Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

13-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amy Winehouse lanceert kledinglijn

Amy Winehouse lanceert kledinglijn





Een nieuw album laat al jaren op zich wachten, maar Amy Winehouse heeft wel tijd om een kledinglijn te lanceren. Ze doet dat in samenwerking met het Britse label Fred Perry.


Fred Perry trok Amy aan omdat ze het merk al jaren draagt, meldt WWDFashion. "Bovendien heeft ze een unieke smaak die de historische referentiepunten van ons merk reflecteert", aldus Richard Martin, marketingdirecteur van Fred Perry.







De collectie bestaat uit zeventien stukken waaronder retro minirokjes, capribroeken en vestjes in zwart en roze. Martin: "Amy's input was cruciaal voor de proporties, pasvorm en kleuren". Vanaf oktober ligt de kledinglijn in de winkels.


13-03-2010 om 12:37 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
12-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Madonna en dochter Lourdes commercialiseren kledinglijn voor kinderen

Madonna en dochter Lourdes commercialiseren kledinglijn voor kinderen





"Material Girl", dat is de naam van de kledinglijn voor kinderen die Madonna en haar dochter Lourdes hebben gecreëerd. De collectie zal volgende herfst in de Verenigde Staten gelanceerd worden dankzij een exclusief contract met de grote winkelketen Macy's.
 
Macy's zal vanaf augustus 2010 in ongeveer 200 van zijn winkels alsook via zijn website de kledingstukken in het thema "terug naar school" verkopen. "Material Girl zal een dynamisch en exclusief merk zijn van Macy's", verklaart Jeff Gennette, directeur marketing van Macy's.
 
De collectie is genoemd naar een gelijkaardig nummer van het popicoon op het album "Like a virgin". Madonna ontwierp samen met haar dochter Lourdes (13) de kledij, in samenwerking met de textielonderneming Iconix Brand Group.
 
Madonna, die ook kinderboeken schrijft, is van plan om aan deze kledinglijn ook nog een vervolg te breien. Vanaf 2011 zou er een reeks schoonheidsproducten volgen. In 2007 ontwierp de Queen of Pop al een kledingcollectie voor de keten H&M.



12-03-2010 om 00:55 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
11-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontroerende laatste catwalk van Alexander McQueen

Ontroerende laatste catwalk van Alexander McQueen


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/McQueen.jpg?t=1266408995



Alexander McQueen's laatste collectie werd zopas in Parijs getoond. Enkel een select groepje kreeg zijn ultieme werk voor zijn overlijden te zien. Veel engelen, religieuze symbolen en vergulde vleugels ademden een apart en ontroerend sfeertje uit. De aanwezigen hielden zelden de oogjes droog.

Adembenemend
Persfotografen werden zo goed als allen geweerd op de McQueen's parade. Volgens Washington Post journaliste Robin Givhan, één van de weinige genodigden, was de collectie adembenemend mooi. De collectie, bestaande uit 15 verschillende stuks, omvat onder meer een lange jurk uit bewerkte satijn, driedimensionale gouden borduursels en rococo-invloeden. Ook Middeleeuwse motieven en fragmenten van de Oude Meesters werden gespot.

Tranen
Volgens Elle.nl hield niemand het droog toen het slotstuk van de collectie werd getoond, een jas met duizenden gouden veren. Onderaan liep die uit in een tule rok.

Begrafenissfeer
Ook bleek het begrafenissfeertje bijna voelbaar. Operamuziek, engelen, religieuze items... alsof de designer wist wat er stond te gebeuren. De man, slechts 40 jaar oud, werd dood teruggevonden op 11 februari in zijn huis te Londen. Hij pleegde zelfmoord.



11-03-2010 om 14:07 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
10-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Karl Lagerfeld gestrikt voor nieuwe Pirelli-kalender

Karl Lagerfeld gestrikt voor nieuwe Pirelli-kalender


http://img85.imageshack.us/img85/2566/lagerfeld.jpg



Niets zo glamoureus als de nieuwe Pirelli-kalender. Dat weet ook Karl Lagerfeld. De Chanel-designer mocht voor de editie van 2011 zijn fotografische talenten bovenhalen.

Ieder jaar wordt de Pirelli-kalender door een ander groot kunstenaar gefotografeerd. Na Terry Richardson is de eer nu aan Karl Lagerfeld. De modeontwerper koos niet voor een of ander exotisch strand, maar liet de modellen naar zijn studio in Parijs afzakken. "Een strand is veel te voor de hand liggend. Als je wilt vernieuwen moet je een keer buiten de lijntjes kleuren", aldus Lagerfeld.



10-03-2010 om 23:38 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gareth Pugh niet naar McQueen

Gareth Pugh niet naar McQueen


http://img218.imageshack.us/img218/5158/garethpugh.jpg


Sinds de dood van ontwerper Alexander McQueen gonst het van geruchten over een nieuw hoofd van het gelijknamige modemerk, maar de gedroomde opvolger Gareth Pugh wordt het alvast niet.

De man met het meeste kans op de baan is Gareth Pugh. De excentrieke Brit is volgens kenners de gedroomde opvolger voor McQueen. Maar vandaag maakte hij bekend dat hij de rol van Alexander McQueen als creatief hoofd niet zal overnemen. "Gareth Pugh is niet in overleg met de Gucci Group om de positie van Alexander McQueen in te nemen", meldt de PR van Pugh.



10-03-2010 om 11:30 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modewereld adoreert dakloze, knappe zwerver


Modewereld adoreert dakloze, knappe zwerver





Een foto van een Chinese zwerver met versleten jas en eeuwige sigaret stond op modeblogs van over de hele wereld, de man wordt gebombardeerd tot stijlicoon. Vrouwen adoreren hem, prijzen zijn stijlgevoel en noemen hem sexy. 


Mode-icoon
De Chinese man is dakloos en zwerft rond in de stad Ningbo, duizenden fans noemen hem nu de coolste man van China. Met ronkende bijnamen als 'Beggar Prince', de 'Handsome Vagabond' en 'Brother Sharp' gaat hij de wereld, dit allemaal door een foto die een inwoner van de stad nam. 


 

 




Fans vinden hem sexy, vooral zijn diepe blik lijkt aan te trekken, en prijzen zijn gevoel voor mode. Ze vergelijken zijn outfits, een lange anorak over een lederen jasje, zelfs met de nieuwste collectie van Dolce & Gabbana. Zijn haar is warrig en volumineus en hij heeft altijd een sigaret bij de hand. Zijn voorkeur voor vrouwenkledij vergrootte enkel zijn status als mode-icoon. "Het is geen zwerver, eerder een vagebond. En hij kiest kwaliteitsvolle kleding uit. Hoewel zijn kleren vuil zijn, verkeren ze nog in goede staat, het is helemaal niet te typische outfit van een zwerver", aldus een fan op een modeblog.



Collectie van Vivienne Westwood.
Collectie van Vivienne Westwood.



Daklozen zijn trendy
Dat zwervers tegenwoordig cool zijn bewijst ontwerpster Vivienne Westwood, zij presenteerde een collectie voor chique daklozen. Twee jaar geleden onthulde supermodel Erin Wasoon dat daklozen haar inspiratiebron waren. "Ik heb respect voor zwervers. Ze hebben de gekste looks en halen hun kledij uit vuilbakken."

Momenteel is de man anoniem, sociale werkers van de stad willen dat zo houden.  De geruchten gaan dat de man een universitair diploma heeft, maar toen zijn vriendin hem dumpte raakte hij het spoor kwijt.



10-03-2010 om 11:09 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
09-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beha over beha= volle boezem

Beha over beha= volle boezem





Na de wonderbra, de behavulsels en de plastische chirurg, is er een nieuwe manier gevonden om te pronken met een weelderige boezem: de Instant Uplift beha. Deze beha draag je over een bestaand exemplaar en duwt je borsten samen omhoog. Zo krijg je een mooier decolleté.

Opzetstuk
Te vergelijken met een elastisch corset, zo kan je de nieuwe wonderbeha best omschrijven. Het ontwerp heeft achteraan iets van een sportbeha. Vooraan draag je het 'mirakelding' onder de buste met drie haakjes. Een wijde band aan de voor- en zijkanten pusht de boezem omhoog. "Deze beha zal heel wat dames meer vertrouwen schenken", vertelt Brits ontwerper Edward  Chary. "Het is bovendien een minder ingrijpende manier om je borsten te vergroten. Ook je favoriete beha's blijf je aantrekken."



09-03-2010 om 13:40 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De mooiste beautytrends op rode loper Oscars

De mooiste beautytrends op rode loper Oscars


Cameron Diaz.



Niet alleen de jurken trokken veel aandacht op de rode loper van de Oscars, de celebs besteedden ook veel aandacht aan hun make-up. Waarbij de ene look al wat geslaagder was dan de andere. We zetten de trends op een rijtje.

Korte coupe
De actrice Carey Mulligan verbaasde met haar korte coupe, maar ze stond er beeldig mee. Ze bewijst met dit kapsel dat ze een klassieke, elegante schoonheid is.



Carey Mulligan.
Carey Mulligan.


Felle lippen
Charlize Theron, Sandra Bullock en Maggie Gyllenhaal experimenteerden met felle lipsticks. Hoewel dit eigenlijk met de honderden fototoestellen en camera's in de buurt niet het beste moment voor een experiment is, slaagden hun looks wonderwel.



Sandra Bullock.
Sandra Bullock.



Mooi knotje
Sarah Jessica Parker en Nicole Richie kozen voor een formeel, maar erg flatterend kapsel: het knotje. Ze keken de coupe af van de couture catwalkshow van Chanel, het resultaat mag er zijn.



Sarah Jessica Parker.
Sarah Jessica Parker.


Staartje
Ook afgekeken van de modellen bij DKNY en Gucci probeerde Anna Paquin de superstrakke paardenstaart uit. Het kapsel stond perfect bij haar blonde lokken en egale huid. Ze hield de rest van haar look eenvoudig: geen oorbellen en een eenvoudige ketting. Haar prachtige glimlach, vergeet niet dat een spleetje tussen de tanden tegenwoordig sexy is, maakte alles goed.




Anna Paquin.
Anna Paquin.


Golven
Het kapsel met watergolf gaat al erg lang mee, maar het is haast iedere keer een succes. Ook Kate Winslet en Cameron Diaz speelden het op veilig en zagen er elegant uit op alle foto's dit jaar. De coupe geeft een retrolook en staat haast iedereen. Lauren Bacall was de dame die deze look groot maakte.



08-03-2010 om 20:04 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
07-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modeshow Alexander McQueen gaat dan toch niet door

Modeshow Alexander McQueen gaat dan toch niet door


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/McQueen.jpg?t=1266408995


De modeshow van Alexander McQueen gaat dan toch niet door. Ter vervanging wordt er een herdenkingsdienst georganiseerd.

Op 9 en 10 maart zullen er geen modeshows van Alexander McQueen plaatsvinden. In plaats daarvan worden er herdenkingsdiensten voor de overleden modeontwerper georganiseerd worden. Op de diensten zijn geen fotografen toegelaten, maar volgens insiders zou het een viering van het leven en de vorige collecties van McQueen worden.



07-03-2010 om 20:58 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
06-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stijn Helsen kleedt drie celebs voor Oscars

Stijn Helsen kleedt drie celebs voor Oscars


Lenny Kravitz



De Hasseltse ontwerper Stijn Helsen maakte de outfits voor acteurs Keanu Reeves en Danny Houston en zanger Lenny Kravitz waarmee ze dit weekend op de rode loper van de Oscars zullen verschijnen.

Trends voorspellen
De designer liet de celebs passen in het exclusieve 'Chateau Marmon' in LA. De sterren zullen maatpakken en smokings van zijn hand dragen. Wat celebs op de rode loper van de Oscars dragen is vaak een goede voorspeller wat volgend seizoen trendy zal zijn. Stijn Helsen staat bekend om maatpakken die perfect passen en zijn oog voor detail.



Stijn Helsen
Stijn Helsen


Voorbeeld volgen
"Vroeger verschenen acteurs in casual jeansbroeken en slobbertruien. Nu zien ze er steeds chiquer uit, jongeren volgen nu hun stijlvolle voorbeeld." De designer tekende al kostuums voor films als 'Spiderman' en 'Pirates of the Caribbean'.



06-03-2010 om 22:58 geschreven door fashionista


» Reageer (2)
05-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Televisies worden schoenen

Televisies worden schoenen






Recyclage is ook voor de mode-industrie een belangrijk gegeven. Er bestaat mode uit krantenpapier, gerecycleerd rubber en condooms, en nu dus ook uit... oude televisies. Het is geen voornemen of belofte, want de schoenen bestaan al en werden gemaakt door Olsenhaus, een schoenenmerk dat geen dierlijke materialen (dus ook geen leer) gebruikt voor haar schoenen. Dat meldt de schoenensite myfavouriteshoes.nl.









Wie vreest in de 'geitenwollenklompen' terecht te komen, komt ook bedrogen uit. Olsenhaus maakt verrassend modieuze schoenen, met een slanke hoge hak en de populaire 'peep toe'. Op geen enkel moment ontstaat het vermoeden dat je met zogenaamde 'veganistische' en 'ecologische' schoenen te maken hebt.









Het schoenenmerk haalde het idee bij de populariteit van lcd-schermen. Overal ter wereld worden massaal oude tv's afgedankt, een enorme belasting voor het milieu. Door een polyester microvezel-stof te laten maken van deze schermen, helpt Olsenhaus het milieu én de mode vooruit.

De hele wintercollectie voor 2010/2011 werd gemaakt uit deze stof en een geborstelde suède, en bestaat uit een laars, drie pumps en een ballerina.









De innovatie stopt daar niet. Olsenhaus experimenteert ook voor de zool en de hak met nieuwe materialen. Zolen worden momenteel gemaakt van zaagsel en gerecycleerd rubber, voor de hak probeert men kunststof-pellets te gebruiken.
(br.hln)



05-03-2010 om 13:28 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
04-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Houd grote kuis in je kleerkast

Houd grote kuis in je kleerkast


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/03/04/939995/houd-grote-kuis-in-je-kleerkast_1_515x0.jpg



Je garderobe dient ieder seizoen grondig opgekuist te worden. Maar hoe creëer je nu het beste wat orde in je kleerkast?

Bij de start van de lente is het belangrijk om je dikke winterkledij op te bergen in dozen of in een aparte gedeelte in je kleerkast. Zo krijg je een beter overzicht van de kledij die past bij het gangbare seizoen en kun je 's morgens sneller een keuze maken.

Ben je nogal moeilijk in het samenstellen van outfits? Hang dan stukken die leuk bij elkaar passen reeds samen en maak een onderscheid tussen werkkledij, vrijetijdskledij en feestkleding. Probeer je accessoires zoveel mogelijk in hun originele verpakking te bewaren en hang kleine fotootjes van de inhoud op iedere doos. Zo raken je schoenen, handtassen en co niet bestoft en kan je toch snel een leuke keuze maken.

Bekijk je kledij met een kritisch oog en breng alles wat te groot of te klein is of uit de mode is naar de kringloopwinkel. Kapotte of vuile stukken gooi je best meteen weg. Ben je er toch erg aan gehecht? Breng ze dan zo snel mogelijk naar de droogkuis of de klerenmaker.



04-03-2010 om 20:19 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
03-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Badpakken die elke vrouw flatteren

Badpakken die elke vrouw flatteren


Badpak van Speedo.



Een trendy badpak dat je troeven in de verf zet en je probleemzones verdoezelt, daar droomt haast elke vrouw van. Op basis van onderzoek ontdekte Speedo de drie meest voorkomende vrouwenfiguren en maakte op basis hiervan drie flatterende modellen.

Drie figuren
De nieuwe badpakkenlijn is het idee van Laura Rattray, een voormalig lingerieontwerpster. Ze werkte samen met onderzoekers van een Londens ziekenhuis. Samen scanden ze het lichaam van 5.400 niet-athletische vrouwen, zo ontdekken ze hoe de vrouwenmaten veranderden sinds het eerste badpak werd ontwikkeld in de jaren '50. De wetenschappers stelden vast dat er drie soorten Britse vrouwen zijn: het zandloper-, het peerfiguur en vrouwen met een grote boezem.

Drie modellen
Ontwerpster Rattray: "We hebben niet gekeken wat er al op de markt is en dan een gelijkaardig product ontwikkeld, we bestudeerden wat voor figuur vrouwen nu hebben. Tegenwoordig worden badpakken nog steeds naar het voorbeeld uit de jaren '50 gemaakt. Sindsdien is er echter heel wat veranderd. De meeste badpakken zijn gebaseerd op het zandloperfiguur, maar slechts 19 procent van de vrouwen heeft dit soort figuur. Voor hen ontwikkelde Rattray een badpak dat ingenomen werd aan de taille. Bijna de helft van de vrouwen heeft echter een peerfiguur en kampt met zware heupen, billen en dijen, net zoals Jennifer Lopez en Beyoncé. Het badpak voor hen heeft speciale stukken aan de buik en heupen, het werkt bulten en putten weg onder de taille en trekt de aandacht naar het bovenlichaam. De overige 32 procent heeft een vollere boezem en kont en is daarom het beste af met een badpak dat borsten een lift geeft.

De badpakken worden geproduceerd door Speedo en zijn verkrijgbaar in de maten 38 tot 48, de behamaten gaan van 85B tot 100F. Je betaalt er ongeveer 110 euro voor. Een vertegenwoordiger voor fabrikant Speedo: "Mensen voelen zich haast naakt in een badpak, daarom is het belangrijk te investeren in een model waar je je comfortabel in voelt en dat je troeven in de verf zet." (br.nina)



03-03-2010 om 23:40 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
02-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe uithangbord Miu Miu is slechts 15 jaar oud

Nieuwe uithangbord Miu Miu is slechts 15 jaar oud


http://img685.imageshack.us/img685/3217/lindseywixson.jpg


Het nieuwe uithangbord van het modehuis Miu Miu is slechts 15 jaar oud. Ontoelaatbaar vindt de Council of Fashion Designers.


Het controle-orgaan Council of Fashion Designers legde eerder deze maand de regel vast dat vrouwen pas vanaf hun achtiende model zouden mogen worden. Spijtig genoeg ging het over een niet-bindende regel, waardoor het modehuis Miu Miu zich zo vrij zag om het vijtienjarige model Lindsey Wixson uit te roepen tot nieuwe uithangbord van het modehuis. Wixson liep eerder al fashion shows voor Prada en Miu Miu. Het piepjonge meisje probeert reeds sinds haar twaalfde door te breken in de modewereld.



02-03-2010 om 22:38 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgisch model op catwalk Madrid geweigerd wegens te mager

Belgisch model op catwalk Madrid geweigerd wegens te mager


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/02/25/926209/belgisch-model-op-catwalk-madrid-geweigerd-wegens-te-mager_1_515x0.jpg


Een Belgisch model en twee Spaanse meisjes werden geweigerd om te defileren tijdens de Fashion Week in Madrid wegens te mager. Madrid is daarmee de enige modeweek die modellen zo streng controleert.


Wil je mee paraderen op de Fashion Week in Madrid, dan moet je een BMI van minstens 18 hebben. "We zijn nog erg redelijk want eigenlijk is een BMI vanaf 19 pas normaal, alles daaronder is ondergewicht. De meisjes die we hebben moeten weigeren waren veel te mager. Ze hadden molligere foto's opgestuurd, maar tijdens het wegen van de modellen kwam hun echte gewicht naar boven. Zoiets kunnen we niet toelaten. Gezondheid komt boven alles", vertelt Esther Garcia, woordvoerster van de modeweek in Madrid. (br.she)



02-03-2010 om 13:47 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
01-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen geven 4.500 euro uit aan handtassen in hun leven

Vrouwen geven 4.500 euro uit aan handtassen in hun leven



Een nieuw onderzoek bewijst wat vrouwen ongetwijfeld al wisten: dames zijn verslingerd aan handtassen. Zelfs in die mate dat ze gemiddeld 4.500 euro uitgeven aan ettelijke exemplaren tijdens hun leven. Mannen zullen wellicht duizelen van deze cijfers maar vrouwen bekijken het aanschaffen van een handtas als een investering in hun imago en eigenwaarde.






Een Britse studie heeft de aankoop van handtassen onderzocht bij meisjes en vrouwen tussen 13 en 81 jaar. Blijkbaar hebben dames op eender welke leeftijd ongeveer zeventien handtassen tegelijkertijd in hun bezit: vijf exemplaren voor dagdagelijks gebruik, twee voor 's avonds, twee speciaal voor het werk, twee om te gaan winkelen, twee om te gaan sporten, twee reiszakken en een strandzak. Vrouwen vinden het dus cruciaal om een handtas te hebben voor iedere gelegenheid.


Gemiddeld kopen dames drie handtassen per jaar. Dertig procent van de ondervraagden gaf echter toe dat ze nog meer tassen zouden kopen als het enigszins mogelijk zou zijn. Eén vrouw op vijf beschouwt een handtas als het belangrijkste item van haar garderobe en zijn er zelfs door geobsedeerd.

Oppepper
55% bekende jaloers te zijn wanneer andere vrouwen komen opdraven met een prachtig en modieus exemplaar. Het dragen van een nieuwe tas geeft blijkbaar ook meer zelfvertrouwen en vaak kopen dames er eentje bij als oppepper.




01-03-2010 om 23:30 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De collectie van G-Star Raw maakt je vrolijk


De collectie van G-Star Raw maakt je vrolijk


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/G-Star-Raw-1.jpg?t=1267352574




Tijdens de Fashion Week in New York was het dit keer de beurt aan het label G-Star Raw om de nieuwe herfst- en wintercollectie voor te stellen. De ontwerper Pierre Morisset koos voor opvallende kleuren zoals fel geel, groen en blauw. De collectie oogt dan ook bijzonder frivool en maakt je vrolijk.



http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/G-Star-Raw-2.jpg?t=1267352627




http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/G-Star-Raw-4.jpg?t=1267352699




http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/G-Star-Raw-3.jpg?t=1267352661




http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/G-Star-Raw-5.jpg?t=1267352759

Pierre Morisset



01-03-2010 om 10:33 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
28-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Collectie van Gianni Lapage voor JBC is voor velen een brug te ver

Collectie van Gianni Lapage voor JBC is voor velen een brug te ver


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/02/26/928103/collectie-van-gianni-lapage-voor-jbc-is-voor-velen-een-brug-te-ver_1_515x0.jpg



De nieuwe collectie van Gianni Lapage ligt een dikke week in de winkelrekken van JBC, maar is nog steeds niet uitverkocht. Logisch ook, zo zegt Bart Claes, CEO van JBC, "we hebben de productie een pak opgedreven ten opzichte van de vorige collectie van An Buermans.

De collectie van An Buermans, winnares van de vorige editie van De Designers, was razend populair en op een halve dag overal uitverkocht. Daar kan Gianni Lapage voorlopig enkel van dromen, want zijn collectie lijkt niet zo gegeerd.


"De collectie van An Buermans was toegankelijk voor een breed publiek, deze van Gianni is veel meer uitgesproken qua design. Ze is te nemen of te laten. We hebben in de productie ook bewust de creaties gerespecteerd en er geen commerciële vertaling aan gegeven, dat zou afbreuk gedaan hebben aan het talent van Gianni. In die zin was het ook afwachten hoe de klanten zouden reageren. Voor sommigen was het een brug te ver wegens te speciaal. Er zijn ook regionale verschillen: in stedelijke gebieden waar mensen doorgaans iets vooruitstrevender zijn, loopt de collectie fantastisch. In iets landelijkere gebieden moet de klant er blijkbaar nog een beetje aan wennen. Het is een feit dat we met deze collectie een nieuw cliënteel hebben aangetrokken en dat was ook onze bedoeling", aldus Claes.


"Vorig jaar hadden we te weinig stuks laten produceren omdat we de verkoop moeilijk konden inschatten, voor deze editie hebben we onze voorzorgen genomen en hebben we voldoende aantallen geproduceerd zodat ook iets latere kopers hun favoriete stukken nog konden vinden. De collectie is een succes, zonder van een echte hype te kunnen spreken. Dat heeft wellicht te maken met het feit dat dit nu de tweede editie is van De Designers. Een eerste editie heeft altijd meer impact. Maar de interesse voor betaalbare designercollecties blijft groot", besluit Claes.



28-02-2010 om 08:48 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
26-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Papieren Kleenex-jurk flatteert elke vrouw

"Papieren Kleenex-jurk flatteert elke vrouw"





Lisa Snowdon, Tv-presentratrice en voormalig vriendinnetje van George Clooney, showt de papieren jurk van ontwerper Ben de Lisi. Het kledingstuk bestaat uit Ultra Soft zakdoekjes van Kleenex. Volgens de ontwerper het ultieme materiaal om elke vrouw te flatteren.


Delicate stof

"Mijn filosofie is dat in elk kledingstuk een portie glamour moet schuilen", vertelt de Lisi. "Als je dat kan combineren met het juiste materiaal, ziet elke vrouw er oogverblindend uit. Ik wilde iets ontwerpen dat Lisa's vrouwelijke vormen weet te flatteren. Papier bleek een uitdaging. Omwille van zijn delicate aard, zijn zachtheid maar tegelijk ook sterkte, ziet het resultaat er geweldig uit".




Ook model Lisa bleek enorm onder de indruk van haar outfit. Alleen maar hopen dat niemand het ding ooit in de wasmachine zal stoppen. (br.nina)



26-02-2010 om 22:24 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
25-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Armani tekent bizarre podiumoutfits van Lady Gaga

Armani tekent bizarre podiumoutfits van Lady Gaga





De Italiaanse ontwerper creëerde enkele van de veelbesproken kostuums voor de tour 'Monster Ball' van  Lady Gaga. Deze zouden perfect passen bij de bizarre stijl van de controversiële zangeres.


"We horen de muziek van Gaga overal waar we naar toe gaan, het is de soundtrack van deze tijd. Ze kan niet alleen schitterende teksten schrijven, ze is ook een modern modefenomeen", aldus modehuis Armani. Eén van de outfits is een jumpsuit met capuchon en een kreeftachtige look aan de ene mouw, daarnaast gaat het om een glanzend, blauw pak met puntige schouders.







De zangeres zei zich vereerd te voelen wanneer Armani er mee akkoord ging haar te kleden voor de Grammy's. Zowel op de rode loper als op het podium droeg ze toen iets van het Italiaanse modehuis, waaronder een futuristische jurk in zilver en lila. "De dingen die Armani voor mij maakt zijn iconisch, ze zijn niet alleen mooi, maar ze weerspiegelen mijn persoonlijkheid perfect."



25-02-2010 om 21:54 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!