De nieuwste beha's: klevende en ultralichte lingerie
De nieuwste beha's: klevende en ultralichte lingerie
Klevende beha's volledig gemaakt uit siliconen voor grotere boezems
en een ultralicht model, dat zijn de nieuwste uitvindingen op de
lingeriemarkt. Maar lossen deze producten ook echt de verwachtingen in?
De nieuwste lichte beha weegt nog geen 60 gram, dat is half zoveel als
een gemiddeld model en dit is een vijfde van een push-upbeha met gel.
Grootwarenhuis Debenhams lanceert dit, die niet in elkaar gestikt maar
gelijmd is, voor 20 euro. Uit tests blijkt dat de t-shirt beha hetzelfde
gevoel bezorgt als naakt zijn onder je kledij, het zou als een tweede
huid zijn. Sharon Webb van Debenhams: "De zoektocht naar een beha die
past, flatteert en goed zit, is even moeilijk als het vinden van de
juiste man." De Britse keten
Selfridges pakt dan weer uit met een klevende beha zonder bandjes voor
grotere boezems, die volledig uit siliconen bestaat. De uitviding kost
ongeveer 40 euro en is de eerste in zijn soort. Omdat het model zo goed
om je lichaam past, zou deze niet afzakken. De makers beloven ook dat je
dit tot 25 keer kan dragen. Het Britse
model Kelly Hall heeft een E-cup en probeerde de zelfklevende lilngerie
uit. "Ik ging een hele dag op pad met deze beha. Lopen is hopeloos,
mijn borsten gingen dan alle kanten op, ik kon evengoed niets aandoen.
Ook tijdens het fietsen zakt hij af en voel ik me helemaal niet veilig.
Tijdens het shoppen, ben ik wel op mijn gemak. Om te gaan dansen, is
deze beha echter ook niet geschikt. Ik denk trouwens niet dat ik hem 25
keer zou kunnen dragen. Dit kledingstuk is ideaal voor een rustig diner,
maar van zodra je van plan bent veel te bewegen, zou ik toch voor een
ander model kiezen." (br.hln)
De ballerinadot is een kapselklassieker omdat je er niet veel moeite
in moet steken en het benadrukt de natuurlijke schoonheid, aldus
stylisten.
Dankzij de balletfilm 'Black Swan' was de dot de haartrend op de catwalk
voor de lentecollecties. Styliste celebs als Diane Kruger, Kirsten
Dunst en Jennifer Lopez pikten dit op en geven hun draai aan het kapsel
van actrice Natalie Portman in de film. Styliste Syfu zegt dat de dot de
laatste jaren erg veranderd is. "Er zijn verschillende versies,
nonchalant, asymmetrisch, bovenop het hoofd of strak. Vroeger was dit
erg stijf, maar tegenwoordig kan je er alle kanten mee op."
Syfu
deelt haar geheim voor de perfecte dot. "Voor je eraan begint, werk je
met een stylingproduct om een stevige basis te maken zodat het niet
lost. Je blaast het best droog in de richting waar je de dot wil, voor
meer controle, gebruik een platte borstel. Wanneer je je haar met een
elastiekje vastmaakt, zorg er dan voor dat je je hoofd recht houdt om te
vermijden dat de dot uitzakt aan je nek."
"Maak
je stijl persoonlijk, je kan hier eigenlijk niet fout mee gaan. Je moet
wel rekening houden met wat je draagt, deze haarstijl vestigt namelijk
de aandacht op je gezicht, probeer dus slechts een aspect te benadrukken
als felle lippen, strenge wenkbrauwen of verleidelijke ogen."
Topmodel word je op je 15de. Als je geluk hebt, maak je ook op je 18de nog een kans. Maar op je 48ste ben je zeker en vast afgeschreven. Dat dacht Cindy Joseph althans. De Britse besloot op haar 48ste haar lokken niet langer te verven en voor een prachtig grijs te gaan. "Plots werd ik opgemerkt door een talentenzoeker." Sindsdien is de vrouw in de grootste reclamecampagnes te bewonderen.
Het sprookje van Cindy Joseph begon zo'n 10 jaar geleden. De guitige dame besloot haar leeftijd te omarmen en volop voor grijs haar te gaan. Aan een modellencarrière dacht de vrouw hoegenaamd niet. "Maar toen werd ik opgemerkt door een talentenzoeker en een paar weken later tekende ik mijn contract bij Ford Models", vertelt Joseph. Het succesverhaal ging nog sneller aan het rollen toen ook modefotograaf Stephen Meisel voor haar charmes viel. Plots werd ze gevraagd voor Dolce&Gabbana, en campagnes voor Ann Taylor en Aveda volgden snel. Nu is ze ook het uithangbord van Olay en de winkelketen Target.
"Ik ben zo blij dat ik van die jeugdige onzekerheid verlost ben. Ik weet wie ik ben, wat ik kan en hoe ik met mezelf moet omgaan", vertelt de vrouw. "Wat je ziet is wat je krijgt. Ik ben blij met mezelf. Als je me wilt zoals ik ben, zal ik het zo aan je verkopen." (br.she)
Links: espadrilles van Lanvin, rechts: model van Theodora and Callum.
Espadrilles waren lang het schoeisel van artiesten en vrijgevochten
hippies: ze waren het symbool van de vrijheid. Ze zijn makkelijk,
betaalbaar en tegenwoordig ook hip, wat meteen verklaart waarom ze nu zo
populair zijn bij fashionista's.
Zelfs chique designers herontdekten de espadrille. Hoewel je voor al 10
euro dit oorspronkelijk Catalaanse schoeisel uit canvas vindt, kun je
ook 300 euro uitgeven aan een roze satijnen paar van Lanvin, ook Yves
Saint Laurent maakte hier een versie van. Maar zelfs dure
designermodellen zijn gemaakt van canvas en jute of hennep, want
betekent dat zij bij de eerste regenbui geruïneerd zijn. Tegenwoordig
heb je gelukkig ook exemplaren met een lederen bovenkant en een
ruberen, deze doorstaan het regenachtige Belgische klimaat iets beter.
Welk model? Deze
schoenen komen er in verschillende gedaanten: het basismodel heeft een
platte zool en is rechttoe rechtaan. Maar voor liefhebbers van hoge
hakken zijn er plateauversies, het Spaanse bedrijf Castañer waagde zich
hier voor het eerst aan in de jaren '60. Durvers gaan voor een model met
bandjes rond de enkels. Een leuk accent voeg je toe met vrolijke
printjes, maar je hebt ook mooie lederen exemplaren van bijvoorbeeld
Penelope (br.hln)
Heidi Klum lanceert een juwelenlijn. De nepsieraden worden samen met QVC op de markt gebracht.
Geen peperdure diamanten voor Heidi Klum. Het topmodel houdt van verandering en kiest daarvoor voor nepjuwelen ter lancering van haar juwelenlijn in samenwerking met QVC. De lijn zou vanaf 8 september in Amerika verkrijgbaar zijn, net rond het tijdstip van de New York Fashion Week.
Klum introduceerde eerder al een zilvercollectie voor QVC.
Walter Van Beirendonck krijgt overzichtstentoonstelling
Walter Van Beirendonck krijgt overzichtstentoonstelling
Dit najaar presenteert het Antwerpse ModeMuseum de eerste grote overzichtscollectie van de Antwerpse modeontwerper Walter Van Beirendonck.
Walter Van Beirendonck's carrière is op zijn zachtst gezegd indrukwekkend te noemen. Drie decennia lang bouwde de man aan zijn mode-imperium, dat naast een eigen lijn ook bestaat uit een samenwerking met JBC. Volgens velen geldt hij als een buitenbeentje van de Antwerpse mode. Wat vast staat is dat zjin kleurrijke ontwerpen ervoor zorgden dat zijn defilés in Parijs echte hits werden.
Van Beirendonck zei steeds meerdere inspiratiebronnen te hebben: de natuur, technologie, kunst, popcultuur tot etnografie. Maar in al zijn collecties komt één vaste waarde terug: Van Beirendonck schuwt de maatschappijkritische thema's niet.
Om al die prachtcollecties extra in de kijker te plaatsen lanceert het Antwerpse ModeMuseum van Antwerpen van 14 september 2011 tot 19 februari 2012 de 'Dream The World Awake'-tentoonstelling. (br.she)
In Milaan werden de zomertrends 2012 voor mannen voorgesteld
In Milaan werden de zomertrends 2012 voor mannen voorgesteld
McQueen
Dominant op de catwalk in Milaan waren de brede verticale strepen, zowel op hemden, vesten als op wijde broeken, waardoor het pyjamagevoel boven kwam drijven. foto ap
De solden staan weer voor de deur. Tijd dus om een nieuwe garderobe aan te schaffen. Al staan 9 op de 10 Belgen stiekem wel kritisch tegenover het fenomeen solden, zo blijkt uit cijfers van het OIVO.
1 op de 10 Belgen stelt zich geen vragen bij de koopjes. De rest kijkt met kritische ogen naar de afprijzingen. Vooral de bulkverkoop waarin de aangeboden kledij pas kortingen krijg als je er meerdere stuks van koopt, wekken argwaan op. Ook het feit dat we ons maar moeilijk aan ons vooropgestelde budget kunnen houden, zorgt voor argwaan.
Toch is er ook goed nieuws zo blijft 7 op de 10 Belgen de solden ondanks alles toejuichen. (br.she)
Branquinho maakt lingerie zonder frullen voor Marie Jo
Branquinho maakt lingerie zonder frullen voor Marie Jo
Vorig jaar was het Belgisch ontwerpersduo A.F. Vandevorst aan de
beurt, dit jaar mag Veronique Branquinho een lingerielijn voor Marie Jo
L' Aventure ontwerpen. Het resultaat zijn luxueuze beha's zonder
frullen, maar tegelijkertijd erg vrouwelijke ontwerpen.
Veronique Branquinho legt de samenwerking uit: "Marie Jo L'Aventure
staat voor de 'urban woman' met stijl. Zelf hou ik ook van moderne
vrouwelijkheid, zonder frullen en zoete romantiek. Ik wil luxe, zonder
opzichtig te zijn." De collectie oogt erg fifties, met een tikje
couture. De designer werkte met tule, grosgrain en plissés. De collectie
bevat onder meer een body, een demi-corps beha en een hoge tailleslip.
Het materiaal waarmee ze werkte, lijkt op satijn, maar is een
huidvriendelijke microvezel. Qua kleuren zetten mysterieus smaragdgroen
en tijdloos zwart de toon.
Branquinho liet zich inspireren door
de vrouwen op de meesterwerken van Cranach, Giorgione, Raphael en Dürer:
sensueel dus maar niet graatmager. De collectie ligt vanaf midden
september in de winkels. (br.hln)
Een hit op de zomerfestivals is de losse broek met print, dit is
echter moeilijk te dragen omdat het al gauw lijkt alsof je een
gedateerde hippiebroek aanhebt. Daarom geven we enkele tips om in alle
comfort er toch stijlvol uit te zien.
De broek met drukke print, liefst een model met Afrikaanse look, werd
vorig jaar bij fashionista's met gemengde gevoelens onthaald. Sommigen
waren er meteen gek op, andere reageerden eerder voorzichtig. Maar wat
jouw mening hierover ook is, je zult moeten aanvaarden dat ze een trend
zijn op de festivals. Dat is niet zonder reden: dit model zit
supermakkelijk zonder dat je aan stijl hoeft in te boeten, tenminste als
je ze met de juiste stukken combineert. Dat bewees onder meer actrice
Vanessa Hudgens op het Amerikaanse festival Coachella met haar
zigeunerbroek.
Tips De trend startte op de
catwalk, onder meer bij Louis Vuitton, die experimenteerde met brede
modellen met dierenprints, Etro ging voor zwart-witte tribaltekeningen
en Moschino Cheap & Chic pakte uit met vrolijke bloemetjes.
- Voor de juiste look kies je voor een brede broek die wijd valt of smaller wordt aan de enkels.
- Combineer met een eenvoudig, mouwloos topje, eentje die de buik ontbloot voor de durvers, blouse in een neutrale tint of een stijlvol jasje om je outfit wat chiquer te maken.
- Qua schoenen zit je goed met plateau- of gladiatorsandalen, vermijd te allen tijde slippers als je niet op een hippie wil gaan lijken. (br.hln)
Vanaf 17 november zul je bij de budgetvriendelijke winkelketen
H&M een feestjurk van Versace vanaf 55 euro kunnen kopen. Het rijke
verleden van het modehuis diende als inspiratiebron voor de vrouwen-,
mannen- en zelfs interieurcollectie.
De exclusieve lijn zal veel prints, kleur bevatten en erg weelderig
zijn. Je vindt de stukken in 300 filialen van H&M, maar zal ook
online vanaf 17 november verkocht worden, net voor de feestdagen dus.
"Ik ben erg blij te mogen samenwerken met H&M en dat ik zo een groot
publiek kan bereiken. De ontwerpen zullen typisch Versace zijn", aldus
Donatella. Volgend jaar in januari komt er nog een tweede collectie van
het luxueuze modehuis in de H&M-winkels.
Creatief
adviseur van H&M Margareta van den Bosch: "De collectie voor
H&M zal glamoureus en flamboyant zijn, alles waar Versace voor
staat. Donatella deelt met ons haar iconische ontwerpen uit de archieven
van het modehuis. De stukken zullen de perfecte outfit voor de
feestdagen worden."
De keten werkte eerder al samen met
ontwerpers als Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garcons,
Jimmy Choo en recentelijk Lanvin. (br.hln)
Frédéric Castet is op 81-jarige leeftijd overleden. De man werd wereldberoemd als bontontwerper bij Dior.
Castet zorgde voor het pluizige karakter van Dior. De man trad in 1953 in dienst bij het Franse modehuis en zorgde in 1973 voor een geheel nieuwe lijn: ready-to-wear fur: oftewel: draagbare, iets betaalbaardere bontcollecties. De man zou tot 1988 vastgeketend blijven aan het modehuis vooraleer hij zijn eigen modehuis oprichtte. (br.she)
Laat je maar gaan tijdens de solden: shoppen stemt vrolijk
Laat je maar gaan tijdens de solden: shoppen stemt vrolijk
Hoewel kleding passen soms erg frustrerend kan zijn, ontdekten psychologen nu dat shoppen je echt gelukkig kan maken.
De onderzoekers hielden honderden interviews in shoppingcentra, ze
vroegen ook winkelende mensen een dagboek bij te houden van hun gedrag,
humeur en de aankopen waar ze spijt van hadden. Degenen die zeiden
slecht gehumeurd te zijn, deden vaker een impulsieve aankoop. 62 procent
had iets gekocht om zichzelf op te vrolijken, terwijl 28 procent dit
deed om iets te vieren.
De
vorsers ontdekten wel dat jezelf op iets moois trakteren een blijvend
positief effect op je stemming heeft en er zijn nauwelijks negatieve
emotionele bijwerkingen. "Jezelf opvrolijken door te shoppen is goed
voor je, het stemt je vrolijk zonder dat je er spijt of een schuldgevoel
van krijgt", aldus de psychologen. Toch waarschuwen ze voor een foutje
in de studie, mensen die in een goed humeur waren, gingen vaker in op de
vraag voor deelname, slechts een ondervraagde gaf toe spijt te hebben
van zijn aankopen.
Dit
is alvast goed nieuws voor fashionista's die al maanden uitkijken naar
de aankomende koopjesperiode. Dit betekent dat je je niet langer hoeft
in te houden. Je kunt echter wel door enkelemaatregelen te nemen,
miskopen voorkomen, om nog gelukkiger te worden. Want nu wordt niemand
vrolijker van die lelijke jumpsuit die enkele seizoenen geleden nog zo
hip leek, maar slechts een keer werd gedragen.
- Bepaal op voorhand een budget:
Haal op voorhand een vooropgesteld bedrag cash geld af en je laat je
bankkaarten thuis. Zo kun je niet meer uitgeven dan gepland en ga je ook
meer over je aankopen nadenken.
- Maak een planning:
Voor je gaat shoppen, bestudeer je eerst je kleerkast en bedenk wat je
nodig hebt. Maak een lijstje van essentiële zaken die je nodig hebt en
binnen je budget passen.
- Dit maakt het mogelijk om gerichter te
shoppen. Als je enkel op zoek bent naar een klassieke broek, dan heb je
niets te zoeken bij de rokken. Dit bespaart je niet alleen tijd, het
maakt je shoptrip ook minder vermoeiend.
- Denk in outfits:
Het grootste probleem bij een impulsieve aankoop is dat je iets mee
naar huis neemt dat niet bij de rest van je kleerkast past. Dus voor je
naar de kassa stapt, vraag je je beter af of je schoenen, een broek of
rok hebt die bij die opvallende blouse met drukke print past.
- Pas alles: Kledij kan er op de kapstok mooi uitzien, maar verschrikkelijk zijn wanneer je het aanhebt.
- Kijk naar de wasvoorschriften:
Als iets enkel in de droogkuis gereinigd mag worden, moet je overwegen
of het de moeite wel waard is om te kopen, dat geldt ook voor spullen
die enkel in de handwas mogen. Als dat in jouw geval betekent dat dit
maanden onderaan de wasmand blijft liggen, kun je het beter niet kopen. (br.hln)
Moschino bracht ze in 2009 op de catwalk, Jude Law
vertaalde ze naar het straatbeeld in 2010 en mode-ontwerper Thom Browne
doet in 2011 een nieuwe poging om van 'ontblote enkels' een mannentrend
te maken.
Met weinig succes, aan deze kant van het Kanaal dan toch. In
Groot-Brittannië worden de zogenaamde 'mankles' dan weer aanzien als
'tout le rage'. Het tijdschrift Esquire besteedde er een hele reportage
aan, catwalks lopen er vol mee en in Notting Hill worden ze opvallend
vaak gespot.
Hoe draag je die nieuwe trend? Simpel: vergeet de
sokken, rol je broekspijpen op (maximaal twee keer!) en combineer met
zomers schoeisel als zeilschoenen of loafers. Hippe mannen doen het ook
wel eens met skinny jeans die net tien centimeter te kort is (al dan
niet door de broek zelf af te knippen).
Shorts, sandalen en slippers zijn in principe uitgesloten van 'de look', ook al worden hier onvermijdelijk ook enkels ontbloot.
Nonchalant, bevrijdend Fashion
watchers verdedigen de 'mankles'. "Het is een toffe, nonchalante,
zorgeloze look. Je ziet het overal, het is wat mannen op de catwalk
showen", aldus Jeremy Langmead in The Times. Ontwerper Thom Browne vult
aan: "Blote enkels, dat voelt bevrijdend".
Collega-ontwerper
Stephen Bayley valt hem bij: "'Mankles' geven mannen de gelegenheid om
te worden aanzien voor een Italiaans architect."
"Geen Britse enkels, aub!" Tegenstanders
zijn er ook: "Ik heb niets tegen de mannelijke enkel op zichzelf. Alles
heeft zijn tijd en plaats. Bijvoorbeeld, de Montenegrijnse kust op een
hete zomerdag. Maar niet in Mayfair, tussen 9 uur 's ochtends en vijf
uur 's avonds", klaagt journalist Quentin Letts in de Daily Mail.
"Wat
werkt in Italië, werkt niet noodzakelijk in Engeland. Wij zijn Britten,
onze enkels zijn het niet waard om getoond te worden. Ze zijn bleek,
met vieze, blauwe spataderen en behoren aan mannen genaamd Bob en
Trevor. En nu wordt ons verteld dat dit dé zomertrend is. Ik pas, aldus de Britten !." (br.hln)
Wil je als man uitpakken met een trendy jasje? Dan ga je niet meer voor het stijlvolle detailjasje. Dolce&Gabbana toonde tijdens zijn modeshow namelijk dat de mannenjasjes een pak nonchalanter mogen worden.
Herinnert u zich nog die knappe mannen in maatpak? Die ieder jaar opnieuw de catwalk afstruinen tijdens de modeshows voor de mannencollecties. Wel, dit jaar ging het er iets anders aan toe tijdens de show van Dolce&Gabbana. De twee Italianen zeggen namelijk genoeg te hebben van al dat detailwerk.
"Het gaat allemaal om herontdekken van stukken. Het potentieel van 'maat'pakken herontdekken", vertelde Gabbana na de show aan WWD. "Ik gebruik geen computer om mijn ontwerpen op te tekenen, en ik maak niet gebruik van het internet. Ik wil onbevooroordeeld aan mijn werk beginnen." Het resultaat van die nieuwe visie bij D&G is een maatpak, dat de voeten veegt aan afwerking. Zo zijn de nieuwe mannenjasjes langer dan normaal, hebben ze slechts 1, vaak weggewerkte, knoop om het jasje dicht te houden en is er geen opvallende halskraag meer. (br.she)
Mini fashionista's hebben er eventjes op moeten wachten, maar nu is
hij er eindelijk: de kindercollectie van Lanvin is een feit.
Het is de eerste keer in meer dan 75 jaar dat het modehuis zich aan een
kledinglijn voor de allerkleinsten waagt, maar nu ligt er sinds kort dus
een splinternieuwe collectie in de winkelrekken. De collectie werd
eerder deze maand in New York gelanceerd.
Ontwerper
Alber Elbaz liet zich inspireren door de hechte band die oprichtster
Jeanne Lanvin had met haar dochter Marguerite. 65 jaar na het overlijden
van Jeanne is Lanvin nog bijzonder populair. Vorig jaar ontwierp het
modemerk nog een kledinglijn voor H&M, die in heel Europa een heuse
stormloop teweegbracht.
Lanvin.
De Petite Lanvin wintercollectie van 2011
is voor meisjes tussen de 4 en 10 jaar. Het modehuis lanceert 25
stukken, waaronder schattige ballerina's, t-shirts met zijden strikjes
en opgeleukte jurkjes, jassen en truien.
Naast de kledingstukken,
bracht Lanvin voor het goede doel ook vier exclusieve poppen met
Lanvinjurkjes op de markt. De opbrengst gaat integraal naar Designing
Hope. (br.hln)
Karl Lagerfeld onthult Lily Allens (tweede!) bruidsjurk
Karl Lagerfeld onthult Lily Allens (tweede!) bruidsjurk
Toegegeven: we stonden er eventjes van te kijken toen Lily Allen,
geheel tegen alle verwachtingen, haar ja-woord gaf in een jurk van de
Franse modeontwerpster Delphine Manivet. De Britse zangeres nam een paar
maanden geleden nochtans Karl Lagerfeld onder de arm om haar
bruidsjapon te ontwerpen. Maar nu wordt alles opeens duidelijk: Lily had
namelijk twee trouwjurken...
Het mysterie werd ontrafeld toen Karl Lagerfeld het ontwerp van Lily's tweede bruidsjurk op de website
van Chanel plaatste. Dat tweede exemplaar werd voor het huwelijk
maandenlang angstvallig geheim gehouden, het design werd daarom pas na
de grote dag wereldkundig gemaakt.
Op
de website zien we een foto van de 'Smile'-zangeres in een prachtige
Chaneljurk. Bij het onderschrift staat te lezen dat het ontwerp van
Lagerfelds hand komt. De foto werd in de Parijse Chanelstudio gemaakt
toen Lily haar japon voor de eerste keer ging passen.
Vraag
blijft echter: waarom liet Allen in hemelsnaam een dure creatie van een
topdesigner ontwerpen om ze vervolgens niet eens te dragen? Daar had
Lily (gelukkig!) een eenvoudige verklaring voor. De popster deelde via
Twitter mee dat ze de Chaneljurk tijdens de huwelijksreceptie droeg. (br.hln)
Perfecte badkledij vinden blijkt waar huzarenstukje
Perfecte badkledij vinden blijkt waar huzarenstukje
Vrouwen die op zoek gaan naar de perfecte bikini kunnen zich maar best voorbereiden op een mislukking. Uit een rondvraag bij 1.000 vrouwen vanaf 18 jaar blijkt namelijk dat de helft van de dames bijna nooit de juiste badkledij vindt.
Bijna de helft van de vrouwen vindt nooit tot bijna nooit die perfecte bikini of dat badpak. 18% van de dames vindt zichzelf bovendien niet leuk staan in badkledij. Toch gelooft de helft van de ondervraagde vrouwen dat je op alle leeftijden nog een bikini kan dragen. De andere helft denkt dat 48 jaar het ideale tijdstip is om het tweedelige zwemstuk op te bergen. (br.she)
De Britse winkelketen Topshop heeft een nieuwe hoofdontwerper. Niemand minder dan de Britse modejournaliste Kate Phelan neemt het creatieve roer in handen.
Phelan is niet aan haar beginstuk toe bij Topshop. Eerder ontwierp ze al een campagne en werkte ze als styliste voor het merk. Phelan was ten tijde van die samenwerkingen nog actief als modejournaliste bij het tijdschrift Vogue. Dat werk laat de Britse nu voorgoed achter zich. "Ik ben erg enthousiast om definitief lid te worden van het Topshop-team. Het is een dynamisch merk dat veel samenwerkingen aangaat met ontwerpers", aldus Phelan. (br.she)
Een gebroken nagel, maar geen tijd voor een manicure? Je wil krullen
in je haar om naar dat leuke feestje te gaan, maar je krultang is kapot?
Geen probleem, want deze tips van oma helpen je uit de nood!
1. Je hebt zwakke of gevoelige nagels? Voeg een
theelepel fijngehakte knoflook toe aan je nagellak. Het zal je nagels
versterken (en volgens sommige mensen ook sneller doen groeien). Plus:
het is veel goedkoper dan een versterkende nagellak.
2. Je wil krullen, maar vergat je krultang of krulspelden? Gebruik
een papieren zak! Dat werkt net zo goed als echte krulspelden. Scheur
de zak in repen en rol die in je licht vochtige haar. Je kan zo gaan
slapen of, voor een sneller resultaat, de haardroger en wat haarlak
gebruiken.
3. Je nagellak moet sneller drogen? Breng
olijfolie aan op je nagels! Vroeger werd deze techniek ook in de
nagelsalons gebruikt. Nu hebben ze natuurlijk handdrogers, maar olie is
nog steeds een goede manier om vlekken te vermijden.
4. Je hebt vettig haar, maar geen tijd om je haar te wassen? Giet
een pakje droge havermout op je haar. Havermout absorbeert de vettige
olie in je haar net zo goed als een 'droge' shampoo. Bovendien is het
erg eenvoudig om de havermout terug uit je haar te borstelen.
5. Je hebt droog en broos haar? Volg
oma's raad op en gebruik mayonaise als haarmasker. De eieren en olie in
mayonaise zorgen ervoor dat je haar sterker wordt en goed kan
hydrateren.
6. Je hebt een gescheurde nagel, maar geen tijd voor een manicure? Trek
de nagel zeker niet af, maar lijm hem zelf terug vast. Breng met een
tandenstoker een klein beetje lijm aan op het scheurtje, laat even
drogen en ga erover met wat nagellak.
7. Je haar moet glanzen, maar je spray is op? Spoel je haar onder de douche met wat azijn. Laat het drie tot vijf minuutjes inwerken en spoel het daarna uit met koud water.
8. Je wil graag glanzend haar, maar ook de azijn is op? Sop je haar in ijskoud water. Zorg er wel voor dat je hoofdhuid niet in aanraking komt met de koude, want dat is niet gezond.
9. Er is statische elektriciteit in de lucht? En
je ziet eruit alsof je net je vingers in het stopcontact gestoken hebt?
Ga met een droogtrommeldoekje (dat je normaal gezien bij je handdoeken
in de droogkast steekt) over de haren die rechtstaan. Het doekje zal
hetzelfde effect hebben op je haar als het heeft op de handddoeken.
10. Je hebt beschimmelde nagels? Smeer
wat Vicks VapoRub op je handen en voeten voor je gaat slapen en dek ze
af met handschoenen en kousen. Binnen zes tot acht weken zou je al
resultaat moeten zien, maar het is mogelijk dat de schimmel niet
volledig weg zal verdwijnen. (br.hln)