16-jarig Nyasha Matonhodze is nieuw gezicht van Louis Vuitton
De zestienjarige Nyasha Matonhodze is het nieuwe gezicht van modemerk
Louis Vuitton. In 2009 won de Britse de prestigieuze Elite Model Look
wedstrijd, nadat ze door een talentscout gespot was in de straten van
haar thuisstad Northamptonshire.
Het in Zimbabwe geboren schoolmeisje, dat op haar eerste casting
verscheen in schooluniform, was meteen na modellenwedstrijd ongemeen
gewild in de modellenwereld. In haar eerste seizoen als model liep ze op
de Londense modeweek voor Louise Gray, Clements Ribeiro, Jonathan
Saunders en in Parijs voor labels als Loewe, Emanuel Ungaro,
Jean-Charles de Castelbajac en Louis Vuitton.
En nu is de
nieuwkomer dus het uithangbord voor de nieuwe collectie voor het Franse
luxemerk. De campagne werd bedacht door de Amerikaanse mode-ontwerper en
artistiek directeur Marc Jacobs en de fotograaf van dienst was de
wereldberoemde Stephen Meisel. Jacobs vertelt dat ze voor de nieuwe
campagne jonge, frisse gezichten wilden combineren met prachtige oude
auto's en kleine hondjes. "Wie zou niet de prachtige jonge dame op de
achterbank van deze schitterende auto willen zijn", vraagt Jacobs
retorisch. "En waar ze ook gaat, ze is altijd stijlvol gekleed door
Louis Vuitton."
Maar Matonhodze is niet het enige jonge gezicht
in de campagne, op de reclamefoto's duiken nog vijf andere jonkies op.
De gemiddelde leeftijd van de modellen op de foto's is achttien jaar:
Zuzanna Bijoch is 17, Daphne Groeneveld 16, Gertrud Hegelund 20, Anaïs
Pouliot 19, en Fei Fei Sun 21.
Deze meisjes nemen over van
eerdere Louis Vuitton gezichten als Kristen McMenamy (46), Raquel
Zimmermann (28) en Freja Beha Erichsen (23). Zij gaven het label de
voorbije twee seizoenen elegantie en een zekere maturiteit. Maar ook
actrice Uma Thurman (nu 41) en 'Queen of Pop' Madonna (52) poseerden
eerder al voor Louis Vuitton. Maar nu is het dus tijd aan de jeugd.(br.hln)
|