Lange, zware oorbellen zijn hét
accessoire voor komende lente, dat bewijzen onder meer Michelle Obama
en Drew Barrymore. Artsen waarschuwen wel dat het dragen er van
risico's inhoudt, ze moeten steeds meer oorlelcorrecties uitvoeren.
Plastische chirurgie De
it-bag is niet langer trendy en de hakken zijn te hoog geworden voor
normale vrouwen om te dragen. Daarom leuken steeds meer vrouwen hun
outfit op met grote oorbellen. Maar deze oorbellen kunnen je oren
schaden als je er ergens mee blijft haken, ze kunnen ook je oorlel
rekken. Brits plastisch chirurg James McDiarmid: "Vrouwen lopen schade
op door het dragen van trendy oorbellen. Meestal moeten we de gaatjes
in de oren reconstrueren omdat ze rekken door het gewicht van de
oorbellen. Daarnaast zwellen de oorlellen op waardoor ze blijvend
bobbelig worden."
Voorzorgen Niet bereid om
je zware oorbellen op te geven? Neem dan je voorzorgen om je mooie
oorlellen te behouden. Zo kan je Restylane laten injecteren in je lel,
deze stof wordt ook gebruikt om lippen meer volume te geven. Maar het
beste advies is je zware oorbellen te bewaren voor speciale
gelegenheden en je kleine, lichtere exemplaren te dragen op andere
momenten. (br.hln)
Is het toeval dat er de laatste
maanden meer blonde haarproducten worden verkocht? "Nee", vertelt
celebkapper Andrew Barton in de Daily Mail. "De trend naar blonde
lokken is terug, want vrouwen willen zich opnieuw beter voelen. Blond
haar helpt om het humeur op te krikken".
Meer kleuringen De
crisis slaat wild om zich heen en zet zelfs vrouwen aan om de haren
opnieuw blond te verven. Andrew Barton stelt dat er 67 procent meer
blonde haarkleuringen worden gezet dan vorig jaar.
"Blonde
vrouwen voelen zich zelfzekerder, ogen jonger en lijken vaak
aantrekkelijker omdat ze meer aandacht krijgen. Een vrouw wil zich nu
eenmaal graag goed in haar vel voelen. In deze doemtijden van
crisissen, willen vrouwen zichzelf opvrolijken".
Andere perceptie Er
lopen weinig natuurlijke blondines rond. Wie ervoor kiest, doet dat
weloverwogen en bewust. Uit een Brits onderzoek blijkt dat de perceptie
van blonde vrouwen anders is dan bij andere haarkleuren. Blondines
worden extroverter en sexy bevonden, 90 % van alle mannen denkt
werkelijk dat ze meer 'fun' hebben. Nog volgens de enquête, worden
blondjes 'naïever', 'populairder', 'rijker' en 'spontaner' bestempeld.
(br.hln)
Plensbuien zijn vaak catastrofaal voor je algemene look. Je haren
plakken al snel tegen je hoofd, je mascara loopt uit, en je regenjas is
allesbehalve stijlvol. Quinny lanceerde daarom fashionable regenjassen
en bijhorende paraplu's. De print doet terugdenken aan de beginjaren
van Pucci, druk en bijzonder kleurrijk. Opvallen doe je zeker en vast
met de paraplu en bijhorende jas van Quinny. De kleurrijke regentenue
maakt deel uit van een beperkte collectie met grafische prints van de
Deen Hendrik Vibskov. Voor de paraplu tel je gemiddeld 100 neer. (br.she)
De Parijse Modeweek is weer helemaal achter de rug. Grote namen als Dior, Giorgio Armani, Karl Lagerfeld, Givenchy en Valentino gaven het beste van zichzelf en schitterden met hun prachtige nieuwe creaties.
Dior
Dior mocht de spits afbijten en deed dat in grote stijl. Modeontwerper John Galliano trok alle registers open en liet zich inspireren door Nederland. Het Delfts blauw, de iconische tulpen en de grote meesters van de schilderkunst samengebundeld zorgden voor een nooit geziene prachtcollectie.
Giorgio Armani
Giorgio Armani weet waar de nouveau riches zitten en koos er voor zijn blik te richten op deze nieuwe nichegroep. China sloeg de klok op de catwalk, prachtige rode lantaarns werden vastgenaaid op praktisch alle jurken, en de stijve kragen deden ons allen mijmeren naar de pittoreske Chinese daken.
Karl Lagerfeld
Karl Lagerfeld hield het liever sober, en bleef trouw aan zijn favoriete kleuren: zwart en wit. Zijn modellen leken zo weggegrepen uit een romantisch liefdesdrama. De stijlvolle en sobere stijl maakten van de collectie eentje om te herinneren.
Christian Lacroix
Christian Lacroix deed zijn naam alle eer aan. Hij greep terug naar de bekende, gewaagde kleurencombinaties en liet het publiek perplex achter. De dure stoffen van Lacroix' collectie lieten bovendien een blijvende indruk na: Haute Couture zal en mag niet lijden onder de economische malaise.
Jean Paul Gaultier
Jean Paul Gaultier koos voor symmetrie bij zijn nieuwe collectie. Sobere kleuren moesten de nadruk leggen op de extravagante, geometrische vormen en opmerkelijke hoedjes.
Valentino
Ontwerpster Maria Grazia Chiuri deed het merk Valentino weer alle eer aan tijdens zijn show op de Parijse catwalk. Koningsblauw en zeegroene kleuren gaven de collectie een adellijk tintje. De prachtige mantels en strapless jurken waren afgewerkt met een verenbos of een oversized bloemencorsage.
Franck Sorbier
Franck Sorbier liet zijn kunstzinnigheid heropleven. Zijn collectie leek zo te zijn gekopieerd van een oude foto uit het kantentijdperk in oud Brugge. In zijn artistieke zwart-wit film liet hij dan weer het Madonna korset opdraven. (br.she)
De vermaarde ontwerper Thierry Mugler is aangesteld als de nieuwe
artistieke adviseur en kostuumontwerper voor de wereldtournee van
Beyoncé. De internationale ster koos naar eigen zeggen voor Mugler
omwille van zijn originele, vooruitstrevende designs.
Mugler zal onder andere verantwoordelijk zijn voor de regie, het
decor, de belichting en de choreografie van de show. Daarnaast zal hij
ook de 58 kostuums ontwerpen waarin zowel Beyoncé als haar zangeressen
en danseressen zullen schitteren.
Mugler werd eerder al bekend dankzij zijn parfumlijn, en zijn bijdrage voor de video 'Too Funky' van George Michael.(br.she)
Dior en Giorgio Armani lokten de jetset van de wereld naar het
Parijse Musée Rodin, voor hun Haute Couture show. Dita Von Teese, Kayne
West en Marion Cotillard waren allemaal present, niets deed dan ook
vermoeden dat de glamour op de catwalk nog glamoureuzer zou zijn dan
die ernaast.
Luxueuze stoffen, prachtige diamanten juwelen, fabelachtige
schoenen, en extravagante creaties: enkele trefwoorden die de modeshows
van Armani en Dior het best omschrijven. John Galliano, hoofdontwerper
bij het modehuis Dior, liet zich voornamelijk inspireren door de
oud-Nederlandse kunst van Vermeer en Van Dyck. Delfts blauw, blauwe
tulpen, bolle rokken, pofmouwtjes, en kanten kragen deden terugdenken
aan 17de eeuwse tijden, toen exuberante luxe nog iets heel gewoons was
bij de adel.
Ook Giorgio Armani moet niet onderdoen, al zoekt hij zijn inspiratie
wat meer Oosters, in China meer bepaald. Zilveren jurkjes met rode
kwasten, mouwomslagen die ons doen mijmeren naar Chinese pagodes en
prachtige waterlelies.
De glamour deed alvast menig modecritici verbaast opkijken. De New
Yorkse fashion week kreeg rake klappen vanwege de economische malaise,
en menigeen had hetzelfde op de Parijse catwalk verwacht. Armani bleef
er alvast nuchter over: "Als je bezig bent met reageren op de crisis,
dan kan je geen haute couture meer maken. Haute Couture is zoals naar
een mooie film kijken, het behoort tot een andere werel", aldus Armani
in een interview.(br.she)
Benieuwd naar de beautygeheimen van
de immer stralende Catherine Zeta-Jones? De vrouw van Micheal Douglas,
met wie ze twee kindjes heeft, gaf zopas haar receptjes prijs die
ervoor zorgen dat ze er steeds jong en jeugdig bijloopt. Bier, honing,
appels en zout mogen straks niet op je boodschappenlijstje ontbreken.
Zout en honing Geen
dure lotions of potjes voor de actrice, wel een aantal huis-en
keukenmiddeltjes die door iedereen makkelijk zijn op te slaan. Zo
smeert ze een mix van zout en honing over haar hele lichaam. "Dit is
tegelijk een ideale vochtinbrenger en peeling", vertelt de
Oscarwinnares in een recent interview. "Was het af en je huid straalt.
Ik eet ook steevast een appel na de maaltijd. Dit houdt mijn tanden
proper en het lijkt alsof ik ze net gepoetst heb".
Haren Wat
haar mooie lokken betreft, kent ze oma's middeltjes even goed. "Als
conditioner gebruik ik honing en bier. Ik geef toe, ik ruik dagen na
elkaar naar een biervat, maar het doet echt wat met je haar".
Witte tanden Je
zou haast denken dat haar stralende witte tanden komen door een
'bleaching' bij de tandarts. Niet dus. Catherine gebruikt fruit. "Het
sap of de pulp van aardbeien bevat een zuur dat vlekken op de tanden
oplost", weet ze. "Ananas doet hetzelfde en is steeds te vinden in mijn
koelkast". (br.nina)
De meesten onder
ons hadden het niet door, maar Angelina Jolie droeg haar jurk
achterstevoren op de jaarlijkse Screen Actors Guild Awards vorige
zondag.
Het
mag gezegd, de blauwe jurk van Max Azria uit de lentecollectie stond
beeldig bij mevrouw Pitt. Alleen werd de rug ontbloot en niet het
decolleté, zoals eigenlijk wel de bedoeling was. Kan iemand ons
vertellen waarom?
Tattoo Haar styliste Jen
Rade kent het antwoord. De bedoeling was om de jurk meer als 'blouson'
te zien. Door de lage ruguitsnijding vielen ook Jolie's tattoo's beter
op. En haar tatoeages, daar is Angelina duidelijk nog altijd fier op.
(br.nina)
Zelfs de grootste shopaholic durft
deze dagen de rem op de uitgaven te zetten. Dienen we op modedieet? Ja,
maar dat kan ook in stijl en met glamour. Deze tips kunnen helpen.
Doordacht Volgens
de Amerikaanse site Forbes.com zijn Franse dames het meest elegant. Ze
shoppen ook niet impulsief, wel doordacht, met een plan en zeer
selectief. Ze trekken enkel naar een winkel als ze iets specifieks
zoeken. Elk jaar opnieuw wordt de garderobe bekeken en met praktische
basisstukken aangevuld. Af en toe hoort daar ook een duurder ontwerp
bij dat vaak wordt gedragen. Combineren is de boodschap.
Shop selectief Koop
geen items die je niet echt nodig hebt. De Franse ontwerpster Anne
Fontaine, bekend voor haar witte shirts, stelt dat, naast een mooie
blouse, elke vrouw over een prachtig paar jeans moet beschikken. Een
zwarte broek, een perfecte jurk, een zwarte jurk en een mooie jacket,
mogen evenmin ontbreken. Deze basisstukken dienen 'gemixt en gematched'
worden. Met andere woorden, andere accessoires geven je outfit, al
naargelang het moment, een heel andere look.
Koop doordacht Franse
dames kopen doordacht en bekijken hoe vaak een kledingstuk kan gedragen
worden. Ontwerpster Catherine Malandrino adviseert elke vrouw om haar
aankopen goed te overwegen. "Het is niet omdat iets in de mode is, dat
je het moet kopen", vertelt ze. "Denk goed na wanneer en hoe vaak je
het ding zal kunnen dragen. Is het ook draagbaar op het werk? Hoe vaak
zal je het aantrekken?"
De ontwerpster leerde van haar eigen
moeder te investeren in comfortabele, maar kwaliteitsvolle garderobe.
"Mijn moeder droeg jaren een blouse van Yves Saint Laurent. Jaar na
jaar, nooit leek het ding uit de mode".
Kwaliteit boven kwantiteit Een
kwaliteitsvolle garderobe betekent dat je moet investeren in mooie
accessoires. De kostprijs van een Louis Vuitton tas of eentje van
Hermès kan extravagant lijken, maar wanneer je deze verschillende
seizoenen kan dragen, is het zijn geld waard. Een mooie sjaal of een
paar designerschoenen kunnen ook jaren meegaan. Kwaliteit primeert
boven kwantiteit. Dat is eigen aan de Franse levensstijl.
Vergeet de trends Vergeet
de heersende trends, Franse dames houden vast aan stijl en kleuren waar
ze mooi mee staan. Een stijlicoon als Catherine Deneuve heeft dat goed
begrepen. Zwarte cocktailjurkjes en trenchcoats horen bij haar. Fransen
zoeken naar hun individualiteit en hoeven niet perse te dragen wat
magazines of celebs voorstellen. Ze kiezen kleding dat hun
persoonlijkheid onderstreept. Het gaat erom in wat ze zich goed voelen
en waar ze mee staan. Alsof ze er geen moeite voor hebben gedaan. (br.nina)
Carl Lagerfeld stelt zijn nieuwste creatie in samenwerking met de legendarische Franse leverancier Repetto voor . Een reeks van lakleder sandalen in de kleur wit en zwart. Er zijn drie modellen waaronder twee platform sandalen en een platte sandaal. De schoenen zijn al voorgesteld samen met Lagerfeld's Lente Zomer 2009 collectie. De sandalen zullen beschikbaar zijn vanaf 9 april in de Repetto boetieks voor de prijs van 390 euro.
Stephanie Rolland verbaast tijdens Parijse modeweek
roll
De Parijse Fashion week is weer van start gegaan en ook hier
staat de man extra in de kijker. Toch kleuren sommige designers buiten
de lijntjes en presenteren ze een volledige damescollectie.
De Française Stephanie Rolland trok haar stoute schoenen aan, en
verblufte iedereen met een prachtige vrouwencollectie tijdens de
Parijse modeweek (br.she)
Een Britse hulplijn voor
consumenten kreeg in 2008 een recordaantal klachten over de slechte
kwaliteit van vrouwenkledij. Het aantal meldingen over losse knopen,
kapotte ritsen en een slechte snit steeg ten opzichte van 2007 met 23
procent.
Goedkope ketens Als
we naar de cijfers kijken, dan lijkt het alsof de kwaliteit van
vrouwenkledij even snel daalt als de prijskaartjes. De laatste 5 jaar
is de prijs van kledij met 25 procent gedaald. Mensen kopen hierdoor
gemiddeld 40 procent meer kledingstukken. Goedkope ketens verkopen hun
stukken in grote aantallen aan een spotprijs. Deze formule blijkt
succesvol te zijn, want deze ketens doen het goed.
Meer druk Steeds
meer kledij wordt in lagelonenland geproduceerd waar ze veel moeten
maken voor een minimale kost. Het verband tussen beide werd nog niet
bewezen, maar je kunt niet ontkennen dat er een hogere druk is om meer
te produceren tegen lage prijzen. Daarvoor moet iets voor opgeofferd
worden. Merken proberen sneller in te spelen op de eeuwig veranderende
trends, waardoor de kledij ook sneller gemaakt en geleverd moet worden.
Basis moet goed zijn Zullen
vrouwen in opstand komen en weigeren om nog goedkope kledij van slechte
kwaliteit te kopen of zullen ze hun lot accepteren? Britse
modeconsulente Sarah Lucas is niet verbaasd over het gestegen aantal
klachten. "Hoewel vrouwen geen uitstekende kwaliteit verwachten van een
jurk van 20 euro, ze verwachten wel dat een aantal basisdingen in orde
zijn. Zo moeten ritsen openen zonder kapot te gaan, zomen moeten
blijven zitten en knopen mogen er niet afvallen." Een andere insider
zegt dat niet alleen goedkope merken de schuld dragen. "Ik heb bij veel
dure merken al slechte kwaliteit opgemerkt. Ritsen gaan ontzettend snel
stuk en knopen vielen van gloednieuwe jassen. Zelfs bij een handtas van
meer dan 1.000 euro brak het draagbandje meteen af." (br.nina)
Op de catwalk in
Milaan was ze alomtegenwoordig: de 'manbag'. Maar ook bij de sterren
lijkt hij aan te slaan: Brad Pitt en David Beckham schamen zich niet
langer om met een handtas op straat te lopen.
Vrouwelijke inhoud De
macho blijkt met uitsterven bedreigd te zijn. Brits onderzoek toonde
aan dat 8 op de 10 mannen zichzelf eerder een metroseksueel vindt. Dit
soort man komt daar tegenwoordig eerlijk voor uit door publiekelijk een
handtas te dragen, meldt nu.nl. Maar wat nog meer opvalt: ze vullen hun
tas met erg 'vrouwelijke' dingen. 1 op 5 neemt namelijk altijd een
dagcrème of eyeliner mee. "Mannen vinden hun uiterlijk steeds
belangrijker, aan hun kledij besteden ze bijna net zoveel aandacht als
vrouwen", aldus onderzoeker Pete Markey. (br.hln)
Nadat
eerder al Veronique Branquinho en Dries Van Noten hun mannencollecties
voor de komende winter lieten zien op de Parijse catwalk, kwam gisteren
Ann Demeulemeester aan de beurt.
Demeulemeester had haar eerste show in Parijs in
'92 en werd er sindsdien een vaste waarde. Als lid van de legendarische
ontwerpersgroep de Zes van Antwerpen plaatste ze mee België op
de modekaart. Had ze al in '87 haar eerste damescollectie, pas in '96
kwam ze ook met een mannencollectie.
Het lijkt alsof
Demeulemeester de man komende winter aan het paardrijden wil krijgen,
met een soort ruiterlook, compleet met hoge laarzen en witte broek. Een
koude winter wordt het ook, getuige de vele lagen kleding in zwart en
bruin, de (nep?)bontjassen, de leren handschoenen en de
alomtegenwoordige hoeden.
Vandaag, op de laatste dag
van de shows, komt nog Walter Van Beirendonck in actie, en toont Kris
Van Assche een nieuwe collectie voor Dior Homme. (br.Het Nieuwsblad)
Kerstmis is nog niet voorbij of de modewereld staat al in het
teken van de lente. Bij het ontluiken van de eerste bloesems laten we
ons graag volledig gaan. Zwierige rokjes en leuke sandalen kunnen terug
de kast uit. Om ons helemaal in zomerse sferen te brengen,
herintroduceren de modeontwerpers de blote schoudertopjes. Do you do
you Saint Tropez!
Het is officieel: de eerste lentetrend is binnen. Het is niet voor
iedereen weggelegd, maar wij juichen de nieuwste trend alvast toe. De
nieuwste blote schoudertopjes zijn niet alleen superzomers, ze zijn ook
nog eens elegant. Bovendien zijn de schouders één van de slankste delen
van ons lichaam, en mogen ze dus best eens extra in de kijker worden
gezet.(br.She)
Een hippe trenchcoat die eveneens fungeert als een
hoogtechnologisch snufje, het lijkt haast onmogelijk. De Nederlandse
nieuwbakken modeontwerpster Barbara van der Zanden maakt het echter
waar met haar handige zonnecellenjas, een trenchcoat die je GSM in no
time heroplaadt.
De zonnecellenjas is volgestopt met zonnecellen, waardoor je via een
simpele aansluiting je IPhone, minilaptop en GSM zonder problemen kan
opladen. Het design zal te zien zijn tijdens de Amsterdam International
Fashion Week van 24 januari tot en met 1 februari. (br.she)
De Cortez-sneaker
van Nike is legendarisch, hij is al populair sinds 1972 bij atleten én
modebewuste sportievelingen. Dit seizoen vindt het merk zijn klassieker
opnieuw uit met betere materialen en felle kleurtjes.
Felle kleuren De
Cortez raakte populair uitgekiend schokdempingssysteem in de zool en
vanwege zijn lichte gewicht. Het model werd over de jaren heen al in
verschillende materialen uitgevoerd: leder, nylon en suède. Deze lente
wilde Nike zijn paradepaardje een nieuwe look geven. De nieuwe Cortez
Fly Motion is nog lichter en soepeler dan het originele model. De
lederen schoen bestaat nu de meest felle kleuren en contrasten en past
zo helemaal in de nieuwste trends. Ook de nylon en suède versies worden
deze lentecollectie heruitgegeven. (br.nina)
De Franse modeontwerpster Sonia Rykiel wordt door het modemuseum Les
Arts Decoratifs in Parijs nog tot en met 19 april geëerd voor haar
uitgebreide modecarrière. Foto's, video's en verhaalpublicaties tonen
het leven achter de schermen van een van de meest vooruitstrevende en
beruchte modeontwerpsters.
Rykiel staat bekend om haar extravagante collecties, die een
weerspiegeling vormen voor de maatschappelijke problemen. Naar
aanleiding van het veertigjarige bestaan van het gelijknamige modehuis
organiseert Les Arts Decoratifs een overzichtstentoonstelling van alle
toonaangevende werken van Sonia Rykiel.
Calvin Klein
brengt een primeur: een geur dat voor muziek zorgt. De klassieke geur
'CK One' blijft hetzelfde, alleen wordt deze uitgebracht in de vorm van
een luidspreker, die kan aangesloten worden op een mp3-speler.
We are one 'CK
One' bestaat al langer, maar wordt opgefrist. Het flesje wordt
vernieuwd met opschriften. De vertaling van deze vreemde slogans
betekent hetzelfde als 'We are one'. Het wordt ondergebracht onder een
glazen stolp die eigenlijk een luidspreker is. Begin februari ligt het
muzikale parfum in de winkels. (br.hln)
Het lijkt alsof de ontwerpers
steeds verder moeten gaan om wat aandacht te krijgen. Het merk Complexo
B stuurde als afsluiter van de Fashion Week in Brazilië een
transseksuele actrice op de catwalk.
Staande ovatie Het
model Patricia Araujo is in Brazilië bekend door haar carrière als
actrice. Ze sloot voor het merk Complexo B. de Fashion Week in Rio de
Janeiro af. Toen ze in een lange bontjas en een korte jurk de catwalk
betrad, kreeg ze een staande ovatie. De designer van het merk, Beto
Neves, wilde met Araujo het publiek versteld doen staan, meldt
styletoday.nl.
Een ster De Braziliaanse
media noemden de 25-jarige actrice de ster van de Fashion Week. Ook
Patricia zelf was tevreden over haar 'optreden': "Ik vind het heerlijk
om door de pers lastig gevallen te worden. Ik droomde hier al van toen
ik nog kind was." (br.hln)