Medewerkster van American Apparel prijst de kledij aan met een provocerende houding.
"Het merk American Apparel ontslaat de lelijkste verkopers van filialen
die het slecht doen", dat beweert althans een boze filiaalmanager.
Directeur Dov Charney, zelf niet moeders mooiste, zou deze opdracht aan
filiaalmanagers hebben gegeven.
Lelijk = ontslagen Medewerkers
van American Apparel, een Amerikaans modemerk met filialen over de hele
wereld, die niet voldoen aan de criteria qua uiterlijk en die slechts
'gemiddeld' werk verrichten, worden nauwkeurig opgevolgd en ontslagen
als ze betrapt worden bij de kleinste fout. De aanleiding hiervoor is
een mail die directeur Dov Charney aan alle filiaalmanagers met een
teleurstellende omzet zou gestuurd hebben. Hij beval ze een groepsfoto
van hun personeel door te geven, Charney besliste dan wie riskeerde
ontslagen te worden.
Dov Charney
Provocerende foto's Dit
soort van personeelsbeleid is niet wettelijk en doet dan ook heel wat
kritiek rijzen. Het is niet de eerste keer dat het modebedrijf in
opspraak komt. Eerder al raakte bekend dat werknemers producten op de
website aanprijzen met provocerende foto's.
Stijl De
creatief directeur van het bedrijf verdedigt het personeelsbeleid en
zegt dat American Apparel enkel mensen aannemen op basis van
stijlgevoel en niet schoonheid. "Omdat onze kledingstukken eigenlijk
stuk voor stuk kunstwerken zijn, is de persoonlijke stijl van een
medewerker relevant voor de job."
Wie dacht dat 100 euro voor een flesje parfum een gigantisch bedrag is, heeft nog niet kennis gemaakt met het nieuwste limited edition mannenparfum '1 million' van Paco Rabanne. Voor een flesje tel je maar liefst 40.000 euro neer.
Het flacon van het originele '1 million' parfum lijkt op een goudstaaf. Bij de limited edition is de flacon effectief bezet met 18 karaats goud. Het embleem van Paco Rabanne wordt opgefleurd met een diamant van maar liefst 0,3 karaat. Alles bij elkaar weegt de flacon een kleine 9 kilo. Voor het koffertje werd beroep gedaan op de gerenommeerde designer Fred Pinel. Hij ontwierp een luxueus koffertje in kalfsleder en verwerkte er lampjes in zodat de flacon ruim voldoende belicht wordt
Een perfect egale make-up is niet langer een huzarenwerkje. Je kan nu in een mum van tijd de look van een Hollywood-actrice krijgen dankzij de home-airbrushtoestellen van Temptu.
Temptu is al jarenlang gespecialiseerd in professionele airbrushtoestellen voor schoonheidsinstituten. Nu ontwikkelden ze echter een toestel dat je ook thuis kan gebruiken. Zo heb je in een mum van tijd een perfect gemaquilleerde look.
"Tot nu toe waren de enige toestellen op de markt bedoeld voor professionelen. Ze moesten na elk gebruik schoongemaakt worden en dat is te ingewikkeld voor de gewone consument. Nu beschikken we over een eenvoudig systeem met inwisselbare pads. Zo kan je kiezen tussen een pad voor blush, foundation en highlights. Elk pad bevat genoeg product voor 2 maanden, dat is meer dan gewone make-upproducten", besluit Michael Benjamin van Temptu.
De producten zijn voorlopig enkel verkrijgbaar in Amerika.
Het Zweedse merk Apoliva wilde hun producten opnieuw onder de aandacht brengen en dat is gelukt. Toch blijft het de vraag of de cosmeticafabrikant het beoogde doel bereikt heeft.
De commercial wordt namelijk onbedoeld eng gevonden, zo melden verschillende Zweedse media maandag.
In de video is model Adina Fohlin te zien die tegen de achtergrond van noodweer een lieflijk liedje zingt. Ze kijkt hierbij recht in de camera. Door veel mensen wordt dit als angstaanjagend beschouwd.
Op Facebook zijn er inmiddels aparte groepen opgericht waar mensen hun angst voor de commercial kunnen delen. Een van die groepen (met de naam Ik ben bang voor het meisje in de Apoliva-reclame) is de grens van 100.000 leden reeds gepasseerd.
Apoteket heeft inmiddels te kennen gegeven dat mensen bang maken nooit de bedoeling is geweest van het spotje.
Fohlins agentschap, Mikas, heeft laten weten dat het model zich de kritieken niet persoonlijk aantrekt en dat zij slechts een rol speelde in de reclame.
De Amerikaanse modeontwerpster Anna Sui is geëerd voor haar levenslange modecarrière met de OCA Pioneer Award.
"Als ik terugdenk aan mijn kindertijd en de dromen die ik toen
koesterde om ooit modeontwerpster te worden, kon ik me nooit indenken
dat ik dit allemaal zou bereiken. Dit jaar heb ik niet alleen een award
ontvangen van de CFDA en de China Fashion Association, maar nu ook van
de OCA Pioneer Awards", aldus Anna Sui (br.she)
Stylist Gok Wan hoopt dat de stijl
van de jaren '90 nooit een comeback maakt. Baggy pants, plateauzolen en
de luie grungelook: allemaal modehorrors voor Wan. "Ik moet er in
geloven. De 90s komen nooit meer terug, ze zijn voor altijd voorbij."
Twijfel Letterlijk
mag Wan dan wel gelijk hebben, op modevlak zouden we de terugkomst van
de jaren '90 toch maar niet uitsluiten. Zowat alles in aan een comeback
bezig, dus waarom ook niet de mode uit de jaren '90? Overigens zei mijn
enkele jaren terug ook al dat de jaren '80 "de meest vreselijke periode
op modegebied" was, en toch valt hun enthousiaste terugkeer niet te
ontkennen.
Wanhopige tijden Wan zelf is dol
op de terugkeer van de 80s-trend en hij voorspelt dat het nog een
tijdje zal aanhouden, inclusief fluokleuren en schoudervullingen.
"De
reden dat de 80s revival voortduurt is omdat het nog niet juist is.
Daarom zal het komend seizoen weer iets wijzigen, tot we het juist
hebben. De jaren '70 was een strikte routine: eerst print, dan kleur.
Maar de jaren '80 zijn lastiger omdat het een wanhopige tijd was. Het
was zowel politiek als sociaal en de mode reflecteert dat. Hopelijk
hebben we het het volgend seizoen juist, want het begint toch ook wat
afgezaagd te raken."
Het mysterie is eindelijk ontrafeld! De eerste foto van Uma Thurman voor Givenchy is uitgelekt. Thurman zal het legendarische parfum Ange ou Démon nieuw leven inblazen.
Ange ou Démon: Le secret, zo heet het parfum waarvan Uma Thurman het uithangbord wordt. Thurman ziet er alvast ravissant uit! Wij wilden jullie het bijhorende filmpje niet ontzeggen. Druk op de foto om het te bekijken....(br.she)
Dit jaar worden Gracy Kelly en juwelenproducent Cartier geëerd voor hun ongekende stijlgevoel door de Walk of Style-award.
De Walk of Style-award zet sinds 2003 modegrootheden extra in de bloemetjes. Voorheen mochten reeds Giorgio Armani, Tom Ford, Gianni en Donatella Versace, Manolo Blahnik en Valentino de prijs in ontvangst nemen. Cartier past perfect in het rijtje van grootheden, waarom de organisatoren er plots voor kozen een 'gewone' vrouw ook te eren voor haar stijlgevoel? Omdat Grace Kelly, later prinses Grace, niet enkel overliep van stijl, ze was ook onlosmakelijk verbonden met de juwelier Cartier. Zo kreeg ze in 1956 een tien karaatsring van prins Rainier III om hun verloving te vieren. (br.she)
De hoed is een populair accessoire deze zomer en dat blijft ook zi deze
herfst. De Britse hoedenontwerpster Katherine Elizabeth speelt hier op
in en deelt haar tips aan vrouwen in workshops.
Ontwerp van Katherine Elizabeth.
Investering Hoedenontwerpster
Katherine Elizabeth is een gevestigde naam in de modewereld. Ze tekende
al voor Dior en Dita von Teese draagt graag haar creaties. Hoeden zijn
deze zomer de manier om je outfit 'up te daten' en komende herfst
zullen ze ook trendy blijven. Helaas is een mooi exemplaar vaak ook een
heuse investering.
Feestjes Daarom besloot
de ontwerpster feestjes te organiseren waar ze een groepje vriendinnen
leert zelf hoeden te maken. Die kunnen ze dan volledig afstemmen op hun
eigen stijl. Ze reist heel er Groot-Brittanië voor rond en haar concept
slaat duidelijk aan. De feestjes zijn er ontzettend populair. Ook zijn
ze vriendelijk voor de portefeuille, voor iets minder dan 40 euro,
materiaal inbegrepen, komt Katherine naar je toe. Meer informatie vind
je www.create-boutique.co.uk.
Naomi Sims, beter
bekend als het eerste zwarte supermodel, is overleden op 1 augustus.
Sims werd 61. Een van haar belangrijkste kenmerken was haar ontkrulde,
strak naar achter getrokken haar.
Black is beautiful Haar
carrière begon in de tweede helft van de jaren '60 in wat toen een door
blanken gedomineerde industrie was. In de Verenigde Staten was het
credo 'Black is beautiful' en Sims werd als vanzelf de veruiterlijking
van die stelling. Ze brak door in 1968 toen ze de cover van het
tijdschrift Ladies' Home Journal sierde. Het jaar erna haalde ze de
cover van het tijdschrift Life.
Weg geëffend Door
haar succes werd de weg geëffend voor andere grote zwarte modellen als
Pat Cleveland, Alva Chinn, Beverly Johnson, en, veel later, Tyra Banks
and Naomi Campbell. "Naomi was de eerste, en dat maakte haar
ambassadrice voor alle zwarte mensen. Ze doorbrak veel sociale
barrières".
Niet echt het eerste Nochtans
was ze strikt genomen niet het eerste zwarte model, maar wel het eerste
dat bekend was bij het grote publiek. Ze raakte er enkel door haar
vastbeslotenheid, want toen ze in 1966 had beslist model te worden,
raadde iedereen dat haar af. Geen enkel agentschap wilde haar tekenen,
sommigen zeiden zelfs expliciet dat haar huid te donker was.
Modefotografen Sims
trok daarop rechtstreeks naar de modefotografen. Een ervan hapte toe:
Gosta Peterson, fotograaf voor The New York Times. Hij fotografeerde
haar, en ze kwam terecht op de cover van de modebijlage in augustus
1967. Maar daarna vond Sims nog steeds moeilijk werk.
Ze
vertelde Wilhelmina Cooper, die net haar eigen agentschap was gestart,
dat ze de Times-bijlage zou opsturen naar reclamebedrijven. Ze noteerde
Coopers nummer, en beloofde het agentschap een commissie als ze werk
vond.
Reclame Nog geen jaar later verdiende
Sims 1000 dollar per week en verscheen ze in een nationale
televisiereclame voor AT&T in kleren van Bill Blass. "Die
reclamespot heeft me meer geholpen dan wat dan ook, omdat het mijn
gezicht toonde. Daarna wilde iedereen me gebruiken", verklaarde Sims
later aan Ladies' Home Journal.
Ze liep shows voor belangrijke
designers en in 1972 kwam Hollywood aankloppen. Ze kreeg een rol
aangeboden in Cleopatra Jones, die ze afwees wegens racistische
portrettering van zwarten.
Nieuwe carrière Na
vijf jaar hield ze de modellenwereld voor bekeken, en richtte een
bedrijf op dat pruiken maakte voor zwarte vrouwen. Nog eens vijf jaar
later maakte haar bedrijf een omzet van 5 miljoen dollar per jaar. Sims
liet het daar niet bij en ontwierp cosmetica, startte beautysalons en
schreef boeken over de modellenwereld en hoe succesvol te zijn als
zwarte vrouw. Het is niet duidelijk of ze dat volhield tot het einde
van haar leven.(br.nina)
Coco Chanel was 100 jaar geleden al helemaal gek op pyjama's. Daarom
draagt Audrey Tautou, de actrice die de rol van de mode-ontwerpster in
haar biografie op zich nam, een zijden exemplaar voor mannen op de
affiche van de film. Zij zijn lang niet de enigen die gek zijn op dit
comfortabele ensemble, de pyjama is dus helemaal terug.
Audrey Tautou in een zijden pyjama voor de film Coco avant Chanel.
Pyjama op de catwalk Angelina
Jolie bekende regelmatig te 'loungen' in een comfortabele pyjama voor
mannen. De nieuwste collectie van Dolce & Gabbana is zelfs
geïnspireerd op dit kledingstuk. De ontwerpen zijn wel niet bedoeld om
ermee in bed te kruipen, maar om er een stapje mee in de wereld te
zetten. En het gerucht dat er een nieuwe film van Bridget Jones op til
staat, is de kans groot dat de flanellen exemplaren binnenkort weer
opduiken.
De collectie van Dolce & Gabbana is geïnspireerd op mannenpyjama's.
Hoe draag je de trend niet? Blijf
ver weg van vormeloze t-shirts met schattige figuurtjes als je ouder
dan twaalf bent. Ook de lange katoenen nachtjapons kunnen alleen als je
ouder dan 70 bent. Wil je een trendy, chique optie om in te slapen,
kies dan voor een pyjama, liefst eentje uit kant of zijde. Ze zijn nu
sexy, stijlvol en sensueel of je nu een mannelijk, zoals Jennifer
Anniston of Cameron Diaz in één van de talrijke romantische komedies
draagt of vrouwelijk model met veel kant. Slaap je niet graag met een
pyjama? Dan heeft Chanel nog een andere een sexy optie voor je, beperk
je alleen tot het bekende No 5 parfum om in te slapen, zo deed Marilyn
Monroe het ook.
De crisislaarzen die je op drie manieren kan dragen
De crisislaarzen die je op drie manieren kan dragen
Als je deze winter maar budget hebt voor één paar schoenen, dan koop je
best deze suède laarzen van Louis Vuitton. Dankzij twee ritsen kan je
ze op drie manieren dragen.
Elke gelegenheid Dijenhoge
laarzen zijn trendy deze winter, maar het nadeel is dat deze schoenen
vaak duur zijn en niet passen voor elke gelegenheid. Deze exemplaren
van Louis Vuitton zijn dat gelukkig wel. Als je er een laagje afritst,
heb je gewone knielaarzen. En vraagt je outfit om enkellaarsjes, dan
bouw je deze schoenen in no time om.
Hoe combineren Dijlaarzen
gaan perfect onder een kort wollen jurkje, de knielaarzen draag je over
een skinny jeans en de enkellaarsjes zijn goed voor de look van rock
chick. Je hebt de keuze tussen een plat of hooggehakt model. Momenteel
is er nog geen prijs beschikbaar, maar aangezien de schoenen van Louis
Vuitton zijn, zal die niet mals zijn.
Vrouwen blijven geld spenderen aan luxeproducten tijdens de crisis,
terwijl mannen eerder de vinger op de knip houden en hulp zoeken bij
een therapeut.
Horloges en handtassen De
gevolgen van de economische crisis zijn merkbaar bij de verkoop van
luxeproducten. Dure horloges, een typisch mannenproduct, verkochten een
kwart minder sinds vorig jaar, maar de verkoop van lederwaren bij
Hermes steeg met 28 procent. "Mannen zijn erg onzeker door de crisis,
hun job en hun daarmee gepaard gaande mannelijkheid wordt bedreigd,
waardoor ze minder spenderen. Vrouwen daarentegen proberen zichzelf
weer op te beuren door een nieuwe handtas te kopen. Ze zijn ook bezorgd
over hun job, maar niet zo erg dat ze zich bedreigd voelen, daarom
kopen ze meer tijdens de crisis", aldus marketingexperte Diana Jaffe.
Burn-out Jaffe
gaat verder: "Sommige mannen vinden het nogal ongepast om hun geld nu
aan dingen te geven die ze niet nodig hebben, maar anderen kunnen zich
het gewoon niet veroorloven. Veel mannelijke managers hebben een lagere
functie gekregen, daardoor staan ze onder enorme druk of leiden ze aan
een burn-out. Het laatste waar ze aan denken zijn luxeproducten, ze
verkiezen het advies van een life coach."
Vrouwen meer gewoon
"Vrouwen zijn er aan gewoon om te gaan met veranderingen wat hun
carrière betreft, wat het voor hen makkelijker maakt de financiële
crisis het hoofd te bieden", aldus Eva Kreienkamp. "Ook geldt dat een
handtas vaak een impulsieve aankoop is, een horloge niet." Ook andere
factoren bepalen waarom de verkoop van luxejuwelen daalt. De kost van
een chique horloge kan tot 50.000 euro oplopen, een luxehandtas is toch
een pak goedkoper.
Niet alles dat voor vrouwen met een normaal gewicht of gewone
lichaamsbouw werkt, staat ook vrouwen met overgewicht goed. Ten minste,
dat vinden sommige mannen van de blogsite 'regretful morning'.
Onderschrift: 'we laugh at your misfortune' ofwel 'wij lachen met jouw
ongeluk'. Onderstaande 'tips voor vrouwen met overgewicht' moeten dus
niet te serieus worden genomen.
1) Strings "Sorry
dames, maar een XXL-string is gewoon een belediging voor je kont. Een
string dragen is geen recht, maar een voorrecht. Wil je toch een string
dragen? Goed, ga dan maar op de loopband staan! Uiteindelijk geven
we de producenten de schuld. Als ze geen XXL-strings zouden fabriceren,
dan zou geen enkele vrouw ze dragen. Simpel!"
2) 'Skinny' jeans "Skinny
jeans zijn sexy! Vooral als er een slank gebruind popje inzit... Van
zodra er allerlei uitstulpingen te zien zijn, zijn wij wég."
3) Spandex "Spandex
is genadeloos en toont elke bobbel van het lichaam. Dit is bijna een no
go voor superslanke vrouwen, dus zéker een no no voor dikke vrouwen."
4) Tubetopjes "Tubetopjes
kenmerken zich doordat ze geen bandjes hebben en een groot deel van de
buik vrijlaten. Meestal zie je een rechte lap stof, dát is een
tubetopje. Vanaf 1 centimeter 'muffin top' (of uitpullend buikvet) zou
dat verboden moeten zijn. Of het zouden lánge tubetops moeten zijn. "
5) Bikini's "Bikini's zijn niet gemaakt voor dikke vrouwen. Punt!"
De
mannen voegen er voor de duidelijkheid een post scriptum aan toe. "Wij
hebben niets tegen vrouwen met overgewicht, echt niet. We vinden alleen
dat de meer onthullende kledij is voorbestemd voor iedereen met een
maatje kleiner dan 40. Da's alles," zo staat te lezen op hun blog.(br.hln)
Ontwerpt Emma Watson een ethische kledijcollectie?
Ontwerpt Emma Watson een ethische kledijcollectie?
Ze zwoer dat ze nooit een eigen kledijlijn zou hebben. "Dat is toch
echt belachelijk?". Al wou Harry Potter-actrice Emma Watson wel een
uitzondering maken voor 'een goed doel'.
Ondertussen
worden geruchten opgevangen als zou de actrice toch hebben toegehapt om
samen te werken met het ethische kledingmerk People Tree, al werd
officieel nog niets bevestigd. De 'eco-chic'-kledij zou bestemd zijn
voor tieners.
Prioriteiten "Ze houdt van
ethische concepten, dus ze was het idee wel gelegen. Acteren was altijd
een prioriteit, maar nu wil ze graag uitbreiden", aldus een bron aan de
Britse krant Daily Mail. Vreemd, want Watson heeft altijd gezegd dat
haar studies en een diploma haar prioriteit zijn, en dat ze nog niet
wist of ze na de Harry Potter-reeks nog wilde acteren.
Fashionista Watson
wordt sinds kort bestempeld als een echte fashionista, en ze steekt
haar liefde voor mode en modeshoots niet onder stoelen en banken. Ze is
ondertussen het gezicht van Burberry en had felgesmaakte fotoshoots in
Elle en Vogue.
Toch zei ze nog vorige maand dat ze geen
interesse heeft in ontwerpen of een eigen collectie. "Misschien zou ik
nog overwegen voor een goed doel, maar zeker niet opm te kunnen
schreeuwen: 'Kijk naar mij, ik heb een eigen collectie!'"
De collectie van Jimmy Choo voor H&M ligt nog niet in de winkelrekken en de nieuwste collecties van Christian Louboutin en Manolo Blahnik zijn nog kraakvers, maar toch kondigt het modetijdschrift Vogue het einde van de hoge hak aan.
"Naaldhakken zijn zo passé. Het zijn niets meer dan hoge martelkamers. Volg het voorbeeld van Michelle Obama en ga voor platte schoenen of erg lage hakjes", met die ronkende woorden kondigde adjunct-hoofdredacteur André Leon Talley zijn nieuwe column aan.
Meteen volgde hoofdredactrice en stijlicoon Anna Wintour zijn raad op. Zij ruilde na ruim veertig jaar haar naaldhakken in voor comfortabele lage schoentjes. Volgens Talley is het nu aan de modeontwerpers om nieuwe silhouetten voor vrouwen te creëren waardoor ze ook elegant en gracieus voor de dag komen met plat schoeisel. (br.she)
De Franse modeontwerper Jean-Paul Gaultier is klaar om de
legendarische Dr. Martens nieuw leven in te blazen. Deze winter kunnen
we dus trendy rondstappen in onze legerboots.
De eerste twee bekende modellen maken beiden deel uit van de
vrouwencollectie. De laarzen zijn voorzien van een leuke perforatie die
de schoenen een bijna elegante toets geeft. De boots zijn verkrijgbaar
in wit en zwart leder. Waarschijnlijk worden de limited edition boots
enkel verkocht in de Gaultier winkels.(br.she)
Het Belgische topmodel Hannelore Knuts wordt het nieuwe uithangbord van de organisatie Designers against aids.
Designers Against Aids werd in 2004 opgericht om de media-aandacht voor de ziekte aids niet te laten verslappen. De organisatie werkt onder andere samen met Pharel Williams, Dita von Teese en H&M om collecties te ontwerpen.
"Hannelore is heel erg gemotiveerd om de preventieve boodschap te verspreiden en jonge modellen te mobiliseren voor hetzelfde doel: heb plezier maar doe het veilig", besluit de organisatie van Designers Against Aids. (br.she)
De Amerikaanse vampierfilm 'Twilight' kent zoveel bijval dat fans ernaar snakken om te toveren tot een vampier. Meer had het cosmeticamerk DuWop niet nodig om een eigen cosmeticalijn speciaal voor vampiers te creëren.
In de film wordt de ontluikende romance tussen een schoolmeisje en een onsterfelijke vampier in de kijker gezet. De film is zo'n kaskraker dat het cosmeticamerk DuWop het idee opvatte een cosmeticalijn enkel en alleen voor vampiers te creëren.
De Twilight make-uplijn bevat onder andere een lipglos met echt 'bloed' in de huls en ook de namen spreken tot de verbeelding: Mortal Glow Blushing Crème, Volturi's Crown Masc en First Light Body Glow. (br.she)