De tijd dat dikke
vrouwen enkel een beperkte keuze hadden uit grote jurken die meer op
tenten leken, is al lang achter de rug. Dik is fashionable en dat
bewijst de 'grootse' Amerikaanse zangeres Beth Ditto, zij lanceert een
trendy collectie voor dikke vrouwen bij een Britse modeketen.
De zangeres tijdens een fotoshoot voor een modereportage
Mode voor alle maten De
Amerikaanse frontgirl van The Gossip Beth Ditto staat bekend om haar
'flamboyante' persoonlijkheid. Met haar maatje 56 poseerde ze onlangs
nog naakt in een modemagzine, nu gaat ze Kate Moss achterna als
modeontwerpster. Ze tekende namelijk een trendy collectie maken voor de
mollige vrouw bij de Britse modeketen voor grote maten Evans.
Denk aan een 'rock chic look' met drukke grafische prints en heel veel
bling bling. De kledij is verkrijgbaar vanaf maat 42. Omdat de zangeres
zelf een maatje meer heeft zegt ze perfect te weten wat de mollige
vrouw staat en wat niet. Haar kledij zou de pluspunten van een dikker
lichaam benadrukken. Hoewel we dat soms in twijfel trekken bij het zien
van Beth in netkousen of een superstrak minijurkje.
Beth Ditto poseert naakt voor de cover van een modeblad.
Enthousiaste modewereld Je
zou denken dat de modewereld afkerig is van deze corpulente vrouw die
nu ook aan het ontwerpen slaat. Maar niets is minder waar, Beth is goed
bevriend met Karl Lagerfeld. Eerst weigerde deze designer te ontwerpen
voor de gemiddelde vrouw, maar één seizoen later vroeg hij Beth te
draaien op een feestje van hem. Ontwerpers bij Chanel en Alexander
McQueen maken voor haar speciaal jurken in grotere maten, want ze zijn
blij als Ditto verschijnt op de rode loper in een outfit van hen. Zelf
heeft ze helemaal geen problemen met haar lijn. Beth begrijpt niet
waarom zo veel vrouwen zeuren op de modewereld. "Een kledingstuk kan je
niet uitmaken voor te dik, dat doe je zelf. Meer dikke vrouwen moeten
mij als voorbeeld nemen, ze moeten wat creatiever worden. Haal dus je
naaimachine boven en leef je uit met stof en accessoires."
Beth Dito op de rode loper in een strak minijurkje.
Toch
is niet iedereen wild van Beth Ditto. Sommige moderedacteurs schelden
haar uit, zo noemde de Australische Grazia haar een "lesbisch dik
zwijn".
De Griekse ontwerpster Sophia Kokosalaki haar collectie werd ruim twee jaar geleden overgenomen door Only The Brave, de holding van Diesel. Recent werd duidelijk dat Diesel haar bedrijfje teruggeeft en haar zelfs verantwoordelijk stelt voor een geheel nieuwe lijn in het Diesel gamma: de Diesel Black Gold vrouwenlijn.
Sophie Kokosalaki kan haar toekomst niet beter hebben voorgesteld. Twee jaar geleden mag haar bedrijf dan wel zijn overgenomen door Renzo Rosso, eigenaar van Diesel, nu heeft ze niet alleen haar eigen product terug in handen, ze is ook nog eens het creatieve brein achter de nieuwste vrouwenlijn van Diesel.
Kokosalaki kondigde reeds aan vanaf de herfst winterlijn 2010 de touwtjes in eigen handen te nemen. Spijtig genoeg betekent dat ook dat de collectie waarschijnlijk niet klaar zal zijn voor de New York Fashion Week in september. (br.she)
H&M strikt Jimmy Choo voor glamoureuze herfstcollectie
H&M strikt Jimmy Choo voor glamoureuze herfstcollectie
Na de flop van de samenwerking met de Britse designer Matthew
Williamson, gaat H&M voor de glamour van de schoenen en tassen van
Jimmy Choo. Dit chique accessoiremerk, populair bij fashionista's en
celebs, zal zich onder meer ontfermen over de herstaccessoires bij
H&M.
Vrouwen en mannen Deze
exclusieve collectie van Jimmy Choo zal vanaf 14 november beschikbaar
zijn in 200 H&M-winkels wereldwijd. Het is de eerste keer dat de
Zweedse modeketen met een accessoiremerk samenwerkt. De ontwerpers
tekenden voor H&M niet alleen schoenen en tassen, maar ook kledij
voor vrouwen. Daarnaast blijven mannen niet op hun honger zitten, zij
mogen zich ook aan een collectie verwachten.
Ontwerpers bij Jimmy Choo.
Sex and the City "We
zijn één van de geprivilegieerden om samen te mogen werken met H&M.
Het zal een stijlvolle, fashionable en glamoureuze collectie worden.
Het zijn de ideale accessoires om chique te gaan feesten", aldus
oprichtster van het modebedrijf Tamara Mellon. De accessoires van Jimmy
Choo zijn glamoureus en sexy, ze voegen stijl toe aan een eenvoudige
outfit. De serie 'Sex and the City' hielp mee aan het succes, Carrie
was dol op de stiletto's van het merk. Nu is het een echte hype onder
fashionista's. En ook Hollywood is er dol op. Is er een rode loper, dan
zie je er gegandeerd Jimmy Choos. (br.hln)
Nu ook de
couturewereld lijdt onder de crisis en verschillende modebedrijven als
Lacroix en Veronique Branquinho de boeken moeten neerleggen, nemen
topdesigners budgetvriendelijke maatregelen.
Schoenen van Prada bij Yoox.com.
Branquinho Veronique
Branquinho besloot vorige maand te stoppen met haar eigen modebedrijf
door de crisis. Ze kreeg nochtans goede kritieken op haar catwalkshows,
maar de bestellingen bleven uit. Ze blijft wel ontwerpen bij Delvaux.
Vanaf dit weekend houdt de designer in Antwerpen een uitverkoop van
zowel haar mannen- als vrouwencollecties, maar je kunt ook er schoenen
en haar stoffen op de kop tikken. Archief- en stockverkoop vindt plaats
op Hessenplein 2 op 18 en 19 juni, 22 tot en met 26 juni. Voor de
totale uitverkoop moet je in de Nationalestraat 73 zijn van 22 tot en
met 27 juni.
Schoenen van Jimmy Choo bij theoutnet.com.
D&G Hoewel de ontwerpers
Dolce & Gabbana wel nog het hoofd boven water kunnen houden,
verlagen ze toch permanent de prijzen van hun ontwerpen met 10 tot wel
20 procent. Dit doen ze door minder stukken de produceren en vaker met
dezelfde stoffen te werken.
Webshops Maar ook op verschillende outletwebsites kun je heel wat koopjes van bekende ontwerpers op de kop tikken. Op de The Outnet,
het outlet zusje van net-a-porter, kun je ontwerpen van Marni, Stella
McCartney en Marc Jacobs voor de helft van de prijs scoren. Bij Yoox vind je na wat zoeken stukken van Versace en Armani voor een prikje. Denk aan jurkjes van Prada vanaf 300 euro. (br.nina)
Actrice Molly Sims met een ontwerp van Dolce & Gabbana.
Kasia Smutniak zal vanaf juli schitteren als het uithangbord van Giorgio Armani's nieuwe parfum: Idole.
Het parfum wordt voorgesteld tijdens de modeweek in Parijs in juli. Smutniak is volgens sommigen een onverwachte keuze, maar Armani zelf is erg duidelijk: "Ik koos voor Kasia omdat ze een nieuw gezicht is en een moderne look heeft. Ze combineert als geen ander echte vrouwelijke sensualiteit en met haar zeldzame knapheid. Ze symboliseert alles wat ik met mijn parfum wil bereiken."
Een bruin kleurtje door de zon geeft Nederlanders een gezonder, mooier
en zekerder gevoel. Dat blijkt uit een enquête in Nederland.
Vrolijk van de zon 85
procent van de Nederlanders zegt dat ze vrolijk worden van de zon,
meldt styletoday.nl. Daar zit het klimaat voor iets tussen volgens
pscychologe Roos Vonk. "De zon toont zich zo weinig in deze streken in
vergelijking met zuiderse landen, dat we die zeldzame keren optimaal
willen genieten van zonlicht."
Huidkanker Verder
blijkt dat vrouwen beter zijn in de preventie van huidkanker. Ze smeren
zich beter in met zonnemelk tijdens het zonnebaden. Volgens Vonk zit er
ook hier een psychologische reden achter: "Vrouwen denken meer vooruit
als het om hun uiterlijk gaat." (br.hln)
"Je bezorgt me grijze haren", wie kent de uitspraak niet. Soms horen we ze van onze ouders, soms van een collega en soms van een kennis of vriend. Nu konden onderzoekers aan de Kanazawa University in Japan echter aantonen dat deze 'volkswijsheid' ook echt een grond van wetenschappelijke waarheid bezit.
Wanneer we teveel stress krijgen worden de pigmentcellen in je haarfollikels aangetast. Hierdoor produceren ze minder melanine waardoor je haar zijn natuurlijke kleur verliest en grijs wordt.
Toch is het grijs worden van je haren geen slechte eigenschap volgens onderzoekers. Wanneer de melanine cellen geblokkeerd worden, heeft de persoon in kwestie minder kans om kanker te ontwikkelen. (br.she)
Ook Dolce & Gabbana wordt goedkoper door de crisis
Stefano Gabbana en Domenico Dolce hebben meegedeeld hun prijzen tussen de tien en twintig procent te laten dalen, zonder afbreuk te doen aan creativiteit en kwaliteit.
Twee voorbeelden om aantegeven dat Dolce & Gabbana goedkoper wordt: een jeans zal 450 dollar kosten inplaats van 695 dollar. Een jurk 1469 dollar inplaats van 2295 dollar.
Deze zomer breng
je kleur in je kleerkast met elektrisch blauw, haast elke designer
gebruikte dit in zijn collectie. Celebs als Kate Winslet en Freida
Pinto bewijzen op de rode loper dat felblauw stijlvol en trendy kan
zijn. Ontdek met welke tint jij goed staat.
Afslankend Deze
zomer draait het allemaal rond felle kleuren. Vooral elektrisch blauw
is trendy. Je vindt alle soorten kledingstukken in deze felle kleur:
jurken, rokjes, schoenen, topjes, handtassen en juwelen. Hoewel blauw
een slecht imago heeft door de associatie met school- en
politie-uniformen, val je meteen op met deze kleur, geeft het je een
stijlvolle, volwassen look en heeft het een afslankend effect.
Freida Pinta staat met haar bruine teint prachtig met deze blauwe tint.
Wie staat met wat? Het
is makkelijk om trendy te zijn met blauw. En deze zomer is het aanbod
zo uitgebreid dat er voor elke wat wils is. Wil je weg van het
uniformenblauw, kies dan voor een felle variant als turkoois of
elektrisch blauw. Als je de verkeerde kleur kiest, kan dat je
huidskleur absoluut niet flatteren, waardoor je zelfs ziekelijk bleek
lijkt. Maar de juiste blauwe tint doet je ogen beter uitkomen. Vrouwen
met blond haar en een bleke huid staan goed met een warmere tint dat
meer naar paars neigt, want door het optische effect lijk je bruiner.
Degenen met lichtbruin haar, staan goed met turkoois, dit flatteert hun
donkerdere teint. Donkerharige vrouwen met donkere ogen kunnen bijna
elke tint aan, met marineblauw staan ze het best.
De bleke teint van Kate Winslet komt goed uit met deze warme jurk.
Niet alleen rode kledij maar ook rode schoenen oefenen een onweerstaanbare aantrekkingskracht op mannen uit. Dat beweert de journaliste Stephanie Pederson in het 'schoenenboekje'.
Dat rode kledij mannen hun verstand doet verliezen wisten we al langer, maar blijkbaar moeten vrouwen geen aansluitend rood jurkje aantrekken om mannen te verleiden. Ook rode stappers helpen een aardig handje! Schoenenproducent Christian Louboutin leek dat al veel langer te weten, zijn schoenen worden gekenmerkt door een felrode zool.
Graatmagere modellen worden tegenwoordig molliger en dikker gemaakt met
photoshop. Terwijl de modehuizen nog volop maatjes 32 en 34 ontwerpen,
wordt de publieke afkeer voor extreme slankheid groter.
Vogue-hoofdredactrice Alexandra Shulman stuurt een duidelijke boodschap
naar alle grote modehuizen: 'in tijden van crisis willen de lezers geen
graatmagere meisjes meer'.
Heupen en borsten Vogue
is al jaren een toonaangevend magazine op modegebied. Voor het eerst
stuurt de hoofdredactrice een boze brief naar grote modeontwerpers als
Karl Lagerfeld, Donatella Versace, Stella McCartney en John Galliano.
De kleding, toegestuurd om reportages mee te maken, is te klein voor de
modellen die het magazine liever wil gebruiken: vrouwen mét heupen en
borsten. Zelfs de oudere modellen als Naomi Campbell en Linda
Evangelista, die het tegenwoordig weer zeer goed doen, passen niet meer
in de piepkleine ontwerpen.
Gezonder De
modebladen hebben geen andere keuze dan graatmagere modellen te
gebruiken om zich in de kleine maatjes te hijsen. Achteraf worden deze
via photoshop bijgewerkt om hen nét niet te dun te laten lijken. Het
geheel moet immers gezonder en molliger voorgesteld worden. De publieke
afkeer van extreem magere modellen is groot, zeker in tijden van
economische crisis. Mensen willen beelden zien die hen meer
'geruststellen'.
Nadenken De moedige brief
aan de topontwerpers zet hopelijk aan tot nadenken. Volgens modekenners
telt de stem van Shulman zwaar mee in de modeindustrie. (br.hln)
Een leuk gemaquilleerd gezichtje is niet
enkel een kwestie van de juiste make-upproducten, ook het aanbrengen en
de combinatie zijn van levensbelang. Wij zetten enkele praktische,
tijdbesparende tips op een rijtje om stralend en fris voor de dag te
komen.
Uit een onderzoek bij 600 vrouwen blijkt dat niet de
kraaienpootjes of rimpeltjes de leeftijd van je huid bepalen, maar wel
de frisheid van je teint. Toch is het erg makkelijk om een stralende
teint te bekomen eenmaal je de juiste basis aanbrengt. Scrub daarom je
huid een tweetal keer per week goed om de dode huidcellen te
verwijderen en gebruik elke dag een serum en crème met fruitextracten
en vitamine C. Zij zullen je huid een ongekende boost geven.
Ook
met make-up kan je de juiste accenten leggen om je teint helemaal op te
frissen. Gebruik daarom twee tinten foundation. Eentje die je echte
huidskleur perfect benadert en eentje die net iets lichter is. Deze
laatste kan je gebruiken om je voorhoofd, neus, en het puntje van je
kin te doen oplichten.
Wil je je ogen extra groot doen lijken?
Kies dan voor een kleur oogschaduw die overeenkomt de kleur van je
iris. Hierdoor creëer je een maximaal contrast en krijg je grote
bambi-ogen. Wil je extra glamour? Zet dan een klein wit stipje in de
binnenooghoek, hierdoor wordt je blik groter en intenser. (br.she)
We
worden helemaal warm vanbinnen als we de nieuwste collectie van Chanel
zien en lijken het noorden te verliezen bij het aanzicht van de
nieuwste Louboutin-schoenen. Een paar honderd euro geven we graag uit
om dat ene designstuk in huis te halen. Maar waarom zijn we eigenlijk
zo geobsedeerd door designkledij en accessoires?
Wanneer we ons
hullen in merkkledij eigenen we onszelf een hogere status toe dan
mensen die identiek dezelfde kledij dragen maar zonder logo.
Buitenstaanders aanzien merkkledij als een teken van succes en zelfs
vertrouwen. Wanneer proefpersonen gevraagd wordt een geldbedrag te
verdelen tussen iemand met merkkledij en iemand met identiek dezelfde
kledij zonder logo, zal degene met de merken zienbaar meer geld
toegestopt krijgen. Dat blijkt uit een onderzoek van de psychologen
Marijn Meijers en Rob Nelissen van de Universiteit van Tilburg.
Volgens
de onderzoekers gedragen mensen zich als pauwen. Hoe meer luxe we
hebben, hoe meer we het willen etaleren. En net als bij pauwen is
degene met de mooiste veren de populairste. (br.she)
Fotografen behandelen minderjarige modellen als strippers
"Fotografen behandelen minderjarige modellen als strippers"
Het Amerikaanse topmodel Sara Ziff onthult in de een documentaire de
harde en gruwelijke realiteit van de modewereld. Ze vergelijkt zelfs
fotoshoots voor topmerken als Calvin Klein met een set van een
pornofilm.
Haaien Het
Amerikaanse topmodel Sara Ziff begon op haar veertiende met
modellenwerk, ze haalde opdrachten voor grote ontwerpers als Calvin
Klein en Prada binnen. Nu veroorzaakt ze heel wat ophef met haar
documentaire. Ze interviewde tal van jonge modellen op modefeestjes en
achter de scènes van catwalkshows. Zo schetst ze een wereld waarin
mannen van middelbare leeftijd, vooral fotografen, als haaien rond
minderjarige en vooral kwetsbare modellen cirkelen.
Strippers Op
haar eerste casting vroeg een fotograaf of ze haar t-shirt wilde
uittrekken. "Hij vertelde dat hij me zich moeilijk in het verhaal kon
inbeelden, dus moest ik ook mijn broek uitdoen. Daar stond ik dan, in
mijn onderbroek met Micky Mouse op en een sportbeha. Tenslotte moest
ook mijn beha uit. Ik durfde niet anders dan te doen wat bij vroeg. Ik
wilde zo graag model worden en wist niet beter. Na mijn tienjarige
carrière in de modewereld vraag ik me af: "Wat is het verschil tussen
een fotoshoot doen in je ondergoed voor Calvin Klein en een stripper
zijn?"
Kunst als excuus Bijna elk model
dat je in de documentaire te zien krijgt, kon een verhaal vertellen
waarbij ze 'aangerand' werd door fotografen. Ze gebruikten kunst als
excuus gebruiken om meisjes naakt te kunnen zien. Een ander model dat
je in de documentaire te zien krijgt is Sena Cech. "Ik maakte een
casting mee die eerder op de set van een pornofilm leek dan op een
fotoshoot. Eén van de beste modefotografen van de wereld werkte er aan
mee. Hij vroeg me bijna meteen van mijn kleren uit te trekken en voor
ik het goed besefte was hij ook naakt. Hij wilde dat ik iets sexy deed,
hij vroeg me zelfs zijn penis aan te raken. Ik heb dat ook gedaan. De
volgende dag hoorde ik dat ik de job kreeg, maar toen hoefde het voor
mij niet meer." (br.hln)
Het is gedaan met de tanga, de string, de reetveter of hoe u het ding ook wilt noemen. Vrouwen verpakken hun derrière tegenwoordig liever comfortabel dan sexy. En dat is nog gezonder ook, zegt de gynaecoloog.
Ondergoedverkopers slijten weer meer textiel - het is een trend die ze allemaal bevestigen. "Strings werden vaak gedragen onder een strakke broek, zodat je geen onderbroeknaden op de bilranden zag. Een paar jaar geleden waren er nauwelijks alternatieven, en die heb je nu wél. Je hebt naadloze slips en shortjes, hotpants die heel populair zijn, zegt Famke Kamphorst, pr-verantwoordelijke van Hunkemöller. Vaginale infecties
Strings zijn ook niet zo gezond. Dat bevestigt prof. Yves Jacquemyn, diensthoofd gynaecologie in het UZ Antwerpen. Een te strakke string irriteert de gevoelige huid van de vagina. Daardoor wordt die een ideale bodem voor de bacteriën en schimmels die sowieso aanwezig zijn. Die vermenigvuldigen zich dan snel en de vrouw krijgt jeuk, witverlies, infecties."
"Dat is niet vreselijk; het werk van een gynaecoloog bestaat - de zwangerschappen niet meegerekend - voor een derde uit vaginale infecties. Die zijn heel frequent, elke vrouw heeft er ooit wel eens last van. Maar het is ook niet leuk natuurlijk. Daarom adviseren we om het best een beetje loszittend katoenen ondergoed te dragen. (br.she)
Als je carrière
wil, horen Crocs, Uggs en heuptasjes niet op de werkvloer. Volgens
WomenCo, een zakensite voor vrouwelijke businesslui, denk je maar beter
twee keer na vooraleer je 's ochtends de kleerkast opentrekt.
Leder Volgens
de site tellen je ervaring en werktalent maar deels mee. Wil je
succesvol overkomen, worden vrouwen ook op hun uiterlijk beoordeeld.
Kleding toont aan hoe je over een baan denkt. Volgens hun lijstje van'
fashion no no's' horen Crocs, Uggs en heuptasjes enkel op vakantie, net
als joggingbroeken, t-shirts met opvallende teksten en lederen broeken.
Hun lijstje stopt niet daarmee niet: ook fitflops, petjes, geen of te veel make-up horen niet.
Algemene regels Uiteraard
heerst de dresscode in elk bedrijf anders. Als je deze nog niet kent,
scoor je met deze algemene kledingtips beslist in elk bedrijf.
1.
Rokken zijn formeler dan broeken. Draag je een rok en wil je zeer
zakelijk overkomen, trek je een panty aan, zelfs bij warm weer. Een
dunne panty oogt stijlvoller en de kleur van de panty past bij de kleur
van de kleding. Wel is deze altijd lichter dan de kleding.
2. Onder een pak horen pumps. Laarzen mogen alleen als de rok tot over de knie komt.
3.
Laat mode niet te duidelijk bepalen in wat je draagt op het werk. Wie
toch met de mode mee wil, kan het best een basic mantelpakje combineren
met een blouse in een modekleur of voor hippe accessoires kiezen.
4. Te veel bloot kan niet. Pas dus op met decolletés en in de zomer met blote armen en benen.
5.
Make-up op de werkvloer is bescheiden en eenvoudig en moet met zorg
worden aangebracht. Haren kammen en make-up bijwerken doe je in de
toiletruimten en niet in het openbaar.
6. Zonnebrillen horen niet in het haar.
7. Kleding en schoeisel moeten er verzorgd uitzien. Kreukels, vlekken of ongepoetste schoenen, horen niet.(br.nina)
De Londense metro staakt en David Beckham bezorgde zijn landgenoten nog
wat extra verkeersellende toen deze morgen voor kledingzaak Selfridges
de nieuwe affiche werd onthuld waarop Becks het ondergoed van Emporio
Armani aanprijst. Driehonderd mensen wilden dat moment niet missen, en
prompt viel het verkeer in de Londense binnenstad stil.
Beckham
was er zelf ook, samen met zijn vrouw Victoria. "Ik heb er geen
probleem mee dat er foto's van mij in mijn onderbroek genomen worden.
Maar op een dag als vandaag, als de foto's onthuld worden, is het wel
wat vervelend", liet Beckham zich ontvallen.
Het einde van het schooljaar is weer daar. Voor de studenten betekent
dat examens en afstudeerprojecten, voor modeliefhebbers betekent dat
ook de kans om jong talent te spotten. Verschillende
afstudeerrichtingen mode geven dan een modeshow, zodat hun studenten de
kans krijgen hun harde werk ook aan vrienden, familie en, wie weet,
mensen uit het wereldje te tonen.
Aan
de Gentse Koninklijke Academie voor Schone Kunsten (KASK) gebeurt dat
onder de noemer 'Movement' en daar zijn ze al aan de 16de editie toe.
Deze keer pakken ze het groots aan en huren ze de Eskimofabriek aan de
Wiedauwkaai in de Gentse haven af.
Geïnteresseerden kunnen hier
terecht voor de tickets in voorverkoop. De modeshow vindt donderdag 18,
vrijdag 19 en zaterdag 20 juni plaats. Voor feestbeesten is er ook een
afterparty zaterdag. Tickets daarvoor kunnen in combinatie met de
modeshowtickets worden gekocht. (br.hln)
Stella McCartney stort zich op de kinderkledijmarkt. Haar jarenlange ambities om kledij te maken voor de jongste generatie komen dankzij de kledingketen GAP eindelijk uit.
"We zijn erg opgewonden over deze fantastische kans om met een designer van wereldklasse als Stella samen te werken", vertelt GAP-directeur Mark Hansen.
Stella McCartney zelf is alvast opgetogen om eindelijk haar stempel op de kinderkledingmarkt te drukken. Ze gaf meteen te kennen de kinderkledij goedkoper proberen te maken. (br.she)
Vrouwen met string riskeren fikse boete in Amerika
Vrouwen met string riskeren fikse boete in Amerika
Vrouwen die in de Amerikaanse stad
Yakima te veel van zichzelf blootgeven door een string te dragen
riskeren er door een nieuwe wet een boete van bijna 800 euro. Zo wil de
lokale overheid bilspleten in het openbaar voorkomen.
Cafés De
Amerikaanse stad Yakima keurde een wet goed die van het dragen van
strings en doorzichtige kledij op straat een misdaad maakt. Je riskeert
dan een celstraf van 90 dagen en een boete van bijna 800 euro. Met deze
wet willen de lokale autoriteiten voorkomen dat vrouwen hun bilspleet
in het openbaar showen. Dit verbod op strings kwam er nadat er cafés in
de stad openden waarbij de diensters de klanten bedienen in bikini of
schaars gekleed waardoor hun string zichtbaar was. Tegenstanders zeggen
dat de uitbaters seks misbruiken om koffie te verkopen.
Belachelijk Hoewel
de wet gemaakt is voor deze coffeeshops, treft deze alle vrouwen uit de
stad. En zij zijn niet blij met de wet. "Dit is belachelijk, een vrouw
beslist toch zelf hoeveel ze van haar lichaam blootgeeft. Waarom
beslissen ze niet meteen welke kapsels nog aanvaardbaar zijn."
String is uit Verder
blijkt uit verkoopscijfers uit Groot-Brittannië dat de string helemaal
uit is. Tegenwoordig geldt: hoe meer stof, hoe beter. Als je deze zomer
dus doorzichtige, witte kledij wil aantrekken, opteer je best voor een
huidskleurig, figuurcorrigerend exemplaar. (br.nina)