Blootsvoets lopen is de beste manier om je gewrichten en knieën te ontlasten. Maar wanneer je toch schoeisel moet aandoen, kies je best voor slippers. Dat beweren onderzoekers aan de Universiteit van Chicago.
Wanneer je blootsvoets loopt heb je het minste kans om je gewrichten, aangetast door artritis, nog meer te belasten. Ook slippers benaderen deze ontlastende functie. Stabiliteitsschoenen en klompen zijn dan weer het meest belastend voor de gewrichten. Belangrijk is wel dat de slippers flexibel zijn en met de voet mee bewegen.
Emma Watson straalt in trendy jurkje van Christopher Kane
Emma Watson straalt in trendy jurkje van Christopher
Kane
De 19-jarige actrice Emma Watson maakte op een feestje in New York
een echt modestatement door te kiezen voor een sexy leren kleedje met
bloemenprint van de Schotse designer Christopher Kane. De jurk werd
onlangs nog door een model geshowd op de catwalk en maakt deel uit van
de herfst/wintercollectie 2010/2011.
De conceptuele creaties van de schotse ontwerper worden zelfs door Anna
Wintour van de Amerikaanse Vogue de hemel in geprezen en dat kan
natuurlijk tellen in het modewereldje.
Jong talent Emma
Watson schrikt er duidelijk niet voor terug om voor kledingstukken van
aanstormend talent te kiezen. Haar voorkeur gaat uit naar trendy en
eveneens hoogwaardige kledij. De ster uit Harry Potter verscheen eerder
al in outfits van de jonge Britse designer William Tempest en het
Amerikaanse label Rodarte.
Ook de modewereld draagt zijn steentje bij met de organisatie 'Fashion
Targets Breast Cancer' in de strijd tegen borstkanker. Voor deze
campagne gingen de drie schoonheden Kylie Minogue, Claudia Schiffer en
Siena Miller naakt, een zijden laken met het herkenbare logo van de
campagne bedekte hun lichaam. Modefotograaf Mario Testino stond in voor
de prachtige beelden van de vrouwen.
Borstkanker
overwonnen Model en actrice Siena Miller: "In mijn familie
zijn er enkele gevallen van borstkanker. Daarom ben ik trots het gezicht
van deze campagne te zijn. Niemand is beter dan Mario in wat hij doet,
het goede doel maakt het nog veel beter." Het is geen wonder dat
zangeres Kylie Minogue besloot naakt te poseren voor de campagne, zij
overwon vier jaar geleden deze slopende ziekte. Ook de zwangere Claudia
Schiffer deed mee, ze kon haar bolle buikje goed verstoppen onder het
laken.
Sinds de lancering van het initiatief in 1996, bracht
het initiatief al meer dan 11 miljoen euro op, dat bedrag ging naar
onderzoek tegen de ziekte. Britse modeketens als Whistles, Marks &
Spencers, Topshop, River Island en Warehouse werken samen met de
organisatie. Ze verkopen voor de gelegenheid zwart-witte producten,
waarvan 30 procent van de prijs naar het goede doel gaat. De foto's van
de drie schoonheden kun je hier bekijken.
Het lijkt er sterk op dat Victoria Beckham haar mosterd elders haalde
voor haar jurkenontwerpen. Volgens de Britse ontwerper Osman Yousefzada
zou haar lange 'column dress' geïnspireerd zijn op een jurk uit zijn
vorige collectie.
Het moet
gezegd, wie de 2 jurken naast elkaar ziet, merkt weinig of geen
verschil. De donkerblauwe jurk is van Victoria, de lichte variant van
Osman. Alleen werd die van Osman vorig jaar genaaid voor de
herfst/wintercollectie van 2009/2010. Die van Victoria een jaartje
later.
Oman denkt er nog
niet aan om juridische stappen te ondernemen. Voorlopig vindt hij het
een groot compliment: "Ik hou ervan om krachtige vrouwen te kleden. Het
is geweldig om te denken dat mijn jurk haar inspireerde".
Wie heeft als tiener niet stiekem een stuk van zijn haar geknipt met de keukenschaar. Dankzij de economische crisis werd deze 'geheime' daad echter een ware hit bij jongvolwassenen. Steeds meer vrouwen gaan zelf aan de slag met allerhande grootwarenhuisspulletjes en proberen zo hun perfecte coupe te creëren of behouden.
Steeds meer gezinnen kiezen er bewust voor een of meerdere kappersbeurten over te slaan. Ze hopen daarmee wat centjes uit te sparen. Toch waarschuwen professionals uit het vak hen. Je lokken zelf knippen is niet zo simpel als je denkt. Bovendien kost het meer om daarna de kapper je fiasco te laten opknappen dan je oorspronkelijk aan een kappersbeurt zou hebben uitgegeven.
Toch laten veel Amerikanen zich niet afschrikken door de nadelen van het vele knipwerk. Enkelingen richten zelfs een Facebookpagina op genaamd "I cut my own hair". Ook op Youtube vindt je allerlei filmpjes die je uitleggen hoe je best begint aan een eigen knipbeurt.
De zangeres, die bekend staat om haar excentrieke kledingstijl, kiest
zelf vaak voor extreme brillen. Ze zou voor haar eigen collectie
monturen nu gaan samenwerken met ontwerpster Linda Farrow, een designer
die al zonnebrillen creëerde voor Alexander Wang en The Row, het merk
van de zusjes Olsen.
Eerder liet Gaga
al vallen dat ze graag een eigen kledinglijn zou lanceren. "Ik kan niet
wachten om zelf outfits te creëren, ik hoop dat ik er dit jaar aan kan
beginnen." De 23-jarige zangeres gaf onlangs toe dat ze zich zo extreem
kleedt omdat ze op school gepest werd. Met haar bizarre outfits wil ze
de 'freaks' onder haar fans verzekeren dat ze niet alleen zijn. Ik
hoorde er niet bij op school, ik voelde me een freak, ik weet dus
perfect hoe ze zich voelen."
Je kan best geen blote tenen tonen wanneer je op sollicitatiegesprek in Nederland gaat. Uit een onderzoek lijkt namelijk dat drie vierde van de ondervraagde Nederlanders liever geen blote voeten of tenen van zijn collega's ziet.
Nederlanders zijn geen liefhebbers van blote voeten en tenen. Ze vinden de voeten onhygiënisch en vies. Vooral op het werk zijn blote voeten of tenen niet netjes. Het grootste probleem is volgens Nederlanders de beperkte hygiëne. Zo verzorgen Nederlanders hun voeten alleen wanneer ze open schoenen aandoen, op strandbezoek gaan of gaan zwemmen. (br.she)
Ontdek de modegeheimen van diva Greta Garbo in Milaan
Ontdek de modegeheimen van diva Greta Garbo in Milaan
Een intrigerende tentoonstelling in Milaan ontrafelt de modegeheimen
van één van de meeste mysterieuze sterren die Hollywood ooit heeft
voortgebracht, Greta Garbo. Dankzij een unieke samenwerking tussen het
fashion label Ferragamo (in het verleden haar schoenenontwerper) en
Craig Reisfeld (de zoon van Garbo's enige nichtje) is deze expo tot
stand kunnen komen.
Greta Garbo wordt vaak herinnerd als iemand die schitterde op het witte
doek maar zeer mysterieus en zwijgzaam bleef in het echte leven. Ze
weigerde pertinent interviews en het zetten van handtekeningen. Ze
verliet Hollywood in de jaren veertig en verhuisde naar de andere kant
van de Verenigde Staten, New York. De reden van de verhuis typeerde de
actrice helemaal: "ik wil alleen zijn". Toch werd ze ook daar niet met
rust gelaten door de paparazzi. De Hollywoodster stierf in 1990.
Stijlicoon Greta Garbo
De tentoonstelling bevat foto's,
filmfragmenten- en kostuums van de diva. De meest intrigerende zaal van
de expo is degene waar ons een blik in de uitgebreide kleerkast van
Garbo gegund wordt. De collectie stijlvolle jurken, jassen, hoeden,
sjaals en handschoenen is indrukwekkend. Ook haar koffers van Louis
Vuitton worden uitgestald, net zoals de ontwerpen van Pucci en Givenchy.
Wat we vooral leren uit deze interessante tentoonstelling is dat de
hollywoodster zich vooral mooi kleedde voor zichzelf en niet voor
anderen.
De expo loopt nog tot mei
in de Triennale van Milaan. Daarna verhuist de Garbo-tentoonstelling
naar het Ferragamo museum (Palazzo Spini Feroni) in Firenze, waar de
collectie nog tot september zal te zien zijn. Trouwens vier paar
schoenen volledig in de stijl van Garbo maken deel uit van de
herst/wintercollectie 2010/2011 van Ferragamo.
Dat zelfs heuse modellen te kampen hebben met cellulitis, bewijst deze
fotoshoot. De onfortuinlijke foto werd genomen tijdens de voorstelling
van de lente- en zomercollectie van het bekende lingeriemerk Triumph, in
het Chinese Wanning City. Terwijl het model met ietwat minder slanke
billen centraal op de foto poseert naast haar collega's, zorgt een
ongelukkige lichtinval voor de nodige schaduw op haar dij en belicht het
een van de meest gevreesde beautyproblemen van elke vrouw.
Gewaagde jumpsuit Lady Gaga getekend door Viktor & Rolf
Gewaagde jumpsuit Lady Gaga getekend door Viktor &
Rolf
Lady Gaga deed op een beroep op het Nederlandse duo Viktor & Rolf
om een kledingstuk te ontwerpen voor haar controversiële videoclip van
de single 'Telephone', die al heel wat stof deed opwaaien.
De zangeres die bekend staat om haar extravagante kledingstijl, vroeg
aan de Nederlandse ontwerpers om een 'gevangenis-outfit' te maken.
Viktor & Rolf kwamen met een jumpsuit met luipaardmotief en grote
metalen schakelkettingen op de proppen. "Zo zien we Lady Gaga voor ons
als ze in de cel zou worden gezet, verduidelijkte het ontwerpersduo. "Ze
inspireert ons en deze outfit zat ook in onze herfst/wintercollectie
die we 'Glamour Fabriek' hebben gedoopt".
Hiermee volgen Viktor
& Rolf de mode-iconen Gorgio Armani en de onlangs overleden
Alexander McQueen op, die in eerdere clips van Lady Gaga de Amerikaanse
zangeres mochten kleden.
Zijn modellen met vetrolletjes, volle borsten en echte konten de toekomst?
Wordt het binnenkort 'normaal' om vrouwen met een vetrolletje in magazines te zien?
Wordt 2010 het jaar waarin ook de modefotografen en moderedactrices
'vollere' figuren voluit omarmen? Zullen realistische vrouwen kledij
mogen showen in even artistieke fotoshoots als nu de hypermagere
modellen nu mogen doen?
Een trend De
redactrices, lay-outers en photoshoppers bij magazines als Elle en
Vogue zullen alvast niet graag toegeven maar er bestaat wel degelijk
een trend om vrouwen met een buik, kont, lovehandle hier en vetrol daar
te tonen in 'echte' modeshoots.
V-magazine: The size issue Verzorgingsmerk
Dove begon met de 'real women'-campagne, de voluptueuze zangeres Beth
Ditto ('The Gossip') bracht een modelijn uit en showde de kleren zelf
en ging zelfs naakt en nu publiceert het Amerikaanse modeblad
V-magazine de eerste echte modeshoot met volle modellen. Ze wijdde
zelfs een volledig nummer aan vrouwen in verschillende maten en vormen.
'The size issue'.
Ongegeneerd De Noorse
modefotograaf Solve Sundsbo schoot de reportage, met vijf mooie, volle
vrouwen in de hoofdrol. Zwempakken, lingerie, jeans of compleet naakt:
de vijf tonen ongegeneerd hun billen, buiken, vetrolletjes, lovehandles
en borsten.
"Lichaamskenmerken die alle realistische vrouwen
in mindere of meerdere mate hebben, maar in gewone modetijdschriften
genadeloos worden weggewerkt", zo merkt The Daily Mail op.
"Mooi én sexy" Sundsbo
had er alvast niet op tegen om geen bonenstaken voor de lens te
krijgen. "Ik vind het tof de kans te krijgen om te tonen dat je mooi én
sexy kan zijn als je toch niet binnen de norm valt", zei hij.
Gucci Tara
Lynn, Candace Huffine, Crystal Renn, Kasia P, Michelle Olsen, Marquita
Pring gingen de uitdaging aan, en showen lingerie van Agent Provocateur
en badpakken van Gucci. Bekende modemerken die lijken gemaakt voor
'Misses Mager'.
Vergelijking Naast de
modeshoots met deze vijf modellen, is er ook de veel besproken
fotoreportage van vol model Crystal Renn en de slanke Jacquelyn
Jablonski. De twee dragen exact dezelfde outfit en zijn exact hetzelfde
opgemaakt, want toont dat mode op rondere vrouwen echt niét lelijker
is.
Schoonheidsideaal Toch moeten we
realistisch blijven: het slanke (of zelfs) magere schoonheidsideaal
ligt niet meteen aan diggelen. Mode-ontwerpers blijven koppig kleren
maken voor mensen zonder borsten, buik, billen of kont, met benen die
langer zijn dan normaal. Merken of events die toch in zee willen gaan
met rondere modellen, kijken aan tegen pretentieuze ontslagen van
ontwerpers 'die zo niet willen werken'.
Mark Fast stapte nog
op na een beslissing om zijn ontwerpen te tonen via rondere modellen.
Het resultaat? De jurken zijn nog nooit zo snel uitverkocht.
Bovendien
is de mode-, film- en muziekindustrie nog altijd bezaaid met extreem
slanke celebs, die normale mensen altijd het gevoel gaan geven dat ze
veel te dik zijn.
Maar we moeten toegeven dat reportages met
vollere vrouwen veelvuldiger worden, wat misschien een eerste stap is
in het aanvaarden van verschillende lichamen. (br.hln)
Altijd al willen schitteren op de catwalk? Dan biedt Scapa Sports je nu een unieke kans. Zij zijn namelijk op zoek naar een nieuw uithangbord voor hun sportieve kledinglijn.
Tijdens de Scapa Sports Beach Polo op maandag 24 mei gaat Scapa Sports op zoek naar nieuwe modellen op het strand voor het casino van Knokke-Heist. Meisjes en jongens tussen 14 en 22 jaar kunnen zich die dag vanaf 12 uur aanmelden. Een professionele jury met onder andere modeontwerper Walter Van Beirendonck en Marc Dochez van het modellenbureau Dominique Models zullen de kandidaten op hun talenten testen.
Iedere kandidaat wordt bovendien door een professionele fotograaf op de gevoelige plaat vastgelegd. Uiteindelijk worden één meisje en één jongen geselecteerd om diezelfde middag nog mee te lopen in de Scapa Sports Fashion Show. (br.she)
Al lijkt het erop dat de mode-industrie de wulpse vormen van een vrouw
herontdekte, nieuw onderzoek bewijst dat ruimere kleding niet beter doet
verkopen. Zowel bij zwaarlijvige als gewone dames wordt het
zelfvertrouwen er niet beter op na het zien van een 'plus size' model.
Zelfbeeld Volgens
Brits onderzoeker Naomi Mandel raken zwaarlijvige consumenten niet
enthousiast bij het zien van een zwaarlijvig model. Meer nog, hun
eigenwaarde daalt nog meer. Opmerkelijk is dat hetzelfde effect bereikt
wordt bij dames met gemiddeld tot mager gewicht. Hun enthousiasme voor
de beelden wordt wel aangescherpt bij het zien van een eerder mager
model.
Dun of dik De resultaten liggen in het
verlengde van een eerder gepubliceerde studie. Daaruit blijkt dat het
zelfvertrouwen van de volslanke consument daalt bij het zien van zowel
een dun of dik model. Het zelfbeeld van slanke dames zou, volgens die
studie, niet aangetast worden. Dat lijkt niet helemaal waar,
zwaarlijvige modellen zouden geen enkele vrouw aanzetten tot meer
aankoopgedrag. (br.hln)
Karl Lagerfeld doet het enkel met dure escortjongens
Karl Lagerfeld doet het enkel met dure escortjongens
Karl Lagerfeld mag graag op tijd en stond een dure escortjongen
bestellen om de lakens mee te delen. Dat zegt de 77-jarige
mode-ontwerper in het magazine Vice.
Naar eigen zeggen wil de witblonde ontwerper geen seks met mensen van
wie hij houdt. "Affectie kan eeuwig duren, maar seks niet", is zijn
uitleg.
Tuk op porno Naast escortjongens,
zegt Karl ook enorm van porno te genieten. "Ik hou van porno en
pornoacteurs. Frustratie is de oorzaak van misdaad. Er zou veel meer
misdaad zijn zonder hoeren en pornofilms."
Voor gewone
mensen Karl denkt niet dat hij erg vreemd is in deze
opvattingen."Ik vind het een gezonde houding. Voor rijke mensen is deze
levensstijl ook mogelijk. Gewone mensen hebben porno nodig."(br.hln)
Van alle Europeanen kleden Britten zich het slechtst
Van alle Europeanen kleden Britten zich het slechtst
Als het op fashiongevoel aankomt, kleden de Britse dames zich het
slechtst. Althans, dat vindt het merendeel van de Europeanen. Het lijkt
erop dat modegoeroe's Trinny and Susannah in eigen land nog heel wat
werk te verrichten hebben. Soldenjacht Al
komen beide stylisten binnenkort ons landje kleden, het grote Engeland
blijft een te-veroveren-gebied. Volgens een Europese rondvraag op
Microsoft Ciao, worden de dames over het kanaal niet meteen als
'stylish' bekeken. Hun gebrek aan stijl wordt toegeschreven aan hun
drang naar solden- en koopjesjachten.
Duitse vrouwen Duitse
dames staan op de tweede plaats. 15 procent vindt Spaanse dames het
minst stijlvol, 6 procent kiest voor de Fransen. Een kleine 3 procent
noemt de Italianen het minst modieus. Over de Belgische dames wordt met
geen woord gerept.
Hard werken Volgens een
woordvoerder van de site hebben Britten niet voldoende tijd om zich met
mode en stijl bezig te houden. "We zijn de hardwerkende natie van
Europe, we hebben langere werkweken en spenderen meer tijd op de
werkplek dan elders. Daarom rest geen tijd om te shoppen, we grijpen
naar het eerste het beste uit de kleerkast".
Niets zo vervelend en pijnlijk als je haartjes epileren. Vooral als het niet meteen lukt. Wij zetten enkele tips op een rijtje om (huid)irritatie voorgoed de deur te wijzen.
Wanneer je kiest voor een elektrisch epileerapparaat of epileerstrips is het belangrijk om steeds naar je haargroei te kijken. Zorg ervoor dat je haartjes niet al te kort zijn, want dan wordt het extra moeilijk om alles weg te krijgen. Vergeet niet: hoe meer je over dezelfde plek wrijft met een epileerapparaat of strips, hoe meer kans er is op huidirritatie. Huidirritatie
Gebruik een handdoek om over je benen te strijken net voordat je tot het epileren overgaat. Herhaal dit iedere keer je de machine terug tegen je onderbeen aanzet. Let er steeds op dat je je handdoek tegen de haargroei in wrijft, zodat de haartjes een beetje omhoog staan en sneller kunnen worden vastgegrepen door het epileermachientje.
Vergeet niet na iedere epileerbeurt je benen in te smeren met een rijke bodylotion, anders krijg je al snel een droge huid. Wacht een tweetal dagen vooraleer je je huid een scrubbeurt geeft, anders ga je je huid extra veel stress bezorgen.
Antwerpse vrouwen scoren met hippe hoofddoeken op Parijse modeweek
Antwerpse vrouwen scoren met hippe hoofddoeken op Parijse modeweek
Omdat Fatima Rafiy en Inge Rombouts de klassieke hoofddoekjes saai en onpraktisch vonden, ontwierpen ze een hipper en handiger model. En dat slaat aan, ook internationaal.
Op de modeweek van Parijs werden Fatima Rafiy (39) en Inge Rombouts (45) bedolven onder de enthousiaste reacties. De twee vrouwen begonnen een jaar geleden met hun bedrijfje Noor DIzar - letterlijk: 'schoonheid van de sluier.
We hebben elkaar leren kennen op een straatfeest in onze straat, de Van Peborghlei in Mortsel, vertelt Inge. Ik heb lang in de mode gewerkt, onder andere bij Ann Demeulemeester, en Fatima vroeg of ze haar ontwerpen mocht laten zien. Ik was meteen enthousiast, vooral over haar hoofddoeken. Daar zijn we mee verder gegaan. Fatima ontwerpt en ik doe de zakelijke kant.
Voorlopig zijn de hippe hoofddoekjes van Inge en Fatima alleen nog maar via internet te koop maar als het van hen afhangt, liggen ze deze winter ook bij de Inno, H&M en Harrods. We gaan die winkels nu benaderen, zegt Inge. Als het aan ons ligt, zijn de hoofddoeken van Noor DIzar straks in de hele wereld te koop. (br.she)
De Britse designer James Faulkner gebruikt vleugels, veren en bont van
dieren die door auto's overreden werden om hoeden mee te maken.
Maden? De
hoedencollectie van Faulkner uit het Britse Edinburgh bedraagt al 36
creaties. De huid of veren van vossen, eksters, konijnen, spechten,
fazanten, eenden, kraaien en pauwen vormen de basis van zijn creaties.
De designer begon in mei 2009 met het gebruik van dode dieren: "Het
klinkt luguber, maar ik haal voldoening uit het maken van iets mooi uit
iets gruwelijk. Het begon allemaal toen een vriendin een hoed wilde
kopen voor haar huwelijk. Zonder na te denken zei ik er een voor haar te
maken. Ik wandelde op een dag langs de weg en toen zag ik een dode
ekster liggen. Omdat ik wist dat de jurk van mijn vriendin zwart en wit
was, zag ik meteen hed potentieel. Ik gebruikte de veren van het
overleden dier voor het ontwerp. Toen die vriendin hoorde waarvan haar
hoed gemaakt was, verwachtte ze zich aan maden die er uit zouden vallen.
Ze gaf zelf toe dat het er prachtig uitzag eens ze het ontwerp droeg."
Carrière Faulkner
maakt ook broches en accessoires uit bont van overreden dieren. "Het
klinkt raar, maar ik raakte er snel gewoon aan de huiden en veren te
poetsen en klaar te maken. Ik creëer iets stijlvol uit iets triest, het
is toch goed dat de dieren dankzij mij niet blijven liggen op de weg."
De designer hoopt binnenkort ook een modecarrière uit te bouwen rond
zijn collectie. "Tot nu maakte ik enkel hoeden voor vrienden en familie,
binnenkort zal ik op bestelling werken."
Oudere en dikkere modellen op catwalk bij Louis Vuitton
Oudere en dikkere modellen op catwalk bij Louis Vuitton
De
herfst/wintercollectie van Louis Vuitton ontworpen door Marc Jacobs
getuigt van veel elegantie met een retrolook: denk aan zwierige rokjes
met A-lijn, pumps, diepe decolletés, lange handschoenen en fifties
brillen.
Jacobs
meed duidelijk broeken, we zagen er geen enkele. De handtassen, een
belangrijk onderdeel uit de collectie, oogden erg vrouwelijk en
herkenbaar.
Verandering "Designers
praten altijd hoe ze voor echte vrouwen ontwerpen en toch zie je geen
model ouder dan 20 op de catwalk", aldus Marc Jacobs. "Daarom
gebruikte ik nu een grotere variëteit aan sexy vrouwen: jong, oud, dik,
dun en verschillende etniciteiten."
De
oudste op de catwalk was het 46-jarig, voormalig supermodel Elle
Macpherson. Aangezien ze er nog steeds schitterend uitziet, lijkt deze
keuze niet grensverleggend, maar voor een toonaangevend merk als Louis
Vuitton kan dat wel tellen.
In Groot-Brittannië kan je vanaf nu ook bh's met een K-cup kopen. Tot hiertoe kon je in de gewone winkels enkel de grote G-maat vinden, dames met een grotere cupmaat moesten naar een gespecialiseerde winkel.
Winkelketen Selfridges is de eerste winkel die een K-cup aanbiedt, dit doen ze op vraag van rondborstige vrouwen. De bh heeft een omtrek van zo'n 122 cm en heeft extra dikke bandjes om de borsten te ondersteunen. De populairste cupmaat in Groot-Brittannië is een 80 D, tien jaar geleden was dit nog een 75 B. "We zien een toename van vraag naar grotere maten, zeker voor modieuze bh's voor jongere vrouwen", besluit Helen Attwood, lingerie manager van Selfridges.(br.she)
Madonna heeft de modemicrobe duidelijk te pakken. De Queen of Pop had
nog maar net aangekondigd dat ze een kinderkledinglijn zal ontwerpen
voor warenhuisketen Macy's of ze komt al met een nieuw project op de
proppen. De superster ontwikkelde een exclusieve zonnebrilcollectie voor
het modehuis Dolce & Gabbana.
De 51-jarige celebrity ontwierp zes modellen met een retrolook. Het logo
'MDG' is duidelijk zichtbaar op de monturen aangebracht. Madonna zal
zelf figureren in een campagne om de nieuwe lijn aan te prijzen. Vanaf
mei zullen de zonnebrillen te koop zijn in de Dolce & Gabbana-winkels
en de Sunglass Hut. Je mag rekenen op 180 en 210 euro voor een
exemplaar met het MDG-logo.
Modewereld Madonna
lijkt wel besloten te hebben zich helemaal te lanceren in de
modewereld. Na de eerdere samenwerking met H&M en warenhuisketen
Macy's waarvoor ze respectievelijk een kledinglijn voor volwassenen en
kinderen ontwierp, lijkt de popster zich nu op de wereld van de
accessoires te storten. What's next?
Kleuren scoorden goed op de catwalk in Parijs en dat geldt niet alleen
voor de outfits. Ook de kapsels en make-up waren een kleurenspektakel.
Zo zagen we kleurrijke haarlokken van bij Miu Miu. Betekent dit dat de
kapsels van de Spice Girls uit de jaren '90 terug trendy zijn?
Paars
en oranje De catwalks in Parijs voor de komende
herfst/wintercollecties waren erg kleurrijk. Zo zagen we bij Miu Miu
veel paars en oranje, meldt styletoday.nl. De designer dreef het zelfs
nog wat verder met passende flashy kapsels en make-up. We zagen
kleurrijke paardenstaarten van paars en oranje en de modellen droegen
eyeliner in dezelfde kleuren.
Spice Girls
Miu
Miu is echter niet de eerste die fluo extensions introduceert, vorig
jaar probeerde Zac Posen net hetzelfde, maar toen pikte niemand anders
het op. Of echte vrouwen dit nu massaal gaan overnemen, is nog
twijfelachtig. Willen we echt terug naar de kapsels uit de jaren '90,
die we tot kort nog zo fout vonden?
Hoewel mode-experts al een hele tijd aankondigen dat dure handtassen uit de mode gaan, blijven vrouwen toch peperdure tassen van Louis Vuitton of Hermès kopen. Uit recent Brits onderzoek blijkt dat de verkoop van het populaire accessoire het laatste jaar met 60 procent steeg.
Volgens de Britse modeketen Selfridges werden het afgelopen jaar 60 procent meer dure handtassen verkocht. Het modehuis Mulberry zag een verdubbeling van de verkoop van de handtassenlijn. Het merk heeft een wachtlijst voor verschillende tassen en de gemiddelde prijs is zo'n 770 euro per exemplaar. Andere populaire merken zijn Marc Jacobs en Balenciaga, tassen van deze merken kosten al snel 930 euro. Uit recent onderzoek blijkt ook dat een derde van de vrouwen geobsedeerd is door handtassen. (br.she)
Topmodel Kate Moss hulde zich in een jurk van gerecycleerde muskietennetten om het bewustzijn rondom de ziekte malaria te vergroten.
Ontwerper William Tempest maakte gebruik van gerecycleerde muskietennetten om zijn prachtjurk te creëren. Model van dienst was niemand minder dan Kate Moss. "Ik was geschokt toen ik hoorde dat iedere 30 seconden een kind aan malaria sterft", vertelt Moss. "De jurk is gemaakt van gerecycleerde muskietennetten en is prachtig om te dragen, maar daar draait het natuurlijk niet om. De jurk moet het bewustzijn van de mensen verhogen en hen aanzetten om een donatie te doen, zodat er meer muskietennetten gekocht kunnen worden."
Knalrode lipjes op zwart-witte outfits bij Karl Lagerfeld
Knalrode lipjes op zwart-witte outfits bij Karl Lagerfeld
De prêt-à-porter najaarscollectie van Karl Lagerfeld: hoog getoupeerd haar in bedwang gehouden door haarbanden, zwart-witte kleren, strakke leggings, veel leer en knalrode lippen.
De tijd van de duidelijke trends in de badmode is voorbij. Je
draagt wat je wil en wat je flatteert, met of zonder print, met of
zonder vintagelook en met of zonder ingewikkelde bandjes.
De merken proberen dat op te vangen door zich te richten op een
specifiek soort vrouw. Zo mikt Gottex op luxe, Huit op jongeren en
kunnen vrouwen met een (cup)maatje meer bij Empreinte terecht. Etam
plaatst zich als budgetvriendelijk in de markt, maar heeft ook een
exclusieve lijn, ontworpen door topmodel 'Natalia Vodianova pour Etam'.
1)
Luxe Lady
Badmode wordt ruim gedefinieerd bij Gottex.
Bikini's, badpakken maar ook tunieken, kaftans en bijpassende broeken
worden verkocht. Gottex richt op het luxesegment, en dit jaar heet de
blikvanger 'Reflection': een print bestaande uit 37 verschillende
kleuren. De badpakken werden afgewerkt met parels.
2)
Creatieve jeugd
Kleuren en creativiteit staat centraal
bij Huit, waar de badpakken en bikini's zo gemaakt zijn dat print en
effen zich moeiteloos laten combineren. 3) Een cupmaatje
meer
Empreinte maakt badmode voor jonge vrouwen met een
vollere boezem. Hun badpakken en bikini's vormen je boezem dan ook op
natuurlijke wijze en door gebruik van speciale beugels zie je er ook nog
eens slanker uit.
4) Budgetvriendelijk vintage
Etam
heeft de vintagetrend opgepikt, en lanceert de garçonne uit de roaring
twenties, de pin-up uit de fifties en de powergirl uit de nineties
5)
Exclusief
Topmodel Natalia Vodianova ontwerpt weer voor
Etam. Deze keer haalde ze haar inspiratie uit legendarische actrices
als Jane Fonda, Brigitte Bardot en Romy Schneider.
Ontwerper Christophe Coppens opende gisteren zijn nieuw Christophe Coppens Salon II bij Princess in Antwerpen. De prestigieuze modezaak biedt vanaf nu accessoires van de Belgische topdesigner aan.
Christophe Coppens en zijn team zullen regelmatig aanwezig zijn in de winkel om de klanten van Princess te begeleiden bij hun aankopen. Coppens is al jarenlang gevestigd in Brussel maar nu was het tijd om zijn hoeden en andere accessoires ook in Antwerpen te verkopen. "Ik ben erg blij dat ik samen met Princess mijn collectie hier in Antwerpen kan aanbieden", vertelt een enthousiaste Coppens.
De nieuwe collectie bevat vooral hoeden en haarstukjes, van de meest extravagante tot minder opvallende stukken. De hoofddeksels zijn uitermate geschikt voor huwelijken of stijlvolle feesten. "Accessoires geven een outfit en je leven kleur daarom is het voor vrouwen zo belangrijk om de juiste stukken te kiezen", legt de designer uit. (br.she)
Een nieuw album laat al jaren op zich wachten, maar Amy Winehouse heeft
wel tijd om een kledinglijn te lanceren. Ze doet dat in samenwerking met
het Britse label Fred Perry.
Fred
Perry trok Amy aan omdat ze het merk al jaren draagt, meldt WWDFashion.
"Bovendien heeft ze een unieke smaak die de historische
referentiepunten van ons merk reflecteert", aldus Richard Martin,
marketingdirecteur van Fred Perry.
De
collectie bestaat uit zeventien stukken waaronder retro minirokjes,
capribroeken en vestjes in zwart en roze. Martin: "Amy's input was
cruciaal voor de proporties, pasvorm en kleuren". Vanaf oktober ligt de
kledinglijn in de winkels.
Madonna en dochter Lourdes commercialiseren kledinglijn voor kinderen
Madonna en dochter Lourdes commercialiseren kledinglijn voor kinderen
"Material Girl", dat is de naam van de kledinglijn voor kinderen die
Madonna en haar dochter Lourdes hebben gecreëerd. De collectie zal
volgende herfst in de Verenigde Staten gelanceerd worden dankzij een
exclusief contract met de grote winkelketen Macy's.
Macy's
zal vanaf augustus 2010 in ongeveer 200 van zijn winkels alsook via
zijn website de kledingstukken in het thema "terug naar school"
verkopen. "Material Girl zal een dynamisch en exclusief merk zijn van
Macy's", verklaart Jeff Gennette, directeur marketing van Macy's.
De
collectie is genoemd naar een gelijkaardig nummer van het popicoon op
het album "Like a virgin". Madonna ontwierp samen met haar dochter
Lourdes (13) de kledij, in samenwerking met de textielonderneming
Iconix Brand Group.
Madonna, die ook kinderboeken schrijft, is
van plan om aan deze kledinglijn ook nog een vervolg te breien. Vanaf
2011 zou er een reeks schoonheidsproducten volgen. In 2007 ontwierp de
Queen of Pop al een kledingcollectie voor de keten H&M.
Alexander McQueen's laatste
collectie werd zopas in Parijs getoond. Enkel een select groepje kreeg
zijn ultieme werk voor zijn overlijden te zien. Veel engelen,
religieuze symbolen en vergulde vleugels ademden een apart en
ontroerend sfeertje uit. De aanwezigen hielden zelden de oogjes droog.
Adembenemend Persfotografen
werden zo goed als allen geweerd op de McQueen's parade. Volgens
Washington Post journaliste Robin Givhan, één van de weinige
genodigden, was de collectie adembenemend mooi. De collectie, bestaande
uit 15 verschillende stuks, omvat onder meer een lange jurk uit
bewerkte satijn, driedimensionale gouden borduursels en
rococo-invloeden. Ook Middeleeuwse motieven en fragmenten van de Oude
Meesters werden gespot.
Tranen Volgens
Elle.nl hield niemand het droog toen het slotstuk van de collectie werd
getoond, een jas met duizenden gouden veren. Onderaan liep die uit in
een tule rok.
Begrafenissfeer Ook bleek
het begrafenissfeertje bijna voelbaar. Operamuziek, engelen, religieuze
items... alsof de designer wist wat er stond te gebeuren. De man,
slechts 40 jaar oud, werd dood teruggevonden op 11 februari in zijn
huis te Londen. Hij pleegde zelfmoord.
Karl Lagerfeld gestrikt voor nieuwe Pirelli-kalender
Karl Lagerfeld gestrikt voor nieuwe Pirelli-kalender
Niets zo glamoureus als de nieuwe Pirelli-kalender. Dat weet ook Karl Lagerfeld. De Chanel-designer mocht voor de editie van 2011 zijn fotografische talenten bovenhalen.
Ieder jaar wordt de Pirelli-kalender door een ander groot kunstenaar gefotografeerd. Na Terry Richardson is de eer nu aan Karl Lagerfeld. De modeontwerper koos niet voor een of ander exotisch strand, maar liet de modellen naar zijn studio in Parijs afzakken. "Een strand is veel te voor de hand liggend. Als je wilt vernieuwen moet je een keer buiten de lijntjes kleuren", aldus Lagerfeld.
Sinds de dood van ontwerper Alexander McQueen gonst het van geruchten over een nieuw hoofd van het gelijknamige modemerk, maar de gedroomde opvolger Gareth Pugh wordt het alvast niet.
De man met het meeste kans op de baan is Gareth Pugh. De excentrieke Brit is volgens kenners de gedroomde opvolger voor McQueen. Maar vandaag maakte hij bekend dat hij de rol van Alexander McQueen als creatief hoofd niet zal overnemen. "Gareth Pugh is niet in overleg met de Gucci Group om de positie van Alexander McQueen in te nemen", meldt de PR van Pugh.
Een foto van een Chinese zwerver met versleten jas en eeuwige sigaret
stond op modeblogs van over de hele wereld, de man wordt gebombardeerd
tot stijlicoon. Vrouwen adoreren hem, prijzen zijn stijlgevoel en
noemen hem sexy.
Mode-icoon De
Chinese man is dakloos en zwerft rond in de stad Ningbo, duizenden fans
noemen hem nu de coolste man van China. Met ronkende bijnamen als
'Beggar Prince', de 'Handsome Vagabond' en 'Brother Sharp' gaat hij de
wereld, dit allemaal door een foto die een inwoner van de stad nam.
Fans
vinden hem sexy, vooral zijn diepe blik lijkt aan te trekken, en
prijzen zijn gevoel voor mode. Ze vergelijken zijn outfits, een lange
anorak over een lederen jasje, zelfs met de nieuwste collectie van
Dolce & Gabbana. Zijn haar is warrig en volumineus en hij heeft
altijd een sigaret bij de hand. Zijn voorkeur voor vrouwenkledij
vergrootte enkel zijn status als mode-icoon. "Het is geen zwerver,
eerder een vagebond. En hij kiest kwaliteitsvolle kleding uit. Hoewel
zijn kleren vuil zijn, verkeren ze nog in goede staat, het is helemaal
niet te typische outfit van een zwerver", aldus een fan op een modeblog.
Collectie van Vivienne Westwood.
Daklozen zijn trendy
Dat
zwervers tegenwoordig cool zijn bewijst ontwerpster Vivienne Westwood,
zij presenteerde een collectie voor chique daklozen. Twee jaar geleden
onthulde supermodel Erin Wasoon dat daklozen haar inspiratiebron waren.
"Ik heb respect voor zwervers. Ze hebben de gekste looks en halen hun
kledij uit vuilbakken."
Momenteel is de man anoniem, sociale
werkers van de stad willen dat zo houden. De geruchten gaan dat de man
een universitair diploma heeft, maar toen zijn vriendin hem dumpte
raakte hij het spoor kwijt.
Na de wonderbra, de behavulsels en
de plastische chirurg, is er een nieuwe manier gevonden om te pronken
met een weelderige boezem: de Instant Uplift beha. Deze beha draag je
over een bestaand exemplaar en duwt je borsten samen omhoog. Zo krijg
je een mooier decolleté.
Opzetstuk Te
vergelijken met een elastisch corset, zo kan je de nieuwe wonderbeha
best omschrijven. Het ontwerp heeft achteraan iets van een sportbeha.
Vooraan draag je het 'mirakelding' onder de buste met drie haakjes. Een
wijde band aan de voor- en zijkanten pusht de boezem omhoog. "Deze beha
zal heel wat dames meer vertrouwen schenken", vertelt Brits ontwerper
Edward Chary. "Het is bovendien een minder ingrijpende manier om je
borsten te vergroten. Ook je favoriete beha's blijf je aantrekken."
Niet alleen de jurken trokken veel aandacht op de rode loper van de
Oscars, de celebs besteedden ook veel aandacht aan hun make-up. Waarbij
de ene look al wat geslaagder was dan de andere. We zetten de trends op
een rijtje.
Korte coupe De
actrice Carey Mulligan verbaasde met haar korte coupe, maar ze stond er
beeldig mee. Ze bewijst met dit kapsel dat ze een klassieke, elegante
schoonheid is.
Carey Mulligan.
Felle lippen Charlize
Theron, Sandra Bullock en Maggie Gyllenhaal experimenteerden met felle
lipsticks. Hoewel dit eigenlijk met de honderden fototoestellen en
camera's in de buurt niet het beste moment voor een experiment is,
slaagden hun looks wonderwel.
Sandra Bullock.
Mooi knotje Sarah
Jessica Parker en Nicole Richie kozen voor een formeel, maar erg
flatterend kapsel: het knotje. Ze keken de coupe af van de couture
catwalkshow van Chanel, het resultaat mag er zijn.
Sarah Jessica Parker.
Staartje Ook
afgekeken van de modellen bij DKNY en Gucci probeerde Anna Paquin de
superstrakke paardenstaart uit. Het kapsel stond perfect bij haar
blonde lokken en egale huid. Ze hield de rest van haar look eenvoudig:
geen oorbellen en een eenvoudige ketting. Haar prachtige glimlach,
vergeet niet dat een spleetje tussen de tanden tegenwoordig sexy is,
maakte alles goed.
Anna Paquin.
Golven Het kapsel met
watergolf gaat al erg lang mee, maar het is haast iedere keer een
succes. Ook Kate Winslet en Cameron Diaz speelden het op veilig en
zagen er elegant uit op alle foto's dit jaar. De coupe geeft een
retrolook en staat haast iedereen. Lauren Bacall was de dame die deze
look groot maakte.
Modeshow Alexander McQueen gaat dan toch niet door
Modeshow Alexander McQueen gaat dan toch niet door
De modeshow van Alexander McQueen gaat dan toch niet door. Ter vervanging wordt er een herdenkingsdienst georganiseerd.
Op 9 en 10 maart zullen er geen modeshows van Alexander McQueen plaatsvinden. In plaats daarvan worden er herdenkingsdiensten voor de overleden modeontwerper georganiseerd worden. Op de diensten zijn geen fotografen toegelaten, maar volgens insiders zou het een viering van het leven en de vorige collecties van McQueen worden.
De Hasseltse ontwerper Stijn Helsen maakte de outfits voor acteurs
Keanu Reeves en Danny Houston en zanger Lenny Kravitz waarmee ze dit
weekend op de rode loper van de Oscars zullen verschijnen.
Trends voorspellen De
designer liet de celebs passen in het exclusieve 'Chateau Marmon' in
LA. De sterren zullen maatpakken en smokings van zijn hand dragen. Wat
celebs op de rode loper van de Oscars dragen is vaak een goede
voorspeller wat volgend seizoen trendy zal zijn. Stijn Helsen staat
bekend om maatpakken die perfect passen en zijn oog voor detail.
Stijn Helsen
Voorbeeld volgen "Vroeger
verschenen acteurs in casual jeansbroeken en slobbertruien. Nu zien ze
er steeds chiquer uit, jongeren volgen nu hun stijlvolle voorbeeld." De
designer tekende al kostuums voor films als 'Spiderman' en 'Pirates of
the Caribbean'.
Recyclage is ook voor de mode-industrie een belangrijk gegeven. Er
bestaat mode uit krantenpapier, gerecycleerd rubber en condooms, en nu
dus ook uit... oude televisies. Het is geen voornemen of belofte, want
de schoenen bestaan al en werden gemaakt door Olsenhaus, een
schoenenmerk dat geen dierlijke materialen (dus ook geen leer) gebruikt
voor haar schoenen. Dat meldt de schoenensite myfavouriteshoes.nl.
Wie
vreest in de 'geitenwollenklompen' terecht te komen, komt ook bedrogen
uit. Olsenhaus maakt verrassend modieuze schoenen, met een slanke hoge
hak en de populaire 'peep toe'. Op geen enkel moment ontstaat het
vermoeden dat je met zogenaamde 'veganistische' en 'ecologische'
schoenen te maken hebt.
Het
schoenenmerk haalde het idee bij de populariteit van lcd-schermen.
Overal ter wereld worden massaal oude tv's afgedankt, een enorme
belasting voor het milieu. Door een polyester microvezel-stof te laten
maken van deze schermen, helpt Olsenhaus het milieu én de mode vooruit.
De hele wintercollectie voor 2010/2011 werd gemaakt uit deze
stof en een geborstelde suède, en bestaat uit een laars, drie pumps en
een ballerina.
De
innovatie stopt daar niet. Olsenhaus experimenteert ook voor de zool en
de hak met nieuwe materialen. Zolen worden momenteel gemaakt van
zaagsel en gerecycleerd rubber, voor de hak probeert men
kunststof-pellets te gebruiken. (br.hln)
Je garderobe dient ieder seizoen grondig opgekuist te worden. Maar hoe creëer je nu het beste wat orde in je kleerkast?
Bij de start van de lente is het belangrijk om je dikke winterkledij op te bergen in dozen of in een aparte gedeelte in je kleerkast. Zo krijg je een beter overzicht van de kledij die past bij het gangbare seizoen en kun je 's morgens sneller een keuze maken.
Ben je nogal moeilijk in het samenstellen van outfits? Hang dan stukken die leuk bij elkaar passen reeds samen en maak een onderscheid tussen werkkledij, vrijetijdskledij en feestkleding. Probeer je accessoires zoveel mogelijk in hun originele verpakking te bewaren en hang kleine fotootjes van de inhoud op iedere doos. Zo raken je schoenen, handtassen en co niet bestoft en kan je toch snel een leuke keuze maken.
Bekijk je kledij met een kritisch oog en breng alles wat te groot of te klein is of uit de mode is naar de kringloopwinkel. Kapotte of vuile stukken gooi je best meteen weg. Ben je er toch erg aan gehecht? Breng ze dan zo snel mogelijk naar de droogkuis of de klerenmaker.
Een trendy badpak dat je troeven in
de verf zet en je probleemzones verdoezelt, daar droomt haast elke
vrouw van. Op basis van onderzoek ontdekte Speedo de drie meest
voorkomende vrouwenfiguren en maakte op basis hiervan drie flatterende
modellen.
Drie figuren De
nieuwe badpakkenlijn is het idee van Laura Rattray, een voormalig
lingerieontwerpster. Ze werkte samen met onderzoekers van een Londens
ziekenhuis. Samen scanden ze het lichaam van 5.400 niet-athletische
vrouwen, zo ontdekken ze hoe de vrouwenmaten veranderden sinds het
eerste badpak werd ontwikkeld in de jaren '50. De wetenschappers
stelden vast dat er drie soorten Britse vrouwen zijn: het zandloper-,
het peerfiguur en vrouwen met een grote boezem.
Drie modellen Ontwerpster
Rattray: "We hebben niet gekeken wat er al op de markt is en dan een
gelijkaardig product ontwikkeld, we bestudeerden wat voor figuur
vrouwen nu hebben. Tegenwoordig worden badpakken nog steeds naar het
voorbeeld uit de jaren '50 gemaakt. Sindsdien is er echter heel wat
veranderd. De meeste badpakken zijn gebaseerd op het zandloperfiguur,
maar slechts 19 procent van de vrouwen heeft dit soort figuur. Voor hen
ontwikkelde Rattray een badpak dat ingenomen werd aan de taille. Bijna
de helft van de vrouwen heeft echter een peerfiguur en kampt met zware
heupen, billen en dijen, net zoals Jennifer Lopez en Beyoncé. Het
badpak voor hen heeft speciale stukken aan de buik en heupen, het werkt
bulten en putten weg onder de taille en trekt de aandacht naar het
bovenlichaam. De overige 32 procent heeft een vollere boezem en kont en
is daarom het beste af met een badpak dat borsten een lift geeft.
De badpakken
worden geproduceerd door Speedo en zijn verkrijgbaar in de maten 38 tot
48, de behamaten gaan van 85B tot 100F. Je betaalt er ongeveer 110 euro
voor. Een vertegenwoordiger voor fabrikant Speedo: "Mensen voelen zich
haast naakt in een badpak, daarom is het belangrijk te investeren in
een model waar je je comfortabel in voelt en dat je troeven in de verf
zet." (br.nina)
Het nieuwe uithangbord van het modehuis Miu Miu is slechts 15 jaar oud. Ontoelaatbaar vindt de Council of Fashion Designers.
Het controle-orgaan Council of Fashion Designers legde eerder deze maand de regel vast dat vrouwen pas vanaf hun achtiende model zouden mogen worden. Spijtig genoeg ging het over een niet-bindende regel, waardoor het modehuis Miu Miu zich zo vrij zag om het vijtienjarige model Lindsey Wixson uit te roepen tot nieuwe uithangbord van het modehuis. Wixson liep eerder al fashion shows voor Prada en Miu Miu. Het piepjonge meisje probeert reeds sinds haar twaalfde door te breken in de modewereld.
Belgisch model op catwalk Madrid geweigerd wegens te mager
Belgisch model op catwalk Madrid geweigerd wegens te mager
Een Belgisch model en twee Spaanse meisjes werden geweigerd om te defileren tijdens de Fashion Week in Madrid wegens te mager. Madrid is daarmee de enige modeweek die modellen zo streng controleert.
Wil je mee paraderen op de Fashion Week in Madrid, dan moet je een BMI van minstens 18 hebben. "We zijn nog erg redelijk want eigenlijk is een BMI vanaf 19 pas normaal, alles daaronder is ondergewicht. De meisjes die we hebben moeten weigeren waren veel te mager. Ze hadden molligere foto's opgestuurd, maar tijdens het wegen van de modellen kwam hun echte gewicht naar boven. Zoiets kunnen we niet toelaten. Gezondheid komt boven alles", vertelt Esther Garcia, woordvoerster van de modeweek in Madrid. (br.she)
Vrouwen geven 4.500 euro uit aan handtassen in hun leven
Vrouwen geven 4.500 euro uit aan handtassen in hun leven
Een nieuw onderzoek bewijst wat vrouwen ongetwijfeld al wisten:
dames zijn verslingerd aan handtassen. Zelfs in die mate dat ze
gemiddeld 4.500 euro uitgeven aan ettelijke exemplaren tijdens hun
leven. Mannen zullen wellicht duizelen van deze cijfers maar vrouwen
bekijken het aanschaffen van een handtas als een investering in hun
imago en eigenwaarde.
Een Britse studie heeft de aankoop van handtassen onderzocht bij
meisjes en vrouwen tussen 13 en 81 jaar. Blijkbaar hebben dames op
eender welke leeftijd ongeveer zeventien handtassen tegelijkertijd in
hun bezit: vijf exemplaren voor dagdagelijks gebruik, twee voor 's
avonds, twee speciaal voor het werk, twee om te gaan winkelen, twee om
te gaan sporten, twee reiszakken en een strandzak. Vrouwen vinden het
dus cruciaal om een handtas te hebben voor iedere gelegenheid.
Gemiddeld
kopen dames drie handtassen per jaar. Dertig procent van de
ondervraagden gaf echter toe dat ze nog meer tassen zouden kopen als
het enigszins mogelijk zou zijn. Eén vrouw op vijf beschouwt een
handtas als het belangrijkste item van haar garderobe en zijn er zelfs
door geobsedeerd.
Oppepper 55% bekende
jaloers te zijn wanneer andere vrouwen komen opdraven met een prachtig
en modieus exemplaar. Het dragen van een nieuwe tas geeft blijkbaar ook
meer zelfvertrouwen en vaak kopen dames er eentje bij als oppepper.
Tijdens de Fashion Week in New York was het dit keer de beurt aan het label G-Star Raw om de nieuwe herfst- en wintercollectie voor te stellen. De ontwerper Pierre Morisset koos voor opvallende kleuren zoals fel geel, groen en blauw. De collectie oogt dan ook bijzonder frivool en maakt je vrolijk.