Niet alleen de jurken trokken veel aandacht op de rode loper van de
Oscars, de celebs besteedden ook veel aandacht aan hun make-up. Waarbij
de ene look al wat geslaagder was dan de andere. We zetten de trends op
een rijtje.
Korte coupe De
actrice Carey Mulligan verbaasde met haar korte coupe, maar ze stond er
beeldig mee. Ze bewijst met dit kapsel dat ze een klassieke, elegante
schoonheid is.
Carey Mulligan.
Felle lippen Charlize
Theron, Sandra Bullock en Maggie Gyllenhaal experimenteerden met felle
lipsticks. Hoewel dit eigenlijk met de honderden fototoestellen en
camera's in de buurt niet het beste moment voor een experiment is,
slaagden hun looks wonderwel.
Sandra Bullock.
Mooi knotje Sarah
Jessica Parker en Nicole Richie kozen voor een formeel, maar erg
flatterend kapsel: het knotje. Ze keken de coupe af van de couture
catwalkshow van Chanel, het resultaat mag er zijn.
Sarah Jessica Parker.
Staartje Ook
afgekeken van de modellen bij DKNY en Gucci probeerde Anna Paquin de
superstrakke paardenstaart uit. Het kapsel stond perfect bij haar
blonde lokken en egale huid. Ze hield de rest van haar look eenvoudig:
geen oorbellen en een eenvoudige ketting. Haar prachtige glimlach,
vergeet niet dat een spleetje tussen de tanden tegenwoordig sexy is,
maakte alles goed.
Anna Paquin.
Golven Het kapsel met
watergolf gaat al erg lang mee, maar het is haast iedere keer een
succes. Ook Kate Winslet en Cameron Diaz speelden het op veilig en
zagen er elegant uit op alle foto's dit jaar. De coupe geeft een
retrolook en staat haast iedereen. Lauren Bacall was de dame die deze
look groot maakte.
Modeshow Alexander McQueen gaat dan toch niet door
Modeshow Alexander McQueen gaat dan toch niet door
De modeshow van Alexander McQueen gaat dan toch niet door. Ter vervanging wordt er een herdenkingsdienst georganiseerd.
Op 9 en 10 maart zullen er geen modeshows van Alexander McQueen plaatsvinden. In plaats daarvan worden er herdenkingsdiensten voor de overleden modeontwerper georganiseerd worden. Op de diensten zijn geen fotografen toegelaten, maar volgens insiders zou het een viering van het leven en de vorige collecties van McQueen worden.
De Hasseltse ontwerper Stijn Helsen maakte de outfits voor acteurs
Keanu Reeves en Danny Houston en zanger Lenny Kravitz waarmee ze dit
weekend op de rode loper van de Oscars zullen verschijnen.
Trends voorspellen De
designer liet de celebs passen in het exclusieve 'Chateau Marmon' in
LA. De sterren zullen maatpakken en smokings van zijn hand dragen. Wat
celebs op de rode loper van de Oscars dragen is vaak een goede
voorspeller wat volgend seizoen trendy zal zijn. Stijn Helsen staat
bekend om maatpakken die perfect passen en zijn oog voor detail.
Stijn Helsen
Voorbeeld volgen "Vroeger
verschenen acteurs in casual jeansbroeken en slobbertruien. Nu zien ze
er steeds chiquer uit, jongeren volgen nu hun stijlvolle voorbeeld." De
designer tekende al kostuums voor films als 'Spiderman' en 'Pirates of
the Caribbean'.
Recyclage is ook voor de mode-industrie een belangrijk gegeven. Er
bestaat mode uit krantenpapier, gerecycleerd rubber en condooms, en nu
dus ook uit... oude televisies. Het is geen voornemen of belofte, want
de schoenen bestaan al en werden gemaakt door Olsenhaus, een
schoenenmerk dat geen dierlijke materialen (dus ook geen leer) gebruikt
voor haar schoenen. Dat meldt de schoenensite myfavouriteshoes.nl.
Wie
vreest in de 'geitenwollenklompen' terecht te komen, komt ook bedrogen
uit. Olsenhaus maakt verrassend modieuze schoenen, met een slanke hoge
hak en de populaire 'peep toe'. Op geen enkel moment ontstaat het
vermoeden dat je met zogenaamde 'veganistische' en 'ecologische'
schoenen te maken hebt.
Het
schoenenmerk haalde het idee bij de populariteit van lcd-schermen.
Overal ter wereld worden massaal oude tv's afgedankt, een enorme
belasting voor het milieu. Door een polyester microvezel-stof te laten
maken van deze schermen, helpt Olsenhaus het milieu én de mode vooruit.
De hele wintercollectie voor 2010/2011 werd gemaakt uit deze
stof en een geborstelde suède, en bestaat uit een laars, drie pumps en
een ballerina.
De
innovatie stopt daar niet. Olsenhaus experimenteert ook voor de zool en
de hak met nieuwe materialen. Zolen worden momenteel gemaakt van
zaagsel en gerecycleerd rubber, voor de hak probeert men
kunststof-pellets te gebruiken. (br.hln)
Je garderobe dient ieder seizoen grondig opgekuist te worden. Maar hoe creëer je nu het beste wat orde in je kleerkast?
Bij de start van de lente is het belangrijk om je dikke winterkledij op te bergen in dozen of in een aparte gedeelte in je kleerkast. Zo krijg je een beter overzicht van de kledij die past bij het gangbare seizoen en kun je 's morgens sneller een keuze maken.
Ben je nogal moeilijk in het samenstellen van outfits? Hang dan stukken die leuk bij elkaar passen reeds samen en maak een onderscheid tussen werkkledij, vrijetijdskledij en feestkleding. Probeer je accessoires zoveel mogelijk in hun originele verpakking te bewaren en hang kleine fotootjes van de inhoud op iedere doos. Zo raken je schoenen, handtassen en co niet bestoft en kan je toch snel een leuke keuze maken.
Bekijk je kledij met een kritisch oog en breng alles wat te groot of te klein is of uit de mode is naar de kringloopwinkel. Kapotte of vuile stukken gooi je best meteen weg. Ben je er toch erg aan gehecht? Breng ze dan zo snel mogelijk naar de droogkuis of de klerenmaker.
Een trendy badpak dat je troeven in
de verf zet en je probleemzones verdoezelt, daar droomt haast elke
vrouw van. Op basis van onderzoek ontdekte Speedo de drie meest
voorkomende vrouwenfiguren en maakte op basis hiervan drie flatterende
modellen.
Drie figuren De
nieuwe badpakkenlijn is het idee van Laura Rattray, een voormalig
lingerieontwerpster. Ze werkte samen met onderzoekers van een Londens
ziekenhuis. Samen scanden ze het lichaam van 5.400 niet-athletische
vrouwen, zo ontdekken ze hoe de vrouwenmaten veranderden sinds het
eerste badpak werd ontwikkeld in de jaren '50. De wetenschappers
stelden vast dat er drie soorten Britse vrouwen zijn: het zandloper-,
het peerfiguur en vrouwen met een grote boezem.
Drie modellen Ontwerpster
Rattray: "We hebben niet gekeken wat er al op de markt is en dan een
gelijkaardig product ontwikkeld, we bestudeerden wat voor figuur
vrouwen nu hebben. Tegenwoordig worden badpakken nog steeds naar het
voorbeeld uit de jaren '50 gemaakt. Sindsdien is er echter heel wat
veranderd. De meeste badpakken zijn gebaseerd op het zandloperfiguur,
maar slechts 19 procent van de vrouwen heeft dit soort figuur. Voor hen
ontwikkelde Rattray een badpak dat ingenomen werd aan de taille. Bijna
de helft van de vrouwen heeft echter een peerfiguur en kampt met zware
heupen, billen en dijen, net zoals Jennifer Lopez en Beyoncé. Het
badpak voor hen heeft speciale stukken aan de buik en heupen, het werkt
bulten en putten weg onder de taille en trekt de aandacht naar het
bovenlichaam. De overige 32 procent heeft een vollere boezem en kont en
is daarom het beste af met een badpak dat borsten een lift geeft.
De badpakken
worden geproduceerd door Speedo en zijn verkrijgbaar in de maten 38 tot
48, de behamaten gaan van 85B tot 100F. Je betaalt er ongeveer 110 euro
voor. Een vertegenwoordiger voor fabrikant Speedo: "Mensen voelen zich
haast naakt in een badpak, daarom is het belangrijk te investeren in
een model waar je je comfortabel in voelt en dat je troeven in de verf
zet." (br.nina)
Het nieuwe uithangbord van het modehuis Miu Miu is slechts 15 jaar oud. Ontoelaatbaar vindt de Council of Fashion Designers.
Het controle-orgaan Council of Fashion Designers legde eerder deze maand de regel vast dat vrouwen pas vanaf hun achtiende model zouden mogen worden. Spijtig genoeg ging het over een niet-bindende regel, waardoor het modehuis Miu Miu zich zo vrij zag om het vijtienjarige model Lindsey Wixson uit te roepen tot nieuwe uithangbord van het modehuis. Wixson liep eerder al fashion shows voor Prada en Miu Miu. Het piepjonge meisje probeert reeds sinds haar twaalfde door te breken in de modewereld.
Belgisch model op catwalk Madrid geweigerd wegens te mager
Belgisch model op catwalk Madrid geweigerd wegens te mager
Een Belgisch model en twee Spaanse meisjes werden geweigerd om te defileren tijdens de Fashion Week in Madrid wegens te mager. Madrid is daarmee de enige modeweek die modellen zo streng controleert.
Wil je mee paraderen op de Fashion Week in Madrid, dan moet je een BMI van minstens 18 hebben. "We zijn nog erg redelijk want eigenlijk is een BMI vanaf 19 pas normaal, alles daaronder is ondergewicht. De meisjes die we hebben moeten weigeren waren veel te mager. Ze hadden molligere foto's opgestuurd, maar tijdens het wegen van de modellen kwam hun echte gewicht naar boven. Zoiets kunnen we niet toelaten. Gezondheid komt boven alles", vertelt Esther Garcia, woordvoerster van de modeweek in Madrid. (br.she)
Vrouwen geven 4.500 euro uit aan handtassen in hun leven
Vrouwen geven 4.500 euro uit aan handtassen in hun leven
Een nieuw onderzoek bewijst wat vrouwen ongetwijfeld al wisten:
dames zijn verslingerd aan handtassen. Zelfs in die mate dat ze
gemiddeld 4.500 euro uitgeven aan ettelijke exemplaren tijdens hun
leven. Mannen zullen wellicht duizelen van deze cijfers maar vrouwen
bekijken het aanschaffen van een handtas als een investering in hun
imago en eigenwaarde.
Een Britse studie heeft de aankoop van handtassen onderzocht bij
meisjes en vrouwen tussen 13 en 81 jaar. Blijkbaar hebben dames op
eender welke leeftijd ongeveer zeventien handtassen tegelijkertijd in
hun bezit: vijf exemplaren voor dagdagelijks gebruik, twee voor 's
avonds, twee speciaal voor het werk, twee om te gaan winkelen, twee om
te gaan sporten, twee reiszakken en een strandzak. Vrouwen vinden het
dus cruciaal om een handtas te hebben voor iedere gelegenheid.
Gemiddeld
kopen dames drie handtassen per jaar. Dertig procent van de
ondervraagden gaf echter toe dat ze nog meer tassen zouden kopen als
het enigszins mogelijk zou zijn. Eén vrouw op vijf beschouwt een
handtas als het belangrijkste item van haar garderobe en zijn er zelfs
door geobsedeerd.
Oppepper 55% bekende
jaloers te zijn wanneer andere vrouwen komen opdraven met een prachtig
en modieus exemplaar. Het dragen van een nieuwe tas geeft blijkbaar ook
meer zelfvertrouwen en vaak kopen dames er eentje bij als oppepper.
Tijdens de Fashion Week in New York was het dit keer de beurt aan het label G-Star Raw om de nieuwe herfst- en wintercollectie voor te stellen. De ontwerper Pierre Morisset koos voor opvallende kleuren zoals fel geel, groen en blauw. De collectie oogt dan ook bijzonder frivool en maakt je vrolijk.
Collectie van Gianni Lapage voor JBC is voor velen een brug te ver
Collectie van Gianni Lapage voor JBC is voor velen een brug te ver
De nieuwe collectie van Gianni Lapage ligt een dikke week in de winkelrekken van JBC, maar is nog steeds niet uitverkocht. Logisch ook, zo zegt Bart Claes, CEO van JBC, "we hebben de productie een pak opgedreven ten opzichte van de vorige collectie van An Buermans.
De collectie van An Buermans, winnares van de vorige editie van De Designers, was razend populair en op een halve dag overal uitverkocht. Daar kan Gianni Lapage voorlopig enkel van dromen, want zijn collectie lijkt niet zo gegeerd.
"De collectie van An Buermans was toegankelijk voor een breed publiek, deze van Gianni is veel meer uitgesproken qua design. Ze is te nemen of te laten. We hebben in de productie ook bewust de creaties gerespecteerd en er geen commerciële vertaling aan gegeven, dat zou afbreuk gedaan hebben aan het talent van Gianni. In die zin was het ook afwachten hoe de klanten zouden reageren. Voor sommigen was het een brug te ver wegens te speciaal. Er zijn ook regionale verschillen: in stedelijke gebieden waar mensen doorgaans iets vooruitstrevender zijn, loopt de collectie fantastisch. In iets landelijkere gebieden moet de klant er blijkbaar nog een beetje aan wennen. Het is een feit dat we met deze collectie een nieuw cliënteel hebben aangetrokken en dat was ook onze bedoeling", aldus Claes.
"Vorig jaar hadden we te weinig stuks laten produceren omdat we de verkoop moeilijk konden inschatten, voor deze editie hebben we onze voorzorgen genomen en hebben we voldoende aantallen geproduceerd zodat ook iets latere kopers hun favoriete stukken nog konden vinden. De collectie is een succes, zonder van een echte hype te kunnen spreken. Dat heeft wellicht te maken met het feit dat dit nu de tweede editie is van De Designers. Een eerste editie heeft altijd meer impact. Maar de interesse voor betaalbare designercollecties blijft groot", besluit Claes.
Lisa Snowdon,
Tv-presentratrice en voormalig vriendinnetje van George Clooney, showt
de papieren jurk van ontwerper Ben de Lisi. Het kledingstuk bestaat uit
Ultra Soft zakdoekjes van Kleenex. Volgens de ontwerper het ultieme
materiaal om elke vrouw te flatteren.
Delicate stof "Mijn
filosofie is dat in elk kledingstuk een portie glamour moet schuilen",
vertelt de Lisi. "Als je dat kan combineren met het juiste materiaal,
ziet elke vrouw er oogverblindend uit. Ik wilde iets ontwerpen dat
Lisa's vrouwelijke vormen weet te flatteren. Papier bleek een
uitdaging. Omwille van zijn delicate aard, zijn zachtheid maar tegelijk
ook sterkte, ziet het resultaat er geweldig uit".
Ook model
Lisa bleek enorm onder de indruk van haar outfit. Alleen maar hopen dat
niemand het ding ooit in de wasmachine zal stoppen. (br.nina)
De Italiaanse ontwerper creëerde enkele van de veelbesproken kostuums
voor de tour 'Monster Ball' van Lady Gaga. Deze zouden perfect passen
bij de bizarre stijl van de controversiële zangeres. "We
horen de muziek van Gaga overal waar we naar toe gaan, het is de
soundtrack van deze tijd. Ze kan niet alleen schitterende teksten
schrijven, ze is ook een modern modefenomeen", aldus modehuis Armani.
Eén van de outfits is een jumpsuit met capuchon en een kreeftachtige
look aan de ene mouw, daarnaast gaat het om een glanzend, blauw pak met
puntige schouders.
De
zangeres zei zich vereerd te voelen wanneer Armani er mee akkoord ging
haar te kleden voor de Grammy's. Zowel op de rode loper als op het
podium droeg ze toen iets van het Italiaanse modehuis, waaronder een
futuristische jurk in zilver en lila. "De dingen die Armani voor mij
maakt zijn iconisch, ze zijn niet alleen mooi, maar ze weerspiegelen
mijn persoonlijkheid perfect."
De Spaanse ontwerpster Isabel Mastache is het gespreksonderwerp van de dag in Spanje. Tijdens de modeshow in Madrid stelde ze namelijk de penisbroek voor.
Willen we alles wel zien hangen bij mannen? Dat is de centrale vraag van heel wat Spanjaarden. Volgens de ontwerpster Isabel Mastache alvast wel. Zij ontwierp de penisbroek, een broek met apart zakje voor de ballen en de penis van de man. Zo zie je alles vrolijk mee wiebelen tijdens het wandelen. Of de penisbroek een hit wordt bij mannen is nog maar de vraag.
Erin Wasson is opnieuw het uithangbord van Gemey Maybelline. Het topmodel bevestigde het nieuws, maar wil nog niet zeggen voor welk segment van de beautygigant ze werkt. Wasson mocht in 2005 ook reeds schitteren voor het cosmeticamerk.
Erin Wasson werd tijdens de New York Fashion Week bij de studio van Gemey Maybelline gespot. Daar bevestigde ze aan de aanwezige journalisten dat ze inderdaad het nieuwe uithangbord van het make-upmerk wordt. Voor welk product Wasson het gezicht zal zijn, wilde het topmodel nog niet kwijt.
Volgens insiders probeert Gemey Maybelline steeds meer topmodellen aan te trekken om zo de leiderspositie van beautygigant M.A.C. in Amerika over te nemen.
Goed nieuws voor iedereen die fan is van de korte jurkjes van de
Sugababes. Heidi Range, Jade Ewen en Amelle Berrabah zouden volgens
bronnen bij 'The Sun' binnenkort met hun eigen kledinglijn komen. De
drie zangeressen zouden al contact gehad hebben met modeontwerper
Jasper Conran, maar ook openstaan voor andere aanbiedingen.
De
Sugababes zijn niet de enige celebs die graag een eigen kledinglijn
willen. Ook Lady GaGa sprak dit weekend de wens tot modeontwerpster uit.
Dochter Tom Cruise krijgt dezelfde designerhandtas als moeder
Dochter Tom Cruise krijgt dezelfde designerhandtas als moeder
Suri Cruise, de dochter van Tom Cruise en Katie Holmes, is een echte fashionista. Niet alleen komt ze nooit buiten zonder make-up of hoge hakken, ook haar accessoires komen zo uit modeblaadjes. De driejarige huppelt momenteel rond met een designerhandtas van Salvatore Ferragamo.
De Italiaanse designer Salvatore Ferragamo is razend populair bij celebrities. Zijn nieuwste it-bag, een groot bronzen exemplaar ter waarde van 1.300 euro, is de lievelingstas van Katie Holmes. En nu lijkt ook de driejarige dochter Suri Cruise als een blok gevallen voor het ontwerp. De kleuter kreeg voor haar Kerstmis namelijk een kinderexemplaar van de it-bag ter waarde van 570 euro en draagt het hebbeding overal met zich mee. (br.she)
Als de
temperaturen wat meewillen, lijkt de lente dichter dan ooit. Tijd dus
om je garderobe aan te vullen. Ga alvast op zoek naar één of meer van
deze trends.
1. Boemenprint Bloementrends
lijken elke lente op te duiken, dit jaar is dit niet anders. Geen
zeemzoeterige afdrukken dit jaar, ontwerpers gebruiken steeds meer
expliosieve varianten in heldere kleuren of in zwart-wit. Al zijn de
traditionele pastelbloemen niet helemaal verdwenen. Combineer met
stoere accenten als lederen jasjes of stoere laarzen voor een hippe
look.
2. Chambray Ben je een jeansdiva,
heb je allicht al gehoord van chambray, het lichtere katoengewoven
kleine zusje. Het materiaal zal volop opduiken volgende lente. Van
t-shirts tot shorts, jurkjes en tassen tot schoenen, het tintje staat
trouwens mooi met kaki en witte tinten. Draag het niet op een
jeansbroek of -rok, dat is teveel van het goede.
3. Zijde Zijde
lijkt alom tegenwoordig. Van leggings tot nagellak, kousen tot jurkjes,
ook in de accessoires lijkt de trend doorgedrongen.
4. Nude kleuren Neutrale,
vrouwelijke nude-tonen doen het helemaal tijdens de lente. Makkelijk
draagbaar, passen ze in elke garderobe. Voor een natuurlijke en sexy
look.
5. Doorzichtige stoffen Doorzichtige
materialen lijken misschien niet alledaags draagbaar, ze zijn het wel
deze lente. Door de juiste lagen te dragen, is dit een uiterst
vrouwelijke trend. Verwacht je aan doorzichtige outfits in prints en
pastels. (br.nina)
Naar aanleiding van de opening van de nieuwe Brugse winkel waar je
zowel Vero Moda, Only als Jack & Jones vindt, geeft het merk gratis
jeansbroeken weg.
Gratis jeans en styling Komende
woensdag, 24 februari, opent onder meer Vero Moda een winkel van 800m2
in de Steenstraat in Brugge. Naar aanleiding daarvan kunnen vrouwen bij
Vero Moda en Only koopjes op de kop tikken voor vaak minder dan 25
euro, mannen vinden hun gading bij Jack & Jones. Maar er is nog
meer, de eerste 100 mensen die op woensdag 24 februari 2010 om 11 uur
een ingevulde flyer kunnen afgeven, krijgen gratis een nieuwe jeans
naar keuze (zonder aankoopverplichting). Deze brochure vind je de dag
voordien en woensdag zelf in de Brugse straten. Je hebt de keuze tussen
alle modellen die in de winkel hangen, je mag deze dan later ophalen.
Daarnaast zullen bekende stylisten je helpen bij het samenstellen van
een nieuwe look. Voor degenen die er niet bij kunnen zijn, zal dit
herhaald worden op zaterdag 27 februari.
Als het van de Council of Fashion Designers of America afhangt, komt er binnenkort een minimumleeftijd voor modellen. "Meisjes zouden minstens 18 jaar moeten zijn vooraleer ze de catwalk op mogen."
De Council of Fashion Designers of America, ook wel gekend als de beroepsorganisatie van de Amerikaanse modebranche, heeft genoeg van de piepjonge modellen op de catwalk. "Ik heb het er persoonlijk erg moeilijk mee om modellen aan te raden sexy te lopen als ze nog nooit een jongen gekust hebben", vertelt casting agent James Scully. Ook het topmodel Doutzen Kroes is voor een minimumleeftijd te vinden. "Toen ik net begon als model had ik bijna geen opdrachten omdat ik niet in de size zero outfits van heel wat modeontwerpers kon. Dergelijke dingen hebben een blijvende impact op jonge meisjes", aldus Kroes.