Zeeman stunt undercover op internationale modeshow
Zeeman stunt undercover op internationale modeshow
Klik op de foto om het filmpje van de show te bekijken
"Er goed uitzien hoeft niet duur te zijn." Dat is de slogan van het
Nederlandse textielbedrijf Zeeman, dat goedkope kledij op de markt
brengt. Om dat te bewijzen zette de keten een nieuwe 'luxemerk' op,
genaamd 'Frank'. Helemaal undercover. Grappig of gênant?
De verwachtingen waren hooggespannen, toen het nieuwe 'Frank' zijn
kledinglijn zou voorstellen op 16 juli tijdens de Amsterdam
International Fashion Week. Iedereen wou het aangekondigde spektakel
weleens zien.
Verbouwereerde en ook lachende gezichten toen aan
het eind van het defilé de ware ontwerper werd onthuld: Zeeman zat
achter Frank. De textielreus slaagde zo in het opzet, met dank aan
reclamebureau Coz.
De
pr-stunt haalde inmiddels de wereldpers en ook op het internet ging die
de laatste dagen stevig over de tongen. Met als insteek de beroemde
'kleren van de keizer'. Blijkbaar zaten er velen te wachten om het
aparte modewereldje eens in zijn hemd te zetten.
Maar er is ook
kritiek. Zo zou Zeeman de marketingactie gekopieerd hebben van Ikea, dat
iets gelijkaardigs deed op de Woonbeurs. Meer ten gronde: er blijken
amper zes stuks van de geshowde collectie online aangeboden te worden.
Dat doet meteen de vraag rijzen of de eigen visie van 'fashionable
kleding aan betaalbare prijzen' wel nageleefd wordt door Zeeman...
Goed nieuws voor alle Belgische fashionista's. De Amerikaanse
kledingketen Forever 21 opent op zaterdag 30 juli zijn eerste winkel in
de Benelux. De winkel opent zijn deuren in de Brusselse Nieuwstraat en
dat is fijn nieuws voor heel wat Belgische fans.
Tot voor kort waren de Forever 21-collecties in ons land alleen online
verkrijgbaar, maar vanaf morgen hangen ze dus ook in de Belgische
winkelrekken. Het Brusselse filiaal zal de volledige kleding- en
accessoirelijn van Forever 21 aanbieden en ook de collecties van
Heritage 1981 - klassiekers met een twist - en Love 21 - een meer
gesofisticeerde dameslijn - zullen er te vinden zijn.
Fans van de
trendy kledinglijn kunnen vanaf zaterdag 30 juli dus in de Brusselse
Nieuwstraat terecht. Wie een glimp van de collecties wil opvangen, kan
nu al op de website van F21 terecht. (br.hln)
Het Belgische ledermerk Delvaux komt in Chinese handen
Het Belgische ledermerk Delvaux komt in Chinese handen
Het Belgische luxe ledermerk Delvaux is in Chinese handen gevallen. Fung Brands Limited uit Hongkong neemt een meerderheid in het bedrijf.
Delvaux probeert al enkele jaren voet aan wal te zetten in China, Japan en Hongkong. En ook al waren de handtassen best populair in deze contreien, toch wilden ze meer. Daarom ging het huis ermee akkoord een meerderheid van de aandelen te verkopen aan Fung Brands Limited uit Hongkong. Ze hopen zo voor een definitieve doorbraak te kunnen zorgen.
Erg opmerkelijk is de overname niet. Delvaux laat zijn 'goedkopere' handtassen al jaren in Taiwan produceren. Enkel de peperdure versies worden nog met de hand gemaakt in België.
Bij Delvaux werken 245 mensen, van wie een 140-tal in België. Delvaux heeft ateliers in België, Frankrijk en Vietnam. Volgens Delvaux heeft de overname geen invloed op de werknemers.
Delvaux is het oudste luxe lederwarenmerk ter wereld.
Zelfs na zijn dood zit de excentrieke en florissante Alexander
McQueen niet om een opvallende stunt verlegen. Anderhalf jaar na zijn
dood raakte bekend dat de Britse ontwerper zijn geliefde huisdieren - 3
bull terriërs - een slordige 57.000 euro nalaat. 'Een hondenleven',
quoi?
Het testament van de overleden ontwerper werd dinsdag openbaar gemaakt.
Met zijn laatste wilsbeschikking wilde McQueen de goede verzorging van
zijn drie honden verzekeren. Minter, Juice en Callum - want zo heten de
gelukshonden - zullen voor de rest van hun leven de beste verzorging
genieten.
McQueen laat ook
twee van zijn bedienden 57.000 euro na, voor "hun lange en trouwe
dienst". Verder laat de designer ook zijn petekind, neefjes en nichtjes
elk 57.000 euro na. Voor zijn drie zussen en twee broers ligt er dan
weer 280.000 euro klaar.
De
opbrengst van zijn eigendom schenkt hij aan de liefdadigheidsinstelling
Sarabande, die beurzen uitreikt aan studenten aan het Central St
Martin's College voor Kunst en Design in Londen. Dat is de instelling
waar ook McQueen zelf ooit een modeopleiding volgde.
Verder
zullen vier andere Britste liefdadigheidsinstellingen - waaronder twee
centra die zich inzetten voor verwaarloosde honden en katten, een
boeddhistische instelling en een centrum dat zich voor HIV- en
aidspatiënten engageert - binnenkort zowat 113.000 euro op hun rekening
gestort zien.
Het totale fortuin van Alexander McQueen wordt op
slordige 18 miljoen euro geschat. De Britse ontwerper benam zichzelf in
februari van vorig jaar op 40-jarige leeftijd van het leven. McQueen
werkte onder meer als hoofdontwerper voor het Franse modehuis Givenchy,
ging een succesvolle samenwerking aan met het Italiaanse label Gucci en
werd maar liefst vier keer tot Britse designer van het jaar verkozen.
Amy Winehouse ontwierp al twee collecties voor Fred Perry, maar het
Britse kledingmerk wil nu ook na haar dood haar nieuwste ontwerpen
verkopen. De zangeres die vorige week overleed, zou nog drie collecties
voor het label hebben hebben gemaakt.
Of en wanneer haar stukken in de winkelrekken zullen belanden is nog
niet duidelijk omdat het merk de plannen eerst met Amy's familie wil
bespreken. "We hebben alles stilgelegd totdat we met haar familie en
management hebben gesproken", laat een woordvoerder van het label weten.
De
overleden ster maakte onlangs nog in een interview met Harper's Bazaar
bekend dat ze nog drie collecties op stapel had staan tot de
herfst/winter 2012. Haar eerste ontwerpen die gebaseerd werden op de
fifties bleken een regelrecht succes te zijn, haar laatste stukken
kwamen in maart dit jaar uit en werd op Hawaï geïnspireerd.
Richard
Martin, de marketing manager van Fred Perry omschreef Amy in hetzelfde
tijdschrift als "een bijzonder aangenaam persoon om mee samen te
werken". "Helder, vol passie en toegewijd, met sterke ideeën en die
precies weet wat ze wilde ontwerpen. Ze had oog voor details en stoffen,
ze heeft echt alles gegeven."
Zowat alle 'Winehouse-producten'
gaan als zoete broodjes over de toonbank: haar albums, foto's, kleding
en andere memorabilia worden aan woekerprijzen van de hand gedaan.
Rihanna is een onafhankelijke, sexy vrouw en dus mag ze best vrouw van het jaar worden. Dat is de conclusie van de Italiaanse editie van het modetijdschrift Vogue.
Vogue Italia heeft Rihanna tot hun rolmodel voor één jaar uitgeroepen. "Ze is de opvolger van de Queen of Pop, haar carrière is gebaseerd op het ultieme gebruik van haar sexy karakter en provocaties. Ze heeft haar carrière op de rails kunnen houden ondanks vele familiaire tragedies", aldus Vogue. Ze besloten dan ook maar meteen de zangeres op hun cover te laten verschijnen. Al is die fotoshoot toch modebewuster dan we van Rihanna verwacht hadden. (br.she)
Een belangrijke modetrend voor de komende herfst zijn franjes aan de
heupen. Dit is echter niet weggelegd voor iedereen, aangezien deze je
heupen optisch verbreden. We zagen dit op de catwalk van de laatste
coutureweek in Parijs en ook al tal van celebs werden ermee gespot.
Franjes aan de heupen waren een grote hit in de jaren '80, maar wegens
niet flatterend voor dames met brede heupen kwam dit echter nooit terug.
Nu is dit echter aan een comeback bezig, maar met een fifties twist.
Designers als Victoria Beckham, Stella McCartney, Giambattista Valli en
Karl Lagerfeld voor Chanel lieten hun creativiteit botvieren op extra
stukjes stof aan de heupen.
Rok uit de couturecollectie van Chanel.
Beyoncé,
Emma Stone en Liv Tyler, maar ook Emma Watson, Nicole Kidman en zelfs
prinses Beactrice blijken dol te zijn op jurken of rokken met franjes
aan de heupen. Volg hun voorbeeld om deze look op een flatterende manier
te dragen. Zo staan Beyoncé en Elle Macpherson schitterend met een
strakke kokerrok en een hoge neklijn van Victoria Beckham. Combineer met
een minimum aan accessoires, zodat alle aandacht naar de jurk gaat.
Felle kleuren daarentegen werken wel perfect, ook verschillende
contrasterende tinten doen het goed. Kijk maar naar Emma Stone en Emma
Watson.
Durvers gaan voor opvallende
prints, denk maar aan stipjes zoals we bij Marc Jacobs zagen en waar
zangeres Fergie mee straalde. Miu Miu werkte met atypische materialen
als leder, wat voor een moderne toets zorgt. Een meer meisjesachtig
effect krijg je met een kleine bloemenprint. Wie onzeker is over haar
heupen gaat best voor vloeiende, lichte stoffen, die vallen minder breed
en verdoezelen je minpuntjes (br.hln - beeld photonews)
Het stijlicoon Amy Winehouse: hoe ze de fifties terug bracht
Het stijlicoon Amy Winehouse: hoe ze de fifties terug bracht
Alle elementen van de jaren '50: de zware eyeliner, de steeds hoger
wordende beehive, de volle lippen en de hoofddoek, waren typerend voor
de stijl van Amy Winehouse. Toch was deze zangeres, die afgelopen
weekend overleed, geen copycat van souldiva's, ze gaf haar eigen twist
aan deze look en werd zo een beauty-icoon.
Hoewel ze op mentaal vlak niet zo stabiel bleek, was Amy Winehouse een
muzikaal talent. Daarnaast had ze heel wat gevoel voor stijl, als ze
nuchter was tenminste en niet als een dronken slons door de straten van
Londen slenterde en werkte ze mee aan de comeback van de fifties in de
mode- en beautywereld. De inspiratiebronnen van Amy Winehouse waren
onder meer artiesten als Diana Ross en The Supremes, The Ronettes en
Dusty Springfield. Deze dames waren meester van het torenhoge
beehivekapsel, maakten het cool en introduceerden dit bij een generatie
jonge meisjes wereldwijd. Met Amy Winehouse als de ruigste volgelinge.
Er
werd heel wat gespeculeerd over hoe ze haar kapsel creëerde, had ze een
toupetje, extensions of woonde er een nest ratten in? Ze bekende zelf
dat ze speciale haarlak gebruikte en haar beehive een keer om de twee
weken in vorm bracht. Dit is natuurlijk niet zo gezond voor je lokken,
dus als je dit wil nabootsen, kun je best voor een pruik opteren.
De
zangeres, die afgelopen weekend op 27 jarige leeftijd overleed na een
turbulent kort leven, zei dat Billie Holiday haar grootste
inspiratiebron was. Ze had net als Amy een erg gevoelig karakter, wat
zich bij beide dames uitte in de bloem die ze steevast in haar kapsel
droeg. Ook leerde ze ons de hoofdsjaal met felle retroprint opnieuw
ontdekken, ze knoopte deze steevast met een strik aan de voorkant. Iets
wat momenteel een hit is bij meisjes op de zomerfestivals.
De
sleutel voor de iconische oog make-up van Amy is tonnen eyeliner en
mascara. Kies voor een vloeibare, zwarte eyeliner. Begin aan je ooghoek
en ga zo naar buiten, op het einde buig je af richting je slapen.
Vervolgens breng je zwarte mascara aan, durf hiermee te overdrijven. Met
een zwart potlood zet je je wenkbrauwen in de verf. Om de look helemaal
af te maken, breng je op je lippen felroze lipstick aan.
Daarom willen moeders zich zoals hun dochters kleden
Daarom willen moeders zich zoals hun dochters kleden
Terwijl het vroeger vooral de tienerdochters waren die de garderobes
van hun moeders plunderden, lijkt het tij tegenwoordig definitief
gekeerd. Uit een recente studie blijkt dat de huidige generatie moeders
hun dochters als voorbeelden beschouwen, als het op mode en stijl
aankomt dan toch.
De '20-40 moeders' - zo noemen jonge meisjes hun moeders van 40 die zich
als een prille twintiger willen kleden - doen er alles aan om er jong
te blijven uitzien. Zowel voor kledij, make-up als kapsel observeren ze
hun jongere dochters dan ook goed. Bovendien werkt het fenomeen
kennelijk maar in één richting: de stijl en smaak van de oudere
generaties blijkt de jongeren koud te laten.
De
studie bevroeg meer dan 300 moeders en dochters met een gemiddelde
leeftijd van respectievelijk 44 en 16 jaar. Daaruit bleek dat jonge
meisjes een belangrijke invloed uitoefenen op de make-up, kleren en
kapsels van hun moeders.
Uit de rondvraag blijkt dat moeders die
zich 'jong van geest' voelen, modebewust zijn en hun dochter als een
stijlvoorbeeld beschouwen, vaak de shopadresjes en -gewoontes van hun
dochters kopiëren. In het geval van de dochters blijkt dat dan weer niet
het geval: zij blijken hun moeder steeds minder als een rolmodel te
beschouwen, als op het op stijl en mode aankomt.
"Onze
cultuur legt de nadruk op jong zijn", zegt dokter Ayalla Ruvio. Hij
werkte mee aan het onderzoek en ziet dat "deze sociale tendens zich
onder meer uit in ouders die hun kinderen imiteren. We hebben moeders
gehoord die 44 jaar waren, maar zich hoogstens 33 of 34 jaar voelden".
"De
moeders in kwestie voelen zich jonger en willen dat door hun
consumptiegedrag duidelijk maken", zegt Ruvio nog. "Ze hebben geen tijd
om zelf te ontdekken wat jong en trendy is, omdat ze een druk leven
hebben met een carrière en kinderen. Dus kiezen ze maar voor de snelle
manier: ze kopiëren gewoon hun dochters".
Cultuurhistorici
hebben lang beweerd dat de jaren vijftig een breekpunt waren, toen de
jongere generaties voor het eerst actief in opstand kwamen tegen de
smaak en stijl van hun ouders. Nu blijkt het tij dus definitief gekeerd.
Wij zijn alvast benieuwd wanneer ook de moeders tegen de stijl van hun
dochters gaan rebelleren ... (br.hln)
Shapewear blijft maar aan populariteit winnen. Volgens sommige stylisten is een corrigerend broekje zelfs zo normaal geworden als lingerie of lipstick.
Jessica Alba, Oprah Winfrey, Queen Latifah, Gwyneth Paltrow, Rihanna, niemand heeft er nog problemen mee om toe te geven dat ze shapewear dragen. Het mag dan ook niet verwonderen dat de verkoop in 2010 nog maar eens met 3,5% steeg. Daardoor lijkt de markt haast onuitputtelijk te worden.
Al is er volgens stylisten wel een verschuiving zichtbaar. Daar waar shapewear vroeger vooral uit nude en zwarte kleurtjes bestond, is het nu een fashion statement om dergelijk corrigerend ondergoed te dragen. Een tummytucker mag best gezien worden en wordt dan ook geproduceerd in flashy kleurtjes als geel, roze en gifgroen.
De afzetmarkt bestaat uit 2 grote groepen: de vrouwen ouder dan 40, die alles wat strak willen houden en de jonge tieners en twintigers die net als de filmsterren door het leven willen gaan en shapewear als een noodzakelijk accessoire zien. "Mijn lipstick, mijn parfum en mijn shapewear, dat is het idee van de meeste jonge vrouwen", aldus stylist Phillip Bloch tegen WWD. (br.she)
Het Italiaanse modehuis Gianni Versace zal in de toekomst de
omstreden techniek van zandstralen niet meer toepassen. De techniek werd
tot nu toe gebruikt om jeansbroeken een 'afgedragen' look te geven.
De beslissing komt als antwoord op een langdurige en internationale
campagne van de 'Clean clothes campaign' (CCC). Dat is een
samenwerkingsverband van verschillende organisaties die de
arbeidsomstandigheden in de textielindustrie willen verbeteren.
Eerder
kondigden grote namen als Benetton, Burberry, Gucci, Levi's, H&M,
Pepe Jeans en Replay al aan de techniek uit het productieproces te
zullen bannen. Het
modehuis kondigt nu aan zich "tegen de praktijk van het zandstralen te
verzetten, ten gevolge van recente kritiek van het CCC op de praktijken
van Versace". Het bedrijf heeft het probleem van naderbij bekeken en
geeft de organisatie nu gelijk.
"Versace heeft elke leverancier
expliciet gevraagd om hen te verzekeren dat zij de techniek niet meer
gebruiken. Het zal overigens een voorwaarde zijn voor elke mogelijke
nieuwe leverancier, om met Versace te mogen samenwerken", zo luidt het
nog.
Zandstralen is
een techniek waarbij arbeiders zand onder erg hoge druk tegen een
jeansbroek blazen, waardoor deze een afgebleekte en 'gedragen' look
krijgt. In landen als Turkije en Bangladesh, waar de techniek nog
manueel wordt uitgevoerd, stierven al mensen aan de gevolgen van de
gevaarlijke praktijk. Tijdens het proces worden de arbeiders aan heel
wat schadelijke stoffen blootgesteld, wat onder meer tot ernstige
longziektes leidt.
Hoewel de techniek in Europa al sinds 1966
verboden is, wordt hij in de rest van de wereld nog al te vaak
toegepast. De CCC zet haar strijd tegen het zandstralen ondertussen
onvermoeid verder en wil nu naar verluidt ook de modehuizen Dolce &
Gabbana en Armani tot een soortgelijke beslissing overhalen.
Gefrustreerde Christina Hendricks tekent eigen badcollectie
Gefrustreerde Christina Hendricks tekent eigen badcollectie
Mad Men-actrice Christina Hendricks is beroemd om haar voluptueuze
figuur. Maar diezelfde bejubelde curves hebben haar al voor veel
problemen gesteld: een rodeloperjurk vinden is een hel, en ook wat
badmode betreft is het huilen met de pet op.
Elke andere Hollywoodster zou aan het diëten zijn geslagen, maar niet
Christina. "Ze houdt van haar lichaam en van haar rondingen en ze wil
die niet kwijt."
"Christina heeft maat 42 en weegt 70 kilogram,
maar ze kan geen badpak vinden dat haar flatteert", zegt een bekende van
Christina. Dus heeft ze beslist om dan maar zelf een badcollectie te
creëren om dat probleem voor eens en voor altijd de wereld uit te
helpen. "Ze weet dat ze kleren zal maken voor een groep vrouwen die nu
over het hoofd wordt gezien."
De actrice voert momenteel
gesprekken met grote badmodemakers om haar eigen collectie in de rekken
te krijgen. Er zouden ook al ideeën zijn voor een lingeriecollectie en
uiteindelijk zelf een kledingcollectie. We zijn benieuwd. (br.hln)
Zo bezit je 256 paar schoenen, die in één schoendoos passen
Zo bezit je 256 paar schoenen, die in één schoendoos passen
256 paar schoenen die in één schoendoos passen, dat is onmogelijk?
Niet als het ontwerp van de Israëlische Sharon Golan een echte hit
wordt.
Sharon maakte voor haar afstudeerproject aan de Israëlische Bezalel
Academie voor Kunst en Design een zeer kunstige, originele en modulaire
schoenen.
Het enige wat je nodig hebt is twee rekkertjes en vier
stukjes plastiek, wat door slim combineren kan leiden tot 256 paar
schoenen. Goedkoop en klein, wat willen we nog meer?
Behalve wat minder bloot misschien, met het Belgische weer zouden onze voetjes rap onderkoeld geraken! (br.hln - foto's reuters)
Madonna en dochter Lourdes lanceren beautycollectie
Madonna en dochter Lourdes lanceren beautycollectie
Het modemerk 'Material girl' - dat Madonna samen met haar dochter
Lourdes (14) ontwerpt - komt nu ook met een make-up en
verzorgingscollectie op de proppen. De collectie zal onder meer
nagellak, lipgloss, bodylotions en later ook oogschaduw bevatten.
Na twee succesvolle kledingcollecties wordt het gamma van de 'Material
girl' collectie in augustus van dit jaar dus nog uitgebreid. Zowel
Madonna als Lourdes waren nauw bij het tot stand komen van dit nieuwe
cosmetica- en schoonheidsgamma betrokken.
Dat ook dochter Lourdes
in het hele proces een mening heeft, was al duidelijk. "Het was erg
fijn om mijn eigen geuren te mogen uitkiezen voor de
verzorgingsproducten en lipgloss", zegt ze. "We hebben ze grappige namen
als 'Wicked watermelon' en 'Flirty fruit' gegeven. Ik koos voor de
geuren waar ik zelf van hou".
Victoria-tas van 10.000 euro is it-bag van het seizoen
Victoria-tas van 10.000 euro is it-bag van het seizoen
De tas hoort tot de White Christmas-collectie van Selfridges.
De nieuwe handtas van Victoria Beckham is meteen gebombardeerd tot
it-bag van het najaar. De tas uit krokodillenleer is niet meteen voor
stervelingen, want het prijskaartje start maar aan 10.000 euro. Dat
maakt de tas wel duur, maar nog altijd twee keer goedkoper dan de
handtassen van de Olsentweeling.
Voor zijn prijskaartje is de handtas ook wel bijzonder: het is een uniek
stuk, ontworpen voor het 'White Christmas'-thema van de keten
Selfridges. Hij is enkel verkrijgbaar in het wit krokodillenleer,
voorzien van een gouden ketting en handvat, en moet op bestelling
gemaakt worden. De tas draagt dan ook de naam van de eigenaar en kan ook
een boodschap van een (gulle) schenker bevatten.
De
dure tas van Victoria is nauwelijks een verrassing: handtassen zijn
haar favoriete accessoire, en haar favoriet is de exclusieve, megadure
Birkinbag. Haar collectie Birkintassen wordt op ruim 2 miljoen euro
geschat.
De Britse keten
Selfridges nam de tas meteen op in haar geschenkentips voor Kerstmis,
naast een witte jurk van ontwerpster Daniella Helayel, die ook ontwerpt
voor Issa, een van de favoriete modehuizen van Kate Middleton. De jurk
komt met een prijskaartje van 700 euro. Het is een elegante avondjurk
met frons ter hoogte van de middel, een jurk die Kate met plezier zou
dragen.
Geen speciale jurk zonder speciaal ondergoed: een
onderbroek gemaakt van witte zijde en afgewerkt met diamant kost nog
eens 350 euro. De foto's kan je hier bekijken.
Maar
het kan nog extravaganter: er is ook een adventkalender te koop voor
20.000 euro. Al is kalender misschien het verkeerde woord: het is een
meubelstuk waarin cadeautjes verstopt zitten. Zoals het een echte
adventkalender betaamt, kan je elke dag één cadeautje openen. De
gelukkige koper kan zo onder andere eigenaar worden van een paar
mini-Louboutins en hele dure beautyproducten. (br.hln)
Natuurlijke schoonheid mag dan een edel begrip zijn, onder vrouwen
kan het kennelijk niet bij iedereen op evenveel sympathie rekenen. Eén
op drie vrouwen gaat nooit de deur uit zonder make-up. Dat blijkt uit
een recente rondvraag van de Britse zender QVC.
Zowat een kwart van de ondervraagde vrouwen gaf bovendien aan hun
make-up al bij te werken, na amper twee of drie uur. Voor heel wat
vrouwen blijkt het idee om zich zonder make-up aan de buitenwereld te
tonen alleen al, een ware nachtmerrie.
Dertig procent van de ondervraagde vrouwen gaf zelfs aan bij het joggen op zijn minst een vleugje lipstick aan te brengen.
Vrouwen
denken gemiddeld negen keer per dag na over hun uiterlijk, zo blijkt.
Dertig procent van de vrouwen zei bovendien dat hun voorkomen het
laatste is waar ze aan denken voor ze gaan slapen, terwijl 16 procent
aangaf ook met die gedachte op te staan 's morgens.
Een op de
vijf vrouwen denkt de gewoonte rechtstreeks van hun moeder te hebben
overgenomen. Zowat een kwart van de vrouwen houdt het haar hele leven
bij dezelfde producten en make-uprituelen.
Sollicitatiegesprekken
en eerste afspraakjes bleken de situaties waarvoor vrouwen het meeste
stress ervaren, als het op hun uiterlijk en make-up aankomt.
Mannen
hoeven zich overigens niet bepaald geflatteerd te voelen door de
resultaten van de enquête; vrouwen blijken zich lang niet alleen voor
hen mooi te maken. Meer dan een derde van de ondervraagde vrouwen gaf
aan zich het meeste zorgen te maken over hoe ze bij andere vrouwen
overkomen, eerder dan bij mannen.
De klaarblijkelijke make-upverslaving heeft dus eerder met een gebrek aan zelfvertrouwen, dan met pure ijdelheid te maken.
Psychologe
Linda Papadopoulos leidde in het verleden al een onderzoek naar de
emotionele impact van huidziektes en meent dat "alleen al wie denkt er
goed uit te zien, een veel positievere kijk op het leven uitstraalt".
Sue
Leeson van QVC stelt het eenvoudig en zegt "dat dit onderzoek simpelweg
aantoont wat we al altijd vermoedden: vrouwen zien er elke dag graag op
hun best uit." (br.hln)
Ashley Olsen heeft haar favoriet al gekozen: een bruine maxibag.
Mary-Kate en Ashley Olsen zijn volop bezig aan de uitbreiding van hun
kledingmerk 'The Row'. Ze kondigden daarvoor een handtassenlijn aan.
Wie hoopt zo'n tas op de kop te tikken, kan alvast beginnen sparen want
ze kosten gemakkelijk 25.000 euro. Daarmee profileert de Olsen-tweeling
zich resoluut in het luxesegment, en gaan ze de concurrentie aan met
Hermès en Birkin.
De handtassenlijn voor The Row bestaat uit een gamma waarin iets te
vinden is 'voor elke gelegenheid', aldus de tweeling. Een kleine clutch,
een minischoudertas, maar ook maxitassen en zelfs rugzakken. Voor de
materialen kozen ze alleen het beste leer en krokodillenleer, wat de
prijs de hoogte injaagt.
De duurste tas in het gamma is een een
rugzakje gemaakt van zwart glanzend krokodillenleer, dat afhankelijk van
de bron 39.000 tot 49.000 dollar kost, omgerekend 27.500 tot 35.000
euro. Geïnteresseerden melden zich vanaf augustus aan bij Barney's, dat
beslist heeft de tassen te verkopen.
The Row werd in 2007
gelanceerd als een merk dat op zoek wou gaan naar het perfecte witte
T-shirt. Ondertussen wornde onder die vlag ook avondkledij, jassen,
gebreide stukken, mannenkledij en zonnebrillen verkocht. Een
schoenencollectie zou nog later dit jaar volgen.(br.hln - foto bruno)
Het is een troost voor elke vrouw dit zich ooit in duizend bochten
wrong in een pashokje om in die zoveelste, blauwe jeans te passen. Maar
liefst 43 procent van de vrouwen verkiest verhuizen boven het passen van
een jeans.
Dat blijkt uit een enquête van het Britse online modemerk isme.com. Van
de 1000 ondervraagde vrouwen gaf 43 procent aan meer stress en angst te
krijgen van de zoektocht naar een passende jeans dan van verhuizen.
Vooral voor de vrouwen ouder dan 50 jaar, blijkt een jeans passen een
traumatische ervaring.
Twee
derde van de vrouwen ouder dan 50 jaar noemt de zoektocht naar een jeans
de meest traumatische van alle winkelervaringen. De trendy, skinny
jeans blijkt de meest rampzalige: vrouwen voelen er zich dik en
onaantrekkelijk in.
Heel wat ondervraagde vrouwen vinden
bovendien dat jeansmerken hen met een schuldgevoel en complex opzadelen,
onder meer doordat de te lage uitsnijding van de broeken. Ook het
probleem van de zogeheten 'muffin top' - uitpuilende lovehandles - werd
vaak als negatieve ervaring genoemd.
Vooral
voor vrouwen ouder dan 50, blijkt de zoektocht naar een passende jeans
een helse opgave. De helft van hen vindt dat het huidige marktaanbod
niet op hen is afgestemd, terwijl 23 procent vindt dat de merken die
zich wel op oudere vrouwen richten dan weer te oubollig en slonzig zijn.
"Vrouwen
van 50+ willen nog steeds modieuze kledij, een uitgebreid aanbod en
budgetvriendelijke prijzen", zo blijkt. "Een merk dat begrijpt wat er
goed uitziet op een rijper vrouwenlichaam, heeft een gat in de markt te
pakken".
Jackie Lewis
is de woordvoerder van het kledingmerk dat de rondvraag organiseerde.
"Hoe duur een jeans ook mag zijn, een broek die je niet als gegoten zit
kan je modieuze outfit helemaal afkraken", zegt ze.
"Voor
broeken en jeans is vooral de taille van belang: die neemt toe naarmate
je ouder wordt. Vrouwen die te simpel redeneren en een grotere maat
kiezen, merken vaak dat de jeans niet om de heupen en het achterwerk
aansluit".
Ondanks de aanhoudende geruchten van een faillissement, houdt Lily
Allen voet bij stuk. Haar vintagewinkel 'Lucy in Disguise' sloot recent,
amper tien maanden na de opening, zijn deuren. Lily kondigt nu zelf
een heropening aan op een andere locatie.
Lily Allen opende tien maanden geleden een vintage boetiek in het hartje
van Londen, samen met haar halfzus Sarah Owen. Toch was de winkel geen
lang leven beschoren: de deuren gingen na tien maanden onherroepelijk
dicht, en de geruchten over een faillissement staken al even snel de kop
op.
De zwangere, Britse
zangeres drukt nu zelf alle geruchten de kop in met een persbericht.
"Onze winkelruimte was een pop-up store van negen maanden", zegt ze. "De
locatie hielp ons het concept van 'Lucy in Disguise' succesvol te
lanceren, deze stappen waren altijd al gepland".
De zangeres
kondigde dus meteen maar de nieuwe locatie van haar eigen boetiek aan.
Dit keer werd voor de hippe, Londense wijk Soho geopteerd. In augustus
van dit jaar zou de nieuwe shop daar de deuren openen.
Ondertussen
kunnen de echte fans nog steeds terecht op de online winkel van miss
Allen. Je vindt er een uitgebreide vintage collectie én de exclusieve
lijn die Lily samen met haar halfzus ontwierp.
Lily Allen zette
vorig jaar een punt achter haar carrière als zangeres en ging met een
eigen vintage boetiek een nieuwe uitdaging aan. Samen met haar zus zette
ze ook een eigen collectie op poten rond de fictieve figuur van 'Lucy'.
De collectie bevat vooral felgekleurde paillettenjurken en jaren
veertig kleedjes.
Het modehuis Natan zal tijdens de Miele Catwalk 2011 zijn nieuwste bruidscreatie showen, en daar hoort een gepast topmodel (in wording) bij.
Voel jij het kriebelen als je een catwalk ziet? Dan ben jij misschien wel de geknipte bruid voor Edouard Vermeulen. De man achter het succesvolle Belgische modehuis Natan showt op 8 en 9 september 2011 namelijk een unieke bruidsjurk op de Miele Catwalk. De jurk is er al, maar het model moet nog gevonden worden. (br.she)
Geïnteresseerden kunnen hun kans wagen via mielecatwalk.be.
Misschien komt het door de 'revival of the eighties' of door de
verlovingsjurk van Kate Middleton, maar dat kobaltblauw dé kleur van de
zomer is, is nu wel duidelijk. De rode lopers worden het ware overspoeld
met de Koninklijke kleur. Blauwe maandagen zijn nog nooit zo leuk en
trendy geweest.
Deze knalkleur domineerde vorig jaar al de catwalks maar nu de
collecties eindelijk in de winkelrekken liggen, pikken de celebs daar
natuurlijk gretig op in. Actrices zoals Uma Thurman, Reese Witherspoon
en Eva Mendes waagden zich al aan een kobaltblauw rodeloperavontuur,
maar ook Blake Lively is helemaal te vinden voor de nieuwe trend. Zij
droeg op twee maanden tijd twee verschillende knalblauwe jurken, die
allebei een groot succes bleken te zijn.
Maar
wat is nu het geheim achter het succes van de kleur? Simpel. Kobalt
staat zowat bij iedere huidskleur en je kan dit soort blauw combineren
met zowel neutrale als felle kleuren. Durvers kunnen zelfs voor een een
combinatie van het Koninklijke blauw en zwart gaan. De keuze is aan jou,
de mogelijkheden zijn legio.
Speel je liever op veilig? Ga dan
voor nude peep-toe hoge hakken zoals Reese Witherspoon en Kate
Middleton. De durvers kunnen voor een paars-blauwe ouftit kiezen zoals
Blake Lively dat tot twee maal deed door paarse Louboutins te dragen.
Dan
zijn er nog de metallics waarmee je jouw outfit een hoog 'glitter &
glamourgehalte' geeft, en dat zonder te overdrijven. Kijk maar naar Eva
Mendes die een gouden riem droeg op het Met Gala en naar Kylie Minogue
die vorige maand in Australië haar zilveren peep-toes uit de kast
haalde.
Dit gezegd zijnde,
kobaltblauw is een kleur die zowat met alle mogelijke combinaties werkt
en waarmee je moeilijk de bal kunt misslaan. Maar uitzonderingen
bevestigen de regel, dat bewijst Tara Palmer Tomkinson die op de trouw
van Will & Kate volledig de mist inging. Met haar blauwe jurk was op
zich niks mis mee, maar het was de combinatie van de bizarre hoed, de
vreemde schoenen en haar overbodige handschoenen die voor een 'overkill'
zorgden.
Ook prinses Eugenie maakte dezelfde fout door die dag
een belachelijke hoed op te zetten: dat gevederd haarstukje was net iets
te veel van het goede, om nog maar te zwijgen over haar bloemenjasje
waarmee ze er op slag dertig jaar ouder uit zag... (br.hln)
Nu de zomerkoopjes halfweg zijn, geven veel handelaars al kortingen
tot 50 procent. Dat is vroeger dan vorig jaar. "De eerste dagen van de
koopjes waren goed, maar nadien is de verkoop wat gedaald", zegt Luc
Ardies van zelfstandigenorganisatie Unizo. Hij wijt die lichte terugval
aan het minder goede weer.
Globaal gezien verkopen de winkeliers evenveel of iets minder dan vorig
jaar, maar Unizo merkt wel grote verschillen tussen de handelaars binnen
bepaalde sectoren zoals kledij, schoenen en lederwaren.
Het
Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) trekt uit een eigen
rondvraag dezelfde conclusies, maar rekent voor de volledige
soldenperiode op een lichte verbetering ten opzichte van vorig jaar.
Toen lag de omzet reeds anderhalf procent hoger dan in 2009.
Toch
zijn de handelaars hoopvol: het volstaat dat het iets minder regent en
iets minder koud is opdat de consumenten terug volop aankopen. De
zomerkoopjes eindigen op zondag 31 juli (br.hln)
Jean Paul Gaultier startte vorig jaar met een unieke lingeriecollectie voor het luxemerk La Perla. Dit jaar breidt de man daar een badcollectie aan vast.
Jean Paul Gaultier wist vorig jaar te verbazen met een eigen lingeriecollectie voor het luxemerk La Perla. Dit jaar doet de ontwerper het nog eens fijntjes over en introduceert ook meteen een eigen badkledinglijn. In de nieuwe collectie vind je naast bandeaubikini's met ruches ook bondage geïnspireerde badpakken.
Voor een badpak tel je minstens 255 euro neer. (br.she - foto photonews)
Pimp je pumps goedkoop en snel met de 'heel condoms'
Pimp je pumps goedkoop en snel met de 'heel condoms'
Voor elke schoen gekke vrouw met een budget dat het af en toe laat
afweten, zijn er nu de 'heel condoms'. Het zijn versierde hoesjes die je
over de hak van je pumps kan schuiven, waardoor ze er op slag helemaal
anders uitzien. Budgetvriendelijk én trendy.
De bedenkers van de 'heel condoms' hebben aan vrouwen die a) verzot op
schoenen en b) nu en dan toch budgetvriendelijk willen of moeten denken,
gedacht. De gevederde, gestrikte of gebloemde hoezen passen op elke
middel- tot erg hoge hak. Bovendien beschermen ze je hakken én zijn ze
stukken goedkoper dan een nieuw paar schoenen.
Wie nieuwsgierig is geworden en zich maar vreemde beelden bij de term 'heel condoms' blijft voorstellen, kan terecht op deze website.
Strings zijn passé, dat is al een aantal jaren duidelijk. Maar een
alternatief was er nog niet echt... tot nu: de Brazilian. De onderbroek
heeft niets te maken met de gelijknamige 'scheervorm', waarbij alle
schaamhaar wordt weggeschoren. Ze is in vergelijking zelfs redelijk
preuts en houdt het midden tussen een gewone onderbroek en een string.
In Groot-Brittannië biedt keten M&S de onderbroeken aan, en ze
bleken een grote hit.
De Brazilian is zo gemaakt dat de kans op uitpuilen of bulten fel verminderd wordt, wat de onderbroek erg geschikt maakt om te dragen onder strakke zomerjurken of -broeken. Tegelijk is ze in de lies hoog uitgesneden, wat de benen langer doet lijken.
"We ontwikkelden de Brazilian al in 2005. Het idee was een onderbroek te maken die vrouwelijker en ondeugender was dan de boyshort, maar meer verhullend dan een string. Omdat ze geïnspireerd was op de bikini's die vrouwen dragen op het strand van Rio de Janeiro hebben we het 'The Brazilian' gedoopt", legt Soozie Jenkinson, hoofd van lingerieontwerp bij Marks & Spencer uit.
Volgens de cijfers is de verkoop ervan met maar liefst 64 procent toegenomen. Voor wie zegt dat je met cijfers alles kan bewijzen: sinds de introductie 3 maanden geleden gingen er 500.000 over de toonbank, al zal het aanbod 3-voor-10 pond (12 euro) er misschien ook iets mee te maken hebben. Samen met een populaire maxi-jurk (60 euro) en goed verkopende badmode, helpt deze onderbroek het modemerk aan goede cijfers. (br.hln)
Sterren zijn altijd al dol geweest op merken en exclusiviteit. Maar
sinds Kate Middleton de dag na haar huwelijk gespot werd in een blauwe
Zara-jurk van amper 60 euro, is het merk populair geworden bij de
sterren. Dit is het zogenaamde 'Kate-effect': gewone kledingmerken zijn
weer goed genoeg. Enige nadeel voor de consument: daardoor zijn de
kledingsstukken in mum van tijd uitverkocht.
De jurk die in de smaak viel bij de sterren is een eenvoudige, hooggesloten tulpjurk met bloemenprint, die doet denken aan een impressionistisch schilderij met vele groene en blauwe tinten. Prijskaartje? 80 euro.
Model Denise Van Outen droeg de jurk eerst: op 9 mei werd ze ermee gezien toen ze het Beverly Hill Hotel in Los Angeles verliet. Ze combineerde met nude sandalen en felrode lipstick en nagels. Socialite Olivia Palermo, vooral bekend om haar dure smaak, durfde het aan de jurk te dragen tijdens de modeweek in Parijs. Een lange ketting maar vooral de paarse schoenen waren de voornaamste accessoires.
Het Spaanse model Elen Rivas werd op dezelfde dag gezien in Londen met de jurk , al combineerde zij wel met witte peeptoe-schoenen. Finaliste van de Britse X-factor, Rebecca Ferguson, werd er enkele weken later mee gespot en zij speelde op veilig: zwarte schoenen en zwarte handtas waren jaar voornaamste accessoires.
Cadeautje van de Spaanse kledingketen om hun merk een boost te geven? Dat ontkennen ze bij Zara met klem. "De bloemenjurk was géén cadeau en zat niet in een geschenkdoos. De sterren die de jurk dragen moeten deze zelf gekocht hebben, of in de winkel of in onze online store."
Wie zit te kwijlen bij het idee om deze jurk in de kast te hebben hangen moeten we teleurstellen: de jurk is uitverkocht. En ook de rokversie (35 euro) is nergens meer te vinden. Volgende keer beter? (br.hln - foto getty)
Dirk Bikkembergs is niet langer eigenaar van zijn eigen modehuis. De man heeft alles verkocht aan Eis Excelsa SpA. De man blijft nog wel aan als creatief directeur.
Dirk Bikkembergs was een van de Antwerpse 6. De man creëerde zijn eerste mannenlijn in 1988, gevolgd door een vrouwencollectie in 1993. Bikkembergs stond er steeds op om zoveel mogelijk met Italiaanse vakmensen te werken. Enkele jaren geleden begon de man een samenwerking met Zeis Excelsa om een schoenenlijn te creëren.
"Dit is een belangrijke stap in de ontwikkeling van het merk", laat Maurizio Pizzuti van Zeis Excelsa weten. "Doorheen onze vriendschap en liefde voor elkaar is onze samenwerking altijd verheven geweest tot een topprestatie. We blijven het Italiaanse karakter van de lijn behouden. Maar daarnaast is het nu tijd voor een verdere ontwikkeling. Een eerste stap zal een parfumlijn zijn." (br.she)
Rihanna is het nieuwe gezicht van 'Armani underwear
Rihanna is het nieuwe gezicht van 'Armani underwear'
De Amerikaanse zangeres Rihanna wordt het nieuwe gezicht van 'Armani
underwear'. Ook de jeanscollectie van het Italiaanse label zal voor de
herfst en winter van 2011-2012 wereldwijd uitpakken met beelden van de
23-jarige zangeres.
Het Italiaanse modehuis maakte maandag bekend dat Rihanna het gezicht
van de nieuwe ondergoed- en jeanscollectie wordt. Daarmee stapt de
roodharige diva in de voetsporen van actrice Megan Fox, die het
campagnebeeld in de lente- en zomercollecties van 2011 sierde.
Eerder
waren bekende koppen als Christiano Ronaldo, Victoria en David Beckham
al het gezicht van de 'Emporio Armani underwear' campagne.
Eerder
dit jaar werden in New York al beelden gemaakt. Rihanna zelf lichtte
afgelopen week op Twitter zelf al een tipje van de sluier op. Met
"Jullie raden NOOIT wat ik nu aan het doen ben!!! Hint Hint #Armani"
werd het fijne modenieuws al aangekondigd. De campagne met Rihanna wordt
in september van dit jaar gelanceerd.
Nagels lakken anno 2011: kies je kleur en ga aan de slag
Nagels lakken anno 2011: kies je kleur en ga aan de slag
Er is in zomerse tijden als deze geen ontkomen meer aan: een vrouw
die mee wil zijn, besteedt anno 2011 ook aandacht aan haar nagels. Zowel
vingers als tenen moeten er aan geloven en geen fel of opvallend kleur
is nog taboe.
Waar is de tijd dat we alleen aardetinten, brave huidskleuren of hier en
daar eens een gedurfde rode lak op de nagels van de vrouwen spotten?
Het gamma anno 2011 is niet meer te overzien en zowat elke denkbare
kleur kent ook een nagellakvariant. Voor wie het bos niet meer door de
gelakte bomen ziet: de trends.
Ook
onze nagels springen deze zomer op de kar van de trend die in de
modewereld als 'colour blocking' wordt omschreven. Kledingstukken in
verschillende effen kleuren worden deze zomer schaamteloos gecombineerd
en ook de nagels mogen van al dat fleurigs meegenieten.
Fluoroze,
limoengroen, koningsblauw, feloranje of kuikengeel: werkelijk alles kan
in 2011. Wie kledij en accessoires graag op elkaar afgestemd ziet vindt
voor elk denkbaar modekleur een passende variant. Wie liever mixt, gaat
een stapje verder en kiest voor een verschillende kleur op vinger- en
teennagels. Voor de echte durvers onder jullie kan elke nagel zelfs in
een ander kleur. Flashy!
Wat de nagels betreft zijn modemissers
komende zomer dus quasi onmogelijk: zowat elke denkbare kleur - gemixt
of gematcht - is een voltreffer. Wie op zeker wil spelen gaat voor
oranje en geel in alle mogelijke varianten. Het zijn op zomerse dagen dé
trendkleuren onder fashionista's.
Voor
wie al die schreeuwerige regenboogkleuren niet ziet zitten is er
gelukkig ook die andere trend. Ook zachte huidskleuren - de zogeheten nude tinten
- doen het nog de hele zomer goed. Beige, wit, grijs of greige
(grijs/roze) bieden een voorzichtig alternatief voor wie het allemaal
liever wat minder schreeuwerig en opvallend heeft.
Het
geknoei met borsteltjes, wattenstaafjes, remover en nagelvijlen klinkt
heel wat vrouwen bekend in de oren. Om het geknoei enigszins te
verhelpen geven wij dan ook een aantal handige tips mee. Kleur gekozen?
Aan de slag!
- Een geslaagde poging begint met een grondige reiniging.
Was je handen uitgebreid en verwijder eventuele eerder laagjes nagellak
minutieus met remover. Door de nagels proper, droog en vetvrij te maken
voorkom je oneffenheden en zal de lak zich steviger op de nagel
hechten.
- Ook de gereedschapskist komt er even aan te pas: vijl de nagels in een mooie vorm en breng eventueel nagelriemolie aan om de vorm van de nagel op punt te stellen.
- Wie met een gekleurde nagellak aan de slag gaat kan eventueel een neutrale basislaag aanbrengen. Zo voorkom je dat je nagels verkleuren en zorg je ervoor dat de nagellak zich beter aan de nagel vasthecht.
- De stap waar het meeste geklungel bij komt kijken is het lakken zelf. Er zijn verschillende, efficiënte manieren maar de 'regel van 3' lijkt
het minste geknoei te genereren. Door één druppel nagellak aan de
nagelriem aan te brengen - laat voor een mooi resultaat altijd een halve
millimeter ongelakt - en zowel in het midden, links als rechts op de
nagel een streep nagellak te trekken, bekom het je mooiste resultaat.
Ook in dit geval geldt overigens de regel 'Less is more'. Voor een mooi
resultaat opteer je trouwens beter voor twee dunne laagjes lak op
elkaar.
- Een laatste heikel punt - voor bezige bijen, althans - is het drogen.
Hou je handen stil (!) en horizontaal tot de nagellak volledig is
gedroogd. Wie nog niet helemaal tevreden is van het resultaat kan
eventueel een glanzende of beschermende toplaag aanbrengen. (br.hln)
Veertig procent van de Nederlanders vindt een fout brilmontuur een
even grote modeblunders als een paar lelijke schoenen, dat blijkt uit
een recente enquête.
13 procent van de 1000 ondervraagde Nederlanders meent dat
veertigplussers geen hip montuur meer mogen dragen. Tegenwoordig is dit
niet meer iets dat je moet dragen, maar een belangrijk modeaccessoire.
Het is zelfs zo dat een kwart van de mensen met een perfect zicht toch
een bril dragen als fashion statement. Het meest populaire design is het zwarte montuur met veertig procent, daarnaast zijn aardetinten erg in. Wat past? Wanneer
je een bril gaat kopen, is het belangrijk dat je hier genoeg tijd voor
uitrekt, zodat je geen foute keuze maakt. Het is belangrijk naar je
kapsel, gezicht en persoonlijkheid te kijken om te ontdekken wat bij je
past.
Ovaal Een ovaal gezicht met een ronde
kin en rond voorhoofd is vaak goed geproportioneerd. Kies voor een
montuur dat zo breder is dan het breedste deel van je gezicht. Een
montuur in de vorm van een walnoot flatteert je vormen. Maar eigenlijk
past alles bij je.
Rechthoek Als je gezicht
wat hoekiger is, met een vierkante kin, een sterke kaaklijn en een
langere neus, kies je best voor een montuur met strakke lijn. Dit brengt
je vormen in evenwicht. Een opvallend detail aan de beentjes van de
bril, maken je gezicht breder. Een lage brug verkort de neus.
Driehoek Een
driehoekig gezicht heeft een breed voorhoofd en een smalle, ronde kin.
Het beste montuur laat de bovenkant van je gezicht kleiner lijken. Dit
kun je doen door een bril die onderaan breder is. Kies voor lichte
kleuren en lichte materialen.
Vierkant Een
vierkant gezicht heeft een breed voorhoofd en een uitgesproken kaaklijn.
De ideale bril maakt je trekken zachter en je gezicht langer. Kies voor
een smal montuur om dit te bereiken, blijf ver weg van vierkante
modellen.
Rond Wie volle kaken en een ronde
kin heeft, kiest best voor een model dat je gezicht langer en smaller
laat lijken. Koop een smalle, hoekige bril. Een onopvallende brug
benadrukt de ogen.
Haarkleur Als je een
lichte haarkleur hebt, sta je beter met zachte pastelkleuren,
transparante of metalen monturen. Deze zorgen ervoor dat ze je gezicht
niet overheersen. Zwart of bruin haar gaat goed samen met meer
dramatische monturen.
Model op de catwalk in een creatie van Jean Paul Gaultier.
De creaties die je op de couture modeweek in Parijs ziet, zijn
sowieso erg chique. Ook pakken designers dan steevast uit met luxueuze
materialen. Tussen de gigantische lagen tule, handwerk en onberispelijke
afwerking door, zagen we heel wat veertjes en bont op de catwalk.
De creaties voor de prêt-à-portercollecties van komende winter waren al
een nachtmerrie voor dierenrechtenorganisatie PETA, deze trend wordt in
de couturewereld enkel verder gezet. We zagen dierlijke materialen onder
meer bij Givenchy, Giambattista Valli en Jean Paul Gaultier.
Een
andere duidelijke trend zijn de lange rokken, sowieso zijn de chique
couturejurken langer dan de meeste ready-to-wearcreaties, maar ook bij
de mantelpakjes van Chanel zagen we ook duidelijk langere rokken. Ook
keerde bij zowel Gaultier als Chanel de rok met franjes terug.
Qua
kleur werd het meestal erg licht en zacht gehouden met metallictinten,
gris wit en beige. Een rode of oranje toets bij onder meer Valli,
Valentino en Armani Privé zorgden voor wat contrast. (br.hln - beeld photo news)
Meisjesdroom komt uit: trouwen als een Disneyprinses
Meisjesdroom komt uit: trouwen als een Disneyprinses
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Haast elk klein meisje droomt om op haar trouwdag er als een
Disneyprinses uit te zien. Dit kan werkelijkheid worden dankzij de
ontwerpen van modehuis Alfred Angelo die gebaseerd zijn op de outfits
van hoofdpersonages in Disneyfilms.
Vanaf nu kun je voor het altaar verschijnen als Ariël, de Schone
Slaapster en Belle. Voor de herfst/wintercollectie komen er ook jurken
geïnspireerd door Assepoester en Jasmine erbij. 65 trouwboetieks in het
Verenigd Koninkrijk en Ierland verkopen deze, de prijzen variëren van
670 tot 1.343 euro. Designer Michael Shettel: "Toekomstige bruidjes zijn
wild van onze reeks Disney bruidsjurken. De combinatie van een
schitterend design en een sprookjeswereld met een vleugje Disneymagie
werkt perfect." Directeur van Mode voor The Walt Disney Company UK and
Ireland Liam Gallagher voegt daar aan toe: "Alle vrouwen willen zich als
een prinses op hun bijzondere dag voelen. Er is een grote
verscheidenheid aan stijlen doordat de jurken geïnspireerd zijn op
verschillende personages."
Die
van Assepoester is een echte balkjurk met bandeautop en decolleté in
hartvorm, die van Jasmine is wat exotischer met diamanten. Hoewel
prinses Belle bekend werd dankzij de felgele kleur, is het ontwerp van
Alfred Angelo eerder stijlvol met wit en zilver. Wie er als Ariël wil
bijlopen, draagt een aansluitende creatie bovenaan dat naar beneden in
een vissenstaart uitloopt.
Het leek er een tijdje op dat de Marc Jacobsen en John Galliano's van deze tijd zowat alle modehuizen bestuurden. Maar nu lijken heel wat labels de weg vrij te maken voor onbekend talent.
Givenchy deed het enkele jaren geleden al met Ricardo Tisci: haal een onbekende, getalenteerde naam binnen en maak hem grootser dan groots. Nu volgen ook de modehuizen Balmain, Trussardi, Pringle en Cacharel. Zelfs Azzaro zou overwegen om nieuw onbekend talent aan te trekken en bij Dior denken ze steeds meer in dezelfde richting om John Galliano te vervangen.
"Vroeger ging het om prestige. Haalde je een grote naam binnen, dan was je zeker dat de collectie een succes werd. Nu zijn we veel zelfbewuster geworden. Kledij is geen prestigieus naamplaatje meer, het is meer dan dat. Het moet meer uitstralen", vertelt Vanessa Denza van een moderecruitment bureau tegen WWD. (br.she)
Het zal de mannen die voor de pashokjes ijsberen terwijl hun
wederhelft tientallen jurken past, verbazen: zowat 50 procent van de
vrouwen houdt niet van shoppen.
In een Britse enquête verklaarde 44 procent van de ondervraagde vrouwen
niet graag op kledingjacht te gaan. Het Britse onderzoeksbureau Mintel
polste Britse vrouwen naar hun grootste frustraties bij het shoppen. De
resultaten zijn opmerkelijk, vooral in tijden waarin de winkelstraten
overspoeld worden door gemotiveerde soldenjagers.
Vooral
jonge moeders blijken niet enthousiast als het op shoppen aankomt.
Zowat 47 procent van de ondervraagde vrouwen met kinderen jonger dan
vijf jaar, verklaart moeilijk kleren te vinden die zowel modieus als
flatterend zijn. Dat is meteen ook de grootste frustratie bij alle
vrouwen: 41 procent vindt de combinatie van hip én flatterend een
absoluut struikelblok bij het shoppen.
Het zijn vooral de
pashokjes die vrouwen afschrikken en niet alleen omwille van de
ellenlange wachtrijen. Zowat de helft van de ondervraagde vrouwen vindt
dat de kledingzaken zich vooral op hun jonge klanten richten. Een kwart
van de vrouwen verklaart zo goed als geen winkels te vinden waarin
modieuze kledij, die op hun leeftijd is afgestemd, wordt aangeboden.
Michelle
Strutton is woordvoerder van het onderzoeksbureau Mintel dat de enquête
uitvoerde. "Het feit dat vooral jonge moeders moeilijk kledij vinden
die op hun veranderende vormen is afgestemd, duidt op een gat in de
markt", concludeert ze. "Confectiezaken kunnen aan hun wensen voldoen
door ook kledij voor minder jonge vrouwen en kersverse moeders te
voorzien".
Ook
opvallend is het feit dat bijna een kwart van de vrouwen (23 procent)
het afgelopen crisisjaar regelmatig in duurdere en kwaliteitsvolle
kledingstukken investeerde. In 2010 was dat slechts 13 procent.
Verder
is ook de groei van het online shoppen een opvallende conclusie van het
onderzoek. Bijna een vijfde van de vrouwen (17 procent) vergelijkt al
prijzen op het internet, voor ze effectief gaat shoppen. Voor de 16 tot
24-jarigen is dat in dit geval zelfs 23 procent.
Prince op hoge hakken: volgen andere mannen zijn voorbeeld?
Prince op hoge hakken: volgen andere mannen zijn voorbeeld?
Vanavond en morgenavond zet de Amerikaanse zanger Prince het Gentse
Sint Pietersplein in lichterlaaie. Met zijn 1m58 durft hij daarvoor al
eens een flink stel hoge hakken uit de kast halen. En hij is heus niet
de enige man die de vrouwen het nakijken geeft op klinkende schoenen.
De geschiedenis van de hoge hak toont aan dat het lang niet altijd
vrouwen zijn geweest die thuis de hak droegen. Egyptische slagers bonden
primitieve hakken aan de voeten en stonden zo niet in het slachtafval,
terwijl de Romeinen en Japanners op hakjes de modder in de vuile straten
van de oude steden meden.
Mongoolse ruiters zetten zich stevig
in de stijgbeugels met hakjes en toonden op die manier het goede
voorbeeld aan de Amerikanen, die later zelf met cowboylaarzen op de
proppen kwamen. Maar het is Louis XIV, de Zonnekoning, die voor het
eerst alle hoge registers opentrok en op hakjes van maar liefst 10 cm
(!) in Versailles ronddartelde. We bidden alvast voor de mannen dat de
geschiedenis zich in dit geval niet herhaalt.
Maar
we moeten niet alleen over de doden spreken: ook vandaag is de nood
voor sommige mannen immers hoog. Dan hebben we het niet alleen over
excentrieke drag queens of travestieten. De Franse president Nicholas
Sarkozy zou stiekem verhoogde schoenen dragen. Met de imposante lengte
van zijn echtgenote Carla Bruni in het achterhoofd is dat overigens
weinig verrassend nieuws. En ook de Britse zanger Elton John staat
bekend als een notoir liefhebber van een elegante schoen. De
Amerikaanse zanger Prince - met een kleine gestalte en de bijnaam
'Minneapolis midget' gezegend - doet geen pogingen om zijn liefde voor
hoge hakken weg te moffelen. Helemaal in de lijn van zijn excentrieke
podiumacts en outfits houdt hij het al lang niet meer bij bescheiden of
stiekem verhoogde schoenen.
Prince geeft vrouwen het nakijken op hoge hakken
Gele, paarse, torenhoge of
flinterdunne hakjes kennen voor het showbeest al lang geen geheimen
meer. Een combinatie van een noodzakelijk kwaad - anderhalve meter,
impressionant is dat niet - en een bijzonder gevoel voor stijl, gokken
we. Een ex-vriendin van Prince verklaarde ooit dat zijn
schoenencollectie veel groter was dan de hare. Benieuwd of hij in Gent
de vrouwen het nakijken geeft vanavond. (br.hln)
De lijn tussen sexy en sletterig is vaak dun, zeker wanneer de
temperaturen hoog oplopen. Als je niet de verkeerde boodschap wil
uitzenden met je outfit, lees je best de onderstaande tips voor een
stijlvolle zomer.
- De eerste must-have voor een stijlvolle zomeroutfit is een degelijk setje ondergoed
dat goed past, raadt moderedactrice Jo Jones aan. Kies voor een jurk
met een speels silhouette, bijvoorbeeld een volle rok of een smaakvol
decolleté in een stof die je figuur benadrukt maar niet te nauw
aansluit. Een extra toets geef je met hoge hakken en een felle nagellak.
- Alles hangt natuurlijk af van jouw definitie van sexy. Er is iets uitdagends aan dunne stoffen als zijde en chiffon,
zeker wanneer deze in laagjes gedrapeerd zijn. Zo'n jurk is
ultravrouwelijk, maar niet ordinair, wanneer ze niet te veel vlees
tonen.
- Het geheim zit hem in de kunst van de suggestie,
in plaats van alles helemaal bloot te geven. Dat kan bijvoorbeeld een
kanten blouse met een subtiel decolleté zijn, een strakke rok die tot
net boven de knie komt en een goede hoge hak werkt natuurlijk ook
altijd. Hou de kleuren zacht en neutraal en leg nadruk op een opvallend
accessoire, want dit is een teken van verfijndheid, aldus designer Giles
Deacon.
- Ook je haar en make-up zijn
belangrijk. Als je te veel huid toont, zorg dan voor een natuurlijke
look qua make-up. Vermijd dan opvallend opgemaakte ogen en rode lippen.(br.hln)
De helft van de Britse ouders geeft toe (merk)kledij voor hun
kinderen te kopen die ze nooit hebben gedragen. Ze doen dit uit vrees
dat hun kroost gepest zal worden wegens de verkeerde outfit.
Meer dan een derde van de Britse kinderen heeft een kledingstuk van een
topdesigner tegen hun tweede, dat blijkt uit recent onderzoek. Ook is de
gemiddelde kleerkast van een kind 1.860 euro waard. Het gemiddelde kind
heeft meer dan 154 kledingstukken, waarvan minstens een van een bekende
designer. Zes procent van de ouders spendeert jaarlijks 1660 euro aan
kinderkledij.
De onderzoekers denken
dat bekende fashionista's die extravagante kledij en accessoires voor
hun kinderen, als Suri Cruise, Romeo Beckham en Kingston Rossdale, kopen
een stimulerende factor bij deze trend zijn. Een kwart van de kinderen
draagt een duur horloge of een kostbaar juweel, acht procent heeft een
accessoire dat meer dan 200 euro waard is.
Ouders
lijken te denken dat ze hun kind met dure kledij een dienst bewijzen,
meer dan een kwart voelt zich namelijk schuldig wanneer hun kroost niet
in de laatste nieuwe mode rondloopt. 39 procent ziet het als hun plicht
om hun kinderen up-to-date met de laatste trends te houden, 36 procent
is bezorgd dat hun oogappel gepest zou worden op school moesten ze niet
met de juiste kledij gezien worden.
Modehandelaars doen goede zaken in eerste weekend van zomersolden
Modehandelaars doen goede zaken in eerste weekend van zomersolden
De omzet van de modehandelaars na het eerste weekend van de zomersolden
ligt 2 procent hoger dan vorig jaar. Dat blijkt uit een rondvraag van
het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) bij kleding- en
schoenenwinkels. Vooral rokjes, kleedjes, topjes, hemden, T-shirts,
shorts en zomersandalen waren erg in trek.
De eerste dag van de
soldenperiode was al veelbelovend met een omzetstijging van 1 procent.
Ook het eerste weekend van de solden valt goed mee. Een goede zaak voor
handelaars en de consument, die kan rekenen op een kortingpercentage van
gemiddeld 30 procent met uitschieters tot 50 procent, aldus
NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws.
In
de rekken kan de consument nog redelijk veel artikelen vinden, maar
iets minder dan vorig jaar. Dat heeft volgens het NSZ te maken met het
mooie lente- en zomerweer van de afgelopen maanden.
Gemiddeld
verkochten modehandelaars tussen maart en juli 4,2 procent meer dan
vorig jaar. Toch heeft 73 procent van de handelaars nog evenveel of meer
artikelen in de rekken liggen dan in 2010. Na de economische crisis
durfden ze dit jaar ook weer uitgebreidere collecties aankopen, aldus de
organisatie.
Vrouwen met rondingen zijn weer helemaal in dankzij actrice Christina Hendricks. Enkel in de zomermaanden rijzen er nog problemen, want hoe vind je eigenlijk een geschikt badpak voor dat vollere figuur? Bloemenprints
Wil je graag je figuur benadrukken in een zwempak? Ga dan voor een strak modelletje met de nodige verstevigingen bij de buikwand en de boezem. Kies steeds voor een fleurige, grote print. Bloemenprints zijn helemaal hip dit seizoen en ze trekken de aandacht weg van je probleemzones. Bikini
Ga je voor een bikini? Kies dan een topje waarbij je een grote driehoek hebt bij iedere borst. Zo zorg je ervoor dat je boezem niet stiekem meer laat zien dan je zelf wilt bij het zwemmen of zonnen. Haltertop
Haltertopjes zijn over het algemeen niet aan te raden voor grotere boezems. Wil je toch niet graag opgemerkt worden met brede bikinibandjes? Kies dan voor een haltertopje dat evenwijdig loopt met je schouders en pas nauwer wordt achterop je rug. Zo zorg je ervoor dat je schouders niet uit balans geraken met de rest van je lichaam. Bips
Heb je last van een brede bips? Kies dan voor een bikini waarbij het topje opvallender is dan het broekje. Door hippe prints toe te voegen, ga je de borsten accentueren en de aandacht van je bredere achterwerk afleiden. Aandachttrekkers
Heb je last van een buikje, maar wil je toch niet graag rondhollen in een zwempak? Dan is de tankini iets voor jou. Kies voor een langer topje waarbij de boezem extra geaccentueerd wordt door een kleuraccent. Zo trek je de aandacht naar boven en niet naar je buikje. (br.she - foto photonews)
Kate Moss getrouwd in jurk van gecontesteerde Galliano
Kate Moss getrouwd in jurk van gecontesteerde Galliano
Het Britse topmodel Kate Moss heeft voor haar bruidsjurk dan toch een
beroep gedaan op de ontwerpkunsten van haar vriend-ontwerper John
Galliano. Moss stapte in het huwelijksbootje met de rocker Jamie Hince.
En zoals dat hoort, keek de hele modewereld over hun schouders mee.
De bruidsjapon van Moss is al maanden hét voorwerp van speculatie in de
modieuze wereld van glitter en glamour. In het begin van dit jaar
lanceerde de Britse ontwerpster Viviene Westwood nog het gerucht dat
Moss haar jurk zelf zou ontwerpen. Verder werd ook Stella McCartney
herhaaldelijk als gelukkige getipt.
Maar
het is dus toch ontwerper John Galliano die met de pluimen gaat lopen
en dat heet toch enigszins verrassend. In februari van dit jaar werd de
Brit nog bij het Franse modehuis Christian Dior aan de deur gezet, omdat
hij zich in een Parijs café antisemetisch had uitgelaten. Op 22 juni
ging het proces tegen de gevallen couturier in Parijs van start; de
uitspraak wordt over enkele weken verwacht.
Met de jurk van Kate
Moss is Galliano niet aan zijn proefstuk toe. Eerder schreden onder
anderen actrice Penelope Cruz, het Braziliaanse topmodel Gisele Bündchen
en zangeres Gwen Stefani al in een jurk van hem naar het altaar. De
excentrieke modeontwerper staat overigens bekend voor bombastische en
gedurfde creaties. De kans dat Moss in een zedig, beige mantelpakje
haar jawoord geeft is dan ook klein.
Het
is de beroemde fotograaf Mario Testino - ook al een goede vriend van de
bruid - die het meerdaagse huwelijk vanaf vandaag exclusief op de
gevoelige plaat zal vastleggen.
Vogue wijdt het septembernummer
maar al te graag aan het feestelijke gebeuren; zowat de hele modewereld
wacht in spanning op de eerste kiekjes van de pasgehuwden, Moss' dochter
en bruidsmeisje Lila Grace én tal van beroemde genodigden. Het koppel
liet zich op de vooravond van het huwelijk al even aan de talrijk
verzamelde pers zien. Moss verscheen toen in ware bohémienstijl met
blauwe vintagejurk en bijbehorende laarzen, terwijl Hince het bij een
bijpassend hemd met blazer hield.
Kate Moss trouwde met Jamie
Hince, zanger van rockgroep 'The Kills'. Het feest vindt plaats in het
Britse dorp Cotswolds en zal maar liefst drie dagen duren. De Britse
kranten hebben het festivalhuwelijk in elk geval al tot "Mosstock"
omgedoopt. (br.hln - foto's bruno - ap)
De koopjesperiode is vandaag begonnen met kortingen van 20 tot 50
procent. De Brusselse Nieuwstraat was vanmorgen al overladen met
koopjesjagers. Dat dit op een vrijdag begint, zou een meevaller zijn.
"Veel mensen die vier vijfde werken, hebben op vrijdag vrijaf. Anderen
nemen op deze dag sneller een dagje vrijaf", zegt NSZ-voorzitter
Christine Mattheeuws. "Bovendien is het mooi weer om te shoppen", stelt
ze. Dat maakt Comeos, de federatie van de distributiesector, en
ondernemersorganisaties Unizo en NSZ vandaag bekend. De eerste cijfers
over de verkoop worden verwacht in de namiddag. Peter Vandenberghe van
Comeos wijst erop dat veel winkels op zondag open zullen zijn, waardoor
het voor verkopers een goed weekend wordt.
Vandenberghe
stelt ook vast dat steeds meer sectoren mee profiteren van het volk dat
op de been is en ook aan de koopjesperiode deelnemen. Zo zijn er nu ook
koopjes in de boekensector. De modewinkels hebben door het warme weer
in de lente al veel zomerkledij verkocht en zitten nu nog met veel
lentekledij, zegt hij ook.
De nieuwste beha's: klevende en ultralichte lingerie
De nieuwste beha's: klevende en ultralichte lingerie
Klevende beha's volledig gemaakt uit siliconen voor grotere boezems
en een ultralicht model, dat zijn de nieuwste uitvindingen op de
lingeriemarkt. Maar lossen deze producten ook echt de verwachtingen in?
De nieuwste lichte beha weegt nog geen 60 gram, dat is half zoveel als
een gemiddeld model en dit is een vijfde van een push-upbeha met gel.
Grootwarenhuis Debenhams lanceert dit, die niet in elkaar gestikt maar
gelijmd is, voor 20 euro. Uit tests blijkt dat de t-shirt beha hetzelfde
gevoel bezorgt als naakt zijn onder je kledij, het zou als een tweede
huid zijn. Sharon Webb van Debenhams: "De zoektocht naar een beha die
past, flatteert en goed zit, is even moeilijk als het vinden van de
juiste man." De Britse keten
Selfridges pakt dan weer uit met een klevende beha zonder bandjes voor
grotere boezems, die volledig uit siliconen bestaat. De uitviding kost
ongeveer 40 euro en is de eerste in zijn soort. Omdat het model zo goed
om je lichaam past, zou deze niet afzakken. De makers beloven ook dat je
dit tot 25 keer kan dragen. Het Britse
model Kelly Hall heeft een E-cup en probeerde de zelfklevende lilngerie
uit. "Ik ging een hele dag op pad met deze beha. Lopen is hopeloos,
mijn borsten gingen dan alle kanten op, ik kon evengoed niets aandoen.
Ook tijdens het fietsen zakt hij af en voel ik me helemaal niet veilig.
Tijdens het shoppen, ben ik wel op mijn gemak. Om te gaan dansen, is
deze beha echter ook niet geschikt. Ik denk trouwens niet dat ik hem 25
keer zou kunnen dragen. Dit kledingstuk is ideaal voor een rustig diner,
maar van zodra je van plan bent veel te bewegen, zou ik toch voor een
ander model kiezen." (br.hln)