben is het eerste parfum van de actrice. Dat volgens haar volledig haar geur is.
"Al sinds jaren creëer ik mijn eigen persoonlijke parfums door te mengen en verschillende parfums over elkaar heen te dragen. Zo probeerde ik een unieke en originele geur te bereiken. Het is een geweldige manier van zelfexpressie", aldus Berry.
Halle by Halle Berry is een eigentijds en sensueel parfum met een unieke houtachtige, oosterse harmonie. De geur symboliseert Halle's natuurlijke schoonheid en veelzijdige persoonlijkheid.
Halle's favoriete ingrediënten, waaronder heldere mimosa en vijgenbladen, zorgen ervoor dat de vrouwelijke schoonheid wordt benadrukt. Kenmerkend voor dit parfum is de bijzondere textuur, vloeibaarheid en tastbaarheid. De tintelende en sensuele ingrediënten vermengen zich met elkaar op een speelse manier, waardoor een verleidelijke fusie ontstaat die alle zintuigen doet prikkelen.
Halle by Halle Berry is verkrijgbaar vanaf 1 oktober bij warenhuis, parfumerie en drogist.
Wild haar, een zweetband, plastic oorringen, grote armbanden : de 80s-revival heeft nu ook haar weg naar de catwalk én de badmode gevonden. Hier toont Monica Wise haar nieuwe collectie voor het badmodemerk L*Space op de Mercedes Benz Fashion Week in Miami.
39 is ze intussen, maar poseren kan Naomi Campbell nog als de beste.
Dat bewijst de zwarte modegodin in de nieuwste reclamecampagne van
parfummerk D&G. Haar voornaamste troeven verbergt de hitsige
verleidster hier achter haar haarlokken en gemanicuurde handen, maar
het totaalplaatje kan nog best bekoren. Het is in ieder geval eens wat
anders dan dienstmeisjes bekogelen met een telefoon...
Combineerde je
ooit al sneeuwlaarzen met een frisse zomerjurk of een bikini met een
muts? Net als bij kledij heb je zomer- en wintervarianten van parfums.
Zet je daarom niet voor gek door in het verkeerde seizoen het verkeerde
geurtje te dragen.
Zware
parfums zijn bedoeld voor gezellige winteravonden, maar draag ze niet
op strand waar ze zich mengen met de geur van zonnemelk. We maakten een
lijstje van de beste zomerse geurtjes:
- Rose Nuit de Mai van L'Occitane heeft houten ondertonen en een handige verpakking, wat handig is om in je toilet- of handtas te steken.
Rose Nuit de Mai van L'Occitane
-
Wie lichtere geuren verkiest, zal zich kunnen vinden in de Cucumber
Splash van Marc Jacobs. Een geur die hetzelfde gevoel geeft als een
verfrissende douche op een hete middag.
- Vrouwen die houden van
de geur van citrus, zullen weg zijn van Infusion de Fleur D'Oranger van
Prada. Het is een mengeling van mandarijnolie en oranjebloesem.
Infusion de Fleur D'Oranger van Prada
-
Onlangs lanceerde Chanel zijn nieuwste parfum Beige. Het is een frisse
bloemengeur waarin je ook wat honing herkent, goed voor vrouwen van
alle leeftijden.
Beige van Chanel
- Cherry Blossom Aqua Allegoria van Guerlain is ook een heel frisse geur met een snuifje perzik.
Deze
zomer mag je nog zo'n mooi zomerjurkje, trendy zonnebril of elegante
sandalen aantrekken, een fris zomers parfum maakt het geheel pas
helemaal af. (br.nina)
Kan make-up in de
zon? Zeker wel, al doet de warmte alle smeerseltjes sneller verdwijnen.
Door te transpireren, smelt of loopt je make-up sneller uit. Wil je op
het strand hier en daar toch nog wat verdoezelen of er nog beter
uitzien, helpen deze tips om smeltvrij te smeren.
-Make-up op oliebasis
is meer water- en transpiratieproof dan deze op waterbasis. Bewaar
voorts je make-up op een koele, donkere plaats. Laat deze niet
slingeren in de volle hitte, best bewaar je foundation in de koelkast
of in een koelbox. Tip: Reinig je gezicht voordat je make-up aanbrengt.
Bij een vettige huid, loopt make-up in de zon nog sneller uit.
-Naast foundation, is ook lippenstift
uiterst gevoelig voor de hitte. Kies getinte lipbalm of lipgloss in
plaats van dekkende lipstick, koop er ook eentje met uv-filter. Zo sla
je twee vliegen in één klap. Een gesmolten stick kan je nog wel
gebruiken, als je deze een paar uur in de koelkast legt.
-Ook kohlpotlood en oogschaduw
zwichten voor de warmte. Gelukkig bestaat er veel make-up met een
uv-filter op de markt: foundations, maar ook mascara's, kohlpotloden,
eyeliners en verschillende merken oogschaduw. Gebruik deze iin de zon,
zo ben je meteen beschermd.
-Heel makkelijk te vinden is waterproof mascara.
Uiteindelijk zijn alle make-up in waterproofversie te verkrijgen,
alleen beschikt mascara ongetwijfeld over het ruimste aanbod.
-Gelukkig hebben we tijdens de zomer minder make-up
nodig. Als je een zomers tintje hebt, sta je mooier met minder. Gebruik
je toch make-up, smeer dan eerst je gezicht in met zonnecrème. Deze
beschermt niet enkel tegen de zon, maar laat ook alles beter zitten.
-Spray 's ochtends en enkele keren per dag, fixing water
op je gezicht. Dat is bijvoorbeeld van Evian te koop. Het werkt niet
alleen verfrissend, maar zorgt er voor dat je make-up veel langer
blijft zitten.
Waar
iedereen zich vroeger vol verwachting opmaakte voor de nieuwe tassen
die geshowd werden op de catwalk in Milaan en Parijs, zijn alle ogen nu
gericht op de schoenen.
Zo ook het nieuwe herfst/winter 2009/2010 seizoen, dat uitpuilde van het hoge, kunstige en exteme voetenwerk.
Thigh-high
boots is bij uitstek de meest geziene schoenentrend, en ook de ultra
hoge plateauzool blijft in, aangevuld met jaren 80 invloeden en de
goed versierde hak zoals gezien bij Givenchy: veren & studs.
Hoogtepunt
voor schoenenconnaisseurs dit seizoen zijn ongetwijfeld de schoenen van
Nina Ricci. Olivier Theyskens liet zijn modellen twee keer zo lang
lijken door ultra hoge plateaus die de modellen lieten zweven op de
bal van hun voet. (br.style today)
Modellen die paraderen met gebleekte of verwijderde wenkbrauwen: het
lijkt een nieuwe trend binnen de fashionindustrie. Op de catwalks en op
reclamecampagnes lijken de beauties zonder wenkbrauwen eerder op
aliens.
Modellentrend Het
Braziliaanse supermodel Adriana Lima staat bekend als een van de meest
sexy vrouwen. Waarom wil iemand, die gezegend is met een
supervrouwelijke schoonheid, haar wenkbrauwen bleken? Op slag lijkt ze
minder verleidelijk. Heel wat van haar collega's doen hetzelfde: ook de
modellen in de Givenchy campagne bleken of verwijderen hun wenkbrauwen.
Op de Balanciaga en Prada catwalks lijken vreemde,
science-fictionachtige figuren te paraderen. Het Nederlandse model Lara
Stone speelt een pioniersrol met deze trend. De look, die ooit door
Mona Lisa als Elizabeth I werd gedragen, doet het weer helemaal.
Waarom?
Aseksueel Zonder wenkbrauwen
worden mannelijke en vrouwelijke gezichten meer uniform. Sommige
modekenners zien daarin de reden: mannen en vrouwen voorstellen als
aseksuele, uniforme wezens.
Economische crisis Ook
de crisis speelt, hoe kan het ook anders, een rol: nadat we onze lippen
hebben opgespoten, onze neuzen gepierced, rimpels weggewerkt, ogen
lieten eyelineren, waarom niet onze wenkbrauwen wegwerken? Je
wenkbrauwen wegwerken geeft een dramatisch nieuwe look, gaande van
expressieloze tot seksloze, robotachtige verschijningen. In tijden van
economische crisis, krijg je een nieuwe look voor de prijs van een
bleekmiddel of een goed pincetje. Een designeroutfit kan er immers niet
meer af.
Natuurlijke schoonheid Anderen
zien de trend met lede ogen aan. "Vergeet niet dat de wenkbrauw een
functie heeft binnen het gezicht", weet make-up artist Alberto Esteban.
"Het geeft evenwicht tussen je gezicht en de ogen. Het is alsof je een
prachtig schilderij ziet zonder frame of erger nog, in een lelijk
frame. Geen wenkbrauwen gaat ten koste van je natuurlijke schoonheid.
Ogen kijken verloren en levenloos zonder wenkbrauwen, ze geven karakter
en persoonlijkheid aan het gezicht".
Emotiemeter "Modellen
met geschoren wenkbrauwen missen twee belangrijke dingen: de garantie
dat ze comfortabel kunnen kijken en seks-appeal", stelt Daniel Mc
Neill, auteur van The Face: A Natural History'.
"Wenkbrauwen
houden niet enkel de ogen helder en comfortabel omdat ze vuil, zweet en
regen ophouden, ze signaleren emoties en oprechtheid. Ze zijn
belangrijk in de lichaamstaal. Angst of paniek kan je aflezen aan de
wenkbrauwen, zelfs verrassing en boosheid kan je merken. Wenkbrauwen
zijn belangrijk om emoties te onderkennen".
Seks-appeal Even
belangrijk, en zeker voor dames, zijn wat ze doen voor je seks-appeal.
Tijdens een onderzoek aan de Universiteit van Louisville werden
mannelijke studenten gevraagd om een beschrijving te geven over hun
ideale vrouw. Een hoge wenkbrauw speelt een voorname rol. Alle mannen
uit alle culturen en achtergronden zien graag een gebogen wenkbrauw,
die geeft een frisse teint, en duidt op hoge oestrogeenniveau's. Een
indicator van gezondheid en vruchtbaarheid. (br.hln)
De Australische diva Kylie Minogue gaat nu ook een mannenparfum op de markt brengen. Inverse for Men is vanaf september beschikbaar in Australië, Groot-Brittannië, Duitsland en Nederland.
"Met deze limited edition wil ik een ode brengen aan de mannen in mijn leven, stuk voor stuk complexe, kleurrijke karakters", aldus Kylie. "Heel wat mannen vroegen mij trouwens al eerder wanneer ik eens een parfum voor hen zou uitbrengen, dus heb ik besloten om dat ook effectief te doen."
Drie jaar geleden introduceerde Minogue al een vrouwenparfum: Darling. "Puur zakelijk is dit mannenparfum uiteraard een risico, weinig vrouwelijke celebritys brengen immers parfum voor mannen op de markt", weet Steve Mormoris van Coty Beauty, het bedrijf achter het nieuwe geurtje. "Maar Kylie telt haast evenveel mannelijke als vrouwelijke fans, dus dit moet wel lukken. Veel vrouwen gebruiken tegenwoordig trouwens ook mannenparfums."
Het Spaanse model Andrés Velencoso Segura wordt het gezicht voor het parfum.
In Parijs vond de Haute Couture Fashion Week weer plaats. Drie dagen lang toonden grote ontwerpers als Valentino waar het in de mode echt om draait: fantasie, dromen en ongekende luxe.
Elk seizoen stellen we onszelf de vraag: welke kleuren zijn hip en hoe kunnen we onze accessoires en make-up daarop aanpassen. Wij helpen je graag op weg en zetten de leukste make-uptrends van deze zomer op een rij.
Wie houdt van lollypopkleurtjes kan deze zomer total loss gaan. Azuurblauwe en appelgroene tinten zijn namelijk helemaal hip op je ogen. Let er wel op dat je ze steeds in laagjes aanbrengt, en de wenkbauwbogen aanzet met een licht, doorschijnend kleurtje. Anders creëer je al snel een kermiseffect.
Ook deze zomer scoort de nudelook nog erg goed, zij het dan als basis voor je gezicht. Je foundation moet dus best niet tien tinten donkerder zijn dan je originele huidskleur, een lichte dekking is meer dan genoeg.
Volle wenkbrauwen zijn weer helemaal terug van weggeweest. Voor een Brooke Shields look, zet je de wenkbrauwen eerst aan met een wenkbrauwpotloodje en ga je er daarna nogmaals over met een beetje oogschaduwpoeder.
Je lippen moeten schitteren. Ga voor een doorschijnende lipgloss, zo haal je niet de aandacht weg van je ogen, maar laat je je lippen toch niet volledig in de kou staan. (br.she)
Begin dit jaar gingen 12 onbekende, maar getalenteerde en gedreven ontwerpers de uitdaging aan om week na week hun creativiteit, visie, vakmanschap en modetalent te bewijzen in De Designers. Gedurende het ganse parcours werden de kandidaten gevolgd door gastvrouw Evi Hanssen en werden hun creaties beoordeeld door de vaste juryleden -ontwerper Christophe Coppens, modejournaliste Veerle Windels en JBC chief buying officer Ann Claes- en door gastjuryleden uit de fine fleur van de Belgische modewereld.
An Buermans uit Antwerpen haalde de finish en kreeg zo verschillende sleutels in handen om het te maken in de modewereld: een eigen collectie ontwerpen die daadwerkelijk in de winkelrekken kwam te hangen, publicatie van haar ontwerpen in de modespecial van Weekend Knack en een job als fashion designer.
De eerste collectie van An -een lentecollectie met vrolijke kleuren en bonte prints als rode draad- was op enkele dagen uitverkocht en inmiddels is ook haar zomercollectie uit.
We willen een vervolg brengen op De Designers en openen hierbij dan ook de zoektocht naar Vlaanderens nieuwste modetalent. Wil jij net zoals An Buermans je modedroom realiseren? Droom je ervan om je eigen collectie in de winkelrekken te zien hangen? Is kleren maken je passie en ontwerpen je leven?
Schrijf je dan nu in via de website!
Voor de videoclip voor de nieuwe single 'Sweet Dreams' stond Beyoncé er
op nagelringen te dragen van Bijules-ontwerper Jules Kim. "Er was mij
gevraagd vier nagelringen te ontwerpen voor Beyoncé die uniek en
speciaal waren. Ze zijn bezaaid met diamanten en de ogen zijn gemaakt
uit robijnen." Het prijskaartje was een malse 25.000 euro, wat Beyoncé
naar het schijnt 'met plezier' betaalde.
Bebaraoque nylons zijn de andere grote hit.
De
nagelring, een juweel dat je nagel bedekt en je als een ring over je
vingertop schuift, is 'the next big thing' in Hollywood. Of het een
grote hit wordt, durven wij te betwijfelen. Dan maakt deze trend meer
kans: de nylons met prints van het Schotse merk Bebaroque nog niet
gezien. Zowel Kylie als Britney zijn fans.
Kersvers mode-icoon Beth Ditto was boos omdat ze geen leggings vond die
om haar welgevormde dijen en kont bleven zitten. Daarom ontwierp ze er
zelf. Trots kondigt ze aan: "Deze leggings voor vrouwen met een maatje
meer zullen het leven veranderen".
Niet samenpersen, niet uitpuilen Het
geheim zit in begrijpen waar dikke vrouwen mee worstelen, iets waar de
voluptueuze Ditto over kan meespreken. "Als je dik bent, moet de
legging helemaal tot onder je borsten komen. Op die manier voel je je
zeker dat hij niet afzakt én creëer je een zachte lijn. Niet dat het
allemaal samengeperst wordt, maar er puilt ook niets beschamend
tussenuit."
Flatteren De collectie van Ditto
wordt uitgebracht door de Britse keten Evans. Naar het schijnt was het
supermodel en ontwerpster Kate Moss die Ditto voorstelde aan Evans.
Ditto houdt van mode en houdt een vurig betoog over ontwerpen voor
dikke vrouwen die flatteren.
Andere snit "Het
is een heel serieuze zaak voor mij. De vormen voor een dikke vrouw zijn
helemaal anders. Zelfs de winkels voor grote maten hebben het mis.
Sommige van mijn ontwerpen werden sceptisch bekeken bij Evans, maar ik
zei: 'Vertrouw me'. En toen ze het bij het model zagen, zeiden ze: 'Oh,
we begrijpen het'."
De kledij ontworpen door Ditto is verkrijgbaar op deze website. (br.hln)
Leder kan perfect een tweede leven
leiden vanwege zijn duurzaam- en kneedbaarheid. ReMade USA maakt daarom
mooie handtassen van gebruikt leder. Het leder werd gesprokkeld uit
kringloopwinkels en tweedehandsshops. Ook de autoindustrie en
meubelzaken raken er hun restjes kwijt.
Eigen jas ReMAde
heeft intussen ongeveer 15 verschillende modellen op de markt die
online te bestellen zijn. Wil je je eigen leder een tweede leven geven,
dan kan dat. Op eenvoudige vraag maken ze van je eigen lederen vest een
designtas, gebaseerd op de huidige modellen. Zijden sjaal De
tassen worden ambachtelijk gemaakt in San Francisco. Voorzien van een
serienummer en binnenin afgewerkt met een zijden sjaal, wordt elke tas
een uniek exemplaar. Prijzen schommelen van ongeveer 100 euro tot 270
euro, transportkosten niet meegerekend. www.remadeusa.com
Op de catwalks in Rome valt dezer dagen heel wat zwierige haute couture waar te nemen. Zoals van deze ontwerper Gattinoni, die zijn jurken afwerkte met een overdaad aan ruches.