De wonderbracollectie van Dita Von Teese is officieel voorgesteld. Er
zijn drie setjes die de namen 'Multi-Teese', 'Spot-Tease' en
'Satin-Teese' meekregen. Daarbij werd handig gebruik gemaakt van de
naam van de zangeres, die net hetzelfde uitgesproken wordt als het
werkwoord 'tease' (plagen).
Onweerstaanbaar Deze
lingerie heeft dan ook een speels, flirterig kantje maar is toch
onweerstaanbaar sexy en glamoureus. Helemaal in de stijl van de
burlesque danseres ademen ook de beha's en de slips een 40s
retrosfeertje uit, terug naar de tijd van pin ups zoals Betty Boop.
Magnetische sluiting Maar
Dita zou Dita niet zijn als ze haar lingerie niets speciaals meegaf. Zo
is de sluiting van de Multi-Teese magnetisch, wat een striptease (nog)
sexier en gemakkelijker moet maken.
Diezelfde beha heeft ook
afneembare bandjes die je kan kruisen zoals je wil, zoals bijvoorbeeld
voor je borst. De andere beha's zijn 'normaler', met respectievelijk
polkadots op doorzichtige zwarte stof, en afgewerkt met poederroze
satijn.
Niet enkel voor mannen "De beha's
zijn net een klein, sexy, sensueel geheim dat je ook onder je
alledaagse werkkledij kan dragen. Niemand ziet het, maar jij weet het.
Lingerie is niet enkel voor je partner, maar ook voor jezelf: het gaat
niet enkel om mannen te verleiden, maar ook om je vrouwelijkheid te
aanvaarden", verklaart Dita.
De beha's zijn vanaf 23 sepetember te koop, maar (voorlopig?) enkel in Groot-Brittannië en Frankrijk. Meer info op www.sexysciencebydita.com. )(br.hln)
Regenweer is voor fashionista's een probleem: je kapsel raakt
geruïneerd als je geen paraplu meeneemt, maar waar laat je hem als je
het regenscherm wel meeneemt? Zambos & Siega hebben het antwoord:
in je handtas. En dan hebben we het niet over een kleine, opklapbare
paraplu, maar over een grote, volwassen paraplu in een majestueuze
it-bag.
Het
ontwerp is strak, zakelijk, met grote handvaten en hoes voor de
paraplu, waarvan enkel het handvat uitsteekt. Wie de 'Umbrella purse'
koopt, zoals de tas heet, krijgt de paraplu er trouwens bij. Elegant is
het misschien niet, maar praktisch wel, zeker gezien het Belgische
weer. Pittig detail: de tas kost 750 euro. Of ze te koop is in België
is niet duidelijk. (br.hln)
Een mooie huid is een schone huid. Scrubben of peelen ontdoet de huid
van alle dode huidcellen en laat een gaaf en glad velletje achter. Wie
wil genieten van een mooi bruin velletje, moet alvast meteen beginnen
peelen.
Elk type Om
optimaal te bruinen of met een zelfbruiner mooie resultaten te bekomen,
dienen lichaam en gezicht alle overtollige huidcellen kwijt te raken.
Bovendien worden producten nadien beter door de huid opgenomen.
Scrubben
is goed voor elk type. Droge en gevoelige huidjes zijn uitzonderingen
en doen het beter minder vaak. Neem heel het lichaam onder handen,
vergeet hals en lippen niet. Heb je last van meeëters, mag je op die
plekken wat extra aandacht besteden. Knieën en ellebogen kunnen wat
meer gebruiken.
Gommen Heb je een
gevoelige huid met zichtbare adertjes of couperose, gebruik je best een
crèmepeeling. Eenmaal opgedroogd, worden deze weggegomd. Neem een
kleine hoeveelheid en breng een heel dun laagje aan op de huid over het
hele gelaat. Doe dit niet in de douche of het bad, want de crèmepeeling
moet droog worden. Eenmaal droog, ga je het verwijderen door het
letterlijk af te gommen. Ook als je een dikke huid hebt met vrij veel
rimpels is dit een fantastische peeling. Let ook op zones als de
neusvleugeltjes want daar stapelen dode huidcellen en zodoende zwarte
puntjes snel op.
Fijne korrels Er
zijn heel wat peelings te koop voor lichaam en gezicht. Eén of twee
keer per week mag het product gebruikt worden. Ga op zoek naar eentje
met fijne korreltjes, deze is beter dan hele grove producten. Tracht 's avonds te scrubben. Tijdens de nacht kan de huid zich herstellen en zie je er 's morgens zeer glad uit.
Microdermabrasie Deze
techniek gaat dieper dan een gewone peeling. Hierbij wordt het bovenste
laagje van de huid afgeschuurd. Huidvlekken, fijne lijntjes en
littekens verdwijnen zo. Heel wat dermatologen en
schoonheidsspecialistes gebruiken de techniek. Tegenwoordig zijn er ook
microdermabrasiekits voor thuis. Het effect is groter dan een peeling,
maar iets minder diepgaand als een dermatologische behandeling. (lvl)(br.hln)
Een vrouw spendeert gemiddeld 3.276 uur of 136 dagen van haar leven aan
het aanbrengen van make-up, uitkiezen van haar kledij en het stylen van
haar kapsel voor ze naar een feestje gaat. Mannen daarentegen,
spenderen slechts 45 dagen om er zeker van te zijn dat ze er goed uit
zien wanneer ze uitgaan. Dat blijkt uit recent Brits onderzoek.
Opgave Daarnaast
bleek uit het onderzoek dat twee derde van de vrouwen zich klaarmaken
echt een opgave vindt, slechts een derde geniet er echt van. Vrouwen
spenderen ongeveer een halfuur aan het wassen en stylen van hun haar,
ze hebben 20 minuten nodig voor make-up en ze doen er 15 minuten over
om nagellak aan te brengen. (br.hln)
Als je mascara opbrengt, kijk in de spiegel en naar beneden en breng de mascara in een zigzag beweging op.
Begin met aanbrengen aan de basis van je wimpers tot aan de uiteinden.
Breng zeker drie laagjes mascara aan. Hierdoor lijken je wimpers voller. Laat ieder laagje wel goed drogen, ongeveer een minuut.
Als je rechte wimpers hebt kun je een wimperkruller gebruiken. Plaats de open kruller aan de basis van je wimpers, knijp een paar seconden heel zachtjes en laat dan weer los. Doe de handeling nog een keer maar dan halverwege je wimpers. Breng mascara pas na het krullen op.
Verf je wimpers. Het krult en verdikt je wimpers niet, maar het zal zeker je oogopslag versterken.
Veeg altijd het mascaraborsteltje langs de rand af. Hierdoor heb je geen last van overtollige klodders die makkelijk vlekken kunnen veroorzaken.
Victoria Beckham wil maar al te graag aanvaard worden door de
couturewereld. Geruchten gaan al langer de ronde dat ze tijdens de New
York Fashion Week in september haar eigen collectie jurken zou
voorstellen. Maar nu blijkt dat ze haar ontwerpen niet op tijd klaar
krijgt en dus verstek moet laten gaan.
Dure jurken De
ex-Spice Girl verklapte eerder al wat ze juist zou gaan ontwerpen. "Het
wordt iets totaal anders dan bijvoorbeeld de jeanslijn die ik eerder
ontwierp. Het worden stijlvolle jurken, waar je minstens 1000 euro voor
over moeten hebben. Ik gebruik dure stoffen, veel borduursels en goede
afwerking."
Niet op catwalk Nu blijkt dat
Victoria's jurken niet klaar zullen zijn voor september en dus ook niet
op de catwalk kunnen verschijnen, meldt elle.nl. Pas in februari vindt
de volgende editie van de New York Fashion Week plaats. Misschien dan
nog eens proberen, Victoria? (ep)(br.hln)
Cameron Diaz is Hollywoods best betaalde actrice. De 35-jarige schone verdiende het voorbije jaar zowat 50 miljoen dollar (ruim 33 miljoen euro) aan onder meer de 'Shrek'-filmserie, zo blijkt uit de jaarlijkse rangschikking van het magazine Forbes.
De tien vetst betaalde actrices rijfden tussen juni 2007 en juni 2008 tezamen 244,5 miljoen dollar binnen.
Op ruime afstand van Cameron Diaz volgt de 23-jarige Keira Knightley, die aan onder meer 'Pirates of the Caribbean: At Worlds End' en 'Atonement' 32 miljoen dollar overhield. Dan volgen Jennifer Aniston (27 miljoen dollar), Reese Witherspoon en Gwyneth Paltrow (elk 25 miljoen dollar).
De plaatsen zes tot en met tien worden bezet door Jodie Foster, Sarah Jessica Parker, Meryl Streep, Amy Adams en Angelina Jolie.
De vrouwelijke actrices blijven wel nog ver achter op hun mannelijke collegas. Forbes berekende onlangs dat Will Smith het voorbije jaar maar liefst 80 miljoen dollar verdiende, net iets meer dan Johnny Depp (72 miljoen dollar) en Eddie Murphy (55 miljoen dollar).(br.De Standaard)
De olympische spelen zijn bezig en ook de modewereld zal het geweten
hebben. Het Italiaanse kledingmerk Benetton gaat daarbij de controverse
niet uit de weg en vraagt in een advertentiecampagne aandacht voor het
conflict tussen China en Tibet.
Volgens
het modebedrijf moedigt de campagne aan tot reflectie over vredevol
samenleven. Bedoeling is de advertenties in verschillende
internationale mediakanalen te publiceren. (lvl)(br.hln)
Salma Hayek gaat door met haar leven nu haar verloving met de Franse
miljardair Francois-Henri Pinault drie weken geleden werd verbroken. De
nieuwbakken vrijgezel werd eerder deze week gezien terwijl ze inkopen
deed in een erotische boetiek. Op
foto's van de Britse krant Daily Mail is te zien hoe de 41-jarige
actrice de winkel Coco de Mer in Los Angeles verlaat. Haar assistent
draagt een tasje bij zich van de boetiek, die onder meer uitdagende
lingerie, leren korsetten en erotische sculpturen verkoopt.
Hayek,
bekend van films als 'Desperado', 'Frida' en 'Bandidas', was ruim twee
jaar samen met de 46-jarige Franse zakenman. Ze verloofden zich in
maart vorig jaar. In september werd hun dochtertje Valentina Paloma
geboren. Over de reden van de breuk wil het stel geen mededelingen
doen. (novum/tdb)(br.hln)
Geen populairder kledingstuk dan een jeansbroek, zo blijkt uit
Nederlands onderzoek. 95 procent draagt wel eens jeans en gemiddeld
heeft men 5,4 van dergelijke broeken in de kast hangen. Zelfs bij de
oudere bevolking wordt de spijkerbroek volop gedragen. 85 procent van
de 61-plussers heeft er eentje.
Pasvorm Welk
merk er gedragen wordt, lijkt niet belangrijk. Wat telt is de pasvorm.
Ruim tweederde van de ondervraagden associeert jeans dan ook als
makkelijk (68%) en tijdloos (64%). Twee op de vijf Nederlanders koopt
één of meer paar nieuwe jeansbroeken per jaar. De pasvorm is daarbij
het belangrijkste, prijs speelt weinig of geen rol. Al moet die prijs
ook niet overdrijven. Tussen de dertig en honderd euro vindt men
redelijk.
Merken Vooral jongeren zijn
merkgevoelig en meer begaan met een specifiek merk of model. Al is de
gemiddelde man of vrouw helemaal niet merktrouw, toch zijn er een
aantal topmerken als Levi's (47%), Diesel (35%) en Armani (25%).
B-merken zijn onder andere H&M en WE. Wrangler heeft een
dubbelzinnige reputatie: 21 procent ziet de broek als topmerk, 10
procent als B-merk. (lvl)(br.hln)
Japan heeft de eerste Triumph Inspiration Award in de wacht gesleept.
De ontwerper Midori Matsu haalde het van 30 andere internationale
finalisten, waaronder ook de Belgische Berit De Geyter, in het Chinese
Peking.
Matsu
bekoorde de gerenomeerde jury, met onder meer topmodel Helena
Christensen en het ontwerpersduo Viktor & Rolf, met een opvallende
slip met grote, rode lippen en veel frivole, kantenafwerking. Het thema
voor 2008 was 'Female Fascination'.
Vernieuwend en draagbaar De
award is opgericht door het bekende lingeriemerk Triumph "om de meest
geïnspireerde en inspirerende lingerieontwerp te vinden", poneert het
persbericht. Vertaald: de lingerie moest origineel en vernieuwend zijn,
technisch goed gemaakt maar ook draagbaar en commercialiseerbaar. Dat
moet jonge (studerende) ontwerpers en verfrissende ideeën de
mogelijkheid geven zich in de schijnwerpers te werken.
De
winnaar ziet zijn showstuk verschijnen in alle Triumph-winkels over de
hele wereld en krijgt ook geldprijs. Ook nummers twee en drie krijgen
iets.
Waar België geëindigd is, is niet bekend. Hier kan je wel een filmpje bekijken van de Belgische finale. (edp)(br.Nina)
Na make-up en panty's voor mannen kon het niet achterblijven: een
Franse vereniging van 30 mannen vecht voor het recht om rokken te
dragen. Bij hen is het geen kwestie van stijl, ze willen de strijd
aangaan met clichés en stereotypes.
Homme en Jupe Dominique
Moreau is de voorzitter van 'Hommes en Jupe', een associatie van
ongeveer 30 mannen in Poitiers die met rokken door het dagelijkse leven
gaan. "Tegenwoordig dragen miljoenen mannen een rok, zoals de sarong in
Azië of de djellaba in Afrika, zonder dat ze zich er voor moeten
schamen", aldus Dominique Moreau. "Waarom kunnen wij dat in het westen
ook niet? 'Hommes en Jupes' vecht tegen vooroordelen en clichés.
Vrouwen hebben gestreden om broeken te mogen dragen, wij doen hetzelfde
met de rok." De mannen uit Poitiers weten dat het moeilijk zal zijn om
het vooroordeel tegenover de rok te veranderen, maar ze zijn David
Beckham wel dankbaar dat hij zich ooit in het openbaar vertoonde met
een sarong.
Webshops Aangezien de rok voor
mannen nog geen wijdverspreid mode-item is, zoeken de mannen hun gading
online. Want er is wel degelijk een verschil tussen een rok voor mannen
en vrouwen. De mannelijke exemplaren hebben een bredere taille,
smallere heupen en mannelijke patronen. Je betaalt er ongeveer tussen
de 100 en 400 euro voor en vindt ze op gespecialiseerde websites.
Kilts Maar
deze beweging voor mannelijke rokken beperkt zich niet enkel tot
Frankrijk. In Europa vind je nog verschillende mannen in exemplaren die
aan kilts doen denken. Tim Stannard, een fervent aanhanger van de kilt,
draagt elke dag een rok. Hij geeft toe veel vijandige reacties te
krijgen van familie en vriendinnen. "Mijn wereldje is niet klaar voor
een man in een rok, zelfs al is het een stoer ontwerp." Maar sinds hij
vorig jaar een hartaanval kreeg, vindt hij het leven te kort om
rekening te houden met de mening van anderen. (br.hln)
Sienna Miller, op gedeelde vierde plaats met Liz Hhurley.
Liz Hurley.
Nummer vijf: Jemima Khan.
Zangeres Rihanna heeft volgens een nieuwe rondvraag de meest sexy buik
ter wereld. Keira Knightley kwam tweede uit de poll, maar de grote
verrassing is de bronzen medaille. Die gaat naar Helen Mirren. De
63-jarige actrice verraste onlangs met een strak lichaam terwijl ze een
bikini droeg op vakantie in Italië. De woordvoerder van AntiBloat, die
de rondvraag organiseerde: "Een sexy buik is niet voorbehouden voor
jonge vrouwen, en dat is goed nieuwe voor alle vrouwen die een strakke
buik willen behouden".
De
vierde plaats wordt gedeeld door Sienna Miller en Liz Hurley, de ex van
Hugh Grant. De nieuwe vlam van Grant, Jemima Khan, staat op de vijfde
plaats. (bang/lb)(br.hln)
Prinses Mathilde op de jongste nationale feestdag.
Mathilde tijdens het Te Deum.
Prinses Mathilde prijkt op de lijst van de best geklede
persoonlijkheden die het invloedrijke Amerikaanse blad Vanity Fair
jaarlijks samenstelt.
"Stijlvol en fris" "Altijd
schitterend! Een stijlvolle en frisse verschijning", schrijft Vanity
Fair over onze prinses, naar aanleiding van de 69ste International
Best-Dressed List. "Deze 35-jarige kroonprinses en moeder van vier is
het echte juweel in de Belgische kroon", aldus nog de redactie.
Tussen Carla Bruni en David Beckham Prinses
Mathilde verkeert in goed gezelschap. Tussen de best geklede vrouwen en
mannen van 2008 schitteren beroemdheden als Carla Bruni, Daniel Craig,
Karl Lagerfeld, Kate Middleton, Sarah Jessica Parker, Kanye West, David
Beckham, Angelina Jolie en Brad Pitt.
Een jury verkoos Barack
Obama's vrouw Michelle tot de allerbest geklede wereldster. Op de
website van Vanity Fair kon ook de gewone lezer stemmen. (hln/lb)(br.hln)
Ook automerken hebben door dat auto's bij een bepaalde levensstijl
passen, en dus brengen ze accessoires op de markt die die levensstijl
vervolledigen. Nieuwste in het rijtje: de laptop van Bentley, gemaakt
in samenwerking met het Nederlandse bedrijf Ego Lifestyle dat
gespecialiseerd is in het maken van laptoptassen.
Luxe Weinig
verrassend is het omhulsel van de laptop van Bentley gemaakt uit
allerlei luxematerialen, zoals met de hand gestikt leder in een
welbepaald patroon. Hetzelfde leder en dezelfde kleuren als de stoelen
in een Bentley-wagen. De hele tas is met de hand gemaakt, voorzien van
het Bentley-logo en het handvat is gemodelleerd naar de, jawel,
handvaten van de autoportieren. De computer binnenin heeft een schijf
van 160 GB mét Windows Vista en een 64 bit processor. Kostenplaatje?
10.000 pond, of ruim 12.600 euro.
Niet de eerste De
cross-over van de automarkt naar de grillige modemarkt is niet zonder
gevaar. Velen gingen Bentley voor, met wisselend succes. Zo hebben
Aston Martin en Alfa Romeo een eigen kledinglijn, Land Rover doet in
schoenen en ook Lamborghini laat zijn logo gebruiken op laptops. (edp)(br.hln)
Deze zomer is retro weer helemaal in met bloemenjurken, oversized
handtassen en killer heels. Om deze glamourlook helemaal af te maken,
is het belangrijk deze te combineren met de juiste make-up. Ga dus 'all
the way' met volgende tips.
Keuze Bij
de retro glamourlook moet je een keuze maken, ofwel zet je je ogen
ofwel je lippen in de verf. Houd het geheel voor de rest heel
eenvoudig. Combineer nooit beide, het is belangrijk dat je het juiste
evenwicht zoekt, met rode lipstick kun je namelijk heel wat verkeerd
doen. Kijk maar naar Victoria Beckham en haar misser op New York's Met
Ball, dankzij haar make-up zag ze er tien jaar ouder uit.
Rode lipstick Als
je voor rode lipstick kiest, gebruik dan slechts een lichte bruine
oogschaduw en wat subtiele mascara voor je ogen. Voor de kleur van je
lippen kun je beter een oranje-rode tint kiezen dan een kleur met
blauwe tint. Een mooi voorbeeld hiervan is Chanel's new Rouge Allure.
Zware ogen Kies
je voor zwaar aangezette ogen, ga dan voor 'sixties meets rock'.
Daarbij gebruik je zware vloeibare eyeliner om je ogen te benadrukken.
Vele vrouwen hebben grote moeite met het aanbrengen van vloeibare
eyeliner. Maar de truc zit hem erin de juiste eyeliner te kopen. Koop
een pen als de Chanel Automatic Liquid Eyeliner, want die zijn heel
eenvoudig te gebruiken.
Aanbrengen Je moet
de eyeliner aanbrengen aan de wortels van je bovenste wimpers. Je houdt
de pen lichtjes schuin, dat helpt om een rechte lijn te trekken. Als je
aan de uiteinden van je ogen wat breder gaat, kijk je recht in de
spiegel, dat helpt je de juiste hoek te vinden om wat naar boven te
gaan. Doe je dit, dan ga je omhoog naar de richting van het topje van
je oor. Om wat meer 'smokey eyes' te krijgen, kun je het nog wat
afwerken met een kohl potlood aan de rand van het oog. Hiervoor kies je
een lichte zwarte tint. Je wenkbrauwen laat je best zo, natuurlijke
wenkbrauwen zijn trouwens helemaal in. Gebruik bij deze look een
transparante lipgloss of een neutrale lipstick met een nude kleur.
Rest van de look Voor
de foundation moet je voor een hele lichte tint kiezen, die dicht
aanleunt bij je natuurlijke kleur. Breng hem lichtjes aan. Combineer
dit met een hele lichte blush die het licht reflecteert zoals Bourjois
Rose D'Or of Chanel Reflex.
Meer inspiratie nodig? De make-up
van Keira Knigthly in haar nieuwste film 'The edge of love' is helemaal
wat het moet zijn. (ep)(br.Nina)
Naomi Campbell vindt dat de Braziliaanse Gisele Bündchen de laatste vrouw is die met recht de titel van supermodel mag dragen.
De Britse zegt dat de titel topmodel veel te snel iemand wordt
toegedicht. De meisjes die de titel zelf opeisen, zijn die meestal niet
waard. Modellen moeten hun strepen verdienen, zegt Campbell. De term
wordt tegenwoordig te frequent gebruikt.
Kate Moss is ontegensprekelijk een supermodel, maar na Gisele heb ik er nog geen nieuwe gezien.(br.het nieuwsblad)
De goedkoopste zonnebrandolie is de beste. Dat blijkt uit een test van
de Nederlandse Consumentenbond. Het gaat om het smeersel Kruidvat
Solait met factor 15, meldt de bond. De zonnemelk van Trekpleister is
niet getest, maar is hetzelfde product als die van Kruidvat. De
zonnebrand kost 5,90 euro en krijgt van het testpanel een 7,2 als
cijfer.
Gemak en bescherming De
Consumentenbond testte tien zonnebrandmiddelen met factor 15 of 20. De
testers keken naar het gebruiksgemak, uva-bescherming en
uvb-bescherming. Uvb-straling kan ervoor zorgen dat de huid verbrandt.
Van de mogelijke schadelijke effecten van uva-straling is nog weinig
bekend, maar er zou een sterk verband tussen deze straling en
huidkanker bestaan.
Roc en Garnier De
Biodermal met factor 20 van achttien euro staat op de tweede plaats in
de test en Roc komt op een derde plaats met de zonnespray met factor
20. Vorig jaar kwam Garnier Ambre Solaire het beste uit de bus. Die
staat nu op de zevende plaats.
Hogere factor dan aangegeven De
meeste middelen bevatten een hogere factor dan op de verpakking staat
aangegeven. De Hema is hierin uitschieter, want biedt factor 36 bij een
zonnebrand waarop factor 20 staat vermeld.
Van alle middelen is
onderzocht of ze waterbestendig zijn. Lancaster blijkt dit niet te
zijn, terwijl het wel op de verpakking staat. Hema heeft een ander
probleem. Wanneer daar te veel schimmels in het product komen, worden
ze niet voldoende gedood. Dat leidt volgens de Consumentenbond dan wel
niet tot huidproblemen, toch hoort het niet. De winkel onderzoekt de
zaak en heeft de desbetreffende zonnebrand tijdelijk uit de rekken
gehaald. (novum/lb)(br.hln)
Etam brengt vanaf november ook een mannencollectie. De lijn heet
'Wom(man)' en is vooral gericht op jongeren. Het betreft een tijdelijke
collectie die vrouwen ertoe moet aanzetten om een outfit voor hun
wederhelft te kopen.
De
unisex-collectie bevat broeken en truien in kasjmier en mantels in
tweed. Allen zijn voorzien van etnische en retro-motieven. Ook
manchetknopen, tassen, horloges en hoeden worden 'aan de man gebracht'.
(lvl)(br.hln)
Ons wisselvallige zomerweer vraagt om modieuze regenoverlevingstips.
Hoe red je je kapsel, make-up en nieuwe rok van de nattigheid?
Jassen Het
meest voor de hand liggende antwoord is: een jas! Ook echte
fashionista's kunnen zich aan een modieuze, getailleerde regenjas
wagen, of een leuke cape met kap. De tijd van vormeloze KW's of fleeces
is definitief voorbij. Modebewust in de regen: het kan!
Paraplu's Tweede
voor de hand liggende optie: een paraplu. Ook deze komen in alle maten
en kleuren, zelfs ontwerpers hebben er tegenwoordig één. Voordeel: je
kapsel raakt niet vervorm door een capuchon. Nadeel: de wind heeft vrij
spel, waardoor je kapsel er alsnog verwaaid kan gaan uitzien.
Waterproof Belgische
vrouwen kiezen sowieso beter voor waterproof make-up: het bespaart je
veel bezorgde blikken in winkelruiten, autospiegels en een rush naar
het dichtstbijzijnde toilet om de schade te beperken.
Wat met de schoenen? Groot
probleem voor de schoenen: modderspatten. Omdat auto's en fietsers er
een duivels genoegen in scheppen in plassen te rijden net als jij
langsloopt...
Bij regenweer kan je dus beter kiezen voor wat
ouder schoeisel of schoenen die regenbestendig zijn (en je voeten droog
houden!). Hippe, felgekleurde laarzen met patronen als pralines,
madeliefjes of doodskoppen zouden in de kast van elke rechtgeaarde
modeliefhebster moetn staan.
Kan dat door de omstandigheden niet
(omdat je naar een trouwfeest of zakenlunch moet), kies dan voor de
schoenen die zich het gemakkelijkst laten schoonmaken achteraf. Spatten
op je benen droog je meteen af, of laat je opdrogen, waarna je het
achtergebleven zand afveegt.
Randje Lange
broeken en lange rokken: mooi, modieus en je kan ze bijna altijd
dragen. Ook bij regenweer... behalve dan dat je randje soms zoveel
water opslorpt, dat het lijkt alsof je een tweekleurige broek, rok of
jurk draagt. Oplossing? Bij een broek kan je nog een randje omslaan,
bij een rok of jurk is dat al moeilijker. Je kan je rok of jurk wel
damesgewijs opheffen of het randje aanvaarden.
Schuilen En
als je echt geen last wil hebben van natte kleren en/of haren,
modderspatten of verwaaide kapsels, kan je natuurlijk altijd
knus/eenzaam thuisblijven of het eerste het beste koffiehuis
binnenduiken en jezelf trakteren op een koffie mét taartje. Een mens
moet toch iets doen tijdens het wachten? (edp)(br.hln)