Louboutin sleept 'copycat' Yves Saint Laurent voor de rechter
Louboutin sleept 'copycat' Yves Saint Laurent voor de rechter
Schoenengod Christian Louboutin heeft het Franse modehuis Yves Saint
Laurent aangeklaagd. Volgens Louboutin pikte YSL zijn handelsmerk: de
schoen met de wereldberoemde rode zool.
Fashionista's zijn er gek op: de torenhoge Louboutins met de rode zool.
Dat had ook YSL in de gaten en die wilde volgens Louboutin daarom een
graantje meepikken van het succes.
Yves Saint Laurent bracht
onlangs sandalen met een rode zool op de markt. De modellen liggen sinds
kort in bekende Amerikaanse warenhuisketens zoals Barney's, Saks Fifth
Avenue, Bergdorf Goodman, Nordstrom en Neiman Marcus.
Dat
was duidelijk niet naar de zin van Louboutin. Hij stapte deze week naar
een rechtbank in New York en eist nu dat zijn geduchte concurrent een
schadevergoeding van 1 miljoen dollar betaalt.
De rode zool werd
in 1992 het handelsmerk van Louboutin nadat hij een vrouwenzool
opsmukte met rode nagellak. De ontwerper is er naar eigen zeggen het
hart van in dat het Franse modehuis zijn stijl nu opeens klakkeloos
kopieert.
Dit seizoen komen de seventies weer tot leven. Ook je jeans zal dat
merken: de wijduitgelopen broeken worden weer massaal gespot, al mogen
ook volgende trends niet ontbreken in je kleerkast.
Niet dat de skinny jeans helemaal passé
is, maar toch duiken her en der meer flared broeken op. Een hoge taille
en uitlopende pijpen, gecombineerd met blokhakken is dé look van deze
zomer. Wie lang en slank is, staat er beeldig mee. Er zijn veel varaties
te vinden op het thema, van zeer uiteenlopende tot licht klokkende
pijpen.
Jeans op jeans was
absoluut not done, tot nu. Dit seizoen mag het onder en boven gedragen
worden. Ook de wassing hoort niet hetzelfde te zijn.
Een
jumpsuit maakt het helemaal deze lente. Waarom geen exemplaar in jeans
met stretch? Ook voor mannen lijkt de jeansoveral hot. Durf je niet,
kies je uit het ruime aanbod jeans met afhangende bretels.
Een
spijkerbroek mag nog strak ogen, maar dan liefst met korte pijpen. De
korte variant is een must-have in je garderobe. Onder een kort exemplaar
ogen ballerina's perfect.
Waarom
zou je enkel opteren voor een blauw, witte of zwarte jeans? Deze lente
knallen de kleuren. Een jeans in kobalblauw, knalroze, lichtgeel of
mintgroen laten de zon meteen stralen. (br.hln)
Bijna failliete American Apparal lanceert jeanscollectie
Bijna failliete American Apparal lanceert jeanscollectie
American Apparal staat op het uiterste randje van een faillissement, maar eigenaar Dov Charney blijft erin geloven. Hij lanceert zelfs een nieuwe jeanscollectie.
Eind april is het definitief gedaan met American Apparel. Als er dan geen kapitaal in het bedrijf vloeit, wordt de stekker eruit getrokken. Zorgen genoeg voor eigenaar Dov Charney zou je denken, maar die houdt het hoofd koel. Volgens hem gaat een nieuwe jeanscollectie het tij doen keren en het merk uit het slop halen.
De jeanscollectie bestaat uit 2 modellen: een smalle, toelopende jeans en een kort spijkershortje. Voor een jeans betaal je ongeveer 80 dollar. "Jeans is een tijdloze klassieker. Geen enkel merk heeft zoveel basics als American Apparal", laat Charney weten. (br.she)
Boek en tentoonstelling voor sm-koning Alexander McQueen
Boek en tentoonstelling voor sm-koning Alexander McQueen
Het Metropolitan Museum of Art in New York brengt binnenkort een
tentoonstelling en boek over de ontwerper Alexander McQueen. Het enfant
terrible van de modewereld beroofde zichzelf ruim een jaar geleden van
het leven. De mode-industrie verloor hierdoor één van haar grootste
talenten.
De tentoonstelling en het boek 'Savage Beauty' brengt een ode aan de
designer en laat daarom de meest bekende en excentrieke stukken uit
McQueens ontwerpen passeren. In het boek staat eveneens een uitgebreid
interview met McQueens beste vriendin Sarah Burton. Na de dood van haar
boezemvriend zette zij het label verder.
Op
de catwalk paradeerden zijn modellen geregeld in outfits die doordrenkt
waren met verwijzingen naar onder andere bondage. Hun handen werden
vaak samengebonden door kledij en hun gezicht werd vaak bedekt met
maskers. Ook de fetisjistische schoenen krijgen een speciale vermelding
in het boek. McQueens flamboyante stijl werd gekenmerkt door levendige
kleuren, frivole stoffen en torenhoge hakken.
Daarnaast
mag ook zijn meest controversiële collectie aller tijden niet
ontbreken: 'Highland Rape'. Het pronkstuk uit de collectie is een jurk
waaruit als het ware een tampon lijkt te bengelen, maar wanneer je goed
kijkt, zie je dat het echter om een horlogeketting gaat.
'Savage Beauty' kan je vanaf 4 mei in The Big Apple gaan bezichtigen. Het boek is vanaf 31 mei te koop.
Deze zomer keren we met zijn allen terug naar de jaren '90. De tijd dat broekrokken nog hip waren en door jong en oud gedragen werden. Maar hoe draag je zo'n vreemd kledingstuk nu best anno 2011?
Draag de broekrok altijd met een vestje in dezelfde kleur. Zorg er daarenboven voor dat het vestje gekleed is. Zo creëer je een nonchalante, stijlvolle look.
Kies voor een topje of vestje waarbij niet al je lichaamsdelen volledig bedekt zijn. Door voor blote armen of rug te kiezen, zorg je ervoor dat je slanker staat met je ensemble.
Een paar hoge schoenen is onontbeerlijk om de look compleet te maken. Zo wordt je broekroklook van strandtoerist omgetoverd tot chique kantoorbabe. (br.she)
Dit is de 11-jarige die Heidi Klum en Miley Cyrus kleedt
Dit is de 11-jarige die Heidi Klum en Miley Cyrus kleedt
Ze kleedde in het verleden al de hipste sterren zoals Miley Cyrus,
Kelly Osbourne en Heidi Klum, maar Cecilia Cassini pakt het binnenkort
nog wat grootser aan: volgens de geruchten krijgt de 11-jarige
modeontwerpster weldra haar eigen realityshow.
De piepjonge dame uit het Californische Encino maakte al op 10-jarige
leeftijd furore als de jongste fashion designer in de Verenigde Staten.
Haar kledingcollectie ligt sinds 2009 in de rekken van de exclusieve
winkel van Fred Segal in Santa Monica. Op anderhalf jaar tijd vlogen er
maar liefst 500 kledingstukken over de toonbank.
Cassini
is duidelijk een bezig bijtje, want ze ontwerpt haar collectie wanneer
ze even geen huiswerk hoeft te maken. Fraai versierde T-shirts kosten 20
euro, terwijl je voor een frivool cocktailjurkje al snel zo'n 100 euro
neertelt.
"Designers ontwerpen vaak saaie kleding voor kinderen
omdat ze ervan uitgaan dat we geen uitgesproken smaak hebben. Daarom
creëer ik ultramoderne outfits voor modebewuste kids. Ik weet precies
wat meisjes van mijn leeftijd willen dragen." aldus Cassini.
Of
ze te jong is om een modeontwerpster te zijn? "Ik heb er altijd al van
gedroomd om tot een succesvolle designer uit te groeien, en waarom zou
je in hemelsnaam moeten wachten om die te realiseren? Ik zou graag een
voorbeeld willen zijn voor mijn leeftijdsgenoten." vertelde de tiener
onlangs in een interview met Maximo TV.
Bovendien
is Cassini dol op Lady Gaga: "Ik hoop dat ik ooit de kans krijg om een
outfit voor Lady Gaga te ontwerpen. Ik weet zelfs precies hoe die jurk
er uit zal zien: het zal om een bonte mix gaan van plastic, pailletten,
veren en nep-bont. Het geheel werk ik tot slot af met een gigantische
strik." Op en top Gaga dus.
Modeblad WWD pakte uit met het nieuws
over de eigen realityreeks, maar laat weten dat er nog steeds druk
onderhandeld wordt en er voorlopig nog niets uit officiële hoek werd
bevestigd.
Modeontwerpster Kaat Tilley heeft een unieke regenponcho ontworpen.
Het kledingstuk kan aan twee kanten worden gedragen als poncho, maar ook
als rok. Bovendien heeft de poncho een functie als picknickdeken, zodat
hij ook bij mooi weer zijn nut heeft. Wie de poncho wil, moet van 7 mei
tot 11 juni deelnemen aan de fietscampagne Met Belgerinkel naar de
Winkel.
In haar eigen gevoelsstijl en refererend aan de sprookjeswereld van
Roodkapje en Sneeuwwitje creëerde Tilley een ontwerp gebaseerd op twee
van haar schilderijen. De productie van de poncho ligt opnieuw in handen
van het Nederlandse Basil, producent van stijlvolle fietsaccessoires.
De
Belgerinkel-poncho multifunctioneel. Hij is langs twee kanten te dragen
en kan daarnaast ook als lange rok worden gedragen. En omdat de tiende
editie van Met Belgerinkel naar de Winkel dit jaar volledig in het teken
van de liefde staat, kreeg de poncho ook heel doelbewust een functie
als picknickdeken.
Door al fietsend
boodschappen te doen, verzamel je bij de deelnemende handelaars zeven
stempels op je spaarkaart en kan je de picknickponcho bestellen voor 25
euro.
Met Belgerinkel naar de Winkel is een initiatief van Bond
Beter Leefmilieu, Unizo en de Christelijke Mutualiteit. De campagne
moedigt het brede publiek aan om zijn dagelijkse boodschappen met de
fiets te doen in plaats van met de auto. Op die manier draagt elke
fietsende klant bij aan meer zuurstof in de gemeente, veiligere wegen en
een bloeiende middenstand. (br.hln)
Fans van Miu Miu moeten niet langer naar Londen of Parijs afzakken voor hun aankopen te doen. Het kleine zusje van het modehuis Prada gaat namelijk online.
Toegegeven: het is niet voor ieders budget. Maar degenen die het kunnen betalen, lopen wel altijd trendy en glamoureus rond in de kledij, schoenen en met de accessoires van MiuMiu. Vind je de drempel om zo'n flagshipstore binnen te stappen toch te groot? Dan heeft het modehuis goed nieuws voor je, want Miu Miu gaat online. Volgens het merk zelf zal er online het grootst mogelijke aanbod te verkrijgen zijn.(br.vandaag.be - foto Photonews)
Zou je Chanel nr 5 inruilen voor een parfum dat naar thee ruikt? De
Britse theefabrikant Tetley hoopt van wel en brengt voor het eerst een
geurtje uit op basis van thee, Le Brew genaamd.
Britten zijn dol op thee. Zo dol dat de nationale drank vereeuwigd wordt
in een parfumflesje. Een vers gebrouwen kopje thee prijkt zelfs op de
vierde plaats in de lijst van topgeuren. Op de eerste plaats staat vers
brood, gevolgd door gemaaid gras, schone was en thee. Andere top 10
geuren betreffen koffie, barbecue, benzine, chocolade, taarten en nieuwe
boeken.
Prijs Wie zich met de zoete geur van
thee wil besprenkelen, kan voorlopig enkel in Engeland terecht.
Kostprijs bedraagt ginds ongeveer 17 euro per flesje, wat een pak
goedkoper is dan onze Chanelfles.
De voormalige spionne Anna Chapman die door Amerika geruild is met
Rusland, zet haar eerste stappen in de modewereld. Zo werd ze gespot op
de catwalk tijdens de Fashion Week in Moskou met een echt geweer in de
hand.
Met een knipoog naar haar verleden houdt ze het mannelijk model, Dima
Bilan onder bedwang. Haar act lokte meteen heel wat controverse uit.
Critici vinden het ongepast en er ver over dat een geweer, zelfs een
ongeladen, tegen iemands keel wordt gehouden.
Pech dat haar carrière in de 007-wereld niet goed verlopen is, want of haar juiste roeping als model wel gevonden is?
Modellen hebben doorgaans dan wel de perfecte maten, vaak vinden
modemerken hen nog niet dun genoeg. Photoshoppers tonen zich dan van hun
creatieve kant en bewerken de lichamen zodanig dat de modellen mager
genoeg zijn om op de cover van een tijdschrift te verschijnen. Maar soms
loopt het ook helemaal mis, zoals bij deze dame...
Op de website van Newport News is een model te zien met een wel erg
opvallend lichaam. Dat de photoshopper van dienst wel erg vlijtig te
werk is gegaan, is overduidelijk. De hals van het model is niet alleen
veel te lang en te breed, hij staat bovendien ook niet in verhouding met
de rest van haar lichaam. Ook haar armen ogen bijzonder dun en
overdreven lang, waardoor de foto nog maar weinig geloofwaardig is en
vooral onnatuurlijk overkomt.
Dergelijke
blunders zijn vooral te wijten aan onoplettendheid en slordigheid. Maar
het gephotoshopte lijf van Demi Moore slaat werkelijk alles. De actrice
prijkte in 2009 op de cover van W-Magazine, maar miste tegelijkertijd
een stuk heup. Al snel bleek dat niet enkel haar heup weg was getoverd,
maar haar hele lichaam. Haar lijf zou namelijk vervangen zijn door dat
van Victoria's Secret-model Anja Rubik. Toch bleven zowel Demi als het
tijdschrift de geruchten ontkennen.
Toch hoeven modellen zich
niet altijd van hun magerste kant te laten zien. In Groot-Brittannië
werd het graatmagere Poolse model Kamilla Wladyka met Photoshop dikker
gemaakt om er gezonder uit te zien. Zij had volgens het tijdschrift
Healthy een mooi snoetje, maar haar lichaam zag er te dun en ongezond
uit voor hun cover.
Deze blog stelde een lijstje samen van de belachelijkste Photoshop-blunders in tijdschriften. (br.hln)
1 op 4 vrouwen heeft nog nooit haar behamaat laten opmeten, zo blijkt
uit een recente enquête. 70 procent van alle vrouwen loopt daardoor met
de verkeerde beha rond. Een regelmatige check-up van de
lingeriegarderobe is echter onontbeerlijk want ook uw boezem durft al
eens te wijzigen. Enkele tips om de juiste behamaat te vinden.
1. Neem zelf niet je maat. Elke winkel beschikt over gediplomeerde
verkoopsters die perfect weten welke beha best bij je past. Het verschil
tussen een A,B,C cup is vaak miniem en scheelt vaak enkele centimeters.
Om te vermijden dat er een maatje te klein of te groot wordt genomen,
is het belangrijk dat de maat wordt genomen door professionele handen.
2.
Eens gekend, moet je niet denken dat die behamaat ongewijzigd blijft.
Door meer of minder te sporten, na een zwangerschap, dieet of na extra
feestkilootjes, veranderen vooral de borsten. Bij ieder bezoek aan een
lingeriespeciaalzaak, laat je beter de maat nemen.
3. Heb je
een mooie beha gevonden? Pas hem altijd en beweeg ermee. Waarom? Borsten
bewegen en als je stilstaat, kan je niet met zekerheid vertellen of die
wel goed zit. Bij een goed zittende beha bewegen de borsten niet.
Wandel enkele stappen, draai eens van links naar rechts, buig voorover,
ga zitten en sta weer recht. Blijven je boezem mooi zitten, mag je
gerust zijn.
Al jaren wordt gefluisterd dat verticale strepen slanker en groter
maken. Deze stylingtip blijkt niet te werken. Het omgekeerd is zelfs
waar, zo toont nieuw onderzoek aan de universiteit van New York aan.
Bij de studie kregen vrijwilligers zowel verticale als horizontale
strepen aangemeten. Na beoordeling welke het meest flatteren, bleek de
horizontale streep de favoriet. Volgens de onderzoekers blokkeren
verticale strepen het algemene zicht. Dat maakt drukker wat ervoor zorgt
dat je er dikker uitziet. Horizontale strepen geven rust en bezorgen
een meer evenwichtige indruk.
Voor
wie deze zomer de streepjestrend wil uitproberen: kies streepjes die
allemaal even breed ogen. Dat flatteert meer dan enkel dikke banden over
het lichaam.
Door een bekend merk te dragen, lijk je rijker, verdien je meer
respect en lukt het makkelijker een betere job binnen te rijven.
Onderzoek, uitgevoerd aan de universiteit van Tilburg, toont dat aan.
Vrouwen met merkkleding van Lacoste en Tommy Hilfiger, werden op straat
gestuurd met de vraag geld te ronselen voor het goede doel. In
vergelijking met hun collega's zonder merkoutfit, kregen ze dubbel
zoveel geld toegestopt. Bij een ander onderzoek schenen mannen met
merkkleding beter te overtuigen op de sollicitatiemarkt. Niet alleen
kregen ze de job, maar ook een hoger salaris te pakken.
Kwaliteit Volgens
de onderzoekers Rob Nelissen en Marijn Meijers tonen de resultaten aan
dat de mens er nog altijd niet in slaagt om verder dan de oppervlakte te
kijken. Schijnbaar worden we nog altijd meegezogen door de reclame van
designermerken. "Vergelijk het met de pauw met de mooiste veren die het
vrouwtje krijgt. Merkkleding geeft aan mensen het signaal van kwaliteit.
Enkel de besten kunnen het zich permitteren".
De studie wordt binnenkort neergepend in het wetenschappelijk tijdschrift 'Evolution and Human Behavior' (br.hln)
De retro jeans is weer helemaal terug van weggeweest. Deze lente ga
jij helemaal in Studio 54-stijl boho beauty Farah Fawcett achterna.
Claudia Schiffer, Zoe Saldana en Mila Kunis zetten alvast de trend.
De Seventies revival hebben we grotendeels te danken aan topontwerpers
zoals Marc Jabos, Derek Lam en Gucci die elk op hun beurt een scheutje
flower power op de catwalk toevoegden.
Je hoeft er trouwens
helemaal niet als een mislukte hippie uit te zien om hip te zijn: laat
de opvallende tie-dye shirts achterwege en laat de bloemenshirts en de
retrojeans met wijde pijpen hun werk doen.
Weinig poeha Deze
lente en de komende zomer zijn flower power (maar vermijd tie-dye!)
tanktops, t-shirts en truien aan de orde. Daar kan je dan ook echt alle
kanten mee uit: kies voor exemplaren zonder al te veel poeha of draag
een kledingstuk in een gedurfd flashy kleurtje. Fleurig of niet, dit
seizoen scoor je gegarandeerd met een retrobloesje.
Mila Kunis
zag er onlangs oogverblindend uit op de rode loper in New York. Zij
straalde in een wit broekpak, inclusief getailleerde broek met wijde
pijpen. Maar ook Heidi Klum laat de trend niet aan haar voorbij gaan en
kiest voor een hippe retrojeans en plateauzolen.
Durf je jezelf
aan een Seventies-outfit te wagen? Combineer dan een opvallend
kledingstuk met een ietwat neutraal t-shirt of met sobere accessoires,
maar ga niet over the top door voor elk kledingstuk schreeuwerige
kleuren uit te kiezen. (br.hln)
De Franse groep van luxeartikelen Hermès heeft aangekondigd dat het
zijn participatie van 45 procent in het modehuis Jean-Paul Gaultier van
de hand wil doen. Hermès werd al benaderd door geïnteresseerde kopers en
er zijn onderhandelingen opgestart.
Volgens de Franse zakenkrant Les Echos wil het modehuis van Jean-Paul
Gaultier kapitaal aantrekken om zijn ontwikkeling te financieren.
Overnemers Nog
volgens die krant zijn er meerdere kandidaten om het modehuis over te
nemen. De Franse financiële groep Aforge Finance heeft een mandaat
gekregen voor een 'reflectieopdracht over de strategische
ontwikkelingen'. Schattingen van de waarde van Jean-Paul Gaultier
lopen sterk uiteen, gaande van enkele tientallen miljoenen dollar tot
honderden miljoenen.
Designer Jean-Paul Gaultier is verbonden
met Hermès sinds 1999, toen dat laatste bedrijf 23 miljoen dollar (16,2
miljoen euro) neerlegde voor een participatie van 35 procent. Later werd
die verhoogd tot 45 procent.
Vraag stijladvies aan je vrienden via Twitter-spiegel
Vraag stijladvies aan je vrienden via 'Twitter-spiegel'
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Voor degenen die graag alleen winkelen: vanaf nu kunnen de
thuisblijvers dankzij de 'Tweet Mirror' jou vanuit hun luie zetel
stijladvies geven. Het hoogtechnologische toestel werd vandaag
neergepoot in winkelcentrum Westfield in Londen.
De spiegel werkt als volgt: je past een kledingstuk, je neemt vervolgens
een foto met het cameraatje aan de voorzijde van de Twitter-spiegel en
stuurt hem daarna door naar je vrienden. Zij kunnen je dan via Twitter
of Facebook laten weten wat ze van jouw outfit vinden.
Polaroid "Eén
van onze ingenieurs zag hoe zijn vrouw tijdens het winkelen
Polaroidfoto's nam in het pashokje. Zo kon ze haar nieuwste aanwinsten
diezelfde dag nog aan haar vriendinnen laten zien. Niet lang daarna kwam
hij op het idee om een Twitter-spiegel te ontwikkelen. " zegt Kevin
Trafford van Nedap, het Nederlandse bedrijf achter het technologische
snufje.
De spiegel staat al sinds vorig jaar in verschillende WE-filialen in Nederland, maar doet nu dus ook haar intrede over de plas.
In onderstaand promofilmpje zie je meteen hoe het fashiongadget werkt.
Lingerie mag weer wat pittiger zijn. Bekende merken brengen alsmaar meer de 'venusheuvel' in kaart door doorschijnende slipjes met subtiele versieringen op de markt te lanceren.
Vroeger zag je dergelijke pikante lingerie enkel in erotische catalogi, maar nu springen ook luxelingeriemerken als La Perla op de kar. Vooral de venusheuvel wordt terug in beeld gebracht met behulp van doorschijnende lingerie bedrukt met een bloem, ster of ander patroon op de nodige plaatsen onderaan.
"Vroeger was lingerie van duurdere merken vooral romantisch, maar vanaf dit seizoen wordt alles gedurfder. Vrouwen willen lingerie waarvan hun man opkijkt", vertelt Filip Lanszweert van de website lingerienet tegen een krant van de Persgroep. (br.she)
Weet je maar niet wat kopen voor je vrouw of moeder? Dan kan Fiorelli soelaas brengen. Zij zorgen er namelijk voor dat de laptoptas een hip modeaccessoire wordt.
Vergeet zeilstofjes, plastic handvaten en lelijke ritsen. Fiorelli gaat de klassevolle toer op, zelfs als het gaat over een laptoptas. De hippe kleurtjes krijg je er gratis bij. Leuk extraatje: de tas is van extra lichte materialen gemaakt, waardoor je nooit met een loodzware tas moet rondslepen.
Voor een laptoptas betaal je tussen de 100 en 130 euro.
Na de gevulde beha's, make-up en de hoge hakken voor kleuters, is er
nu de push-upbikini voor 7-jarigen. Het Amerikaanse kledingmerk
Abercrombie & Fitch kreeg onlangs heel wat kritiek te verwerken met
de gevulde bikinitopjes uit hun kindercollectie.
Op de website van A&F stond oorspronkelijk 'push-up triangle' te
lezen, maar die omschrijving verdween echter vliegensvlug nadat het merk
overdonderd werd met reacties van boze ouders. Sindsdien wordt het
gevulde topje als 'striped triangle' omschreven.
Het is niet de
eerste keer dat A&F zich de woede op de hals haalt van shoppers. In
2002 kwam hun mannenparfum 'Fierce' in opspraak nadat bekend raakte dat
het geurtje giftige stoffen bevat.
Vorig jaar stampte het
kledingmerk in de Verenigde Staten nog tegen de schenen van de
Aziatische gemeenschap door een T-shirtcollectie te ontwerpen die de
draak steekt met het Chinese volk. Abercrombie & Fitch belandde
daardoor zelfs op het lijstje van de slechtste bedrijven ter wereld.