Het Britse topmodel Kate Moss schittert in de vorm van een gouden
standbeeld en stapt zo in de voetsporen van Egyptische koninginnen en
mythologische godinnen. Moss is een mode-icoon en is al jaren populair
bij de paparazzi. Ze is in het verleden al vereeuwigd in brons,
geschilderd met olie en gefotografeerd over de hele wereld.
Het
standbeeld wordt in oktober onthuld in het British Museum. Het beeld
heeft een waarde van 1,8 miljoen euro en is het werk van kunstenaar
Marc Quinn. De foto hiernaast geeft ons al een glimp van de gouden Kate
Moss, maar voor een duidelijk beeld moeten we wachten tot de opening
van de expositie.
De Daily Mail heeft wel al een beschrijving
van het beeld. Zo zal Kate Moss te bewonderen zijn in een yogapositie,
met haar benen achter haar hoofd.(br.hln)
Prada heeft de 16-jarige Ymre Stiekema gestrikt als gezicht voor de Linea Rossa collectie 2009. De Groningse Ymre woont nog bij haar ouders, maar gaat binnenkort de wereld over als het gezicht van het Italiaanse modehuis. Noord-Nederland lijkt hofleverancier van piepjonge modellen.
De nieuwe baan voor Ymre betekent serieuze concurrentie voor Doutzen Kroes. Quote zette Doutzen in juni dit jaar op plaats 81 in de 100% selfmade lijst, met een vermogen van 6 miljoen. Forbes becijferde dat de Friese schone in 2007 $6 miljoen bij elkaar poseerde. Met een beetje mazzel kan Ymre haar studieschuld in één keer aflossen maar dan moet ze wel eerst even de havo afronden.
Ymre is niet helemaal een onbekende in de modewereld eerder harkte ze een contract van 100.000 bij elkaar dankzij een tweede plaats in de finale van de Elite Model Look in Praag. Het is overigens niet de eerste keer dit jaar dat Prada hengelt in de vijver van piepjonge Nederlandse modellen. Begin 2008 liep de 19-jarige Cato van Ee al shows voor Prada en voor Miu Miu.
Sproetjes zijn weer sexy, dat zegt althans modebijbel Vogue. Terwijl
het vroeger iets was dat celebs probeerden te verbergen, mag je
tegenwoordig weer te koop lopen met je sproetjes.
Celebs met sproetjes Vele
sterren als Lindsay Lohan, Sienna Miller, Jennifer Aniston en
supermodel Lily Cole zijn trots op hun sproetjes. Ze bedekken ze niet
langer met make-up en schitteren met hun natuurlijke vlekjes. Hiermee
bewijzen deze sterren dat uniciteit en individuele schoonheid
aantrekkelijker is dan een perfect gezicht waar photoshop en plastische
chirurgie aan te pas kwam.
Uitdagend Blijkbaar
zijn ook mannen tevreden met deze nieuwe ontwikkeling: "Sproetjes
moeten omarmd, gekust en aangeraakt worden", zegt toonaangevend
Amerikaans journalist Alex Bilmes. "Sproetjes zijn uitdagend. Als je
ziet iemands sproetjes in het gezicht heeft, ga je je vragen stellen
over de rest van het lichaam. Hoe zien de rug, buik en billen er dan
uit?"
Twee soorten Er zijn twee soorten
sproetjes. Natuurlijke en sproetjes die ontstaan door zonnebrand.
Natuurlijke sproetjes zijn gewoonlijk klein, bruin en rond. Ze ontstaan
door een teveel aan melanine op een plekje in de huid. Ze komen het
vaakst voor bij mensen met een lichte huid, voornamelijke roodharigen.
Maar ook bij mensen met een donker huidtype kunnen ze hebben. Ze zijn
vaak erfelijk, als ze vaak in je familie voorkomen, heb jij ook de
neiging ze te krijgen. Maar ze hebben ze kunnen verdwijnen als je ouder
wordt. Sproetjes als gevolg van zonnebrand zijn groter en
onregelmatiger qua vorm.
Schade Toch wil
dermatologisch expert Jane Lewis waarschuwen voor deze trend. "Bekende
mensen met sproetjes zijn ongetwijfeld mooi, maar we mogen dit niet
zomaar promoten als trend. Sproetjes zijn vaak een teken van schade aan
de huid door de zon. Als je geboren werd met sproetjes, heb je door je
gevoelige huid extra bescherming tegen de zon nodig.
Sproetjes tekenen Heb
je niet het geluk natuurlijke sproetjes te hebben, kun je dezelfde truc
toepassen die vrouwen in de jaren '60 gebruikten. Zij tekenden
sproetjes op het gezicht met lichte, bruine eyeliner. Maar als je er
niet als een clown wil bijlopen, stellen we voor dat je de techniek
thuis verschillende keren oefent. (br.Nina)
98,5 procent van de Vlamingen heeft een spijkerbroek
De jeansbroek mag dan al 135 jaar bestaan, ze is
populairder dan ooit. Ruim 98 procent van de Vlamingen draagt
regelmatig een jeans. Zes op de tien hebben twee tot vijf
spijkerbroeken in de kast, een op de tien maakt 'sochtends zelfs zijn
keuze uit meer dan acht stuks.
In Nederland raakten vorige week de resultaten bekend van een onderzoek
naar het dragen van spijkerbroeken. Daaruit bleek dat zo'n 95procent
van onze noorderburen wel eens een jeans draagt. Uit de rondvraag op
onze site (waarop zo'n 1.600lezers reageerden) blijkt dat Vlamingen nóg
trouwere jeansdragers zijn: 98,50procent draagt jeans.
Ubbe
Descamps, communicatiemanager van jeansspeciaalzaak Brooklyn, schrikt
niet echt van het resultaat. Jeans zijn nu eenmaal tijdloos en
onverslijtbaar. 'Even, in de jaren tachtig, kende de jeans bij ons een
dipje en werd er op neergekeken door de Millet-generatie. Nu zijn de
jeans weer een hip kledingstuk dat in alle uitvoeringen, kwaliteiten en
prijzen op de markt is. Van de lage kwaliteit voor 30 tot 40euro tot de
designerjeans van 200euro. Jeans is het soort product geworden waarvan
je er niet langer eentje hebt. Het komt vaker voor dat klanten twee tot
drie broeken tegelijk kopen, in verschillende uitvoeringen.'
Dat
wordt bevestigd door onze enquête: bijna twee op de drie (66,32procent)
Vlamingen zegt twee tot vijf jeans te hebben, één op de vijf
(21,65procent) heeft vijf tot zeven stuks en ruim elf procent kan er
elke dag van de week een andere aan wegens meer dan acht exemplaren op
de plank.
Merken zijn, zo blijkt uit onze rondvraag,
amper voor de helft van de jeansdragers belangrijk. 'Vooral jongeren
kiezen merkbewust', zegt Frank De Vuyst. 'Zij gaan voor trendy labels
als Replay terwijl oudere en klassiekere klanten eerder voor de
traditionele merken gaan en vaak uitkomen bij vaste waarden als
Wrangler en Levis.'
Ook Descamps noemt jeans een
jongerenproduct, iets wat onze enquête bevestigt gezien de plus
55-jeansdrager met slechts 9procent zwaar ondervertegenwoordigd blijft.
'Toch merk je een evolutie. Voor steeds meer oudere mensen is jeans
vanzelfsprekend. Logisch, wie jong was in de rock 'n roll-jaren vijftig
en zestig neemt de jeans uit die jaren mee. Er is dus nog een grote
toekomst voor de jeans weggelegd.'
Gevraagd naar het
waarom van jeans antwoordt bijna de helft van de ondervraagden dat
jeans makkelijk zitten. Nog pluspunten: je kan er overal mee komen en
een jeans is nagenoeg onverslijtbaar.
Nog opvallend
in onze enquête: niet eens drie procent kiest voor jeans uit
modeoverwegingen. 'Verwondert me niet', zegt Descamps. 'Jeans is een
product dat er altijd is geweest en zo wordt het ook gezien door de
jongere generatie. Net zoals wie na 1990 is geboren zich geen wereld
zonder internet kan voorstellen, hoort jeans er gewoon bij. Bovendien
slaagt jeans erin zichzelf almaar opnieuw uit te vinden. Er is een
constante trendevolutie waarin de muziek een grote rol speelt. Wat pop-
en rockidolen dragen, daar spiegelen jongeren zich aan.'
En wat is tegenwoordig dan hot
in jeansland? 'Voor mannen jeans met extreme wassing, maar géén gaten',
zegt Frank De Vuyst. 'Bij de dames maken in de stof geperste rimpels,
parels en stiksels furore.' Ubbe Descamps wijst dan weer op de pasvorm:
'De nauwaansluitende skinny jeans doet het goed, hoewel er signalen zijn dat de wijdere pijpen aan een comeback bezig zijn.'(br.Het Nieuwsblad)
Janet Jackson komt met een eigen lingerielijn. De zangeres, die
bekendstaat om de uitdagende outfits die ze tijdens haar shows draagt,
lanceert de collectie in november onder de naam 'Pleasure Principle'.
Ze heeft de setjes zelf ontworpen in samenwerking met een Australische
couturier.
Satijn en kant De
lingerielijn, die voor iedereen betaalbaar moet zijn, bestaat uit
verschillende kleurrijke satijnen en kanten ontwerpen. "Voor iedere
vrouw zit er wel iets bij", vertelt de zangeres tegen het Amerikaanse
tijdschrift Us Weekly. Bovendien zijn alle setjes fijn te dragen. "Ik
heb er een hekel aan als lingerie niet comfortabel zit. Pasvorm en
comfort waren het uitgangspunt."
Passie De
42-jarige zangeres werkte soms tot midden in de nacht door aan de
collectie, die vernoemd is naar het gelijknamige nummer van Jackson uit
1987. "Lingerie is een passie voor mij", beweert de artieste. "Ik zou
het niet kunnen als ik er niet voor honderd procent voor ga." (br.hln)
Thuis vallen alle remmingen weg. Om alle preutse gevoelens te bannen,
kunnen luxueuze en verleidelijke setjes helpen. Denk aan bustiers,
jarretels, satijn, glansstoffen, veertjes en heel veel zwart. Sexy kant
ziet er verleidelijk uit en is eigenlijk altijd in de mode. Combinaties
met rood, goudkleur en glansmaterialen maken de glamourlook dit seizoen
compleet.
De wonderbracollectie van Dita Von Teese is officieel voorgesteld. Er
zijn drie setjes die de namen 'Multi-Teese', 'Spot-Tease' en
'Satin-Teese' meekregen. Daarbij werd handig gebruik gemaakt van de
naam van de zangeres, die net hetzelfde uitgesproken wordt als het
werkwoord 'tease' (plagen).
Onweerstaanbaar Deze
lingerie heeft dan ook een speels, flirterig kantje maar is toch
onweerstaanbaar sexy en glamoureus. Helemaal in de stijl van de
burlesque danseres ademen ook de beha's en de slips een 40s
retrosfeertje uit, terug naar de tijd van pin ups zoals Betty Boop.
Magnetische sluiting Maar
Dita zou Dita niet zijn als ze haar lingerie niets speciaals meegaf. Zo
is de sluiting van de Multi-Teese magnetisch, wat een striptease (nog)
sexier en gemakkelijker moet maken.
Diezelfde beha heeft ook
afneembare bandjes die je kan kruisen zoals je wil, zoals bijvoorbeeld
voor je borst. De andere beha's zijn 'normaler', met respectievelijk
polkadots op doorzichtige zwarte stof, en afgewerkt met poederroze
satijn.
Niet enkel voor mannen "De beha's
zijn net een klein, sexy, sensueel geheim dat je ook onder je
alledaagse werkkledij kan dragen. Niemand ziet het, maar jij weet het.
Lingerie is niet enkel voor je partner, maar ook voor jezelf: het gaat
niet enkel om mannen te verleiden, maar ook om je vrouwelijkheid te
aanvaarden", verklaart Dita.
De beha's zijn vanaf 23 sepetember te koop, maar (voorlopig?) enkel in Groot-Brittannië en Frankrijk. Meer info op www.sexysciencebydita.com. )(br.hln)
Regenweer is voor fashionista's een probleem: je kapsel raakt
geruïneerd als je geen paraplu meeneemt, maar waar laat je hem als je
het regenscherm wel meeneemt? Zambos & Siega hebben het antwoord:
in je handtas. En dan hebben we het niet over een kleine, opklapbare
paraplu, maar over een grote, volwassen paraplu in een majestueuze
it-bag.
Het
ontwerp is strak, zakelijk, met grote handvaten en hoes voor de
paraplu, waarvan enkel het handvat uitsteekt. Wie de 'Umbrella purse'
koopt, zoals de tas heet, krijgt de paraplu er trouwens bij. Elegant is
het misschien niet, maar praktisch wel, zeker gezien het Belgische
weer. Pittig detail: de tas kost 750 euro. Of ze te koop is in België
is niet duidelijk. (br.hln)
Een mooie huid is een schone huid. Scrubben of peelen ontdoet de huid
van alle dode huidcellen en laat een gaaf en glad velletje achter. Wie
wil genieten van een mooi bruin velletje, moet alvast meteen beginnen
peelen.
Elk type Om
optimaal te bruinen of met een zelfbruiner mooie resultaten te bekomen,
dienen lichaam en gezicht alle overtollige huidcellen kwijt te raken.
Bovendien worden producten nadien beter door de huid opgenomen.
Scrubben
is goed voor elk type. Droge en gevoelige huidjes zijn uitzonderingen
en doen het beter minder vaak. Neem heel het lichaam onder handen,
vergeet hals en lippen niet. Heb je last van meeëters, mag je op die
plekken wat extra aandacht besteden. Knieën en ellebogen kunnen wat
meer gebruiken.
Gommen Heb je een
gevoelige huid met zichtbare adertjes of couperose, gebruik je best een
crèmepeeling. Eenmaal opgedroogd, worden deze weggegomd. Neem een
kleine hoeveelheid en breng een heel dun laagje aan op de huid over het
hele gelaat. Doe dit niet in de douche of het bad, want de crèmepeeling
moet droog worden. Eenmaal droog, ga je het verwijderen door het
letterlijk af te gommen. Ook als je een dikke huid hebt met vrij veel
rimpels is dit een fantastische peeling. Let ook op zones als de
neusvleugeltjes want daar stapelen dode huidcellen en zodoende zwarte
puntjes snel op.
Fijne korrels Er
zijn heel wat peelings te koop voor lichaam en gezicht. Eén of twee
keer per week mag het product gebruikt worden. Ga op zoek naar eentje
met fijne korreltjes, deze is beter dan hele grove producten. Tracht 's avonds te scrubben. Tijdens de nacht kan de huid zich herstellen en zie je er 's morgens zeer glad uit.
Microdermabrasie Deze
techniek gaat dieper dan een gewone peeling. Hierbij wordt het bovenste
laagje van de huid afgeschuurd. Huidvlekken, fijne lijntjes en
littekens verdwijnen zo. Heel wat dermatologen en
schoonheidsspecialistes gebruiken de techniek. Tegenwoordig zijn er ook
microdermabrasiekits voor thuis. Het effect is groter dan een peeling,
maar iets minder diepgaand als een dermatologische behandeling. (lvl)(br.hln)
Een vrouw spendeert gemiddeld 3.276 uur of 136 dagen van haar leven aan
het aanbrengen van make-up, uitkiezen van haar kledij en het stylen van
haar kapsel voor ze naar een feestje gaat. Mannen daarentegen,
spenderen slechts 45 dagen om er zeker van te zijn dat ze er goed uit
zien wanneer ze uitgaan. Dat blijkt uit recent Brits onderzoek.
Opgave Daarnaast
bleek uit het onderzoek dat twee derde van de vrouwen zich klaarmaken
echt een opgave vindt, slechts een derde geniet er echt van. Vrouwen
spenderen ongeveer een halfuur aan het wassen en stylen van hun haar,
ze hebben 20 minuten nodig voor make-up en ze doen er 15 minuten over
om nagellak aan te brengen. (br.hln)
Als je mascara opbrengt, kijk in de spiegel en naar beneden en breng de mascara in een zigzag beweging op.
Begin met aanbrengen aan de basis van je wimpers tot aan de uiteinden.
Breng zeker drie laagjes mascara aan. Hierdoor lijken je wimpers voller. Laat ieder laagje wel goed drogen, ongeveer een minuut.
Als je rechte wimpers hebt kun je een wimperkruller gebruiken. Plaats de open kruller aan de basis van je wimpers, knijp een paar seconden heel zachtjes en laat dan weer los. Doe de handeling nog een keer maar dan halverwege je wimpers. Breng mascara pas na het krullen op.
Verf je wimpers. Het krult en verdikt je wimpers niet, maar het zal zeker je oogopslag versterken.
Veeg altijd het mascaraborsteltje langs de rand af. Hierdoor heb je geen last van overtollige klodders die makkelijk vlekken kunnen veroorzaken.
Victoria Beckham wil maar al te graag aanvaard worden door de
couturewereld. Geruchten gaan al langer de ronde dat ze tijdens de New
York Fashion Week in september haar eigen collectie jurken zou
voorstellen. Maar nu blijkt dat ze haar ontwerpen niet op tijd klaar
krijgt en dus verstek moet laten gaan.
Dure jurken De
ex-Spice Girl verklapte eerder al wat ze juist zou gaan ontwerpen. "Het
wordt iets totaal anders dan bijvoorbeeld de jeanslijn die ik eerder
ontwierp. Het worden stijlvolle jurken, waar je minstens 1000 euro voor
over moeten hebben. Ik gebruik dure stoffen, veel borduursels en goede
afwerking."
Niet op catwalk Nu blijkt dat
Victoria's jurken niet klaar zullen zijn voor september en dus ook niet
op de catwalk kunnen verschijnen, meldt elle.nl. Pas in februari vindt
de volgende editie van de New York Fashion Week plaats. Misschien dan
nog eens proberen, Victoria? (ep)(br.hln)
Cameron Diaz is Hollywoods best betaalde actrice. De 35-jarige schone verdiende het voorbije jaar zowat 50 miljoen dollar (ruim 33 miljoen euro) aan onder meer de 'Shrek'-filmserie, zo blijkt uit de jaarlijkse rangschikking van het magazine Forbes.
De tien vetst betaalde actrices rijfden tussen juni 2007 en juni 2008 tezamen 244,5 miljoen dollar binnen.
Op ruime afstand van Cameron Diaz volgt de 23-jarige Keira Knightley, die aan onder meer 'Pirates of the Caribbean: At Worlds End' en 'Atonement' 32 miljoen dollar overhield. Dan volgen Jennifer Aniston (27 miljoen dollar), Reese Witherspoon en Gwyneth Paltrow (elk 25 miljoen dollar).
De plaatsen zes tot en met tien worden bezet door Jodie Foster, Sarah Jessica Parker, Meryl Streep, Amy Adams en Angelina Jolie.
De vrouwelijke actrices blijven wel nog ver achter op hun mannelijke collegas. Forbes berekende onlangs dat Will Smith het voorbije jaar maar liefst 80 miljoen dollar verdiende, net iets meer dan Johnny Depp (72 miljoen dollar) en Eddie Murphy (55 miljoen dollar).(br.De Standaard)
De olympische spelen zijn bezig en ook de modewereld zal het geweten
hebben. Het Italiaanse kledingmerk Benetton gaat daarbij de controverse
niet uit de weg en vraagt in een advertentiecampagne aandacht voor het
conflict tussen China en Tibet.
Volgens
het modebedrijf moedigt de campagne aan tot reflectie over vredevol
samenleven. Bedoeling is de advertenties in verschillende
internationale mediakanalen te publiceren. (lvl)(br.hln)
Salma Hayek gaat door met haar leven nu haar verloving met de Franse
miljardair Francois-Henri Pinault drie weken geleden werd verbroken. De
nieuwbakken vrijgezel werd eerder deze week gezien terwijl ze inkopen
deed in een erotische boetiek. Op
foto's van de Britse krant Daily Mail is te zien hoe de 41-jarige
actrice de winkel Coco de Mer in Los Angeles verlaat. Haar assistent
draagt een tasje bij zich van de boetiek, die onder meer uitdagende
lingerie, leren korsetten en erotische sculpturen verkoopt.
Hayek,
bekend van films als 'Desperado', 'Frida' en 'Bandidas', was ruim twee
jaar samen met de 46-jarige Franse zakenman. Ze verloofden zich in
maart vorig jaar. In september werd hun dochtertje Valentina Paloma
geboren. Over de reden van de breuk wil het stel geen mededelingen
doen. (novum/tdb)(br.hln)
Geen populairder kledingstuk dan een jeansbroek, zo blijkt uit
Nederlands onderzoek. 95 procent draagt wel eens jeans en gemiddeld
heeft men 5,4 van dergelijke broeken in de kast hangen. Zelfs bij de
oudere bevolking wordt de spijkerbroek volop gedragen. 85 procent van
de 61-plussers heeft er eentje.
Pasvorm Welk
merk er gedragen wordt, lijkt niet belangrijk. Wat telt is de pasvorm.
Ruim tweederde van de ondervraagden associeert jeans dan ook als
makkelijk (68%) en tijdloos (64%). Twee op de vijf Nederlanders koopt
één of meer paar nieuwe jeansbroeken per jaar. De pasvorm is daarbij
het belangrijkste, prijs speelt weinig of geen rol. Al moet die prijs
ook niet overdrijven. Tussen de dertig en honderd euro vindt men
redelijk.
Merken Vooral jongeren zijn
merkgevoelig en meer begaan met een specifiek merk of model. Al is de
gemiddelde man of vrouw helemaal niet merktrouw, toch zijn er een
aantal topmerken als Levi's (47%), Diesel (35%) en Armani (25%).
B-merken zijn onder andere H&M en WE. Wrangler heeft een
dubbelzinnige reputatie: 21 procent ziet de broek als topmerk, 10
procent als B-merk. (lvl)(br.hln)
Japan heeft de eerste Triumph Inspiration Award in de wacht gesleept.
De ontwerper Midori Matsu haalde het van 30 andere internationale
finalisten, waaronder ook de Belgische Berit De Geyter, in het Chinese
Peking.
Matsu
bekoorde de gerenomeerde jury, met onder meer topmodel Helena
Christensen en het ontwerpersduo Viktor & Rolf, met een opvallende
slip met grote, rode lippen en veel frivole, kantenafwerking. Het thema
voor 2008 was 'Female Fascination'.
Vernieuwend en draagbaar De
award is opgericht door het bekende lingeriemerk Triumph "om de meest
geïnspireerde en inspirerende lingerieontwerp te vinden", poneert het
persbericht. Vertaald: de lingerie moest origineel en vernieuwend zijn,
technisch goed gemaakt maar ook draagbaar en commercialiseerbaar. Dat
moet jonge (studerende) ontwerpers en verfrissende ideeën de
mogelijkheid geven zich in de schijnwerpers te werken.
De
winnaar ziet zijn showstuk verschijnen in alle Triumph-winkels over de
hele wereld en krijgt ook geldprijs. Ook nummers twee en drie krijgen
iets.
Waar België geëindigd is, is niet bekend. Hier kan je wel een filmpje bekijken van de Belgische finale. (edp)(br.Nina)
Na make-up en panty's voor mannen kon het niet achterblijven: een
Franse vereniging van 30 mannen vecht voor het recht om rokken te
dragen. Bij hen is het geen kwestie van stijl, ze willen de strijd
aangaan met clichés en stereotypes.
Homme en Jupe Dominique
Moreau is de voorzitter van 'Hommes en Jupe', een associatie van
ongeveer 30 mannen in Poitiers die met rokken door het dagelijkse leven
gaan. "Tegenwoordig dragen miljoenen mannen een rok, zoals de sarong in
Azië of de djellaba in Afrika, zonder dat ze zich er voor moeten
schamen", aldus Dominique Moreau. "Waarom kunnen wij dat in het westen
ook niet? 'Hommes en Jupes' vecht tegen vooroordelen en clichés.
Vrouwen hebben gestreden om broeken te mogen dragen, wij doen hetzelfde
met de rok." De mannen uit Poitiers weten dat het moeilijk zal zijn om
het vooroordeel tegenover de rok te veranderen, maar ze zijn David
Beckham wel dankbaar dat hij zich ooit in het openbaar vertoonde met
een sarong.
Webshops Aangezien de rok voor
mannen nog geen wijdverspreid mode-item is, zoeken de mannen hun gading
online. Want er is wel degelijk een verschil tussen een rok voor mannen
en vrouwen. De mannelijke exemplaren hebben een bredere taille,
smallere heupen en mannelijke patronen. Je betaalt er ongeveer tussen
de 100 en 400 euro voor en vindt ze op gespecialiseerde websites.
Kilts Maar
deze beweging voor mannelijke rokken beperkt zich niet enkel tot
Frankrijk. In Europa vind je nog verschillende mannen in exemplaren die
aan kilts doen denken. Tim Stannard, een fervent aanhanger van de kilt,
draagt elke dag een rok. Hij geeft toe veel vijandige reacties te
krijgen van familie en vriendinnen. "Mijn wereldje is niet klaar voor
een man in een rok, zelfs al is het een stoer ontwerp." Maar sinds hij
vorig jaar een hartaanval kreeg, vindt hij het leven te kort om
rekening te houden met de mening van anderen. (br.hln)
Sienna Miller, op gedeelde vierde plaats met Liz Hhurley.
Liz Hurley.
Nummer vijf: Jemima Khan.
Zangeres Rihanna heeft volgens een nieuwe rondvraag de meest sexy buik
ter wereld. Keira Knightley kwam tweede uit de poll, maar de grote
verrassing is de bronzen medaille. Die gaat naar Helen Mirren. De
63-jarige actrice verraste onlangs met een strak lichaam terwijl ze een
bikini droeg op vakantie in Italië. De woordvoerder van AntiBloat, die
de rondvraag organiseerde: "Een sexy buik is niet voorbehouden voor
jonge vrouwen, en dat is goed nieuwe voor alle vrouwen die een strakke
buik willen behouden".
De
vierde plaats wordt gedeeld door Sienna Miller en Liz Hurley, de ex van
Hugh Grant. De nieuwe vlam van Grant, Jemima Khan, staat op de vijfde
plaats. (bang/lb)(br.hln)
Prinses Mathilde op de jongste nationale feestdag.
Mathilde tijdens het Te Deum.
Prinses Mathilde prijkt op de lijst van de best geklede
persoonlijkheden die het invloedrijke Amerikaanse blad Vanity Fair
jaarlijks samenstelt.
"Stijlvol en fris" "Altijd
schitterend! Een stijlvolle en frisse verschijning", schrijft Vanity
Fair over onze prinses, naar aanleiding van de 69ste International
Best-Dressed List. "Deze 35-jarige kroonprinses en moeder van vier is
het echte juweel in de Belgische kroon", aldus nog de redactie.
Tussen Carla Bruni en David Beckham Prinses
Mathilde verkeert in goed gezelschap. Tussen de best geklede vrouwen en
mannen van 2008 schitteren beroemdheden als Carla Bruni, Daniel Craig,
Karl Lagerfeld, Kate Middleton, Sarah Jessica Parker, Kanye West, David
Beckham, Angelina Jolie en Brad Pitt.
Een jury verkoos Barack
Obama's vrouw Michelle tot de allerbest geklede wereldster. Op de
website van Vanity Fair kon ook de gewone lezer stemmen. (hln/lb)(br.hln)