In Cannes is modekoning Ted Lapidus overleden. Hij werd 79 jaar. Dat heeft zijn zus, Rose Torrente-Mett, bekendgemaakt. Lapidus leed al al enkele jaren aan leukemie en overleed aan ademhalingsproblemen.
Ted Lapidus is in 1929 geboren en studeerde onder meer in Tokio. In de jaren vijftig werkte hij voor verschillende bekende modehuizen, onder meer voor Christian Dior.
In de jaren 60 lanceerde hij zijn eigen modehuis Ted Lapidus. Hij profileerde zich als innovatieve haute couture-ontwerper en lanceerde onder meer de uniseks look, de safari look en de marineblazer.
Als persoonlijk ontwerper heeft de Fransman onder anderen Frank Sinatra, Brigitte Bardot en The Beatles aangekleed.
Het merk Ted Lapidus is tot op vandaag een grote naam in de modewereld. Het modehuis produceert ook accessoires als sierraden, parfums en horloges.
Begin de jaren 80 nam zijn zoon, Oliver Lapidus, de artistieke leiding van het modehuis over van zijn vader.
Voor een feestelijke outfit is een
paar 'high heels' de kers op de taart. Alleen, hoe kom je de avond door
zonder pijnlijke voeten? Trek die stiletto's gerust aan, met deze tips
overleef je elke feestavond.
-Hoge
hakken maken je benen langer, je kuiten slanker en geven een charmante
look. De vraag is hoe lang je het volhoudt zonder pijnlijke voeten? Een
oplossing: gebruik partyfeet in je schoenen. Dat zijn
gelkussentjes die je onder de bal van je voet plaatst. Door de zachte
gel wordt de druk minder en krijg je geen branderig gevoel.
-Je voeten vragen regelmatig verwennerij. Dat kan met een voetenbadje en voetencrème
, zo blijven ze zacht, krijgt eeltvorming geen kans en heb je minder
last van knellende tenen. Ook vermoeide voeten krijgen zo een boost.
-Je teennagels eisen een regelmatige knipbeurt. Te lange nagels doen je schoenen krapper zitten. Ook kunnen teennagels ingroeien als je te krappe schoenen draagt.
-Een paar reserveschoenen is geen luxe. Neem er een paar mee of denk eens aan de opvouwbare schoenen die handig in de handtas te stoppen zijn.
- Steeds in dezelfde houding staan, is nefast om je voeten nog meer te voelen. Wissel regelmatig van houding, anders blijf je steeds op één voet staan en krijg je uiteindelijk pijn in de voeten.
- Voel je pijn opkomen? Beweeg, wandel wat rond of dans: het kan helpen om de eerste pijn te verlichten of de pijnlijke drukpunten de baas te blijven.
- De juiste maat
is zeer belangrijk. Te grote schoenen, geven je voeten niet voldoende
steun. Zo glip je er ook steeds uit. Op die manier ga je bij het lopen
nog meer steun zoeken en neemt de kans op blaren of pijn alleen maar
toe.
- Pas je houding aan. Op hakken loop je
anders en meer vanuit je heupen. Dit gaat praktisch als vanzelf, maar
door deze juiste loophouding verbeter je ook de balans en druk op de
voeten.
- Zoek een zachtere ondergrond. Moet
je een tijdlang recht staan, zoek dan een tapijt of gras om langer
recht te staan. Zo komt er minder druk op de bal van je voet en krijg
je minder snel last van pijnlijke voeten.
- Een stabiele hak
kan net zo stijlvol zijn. Zeker als je het een tijdje vol moet houden.
De schoen voelt niet alleen stabieler, je wiebelt ook minder en gaat
minder snel door de enkels. Een rubberen hak is helemaal zachter om op
te lopen. (br.Nina)
Christina Aguilera krijgt miljoen voor kledinglijn
Christina Aguilera krijgt miljoen voor kledinglijn
Topshop-eigenaar Philip Green heeft
Christina Aguilera benaderd voor haar eigen kledinglijn bij de Britse
winkelketen. De Amerikaanse zangeres zou ruim één miljoen euro
ontvangen voor het ontwerpen van haar eigen collectie.
Als
Aguilera op het verzoek ingaat, is zij niet de enige beroemdheid met
haar eigen lijn bij Topshop. Topmodel Kate Moss ging twee jaar geleden
in zee met de winkelketen en ontwierp sindsdien acht collecties. Vorige
week werd bekend dat ze haar contract met de keten met drie jaar heeft
verlengd. (br.hln)
Vier op de tien Belgische vrouwen in ronduit ontevreden met hoe ze
eruit ziet op foto. Dat bleek uit een rondvraag van Dove. Het
cosmeticamerk trok de straat op en vroeg het aan voorbijgangers. "Als
je een foto van jezelf ziet, wat denk je dan?" 'Dat anderen mensen er
beter uitzien', 'dat ik niet fotogeniek ben' of 'dat ik meestal niet
tevreden ben', luidde het antwoord.
De
ondervraagde dames hadden het meest op te merken over hun haar en hun
gezicht. Ook te dikke buiken en billen en de 'foute hoek' werden
aangestipt.
Mama was mooi Nochtans vinden
deze vrouwen dat hun moeder er op hen leeftijd 'heel mooi' uitzag.
'Heel naturel', 'ze had zo'n mooie lach', ze was jong, spontaan, had
een gave huid. De mama was op hun leeftijd kortom knapper dan zijzelf.
Over tien jaar is alles okee Tot
slot vroeg Dove de vrouwen of ze zich over tien of twintig jaar wel
knap zouden vinden. Ja dus. Eén vrouw merkte intelligent op: "Vrouwen
hebben de neiging te focussen op fouten die voor andere mensen
onopgemerkt blijven."
De kledingwinkels in ons land
hebben alweer een slechte winterverkoop achter de rug, schrijft de
krant Het Nieuwsblad op Zondag. "De omzet daalde met bijna 4 procent,
wat van 2003 geleden is", zegt ondernemersorganisatie Unizo.
Financiële crisis Dat
de Vlaming door de financiële crisis zijn vinger op de knip houdt,
weten nu ook de kledingwinkels. Volgens een enquête van Unizo en haar
dochterorganisatie Mode Unie ligt de omzet van de winterverkoop
(augustus-december) dit jaar nog eens 4 procent lager dan 2007, wat ook
al geen succesjaar was. "Toch is het van 2003 geleden dat de
winterverkoop nog zo zwaar tegenviel", zegt Unizo.
"Dramatisch slechte maanden" Zeven
van de tien ondervraagde modewinkeliers ondervonden de crisis aan den
lijve. "Amper een op de vijf winkeliers is er de voorbije winterverkoop
in geslaagd zijn omzet een beetje te doen stijgen in vergelijking met
vorig jaar. Vooral september en november waren echt dramatisch slechte
maanden voor de kledingwinkels. Gelukkig voor de winkeliers hebben
oktober en vooral de laatste weken van december de verkoopscijfers nog
wat rechtgetrokken." Of de verkoop zich in 2009 herpakt, is op dit
moment nog onduidelijk. "In de modesector hebben we sinds 2000 altijd
drie magere jaren gekend, gevolgd door drie goede. Als we die tendens
doortrekken, wordt 2009 helaas ook een slecht jaar, na omzetdalingen in
2007 en 2008."
Geen beterschap met koopjes Alvast
de koopjesperiode, die start op zaterdag 3 januari, lijkt volgens de
Unizo-enquête geen droomstart te worden voor 2009. Ook hier voorspelt
de sector een omzetdaling, weliswaar maar van zo'n 1,6 procent. Maar in
deze crisistijden weegt zelfs een dergelijke daling behoorlijk door,
zeggen de winkeliers. (br.hln)
De baard is helemaal terug, toont ook Prins William
Prinsen Harry en William, de laatste mét.
Russell Crowe, hoeveel stoerder kan het worden?
Leonardo DiCaprio is nog aan het oefenen.
Hij is helemaal
terug, de baard! Nooit volledig weggeweest, maar toch, het aantal
celebs dat gaarne met zijn al dan niet volgroeide kinhaar pronkt, neemt
toe. Onder hen, in navolging van onder meer acteurs Russell Crowe en
Leo DiCaprio, ook Prins William, zoals u op de foto kan zien. Gekiekt
toen hij samen met zijn broer Harry de kerstdienst in het Sandringham
Estate in Norfolk verliet.
Stoer Het
cliché wil nog steeds dat baardgroei ervoor zorgt dat het gezicht
erachter stoerder overkomt. Luiheid zou anders ook een goede reden
kunnen zijn, menen we. Volgens kenners is de nieuwe look van Prins
William alvast geslaagd, omdat zijn imago best wat stugger mocht. Een
ideetje voor Yves Leterme? Dames, oordeel zelf !
Wie dacht dat superhoge stiletto-hakken enkel iets voor in series à la
Sex and the city was, heeft het mis. In New York is de overgrote deel
van het aanbod voorzien van een superhoge hak, meestal smal maar soms
ook iets steviger. En ook de catwalken bulken ervan, zowel in New York,
Londen als Milaan. Het zou ons verbazen als Parijs een uitzondering zou
blijken.
Hét van hét Hakken
zijn dan ook het nieuwe statussymbool voor schoenenliefheb(b)(st)ers.
Niet de naam (dag Manolo Blahnik of Jimmy Choo), de kenmerkende rode
zool (Christian Louboutin) of de vorm speelt een rol, maar wel de
hoogte van de hakken.
Meer dan 10 centimeter En
met hoog bedoelen we écht hoog: meer dan tien centimeter en liefst
eerder 15 of 17 centimeter. Je evenwicht vinden is op deze schoenen al
niet gemakkelijk (we voorspellen een ongeziene toename aan enkelbreuken
en voetblessures), laat staan dat je wandelt van je auto naar je
kantoor.
Je voet zit in een rare positie gewrongen en pijn in
tenen, knieën en zelfs de rug lijkt onoverkomelijk. Maar het doet wel
wonderen voor de optische lengte van je benen.
Steun Om
steun te bieden, of toch de illusie ervan, hebben de meeste van deze
superhakken met een (iets) dikkere zool en riempjes die je voet 'vast'
kunnen zetten.
Steun kan je ook gebruiken als je de prijzen
van deze hebbedingen ziet: voor de designerhakken tellen je gemakkelijk
500 euro neer, maar ook de goedkopere versies gaan algauw naar 150 euro
per paar. Best veel voor schoenen waar je nauwelijks op kan lopen en je
waarschijnlijk veel gaan kosten aan dokters en voetmassages... (br.Nina)
Het geheim achter perfecte lokken van Jessica Simpson
Het geheim achter perfecte lokken van Jessica Simpson
Stylist van Jessica Simpson Ken
Paves klapte uit de biecht en verklapte het geheim achter het perfecte
kapsel van Jessica Simpson: de blonde celeb wast blijkbaar zelden haar
lokken.
Gezonde lokken Ken
Paves raadde ooit Jessica aan haar lokken niet te vaak te wassen om ze
gezond te houden. Hij bedoelde een paar keer per week, maar Jessica
ging een stapje verder en doet dit slechts enkele keren per maand. Om
het tussendoor te verzorgen spoelt ze wel haar kapsel met een
conditioner, meldt Styletoday.
Maar geef toe, het kapsel van
Jessica is altijd perfect gestyled. Dus misschien toch een handige tip
om zelfs eens uit te proberen. (br.hln)
De fitnesstrends voor 2009 zijn
veelbelovend, aan je conditie werken was namelijk nog nooit zo leuk.
Mall walking komt uit Amerika overgewaaid en houdt in dat je intensief
wandelt in een winkelcentrum. Het wordt volgens Nederlands trendwatcher
Duco Bauwens de hype van het komende jaar.
Trendy In
Amerika heb je haast in elke stad of dorp een groot winkelcentrum of
ook wel mall genoemd. Daar startte het mall walken, maar ook in
Groot-Brittannië is het al tot een trend uitgegroeid, meldt De
Telegraaf. Daar bieden de winkelcentra aangepaste wandelprogramma's
aan, in België zal je echter nog even moeten wachten op dit soort
initiatieven. Het voordeel van een winkelcentrum is de aangename
warmte, mall walking is daarom de ideale wintersport. De bedoeling is
dat je in een groot winkelcentra kilometers aflegt, ondertussen kun je
je ogen de kost geven aan de mooiste kledij. Het is wel verboden om bij
etalages stil te blijven staan en of te stoppen voor een snack.
Enkele tips Je
kunt deze sport alleen of met zijn twee beoefenen. Om een goede
work-out te hebben, zou je 6.000 stappen moeten zetten in het
winkelcenter, dan verbrand je meer dan 200 calorieën. Om jezelf niet te
veel in verleiding te brengen bij de snackbars zorg je er best voor dat
je iets licht gegeten hebt voor je aan je tocht begint. Ga ook shoppen
tijdens een rustig moment, als je voortdurend tijdens je tocht tegen
andere mensen wandelt gaat het niet meteen vooruit. (br.hln)
Maandag ging het
eerste 'International Fashion Festival' in Teheran van start. Alles
draaide er rond mode voor moslims, de regering gaf namelijk geen
toestemming aan de organisatoren om een catwalkshow met westerse
ontwerpen te houden.
Alleen moslims Met
dit evenement willen de organisatoren de designers van moslimkledij
steunen. "Met het festival willen we de mensen laten kennis maken met
ontwerpen die gepast zijn voor de islamitische cultuur van Iran",
vertelt organisator Abolfazl Mohammadkhani. Het festival vindt plaats
in Teheran en toont de trends in islamitische mannen- en vrouwenmode en
schenkt aandacht aan kinderkledij. Maar je krijgt er ook accessoires en
juwelen te zien, een aspect van mode dat volgens de organisatoren
verwaarloosd werd in Iran.
Meer voor mannen Op
de catwalk werden Iraanse kostuums geshowd. De mannen kregen er wel
meer aandacht dan de vrouwen, aangezien er in Iran niet zoveel
modemerken voor hen zijn. Ook Turkije, India, Pakistan en Afghanistan
en enkele landen uit zuidoost Azië landen namen deel aan het festival.
"Dit was het eerste modefestival in Iran. We willen er wel een
internationaal evenement van maken en de Iraanse mode wereldwijd
lanceren", aldus Abolfazl Mohammadkhani. (br.hln)
Mannen vinden
vrouwen in het rood gekleed seksueel aantrekkelijker dan wanneer ze een
andere kleur dragen. Een rood randje bij een foto heeft ook al een
positieve invloed. Dat blijkt uit Amerikaans psychologisch onderzoek
dat wordt gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Journal of
Personality and Social Psychology.
Nature of nurture? Of
mannen onbewust de maatschappelijke associatie van rood met liefde
hebben overgenomen, of het gaat om een puur biologische reactie, is
niet meteen duidelijk.
Wél duidelijk is dat ook bij hogere
primatensoorten de mannetjes een voorkeur hebben voor vrouwtjes met
iets rood. Bij chimpansees en bonobo's wordt de vagina van ovulerende
vrouwtjes rood en gezwollen. Daarmee zenden ze een signaal naar de
mannetjes dat ze klaar zijn om te paren. Maar weinig mannetjes kunnen
dit signaal weerstaan.
Evolutionaire erfenis Psycholoog
en onderzoeksleider Andrew Elliot, verbonden aan de Universiteit van
Rochester, neigt naar de biologische verklaring. "Wellicht is het
ingebakken om te reageren op rood en dat een aantrekkelijke kleur te
vinden. Een soort evolutionaire erfenis."
100 proefkonijnen Elliot
selecteerde meer dan 100 mannen voor het onderzoek. Mannen met
kleurenblindheid of homoseksuelen werden uitgesloten om de resultaten
niet te vertekenen. De mannen kregen de opdracht foto's vrouwen te
beoordelen op de aantrekkelijkheid van de vrouwen, hoe graag ze hen
wilden kussen en hoe graag ze seks met hen wilden.
Rood randje of t-shirt De
mannen kregen verschillende versies te zien van de foto's. Sommige
hadden een rood randje, anderen een grijs, een wit of een groen. De
mannen vonden de vrouwen in de foto's met een rood randje veel
aantrekkelijker, ook al was het eigenlijk altijd dezelfde foto van
dezelfde vrouw.
Hetzelfde fenomeen deed zich voor als de vrouw
een rood t-shirt droeg. Zij werd veel aantrekkelijker bevonden dan een
vrouw in een blauw t-shirt, ook al was het opnieuw dezelfde vrouw. De
mannen waren zelfs bereid meer geld te spenderen aan een date met een
'rode' dame dan met een vrouw die kleren in een andere kleur droeg. Beperkt Het
effect beperkt zich tot 'aantrekkelijkheid'. Voor andere kenmerken
zoals intelligentie, vriendelijkheid of voorkomen speelde kleur geen
rol. Voor vrouwen speelt de kleur geen rol in hoe aantrekkelijk ze een
andere vrouw vinden. (br.Nina)
De Belgische modeontwerpster Sandrina Fasoli heeft haar eerste
collectie voor Mango klaar. De excentrieke designstukken zullen vanaf
januari in de mangoboetieks te vinden zijn.
Met Fasoli volgt Mango het voorbeeld van H&M. Zij introduceerden
enkele jaren geleden hun eerste collecties van bekende modeontwerpers.
In accessoires
zijn dit najaar geen opvallende trends te melden, maar dat wil niet
zeggen dat ze niet bij je outfit horen. Integendeel. Er is wel één
regel die je in je achterhoofd moet houden dit seizoen: eenvoud siert.
Eén
grote armband, één opvallende baret, één mooie halsketting, een
goedgekozen haaraccessoire, eventueel gecombineerd met mooie oorbellen
- en dat is het. Kies de kleuren van je accessoires in dezelfde tint
als je schoenen of je outfit. Eén uitzondering: als de hoofdtoon zwart
of grijs is, mag je ook wel voor een diepe tint rood of paars gaan in
je accessoires, om een accent te leggen.
Het materiaal speelt
geen rol: plastic, hout of een metaal met (glanzende) zwarte steentjes
of geslepen glas. Zolang het groot, dik en/of lang is, past het in de
mode. Zorg er wel voor dat je je imago bewaakt. Kies je voor een
strakke, klassieke jurk (denk: Victoria Beckham), kies dan ook voor
elegante accessoires, zoals eenvoudige zwarte oorbellen of een
parelketting. Een lossere outfit kan gecombineerd worden met iets
opvallender, kleurrijker of speelser.
Bij de handtassen scoren
de kleine clutch-modellen het best. Een neutraal kleur, zoals zwart of
zilvergrijs met een vintagelook is de beste keuze. De grote it-bag
geldt voor het dagelijkse leven, niet voor feestjes!
Tot slot
zijn er nog schoenen. Geen laarzen, zelfs weinig enkellaarsjes, maar
hoge pumps, vaak met open teen: dat wordt bij de party outfits gezet.
Ook in neutrale kleuren als zwart of grijs, met uitzonderingen in
donkerrood of paars als je jurk heel basic is.
Opvallend: riemen
zijn er nauwelijks bij dit jaar. Getailleerde jurkjes wél, maar dat
wordt benadrukt met een band of lint in dezelfde stof van het jurkje.
(br.Nina)
De winst in het tweede Topmodel-seizoen
is naar de 19-jarige Virginie Bleyaert gegaan.
De Brugse wacht een contract bij Dominique Models
ter waarde van 25.000 euro en mogelijk eeuwige
roem. En het wás al wennen, al die plotse aandacht.
Ik voel me hetzelfde als vóór Topmodel, maar
iedereen bekijkt me anders.
Tijdens een spannende finale in
Marrakech haalde Virginie het
gisteren van de twee andere finalistes
: haar streekgenote Barbara
en de Vlaams-Brabantse Alison.
De jury en Dominique Modelsbaas
Marc Dochez waren vooral
onder de indruk van Virginies elegantie
en immer frisse, natuurlijke
verschijning, een groot voordeel
als model. Virginie legde tijdens
haar deelname een puik parcours
af en werd volgens hen steeds zelfzekerder.
Ik heb geen moment
getwijfeld, zegt ze zelf. Ik wéét
dat het modellenbestaan hard is,
maar dat schrikt me niet af.
Je werkt als schoonheidsspecialiste.
Heb je daar tijdens de
opnames iets aan gehad?
Ik denk dat ik veel - meer nog
dan de anderen - bezig was met
ontschminken. Ik weet uit ervaring
hoe belangrijk dat is. Huid
leeft, en puistjes zijn nu eenmaal
niet bevorderlijk voor een modellencarrière
(lacht).
Wat vind je het moeilijkst aan
modellenwerk?
Het lange wachten. Ik ben gewoon
dat alles snel vooruit gaat en
ik vinden wachten vermoeiender
dan een hele dag bezig zijn.
Van wie dacht je enkele maanden
geleden dat ze het in Topmodel
ver zou schoppen? Stonden Alison
en Barbara in je topdrie?
Barbara in mindere mate, maar
Alison zeker. Bij elke fotoshoot
kwam ze ontzettend professioneel
over en als ze gemaquilleerd was,
zag ze er telkens totaal anders uit.
Voor mij was zij de te kloppen
kandidate.
Je was niet bijster populair bij de
andere meisjes.
Toen ik besloot in een aparte
kamer te gaan slapen, liep het
inderdaad spaak. Ik wilde wat
meer privacy, maar sommigen
zagen dat onterecht als een tactisch
spelletje.
Virginies grote minpunt is
haar lengte: 1,72 meter. Voor
de catwalk moet je 1,78 meter
zijn, dat haalt ze dus niet, liet
Marc Dochez eerder deze week
optekenen. Een domper op de
feestvreugde?
Ik wist al langer dat mijn lengte
een handicap was en zou blijven.
Vind ik dat jammer? Natuurlijk,
want ik doe niets liever dan
over een catwalk lopen (lacht).
Maar er zijn veel grote modellen
- figuurlijk, bedoel ik dan - die
kleiner zijn dan 1,75 meter, dus
ik maak me voorlopig niet al te
veel zorgen.(br.She)
Moet je straks
naar het feest, is het handig een aantal moderegels te checken. Wie wil
er immers even opgetut uitzien als de plaatselijke kerstboom?
Teveel bloot Mini-jurkjes
en weinig verhullende kleding kan mooi staan bij de modellen op de
catwalk, maar passen zelden op een winterfeestje. Tracht je beste
eigenschappen wel te accentueren, dat kan best met een mooie decolleté
of een kleine split in de rok. Ook je armen mogen gezien worden, maar
meer naakt is meestal niet aangewezen tijdens bibberende winteravonden.
Hou het simpel Het probleem met
feestkleding is dat we te veel ons best willen doen. De juiste outfit
samenstellen, het gepaste menu vinden, de leukste kerstversiering
maken, het moet allemaal. Het hoeft niet altijd zo ingewikkeld te zijn
om er mooi uit te zijn. Geen tijd om uitgebreid te gaan shoppen?
Investeer dan in een 'little black dress'. Voordeel is dat de outfit
bij elke gelegenheid past. Wel kan je steeds opnieuw spelen met leuke
accessoires.
Teveel glitter Glitter en
glans: het lijkt wel alsof het voor veel vrouwen bij de feestdagen
hoort. Teveel is nooit goed. Kralen, metallic en glans mogen best wel,
maar leg geen nadruk op lichaamsdelen waar dat niet hoort. Zo passen
teveel kralen niet bij dames met een fikse boezem.
Make-up Idem
voor de make-up. Gebruik je teveel fond de teint, lijkt het alsof je
een masker draagt. Gebruik liever 2 dunne lagen fond de teint dan 1
dikke laag. Vergeet niet je opmaak te checken in het daglicht.
Kunstlicht geeft een ander beeld. Pas je make -up aan aan de
gelegenheid. Voor een feestje mag je gerust 'all the way' gaan, maar ga
je naar het werk, opteer voor neutrale make-up.
Beha Koop
een goede bh. Het leven na een bevalling of de menopauze is echt niet
voorbij en stop je boezem in een fatsoenlijke bustehouder. Wat dat
betreft, moet je de borsten regelmatig laten opmeten. De maat die je
had met 16 is niet dezelfde maat die je nu hebt.
Goed
materiaal is uiterst belangrijk, investeer liever in een kwaliteitsbeha
dan in een goedkoop niemendalletje. Draag daarnaast nooit kanten beha's
onder gladde topjes of erger, een zwarte BH onder doorschijnend
materiaal.
Dresscode Tracht op voorhand
de dresscode bij het feestje te ontcijferen. Niets is zo beschamend als
in jeans te arriveren terwijl iedereen in avondkleding staat te
paraderen. Een paar geklede items doen het altijd in alle
omstandigheden en horen ongetwijfeld in je dressing. Een donker maatpak
voor hem en jawel, het zwarte kleedje voor haar.
Te kleine kleding Zo'n
maatje 38 mag dan al beeldig op de kapstok hangen, als je té kleine
kleding draagt, lijkt het alsof je dikker bent. Maat 38 dragen, terwijl
je eigenlijk maat 42 hoort te dragen, maakt je niet slanker.
Integendeel, cellulitis en vetrolletjes werden nog nooit zo mooi
gepresenteerd. Kies kleding waar je je makkelijk in voelt.(br.Nina)
Ondanks de
economisch moeilijke tijden bezuinigen Nederlandse vrouwen niet op hun
uiterlijk tijdens de feestdagen. Dit blijkt uit Nederlands onderzoek.
Niet zonder mascara
74
procent van de ondervraagde vrouwen zegt met kerst op haar best te
willen verschijnen. Hoewel bijna de helft de feestdagen met het gezin
viert, willen vrouwen er extra goed uitzien, meldt nu.nl. 26 procent
van hen zegt niet zonder mascara te kunnen tijdens deze feestelijke
periode. 20 procent vindt parfum onontbeerlijk.
Langer in badkamer
De
meeste vrouwen geven zich tijdens feestdagen gemiddeld 7,7 voor haar
uiterlijk, op een gewone dag is dat slechts een 6,9. Ook wel logisch
want vrouwen besteden tijdens de kerstdagen veel meer tijd aan hun
outfit en make-up. We brengen dan gemiddeld 17 minuten door in de
badkamer, op een gewone dag is dat slechts 11 minuten. (br.nina)
Hilfiger na 3 jaar terug welkom op NY Fashion Week
tommy
Tommy Hilfiger zal voor het eerst in ruim 3 jaar terug een
modeshow houden tijdens de New York Fashion Week in februari. De
modeontwerper neemt er de plaats in van Vera Wang, die eerder afzegde.
Hilfigers besluit druist in tegen bijna alle andere grote designers,
die eerder besloten geen modeshow te geven tijdens NY Fashion Week
omwille van de economische crisis. Een show op NY Fashion Week kost
gemiddeld 100.000 dollar. Tommy Hilfiger zal op 19 Februari om 10 uur
zijn collectie aan het grote publiek voorstellen (br.She)
Met de feestdagen mag het allemaal
wat meer zijn. Ook met je opmaak. Neem tijd voor het volledige make-up
ritueel. Zo zie je er straks stralend uit.
Basis Begin bij het begin. Een goede opmaak begint met een goede verzorging. Een moisturizer of vochtinbrenger is zeer belangrijk. Het vormt de ideale basis voor je foundation. Zo neemt je huid die makkelijker op.
Na het aanbrengen van een hydraterende en vochtregulerende dagcrème, kan je eventueel nog een goede primer
opdoen. Die verzacht de huid, zodat foundation niet zo diep in de
rimpeltjes of poriën kan zitten. Het maakt de huid een stuk egaler en
camoufleert vlekjes en roodheden.
Gebruik een lichte foundation
over het gehele gezicht. Die kan je aanbrengen met een sponsje, de
vingers of platte foundationkwast. Zorg dat je de juiste tint hebt. Met
de foute tint kan je er al snel zeer vermoeid uitzien.
Kleur Een blusher
maakt het af. Voor de kerst mag een blush met wat parelglans. Poeder
zachtjes over je wangen en gebruik wat extra op je jukbeenderen. Zo
krijgt je gezicht een beetje meer kleur dan normaal. Neem een
compactpoeder mee in je tas om af en toe wat bij te werken. Het helpt
ook om het glimmen tegen te gaan.
Tip: Als je na het opbrengen
van een vloeibare foundation te veel poeder op je huid doet, lijkt dat
geen zicht. Ga voorzichtig te werk, sla het teveel aan poeder van de
kwast af en ga er luchtig mee over je gezicht. Gebruik ook liefst een
grote kwast.
Ogen De oogschaduw
mag dit seizoen best wel heftig zijn. Om je ogen meer expressie te
geven, gebruik je een zilverwitte glansoogschaduw over je gehele
ooglid. Nadien kan je een donkere tint op je oogleden gebruiken en in
je oogplooi. Dit mag zwaarder worden aangezet in de buitenste
ooghoeken. Zwart of donkergrijs kunnen, maar ook andere donkere kleuren
als paars kunnen perfect om smokey eyes te creëren.
Tip: wees
voorzichtig met glanzende oogschaduw als de huid van je oogleden wat
dunner wordt. Door een glimmende oogschaduw lijken die nog dunner en
verschijnen er meer rimpels dan er werkelijk zijn. Ook lijntjes en
ongerechtigheden vallen meer op. Kies daarom liever voor subtiele matte
tinten.
Smokey eyes zijn in en eyeliner hoort daar ongetwijfeld bij. Ben je geen held in het aanbrengen van eyeliner, gebruik dan een oogpotlood. Een potlood werkt makkelijker en is altijd handig om bij te werken.
Mascara maakt het geheel af. Gebruik een zwarte mascara die de wimpers aanzet en verlengt.
Lippen Voor
je lippenstift, hoeft geen dagdagelijks kleurtje. Al is overdrijving
ook weer niet nodig: wie de ogen extra aanzet, hoeft de lippen niet
sterk te benadrukken. Gebruik sowieso eerst een lipliner, en vul je
lippen in met een rodere kleur. Een laagje glanzende gloss eroverheen
en je bent klaar om te starten. (br.Nina)
De samenwerking tussen het model en Top Shop wordt voor drie jaar verlengd. Kate Moss zal, na al acht succesvolle collecties, een nieuwe lijn ontwerpen voor de Britse keten.
In 2006 lag de collectie Kate Moss for Topshop voor de eerste keer in de winkel. Tot nu toe ontwierp het model enkel kleren. Voor de nieuwe collectie gaat ze ook accessoires en lingerie ontwerpen.(br.She)
Ook Betsey Johnson annuleert fashion show vanwege crisis
Ook Betsey Johnson annuleert fashion show vanwege crisis
Betsey Johnson is de zesde designer die haar defilé op de New York Fashion Week in Februari afzegt. De economische crisis dwingt de ontwerpster ertoe haar collectie op een meer budgetvriendelijke manier aan het grote publiek voor te stellen.
Betsey Johnson is de zoveelste in rij die haar collectie op de fashion show annuleert. Cacharel, Carmen Marc Volvo, Marni, Valentinoen Vera Wang gingen haar al voor. Een show kost gemiddeld 100,000 dollar, een gigantisch bedrag in deze economische crisis.(br.She)
Victoria Beckham
haalt de inspiratie voor haar look en haar modelijn bij...
leerkrachten. "Het modelvoorbeeld van de Britse lerares, daar spiegel
ik me aan", aldus de ex- Spice Girl. "Ik ben dol op de nauwaansluitende
rok, strakke blouses, klassieke jurken en een goede jeans." Dit alles
wordt gedragen met onmogelijk hoge hakken.
Mode Dat
leerkrachten liever comfortabele schoenen verkiezen om een hele dag op
te staan, komt niet in Victoria's hoofd op. Noch dat de meeste
leerkrachten er echt niet uitzien zoals zij, tenzij in de film. De
stijl van de ex-zangeres sluit in alle geval wél goed aan bij de
huidige mode: een beetje preuts en klassiek, maar toch sexy en elegant.
Jurken Haar
stijl werd ook volledig gereflecteerd in haar eerste jurkencollectie
die ondanks hun prijzigheid, in een mum van tijd uitverkocht waren. Ook
haar boek 'Heels, hair and eveything in between' scoort goed: er werden
al meer dan 400.000 exemplaren van verkocht.
Gelukkig én sexy "Het
is altijd goed om je eigen stijl te kennen en te weten wat je
flatteert, want dat maakt je gelukkig én sexy. Dat wil niet zeggen dat
je nooit iets nieuws mag proberen, of dat je je stijl niet kan laten
evolueren of de grenzen ervan kan opzoeken. Alleen: blijf realistisch,
en volg de massa niet." (br.Nina)
Celebrity spotten bij nieuwste opening flagshipstore D&G
Celebrity spotten bij nieuwste opening flagshipstore D&G
celebrity
Dolce & Gabbana stonden weer garant voor de komst van heel
wat modebewuste celebrities bij de opening van hun nieuwste
flagshipstore in Los Angeles.
Paris Hilton, Kevin Connolly, en Nicole Ritchie maakten hun
opwachting op de rode loper bij de opening van de zoveelste
flagshipstore van Dolce & Gabbana. De opbrengsten van de avond
gingen alvast naar een hulporganistie die zieke kinderen creatief laat
bezig zijn.(br.She)
De actrice zal schitteren in de nieuwe reclamecampagne van het
modemerk. Ze volgt hiermee in de voetsporen van Kirsten Dunst, Kim
Basinger, Lindsay Lohan en Vanessa Paradis.
Veel details over de reclamecampagne zijn er tot nu toe nog niet
bekend. Het modehuis heeft wel al bevestigd dat de innovatieve
modefotografen Mert & Marcus de foto's zullen nemen.(br.She)
First Lady van Frankrijk en voormalig model Carla Bruni klaagt kledingmerk Pardon aan. Dit vanwege de productie van een tas met een afbeelding van een naakte Carla.
De foto is genomen tijdens de vroege modellenjaren van Bruni, die not amused is.
Ze eist 125.000 euro van Pardon, een bedrag dat ze, mocht ze de
rechtszaak winnen, aan een goed doel zal schenken. Peter Mertes,
eigenaar van Pardon, vindt dat hij volkomen in zijn recht staat, dat
Bruni publiek bezit is en je haar fotos overal kunt vinden.
Pardon heeft zijn basis op het eiland Réunion, in de Indische
Oceaan, en heeft 10.00 van de tassen, die 3 euro kosten, geproduceerd. (br.styletoday)
Parfums horen elk
seizoen gedragen te worden. Alleen lenen sommige geurtjes zich beter
tijdens de koude wintermaanden. Marieclaire.uk selecteerde tien
luchtjes, die een plaatsje verdienen binnen de top 10 van beste
winterparfums.
Nummer 1: Chanel No.5, Eau Première De
nieuwste versie van de klassieke Chanel No. 5, Eau Premiere, is vanaf
oktober op de markt. Het is een zachtere en subtielere interpretatie
van de klassieke No. 5. De neus van het Chanelhuis, de heer Jacques
Polge, maakte een modernere versie. De actrice Nicole Kidman is te zien
in de vele campagnes. Vooral celebs zouden fervente gebruikers van de
Chanel parfums zijn.
Nummer 2: Estee Lauder, Sensuous Estée
Lauder introduceerde een nieuwe houtachtige geur genaamd Sensuous.
Hiermee wijkt de cosmeticagigant af van zijn gebruikelijke koers. Het
beautymerk komt namelijk altijd met een romantische bloemengeur op de
markt of lanceert een nieuwe variant op een bestaand parfum. Parfumeur
Annie Buzantian creëerde Sensuous. Voor deze geur gebruikte zij
ingrediënten als gesmolten hout, magnolia, jasmijn, amber, sandelhout,
zwarte peper, mandarijn en honing. Een pittig geurtje voor een
volwassen zakenvrouw.
Nummer 3: Givenchy Ange ou Démon Een
tikkeltje raadselachtig en stout door krachtige ingrediënten als
saffraan, witte tijm, mandarijn, lelie, ylang-ylang, orchidee, tonka
boon, vanille en houtextracten. Het verleidt de man, door zijn sterke
charismatische oosterse samenstelling. Het aroma wordt alleen maar
beter naarmate de tijd tijdens koude winteravonden verstrijkt.
Nummer 4: Jean Paul Gaultier Ma Dame Rebels,
goedlachs, kostelijk brutaal... Haar leeftijd? Doet er niet toe! Zolang
er maar afwisseling en vrijheid is.......Wordt omschreven als een fris,
bloemig geurtje met noten als roos, granadine, sensuele musk en ceder.
Nummer 5: Jo Malone Sweet Lime & Cedar Cologne Wie
niet te vinden voor zware parfums, is beslist verkocht voor Jo Malone's
Sweet Lime & Cedar Cologne. Geïnspireerd op de smaken en geuren uit
de Thaise keuken, citrusvruchten, cocos, aromatische en
kruidenmengelingen, geven ze zowel mannen als vrouwen een fris geurtje.
Nummer 6: Gucci by Gucci Vrouwen die
van luxe houden, opteren dan misschien eerder voor dit luxueuze parfum.
Subtiel, sensueel en vrouwelijk met ingrediënten als guava, tiare
tahiti bloem, patchouli en musk.
Nummer 7: Lancôme Magnifique Rood
is de kleur van de passie, de roos de bloem van de liefde, kristal het
materiaal voor een juweel. Samen vormen ze Magnifique, een elegante
geur. Door Bulgaarse rozen en meirozen te combineren is het parfum
tegelijkertijd fris en sensueel. Australisch sandelhout zorgt voor een
exotische toets en er werd gekozen voor saffraan als verrassende
opener.
Nummer 8: Kiehl's The Original Musk Oil Van
alle essences is Original Musk Oil waarschijnlijk de meest symbolische
uit het gamma van Kiehl's. Deze formule, samengesteld uit een unieke
combinatie van synthetische bestanddelen, kent al meer dan veertig jaar
een niet aflatend succes. Bij Kiehl's wordt verteld dat deze essentiële
olie in de jaren '20 zou zijn ontwikkeld door een vriend van de familie
Kiehl's, een Russische prins. De bereiding zou bewaard zijn gebleven in
een tonnetje met het etiket 'Love Potion' (liefdesdrank) en in een
vergeten hoekje van de apotheek achtergelaten waar het in 1958 opnieuw
bij toeval werd ontdekt.
Nummer 9: Versace Crystal Noir Versace
Crystal Noir is een heerlijke oriëntaalse bloemengeur met een subtiele
vanillegeur van gardenia. De combinatie met amber versterkt de puurheid
en accentueert de sensualiteit. Voor vrouwen die een geurstatement
willen maken. Niet voor weke neusjes.
Nummer 10: Viktor & Rolf Flowerbomb Hij
is zoet..fruitig, charmant, zwoel en intens tegelijk: het Viktor &
Rolf Flowerbomb parfum. Inmiddels al een klassieker op vele
nachtkasjes. De typische bloemenextracten schijnen heel wat mannen te
bedwelmen. (br.hln)
Limburger en Antwerpenaar zijn knapste mannen van België
Limburger en Antwerpenaar zijn knapste mannen van België
man
De Limburger Vincent Cleuren en de Antwerpenaar Wesley Mostien zijn
verkozen tot 'The look 2009' en 'The body 2009' tijdens de finale van
de 'De Knapste man van België".
Zaterdag vond in de Carré de finale plaats van de eerste "De Knapste
man van België" wedstrijd plaats. Joke Van de Velde en co beoordeelden
12 mannen, en kroonden Geoffrey De Bie uit Oost-Vlaanderen tot knapste
man van België. De Limburger Vincent Cleuren en de Antwerpenaar Wesley
Mostien gingen aan de haal met de titel 'The look 2009' en 'The body
2009'.
Het luxelabel Pussy Deluxe van ontwerpster Nastrovje Potsdam heeft deze
winter een opmerkelijke collectie in petto. Vrouwelijke kleding en
ondergoed waarvoor voorbijgangers zich maar al te graag een keertje
omdraaien, want de kleren zijn een tikkeltje stout en sexy maar toch
ook lief en speels.
Miss Rusland Kseniya Sukhinova is de nieuwe Miss World. De Russische
was een van de absolute topfavorieten. Miss België Alizée Poulicek
eindigde niet bij de eerste 15.
De verkiezing in de Zuid-Afrikaanse stad Johannesburg was ook dit
jaar weer bijzonder glamoureus. De winnares Sukhinova is 21 jaar oud,
en komt uit Siberië. Ondanks haar studies om ingenieur te worden,
droomt de blondine stiekem van een job als supermodel.
Op de tweede en derde plaats eindigen Miss India en Miss Trinidad
& Tobago. Miss Zuid-Afrika zelf eindigde op de 5de plaats. Alizée
Poulicek, die ons land vertegenwoordigde, kon geen plaatsje veroveren
bij de eerste 15.(br.she)
Dat de zomermode
nogal kort kan uitvallen, is weinig nieuws. Maar in de zomercollectie
van Mango dook wel een héél korte 'short' op: de maxi-onderbroek. In
saai wit en saai katoen wordt de onderbroek gecombineerd met een
opvallend topje in een drukje print of met veel ruches (zie foto's
boven).
Om
de aandacht af te leiden of omdat je kont het meest tot zijn recht komt
in een eenvoudig stukje stof? Benieuwd of rondlopen in je onderbroek
ook voor volwassenen een trend wordt...
Flatterende jurkjes Wie
verlegen is over haar billen, hoeft echter niet te panikeren. In de
collectie is er namelijk één constante: alle stoffen zijn soepel en
vloeiend, en fladderen rond het lichaam. Geen strakke pakjes, maar
losse, comfortabele en sexy jurkjes en rokjes die tegelijk ook een
beetje buik of billen kunnen camoufleren. Hoera!
Tovertuin Voor
de collectie liet Mango zich naar eigen zeggen inspireren op de natuur
en moderne landschappen met een touch van Japanse prints en bloemen. De
collectie werd dan ook 'De betoverde tuin' gedoopt, wat gezien de
bloemenprints wel begrijpelijk is.
Vrolijk, en toch Het
kleurenpalet is vrolijk, maar niet te fel, alsof de ontwerpers de
beperking van de crisis al voelden. Toch is de vraag of het oranje,
geel en blauw wel zullen aanslaan in moeilijke tijden. Alsof ze de bui
al voelden hangen, zijn er ook opvallend veel kledingsstukken in
lichtgrijs, toch niet echt een zomerse kleur.
Nonchalant elegant De
meeste jurkjes geven een gedrappeerde indruk door een slim gebruik van
frons, waardoor ze tegelijk nonchalance én elegantie uitstralen.
Stoffen als zijde en chiffon versterken die indruk en voegen er zelfs
wat zorgeloosheid aan toe. Jurkjes tot boven de knie blijven de norm,
al zijn er ook (weer) maxi-jurken en losse shorts. Je draagt met het
schoenen met een dikke zool, een open teen en een redelijk hoge hak.
Mannen Ook
voor de mannen is het nonchalante elegantie troef. Een bermuda short of
een strakke witte of lichtblauwe broek met t-shirt, vest én kunstig
geknoopt sjaaltje. Wordt het dan de zomer van de terugkeer van de
maxi-slip én de metroseksueel? (br.Nina)
Lingerie is niet alleen leuk om te
geven, vrouwen vinden het ook geweldig om te krijgen. Maar het is ook
het meest moeilijke kerstcadeautje om uit te kiezen. We geven je alvast
enkele tips bij het kopen van het juiste ondergoed. Kies je een setje
uit dat haar bevalt, staat je waarschijnlijk een sexy verschijning van
haar in jouw cadeautje te wachten.
Tip 1: Neem een setje meer naar de winkel Het
is beter enkele setjes van haar mee te nemen naar de winkel, aangezien
lingeriematen van merk tot merk verschillen. Kies een winkel waar de
verkoopsters je helpen. Probeer het niet alleen, want dan red je het
als man niet in dit ontzettend grote aanbod. De winkeldame weet wel
raad als ze de setjes ziet.
Tip 2: Niet te pikant Een
vrouw draagt lingerie nog altijd voornamelijk voor het comfort. Het mag
er wel sexy uitzien, maar het moet op de eerste plaats goed zitten. De
meeste vrouwen lijken liever niet op een pornoactrice, koop dus iets
dat ze ook voor het werk kan dragen.
Tip 3: Hou rekening met haar persoonlijk Heb
je een sportieve vrouw of vriendin, dan is de kans groot dat ze geen
voorstander van kant is. Kleed ze zich eerder klassiek, zal ze dit
waarschijnlijk wel mooi vinden. Uit haar eigen collectie lingerie kun
je haar smaak ook afleiden.
Tip 4: Niet te kleurrijk Je
speelt het beter op safe wat kleur betreft. De meeste vrouwen hebben
liever niet dat hun lingerie te zien is. Een rood behabandje dat van
onder je kledij komt piepen valt al meer op dan zwart of wit.
Tip 5: Bonnetje bewaren Ondanks
bovenstaande tips kan het toch fout zijn gegaan. Je vrouw verkiest
misschien slipjes boven strings of jouw keuze is toch wat te groot. Als
je het bonnetje bewaart, kan ze nog steeds je cadeautje inruilen.
Tip 6: Samen kopen Zie
je het niet zitten om alleen naar de lingeriewinkel te gaan, dan kunnen
jullie ook met z'n tweetjes een setje uitkiezen. Jij geeft raad tijdens
het passen en zo koop je iets dat naar de zin van jullie beiden is.
(br.hln)
Kayne West zet muziekcarrière op laag pitje voor modeambities
west
Kayne West heeft zijn ambities om een carrière op te bouwen in de
modewereld nu eindelijk officieel bevestigd. Volgens insiders
solliciteerde West al bij Louis Vuitton en Raf Simons om te beginnen
als stagiair.
"Ik heb besloten een stageplaats bij een modehuis aan te vragen, en
vanonder aan de ladder te beginnen. Mijn rap-carrière zet ik op een
laag pitje, ik zal waarschijnlijk enkel in de weekends nog muziek
maken", vertelde West.
De zanger heeft de naam Pascalle uitgekozen om zijn eerste collectie
te benoemen. West stond al bekend als een echte fashionaddict. Zo zat
hij tijdens de grote modeshows steeds op de eerste rij.(br.Nina)
Carla Bruni veilt beruchte Diorjurk voor aidspatiënten
Carla Bruni veilt beruchte Diorjurk voor aidspatiënten
bruni
Carla Bruni-Sarkozy laat één van haar Diorjurken veilen voor het
goede doel. Met de opbrengst probeert ze de hulporganisatie Aides, die
aidspatiënten begeleidt, een financieel duwtje in de rug te geven.
Bruni-Sarkozy contacteerde John Galliano, creatief directeur bij het
modehuis Dior, eind vorig jaar. Ze wilde een prachtige, persoonlijke
look voor haar bezoek aan Groot-Brittannië en de Queen.
De uitkomst, een purperen aansluitende galajurk, lokte veel bijval
bij journalisten, modekenners en critici. Bruni schenkt de jurk nu aan
Aides, om zo de organisatie en aidspatiënten een hart onder de riem te
steken. De jurk zal zaterdag 13 december onder de hamer gaan bij
Cornette de Saint Cyr in Parijs.(br.She)
Nieuwste hormonenmasker ontketent rage in Hollywood
hormonenmasker
Celebrities zijn er verzot op, en nu hebben ook de andere
beautyaddicts het hormonenmasker ontdekt. Het gezichtsmasker is
doordenkt van de hormonen, waardoor het je huid een diepgaande
opfrisbeurt geeft.
Kate Hudson, Jennifer Lopez en Helen Mirren zijn fans van het eerste
eer, maar ook bij de andere beautyfreaks sloeg het product aan. Zo erg
zelfs dat het 'perfect mask' van 3LAB slechts in 1 week volledig was
uitverkocht in Londen. In Amerika deden ze het zelfs nog beter, daar
was het verzorgingsproduct al uitgeput na 1 dag.
Fijne lijntjes & rimpels
Het masker bevat een grote hoeveelheid van het kunstmatige
groeihormoon Nano-Claire GY, wat de lichaamseigen hormonen nabootst.
Het masker vermindert fijne lijntjes en rimpels en voorkomt dat de huid
dof en hangend wordt. Het zorgt bovendien voor een gezonde gloed.
Ook visagisten en andere beautyexperts zijn razend enthousiast over
het nieuwe 'wondermiddel'. "Ik heb zoveel gezichtsmaskers geprobeerd en
heel vaak beloven ze veel en doen ze weinig. Maar het Perfect Mask is
revolutionair: in slechts 10 minuten ziet en voelt je huid er veel
beter uit dan wanneer je een dure gezichtsbehandeling van een uur
ondergaat. Je huid gaat er helemaal van stralen en hydratateert
perfect. Ideaal om tijdens de komende feestperiode stralend voor de dag
te komen", aldus experte Christine Benson.
Een pakketje van zes maskers kost gemiddeld 90 euro en is voorlopig enkel verkrijgbaar in Amerika en Groot-Brittannië.(br.She)
Mexx heeft zijn volledige denimlijn voor het nieuwe jaar
heruitgevonden. In samenwerking met enkele denimexperts creëerden ze
een geheel eigen, eersteklas jeanslijn voor dames en heren.
'Mexx Denim' staat synoniem voor stijl en een perfecte pasvorm. De
nieuwe creaties zijn allemaal opgefleurd met gekleurde accenten,
emaillen details en een subtiele mix van contrasterend garen.
De nieuwe jeanslijn is verkrijgbaar vanaf februari 2009 (br.She)
Nicole Kidman
verscheen gisteren in een schitterende witte jurk op de rode loper van
de Londense première van 'Australia'. Ze liet alleen iets meer van
zichzelf zien dan ze waarschijnlijk wilde. Haar outfit was lichtjes
transparant, zodat iedereen van haar witte beha en string kon
meegenieten.
Koud De
kledingkeuze van Kidman was niet helemaal voorzien op het koude
Londense weer, de actrice verscheen tandenklapperend op de rode loper.
Ze combineerde de jurk met een paar prachtige gouden peep-toes van
Louboutin.
Toch elegant Maar het eerste
wat alle fotografen opviel zodra Nicole uit de auto stapte, was de
duidelijk zichtbaar witte lingerie, een stijlblunder van formaat voor
deze fashionista dus. Toch zag de kersverse mama er ontzettend elegant
uit, ze lijkt al haar figuur van voor de bevalling terug te hebben.
(br.nina)
Jeniffer Lopez koos voor dure couture van Versace.
Eva Longoria deed
alle hoofden draaien op de première 'The Curious Case Of Benjamin
Button' met haar blauwe jurk van Karen Millen. Door niet voor couture
op de rode loper te kiezen, lijkt ze een nieuwe trend te zetten.
Glamoureus Eva
Longoria koos voor een prachtige felblauwe jurk uit de wintercollectie
van Karen Millen. Ze zag er even mooi en glamoureus als Jennifer Lopez
en Angelina Jolie die voor couture kozen.
Net als Eva Het leukste aan haar prachtige look is dat je deze jurk ook gewoon zelf online kunt kopen. Dankzij een lage pond en een korting op de site kun je voor slechts 150 euro er net als Eva uitzien. (br.hln)
Matthew (17), Clint (24), Luke (20) en Kyle (21) mochten de jeans op gepaste manier voorstellen.
Wereldprimeur in Australië. Het
land van Crocodile Dundee heeft nu ook een 'Croc-proof' jeans: dit is
geen jeansbroek die de dodelijke beet van een krokodil kan weerstaan,
maar wel een poging van de Britse modewebsite Lastseason.com om zjin
imago te verbeteren en een goed doel te steunen. De nieuwe jeans werd
voorgesteld door vier stoere Aussie binken, die in het Crocodylus Park
van Darwin werken. Zij weten hoe ze een krokodil moeten aanpakken en
waren de ideale modellen voor de nieuwe jeans. De vier broeken worden
geveild op internet en de opbrengst gaat naar het Crocodylus Park.
Spijkerhard Matthew
Owen (17), Clint Bailey (24), Luke Byrne (20) en de 21-jarige Kyle
Christopher waren de gelukkige modellen die de jeans mochten
voorstellen en omdoopten tot 'Crocodile wranglers'. "We wilden
terugkeren naar het imago van de 'Marlboro Man' van weleer", zegt
Stefano Passantino van Lastseason.com. "Ik denk dat mensen echte mannen
willen zien die iets uitzonderlijks doen en vandaar dit project. De
modellen waren taai en als spijkerhard. Net wat ze moest en zijn. De
moderne Crocodile Dundees!".
Humor "Ik sta
er ook op de directie van het Crocodylus Park te danken voor hun
medewerking en hun zin voor humor bij deze voorstelling. Ik kijk er
echt naar uit om verder met hen samen te werken, aangezien de opbrengst
van de internetveiling naar het park gaat. Het zal ongetwijfeld goed
gebruikt worden voor het behoud van krokodillen en andere bedreigde
dieren over ter wereld". (br.hln)
Sofia Coppola ontwerpt exclusieve lijn voor Louis Vuitton
Sofia Coppola
Sofia Coppola is na de film 'Lost in Translation' terug in Tokyo. Nu
met een heel andere opdracht. Ze onthult er haar nieuwe lijn van
accessoires voor Louis Vuitton. De lijn bestaat uit afhangende tassen,
discrete enveloppentasjes en sandalen met sleehakken.
De samenwerking werd in Tokyo gevierd met een feest in Château Restaurant Joël Robuchon.
De collectie zal vanaf maart te vinden zijn in de Louis Vuitton winkels.
Geen miljoen is belangrijker dan
een jeugdig uiterlijk. Uit een Amerikaans onderzoek blijkt dat dames
eerder opteren voor een jong uiterlijk, boven rijkdom of een slank
figuur. Ook zouden ze meer geld spenderen aan een behandeling die hen
eerder tien jaar jonger dan tien kilo lichter maakt.
Resultaten De studie, uitgevoerd onder 1.131 Amerikaanse dames, toont aan hoe
ver vrouwen willen gaan voor een jong uiterlijk. Vooral hun gelaat is
daarbij belangrijk. "Vrouwen hebben genoeg van de producten die niet
werken, ze willen resultaten zien", vertelt dermatoloog Zein Obagi. "Er
bestaan zoveel producten met loze en valse beloften, vrouwen geloven
enkel nog wat telt: het aantal actieve ingrediënten en hun
concentraties.
Barre tijden Even
opmerkelijk is dat vrouwen meer aandacht voor hun schoonheids- en
gelaatsbehandelingen hebben dan aan hun liefdesleven. "Zelfs in
economische barre tijden, verkopen lipsticks en cosmetica als zoete
broodjes", aldus dr. Obagi. "Dames willen er altijd goed blijven
uitzien. Wereldproblemen kan je niet oplossen, maar de aandacht voor
jezelf heb wel in de hand". (br.hln)
Een deo die niet
enkel nare geurtjes, maar ook de groei van okselharen vertraagt, komt
binnenkort op de markt. Vanaf volgende maand brengt fabrikant Unilever
de 'Dove Hair Minimalisering' roll-ons en sprays in Engeland in de
rekken.
Dunnere haren Het
is de eerste deodorant die de haargroei weet aan te pakken. Unilever
verwacht een schot in de roos en denkt dat hun nieuwste product
bijzonder populair zal zijn bij jonge vrouwen. Na ongeveer vier weken
intensief gebruik zouden al verschillen moeten optreden. Okselharen
zijn dan minder merkbaar, fijner en makkelijker te verwijderen.
De
deo's dienen niet als vervanging van scheren of ontharing, wel
veroorzaken ze, doordat ze fijner zijn, minder huidirritatie bij het
scheren. Wie stopt met het gebruik van de deo, zal terugkeren naar de
normale haargroei.
Enkel oksels Uit de
consumententests zouden de verschillen al na een paar weken zijn
gebleken. Het principe is gebaseerd op de Pro-Epil- methode, die de
snelheid van de haargroei aanpakt. Vast staat is dat aan het hele
principe meer dan drie jaar werd gesleuteld. Belangrijk hierbij is het
product enkel voor de onderarmen mag gebruikt worden.
Negatief imago De
afkeer voor okselharen is een relatief recente ontwikkeling. Onderzoek
toont aan dat we snel geneigd zijn om vrouwen te beoordelen met
okselharen. We bekijken hen als onvriendelijk, immoreel en agressief.
Vrouwen met de natuurlijke look worden tevens gezien als bazig,
dominant en non-conformistisch. (br.hln)
Als een ware Parijse showgirl in een jaren 40-sfeertje poseerde Madonna voor een nieuwe campagne van Louis Vuitton. En voor de lens van fotograaf Steven Meisel. Al is er een Amerikaans blog, Bestweekever, dat zich afvraagt of Madonna hier niet haar stand-in Evan Rachel Wood- heeft ingezet. En is er heftig gephotoshopt? Dat Louis Vuitton Madonna voor reclame heeft weten te strikken haalde zelfs De Telegraafs VP vandaag. André Agassi, Steffi Graf, Michail Gorbatsjov, Cathérine Deneuve, Keith Richards, Sofia Coppola en haar vader Francis Coppola gingen haar voor in de erg fraaie campagne, die Madonna ruim boven de $5 miljoen oplevert (er wordt zelfs $10 miljoen genoemd).
Deze hadden we niet voelen aankomen:
de permanent is terug! We
zijn de schaamte voor de jaren tachtig
voorbij en gaan weer aan de krul.
Heel trendy, zeggen net zo trendy
kappers. Wie zijn wij dan om dat tegen
te spreken?
In de jaren tachtig wilde íédereen
krullen, herinnert
Glenn Gemeiner van de bekende
kapsalonketen De
Cliènt. Ik ben als zelfstandige
begonnen in 1994 en toen
deed ik er nog maar één per
week. Maar nu is de permanent
helemaal terug.
Straf spul
Twee jaar geleden vierde de
permanent wave zijn honderdste
verjaardag. De chemische
producten die daarbij
gebruikt worden, zijn door
de jaren erg veranderd, maar
het blijft straf spul.
Daarom
raad ik een permanent alleen
aan bij vrouwen met natuurlijk
tot gekleurd haar, zegt
kapper Glenn. Bij vrouwen
met fijn of ontkleurd haar doe
ik het absoluut niet.
Mannen? Neen!
Nog af te raden is het voor
mannen, Jean-Marie Pfaff
en Jean-Marie Pfaff-lookalikes
niet te na gesproken.
Mannen hebben zich de afgelopen
kapselseizoenen de
surflook - met wapperende
manen - aangemeten, maar
nu mag de schaar er stevig in,
zegt Valerie De Smet, creatief
manager van kappersketen
Kreatos.
Voor mannen, maar
ook voor vrouwen, is de legerlook
deze winter heel erg
in, ultrakort haar, net niet geschoren.
Maar: Vrouwen die er vrouwelijk,
glamoureus, erotisch
en zuiders willen uitzien,
moeten voor krullen gaan,
zegt kapper Glenn.
Ik vind
een vrouw op haar mooist
met krullen.
Sommigen durven voor de
poedellook van weleer te
gaan, of voor artistiek gigantisch
en pluizig, maar het
vaakst vragen vrouwen toch
naar soepel en natuurlijk.
Dat zegt Leslie Schwartz van
Difference Hairdressers in
Antwerpen.
De permanent
is dan wel in, we werken ook
veel met rollers en stijltangen,
voor krullen voor een
avondje uit. En wat ook opvalt:
oudere mensen vragen
almaar minder naar een
permanent. Door de nieuwe
kniptechnieken is dat ook
minder nodig om volume te
creëren. Nee, het zijn nu de
jonge vrouwen die weer vallen
voor de eighties.(br.She)
Parfumhuizen hullen hun favoriete, klassieke parfumflacons speciaal
voor de feestdagen in een muzikaal jasje. Ga samen met Viktor &
Rolf en Jean Paul Gaultier terug naar je kindertijd waar muziekdozen en
elegante boudoirs hoogtij vierden.
Iedereen herinnert zich nog wel dat ene favoriete muziekdoosje met
elegante balletdanseresjes en schelle klassieke muziekjes. Speciaal
voor de feestdagen hult Viktor & Rolf zijn Flowerbomb in een
zachtroze boudoir, met een miniatuurflesje en elegant spiegeltje. De
limited edition is verkrijgbaar bij de betere parfumeriezaken voor 91.
Hou je eerder van een swingend deuntje? Dan is de luxeuitvoering van
de Classique Jean Paul Gaultier misschien wel iets voor jou. Het
melodieuze 'love me tender' brengt je meteen in een romantische,
melancholische sfeer van de jaren 60. Een muziekdoos van Jean Paul
Gaultier kan je voor 68 op de kop tikken bij Ici Paris XL.(br.She)
Wie online op zoek gaat naar een
eindejaarscadeau hoeft zich niet te beperken tot boeken, cd's of andere
klassieke geschenken. Neodiam, al vier generaties actief in de
diamantsector, lanceert een website waar je diamanten kan kopen. Het
bedrijf zegt daarmee de enige online diamantretailer te zijn die werkt
vanuit het Antwerp World Diamond Centre.
Neodiam
verbindt er zich toe enkel kwaliteitsdiamanten aan te bieden met
certificaten die zijn uitgereikt door IGI en HRD, wereldwijde
referenties voor de kwaliteitscontrole van diamanten, aldus het
bedrijf.
Op de website kan je enkel diamanten kopen die nog
niet zijn verwerkt in een juweel. De bestemmeling kan er dan vervolgens
mee naar een juwelier. (br.hln)
De chique
jurkencollectie van Victoria Beckham hing vanaf gisteren in de rekken
van de Londense winkel Selfridge. De ontwerpen bleken meteen een hit te
zijn, want tegen de avond waren ze al uitverkocht.
Exclusief Tegen
3 uur in de namiddag hingen er nog maar drie jurken ontworpen door
Victoria Beckham in de winkels van Selfridge. Posh liet er maar 400
exemplaren van, die wereldwijd verkocht zullen worden. Hiermee wilde ze
het exclusieve karakter van de jurk benadrukken, en het heeft nog
gewerkt ook. In de rekken van Selfridge hingen er 58. Volgende maand
zullen de ontwerpen ook in Groot-Brittannië in Harrods, Bergdorf
Goodman en in Amerika bij Neiman Marcus en bij Restir in Tokyo kunnen
verkrijgbaar zijn.
Geen goede zangeres Posh
wil ernstig genomen worden als ontwerpster: "Toen ik nog bij de Spice
Girls zat, werd ik niet serieus genomen op vlak van mode. Nu moet ik
zoveel mogelijk deuren zien te openen. Ik was geen goede zangeres, maar
ik vind wel dat ik goed ben in ontwerpen.
Investering Voor
de goedkoopste jurk uit haar collectie moet je ongeveer 1600 euro
neertellen. "Het zijn moeilijke financiële tijden en voor deze prijs
zoeken vrouwen naar een stuk dat tegelijkertijd een investering is. En
geef toe, dat zijn mijn jurken, niet?", aldus Victoria.
Kingston James, zoon van Gwen Stefani en Gavin Rossdale, pronkt al met trendy kapsel.
Nicole Kidman even elegant als altijd met Sunday Rose.
Suri, het kindje
Katie Holmes en Tom Cruise, draagt pantoffeltjes van Gucci die 160 euro
kosten. En dat is geen alleenstaand geval, tegenwoordig heb je ook
melkflesjes bezet Swarovski kristallen en verzorgingskussens van Prada.
Worden baby's steeds meer een accessoire in mooie, trendy outfits waar
kersverse mama's mee kunnen pronken?
Kopie ouders Babypantoffels
in de vorm van stiletto's, juwelen voor kinderen bezet met diamanten,
designerschoenen van meer dan 1.000 euro, je kunt het zo gek niet
bedenken of het bestaat. De kinderen van celebs als Nicole Kidman, Gwen
Stefani, Katie Holmes of Victoria Beckham zijn gewoon een kopie van hun
ouders. Baby's van nog geen jaar oud dragen een stoer lederen jasje en
hebben perfect gestyled haar, net als volwassenen. Geen schattige
kleine dreumesjes in roze of blauwe pakjes meer dus.
Bekende voorbeelden Heeft een baby de dure it-handtas vervangen bij celebs? Websites als Baby Wears Prada en Babyrazzi
bewijzen dat designerkledij voor kinderen een heuse trend is. Hier
krijg je geen tips over het moederschap, je ontdekt er wel hoe je baby
trendy en vooral duur gekleed voor de dag kan komen. Draagt een bekende
baby een duur bontmanteltje, dan hebben de week daarop de kinderen van
deze lezeressen dat ook.
Betere baby Ontwerpers
en winkels willen moeders laten geloven dat ze door hun baby de juiste
dingen aan te trekken, ze een beter kind zullen krijgen. Een website
voor babyjuwelen beweert zo dat mama's met deze accessoires hun baby
kunnen onderscheiden van andere kinderen, hun engeltje zal er nog
schattiger uitzien. Moeders volgen deze trend omdat ze denken dat hun
kind uitgesloten zal worden als het geen duur en tnredy pakje draagt.
Dat het wat vreemd is om schoenen van meer dan 100 euro te kopen die
binnen enkele maanden al weer te klein zijn voor je kind, lijkt tot
sommige mama's niet door te dringen.
Liefde en aandacht belangrijker Iedereen
wil natuurlijk dat zijn kind er goed uitziet, het is normaal dat je
moederhart smelt als je een schattig kruippakje ziet. Maar is het
normaal dat je je kind aankleedt als een miniversie van jezelf? Als het
nu al merken aantrekt, gaat het hier gewoon aan raken en niets anders
meer willen. Het probleem is dat je dan een achtjarige dochter krijgt
die haar neus optrekt voor alle laarsjes, tenzij het echte Uggs zijn.
Het is belangrijker voor de ontwikkeling van je kind dat je het genoeg
aandacht en liefde geeft en het zo goed mogelijk opvoedt, dan dat het
gekleed gaat volgens de laatste trends. (br.hln)
Links: slip voor plat buikje van Dolce V, rechts: lingerie voor mooiere taille van Marie-Jo.
Broekje dat je kont lift van Cette bij Silkinabox.be.
Corrigerend topje van Cette bij Silkinabox.be.
Esbelt
Figuurcorrigerend
ondergoed heeft niet meteen het imago sexy te zijn. Vaak zijn het
grote, huidskleurige onderbroeken of korsetten waar weinig elegant aan
is. Maar de nieuwste generatie lingerie brengt daar verandering in: je
kunt er je partner mee verleiden én het geeft je het mooie
zandloperfiguur waarvan je altijd al droomde.
Niet schamen Sexy
ondergoed dat helemaal bij je feestjurk past en je tegelijkertijd een
prachtig zandloperfiguur geeft, de nieuwste lingerie combineert het. Zo
hoef je je niet langer te schamen als je je in de slaapkamer wil
uitkleden, van deze stukken zal je partner helemaal wild worden.
Mooiere taille Er
zijn verschillende soorten figuurcorrigerend ondergoed. Hoge
onderbroeken concentreren zich voornamelijk op je buikje, bustiers
voornamelijk op je taille en buikje, maar je hebt ook broekjes die je
kont liften. Waar je ook voor kiest, voor elk probleemgebied bestaat er
een sexy verhuller. Door de juiste beha, bustier of onderbroekje te
dragen, kan je tot een kledingmaat slanker lijken. Het is niet alleen
belangrijk de juiste maat te kiezen, maar ook een stijl die bij je
figuur past. Het is trouwens niet de bedoeling dat alles plat gedrukt
wordt, vrouwen mogen tegenwoordig weer trots zijn op hun rondingen. Een
bustier bijvoorbeeld maakt je niet meteen slanker, maar geeft je wel
een mooiere taille.
Esbelt Het favoriete figuurcorrigerende ondergoed in Amerika is de Esbelt:
dit is een korset uit katoen en latex waarvan beweerd wordt dat je
daadwerkelijk afslankt als je het lang genoeg draagt. Het is er een
heuse hit, er worden in Amerika 60.000 stuks van de Esbelt per maand
verkocht worden. Als je dit aantrekt, krijg je een mooier figuur. Je
borsten worden gelift, je lijkt groter omdat je houding gecorrigeerd
wordt en het zit nog comfortabel ook. Als je het dagelijks 8 tot 10 uur
draagt, zou je enkele centimetres van je taille verliezen door de
micromassage die de Esbelt op je lichaam uitvoert. Het zou ook goed
zijn voor je vertering. In het begin voelt het wat strak aan, maar je
went er al snel aan. (br.hln)
Jacky Kennedy,
stijlicoon uit de jaren zestig, heeft nog altijd invloed op de
modewereld. Met haar nauwe kokerrokjes, mantelpakjes en grote
zonnebrillen inspireert ze tal van mode-ontwerpers.
Stijlvol Fashionmerk
LaDress is één van hen. Met hun nieuwste jurkje, 'Jackie O' genoemd, is
de stijl van de voormalige presidentsvrouw duidelijk te vinden.
Verkrijgbaar in een ruim kleurengamma van wit, intens rood, donkerblauw
en zwart, past het stijlvolle jurkje voor vele gelegenheden. Het is
gemaakt uit zachtsoepele materialen en in perfecte balans met het
bijhorende korte jasje. Verkrijgbaar vanaf 325 euro.
Concept LaDress
is het merk voor hen die van stijlvolle jurken houden. De beroemde
doorknoopjurk is één van hun grootste verkoopsuccessen. Al verschijnen
er regelmatig nieuwe en opvallende exemplaren. Denk maar aan de Tunic
Dress, de Smoking dress en het Vlinderjurkje. Meer info: www.ladress.nl (br.nina))
Het groene thema zet zich ook verder in de mode-industrie.
Ontwerpers doen steeds meer beroep op biologische katoensoorten, en
proberen het milieu te sparen tijdens het productieproces. Om hun
liefde voor de natuur extra in de verf te zetten organiseerden enkele
Colombiaanse designers dit weekend hun eigen 'Biofashion show'.
Pable Dorado, Angelica Fernandez, en Juan Herrera waren maar enkele
designers die hun creaties met trots presenteerden tijdens de modeshow
in Cali (br.she)
De tien jurken die
Victoria Beckham heeft ontwerpen, zijn eindelijk te bewonderen.
Gebaseerd op haar eigen stijl, ziet de collectie er zeer vrouwelijk
uit. Nauw aansluitende jurkjes, in luxueuze materialen als zijde,
organza, crêpe en fijn katoen, ogen uiterst glamoureus.
Positief Modekenners
hadden nooit verwacht dat La Beckham tot deze ontwerpen in staat bleek,
vooral niet na haar mislukte jeanscollectie. Tijdens de NewYork
Fashion Week toonde ze al een glimp van haar eerste collectie aan een
handvol journalisten. Mooi, aantrekkelijk, klassevol: het zijn maar
enkele begrippen die de perslui opperden.
Beperkte oplage Tal
van boetieks en winkels deden er alles aan om de eerste jurken binnen
te halen. Omdat er slechts 400 stuks op de markt gebracht worden, kan
er nu al gesproken worden van een succes. Al zijn ze niet voor ieders
geldbeugel geschikt: de creaties kosten tussen de 900 en de 2.835 euro.
Alle leeftijden De details maken het
verschil. Korsetjes, stevige buikriemen, mooi vallende schouderstukjes,
ingenieuze details, vouwtjes en plooitjes doen elk silhouet stralen,
aldus Posh. Opmerkelijk detail: de ontwerpen zien er uiterst braafjes
uit, alle jurkjes eindigen tot net onder de knie.
Aan het
ontwerp herkent men alvast de meester, zelf zien we er haar zonder
problemen in rondhuppelen. Al lijkt ons een slank modemaatje
geschikter, volgens Victoria kunnen ze door een ruim publiek en door
verschillende leeftijden gedragen worden.
Zonder hulp Waar
heeft ze de mosterd gehaald? Victoria heeft geen modeopleiding genoten
en toch speelt ze het klaar om meteen een mooie collectie af te werken.
Ze beweert geen hulp van iemand genoten te hebben, al geeft ze toe
inspiratie te putten uit de ontwerpen van haar favoriete designer
Roland Mouret.
Te koop Fashionista's uit
België dienen de gegeerde jurkjes in het buitenland te kopen. Dichtst
bij huis zijn ze in Engeland te vinden. Meer info: www.victoriabeckhamcollection.com. (br.Nina)
JBC lanceert trendy feestoutfits voor eindejaarsperiode
JBC lanceert trendy feestoutfits voor eindejaarsperiode
jbc
De feestdagen staan weer voor de deur, hoogdringend tijd dus om jezelf in een nieuw kleedje te steken. Geheel volgens de nieuwste trend lanceert modeketen JBC daarom een nieuwe feestlijn gebaseerd op de begeerde 'little black dress'.
Fonkelende bustierjurken met pailletten, sexy halterjurkjes met prachtige drapages, en trendy jurken met gekruiste schouderbandjes bieden voor ieder wat wils.
Ben je eerder het kalme type, dat houdt van comfortabele feestkledij die ook nadien nog gedragen kan worden? Dan zijn de zwarte pantalons en cardigans met spaghettitopjes zeker iets voor jou.
JBC lanceert voor de eindejaarsfeesten ook een sexy lingerielijn. (br.she)
Russische Natalia Vodianova nieuwe uithangbord Etam
De Russische Natalia Vodianova wordt in 2009 het nieuwe gezicht
van de modeketen Etam. Ze zal er de vrouwelijke, moderne visie van het
merk tot uiting brengen, een eerlijkheid, enthousiasme en vrijgevigheid
terug onder de aandacht brengen.
Vodianova werd op 28 februari 1982 geboren in het Russische Nijni
Novgogod. Op 15-jarige leeftijd verhuist ze naar Parijs, en tekent er
een contract bij Viva. Ze is later ook nog het gezicht van Gucci, Miss
Sixty, Marc Jabocs, L'oréal Paris,Chanel, Versace, Guerlain en Calvin
Klein.
In haar vrije tijd probeert ze geld in te zamelen om de
levenskwaliteit van de Russische kinderen te verbeteren. Zo stichtte ze
in 2005 The Naked Heart, een organisatie die op de steun kon rekenen
van Bono, Karl Lagerfeld, Scarlett Johansson, Lucy Liu, Mr. Valentino,
en Diana Von Furstenberg. (br.She)