Een trendy badpak dat je troeven in
de verf zet en je probleemzones verdoezelt, daar droomt haast elke
vrouw van. Op basis van onderzoek ontdekte Speedo de drie meest
voorkomende vrouwenfiguren en maakte op basis hiervan drie flatterende
modellen.
Drie figuren De
nieuwe badpakkenlijn is het idee van Laura Rattray, een voormalig
lingerieontwerpster. Ze werkte samen met onderzoekers van een Londens
ziekenhuis. Samen scanden ze het lichaam van 5.400 niet-athletische
vrouwen, zo ontdekken ze hoe de vrouwenmaten veranderden sinds het
eerste badpak werd ontwikkeld in de jaren '50. De wetenschappers
stelden vast dat er drie soorten Britse vrouwen zijn: het zandloper-,
het peerfiguur en vrouwen met een grote boezem.
Drie modellen Ontwerpster
Rattray: "We hebben niet gekeken wat er al op de markt is en dan een
gelijkaardig product ontwikkeld, we bestudeerden wat voor figuur
vrouwen nu hebben. Tegenwoordig worden badpakken nog steeds naar het
voorbeeld uit de jaren '50 gemaakt. Sindsdien is er echter heel wat
veranderd. De meeste badpakken zijn gebaseerd op het zandloperfiguur,
maar slechts 19 procent van de vrouwen heeft dit soort figuur. Voor hen
ontwikkelde Rattray een badpak dat ingenomen werd aan de taille. Bijna
de helft van de vrouwen heeft echter een peerfiguur en kampt met zware
heupen, billen en dijen, net zoals Jennifer Lopez en Beyoncé. Het
badpak voor hen heeft speciale stukken aan de buik en heupen, het werkt
bulten en putten weg onder de taille en trekt de aandacht naar het
bovenlichaam. De overige 32 procent heeft een vollere boezem en kont en
is daarom het beste af met een badpak dat borsten een lift geeft.
De badpakken
worden geproduceerd door Speedo en zijn verkrijgbaar in de maten 38 tot
48, de behamaten gaan van 85B tot 100F. Je betaalt er ongeveer 110 euro
voor. Een vertegenwoordiger voor fabrikant Speedo: "Mensen voelen zich
haast naakt in een badpak, daarom is het belangrijk te investeren in
een model waar je je comfortabel in voelt en dat je troeven in de verf
zet." (br.nina)
Het nieuwe uithangbord van het modehuis Miu Miu is slechts 15 jaar oud. Ontoelaatbaar vindt de Council of Fashion Designers.
Het controle-orgaan Council of Fashion Designers legde eerder deze maand de regel vast dat vrouwen pas vanaf hun achtiende model zouden mogen worden. Spijtig genoeg ging het over een niet-bindende regel, waardoor het modehuis Miu Miu zich zo vrij zag om het vijtienjarige model Lindsey Wixson uit te roepen tot nieuwe uithangbord van het modehuis. Wixson liep eerder al fashion shows voor Prada en Miu Miu. Het piepjonge meisje probeert reeds sinds haar twaalfde door te breken in de modewereld.
Belgisch model op catwalk Madrid geweigerd wegens te mager
Belgisch model op catwalk Madrid geweigerd wegens te mager
Een Belgisch model en twee Spaanse meisjes werden geweigerd om te defileren tijdens de Fashion Week in Madrid wegens te mager. Madrid is daarmee de enige modeweek die modellen zo streng controleert.
Wil je mee paraderen op de Fashion Week in Madrid, dan moet je een BMI van minstens 18 hebben. "We zijn nog erg redelijk want eigenlijk is een BMI vanaf 19 pas normaal, alles daaronder is ondergewicht. De meisjes die we hebben moeten weigeren waren veel te mager. Ze hadden molligere foto's opgestuurd, maar tijdens het wegen van de modellen kwam hun echte gewicht naar boven. Zoiets kunnen we niet toelaten. Gezondheid komt boven alles", vertelt Esther Garcia, woordvoerster van de modeweek in Madrid. (br.she)
Vrouwen geven 4.500 euro uit aan handtassen in hun leven
Vrouwen geven 4.500 euro uit aan handtassen in hun leven
Een nieuw onderzoek bewijst wat vrouwen ongetwijfeld al wisten:
dames zijn verslingerd aan handtassen. Zelfs in die mate dat ze
gemiddeld 4.500 euro uitgeven aan ettelijke exemplaren tijdens hun
leven. Mannen zullen wellicht duizelen van deze cijfers maar vrouwen
bekijken het aanschaffen van een handtas als een investering in hun
imago en eigenwaarde.
Een Britse studie heeft de aankoop van handtassen onderzocht bij
meisjes en vrouwen tussen 13 en 81 jaar. Blijkbaar hebben dames op
eender welke leeftijd ongeveer zeventien handtassen tegelijkertijd in
hun bezit: vijf exemplaren voor dagdagelijks gebruik, twee voor 's
avonds, twee speciaal voor het werk, twee om te gaan winkelen, twee om
te gaan sporten, twee reiszakken en een strandzak. Vrouwen vinden het
dus cruciaal om een handtas te hebben voor iedere gelegenheid.
Gemiddeld
kopen dames drie handtassen per jaar. Dertig procent van de
ondervraagden gaf echter toe dat ze nog meer tassen zouden kopen als
het enigszins mogelijk zou zijn. Eén vrouw op vijf beschouwt een
handtas als het belangrijkste item van haar garderobe en zijn er zelfs
door geobsedeerd.
Oppepper 55% bekende
jaloers te zijn wanneer andere vrouwen komen opdraven met een prachtig
en modieus exemplaar. Het dragen van een nieuwe tas geeft blijkbaar ook
meer zelfvertrouwen en vaak kopen dames er eentje bij als oppepper.
Tijdens de Fashion Week in New York was het dit keer de beurt aan het label G-Star Raw om de nieuwe herfst- en wintercollectie voor te stellen. De ontwerper Pierre Morisset koos voor opvallende kleuren zoals fel geel, groen en blauw. De collectie oogt dan ook bijzonder frivool en maakt je vrolijk.
Collectie van Gianni Lapage voor JBC is voor velen een brug te ver
Collectie van Gianni Lapage voor JBC is voor velen een brug te ver
De nieuwe collectie van Gianni Lapage ligt een dikke week in de winkelrekken van JBC, maar is nog steeds niet uitverkocht. Logisch ook, zo zegt Bart Claes, CEO van JBC, "we hebben de productie een pak opgedreven ten opzichte van de vorige collectie van An Buermans.
De collectie van An Buermans, winnares van de vorige editie van De Designers, was razend populair en op een halve dag overal uitverkocht. Daar kan Gianni Lapage voorlopig enkel van dromen, want zijn collectie lijkt niet zo gegeerd.
"De collectie van An Buermans was toegankelijk voor een breed publiek, deze van Gianni is veel meer uitgesproken qua design. Ze is te nemen of te laten. We hebben in de productie ook bewust de creaties gerespecteerd en er geen commerciële vertaling aan gegeven, dat zou afbreuk gedaan hebben aan het talent van Gianni. In die zin was het ook afwachten hoe de klanten zouden reageren. Voor sommigen was het een brug te ver wegens te speciaal. Er zijn ook regionale verschillen: in stedelijke gebieden waar mensen doorgaans iets vooruitstrevender zijn, loopt de collectie fantastisch. In iets landelijkere gebieden moet de klant er blijkbaar nog een beetje aan wennen. Het is een feit dat we met deze collectie een nieuw cliënteel hebben aangetrokken en dat was ook onze bedoeling", aldus Claes.
"Vorig jaar hadden we te weinig stuks laten produceren omdat we de verkoop moeilijk konden inschatten, voor deze editie hebben we onze voorzorgen genomen en hebben we voldoende aantallen geproduceerd zodat ook iets latere kopers hun favoriete stukken nog konden vinden. De collectie is een succes, zonder van een echte hype te kunnen spreken. Dat heeft wellicht te maken met het feit dat dit nu de tweede editie is van De Designers. Een eerste editie heeft altijd meer impact. Maar de interesse voor betaalbare designercollecties blijft groot", besluit Claes.
Lisa Snowdon,
Tv-presentratrice en voormalig vriendinnetje van George Clooney, showt
de papieren jurk van ontwerper Ben de Lisi. Het kledingstuk bestaat uit
Ultra Soft zakdoekjes van Kleenex. Volgens de ontwerper het ultieme
materiaal om elke vrouw te flatteren.
Delicate stof "Mijn
filosofie is dat in elk kledingstuk een portie glamour moet schuilen",
vertelt de Lisi. "Als je dat kan combineren met het juiste materiaal,
ziet elke vrouw er oogverblindend uit. Ik wilde iets ontwerpen dat
Lisa's vrouwelijke vormen weet te flatteren. Papier bleek een
uitdaging. Omwille van zijn delicate aard, zijn zachtheid maar tegelijk
ook sterkte, ziet het resultaat er geweldig uit".
Ook model
Lisa bleek enorm onder de indruk van haar outfit. Alleen maar hopen dat
niemand het ding ooit in de wasmachine zal stoppen. (br.nina)
De Italiaanse ontwerper creëerde enkele van de veelbesproken kostuums
voor de tour 'Monster Ball' van Lady Gaga. Deze zouden perfect passen
bij de bizarre stijl van de controversiële zangeres. "We
horen de muziek van Gaga overal waar we naar toe gaan, het is de
soundtrack van deze tijd. Ze kan niet alleen schitterende teksten
schrijven, ze is ook een modern modefenomeen", aldus modehuis Armani.
Eén van de outfits is een jumpsuit met capuchon en een kreeftachtige
look aan de ene mouw, daarnaast gaat het om een glanzend, blauw pak met
puntige schouders.
De
zangeres zei zich vereerd te voelen wanneer Armani er mee akkoord ging
haar te kleden voor de Grammy's. Zowel op de rode loper als op het
podium droeg ze toen iets van het Italiaanse modehuis, waaronder een
futuristische jurk in zilver en lila. "De dingen die Armani voor mij
maakt zijn iconisch, ze zijn niet alleen mooi, maar ze weerspiegelen
mijn persoonlijkheid perfect."
De Spaanse ontwerpster Isabel Mastache is het gespreksonderwerp van de dag in Spanje. Tijdens de modeshow in Madrid stelde ze namelijk de penisbroek voor.
Willen we alles wel zien hangen bij mannen? Dat is de centrale vraag van heel wat Spanjaarden. Volgens de ontwerpster Isabel Mastache alvast wel. Zij ontwierp de penisbroek, een broek met apart zakje voor de ballen en de penis van de man. Zo zie je alles vrolijk mee wiebelen tijdens het wandelen. Of de penisbroek een hit wordt bij mannen is nog maar de vraag.
Erin Wasson is opnieuw het uithangbord van Gemey Maybelline. Het topmodel bevestigde het nieuws, maar wil nog niet zeggen voor welk segment van de beautygigant ze werkt. Wasson mocht in 2005 ook reeds schitteren voor het cosmeticamerk.
Erin Wasson werd tijdens de New York Fashion Week bij de studio van Gemey Maybelline gespot. Daar bevestigde ze aan de aanwezige journalisten dat ze inderdaad het nieuwe uithangbord van het make-upmerk wordt. Voor welk product Wasson het gezicht zal zijn, wilde het topmodel nog niet kwijt.
Volgens insiders probeert Gemey Maybelline steeds meer topmodellen aan te trekken om zo de leiderspositie van beautygigant M.A.C. in Amerika over te nemen.
Goed nieuws voor iedereen die fan is van de korte jurkjes van de
Sugababes. Heidi Range, Jade Ewen en Amelle Berrabah zouden volgens
bronnen bij 'The Sun' binnenkort met hun eigen kledinglijn komen. De
drie zangeressen zouden al contact gehad hebben met modeontwerper
Jasper Conran, maar ook openstaan voor andere aanbiedingen.
De
Sugababes zijn niet de enige celebs die graag een eigen kledinglijn
willen. Ook Lady GaGa sprak dit weekend de wens tot modeontwerpster uit.
Dochter Tom Cruise krijgt dezelfde designerhandtas als moeder
Dochter Tom Cruise krijgt dezelfde designerhandtas als moeder
Suri Cruise, de dochter van Tom Cruise en Katie Holmes, is een echte fashionista. Niet alleen komt ze nooit buiten zonder make-up of hoge hakken, ook haar accessoires komen zo uit modeblaadjes. De driejarige huppelt momenteel rond met een designerhandtas van Salvatore Ferragamo.
De Italiaanse designer Salvatore Ferragamo is razend populair bij celebrities. Zijn nieuwste it-bag, een groot bronzen exemplaar ter waarde van 1.300 euro, is de lievelingstas van Katie Holmes. En nu lijkt ook de driejarige dochter Suri Cruise als een blok gevallen voor het ontwerp. De kleuter kreeg voor haar Kerstmis namelijk een kinderexemplaar van de it-bag ter waarde van 570 euro en draagt het hebbeding overal met zich mee. (br.she)
Als de
temperaturen wat meewillen, lijkt de lente dichter dan ooit. Tijd dus
om je garderobe aan te vullen. Ga alvast op zoek naar één of meer van
deze trends.
1. Boemenprint Bloementrends
lijken elke lente op te duiken, dit jaar is dit niet anders. Geen
zeemzoeterige afdrukken dit jaar, ontwerpers gebruiken steeds meer
expliosieve varianten in heldere kleuren of in zwart-wit. Al zijn de
traditionele pastelbloemen niet helemaal verdwenen. Combineer met
stoere accenten als lederen jasjes of stoere laarzen voor een hippe
look.
2. Chambray Ben je een jeansdiva,
heb je allicht al gehoord van chambray, het lichtere katoengewoven
kleine zusje. Het materiaal zal volop opduiken volgende lente. Van
t-shirts tot shorts, jurkjes en tassen tot schoenen, het tintje staat
trouwens mooi met kaki en witte tinten. Draag het niet op een
jeansbroek of -rok, dat is teveel van het goede.
3. Zijde Zijde
lijkt alom tegenwoordig. Van leggings tot nagellak, kousen tot jurkjes,
ook in de accessoires lijkt de trend doorgedrongen.
4. Nude kleuren Neutrale,
vrouwelijke nude-tonen doen het helemaal tijdens de lente. Makkelijk
draagbaar, passen ze in elke garderobe. Voor een natuurlijke en sexy
look.
5. Doorzichtige stoffen Doorzichtige
materialen lijken misschien niet alledaags draagbaar, ze zijn het wel
deze lente. Door de juiste lagen te dragen, is dit een uiterst
vrouwelijke trend. Verwacht je aan doorzichtige outfits in prints en
pastels. (br.nina)
Naar aanleiding van de opening van de nieuwe Brugse winkel waar je
zowel Vero Moda, Only als Jack & Jones vindt, geeft het merk gratis
jeansbroeken weg.
Gratis jeans en styling Komende
woensdag, 24 februari, opent onder meer Vero Moda een winkel van 800m2
in de Steenstraat in Brugge. Naar aanleiding daarvan kunnen vrouwen bij
Vero Moda en Only koopjes op de kop tikken voor vaak minder dan 25
euro, mannen vinden hun gading bij Jack & Jones. Maar er is nog
meer, de eerste 100 mensen die op woensdag 24 februari 2010 om 11 uur
een ingevulde flyer kunnen afgeven, krijgen gratis een nieuwe jeans
naar keuze (zonder aankoopverplichting). Deze brochure vind je de dag
voordien en woensdag zelf in de Brugse straten. Je hebt de keuze tussen
alle modellen die in de winkel hangen, je mag deze dan later ophalen.
Daarnaast zullen bekende stylisten je helpen bij het samenstellen van
een nieuwe look. Voor degenen die er niet bij kunnen zijn, zal dit
herhaald worden op zaterdag 27 februari.
Als het van de Council of Fashion Designers of America afhangt, komt er binnenkort een minimumleeftijd voor modellen. "Meisjes zouden minstens 18 jaar moeten zijn vooraleer ze de catwalk op mogen."
De Council of Fashion Designers of America, ook wel gekend als de beroepsorganisatie van de Amerikaanse modebranche, heeft genoeg van de piepjonge modellen op de catwalk. "Ik heb het er persoonlijk erg moeilijk mee om modellen aan te raden sexy te lopen als ze nog nooit een jongen gekust hebben", vertelt casting agent James Scully. Ook het topmodel Doutzen Kroes is voor een minimumleeftijd te vinden. "Toen ik net begon als model had ik bijna geen opdrachten omdat ik niet in de size zero outfits van heel wat modeontwerpers kon. Dergelijke dingen hebben een blijvende impact op jonge meisjes", aldus Kroes.
Deze week stelden zeven ontwerpers met Vlaamse roots hun collecties
voor aan internationale pers en aankopers tijdens de Fashion Week in
New York. Het Flanders Fashion Institute bood hiermee een platform
waarop modetalent op de Amerikaanse markt wordt geintroduceerd. Meer
dan 250 modekenners reageerden enthousiast, ook ontwerpster Diane von
Furstenberg bleek bijzonder opgetogen.
Gastheer
Flanders House stelde van 15 tot en met 19 februari 2010 zijn kantoren
op de 44e verdieping van de New York Times Building ter beschikking.
"Flanders Fashion Institute blikt tevreden terug op haar eerste
'Showroom Antwerp' in New York", zegt voorzitter Lorin Parys. "We
wilden New York laten zien dat de F in Fashion die van Flanders is. En
dat lijkt te lukken. We evalueren nu en bekijken dan hoe we van onze
aanwezigheid hier een vaste afspraak kunnen maken."
Het
Flanders House kreeg ook de Belgisch-Amerikaanse ontwerpster Diane von
Furstenberg, op bezoek, die ook voorzitster is van de Council of
Fashion Designers of America. "Ik had zeer hoge verwachtingen van deze
Showroom Antwerp en ik ben verheugd te zien dat deze bevestigd zijn. De
collecties van de ontwerpers zijn kwalitatief heel sterk en verdienen
absoluut een kans op de Amerikaanse markt," voegde von Furstenberg
toe.
Ook de reacties van alle
aanwezigen zijn bijzonder positief, zowel van de internationale pers,
bloggers als de New Yorkse modescène. Style.com, één van dé referenties
voor menig modejournalist, heeft het alvast over "small-but-mighty
Belgium" en de "very cool pieces" van onze Vlaamse designers.
Showroom
Antwerp wordt gerealiseerd met de steun van de Vlaamse overheid.
Minister-President Kris Peeters: "Met de zending in California hebben
we duidelijk de troeven van Vlaanderen op economisch en
wetenschappelijk gebied op de kaart gezet in de Verenigde Staten.
Tegelijk vond met succes een Vlaamse modeweek in NY plaats, waar
Vlaanderen zijn creatieve realisaties heeft gepresenteerd. Dit toont
onze veelzijdigheid aan.Deze creativiteit, kennis en entrepreneurship,
present aan zowel de west- als oostkust van de VS, zijn een concrete
invulling van de ViA doelstellingen en dragen er mee toe bij dat
Vlaanderen een Europese topregio zal zijn in 2020."
Minister
van Innovatie Ingrid Lieten zet momenteel de handelsmissie in
Californie verder: "Ik zie hier duidelijk hoe belangrijk het is dat
Vlaamse ondernemers en dus ook Vlaamse ontwerpers in contact komen met
de rest van de wereld. Een internationale blik is cruciaal om nieuwe
horizonten te verkennen en om door te groeien. Onze Vlaamse
mode-ontwerpers worden overal ter wereld bijzonder gewaardeerd. Daarom
was deze Showroom Antwerp in New York het ideale uitstalraam om de
Vlaamse creativiteit te tonen aan de wereld."
Naar
analogie van de Showroom Antwerp in Parijs die voor het eerst
plaatsvond in maart 2007, trok het Flanders Fashion Institute dit jaar
voor het eerst met zeven ontwerpers naar New York. Gevestigde namen als
Anna Heylen en Stephan Schneider werden samen met nieuw modetalent als
Marc-Philippe Coudeyre, Lenny Leleu, Anke Loh, Idriz Jossa en Peter
Ceursters voorgesteld aan de modepers en aankopers van modehuizen.
Naast de presentatie van deze modecollecties loopt in het Flanders
House ook een expo over diamant i.s.m. Antwerp World Diamond Centre en
het "Arts meets Fashion" modefotorgrafieproject van Flore Zoé. Edith
Vervliet, algemeen directeur FFI: "Deze showroom is een mooi platform
om de collecties van onze ontwerpers te tonen in New York, en dat samen
met een andere Vlaamse troef, diamant. In de toekomst willen we voor de
promotie in het buitenland vaker diverse producten bundelen die de
creativiteit van de Vlaamse industrie tonen."
Tijdens de
modeweken in Parijs stelt het Flanders Fashion Institute 'Showroom
Antwerp' met de damescollecties herfst-winter 2010-2011 voor van 5 tot
en met 9 maart in Galerie Lebon in Parijs.
Celebs zien er altijd onberispelijk uit op de rode loper, zodat de
paparazzi zeker geen onflatterende foto van hen kunnen maken. De Britse
make-upartiest Benjamin Rousseau is het geheim achter veel van deze
fantastische look. Hij onthult zijn stappen naar perfectie.
1. Huid Naast
genoeg water drinken, start een geweldige huid met een wekelijkse
scrub. Als je je wil voorbereiden op een belangrijke gebeurtenis, kun
je enkele dagen op voorhand een masker aanbrengen. Verstopte poriën en
een droge huid vormen een slechte basis voor een gaaf effect.
2. Stralen Het
belang van een foundation en bruin kleurtje wordt overschat, het is des
te belangrijker dat je een gezonde gloed hebt in plaats van een oranje
masker. Daarom heb je een goede primer nodig om de poriën en rimpels op
te vullen. Dit product zorgt er ook voor dat je foundation langer
blijft. Meng je gewone foundation met eentje met een gele tint. Dit
neutraliseert imperfecties.
3. Sprankelende ogen Grote
ogen hebben een donkere eyeliner nodig, ga niet volledig rond, maar
laat een opening aan de buitenste hoek, dit opent namelijk je ogen.
Breng dan al zigzaggend mascara aan van de wortel tot de punten aan,
besteedt extra aandacht aan de hoekjes. Gebruik een kleiner borsteltje
zodat je het volume geleidelijk opbouwt in verschillende lagen. Breng
concealer aan op de binnenste hoek van het oog, dit maakt dat ze minder
diep lijken te liggen. Je kunt dit ook aanbrengen op de jukbeenderen en
onder de wenkbrauwen voor een liftend effect.
4. Mannen Mannen
die een gezond bruin kleurtje willen, kunnen een minerale bronzer
aanbrengen op de plaatsen waar de zon dat ook zou doen, dat is het
voorhoofd, de brug van de neus, de jukbeenderen en de kaaklijn. Je kunt
dit mengen met je dagcrème, dit creëert een natuurlijke look.
5. Lippen De
laatste jaren zijn gedurfde kleuren op de lippen populair. Begin met
een hydraterende lipcrème. Teken dan een lijntje rond de liprand in
huidskleur of de tint van je lipstick. Voor vollere lippen kun je de
bovenste lippen een beetje donkerder maken. Breng vervolgens lipstick
aan, doe dit in laagjes, dep tussenin je lippen met een papiertje.
Vervolgens breng je licht poeder aan om te fixeren.
6. Geen glans Een
matte foundation is cruciaal, niemand glanst graag. Dit kun je
vermijden door over je foundation een los poeder aan te brengen. Begin
in midden van je gezicht, beweeg dan naar buiten. Vermijd overtollig
poeder met een propere, grote borstel. Dit voorkomt dat poeder zich in
fijne lijntjes nestelt, wat deze uitvergroot.
7. Niet uitlopen Waterproof mascara is essentieel, ook bij je eyeliner is dit van belang.
8. Valse wimpers Voor
speciale gelegenheden kun je voor valse wimpers gaan. Als je dan
mascara aanbrengt, concentreer je dan op het midden en de punten. Ook
helpt een mascaraprimer je natuurlijke wimpers langer en volumineuzer
te maken.
Posh: "Meeste modellen zijn van nature graatmager"
Victoria Beckham verdedigt het gebruik van het maatje 0 op de catwalk.
"De meerderheid van de modellen hongert zichzelf niet uit, ze zijn van
nature slank."
Modewereld verandert "De
modewereld discrimineert niemand op basis van lichaamsvorm. Ik vorige
week nog een casting gehad. Er kwamen ook graatmagere meisjes op af,
maar ze hebben het niet gehaald omdat het er niet uit zag", aldus
Victoria Beckham. Posh stelde deze week haar vierde collectie jurken
voor in New York.
Ze tekende voor de 'Health is Beauty' champagne die
komaf wil maken met het maatje 0. Ze gelooft dat designers aan het
veranderen zijn en een ander soort modellen aannemen. "Organisaties
moedigen designers, stylistes en castingdirecteurs aan niet meer te
werken met minderjarige of graatmagere modellen en meer variatie qua
rassen te brengen."
De geruchten dat zangeres Madonna een lingerielijn gaat lanceren nemen toe op de Fashion Week in New York.
Gewaagde lingerie Het
magazine Women's Wear Daily rapporteerde het verhaal eerst, maar
momenteel wil het management van de celeb geen commentaar geven. De
betrokken modewinkel Macy's bevestigde het bericht wel, die overweegt
namelijk een samenwerking voor een lingeriecollectie, maar ook voor het
ontwerpen van accessoires. Het is alvast geen onlogische keuze, Madonna
is een echte fashionista en een kenner van gewaagde lingerie. Zo
lanceerde ze jaren geleden de puntbeha van Gaultier. De Queen of Pop is
alvast niet aan haar proefstuk toe, ze ontwierp eerder al een
lentecollectie voor H&M.
Het belooft alvast een druk jaar
te worden voor Madonna, ze onderhandelt ook voor een rol in een film
over de liefdesaffaire tussen King Edward III en de socialite Wallis
Simpson.
De Britse modeontwerper Alexander McQueen heeft zichzelf opgehangen
in een kleerkast met een koord. Dat heeft een gerechtsarts voor een
rechtbank in Londen verklaard.
De zelfmoord gebeurde in zijn woning in de chique Londense wijk
Mayfair. Er werd een afscheidbrief gevonden, maar de inhoud daarvan
werd (nog?) niet vrijgegegeven.
McQueen
woonde alleen, en werd gevonden een dag voor de begrafenis van zijn
moeder, wiens dood hij naar verluidt niet kon verkroppen.
Zijn beste vriendin Isabella Blow, die zijn carrière lanceerde, pleegde 3 jaar terug ook zelfmoord na de diagnose van kanker. McQueen was zo overstuur door haar dood dat hij zijn lentecollectie van 2008 aan haar wijdde.
Ontwerp McQueen
Als
zoon van een taxichauffeur heeft McQueen opzien gebaard met
extravagante modecollecties. Hij is tot ridder geslagen en is vier
uitgeroepen tot Brits modeontwerper van het jaar.