Vrouwen zijn schoenfanaten. 30 paar is nog niet genoeg, dergelijke uitspraken kunnen enkel uit een mannenmond komen. She vroeg zich echter af welke waarheden er achter deze 'boerenwijsheden' zaten, en vroeg het aan jullie! Dit vinden jullie écht van schoenen!
Per jaar koopt 61% vzn de vrouwen 2 tot 5 paar schoenen, daarbij geven we gemiddeld tussen de 50 en de 100 euro per paar uit. Van de bijna 8000 ondervraagden blijkt een derde meer dan 15 paar schoenen in haar kleerkast te hebben staan. Toch dragen we maar 1 tot 5 paar effectief. Slechts 17 % gaf te kennen al haar schoenen regelmatig te dragen.
Schoenen weggooien is voor de meeste vrouwen een onbegonnen zaak. Ons favoriete schoeisel wordt enkel naar het containerpark gebracht wanneer ze stuk zijn. Schoenen moeten nog steeds erg comfortabel zijn. 61% van de ondervraagden verkoos comfort zelfs boven luxe en 'sexyness'. Als gemiddelde hakhoogte kiezen we voor een klein hakje tot maximum 5 centimeter hoogte. Toch kijkt 65% van de vrouwen voor het uitzicht wanneer ze een schoentje kopen, en letten ze minder op de prijs.
De favoriete plaats voor schoenen te kopen blijft met 93% de winkel, maar ook onlineshops lijken stilaan aan een opmars. Bij het uitkiezen gaan de meeste vrouwen (89%) voort op hun eigen mening. Slechts 10% volgt het advies van haar ouders of vrienden op.
Er bestaan tal van behandelingen en crèmes voor de huid, maar bij
bepaalde problemen staat de wetenschap nog altijd machteloos. Helaas
zijn dit ook vaak de meest voorkomende aandoeningen.
Ongewenste beharing
Jeuk De
mogelijkheid van je huid om vocht vast te houden is afhankelijk van je
woonplaats, meldt beautyjournaal.nl. Hoe slechter je huid in staat is
zichzelf te hydrateren, hoe meer je gaat kampen met een droogte en jeuk
huid. Een hydraterende crème brengt slechts tijdelijk verlichting, want
ze slorpen zelfs vocht uit je huid op.
Rimpels Wat
de meeste crèmes ook mogen beweren, ze kunnen niet voorkomen dat je
rimpels krijgt, alleen het proces uitstellen. Retinol is de enige stof
waarvan wetenschappelijk bewezen is dat ze werkt.
Puistjes Als
je puisten niet veroorzaakt worden door een hormonale stoornis, dan kun
je er weinig aan doen om ze te voorkomen of ze te behandelen. Ze
verdwijnen vanzelf binnen 7 dagen, dezelfde periode geldt wanneer je
een cosmetisch hulpmiddeltje gebruikt.
Puistje
Slappe huid Als
je huid veroudert, verliest het zijn elasticiteit, waardoor deze gaat
hangen. Momenteel kan enkel een facelift helpen tegen dit proces.
Vlekken UV-stralen
zorgen ervoor dat bij het verouderen je bruine vlekjes krijgt op je
gezicht en handen. Je kunt er helaas weinig aan doen, want de huidige
crèmes bieden enkel een tijdelijke oplossing.
Eczeem Eczeem
is een rode, ontstoken huid die jeukt. Hoewel de dokter enkel
middeltjes kent om de aandoening onder controle te houden, bestaat er
nog geen permanente oplossing. Verschillende crèmes brengen wel
verlichting, maar nemen de basis van het probleem niet weg.
Psiorasis Psiorasis
is een chronische huidziekte, je krijgt dan droge huidschilfers. Ook
dit probleem kun je wel binnen de perken houden, maar het zal nooit
volledig weg gaan.
Psiorasis
Haargroei Vrouwen spenderen fortuinen aan het verwijderen van haar op ongewenste plaatsen, maar geen enkele oplossing is permanent.
Prostituees in Rio vechten op catwalk voor hun rechten
Prostituees in Rio vechten op catwalk voor hun rechten
De Braziliaanse modeontwerpster Gabriela Leiti, ooit zelf een
prostituee, stuurde gisteren haar ex-collega's de catwalk op om de
nieuwste collectie van haar merk Daspu te showen.
Rechten prostituees Gabriela
Leite richtte vier jaar geleden het modemerk Daspu, een afkorting van
'das putas' (voor de prostituees) op om de rechten van dit beroep te
verdedigen. Ook wil ze dat de discriminatie stopt. Voluptueuze modellen
showden blij de collectie op de rode loper die in het midden van het
plein Tiradentes werd uitgerold. Dit is het hart van een
achteruitgestelde wijk waar ongeveer 300 prostituees werken. De
collectie is geïnspireerd op uitgaanskledij: felle t-shirts en
minijurkjes met teksten als 'Daspu à la carte' (prostituees à la
carte), of Puta Libre (een verwijzing naar de cocktail Cuba Libre)
passeerden de revue. De meisjes maakten gebruik van al hun sterke
punten, ze staken de borsten vooruit en schudden met de heupen.
Vooroordelen "Mijn
vriendinnen hebben hier vandaag trots geparadeerd, ze beschouwen
zichzelf als revolutionairen. Ik wil met mijn werk de vooroordelen ten
opzichte van prostituees uit de wereld helpen. Het moet een legaal
beroep worden met een vast inkomen," aldus Leite. De omzet van het merk
wordt geïnvesteerd in initiatieven die de 4.500 prostituees van Rio
moet helpen.
De collectie kwam tot stand in samenwerking met
tal van Braziliaanse ontwerpers. Na afloop werd er farofa, een
traditionele schotel van de arme klasse, gegeten. Maar ook kaviaar en
champagne waren er in overvloed. (br.hln)
Trendy voor de dag komen vergt niet veel van je budget. De juiste make-up helpt je al aardig op weg. Wij zetten de belangrijkste make-uptrends voor 2010 op een rijtje!
Deze winter gaat alle aandacht naar de wimpers, althans de onderste wimperrand. Oogschaduw en oogpotlood maken van het onderste ooglid plots een echte eye catcher. Let er wel op dat je niet te ver onder de wimperrand komt, anders krijg je donkere kringen. Een laag mascara opent de blik trouwens meer dan een streepje oogpotlood. Lippen
De mond wordt kleurrijker dan ooit. Tweekleurige lippen zijn enorm hot. John Galliano, Christian Dior en Emanuel Ungaro deden het al voor op de catwalk. Wil je het thuis zelf proberen? Smeer dan de donkerste tint op je bovenste lip en de lichtere tint op de onderlip. De donkere kleur geeft je mond meer expressie, terwijl de lichtere tint iets sensueels heeft, net alsof je iets te lang gekust hebt.
Je teint moet niet langer matter dan mat zijn. Een vleugje glans op de juiste plaatsen is helemaal hip. Zorg er echter wel voor dat je de glans enkel op de uitstekende punten van je gezicht aanbrengt: de neusvleugels, net boven de appeltjes van de wangen en vlak onder de wenkbrauwen. Goud
Deze winter draait alles rondom goud- en honingtinten. De kleuren zijn in zoveel verschillende tinten verkrijgbaar dat je zowel een geschikt kleurtje voor de bleke huid als de donkere huid vindt. Bij M.A.C. vind je een heel honing-assortiment.
Weer van groot belang voor groei en stevigheid nagels
Weer van groot belang voor groei en stevigheid nagels
Wetenschappers
ontdekten de perfecte weersomstandigheden voor lange, sterke nagels:
een vochtigheidsgraad van 55 procent is de belangrijkste
nagelverzorging.
Hoe beschermen Een
hogere of lagere vochtigheidsgraad dan 55 procent zorgt voor broze of
gebogen nagels. Professor Stephen Eichhorn: "Deze vochtigheidsgraad
komt het vaakste voor, dit is ook de optimale omstandigheid voor nagels
om niet af te breken als ze buigen. We bestudeerden maandenlang de
mechanische eigenschappen van nagels omdat dit belangrijk is om schade
te voorkomen en ze te onderhouden. Zo weten vrouwen ook hoe ze hun
nagels kunnen beschermen"
Emma Thomspon beweert dat regen haar huid jong houdt.
Regen tegen rimpels Dit
is niet de eerste keer dat het weer in verband wordt gebracht met
voordelen voor de schoonheid. Actrice Emma Thompson beweert dat het
natte klimaat van Schotland haar huid rimpelvrij houdt. "Ik denk dat
Schotland er voor iets tussen zit. Ik ben er vaak en het regent er
veel, wat goed is voor je huid."
Met de nieuwste denimlijn genaamd 'Body' lanceert Calvin Klein
figuurcorrigerende jeansbroeken. De snit en de achterzakken zijn zo
ontwikkeld dat ze jouw kont mooier laten uitkomen.
Geen love handles De
nieuwe collectie van Calvin Klein modelleert niet alleen je achterste
mooier, het beperkt ook je risico op love handles aan de heupen,
dankzij de tailleband. Ook slanken de naden aan de zijkant je benen af.
Er is een collectie voor zowel mannen als vrouwen en je hebt een
afgewassen en een donkere versie. Voor een exemplaar betaal je 79,50 dollar.
Eva Mendez in een advertentie voor de nieuwe jeanslijn van Calvin Klein.
Wie dacht dat een zwarte diadeem met strikje gedurfd was, gaat deze winter nog raar opkijken.Deze winter worden haaraccessoires namelijk groter, opvallender en kleurrijker.
We zagen het reeds op de catwalk, en ook Madonna is er gek van : de bunny oren van Louis Vuitton. De oren zijn, in een licht gewijzigde versie, te koop bij de Louis Vuitton-winkels. Wil je geen duizend euro uitgeven voor een paar konijnenoren? Met een beetje ijzerdraad en een leuk stofje kom je al een heel stuk! Hippiehaarband
Het hippiehaarbandje van Nicole Ritchie wordt deze winter groter en warmer. De dikke hoofdbanden zijn perfect voor een koud dagje sneeuwpret, maar binnenshuis zal dit accessoire niet lang op uw hoofd blijven staan. Pompon
Vorig jaar mochten we onze haren dan wel opsmukken met de nodige bloemenpracht, deze winter zijn het pomponnen die de klok slaan! De modeliefhebber wordt in een mum van tijd terug gekatapulteerd naar de jaren 90 met deze kleurrijke bolletjes.
Hou je het liever sober? Dan zijn de mannelijke hoedjes deze winter een leuke optie. Geen gebreide hoofddeksels meer, maar hoedjes van tweed, afgewerkt met een mannelijke snit. (br.she)
Wie zich graag verbonden voelt met de natuur kan dat nu op een wel erg opvallende manier doen. Nick Lavidis van de Universiteit van Queensland in Australië ontwikkelde namelijk een parfum van vers gemaaid gras.
Volgens Lavidis ruikt het parfum niet alleen erg aangenaam. Het vermindert ook je stressniveau. "Toen ik drie dagen in een park op vakantie was voelde dat aan als een vakantie van ruim drie maanden. Ik realiseerde me toen nog niet dat de chemicaliën van de dennenbomen, de weelderige vegetatie en het gemaaid gras me dit gevoel gaven. Toen mijn buur mij jaren later een keer aansprak over de geweldige geur van mijn versgemaaide gazon, begon ik een verband te zien."
Het parfum kan op textiel en bedlinnen verstoven worden. Spijtig genoeg is het voorlopig enkel beschikbaar in Australië.
Modeontwerper Jean Paul Gaultier zou zijn job als creatief directeur bij Hermès stopzetten. De ontwerper zette het modehuis in 2003 financieel en creatief weer op de modekaart.
Hermès, vooral bekend om zijn handtassen, kende in 2003 een ongekend dieptepunt. Dankzij de aanwerving van de internationaal gerenommeerde designer Jean Paul Gaultier klommen ze echter uit hun dal en werden ze opnieuw een waarde in het modelandschap.
Nu lijkt Gaultier zijn buik echter vol te hebben van Hermès. De ontwerper zou zich weer volop willen concentreren op zijn eigen collecties. Hermès en Gaultier bevestigden het ontslag nog niet. (br.she)
De Boeboeks, de grappige figuurtjes uit de kinderboekenreeks van Marc
de Bel, maken hun entree op de nieuwste kindercollectie van C&A.
Omdat de figuurtjes groene jongens zijn die de natuur willen
beschermen, worden ze bij de keten met open armen ontvangen. C&A wil immers nog meer zijn ecovriendelijke inspanningen tonen.
Groene energie Begin
september wordt de kinderkledinglijn opgefleurd met fantasierijke
prints en borduursels. C&A werkt daarmee nog verder aan zijn groen
imago. Eerder dit jaar schakelden alle winkels in België en Luxemburg
al over op groene energie.
Een jurk met zwart-wit stippen, een jeans met boots eronder en een wit
jurkje: het zijn maar enkele outfits waar heren de dames het liefst in
zien.
Minder bloot Wie
denkt dat verleiden enkel kan door veel bloot te laten zien, heeft het
mis. Uit een rondvraag bij Amerikaanse mannen door het glossy magazine
Glamour blijkt dat heren hun liefste liever spotten in comfortabele
kleding.
Cliché Wat verkiezen heren als
het op de kledingkeuze van hun vrouw aankomt? Liever geen te
onthullende décolletés, strakke mini-jurken of andere sexy kleding. Wel
scoren casual kleding als de little black dress, de strakke jeans,
comfortabele rok en tennisschoenen. De clichés dat mannen enkel vallen
voor zeer onthullende en sexy kleding, is daarmee van de tafel geveegd.
(br.hln)
Ze mag dan wel een erg prille ontwerpster zijn, Victoria Beckham vindt zichzelf toch al klaar voor een eigen accessoirelijn.
Beckham is nog steeds druk bezig met haar kledingcollectie voor 2010, maar droomt al van grotere mode-uitdagingen. Eentje daarvan zou een accessoirelijn zijn. Volgens insiders zou Beckham erg geïnteresseerd zijn in een handtassencollectie. Beckham zelf laat de geruchten voorlopig ongemoeid. (br.she)
De modewereld staat weer op zijn kop: Michelle Obama is de eerste first
lady om met shorts in het openbaar, tijdens een trip in de hete Grand
Canyon, gespot te worden. Critici riepen meteen dat haar outfit 'not
done' is.
Klassiek De
short van Michelle Obama is een van de meest gelezen onderwerpen van
het moment in Amerika. De krantenkoppen schreeuwden er dat het een
schande en vooral lelijk was. Gelukkig zijn er ook verschillende
journalisten die de First lady verdedigden. Meteen werd het argument
geopperd dat een short de enige mogelijke kledingoptie is voor een trip
in de hete Grand Canyon. "Welke vrouw draagt nu geen short op haar
vakantie?", aldus een journalist voor de LA Times. "Het gaat hier niet
om hotpants. Het is een klassiek, discreet exemplaar."
Niet zelf gekozen "Het
gebeurt zo vaak dat vrouwen, als actrices en zangeressen, bekritiseerd
worden vanwege hun outfit. Maar Michelle Obama heeft er niet zelf voor
gekozen om in de belangstelling te staan, zeker niet dat elke outfit
van haar minutieus bestudeerd en beschreven wordt. Gelukkig heeft ze
veel gevoel voor stijl, maar zoals elke vrouw maakt ze wel eens
foutje", aldus Newsweek.
Eerdere reacties Eerder
al waren haar gespierde, ontblote armen een reden voor discussie, ook
haar kortere kapsel raakte in de kranten. En toen ze een paar
sportievere schoenen droeg of een casual truitje, kwam er meteen
reactie. Dochter Malia maakt ook regelmatig een fashionstatement. Zo
droeg ze voor de top van de G8 een t-shirt met een slogan tegen
nucleaire wapens.
Zie je er vermoeider uit wanneer je 's ochtends opstaat dan wanneer je
gaat slapen? Dan is de kans groot dat je kampt met gezwollen ogen,
donkere kringen of wallen. Dit geeft niet alleen een vermoeide indruk,
het maakt ook dat je er ouder uitziet dan je werkelijke leeftijd.
Ouder worden Veel
twintigers en dertigers kampen met vermoeid uitziende ogen, met het
verouderen wordt dit alleen erger. Als je echt hier complexen over
hebt, kun je beslissen onder het mes te gaan. Maar er zijn tal van
andere manieren waarop je het probleem kan aanpakken.
Wallen
Wallen Wallen
zijn opgezwollen 'zakken' onder je ogen, het is een gevolg van het
verouderingsproces. Deze aandoening is vaak erfelijk, maar je
levensstijl speelt ook een rol. Zoute voeding en te weinig water
drinken doen er geen goed aan. Het kan helpen om een extra kussen onder
je hoofd te leggen wanneer je slaapt. Zo stimuleer je de natuurlijke
drainage van het vocht in je hoofd, waardoor je ogen minder gezwollen
lijken. Het verkoelen van dit gebied met koude kompressen, gekoelde
theezakjes of komkommerschijfjes helpen tijdelijk. Groene theezakjes
zijn heel efficiënt omdat ze stoffen bevatten die de ophoping van
vloeistoffen tegengaan.
Gekoelde theezakjes zijn heel efficiënt tegen wallen.
Chirurgische ingreep Je
kunt met injecteerbare fillers als Restylane ook wallen doen
verdwijnen. Ze verminderen de verdikking, vervolgens doet botox de
rimpels verdwijnen. Dit heeft wel enkel een tijdelijk effect. Voor
permanente resultaten kun je een chirurgische ooglift laten doen,
waarbij het effect tot twintig jaar blijft. Bij sommigen volstaat het
om het vet uit de wallen te verwijderen, bij anderen moet er wat
overtollige huid weggenomen.
Donkere cirkels
Donkere cirkels Dit
is een donkerder gebied aan de onderkant van je ogen. Je kunt dit
probleem met een laserbehandeling oplossen. Er bestaan gels en crèmes
op de markt die beweren donkere kringen te verminderen, maar er bestaat
momenteel nog geen wetenschappelijk bewijs dat die daadwerkelijk
helpen.
Make-up Problemen met vermoeide
ogen kun je ook makkelijk oplossen met make-up. Als je rood-blauwe
wallen hebt, kies dan voor een zalm- of perzikkleurige concealer.
Vermijd beige of witte producten, die maken het gebied grijs. Als je
gezwollen ogen wil verstoppen, breng dan een kleur aan die één of twee
tinten donkerder is dan je huid. Lichte kleuren zorgen voor meer
volume, wat het probleem enkel verergert.
Allergisch? Breng
steeds foundation voor je concealer aan, want de foundation zal anders
alles uitvegen. Begin eerst met een 'oogprimer', dit maakt het gebied
egaal en fixeert de andere producten die je er over aanbrengt. Merk je
dat make-up het probleem enkel erger maakt, dan ben je er misschien
allergisch aan. Zoek dan naar ongeparfumeerde producten en vermijd
alles met ingrediënten als 'glycolic acid' of 'salicylic acid'. Ze
kunnen namelijk de huid rond de ogen irriteren en zwelling of roodheid
veroorzaken.
Een slecht zittend kapsel is negatief voor het zelfvertrouwen bij meer
dan de helft van de vrouwen. Bij een derde maakt dit haar ronduit
slechtgehumeurd, toont een Nederlandse enquête aan.
Ergernissen Uit
een enquête van het Nederlandse Styletoday.nl bij 1150 vrouwen blijkt
dat ze zich het meest ergeren aan een kapsel dat niet in model wil
blijven (44 procent), plat haar (33 procent) en een kapper die nooit
doet wat ze willen (21 procent). Vier op de tien vrouwen spendeert vijf
tot tien minuten aan het stylen van haar kapsel, bij 26 procent neemt
dat een kwartier is beslag. De helft van hen controleert in de loop van
de dag haar coupe vijf tot tien keer in de spiegel, auto- of winkelruit.
Vrouwen zijn jaloers op het kapsel van Beyoncé.
Haarwens 43
procent van de vrouwen wil dikker en voller haar, daarnaast zijn
krullen, geen grijze haren en een andere kleur de grootste haarwens.
Een derde vindt zich aantrekkelijker met een volumineus kapsel, 58
procent laat ook daarom haar coupe in laagjes knippen, de helft zoekt
hulp in speciale shampoos. De meeste vrouwen dromen van een kapsel als
Beyoncé, gevolgd door Penelope Cruz en Angelina Jolie.
Dochter Isabelle Rossellini nieuwe uithangbord Hoss Intropia
Dochter Isabelle Rossellini nieuwe uithangbord Hoss Intropia
Elettra Wiedemann is het nieuwe gezicht voor de Hoss Intropia Winter 2009/2010 campagne. Het Spaanse label probeert daarmee zijn expantie in Europa een extra steuntje in de rug te geven.
Elettra Wiedemann is de jongste telg van een van de meest prestigieuze families uit de twintigste eeuw. Als dochter van Isabelle Rossellini is Wiedemann niet alleen mannequin, ze heeft ook een diploma in de Biomedische wetenschappen op zak en is een passioneel milieu-activiste.
De campagnebeelden van Hoss Intropia zijn dan ook een perfecte weerspiegeling van Elettra en haar leefwereld. Het model werd gefotografeerd in de natuur, een setting die een feeërieke uitstraling aan de nieuwe collectie geeft.
Stiletto's zijn trendy én sexy, het enige nadeel is het ongemak dat
deze stelten veroorzaken wanneer je je voeten omzwikt op een oneffen
ondergrond. Een plastic hulpstuk dat je over de hak schuift voorkomt
dat.
Makkelijk of te lelijk? De fabrikanten zeggen dat het voordeel van de 'Heaven on heels'
is dat je hakken niet beschadigd raken door de straatstenen, meldt
Elle.be. Helaas moet je er wel iets voor over hebben. Dat lelijk
plastic dingetje onstiert namelijk je prachtige designerschoenen. Heb
je dat er niet voor over, dan zijn een paar hippe ballerina's die in je
handtas passen misschien een betere optie om valpartijen te voorkomen.
Kreeg Keira Knightley digitale borstvergroting voor Chanel?
Kreeg Keira Knightley digitale borstvergroting voor Chanel?
Foto: Chanel.
Bij haar nieuwste campagne voor Chanel lijken de borsten van Keira
Knightley plots twee maten groter, wat de geruchten deed groeien dat de
actrice hulp kreeg van photoshop. Dit startte in Groot-Brittannië weer
een hele discussie over het digitaal bewerken van foto's in magazines.
Huid en borsten Met
de nieuwe reclamecampagne voor Coco Chanel promoot de 24-jarige actrice
het parfum Coco Mademoiselle. Haar borsten worden enkel bedekt door een
paar bretellen, daardoor valt het op dat haar boezem plots groter is.
Ook haar huid lijkt plots heel wat egaler. Photoshopexpert Chris
Bickmore zegt dat deze foto's zeker bewerkt zijn. "Er is zeker aan haar
gezicht geprutst, ze heeft geen enkele rimpel. Ook zijn haar ogen
witter gemaakt. Er werd een schaduw toegevoegd aan haar borsten om een
ronder effect te geven en ze werden ook groter van maat gemaakt." Een
vertegenwoordiger van Chanel wilde hier geen commentaar op geven.
Foto: Chanel.
Symbool voor photoshop Ondertussen
heeft een Brits parlementslid een voorstel ingediend dat eist dat
advertenties aanduiden waar foto's werden bewerkt. "Keira is een mooie
vrouw en dat is net het punt. Als het beeld werd bewerkt dan moeten
mensen dat weten en niet proberen een onrealistisch schoonheidsideaal
na te streven. Zeker jonge meisjes zijn hier heel gevoelig aan. We
willen een symbool op de plekken waar foto's werden aangepast."
Dit
is niet de eerste keer dat een advertentie voor Chanel met de actrice
werd bewerkt. En voor de film 'King Arthur' werden haar borsten ook al
vergroot, toen gaf Keira dat eerlijk toe.
De collectie van Gwyneth Paltrow, ontworpen voor ZOEtees, mag gezien
worden en ligt eind deze maand in de winkels. Een snelle blik op enkele
ontwerpen toont al meteen dat ze haar mosterd haalde uit de seventies.
Gedrapeerde jurken, rock geïnspireerde t-shirts en oversized blazers
geven een casual maar chique indruk.
Gwyneth drukte hiermee haar eigen
stijl en stempel sterk door. Nog beter is dat de opbrengst naar Kids
Company gaat, een liefdadigheidorganisatie voor kinderen.
Net voor je naar het zwembad trekt scheer je nog snel je bikinilijn, maar eenmaal aangekomen merk je dat je huid vol met rode bultjes staat. Wij geven enkele tips om scheerbultjes tegen te gaan.
Wanneer je je haren scheert, snij je ze schuin af. Dit zorgt al snel voor bultjes en irritaties. Scheer dus steeds met de groeirichting mee en gebruik een mesje dat niet te scherp is. Probeer ook om je mesje niet op je huid te 'drukken'. Dit geeft namelijk meer kans op irritaties. Toch nog last van huiduitslag na het scheren? Smeer dan even wat Razor Bump Relief crème van Kiehl's. Die laat bultjes, rode puntjes en irritaties als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Smijt de string weg, dump die push-up beha en minirokjes en ruil je
alcoholpops voor een vers geperst fruitsapje. Sletterige, dronken
meisjes zijn uit en de brave dames zijn terug in, met Emma Watson,
actrice uit Harry Potter, als rolmodel.
Emma Watson, met een trendy, maar brave outfit.
Dames Het
was lang geen taboe meer voor celebs als Paris Hilton, Britney Spears
en Kate Moss, om dronken of high, halfnaakt in compromitterende
houdingen gefotografeerd te worden. Het aantal seksvideo's van
tienersterren is zelfs niet meer bij te houden. Tienermeisjes namen
hier een voorbeeld aan en zo groeide comazuipen uit tot iets stoer, ook
seks met verschillende jongens op jonge leeftijd zou je als meisje
'populair' maken. Gelukkig staan er tegenwoordig terug meisjes en
vrouwen die trots op hun brave imago zijn, zich als een dame gedragen
en kiezen voor stijlvolle, maar fashionable kledij.
Lily Cole is mooi en intelligent.
Saai? Actrice
Emma Watson is hun rolmodel, ze geeft toe in vergelijking met Paris
Hilton een 'saai' leven te leiden. Ze is slim, want ze gaat binnenkort
naar de Brown universiteit in Amerika, mooi en gegeerd bij regisseurs
en ontwerpers. Ze praat in interviews over haar familie en het feit dat
ze zo graag tijd met hen doorbrengt. Steeds meer jonge vrouwen zijn
onafhankelijk zonder sletterig te zijn.
Michelle Obama roept jonge meisjes op om te studeren.
Michelle Obama Fearne
Cotton, Britse presentatrice en dj en topmodel Alexa Chung houden ook
hun imago van braaf meisje hoog. Alexa is op modevlak een rolmodel,
zonder te verschijnen in vulgaire minirukjes. Deze bekende meisjes
promoten tegenwoordig zelfrespect en geven niet te veel bloot. Topmodel
Lily Cole en tevens studente aan Cambridge bewijst dat vrouwen ook mooi
kunnen zijn en tegelijkertijd hersenen hebben. Michelle Obama moedigt
jonge meisjes aan om hard te werken en goede punten te halen. En
zangeres Duffy doet haar best om het van cafézangeres tot
internationale ster te schoppen zonder zich wekelijks dronken in clubs
te laten fotograferen.
Katie Holmes gaat een eigen kledinglijn op de markt brengen. De collectie zal in de herfst verkrijgbaar zijn.
De 30-jarige Holmes staat al langer bekend als een fashionista. De vrouw van acteur Tom Cruise is zelfs zo dol op mode dat ze vorig jaar haar eigen jurk ontwierp voor de première van 'Tropic Thunder'. De actrice kreeg toen hulp van styliste Jeanne Yang, maar zal haar kledinglijn helemaal alleen ontwerpen.
De collectie zal bestaan uit een kledinglijn voor vrouwen en kinderen en zal vanaf de herfst verkocht worden in de Amerikaanse winkelketen 'Maxfield' .(br.she)
De hoed flattert je gezicht en onderstreept je stijl, aldus Fabienne Delvigne, hoedenmeesteres sinds 1978.
Deze kunstige hoedenmaakster is zelfs benoemd tot hofleverancier van België. Ook tooit ze al jaren zeer verdienstelijk de Beatrixjes en Maximas van Nederland.
Die creaties gaan ons net een beetje boven de pet. Maar haar hoofddekselcollectie voor alledaagse tafferelen (passend genaamd Trendy collectie), achten wij wél zeer geschikt voor de fashionista met hoed-aspiraties.
De hoge hoed, het klokhoedje en de hoofdband, ze komen allemaal terug in haar nieuwe collectie met een knipoog naar de jaren 30 waarin sterren als Marlene Dietrich verfent hoedendraagsters waren.
Dit jaar lanceerde Fabienne Delvigne ook haar eerste mannencollectie. En die is even zo fijn.
Voor meer hoeden en verkoopinformatie binnen België en Nederland ga je naar fabiennedelvigne.be (br.styletoday)
Het is nog volop
zomer, maar een beetje vooruitziende en modebewuste vrouw kijkt nu al
uit naar de pronkstukken voor komende winter. Winterjas,
winterschoenen, sjaal en muts, denken praktische geesten. Maar zo
simpel is het voor de fashionista niet. Daarom stelde Trendystyle.net
een checklist op. Deze stukken zouden volgens de moderegels in je kast
moeten hangen
1) All things boyfriend De
boyfriend jeans (een redelijk onflatterende losse jeansbroek) en de
boyfriend blazer (voor een mannelijke stoere look) zijn onmisbaar voor
fashionista's. Toch raden wij aan om in de spiegel te kijken en dit
eerst te passen: wordt het té zakkig, doe het dan vooral niet. Maar in
de juiste combinatie kan je er mee wegkomen en zal je er uberhip
uitzien.
2) Laarzen Laarzen blijven hét
winterschoeisel. De enkellaarsjes blijven de hoge toon voeren, al
krijgen ze concurrentie van een andere uiterste: de dijlaarzen, die tot
boven de knie komen. Kies ze met een deftige hak en een kleine
plateauzool.
3) Witte blouse Very chique: de
witte blouse is weer helemaal terug. Kies 'm preuts, ouderwets en
hooggesloten, met een strik aan de nek of ruches. Combineer met de
kokerrok en hoge pumps, of een skinny jeans en enkellaarsjes. 4) Mouwloze vest De
mouwloze vest is ook hyperhip. Voor vrouwen mag dit er niet te klassiek
uitzien, dus geen kostuumversie, tenzij je het combineert met de witte
bloes en welk geval het carrièrechic wordt. Voor een casual look ga je
voor een vest met een print en draag je het boven een t-shirt en een
boyfriend jeans.
5) Handtas Voor feestjes kies je voor een luxueuze clutch, voor het dagelijkse leven is de stoere, ruime tas uit glad leer de jouwe. 6) Trenchcoat Aan
truien wordt (weer) niet gedaan volgens de moderegels, maar een lekkere
winterjas mag (gelukkig) wel. Een trenchcoat in wollen, gevoerde
uitvoering met een mooie riem blijft de topper. Sportieve vrouwen
kiezen best voor een korte leren vest.
7) Winteraccessoires De lange gebreide sjaal en ditto muts blijven een topper. 8) Jurkjes Ze
houden je misschien niet echt warm, maar ze zijn wel leuk: jurkjes.
Klassieke modellen in lichte pasteltinten zoals huidskleur, poederroze,
gebroken wit of 'greige' (een combinatie van grijs en beide) zijn je
must haves. 9) Metallics Hier ontsnap je niet aan en zal vooral tijdens de feestdagen de kop komen opsteken.
10) Nepbont
Nepbontjes als detail in je outfit zijn het helemaal. Te gebruiken met mate, om een verkeerde indruk te vermijden.
11) Zwart is het nieuwe zwart
Overeenkomstig
de zware economische tijden, oogt de wintermode behoorlijk somber. Veel
zwart, donkerblauw of donkergrijs afgewisseld met witte of rozige
tinten.
Het modehuis Escada zit in erg benarde financiële papieren. Het modemerk heeft nu een herstructureringsplan voorgelegd aan haar schuldeisers.
Het ooit zo populaire Duitse modemerk Escada kan haar schulden waarschijnlijk niet afbetalen. Er zou enkel nog geld zijn voor de maand augustus door te komen. Gaan de schuldeisers niet akkoord met het voorgelegde herstructureringsplan dan valt het doek voorgoed over het modehuis.
Escada is niet de eerste die lijdt onder de economische crisis. Eerder gingen ook al de modehuizen Morgan, Oilily, Donaldson, Veronique Branquinho en Christian Lacroix over kop.
De Belgische ontwerper Jean-Paul Knott is niet langer artistiek directeur bij Cerruti. Hij zou reeds in juni ontslag genomen hebben.
De Belgische ontwerper en stylist Jean-Paul Knott nam in 2007 de vrouwenlijn over en zorgde voor een succesvolle herlancering. Na ruim 2 jaar trouwe dienst besloot Knott er echter mee te stoppen, volgens insiders vanwege gespannen verhoudingen met de directieleden.
Knott, de gewezen leerling van Yves Saint Laurent gaat zijn aandacht nu volledig vestigen op zijn eigen lijn.
Slippers dragen verhoogt je risico op het oplopen van mogelijk dodelijke ziekten. Dat onthulden Amerikaanse onderzoekers.
Duizenden bacteriën Uit
labtests bij verschillende paren goedkope slippers blijkt dat dit soort
schoeisel ongeveer 18.100 bacteriën bevat nadat proefpersonen er
slechts vier dagen mee in New York rondliepen. "Als je dit soort
schoeisel drie maanden draagt, bevat 93 procent bacteriën van
uitwerpselen en 20 procent de E. coli bacterie", aldus bacterioloog
Charles P. Gerba. Hoewel sommige gevonden soorten vaak voorkomen, als
de onschadelijke staphylococcus, zijn er ook gevaarlijke bacteriën
gevonden aan de onderkant van voeten. Bijvoorbeeld de Aerococcus
viridans en Rothia mucilaginosa, een bacterie die normaal in de mond
zit.
Dodelijk "Als je nog maar een klein
wondje hebt op je voet en de bacteriën raken zo in het bloed terecht,
kunnen deze ziekten je organen aantasten", aldus onderzoeker Dennis
Kinney. "Wordt dit niet behandeld met antibiotica, kun je er aan
sterven. De gevonden bacteriën zijn geen goed teken, het betekent
namelijk dat veel mensen op de grond spuwen. Als een ziek persoon dit
doet, kan hij honderden anderen besmetten. De Staph aureus kan heel
gevaarlijk zijn, want deze veroorzaakt zweren en huidinfecties."
Een op tien vrouwen skipt vakantie door bikinivrees
Een op tien vrouwen skipt vakantie door bikinivrees
Ruim één op tien vrouwen heeft zodanige bikinivrees dat ze liever hun
reis overslaan dan in bikini te moeten rondlopen. Voor bijna een derde
van de vrouwen in rondlopen in badkledij het ding waar ze meest tegen
opzien de hele vakantie.
Nooit gedragen 45
procent van alle bikini's en badpakken die gekocht worden, worden zelfs
nooit gedragen. Geschat wordt dat daarmee zo'n 335 miljoen euro wordt
uitgegeven aan iets dat niet wordt gedragen, en dat enkel en alleen in
Groot-Brittannië. Dat blijkt uit een onderzoek van supermarktketen
Tesco bij 3.000 vrouwen.
Vel Vrouwen voelen
zich duidelijk nog niet goed in hun vel, en zeker niet als ze wat extra
kilo's meesleuren die het gevolg zijn van eetgewoonten en snoepen in de
zetel. Niemand ontsnapt aan dat 'naakte' gevoel de eerste keer (of
zelfs keren) van het jaar dat je rondloopt in een bikini. Je voelt je
zo bloot, zo bekeken, zo onthuld. De cellulitis is zichtbaar, net als
je buikje en je borsten.
T-shirt Het is
een kleine troost, maar bovenstaande cijfers bewijzen dat je niet
alleen bent. Vrouwen bekennen dat ze verschillende tactieken hebben om
hun lichaam niet té veel bloot te stellen.
11 procent skipt
brutaalweg de hele vakantie, 30 procent draagt een t-shirt over de
bikini of het badpak en 12 procent laat zich gewoon niet aan het strand
of het zwembad zien. Hoe plezant de reis dan is, is een andere vraag...
Medewerkster van American Apparel prijst de kledij aan met een provocerende houding.
"Het merk American Apparel ontslaat de lelijkste verkopers van filialen
die het slecht doen", dat beweert althans een boze filiaalmanager.
Directeur Dov Charney, zelf niet moeders mooiste, zou deze opdracht aan
filiaalmanagers hebben gegeven.
Lelijk = ontslagen Medewerkers
van American Apparel, een Amerikaans modemerk met filialen over de hele
wereld, die niet voldoen aan de criteria qua uiterlijk en die slechts
'gemiddeld' werk verrichten, worden nauwkeurig opgevolgd en ontslagen
als ze betrapt worden bij de kleinste fout. De aanleiding hiervoor is
een mail die directeur Dov Charney aan alle filiaalmanagers met een
teleurstellende omzet zou gestuurd hebben. Hij beval ze een groepsfoto
van hun personeel door te geven, Charney besliste dan wie riskeerde
ontslagen te worden.
Dov Charney
Provocerende foto's Dit
soort van personeelsbeleid is niet wettelijk en doet dan ook heel wat
kritiek rijzen. Het is niet de eerste keer dat het modebedrijf in
opspraak komt. Eerder al raakte bekend dat werknemers producten op de
website aanprijzen met provocerende foto's.
Stijl De
creatief directeur van het bedrijf verdedigt het personeelsbeleid en
zegt dat American Apparel enkel mensen aannemen op basis van
stijlgevoel en niet schoonheid. "Omdat onze kledingstukken eigenlijk
stuk voor stuk kunstwerken zijn, is de persoonlijke stijl van een
medewerker relevant voor de job."
Wie dacht dat 100 euro voor een flesje parfum een gigantisch bedrag is, heeft nog niet kennis gemaakt met het nieuwste limited edition mannenparfum '1 million' van Paco Rabanne. Voor een flesje tel je maar liefst 40.000 euro neer.
Het flacon van het originele '1 million' parfum lijkt op een goudstaaf. Bij de limited edition is de flacon effectief bezet met 18 karaats goud. Het embleem van Paco Rabanne wordt opgefleurd met een diamant van maar liefst 0,3 karaat. Alles bij elkaar weegt de flacon een kleine 9 kilo. Voor het koffertje werd beroep gedaan op de gerenommeerde designer Fred Pinel. Hij ontwierp een luxueus koffertje in kalfsleder en verwerkte er lampjes in zodat de flacon ruim voldoende belicht wordt
Een perfect egale make-up is niet langer een huzarenwerkje. Je kan nu in een mum van tijd de look van een Hollywood-actrice krijgen dankzij de home-airbrushtoestellen van Temptu.
Temptu is al jarenlang gespecialiseerd in professionele airbrushtoestellen voor schoonheidsinstituten. Nu ontwikkelden ze echter een toestel dat je ook thuis kan gebruiken. Zo heb je in een mum van tijd een perfect gemaquilleerde look.
"Tot nu toe waren de enige toestellen op de markt bedoeld voor professionelen. Ze moesten na elk gebruik schoongemaakt worden en dat is te ingewikkeld voor de gewone consument. Nu beschikken we over een eenvoudig systeem met inwisselbare pads. Zo kan je kiezen tussen een pad voor blush, foundation en highlights. Elk pad bevat genoeg product voor 2 maanden, dat is meer dan gewone make-upproducten", besluit Michael Benjamin van Temptu.
De producten zijn voorlopig enkel verkrijgbaar in Amerika.
Het Zweedse merk Apoliva wilde hun producten opnieuw onder de aandacht brengen en dat is gelukt. Toch blijft het de vraag of de cosmeticafabrikant het beoogde doel bereikt heeft.
De commercial wordt namelijk onbedoeld eng gevonden, zo melden verschillende Zweedse media maandag.
In de video is model Adina Fohlin te zien die tegen de achtergrond van noodweer een lieflijk liedje zingt. Ze kijkt hierbij recht in de camera. Door veel mensen wordt dit als angstaanjagend beschouwd.
Op Facebook zijn er inmiddels aparte groepen opgericht waar mensen hun angst voor de commercial kunnen delen. Een van die groepen (met de naam Ik ben bang voor het meisje in de Apoliva-reclame) is de grens van 100.000 leden reeds gepasseerd.
Apoteket heeft inmiddels te kennen gegeven dat mensen bang maken nooit de bedoeling is geweest van het spotje.
Fohlins agentschap, Mikas, heeft laten weten dat het model zich de kritieken niet persoonlijk aantrekt en dat zij slechts een rol speelde in de reclame.
De Amerikaanse modeontwerpster Anna Sui is geëerd voor haar levenslange modecarrière met de OCA Pioneer Award.
"Als ik terugdenk aan mijn kindertijd en de dromen die ik toen
koesterde om ooit modeontwerpster te worden, kon ik me nooit indenken
dat ik dit allemaal zou bereiken. Dit jaar heb ik niet alleen een award
ontvangen van de CFDA en de China Fashion Association, maar nu ook van
de OCA Pioneer Awards", aldus Anna Sui (br.she)
Stylist Gok Wan hoopt dat de stijl
van de jaren '90 nooit een comeback maakt. Baggy pants, plateauzolen en
de luie grungelook: allemaal modehorrors voor Wan. "Ik moet er in
geloven. De 90s komen nooit meer terug, ze zijn voor altijd voorbij."
Twijfel Letterlijk
mag Wan dan wel gelijk hebben, op modevlak zouden we de terugkomst van
de jaren '90 toch maar niet uitsluiten. Zowat alles in aan een comeback
bezig, dus waarom ook niet de mode uit de jaren '90? Overigens zei mijn
enkele jaren terug ook al dat de jaren '80 "de meest vreselijke periode
op modegebied" was, en toch valt hun enthousiaste terugkeer niet te
ontkennen.
Wanhopige tijden Wan zelf is dol
op de terugkeer van de 80s-trend en hij voorspelt dat het nog een
tijdje zal aanhouden, inclusief fluokleuren en schoudervullingen.
"De
reden dat de 80s revival voortduurt is omdat het nog niet juist is.
Daarom zal het komend seizoen weer iets wijzigen, tot we het juist
hebben. De jaren '70 was een strikte routine: eerst print, dan kleur.
Maar de jaren '80 zijn lastiger omdat het een wanhopige tijd was. Het
was zowel politiek als sociaal en de mode reflecteert dat. Hopelijk
hebben we het het volgend seizoen juist, want het begint toch ook wat
afgezaagd te raken."
Het mysterie is eindelijk ontrafeld! De eerste foto van Uma Thurman voor Givenchy is uitgelekt. Thurman zal het legendarische parfum Ange ou Démon nieuw leven inblazen.
Ange ou Démon: Le secret, zo heet het parfum waarvan Uma Thurman het uithangbord wordt. Thurman ziet er alvast ravissant uit! Wij wilden jullie het bijhorende filmpje niet ontzeggen. Druk op de foto om het te bekijken....(br.she)
Dit jaar worden Gracy Kelly en juwelenproducent Cartier geëerd voor hun ongekende stijlgevoel door de Walk of Style-award.
De Walk of Style-award zet sinds 2003 modegrootheden extra in de bloemetjes. Voorheen mochten reeds Giorgio Armani, Tom Ford, Gianni en Donatella Versace, Manolo Blahnik en Valentino de prijs in ontvangst nemen. Cartier past perfect in het rijtje van grootheden, waarom de organisatoren er plots voor kozen een 'gewone' vrouw ook te eren voor haar stijlgevoel? Omdat Grace Kelly, later prinses Grace, niet enkel overliep van stijl, ze was ook onlosmakelijk verbonden met de juwelier Cartier. Zo kreeg ze in 1956 een tien karaatsring van prins Rainier III om hun verloving te vieren. (br.she)
De hoed is een populair accessoire deze zomer en dat blijft ook zi deze
herfst. De Britse hoedenontwerpster Katherine Elizabeth speelt hier op
in en deelt haar tips aan vrouwen in workshops.
Ontwerp van Katherine Elizabeth.
Investering Hoedenontwerpster
Katherine Elizabeth is een gevestigde naam in de modewereld. Ze tekende
al voor Dior en Dita von Teese draagt graag haar creaties. Hoeden zijn
deze zomer de manier om je outfit 'up te daten' en komende herfst
zullen ze ook trendy blijven. Helaas is een mooi exemplaar vaak ook een
heuse investering.
Feestjes Daarom besloot
de ontwerpster feestjes te organiseren waar ze een groepje vriendinnen
leert zelf hoeden te maken. Die kunnen ze dan volledig afstemmen op hun
eigen stijl. Ze reist heel er Groot-Brittanië voor rond en haar concept
slaat duidelijk aan. De feestjes zijn er ontzettend populair. Ook zijn
ze vriendelijk voor de portefeuille, voor iets minder dan 40 euro,
materiaal inbegrepen, komt Katherine naar je toe. Meer informatie vind
je www.create-boutique.co.uk.
Naomi Sims, beter
bekend als het eerste zwarte supermodel, is overleden op 1 augustus.
Sims werd 61. Een van haar belangrijkste kenmerken was haar ontkrulde,
strak naar achter getrokken haar.
Black is beautiful Haar
carrière begon in de tweede helft van de jaren '60 in wat toen een door
blanken gedomineerde industrie was. In de Verenigde Staten was het
credo 'Black is beautiful' en Sims werd als vanzelf de veruiterlijking
van die stelling. Ze brak door in 1968 toen ze de cover van het
tijdschrift Ladies' Home Journal sierde. Het jaar erna haalde ze de
cover van het tijdschrift Life.
Weg geëffend Door
haar succes werd de weg geëffend voor andere grote zwarte modellen als
Pat Cleveland, Alva Chinn, Beverly Johnson, en, veel later, Tyra Banks
and Naomi Campbell. "Naomi was de eerste, en dat maakte haar
ambassadrice voor alle zwarte mensen. Ze doorbrak veel sociale
barrières".
Niet echt het eerste Nochtans
was ze strikt genomen niet het eerste zwarte model, maar wel het eerste
dat bekend was bij het grote publiek. Ze raakte er enkel door haar
vastbeslotenheid, want toen ze in 1966 had beslist model te worden,
raadde iedereen dat haar af. Geen enkel agentschap wilde haar tekenen,
sommigen zeiden zelfs expliciet dat haar huid te donker was.
Modefotografen Sims
trok daarop rechtstreeks naar de modefotografen. Een ervan hapte toe:
Gosta Peterson, fotograaf voor The New York Times. Hij fotografeerde
haar, en ze kwam terecht op de cover van de modebijlage in augustus
1967. Maar daarna vond Sims nog steeds moeilijk werk.
Ze
vertelde Wilhelmina Cooper, die net haar eigen agentschap was gestart,
dat ze de Times-bijlage zou opsturen naar reclamebedrijven. Ze noteerde
Coopers nummer, en beloofde het agentschap een commissie als ze werk
vond.
Reclame Nog geen jaar later verdiende
Sims 1000 dollar per week en verscheen ze in een nationale
televisiereclame voor AT&T in kleren van Bill Blass. "Die
reclamespot heeft me meer geholpen dan wat dan ook, omdat het mijn
gezicht toonde. Daarna wilde iedereen me gebruiken", verklaarde Sims
later aan Ladies' Home Journal.
Ze liep shows voor belangrijke
designers en in 1972 kwam Hollywood aankloppen. Ze kreeg een rol
aangeboden in Cleopatra Jones, die ze afwees wegens racistische
portrettering van zwarten.
Nieuwe carrière Na
vijf jaar hield ze de modellenwereld voor bekeken, en richtte een
bedrijf op dat pruiken maakte voor zwarte vrouwen. Nog eens vijf jaar
later maakte haar bedrijf een omzet van 5 miljoen dollar per jaar. Sims
liet het daar niet bij en ontwierp cosmetica, startte beautysalons en
schreef boeken over de modellenwereld en hoe succesvol te zijn als
zwarte vrouw. Het is niet duidelijk of ze dat volhield tot het einde
van haar leven.(br.nina)
Coco Chanel was 100 jaar geleden al helemaal gek op pyjama's. Daarom
draagt Audrey Tautou, de actrice die de rol van de mode-ontwerpster in
haar biografie op zich nam, een zijden exemplaar voor mannen op de
affiche van de film. Zij zijn lang niet de enigen die gek zijn op dit
comfortabele ensemble, de pyjama is dus helemaal terug.
Audrey Tautou in een zijden pyjama voor de film Coco avant Chanel.
Pyjama op de catwalk Angelina
Jolie bekende regelmatig te 'loungen' in een comfortabele pyjama voor
mannen. De nieuwste collectie van Dolce & Gabbana is zelfs
geïnspireerd op dit kledingstuk. De ontwerpen zijn wel niet bedoeld om
ermee in bed te kruipen, maar om er een stapje mee in de wereld te
zetten. En het gerucht dat er een nieuwe film van Bridget Jones op til
staat, is de kans groot dat de flanellen exemplaren binnenkort weer
opduiken.
De collectie van Dolce & Gabbana is geïnspireerd op mannenpyjama's.
Hoe draag je de trend niet? Blijf
ver weg van vormeloze t-shirts met schattige figuurtjes als je ouder
dan twaalf bent. Ook de lange katoenen nachtjapons kunnen alleen als je
ouder dan 70 bent. Wil je een trendy, chique optie om in te slapen,
kies dan voor een pyjama, liefst eentje uit kant of zijde. Ze zijn nu
sexy, stijlvol en sensueel of je nu een mannelijk, zoals Jennifer
Anniston of Cameron Diaz in één van de talrijke romantische komedies
draagt of vrouwelijk model met veel kant. Slaap je niet graag met een
pyjama? Dan heeft Chanel nog een andere een sexy optie voor je, beperk
je alleen tot het bekende No 5 parfum om in te slapen, zo deed Marilyn
Monroe het ook.
De crisislaarzen die je op drie manieren kan dragen
De crisislaarzen die je op drie manieren kan dragen
Als je deze winter maar budget hebt voor één paar schoenen, dan koop je
best deze suède laarzen van Louis Vuitton. Dankzij twee ritsen kan je
ze op drie manieren dragen.
Elke gelegenheid Dijenhoge
laarzen zijn trendy deze winter, maar het nadeel is dat deze schoenen
vaak duur zijn en niet passen voor elke gelegenheid. Deze exemplaren
van Louis Vuitton zijn dat gelukkig wel. Als je er een laagje afritst,
heb je gewone knielaarzen. En vraagt je outfit om enkellaarsjes, dan
bouw je deze schoenen in no time om.
Hoe combineren Dijlaarzen
gaan perfect onder een kort wollen jurkje, de knielaarzen draag je over
een skinny jeans en de enkellaarsjes zijn goed voor de look van rock
chick. Je hebt de keuze tussen een plat of hooggehakt model. Momenteel
is er nog geen prijs beschikbaar, maar aangezien de schoenen van Louis
Vuitton zijn, zal die niet mals zijn.
Vrouwen blijven geld spenderen aan luxeproducten tijdens de crisis,
terwijl mannen eerder de vinger op de knip houden en hulp zoeken bij
een therapeut.
Horloges en handtassen De
gevolgen van de economische crisis zijn merkbaar bij de verkoop van
luxeproducten. Dure horloges, een typisch mannenproduct, verkochten een
kwart minder sinds vorig jaar, maar de verkoop van lederwaren bij
Hermes steeg met 28 procent. "Mannen zijn erg onzeker door de crisis,
hun job en hun daarmee gepaard gaande mannelijkheid wordt bedreigd,
waardoor ze minder spenderen. Vrouwen daarentegen proberen zichzelf
weer op te beuren door een nieuwe handtas te kopen. Ze zijn ook bezorgd
over hun job, maar niet zo erg dat ze zich bedreigd voelen, daarom
kopen ze meer tijdens de crisis", aldus marketingexperte Diana Jaffe.
Burn-out Jaffe
gaat verder: "Sommige mannen vinden het nogal ongepast om hun geld nu
aan dingen te geven die ze niet nodig hebben, maar anderen kunnen zich
het gewoon niet veroorloven. Veel mannelijke managers hebben een lagere
functie gekregen, daardoor staan ze onder enorme druk of leiden ze aan
een burn-out. Het laatste waar ze aan denken zijn luxeproducten, ze
verkiezen het advies van een life coach."
Vrouwen meer gewoon
"Vrouwen zijn er aan gewoon om te gaan met veranderingen wat hun
carrière betreft, wat het voor hen makkelijker maakt de financiële
crisis het hoofd te bieden", aldus Eva Kreienkamp. "Ook geldt dat een
handtas vaak een impulsieve aankoop is, een horloge niet." Ook andere
factoren bepalen waarom de verkoop van luxejuwelen daalt. De kost van
een chique horloge kan tot 50.000 euro oplopen, een luxehandtas is toch
een pak goedkoper.
Niet alles dat voor vrouwen met een normaal gewicht of gewone
lichaamsbouw werkt, staat ook vrouwen met overgewicht goed. Ten minste,
dat vinden sommige mannen van de blogsite 'regretful morning'.
Onderschrift: 'we laugh at your misfortune' ofwel 'wij lachen met jouw
ongeluk'. Onderstaande 'tips voor vrouwen met overgewicht' moeten dus
niet te serieus worden genomen.
1) Strings "Sorry
dames, maar een XXL-string is gewoon een belediging voor je kont. Een
string dragen is geen recht, maar een voorrecht. Wil je toch een string
dragen? Goed, ga dan maar op de loopband staan! Uiteindelijk geven
we de producenten de schuld. Als ze geen XXL-strings zouden fabriceren,
dan zou geen enkele vrouw ze dragen. Simpel!"
2) 'Skinny' jeans "Skinny
jeans zijn sexy! Vooral als er een slank gebruind popje inzit... Van
zodra er allerlei uitstulpingen te zien zijn, zijn wij wég."
3) Spandex "Spandex
is genadeloos en toont elke bobbel van het lichaam. Dit is bijna een no
go voor superslanke vrouwen, dus zéker een no no voor dikke vrouwen."
4) Tubetopjes "Tubetopjes
kenmerken zich doordat ze geen bandjes hebben en een groot deel van de
buik vrijlaten. Meestal zie je een rechte lap stof, dát is een
tubetopje. Vanaf 1 centimeter 'muffin top' (of uitpullend buikvet) zou
dat verboden moeten zijn. Of het zouden lánge tubetops moeten zijn. "
5) Bikini's "Bikini's zijn niet gemaakt voor dikke vrouwen. Punt!"
De
mannen voegen er voor de duidelijkheid een post scriptum aan toe. "Wij
hebben niets tegen vrouwen met overgewicht, echt niet. We vinden alleen
dat de meer onthullende kledij is voorbestemd voor iedereen met een
maatje kleiner dan 40. Da's alles," zo staat te lezen op hun blog.(br.hln)
Ontwerpt Emma Watson een ethische kledijcollectie?
Ontwerpt Emma Watson een ethische kledijcollectie?
Ze zwoer dat ze nooit een eigen kledijlijn zou hebben. "Dat is toch
echt belachelijk?". Al wou Harry Potter-actrice Emma Watson wel een
uitzondering maken voor 'een goed doel'.
Ondertussen
worden geruchten opgevangen als zou de actrice toch hebben toegehapt om
samen te werken met het ethische kledingmerk People Tree, al werd
officieel nog niets bevestigd. De 'eco-chic'-kledij zou bestemd zijn
voor tieners.
Prioriteiten "Ze houdt van
ethische concepten, dus ze was het idee wel gelegen. Acteren was altijd
een prioriteit, maar nu wil ze graag uitbreiden", aldus een bron aan de
Britse krant Daily Mail. Vreemd, want Watson heeft altijd gezegd dat
haar studies en een diploma haar prioriteit zijn, en dat ze nog niet
wist of ze na de Harry Potter-reeks nog wilde acteren.
Fashionista Watson
wordt sinds kort bestempeld als een echte fashionista, en ze steekt
haar liefde voor mode en modeshoots niet onder stoelen en banken. Ze is
ondertussen het gezicht van Burberry en had felgesmaakte fotoshoots in
Elle en Vogue.
Toch zei ze nog vorige maand dat ze geen
interesse heeft in ontwerpen of een eigen collectie. "Misschien zou ik
nog overwegen voor een goed doel, maar zeker niet opm te kunnen
schreeuwen: 'Kijk naar mij, ik heb een eigen collectie!'"
De collectie van Jimmy Choo voor H&M ligt nog niet in de winkelrekken en de nieuwste collecties van Christian Louboutin en Manolo Blahnik zijn nog kraakvers, maar toch kondigt het modetijdschrift Vogue het einde van de hoge hak aan.
"Naaldhakken zijn zo passé. Het zijn niets meer dan hoge martelkamers. Volg het voorbeeld van Michelle Obama en ga voor platte schoenen of erg lage hakjes", met die ronkende woorden kondigde adjunct-hoofdredacteur André Leon Talley zijn nieuwe column aan.
Meteen volgde hoofdredactrice en stijlicoon Anna Wintour zijn raad op. Zij ruilde na ruim veertig jaar haar naaldhakken in voor comfortabele lage schoentjes. Volgens Talley is het nu aan de modeontwerpers om nieuwe silhouetten voor vrouwen te creëren waardoor ze ook elegant en gracieus voor de dag komen met plat schoeisel. (br.she)
De Franse modeontwerper Jean-Paul Gaultier is klaar om de
legendarische Dr. Martens nieuw leven in te blazen. Deze winter kunnen
we dus trendy rondstappen in onze legerboots.
De eerste twee bekende modellen maken beiden deel uit van de
vrouwencollectie. De laarzen zijn voorzien van een leuke perforatie die
de schoenen een bijna elegante toets geeft. De boots zijn verkrijgbaar
in wit en zwart leder. Waarschijnlijk worden de limited edition boots
enkel verkocht in de Gaultier winkels.(br.she)
Het Belgische topmodel Hannelore Knuts wordt het nieuwe uithangbord van de organisatie Designers against aids.
Designers Against Aids werd in 2004 opgericht om de media-aandacht voor de ziekte aids niet te laten verslappen. De organisatie werkt onder andere samen met Pharel Williams, Dita von Teese en H&M om collecties te ontwerpen.
"Hannelore is heel erg gemotiveerd om de preventieve boodschap te verspreiden en jonge modellen te mobiliseren voor hetzelfde doel: heb plezier maar doe het veilig", besluit de organisatie van Designers Against Aids. (br.she)
De Amerikaanse vampierfilm 'Twilight' kent zoveel bijval dat fans ernaar snakken om te toveren tot een vampier. Meer had het cosmeticamerk DuWop niet nodig om een eigen cosmeticalijn speciaal voor vampiers te creëren.
In de film wordt de ontluikende romance tussen een schoolmeisje en een onsterfelijke vampier in de kijker gezet. De film is zo'n kaskraker dat het cosmeticamerk DuWop het idee opvatte een cosmeticalijn enkel en alleen voor vampiers te creëren.
De Twilight make-uplijn bevat onder andere een lipglos met echt 'bloed' in de huls en ook de namen spreken tot de verbeelding: Mortal Glow Blushing Crème, Volturi's Crown Masc en First Light Body Glow. (br.she)
Riccardo Tisci lanceert nieuwe zijcollectie voor Givenchy
Riccardo Tisci, hoofdontwerper bij het modehuis Givenchy, heeft de ontwerpmicrobe duidelijk te pakken. Daar waar andere modehuizen kleiner worden en besparen, pakt hij het groots aan en lanceert hij gewoon een extra collectie voor Givenchy.
Redux heet de nieuwe telg in de Givenchy-familie. De collectie wordt twee keer per jaar vernieuwd en zijn lanceringsdatum is net voor die van de pre-collecties. In de collectie zitten enkele Givenchy klassiekers verwerkt, maar dan met een eigentijdse Tisci knipoog.
De visagiste van Madonna klapte uit de biecht: het grootste geheim achter het uiterlijk van de popkoningin is diamantpoeder.
Fijngemalen diamant Gina
Brooke maakt al jaren Madonna op voor haar optredens, meldt nu.nl. De
visagiste gebruikt voor stralende ogen een combinatie van oogschaduw en
gemalen diamanten. Dit geeft volgens haar een schitterend effect op het
podium. "Hoewel het wat overdreven lijkt, is het schitterende resultaat
zeker de moeite waard", aldus de make-upartieste.
Omdat ook je hoofdhuid transpireert, heb je sneller last van vet haar
tijdens de zomermaanden. Met elke graad dat de temperatuur stijgt, maak
je 10 procent meer talg aan. Hieronder enkele tips om een vet kapsel in
de zomer te vermijden.
De
talg die je hoofdhuid aanmaakt, zet zich vast op je haarwortels, meldt
styletoday.nl. Als je je lokken borstelt of er met je handen doorgaat,
verspreidt het vet zich naar de punten, waardoor al snel je hele kapsel
geruïneerd is. We geven enkele tips om een vet kapsel op warme dagen te
vermijden.
Juiste shampoo Was in de zomer
je haar met een shampoo en conditioner voor fijne lokken, zelfs al heb
je een dikke haartextuur. Deze producten houden namelijk je kapsel
luchtig. Twee keer per week geef je je haar extra verzorging met een
diepreinigende shampoo die overtollig vet verwijdert. De conditioner
breng je best wel alleen op de punten aan.
Hoofdhuid Vermijd
dat speciale verzorgingsproducten in contact komen met je hoofdhuid.
Anders stimuleer je je huid om meer talg aan te maken.
Koel We
zeiden het al, hoe warmer, hoe meer talg. Gebruik daarom tijdens de
hete zomermaanden geen föhn en laat je kapsel drogen door de lucht.
Eens je haar droog is, kun je je hoofdhuid verfrissen door koude te
blazen.
Droogshampoo Heb je toch al snel na het wassen weer vettige haarwortels, gebruik dan een droogshampoo om het ergste te verdoezelen.
Kleuren De zomer is ideaal om je lokken te kleuren. De haarverf verwijdert namelijk overtollig talg.