Peperdure handtassen Victoria Beckham nu al uitverkocht
Peperdure handtassen Victoria Beckham nu al uitverkocht
Nog voor de handtassencollectie van modeontwerpster Victoria Beckham in
de winkels ligt, is het volledige aanbod online al bijna helemaal
uitverkocht.
Hoewel de prijs van de modellen begint bij ongeveer
2.000 euro, een ontwerp kost meer dan 10.000 euro, zijn alle
goedkoopste handtassen van de nieuwe accessoirelijn van Victoria Beckham
al gereserveerd op de designerwebsite net-a-porter.com.
De enige merken die nog duurdere handtassen verkopen zijn Chanel en
Hermèes. Wanhopige fashionista's die hopen toch nog een Victoria Beckham
aan hun arm te dragen zonder bankroet te gaan, kunnen zich inschrijven
op een wachtlijst.
Koopjesjagers kunnen bij zelfstandige modewinkeliers vanaf de eerste dag
van de wintersolden, komende maandag, kortingen van gemiddeld 30
procent verwachten.
Dat blijkt uit aparte onderzoeken van de
ondernemersorganisaties Unizo en NSZ. De meerderheid van de
zelfstandigen verwacht minstens evenveel te verkopen als tijdens de
vorige wintersolden.
Daling Gemiddeld
rekenen de ondervraagde leden van Unizo-lid Mode Unie op een
minderverkoop van 0,7 procent tegenover de wintersolden van januari
2010. Bij het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) verwachten de
leden een meerverkoop van 2 procent. Bij beide organisaties viel de
winterverkoop tot nu toe tegen en werd er iets minder verkocht geboekt
dan een jaar geleden.
Ruimer assortiment "Door
het slechte weer van de afgelopen maand ligt er gevoelig meer in de
rekken dan vorig jaar bij de start van de wintersolden. Dat is goed
nieuws voor de consument die uit een ruimer assortiment kan kiezen",
stelt het NSZ.
Nocturnes Bij handelsfederatie
Comeos wacht men de start van de wintersolden af om cijfers te geven.
Net als bij het NSZ luidt het bij Comeos dat de soldenstart vermoedelijk
eerder verspreid zal verlopen. De eerste soldenweek valt immers samen
met de laatste week van de vakantie. Vooral in Wallonië zijn er maandag
nocturnes gepland voor de mensen die toch moeten gaan werken en nadien
nog op koopjesjacht willen gaan, aldus nog Comeos.
Elk jaar telt toffe trends, en 'trends' die je liever zo snel mogelijk wil vergeten. In 2010 waren dat de volgende:
1) Buiken bloot
Heel even waanden wij ons
terug in de jaren '90, want in de zomer kwamen plots de buiken van
celebs weer tevoorschijn zonder dat ze een bikini droegen. De korte
shirtjes hadden een omgekeerde boogvorm, en het is duimen dat het in
2011 niet verder evolueert.
2) Yeti-laars
Ja,
het is koud, en ja, het sneeuwt veel. Maar deze 'harige' laarzen, vaak
in felle kleuren, zijn zo mogelijk nog onhipper dan de overhypete Uggs.
3) Harige panty's
We
wensen vanuit de grond van ons hart dat niemand het in zijn hoofd haalt
dit verder te ontwikkelen. Kunnen we niet gewoon de haartjes op onze
benen laten staan in plaats van haar te faken, zoals topmodel Nadia
Vodianova?
4) Sokken in sandalen
Uberhip op de catwalk, al verstond niemand echt waarom. Plus mannen haten het, for real.
5) Shorts en leggings
Een stijl die alleen tienermeisjes met de juiste maten kunnen dragen en een absolute horror voor de rest van de wereld.
Rihanna brengt haar kerstvakantie met haar familie op het strand van
Barbados door. Maar ze lijkt er ook te werken, ze dineerde er op tweede
kerstdag namelijk met de eigenaar van de Britse kledingketen Topshop
Philip Green en muziekbaas Simon Cowell.
De
Amerikaanse zangeres twitterde meteen het grote nieuws. Ze droeg een
eenvoudig zwart topje en een sjaal met luipaardprint op haar hoofd.
Green, de eigenaar van Topshop, zag er ontspannen uit in een eenvoudige
witte t-shirt. Omdat Rihanna erg bezig is met mode en een stijlicoon
betekent voor veel jonge meisjes, groeien de geruchten dat ze met Green
samenwerkt aan een kledinglijn voor zijn Britse keten. Eerder al tekende
Kate Moss verschillende collecties voor Topshop. Met Cowell is de kans
groot dat ze haar controversieel optreden op X Factor besprak, ze
stripte tijdens haar act 'What's My Name'
Op
het strand in Barbados viel Rihanna eerder al op met een uniek zwempak
met bijzondere pantertekening. Hoewel het om een badpak ging, benadrukte
het de mooie vormen van de 22-jarige schone. Het unieke ontwerp is van
het merk 'We Are Famous' en kost 227 euro. Rihanna brengt Kerstmis door
met haar familie op Barbados, oudjaar zal ze in New York vieren.
Ondertussen
groeien de speculaties dat de zangers brak met de baseballster Matt
Kemp. Het koppel werd voor het laatst samen gezien in New York in
november. De zangeres reisde de afgelopen weken tussen Noord-Amerika en
Europa om haar nieuwe album Loud te promoten.
In tegenstelling tot de vrouwenmode, verandert aan de mannenmode in
de basis nogal weinig. Maar trends zijn er altijd, en daar is de
mannenmode ook weer geen uitzondering op. Deze zeven trends definieerden
de mode voor mannen in 2010.
1) Gespierde T-shirts
Net zoals vrouwen, die
push-ups voor borsten en poep dragen, kregen mannen hun eigen
'illusiemode': T-shirts die zijn bierbuik verstoppen, en een gespierd
lichaam (al dan niet met 'blokjes') suggereert.
2) Zwemmode Met
dank aan Giorgio Armani werd de strakke zwembroek (aka 'de speedo')
weer hip voor mannen. En dat terwijl het jarenlang een van de grootste
fashion faux pas werd genoemd. Deze zwembroek zien vrouwen dan ook het
liefst bij mannen die er het lijf voor hebben, met andere woorden: quasi
niemand.
Maar of ze die andere trend, de mankini, beter kunnen
appreciëren is nog maar de vraag. Ooit gelanceerd door Borat, een van de
typetjes van komiek Sascha Baron Cohen, werd de mankini mannelijker
gemaakt en de catwalk opgestuurd.
3) Fedora Mannelijke
celebs werden er vrij vaak mee gespot, maar tot de gewone man is de
trend van de fedora of deukhoed nog niet doorgedrongen.
4) Harige decolleté In
theorie is dit een trend in 2009, maar in 2010 dook hij werd erg vaak
op: T-shirts die zo laag zijn uitgesneden dat mannen een decolleté
tonen.
5) Ballerina's Mannen die ballerina's willen dragen moeten zich haasten. Iets zegt ons dat deze 'trend' het niet lang volhoudt.
6) Vrouwelijker Algemeen
kan gesteld worden dat de mannenmode vrouwelijker werd, en de
vrouwenmode mannelijker. Bewijs daarvoor zie je in de succes van
handtassen, badpakken, ballerina's en decolletés voor mannen, terwijl
vrouwen vlinderdassen, kostuums, buideltassen en lederen sokken
aantrokken.
Kledingmerk zegt graatmager model de wacht aan na klachten
Kledingmerk zegt graatmager model de wacht aan na klachten
Allie Crandell, het model dat centraal staat in de controverse.
Kledingmerk Revolve Clothing heeft gezegd dat ze een extreem mager model
geen opdrachten meer zal geven tot ze een 'gezonder' gewicht heeft
bereikt. Dat meldt modeportal Styleite.
De beslissing van het
bedrijf komt er nadat verschillende bezoekers van de bedrijfswebsite
zich hadden beklaagd over lichtgewicht-model Allie Crandell. Het is
overigens niet de eerste keer dat Crandell in opspraak kwam. Ze was ook
al te zien in MTV-programma 'The City', waar er ook heel wat kritiek op
haar kwam, omdat ze als graatmager rolmodel een gevaarlijke invloed zou
kunnen hebben op jonge meisjes die extreem aan het lijnen zouden kunnen
slaan.
Een geslaagde feestoutfit draait maar een klein deel om wat je
werkelijk draagt. Andere factoren spelen een veel grotere rol, en deze
vijf tips gaan je helpen om complimentjes te krijgen op een feestje.
1) Tijd en energie Een toffe outfit komt niet zomaar
uit de lucht vallen, je moet er wel degelijk wat tijd en energie in
steken. Dat betekent niet dat je zeven winkels moet afschuimen, maar wel
dat je kledij netjes is en zorgvuldig samengesteld. Vermijd te veel
bloot of te extravagante kledij, omdat het afleidt.
2) Dresscode Je
outfit is afhankelijk van het feestje waarop je bent uitgenodigd. Het
familiediner kan je vast wel inschatten, maar bij het oudejaarsfeestje
is het veilig om op voorhand even te polsen wat er precies verwacht
wordt.
3) Dat tikje anders Opvallen kan je
ook zonder dat het mensen afleidt van hun eten of gesprekspartner. Een
zwart jurkje kan je dat tikje meer geven door een opvallend juweel of
opvallende schoenen, je kan kiezen voor een accessoire in een fel kleur
of zelfs een opvallende jurk, als de dresscode dat toelaat. Kies voor
iets dat bij jou past, en draag het met flair.
4) Less is more Het
adagium 'less is more' slaat boven alles op mode. Eén opvallend
kledingsstuk of accessoire is vaak meer dan genoeg, verschillende
combineren is een kunst die maar weinigen is gegeven.
5) Begin er op tijd aan Haast
en spoed is zelden goed, en dat geldt ook voor feestoutfits. Begin op
tijd aan de kledijselectie, het (eventueel) wassen en strijken, het
lakken van je nagels, douchen en opmaken. Zo vermijd je niet alleen
zweetplekken, maar ook ladders in nylons, gescheurde nagels en
ongevallen.
Vrouwen dromen massaal van zon en slaan bikini's in
Vrouwen dromen massaal van zon en slaan bikini's in
De verkoop van bikini's in het Verenigd Koninkrijk steeg ondanks de vriestemperaturen explosief.
Groot-Brittannië
beleeft de koudste winter sinds 30 jaar, de temperaturen zakken er tot
-27 graden. Toch meldt de grootwarenhuisketen Debenhams dat de verkoop
van bikini's er met 20 procent steeg. Iets wat de bazen verbaast, want
de meeste Britten pakken zich goed in om zich warm te houden. Ook
ontwerpster Elizabeth Hurley was verrast te ontdekken dat haar
bikinicollectie momenteel zo goed verkoopt. "Dames zullen naar meer
zonnige klimaten vluchten tijdens deze eindejaarsperiode."
Woordvoerder
voor Debenhams Carie Barkhuizen: "Met deze extreme temperaturen zou je
denken dat bikini's het laatste is wat mensen willen kopen. Vorig echter
merkten we echter net dezelfde evolutie op. Het is net alsof hoe
slechter het weer is, hoe beter het met de verkoop van zwemgerief gaat."
De samenwerking tussen het modehuis Lanvin en de winkelketen H&M heeft laatstgenoemde toch geen windeieren gelegd. Ondanks de uitgebleven stormloop in België kende het merk een grote populariteit in het buitenland, wat meteen voor ongekende verkoopcijfers zorgde.
De verkoop van H&M in november is met 17% gestegen ten opzichte van het jaar voordien. Niet alleen de opening van een aantal nieuwe winkels ligt daarbij aan de grondslag, ook de Lanvin-collectie van H&M is verantwoordelijk voor de meerverkoop. Zo was de volledige lijn in enkele uren uitverkocht in Groot-Brittannië. In eigen land was de collectie echter minder populair en bleven bepaalde, wel erg opvallende, designs nog dagen na lancering in de winkelrekken hangen.
De hevige sneeuwval legt ons land en half Europa lam. Dit zorgt voor een
snelle stijging van vreemde gadgets die de koude moeten bestrijden.
Daarom een selectie van de beste sneeuw- en wintergadgets.
Sneeuwkettingen voor schoenen Wandelen
in de sneeuw zonder te vallen is tegenwoordig een grote uitdaging.
Gelukkig zijn er de Yaktrax, dit zijn ingenieuze kettingen die je over
je schoenen aanbrengt, zodat je meer grip krijgt. Deze vliegen over de
toonbank en zijn zelfs bijna uitverkocht in Groot-Brittannië.
Dekentjes De
verkoop van dekentjes met mouwen steeg explosief. Het is volgens de
uitvinder het perfecte kledingstuk om door de sneeuw in het verkeer vast
te zitten, je kan er natuurlijk om mee in de zetel thuis liggen. Maar
ook 'gewone' dekentjes en warmwaterkruiken. De verkoop van dekentjes
steeg met 73 procent, waterwaterkruiken met 42 procent.
Houthakkershemd De
verkoop van het houthakkershemd steeg in het Verenigd Koninkrijk met 65
procent, het lijkt alsof al dat sneeuwruimen de macho in de Britse
mannen losmaakt.
Snoods De snood is een
sjaal in cirkelvorm, hij heeft dus geen begin of einde. Vorig jaar was
dit al een trend bij vrouwen, maar dit slaat nu ook aan bij mannen. Tal
van Britse voetballers als Carlos Tevez, Pepe Reina en Samir Nasri
houden zich hiermee warm op het veld. De zoekterm snood werd al 600 keer
zoveel ingegeven sinds de start van het barre winterweer.
Comfort food Britten
hebben duidelijk geen zin om te diëten met deze koude temperaturen. De
verkoop van typisch comfort food nam explosief toe. Er werd 195 procent
meer 'meatpie' verkocht, de verkoop van rijstpudding nam 652 procent
toe, beide zijn traditionele Britse gerechten.
Slee Het is haast onmogelijk om in Groot-Brittannië nog een slee te vinden.
Soep De
restaurantketen Pret à Manger, gespecialiseerd in lunchen, ontdekte dat
werknemers de koude liefst bestrijden met warme soep. Bij Tesco steeg
de verkoop ook met 30 procent.
Zonvakantie Sinds
het begin van de winterprik zoeken Britten massaal heil in een tripje
naar meer exotische oorden. Er werden al 11 procent meer last minutes
naar de zon geboekt in vergelijking met vorig jaar.
Niet enkel meer voor houthakkers of notoir onhippe mannen, maar ook
voor hippe, urban vrouwen: het ruitjeshemd. Vermijd evenwel de Schotse
ruit: die is (nog?) niet terug aan een opmars bezig.
De winkelcijfers liegen er niet om: een ruitjeshemd met lange mouwen
verkoopt nu 62 procent meer dan vorig jaar. Zwart-wit is een populaire
ruitjescombinatie, maar ook in tinten van rood, roze, blauw en paars is
het hemd hip. Niet alleen vrouwen springen op de kar, ook voor mannen
'mag' het hemd weer.
Geen wonder als je de voordelen van deze
casual trend bekijkt: je kan het op tal van manieren dragen, en dus is
er dus heel wat variatie (en personal touch) mogelijk én de gehypte
stiletto's mogen op stal blijven. Een laars met een hakje maar ook
sportieve schoenen passen veel beter bij deze trend.
- Lange of korte mouwen? Lange
mouwen zijn nu gegeerd door de winter en de lage temperaturen. Dit hemd
kan je ook recycleren als het iets warmer is. Je draagt hem dan als
lichte trui, over een broek of rok en topje.
- Strak of los? Een
strak hemd is heel geschikt om in je strakke jeans te dragen, in
combinatie met laarzen. Je kan er ook voor kiezen om het hemd er los
over te dragen, wil je een zeer nonchalante look.
Het losse hemd
vraagt iets meer werk. Dat draag je op een legging, met kortere laarzen
(losse enkelboots of Uggs) en een riem. Het is langer dan het strakke
hemd en verstopt gemakkelijk je achterwerk. Dit kan je los of geknoopt
dragen.
Een halflang 'boyfriend' hemd, kan dan weer perfect op
een minirok en panty's. Combineer bij voorkeur met bottines voor een
stoere look.
- Kleur Zwart en wit is dé
topcombinatie, maar vind je dat te somber dan kan je ook voor kleur
kiezen. Rood, roze, blauwe en paars doen het goed, geel en groen zijn te
mijden.
- Katoen of flannel?
Mannen kunnen zonder problemen voor flannel kiezen, maar vrouwen kiezen beter voor katoen.
Stylisten verwachten dat deze trend zal doorleven in de lentecollecties. De ruitjes zijn duidelijk terug van weggeweest.
Terwijl Teva's sandalen niet meteen als moeders' mooiste worden
beschouwd, moet de nieuwe Teva op hoge hakken daar verandering in
brengen.
Als we de foto's mogen geloven, kunnen de stiletto's van Teva alle werk
aan, gaande van kruiwagens voortduwen tot stevige rotsen beklimmen. De
sandalenfabrikant hoopt vrouwen te overtuigen en wil hiermee de 'meest
comfortabele hak op aarde' produceren.
Samen met de ontwerpers
van kledingmerk Grey Ant werden de eerste stiletto's voor outdoor
gefabriceerd. De Teva stiletto is verkrijgbaar in twee uitvoeringen:
een zwart-witte 'Worlds Unite' sandaal met klittenbandsluiting en de
'Natural' met gespsluiting. Verkoopprijs bedraagt 250 euro.
Vleesjurk van Lady Gaga maakte meeste indruk in 2010
Vleesjurk van Lady Gaga maakte meeste indruk in 2010
De jurk, hoed en schoenen gemaakt van vlees die de excentrieke zangeres
Lady Gaga droeg tijdens MTV Video Music Awards werd door Britten
verkozen tot meest iconische outfit van 2010.
Tofu De
bewuste vleesjurk veroorzaakte heel wat controverse, er kwam heel wat
kritiek op. Lady Gaga verdedigde zich: "Wat is het probleem van iedereen
met mijn vleesjurk? Jullie hebben me toch ook al leder zien dragen? De
volgende keer draag ik een outfit van tofu, dan zal de sojapolitie
waarschijnlijk komen zeuren. "
De blauwe jurk van Kate Middleton
die ze droeg om hun verloving aan te kondigen kwam op de tweede plaats,
een minijurk van Victoria Beckham op de derde plaats.
Marketingdirecteur van MyCelebrityFashion.co.uk Andy Barr: "Het is geen
verrassende uitslag, zeker niet na alle controverse omtrent de bewuste
vleesoutfit, maar het verbaasde me wel dat de recente jurk van Kate
Middleton zo'n grote indruk op fashionista's maakte."
De top tien van iconische jurken van 2010: 1 De vleesjurk van Lady Gaga' 2 Blauwe verlovingsjurk van Kate Middleton 3 Minijurk met mouwen van Victoria Beckham 4 Een jurk ontworpen door Julien MacDonald en gedragen door Cheryl Cole 5 De latexjurken van Katy Perry 6 De roze jurk van Halston Heritage die Carrie Bradshaw draagt in de eerste scène van Sex and the City 2 7 De sm-panty's van Cheryl Cole 8 Het maatpak van Leighton Meester 9 De vogelverschrikkerjurk van Lady Gaga ontworpen door Francesco Scognamiglio 10 De kanten jurk van Rafael Lopez die Emma Watson droeg
Vrouwen worden er op den duur wel handig is, maar mannen blijven een
probleem hebben met de behasluitingen. Daar zou een einde aan kunnen
komen door de 'magnetische' beha.
Kleine, bijna onzichtbare magneetjes worden verstopt in de lingerie, die
vooraan (tussen de borsten) sluit. De beha wordt verkocht met een
passend onderbroekje, dat ook magnetische banden heeft.
Klinkt goed, maar je moet er wel wat centen voor over hebben want goedkoop is het niet: zo'n 200 euro voor een setje.
"Niets
is zo'n passiekiller als gepruts met het ondergoed. Dit is daarom een
van de grootste innovaties op de lingeriemarkt sinds jaren. Nooit meer
verspilde momenten door te prutsen aan een beha!" aldus Helen Attwood
van Selfridges. Nadat de lingerie in Frankrijk werd gelanceerd, verkoopt
ook de Britse keten de lingerie nu.
Nieuwe bril Yves Saint Laurent gegeerd item bij celebrities
Nieuwe bril Yves Saint Laurent gegeerd item bij celebrities
Het modehuis Yves Saint Laurent gooit hoge ogen met zijn nieuwste brillencreaties. Niemand minder dan Kylie Minogue en Lady Gaga zijn verzot op het montuurtje.
Wie aan de excentrieke stijl van Lady Gaga denkt, verbindt die niet meteen met de zachtaardige versie van Kylie Minogue. Toch hebben beide dames eenzelfde favoriete item in hun garderobe: de nieuwste bril van Yves Saint Laurent. De bekendheden werden er reeds meerdere malen mee gespot, wat op zich al uitzonderlijk is voor de veranderingsgezinde Lady Gaga.
Het model maakt deel uit van de herfst/wintercollectie 2010. (br.she)
Paul Weller ontwerpt kleren voor Liam Gallaghers label
Paul Weller ontwerpt kleren voor Liam Gallaghers label
Modfather Paul Weller gaat kleren ontwerpen voor het label Pretty Green
van Liam Gallagher. Daarnaast plant Weller ook een eigen kledinglijn, zo
vertelde hij aan 6music. "Ik zou enkel verkopen wat ik zelf graag in
mijn kleerkast zou hebben, mijn drijfveer is dus zeer egoïstisch",
verklaart Weller.
Wie op zoek is naar een authentiek parelsnoer moet daarvoor geen honderden euro's meer neertellen. Chinezen zijn er namelijk in geslaagd om parels in kwekerijen te produceren.
Vergeet die romantische plaatjes waarbij een oester van de zeebodem wordt gevist en een mysterieuze parel blijkt te bezitten. Chinezen hebben namelijk grote kwekerijen aangelegd waarin oesters met parels worden gekweekt. Daardoor zijn de parels niet meer schaars in aanbod en daalt de prijs extreem.
Maar sommige juweliers zijn daar niet zo blij mee. Zowel Christie's als Tiffany & Co houden hun aloude, peperdure, parelprijzen aan. "Want authentieke parels, die herken je aan hun schittering." Niet waar, zo beweren critici, want uit een onderzoek is gebleken dat de meeste kenners een gekweekte parel niet van een authentieke kunnen onderscheiden. "Al zijn er altijd wel mensen die veel geld zullen blijven betalen voor de authentieke soort."
Verschillende New Yorkse modellenbureaus hebben de oorlog aan elkaar verklaard. Ze beschuldigen de ander ervan modellen weg te kapen die net op het punt van doorbreken staan.
Heel wat modellen worden net voor hun grote doorbraak weggekaapt door een ander bureau. Hierdoor heeft het originele modellenagentschap veel geld en tijd in het topmodel geïnvesteerd, maar krijgen ze geen financiële voordelen van de doorbraak.
Volgens modellen gaat die stroperij er vaak erg sluw aan toe. "Op reis voel je je vaak erg eenzaam als model. De jagers van bureaus weten exact welke look ze willen. Wanneer ze een meisje vinden dat aan hun criteria voldoet, gaan ze zich uitgeven als hun beste vriend. En hen zo overtuigen om over te stappen op een ander bureau", vertelt een anonieme bron tegen New York Post. (br.she)
Lang of kort, opgestoken of loshangend? Haarkeuzes waren nooit zo
eenvoudig. Zoals gespot op de catwalk, bieden de haartrends voor
volgend jaar een waaier aan stijlen met een knipoog naar het verleden,
het heden en de toekomst.
1. Super Seventies Afrokapsels, golvende
watervallen en glad opgestoken haar zoals gezien bij Mulberry,
Blumarine, Louis Vuitton en Marc by Marc Jacobs. Disco en glamour bleken
de sleutelwoorden.
Super seventies is een belangrijke haarlook -
veel volume, golvende watervallen of gigantische kroeskapsels. Het
alternatief: sluik met een zijscheiding of ineengestrengeld.
2. In rechte lijn Variaties
op sluik haar: uitgeföhnde golven, overlappende textuurlaagjes en
lange, dunne paardenstaarten. Sluik haar wordt vanaf nu anders gekapt,
er zitten geen echte golven in maar het is ook niet supersteil. Kijk
maar naar de moderne, minimale, bijna atletische looks bij Brioni en de
lange, dunne paardenstaarten die bij Chanel voor wat lineaire structuur
zorgen.
3. Nieuwe Garçonne Stoere,
verfijnde meisjes met jongensachtige allures die het haar kort, lang of
golvend kort dragen. We zagen ze bij DSquared2, Balmain, Balenciaga en
Gucci. Het haar krijgt zelfs een 'punk deluxe' inslag. Kiezen voor
een kort kopje uit rebellie of voor het onderhoudsgemak is niet nieuw.
De eerste tomboys dateren uit de jaren 1920, toen een schandaalroman
over een Parijse vrouw die haar haren kort knipt en mannenkleren
aantrekt de goegemeente choqueerde. Ondertussen verwierven deze
vrijgevochten vrouwen steeds meer vrijheid door hun haar te kortwieken
en broeken te dragen. De 'New Garçonne' 2011 kan zich deze look ook
aanmeten zonder de schaar er in te zetten: trek een mannelijk aandoende
lage zijscheiding en kam het haar glad: de haarlengte verdwijnt achteraan op het hoofd. Zo wordt mevrouw dus meneer.
4. Jong en losjes Jeugdig
enthousiasme typeerde de losse, nonchalante stijl van Dsquared2,
Vivienne Westwood Gold Label en Moschino Cheap and Chic. Zij zetten een
frisse, energieke look neer van funky opgestoken kapsels over Egyptisch
geïnspireerde bananenwrongen tot schattige, sexy knotjes.
De trends vertaald in kleuren
BLOND Platinablond
beleeft een tweede jeugd, maar de nuances zijn zachter dan in vorige
seizoenen. We zien natuurlijkere, bijna beige tinten, zoals bij Jill
Scott.
BLONDBRUIN Blond en bruin fuseert, en de precieze kleur is dan ook moeilijk te benoemen. De tint houdt het midden tussen een zeer donker natuurlijk blond en een uitermate licht rookbruin. De modellen van Christian Dior illustreerden deze trend perfect.
ROOD Flamboyant rood maakt plaats voor natuurlijkere aardetinten, zoals de zachte kopertinten die we bij Mulberry opmerkten.
Het ziet er naar uit dat een klein luipaard de laatste must have in modeland is.
Dat
de luipaardprint in is, weet elke fasionista al lang. Op de cover van
het januarinummer van Harper's Bazaar poseert model Lily Donaldson
echter met een luipaardenjong van enkele weken in haar armen. Een naakte
Julianne Moore deed het haar voor in de herfstcampagne van Bulgari met
twee jonge leeuwtjes en enkel gehuld in juwelen. Een strategische
geplaatste handtas verstopte haar naakte lichaam. Ook bij Cartier is de
ster van hun campagne een babyluipaard die kauwt op een lederen
juwelendoos.
Al enkele seizoenen
blijft de luipaardprint terugkeren op heel wat internationale catwalks.
Maar zoals dat de modewereld betaamt, gaan ze nu nog een stapje verder:
creatieve directeurs op modeshoots vragen massaal om het echte werk:
levende dieren dus. Wat is de volgende stap? Fashionista's als Paris
Hilton die binnenkort in plaats van een chihuaha een jong luipaard in
hun handtas dragen? (br.hln)
Het modehuis Burberry doet het beter dan ooit. En dat is ook investeerders opgevallen. Volgens bronnen zou een anonieme bron ruim 10 biljoen dollar veil hebben voor het merk.
Wie wil Burberry kopen? Dat is de vraag die heel wat modeliefhebbers momenteel bezighoudt. Volgens anonieme bronnen zou er namelijk een bod van ruim 10 biljoen dollar op het modehuis zijn gedaan. Maar wie wil zo'n recordbedrag neertellen? Sommigen denken dat LVMH zijn grootte nog wilt uitbreiden met een merk als Burberry, maar anderen denken dan weer dat het luxeconcern Richemont eindelijk een plaatsje op de modemarkt wil veroveren door Burberry over te nemen. Toch zou het geen van beiden zijn die een bod heeft gedaan, maar een onbekende Chinese biljonair, die erop kickt om een merk als Burberry in portefeuille te hebben.
Burberry ontkent momenteel nog alle overnamegeruchten. (br.she)
Nadat modellen met hun blote benen op de catwalks van Chanel, Fendi en
Alexander McQueen verschenen, spotte de Amerikaanse modebijbel Vogue dit
als trend en raadt het fashionista's daarom aan dapper de vrieskou te
trotseren met blote benen.
Wie dacht
dat er geen enkele gek deze trend ernstig zou nemen is fout. Nu sprong
ook de Britse versie (ja, het land waar het al een maand sneeuwt) van
Vogue hier op, journalisten geven tips om de komende maanden blootbeens
te gaan. Zij adviseren om je te warmen met bont met bijvoorbeeld pelsen
laarzen of lange jassen, wollen kniekousen, lange rokken. Daarnaast
volg je best tips op van experts in New York en het hoge noorden. Je
moet de trend met veel zelfvertrouwen en een glimlach dragen, want je
zult hierbij al snel met heel wat starende blikken te maken krijgen.
Blote benen op de catwalk bij Chanel.
'Zwakkelingen'
kunnen het effect faken met leggings met gaten, aldus Vogue. De vraag
is natuurlijk waarom je de warmte van panty's zou opgeven voor blote
benen, zeker aangezien het aanbod van exemplaren in huidstinten zo groot
is. Het is in de winter al moeilijker om je benen te verzorgen door de
koude en dehydratatie, door het gebrek aan zon zien ze er dan nog vaak
erg bleek uit. En volgens de fashionista's van Vogue is het verboden om
vals te spelen met bruinen zonder zon. Alleen een trend voor echte
durvers dus.
Kledinglijn Jessica Simpson gaat vlot over de toonbank
Kledinglijn Jessica Simpson gaat vlot over de toonbank
De kledinglijn van Jessica Simpson blijkt een groot succes. De Amerikaanse zangeres denkt alvast aan een uitbreiding van de collectie.
De 30-jarige zangeres boekte al 750 miljoen dollar winst. "Ze is een gewone meid en heeft een geweldig product. Mensen vinden haar leuk. Ze zien haar als een stijlicoon", vertelt Vince Camuto, die de licentie van het merk bezit.
De collectie bestaat uit schoenen, accessoires, jassen, badpakken, parfums en horloges. Simpson brengt vanaf volgend najaar ook sportkleding en jeans op de markt. De nieuwe lijnen zullen "comfort, vrouwelijkheid en flirterigheid" uitstralen, zo vertelt de zangeres. (br.she)
Actrice Angeline Jolie werkt aan een chique juwelenlijn in samenwerking met Procop.
Heel exclusief Actrice,
regisseur en mama, alsof Angelina Jolie nog niet genoeg aan haar hoofd
heeft, waagt ze zich nu aan het ontwerpen van juwelen, in samenwerking
met Robert Procop. In de collectie zouden opvallende stenen centraal
staan. Jolie is zelf een grote fan van de ontwerpen van Procop en draagt
deze regelmatig. Het zal echter niet makkelijk om een originele Jolie
te bemachtigen, de designs komen namelijk niet in winkels terecht, ze
worden wel verdeeld onder het netwerk van klanten van Procop. De winst
van de verkoop gaat naar de liefdadigheidsinstelling van Jolie:
Education Partnership for Children of Conflict.
Klassiek Je
kunt het werk van Procop ook bewonderen in de laatste film van Jolie
'The Tourist', ze draagt erin onder meer een diamanten ketting. Procop
verklaarde dat de stukken haar persoonlijke stijl zullen
vertegenwoordigen, heel klassiek dus. De geruchten gaan de ronde dat er
een ketting met groene steen bij zal zijn en een roze gouden ring. Het
is niet de eerste keer dat Angelina zich aan juwelenontwerp waagt, vorig
jaar maakte zij en haar partner Brad Pitt een collectie voor het Britse
merk Asprey.
Meer kledingketens weigeren nog langer zandgestraalde jeans te
verkopen. De techniek om de jeans een meer versleten indruk te geven, is
uiterst schadelijk voor de textielarbeiders.
H&M en jeansfabrikant Levi's kondigden recent aan geen
gezandstraalde jeans meer te verkopen. Andere ketens als C&A, Zara,
Massimo Dutti, Bershka, Jack&Jones, Only, Vero Moda, Lee, Wrangler
en Promod, volgen hun voorbeeld.
Stoflong Bedoeling
van zandstralen is de broek een versleten of afgebleekt uitzicht te
geven. De gebruikte techniek is echter schadelijk voor de vele
textielarbeiders en kan silicose of stoflong veroorzaken. Onder meer in
Turkije is de techniek verboden na vele overlijdens. Andere landen als
Bangladesh, China, Mexico of Egypte doen het nog altijd.
Invoerverbod De Internationale Schone Kleren campagne vraagt regeringen om wereldwijd een invoerverbod op dergelijke jeans te bekijken.
Modeliefhebbers zijn vaak razend enthousiast wanneer een collectie op de catwalk wordt getoond, maar dat enthousiasme is weer helemaal verdwenen tegen dat de collectie ook effectief in de winkel hangt. Lauren Santo Domingo wil daar met zijn webshop verandering in brengen.
Moda Operandi heet de nieuwste modewebshop. En die webshop belooft anders te zijn, zo zullen ze letterlijk enkele uren na het houden van een modeshow de kledij online aanbieden. De New York Fashion Week zal het proefstuk worden, maar verwacht wordt dat binnenkort na iedere Fashion Week de volledige collecties online zullen staan. "Hierdoor worden niet alleen de grote toppers verkocht, maar zal de gehele collectie een succes worden", besluit Domingo, oprichter van de webshop. (br.she)
Voor een feestelijke outfit is een
paar 'high heels' de kers op de taart. Alleen, hoe kom je de avond door
zonder pijnlijke voeten? Trek die stiletto's gerust aan, met deze tips
overleef je elke feestavond.
-Hoge
hakken maken je benen langer, je kuiten slanker en geven een charmante
look. De vraag is hoe lang je het volhoudt zonder pijnlijke voeten? Een
oplossing: gebruik partyfeet in je schoenen. Dat zijn
gelkussentjes die je onder de bal van je voet plaatst. Door de zachte
gel wordt de druk minder en krijg je geen branderig gevoel.
-Je voeten vragen regelmatig verwennerij. Dat kan met een voetenbadje en voetencrème
, zo blijven ze zacht, krijgt eeltvorming geen kans en heb je minder
last van knellende tenen. Ook vermoeide voeten krijgen zo een boost.
-Je teennagels eisen een regelmatige knipbeurt. Te lange nagels doen je schoenen krapper zitten. Ook kunnen teennagels ingroeien als je te krappe schoenen draagt.
-Een paar reserveschoenen is geen luxe. Neem er een paar mee of denk eens aan de opvouwbare schoenen die handig in de handtas te stoppen zijn.
- Steeds in dezelfde houding staan, is nefast om je voeten nog meer te voelen. Wissel regelmatig van houding, anders blijf je steeds op één voet staan en krijg je uiteindelijk pijn in de voeten.
- Voel je pijn opkomen? Beweeg, wandel wat rond of dans: het kan helpen om de eerste pijn te verlichten of de pijnlijke drukpunten de baas te blijven.
- De juiste maat
is zeer belangrijk. Te grote schoenen, geven je voeten niet voldoende
steun. Zo glip je er ook steeds uit. Op die manier ga je bij het lopen
nog meer steun zoeken en neemt de kans op blaren of pijn alleen maar
toe.
- Pas je houding aan. Op hakken loop je
anders en meer vanuit je heupen. Dit gaat praktisch als vanzelf, maar
door deze juiste loophouding verbeter je ook de balans en druk op de
voeten.
- Zoek een zachtere ondergrond. Moet
je een tijdlang recht staan, zoek dan een tapijt of gras om langer
recht te staan. Zo komt er minder druk op de bal van je voet en krijg
je minder snel last van pijnlijke voeten.
- Een stabiele hak
kan net zo stijlvol zijn. Zeker als je het een tijdje vol moet houden.
De schoen voelt niet alleen stabieler, je wiebelt ook minder en gaat
minder snel door de enkels. Een rubberen hak is helemaal zachter om op
te lopen.
Ondergoed voor dames met taille van 2,70 meter is hit
Ondergoed voor dames met taille van 2,70 meter is hit
Een bedrijf dat de grootste slip ter wereld maakt moet nog grotere maten
creëren voor dames met een taille van 2,70 meter, dit komt overeen met
maat XXXXXXXXXXXXXXXL.
286 kg Moeder en
dochter Dianne en Laura Mannering richtten het bedrijf 'The Big Bloomers
Company' dat zich specialiseert in kledij voor grote maten. Ze maken
ondergoed voor dames met maat XXXXXXXXL, wat overeenkomt met een gewicht
van 220 kg. Het bedrijf wordt nu echter overstelpt met telefoontjes van
dames met obesitas van over de hele wereld dat het ondergoed te klein
is. Dus ontwikkelden ze een XXXXXXXXXXXXXXXL voor mensen van ongeveer
286 kg met een taille van 2,70 m. Er is al interesse voor deze
kledingstukken uit Nieuw-Zeeland, Frankrijk en Australië. De verkoop
gaat razendsnel, in een week tijd verkochten de Mannerings al 100 slips.
Geen keuze De 68-jarige Dianne: "Dames met
grote maten hebben een gebrek aan keuze, toch is kledij in grote maten
is erg populair. Ik moest wel toegeven dat ik erg verrast was toen ik
telefoontjes kreeg met de vraag naar nog grotere maten. We krijgen
bestellingen uit de hele wereld, vooral uit Nieuw-Zeeland en Australië.
Onze klanten reageren erg enthousiast, ze geven tips voor het comfort en
het ontwerp." Het bedrijf verkoopt ook panty's en nachtkledij, daarvoor
is per kledingstuk tot zes meter stof nodig.
Waar in het buitenland vrouwen bereid waren zeven uur te wachten om
zelfs maar zo'n jurk van Lanvin for H&M te passen, was de
belangstelling in eigen land heel wat minder. Vorig weekend trok een
Nina-redactrice zélf naar een H&M waar ze de collectie verkopen (de
Meir in Antwerpen) om te achterhalen waarom wij Belgen minder wild zijn
van de designercollectie.
Het eerste dat opviel aan het 'Lanvin'-hoekje is dat zowat iedereen er
straal voorbij liep. Verstopt achteraan de winkel, vlak voor een
paskamer is dat misschien niet onlogisch, maar er is meer aan de hand.
De
(voor H&M) dure jurken zijn soms schrikbarend slecht afgewerkt. De
asymmetrische jurk met grote ruffles op de schouder bijvoorbeeld,
vertoonde allemaal losse draadjes. Voor 150 euro verwacht zelfs een
H&M-klant iets meer dan dat.
De gebloemde, strapless
minijurk was wel netjes afgewerkt, maar omdat de gele jurk zo in het oog
springt, neem je al bijna niet meer de tijd om die te overwegen.
Een
tweede 'probleem' is de presentatie van de jurken. Wat stijlvol en
elegant lijkt bij (superslanke) topmodellen, oogt eerder zielig aan een
kleerhanger. De keuze van de stoffen helpt niet bepaald: die lijken van
dichtbij echt hun prijs niet waard.
De
ballerina-jurk die al gewaagd leek op foto, oogt in het echt bijna
grotesk. De doorzichtige stof die de hals bedekt oogt niet mooi, en
mensen met katten zien hun dure aankoop zo verknoeid door
kattennageltjes.
Ook de felle kleuren (geel, rood en roze)
schrikken af, en bovendien zijn de meeste jurken echt wel kort,
misschien te kort om het risico te wagen. De jurken in 'veilige'
kleuren, zoals zwart en donkerblauw waren of al bijna uitverkocht, of
werden niet aangeboden in de H&M op de Meir.
Niemand
leek de jurken zelfs maar te willen passen, al is het maar om ze eens
aan gehad te hebben. En dan heb je ons inziens een probleem.
Al
bij al vraagt de Lanvincollectie te veel lef en te veel centen om de
shopper die op zoek is naar een goede prijs/kwaliteitverhouding tevreden
te stellen. Want denken we niet allemaal, dat hét verschil tussen
confectie- en designerkledij vooral in kwalitatieve stoffen en snitten
ligt?
Bij deze collectie is daar op het eerste zicht niet veel van te merken. Voor ons is de Lanvin for H&M daarom een flop. (br.hln)
Aanstormend toptalent Jonathan Saunders heeft een collectie voor Escada ontwikkeld. Nieuwe eigenares Megha Mittal hoopt daarmee het modehuis uit het slop te halen.
Escada werd een tijdje geleden failliet verklaard, maar werd kort daarop overgenomen door miljonairsdochter Megha Mittal. Die probeert het modehuis nu terug hip te maken door allerlei gastdesigners aan te werven. Eentje daarvan is Jonathan Saunders, die een sportcollectie voor het huis zal ontwerpen.
Saunders is op zijn zachtst gezegd een aanstormend talent. Zo werd hij zelfs gevraagd door de winkelketen Topshop om een eigen collectie te ontwerpen. Zelf is hij alvast lovend over de samenwerking. "Ik denk dat dit een goede keuze van Escada was. Mijn lijn staat voor een koele vrouwelijkheid, is relaxed chique, heeft moderne lijnen en zit vol kleur." (br.she)
Schoenen die strakkere benen en kont beloven werken niet
Schoenen die strakkere benen en kont beloven werken niet
De EasyTone schoenen van Reebok.
Een Britse consumentenvereniging heeft reclames voor sportschoenen van
sportmerk Reebok verbannen die gespierde benen en een stevigere kont bij
elke stap beloven, omdat ze de verwachtingen niet inlossen.
Misleidend Er
bestaan ondertussen al heel wat varianten gezondheidsschoenen die
beloven je beenspieren extra te trainen tijdens het stappen. Eentje
daarvan is de EasyTone van Reebok. De Britse waakhond 'Advertising
Standards Authority' (ASA) bestudeerde de beloften die het sportmerk
maakte in twee reclames, daaruit concludeert de organisatie dat de
beweringen misleidend zijn.
Helena Christensen met de EasyTone sportschoenen.
Ronde zool De
theorie erachter is dat het lichaam harder moet werken om stabiel te
blijven tijdens het lopen en wandelen door de speciaal ontwikkelde zool
met ronding. Bij de kontspieren zou dat 28 procent zijn, bij beenspieren
11 procent. ASA zegt echter dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs
is dat deze beweringen of cijfers kan ondersteunen.
Bekende fans
van dit soort schoenen zijn topmodel Helena Christensen, zangeres
Nicole Scherzinger en de Braziliaanse schone Bar Refaeli.