Vanaf 17 november zul je bij de budgetvriendelijke winkelketen
H&M een feestjurk van Versace vanaf 55 euro kunnen kopen. Het rijke
verleden van het modehuis diende als inspiratiebron voor de vrouwen-,
mannen- en zelfs interieurcollectie.
De exclusieve lijn zal veel prints, kleur bevatten en erg weelderig
zijn. Je vindt de stukken in 300 filialen van H&M, maar zal ook
online vanaf 17 november verkocht worden, net voor de feestdagen dus.
"Ik ben erg blij te mogen samenwerken met H&M en dat ik zo een groot
publiek kan bereiken. De ontwerpen zullen typisch Versace zijn", aldus
Donatella. Volgend jaar in januari komt er nog een tweede collectie van
het luxueuze modehuis in de H&M-winkels.
Creatief
adviseur van H&M Margareta van den Bosch: "De collectie voor
H&M zal glamoureus en flamboyant zijn, alles waar Versace voor
staat. Donatella deelt met ons haar iconische ontwerpen uit de archieven
van het modehuis. De stukken zullen de perfecte outfit voor de
feestdagen worden."
De keten werkte eerder al samen met
ontwerpers als Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garcons,
Jimmy Choo en recentelijk Lanvin. (br.hln)
Frédéric Castet is op 81-jarige leeftijd overleden. De man werd wereldberoemd als bontontwerper bij Dior.
Castet zorgde voor het pluizige karakter van Dior. De man trad in 1953 in dienst bij het Franse modehuis en zorgde in 1973 voor een geheel nieuwe lijn: ready-to-wear fur: oftewel: draagbare, iets betaalbaardere bontcollecties. De man zou tot 1988 vastgeketend blijven aan het modehuis vooraleer hij zijn eigen modehuis oprichtte. (br.she)
Laat je maar gaan tijdens de solden: shoppen stemt vrolijk
Laat je maar gaan tijdens de solden: shoppen stemt vrolijk
Hoewel kleding passen soms erg frustrerend kan zijn, ontdekten psychologen nu dat shoppen je echt gelukkig kan maken.
De onderzoekers hielden honderden interviews in shoppingcentra, ze
vroegen ook winkelende mensen een dagboek bij te houden van hun gedrag,
humeur en de aankopen waar ze spijt van hadden. Degenen die zeiden
slecht gehumeurd te zijn, deden vaker een impulsieve aankoop. 62 procent
had iets gekocht om zichzelf op te vrolijken, terwijl 28 procent dit
deed om iets te vieren.
De
vorsers ontdekten wel dat jezelf op iets moois trakteren een blijvend
positief effect op je stemming heeft en er zijn nauwelijks negatieve
emotionele bijwerkingen. "Jezelf opvrolijken door te shoppen is goed
voor je, het stemt je vrolijk zonder dat je er spijt of een schuldgevoel
van krijgt", aldus de psychologen. Toch waarschuwen ze voor een foutje
in de studie, mensen die in een goed humeur waren, gingen vaker in op de
vraag voor deelname, slechts een ondervraagde gaf toe spijt te hebben
van zijn aankopen.
Dit
is alvast goed nieuws voor fashionista's die al maanden uitkijken naar
de aankomende koopjesperiode. Dit betekent dat je je niet langer hoeft
in te houden. Je kunt echter wel door enkelemaatregelen te nemen,
miskopen voorkomen, om nog gelukkiger te worden. Want nu wordt niemand
vrolijker van die lelijke jumpsuit die enkele seizoenen geleden nog zo
hip leek, maar slechts een keer werd gedragen.
- Bepaal op voorhand een budget:
Haal op voorhand een vooropgesteld bedrag cash geld af en je laat je
bankkaarten thuis. Zo kun je niet meer uitgeven dan gepland en ga je ook
meer over je aankopen nadenken.
- Maak een planning:
Voor je gaat shoppen, bestudeer je eerst je kleerkast en bedenk wat je
nodig hebt. Maak een lijstje van essentiële zaken die je nodig hebt en
binnen je budget passen.
- Dit maakt het mogelijk om gerichter te
shoppen. Als je enkel op zoek bent naar een klassieke broek, dan heb je
niets te zoeken bij de rokken. Dit bespaart je niet alleen tijd, het
maakt je shoptrip ook minder vermoeiend.
- Denk in outfits:
Het grootste probleem bij een impulsieve aankoop is dat je iets mee
naar huis neemt dat niet bij de rest van je kleerkast past. Dus voor je
naar de kassa stapt, vraag je je beter af of je schoenen, een broek of
rok hebt die bij die opvallende blouse met drukke print past.
- Pas alles: Kledij kan er op de kapstok mooi uitzien, maar verschrikkelijk zijn wanneer je het aanhebt.
- Kijk naar de wasvoorschriften:
Als iets enkel in de droogkuis gereinigd mag worden, moet je overwegen
of het de moeite wel waard is om te kopen, dat geldt ook voor spullen
die enkel in de handwas mogen. Als dat in jouw geval betekent dat dit
maanden onderaan de wasmand blijft liggen, kun je het beter niet kopen. (br.hln)
Moschino bracht ze in 2009 op de catwalk, Jude Law
vertaalde ze naar het straatbeeld in 2010 en mode-ontwerper Thom Browne
doet in 2011 een nieuwe poging om van 'ontblote enkels' een mannentrend
te maken.
Met weinig succes, aan deze kant van het Kanaal dan toch. In
Groot-Brittannië worden de zogenaamde 'mankles' dan weer aanzien als
'tout le rage'. Het tijdschrift Esquire besteedde er een hele reportage
aan, catwalks lopen er vol mee en in Notting Hill worden ze opvallend
vaak gespot.
Hoe draag je die nieuwe trend? Simpel: vergeet de
sokken, rol je broekspijpen op (maximaal twee keer!) en combineer met
zomers schoeisel als zeilschoenen of loafers. Hippe mannen doen het ook
wel eens met skinny jeans die net tien centimeter te kort is (al dan
niet door de broek zelf af te knippen).
Shorts, sandalen en slippers zijn in principe uitgesloten van 'de look', ook al worden hier onvermijdelijk ook enkels ontbloot.
Nonchalant, bevrijdend Fashion
watchers verdedigen de 'mankles'. "Het is een toffe, nonchalante,
zorgeloze look. Je ziet het overal, het is wat mannen op de catwalk
showen", aldus Jeremy Langmead in The Times. Ontwerper Thom Browne vult
aan: "Blote enkels, dat voelt bevrijdend".
Collega-ontwerper
Stephen Bayley valt hem bij: "'Mankles' geven mannen de gelegenheid om
te worden aanzien voor een Italiaans architect."
"Geen Britse enkels, aub!" Tegenstanders
zijn er ook: "Ik heb niets tegen de mannelijke enkel op zichzelf. Alles
heeft zijn tijd en plaats. Bijvoorbeeld, de Montenegrijnse kust op een
hete zomerdag. Maar niet in Mayfair, tussen 9 uur 's ochtends en vijf
uur 's avonds", klaagt journalist Quentin Letts in de Daily Mail.
"Wat
werkt in Italië, werkt niet noodzakelijk in Engeland. Wij zijn Britten,
onze enkels zijn het niet waard om getoond te worden. Ze zijn bleek,
met vieze, blauwe spataderen en behoren aan mannen genaamd Bob en
Trevor. En nu wordt ons verteld dat dit dé zomertrend is. Ik pas, aldus de Britten !." (br.hln)
Wil je als man uitpakken met een trendy jasje? Dan ga je niet meer voor het stijlvolle detailjasje. Dolce&Gabbana toonde tijdens zijn modeshow namelijk dat de mannenjasjes een pak nonchalanter mogen worden.
Herinnert u zich nog die knappe mannen in maatpak? Die ieder jaar opnieuw de catwalk afstruinen tijdens de modeshows voor de mannencollecties. Wel, dit jaar ging het er iets anders aan toe tijdens de show van Dolce&Gabbana. De twee Italianen zeggen namelijk genoeg te hebben van al dat detailwerk.
"Het gaat allemaal om herontdekken van stukken. Het potentieel van 'maat'pakken herontdekken", vertelde Gabbana na de show aan WWD. "Ik gebruik geen computer om mijn ontwerpen op te tekenen, en ik maak niet gebruik van het internet. Ik wil onbevooroordeeld aan mijn werk beginnen." Het resultaat van die nieuwe visie bij D&G is een maatpak, dat de voeten veegt aan afwerking. Zo zijn de nieuwe mannenjasjes langer dan normaal, hebben ze slechts 1, vaak weggewerkte, knoop om het jasje dicht te houden en is er geen opvallende halskraag meer. (br.she)
Mini fashionista's hebben er eventjes op moeten wachten, maar nu is
hij er eindelijk: de kindercollectie van Lanvin is een feit.
Het is de eerste keer in meer dan 75 jaar dat het modehuis zich aan een
kledinglijn voor de allerkleinsten waagt, maar nu ligt er sinds kort dus
een splinternieuwe collectie in de winkelrekken. De collectie werd
eerder deze maand in New York gelanceerd.
Ontwerper
Alber Elbaz liet zich inspireren door de hechte band die oprichtster
Jeanne Lanvin had met haar dochter Marguerite. 65 jaar na het overlijden
van Jeanne is Lanvin nog bijzonder populair. Vorig jaar ontwierp het
modemerk nog een kledinglijn voor H&M, die in heel Europa een heuse
stormloop teweegbracht.
Lanvin.
De Petite Lanvin wintercollectie van 2011
is voor meisjes tussen de 4 en 10 jaar. Het modehuis lanceert 25
stukken, waaronder schattige ballerina's, t-shirts met zijden strikjes
en opgeleukte jurkjes, jassen en truien.
Naast de kledingstukken,
bracht Lanvin voor het goede doel ook vier exclusieve poppen met
Lanvinjurkjes op de markt. De opbrengst gaat integraal naar Designing
Hope. (br.hln)
Karl Lagerfeld onthult Lily Allens (tweede!) bruidsjurk
Karl Lagerfeld onthult Lily Allens (tweede!) bruidsjurk
Toegegeven: we stonden er eventjes van te kijken toen Lily Allen,
geheel tegen alle verwachtingen, haar ja-woord gaf in een jurk van de
Franse modeontwerpster Delphine Manivet. De Britse zangeres nam een paar
maanden geleden nochtans Karl Lagerfeld onder de arm om haar
bruidsjapon te ontwerpen. Maar nu wordt alles opeens duidelijk: Lily had
namelijk twee trouwjurken...
Het mysterie werd ontrafeld toen Karl Lagerfeld het ontwerp van Lily's tweede bruidsjurk op de website
van Chanel plaatste. Dat tweede exemplaar werd voor het huwelijk
maandenlang angstvallig geheim gehouden, het design werd daarom pas na
de grote dag wereldkundig gemaakt.
Op
de website zien we een foto van de 'Smile'-zangeres in een prachtige
Chaneljurk. Bij het onderschrift staat te lezen dat het ontwerp van
Lagerfelds hand komt. De foto werd in de Parijse Chanelstudio gemaakt
toen Lily haar japon voor de eerste keer ging passen.
Vraag
blijft echter: waarom liet Allen in hemelsnaam een dure creatie van een
topdesigner ontwerpen om ze vervolgens niet eens te dragen? Daar had
Lily (gelukkig!) een eenvoudige verklaring voor. De popster deelde via
Twitter mee dat ze de Chaneljurk tijdens de huwelijksreceptie droeg. (br.hln)
Perfecte badkledij vinden blijkt waar huzarenstukje
Perfecte badkledij vinden blijkt waar huzarenstukje
Vrouwen die op zoek gaan naar de perfecte bikini kunnen zich maar best voorbereiden op een mislukking. Uit een rondvraag bij 1.000 vrouwen vanaf 18 jaar blijkt namelijk dat de helft van de dames bijna nooit de juiste badkledij vindt.
Bijna de helft van de vrouwen vindt nooit tot bijna nooit die perfecte bikini of dat badpak. 18% van de dames vindt zichzelf bovendien niet leuk staan in badkledij. Toch gelooft de helft van de ondervraagde vrouwen dat je op alle leeftijden nog een bikini kan dragen. De andere helft denkt dat 48 jaar het ideale tijdstip is om het tweedelige zwemstuk op te bergen. (br.she)
De Britse winkelketen Topshop heeft een nieuwe hoofdontwerper. Niemand minder dan de Britse modejournaliste Kate Phelan neemt het creatieve roer in handen.
Phelan is niet aan haar beginstuk toe bij Topshop. Eerder ontwierp ze al een campagne en werkte ze als styliste voor het merk. Phelan was ten tijde van die samenwerkingen nog actief als modejournaliste bij het tijdschrift Vogue. Dat werk laat de Britse nu voorgoed achter zich. "Ik ben erg enthousiast om definitief lid te worden van het Topshop-team. Het is een dynamisch merk dat veel samenwerkingen aangaat met ontwerpers", aldus Phelan. (br.she)
Een gebroken nagel, maar geen tijd voor een manicure? Je wil krullen
in je haar om naar dat leuke feestje te gaan, maar je krultang is kapot?
Geen probleem, want deze tips van oma helpen je uit de nood!
1. Je hebt zwakke of gevoelige nagels? Voeg een
theelepel fijngehakte knoflook toe aan je nagellak. Het zal je nagels
versterken (en volgens sommige mensen ook sneller doen groeien). Plus:
het is veel goedkoper dan een versterkende nagellak.
2. Je wil krullen, maar vergat je krultang of krulspelden? Gebruik
een papieren zak! Dat werkt net zo goed als echte krulspelden. Scheur
de zak in repen en rol die in je licht vochtige haar. Je kan zo gaan
slapen of, voor een sneller resultaat, de haardroger en wat haarlak
gebruiken.
3. Je nagellak moet sneller drogen? Breng
olijfolie aan op je nagels! Vroeger werd deze techniek ook in de
nagelsalons gebruikt. Nu hebben ze natuurlijk handdrogers, maar olie is
nog steeds een goede manier om vlekken te vermijden.
4. Je hebt vettig haar, maar geen tijd om je haar te wassen? Giet
een pakje droge havermout op je haar. Havermout absorbeert de vettige
olie in je haar net zo goed als een 'droge' shampoo. Bovendien is het
erg eenvoudig om de havermout terug uit je haar te borstelen.
5. Je hebt droog en broos haar? Volg
oma's raad op en gebruik mayonaise als haarmasker. De eieren en olie in
mayonaise zorgen ervoor dat je haar sterker wordt en goed kan
hydrateren.
6. Je hebt een gescheurde nagel, maar geen tijd voor een manicure? Trek
de nagel zeker niet af, maar lijm hem zelf terug vast. Breng met een
tandenstoker een klein beetje lijm aan op het scheurtje, laat even
drogen en ga erover met wat nagellak.
7. Je haar moet glanzen, maar je spray is op? Spoel je haar onder de douche met wat azijn. Laat het drie tot vijf minuutjes inwerken en spoel het daarna uit met koud water.
8. Je wil graag glanzend haar, maar ook de azijn is op? Sop je haar in ijskoud water. Zorg er wel voor dat je hoofdhuid niet in aanraking komt met de koude, want dat is niet gezond.
9. Er is statische elektriciteit in de lucht? En
je ziet eruit alsof je net je vingers in het stopcontact gestoken hebt?
Ga met een droogtrommeldoekje (dat je normaal gezien bij je handdoeken
in de droogkast steekt) over de haren die rechtstaan. Het doekje zal
hetzelfde effect hebben op je haar als het heeft op de handddoeken.
10. Je hebt beschimmelde nagels? Smeer
wat Vicks VapoRub op je handen en voeten voor je gaat slapen en dek ze
af met handschoenen en kousen. Binnen zes tot acht weken zou je al
resultaat moeten zien, maar het is mogelijk dat de schimmel niet
volledig weg zal verdwijnen. (br.hln)
Een rok met split is trendy deze zomer. Om modeblunders te voorkomen hier enkele tips hoe men dit kledingstuk kan dragen.
Met deze sexy rok kun je je een stukje gebruind been tonen, maar op een
subtiele manier. Daarom dat heel wat celebs hiervoor kozen op de rode
loper, bijvoorbeeld bij Angelina Jolie en Uma Thurman in Cannes. Maar
ook Rosie Huntington-Whiteley en Miranda Kerr herontdekten de sexappeal
van een split. Natuurlijk is deze trend makkelijk te dragen wanneer je
gezegend bent met ontzettend lange benen als deze modellen, ze hebben
een heel korps van personal trainers en make-up specialisten die je
kunnen helpen de blubber te bestrijden. Maar door de juiste keuzes te
maken, kun je wel deze look dragen, zelfs op kantoor.
De
split werkt goed bij maxi jurken, maar zelfs A-lijn en knielange rokken
ontsnappen er dit seizoen niet aan. Deze laatste zijn geschikt voor op
kantoor, met een subtiele split natuurlijk. Bij de aankoop is het
belangrijk te letten op waar de split valt. Enkel de zelfzekere dames
kunnen een lange centrale split in een strakke jurk aan en het past al
helemaal niet op kantoor. Door een losse lange rok te dragen, kun je je
benen steeds verbergen wanneer dat nodig moest zijn, maar deze valt wel
voorzichtig open wanneer je beweegt. Het is een goede manier om de
aandacht te trekken indien nodig. Ook eentje aan de zijkant garandeert
een meer subtiele look.
Een andere belangrijke keuze is het
schoeisel. Bij een maxi jurk past een platte schoen, maar bij een split
combineren killerheels beter, deze doen je benen beter uitkomen.
Het schoenenlabel Jimmy Choo viert zijn 15de verjaardag met een heruitgave van zijn meest iconische schoenen.
De vederschoenen van Carrie Bradshaw in Sex and The City, Macy, de favoriet van Natalie Portman en Fleur, de favoriete stiletto van Tamara Mellon, creatief brein achter Jimmy Choo. Het zijn maar enkele van de 15 legendarische schoenen die voor de icooncollectie van Jimmy Choo in een nieuw jasje werden gestoken.
Voor de fans: wil je zo'n 'nieuw' oud exemplaar aan de haak slaan, dan moet je diep in je geldbeugel gaan. De schoenen gaan pas vanaf 850 dollar over de toonbank en kunnen recordbedragen tot 3.785 dollar halen. Een deel van die immense opbrengst wordt door Jimmy Choo naar goede doelen doorgestort. (br.she)
Een soort van robotpaspop moet voorkomen dat je miskopen via het
internet begaat. Deze bootst namelijk je afmetingen exact na, waardoor
je de kledingstukken virtueel kunt passen voor je ze koopt.
Een Ests bedrijf, Fits.me Virtual Fitting Room, ontwikkelde deze
technologie. "Onze vrouwelijke robot kan zich aanpassen aan elk
vrouwelijk lichaamstype dat er bestaat. Zo willen we voorkomen dat je
een kledingstuk in de foute maat koopt op een webshop en dus
kledingstukken niet langer moet terugsturen." De Fitbots bestaan uit
beweegbare panelen die je kunt verschuiven zodat je hiermee duizenden
verschillende maten en lichaamsvormen kunt nabootsen. De maten gaan van
small tot extra large.
Klanten
moeten op een webshop, op voorwaarde dat die gebruikt maakt van de pop,
een formulier invullen. Dan zien ze de robot die dezelfde maten heeft en
hun geselecteerde stukken past. Het concept bestaat al langer voor
mannen, maar de ontwikkeling van de vrouwelijke pop duurde langer, door
de velen rondingen van het vrouwenlichaam. De pop zou 85 procent van de
vrouwen kunnen evenaren.
"Fits.me
verzamelde al informatie van meer dan 100.000 mannelijke gebruikers.
Meer dan de helft koos voor een maat die anders is dan de traditionele
maatwijzer zou aanraden" aldus de makers. Eén van de oprichters Antony
Comyns van de webshop Hawes & Curtis zegt dat het bedrijf
enthousiast is over de lancering van de dienst voor hun vrouwelijke
klanten. "Sinds we de paspop voor mannen gebruiken, steeg de verkoop bij
nieuwe klanten met 57 procent, het aantal internationale klanten
verdubbelde."
De ontdekking van een hunk: Tobey Maguire voor Prada
De ontdekking van een hunk: Tobey Maguire voor Prada
Acteur Tobey Maguire wordt het gezicht van de mannencollectie van Prada komende herfst.
Tobey is de laatste Hollywoodster die een lucratieve deal voor een
reclamecampagne sloot met een chique modehuis. Actrices Angelina Jolie,
Kate Winslet en Helena Bonham Carter deden het hem al voor voor andere
bekende merken.
Voor de shoot droeg Maguire een jasje met drie
knopen en een coltrui. In een ander beeld is hij te zien met een
zonnebril en hemd. "De collectie doet een knipoog naar de discrete stijl
van mode-iconen in Hollywood uit het verleden", aldus een woordvoerder
van het merk. "Maguire heeft een mysterieuze look, hij straalt
intensiteit uit."
Maguire zegt een
fan van het merk te zijn: "Ontwerpster Miucca Prada stimuleert de
creativiteit. Ik bewonder haar zin voor kunst." De acteur werd bekend
dankzij zijn rol als Spiderman en zijn vriendschap met Leonardo
Dicaprio. De twee spelen volgend jaar samen in de film 'The Great
Gatsby'. (br.hln)
Hoe vogels op een bizarre manier toch fashionable kunnen zijn: de
designer Kobi Levi liet zich door eenden, zwanen en toekans inspireren
voor zijn schoencollectie.
En toch slaagt de ontwerper erin hip schoeisel te creëren, hij staat
bekend om zijn ludieke ontwerpen. Eerder experimenteerde hij al met
katapulten en naakte vrouwenlichamen.
Prinses Catherine rijdt voorlopig een feilloos discours als het op
mode en stijl aankomt. Geheel in de lijn van koninklijke verwachtingen
is het altijd deftig en misschien wat veilig, maar wat ze ook kiest: het
zit haar als gegoten.
Op het Ark Gala droeg Lady Kate een hooggesloten roze avondjurk, met
kleine mouwtjes en afgewerkt met glitters op het bovenstuk die
uitwaaierden naar de rok. De onberispelijke taille van de Duchess of
Cambridge wordt erdoor benadrukt en toont haar benijdenswaardige lijn.
Haar haar was stijlvol in al zijn eenvoud.
Kwart loopt risico op artritis door hoge hakken te dragen
Kwart loopt risico op artritis door hoge hakken te dragen
Dagelijks torenhoge hakken dragen verhoogt het risico op artritis waarschuwen experts.
Vandaag blijkt uit een enquête bij 2000 mensen dat een kwart van de
vrouwen elke dag of frequent hoge hakken dragen. Deze kunnen echter je
houding veranderen en de druk op de voet-, enkel- en kniegewrichten
verhogen, waardoor het risico op artritis stijgt. Deze ziekte
veroorzaakt pijn en stijfheid in de gewrichten. Het probleem komt vaker
en in ernstigere vorm voor bij vrouwen.
Professor
Anthony Redmond raadt daarom vrouwen aan te kiezen voor schoenen met
een ronde tip, een hiel van maximum drie centimeter en een zool die de
schokken absorbeert. Britse experts waarschuwen dat Groot-Brittannië met
een 'artrisis crisis' zou te maken kunnen krijgen door hoge hakken en
slecht zittend schoeisel, in het bijzonder sportschoenen. Het aantal
patiënten stijgt namelijk en zes op de tien van hen merkt deze
aandoening in de voeten op. Dit komt ook door de obesitasepidemie en het
feit dat mensen steeds langer leven.
Driekwart
van de mannen en vrouwen draagt geen sportschoenen specifiek ontworpen
voor de sport die ze beoefenen. "Het gepaste schoeisel dragen zal de
gewrichten helpen beschermen tijdens het sporten, de kracht op de
gewrichten is namelijk acht keer zoveel als het lichaamsgewicht tijdens
het bewegen. Zoek meteen hulp als je pijn in de voeten of enkels voelt,
een vroege behandeling is namelijk vitaal", aldus Redmond. (br.hln)
De Belgische modeacademies bereiden zich weer volop voor op een nieuwe lading afstudeerders. En daar horen traditioneel de nodige shows bij.
Vanavond bijt de studenten van de Hogeschool Gent de spits af. Zij stellen in de nieuwe gebouwen van het KASK (Koninklijke Academie voor Schone Kunsten) hun nieuwe creaties voor. Voor de modeshow op vrijdag 10 en zaterdag 11 juni betaal je 15 euro inkom (10 euro voor de studenten).
Ook in Antwerpen maken ze zich klaar voor een wervelende show. Daar zal op 16, 17 en 18 juni de show van het modedepartement Antwerpen plaatsvinden. Wil je wel eens zien wat voor prachtigs de modestudenten van Antwerpen voor je in petto hebben? Dan kan je op 16, 17 of 18 juni naar de Hngar 29 op de Rijnkaai 150 in Antwerpen afzakken. Voor een ticket betaal je 35 euro (voor zitplaatsen) of 12 euro (voor staanplaatsen). (br.she)
Met het warme weer van de afgelopen dagen is het verleidelijk om je
skinny jeans te ruilen voor een losse broek. Laat je inspireren door de
exemplaren die veel van een pyjama weg hebben zoals op de catwalk bij
Tommy Hilfiger, Michael Kors en Céline.
Deze trend van de losse, vloeiende broek in luxueuze stof als zijde met
bijpassende casual vest zal niet snel verdwijnen, dit zat namelijk ook
in de herfstcollecties. Als je niet zelfzeker genoeg bent om aangestaard
te worden door collega's of voorbijgangers die twijfelen of je je bent
vergeten aan te kleden, kun je enkel voor een losse broek gaan, zonder
de bijpassende blazer. Combineer
met een enkellaarsje, een losse t-shirt of een luipaardenprint werkt
ook goed. Als je toch niet gewonnen bent voor deze trend, kruip je vanaf
alvast toch trendy in je bed. (br.hln)
Het is nog geen week geleden dat de eerste Belgische Jimmy
Choo-winkel geopend werd in Antwerpen, of er is al een tweede filiaal in
aantocht. Trendy inwoners van onze hoofdstad kunnen alvast juichen,
want in november opent het Britse schoenenmerk een Brusselse shop!
Vorige vrijdag konden fashionista's hun hartje al ophalen in de
Schuttershofstraat in Antwerpen, maar vanaf november kunnen er ook in de
Brusselse Waterloolaan Jimmy Choo's gekocht worden. Dat staat te lezen
op de facebookpagina van het schoenenmerk.
Net
zoals het Antwerpse filiaal, zal er in Brussel een volledig assortiment
vrouwenschoenen, handtassen, kleine lederwaren, zachte accessoires en
zonnebrillen verkocht worden. Bovendien wordt er ook een speciale
afdeling voorzien voor de Choo 24:7 collectie, die de 'Perfect Shoe and
Bag Wardrobe'-lijn promoot.
Door de
opening van dit nieuwe filiaal, zullen er in Europa 29 Jimmy Choo-shops
te vinden zijn. "We zijn erg verheugd dat we in België twee
uitzonderlijke winkels kunnen openen", zei CEO Joshua Schulman. "We
weten dat er in België belangrijke klanten zijn en we kijken ernaar uit
om hen de volledige Jimmy Choo ervaring te laten beleven."
Het
Britse schoenenmerk werd onlangs overgenomen door de
investeringsmaatschappij Labelux. Voor Jimmy Choo was dat al de vierde
overname in vijftien jaar. (br.hln)