Kate draagt satijnen bruidsjurk van Sarah Burton met sleep van 2,7 meter
Kate draagt satijnen bruidsjurk van Sarah Burton met sleep van 2,7 meter
Kate Middleton draagt een bruidsjapon die ontworpen is door Sarah
Burton, creatief directeur van het huis van de vorig jaar overleden
Alexander McQueen. William trouwt in het galauniform van de Irish Guard.
Om 12 uur werd het bestbewaarde geheim van de trouwdag van prins William
en prinses Catherine onthuld, toen de bruid bij Westminster Abbey uit
de Rolls Royce stapte die haar en haar vader naar de kerk had gebracht.
Sleep van 2,7 meter De
bruidstooi bestaat uit een jurk van ivoorkleurig en wit satijn met een
sleep van 2,7 meter. Daaroverheen draagt de bruid een kanten overjurk,
handgemaakt door de Royal School of Needlework. Op het kant zijn bloemen
zoals rozen en narcissen aangebracht van kant en handgeweven
ivoorkleurige zijde. De onderrok van de bruidsjapon bestaat uit zijden
tule met kant. Sarah Burton en haar team hebben vanmorgen nog de laatste
hand gelegd aan de trouwjurk.
Traditie en vernieuwing Kate
Middleton heeft voor het huis van Alexander McQueen gekozen wegens "de
schoonheid van zijn vakmanschap en zijn respect voor traditioneel
handwerk en de technische kant van het maken van kleding", aldus een
verklaring van het paleis. De bruid wilde met haar jurk een combinatie
van traditie en vernieuwing uitdrukken en heeft nauw met Burton
samengewerkt voor het ontwerp. Sarah Burton was de ontwerpster die het
meest door de Britse pers werd genoemd als uitverkoren voor het maken
van de trouwjapon.
Bruidsboeket De bruid
heeft een bruidsboeket van lelietjes-van-dalen van het Isle of Wight, en
draagt een zogenoemde halo-tiara van Cartier uit 1936, die koningin
Elizabeth aan haar heeft uitgeleend. Elizabeth kreeg het sieraad cadeau
op haar achttiende verjaardag. De Britse koningin heeft prins William
kort na de aankondiging van zijn verloving met Kate Middleton een
goudstaafje cadeau gedaan uit haar eigen mijnen in Wales. Van dat goud
is de trouwring gesmeed door hofjuwelier Wartski. Van haar ouders heeft
Kate de diamanten oorbellen die zij draagt cadeau gekregen. (br.hln - foto's epa)
Dierenprints zijn hipper dan ooit, maar voor vrouwen die echt het beest willen uithangen zijn er nu de nieuwste stappers van Christian Louboutin.
Denk aan een elegante tijger- of leeuwenklauw en je hebt exact waar Christian Louboutin mee uitpakt deze zomer. De schoenenontwerper ontwikkelde enkele seizoenen eerder al volop dierenprints voor zijn torenhoge (en peperdure) naaldhakken, maar was dat kopieergedrag van andere modehuizen danig beu. Om hen een letterlijke en figuurlijke hak te zetten, komt de ontwerper nu op de proppen met de berenklauwschoen. (br.she)
Audrey Hepburn met het befaamde zwarte jurkje in Breakfast at Tiffany's.
64 procent van de Britse vrouwen noemen het zwarte jurkje als het beste
ontwerp van de laatste 100 jaar. Daarmee verslaat dit het
Coca-Colaflesje.
Breakfast at Tiffany's Designer
Coco Chanel creëerde het zwarte jurkje, ook bekend als 'the little
black dress', in 1920. Voorheen was het een kleur die enkel voor
begrafenissen werd gedragen. Het ontwerp had geen kraag of geen
manchetten en erg strakke mouwen, een erg eenvoudig ontwerp. Het
verscheen in Vogue, waarmee het zwarte jurkje meteen zijn intrede in
modeland maakte. In de jaren '60 werd het helemaal populair dankzij de
actrice Audrey Hepburn, die het droeg in de film 'Breakfast at
Tiffany's'. Het favoriete kledingstuk van de mannen is de smoking en het
maatpak met krijtstreep. Een enquête die vorig jaar bevroeg naar de
mooiste vrouwelijke filmoutfit kroonde dit jurkje tot nummer één.
De zomer is goed voor je voeten: het zand is een gratis scrubbeurt en het zout zorgt ervoor dat je voeten minder snel zweten. Daarnaast besteden de meeste fashionista's meer aandacht aan hun voeten vanwege al die open schoentjes.
Tijd voor een stappenplan met zachte en gladde voetjes als resultaat. Met onze hulp zijn je voeten binnen no-time zomerklaar!
1. Verwijder met nagellakremover de nagellak van je teennagels.
2. Vul daarna een badje met warm water en een schep soda. Laat je voeten ongeveer tien minuten weken. Droog je voeten goed af, vooral tussen je tenen.
3. Breng op elk nagelbed een druppel nagelriemolie aan. Even inmasseren en dan met een bokkenpootje voorzichtig je nagelriemen terugduwen.
4. Knip je nagels recht af om ingegroeide nagels te voorkomen. Je kunt ze ook vijlen, maar zorg er dan voor dat dat recht en hoekig gebeurt.
5. Vul het badje opnieuw met water, maak je voeten nat en scrub ze vervolgens grondig. Het eelt dat na het voetenbadje losgeweekt is, kun je weghalen met een puimsteen of eeltrasp.
6. Dep je voeten droog en smeer ze in met voetcrème. Gebruik rijke en verzorgende voetcrème voor het herstellen van de droge huid. ?
7. Als finishing touch geef je je teennageltjes een leuk kleurtje. Breng een topcoat aan. Na deze heerlijke thuisbehandeling zijn je voetjes zomerklaar! (br.het nieuwsblad)
Als je slechts budget hebt voor een nieuw paar schoenen
deze zomer, kies dan een lederen, stevige enkellaars en je bent altijd
stijlvol. Kijk naar de outfits van trendsetters als Kate Bosworth,
Sienna Miller en Rachel Bilson ter inspiratie.
Het belangrijkste item van een stijlvolle outfit deze zomer is een
enkellaars van ontwerpster Isabel Marant. Is dit te duur voor je, kies
dan een gelijkaardig model met ronde tip met een stevige hak. Een suède
paar levert het ultieme contrast met een meisjesachtige jurk of
combineer met een afgeknipte jeansshort. Dit schoeisel is een goed
alternatief voor gladiatorsandalen, wat niet iedereen flatteert. Dit
gesloten schoeisel is ook het ideale excuus om niet naar de pedicure te
gaan, een ander voordeel is dat je je nagels niet hoeft te lakken.
Enkellaarsjes zijn je ideale partner voor zowel een casual barbecue als
een modderig festival.
Een absolute don't zijn de plastic
slippers van Havaiana. Opgediept uit de strandtas van vorig jaar,
trokken veel fashionista's deze al aan bij het vroege mooie weer van de
laatste weken. Toegegeven deze schoenen zitten makkelijk, maar dat is
niet van belang bij stijl. (br.nina)
Deze stijlvolle stiletto is even comfortabel als platte schoen
Deze stijlvolle stiletto is even comfortabel als platte schoen
Een hoge hak die even makkelijk zit als een ballerina, dat belooft een
Franse schoenontwerper met zijn nieuwe uitvinding de R-Flex. Met dit
schoeisel wil hij het leven van vrouwen veranderen.
De Franse Raphael Young
ontwierp de R-Flex, dit is een lijn van hoge hakken gemaakt van
flexibel rubber en lederen zolen die een hele dag lang comfortabel
moeten zitten. In de hiel zit staal voor stevigheid, in de zool een gel
van latex en onder de bal van de voet rubber. Bij de tenen zit een
stalen stuk dat draaiingen moet tegengaan, waardoor je je enkel niet
kunt omslaan.
De flexibele R-Flex.
Het nadeel is
wel dat je tussen de 390 en 420 euro moet rekenen voor een paar. Het
voordeel is dan wel dat je het comfort hebt van een orthopedische
schoen, maar het model ziet er uit als een elegante, normale stiletto.
In de collectie zitten peep-toes, pumps met spitse tip en slingbacks in
mat- of lakleer. De hakhoogte varieert tussen 9 en 11 cm.
Redactrice
Kay Barron bij het Britse Grazia magazine testte een paar uit: "De
schoenen van Raphael Young zijn verrassend flexibel en comfortabel,
ondanks de extreme hoogte. Ik droeg ze een hele dag tijdens de Fashion
Week in Londen, ik had op het einde van de dag geen brandend gevoel of
mijn tenen werden niet gevoelloos. Een makkelijke schoen is geen kwestie
van fortuinen spenderen of hangt niet van het model af. Het heeft te
maken met evenwicht en de verdeling van je lichaamsgewicht. Een goed
gemaakte schoen verspreidt je gewicht gelijkmatig, zo kan je langer
blijven rechtstaan." (br.nina)
Ook celebs maken fouten: vermijd deze beautyblunders
Ook celebs maken fouten: vermijd deze beautyblunders
Te veel concealer voor Nicole Kidman.
Voor elke rode loper die ze betreden kunnen ze rekenen op de hulp van
een leger aan haarstylisten en make-upartiesten, toch maken ook celebs
beautyfouten. We geven enkele tips om deze te vermijden.
Te veel poeder
Uma Thurman
en Nicole Kidman werden al gespot een stoffige neus en wangen door een
overvloed aan wit poeder. Dit komt volgens experts doordat artiesten
onder grote tijdsdruk staan en dat ze moeten werken bij slecht licht.
Wanneer je te veel poeder aanbracht, zorg dan dat je altijd vloeipapier
bij je hebt, dit verwijdert olie, zonder je make-up te verpesten en
voorkomt een stoffige look. Je kunt dit ook vermijden door te werken met
een poeder dat beter bij je huidtint past, bijvoorbeeld een gelige
kleur. Breng dit voorzichtig aan met een zachte borstel. Als het er te
zwaar of stoffig uitziet, heb je de verkeerde kleur of poedersoort
gekozen.
Gwyneth Paltrow verscheen onlangs in New York met een erg glanzend gezicht.
Dit kwam waarschijnlijk door het felle, warme licht, maar dit is
makkelijk te verbijden. Breng eerst een vochtinbrengende foundation aan
die je mengt met een primer. Dit houdt de huid gehydrateerd maar niet
olieachtig. Zorg ervoor dat je altijd een gezichtspoeder bij je hebt in
geval van nood.
Eva Longoria koos een te lichte concealer.
Wallen verstoppen Iedereen heeft al
eens nood gehad aan een concealer voor de wallen. Maar Eva Longoria
koos onlangs voor een kleur die veel te licht was voor haar huidtint,
waardoor ze een bleke strook boven haar kaken had. Een te lichte
concealer kan het probleem benadrukken in plaats van het te verbergen.
Zorg ervoor dat je concealer bij je huidtint past. De meeste experts
kiezen voor tint in abrikoos of perzik.
Oranje foundation Actrice
Hayden Panettiere was onlangs het slachtoffer van een te felle
foundation waardoor ze een oranje gloe dhad. Om dit te vermijden breng
je best niet te veel foundation aan en zorg ervoor dat je de crème dun
en gelijkmatig over je gezicht verdeelt. Breng een lichtere tint aan op
gebieden als decolleté, schouders en jukbeenderen. Dit zorgt voor diepte
en maakt je gezicht levendiger.
Nieuwste make-uptrend: Kleur eens buiten de lijntjes
Nieuwste make-uptrend: Kleur eens buiten de lijntjes
Het werd ons altijd afgeraden: buiten de liplijntjes kleuren. Maar nu gaan cosmeticagiganten steeds vaker voor deze nieuwste trend.
Je lippen groter maken met een lipstick? Dat kan, en je moet er zelfs geen speciale lipstick voor hebben. Het enige wat je nodig hebt is een felle kleur en je eigen zoenlippen. En een portie lef, dat geven we toe, is ook gewenst. De nieuwste make-uptrend schrijft ons namelijk voor om buiten onze lippen te kleuren. Dat betekent zoveel als een drietal millimeter boven je liplijn nog lipstick aanbrengen.
Het trucje werd alvast toegepast bij de reclamespots van Gwen Stefani, Lady Gaga, Drew Barrymore en Kate Moss. Leuk als je alles via photoshop kan wegwerken, maar volgens ons zie je er anders toch maar belachelijk uit. (br.she)
Orlando Bloom laat zich duidelijk graag inspireren door zijn vrouwtje, topmodel Miranda Kerr. De acteur liet zich zelfs verleiden tot een fotoshoot voor Hugo Boss.
Fans van Orlando Bloom kunnen binnenkort hun hart ophalen. De knapperd zal namelijk te zien zijn in de nieuwste campagne voor Hugo Boss Orange. Bloom zal het nieuwste parfum van deze lijn promoten. (br.she)
Fitnessgoeroe showt wat kleinste bikini ooit moet zijn
Fitnessgoeroe showt wat kleinste bikini ooit moet zijn
Nadat Nigella Lawson eerder deze week 'furore' maakte met een
werkelijk alles bedekkende boerkini in Sydney (zie link onderaan), is
het de beurt aan 'Miss Bikini America' Jennifer Nicole Lee om het
tegenovergestelde te doen. De 35-jarige Nicole Lee moet tijdens een
fotoshoot in Miami zowat de kleinste bikini ooit showen.
Nicole Lee is een actrice, auteur en vooral fitnessgoeroe. Om dat
laatste te promoten, pronkt ze met enkele glitterende pailletjes, die
met iets wat lijkt op een draad om je tanden te flossen aan elkaar
hangen. Dat zo iedereen de littekens van haar beruchte borstoperatie kan
zien, deert de moeder van twee duidelijk niet.
In het verleden
woog ze meer dan negentig kilogram, waarna ze dertig kilo verloor om
haar carrière te lanceren. Een jaar na dat gewichtsverlies, won ze
bikinicompetities en poseerde ze voor bladen als Maxim, FHM en Body
Fitness International. "Ik wil bewijzen dat je als moeder ook nog altijd
sexy en fit kan zijn", liet ze optekenen. Nicole Lee is geboren in
Rochester, New York, als dochter van Italiaanse immigranten.
Voor tieners lijken de jaren '70 al zo ver weg, maar hippe dames kunnen hun jongelingen nu terug tonen hoe leuk het was om in de jaren '70 te leven.
Disco, felle kleuren, de jaren '70 waren de tijd om eens echt gek te doen. Anno 2011 pikken we die draad weer op. Zo lanceert de keten JBC in navolging van de grootste modetrends een seventies geïnspireerde kledinglijn.
Het palet van fuchsia, paars, warm oranje en cameltinten brengen samen met brede strepen en opvallende prints een perfecte ode aan de glitter van deze discotijd. (br.she)
Kleur is de laatste haartrend, in de meest onwaarschijnlijke tinten
mogelijk. Extravagante celebs als Lady Gaga en Nicki Minaj zijn al lang
fan felgekleurde kapsels, maar nu volgen ook bravere fashionista's.
Afgelopen
februari verschenen heel wat roze kapsels op de catwalk bij onder meer
Yohji Yamamoto, Prabal Gurang, Theory van Theyskens en Fendi. De vraag
naar felle kapsels in het Britse hippe kapsalon Bleach was zo groot dat
ze een tweede filiaal moesten openen. Je kunt er tijdens je lunchpauze
een roze kleurspoeling nemen.
Om deze look te verkrijgen moet je
eerste je lokken volledig afbleken om ze vervolgens een fluotintje te
geven. Als dit een modebrug te ver is voor je, dan kun je ook enkel je
punten laten verven in roze. De rest van je coupe hou je 'neutraal'.
Bereid je dan wel voor op een periode van eenvoudige outfits, aangezien
roze nogal moeilijk combineert.
Voor wie de trend wel ziet zitten
voor een avondje uit, maar niet zo op kantoor wil verschijnen, is de
roze pruik een goede optie. (br.hln)
Schoenfanaten: opgelet! Op 3 juni opent er namelijk een nieuw mekka voor jullie.
Jimmy Choo is in België neergestreken. En meer bepaald in de Schuttershofstraat 17 in Antwerpen. Vanaf 3 juni kunnen jullie al het Choo moois zelf gaan bekijken, want dan opent de winkel officieel zijn deuren.
In de winkel zal je naast schoenen ook handtassen kunnen scoren. (br.she)
Natuurlijke Scarlett Johansson voor Dolce & Gabbana
Natuurlijke Scarlett Johansson voor Dolce & Gabbana
De aantrekkelijke actrice Scarlett Johansson poseerde al eerder voor de
cosmeticalijn van modehuis Dolce & Gabbana. Het nieuwe beeld, waarin
ze erg natuurlijk oogt, staat in schril contrast met haar zwaar
opgemaakte gezicht van vorig seizoen.
De nieuwe lijn make-up van
Dolce & Gabbana die de naam 'Italian Summertime' kreeg, speelt
perfect in op de huidige trends: dit is een natuurlijke look met veel
nudetinten. Dat bewijst Scarlett Johansson met gouden oogschaduw, taupe
lipstick. Haar opvallende paarse nagels zorgen voor een leuk contrast
met haar subtiele make-up.
Designerduo Stefano Gabbana en
Domenico Dolce werkte samen met make-up artist Pat McGrath voor deze
lijn. "We wilden de Siciliaanse cultuur reflecteren met een frisse
interpretatie. We beelden ons een jonge bruid in bij de keuze van de
kleuren. "
Modellen met rondingen zijn slecht voor onze gezondheid, dat beweert een controversiële Italiaanse studie.
De
slanke lijnen en uitstekende sleutelbeenderen van catwalkmodellen zijn
al lang een bron van discussie in de modewereld, maar nu doen de
onderzoekers aan de universiteit van Bologna het debat weer oplaaien.
"Mollige modellen promoten wanneer obesitas één van de grootste
problemen is in westerse landen lijkt een paradox", aldus onderzoeker
Davide Dragone en Luca Savorelli. Ze beweren dat het toenemen van de
maten van de meisjes in de mode-industrie onze perceptie van het ideale
gewicht verandert en dat ze er zo voor zullen zorgen dat vrouwen steeds
dikker worden.
Vandaag werd ook
onthuld dat we meer eten bij het zien van mensen met overgewicht. De
onderzoekers toonden groepen van mannen en vrouwen beelden van
verschillende lichaamsvormen, ze ontdekten dat de proefpersonen twee
keer zoveel aten na het zien van dikkerds. De aanwezigheid van mensen
met een paar kilo's te veel kan dus een vreetbui veroorzaken. "Iemand
zien met overgewicht leidt tot een tijdelijke daling in het engagement
van iemand om gezond te leven", aldus vorsers Margaret Campbell en Gina
Mohr.
De zon is in het land en daarmee ook de ultrakorte short. Heel wat
celebs kiezen voor de afgeknipte jeansbroek, waarmee we dit kledingstuk
uit de jaren 90 officieel als terug verklaren.
Tal van bekende fashionista's showden hun slanke benen met een
jeansshort. Topmodel Lara Stone flaneerde ermee door Londen, Megan Fox
droeg er eentje van Armani in Californië. Alexa Chung trotseerde er
zelfs de koude Londense temperaturen mee in maart. Zij combineerde met
zware enkellaarsjes en een dikke jas, daarmee zette ze meteen de toon
voor de rest van het seizoen. Zangeres Eliza Doolittle lijkt haar
exemplaar niet meer uit te willen trekken, ze combineert deze bij koude
temperaturen met transparante panty's.
Voor deze celebs,
allemaal gezegend met de perfecte benen, is de afgeknipte short de
ideale keuze. Maar de gewone vrouw houdt zich best aan enkele regels als
ze geen blunder wil maken.
1. Zorg ervoor dat je benen er op hun best uitzien: geef ze een grondige ontharingsbeurt en ga desnoods met zelfbruiner aan de slag.
2. Als je zoveel van jezelf bloot geeft, hou het dan bovenaan eenvoudig met een t-shirt of een truitje. Blote benen én een diep decolleté kunnen er wat 'sletterig' uitzien.
3. Platte sandalen passen perfect bij dit kledingstuk, maar modellen met bandjes aan de enkels doen je benen korter lijken.
4. Ben je dapper genoeg om hakken te dragen, ga dan voor breed en vermijd de stiletto. De plateauzool is een goede optie.
5. Als je ultrakort aandurft, moeten je benen slank en cellulitisvrij zijn.
Steeds meer van de meest invloedrijke figuren in de modewereld, als
redactrice bij Vogue Anna Dello Russo, zweren make-up af. Ben jij bereid
hen te volgen omdat dit de nieuwste trend is of kunnen de
gezondheidsredenen je overtuigen?
Hoewel op de covers van modemagazines nog heel wat glamoureuze, zware
make-up te zien is, gaan steeds meer vrouwen achter de modescène voor
een naturelle look. Franca Sozzani van de Italiaanse Vogue en
ontwerpster Phoebe Philo lopen steeds rond met een naakt gezicht. De
bekende styliste Katie Grand gebruikt ook geen cosmetica meer. "Moest ik
nu meer op televisie komen, dan zou ik me er meer zorgen over maken.
Voor mij is het een praktische beslissing, aangezien ik allergisch ben
aan make-up." Maar ook de toonaangevende ontwerpers Miucca Prada gaat
voor naakt. "Ik denk er gewoon niet meer over na."
Toch
stralen deze vrouwen glamour uit, maar dan op een nonchalante manier.
Actrice Tilda Swinton verschijnt steevast zonder make-up op de rode
loper en toch ziet ze er steeds goed uit. Zou ze haar gebrek aan
cosmetica goed maken met haar grote portie aan zelfvertrouwen?
Vrouwen
die make-up afzweren hebben daar andere redenen voor. Make-upartieste
Gucci Westman voelt zich niet op haar gemak met een laag schmink. "Ik
raad vrouwen die een meer natuurlijke look willen aan foundation niet op
hun hele gezicht aan te brengen." De bedenkster van Steamcream, een
reinigende natuurlijke crème, Victoria Tydeman stopte make-up te dragen
toen ze in de beautywereld stapte. "Hoe meer ik over de ingrediënten te
weten kwam, hoe meer ik me er van bewust werd wat ik op mijn huid
smeerde. Ik herinner me nog een onderzoek waaruit bleek dat het gezonder
was lipstick te eten dan het op je lippen te smeren, dan treden er nog
tenminste verteringsenzymen in werking die het helpen absorberen."
Ook
in Amerika woedt de trend van het verbannen van make-up, met
cosmeticavrije maandagen. Dit is een initiatief van de New Yorkse Alexis
Wolfer, zij schrijft voor de website Beauty Bean en kreeg al aandacht
van CNN en Oprah Winfrey. "Veel vrouwen voelen zich niet compleet, af of
mooi zonder make-up. Met mijn website wil ik dat ze zich ook goed
voelen met een naakt gezicht. We kregen al veel negatieve commentaren op
de website, maar daar was ik op voorbereid. Ik wilde dat mensen gingen
praten en nadenken over wat schoonheid echt is."
Ook
groeit de interesse in natuurlijke beautyproducten. Uit cijfers bleek
dat verkoop ervan vorig jaar steeg. Ook worden er steeds meer
alternatieve behandelingen aangeboden die je huid mooi moeten maken en
die zo make-up overbodig maken. Denk maar aan acupunctuurbehandelingen
waardoor je geen foundation meer zou nodig hebben, maar ook
hypnotherapie om rimpels te bestrijden.
Ook Kate Middleton zou
zich op haar nakende huwelijk hebben voorbereid door een behandeling te
boeken bij Julie Cichocki, die gebruikt producten en behandelingen op
basis van zuurstof en vitamines om een natuurlijke gloed te creëren. "Al
mijn klanten willen minder make-up gebruiken. Het gebruik van cosmetica
betekent veel onderhoud en dat heeft tegenwoordig een slechte
reputatie. Zelfs Victoria Beckham gebruikt geen zelfbruiner meer."
Het festivalseizoen ging afgelopen weekend van start in het
Amerikaanse Californië met Coachella. De talrijke aanwezige celebs
zetten hier alvast de toon van de festivalmode. Witte jurkjes,
zonnebrillen van Ray Ban en korte topjes in combinatie met hotpants
scoorden goed. Dit trek jij komende zomer aan op de festivalwei.
Heel wat fashionista's dropen af naar Coachella, van Diane Kruger, Alexa
Chung tot Rihanna. We zetten de best geklede dames op een rijtje en
geven een overzichtje van de trends:
- Het Britse model Alexa Chung, de engel van Victoria's Secret Alessandra Ambrosio en Witney Port
gingen voor een wit, frivool jurkje. Laten we dan wel hopen dat het
niet regent deze zomer, anders sla je wel een grote modeblunder met een
vuile outfit. Voeg daar een hippe zonnebril, opvallende accessoires en
lange benen aan toe en je ziet er meteen goed uit. Katy Perry ging een stapje verder met een kanten jurk van D&G, een parelketting, beige sandalen en een bruine riem.
- Actrice Diane Kruger en Isabel Lucas gooiden het over een volledig andere boeg en opteerden voor een maxirok. Met een lichte stof hou je het lekker fris.
- Nicole Richie, Camilla Belle en zangeres Eliza Doolittle
gingen voor een gewaagde look met de strakke short en de grote handtas,
erg praktisch voor op een festival. In combinatie met een korte, losse
t-shirt, creëer je een casual, maar tegelijkertijd sexy look. Rihanna hield het stoer met een legerjasje.
- Dita Von Teese
zag er goed uit in haar herkenbare retrostijl met een kleurrijke jurk
van Moschino Cheap and Chic, gevolgd door een tropisch exemplaar van
Christian Dior. Met haar espadrilles van Christian Louboutin boette ze
niet in aan luxe, maar paste ze toch perfect op de festivalwei.
- Wie een zonneslag wil voorkomen, kan net als Kelly Osbourne een hoed dragen. Ga voor een exemplaar in de stijl van de jaren 70, combineer met retrozonnebril en fleurig jurkje.(br.hln)
Wat zouden vrouwen absoluut niet aan de douane willen afgeven? Met die vraag trok L'bel USA naar 1.321 Amerikaanse vrouwen.
Je favoriete jeans, die leuke schoenen, alles moet wijken bij de douane voor 1 ding: de beautytas. 6 op de 10 vrouwen zegt absoluut niet zonder hun lipgloss te kunnen en het nog liever enkel met dit item te doen dan met lotion. Ook parfum (12%), foundation (9%) en mascara (6%) zijn niet zo populair als de glosjes. (br.she)
Bijna drie kwart van de Britse vrouwen kreeg al een woedeaanval in het
pashokje. Het gevolg is dat ze verkoopsters afsnauwen of de winkel
uitstormen.
Kleding
passen is blijkbaar zo frustrerend voor vrouwen dat dit gevoelens van
teleurstelling en woede bij hen los maakt, dat blijkt uit een enquête
bij 1.200 vrouwen. 60 procent gaf toe hierdoor kledingstukken in het
pashok te laten hangen, meer dan de helft past nu outfits thuis. Ook
maken ze zich boos op het winkelpersoneel. Effecten op lange termijn
zijn boos worden op familie en vrienden bij het thuiskomen, zich lang
slecht voelen, een laag zelfvertrouwen hebben, aldus gedragspsychologe
Susan Quilliam.
"Mooie kledij maakt dat vrouwen zich mooi
voelen, maar ook dat ze zich zelfzekerder en optimistisch voelt. Maar
wanneer het shoppen als negatief ervaren wordt, kan het hele gebeuren
destructief werken. In plaats van dat het zelfvertrouwen stijgt, daalt
dit. In plaats van jezelf goed te voelen, zorgt outfits passen dan voor
frustratie en woede."
Een belangrijke trend voor komende lente is een jurk of topje met
strategische uitsparingen aan de taille. Topmodel Crystal Renn toonde op
de rode loper hoe het moet in een strakke jurk van designer Zac Posen.
Het
korte topje waarmee je je blote buik toont is al langer trendy, Rihanna
is al even fan en draagt dit regelmatig. Het nadeel hiervan is dat je
al een haast perfecte buik moet hebben als je wil dat dit flatteert. Het
is ook enkel gepast op het strand of voor een avondje uit. Je kunt wel
je buik verstoppen door een strakke body onder het korte topje te
dragfen.
Topmodel Crystal Renn.
Een beter alternatief echter zijn kledingstukken als een jurk
of topje met strategische uitsparingen hoger aan de taille, want deze
benadrukken het slankste deel van je lichaam. Deze look vraagt ook om
weinig accessoires, je kan het houden bij platte sandalen of opvallende
oorbellen. Deze outfit is minder onthullend, waardoor het wel kan op een
chique feest.
John Galliano is officieel werkloos. Nadat de designer op staande voet ontslagen werd bij Dior, is hij nu ook aan de deur gezet bij zijn eigen label.
Het modehuis John Galliano wordt niet langer geleid door John Galliano zelf. De raad van bestuur, voor 91% in handen van het modehuis Dior, besloot de ontwerper te ontslaan bij zijn eigen label. Het achterliggende modeteam zal Galliano's taak nu overnemen. Er zouden geen verkoopplannen zijn.
Galliano kwam eerder in opspraak nadat hij enkele racistische opmerkingen maakte op café. (br.she)
De gouden schoenen en de bijpassende luxueuze accessoires.
Het bijzonder schoeisel bestaat uit puur goud en is bezet met meer
dan 2.000 diamanten, waardoor de kostprijs bijna oploopt tot 160.000
euro. Dit maakt de stiletto's tot het duurste schoeisel ooit.
Het ontwerp van de Britse juwelenontwerper Christopher Michael Shellis
is al meer dan vijf maanden te koop, maar geen enkele fashionista was al
bereid dit hoge bedrag ervoor neer te tellen. "Er werd al veel
informatie gevraagd en er werd al veel gepraat, maar er is nog niets
concreet uit de bus gekomen." Het modehuis 'House of Borgezie' creëerde
nog andere luxeaccessoires als een handtas van bijna 230.000 euro en een
handspiegeltje die passen bij het schoeisel.
Shellis werkte
drie jaar aan het ontwerp, ervaren goudsmeden maakten het schoeisel bij
temperaturen van meer dan 1.000 graden. "De bedoeling was om een uniek
juweel te ontwerpen dat je aan je voeten kan dragen. Dit is een schat
voor je voeten, want het schoeisel zal altijd even mooi blijven. Bij
aankoop krijg je een garantie van 1.000 jaar", prijst Shellis zijn
ontwerp aan.
Prada kan alvast van een succesvol lenteseizoen spreken, want de
voorjaarscollectie van het Italiaanse modehuis prijkt op maar liefst 48
verschillende covers. De kleurvolle strepen en bananenprints zijn aardig
op weg om de harten van fashionista's uit alle hoeken van de wereld te
veroveren.
Het modehuis neemt zo de fakkel van zustermerk Miu Miu over, die vorig
jaar alomtegenwoordig was op de tijdschriften van de populairste
modebladen. Oorspronkelijk ging het om 15 verschillende Prada-covers,
maar al snel steeg dat aantal tot maar liefst 48 exemplaren.
Zowel
Hollywoodsterren als topmodellen sierden de voorkant met de kleurrijke
Prada-designs. Amanda Seyfried deed dat voor het Britse magazine Elle,
Gisele Bündchen voor het Chinese Vogue en Abbie Cornisch voor het
Australische Harper's Bazaar.
De lentecollectie verscheen daarnaast op tal van andere de covers zoals die van Marie Claire, WSJ en Glam. (br.hln foto ap)
Vrouwen shoppen liever met moeder dan met vriendin
Vrouwen shoppen liever met moeder dan met vriendin
Als vrouwen eerlijk shoppingadvies behoeven, nemen ze graag moeder
mee. Shoppen met vriendinnen kan jaloezie, valse complimenten en extra
complexen opleveren, zo leert een nieuwe rondvraag.
Een rondvraag onder 2000 vrouwen, uitgevoerd door het Lakeside Shopping
Centre, geeft aan dat moeders eerlijker zijn in hun mening. Zij
vertellen oprecht als iets niet mooi staat of geven complimenten als het
mag gezien worden. 1 op 3 vrouwen neemt dan ook liever moeder dan
vriendin mee op shoppingjacht.
Ook
schijnt het winkelen productiever met moeder aan de arm. Vriendinnen
verspillen meer tijd met kletsen en roddelen, wat de concentratie en de
focus niet op het winkelen houdt.
Het
lijkt er trouwens sterk op dat de jaloeziereden onder vriendinnen niet
ongegrond is. 1 op 20 vrouwen geeft toe dat ze al eens aan een vriendin
vertelde dat een kledingstuk mooi stond, terwijl dat niet het geval was.
Reden? Ze wilde niet dat de vriendin er beter uitzag.
"Iedereen
wil de mening horen van iemand anders tijdens het winkelen", vertelt de
woordvoerster van het winkelcentrum. "Vertrouwen is daarbij zeer
belangrijk. Moeders zijn de betere keuze, net omdat ze voor hun dochters
de perfectie wensen".
Vlaamse vrouwen kunnen dit weekend erop los swishen
Vlaamse vrouwen kunnen dit weekend erop los swishen
In Antwerpen vindt dit weekend een nieuwe editie van het Swishing-event plaats. Het ideale moment voor modebewuste vrouwen om hun garderobe te verrijken met enkele nieuwe prachtstukken. En dat alles: voor geen cent extra.
Swishing ging van wal in het fashionable Londen. Daar had de groene meid Lucy Shea genoeg van al die geldklopperij door modehuizen. Haar idee? Kledij ruilen met andere vrouwen en tezelfdertijd een feestje bouwen: het concept swishing was geboren.
Een tweetal jaar geleden startte een Belgisch team met hetzelfde idee: vrouwen vermaken, hen de kans geven enkele unieke kledingstukken te scoren en tezelfdertijd van die, prachtige, miskoopjes af te geraken. Brussel, Antwerpen en Gent vormen de uitvalbasissen voor de events. Met op 17 april eentje in Antwerpen in het vizier belde She even met organisatrice Elina Koops. Kwaliteit
"We besteden erg veel belang aan de kwaliteit van de kledij. Zowel designstukken als alledaagse kledij kan de revue passeren. Maar het moet van een hoogstaande kwaliteit zijn. Om de ruil eerlijk te laten verlopen werken we met een puntensysteem. Breng je een Chaneljasje binnen? Dan krijg je 3 badges. Dat betekent dat je voor je jasje 3 andere kledingstukken kan scoren."
Maar swishing is meer dan enkel kledij ruilen. Tijdens het evenement wordt er ook gezellig wat gegeten en gedronken en krijg je de mogelijkheid om je door professionele visagistes en kapsters gratis en voor niets te laten opmaken. Bovendien wordt er een kleine modeshow georganiseerd waarin gerestylede items van de hand van afgestudeerde modestudente Kris Gorissen getoond worden.
Geïnteresseerden moeten snel zijn, want er zijn slechts 70 plaatsen beschikbaar. (br.she)
Onaanvaardbare reclame Miu Miu dan toch goedgekeurd
'Onaanvaardbare' reclame Miu Miu dan toch goedgekeurd
De Britse Advertising Standards Authority (dat is de Engelse Reclame
Code Comissie) ontving onlangs een reeks klachten over het graatmagere
model dat de lentecampagne van Miu Miu siert. Na een grondig onderzoek
besloot de instantie echter om de reclame niet te bannen. Een
verrassende beslissing volgens de Britten zo blijkt, want de Commissie
staat bekend om haar kordate optredens.
In de lentecampagne van het modemerk Miu Miu is het 23-jarige Poolse
model Kasia Struss te zien met een laag uitgesneden jurk. Haar magere
bovenlijf viel niet bepaald in goede aarde, want kort nadat ze campagne
gelanceerd werd, ontving de Commissie een resem klachten.
"Door make-up & licht" Volgens
de Advertising Standards Authority wordt het slanke lichaam van het
model benadrukt door make-up en lichteffecten, maar is Kasia zeker niet
te dun. Een woordvoerder van de ASA liet ondertussen weten dat ze geen
graten ziet in de campagne en dat de Commissie de reclame daarom niet
zal verbieden.
Kasia Struss werd op 16-jarige leeftijd ontdekt
als model en loopt sindsdien shows voor grote modehuizen zoals Versace,
Yves Saint Laurent en Diesel. (br.hln)
Het Italiaanse lederwarenmerk Bottega Veneta heeft een suggestief
filmpje gemaakt voor de nieuwe digitale campagne. Dat staat te lezen op
de website van Weekend Knack. De campagne staat in het teken van reizen.
In
de kortfilm 'Viaggio Notturno' dwalen het Nederlandse model Patricia
van der Vliet en de Amerikaan Terron Wood door het New Yorkse Setal
Hotel dat gevuld is met de nieuwste reisartikelen van Bottega Veneta. De
rest van het verhaal moet de kijker er maar bij verzinnen.
'Viaggio Notturno' werd geregisseerd door de Amerikaanse filmmaker en fotograaf Christian Weber.
Riley Keough blaast haar modellencarrière nieuw leven in. Nadat ze op 14-jarige leeftijd doorbrak als model voor Dolce&Gabbana, doet ze het op 21-jarige leeftijd opnieuw voor Lee's Jeans.
Riley heeft al wat grote namen op haar palmares staan. Naast D&G liep ze onder andere ook voor Victoria's Secret en was ze het uithangbord van een Dior-parfum en Mango. Nu doet de ster het opnieuw, zij het voor Lee's Jeans. (br.she)
Elizabeth Hurley stelt jouw ideale strandoutfit samen
Elizabeth Hurley stelt jouw ideale strandoutfit samen
Elizabeth Hurley heeft Maasmechelen Village als exclusieve locatie in
de Benelux gekozen voor de opening van haar Elizabeth Hurley Beach
pop-up boetiek, haar eerste eigen boetiek in de Benelux. Op 18 april
geeft ze in eigen persoon tips en tricks mee voor de strandmode van deze
zomer.
De Elizabeth Hurley Beach boetiek biedt een gamma aan van glamoureuze
zwem- en strandkledij. De collectie omvat betoverende bikini's, kaftans,
luxueuze accessoires en een kindercollectie van 2 tot 11 jaar oud.
De
Britse actrice en model zal de Elizabeth Hurley Beach boetiek in
Maasmechelen Village officieel openen op 18 april 2011 om 11u. Daarna
helpt ze de klanten graag persoonlijk verder. "Ik ben een enorme fan
van de Chic Outlet Shopping® Villages", zei Elizabeth toen ze het had
over de nakende openingen van haar Beach huts in de exclusieve shopping
Villages. "Ik hou van shoppen in Europa en heb mooie herinneringen aan
mijn eerdere bezoeken aan België. Ik kan amper wachten om mijn eerste
boetiek in Maasmechelen Village officieel te openen en ik kijk enorm
uit naar de dag van de opening waarop ik klanten zal bijstaan om hun
ideale strandoutfit samen te stellen en niet te vergeten om geld in te
zamelen voor de Breast Cancer Research Foundation," wist de ontwerpster
te vertellen.
Borstkanker Op de dag van de
officiële opening kunnen klanten eveneens een roze kaars met rozengeur
van Elizabeth Hurley Beach kopen ( 35). 25 procent van de opbrengst op
die dag wordt geschonken aan de Breast Cancer Research Foundation. (br.hln)
Bikkelharde strijd om rode zool: Louboutin daagt opnieuw copycat voor rechter
Bikkelharde strijd om rode zool: Louboutin daagt opnieuw copycat voor rechter
Het gaat er hard aan toe in het modewereldje. Nadat Christian
Louboutin concurrent Yves Saint Laurent voor de rechtbank sleepte, heeft
de ontwerper nu ook officieel de oorlog verklaard aan een nieuwe
copycat: Carmen Steffens.
Louboutin bond vorige week nog de strijd aan met Yves Saint Laurent, die
volgens de schoenengod zijn handelsmerk schaamteloos had overgenomen.
Maar nu moet ook het Braziliaanse schoenenmerk Carmen Steffens eraan
geloven.
"Niet dezelfde kleur" Steffens
ontkent dat het merk doelbewust te werk ging: "Het gaat niet om identiek
dezelfde rode kleur als het handelsmerk van Louboutin. Bovendien
brengen wij al sinds 1996 schoenzolen in verschillende kleuren,
inclusief rode exemplaren." Volgens Steffens hebben slechts 3 van de 250
paar schoenen uit de nieuwe collectie een rode zool.
Een paar dagen geleden zette het Braziliaanse schoenenmerk nochtans een artikel
op haar website waarin duidelijk een link werd gelegd tussen Carmen
Steffens en Christian Louboutin. Om de vergelijking wat kracht bij te
zetten, plaatste het Franse magazine ToutMa foto's uit de nieuwste
collectie van Steffens bij de rode pareltjes van de Franse schoenengod.
Iets waar de Braziliaan oorspronkelijk weinig problemen mee leek te
hebben. (br.hln)
Prinses Claire houdt van een besparing hier en daar. Zeker als het op kledij aankomt. Zo duikt de prinses regelmatig in de kleerkast van haar schoonmoeder, koningin Paola, om er vintagestukken uit te vissen.
Prinses Claire draagt regelmatig afdankertjes van koningin Paola. En ze doet dat niet alleen in haar dagdagelijkse leven. Ook als ze op officiële gelegenheden moet verschijnen, zoals het Te Deum, durft ze al eens een gerecycleerd pakje van de koningin te dragen.
"Helemaal niets mis mee", reageert hofleverancier Edouard Vermeulen van het modehuis Natan in een krant van Corelio. "De mode uit de jaren '60 is weer helemaal terug. Het oogt niet goedkoop wat Claire doet, maar net erg doordacht." (br.she)
Graatmager model wordt bodybuildster (dankzij Photoshop)
Graatmager model wordt bodybuildster (dankzij Photoshop)
Victoria's Secret houdt er een stel nonchalante photoshoppers op na:
vorige maand zagen we nog hoe een Angel een stuk dijbeen mistte, nu is
het graatmagere model Candice Swanepoel als een vervormde bodybuildster
te zien op de website van het lingeriemerk.
Op de foto is het Zuid-Afrikaanse model te zien met een opvallend
gespierde linkerschouder, die niet in proportie staat met de rest van
haar schriele lichaam. Ook de zee werd amateuristisch bewerkt, waardoor
het silhouet van Swanepoel mislukte airbrushlijnen vertoont.
Ingedeukte buik Eind
vorige maand kwam het superdunne lingeriemodel nog in opspraak nadat ze
tijdens een fotoshoot van Victoria's Secret er onrustwekkend mager
uitzag. Daar trok ze de aandacht met haar dunne benen, opvallende
kaaklijn en haar ingedeukte buik.
Eén van de Angels met een vervormd dijbeen.
Vorige week verscheen er
eveneens een Barbie-lookalike op de website van Newport News. Ook daar
gingen de photoshoppers van dienst net iets te vlijtig te werk: zo was
een model te zien met een veel te lange hals en uiterst dunne armen. (br.hln)
Je zou de kleurtjes eerder op je lippen of wangen verwachten, maar dankzij Scarlett Johansson en Fergie gaan nu steeds meer dames overstag voor de oranje oogschaduw.
Of hij erg flatterend staat, is nog maar de vraag, maar deze zomer kan je je ogen extra in de kijker plaatsen door oranje oogschaduw aan te brengen. Dat mag gaan van feloranje over mandarijnkleur tot donker brons als afwerking. (br.she)
We zien er graag goed uit, en dat doen we door onder andere de
modetrends op de voet te volgen. Fashionista's in hart en nieren kunnen
het beamen: wanneer mode een regelrechte passie wordt, kan een
shopverslaving serieus uit de hand lopen. Maar wanneer spreek je over
een rasechte fashion junkie? Dit zijn de 7 symptomen...
1. Merkkledij is helemaal jouw ding Te veel
aandacht schenken aan merken kan een bijzonder gevaarlijke bezigheid
zijn. Je geeft al snel meer geld uit dan je vooropgestelde budget. Niet
doen! In plaats van je van kop tot teen te hullen in haute couture,
combineer je beter dure stukken met goedkopere exemplaren.
2. Je gooit elk seizoen kleren weg Soms
is het broodnodig om je kleerkast op te ruimen. Gooi kledingstukken die
je niet draagt weg, maar hou het wel een beetje binnen de perken. Een
hele lentecollectie dumpen omdat de zomer voor de deur staat is niet
alleen zonde, maar ook weggegooid geld. Wat je dan wel kan doen? Doe de
afgedragen stukken weg en tover de overblijvers om tot een originele
outfit die mooi aansluit bij de nieuwe zomercollectie.
3. Je koopt dubbel Heb
je ooit overwogen om 2 identieke kledingstukken aan te schaffen? Zo ja,
dan is de kans groot dat je een fashion junkie bent. In plaats van
dezelfde jeans te kopen, kies je beter voor een broek die er compleet
anders uit ziet. Zo breng je meer variatie in je kleerkast waardoor je
de meest uiteenlopende outfits kunt samenstellen.
4. Je verandert voortdurend van stijl Madonna
en Lady Gaga zijn er niets tegen: jij verandert voortdurend van stijl.
Het maakt niet zozeer uit of je outfit bij je persoonlijkheid past, het
is eerder een kwestie van wat er op dat moment 'hot or not' is. Dat kan
niet alleen een tijdrovende bezigheid zijn, maar je moet er ook diep
voor in de buidel tasten. In plaats van je stijl na enkele maanden weer
te veranderen, ga je beter voor een look die bij je persoonlijkheid
past. Verwerk daarin een trendy jasje of een kleurrijk topje, maar zorg
ervoor dat je niet overdreven hip voor de dag komt. Dat heeft namelijk
een averechts effect waardoor je er eerder gekunsteld uitziet dan
modieus.
5. Kledij is jouw topprioriteit Neemt
je garderobe de grootste hap uit jouw budget? Dan is het oppassen
geblazen, want voor je het weet, werk je jezelf diep in de schulden. Je
kan gerust modebewust zijn zonder daar bakken geld aan uit te geven.
Maak daarom een lijstje van de belangrijkste uitgaven en hou je aan een
strikt budget waar je in geen geval over mag gaan.
6. Je herkent designerstukken al van ver Een
Marc Jacobs-handtas springt voor jou al vanop een kilometer afstand in
het oog. Ook wanneer je al 5 mojito's achterover hebt geslagen, haal je
er een shirt van Vivienne Westwood meteen uit. Herkenbaar? Dan ben je
zonder enige twijfel een doorwinterde fashion junkie.
7. Jouw stijlicoon beheerst jouw leven Fashionista's
hebben vaak een mode-icoon waar ze naar opkijken. Die inspireert hen
onder andere om nieuwe dingen uit te proberen. Soms barst die
bewondering uit haar voegen waardoor ze hun idolen gaan verafgoden. En
zeg nu zelf, wie wil er nu als een freaky fashion stalker bestempeld
worden?
Louboutin sleept 'copycat' Yves Saint Laurent voor de rechter
Louboutin sleept 'copycat' Yves Saint Laurent voor de rechter
Schoenengod Christian Louboutin heeft het Franse modehuis Yves Saint
Laurent aangeklaagd. Volgens Louboutin pikte YSL zijn handelsmerk: de
schoen met de wereldberoemde rode zool.
Fashionista's zijn er gek op: de torenhoge Louboutins met de rode zool.
Dat had ook YSL in de gaten en die wilde volgens Louboutin daarom een
graantje meepikken van het succes.
Yves Saint Laurent bracht
onlangs sandalen met een rode zool op de markt. De modellen liggen sinds
kort in bekende Amerikaanse warenhuisketens zoals Barney's, Saks Fifth
Avenue, Bergdorf Goodman, Nordstrom en Neiman Marcus.
Dat
was duidelijk niet naar de zin van Louboutin. Hij stapte deze week naar
een rechtbank in New York en eist nu dat zijn geduchte concurrent een
schadevergoeding van 1 miljoen dollar betaalt.
De rode zool werd
in 1992 het handelsmerk van Louboutin nadat hij een vrouwenzool
opsmukte met rode nagellak. De ontwerper is er naar eigen zeggen het
hart van in dat het Franse modehuis zijn stijl nu opeens klakkeloos
kopieert.
Dit seizoen komen de seventies weer tot leven. Ook je jeans zal dat
merken: de wijduitgelopen broeken worden weer massaal gespot, al mogen
ook volgende trends niet ontbreken in je kleerkast.
Niet dat de skinny jeans helemaal passé
is, maar toch duiken her en der meer flared broeken op. Een hoge taille
en uitlopende pijpen, gecombineerd met blokhakken is dé look van deze
zomer. Wie lang en slank is, staat er beeldig mee. Er zijn veel varaties
te vinden op het thema, van zeer uiteenlopende tot licht klokkende
pijpen.
Jeans op jeans was
absoluut not done, tot nu. Dit seizoen mag het onder en boven gedragen
worden. Ook de wassing hoort niet hetzelfde te zijn.
Een
jumpsuit maakt het helemaal deze lente. Waarom geen exemplaar in jeans
met stretch? Ook voor mannen lijkt de jeansoveral hot. Durf je niet,
kies je uit het ruime aanbod jeans met afhangende bretels.
Een
spijkerbroek mag nog strak ogen, maar dan liefst met korte pijpen. De
korte variant is een must-have in je garderobe. Onder een kort exemplaar
ogen ballerina's perfect.
Waarom
zou je enkel opteren voor een blauw, witte of zwarte jeans? Deze lente
knallen de kleuren. Een jeans in kobalblauw, knalroze, lichtgeel of
mintgroen laten de zon meteen stralen. (br.hln)
Bijna failliete American Apparal lanceert jeanscollectie
Bijna failliete American Apparal lanceert jeanscollectie
American Apparal staat op het uiterste randje van een faillissement, maar eigenaar Dov Charney blijft erin geloven. Hij lanceert zelfs een nieuwe jeanscollectie.
Eind april is het definitief gedaan met American Apparel. Als er dan geen kapitaal in het bedrijf vloeit, wordt de stekker eruit getrokken. Zorgen genoeg voor eigenaar Dov Charney zou je denken, maar die houdt het hoofd koel. Volgens hem gaat een nieuwe jeanscollectie het tij doen keren en het merk uit het slop halen.
De jeanscollectie bestaat uit 2 modellen: een smalle, toelopende jeans en een kort spijkershortje. Voor een jeans betaal je ongeveer 80 dollar. "Jeans is een tijdloze klassieker. Geen enkel merk heeft zoveel basics als American Apparal", laat Charney weten. (br.she)
Boek en tentoonstelling voor sm-koning Alexander McQueen
Boek en tentoonstelling voor sm-koning Alexander McQueen
Het Metropolitan Museum of Art in New York brengt binnenkort een
tentoonstelling en boek over de ontwerper Alexander McQueen. Het enfant
terrible van de modewereld beroofde zichzelf ruim een jaar geleden van
het leven. De mode-industrie verloor hierdoor één van haar grootste
talenten.
De tentoonstelling en het boek 'Savage Beauty' brengt een ode aan de
designer en laat daarom de meest bekende en excentrieke stukken uit
McQueens ontwerpen passeren. In het boek staat eveneens een uitgebreid
interview met McQueens beste vriendin Sarah Burton. Na de dood van haar
boezemvriend zette zij het label verder.
Op
de catwalk paradeerden zijn modellen geregeld in outfits die doordrenkt
waren met verwijzingen naar onder andere bondage. Hun handen werden
vaak samengebonden door kledij en hun gezicht werd vaak bedekt met
maskers. Ook de fetisjistische schoenen krijgen een speciale vermelding
in het boek. McQueens flamboyante stijl werd gekenmerkt door levendige
kleuren, frivole stoffen en torenhoge hakken.
Daarnaast
mag ook zijn meest controversiële collectie aller tijden niet
ontbreken: 'Highland Rape'. Het pronkstuk uit de collectie is een jurk
waaruit als het ware een tampon lijkt te bengelen, maar wanneer je goed
kijkt, zie je dat het echter om een horlogeketting gaat.
'Savage Beauty' kan je vanaf 4 mei in The Big Apple gaan bezichtigen. Het boek is vanaf 31 mei te koop.
Deze zomer keren we met zijn allen terug naar de jaren '90. De tijd dat broekrokken nog hip waren en door jong en oud gedragen werden. Maar hoe draag je zo'n vreemd kledingstuk nu best anno 2011?
Draag de broekrok altijd met een vestje in dezelfde kleur. Zorg er daarenboven voor dat het vestje gekleed is. Zo creëer je een nonchalante, stijlvolle look.
Kies voor een topje of vestje waarbij niet al je lichaamsdelen volledig bedekt zijn. Door voor blote armen of rug te kiezen, zorg je ervoor dat je slanker staat met je ensemble.
Een paar hoge schoenen is onontbeerlijk om de look compleet te maken. Zo wordt je broekroklook van strandtoerist omgetoverd tot chique kantoorbabe. (br.she)
Dit is de 11-jarige die Heidi Klum en Miley Cyrus kleedt
Dit is de 11-jarige die Heidi Klum en Miley Cyrus kleedt
Ze kleedde in het verleden al de hipste sterren zoals Miley Cyrus,
Kelly Osbourne en Heidi Klum, maar Cecilia Cassini pakt het binnenkort
nog wat grootser aan: volgens de geruchten krijgt de 11-jarige
modeontwerpster weldra haar eigen realityshow.
De piepjonge dame uit het Californische Encino maakte al op 10-jarige
leeftijd furore als de jongste fashion designer in de Verenigde Staten.
Haar kledingcollectie ligt sinds 2009 in de rekken van de exclusieve
winkel van Fred Segal in Santa Monica. Op anderhalf jaar tijd vlogen er
maar liefst 500 kledingstukken over de toonbank.
Cassini
is duidelijk een bezig bijtje, want ze ontwerpt haar collectie wanneer
ze even geen huiswerk hoeft te maken. Fraai versierde T-shirts kosten 20
euro, terwijl je voor een frivool cocktailjurkje al snel zo'n 100 euro
neertelt.
"Designers ontwerpen vaak saaie kleding voor kinderen
omdat ze ervan uitgaan dat we geen uitgesproken smaak hebben. Daarom
creëer ik ultramoderne outfits voor modebewuste kids. Ik weet precies
wat meisjes van mijn leeftijd willen dragen." aldus Cassini.
Of
ze te jong is om een modeontwerpster te zijn? "Ik heb er altijd al van
gedroomd om tot een succesvolle designer uit te groeien, en waarom zou
je in hemelsnaam moeten wachten om die te realiseren? Ik zou graag een
voorbeeld willen zijn voor mijn leeftijdsgenoten." vertelde de tiener
onlangs in een interview met Maximo TV.
Bovendien
is Cassini dol op Lady Gaga: "Ik hoop dat ik ooit de kans krijg om een
outfit voor Lady Gaga te ontwerpen. Ik weet zelfs precies hoe die jurk
er uit zal zien: het zal om een bonte mix gaan van plastic, pailletten,
veren en nep-bont. Het geheel werk ik tot slot af met een gigantische
strik." Op en top Gaga dus.
Modeblad WWD pakte uit met het nieuws
over de eigen realityreeks, maar laat weten dat er nog steeds druk
onderhandeld wordt en er voorlopig nog niets uit officiële hoek werd
bevestigd.
Modeontwerpster Kaat Tilley heeft een unieke regenponcho ontworpen.
Het kledingstuk kan aan twee kanten worden gedragen als poncho, maar ook
als rok. Bovendien heeft de poncho een functie als picknickdeken, zodat
hij ook bij mooi weer zijn nut heeft. Wie de poncho wil, moet van 7 mei
tot 11 juni deelnemen aan de fietscampagne Met Belgerinkel naar de
Winkel.
In haar eigen gevoelsstijl en refererend aan de sprookjeswereld van
Roodkapje en Sneeuwwitje creëerde Tilley een ontwerp gebaseerd op twee
van haar schilderijen. De productie van de poncho ligt opnieuw in handen
van het Nederlandse Basil, producent van stijlvolle fietsaccessoires.
De
Belgerinkel-poncho multifunctioneel. Hij is langs twee kanten te dragen
en kan daarnaast ook als lange rok worden gedragen. En omdat de tiende
editie van Met Belgerinkel naar de Winkel dit jaar volledig in het teken
van de liefde staat, kreeg de poncho ook heel doelbewust een functie
als picknickdeken.
Door al fietsend
boodschappen te doen, verzamel je bij de deelnemende handelaars zeven
stempels op je spaarkaart en kan je de picknickponcho bestellen voor 25
euro.
Met Belgerinkel naar de Winkel is een initiatief van Bond
Beter Leefmilieu, Unizo en de Christelijke Mutualiteit. De campagne
moedigt het brede publiek aan om zijn dagelijkse boodschappen met de
fiets te doen in plaats van met de auto. Op die manier draagt elke
fietsende klant bij aan meer zuurstof in de gemeente, veiligere wegen en
een bloeiende middenstand. (br.hln)
Fans van Miu Miu moeten niet langer naar Londen of Parijs afzakken voor hun aankopen te doen. Het kleine zusje van het modehuis Prada gaat namelijk online.
Toegegeven: het is niet voor ieders budget. Maar degenen die het kunnen betalen, lopen wel altijd trendy en glamoureus rond in de kledij, schoenen en met de accessoires van MiuMiu. Vind je de drempel om zo'n flagshipstore binnen te stappen toch te groot? Dan heeft het modehuis goed nieuws voor je, want Miu Miu gaat online. Volgens het merk zelf zal er online het grootst mogelijke aanbod te verkrijgen zijn.(br.vandaag.be - foto Photonews)
Zou je Chanel nr 5 inruilen voor een parfum dat naar thee ruikt? De
Britse theefabrikant Tetley hoopt van wel en brengt voor het eerst een
geurtje uit op basis van thee, Le Brew genaamd.
Britten zijn dol op thee. Zo dol dat de nationale drank vereeuwigd wordt
in een parfumflesje. Een vers gebrouwen kopje thee prijkt zelfs op de
vierde plaats in de lijst van topgeuren. Op de eerste plaats staat vers
brood, gevolgd door gemaaid gras, schone was en thee. Andere top 10
geuren betreffen koffie, barbecue, benzine, chocolade, taarten en nieuwe
boeken.
Prijs Wie zich met de zoete geur van
thee wil besprenkelen, kan voorlopig enkel in Engeland terecht.
Kostprijs bedraagt ginds ongeveer 17 euro per flesje, wat een pak
goedkoper is dan onze Chanelfles.
De voormalige spionne Anna Chapman die door Amerika geruild is met
Rusland, zet haar eerste stappen in de modewereld. Zo werd ze gespot op
de catwalk tijdens de Fashion Week in Moskou met een echt geweer in de
hand.
Met een knipoog naar haar verleden houdt ze het mannelijk model, Dima
Bilan onder bedwang. Haar act lokte meteen heel wat controverse uit.
Critici vinden het ongepast en er ver over dat een geweer, zelfs een
ongeladen, tegen iemands keel wordt gehouden.
Pech dat haar carrière in de 007-wereld niet goed verlopen is, want of haar juiste roeping als model wel gevonden is?
Modellen hebben doorgaans dan wel de perfecte maten, vaak vinden
modemerken hen nog niet dun genoeg. Photoshoppers tonen zich dan van hun
creatieve kant en bewerken de lichamen zodanig dat de modellen mager
genoeg zijn om op de cover van een tijdschrift te verschijnen. Maar soms
loopt het ook helemaal mis, zoals bij deze dame...
Op de website van Newport News is een model te zien met een wel erg
opvallend lichaam. Dat de photoshopper van dienst wel erg vlijtig te
werk is gegaan, is overduidelijk. De hals van het model is niet alleen
veel te lang en te breed, hij staat bovendien ook niet in verhouding met
de rest van haar lichaam. Ook haar armen ogen bijzonder dun en
overdreven lang, waardoor de foto nog maar weinig geloofwaardig is en
vooral onnatuurlijk overkomt.
Dergelijke
blunders zijn vooral te wijten aan onoplettendheid en slordigheid. Maar
het gephotoshopte lijf van Demi Moore slaat werkelijk alles. De actrice
prijkte in 2009 op de cover van W-Magazine, maar miste tegelijkertijd
een stuk heup. Al snel bleek dat niet enkel haar heup weg was getoverd,
maar haar hele lichaam. Haar lijf zou namelijk vervangen zijn door dat
van Victoria's Secret-model Anja Rubik. Toch bleven zowel Demi als het
tijdschrift de geruchten ontkennen.
Toch hoeven modellen zich
niet altijd van hun magerste kant te laten zien. In Groot-Brittannië
werd het graatmagere Poolse model Kamilla Wladyka met Photoshop dikker
gemaakt om er gezonder uit te zien. Zij had volgens het tijdschrift
Healthy een mooi snoetje, maar haar lichaam zag er te dun en ongezond
uit voor hun cover.
Deze blog stelde een lijstje samen van de belachelijkste Photoshop-blunders in tijdschriften. (br.hln)
1 op 4 vrouwen heeft nog nooit haar behamaat laten opmeten, zo blijkt
uit een recente enquête. 70 procent van alle vrouwen loopt daardoor met
de verkeerde beha rond. Een regelmatige check-up van de
lingeriegarderobe is echter onontbeerlijk want ook uw boezem durft al
eens te wijzigen. Enkele tips om de juiste behamaat te vinden.
1. Neem zelf niet je maat. Elke winkel beschikt over gediplomeerde
verkoopsters die perfect weten welke beha best bij je past. Het verschil
tussen een A,B,C cup is vaak miniem en scheelt vaak enkele centimeters.
Om te vermijden dat er een maatje te klein of te groot wordt genomen,
is het belangrijk dat de maat wordt genomen door professionele handen.
2.
Eens gekend, moet je niet denken dat die behamaat ongewijzigd blijft.
Door meer of minder te sporten, na een zwangerschap, dieet of na extra
feestkilootjes, veranderen vooral de borsten. Bij ieder bezoek aan een
lingeriespeciaalzaak, laat je beter de maat nemen.
3. Heb je
een mooie beha gevonden? Pas hem altijd en beweeg ermee. Waarom? Borsten
bewegen en als je stilstaat, kan je niet met zekerheid vertellen of die
wel goed zit. Bij een goed zittende beha bewegen de borsten niet.
Wandel enkele stappen, draai eens van links naar rechts, buig voorover,
ga zitten en sta weer recht. Blijven je boezem mooi zitten, mag je
gerust zijn.
Al jaren wordt gefluisterd dat verticale strepen slanker en groter
maken. Deze stylingtip blijkt niet te werken. Het omgekeerd is zelfs
waar, zo toont nieuw onderzoek aan de universiteit van New York aan.
Bij de studie kregen vrijwilligers zowel verticale als horizontale
strepen aangemeten. Na beoordeling welke het meest flatteren, bleek de
horizontale streep de favoriet. Volgens de onderzoekers blokkeren
verticale strepen het algemene zicht. Dat maakt drukker wat ervoor zorgt
dat je er dikker uitziet. Horizontale strepen geven rust en bezorgen
een meer evenwichtige indruk.
Voor
wie deze zomer de streepjestrend wil uitproberen: kies streepjes die
allemaal even breed ogen. Dat flatteert meer dan enkel dikke banden over
het lichaam.
Door een bekend merk te dragen, lijk je rijker, verdien je meer
respect en lukt het makkelijker een betere job binnen te rijven.
Onderzoek, uitgevoerd aan de universiteit van Tilburg, toont dat aan.
Vrouwen met merkkleding van Lacoste en Tommy Hilfiger, werden op straat
gestuurd met de vraag geld te ronselen voor het goede doel. In
vergelijking met hun collega's zonder merkoutfit, kregen ze dubbel
zoveel geld toegestopt. Bij een ander onderzoek schenen mannen met
merkkleding beter te overtuigen op de sollicitatiemarkt. Niet alleen
kregen ze de job, maar ook een hoger salaris te pakken.
Kwaliteit Volgens
de onderzoekers Rob Nelissen en Marijn Meijers tonen de resultaten aan
dat de mens er nog altijd niet in slaagt om verder dan de oppervlakte te
kijken. Schijnbaar worden we nog altijd meegezogen door de reclame van
designermerken. "Vergelijk het met de pauw met de mooiste veren die het
vrouwtje krijgt. Merkkleding geeft aan mensen het signaal van kwaliteit.
Enkel de besten kunnen het zich permitteren".
De studie wordt binnenkort neergepend in het wetenschappelijk tijdschrift 'Evolution and Human Behavior' (br.hln)
De retro jeans is weer helemaal terug van weggeweest. Deze lente ga
jij helemaal in Studio 54-stijl boho beauty Farah Fawcett achterna.
Claudia Schiffer, Zoe Saldana en Mila Kunis zetten alvast de trend.
De Seventies revival hebben we grotendeels te danken aan topontwerpers
zoals Marc Jabos, Derek Lam en Gucci die elk op hun beurt een scheutje
flower power op de catwalk toevoegden.
Je hoeft er trouwens
helemaal niet als een mislukte hippie uit te zien om hip te zijn: laat
de opvallende tie-dye shirts achterwege en laat de bloemenshirts en de
retrojeans met wijde pijpen hun werk doen.
Weinig poeha Deze
lente en de komende zomer zijn flower power (maar vermijd tie-dye!)
tanktops, t-shirts en truien aan de orde. Daar kan je dan ook echt alle
kanten mee uit: kies voor exemplaren zonder al te veel poeha of draag
een kledingstuk in een gedurfd flashy kleurtje. Fleurig of niet, dit
seizoen scoor je gegarandeerd met een retrobloesje.
Mila Kunis
zag er onlangs oogverblindend uit op de rode loper in New York. Zij
straalde in een wit broekpak, inclusief getailleerde broek met wijde
pijpen. Maar ook Heidi Klum laat de trend niet aan haar voorbij gaan en
kiest voor een hippe retrojeans en plateauzolen.
Durf je jezelf
aan een Seventies-outfit te wagen? Combineer dan een opvallend
kledingstuk met een ietwat neutraal t-shirt of met sobere accessoires,
maar ga niet over the top door voor elk kledingstuk schreeuwerige
kleuren uit te kiezen. (br.hln)
De Franse groep van luxeartikelen Hermès heeft aangekondigd dat het
zijn participatie van 45 procent in het modehuis Jean-Paul Gaultier van
de hand wil doen. Hermès werd al benaderd door geïnteresseerde kopers en
er zijn onderhandelingen opgestart.
Volgens de Franse zakenkrant Les Echos wil het modehuis van Jean-Paul
Gaultier kapitaal aantrekken om zijn ontwikkeling te financieren.
Overnemers Nog
volgens die krant zijn er meerdere kandidaten om het modehuis over te
nemen. De Franse financiële groep Aforge Finance heeft een mandaat
gekregen voor een 'reflectieopdracht over de strategische
ontwikkelingen'. Schattingen van de waarde van Jean-Paul Gaultier
lopen sterk uiteen, gaande van enkele tientallen miljoenen dollar tot
honderden miljoenen.
Designer Jean-Paul Gaultier is verbonden
met Hermès sinds 1999, toen dat laatste bedrijf 23 miljoen dollar (16,2
miljoen euro) neerlegde voor een participatie van 35 procent. Later werd
die verhoogd tot 45 procent.
Vraag stijladvies aan je vrienden via Twitter-spiegel
Vraag stijladvies aan je vrienden via 'Twitter-spiegel'
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Voor degenen die graag alleen winkelen: vanaf nu kunnen de
thuisblijvers dankzij de 'Tweet Mirror' jou vanuit hun luie zetel
stijladvies geven. Het hoogtechnologische toestel werd vandaag
neergepoot in winkelcentrum Westfield in Londen.
De spiegel werkt als volgt: je past een kledingstuk, je neemt vervolgens
een foto met het cameraatje aan de voorzijde van de Twitter-spiegel en
stuurt hem daarna door naar je vrienden. Zij kunnen je dan via Twitter
of Facebook laten weten wat ze van jouw outfit vinden.
Polaroid "Eén
van onze ingenieurs zag hoe zijn vrouw tijdens het winkelen
Polaroidfoto's nam in het pashokje. Zo kon ze haar nieuwste aanwinsten
diezelfde dag nog aan haar vriendinnen laten zien. Niet lang daarna kwam
hij op het idee om een Twitter-spiegel te ontwikkelen. " zegt Kevin
Trafford van Nedap, het Nederlandse bedrijf achter het technologische
snufje.
De spiegel staat al sinds vorig jaar in verschillende WE-filialen in Nederland, maar doet nu dus ook haar intrede over de plas.
In onderstaand promofilmpje zie je meteen hoe het fashiongadget werkt.