Dat zelfs heuse modellen te kampen hebben met cellulitis, bewijst deze
fotoshoot. De onfortuinlijke foto werd genomen tijdens de voorstelling
van de lente- en zomercollectie van het bekende lingeriemerk Triumph, in
het Chinese Wanning City. Terwijl het model met ietwat minder slanke
billen centraal op de foto poseert naast haar collega's, zorgt een
ongelukkige lichtinval voor de nodige schaduw op haar dij en belicht het
een van de meest gevreesde beautyproblemen van elke vrouw.
Gewaagde jumpsuit Lady Gaga getekend door Viktor & Rolf
Gewaagde jumpsuit Lady Gaga getekend door Viktor &
Rolf
Lady Gaga deed op een beroep op het Nederlandse duo Viktor & Rolf
om een kledingstuk te ontwerpen voor haar controversiële videoclip van
de single 'Telephone', die al heel wat stof deed opwaaien.
De zangeres die bekend staat om haar extravagante kledingstijl, vroeg
aan de Nederlandse ontwerpers om een 'gevangenis-outfit' te maken.
Viktor & Rolf kwamen met een jumpsuit met luipaardmotief en grote
metalen schakelkettingen op de proppen. "Zo zien we Lady Gaga voor ons
als ze in de cel zou worden gezet, verduidelijkte het ontwerpersduo. "Ze
inspireert ons en deze outfit zat ook in onze herfst/wintercollectie
die we 'Glamour Fabriek' hebben gedoopt".
Hiermee volgen Viktor
& Rolf de mode-iconen Gorgio Armani en de onlangs overleden
Alexander McQueen op, die in eerdere clips van Lady Gaga de Amerikaanse
zangeres mochten kleden.
Zijn modellen met vetrolletjes, volle borsten en echte konten de toekomst?
Wordt het binnenkort 'normaal' om vrouwen met een vetrolletje in magazines te zien?
Wordt 2010 het jaar waarin ook de modefotografen en moderedactrices
'vollere' figuren voluit omarmen? Zullen realistische vrouwen kledij
mogen showen in even artistieke fotoshoots als nu de hypermagere
modellen nu mogen doen?
Een trend De
redactrices, lay-outers en photoshoppers bij magazines als Elle en
Vogue zullen alvast niet graag toegeven maar er bestaat wel degelijk
een trend om vrouwen met een buik, kont, lovehandle hier en vetrol daar
te tonen in 'echte' modeshoots.
V-magazine: The size issue Verzorgingsmerk
Dove begon met de 'real women'-campagne, de voluptueuze zangeres Beth
Ditto ('The Gossip') bracht een modelijn uit en showde de kleren zelf
en ging zelfs naakt en nu publiceert het Amerikaanse modeblad
V-magazine de eerste echte modeshoot met volle modellen. Ze wijdde
zelfs een volledig nummer aan vrouwen in verschillende maten en vormen.
'The size issue'.
Ongegeneerd De Noorse
modefotograaf Solve Sundsbo schoot de reportage, met vijf mooie, volle
vrouwen in de hoofdrol. Zwempakken, lingerie, jeans of compleet naakt:
de vijf tonen ongegeneerd hun billen, buiken, vetrolletjes, lovehandles
en borsten.
"Lichaamskenmerken die alle realistische vrouwen
in mindere of meerdere mate hebben, maar in gewone modetijdschriften
genadeloos worden weggewerkt", zo merkt The Daily Mail op.
"Mooi én sexy" Sundsbo
had er alvast niet op tegen om geen bonenstaken voor de lens te
krijgen. "Ik vind het tof de kans te krijgen om te tonen dat je mooi én
sexy kan zijn als je toch niet binnen de norm valt", zei hij.
Gucci Tara
Lynn, Candace Huffine, Crystal Renn, Kasia P, Michelle Olsen, Marquita
Pring gingen de uitdaging aan, en showen lingerie van Agent Provocateur
en badpakken van Gucci. Bekende modemerken die lijken gemaakt voor
'Misses Mager'.
Vergelijking Naast de
modeshoots met deze vijf modellen, is er ook de veel besproken
fotoreportage van vol model Crystal Renn en de slanke Jacquelyn
Jablonski. De twee dragen exact dezelfde outfit en zijn exact hetzelfde
opgemaakt, want toont dat mode op rondere vrouwen echt niét lelijker
is.
Schoonheidsideaal Toch moeten we
realistisch blijven: het slanke (of zelfs) magere schoonheidsideaal
ligt niet meteen aan diggelen. Mode-ontwerpers blijven koppig kleren
maken voor mensen zonder borsten, buik, billen of kont, met benen die
langer zijn dan normaal. Merken of events die toch in zee willen gaan
met rondere modellen, kijken aan tegen pretentieuze ontslagen van
ontwerpers 'die zo niet willen werken'.
Mark Fast stapte nog
op na een beslissing om zijn ontwerpen te tonen via rondere modellen.
Het resultaat? De jurken zijn nog nooit zo snel uitverkocht.
Bovendien
is de mode-, film- en muziekindustrie nog altijd bezaaid met extreem
slanke celebs, die normale mensen altijd het gevoel gaan geven dat ze
veel te dik zijn.
Maar we moeten toegeven dat reportages met
vollere vrouwen veelvuldiger worden, wat misschien een eerste stap is
in het aanvaarden van verschillende lichamen. (br.hln)
Altijd al willen schitteren op de catwalk? Dan biedt Scapa Sports je nu een unieke kans. Zij zijn namelijk op zoek naar een nieuw uithangbord voor hun sportieve kledinglijn.
Tijdens de Scapa Sports Beach Polo op maandag 24 mei gaat Scapa Sports op zoek naar nieuwe modellen op het strand voor het casino van Knokke-Heist. Meisjes en jongens tussen 14 en 22 jaar kunnen zich die dag vanaf 12 uur aanmelden. Een professionele jury met onder andere modeontwerper Walter Van Beirendonck en Marc Dochez van het modellenbureau Dominique Models zullen de kandidaten op hun talenten testen.
Iedere kandidaat wordt bovendien door een professionele fotograaf op de gevoelige plaat vastgelegd. Uiteindelijk worden één meisje en één jongen geselecteerd om diezelfde middag nog mee te lopen in de Scapa Sports Fashion Show. (br.she)
Al lijkt het erop dat de mode-industrie de wulpse vormen van een vrouw
herontdekte, nieuw onderzoek bewijst dat ruimere kleding niet beter doet
verkopen. Zowel bij zwaarlijvige als gewone dames wordt het
zelfvertrouwen er niet beter op na het zien van een 'plus size' model.
Zelfbeeld Volgens
Brits onderzoeker Naomi Mandel raken zwaarlijvige consumenten niet
enthousiast bij het zien van een zwaarlijvig model. Meer nog, hun
eigenwaarde daalt nog meer. Opmerkelijk is dat hetzelfde effect bereikt
wordt bij dames met gemiddeld tot mager gewicht. Hun enthousiasme voor
de beelden wordt wel aangescherpt bij het zien van een eerder mager
model.
Dun of dik De resultaten liggen in het
verlengde van een eerder gepubliceerde studie. Daaruit blijkt dat het
zelfvertrouwen van de volslanke consument daalt bij het zien van zowel
een dun of dik model. Het zelfbeeld van slanke dames zou, volgens die
studie, niet aangetast worden. Dat lijkt niet helemaal waar,
zwaarlijvige modellen zouden geen enkele vrouw aanzetten tot meer
aankoopgedrag. (br.hln)
Karl Lagerfeld doet het enkel met dure escortjongens
Karl Lagerfeld doet het enkel met dure escortjongens
Karl Lagerfeld mag graag op tijd en stond een dure escortjongen
bestellen om de lakens mee te delen. Dat zegt de 77-jarige
mode-ontwerper in het magazine Vice.
Naar eigen zeggen wil de witblonde ontwerper geen seks met mensen van
wie hij houdt. "Affectie kan eeuwig duren, maar seks niet", is zijn
uitleg.
Tuk op porno Naast escortjongens,
zegt Karl ook enorm van porno te genieten. "Ik hou van porno en
pornoacteurs. Frustratie is de oorzaak van misdaad. Er zou veel meer
misdaad zijn zonder hoeren en pornofilms."
Voor gewone
mensen Karl denkt niet dat hij erg vreemd is in deze
opvattingen."Ik vind het een gezonde houding. Voor rijke mensen is deze
levensstijl ook mogelijk. Gewone mensen hebben porno nodig."(br.hln)
Van alle Europeanen kleden Britten zich het slechtst
Van alle Europeanen kleden Britten zich het slechtst
Als het op fashiongevoel aankomt, kleden de Britse dames zich het
slechtst. Althans, dat vindt het merendeel van de Europeanen. Het lijkt
erop dat modegoeroe's Trinny and Susannah in eigen land nog heel wat
werk te verrichten hebben. Soldenjacht Al
komen beide stylisten binnenkort ons landje kleden, het grote Engeland
blijft een te-veroveren-gebied. Volgens een Europese rondvraag op
Microsoft Ciao, worden de dames over het kanaal niet meteen als
'stylish' bekeken. Hun gebrek aan stijl wordt toegeschreven aan hun
drang naar solden- en koopjesjachten.
Duitse vrouwen Duitse
dames staan op de tweede plaats. 15 procent vindt Spaanse dames het
minst stijlvol, 6 procent kiest voor de Fransen. Een kleine 3 procent
noemt de Italianen het minst modieus. Over de Belgische dames wordt met
geen woord gerept.
Hard werken Volgens een
woordvoerder van de site hebben Britten niet voldoende tijd om zich met
mode en stijl bezig te houden. "We zijn de hardwerkende natie van
Europe, we hebben langere werkweken en spenderen meer tijd op de
werkplek dan elders. Daarom rest geen tijd om te shoppen, we grijpen
naar het eerste het beste uit de kleerkast".
Niets zo vervelend en pijnlijk als je haartjes epileren. Vooral als het niet meteen lukt. Wij zetten enkele tips op een rijtje om (huid)irritatie voorgoed de deur te wijzen.
Wanneer je kiest voor een elektrisch epileerapparaat of epileerstrips is het belangrijk om steeds naar je haargroei te kijken. Zorg ervoor dat je haartjes niet al te kort zijn, want dan wordt het extra moeilijk om alles weg te krijgen. Vergeet niet: hoe meer je over dezelfde plek wrijft met een epileerapparaat of strips, hoe meer kans er is op huidirritatie. Huidirritatie
Gebruik een handdoek om over je benen te strijken net voordat je tot het epileren overgaat. Herhaal dit iedere keer je de machine terug tegen je onderbeen aanzet. Let er steeds op dat je je handdoek tegen de haargroei in wrijft, zodat de haartjes een beetje omhoog staan en sneller kunnen worden vastgegrepen door het epileermachientje.
Vergeet niet na iedere epileerbeurt je benen in te smeren met een rijke bodylotion, anders krijg je al snel een droge huid. Wacht een tweetal dagen vooraleer je je huid een scrubbeurt geeft, anders ga je je huid extra veel stress bezorgen.
Antwerpse vrouwen scoren met hippe hoofddoeken op Parijse modeweek
Antwerpse vrouwen scoren met hippe hoofddoeken op Parijse modeweek
Omdat Fatima Rafiy en Inge Rombouts de klassieke hoofddoekjes saai en onpraktisch vonden, ontwierpen ze een hipper en handiger model. En dat slaat aan, ook internationaal.
Op de modeweek van Parijs werden Fatima Rafiy (39) en Inge Rombouts (45) bedolven onder de enthousiaste reacties. De twee vrouwen begonnen een jaar geleden met hun bedrijfje Noor DIzar - letterlijk: 'schoonheid van de sluier.
We hebben elkaar leren kennen op een straatfeest in onze straat, de Van Peborghlei in Mortsel, vertelt Inge. Ik heb lang in de mode gewerkt, onder andere bij Ann Demeulemeester, en Fatima vroeg of ze haar ontwerpen mocht laten zien. Ik was meteen enthousiast, vooral over haar hoofddoeken. Daar zijn we mee verder gegaan. Fatima ontwerpt en ik doe de zakelijke kant.
Voorlopig zijn de hippe hoofddoekjes van Inge en Fatima alleen nog maar via internet te koop maar als het van hen afhangt, liggen ze deze winter ook bij de Inno, H&M en Harrods. We gaan die winkels nu benaderen, zegt Inge. Als het aan ons ligt, zijn de hoofddoeken van Noor DIzar straks in de hele wereld te koop. (br.she)
De Britse designer James Faulkner gebruikt vleugels, veren en bont van
dieren die door auto's overreden werden om hoeden mee te maken.
Maden? De
hoedencollectie van Faulkner uit het Britse Edinburgh bedraagt al 36
creaties. De huid of veren van vossen, eksters, konijnen, spechten,
fazanten, eenden, kraaien en pauwen vormen de basis van zijn creaties.
De designer begon in mei 2009 met het gebruik van dode dieren: "Het
klinkt luguber, maar ik haal voldoening uit het maken van iets mooi uit
iets gruwelijk. Het begon allemaal toen een vriendin een hoed wilde
kopen voor haar huwelijk. Zonder na te denken zei ik er een voor haar te
maken. Ik wandelde op een dag langs de weg en toen zag ik een dode
ekster liggen. Omdat ik wist dat de jurk van mijn vriendin zwart en wit
was, zag ik meteen hed potentieel. Ik gebruikte de veren van het
overleden dier voor het ontwerp. Toen die vriendin hoorde waarvan haar
hoed gemaakt was, verwachtte ze zich aan maden die er uit zouden vallen.
Ze gaf zelf toe dat het er prachtig uitzag eens ze het ontwerp droeg."
Carrière Faulkner
maakt ook broches en accessoires uit bont van overreden dieren. "Het
klinkt raar, maar ik raakte er snel gewoon aan de huiden en veren te
poetsen en klaar te maken. Ik creëer iets stijlvol uit iets triest, het
is toch goed dat de dieren dankzij mij niet blijven liggen op de weg."
De designer hoopt binnenkort ook een modecarrière uit te bouwen rond
zijn collectie. "Tot nu maakte ik enkel hoeden voor vrienden en familie,
binnenkort zal ik op bestelling werken."
Oudere en dikkere modellen op catwalk bij Louis Vuitton
Oudere en dikkere modellen op catwalk bij Louis Vuitton
De
herfst/wintercollectie van Louis Vuitton ontworpen door Marc Jacobs
getuigt van veel elegantie met een retrolook: denk aan zwierige rokjes
met A-lijn, pumps, diepe decolletés, lange handschoenen en fifties
brillen.
Jacobs
meed duidelijk broeken, we zagen er geen enkele. De handtassen, een
belangrijk onderdeel uit de collectie, oogden erg vrouwelijk en
herkenbaar.
Verandering "Designers
praten altijd hoe ze voor echte vrouwen ontwerpen en toch zie je geen
model ouder dan 20 op de catwalk", aldus Marc Jacobs. "Daarom
gebruikte ik nu een grotere variëteit aan sexy vrouwen: jong, oud, dik,
dun en verschillende etniciteiten."
De
oudste op de catwalk was het 46-jarig, voormalig supermodel Elle
Macpherson. Aangezien ze er nog steeds schitterend uitziet, lijkt deze
keuze niet grensverleggend, maar voor een toonaangevend merk als Louis
Vuitton kan dat wel tellen.
In Groot-Brittannië kan je vanaf nu ook bh's met een K-cup kopen. Tot hiertoe kon je in de gewone winkels enkel de grote G-maat vinden, dames met een grotere cupmaat moesten naar een gespecialiseerde winkel.
Winkelketen Selfridges is de eerste winkel die een K-cup aanbiedt, dit doen ze op vraag van rondborstige vrouwen. De bh heeft een omtrek van zo'n 122 cm en heeft extra dikke bandjes om de borsten te ondersteunen. De populairste cupmaat in Groot-Brittannië is een 80 D, tien jaar geleden was dit nog een 75 B. "We zien een toename van vraag naar grotere maten, zeker voor modieuze bh's voor jongere vrouwen", besluit Helen Attwood, lingerie manager van Selfridges.(br.she)
Madonna heeft de modemicrobe duidelijk te pakken. De Queen of Pop had
nog maar net aangekondigd dat ze een kinderkledinglijn zal ontwerpen
voor warenhuisketen Macy's of ze komt al met een nieuw project op de
proppen. De superster ontwikkelde een exclusieve zonnebrilcollectie voor
het modehuis Dolce & Gabbana.
De 51-jarige celebrity ontwierp zes modellen met een retrolook. Het logo
'MDG' is duidelijk zichtbaar op de monturen aangebracht. Madonna zal
zelf figureren in een campagne om de nieuwe lijn aan te prijzen. Vanaf
mei zullen de zonnebrillen te koop zijn in de Dolce & Gabbana-winkels
en de Sunglass Hut. Je mag rekenen op 180 en 210 euro voor een
exemplaar met het MDG-logo.
Modewereld Madonna
lijkt wel besloten te hebben zich helemaal te lanceren in de
modewereld. Na de eerdere samenwerking met H&M en warenhuisketen
Macy's waarvoor ze respectievelijk een kledinglijn voor volwassenen en
kinderen ontwierp, lijkt de popster zich nu op de wereld van de
accessoires te storten. What's next?
Kleuren scoorden goed op de catwalk in Parijs en dat geldt niet alleen
voor de outfits. Ook de kapsels en make-up waren een kleurenspektakel.
Zo zagen we kleurrijke haarlokken van bij Miu Miu. Betekent dit dat de
kapsels van de Spice Girls uit de jaren '90 terug trendy zijn?
Paars
en oranje De catwalks in Parijs voor de komende
herfst/wintercollecties waren erg kleurrijk. Zo zagen we bij Miu Miu
veel paars en oranje, meldt styletoday.nl. De designer dreef het zelfs
nog wat verder met passende flashy kapsels en make-up. We zagen
kleurrijke paardenstaarten van paars en oranje en de modellen droegen
eyeliner in dezelfde kleuren.
Spice Girls
Miu
Miu is echter niet de eerste die fluo extensions introduceert, vorig
jaar probeerde Zac Posen net hetzelfde, maar toen pikte niemand anders
het op. Of echte vrouwen dit nu massaal gaan overnemen, is nog
twijfelachtig. Willen we echt terug naar de kapsels uit de jaren '90,
die we tot kort nog zo fout vonden?
Hoewel mode-experts al een hele tijd aankondigen dat dure handtassen uit de mode gaan, blijven vrouwen toch peperdure tassen van Louis Vuitton of Hermès kopen. Uit recent Brits onderzoek blijkt dat de verkoop van het populaire accessoire het laatste jaar met 60 procent steeg.
Volgens de Britse modeketen Selfridges werden het afgelopen jaar 60 procent meer dure handtassen verkocht. Het modehuis Mulberry zag een verdubbeling van de verkoop van de handtassenlijn. Het merk heeft een wachtlijst voor verschillende tassen en de gemiddelde prijs is zo'n 770 euro per exemplaar. Andere populaire merken zijn Marc Jacobs en Balenciaga, tassen van deze merken kosten al snel 930 euro. Uit recent onderzoek blijkt ook dat een derde van de vrouwen geobsedeerd is door handtassen. (br.she)
Topmodel Kate Moss hulde zich in een jurk van gerecycleerde muskietennetten om het bewustzijn rondom de ziekte malaria te vergroten.
Ontwerper William Tempest maakte gebruik van gerecycleerde muskietennetten om zijn prachtjurk te creëren. Model van dienst was niemand minder dan Kate Moss. "Ik was geschokt toen ik hoorde dat iedere 30 seconden een kind aan malaria sterft", vertelt Moss. "De jurk is gemaakt van gerecycleerde muskietennetten en is prachtig om te dragen, maar daar draait het natuurlijk niet om. De jurk moet het bewustzijn van de mensen verhogen en hen aanzetten om een donatie te doen, zodat er meer muskietennetten gekocht kunnen worden."
Knalrode lipjes op zwart-witte outfits bij Karl Lagerfeld
Knalrode lipjes op zwart-witte outfits bij Karl Lagerfeld
De prêt-à-porter najaarscollectie van Karl Lagerfeld: hoog getoupeerd haar in bedwang gehouden door haarbanden, zwart-witte kleren, strakke leggings, veel leer en knalrode lippen.
De tijd van de duidelijke trends in de badmode is voorbij. Je
draagt wat je wil en wat je flatteert, met of zonder print, met of
zonder vintagelook en met of zonder ingewikkelde bandjes.
De merken proberen dat op te vangen door zich te richten op een
specifiek soort vrouw. Zo mikt Gottex op luxe, Huit op jongeren en
kunnen vrouwen met een (cup)maatje meer bij Empreinte terecht. Etam
plaatst zich als budgetvriendelijk in de markt, maar heeft ook een
exclusieve lijn, ontworpen door topmodel 'Natalia Vodianova pour Etam'.
1)
Luxe Lady
Badmode wordt ruim gedefinieerd bij Gottex.
Bikini's, badpakken maar ook tunieken, kaftans en bijpassende broeken
worden verkocht. Gottex richt op het luxesegment, en dit jaar heet de
blikvanger 'Reflection': een print bestaande uit 37 verschillende
kleuren. De badpakken werden afgewerkt met parels.
2)
Creatieve jeugd
Kleuren en creativiteit staat centraal
bij Huit, waar de badpakken en bikini's zo gemaakt zijn dat print en
effen zich moeiteloos laten combineren. 3) Een cupmaatje
meer
Empreinte maakt badmode voor jonge vrouwen met een
vollere boezem. Hun badpakken en bikini's vormen je boezem dan ook op
natuurlijke wijze en door gebruik van speciale beugels zie je er ook nog
eens slanker uit.
4) Budgetvriendelijk vintage
Etam
heeft de vintagetrend opgepikt, en lanceert de garçonne uit de roaring
twenties, de pin-up uit de fifties en de powergirl uit de nineties
5)
Exclusief
Topmodel Natalia Vodianova ontwerpt weer voor
Etam. Deze keer haalde ze haar inspiratie uit legendarische actrices
als Jane Fonda, Brigitte Bardot en Romy Schneider.
Ontwerper Christophe Coppens opende gisteren zijn nieuw Christophe Coppens Salon II bij Princess in Antwerpen. De prestigieuze modezaak biedt vanaf nu accessoires van de Belgische topdesigner aan.
Christophe Coppens en zijn team zullen regelmatig aanwezig zijn in de winkel om de klanten van Princess te begeleiden bij hun aankopen. Coppens is al jarenlang gevestigd in Brussel maar nu was het tijd om zijn hoeden en andere accessoires ook in Antwerpen te verkopen. "Ik ben erg blij dat ik samen met Princess mijn collectie hier in Antwerpen kan aanbieden", vertelt een enthousiaste Coppens.
De nieuwe collectie bevat vooral hoeden en haarstukjes, van de meest extravagante tot minder opvallende stukken. De hoofddeksels zijn uitermate geschikt voor huwelijken of stijlvolle feesten. "Accessoires geven een outfit en je leven kleur daarom is het voor vrouwen zo belangrijk om de juiste stukken te kiezen", legt de designer uit. (br.she)
Een nieuw album laat al jaren op zich wachten, maar Amy Winehouse heeft
wel tijd om een kledinglijn te lanceren. Ze doet dat in samenwerking met
het Britse label Fred Perry.
Fred
Perry trok Amy aan omdat ze het merk al jaren draagt, meldt WWDFashion.
"Bovendien heeft ze een unieke smaak die de historische
referentiepunten van ons merk reflecteert", aldus Richard Martin,
marketingdirecteur van Fred Perry.
De
collectie bestaat uit zeventien stukken waaronder retro minirokjes,
capribroeken en vestjes in zwart en roze. Martin: "Amy's input was
cruciaal voor de proporties, pasvorm en kleuren". Vanaf oktober ligt de
kledinglijn in de winkels.