Medewerkster van American Apparel prijst de kledij aan met een provocerende houding.
"Het merk American Apparel ontslaat de lelijkste verkopers van filialen
die het slecht doen", dat beweert althans een boze filiaalmanager.
Directeur Dov Charney, zelf niet moeders mooiste, zou deze opdracht aan
filiaalmanagers hebben gegeven.
Lelijk = ontslagen Medewerkers
van American Apparel, een Amerikaans modemerk met filialen over de hele
wereld, die niet voldoen aan de criteria qua uiterlijk en die slechts
'gemiddeld' werk verrichten, worden nauwkeurig opgevolgd en ontslagen
als ze betrapt worden bij de kleinste fout. De aanleiding hiervoor is
een mail die directeur Dov Charney aan alle filiaalmanagers met een
teleurstellende omzet zou gestuurd hebben. Hij beval ze een groepsfoto
van hun personeel door te geven, Charney besliste dan wie riskeerde
ontslagen te worden.
Dov Charney
Provocerende foto's Dit
soort van personeelsbeleid is niet wettelijk en doet dan ook heel wat
kritiek rijzen. Het is niet de eerste keer dat het modebedrijf in
opspraak komt. Eerder al raakte bekend dat werknemers producten op de
website aanprijzen met provocerende foto's.
Stijl De
creatief directeur van het bedrijf verdedigt het personeelsbeleid en
zegt dat American Apparel enkel mensen aannemen op basis van
stijlgevoel en niet schoonheid. "Omdat onze kledingstukken eigenlijk
stuk voor stuk kunstwerken zijn, is de persoonlijke stijl van een
medewerker relevant voor de job."
Reacties op bericht (0)
Gastenboek
Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek