Modeontwerper Tommy Hilfiger ontwerpt voor de derde keer een exclusieve handtas voor het centrum ter preventie van borstkanker 'Breast Health International (BHI). Dit jaar wordt het Deense topmodel Helena Christensen ingeschakeld als ambassadrice van de 'limited edition'handtas.
De gele handtas draagt een prijskaartje van 349, waarvan de helft naar het BHI gaat. Volgens Hilfiger staat de tas symbool voor zijn mateloze inzet en toewijding voor BHI. De tas zal vanaf maart verkrijgbaar zijn in verschillende Flagship sotres van Tommy Hilfiger. (br.she)
De collectie bestaat uit prachtige kleuren en is volledig geïnspireerd door bloemen. Zowel qua kleur als print zie je steeds de bloemen in de collectie terugkomen: van rozen, narcissen tot orchideeën. Lichte pastelkleuren voeren de hoofdtoon, qua stoffen werd voornamelijk met satijn en kant gewerkt. Leuke accenten als satijnen plooitjes geven een moderne toets.
Dit seizoen vind je ook een bruidscollectie bij Hunkemöller: Valerie Margriet is een prachtig setje van kant met bloemenprint. (br.hln)
Franse designer gebruikt ratten en muizen als fashion-item
De London Fashion
Week gaat niet onopgemerkt voorbij. Nadat eerder al een model naakt
over de catwalk liep, heeft het model op de foto een bijzonder
hoofddeksel. Haar kap is namelijk gemaakt van de karkassen van ratten
en muizen.
Het
bizarre hoofddeksel bedekt bijna het hele gezicht, alleen de ogen
werden vrijgelaten. Onder de kin van het model bungelen zelfs nog de
rattenstaarten.
De Franse designer Charlie Le Mindu is trots op
zijn creatie. "Ik weet dat niet iedereen van ratten en muizen houdt,
maar het kunnen echt prachtige beestjes zijn", aldus de 22-jarige Le
Mindu, "Ik vind deze creatie echt schattig. Bovendien kunnen we die
beestjes beter gebruiken voor mooie dingen dan ze aan slangen te
voeren." (br.hln)
Het modemerk House of Blue Eyes maakte zijn debuut op de Fashion Week in Londen. De ontwerper Johnny Blue Eyes ging voor een wel heel bizarre mix van goth, vampieren en SM.
Bebloede, halfnaakte en kruipende modellen met halsband sierden de catwalk van House of Blue Eyes. De ontwerper Johnny Blue Eyes maakte zijn debuut als ontwerper op de Fashion Week in Londen. Toch moet hij niet onderdoen voor de grote namen. Hij stylede vroeger celebs in Groot-Brittannië en Kate Moss poseerde voor de lancering van het merk afgelopen september.
Of zijn collectie zal aanslaan en we nu binnenkort allemaal een hondenhalsband zullen dragen, blijft twijfelachtig. De ontwerper Johnny krijgt wel punten voor originaliteit. Hij ziet zijn collectie niet als mode, maar als een beweging die past bij de stijl van Vivienne Westwood en punk uit de jaren '80. We denken dat Marilyn Manson alvast fan is van de ontwerpen.
Johnny Blue Eyes geeft voor deze lente alvast een modetip: koop een grote onderbroek en draag hem over een paar dikke, kleurrijke panty's. (br.nina)
Dirk Bikkembergs zal donderdag in Milaan zijn allereerste winkel openen. Bikkembergs draait al ruim 25 jaar mee in de modewereld en heeft meer dan 50 collecties op zijn naam staan.
De allereerste Bikkembergswinkel zal gelegen zijn aan de Via Manzoni In Milaan, waar onder andere ook de Armani Megastore gelegen is. De winkel zelf zal zo'n 1300 vierkante meter groot zijn, en drie verdiepingen tellen waarin alle collecties van Bikkembergs verkocht zullen worden. (br.she)
Ze heeft haar catwalkdebuut nog maar net achter de rug, of Louise Maselis mag zich weeral opmaken voor een nieuw avontuur. Het 15-jarige meisje vertrekt vandaag naar Milaan om er voor het gerenommeerde modehuis Jil Sandes op de catwalk te lopen. Het is de tweede topopdracht in nauwelijks enkele dagen tijd voor de tiener uit Winksele. Vorige week was Louise nog in New York waar ze de nieuwe herfst- en wintercollectie van Calvin Klein showde. Het sprookje duurt dus voort voor de scholiere die vorig jaar in China de prestigieuze Elite Look-modellenwedstrijd won.
Louise keert dit weekend terug uit Milaan, net op tijd om maandag weer naar school te gaan. (br.Het Nieuwsblad)
Versace hangt goedkopere lijn Versus terug in winkels
Versace hangt goedkopere lijn Versus terug in winkels
Modehuis Versace heeft beslist haar
goedkopere collectie Versus terug te lanceren. De lijn bestaat sinds
1989 maar de productie werd 4 jaar geleden stopgezet. Het merk ziet het
meteen groots: de komende twee jaar zullen er 20 winkels van Versus
openen en er staat een défilé op de planning.
Stijlvolle, sensuele vrouwen Het
is nog wel even wachten op de budgetvriendelijke lijn van Versace,
meldt weekend.be. Pas tegen de lente van 2010 zal de vrouwencollectie
van Versus, waarschijnlijk getekend door Donatella Versace, in de
winkels liggen. Versus is budgetvriendelijker dan het hoofdmerk, de
lijn is bedoed voor jonge, stijlvolle, sensuele en futuristische
vrouwen die op luxe gesteld zijn. Maar je zal wel al eerder kunnen
genieten van accessoires, brillen en parfums van Versus.
Schuldenberg Versace
besloot vier jaar geleden Versus stop te zetten, zodat het modehuis
zich beter op het hoofdmerk kon concentreren. Zo hoopte het merk zijn
schuldenberg te kunnen verkleinen. Nu kreeg Versace volgens de directie
genoeg aandacht en wil het modehuis terug energie in Versus stoppen.
(br.nina)
De winterjas is
een deel van de garderobe dat niet jaarlijks wordt gekocht. Het
merendeel van de dames draagt zijn wintervest gemiddeld twee jaar. Dat
blijkt uit een Nederlands panelonderzoek van Textilia. Wat de
onderkleding betreft, zou slechts 9 % van de ondervraagden dagelijks
een schone beha aantrekken.
Winterjas Van
de meer dan 2.000 ondervraagden draagt 28% hun jas zelfs langer dan
drie jaar. Dit zijn vooral de wat oudere vrouwen. Dames met een kleine
portemonnee zijn het zuinigst met hun jas (34%). Slechts 5% van de
ondervraagden schaft ieder jaar een nieuw exemplaar aan.
72%
doet korter dan drie jaar met een winterjas. Anders is het met vooral
jongeren uit de grote steden. Zij volgen eerder de mode en vervangen
hun jas sneller.
Dagelijkse beha Beha's
worden dan wel vaker gekocht, ze worden niet dagelijks vervangen. 59 %
van de ondervraagden draagt dezelfde onderkleding twee tot drie dagen.
18% van de vrouwen werpt diezelfde beha pas na vier tot vijf dagen in
de wasmand, 4 % draagt deze langer dan een week. Vooral tieners doen
het langer met dezelfde lingerie. In tegenstelling tot vijftigers, die
het vaakst elke dag een schone beha aantrekken.
Opleiding Ook
hoogopgeleiden zouden minder snel een andere beha uit de kast halen.
Van de hoger opgeleiden doet 40 procent vier dagen of langer met hun
beha, tegenover 23 procent van de lager opgeleiden. (br.hln)
Heb je nog een
oude collier van je grootmoeder liggen of een zilveren ring van je
moeder? Draag ze. Volgens Britse modekenners maak je pas een statement
als je de oude juwelen opnieuw aandurft. In tijden van crisis mag er
wat blingbling gedragen worden.
Eigen stijl Ontwerpers
als Lanvin, Gucci, Louis Vuitton en Chanel brengen jaarlijks prachtige
sieraden, alleen lijken deze juweeltjes aan populariteit in te boeten.
Niet alleen zijn ze uiterst herkenbaar, maar verschijnen ze massaal in
reclamecampagnes. Bovendien dien je er astronomische bedragen voor neer
te tellen. Echte fashionista's gaan voor die look, maar gebruiken hun
eigen stijl. Geen betere manier om dat te doen dan met een vintage
juweel.
Subtieler "Steeds meer dames
willen een uniek, persoonlijk stuk", vertelt Mc Kee,
fashionverantwoordelijke bij Harrods. "Meer nog, de dure juwelen van
ontwerpers blijven vaker liggen, iedereen weet dat ze veel geld kosten
en net dat aspect getuigt bij sommigen van weinig smaak. Vintage
juwelen ogen subtieler en je zal zelden iemand anders met hetzelfde
stuk zien flaneren".
Nieuwe vintage Wil je
toch meer een hedendaagse look, zijn er een heleboel ontwerpers die aan
een oud stuk een moderne twist weten te geven. De Amerikaanse Tom Binns
bijvoorbeeld, uiterst populair bij celebs, was pionier in de 'nouveau
vintage-look'. Hij gebruikt oude diamanten en maakt er letterlijk
nieuwe juweeltjes van. Zijn stukken blijken elk seizoen uiterst
populair bij Harrods. Even gegeerd is het juwelenmerk 'House of
Lavande's' dat oud en nieuw perfect weet samen te smelten. (br.hln)
Vierde dag Londense modeweek brengt ode aan het leger
Vierde dag Londense modeweek brengt ode aan het leger
Luella
Tijdens de vierde dag van de Londense fashion week maakten Paul Smith, Julien Macdonald en Luella hun opwachting. Erg verschillende designers met een bijna gelijke visie op de modewereld zo bleek. Alle drie brachten ze op de een of andere wijze een ode aan het leger, en zijn tot de verbeelding sprekende uniformen.
Paul Smith
Paul Smith hield bijna krampachtig vast aan zijn legerthema en kwam op de proppen met talloze beige en kakikleurige items, opgesierd met gouden en zilveren legerkettingen. Om de boel toch wat op te fleuren koos de topdesigner voor leuke felroze accenten in de schoenen. Smith zijn kenmerkende streepjespatroon kwam enkel terug in de versiering op de catwalk en zijn sjaals en handschoenen. (br.she)
Actrice Sienna Miller is het nieuwe uithangbord van Hugo boss' allernieuwste parfum: Boss Orange. Miller maakte enkele dagen geleden al haar eerste stapjes in de modewereld bij de voorstelling van haar eigen kledinglijn Twenty8Twelve.
Miller is het nieuwe gezicht van Boss Orange, het nieuwe parfum van Hugo Boss. Het parfum zal midden april 2009 gelanceerd worden. Miller zou gekozen zijn omwille van haar geweldige aura, vrije geest en authentieke persoonlijke stijl.
Volgens Miller is het nieuwe parfum een prachtig parfum met een noot van musk, dat zorgt voor een zoete en erg sexy combinatie. (br.She)
Vivienne Westwood tijdens de Londense fashion Week
Vivienne Westwood tijdens de Londense fashion Week
De Londense Fashion Week is nog maar net op gang getrokken, maar heeft al heel wat celebrities en topontwerpers mogen verwelkomen. Vivienne Westwood bracht er naar oude gewoonte een memorabele punkerige collectie .
De Italiaanse
modeontwerper dankt zijn succes aan de film 'American Gigolo'. De
knappe looks van Richard Gere, die de hoofdrol vertolkte, maakten dat
zijn kleding naam en faam kreeg.
Rebelse stijl Regisseur
van de film, Paul Schrader, selecteerde indertijd de kledingontwerpen.
De look was toen zeer revolutionair: mannenmode werd opnieuw elegant
met casual maatwerk. "Richard Gere was de gedroomde man om mijn
ontwerpen te lanceren", stelt Armani aan New York Magazine. "Hij heeft
een sensuele stijl van bewegen. Zijn filmpersonage mixte een zekere
rebellie met stijl. Onze carrières zijn voor het leven verbonden".
Jodie Foster "Die
speciale band heb ik ook met Jodie Foster", beweert de 74-jarige
ontwerper. "We hebben beiden dezelfde persoonlijkheid, we weten wat we
willen en nemen daarvoor de gepaste beslissingen. Twintig jaar geleden
zei ze me: 'ik ben een actrice, jij moet me vertellen wat ik moet
dragen'. Dat apprecieerde ik enorm".
Unieke service Armani
is een graag geziene gast bij de vele celebs, maar houdt er liever van
om steeds opnieuw de grenzen te verleggen. "Iedereen waande me gek toen
ik in 2005 met de couturelijn Armani Privé begon. Volgens sommigen was
er geen plaats voor dergelijke exclusieve designs. De eerste collectie,
35 stuks in totaal, bestond voornamelijk uit avondkleding. Voor
sommigen is couture enkel voor kostuums en theater. Ik vind van niet,
ik heb deze collectie zeer pragmatisch ontworpen. Aan mijn beste
klanten wik ik graag een zeer speciale, persoonlijke service bieden". (br.nina)
De New Yorkse designer Zac Posen voelde zich duidelijk goed in zijn nopjes op de NY Fashion Week. Hij straalde tijdens de modeshow in eigen stad, en bracht het publiek een mix tussen de Russische luxueuze tsarina's en de punk girls uit de jaren 80.
Felle paarse tinten in een combinatie met roze oogschaduw en netkousen deden de toeschouwers terugmijmeren naar de punkscène en de Sex Pistols-aanhanger. Posen kon de cultuurschok niet groter maken door vlak daarna een luxueus gekleed model de catwalk op te sturen, waardoor we ons meteen terug bevonden in de Russische grootperiode. (br.she)
Je kan een man al beoordelen op straat of op een feestje voordat je er een woord mee gesproken hebt. Het enige wat je moet doen is een blik naar zijn kapsel werpen. Wij zetten alvast enkele haartypes op een rijtje.
Kort en netjes
Wanneer zijn haar kort en netjes is kan het zijn dat hij warrige persoonlijkheid heeft, maar hij kan ook erg punk-rock zijn. Kort haar toont in ieder geval op een leidersfiguur. Lang
Lang haar dat perfect gestyled is en goed onderhouden overkomt, duidt vaak op een jongen die erg met zijn uiterlijk bezig is. Hij denkt na over verschillende haarproducten en kiest de beste verzorging er tussenuit. Gevaar is echter wel, dat hij ook een ijdeltuit kan zijn die denkt dat hij mooier is dan de rest van de wereld. Met textuur en warrig
Korter haar dat een beetje warrig is en een boel textuur heeft toont aan dat hij er goed wil uitzien, maar dat hij ook kan ontspannen. Deze man wil er voor jou graag op zijn best uitzien, maar zijn wereld zal niet instorten als dat een dagje niet goed lukt. (br.she)
Wit is de laatste
maanden een trend in kleurenland. Wereldwijd krijgen meer nieuwe wagens
een wit laagje, maar ook bij mode, make-up en interieurvormgeving is de
kleur aan een opmars bezig. Volgens trendwatcher Fons van Dyck komt dit
door de wereldwijde financiële crisis.
Geen negativiteit Dat
wit het net nu goed doet, is volgens psychologen niet abnormaal. We
maken geen enkele negatieve associatie met de kleur. Het staat voor
zuiverheid en reinheid, voor waarheid en volmaaktheid, in België
associëren we het met de hoop. "In Amerika is wit als sinds vorige
zomer een trend. Fashionista's combineerden er toen witte jeans en met
accessoires in dezelfde kleur. Als alles goed gaat, kiezen vrouwen voor
de felste kledij. Maar keert het tij om, dan grijpen veel mensen terug
naar de kracht van de eenvoud. Wit is hier de beste symbolisatie voor.
Ook in de geschiedenis zien we hier bewijs van, na de Franse revolutie
waren eenvoudige, witte jurken trendy", meldt Fons van Dyck aan Het
Laatste Nieuws. (br.Nina)
Ben je een echte green queen en wil je er openlijk voor
uitkomen? Dan is de nieuwste 'living necklace' van
accessoireontwerpster en tuinarchitecte Paula Hayes echt jouw ding.
Hayes creëerde een ketting met kleine, gehaakte potjes in plaats
van pareltjes. In elk potje kan je een bloemetje of plantje naar keuze
steken.
Hayes zelf noemt het alvast het begin van een nieuw, ecologisch tijdperk.(br.she)
De jumpsuit is
niet de makkelijkst te dragen trend. Elk buikje, hoe klein het ook is,
wordt er in onthuld. Er ontstonden zelfs bij Kate Moss
zwangerschapsgeruchten toen ze een grijze transparante versie droeg. We
geven jullie enkele tips om te stralen in de jumpsuit, zodat je
fashionable op straat kan.
Je figuur Vorig
jaar introduceerden verschillende designers de jumpsuit. Deze lente zet
deze trend zich voort, maar in volledig andere stoffen en stijlen.
Alles kan én mag, maar het belangrijkste bij deze look is het juiste
exemplaar voor jouw figuur te vinden.
Boezem Als
je niet gezegend bent met een grote boezem, vermijd dan een strapless
exemplaar, dit vlakt je rondingen af. Kies voor een versie waar veel
textuur in zit, met franjes, plooitjes of een kraagje. Vrouwen met
grote borsten moeten op zoek naar het tegenovergestelde. Zij blijven
beter weg van een te drukke top, een haltertop is bij hen de beste
optie.
Taille en lengte Een jumpsuit met
riem of versiering aan de taille flatteert vrouwen met een lang
bovenlichaam, dit verlengt namelijk je benen. Vermijd wel een exemplaar
dat strak zit aan de heupen. Een riem is dan weer een afrader voor
vrouwen met een kort bovenlichaam, omdat dit je lichaam uit proportie
trekt. Vrouwen met rondingen moeten een jumpsuit met brede pijpen
kiezen. Hoe smaller de broek gaat, hoe breder je heupen lijken. Vrouwen
zonder heupen creëren met een riem een zandloperfiguur. Ook de lengte
is een belangrijk aspect. Kleine vrouwen kiezen best voor een exemplaar
dat tot halverwege de kuiten komt, bij een lange jumpsuit lijkt het
alsof je er in verdrinkt.
Niet te strak Het
is beter je jumpsuit wat te groot dan te klein kopen. Als hij slechts
iets te strak zit, worden al je negatieve punten benadrukt worden. Elke
vrouw die niet het perfecte figuur heeft, blijft beter weg van strakke
versies van lycra. Deze benadrukken namelijk vetophopingen waarvan je
niet eens wist dat je ze had. Het is beter eentje uit luchtige stoffen
als jersey, linnen of zijde aan te schaffen. Neutrale kleuren flatteren
ook meer dan felle jumpsuits of drukke prints.
Hoge hakken Wat
de accessoires betreft, zijn hoge hakken essentieel. Hierbij geldt: hoe
hoger, hoe beter. Deze verlengen je benen en maken je zo groter. Kies
voor een kleine, opvallende handtas en draag kleurrijke, grote juwelen
om een fashionable en speelse look te creëren. (br.nina)
Yves Saint Laurent, de befaamde modeontwerper die vorig jaar
overleed, is deze dagen bijzonder hot bij de veilinghuizen. Na de
kunstcollectie van YSL en Pierre Bergé worden nu de meest memorabele
modecreaties geveild.
Op 26 en 27 februari kunnen fashionista's hun slag slaan bij het
veilinghuis Drouot Richelieu in Parijs. Het veilinghuis breng top deze
twee dagen bijzondere creaties van YSL onder de hamer. Gaande van haute
couture stukken, tot prêt-à-porter, bont, fantasiejuwelen en
accessoires zullen die dagen verkocht worden.
In totaal worden meer dan 800 stuks te koop aangeboden. De stukken
komen uit collecties gaande van 1962 tot en met 2002. Wil je jezelf
vooraf graag eventjes voorbereiden? Zak dan tussen 24 en 27 februari
almaar vast af naar de kijkdagen van het Parijse veilinghuis Drouot
Richelieu.(br.she)
Louise Maselis, het vijftienjarige
model uit Winksele dat vorig jaar in China de Elite Look
Modellenwedstrijd won, stond vannacht in New York op de catwalk tijdens
de show van Calvin Klein, die haar bombardeerde tot dé vedette van zijn
nieuwe herfst- en wintercollectie. (br.hln)
Een
modeshow? Het leek eerder een glijbaan. Niet één, maar zowaar een
handvol modellen ging onderuit op de presentatie van de herfstcollectie
van Max Azria voor Hervé Léger, tijdens de Fashion Week in New York.
Volgens de ontwerper waren niet de hoge hakken verantwoordelijk voor de
vallende mannequins, maar wel de gladde houten vloer. Wie viel en weer
opstond, kon rekenen op het applaus van de toeschouwers. (br.Het Nieuwsblad))
De nude-look is
niet nieuw in beautyland, maar ook dit seizoen blijft hij trendy. De
truc zit hem er in nauwelijks te laten opvallen dat je make-up draagt.
Dat is vaak moeilijker gezegd dan gedaan, daarom geven we jullie enkele
tips.
Matte look De
modellen bij Prada en Elie Saab gingen allemaal voor de natuurlijke
look, met een minimum aan oogmake-up en lipstick. De huid heeft bij
deze trend een matte look, kies voor een olievrije dagcrème. Dan beperk
je je kans op glans. Helpt dit niet, kun je een olieabsorberende primer
onder je foundation dragen. Kies voor een luchtige foundation die je
met een borstel aanbrengt. Tinten die erg op je huidskleur lijken als
beige of lichtbruin, werken het best bij deze natuurlijke look. Deze
kleuren verdoezelen ook goed gezwollen oogleden. Lipstick met een
gouden schijn maken het geheel helemaal af. (br.nina)
Michael Kors, de ontwerper die bekendheid verwierf dankzij zijn juryrol in de Amerikaanse versie van 'de designers', heeft iedereen verrast doen staan tijdens de New York Fashion Week met zijn bijzonder warm ingeduffelde vrouwen.
Michael Kors kan terugkijken op een bijzonder geslaagde New Yorkse modeweek. Zijn collectie met fluorescerende kleurtjes en warm ingeduffelde vrouwen kon zo naast de collectie van Marc Jacobs geplaatst worden, en is met recht en rede één van de meest inventieve, gedurfde shows van de New York Fashion Week.
Als het van designer Matthew Williamson afhangt, wordt volgende winter bijzonder kleurrijk. Zijn spel met materialen, prints en kleuren op de catwalk in New York lijkt de ideale remedie tegen de crisis.
Felle kleuren Matthew Williams ziet de toekomst blijkbaar optimistisch in, het is net alsof hij met felle kleuren de mensen weer hoop wil geven. Zijn collectie is ideaal om je humeur op een treurige winterdag op te krikken. Vooral zijn schoenontwerpen vielen meteen op: torenhoge stiletto's met zebraprint en opvallende roze zool.
Hij gebruikte veel bont, experimenteerde met dierenprints en skinny lederen broeken kregen een turkooizen kleur.
We kijken alvast uit naar zijn collectie die hij voor H&M tekende en vanaf april in de winkels zal hangen.(br.nina)
Op de viering voor Koning Albert I, die 75 jaar geleden omkwam na een val van de rotsen in Marche- Les-Dames, kwamen de drie prinsessen hip voor de dag. Astrid, Mathilde en Claire droegen elk een stijlvolle haarband.
De prinsessen stalen - sober - de show. De koninklijke familie kwam zeer modieus voor de dag, zegt Kathy Pauwels van Royalty. Dit was duidelijk afgesproken, niemand sprong er uit. Extensions
Claire koos voor een haarband van hofleverancier Fabienne Delvigne. Mathilde was helemaal in Natan, die ook de zwart satijnen haarband met broche leverde. Waar Astrid ging shoppen, is niet bekend.
Opvallend waren de lange krullen van Claire. Extensions, denkt Pauwels. Claire heeft heel erg stijl haar.(br.She)
De nieuwe collectie van designerwinnares An
Buerens verkoopt is een succes. De patchworkcollectie verkoopt als
zoete broodjes. In verschillende JBC-winkels stonden 's morgens vroeg
kooplustigen te wachten tot de winkel openging en sommige
kledingstukken waren al na drie uur uitverkocht.
Een jury met topontwerpers Walter Van Beirendonck en Christophe Coppens
vond dat An de beste collectie had. De collectie van An ligt vanaf
vandaag in de winkels van JBC, de kledingketen waar An een job heeft
gekregen als ontwerpster. De collectie staat ook in Weekend Knack.
Je
eigen collectie én vast werk bij JBC: waar zou An Buermans het meest
blij mee zijn? 'Met alle twee. Ik moest dringend een andere job zoeken.
Ik heb zes jaar in dat café gewerkt en was het beu.' An studeerde
plastische kunsten en mode. Ze combineerde haar werk als cafémadam met
dat van ontwerpster. Haar collecties verkocht ze via het internet en
kleine winkeltjes.
Haar job bij JBC oefent ze sinds januari uit; de finale van De designers werd eind vorig jaar opgenomen. 'Ik ben nu young fashion designer.
Ik herbedenk ontwerpen die afgekeurd zijn, teken prints, oefen op
stoffen. De dagen zijn kort, maar gezellig. We zitten hier met een
clubje van vijf of zes op de damesafdeling. Of ik ooit al iets gekocht
heb bij JBC? Nee, maar mijn moeder en mijn zussen wel.'
Uiteraard
gaat voor An een droom in vervulling. Al wou ze als kind eerder kok of
barvrouw worden. 'Ik heb heel even hotelschool gevolgd, maar ben snel
op etalage overgeschakeld. Ik ben zot van mode, maar heb geen overvolle
kleerkast. Ik combineer graag oud met nieuw. Ik heb maar één paar dure
schoenen.'
Waar het voor An moet eindigen? 'Als de
mensen mijn collectie maar mooi vinden en kunnen betalen. Mijn kost
verdienen en iedereen vrolijk op straat zien lopen: dat is voor mij
meer dan genoeg.'(br.Het Nieuwsblad)
De Heart Truth Red Dress Catwalk
stuurt celebs op de catwalk ten voordele van hartziekten bij vrouwen.
Verschillende vrouwelijke celebs als Hillary Duff en Tori Spelling
schitterden in prachtige rode jurken. Tim Gunn, die ken je van de
Amerikaanse versie van De Desigers, praatte de show aan elkaar.
Tijdens de New
York Fashion Week viel het enorm op: fashionista's zijn dol op de stijl
van First Lady Michelle Obama. Hoofdredactrice van Vogue Anna Wintour
droeg een ontwerp Jason Wu en zat op de eerste rij van zijn show. Hij
is de designer van de Michelles baljurk bij de eedaflegging.
Erkenning "Jason
Wu is ontzettend populair deze dagen, dit allemaal dankzij Michelle
Obama", aldus moderedactrice Suze Yalof Schwartz. "Ik ben nog nooit
naar zijn show geweest, maar dit seizoen wilde ik het niet missen."
Sinds de first lady zijn baljurk droeg, kende de verkoop van zijn
collectie een enorme boost. Het merk van Jason Wu werd pas in 2006 op
de markt gebracht. "Het is geweldig. Ik krijg nu de erkenning die
andere designers pas na 10 jaar krijgen."
Budgetvriendelijk Maar
daar blijft het niet bij. Ook andere ontwerpers waar Michelle fan van
is, zagen hun stukken plots wel heel populair worden. Zo kennen
designers Maria Pinto, Narciso Rodríguez en het merk Thakoon nu een
enorm succes. Maar Michelle negeert ook de budgetvriendelijke mode
niet. Zo geeft ze openlijk toe fan te zijn van J Crew, een goedkoper
Amerikaans merk, waarvan ze ook een outfit draagt in haar fotoshoot
voor Vogue.
Staat er naast de
drank- en snoepautomaat binnenkort de jeansautomaat? Als het van het
modemerk Closed afhangt, wel. Net als alle andere afhaalmachines, werkt
het simpel: je steekt je creditcard erin en voor 149 euro rolt je hippe
jeans eruit.
Primeur De
Magnificent Jeans Machine kon op heel wat aandacht rekenen tijdens
verschillende fashionbeurzen. Het Duitse modemerk is dan wel bekend
voor zijn gekke ideeën, deze nieuwe vondst is een primeur. Bedoeling is
met het apparaat langs een aantal vooruitstrevende winkels te trekken.
Deze lente staat die opgesteld in de Antwerpse Closedzaak.
Omruilen Veel
keuzemodellen heb je niet, slechts 2 modellen zitten achter de vitrine
verstopt. Vergissingen zijn nog altijd mogelijk maar niet wenselijk,
omruilen is voorlopig nog moeilijk. (br.hln)
Josh Holloway nieuwe gezicht van Davidoff Cool Water
Tijdens de opname van de TV commercial.
Lost acteur Josh
Holloway wordt wereldwijd het nieuwe gezicht van Davidoff Cool Water.
De TV commercial en advertenties in magazines, zullen te zien zijn
vanaf juli.
Mannelijk "Ik
hou van Cool Water omdat het krachtig, eenvoudig en tijdloos is",
vertelt de acteur. "Voor mij staat de geur garant voor een gebruiker
die tevreden is met zijn mannelijkheid".
Oudere vrouwen Josh
Holloway is beter bekend als James Sawyer Ford uit de serie 'Lost'. Aan
Elle Magazine onthulde de 37-jarige acteur dat hij niet vies is van
vrouwelijk schoon, al voelt hij zich ook aangetrokken tot oudere
vrouwen. "Ik heb al gefantaseerd over Barbra Streisand. Onlangs zag ik
Sophia Loren op restaurant en ik was totaal overdonderd". (br.hln)
Justin Timberlake is door het
modeblad GQ verkozen tot de meest stijlvolle man van de Verenigde
Staten. Het blad roemde de zanger om zijn gewaagde kledingkeuze, zoals
zijn hoeden, driedelige pakken en smalle stropdassen.
De
28-jarige Timberlake geeft naar eigen zeggen de voorkeur aan eenvoudige
kleding. Het ergert de zanger als het bij de hele outfit om een hoed
draait. Ook draagt hij nooit een ruitvormige trui als hij naar de
golfbaan gaat.
Kate Moss Timberlake, die een
aantal jaar geleden een eigen kledinglijn op de markt bracht onder de
naam William Rast, beschouwt het Britse topmodel Kate Moss als een
stijlicoon. "Als ze een ton aantrekt, vat het publiek het nog als een
statement op."
In maart komt het Amerikaanse modeblad met een
top-tien van meest stijlvolle mannen. Op de lijst prijken onder meer de
namen van Kanye West, T.I., Jason Schwartzman en fotograaf Alexi
Lubomirski.
Op de golfbaan draagt Timberlake nooit een ruitvormige trui. (br.hln)
Naar de kapper gaan is nooit een gemakkelijke, rustgevende opgave. Je bent je al dagen aan het opjagen over de juiste kleur, snit, en krijgt 's nachts nachtmerries van een vreselijk eindresultaat. Wij proberen de kapperstress te verminderen en zetten enkele handige tips op een rijtje.
Bereid je allereerst goed voor op je kappersbezoek. Bedenk jezelf welk model je graag zou willen hebben, op wie je wil lijken, en knip enkele foto's uit, die jij mooi vindt. Hoe meer beeldmateriaal, des te beter de kapper een beeld kan vormen van jouw wensen en verlangens.
Probeer vooraf de vorm van je gezicht te bepalen. Sommige kapsels zullen je vormen nu eenmaal niet flatteren. Heb je eerder een rond gezicht, ga dan voor de 'uitgedunde' look. Geen opgeborstelde pony, of bobcoupes die onder de kaaklijn komen voor jou. Ook een grote krullenbos kan je beter vermijden. Ga daarentegen voor langere coupes, waarbij je het haar minstens achter je oren kan strijken.
Vierkante gezichten staan prachtig met laagjes. Deze maakt de omlijning van het gezicht zachter, en geeft je gezicht een mooie ronding. Krulbossen vermijden beter te korte kapsels, waarbij de vierkante kaaklijn duidelijk zichtbaar is.
Hartvormige en ovale gezichten kunnen erg volumineus gaan met veel textuur en beweging. Een zachte bob is een prachtige coupe voor deze gezichtsvorm. Lange gezichten kunnen dan weer perfect wegkomen met korte laagjes en opgeknipte bobcoupes. Probeer het haar wel steeds dicht bij het gezicht te houden om het gezicht niet nog langer te laten lijken.
Hou je tenslotte niet teveel vast aan regeltjes. Wil je echt voor zwart haar gaan, en is ook je kapper te vinden voor het idee? Ga er dan voor. Wist je dat de prachtige zwartharige Dita von Teese eigenlijk hoogblond haar heeft! (br.She)
Na een reclamecampagne voor Zara is topmodel Lara Stone het nieuwe gezicht van Jean Paul Gaultier. De Franse couturier laat zijn model blootsvoets poseren met slechts één accessoire, een verband rond haar enkel. Het vroegere uithangbord van de modeketen Zara slaagde erin tijdens de fotoshoot een erg dynamische femme fatale neer te zetten. De gedreven blik en blonde haren laten er geen twijfel over bestaan dat Brigitte Bardot als voorbeeld heeft gediend
De foto's hebben een erg dynamische en natuurlijke stijl. Dans staat centraal in deze campagne voor de lente en zomer van 2009. Al zien sommigen ook een knipoog naar de valpartij van Lara Stone vorige zomer tijdens een defilé voor Karl Lagerfeld, als gevolg van een paar veel te hoge hakken.
De atletische danser op de achtergrond geeft een toets van mannelijke elegantie, die perfect past bij de look van Lara.
Jessica Simpson,
de zangeres/actrice die een tijdje geleden heisa opwekte met haar
toenemend gewicht, heeft een nieuwe wending in haar carrière gevonden.
Ze heeft besloten om designkleding te ontwerpen voor dames met een
maatje meer.
Ervaringsdeskundige Aan
het Amerikaanse 'In Style' magazine onthulde ze haar ideeën: "Ik wil
kleding ontwerpen die elk figuur flatteren", vertelt ze. "Als geen
ander weet ik hoe bepaalde kleding je een verkeerde look geven. Ik ben
al zo vaak bekeken en beoordeeld, waardoor ik nu wel weet wat werkt als
je wat voller bent. Ik garandeer dat mijn kleding en accessoires elke
vrouw laten schitteren".
Gelukkig Simpson,
28, heeft nog altijd niet gereageerd op de kritieken over haar figuur.
De blonde ster ging van maatje 34 naar 42 en kreeg hier tonnen kritiek
over nadat ze op het podium verscheen met een flinke boezem en een
strakke jeans. Wel smoorde ze, volgens ons, alle kritieken door te
stellen dat ze zich supergoed en gelukkig voelt. (br.hln)
Victoria Beckham
bewijst nog maar eens dat ze een trendsetter is op het vlak van mode en
accessoires. Loewe lanceert een nieuwe handtas ('Calles'), la Beckham
wordt er mee gespot en meteen is de tas gebombardeerd tot nieuwe it-bag.
De
nieuwe it-bag heeft met de vorige gemeen dat ze heel groot, op het
randje van veel te groot is. De stof is slap en kan zowel over de
schouder als op de onderarm gedragen worden. Het verschil is de ietwat
ongebruikelijke vorm én het enorme hangslot. Ook de waanzinnige prijs
heeft de tas met de vorige it-bags gemeen: enkele duizenden euro's.
Voor
de minder kapitaalkrachtige fashionista's lanceert Loewe een limited
edition versie in vinyl gemaakt. 278 euro kost zo'n tas dan, al zijn er
wel maar 10 van gemaakt. De kans is redelijk klein dat je aan zo'n tas
raakt dus.... Ach, het is vast leuker om er over te dromen dan om er
één te hebben. Toch?! (br.hln)
Niets zo sexy als volle rode lippen. Marilyn Monroe, Rihanna en Christina Aguilera deden het ons al voor in tal van clips. Valentijn is het geknipte tijdstip om jouw lippen om te toveren tot rode pareltjes. Wij geven enkele handige tips om de perfecte sexy rode lippen te bekomen.
Breng een klein beetje foundation aan op je lippen. Deze 'basislaag' werkt als een soort van primer en zorgt ervoor dat de kleur langer intact blijft. Om de lippen te omranden gebruik je best een potlood op siliconenbasis, zodat de lipstick netjes binnen de lijntjes blijft. Om een te harde overgang tussen het potloodlijntje en de lipstick te voorkomen, kan je een wattenstaafje gebruiken om het potlood wat uit te vegen.
Breng je lippenstift steeds aan met een penseeltje, zo werk je niet alleen nauwkeuriger, de kleur blijft er ook langer door op je lippen. Start steeds in het midden en werk langzaam naar buiten toe. Na een eerste kleuring, neem je best een zakdoekje om alle overtollige lippenstift weg te vegen. Daarna zijn je lippen klaar voor een tweede laagje.
Om lippenstift op je tanden te voorkomen maak je best een O-vormig tuitmondje rond je wijsvinger. Alle overtollige lippenstift, die anders op je tanden zou belanden, blijft dan op je vinger hangen.
Droge lippen zorgen nooit voor een mooi resultaat, exfolieer daarom steeds voorafgaand je lippen met een zachte tandenborstel.
Bang om de verkeerde kleur lipstick te kopen? Neem dan volgende simpele regeltjes in acht. Roodharige types staan prachtig met frambozenrood. Olijfkleurige huidstypes vinden dan weer hun gading in de oranje tinten en de felrode kleuren. Pruimkleurige lippenstiften staan geweldig bij donkere huidstypes. (br.she)
Ook wenkbrauwen
zijn onderhevig aan trends, momenteel is het terug hip om dikke,
borstelige exemplaren te hebben. Dat bewijzen de looks van Kate
Winslet, Sienna Miller, Madonna en Natalie Portman op de rode loper.
Volgens de Britse journaliste Liz Jones is deze trend een gevolg van de
economische crisis.
Strijd met mannen Momenteel
zijn dikke, donkere en lange wenkbrauwen hip. We zagen het bij tal van
celebs, de ene gaat er wat natuurlijk extremer in dan de andere.
Modetrends kan volgens Liz Jones heel wat verklappen. De hakken zijn
momenteel torenhoog, de rokjes ultrakort en de schouders breder,
allemaal een gevolg van de economische crisis. De dikke wenkbrauwen
zijn volgens haar een teken dat vrouwen ernstig en machtig zijn en dat
ze niet met zich laten sollen. De hoeveelheid van gezichtsbeharing is
een indicatie van het mannelijke hormoon testosteron. Vrouwen willen
met dikke wenkbrauwen nu bewijzen dat ze de strijd met de mannen op de
werkvloer aankunnen. Ze willen niet opzij geduwd worden door de crisis.
Geschiedenis Maar
dikke wenkbrauwen zijn niet altijd trendy geweest. In de jaren '30 was
het mooi om je wenkbrauwen kaal te plukken en een hoog, dun boogje te
tekenen. Kijk maar naar Marlène Dietrich en Greta Garbo, ze leken
constant verbaasd. Vrouwen moesten toen vooral mooi zijn, niet werken,
dat was voor de mannen. Tijdens de oorlog werden wenkbrauwen dikker, er
was geen tijd om bezig te zijn met zulke onbenulligheden. In de jaren
'60 en '70 mocht het weer wat dunner, vrouwen wilden toen weer als
meisjes behandeld worden.
Laten groeien? Kun
je je wenkbrauwen nog laten groeien als je de gewoonte hebt ze te
epileren? Helaas niet. Er zijn verschillende opties als je toch dikke
wenkbrauwen wil. Je kunt bijvoorbeeld voor permanente make-up kiezen,
maar zo krijg je wel geen natuurlijk resultaat. Na een tijdje vervagen
ze ook en krijgen ze een beetje een paarse schijn. Een betere optie is
je wenkbrauwen aan te zetten met een donker poeder en eventueel bij te
werken met een potlood. Je kiest best voor bruin, zwart gaat het geheel
te zwaar maken. Een andere, meer radicale oplossing is een
transplantatie. Dan reconstrueert de chirurg met je hoofdhaar je
wenkbrauwen.
Hoe epileren? Maar ook nu de
trend dik is, moet je toch je wenkbrauwen bijwerken. Het is namelijk de
bedoeling dat ze een natuurlijke lijn volgen, maar weinig vrouwen zijn
daarmee gezegend. Je epileert best na een douche of bad omdat je huid
dan proper en zacht is. Kies voor een vergrotende spiegel. Bind je haar
vast en maak je wenkbrauwen nat. Met een propere tandenborstel kam je
de haartjes naar boven. Teken dan met een potlood de onderste lijn van
je gewenste vorm. Haartjes aan de bovenkant moet je niet epileren, dit
geeft een onnatuurlijk resultaat. Gebruik een goed pincet en trek in de
groeirichting van je haar, zo heb je minder kans dat de haartjes
afbreken. Om de pijn tegen te gaan kan je best je huid strak trekken.
Vervolgens kam je je haar weer in vorm met een tandenborstel. (br.hln)
Professionele haarartiesten worden wel vaker door elkaar of door VIP's geïnspireerd, de obsessie voor Grace Kelly en haar prachtige 'Franse rol'kapsel kwam echter als een complete verrassing. Wij geven enkele handige tips om deze nieuwe hippe look snel en makkelijk zelf te verkrijgen.
De modehuizen Oscar de la Renta en Yves Saint Laurent zijn alvast verknocht aan de Grace Kelly-look. Tijdens hun fashion shows lieten ze alle modellen opdraven met de bekende 'Franse rol'. (br.She)
Mandy Moore stopt
met haar kledinglijn Mblem. Drie jaar na de lancering vindt de
Amerikaanse zangeres het voorlopig welletjes met haar modeaspiraties.
Volgens
de 24-jarige Moore kwam de lijn onvoldoende overeen met haar ideeën en
persoonlijkheid. Ze richt zich nu weer volledig op haar muzikale
carrière. Op 26 mei verschijnt haar album 'Amanda Leigh'.
De
zangeres is echter nog steeds vol lof over de modewereld. "Ik houd van
die wereld. Ze fascineert mij", citeert modeblad 'WWD' haar. Een
terugkeer sluit ze dan ook niet uit. "Als ik me weer in de modewereld
begeef, doe ik dat op het juiste moment en met de juiste partners."
(br.hln)
De superster Rihanna heeft een voorliefde voor de Belgische
hoedenontwerper Christophe Coppens. Voor haar optreden tijdens de
Grammy's droeg de zangeres een prachtig ontwerp van de Belgische
designer.
Het hoedje is zwart en bezet met glinsterende pailletten. Om het
design een tikje extravagant te maken plaatste de Belgische ontwerper
een stoffen mes bovenop het design. Rihanna was zo verzot op het design
dat ze het hoedje niet enkel droeg tijdens haar optreden op de Grammy's
maar ook tijdens de afterparty en de bijhorende fotoshoot. (br.she)
Dankzij vintage kun je eindelijk die anders zo dure Prada handtas of Gucci pumps kopen. Het is ook de ideale oplossing voor fashionista's die graag er origineel bij lopen. En natuurlijk is vintage momenteel ook gewoon hot. We geven jullie de leukste online adresjes mee, zo kan je waar en wanneer je wil in alle rust snuisteren naar vintage.
Designer vintage Vintage of tweedehands stuks van designers zijn mooi, maar meestal erg gewild en dus niet makkelijk te vinden. Op Designer-vintage.com krijg je niet alleen de mooiste stuks, je kan er ook zelf een advertentie op plaatsen. Als VIP-member kun je zelfs je eigen webshop beheren met een uniek persoonlijk webadres. Als je perfect weet waar je naar op zoek bent, kun je er ook een 'Wish' achterlaten. Mocht er dan een advertentie worden geplaatst van jouw droomstuk, krijg je automatisch bericht.
Jurken Op poshgirlvintage.com vind je jurken waar Audrey Hepburn jaloers op zou geweest zijn. Je vindt er exemplaren van de jaren '20 tot '80. Ideaal voor als je een chique gelegenheid in het vooruitzicht hebt. Een ding is zeker, je zult ieders hoofd doen draaien.
Leuke spulletjes Hoeft het voor jou allemaal wat minder chique te zijn, maar ben je wel op zoek naar iets origineels? Dan vind je op ilovevintage.nl heel wat leuke dingen, vooral hun aanbod van schoenen is heel groot. Je hebt er ook een onderdeel NOVintage waar je nieuwe stukken met een vintagelook kunt kopen. Vforvintage.com is dan weer een Amerikaanse webshop. Je kunt er terecht voor leuke spulletjes van zowel designers als minder bekende en goedkopere merken.
Voor de maart editie heeft het vooraanstaande modeblad Vogue alle toeters en bellen uit de kast gehaald. Het modemekka strikte niemand minder dan de First Lady Michelle Obama om de cover van het maandblad te sieren.
De Vogue medewerkers blijven verbluft achter. Niet alleen was Obama erg openlijk, de First Lady koos al haar outfits zelf, een job die zelfs de beste stylist niet beter kon gedaan hebben.
Voor de cover schittert Obama in een fuchsia roze ujurk van Jason Wu, de ontwerper die ook verantwoordelijk was voor de prachtige witte jurk tijdens de inauguratie van haar man Barack. In de verder reportage draagt Michelle onder andere creaties van Narciso Rodriguez en J. Crew.
Volgens Vogue is het een van de warmste en sterkste covers in tijden. "Modellen poseren, sterren poseren, maar wat je hier ziet is een echte vrouw die haar warmte aan iedereen wil geven."
Dit seizoen lijkt de modewereld terug te grijpen naar de jaren 80. Neen
het is nog lang niet tijd om je lange wollen sokken, en zweetbanden
boven te halen, maar de schoudervullingen lijken alvast wel terug
volledig hip te zijn.
Schoudervullingen zorgen bij het verkeerde figuur al snel voor een
enorm geblokt uiterlijk, en zelfs de meest schriele modellen tonen
robuust in een mantelpak met mousse vullingen.
Toch grijpen Karl Lagerfeld, Louis Vuitton, Balmain, Proenza
Schouler en Jean Paul Gaultier terug naar de jaren 80-stijl om hun
kledij dat tikje meer te geven. Eén tip: koop losse vullingen, en
probeer ze thuis eventjes uit. Voel je jezelf als een Viking op
veroveringstocht? Gooi ze dan snel weg en vergeet deze trend! (br.she)
De fringle trend is nog niet over! Het Nederlandse accessoirelabel Fab. komt met een collectie franjetassen en clutches in talloze kleuren in zacht suède. Grijs, zwart, fuchsia, oranje, paars, camel, blauw, okergeel
Deze Rumbaibags (rumbai betekent in het Indonesisch franje, het land waar de gehele Fab.collectie geproduceerd wordt) zijn er in grote shoppers en in diverse maten clutches.
Kleine clutches vanaf 105,- grote tassen 189,-
Over Fab. tassen: Fab. produceert handgemaakte trendy leren tassen, portemonnees, clutches en sieraden. Het ontwerp komt uit de handen van Fabienne Chapot (28) die dit label 2 jaar geleden opzette. Inmiddels levert Fab. aan meer dan 100 winkels in Nederland en is er sinds kort een Fab. Store in Den Haag.
Karl
Lagerfeld bleef trouw aan zijn favoriete kleuren: zwart en wit. Zijn
modellen leken zo weggegrepen uit een romantisch liefdesdrama. De
stijlvolle en sobere stijl maakten van de collectie eentje om te
herinneren.
De Parijse modeontwerpster Phoebe Philo zet na een jarenlange
stilte terug haar eerste stapjes in de modewereld. De voormalige
ontwerpster van Chloé verzamelde al haar inspiratie voor een sterke
nieuwe zomer- en cruisecollectie voor het merk Celine.
"Celine was nooit een toonbeeld van flashy, funky mode. De sobere
lijn trok zich door alle voorgaande collecties, en dat gevoel wou ik
behouden. Mijn creaties zijn als een goede foundation voor je wardrobe.
Basisstukken die je look volledig maken", aldus Philo.
Philo wil met de nieuwe collectie zichzelf terugvinden als creatieve
modeontwerpster. "Mijn collectie draait niet om mode of trends, maar om
de stukken op zich en stijl", benadrukt Philo.(br.she)
Dit weekend werden
in Antwerpen de Elle Style Awards uitgereikt. Prinses Mathilde werd er
uitgeroepen tot 'Best dressed Belgian woman'. 'Most sexy Belgian Man'
bleek Ramsey Nasr, voor Matthias Schoenaerts en Freek Braekman.
Ontwerper De
prijs voor 'Best Belgian Designer' werd in de wacht gesleept door Tim
Van Steenbergen, die zich afgelopen jaar een duizendpoot toonde met een
eigen collectie, een collectie voor Chine, schoenen, theaterkostuums en
zonnebrillen.
Label In de categorie 'Best
Belgian Label' kreeg Essentiel de meeste stemmen, het merk van Inge
Onsea en Esfandiar Eghtessadi. Andere genomineerden waren Chine en Just
in Case.
Artiest In de categorie 'Best
Belgian Model' mocht Kjell Bracke met de award gaan lopen. Net als
Loft-actrice Marie Vinck, dochter van Hilde Van Mieghem, die een
overduidelijke meerderheid aan stemmen ronselde in de categorie 'Best
Belgian Artist'. (br.nina)
De schoenenkoning Christian
Louboutin ontdekte het internet. Deze week ging zijn website officieel
online, het is een echte hemel voor schoenenliefhebbers geworden.
Leven Louboutin Als
je de website opent, doet het geluid van klakkende hakken je al
watertanden. Je vindt er niet alleen de volledige collectie, er is ook
een blog en talloze foto's waarbij je een kijk krijgt op het leven de
ontwerper. Je blijft eveneens op de hoogte dankzij zijn vele nieuwtjes.
Ontdek het zelf op christianlouboutin.com en begin alvast maar te dromen. (br.Nina)
Mary-Kate en Ashley Olsen ontwerpen
nu ook voor mannen. De Amerikaanse actrices hebben een mannencollectie
toegevoegd aan hun hippe couturelijn The Row. Volgens het Amerikaanse
tijdschrift People bestaat de mannenlijn onder meer uit jassen van
kasjmier, wollen truien en zachte T-shirts.
De
vrouwenkleding van het twee jaar geleden opgerichte The Row is een
succes bij sterren als Katie Holmes, Heidi Klum en Gwyneth Paltrow.
Naast de hippe couturelijn heeft de tweeling, die bekend werd als
Michelle Tanner in de Amerikaanse komedieserie Full House, ook nog de
sportievere vrouwenlijn Elizabeth and James en een kledinglijn voor
meisjes. (br.hln)
De ballerina lijkt
(eindelijk) definitief verdwenen uit de lijstjes van mode-ontwerpers en
moderedactrices. De gladiatorsandaal daarentegen draait nog een zomer
mee.
Sandalen Sandaaltjes
blijven sowieso hét zomeritem voor je schoenenkast. Torenhoge hakken,
al dan niet met een verdikte zool, met vrolijke kleurtjes (liefst
oranje of roze): met deze schoenen kan je niets verkeerd doen. En
belangrijker in deze tijden van crisis: je kan die van vorig jaar
gewoon hergebruiken! Heb je nieuwe nodig (of wil je zo graag een nieuw paar schoenen), kies dan zeker voor gladiatorschoenen. Met of zonder hak, het kan alletwee. Ze zijn zowel stoer als elegant en passen op zowat alles.
Een andere mogelijkheid is hele stoere schoenen, afgewerkt met ritsen en gespen, of hele lieflijke, inclusief bloemenpatronen.
Voor de durvers Zoek je iets specialers? Kies dan voor pumps met een speciale hak: alle vormen, figuren en kleuren zijn goed. Ook de zogenaamde 'shoeboot':
een einkellaarsje met open teen (en soms open hiel) wordt gelanceerd.
Celebs zijn er al mee gespot, maar wij twijfelen of de vrouw in de
straat daar wel zo wild van zal zijn... De materialen blijven leer, en meer bepaald: reptielenleer. Al zijn ook de groene schoenen
aan een opmars bezig, en zij zien er steeds vaker uit als 'gewone'
schoenen die niet te onderscheiden zijn van de rest. Ook de prijzen
liggen in de buurt van gewone schoenen. Kijk maar op www.georgette.be. (br.nina)
Links: catwalk Lanvin, rechts: Eva Longoria straalt in rode jurk.
Ontwerp van Dries van Noten
Look van asos.com
rok van Karen Millen bij asos.com.
Stop winterkleuren
als grijs en zwart ver weg in je kleerkast, dit seizoen draait alles
rond oranje, rood, en roze. De jurken van Eva Longoria en Christina
Applegate voor de Golden Globes zetten alvast de toon.
Combineren? De
truc van deze trend is het vinden van de juiste tint voor je
huidskleur. Paars, blauw flatteren vrouwen met een bleekere huid.
Warmere vrouen staan goed met roze en rood. Je mag niet bang zijn om
sommige 'moderegels' te breken. Als het vroeger nooit bij je opkwam om
een blauw truitje te combineren met een fuchsia rok, dan moet je het nu
zeker wel proberen. Je zal zien dat het wel werkt. Draag wel kleuren
die tot dezelfde tint behoren, te grote contrasten tussen warme en
koude kleuren zullen met elkaar vechten.
Experimenteren Vergeten
kleuren als felroze of kanariegeel zijn terug helemaal in, aan jou om
ermee te experimenteren. Je handtas mag daarentegen wel in volledig
contrast staan met je outfit. Wat je zeker niet mag doen is felle
kleuren combineren met zwart, want dan lijk je zo weggelopen uit de
jaren '80.
Vrolijker Voel je jezelf niet
goed bij dit kleurenfestival? Introduceer dan geleidelijk aan kleur in
je kleerkast. Begin met felle nagellak, trek vervolgens een felblauwe
sjaal aan en waag je dan aan een paar rode schoenen of handtas. Dit is
een trend waar je even moet aan wennen. Meer eens je merkt hoe vrolijk
je wordt van al die felle kleurtjes, wil je zwart, bruin en wit niet
meer terug. (br.Nina)
Hilary Duff heeft haar modeambities eindelijk verder uitgewerkt. Samen
met DKNY Jeans creëerde de actrice en zangeres een eigen rocker
chic-lijn genaamd 'Femme'.
"Het moeilijkste was het kiezen van de naam. We wilden iets stoers
en toch vrouwelijks. Femme voelde voor mij aan als de perfecte
combinatie tussen deze twee. Het is agressief, maar op een goede
manier", vertelt Duff.
De collectie belooft erg veelzijdig te zullen worden. Zo zullen er
truien worden gecreëerd met afneembare sjaals, T-shirts met afneembare
halskettingen, en aansluitende jeans met verstelbare riemopeningen
zodat er zowel plaats is voor een dunne als brede riem. (br.she)
Romantisch dineren met halfnaakte lingeriemodellen
Romantisch dineren met halfnaakte lingeriemodellen
dekkers
Wie met Valentijn eens iets anders wil doen, kan een plaatsje
reserveren bij het Antwerpse restaurant Danieli il Divino. Terwijl je
er gezellig tafelt met je geliefde defileren half naakte modellen in
nieuwe creaties van Marlies Dekkers langs je tafel.
Een Valentijn diner met halfnaakte modellen, het lijkt misschien wat
obscuur maar volgens de Nederlandse lingerieontwerpster Marlies Dekkers
wordt het gegarandeerd een succesformule. Voor 60 euro krijg je een
heerlijk menu voorgeschoteld en krijg je er een lingerieshow gratis en
niets bovenop.
Om het thema van de avond te onderstrepen, ontwierp Dekkers zelfs
een nieuwe collectie met rode lingeriesetjes genaamd Stolen Kisses.De
lingerie van deze vier lijnen is er van cup A t/m F en XS t/m XXL. De
prijs van een beha varieert van 75 tot 102, slipjes van 42,50 tot
55.
Defilé Marlies Dekkers, op 14 februari bij Danieli il Divino,
Beukenlaan 12, 2020 Antwerpen. Aanvang 20 uur, menuprijs 60 euro.
Reservaties: 03 825 37 38.
Is Jessica Simpson te dik of nieuw schoonheidsideaal?
Jessica vroeger
Jessica nu
Jessica Simpson,
én vooral haar extra kilootjes, kregen de laatste weken veel
media-aandacht. De knappe, blonde ster ging van maatje 34 naar 42 en
kreeg hier tonnen kritiek over. Is ze te dik of is Jessica het bewijs
dat eindelijk het schoonheidsideaal van maatje 0 voorbij is?
Jojoën Vorige
week verscheen Jessica Simpson op het podium met een flinke boezem en
haar strakke jeans leek net iets te klein te zijn. Meteen meldden de
roddelbladen dat Jessica te dik is, ze werd een wereldwijd
discussiepunt. Jessica staat er om bekend te jojoën tussen maatje 42 en
34. Maar ze is niet de enige ster die zich zorgen maakt om haar
gewicht. Zangeres Lily Allen en actrice Mischa Barton zijn ook het ene
moment graatmager, een jaar later dragen ze maatje 40. Er zijn andere
sterren, die er vrede mee hebben genomen dat ze niet graatmager zijn.
Beyonce Knowles, Jennifer Hudson en Kat Dennings diëten niet en hebben
geen probleem met hun rondingen.
Rondingen zijn goed Maar
het lijkt alsof Jessica nu zelf vrede heeft genomen met haar nieuwe
ronde vormen. Ze komt er voor uit 60 kilo te wegen en is er van
overtuigd dat mannen vrouwen met rondingen verkiezen. Zelf zegt ze zich
goed te voelen: "Rondingen zijn goed. Constant lijnen is niet goed voor
je hart of je zelfbeeld." Ook haar zus relativeert de
gewichtstoename:"Vrouwen bestaan nu eenmaal in verschillende vormen en
maten. Het is niet omdat je een ster bent, dat er andere standaarden
gelden. Hoe kunnen we verwachten dat tienermeisjes van zichzelf leren
houden in een wereld waarin vrouwelijke rondingen bekritiseerd worden."
Fulltime bezig Wat
veel mensen niet weten dat superslanke sterren fulltime bezig zijn met
hun lijn. Ze sportten minstens 4 uur per dag sporten en zijn de hele
dag door bezig met eten. Maar jonge tienermeisjes, die ontzettend
opkijken naar deze graatmagere celebs, beseffen dat niet. Ze weten ook
niet juist hoe gezond het ook is, als je te slank bent, krijg je niet
al je voedingsstoffen. Als gevolg daarvan heb je te weinig energie,
stemmingswisselingen en kun je zelfs depressief worden. En als je echt
te weinig lichaamsvet hebt, blijft je ovulatie uit.
Nieuw ideaal? Betekent
de verdikte Jessica Simpson dat we terugkeren naar het
schoonheidsideaal van de jaren '50. Vrouwelijke rolmodellen als
Elizabeth Taylor, Marilyn Monroe en Sophia Loren hadden allemaal
vrouwelijk rondingen. Maar nu zouden van obesitas beschuldigd worden.
Veranderen Ik
vrees dat slechts nog maar een kleine groep mensen klaar is voor de
terugkomst van rondingen. Insiders zeggen namelijk dat Jessica niet
meer als vroeger gratis ontwerpen krijgt toegestuurd van bekende
designers. Het ziet er naar dat ze niet meer met dezelfde prachtige
jurken zal schitteren op de rode loper als vroeger. Ontwerpers vinden
namelijk dat enkel graatmagere vrouwen hun ontwerpen eer aan doen. Maar
niet alleen de mode-industrie is schuldig aan het ideaalbeeld van
maatje 0. Is de filmindustrie al klaar voor 'dikkere' vrouwen? Zal
Jessica nog rollen aangeboden krijgen, of moet ze eerst terug op een
ongezond crashdieet? En als laatste moeten wij vrouwen ook veranderen,
want ook wij zijn schuldig aan het huidige schoonheidsideaal. (br.hln)
De Britse zangeres
Adele is binnenkort te zien in het modeblad Vogue. Ze werd vereeuwigd
door celebrity-fotograaf Annie Leibovitz. Tijdens de fotoshoot maakte
Adele ook kennis met de hoofdredactrice van de Amerikaanse Vogue.
Anna Wintour De
ontmoeting met Anna Wintour, op wie de film 'The devil wears Prada' zou
zijn gebaseerd, maakte diepe indruk op de 20-jarige zangeres. "Ik was
heel nerveus, maar ze was gelukkig erg aardig. Ze vroeg me welke merken
ik mooi vind. Ik probeerde een paar ontwerpers op te noemen waarover ik
in Vogue had gelezen."
Wintour was op haar beurt gecharmeerd van de volslanke zangeres. Ze bood aan haar te kleden voor de Grammy's van zondag. Adele,
bekend van het nummer 'Chasing Pavements', behoort tot de grote
kanshebbers op de Grammy Awards. Ze is genomineerd in vier
verschillende categorieën, waaronder die van beste album. (br.hln)
De Parijse en Milanese modeweek heeft voor veel modellen een wrange
nasmaak gekregen. Vanwege de economische crisis werden namelijk veel
minder mannequins ingehuurd, en kregen ze maar de helft van hun normale
dagloon betaald.
De Fashion Week in Milaan en Parijs is normaal gezien hét moment om
in grandeur uit te pakken met nooit geziene klasse en glamour. Ook dit
jaar leek er niets aan de hand, maar achter de schermen was de
ontgoocheling duidelijk voelbaar.
"Klanten die doorgaans 3.322 euro per dag neertelden, betalen nu nog
maar 1.660 euro. Bovendien moeten we steeds meer met commerciële
modellen werken, omdat deze beter in de markt liggen dan de duurdere
beeldmodellen die voornamelijk catwalks lopen", vertelt Aidan
Jean-Marie, directeur van het Premier Model Management in Londen.
"Bovendien kiezen steeds meer grote merken voor een bekend gezicht,
waardoor nieuwelingen maar moeilijk kunnen doorbreken", besluit Karen
Diamond, directrice van Models 1.(br.hln)
Chanel stuurde
cowgirls op de catwalk. Je hoeft het niet zo extreem als Karl Lagerfeld
te doen, maar het komende seizoen mag je wel een tikje western gaan.
Experimenteer met jurken met franjes, gebleekte jeans en leder.
De
juiste western look creëren is niet makkelijk. Je moet de trend niet te
letterlijk interpreteren, want dan is het overdreven. Combineer
bijvoorbeeld een eenvoudig gebleekt jeansjasje met een ander opvallend
stuk met countrysfeer.
Jeansjasje Een
aansluitend gebleekt jeansjasje is een must have voor komend
zomerseizoen. Het combineert zowel beeldig met een zwierig jurkje als
een skinny jeans.
Schoenen Met een paar
trendy sandalen op een jeansrokje zit je al meteen goed. Deze
exemplaren van asos.com combineren twee trends: western en
gladiatorsandalen.
Fleurig jurkje Voor je
favoriete zomerjurkje kies je best voor een fleurig exemplaar met
opvallende, liefst etnische print in een felle kleur. De lengte kies je
zelf, van ultrakort tot enkellang, je vindt ze alle maten en kleuren.
Kapsel Ook
de vlecht is aan een serieuze comeback bezig. Deze lente draag je hem
los, de truc is wat plukjes los te trekken voor een casual look. Wil je
echt een fashionstatement maken, dan maak je het geheel af met een
strooien hoed.
Accessoires Maar je kan de
westernlook zo basic maken als je zelf wil, bijvoorbeeld door de juiste
oorbellen of handtas te dragen. Ga voor een lederen tas met franjes of
voor grote ringen aan je oren. (br.nina)
Scarlett Johansson
verraste iedereen met haar nieuwe bruine haarkleur op de rode loper van
de filmpremière van 'He's Just Not That Into You'. Ze viel daarnaast
ook op met haar felle strapless jurk met bloemmotief.
Verwarring Scarlett
koos wel voor een extreme verandering: van blonde krullen naar een
sluik bruin kapsel. De actrice stelde haar nieuwe kapsel aan de
fotografen voor door er veelvuldig mee te zwieren. Ze verklaarde haar
recente verandering: "Het is een onderdeel van het vrouw zijn. We
moeten voortdurend veranderen en verwarring veroorzaken." Niet iedereen
is fan van haar nieuwe kapsel, de journaliste van Marie Claire noemen
het ronduit saai.
De film 'He's Just Not That Into You' is
gebaseerd op een zelfhulpboek van Greg Behrendt en Liz Tuccillo. Hij
vertelt het verhaal van het liefdesleven van twintigers en dertigers.
(br.nina)
Lange, zware oorbellen zijn hét
accessoire voor komende lente, dat bewijzen onder meer Michelle Obama
en Drew Barrymore. Artsen waarschuwen wel dat het dragen er van
risico's inhoudt, ze moeten steeds meer oorlelcorrecties uitvoeren.
Plastische chirurgie De
it-bag is niet langer trendy en de hakken zijn te hoog geworden voor
normale vrouwen om te dragen. Daarom leuken steeds meer vrouwen hun
outfit op met grote oorbellen. Maar deze oorbellen kunnen je oren
schaden als je er ergens mee blijft haken, ze kunnen ook je oorlel
rekken. Brits plastisch chirurg James McDiarmid: "Vrouwen lopen schade
op door het dragen van trendy oorbellen. Meestal moeten we de gaatjes
in de oren reconstrueren omdat ze rekken door het gewicht van de
oorbellen. Daarnaast zwellen de oorlellen op waardoor ze blijvend
bobbelig worden."
Voorzorgen Niet bereid om
je zware oorbellen op te geven? Neem dan je voorzorgen om je mooie
oorlellen te behouden. Zo kan je Restylane laten injecteren in je lel,
deze stof wordt ook gebruikt om lippen meer volume te geven. Maar het
beste advies is je zware oorbellen te bewaren voor speciale
gelegenheden en je kleine, lichtere exemplaren te dragen op andere
momenten. (br.hln)
Is het toeval dat er de laatste
maanden meer blonde haarproducten worden verkocht? "Nee", vertelt
celebkapper Andrew Barton in de Daily Mail. "De trend naar blonde
lokken is terug, want vrouwen willen zich opnieuw beter voelen. Blond
haar helpt om het humeur op te krikken".
Meer kleuringen De
crisis slaat wild om zich heen en zet zelfs vrouwen aan om de haren
opnieuw blond te verven. Andrew Barton stelt dat er 67 procent meer
blonde haarkleuringen worden gezet dan vorig jaar.
"Blonde
vrouwen voelen zich zelfzekerder, ogen jonger en lijken vaak
aantrekkelijker omdat ze meer aandacht krijgen. Een vrouw wil zich nu
eenmaal graag goed in haar vel voelen. In deze doemtijden van
crisissen, willen vrouwen zichzelf opvrolijken".
Andere perceptie Er
lopen weinig natuurlijke blondines rond. Wie ervoor kiest, doet dat
weloverwogen en bewust. Uit een Brits onderzoek blijkt dat de perceptie
van blonde vrouwen anders is dan bij andere haarkleuren. Blondines
worden extroverter en sexy bevonden, 90 % van alle mannen denkt
werkelijk dat ze meer 'fun' hebben. Nog volgens de enquête, worden
blondjes 'naïever', 'populairder', 'rijker' en 'spontaner' bestempeld.
(br.hln)
Plensbuien zijn vaak catastrofaal voor je algemene look. Je haren
plakken al snel tegen je hoofd, je mascara loopt uit, en je regenjas is
allesbehalve stijlvol. Quinny lanceerde daarom fashionable regenjassen
en bijhorende paraplu's. De print doet terugdenken aan de beginjaren
van Pucci, druk en bijzonder kleurrijk. Opvallen doe je zeker en vast
met de paraplu en bijhorende jas van Quinny. De kleurrijke regentenue
maakt deel uit van een beperkte collectie met grafische prints van de
Deen Hendrik Vibskov. Voor de paraplu tel je gemiddeld 100 neer. (br.she)
De Parijse Modeweek is weer helemaal achter de rug. Grote namen als Dior, Giorgio Armani, Karl Lagerfeld, Givenchy en Valentino gaven het beste van zichzelf en schitterden met hun prachtige nieuwe creaties.
Dior
Dior mocht de spits afbijten en deed dat in grote stijl. Modeontwerper John Galliano trok alle registers open en liet zich inspireren door Nederland. Het Delfts blauw, de iconische tulpen en de grote meesters van de schilderkunst samengebundeld zorgden voor een nooit geziene prachtcollectie.
Giorgio Armani
Giorgio Armani weet waar de nouveau riches zitten en koos er voor zijn blik te richten op deze nieuwe nichegroep. China sloeg de klok op de catwalk, prachtige rode lantaarns werden vastgenaaid op praktisch alle jurken, en de stijve kragen deden ons allen mijmeren naar de pittoreske Chinese daken.
Karl Lagerfeld
Karl Lagerfeld hield het liever sober, en bleef trouw aan zijn favoriete kleuren: zwart en wit. Zijn modellen leken zo weggegrepen uit een romantisch liefdesdrama. De stijlvolle en sobere stijl maakten van de collectie eentje om te herinneren.
Christian Lacroix
Christian Lacroix deed zijn naam alle eer aan. Hij greep terug naar de bekende, gewaagde kleurencombinaties en liet het publiek perplex achter. De dure stoffen van Lacroix' collectie lieten bovendien een blijvende indruk na: Haute Couture zal en mag niet lijden onder de economische malaise.
Jean Paul Gaultier
Jean Paul Gaultier koos voor symmetrie bij zijn nieuwe collectie. Sobere kleuren moesten de nadruk leggen op de extravagante, geometrische vormen en opmerkelijke hoedjes.
Valentino
Ontwerpster Maria Grazia Chiuri deed het merk Valentino weer alle eer aan tijdens zijn show op de Parijse catwalk. Koningsblauw en zeegroene kleuren gaven de collectie een adellijk tintje. De prachtige mantels en strapless jurken waren afgewerkt met een verenbos of een oversized bloemencorsage.
Franck Sorbier
Franck Sorbier liet zijn kunstzinnigheid heropleven. Zijn collectie leek zo te zijn gekopieerd van een oude foto uit het kantentijdperk in oud Brugge. In zijn artistieke zwart-wit film liet hij dan weer het Madonna korset opdraven. (br.she)
De vermaarde ontwerper Thierry Mugler is aangesteld als de nieuwe
artistieke adviseur en kostuumontwerper voor de wereldtournee van
Beyoncé. De internationale ster koos naar eigen zeggen voor Mugler
omwille van zijn originele, vooruitstrevende designs.
Mugler zal onder andere verantwoordelijk zijn voor de regie, het
decor, de belichting en de choreografie van de show. Daarnaast zal hij
ook de 58 kostuums ontwerpen waarin zowel Beyoncé als haar zangeressen
en danseressen zullen schitteren.
Mugler werd eerder al bekend dankzij zijn parfumlijn, en zijn bijdrage voor de video 'Too Funky' van George Michael.(br.she)