Deze zomer gaat Nina op zoek naar een
NINA-model. Geen vrouw met ideale maten of een wandelend skelet, maar
een echte, pittige vrouw met uitstraling. JIJ kan dat model worden.
Hoe
doe je dat? Ga naar één van de events waar moderedactrice Ilse Bal zal
rondlopen om uit het publiek een 'model van de dag' te kiezen. Volgende
week maak je alvast kans op deze plaatsen:
Donderdag 9 juli: Rivierenhof Deurne, show Alex Agnew.
Vrijdag 10 juli: Gent Jazz Festival
Zaterdag 11 juli: Cactus Festival in Brugge (Paul Weller, Novastar)
Maandag 13 juli: VTM Blankenberge, opnames Let's hit the road
Kledij die deze zomer niet in je kast mag ontbreken
Kledij die deze zomer niet in je kast mag ontbreken
.
De zomer is er, daar bestaat nu geen twijfel meer over. Maar wat moet
je dragen als je deze zomer helemaal mee wil zijn? Wij geven enkele
tips: 1) Kleine witte jurk Geen
meer zomerse kleur dan wit, zeker als je al een kleurtje hebt gekregen.
Een witte broek, rok of jurk hoeven zelfs niet met iets kleurrijk
gecombineerd te worden. Wit kan en mag in de zomer. Anno 2009 is een
korte, witte jurk (naar analogie met de kleine, zwarte jurk in de
winter) hét van hét.
Het kleine witte jurkje is heet.
2) Kleuren Alle dagen
iets wit dragen is ook maar saai. Kies daarom ook voor kleur, en wees
niet te beschroomd om het te laten knallen (of vloeken). Framboosroze,
fuschia, koningsblauw of okergeel zijn goede keuzes deze zomer. Een
outfit in één kleur is te verkiezen.
3) Print Dé
print deze zomer is het vlindermotief. De sleutel hier is wel:
dosering. Kies één kledingsstuk in deze print, en hou de rest (ook je
accessoires) sober. Alleen zo zie je er niet kinderachtig uit.
Wie
het toch niet wil wagen, kan kiezen voor grote, onregelmatige polkadots
in verschillende kleuren of vrolijke bloemenmotieven. 4) Doorkijk De
jurken deze zomer mogen een ietsiepietsie doorzichtig zijn. Soms ligt
dat aan de stof, soms aan het ontwerp dat een stukje bloot geeft. De
korte bandagejurk is daarbij een goed voorbeeld.
5) Schoenen Twee
dingen tellen voor de zomerschoen 2009: hoge (soms kunstige) hak en
leren riempjes. De gladiatorsandaal meets de stiletto, en dit in een
eindeloze reek varianten.
6) Zomerhoed Niet te groot, niet te slap en niet van stro: zo kan je de hoedentrends voor de zomer van 2009 samenvatten.
7) Frutsels Hoe
we de lange, slappe, hangende dragen moeten noemen, weten we niet.
Frutsels komt nog het best in de buurt van wat in het engels 'fringed'
heet. Valt niet aan te ontkomen deze zomer.
Ook de frutsels zijn overal: kleren, schoenen en tassen.
8) Goud In beperkte dosissen kan iets goudkleurig je outfit (of je lijf) net dat tikje meer geven. Gewoon doén, zeker deze zomer.
Kopp iets goudkleurig, adviseert Vogue.
9) Asymmetrische jurken Ze zijn er nog en ze zijn hotter dan ooit: de jurken die je draagt op één schouder.
10) Handtas Een grote die je over je lijf slingert, of een kleine clutch. De andere zijn zo last season.
Bulgari
brengt naar goede gewoonten een zomers nieuw geurtje op de markt. 'Blu
Eau de Parfum II' heet het nieuwe hebbeding, en heeft Laetitia Casta
als uithangbord.
Het parfum bevat noten van violet, steranijs,
mandarijn, zoethout en musk en is gebaseerd op de typische moderne
kleur blauw. Het parfum wordt gepromoot door model Laetitia Casta, en
is verkrijgbaar in 30, 50 en 75 ml.
Het Parijse modehuis Pierre Cardin komt binnenkort misschien in Chinese
handen. Twee Chinese bedrijven zijn in een overnamestrijd verwikkeld,
meldt de Parijse economiewebsite eco89 maandag. De Parijse krant Le
Figaro meldt dat het Chinese confectiehuis Guangzhou Jiansheng Trading
een beslissing binnen een maand verwacht. Het merk is geliefd in China
en Japan, maar heeft in Frankrijk veel van zijn exclusiviteit verloren.
Ontwerper voor Beatles De
86 jaar oude modeontwerper werd begin juni na een flauwte naar een
ziekenhuis in Marseille gebracht. Pierre Cardin woont in Lacoste, in de
Provence, waar hij elke zomer een muziek- en theaterfestival opzet. Hij
ontwierp creaties voor Christian Dior en was de eerste die
confectiekleding aanbood. Tot zijn klanten behoren Jackie Kennedy en de
Beatles.
800 licenties De groep Pierre
Cardin verkoopt al zijn textiel- en accessoirelicenties in China voor
een bedrag van 200 miljoen euro, maar niet het merk, zei Pierre Cardin
zelf aan AFP. De onderhandelingen gaan over 32 licenties en het
contract moet binnenkort ondertekend worden, voegde hij eraan toe. De
kopers zijn "Chinese bedrijven". Volgens een woordvoerder van de groep
gaat het om Jiangsheng Trading Company en Cardanro. Pierre Cardin heeft
vandaag ongeveer 800 licenties verspreid over 140 landen.
Ondanks alle geruchten dat Emma Watson het roer van Keira Knightley zou overnemen binnen Chanel, komt het mode-imperium terug aanzetten met een overdonderende campagne met Keira Knightley.
De campagne straalt de pure, authentieke vrouwelijkheid uit die Coco Chanel in gedachten had toen ze haar succesvolle modelabel opstartte. Keira Knightley schittert ook dit jaar, ondanks de geruchtenmolen omtrent een overname door Emma Watson, weer als nooit tevoren in de parfumcampagne.
Kaiser Karl, zoals Karl Lagerfeld weleens genoemd wordt, gaf Knightley dit jaar de onvervalste Chanel Coco look mee, parels
Van Beirendonck eigenzinnige Belgische modeontwerper
kiest in Parijs voor borsthaar en buikje
Een bonk van
een kerel met een roze zonnebrilletje? Dat moet Van Beirendonck zijn
die tijdens de modeweek voor heren in Parijs niet alleen opviel met
zijn pasteltinten, maar ook met zijn 'echte venten' op de catwalk.
Nooit verlegen om een stunt of een statement,
slaagde de Antwerpse ontwerper Walter Van Beirendonck er tijdens de
herenmodeweek in Parijs toch weer in van zich te laten spreken met zijn
'Wonder'-collectie voor de lente en zomer van 2010. Vorig jaar blies
Van Beirendonck nog een reeks frêle jongensachtige modellen de catwalk
op, dit jaar stapte hij stevig door met een gezelschap dat wel uit een
Antwerps café aan de haven leek te komen. Echte venten dus: baarden,
borsthaar, tattoos en buikje inbegrepen.
Van
Beirendonck organiseerde na een oproep via zijn website een casting om
aan zijn modellen te geraken en uiteindelijk vond hij zijn 'beren' in
onder meer Nederland, Spanje en New York. 'Dit zijn geen professionele
catwalkmodellen en het grote voordeel is dat deze mensen zich voor de
volle honderd procent inzetten', zegt Van Beirendonck. 'Ze kunnen ook
tegen een stootje, wat je niet kon beweren van de slanke modellen
waarmee ik vorig jaar heb gewerkt. Na de show vielen die backstage zo
ongeveer flauw. Wat zou je willen, die jongens eten nauwelijks want ze
moeten op hun lijn letten. Dit jaar wou ik echt voor energie gaan.'
Met zijn kloeke kerels lijkt Van Beirendonck wel kopieën van zichzelf
te hebben gekozen, zeker omdat de combinatie kale knikker plus stevige
baard, opvallend vaak voorkwam. Tegelijk is het natuurlijk ook zo dat
de tijden van ziekelijke, graatmagere modellen voorbij zijn en dat
heeft beslist ook meegespeeld in 's mans keuze voor heren naar wiens
mannelijkheid je niet hoeft te raden.
Toch zou
Van Beirendonck zichzelf verloochenen als hij al dat kloeke testosteron
niet zou verpakken in kleurrijke, speelse outfits. 'Ik kan niet
anders', aldus de ontwerper, 'ik moet gewoon met kleuren werken, hoewel
mijn keuze voor fluo en pasteltinten toch weer een heel andere
collectie oplevert dan vorig jaar. Bovendien zijn mijn creaties dit
keer ook beschikbaar in XXL.'
Dat was er in
Parijs ook te zien, want Van Beirendonck probeert niet te verhullen dat
zijn modellen wel eens een paar pinten lusten. En dus drapeert hij
losse, openhangende hemden over de buikjes, gooit er een oversized
groen jasje overheen en ritst hij overalls open zodat er torso's met
een weelderig vachtje tevoorschijn komen. Of méér, want bij wijze van
orgelpunt stapten Van Beirendoncks beren ook in grappige rood-witte
slips de catwalk op. (br Het Nieuwsblad Jo De Ruyck)
Het is reeds de tweede keer dat Madonna model staat voor de campagne van handtassenproducent Louis Vuitton, en ze lijkt beter te worden met de jaren.
Het eerste campagnebeeld van de nieuwe Louis-Vuittoncollectie is gelekt. Op de foto staat een ronduit feeërieke Madonna te schitteren. De popqueen ziet er zelfs zo verbluffend uit, dat alle aandacht wordt weggeleid van de nieuwe, eveneens vernieuwende Vuitton-handtas. (br.she)
Wie dacht deze zomer in nonchalante shorts naar het strand te trekken,
is eraan voor de moeite. Flaneren op het strand in design-schoenen, op
hoge hakken in zijden topjes of in een peperdure jurk. Het lijkt verre
van alledaags, en toch tracht de mode-industrie ons deze trend aan te
praten.
Bleke teint Mode-ontwerpers
zitten vol met verrassingen. Neem nu het bleke snoetje. Wie trendy wil
zijn, mijdt het zonlicht en is verzot op een bleke teint. Op
internationale catwalks werd duidelijk dat een wit en eerder
onopgemaakt gezichtje wel eens 'in' kan worden. De glitter en glamour
in make-up is ver te zoeken, is dit de reden waarom de
vrijetijdskleding dan iets gekleder mag?
Chic Sexy
topjes, excentrieke hoge hakken en weinig verhullende mini-jurkjes
moeten, volgens de laatste trends, eindelijk gedragen worden. Laat dat
meestal niet lukken in het dagelijkse leven, misschien daarom eerder op
het strand.
Tijdschriften Ook in de
modebladen lijken de modellen chiquer gekleed. Doorzichtige witte
bloesjes worden gecombineerd met stijlvolle hotpants. Grootse hoeden
worden gedragen bij retro-badkleding. afgewerkt met ceintuurs en
opvallende accessoires.
Design Wil je mee
zijn? Ga dan op zoek naar exclusieve kledingstukken van topdesigners.
Bewaar ze niet voor even exclusieve avondjes, maar neem ze mee naar het
strand en het zand.
Jean-Paul Gaultier speelt met de grens tussen mannelijkheid en vrouwelijkheid in zijn zomercollectie voor mannen 2010. We zien mannen in strapless topjes, of in 'jurken' met een marcelleke-bovenstuk.
Ook de kenmerkende strepen duiken weer op, deze keer in opvallend elegante pakken.
Geef bikinivrees
geen kans. Om al onze 'imperfecties' te verstoppen, is het belangrijk
de juiste bikini of badpak te dragen. Wie het juiste model vindt,
vergeet meteen alle complexen. Deze tips kunnen helpen.
1. Bekijk jezelf Een
kritische blik voor de spiegel maakt meteen duidelijk waar je troeven
zitten en welke 'foutjes' je liever wil verdoezelen. Wees realistisch
en tracht objectief te kijken. Zodra je sterke en zwakke punten kent,
trek je naar de winkel. Laat modellen die niets voor jou zijn, meteen
liggen.
2. Grote borsten
Ben je gezegend
met een flinke boezem, kies je beter voor een bikini met beugels of een
badpak met cup. Een ingebouwde beha en stevige bandjes geven extra
ondersteuning. Kies voor stevig en ondersteunend materiaal en draag
vooral geen triangel bikini's. Deze bieden weinig of geen
ondersteuning. Ook prints mogen.
2. Kleine borsten vragen
badmode met vullingen, halterbikini's of drukke prints. Draag een
bikini met een triangeltop en schuif de schouderbandjes zo ver mogelijk
uit elkaar, zo lijkt het alsof je meer boezem hebt. Je rondingen mogen
wat meer in de verf gezet worden, dat kan met opgevulde cups. Een
supersportief topje accentueert ook je figuur. Felle kleuren mogen ook,
net als zomerse accessoires, die de aandacht wegleiden van je borsten.
3. Korte benen kunnen
best een superhoog opgesneden bikinibroekje of badpak aan. Zo lijken je
benen langer. Bikinibroekjes of badpakken met pijpjes beter niet, zo
lijk je korter.
4. Een buikje Draag een
badpak om een buikje te verbergen. Kies er eentje met een drukke print
of opvallende details aan de voorkant. Dit leidt alweer de aandacht
weg. Ook een badpak waarbij je boezem mooi opvalt, is een slimme
investering. Een badpak met een riempje kan ook. Wil je absoluut een
bikini, kies dan voor eentje met een hoger broekje of een tankini.
Fleurige accessoires, donkere en drukke prints en pareo's zijn handige
hulpmiddeltjes.
5. Maatje meer Draag een
badpak of bikini in extra stevig materiaal zodat alles mooi op zijn
plaats blijft zitten. Zorg voor de juiste maat, kies je badpak niet te
klein zodat de randjes niet afsteken, maar ook niet te groot. Ook hier
passen rokjes of omslagdoeken, ze verbergen je rondingen. Kies ook voor
donkere kleuren, deze flatteren meer. Kies niet voor glanzende stoffen,
horizontale strepen of te drukke prints. Superkleine bikini's kunnen
evenmin.
6. Een lichte huid Deze vraagt
felle en uitgesproken kleuren. Ook blinkende accessoires kunnen je huid
doen stralen. Pastelkleuren zijn uit den boze, net als geel en bruin. (br nina)
Voor haar nieuwste parfum liet Paris Hilton zich helemaal ombouwen. De blondine veranderde speciaal voor de gelegenheid in een (sprookjesachtige?) zeemeermin.
Dat Paris Hilton werkelijk alles doet om in de belangstelling te blijven staan en geld binnen te rijven weten we al langer. De blondine lanceert het ene beautyproduct na het andere om haar naam meer bekendheid te geven. Voor haar nieuwste parfum 'Siren' hulde la Hilton zich alvast in een zeemeerminnenpakje. (br.she)
De meeste mensen kenden hem voornamelijk omwille van zijn plastische chirurgie, mondkapje en excentrieke kledij. Toch was Michael Jackson ook voor de modewereld een van de grootste inspiratiebronnen. Niemand minder dan Balmain wijdde afgelopen seizoen nog een jasje aan de king op pop.
Wie kent zijn legendarische witte handschoenen uit Billie Jean niet, zijn prachtige borsalinohoed die een vast attribuut uitmaakte van zijn moonwalks, de witte enkelsokken die in de jaren '90 voor een fashion statement zorgden en de voortreffelijk opgeblonken lakschoenen. Michael Jackson stak nooit onder stoelen of banken erg bezig te zijn met zijn uiterlijk. Modeontwerpers waren dan ook gek op de man. Het prestigieuze modehuid Balmain eigende zich zelfs een eigen Jackson-stijl aan. Zo lieten ze voor de lente 2009 enkele militaire jackets à la Jackson ontwikkelen, die meteen erg geliefd waren bij Beyoncé en Rihanna. Het schoenenmerk Osiris bracht dit seizoen zelfs nog enkele accessoires uit, die de Jacksonstijl moesten benadrukken.
Voor zijn laatste 'This is it'-tournee beloofde de zanger alvast iedereen te verbluffen met enkele unieke Swarovski jassen en accessoires. De dood van Michael Jackson betekent dan ook niet alleen een verlies voor de muziekwereld, ook de modewereld blijft verbluft en eenzaam achter. (br.she)
Emma Watson mag dan genoeg hebben van acteren, de liefde voor kleren en fotoshoots wordt steeds duidelijker. De piepjonge Britse liet zich strikken voor deze romantische fotoshoot voor Teen Vogue.
Vier onzichtbare
vingers die je boezem de hele tijd omhoogduwen: dat is het principe van
de nieuwste Wonderbra. De 'Ultimate Strapless bra' zonder
schouderbandjes geeft je boezem een liftje en staat uitermate mooi
onder zomerse jurkjes met blote schouders.
Vingers Jurkjes
met blote schouders vragen onzichtbare beha's. Strapless ondergoed
heeft meestal één probleem: het blijft niet zitten. Eén sessie op de
dansvloer of een snelle wandeling naar de bar, kunnen al roet in het
eten gooien. De Ultimate Strapless beha belooft dat wel te doen dankzij
een revolutionaire structuur. Vier 'vingers' worden in elke cup
gegoten, die ondersteunen de buste alsof het je eigen handen zijn. De
doorbraak werd donderdag voor het eerst in Londen geshowd.
Baanbrekend Wonderbra
werkte twee jaar aan de technologie. Honderden uren lang werd gezocht
hoe de beha perfect bleef zitten tijdens het dansen, buigen en
springen. "Wij hebben een baanbrekend kledingstuk gevonden die de
perfecte oplossing voor elke leeftijd biedt", aldus woordvoerster Julia
Nolan. "De ingewerkte vingers liften het gewicht van de buste,
ondersteunen en geven het vertrouwde Wonderbra-gevoel". (br.hln)
Op Facebook roept
een groep alle vrouwen op om vrijdag 26 juni geen beha te dragen. Ze
beweren dat het kledingstuk een marteltuig en een belemmering is.
Zullen vrouwen bereid zijn een ganse dag geen steun te geven aan hun
boezem?
Pervers Het
zou een idee van een groep mannen kunnen zijn om een ganse dag te
genieten van het aanzicht van behaloze borsten. Maar na nader onderzoek
blijkt dat vrouwen het initiatief van de 'Behaloze Vrijdag' namen. Ze
vinden dat dit kledingsstuk vrouwen belemmert en dat het onnatuurlijk
en zelfs pervers is.
Waarom niet? De
initiatiefnemers vergelijken dit kledingstuk met het inbinden van
vrouwenvoeten in China, een manier om vrouwen aan banden te leggen. Ze
argumenteren dat uit onderzoek blijkt dat degenen die de klok rond een
beha dragen 113 keer meer kans hebben op borstkanker dan anderen. Het
kledingstuk zou schadelijke stoffen in de borsten vasthouden, waardoor
je meer kans loopt op tumoren. De vrouwen vergelijken ook de borsten
met de teelballen van mannen. "Ze hangen met een reden uit het lichaam
omdat ze koel moeten blijven. Als ze in een beha gesnoerd worden,
hebben je borsten het te warm en functioneren ze niet meer naar
behoren."
Geen ondersteuning nodig De groep
op Facebook weerlegt heel wat argumenten van vrouwen om een beha te
dragen. "Je boezem heeft helemaal geen ondersteuning nodig, de
gezondheid van vrouwenborsten was beter voor de uitvinding van de beha.
Ook blijkt uit onderzoek dat rondborstige vrouwen die twee weken lang
geen beha droegen, minder pijn en last hadden van hun boezem. 80
procent van de deelneemsters besloot hun beha's voorgoed weg te gooien."
Trend? Misschien
is deze groep op Facebook wel een teken dat er een nieuwe trend is.
Deze vrouwen zijn namelijk niet de enigen die de beha eerder een
kwelling dan een zegen vinden. Op internet duiken er verschillende
sites als 007b.com en ihatebras.info op van vrouwen die hun borsten
liever vrijheid gunnen. Ook verschillende celebs hebben hun beha
afgezworen. Kate Moss loopt meer zonder dan met rond, ook Jessica
Simpson en Lily Allen houden van een bevrijde boezem. (br.nina)
Vorige zomer was het de boyfriend jeans, deze zomer is de trend de
boyfriend blazer, schrijft trendystyle.net. Maar vergis je niet: dit
gaat niet écht om het dragen van de kostuumvest van je vriend, lief of
man, maar om een 'mannelijke', oversized vest die in de vrouwenafdeling
wordt verkocht. Het lijkt alsof je hem gepikt hebt van je vriendje,
maar eigenlijk ben je überhip.
Schouders & mouwen Er
is een reden waarom je het echte vestje van je vriend niet echt kan
dragen: de schouders moeten goed vallen en de mouwen mogen niet te lang
of te wijd zijn. Bovendien moet je weten hoe je deze boyfriend blazer
moet dragen.
Opties Echte fashionista's
gaan voor een smalle jeans, een t-shirt met print en een stel killer
heels (zoals topmodel Agyness Dean). Alternatievere vrouwen kunnen deze
combinatie ook dragen met Converse All Stars. Wil je een minder stoere
look, draag de blazer (met opgerolde mouwen dan over een zomerjurkje)
en platte schoenen. Wie het liever eenvoudig zomers houdt, kiest voor
een short, topje en sandalen.
Laatste tip: kies het vest in
neutrale kleuren en natuurlijke materialen. Wit, beige, grijs,
donkerblauw of zwart zijn de beste opties.(br.hln)
Bar Refaeli, de voormalige vriendin van Leonardo DiCaprio, heeft een immense deal met haarverzorgingsproducent Garnier Fructis afgesloten. De schone wordt namelijk het nieuwe uithangbord van Triple Nutrition Hair Care én Anti-Humidity Hairsprays.
"We zijn enthousiast over de samenwerking met zo'n mooie vrouw, van binnen en van buiten. Bar Refaeli heeft niet alleen het mooie haar, wat onze producten goed tot hun recht laat komen. Ze belichaamt ook de focus van Garnier: een gezonde schoonheid en positieve gedachten", vertelt David Greenberg, directeur van Garnier.
Refaeli zelf is alvast laaiend enthousiast. Ze zou de producten al jarenlang gebruiken en het was dan ook op zijn zachtst gezegd een ongekende eer, dat ze nu het uithangbord werd van haar favoriete merk. (br.she)
De Brusselse hofleverancier Fabienne Delvigne start met een geheel nieuwe hoedencollectie voor mannen. De beschikbare hoeden bestaat uit een borsalino in blauw vilt en veloursvilt en een pet in zwart vilt.
Delvigne werd in 2001 benoemd tot hofleverancier van het Belgische koningshuis en ook andere koningshuizen bestellen regelmatig vrouwenhoeden bij haar. Met haar mannencollectie wil Delvigne enkel aan de vraag van haar cliënteel voldoen. "Een man wil trendy zijn, en dan moet hij gewoonweg een hoed hebben", aldus Delvigne.
De hoedenontwerpster heeft eerder ook al samengewerkt met Giorgio Armani, Natan, Yves Saint Laurent en Chanel.
De man deze zomer: hotpants, heuptasje en deukhoed
Iceberg.
Enkele dagen geleden signaleerden we al de trend voor mannen om
hotpants te dragen. Onder meer het komische typetje Brüno en voetballer
Cristiano Ronaldo blijken grote fans. De trend is geen folieke, maar
wordt bevestigd door de grote modehuizen op de catwalks in Milaan.
Bikkembergs
(altijd al fan), Versace, DSquared, Iceberg, Prada en zelfs de
tegendraadse Vivienne Westwood pakten er allen mee uit op hun catwalk.
De bermudashort lijkt daarmee definitief passé voor modebewuste mannen.
Versace.
Heuptasje & deukhoed Hoe
draag je die hotpants nu? In combinatie met een openstaand hemd
(Versace), marcelleke (Cavalli) of t-shirt met decolleté (Etro), een
heuptasje of een stoere mannentas (Bikkembergs, Dolce & Gabbana,
Versace) en zeer basic sandalen. Een deukhoed (Iceberg) en een
bengelende zonnebril (Versace) maken het geheel af.
Iceberg.
Smal & kort Je
bent er niet de man naar een korte broek te dragen? Een lange smalle
broek mag ook. In zachtroze (Cavalli), beige (Moschino) of donkergrijs
(Prada). Opvallend: verschillende ontwerpers maakten de broeken een
beetje te kort, het zogenaamde 'water in de kelder'-syndroom.
Moschino.
Moschino
bracht dat op de meest opvallende manier in een collectie die door de
jaren '50 leek geïnspireerd. Heel net, met het hemd in de broek, een
hoornen bril en een vetkuif. Alsof hij op weg is naar moeder de vrouw
die visjes heeft gebakken. Ook Iceberg toonde korte broeken, zij het in
mindere mate.
Vivienne Westwood.
Piraten Wie totaal iets anders
wil, komt automatisch bij Vivienne Westwood terecht. Deze rebelse dame
werkte zoals steeds met veel kleuren en voerde piraten, gemaskerde
mannen en zelfs The Joker op in haar collectie. Ze liet haar mannen ook
stukken gefronste stof rond de onderbenen dragen, waardoor deze leken
op de slappe enkellaarsjes die afgelopen winter voor vrouwen populair
waren.
DSquared.
Grijs Het buitenbeentje van de
collecties in Milaan was Prada die met een zeer sombere en
pessimistische collectie in overwegend donkergrijs naar de catwalk
trok. Naast de gerafelde short, was het meest opvallende item de
mouwloze gilet met v-hals en enkele knoopjes. Het werd gecombineerd op
alles: hemd, t-shirt, polo, korte broek of lange broek.
Prada.
Buiten de lijntjes Het
Canadese duo Dsquared kleurde zo buiten de lijntjes dat er niets binnen
de lijntjes was. Het enige dat zeker leek was dat ze een collectie
uitbeelden voor de actieve outdoor-man. Daarbij combineerden ze een
short met een legging én een zichtbaar randje boxershort, groene
visserslaarzen en een dunne riem, of een oversized mantel met
ruitjesprint en een das. De mannen droegen ook allemaal een
vissershoedje en rugzak. Tenzij de mannen in een hotpants, zij kregen
laarzen met voetbalkousen aan de voeten. (br.hln)
Vijf laatstejaarstudenten van de Antwerpse Modeacademie stelden maandag
hun creaties voor op een brug in Brecht, naast de autosnelweg. De brug
diende als catwalk.
Ludiek einde De
onafgewerkte en nooit gebruikte brug in Brecht, naast de autosnelweg
A1/E19 Antwerpen-Breda, werd als instant catwalk gebruikt. Een kleine
selectie van in totaal vijf internationale laatstejaarsstudenten wilde
hun opleiding op een ludieke manier afsluiten, wat hen meteen ook een
onvergetelijke herinnering zal bezorgen aan België.
Streetfashion Het
oog van de studenten uit Argentinië, Rusland, Zuid-Korea, Italië en
Turkije viel op de brug met de skyline van Antwerpen op de achtergrond.
Sena, één van de studenten, verwoordt het zo: "Deze ruwe locatie is
voor mij dé uitgelezen plek om mijn collectie meer kracht bij te
zetten. Mijn stukken zijn gebaseerd op streetfashion."
Vrouwen laten zich graag insmeren met zonnebrandolie door hun man of vriend. Mannen doen het liever zelf. Dat blijkt uit een onderzoek van huidverzorgingsmerk RoC bij 500 Nederlanders.
Ondanks het feit dat de meeste vrouwen te kennen geven zich graag te laten insmeren, smeert 83% zich toch zelf in. Slechts 5% laat het doen door iemand anders. Mannen zijn over het algemeen erg tevreden over de smeertechniek van hun vrouw, terwijl vrouwen eerder kritisch zijn over het smeren van hun man.
Actrice en zangeres Queen Latifah krijgt vanaf de herfst haar eigen parfum genaamd 'Queen by Queen Latifah'.
"Ik hou van parfum en het idee dat ik mijn eigen geur zou krijgen vond ik fantastisch. Tijdens het productieproces kreeg ik heel veel ingrediënten onder mijn neus die allemaal heerlijk roken, maar net niet waren wat ik wilde. De geuren waren net iets te volwassen of te zoet. Mijn parfum is warm en sexy", vertelt Latifah.
De geur zal vanaf de herfst in de parfumerie verkrijgbaar zijn. (br.she)
Milaan geeft denderende start aan internationale modeweken
Milaan geeft denderende start aan internationale modeweken
De zomerse Fashion Weeks zijn weer op gang getrokken met de vele mannendefilés in Milaan. Onder andere Armani, Dolce & Gabbana, Burbbery, Gucci, Vivienne Westwood en Bottega Veneta maakten reeds hun opwachting.
Giorgio Armani bracht de Italiaanse flair terug naar de catwalk. Hij stak zijn mannelijke modellen in losse maatpakken, hippe bermuda's en longue vrije tijdskledij. Voor hem geen streeppakken meer, maar een terugkeer naar La Bella Italia en diens Romeo's.
Denim speelt dit jaar een ongekende rol bij Armani: de behandelde stof brengt een nieuwe dimensie aan bij de casual pakken, de helblauwe T-shirts met geometrische prints benadrukken dan weer de impact van een wit herenpak.
Katy Perry en
Rihanna houden van meisjesachtige felroze lipstick, het is hun
favoriete keuze voor de rode loper. Ontdek of jij ook met deze tint op
je lippen staat.
Meer volume Felroze
lipstick voegt een frivole toets aan je make-up toe en heeft het
voordeel dat het je lippen optisch volumineuzer maakt. Vrouwen met een
bleke huid staan het best met deze kleur, meldt Elle.be. Je hoeft
natuurlijk niet zo extreem als Katy of Rihanna te gaan, met een
lipgloss met roze schijn ben je ook trendy. Verschillende beautymerken
hebben deze tint in hun gamma, maar M.A.C. is gespecialiseerd in roze
meisjeskleuren.(br.nina)
Wie zijn geld niet langer wil uitgeven aan dure cosmeticaproducten, zoekt zijn heil in zelfgemaakte goedjes. Niets mis mee zeggen enkele historici, in de oudheid deed men namelijk niets anders. Dermatologen reageren echter erg bedenkelijk.
"Tot in de 19de eeuw kon je overal handleidingen vinden om je eigen cosmetica te bereiden, maar de chemische industrie heeft stilaan maar zeker die rol overgenomen. Consumenten krijgen nu echter steeds meer schrik voor deze chemische producten en willen meer natuurlijke oplossingen. Die denken ze te vinden in zelfgemaakte zalfjes", vertelt Annick Le Guerer.
Toch is niet iedereen enthousiast over de nieuwe trend. Dermatogole Claire Goeffray waarschuwt alvast voor de schadelijke gevolgen. "Het kan gevaarlijk zijn om zelf thuis mengsels te maken. Het risico op allergieën is groter omdat uitgebreide testen niet mogelijk zijn. Een zelfgemaakt product moet ook veel sneller gebruikt worden, anders komen er bacteriën in. In het beste geval werken deze huisgemaakte prulletjes niet, in het slechtste geval kan het erg gevaarlijke huidreacties veroorzaken." (br.she)
Lady Gaga heeft een bijzonder gevoel voor mode. In haar nieuwste clip 'Paparazzi' grijpt de popzangeres terug naar stukken van Thierry Mugler uit collecties van 1991, 1995 en 1998.
De 90's zijn helemaal hip, en dat heeft ook Lady Gaga geweten. Voor haar nieuwste videoclip deed ze beroep op de excentrieke modeontwerper Thierry Mugler, bij het grote publiek voornamelijk bekend van zijn parfums Angel en Alien. De zangeres koos daarbij niet voor hippe nieuwe of zelfs custom made stukken, maar voor stukken uit de beginperiode van Mugler.
Zo is ze in een metaalkleurig kostuum te zien dat dateert van de zomercollectie 1991, een catsuit uit de wintercollectie van 1995 en een wit satijnen bustier uit de haute couturecollectie van 1998.
De zomer is er en we kunnen onze zomer spulletje boven halen. Om ons in de zomerse sferen te brengen enkele ontwerpen van Etro. De jurken met een schouder of beide schouders ontbloot.
Onze schouders zijn één van de slankste delen van ons lichaam, en mogen dus best eens extra in de kijker worden gezet.
De lange jurken kunnen zowel s'avonds als overdag gedragen worden. Ze zijn speels en super elegant . Heel mooi met een paar leuke sandalen.
Wie dacht dat een perfecte manicure stukken van mensen kost, heeft nog niet kennis gemaakt met het beautymerk Impulls. Zij lanceerden zelfklevende nagellakstrips.
Elke vrouw kent het wel: voor een feestje wil je nog snel je nagels lakken, maar door je zenuwachtigheid, en vaak ook omdat we het gewoon niet perfect kunnen, komen je nagels en je halve handen er beschilderd uit.
De zelfklevende nagellakstrips bestaan uit een basislaag, een kleurlaag en een toplaag waardoor ze 100% schitteren. De strips bestaan bovendien uit 100% nagellak, waardoor ze erg natuurlijk ogen. (br.she)
Elke zomer worden nieuwe crèmes, trucjes en tips bovengehaald voor een
cellulitisvrij lichaam. Om de sinaasappelhuid te bestrijden, mag je
immers nooit op je lauweren rusten. Marcia Cross, stichtster van Bliss,
zet de belangrijkste hulpmiddeltjes op een rijtje.
1. Let op wat je eet Beweging
en je voedingsgewoonten kunnen de opgehoopte vetcellen reduceren. Water
drinken, liefst enkele litertjes per dag, helpt ook om de onderliggende
collagenen soepel te houden.
-Wees zuinig met slechte koolhydraten, door koolhydraten kan cellulitis verergeren. Wit brood en witte rijst zijn te mijden.
-Eet
zoveel mogelijk voedingsproducten met Omega 3 vetzuren. Vis, avocado en
noten bevatten veel omega 3 vetzuren. Ze helpen om vet te verbranden.
-Zorg
voor een regelmatige en voldoende inname van antioxidanten. Anti
oxidanten bestrijden cellulitis. Antioxidanten verwijderen de
gifstoffen uit het lichaam die veroorzaakt worden door een teveel aan
vet. Vooral citrusvruchten zijn heilzaam.
-Verminder het
vochtgehalte in je lichaam. Gebruik dus niet teveel koffie en alcohol.
Idem voor bepaalde frisdranken. In de plaats drink je water en water.
-Verminder zout, door zout hou je vocht vast.
-Probeer
zo weinig mogelijk suiker te gebruiken. Eet je veel suiker, gebruikt je
lichaam dit en niet het overtollige vet om te verbranden om aan energie
te raken. Minder suiker helpt cellulitis te bestrijden.
-Eet altijd mager vlees. In vet vlees zit teveel slecht (verzadigd, dierlijk) vet.
2. De juiste zithouding Zet
je op het uiteinde van je stoel voor betere circulatie. Preventief weer
je zo beter alle toxines. Wil je gemotiveerd blijven, gooi je alle
lange shorten weg die je cellulitis verdoezelen. Zo moet je wel in
actie schieten.
3. Een aangepaste behandeling Ruil je traditionele schoonheidsbehandeling voor een aangepaste anticellulitisbehandeling. Die zijn er voldoende.
4. Massageborstel Smeer
je crèmes, gebruik je daarbij beter een massageborstel. Zo worden de
lymfen beter gestimuleerd. Masseer van de enkels naar je middel toe.
5. De juiste voorbereiding Crèmes
en behandelingen kunnen wel degelijk helpen, maar heel belangrijk is je
huid voor te bereiden opdat de gel beter kan inwerken. Eerst scrub je
de huid glad, nadien gebruik je aangepaste gels.
6. Nachtkuur Je intern drainagesysteem werkt beter en sneller 's nachts. Gebruik crèmes voor je gaat slapen en laat de nacht zijn werk doen.
7. Vochtophopingen Anti-cellulitis
crèmes die hoge dosissen cafeïne bevatten, werken optimaal. Chinese
dames kampen weinig met vochtophopingen, allicht omdat ze zoveel groene
thee consumeren.
8. Tril het weg Trilplaten werken als je doorzet. Tweewekelijkse sessies van 25 minuten, helpen spieren te kweken en breken cellulitis af.
9. Zelfbruinen Werkt
niets meer dan neem je maar beter je toevlucht tot zelfbruiners. Niet alleen
weet het ontsierende putjes te maskeren, een bruin tintje geeft ook een
slanker silhouet.
Loop je steeds rond in een maatpak? Of heb je al jaren geen broek meer aangetrokken? Zweer je bij zwierige kledij of moet alles zo strak mogelijk zitten? Je kledingkeuze mag dan wel 'spontaan' gebeuren, stiekem vertelt ze heel wat over je persoonlijkheid!
Kies je steeds voor een erg zakelijke kledingstijl? Dan hou je niet alleen van orde in je kleerkast, maar wil je ook op je werk en op andere sociale gelegenheden serieus genomen worden. Je bent erg zelfbewust en staat stevig in je schoenen. Je sterke persoonlijkheid kan je verbergen wanneer het moet, maar valt niet te temmen.
Ga je steeds voor een romantische kledingstijl waarin bloemmotieven meer de regel dan een uitzondering zijn? Dan ben je erg idealistisch, je gelooft in het goede van de mens en zal hem blindelings vertrouwen. Je wordt vrolijk van de lente en humeurig van de herfst. Je pumps moeten heerlijk klikken, zodat je melodieus kunt meestappen. Je bent los in de omgang maar wil wel dat de man de eerste stap zet.
Sportiviteit slaat bij jou de klok. Je zal eerder in een makkelijke joggingbroek naar het werk lopen dan met een rokje de bus te nemen. Make-up mijd je liever, maar als het echt moet dan volstaat een vleugje mascara wel. Je wordt niet graag gecommandeerd en wil je eigen gang gaan. Je voelt het avontuur al snel kriebelen en bent steeds op zoek naar extra uitdagingen. Mannen bezie je al snel als een 'vriend' in plaats van een prooi.
De tijd dat dikke
vrouwen enkel een beperkte keuze hadden uit grote jurken die meer op
tenten leken, is al lang achter de rug. Dik is fashionable en dat
bewijst de 'grootse' Amerikaanse zangeres Beth Ditto, zij lanceert een
trendy collectie voor dikke vrouwen bij een Britse modeketen.
De zangeres tijdens een fotoshoot voor een modereportage
Mode voor alle maten De
Amerikaanse frontgirl van The Gossip Beth Ditto staat bekend om haar
'flamboyante' persoonlijkheid. Met haar maatje 56 poseerde ze onlangs
nog naakt in een modemagzine, nu gaat ze Kate Moss achterna als
modeontwerpster. Ze tekende namelijk een trendy collectie maken voor de
mollige vrouw bij de Britse modeketen voor grote maten Evans.
Denk aan een 'rock chic look' met drukke grafische prints en heel veel
bling bling. De kledij is verkrijgbaar vanaf maat 42. Omdat de zangeres
zelf een maatje meer heeft zegt ze perfect te weten wat de mollige
vrouw staat en wat niet. Haar kledij zou de pluspunten van een dikker
lichaam benadrukken. Hoewel we dat soms in twijfel trekken bij het zien
van Beth in netkousen of een superstrak minijurkje.
Beth Ditto poseert naakt voor de cover van een modeblad.
Enthousiaste modewereld Je
zou denken dat de modewereld afkerig is van deze corpulente vrouw die
nu ook aan het ontwerpen slaat. Maar niets is minder waar, Beth is goed
bevriend met Karl Lagerfeld. Eerst weigerde deze designer te ontwerpen
voor de gemiddelde vrouw, maar één seizoen later vroeg hij Beth te
draaien op een feestje van hem. Ontwerpers bij Chanel en Alexander
McQueen maken voor haar speciaal jurken in grotere maten, want ze zijn
blij als Ditto verschijnt op de rode loper in een outfit van hen. Zelf
heeft ze helemaal geen problemen met haar lijn. Beth begrijpt niet
waarom zo veel vrouwen zeuren op de modewereld. "Een kledingstuk kan je
niet uitmaken voor te dik, dat doe je zelf. Meer dikke vrouwen moeten
mij als voorbeeld nemen, ze moeten wat creatiever worden. Haal dus je
naaimachine boven en leef je uit met stof en accessoires."
Beth Dito op de rode loper in een strak minijurkje.
Toch
is niet iedereen wild van Beth Ditto. Sommige moderedacteurs schelden
haar uit, zo noemde de Australische Grazia haar een "lesbisch dik
zwijn".
De Griekse ontwerpster Sophia Kokosalaki haar collectie werd ruim twee jaar geleden overgenomen door Only The Brave, de holding van Diesel. Recent werd duidelijk dat Diesel haar bedrijfje teruggeeft en haar zelfs verantwoordelijk stelt voor een geheel nieuwe lijn in het Diesel gamma: de Diesel Black Gold vrouwenlijn.
Sophie Kokosalaki kan haar toekomst niet beter hebben voorgesteld. Twee jaar geleden mag haar bedrijf dan wel zijn overgenomen door Renzo Rosso, eigenaar van Diesel, nu heeft ze niet alleen haar eigen product terug in handen, ze is ook nog eens het creatieve brein achter de nieuwste vrouwenlijn van Diesel.
Kokosalaki kondigde reeds aan vanaf de herfst winterlijn 2010 de touwtjes in eigen handen te nemen. Spijtig genoeg betekent dat ook dat de collectie waarschijnlijk niet klaar zal zijn voor de New York Fashion Week in september. (br.she)
H&M strikt Jimmy Choo voor glamoureuze herfstcollectie
H&M strikt Jimmy Choo voor glamoureuze herfstcollectie
Na de flop van de samenwerking met de Britse designer Matthew
Williamson, gaat H&M voor de glamour van de schoenen en tassen van
Jimmy Choo. Dit chique accessoiremerk, populair bij fashionista's en
celebs, zal zich onder meer ontfermen over de herstaccessoires bij
H&M.
Vrouwen en mannen Deze
exclusieve collectie van Jimmy Choo zal vanaf 14 november beschikbaar
zijn in 200 H&M-winkels wereldwijd. Het is de eerste keer dat de
Zweedse modeketen met een accessoiremerk samenwerkt. De ontwerpers
tekenden voor H&M niet alleen schoenen en tassen, maar ook kledij
voor vrouwen. Daarnaast blijven mannen niet op hun honger zitten, zij
mogen zich ook aan een collectie verwachten.
Ontwerpers bij Jimmy Choo.
Sex and the City "We
zijn één van de geprivilegieerden om samen te mogen werken met H&M.
Het zal een stijlvolle, fashionable en glamoureuze collectie worden.
Het zijn de ideale accessoires om chique te gaan feesten", aldus
oprichtster van het modebedrijf Tamara Mellon. De accessoires van Jimmy
Choo zijn glamoureus en sexy, ze voegen stijl toe aan een eenvoudige
outfit. De serie 'Sex and the City' hielp mee aan het succes, Carrie
was dol op de stiletto's van het merk. Nu is het een echte hype onder
fashionista's. En ook Hollywood is er dol op. Is er een rode loper, dan
zie je er gegandeerd Jimmy Choos. (br.hln)
Nu ook de
couturewereld lijdt onder de crisis en verschillende modebedrijven als
Lacroix en Veronique Branquinho de boeken moeten neerleggen, nemen
topdesigners budgetvriendelijke maatregelen.
Schoenen van Prada bij Yoox.com.
Branquinho Veronique
Branquinho besloot vorige maand te stoppen met haar eigen modebedrijf
door de crisis. Ze kreeg nochtans goede kritieken op haar catwalkshows,
maar de bestellingen bleven uit. Ze blijft wel ontwerpen bij Delvaux.
Vanaf dit weekend houdt de designer in Antwerpen een uitverkoop van
zowel haar mannen- als vrouwencollecties, maar je kunt ook er schoenen
en haar stoffen op de kop tikken. Archief- en stockverkoop vindt plaats
op Hessenplein 2 op 18 en 19 juni, 22 tot en met 26 juni. Voor de
totale uitverkoop moet je in de Nationalestraat 73 zijn van 22 tot en
met 27 juni.
Schoenen van Jimmy Choo bij theoutnet.com.
D&G Hoewel de ontwerpers
Dolce & Gabbana wel nog het hoofd boven water kunnen houden,
verlagen ze toch permanent de prijzen van hun ontwerpen met 10 tot wel
20 procent. Dit doen ze door minder stukken de produceren en vaker met
dezelfde stoffen te werken.
Webshops Maar ook op verschillende outletwebsites kun je heel wat koopjes van bekende ontwerpers op de kop tikken. Op de The Outnet,
het outlet zusje van net-a-porter, kun je ontwerpen van Marni, Stella
McCartney en Marc Jacobs voor de helft van de prijs scoren. Bij Yoox vind je na wat zoeken stukken van Versace en Armani voor een prikje. Denk aan jurkjes van Prada vanaf 300 euro. (br.nina)
Actrice Molly Sims met een ontwerp van Dolce & Gabbana.
Kasia Smutniak zal vanaf juli schitteren als het uithangbord van Giorgio Armani's nieuwe parfum: Idole.
Het parfum wordt voorgesteld tijdens de modeweek in Parijs in juli. Smutniak is volgens sommigen een onverwachte keuze, maar Armani zelf is erg duidelijk: "Ik koos voor Kasia omdat ze een nieuw gezicht is en een moderne look heeft. Ze combineert als geen ander echte vrouwelijke sensualiteit en met haar zeldzame knapheid. Ze symboliseert alles wat ik met mijn parfum wil bereiken."
Een bruin kleurtje door de zon geeft Nederlanders een gezonder, mooier
en zekerder gevoel. Dat blijkt uit een enquête in Nederland.
Vrolijk van de zon 85
procent van de Nederlanders zegt dat ze vrolijk worden van de zon,
meldt styletoday.nl. Daar zit het klimaat voor iets tussen volgens
pscychologe Roos Vonk. "De zon toont zich zo weinig in deze streken in
vergelijking met zuiderse landen, dat we die zeldzame keren optimaal
willen genieten van zonlicht."
Huidkanker Verder
blijkt dat vrouwen beter zijn in de preventie van huidkanker. Ze smeren
zich beter in met zonnemelk tijdens het zonnebaden. Volgens Vonk zit er
ook hier een psychologische reden achter: "Vrouwen denken meer vooruit
als het om hun uiterlijk gaat." (br.hln)
"Je bezorgt me grijze haren", wie kent de uitspraak niet. Soms horen we ze van onze ouders, soms van een collega en soms van een kennis of vriend. Nu konden onderzoekers aan de Kanazawa University in Japan echter aantonen dat deze 'volkswijsheid' ook echt een grond van wetenschappelijke waarheid bezit.
Wanneer we teveel stress krijgen worden de pigmentcellen in je haarfollikels aangetast. Hierdoor produceren ze minder melanine waardoor je haar zijn natuurlijke kleur verliest en grijs wordt.
Toch is het grijs worden van je haren geen slechte eigenschap volgens onderzoekers. Wanneer de melanine cellen geblokkeerd worden, heeft de persoon in kwestie minder kans om kanker te ontwikkelen. (br.she)
Ook Dolce & Gabbana wordt goedkoper door de crisis
Stefano Gabbana en Domenico Dolce hebben meegedeeld hun prijzen tussen de tien en twintig procent te laten dalen, zonder afbreuk te doen aan creativiteit en kwaliteit.
Twee voorbeelden om aantegeven dat Dolce & Gabbana goedkoper wordt: een jeans zal 450 dollar kosten inplaats van 695 dollar. Een jurk 1469 dollar inplaats van 2295 dollar.
Deze zomer breng
je kleur in je kleerkast met elektrisch blauw, haast elke designer
gebruikte dit in zijn collectie. Celebs als Kate Winslet en Freida
Pinto bewijzen op de rode loper dat felblauw stijlvol en trendy kan
zijn. Ontdek met welke tint jij goed staat.
Afslankend Deze
zomer draait het allemaal rond felle kleuren. Vooral elektrisch blauw
is trendy. Je vindt alle soorten kledingstukken in deze felle kleur:
jurken, rokjes, schoenen, topjes, handtassen en juwelen. Hoewel blauw
een slecht imago heeft door de associatie met school- en
politie-uniformen, val je meteen op met deze kleur, geeft het je een
stijlvolle, volwassen look en heeft het een afslankend effect.
Freida Pinta staat met haar bruine teint prachtig met deze blauwe tint.
Wie staat met wat? Het
is makkelijk om trendy te zijn met blauw. En deze zomer is het aanbod
zo uitgebreid dat er voor elke wat wils is. Wil je weg van het
uniformenblauw, kies dan voor een felle variant als turkoois of
elektrisch blauw. Als je de verkeerde kleur kiest, kan dat je
huidskleur absoluut niet flatteren, waardoor je zelfs ziekelijk bleek
lijkt. Maar de juiste blauwe tint doet je ogen beter uitkomen. Vrouwen
met blond haar en een bleke huid staan goed met een warmere tint dat
meer naar paars neigt, want door het optische effect lijk je bruiner.
Degenen met lichtbruin haar, staan goed met turkoois, dit flatteert hun
donkerdere teint. Donkerharige vrouwen met donkere ogen kunnen bijna
elke tint aan, met marineblauw staan ze het best.
De bleke teint van Kate Winslet komt goed uit met deze warme jurk.
Niet alleen rode kledij maar ook rode schoenen oefenen een onweerstaanbare aantrekkingskracht op mannen uit. Dat beweert de journaliste Stephanie Pederson in het 'schoenenboekje'.
Dat rode kledij mannen hun verstand doet verliezen wisten we al langer, maar blijkbaar moeten vrouwen geen aansluitend rood jurkje aantrekken om mannen te verleiden. Ook rode stappers helpen een aardig handje! Schoenenproducent Christian Louboutin leek dat al veel langer te weten, zijn schoenen worden gekenmerkt door een felrode zool.
Graatmagere modellen worden tegenwoordig molliger en dikker gemaakt met
photoshop. Terwijl de modehuizen nog volop maatjes 32 en 34 ontwerpen,
wordt de publieke afkeer voor extreme slankheid groter.
Vogue-hoofdredactrice Alexandra Shulman stuurt een duidelijke boodschap
naar alle grote modehuizen: 'in tijden van crisis willen de lezers geen
graatmagere meisjes meer'.
Heupen en borsten Vogue
is al jaren een toonaangevend magazine op modegebied. Voor het eerst
stuurt de hoofdredactrice een boze brief naar grote modeontwerpers als
Karl Lagerfeld, Donatella Versace, Stella McCartney en John Galliano.
De kleding, toegestuurd om reportages mee te maken, is te klein voor de
modellen die het magazine liever wil gebruiken: vrouwen mét heupen en
borsten. Zelfs de oudere modellen als Naomi Campbell en Linda
Evangelista, die het tegenwoordig weer zeer goed doen, passen niet meer
in de piepkleine ontwerpen.
Gezonder De
modebladen hebben geen andere keuze dan graatmagere modellen te
gebruiken om zich in de kleine maatjes te hijsen. Achteraf worden deze
via photoshop bijgewerkt om hen nét niet te dun te laten lijken. Het
geheel moet immers gezonder en molliger voorgesteld worden. De publieke
afkeer van extreem magere modellen is groot, zeker in tijden van
economische crisis. Mensen willen beelden zien die hen meer
'geruststellen'.
Nadenken De moedige brief
aan de topontwerpers zet hopelijk aan tot nadenken. Volgens modekenners
telt de stem van Shulman zwaar mee in de modeindustrie. (br.hln)
Een leuk gemaquilleerd gezichtje is niet
enkel een kwestie van de juiste make-upproducten, ook het aanbrengen en
de combinatie zijn van levensbelang. Wij zetten enkele praktische,
tijdbesparende tips op een rijtje om stralend en fris voor de dag te
komen.
Uit een onderzoek bij 600 vrouwen blijkt dat niet de
kraaienpootjes of rimpeltjes de leeftijd van je huid bepalen, maar wel
de frisheid van je teint. Toch is het erg makkelijk om een stralende
teint te bekomen eenmaal je de juiste basis aanbrengt. Scrub daarom je
huid een tweetal keer per week goed om de dode huidcellen te
verwijderen en gebruik elke dag een serum en crème met fruitextracten
en vitamine C. Zij zullen je huid een ongekende boost geven.
Ook
met make-up kan je de juiste accenten leggen om je teint helemaal op te
frissen. Gebruik daarom twee tinten foundation. Eentje die je echte
huidskleur perfect benadert en eentje die net iets lichter is. Deze
laatste kan je gebruiken om je voorhoofd, neus, en het puntje van je
kin te doen oplichten.
Wil je je ogen extra groot doen lijken?
Kies dan voor een kleur oogschaduw die overeenkomt de kleur van je
iris. Hierdoor creëer je een maximaal contrast en krijg je grote
bambi-ogen. Wil je extra glamour? Zet dan een klein wit stipje in de
binnenooghoek, hierdoor wordt je blik groter en intenser. (br.she)
We
worden helemaal warm vanbinnen als we de nieuwste collectie van Chanel
zien en lijken het noorden te verliezen bij het aanzicht van de
nieuwste Louboutin-schoenen. Een paar honderd euro geven we graag uit
om dat ene designstuk in huis te halen. Maar waarom zijn we eigenlijk
zo geobsedeerd door designkledij en accessoires?
Wanneer we ons
hullen in merkkledij eigenen we onszelf een hogere status toe dan
mensen die identiek dezelfde kledij dragen maar zonder logo.
Buitenstaanders aanzien merkkledij als een teken van succes en zelfs
vertrouwen. Wanneer proefpersonen gevraagd wordt een geldbedrag te
verdelen tussen iemand met merkkledij en iemand met identiek dezelfde
kledij zonder logo, zal degene met de merken zienbaar meer geld
toegestopt krijgen. Dat blijkt uit een onderzoek van de psychologen
Marijn Meijers en Rob Nelissen van de Universiteit van Tilburg.
Volgens
de onderzoekers gedragen mensen zich als pauwen. Hoe meer luxe we
hebben, hoe meer we het willen etaleren. En net als bij pauwen is
degene met de mooiste veren de populairste. (br.she)
Fotografen behandelen minderjarige modellen als strippers
"Fotografen behandelen minderjarige modellen als strippers"
Het Amerikaanse topmodel Sara Ziff onthult in de een documentaire de
harde en gruwelijke realiteit van de modewereld. Ze vergelijkt zelfs
fotoshoots voor topmerken als Calvin Klein met een set van een
pornofilm.
Haaien Het
Amerikaanse topmodel Sara Ziff begon op haar veertiende met
modellenwerk, ze haalde opdrachten voor grote ontwerpers als Calvin
Klein en Prada binnen. Nu veroorzaakt ze heel wat ophef met haar
documentaire. Ze interviewde tal van jonge modellen op modefeestjes en
achter de scènes van catwalkshows. Zo schetst ze een wereld waarin
mannen van middelbare leeftijd, vooral fotografen, als haaien rond
minderjarige en vooral kwetsbare modellen cirkelen.
Strippers Op
haar eerste casting vroeg een fotograaf of ze haar t-shirt wilde
uittrekken. "Hij vertelde dat hij me zich moeilijk in het verhaal kon
inbeelden, dus moest ik ook mijn broek uitdoen. Daar stond ik dan, in
mijn onderbroek met Micky Mouse op en een sportbeha. Tenslotte moest
ook mijn beha uit. Ik durfde niet anders dan te doen wat bij vroeg. Ik
wilde zo graag model worden en wist niet beter. Na mijn tienjarige
carrière in de modewereld vraag ik me af: "Wat is het verschil tussen
een fotoshoot doen in je ondergoed voor Calvin Klein en een stripper
zijn?"
Kunst als excuus Bijna elk model
dat je in de documentaire te zien krijgt, kon een verhaal vertellen
waarbij ze 'aangerand' werd door fotografen. Ze gebruikten kunst als
excuus gebruiken om meisjes naakt te kunnen zien. Een ander model dat
je in de documentaire te zien krijgt is Sena Cech. "Ik maakte een
casting mee die eerder op de set van een pornofilm leek dan op een
fotoshoot. Eén van de beste modefotografen van de wereld werkte er aan
mee. Hij vroeg me bijna meteen van mijn kleren uit te trekken en voor
ik het goed besefte was hij ook naakt. Hij wilde dat ik iets sexy deed,
hij vroeg me zelfs zijn penis aan te raken. Ik heb dat ook gedaan. De
volgende dag hoorde ik dat ik de job kreeg, maar toen hoefde het voor
mij niet meer." (br.hln)
Het is gedaan met de tanga, de string, de reetveter of hoe u het ding ook wilt noemen. Vrouwen verpakken hun derrière tegenwoordig liever comfortabel dan sexy. En dat is nog gezonder ook, zegt de gynaecoloog.
Ondergoedverkopers slijten weer meer textiel - het is een trend die ze allemaal bevestigen. "Strings werden vaak gedragen onder een strakke broek, zodat je geen onderbroeknaden op de bilranden zag. Een paar jaar geleden waren er nauwelijks alternatieven, en die heb je nu wél. Je hebt naadloze slips en shortjes, hotpants die heel populair zijn, zegt Famke Kamphorst, pr-verantwoordelijke van Hunkemöller. Vaginale infecties
Strings zijn ook niet zo gezond. Dat bevestigt prof. Yves Jacquemyn, diensthoofd gynaecologie in het UZ Antwerpen. Een te strakke string irriteert de gevoelige huid van de vagina. Daardoor wordt die een ideale bodem voor de bacteriën en schimmels die sowieso aanwezig zijn. Die vermenigvuldigen zich dan snel en de vrouw krijgt jeuk, witverlies, infecties."
"Dat is niet vreselijk; het werk van een gynaecoloog bestaat - de zwangerschappen niet meegerekend - voor een derde uit vaginale infecties. Die zijn heel frequent, elke vrouw heeft er ooit wel eens last van. Maar het is ook niet leuk natuurlijk. Daarom adviseren we om het best een beetje loszittend katoenen ondergoed te dragen. (br.she)
Als je carrière
wil, horen Crocs, Uggs en heuptasjes niet op de werkvloer. Volgens
WomenCo, een zakensite voor vrouwelijke businesslui, denk je maar beter
twee keer na vooraleer je 's ochtends de kleerkast opentrekt.
Leder Volgens
de site tellen je ervaring en werktalent maar deels mee. Wil je
succesvol overkomen, worden vrouwen ook op hun uiterlijk beoordeeld.
Kleding toont aan hoe je over een baan denkt. Volgens hun lijstje van'
fashion no no's' horen Crocs, Uggs en heuptasjes enkel op vakantie, net
als joggingbroeken, t-shirts met opvallende teksten en lederen broeken.
Hun lijstje stopt niet daarmee niet: ook fitflops, petjes, geen of te veel make-up horen niet.
Algemene regels Uiteraard
heerst de dresscode in elk bedrijf anders. Als je deze nog niet kent,
scoor je met deze algemene kledingtips beslist in elk bedrijf.
1.
Rokken zijn formeler dan broeken. Draag je een rok en wil je zeer
zakelijk overkomen, trek je een panty aan, zelfs bij warm weer. Een
dunne panty oogt stijlvoller en de kleur van de panty past bij de kleur
van de kleding. Wel is deze altijd lichter dan de kleding.
2. Onder een pak horen pumps. Laarzen mogen alleen als de rok tot over de knie komt.
3.
Laat mode niet te duidelijk bepalen in wat je draagt op het werk. Wie
toch met de mode mee wil, kan het best een basic mantelpakje combineren
met een blouse in een modekleur of voor hippe accessoires kiezen.
4. Te veel bloot kan niet. Pas dus op met decolletés en in de zomer met blote armen en benen.
5.
Make-up op de werkvloer is bescheiden en eenvoudig en moet met zorg
worden aangebracht. Haren kammen en make-up bijwerken doe je in de
toiletruimten en niet in het openbaar.
6. Zonnebrillen horen niet in het haar.
7. Kleding en schoeisel moeten er verzorgd uitzien. Kreukels, vlekken of ongepoetste schoenen, horen niet.(br.nina)
De Londense metro staakt en David Beckham bezorgde zijn landgenoten nog
wat extra verkeersellende toen deze morgen voor kledingzaak Selfridges
de nieuwe affiche werd onthuld waarop Becks het ondergoed van Emporio
Armani aanprijst. Driehonderd mensen wilden dat moment niet missen, en
prompt viel het verkeer in de Londense binnenstad stil.
Beckham
was er zelf ook, samen met zijn vrouw Victoria. "Ik heb er geen
probleem mee dat er foto's van mij in mijn onderbroek genomen worden.
Maar op een dag als vandaag, als de foto's onthuld worden, is het wel
wat vervelend", liet Beckham zich ontvallen.
Het einde van het schooljaar is weer daar. Voor de studenten betekent
dat examens en afstudeerprojecten, voor modeliefhebbers betekent dat
ook de kans om jong talent te spotten. Verschillende
afstudeerrichtingen mode geven dan een modeshow, zodat hun studenten de
kans krijgen hun harde werk ook aan vrienden, familie en, wie weet,
mensen uit het wereldje te tonen.
Aan
de Gentse Koninklijke Academie voor Schone Kunsten (KASK) gebeurt dat
onder de noemer 'Movement' en daar zijn ze al aan de 16de editie toe.
Deze keer pakken ze het groots aan en huren ze de Eskimofabriek aan de
Wiedauwkaai in de Gentse haven af.
Geïnteresseerden kunnen hier
terecht voor de tickets in voorverkoop. De modeshow vindt donderdag 18,
vrijdag 19 en zaterdag 20 juni plaats. Voor feestbeesten is er ook een
afterparty zaterdag. Tickets daarvoor kunnen in combinatie met de
modeshowtickets worden gekocht. (br.hln)
Stella McCartney stort zich op de kinderkledijmarkt. Haar jarenlange ambities om kledij te maken voor de jongste generatie komen dankzij de kledingketen GAP eindelijk uit.
"We zijn erg opgewonden over deze fantastische kans om met een designer van wereldklasse als Stella samen te werken", vertelt GAP-directeur Mark Hansen.
Stella McCartney zelf is alvast opgetogen om eindelijk haar stempel op de kinderkledingmarkt te drukken. Ze gaf meteen te kennen de kinderkledij goedkoper proberen te maken. (br.she)
Vrouwen met string riskeren fikse boete in Amerika
Vrouwen met string riskeren fikse boete in Amerika
Vrouwen die in de Amerikaanse stad
Yakima te veel van zichzelf blootgeven door een string te dragen
riskeren er door een nieuwe wet een boete van bijna 800 euro. Zo wil de
lokale overheid bilspleten in het openbaar voorkomen.
Cafés De
Amerikaanse stad Yakima keurde een wet goed die van het dragen van
strings en doorzichtige kledij op straat een misdaad maakt. Je riskeert
dan een celstraf van 90 dagen en een boete van bijna 800 euro. Met deze
wet willen de lokale autoriteiten voorkomen dat vrouwen hun bilspleet
in het openbaar showen. Dit verbod op strings kwam er nadat er cafés in
de stad openden waarbij de diensters de klanten bedienen in bikini of
schaars gekleed waardoor hun string zichtbaar was. Tegenstanders zeggen
dat de uitbaters seks misbruiken om koffie te verkopen.
Belachelijk Hoewel
de wet gemaakt is voor deze coffeeshops, treft deze alle vrouwen uit de
stad. En zij zijn niet blij met de wet. "Dit is belachelijk, een vrouw
beslist toch zelf hoeveel ze van haar lichaam blootgeeft. Waarom
beslissen ze niet meteen welke kapsels nog aanvaardbaar zijn."
String is uit Verder
blijkt uit verkoopscijfers uit Groot-Brittannië dat de string helemaal
uit is. Tegenwoordig geldt: hoe meer stof, hoe beter. Als je deze zomer
dus doorzichtige, witte kledij wil aantrekken, opteer je best voor een
huidskleurig, figuurcorrigerend exemplaar. (br.nina)
Lady Gaga is een
fenomeen: niet enkel haar liedjes overspoelen de ganse planeet, ook
over haar stijl en attitude valt heel wat te zeggen. Lady Gaga promoot
een houding, een fashionstijl met veel glitter, skaï, bizarre
haarstukjes en sexy onderkleding. Misser of topper? Aan jou om te
beslissen. Toekomst Lady
Gaga lacht met de crisis, ze kijkt verder dan haar neus lang is en ziet
de toekomst roze met fluo kleurtjes en met een futuristische look. Half
vrouw, half humanoïde: wie is Lady Gaga eigenlijk? Een vreemdeling of
een fashionista van het eerste uur? Wat het ook is, op vlak van mode
vreest ze niets.
Maillots Duidelijk
geïnspireerd door de jaren '80, is de zangeres verzot op maillots die
doen denken aan de sporttenues van twintig jaar geleden. De juffrouw
speelt met plezier het sexy meisje en aarzelt geen moment om zich in
piepkleine tenues te hijsen.
Kleuren Lady
Gaga ziet het leven roze, maar evengoed in het geel, goud, zilver,
groen of blauw. Ze is niet bang om kleuren te mixen en te dragen. Ze
gebruikt de kleuren om haar eigen stijl te accentueren waarmee ze haar
publiek telkens weet te verrassen. Evengoed draagt ze luipaardmotieven
met kleine blauwe bloemen of skaï. Motieven en matières mengen, niets
is beter om een aparte en bijzondere look te creëeren.
Complexloos Deze
moderne barbie draagt haar frivoliteiten zonder enige complexen,
waardoor ze anders lijkt dan de pop uit onze kindertijd. Haar
bijzonderheden worden ook duidelijk in haar make-up en kapsels: van
blond platina, van lang tot kort, met strikjes en geïntegreerde knopen,
van enorme lange valse wimpers tot gigantische, extravagante brillen.
Lady Gaga lijkt verzot op de look van travesties, maar mengt er een
onmiskenbaar vleugje sexy flair door. Overtuigd? (br.nina)
Emma Watson wordt het nieuwe gezicht van de Burberry-campagne. Ze
treedt daarmee in de voetsporen van Kate Moss, die eerder al poseerde
voor het Britse modehuis. Als bedankje mocht de Harry Potter-actrice
voor de lens van de legendarische fotograaf Mario Testino verschijnen.
"Emma
was een logische keuze", legt creatief directeur Christopher Bailey
uit. "Zij heeft een klassieke schoonheid dat ze weet te combineren met
een groot karakter en een modern tintje. Door haar charme, verstand en
pleziermakerij leek deze fotoshoot wel een picknick op de Thames."
Er 'kruipen' tot vier krokodillen in de felbegeerde Birkin Bag van Hermès.
Om aan de toenemende vraag naar handtassen van krokodillenleer te
kunnen voldoen, is het Franse modebedrijf Hermès begonnen met het
kweken van krokodillen op speciale boerderijen. Eén handtas kost tot
vier dieren het leven, terwijl er steeds minder wilde krokodillen leven.
Hermès
besloot dus om de dieren zelf te kweken. Op boerderijen in Australië
worden de beesten daarom gefokt met als enig doel: eindigen als handtas.
Crocodile farms "Soms
zijn drie tot vier krokodillen nodig voor één handtas", zegt
Hermès-topman Patrick Thomas. "Daarom kweken we nu zelf krokodillen op
onze Australische crocodile farms", aldus Thomas tegen persbureau
Reuters.
Wachtlijst De handtassen zijn het
populairste item van de Franse modegigant. Hermès moet elk jaar
drieduizend tassen uit krokodillenleder produceren om aan de vraag te
voldoen, maar alsnog moeten klanten soms jaren wachten.
Felbegeerd De
prijs van de gewilde krokodillentas kan oplopen tot 35.000 euro. Ook op
internet woedt een strijd om de felbegeerde Birkin Bag te bemachtigen.
Moet modehuis Emanuel Ungaro verder zonder Esteban Cortazar?
Moet modehuis Emanuel Ungaro verder zonder Esteban Cortazar?
Het modehuis Emanuel Ungaro kan binnenkort wel eens in ernstige problemen verkeren. Modeontwerper Esteban Cortazar denkt namelijk aan opstappen.
Cortazar wordt al enkele jaren gezien als de drijvende kracht achter het modehuis Emanuel Ungaro. Spijtig genoeg kunnen hij en ceo Mounir Moufarrige elkaars bloed drinken. Een nieuwe marketingstrategie, waarbij celebrities het merk moeten promoten, schoot bij Cortazar zo in het verkeerde keelgat, dat de getalenteerde designer nu dreigt met ontslag. Cortazar toverde Ungaro in 2007 om tot een hip, gewild modemerk. (br.she)
Verlaat Karl Lagerfeld binnenkort het modehuis Chanel? Als het van de nieuwste geruchten afhangt trekt de modegoeroe binnenkort definitief de deur achter zich toe.
Karl Lagerfeld heeft nooit over pensioen gepraat, maar zou het nu toch kalmer aan willen doen. De modegoeroe ontwerpt niet alleen voor Fendi en zijn eigen kledinglijn hij staat ook in voor verschillende professionele fotoshoots. Lagerfeld zal het dus zonder Chanel zeker en vast nog druk genoeg hebben.
Als opvolger wordt alvast de naam van Alber Elbaz gefluisterd, die zijn plaats bij Lanvin dan weer zou opgeven voor Olivier Theyskens. (br.she)
Altijd leuk en speels in de zomer een hoedje dat je tegen de zon en de regen beschermt . Gespot bij Cacarel en verschillende andere ontwerpers op de catwalk
In Spanje werd een nieuwe
zelfbruiner ontwikkeld die je twee keer zo lang laat genieten van een
bruin kleurtje. Melatime is een nieuwe bruinversnellende peptide
waardoor je sneller en langer bruin wordt.
Eiwitten Het
Cosmetica-bedrijf Lipotec is constant op zoek naar verschillende
peptiden of eiwitten die kunnen gebruikt worden in anti-age verzorging.
Recent werd Melatime ontdekt die de aanmaak van Melanine stimuleert,
die ons een natuurlijk bruin kleurtje geeft. Als Melatine wordt
toegepast in de zelfbruiner, kan het proces van de zelfbruiner ook
doorgaan onder UV-straling. Na vier dagen testen bleek het resultaat
180 % beter dan bij normale zelfbruiners.
Revolutie Volgens
Lipotec krijg je met hun nieuwste zelfbruiner een natuurlijke kleur die
wel tot 2 weken na het zonnen zichtbaar blijft. Het blijft voorlopig
wachten vooraleer de revolutionaire zelfbruiner op de markt verschijnt.
Hoe aanbrengen Net
als bij andere zelfbruiners, staat of valt het resultaat met de juiste
verzorging. Met deze tips geniet je gegarandeerd van een veilig en
natuurlijk kleurtje.
1. Scrubben Peelen is
de boodschap. Scurb je lichaam met een droge scrub die je aanlengt met
water. Vermijd een scrub op oliebasis. Dep je huid na het douchen goed
droog en laat je lichaamscrème voor wat het is. 2. Donkere plekjes Een dun laagje bodylotion op je ellebogen, knieën en hielen, voorkomt dat deze donker kleuren. 3. Plastic handschoenen Trek
plastic handschoenen aan en breng de zelfbruinende crème met korte
bewegingen aan. Start bij je enkels en werk door naar je schouders.
Voor het gezicht bestaan er speciale gelaatstanners. Wrijf de crème met
ronddraaiende bewegingen in. Gebruik hiervoor je handpalm. 4. Voeten Verdeel een klein beetje overgebleven crème over je voeten. 5. Behouden Acht
uur lang ga je niet in bad. Om optimaal te genieten van je kleurtje,
smeer je het lichaam dagelijks in met een hydraterende crème. Na vijf
tot zeven dagen erna kan je de zelfrbruiner opnieuw aanbrengen. Zo
versterk je de kleur.
Niets zo leuk als een heerlijke massage om de dagdagelijkse
stress even te vergeten. Spijtig genoeg hebben we vaak te weinig tijd
om onszelf naar een wellnesscentrum te slepen. She helpt je graag een
handje op weg en zet enkele tips op een rijtje om jezelf een
ontspannende gezichtsmassage te geven.
Leg je ring- midden- en wijsvinger van beide handen op je
bewegende oogleden en druk erg zachtjes tegen je oogleden aan. Na een
kleine minuut glijd je langzaam met je vingers naar je oren toe om de
spanning weg te vegen. Verplaats je vingers daarna naar het midden van
je hoofd en maak kleine cirkelbewegingen tot bij je slapen. Vergeet
daarbij ook niet je neus en kin mee te masseren.
Tijdens het tweede deel van de massage geef je zachte tikjes onder
je kin met je vingers. Neem daarna je kin vast tussen duim en
middenvinger en knijp zachtjes in je kaaklijn. Wanneer je aan je oor
aangekomen bent, masseer je je hele oorschelp en oorlelletjes. Hou je
oor daarvoor vast met duim en wijsvinger en oefen lichte druk uit. (br.Gazet van Antwerpen)
Naast een twee
collectie van de winnares van De Designers geeft JBC nog ander jong
talent de kans om eigen ontwerpen op de markt te brengen. Nu is het de
beurt aan Laurence Bruyninckx, zij studeerde vorig jaar af aan de Mode
Academie van Antwerpen.
Tuinfeestjes Winkelketen
JBC verkoopt vanaf 11 juni exclusief een zijden jurkje van aanstormend
designtalent Laurence Bruyninckx. Het is een fleurig paars modelletje
geworden, ideaal voor zomerse tuinfeestjes of picknicks. Laurence
Bruyninckx werd met haar afstudeercollectie vorig jaar door Knack
geprezen vanwege haar goede kleurenkeuzes en volwassen ontwerpen.
Bij het begin van de zomer wordt onze garderobe een pak eleganter. Zwierige rokjes, kleurrijke jurkjes en hoge hakken zijn daarbij een essentieel onderdeel. Spijtig genoeg bezorgt het laatste ons vaak meer pijn dan plezier. Wat kan je nu eigenlijk echt doen om hoge hakken zonder kleerscheuren en pijnlijke grimassen te overleven?
Hoge hakken zijn een sinecure om op te lopen. Ben je gewoon om op platte sneakers te lopen? Bouw je haklengte dan langzaam aan op. Kies niet meteen voor een haklengte van 15 centimeter, want dat hou je nooit vol. Wissel bovendien om de paar uur van schoenen. Zo vermijd je dat je voeten te lang in een oncomfortabele houding zitten en verkrampen. Gebruik gelkussentjes als je langere tijd moet staan. Ze nemen het brandende gevoel weg onder de bal van je voet en vangen de schokken van het lopen op.
Op hoge hakken lopen vergt heel wat concentratie en kunnen. Zet daarom steeds eerst de bal van je voeten op de grond en maak kleine pasjes. Probeer zo weinig mogelijk door je knieën te buigen om een 'gangster' loopje te vermijden.
Hou je van ultrahoge schoenen? Ga dan voor bredere hakken. Deze zorgen er namelijk voor dat het steunoppervlak vergroot wordt waardoor je minder snel last hebt van je voeten. Stevige kuiten hebben bovendien ook baat van een bredere hak. Dichte pumps zitten tenslotte vaak beter dan open schoenen. Bij deze laatste ontstaan er namelijk al snel wrijvingen en open wondjes.
Je haar is een belangrijk accessoire. Voor veel vrouwen is het een
verleidingsinstrument, daarom hebben ze graag glanzende, gezonde
lokken. Wist je dat droog, dun of beschadigd terug kunt doen herleven
door op je voeding te letten, we leren je hoe.
Vette vis en gevogelte Vette
vis zit boordevol omega-3 vetzuren, vitamine B12 en ijzer, meldt
gezondheidsnet.be. Deze stoffen houden je hoofdhuid gezond, wat zorgt
voor de glans van je haar. Door regelmatig kip en kalkoen te eten,
voorzie je je haar van voldoende proteïnes en ijzer. Dit sterkt je
lokken en maakt ze minder broos.
Groenten Groenen
groenten als spinazie en broccoli bevatten veel vitamine A en C. Dit
zijn stoffen die het lichaam nodigt heeft om talg, een natuurlijk
verzorgingsmiddel, aan te maken. Daarnaast zijn wortelen heilzaam voor
je haar. Ze zitten boordevol vitamine A, waarvan je lokken gaan
glanzen.
Peulvruchten en noten Je haar
heeft proteïnes nodig om te groeien, rode bonen en linzen zijn hier een
goede bron van. Daarnaast bevatten ze ook ijzer, zink en biotine. Deze
laatste stof is goed voor de algemene gezondheid van je haar en gaat
kaalheid en de vergrijzing van je lokken tegen. Ook in noten zit veel
zink, neem dus regelmatig als snack amandelen, wal-, cashew- en
pecannoten.
Volkoren Bruin brood en volkorenpasta vullen je voorraad zink, ijzer en vitamine B aan, allemaal broodnodige stoffen voor je haar.
Melk Zuivelproducten
bezorgen je haar calcium, waardoor het sneller gaat groeien. Melk en
yoghurt bevatten veel proteïnes, wat voorkomt dat je haar afbreekt. (br.hln)
Wie nog steeds op zoek is naar een trendy alternatief voor de enkelarmbandjes kan nu zijn hart ophalen dankzij Karl Lagerfeld. Hij creëerde de meest vernieuwende enkeldecoratie van de afgelopen jaren.
Wie zot is van sierraden en sierlijk ballet kan zich nu uitleven met de nieuwste enkeldecoratie van Karl Lagerfeld. Het modeicoon ontwierp de repetto schoenen met enkelband van geperforeerd leer. De schoenen zijn voorlopig enkel beschikbaar in de Parijse Repetto winkel.
Al honderdduizenden geïnteresseerd in kledinglijn Liam Gallagher
Al honderdduizenden geïnteresseerd in kledinglijn Liam Gallagher
De kledinglijn van Liam Gallagher is al een groot succes. De website die de kleding verkoopt, crashte zelfs door teveel bezoekers.
De 'Oasis'-zanger lanceerde vorige week zijn eigen kledinglijn 'Pretty Green'. De website begon de verkoop om 9.21 uur en vier minuten later was de webshop al gesloten. Het systeem kon de honderdduizenden bezoekers namelijk niet aan. Het probleem was een dag later alweer opgelost.
De 36-jarige heeft altijd al een liefde voor kledij gehad. "Mijn passies zijn muziek en kledij. Ik wil niemand oplichten en ik doe het ook niet voor het geld. Ik doe het gewoon omdat er zoveel spullen ontbreken die ik zou dragen. De lijn is ontworpen naar mijn smaak. Vinden mensen de spullen tof, dan is dat cool. Zoniet, dan maakt het mij niets uit", aldus Gallagher. (br.she)
Pony's zijn mooi, maar vragen onderhoud. Zonder deze tijdig bij te
knippen, verliest je haar alle model. Bij de kapper langslopen is de
ideale optie, want zelf knippen is geen makkelijke klus. Wil je het
toch zelf proberen, heb je een goede schaar en volgende tips nodig.
1. Knip op droog haar, nooit op nat haar. Achteraf krimpt je haar en neigt de pony te kort.
2. Zorg voor het juiste materiaal en
gebruik geen botte of huishoudscharen. In heel wat ketens vind je
kapperscharen. Eentje met tandjes bijvoorbeeld, geeft aan je pony een
'warriger' effect.
3. Doe je haar in een staart en tracht je pony te scheiden, zo werk je makkelijker.
4. Je pony deel je in twee met een kam. Neem één helft en kam ze naar beneden en stop bij je wenkbrauwen. Knip niet korter dan daar. 5.
Knip onder een hoek van 45 graden met de kam nog in je haar zodat de
pony stijl en strak naar beneden hangt. Ook kan je twee vingers
gebruiken, maar vergeet niet dat je onder je vingers moet knippen en niet erboven. Herhaal ook met de andere helft.
Verschillende bekende fashionista's als Madonna, Gwyneth Paltrow en Eva
Longoria bieden hun designerhandtas aan op eBay. De opbrengst gaat naar
de slachtoffers van de aardbeving in l'Aquila.
Handtas van Madonna
Niet goedkoop Het
Italiaanse modemerk Salvatore Ferragamo wil in samenwerking met de
organisatie Global Giving de slachtoffers van de aardbeving helpen,
meldt Elle.be. Daarom vroeg het merk aan tal van celebs om een handtas
die ze ooit kregen van Ferragamo op eBay te zetten. Helaas betekent dit
mooie initiatief niet dat je een goedkope designerhandtas kunt scoren.
Het bod op de tas van Madonna zit momenteel al boven 2.000 dollar. Je
kunt nog andere pareltjes van accessoires van onder meer Lucy Liu,
Jennifer Aniston en Dita Von Teese kopen. Bieden kan nog tot 12 juni. (br.hln)
Geen lelijke witte lijntjes meer door nieuwe bikini
Geen lelijke witte lijntjes meer door nieuwe bikini
Een mooie egale
bruine huid, zonder witte lijntjes van je bikini, daar dromen tal van
vrouwen van. Dankzij de 'Tan through' reeks van Kiniki kun je op strand
je bikinitopje aanhouden én mooi bruinen.
Bikini uit de 'Tan through' lijn.
80 procent zonlicht De
'Tan Through' lijn van Kiniki bestaat uit een speciale stof, Transol,
waarbij je ziet dat hij transparant is wanneer je deze tegen het licht
houdt. Duizenden microscopisch kleine gaatjes laten namelijk 80 procent
van het zonlicht door. Gelukkig zijn deze gaatjes niet zichtbaar voor
het blote ook, zodat je niet het gevoel hebt naakt te zijn. De makers
garanderen je een egaal bruine huid. De collectie bestaat uit een reeks
badpakken en bikini's in dierenprints. Ook de mannen hebben keuze uit
zwemslips en strakke boxershorts. In Groot-Brittannië zijn de bikini's
en zwembroeken alvast een groot succes.
Bikini uit de 'Tan through' lijn.
Extra bescherming Toch
willen gezondheidsexperts waarschuwen voor de gevaren. Richard
Clifford: "Je moet je huid onder de zwemkledij nog steeds insmeren met
een beschermende crème tegen zonnebrand. En dat is niet altijd
makkelijk." Eigenaar van Kiniki John Walker: "Wij waarschuwen onze
klanten dat ze extra voorzichtig moeten zijn, je moet onder de kledij
een even hoge factor aanbrengen als op de rest van je lichaam. Maar
deze lijn is een succes, het verkoopt als zoete broodjes." Je kunt de
collectie hierbestellen. (br.nina)
Nederlandse vrouwen naaien door de crisis steeds vaker hun eigen
kledingsstukken. Cursussen in snit en naad zijn er momenteel heel
populair. Ook in Groot-Brittannië kruipen fashionista's achter de
naaimachine om tweedehandsstukken zelf om te toveren tot een trendy
outfit.
Wachtlijsten "Vrouwen
die zichzelf nu willen inschrijven voor een naaicursus komen op een
wachtlijst terecht. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt", vertelt de
Nederlandse naai-instructrice Betsie Sliekers die al vijftien jaar les
geeft aan ad.nl. "Volgens mij is de crisis er verantwoordelijk voor. Ik
heb veel jonge mama's als cursisten. In de winkels vind je genoeg mooie
kledij voor kinderen, maar dat kost ontzettend veel. Als je zelf stof
koopt en outfitjes maakt, ben je veel goedkoper gesteld. En stukken
voor kinderen zijn snel gemaakt."
Naaibladen Knip
Mode, een Nederlands naaimagazine dat al veertig jaar bestaat,
organiseert sinds kort ook naaicursussen voor beginners. Het aantal
inschrijvingen steeg in korte tijd van acht naar vijftig. Ook uit de
hoge verkoopcijfers van het blad, dat tot voor kort nog in het slop
zat, blijkt dat naaien trendy is.
Tweedehands Ook
in Groot-Brittannië is je eigen kledij maken heel populair. Steeds meer
fashionista's passen er kledij uit tweedehandswinkels zelf aan.
Styliste van de celebs Fi Doran doet het al jaren en zag al heel wat
sterren met iets uit haar collectie 'Mrs Jones' rondlopen. Ze geeft in
opdracht van Oxfam lessen in het 'bewerken' van oude kledij. "Als je
bijvoorbeeld een kledingsstuk omdraait, creëert dit heel wat nieuwe
perspectieven. Je kan je benen in mouwen steken of omgekeerd. Het is de
ideale manier om jezelf met mode te onderscheiden op een goedkope
manier", aldus Fi Doran.
Trend Modejournaliste
Lauretta Roberts: "Steeds meer fashionista's passen oude, op het eerste
gezicht lelijke kledingstukken, aan. Zo krijgen ze plots een modieus,
nieuw kledingsstuk voor een prikje. Het is echt een trend. En bijna
iedereen kan het, het voordeel ten opzichte van je eigen kleding maken
is dat moeilijke dingen, als het plaatsen van ritsen, al voor je gedaan
is. Tweedehandskledij is eveneens goedkoper dan nieuwe stoffen, want
ook de kostprijs hiervan loopt snel op."(br.hln)
Angelina Jolie doorprikt haar huid om een frisse teint te bekomen. Voor het festival van Cannes onderging de actrice zes maanden lang sessies met de Dermaroller.
"Angelina wilde alles uit de kast halen voor haar verschijning op het filmfestival, want ze wist dat alle ogen op haar gericht zouden zijn. Ze gebruikte de Dermaroller regelmatig gedurende 6 maanden omdat ze een chirurgische ingreep wilde vermijden", vertelt een naaste vriend.
De dermaroller staat bekend om zijn efficiënte resultaten. Het hebbeding doorprikt de huid waardoor de poriën gaan bloeden. Omdat de huid de schade zo snel mogelijk wil herstellen produceert ze ongekende hoeveelheden collageen en elastine waardoor de huid zachter en frisser oogt. (br.hln)
Miley Cyrus gaat een eigen kledinglijn uitbrengen. Dat maakte de actrice/zangeres zelf bekend.
De 16-jarige 'Hannah Montana'-ster zal met ontwerper Max Azria samenwerken. Het duo brengt topjes, broeken, t-shirts, schoenen en accessoires op de markt. De kledinglijn zal te koop zijn in de Amerikaanse keten 'Wal-Mart' en elk kledingstuk kost minder dan 15 euro.
"Ik vind het leuk om looks te creëren voor anderen. Dit is een fantastische ervaring en ik kan niet wachten tot fans mijn ontworpen kledij dragen", aldus Cyrus. (br.she)
Naar goede gewoonte is deze zomer weer gevuld met bloemenprints, vooral wat de jurkjes betreft. Veel geschilderde en grote bloemen prints zijn aanwezig .
Een
decolleté kan je outfit de nodige elegantie en sexyheid geven, maar het
kan je hele look ook kraken. Een goede dagelijkse verzorging en de
nodige oefeningen kunnen je borsten extra verstevigen, en ze die
prachtige, noodzakelijke glans en strakheid geven. Wij zetten enkele
handige tips op een rijtje voor het perfecte decolleté.
De huid
rondom je decolleté is erg gevoelig. Ze is niet alleen dunner van
nature, ze bevat ook minder talgklieren waardoor ze sneller uitdroogt.
Bovendien behandelen we deze zone onbewust erg onvoorzichtig. Zo
sluiten we ze af tijdens de winter, waardoor ze maar moeilijk kan
ademen en stellen we ze bloot aan de blakende zon in de zomer. Gezichtscrème
Om
de huid rondom je decolleté dagelijks te verzorgen kan je best je
gezichtscrème gebruiken. Vergeet bodylotion, die maakt je huid enkel
meer gevoelig voor allergieën, en andere bijtende verzorgingsmiddelen.
Reageert je huid nog erg sterk op de koude dagcrème? Verwarm hem dan
even tussen je vingers, en druk met je vlakke hand zachtjes op je
decolleté. Wrijven kan de irritatie namelijk doen toenemen.
Af
en toe een lichte scrub doet de huid heropleven, heb je nog meer tijd:
kies dan voor een masker. Afhankelijk van je huidtype kan je gaan voor
een diepreinigend kleimasker of een verzachtend honingmasker. Verstevigende beha
Ben
je een dagje ouder aan het worden, en verspreiden de rimpeltjes zich
over je decolleté? Kies dan voor een stevige liftende crème, zowel
verkrijgbaar in dagcrèmes als zalfjes speciaal voor de borsten. Ook 's
nachts kan je je borsten verstevigen dankzij allerlei nachtcrèmes. Wil
je een efficiëntere oplossing, probeer de antirimpel-beha (39,95) dan
eens uit. De beha houdt je borsten 's nachts netjes op hun plaats,
terwijl de speciale pasvorm rimpelvorming voorkomt.
Eenmaal je
huid rondom je decolleté terug op en top gezond is, kan je ze extra in
de verf zetten. Een push-up beha, diepe halsuitsnijding en wat
glanspoeder doen hierbij wonderen, maar ook je houding is van
levensbelang. Recht steeds je rug, druk je schouders omlaag, en trek je
schouderbladen vanachter samen. Deze oefening doet wonderen voor je
decolleté.
Modehuis Lacroix onder gerechtelijk toezicht geplaatst
Modehuis Lacroix onder gerechtelijk toezicht geplaatst
Het gerenommeerde
Franse modehuis Christian Lacroix is vandaag door de handelsrechtbank
van Parijs onder gerechtelijk toezicht geplaatst met een
observatieperiode van zes maanden. Dat meldt Simon Tahar, de advocaat
van het bedrijf.
"Er
werd gekozen voor een observatieperiode van zes maanden en de
aanstelling van een bewindvoerder", aldus de advocaat. De Amerikaanse
eigenaars van het merk, Simon en Léon Falic, waren aanwezig tijdens het
verhoor maar gaven geen commentaar.
Modehuis Lacroix, dat 125
werknemers telt, kondigde vorige week donderdag een staking van de
betalingen aan. Het modehuis "heeft te lijden onder de wereldwijde
financiële crisis die ook de luxe-industrie raakt". Het huis stelde aan
de handelsrechtbank een "voortzettingsplan" voor en het "behoud van de
activiteiten tijdens deze periode". (br.nina)
Het beautymerk Nivea vond het hoogdringend tijd voor een make-over. Speciaal daarom namen ze de Indische ontwerper, en muze van onder andere Katy Perry, Manish Arora onder hun vleugels. Het resultaat zijn 3 collector item's potten van Nivea Soft.
Acrobaten, tenten en duizenden sterren,... het is de dagdagelijkse wereld voor Manish Arora. De designer reflecteerde zijn fantasierijke blik op de aloude potjes van Nivea Soft en kwam op de proppen met prachtige, bedwelmende ontwerpen.
De potjes zijn enkel verkrijgbaar in een uiterst gelimiteerde editie. Snel zijn is dus de boodschap. (br.she)
Na halal-voeding gaan steeds meer moslimvrouwen op zoek naar halal
cosmetica. Daarbij willen ze veilige producten die bijvoorbeeld geen
varkensvet of alcohol bevatten.
Verboden Volgens
cosmeticsbusiness.com is make-up 'haram' voor diepgelovige moslims. Dat
betekent dat het verboden is en ze het niet mogen dragen. De vrouwen
die het wel doen, vinden het daarbij belangrijk dat de producten naar
hun normen 'veilig' zijn opdat ze op die manier hun eigen
moslimidentiteit kunnen behouden.
Giganten Halalcosmetica
bestaat al jaren, maar kent pas de laatste tijd groeiend succes. In
Maleisië is de afzetmarkt het grootst en het lijkt er op dat wereldwijd
de markt groeit. Grotere cosmeticagiganten als Colgate-Palomlive en
Jonhson brengen zelfs een apart gamma uit.
Body Shop In
Europa kent 'The Body Shop' bij heel wat moslimvrouwen groot succes.
Dat komt doordat met veilige en ethische ingrediënten wordt gewerkt en
hun marketingstrategie strookt met de moslimwaarden. (br.nina)
De jeans is dit voorjaar weer
helemaal in. Heel belangrijk is het juiste model te vinden dat je
achterste nog meer laat uitkomen. Met het juiste exemplaar lijkt je
achterwerk net ronder of krijgen jouw billen meer vorm. Toostylish
heeft een aantal tips opdat die billen mogen gezien worden.
-Kies voor lycra
in je jeans. Deze stof maakt dat de broek perfect rond jouw lichaam
aansluit. Je billen zullen niet schudden en je achterste zal beter tot
zijn recht komen.
-Een jeans met leuke versieringen op de achterkant
is als even doeltreffend. Het juiste ontwerp kan jouw billen er
slanker, ronder, platter of juist groter laten uitzien. Let wel op want
een jeans met té veel versieringen is al lang niet meer in de mode.
-Achterzakken kunnen een negatief effect hebben. Let erop dat de zakken niet te groot of te klein
zijn en waar ze exact geplaatst zijn. Smallere zakken laten een smaller
en platter achterwerk ronder lijken. Grotere zakken die lager zijn
geplaatst, doen juist een flinke bilpartij kleiner lijken.
-Passen is de boodschap, zeker om die perfecte jeans te vinden. Heel belangrijk is dat de vorm en de snit als gegoten zit. (br.hln)
Corazon De Raeymaecke 'Liever in de wei dan op de catwalk'
Vlaams model Corazon De Raeymaecker geeft carrière op om boerin te worden
Vraag aan gelijk welk
meisje wat ze later wil worden en ze antwoordt steevast met 'topmodel'.
De Vlaamse Corazon De Raeymaecker (23) was aardig op weg, maar in de
plaats koos ze voor het leven op een bioboerderij.
Corazon leefde de droom van elk tienermeisje.
Ze werd als model ontdekt in haar thuisstad Antwerpen en verhuisde kort
daarna naar New York. Daar prijkte ze drie jaar geleden nog levensgroot
op de befaamde billboards . Corazon - genoemd naar Corazon
Aquino, de eerste vrouwelijke president van de Filippijnen - sleepte
het ene contract na het andere in de wacht en verdiende er goed geld
mee. En toch: ze wil liever boerin worden. 'Van modellenwerk word ik
lui. Boeren daarentegen geeft mij veel meer voldoening. Dat is voor mij
pure meditatie.' Corazons leven veranderde toen ze op een doordeweekse
dag langs de farmer's market op Union Square in New York
passeerde. 'Op die markt verkoopt iedere boer zijn eigen groenten,
zodat je perfect weet wat waar vandaan komt. Bij ons in België wordt
bijna elke groente ingekocht bij de groothandel. Je weet dus niet
vanwaar ons voedsel komt, en evenmin of het bewerkt is. Dat begrijp ik
niet. Op een pak koeken staat toch ook wat erin zit? Wie weet welke
pesticiden er nodig waren om tot de appels te komen die vandaag in de
winkel liggen?'
Corazon, die zelf uit een
landbouwersfamilie komt, maakte na haar ontdekking abrupt een einde aan
haar modellencarrière en keerde terug naar België. Daar woont ze nu
tijdelijk met haar vriend in een appartement in Antwerpen.
'Ik hoop binnenkort mijn eigen bioboerderij te bezitten. Ik wil een community farm
stichten waar stadsmensen, met behulp van een abonnement, maandelijks
zelf hun groenten en fruit mogen komen plukken. Ik wil ook op de markt
staan met eigen producten, biologisch gekweekt en op een gezonde grond.
En nee, mijn groenten hoeven daarom niet per definitie lelijk en
scheefgevormd te zijn. Wie zegt dat mijn onbewerkte tomaten ook niet
prachtig glanzend zullen zijn?'
Haar vrienden
vinden het een raar idee, maar Corazons ouders zijn te vinden voor het
project. Alleen haar vader lijkt nog te twijfelen. 'Hij gelooft erin,
maar mijn keuze is natuurlijk niet vanzelfsprekend. Bovendien weet hij
als geen ander hoe hard het boerenleven wel kan zijn. Ze hebben mij
meermaals gewaarschuwd: kindje, weet je wel waaraan je begint? Maar ik ben vastberaden. Ik ga ervoor.'
Hoewel Corazon officieel nog aan haar project moet beginnen, lijkt haar
droom nu al goed vorm te krijgen. 'Onlangs kwam ik in contact met een
fruitboer die uitsluitend oude appelsoorten kweekt. Die appels zijn nog
resistent tegen allerlei ziekten. Dat wil ik zelf ook doen: die
heerlijke, oude vergeten groenten nieuw leven inblazen. Lokale
producten brengen op ecologische wijze.'
Momenteel doet het ex-model nog één keer per maand een fotoshoot. 'Om
te kunnen sparen voor mijn boerderij. Dat vind ik niet erg. Ik blik
positief terug op mijn ervaring als model. Ik heb veel respect voor de
meisjes die het wél maken. Maar ik voelde een drang om dichter bij de
natuur te staan.'
Corazon probeert haar
ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te maken. Met of zonder
landbouwbedrijf. 'Ik leef nu al milieubewust. In mijn appartement staat
geen enkel nieuw meubel. Alles is gerecycleerd of tweedehands. Ook heb
ik geen auto. Reizen doe ik meestal per trein, maar nog het liefst van
al te voet.'
Maar de grootste uitdaging voor het
ex-model bestaat erin de Meir te vermijden. 'Aan al die leuke kleren
kan ik heel moeilijk weerstaan. Ik verplicht mezelf om
tweedehandskledij te kopen. Dat vind ik ook niet erg, want ik ben een
echtevintage girl.' (br.Het Nieuwsblad)
Ze waren de voorbije seizoenen al een
hit voor je voeten. Ontwerpers hebben het enkellaarsje dit jaar in alle
mogelijke vormen en kleuren gegoten, zodat we er nog wat langer van
kunnen genieten.
Het leuke aan enkellaarsjes is dat je er werkelijk alle kanten mee op
kan. Door een stilettolaarsje met punttip te combineren met een skinny
jeans, krijg je de looks van een coole glamrock chick
zoals Kate Moss. Wie gewaagder voor de dag wil komen, kan haar
enkellaarsjes net zoals Victoria Beckham onder een kort jurkje of
minirok dragen. Wanneer je ze combineert met een klassieke pantalon,
bekom je die chique, zakelijke look voor op kantoor.
En er is goed nieuws voor de fans: de enkellaarsjes werden in het
najaar opnieuw gespot op de modeshows, en wel bij kleppers zoals Calvin
Klein, Chloe en Balenciaga. Deze revivalschoen uit de jaren tachtig zal
komende zomer dus niet aan populariteit of trendgehalte moeten
inboeten. Enkellaarsjes maakten de afgelopen twee jaar een flinke
evolutie door: van simpel halfhoog naar tal van grappige vormen met
veters of bezaaid met studs, pailletten en franjes. Van het
mocassinlaarsje met boho-folkallure tot het dramatische victoriaanse
veterschoentje: er is voor elk wat wils.
'Trendy
schoenkleuren om dit jaar je voeten in te hullen, zijn zandtinten zoals
cognac, okergeel en roomwit. Maar ook rood, fuchsia, felgroen, oranje
en indigoblauw zijn in', zegt styliste Natalie Van Lijsebettens uit
Antwerpen. 'In de zomer verwacht ik vooral dat grijs en taupe het
geweldig zullen doen. Bij enkellaarsjes blijven de ronde neuzen erg
trendy, maar ook de korte spitse punt mag weer. De puntneus gaan we
trouwens meer en meer zien in combinatie met een platte zool. Wat me
ook opvalt, is dat de hakken dit jaar voornamelijk recht van vorm zijn.
Vooral de overslaglaarsjes, met flapjes aan de zijkant, zijn een groot
succes. Een nieuwigheid binnen de enkellaarsjesvorm is een soort van
pump met schacht rond de hiel. De schattige veterlaarsjes zullen de
winkels massaal overspoelen. Stoere westernboots maken hun comeback,
maar dan in een nieuw jasje: met V-uitsnijding vooraan. Qua materiaal
gebruiken de schoenontwerpers vaak gladde leersoorten en luxueuze daim
in zandkleuren. Opmerkelijk is de mix van speciale materialen. Men
combineert bijvoorbeeld krokodillenleer met daim. Metalen studs waren
vorig seizoen al populair; die trend wordt nu doorgetrokken. Ontwerpers
smukken de enkellaarsjes ook op met overlappende laagjes, banden of
rimpels op de neus', zegt Van Lijsebettens. (br.het Nieuwsblad)