Het Belgische topmodel Hannelore Knuts wordt het nieuwe uithangbord van de organisatie Designers against aids.
Designers Against Aids werd in 2004 opgericht om de media-aandacht voor de ziekte aids niet te laten verslappen. De organisatie werkt onder andere samen met Pharel Williams, Dita von Teese en H&M om collecties te ontwerpen.
"Hannelore is heel erg gemotiveerd om de preventieve boodschap te verspreiden en jonge modellen te mobiliseren voor hetzelfde doel: heb plezier maar doe het veilig", besluit de organisatie van Designers Against Aids. (br.she)
De Amerikaanse vampierfilm 'Twilight' kent zoveel bijval dat fans ernaar snakken om te toveren tot een vampier. Meer had het cosmeticamerk DuWop niet nodig om een eigen cosmeticalijn speciaal voor vampiers te creëren.
In de film wordt de ontluikende romance tussen een schoolmeisje en een onsterfelijke vampier in de kijker gezet. De film is zo'n kaskraker dat het cosmeticamerk DuWop het idee opvatte een cosmeticalijn enkel en alleen voor vampiers te creëren.
De Twilight make-uplijn bevat onder andere een lipglos met echt 'bloed' in de huls en ook de namen spreken tot de verbeelding: Mortal Glow Blushing Crème, Volturi's Crown Masc en First Light Body Glow. (br.she)
Riccardo Tisci lanceert nieuwe zijcollectie voor Givenchy
Riccardo Tisci, hoofdontwerper bij het modehuis Givenchy, heeft de ontwerpmicrobe duidelijk te pakken. Daar waar andere modehuizen kleiner worden en besparen, pakt hij het groots aan en lanceert hij gewoon een extra collectie voor Givenchy.
Redux heet de nieuwe telg in de Givenchy-familie. De collectie wordt twee keer per jaar vernieuwd en zijn lanceringsdatum is net voor die van de pre-collecties. In de collectie zitten enkele Givenchy klassiekers verwerkt, maar dan met een eigentijdse Tisci knipoog.
De visagiste van Madonna klapte uit de biecht: het grootste geheim achter het uiterlijk van de popkoningin is diamantpoeder.
Fijngemalen diamant Gina
Brooke maakt al jaren Madonna op voor haar optredens, meldt nu.nl. De
visagiste gebruikt voor stralende ogen een combinatie van oogschaduw en
gemalen diamanten. Dit geeft volgens haar een schitterend effect op het
podium. "Hoewel het wat overdreven lijkt, is het schitterende resultaat
zeker de moeite waard", aldus de make-upartieste.
Omdat ook je hoofdhuid transpireert, heb je sneller last van vet haar
tijdens de zomermaanden. Met elke graad dat de temperatuur stijgt, maak
je 10 procent meer talg aan. Hieronder enkele tips om een vet kapsel in
de zomer te vermijden.
De
talg die je hoofdhuid aanmaakt, zet zich vast op je haarwortels, meldt
styletoday.nl. Als je je lokken borstelt of er met je handen doorgaat,
verspreidt het vet zich naar de punten, waardoor al snel je hele kapsel
geruïneerd is. We geven enkele tips om een vet kapsel op warme dagen te
vermijden.
Juiste shampoo Was in de zomer
je haar met een shampoo en conditioner voor fijne lokken, zelfs al heb
je een dikke haartextuur. Deze producten houden namelijk je kapsel
luchtig. Twee keer per week geef je je haar extra verzorging met een
diepreinigende shampoo die overtollig vet verwijdert. De conditioner
breng je best wel alleen op de punten aan.
Hoofdhuid Vermijd
dat speciale verzorgingsproducten in contact komen met je hoofdhuid.
Anders stimuleer je je huid om meer talg aan te maken.
Koel We
zeiden het al, hoe warmer, hoe meer talg. Gebruik daarom tijdens de
hete zomermaanden geen föhn en laat je kapsel drogen door de lucht.
Eens je haar droog is, kun je je hoofdhuid verfrissen door koude te
blazen.
Droogshampoo Heb je toch al snel na het wassen weer vettige haarwortels, gebruik dan een droogshampoo om het ergste te verdoezelen.
Kleuren De zomer is ideaal om je lokken te kleuren. De haarverf verwijdert namelijk overtollig talg.
Dijenhoge laarzen
zijn dé schoenentrend voor de herfst van 2009. Maar welke vrouw zal
deze willen dragen, aangezien dit accessoire geassocieerd wordt met
prostituees?
Catwalk De
dijenhoge laarzen verschenen op de catwalk bij Hermes, Prada en Stella
McCartney. Celebs pikten dit op, Victoria Beckham, Rihanna en Madonna
droegen ze al op de rode loper. Nu ook grote modeketens als Topshop
betaalbare exemplaren in de winkels zetten, zijn deze schoenen op weg
een trend bij fashionista's worden. De eerste lading die online kwam,
was meteen uitverkocht. Maar mode-ontwerpers vergaten wel één aspect
bij het bedenken van deze trend: velen associëren deze dijenhoge
laarzen met prostituees. Iets waar Julia Roberts met Pretty Woman begin
jaren '90 voor heeft gezorgd.
Stijlvol of niet? De
Britse journaliste en fashionista Claire Coleman nam de proef op de som
en trok op straat met een paar van dit soort laarzen. Om zo weinig
mogelijk met hoertjes geassocieerd te worden, ging ze niet voor lederen
laarzen, maar voor een paar uit nubuck. Ze combineerde het met een
zedig wollen jurkje. "Ik ging nog maar net de straat op of ik kreeg al
tal van reacties. De bouwvakkers floten me na, auto's toeterden en
iemand uit een bestelwagen vroeg me zelfs ten huwelijk. Maar van de
vrouwen daarentegen, kreeg ik vooral afkeurende blikken. Op het einde
van de dag was ik gewoon aan de schoenen en voelde ik me zelfs
stijlvol. En begon ik te denken aan de voordelen, mijn benen zouden het
lekker warm hebben op koude winteravonden met deze laarzen. Tot ik toen
ik naar huis wandelde, een man hoord vragen: "En hoeveel is het,
schatje?" Plots besefte ik dat deze laarzen toch altijd onlosmakelijk
met straatmadeliefjes zullen verbonden zijn."
Madonna op de rode loper met laarzen van Louis Vuitton.
Binnenkort is het niet meer nodig om je haar te verven met allerlei bijtende producten. Je kan ook een ander kleurtje krijgen door wat zeewier op je lokken te smeren. Dat blijkt uit een onderzoek van de universiteit van Leeds.
In zeewier zitten componenten die hun kleur erg goed afgeven op huid en haar. Volgens onderzoekers is het daardoor het perfecte alternatief voor de bijtende ingrediënten in haarkleuringen. Omdat zeewier zoveel verschillende kleuren bevat zou het zelfs perfect mogelijk zijn om je haar in verschillende kleuren blond, rood, en bruin te verven.
Zeewier zou volgens sommigen de toekomst betekenen voor cosmeticaproducenten. "Zeewier is bijzonder geschikt om in cosmetica te verwerken want het bezit slimme eigenschappen om zich te beschermen tegen verwering. En dat is waar het bij schoonheidsmiddelen om te doen is", besluit projectleider professor Richard Blackburn. Het luxemerk La Prairie ontdekte al jaren geleden de weldaden van zeewier. Zij gebruiken het goedje in al hun peperdure crèmes en verzorgingsproducten.
Het modehuis Christian Lacroix heeft de interesse gewekt van drie mogelijke overnemers. De grootste kanshebber op dit moment is het Italiaanse Borletti, die reeds de winkelketens La Rinascente en Le Printemps in portefeuille heeft. Het bod is wel nog voorlopig.
Tot eind augustus heeft Borletti om zijn bod volledig uit te werken. Eerder bracht de investeringsmaatschappij Bernard Krief Consulting ook al een bod uit, maar dat zou zowel financieel als sociaal niet voldoende geweest zijn. Het derde en laatste bod kwam er van 2 onbekenden. Zij hadden 1 euro veil om het modehuis te kopen.
Modewinkels zien omzet met 5 procent stijgen tijdens koopjes
De modewinkels hebben hun omzet tijdens de zomerkoopjes zien stijgen
met 4 à 5 procent tegenover vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van
Unizo-Winkelraad, Mode Unie en Fedis. De eerste twee organisaties
lieten onderzoeksbureau Marketing Development navraag doen bij 153
zelfstandige modewinkels.
Sterke start De
eerste koopjesdag was er een omzetstijging met 5 procent tegenover
2008. Nadien zou de verkoop licht zijn teruggevallen. Amper 15 procent
zag zijn omzet dalen. Wie meer verkocht, merkte een stijging met 11
procent. Wie minder verkocht, zag een daling met 2 procent. Vier op
tien merkte geen verschil. Schoen- en lingeriewinkels stelden een iets
hogere stijging vast dan gemiddeld.
Fedis geeft aan dat de
zomerkoopjes konden afgesloten worden met een omzetstijging van 5
procent tegenover 2008. "Ook de overgebleven stocks zijn kleiner dan
vorig jaar", luidt het.
Toekomst Volgens
Unizo-Winkelraad en Mode Unie verwacht 55 procent van de winkeliers dat
de economie terug aantrekt in 2010. Modewinkeliers zouden als remedie
tegen de crisis vooral minder inkopen en kosten besparen.
Zwanger zijn is duidelijk trendy onder topmodellen. Tal van bekende
toekomstige mama's kunnen niet langer verstoppen dat ze een kind
verwachten, sommigen hebben daar meer problemen mee dan anderen.
De beruchte foto waarop het zwangere buikje van Gisele werd weg gewerkt.
Heidi en Gisele Heel
de wereld is op de hoogte dat Heidi Klum zwanger is. Gisele Bundchen
wordt ook mama, maar wil niet dat iedereen wereld haar buikje ziet,
meldt nu.nl. Bij een campagne voor London Fog, werd dit zelf digitaal
weggewerkt, uit respect voor haar privacy. Voor een fotoshoot van een
collectie skinny jeansbroeken werd ze zelfs vervangen door Bar Refaeli.
Het is duidelijk dat het model zich aan het settelen is, want ze gaat
binnenkort een personage spelen in een kinderreeks.
Karolina Kurkova
Kurkova en Dunn Adriana
Lima, model voor Victoria's Secret, kan ook niet langer verbergen
zwanger te zijn. Maar ze doet er wel alles aan om fit te blijven, yoga
is haar geheim. Ook de Tsjechische Karolina Kurkova en Jourdan Dunn,
19-jarig model bij Vogue, worden binnenkort mama. Dunn is het meest
succesvolle meisje van het moment, ze werkte al voor Topshop, Benetton
en Gap en kreeg de prijs van het 'model van het jaar'. De toekomstige
mama wil haar carrière terug oppikken na de bevalling.
Na een fotoshoot voor Chanel en een eigen juwelencollectie lijkt Lily Allen resoluut voor de modewereld te kiezen. Ze plant zelfs een unisekscollectie samen met de creative director van het modehuis Davidoff.
Kleren die zowel je vriend als jezelf passen, het werd afgelopen winter al aangekondigd als een aankomende trend, en nu lijkt ook Lily Allen op de kar te springen. De zangeres kondigde aan samen met haar vriend Kim Jones, creative director bij het modemerk Davidoff, een unisekscollectie te lanceren.
Allen lijkt daarmee voorgoed een plaatsje in de modewereld te willen veroveren. Eerder deze week lanceerde ze ook al een juwelenlijn. "Ik heb er echt van genoten, ik had veel inbreng in de collectie. Mijn naam komt op de doos te staan, dus ik wilde er zeker van zijn dat het resultaat goed was. Toen ze me contacteerden voor de collectie was ik echt dolenthousiast. Ik was toen in New York, maar ik ben meteen naar een boekhandel gegaan en heb wel 40 boeken over het ontwerpen van juwelen gekocht", aldus Allen. (br.she)
Stella McCartney smeekt Lindsay Lohan geen leder meer te dragen
Stella McCartney smeekt Lindsay Lohan geen leder meer te dragen
De ontwerpster Stella McCartney heeft Lindsay Lohan gesmeekt geen leder
meer te dragen. De Britse is overtuigd vegetariër en vastbesloten de
Amerikaanse actrice/zangeres te overtuigen geen kledij meer te dragen
gemaakt van dierenhuiden.
"Lindsay
draagt nogal wat van Stella's ontwerpen en de ontwerpster is bezorgd
dat ze zal geassocieerd worden met het dragen van dierenhuiden. Dat wil
ze helemaal niet", verklaart een bron aan de Britse krant Daily Mail.
Lilo bezit verschillende lederen vesten en lederen leggings.
Kate Moss & Madonna Het
is niet de eerste keer dat de ontwerpster probeert belangrijke
celebrities te overtuigen om geen bont of leder meer te dragen. Maar
ook Kate Moss en Madonna wilden niet toegeven aan die vraag.
Naakt voor bont Eerder
probeerde ook dierenrechtenorganisatie Peta al om Lindsay te overtuigen
geen bont meer te dragen en te poseren voor hun 'I'd rather go nude
than wear fur'-campagne ('Liever naakt dan bont dragen). Tot nu toe
zonder succes.
Ontwerpster Stella McCartney is een overtuigd vegetariër.
Krokodillentassen De laatste
celeb die onder vuur lag was Victoria Beckham wegens haar liefde voor
Birkin-tassen uit krokodillenleer. Tot nog toe heeft de voormalige
Spice-girl nog geen antwoord gegeven op de vraag om de tassen op te
geven en krokodillen te redden. (br.hln)
Viktor & Rolf komen op de proppen met gloednieuw parfum
Viktor & Rolf komen op de proppen met gloednieuw parfum
De Nederlandse ontwerpers Viktor & Rolf komen na ruim 5 jaar van stilzwijgen met een nieuw parfum op de proppen. Eau Mega moet de geduchte opvolger worden van Flowerbomb.
"We wilden een naam die bij Flowerbomb zou aansluiten, eerst zijn we dus met de naam gekomen en pas daarna met de geur. Ons eerste luchtje was erg sensueel. Met Eau Mega wilden we een frisser parfum neerzetten, niet sporty of naturel maar frisser. Het parfum is net als Flowerbomb wel erg vrouwelijk en glamoureus", vertellen Viktor Horsting en Rolf Snoeren.
De geur werd ontwikkeld door parfumeurs Olivier Polge en Carlos Benaim. Zij stonden ook aan de wieg van het eerste parfum van het ontwerpersduo genaamd Flowerbomb. (br.she)
Scarlett Johansson staat bekend als een echte kameleon wat haar kapsel
betreft. Nu gaat ze voor wat experts 'aardbeiblond' noemen: een
subtiele rode kleur. Ook Ashlee Simpson kiest voor deze kleur, een
nieuwe kapseltrend?
Subtiel Scarlett
Johansson verscheen op de rode loper van het LA Shorts Fest met een
nieuwe coupe. Deze keer hield ze het subtiel, haar blonde, krullende
lokken hebben nu een rode schijn. Dat meldt styletoday.nl. Daarmee is
deze knappe actrice niet de enige die voor een rood kapsel gaat. Ashlee
Simpson, Rummer Willis en model Coco Rocha gaven het goede voorbeeld.
Tips Wil jij ook voor rood haar gaan? Met deze tips heb je garantie op succes:
-
Gebruik voor de lokken rond het gezicht een iets lichtere tint.
Naarmate je verder gaat, kun je een donkere tint gebruiken. Om het
natuurlijk te houden, kies je best voor drie verschillende tinten van
dezelfde kleur.
- Bij het kiezen van je kleur, ga je best voor
een verf die naar koper en niet bordeaux neigt, dat zal het meest
natuurlijke effect geven.
- Mensen met een bleke of roze huid
staan het best met een rode haarkleur. Heb je een donkere teint, kies
dan voor een rode kleur die meer naar bruin neigt.
- Bij het kleuren van je haar, houd je je wortels best donker. Hoe meer je naar de punten gaat, hoe lichter je kan gaan.
-
Rode kleuren vervagen sneller dan andere haarverven. Verzorg daarom je
lokken goed met een shampoo voor geverfd haar om de kleur levendig te
houden.
Aan de celebs te zien, wordt de body het nieuwste mode-item. Lady Gaga,
Katie Price, Lily Allen en Beyoncé werden er al in gespot, elk met hun
eigen accent: luipaardprint, rood met kap, blauw met glitters of goud
met opzettelijk verbrede heupen. En ze dienen niet om te sporten, maar
als volwaardig mode-item.
Benen, billen, achterwerk Om
de body te dragen, heb je geen keuze: je toont benen, billen en
achterwerk. Bij voorkeur met een panty, maar met de benen bloot kan
ook. Onvermijdelijk zijn de (toren)hoge hakken, die je benen langer (en
dus slanker) doen lijken en je houding welgevormder maken. Je haar hou
je bij voorkeur los (zeker als het lang is). Stijl of met krullen: dat
maakt niet uit. Een beha draag je niet.
Boyfriend blazer Is
dat een beetje frisjes, dan kan je de body nog combineren met de
zogenaamde boyfriend blazer of je kiest een versie met lange mouwen.
Als handtas pak je een oversize model (daar kan je je nog een beetje
achter verstoppen) of een classy clutch, die je een beetje een elegante
uitstraling geeft.
De reden voor deze trend? Voor een keer
niet de crisis, wél de revival van de jaren '80. De body was een van de
redenen waarom iedereen de modejaren 80 wilde vergeten, maar net als
leggings, grote plastic oorringen in fluokleurtjes en schoudervullingen
(hoewel nooit echt terug doorgebroken) zijn ze terug. Voor de
liefhebbers, dat spreekt.
Katy Perry staat bekend om haar frivole outfits, maar bij haar
recentste optreden in New York gaf ze toe een modeblunder te hebben
gemaakt. Ze koos voor een rood minijurkje met pailetten versierd met
dobbelstenen, maar moest de creatie tijdens haar optreden molesteren.
Styliste? Als
Katy Perry iets doet, doet ze het meteen goed. Tijdens het optreden
liet ze de bandleden bijpassende outfits versierd met dollarbiljetten
dragen. Toen ze haar gitaar bovenhaalde ontdekte de zangeres dat ze
niet de meest praktische outfit aanhad, ze kreeg de band van haar
instrument niet over haar schouder. Daarom rukte ze een grote, zwarte
dobbelsteen van de jurk. "Nu voel ik me echt dom, dit is een
belachelijke outfit, wie wil hem na het optreden hebben?" Later op de
dag verklaarde ze haar bizarre keuze: "Ik droeg deze creatie omdat ik
hou van gekke kledij, voor mij is het elke dag Halloween. Als mijn
muziekcarrière zou falen, wil ik styliste worden. Ik hou ervan om iets
te maken dat anderen aan het lachen maakt".
True Religion verwerkte opvallend veel jeans in de zomercollectie 2010 voor badmode. Roze en donkerblauw waren de favoriete kleuren, de korte geknoopte ruitjeshemdjes doen landelijk aan.
Speciaal voor zijn honderdjarige bestaan wil het schoenenmerk Sacha zijn vrouwelijke kopers eens extra in de bloemetjes zetten. De schoenenproducent nam niemand minder dan Michael Barnaart Van Bergen onder de arm om artistieke designschoenen voor een prikje te ontwikkelen.
Dit jaar bestaat het familiebedrijf Sacha 100 jaar. Dat vieren ze op een erg speciale wijze, met een unieke schoenencollectie ontworpen door de topdesigner Michael Barnaart Van Bergen. Deze moest niet lang zoeken naar een gepaste inspiratiebron: "Een tijdje geleden zag ik een dame die wachtte bij het stoplicht van een zebrapad. Toen ze overstak deed ze dat niet zoals de gemiddelde meid die onelegant haar hakken op de kinderkopjes hamert, maar gracieus, onhoorbaar en bescheiden. Lichtvoetig maakte ze grote elegante passen waarbij haar schoenen amper de grond leken te raken. Haar hak bleek gebroken en boog subtiel naar binnen. Ze had het nog niet ontdekt of ze weigerde zich te conformeren aan haar ontzette hak. Alsof ze wilde provoceren met haar imperfectie."
"De hak van de schoen bepaalt je lichaamshouding, het ritme waarin je loopt en hoe een jurk om het lichaam beweegt. Mijn collectie ontstond pas toen het ontwerp van de schoen klaar was", besluit Michael Barnaart Van Bergen.
De schoenen zijn exclusief bij Sacha in België en Nederland te koop vanaf oktober 2009. Prijzen variëren van 74,95 euro tot 79,95 euro.
Voor de fotoshoot van haar nieuwe herfstcollectie, liet Victoria
Beckham de modellen op een schommel in de hippe Londense wijk Notting
Hill poseren. Zelf ging La Beckham ook even op de schommel zitten
('omdat ze moe was van het werken, zo fluisteren kwade tongen'), maar
een lachje kon er niet af. Het leek er zelfs niet op dat ze de
verpozing ook maar enigszins ontspannend vond.
Het
is allang bekend dat Victoria niet te veel wil lachen om geen rimpels
te krijgen, maar haar vastgeroeste gezicht begint voorwerp van spot te
worden.
Even onverstoorbaar als haar gezicht leidde Victoria de
fotoshoot in goede banen, terwijl ze een van haar eigen creaties droeg.
Een grijs mantelpakje uit kasjmier, met een prijskaartja van ruim 2.200
euro. Aan de voeten: rode killers heels van Christian Louboutin (500
euro).
De andere kleren uit de collectie hebben een magerder
maar nog altijd niet echt verteerbaar prijskaartje: voor ruim 1.500
euro heb je een strapless satijnen paarse jurk of een wollen jurk uit
jersey.
Het is Victoria's tweede collectie. De eerste werd een
onverwachte hit, nadat de modepers smalend had gedaan over Victoria's
plan om zelfs te gaan ontwerpen. Maar de jurken waren elegant, stijlvol
en heel 'stiff upperc class' en in geen tijd uitverkocht. Benieuwd of
de tweede collectie dezelfde toer opgaat nu de economische crisis
steeds meer gezinnen treft.
Marc Jacobs vond het wel een
grappig attribuut om te gebruiken tijdens zijn defilé voor de
najaar/winter 2009-2010. Enkele maanden later zijn de 'bunny-oren' het
meest bekende accessoire van het modehuis Louis Vuitton en wil iedereen
er een paar hebben.
Misschien ligt het wel aan Madonna, die de
oren met trots droeg tijdens een modebijeenkomst. Of misschien was de
modewereld gewoon dringend op zoek naar een leuk intermezzo tussen alle
saaie defilés in. Hoe het ook zij: de bunny-oren van Louis Vuitton zijn
hotter dan ooit. De versie van op de catwalk kan je niet aanschaffen,
maar er is wel een verbeterde versie gemaakt die je zo in de Louis
Vuitton-winkels kan kopen. Prijskaartje van de bunny-ears: 250 euro.
(br.she)