Karl Lagerfeld onthult Lily Allens (tweede!) bruidsjurk
Karl Lagerfeld onthult Lily Allens (tweede!) bruidsjurk
Toegegeven: we stonden er eventjes van te kijken toen Lily Allen,
geheel tegen alle verwachtingen, haar ja-woord gaf in een jurk van de
Franse modeontwerpster Delphine Manivet. De Britse zangeres nam een paar
maanden geleden nochtans Karl Lagerfeld onder de arm om haar
bruidsjapon te ontwerpen. Maar nu wordt alles opeens duidelijk: Lily had
namelijk twee trouwjurken...
Het mysterie werd ontrafeld toen Karl Lagerfeld het ontwerp van Lily's tweede bruidsjurk op de website
van Chanel plaatste. Dat tweede exemplaar werd voor het huwelijk
maandenlang angstvallig geheim gehouden, het design werd daarom pas na
de grote dag wereldkundig gemaakt.
Op
de website zien we een foto van de 'Smile'-zangeres in een prachtige
Chaneljurk. Bij het onderschrift staat te lezen dat het ontwerp van
Lagerfelds hand komt. De foto werd in de Parijse Chanelstudio gemaakt
toen Lily haar japon voor de eerste keer ging passen.
Vraag
blijft echter: waarom liet Allen in hemelsnaam een dure creatie van een
topdesigner ontwerpen om ze vervolgens niet eens te dragen? Daar had
Lily (gelukkig!) een eenvoudige verklaring voor. De popster deelde via
Twitter mee dat ze de Chaneljurk tijdens de huwelijksreceptie droeg. (br.hln)
Perfecte badkledij vinden blijkt waar huzarenstukje
Perfecte badkledij vinden blijkt waar huzarenstukje
Vrouwen die op zoek gaan naar de perfecte bikini kunnen zich maar best voorbereiden op een mislukking. Uit een rondvraag bij 1.000 vrouwen vanaf 18 jaar blijkt namelijk dat de helft van de dames bijna nooit de juiste badkledij vindt.
Bijna de helft van de vrouwen vindt nooit tot bijna nooit die perfecte bikini of dat badpak. 18% van de dames vindt zichzelf bovendien niet leuk staan in badkledij. Toch gelooft de helft van de ondervraagde vrouwen dat je op alle leeftijden nog een bikini kan dragen. De andere helft denkt dat 48 jaar het ideale tijdstip is om het tweedelige zwemstuk op te bergen. (br.she)
De Britse winkelketen Topshop heeft een nieuwe hoofdontwerper. Niemand minder dan de Britse modejournaliste Kate Phelan neemt het creatieve roer in handen.
Phelan is niet aan haar beginstuk toe bij Topshop. Eerder ontwierp ze al een campagne en werkte ze als styliste voor het merk. Phelan was ten tijde van die samenwerkingen nog actief als modejournaliste bij het tijdschrift Vogue. Dat werk laat de Britse nu voorgoed achter zich. "Ik ben erg enthousiast om definitief lid te worden van het Topshop-team. Het is een dynamisch merk dat veel samenwerkingen aangaat met ontwerpers", aldus Phelan. (br.she)
Een gebroken nagel, maar geen tijd voor een manicure? Je wil krullen
in je haar om naar dat leuke feestje te gaan, maar je krultang is kapot?
Geen probleem, want deze tips van oma helpen je uit de nood!
1. Je hebt zwakke of gevoelige nagels? Voeg een
theelepel fijngehakte knoflook toe aan je nagellak. Het zal je nagels
versterken (en volgens sommige mensen ook sneller doen groeien). Plus:
het is veel goedkoper dan een versterkende nagellak.
2. Je wil krullen, maar vergat je krultang of krulspelden? Gebruik
een papieren zak! Dat werkt net zo goed als echte krulspelden. Scheur
de zak in repen en rol die in je licht vochtige haar. Je kan zo gaan
slapen of, voor een sneller resultaat, de haardroger en wat haarlak
gebruiken.
3. Je nagellak moet sneller drogen? Breng
olijfolie aan op je nagels! Vroeger werd deze techniek ook in de
nagelsalons gebruikt. Nu hebben ze natuurlijk handdrogers, maar olie is
nog steeds een goede manier om vlekken te vermijden.
4. Je hebt vettig haar, maar geen tijd om je haar te wassen? Giet
een pakje droge havermout op je haar. Havermout absorbeert de vettige
olie in je haar net zo goed als een 'droge' shampoo. Bovendien is het
erg eenvoudig om de havermout terug uit je haar te borstelen.
5. Je hebt droog en broos haar? Volg
oma's raad op en gebruik mayonaise als haarmasker. De eieren en olie in
mayonaise zorgen ervoor dat je haar sterker wordt en goed kan
hydrateren.
6. Je hebt een gescheurde nagel, maar geen tijd voor een manicure? Trek
de nagel zeker niet af, maar lijm hem zelf terug vast. Breng met een
tandenstoker een klein beetje lijm aan op het scheurtje, laat even
drogen en ga erover met wat nagellak.
7. Je haar moet glanzen, maar je spray is op? Spoel je haar onder de douche met wat azijn. Laat het drie tot vijf minuutjes inwerken en spoel het daarna uit met koud water.
8. Je wil graag glanzend haar, maar ook de azijn is op? Sop je haar in ijskoud water. Zorg er wel voor dat je hoofdhuid niet in aanraking komt met de koude, want dat is niet gezond.
9. Er is statische elektriciteit in de lucht? En
je ziet eruit alsof je net je vingers in het stopcontact gestoken hebt?
Ga met een droogtrommeldoekje (dat je normaal gezien bij je handdoeken
in de droogkast steekt) over de haren die rechtstaan. Het doekje zal
hetzelfde effect hebben op je haar als het heeft op de handddoeken.
10. Je hebt beschimmelde nagels? Smeer
wat Vicks VapoRub op je handen en voeten voor je gaat slapen en dek ze
af met handschoenen en kousen. Binnen zes tot acht weken zou je al
resultaat moeten zien, maar het is mogelijk dat de schimmel niet
volledig weg zal verdwijnen. (br.hln)
Een rok met split is trendy deze zomer. Om modeblunders te voorkomen hier enkele tips hoe men dit kledingstuk kan dragen.
Met deze sexy rok kun je je een stukje gebruind been tonen, maar op een
subtiele manier. Daarom dat heel wat celebs hiervoor kozen op de rode
loper, bijvoorbeeld bij Angelina Jolie en Uma Thurman in Cannes. Maar
ook Rosie Huntington-Whiteley en Miranda Kerr herontdekten de sexappeal
van een split. Natuurlijk is deze trend makkelijk te dragen wanneer je
gezegend bent met ontzettend lange benen als deze modellen, ze hebben
een heel korps van personal trainers en make-up specialisten die je
kunnen helpen de blubber te bestrijden. Maar door de juiste keuzes te
maken, kun je wel deze look dragen, zelfs op kantoor.
De
split werkt goed bij maxi jurken, maar zelfs A-lijn en knielange rokken
ontsnappen er dit seizoen niet aan. Deze laatste zijn geschikt voor op
kantoor, met een subtiele split natuurlijk. Bij de aankoop is het
belangrijk te letten op waar de split valt. Enkel de zelfzekere dames
kunnen een lange centrale split in een strakke jurk aan en het past al
helemaal niet op kantoor. Door een losse lange rok te dragen, kun je je
benen steeds verbergen wanneer dat nodig moest zijn, maar deze valt wel
voorzichtig open wanneer je beweegt. Het is een goede manier om de
aandacht te trekken indien nodig. Ook eentje aan de zijkant garandeert
een meer subtiele look.
Een andere belangrijke keuze is het
schoeisel. Bij een maxi jurk past een platte schoen, maar bij een split
combineren killerheels beter, deze doen je benen beter uitkomen.
Het schoenenlabel Jimmy Choo viert zijn 15de verjaardag met een heruitgave van zijn meest iconische schoenen.
De vederschoenen van Carrie Bradshaw in Sex and The City, Macy, de favoriet van Natalie Portman en Fleur, de favoriete stiletto van Tamara Mellon, creatief brein achter Jimmy Choo. Het zijn maar enkele van de 15 legendarische schoenen die voor de icooncollectie van Jimmy Choo in een nieuw jasje werden gestoken.
Voor de fans: wil je zo'n 'nieuw' oud exemplaar aan de haak slaan, dan moet je diep in je geldbeugel gaan. De schoenen gaan pas vanaf 850 dollar over de toonbank en kunnen recordbedragen tot 3.785 dollar halen. Een deel van die immense opbrengst wordt door Jimmy Choo naar goede doelen doorgestort. (br.she)
Een soort van robotpaspop moet voorkomen dat je miskopen via het
internet begaat. Deze bootst namelijk je afmetingen exact na, waardoor
je de kledingstukken virtueel kunt passen voor je ze koopt.
Een Ests bedrijf, Fits.me Virtual Fitting Room, ontwikkelde deze
technologie. "Onze vrouwelijke robot kan zich aanpassen aan elk
vrouwelijk lichaamstype dat er bestaat. Zo willen we voorkomen dat je
een kledingstuk in de foute maat koopt op een webshop en dus
kledingstukken niet langer moet terugsturen." De Fitbots bestaan uit
beweegbare panelen die je kunt verschuiven zodat je hiermee duizenden
verschillende maten en lichaamsvormen kunt nabootsen. De maten gaan van
small tot extra large.
Klanten
moeten op een webshop, op voorwaarde dat die gebruikt maakt van de pop,
een formulier invullen. Dan zien ze de robot die dezelfde maten heeft en
hun geselecteerde stukken past. Het concept bestaat al langer voor
mannen, maar de ontwikkeling van de vrouwelijke pop duurde langer, door
de velen rondingen van het vrouwenlichaam. De pop zou 85 procent van de
vrouwen kunnen evenaren.
"Fits.me
verzamelde al informatie van meer dan 100.000 mannelijke gebruikers.
Meer dan de helft koos voor een maat die anders is dan de traditionele
maatwijzer zou aanraden" aldus de makers. Eén van de oprichters Antony
Comyns van de webshop Hawes & Curtis zegt dat het bedrijf
enthousiast is over de lancering van de dienst voor hun vrouwelijke
klanten. "Sinds we de paspop voor mannen gebruiken, steeg de verkoop bij
nieuwe klanten met 57 procent, het aantal internationale klanten
verdubbelde."
De ontdekking van een hunk: Tobey Maguire voor Prada
De ontdekking van een hunk: Tobey Maguire voor Prada
Acteur Tobey Maguire wordt het gezicht van de mannencollectie van Prada komende herfst.
Tobey is de laatste Hollywoodster die een lucratieve deal voor een
reclamecampagne sloot met een chique modehuis. Actrices Angelina Jolie,
Kate Winslet en Helena Bonham Carter deden het hem al voor voor andere
bekende merken.
Voor de shoot droeg Maguire een jasje met drie
knopen en een coltrui. In een ander beeld is hij te zien met een
zonnebril en hemd. "De collectie doet een knipoog naar de discrete stijl
van mode-iconen in Hollywood uit het verleden", aldus een woordvoerder
van het merk. "Maguire heeft een mysterieuze look, hij straalt
intensiteit uit."
Maguire zegt een
fan van het merk te zijn: "Ontwerpster Miucca Prada stimuleert de
creativiteit. Ik bewonder haar zin voor kunst." De acteur werd bekend
dankzij zijn rol als Spiderman en zijn vriendschap met Leonardo
Dicaprio. De twee spelen volgend jaar samen in de film 'The Great
Gatsby'. (br.hln)
Hoe vogels op een bizarre manier toch fashionable kunnen zijn: de
designer Kobi Levi liet zich door eenden, zwanen en toekans inspireren
voor zijn schoencollectie.
En toch slaagt de ontwerper erin hip schoeisel te creëren, hij staat
bekend om zijn ludieke ontwerpen. Eerder experimenteerde hij al met
katapulten en naakte vrouwenlichamen.
Prinses Catherine rijdt voorlopig een feilloos discours als het op
mode en stijl aankomt. Geheel in de lijn van koninklijke verwachtingen
is het altijd deftig en misschien wat veilig, maar wat ze ook kiest: het
zit haar als gegoten.
Op het Ark Gala droeg Lady Kate een hooggesloten roze avondjurk, met
kleine mouwtjes en afgewerkt met glitters op het bovenstuk die
uitwaaierden naar de rok. De onberispelijke taille van de Duchess of
Cambridge wordt erdoor benadrukt en toont haar benijdenswaardige lijn.
Haar haar was stijlvol in al zijn eenvoud.
Kwart loopt risico op artritis door hoge hakken te dragen
Kwart loopt risico op artritis door hoge hakken te dragen
Dagelijks torenhoge hakken dragen verhoogt het risico op artritis waarschuwen experts.
Vandaag blijkt uit een enquête bij 2000 mensen dat een kwart van de
vrouwen elke dag of frequent hoge hakken dragen. Deze kunnen echter je
houding veranderen en de druk op de voet-, enkel- en kniegewrichten
verhogen, waardoor het risico op artritis stijgt. Deze ziekte
veroorzaakt pijn en stijfheid in de gewrichten. Het probleem komt vaker
en in ernstigere vorm voor bij vrouwen.
Professor
Anthony Redmond raadt daarom vrouwen aan te kiezen voor schoenen met
een ronde tip, een hiel van maximum drie centimeter en een zool die de
schokken absorbeert. Britse experts waarschuwen dat Groot-Brittannië met
een 'artrisis crisis' zou te maken kunnen krijgen door hoge hakken en
slecht zittend schoeisel, in het bijzonder sportschoenen. Het aantal
patiënten stijgt namelijk en zes op de tien van hen merkt deze
aandoening in de voeten op. Dit komt ook door de obesitasepidemie en het
feit dat mensen steeds langer leven.
Driekwart
van de mannen en vrouwen draagt geen sportschoenen specifiek ontworpen
voor de sport die ze beoefenen. "Het gepaste schoeisel dragen zal de
gewrichten helpen beschermen tijdens het sporten, de kracht op de
gewrichten is namelijk acht keer zoveel als het lichaamsgewicht tijdens
het bewegen. Zoek meteen hulp als je pijn in de voeten of enkels voelt,
een vroege behandeling is namelijk vitaal", aldus Redmond. (br.hln)
De Belgische modeacademies bereiden zich weer volop voor op een nieuwe lading afstudeerders. En daar horen traditioneel de nodige shows bij.
Vanavond bijt de studenten van de Hogeschool Gent de spits af. Zij stellen in de nieuwe gebouwen van het KASK (Koninklijke Academie voor Schone Kunsten) hun nieuwe creaties voor. Voor de modeshow op vrijdag 10 en zaterdag 11 juni betaal je 15 euro inkom (10 euro voor de studenten).
Ook in Antwerpen maken ze zich klaar voor een wervelende show. Daar zal op 16, 17 en 18 juni de show van het modedepartement Antwerpen plaatsvinden. Wil je wel eens zien wat voor prachtigs de modestudenten van Antwerpen voor je in petto hebben? Dan kan je op 16, 17 of 18 juni naar de Hngar 29 op de Rijnkaai 150 in Antwerpen afzakken. Voor een ticket betaal je 35 euro (voor zitplaatsen) of 12 euro (voor staanplaatsen). (br.she)
Met het warme weer van de afgelopen dagen is het verleidelijk om je
skinny jeans te ruilen voor een losse broek. Laat je inspireren door de
exemplaren die veel van een pyjama weg hebben zoals op de catwalk bij
Tommy Hilfiger, Michael Kors en Céline.
Deze trend van de losse, vloeiende broek in luxueuze stof als zijde met
bijpassende casual vest zal niet snel verdwijnen, dit zat namelijk ook
in de herfstcollecties. Als je niet zelfzeker genoeg bent om aangestaard
te worden door collega's of voorbijgangers die twijfelen of je je bent
vergeten aan te kleden, kun je enkel voor een losse broek gaan, zonder
de bijpassende blazer. Combineer
met een enkellaarsje, een losse t-shirt of een luipaardenprint werkt
ook goed. Als je toch niet gewonnen bent voor deze trend, kruip je vanaf
alvast toch trendy in je bed. (br.hln)
Het is nog geen week geleden dat de eerste Belgische Jimmy
Choo-winkel geopend werd in Antwerpen, of er is al een tweede filiaal in
aantocht. Trendy inwoners van onze hoofdstad kunnen alvast juichen,
want in november opent het Britse schoenenmerk een Brusselse shop!
Vorige vrijdag konden fashionista's hun hartje al ophalen in de
Schuttershofstraat in Antwerpen, maar vanaf november kunnen er ook in de
Brusselse Waterloolaan Jimmy Choo's gekocht worden. Dat staat te lezen
op de facebookpagina van het schoenenmerk.
Net
zoals het Antwerpse filiaal, zal er in Brussel een volledig assortiment
vrouwenschoenen, handtassen, kleine lederwaren, zachte accessoires en
zonnebrillen verkocht worden. Bovendien wordt er ook een speciale
afdeling voorzien voor de Choo 24:7 collectie, die de 'Perfect Shoe and
Bag Wardrobe'-lijn promoot.
Door de
opening van dit nieuwe filiaal, zullen er in Europa 29 Jimmy Choo-shops
te vinden zijn. "We zijn erg verheugd dat we in België twee
uitzonderlijke winkels kunnen openen", zei CEO Joshua Schulman. "We
weten dat er in België belangrijke klanten zijn en we kijken ernaar uit
om hen de volledige Jimmy Choo ervaring te laten beleven."
Het
Britse schoenenmerk werd onlangs overgenomen door de
investeringsmaatschappij Labelux. Voor Jimmy Choo was dat al de vierde
overname in vijftien jaar. (br.hln)
Baseballjasje voor volwassen dames: belachelijk of stijlvol?
Baseballjasje voor volwassen dames: belachelijk of stijlvol?
Jasjes bij Asos.com.
We kennen het allemaal uit de Amerikaanse highschoolfilms: het
baselballjacket, de favoriet van tienerjongens. Verschillende designers
als Isabel Marant probeerden op de Parijse catwalk dit nu als mode-item
te introduceren. Dan rijst de vraag natuurlijk: kun je als volwassen
vrouw dit kledingstuk dragen of is dit toch een brug te ver?
De Britse modejournaliste Jess Cartner-Morley zag het jasje bij tal van
fashionista's op de modeweken, ze vindt het alvast de ideale oplossing
voor frisse zomeravonden: net iets warmer dan een cardigan, maar toch
iets frisser dan een volwaardige jas. "Een jasje met neutrale kleuren
past perfect bij de kleurrijke jeans, een andere populaire trend deze
zomer. Een kort exemplaar is ideaal voor op een broek, een langer model
combineert goed met een kokerrok of fleurig jurkje." Onder het jasje
draag je een vrouwelijke blouse of een eenvoudig t-shirt, zodat je jasje
de aandacht krijgt die het verdient. "Dit item is de ideale manier om
een leuke, ludieke toets aan je outfit te geven."
Toch
niet overtuigd? De topontwerpers, als Isabel Marant, hielden zich
natuurlijk niet aan het basisontwerp, maar speelden met luxe accenten
als zijde en borduursels, zodat je een volwassen, meer chique look
krijgt. Je moet hier wel wat voor overhebben, voor designerjasjes van
bijvoorbeeld Chloé betaal je algauw 330 euro. (br.hln)
Voodoopoppen, schroevendraaiers, seksspeeltjes en een stemvork voor
de piano behoren tot de bizarre dingen die Britse vrouwen in hun handtas
stoppen, ontdekten onderzoekers.
Daarnaast zijn andere bizarre items voor in handtassen tarotkaarten,
babytandjes, hondenkoekjes, pornofilms, medicatie van de partner en een
extra slipje. De meeste vrouwen dragen ook een 'troostvoorwerp' in hun
handtas als de eerste schoen van hun kind, een lok haar van hun
kleinkind of het horloge van hun vader.
Daarnaast
sleuren ze ook romantische herinneringen als champagnekurken of
confetti van hun trouwdag mee. De meest georganiseerden hebben plaats
voor hun identiteitskaart, rijbewijs, geboortecertificaat en
trouwboekje. Een kwart van de vrouwen geeft toe zich achter haar trendy
oversized handtas te verstoppen wanneer ze zich niet zelfzeker of zich
dik voelt. 21 procent vindt een compliment over dit accessoires als de
ultieme vleierij. Een derde geeft toe altijd naar de handtas van een
andere vrouw te kijken, de modeontwerpster Victoria Beckham heeft de
meest benijdenswaardige collectie van de celebs.
Auteur van 'How
To Tell A Woman By Her Handbag' Kathryn Eisman: "Veiligheidsspelden,
pijnstillers, snacks... Een vrouw is op alles voorbereid, zo lang ze
haar handtas bij zich heeft." (br.hln)
Suri Cruise heeft voor meer dan 112.000 euro schoenen
Suri Cruise heeft voor meer dan 112.000 euro schoenen
Het meisje is vijf jaar en draagt al hoge hakken. Haar schoentjes
worden bovendien op maat gemaakt en het kind heeft een dure smaak. Mama
en papa juichen dat allemaal toe.
Met een schoentje van Brantano moet je bij de dochter van Tom Cruise en
Katie Holmes niet aankomen, minder dan designerschoenen trekt ze niet
aan haar ongetwijfeld piekfijn gepedicuurde voetjes. Haar collectie
schoenen is meer dan 112.000 euro waard.
"Ze
is enorme fan van Marc Jacobs en ze laat haar schoenen vaak ombouwen.
Staan er geen hakken aan, dan laat Katie de schoenen aanpassen. Onlangs
heeft ze een paar Louboutins voor Suri besteld", aldus een bron in het
Britse magazine Star.
Suri
wil enkel schoenen met hakken dragen en dat vinden mama en papa oké.
"Hoe ouder Suri wordt, hoe weigerachtiger ze is voor schoenen zonder
hakken. Zelfs als ze met vriendjes gaat spelen of naar het strand gaat,
wil ze enkel hakken dragen. Ze scheeuwt het uit als Katie haar schoenen
zonder hakken wil laten dragen".
"Tom vindt het schattig dat zijn
dochtertje zich zo kleedt, hij moedigt haar ook aan om jurkjes te
dragen en make-up heeft voor Suri ook geen geheimen meer. Tom zegt dat
Suri zo modebewust zal worden als haar mama. Dat meisje weet wat ze
wil".
Het gaat naar verluidt zelfs zo ver dat Suri haar ouders
zegt welke schoenen ze moeten aantrekken. "En Tom en Kate volgen haar
daar doorgaans in". (br.hln)
Als het op kleding kopen aankomt, beroepen mannen nog
altijd op hun wederhelft. De helft van zijn garderobe wordt door haar
aangeschaft, zo toont nieuw onderzoek aan.
Vrouwen spenderen gemiddeld twee uur per maand , 24 uur per jaar of 40
dagen tijdens hun ganse leven aan het shoppen voor man of vriend. Een
studie, opgezet door een Brits modemerk, geeft aan dat vrouwen zijn
kledingkeuze bepalen. Terwijl hij slechts 30 procent van de items zelf
koopt, is maar liefst 51 procent van zijn garderobe haar verdienste. De
resterende kleding zijn geschenken van vrienden en familie, zo toont de
rondvraag onder 2000 volwassenen tussen 18 en 50 jaar aan.
Shoppen
staat niet op het prioriteitenlijstje van de gemiddelde heer. Gemiddeld
spendeert hij maandelijks 50 minuten aan winkelen, een pak minder dan
de doorsnee vrouw. Verrassend genoeg behoeven ze wel meer tijd om hun
musthave kledingstuk te vinden en laten ze het geld graag rollen. 60
procent van de heren zou zelfs meer dan 200 euro aan een perfect paar
jeans kunnen spenderen, bij de vrouwen is dat bij 29 procent het geval.
Woordvoerder
Simon Brown: "Vrouwen vinden niet alleen hun kledingkeuze en stijl zeer
belangrijk, ook voor hun wederhelft lijken ze meer tijd dan ooit te
spenderen. Volgens het onderzoek draagt 68 procent van de mannen sowieso
wat de vrouw ooit kocht, gewoon om hen tevreden te stellen. 71 procent
van de dames kiest daarbij vaker voor de online weg, ze willen kost wat
kost een drukke shoppingtocht op zaterdagnamiddag met de partner
vermijden" (br.hln)
Het modehuis Moncler heeft vestigingen over heel de wereld, en binnenkort komt daar ook een Belgische bij.
Moncler strijkt dit najaar neer in België, meer bepaald de Schuttershofstraat in Antwerpen. Het modehuis, dat sinds 1968 de officiële sponsor van de Olympische winterspelen is, maakte furore dankzij zijn winterjassen. Nu staan ze echter ook in voor op en top hippe kledij voor zowel vrouwen, mannen en kinderen. (br.she)
16-jarig Nyasha Matonhodze is nieuw gezicht van Louis Vuitton
16-jarig Nyasha Matonhodze is nieuw gezicht van Louis Vuitton
De zestienjarige Nyasha Matonhodze is het nieuwe gezicht van modemerk
Louis Vuitton. In 2009 won de Britse de prestigieuze Elite Model Look
wedstrijd, nadat ze door een talentscout gespot was in de straten van
haar thuisstad Northamptonshire.
Het in Zimbabwe geboren schoolmeisje, dat op haar eerste casting
verscheen in schooluniform, was meteen na modellenwedstrijd ongemeen
gewild in de modellenwereld. In haar eerste seizoen als model liep ze op
de Londense modeweek voor Louise Gray, Clements Ribeiro, Jonathan
Saunders en in Parijs voor labels als Loewe, Emanuel Ungaro,
Jean-Charles de Castelbajac en Louis Vuitton.
En nu is de
nieuwkomer dus het uithangbord voor de nieuwe collectie voor het Franse
luxemerk. De campagne werd bedacht door de Amerikaanse mode-ontwerper en
artistiek directeur Marc Jacobs en de fotograaf van dienst was de
wereldberoemde Stephen Meisel. Jacobs vertelt dat ze voor de nieuwe
campagne jonge, frisse gezichten wilden combineren met prachtige oude
auto's en kleine hondjes. "Wie zou niet de prachtige jonge dame op de
achterbank van deze schitterende auto willen zijn", vraagt Jacobs
retorisch. "En waar ze ook gaat, ze is altijd stijlvol gekleed door
Louis Vuitton."
Maar Matonhodze is niet het enige jonge gezicht
in de campagne, op de reclamefoto's duiken nog vijf andere jonkies op.
De gemiddelde leeftijd van de modellen op de foto's is achttien jaar:
Zuzanna Bijoch is 17, Daphne Groeneveld 16, Gertrud Hegelund 20, Anaïs
Pouliot 19, en Fei Fei Sun 21.
Deze meisjes nemen over van
eerdere Louis Vuitton gezichten als Kristen McMenamy (46), Raquel
Zimmermann (28) en Freja Beha Erichsen (23). Zij gaven het label de
voorbije twee seizoenen elegantie en een zekere maturiteit. Maar ook
actrice Uma Thurman (nu 41) en 'Queen of Pop' Madonna (52) poseerden
eerder al voor Louis Vuitton. Maar nu is het dus tijd aan de jeugd.(br.hln)