Bestrijd de winterellende met deze middeltjes
De hevige sneeuwval legt ons land en half Europa lam. Dit zorgt voor een
snelle stijging van vreemde gadgets die de koude moeten bestrijden.
Daarom een selectie van de beste sneeuw- en wintergadgets.
Sneeuwkettingen voor schoenen Wandelen
in de sneeuw zonder te vallen is tegenwoordig een grote uitdaging.
Gelukkig zijn er de Yaktrax, dit zijn ingenieuze kettingen die je over
je schoenen aanbrengt, zodat je meer grip krijgt. Deze vliegen over de
toonbank en zijn zelfs bijna uitverkocht in Groot-Brittannië.
Dekentjes De
verkoop van dekentjes met mouwen steeg explosief. Het is volgens de
uitvinder het perfecte kledingstuk om door de sneeuw in het verkeer vast
te zitten, je kan er natuurlijk om mee in de zetel thuis liggen. Maar
ook 'gewone' dekentjes en warmwaterkruiken. De verkoop van dekentjes
steeg met 73 procent, waterwaterkruiken met 42 procent.
Houthakkershemd De
verkoop van het houthakkershemd steeg in het Verenigd Koninkrijk met 65
procent, het lijkt alsof al dat sneeuwruimen de macho in de Britse
mannen losmaakt.
Snoods De snood is een
sjaal in cirkelvorm, hij heeft dus geen begin of einde. Vorig jaar was
dit al een trend bij vrouwen, maar dit slaat nu ook aan bij mannen. Tal
van Britse voetballers als Carlos Tevez, Pepe Reina en Samir Nasri
houden zich hiermee warm op het veld. De zoekterm snood werd al 600 keer
zoveel ingegeven sinds de start van het barre winterweer.
Comfort food Britten
hebben duidelijk geen zin om te diëten met deze koude temperaturen. De
verkoop van typisch comfort food nam explosief toe. Er werd 195 procent
meer 'meatpie' verkocht, de verkoop van rijstpudding nam 652 procent
toe, beide zijn traditionele Britse gerechten.
Slee Het is haast onmogelijk om in Groot-Brittannië nog een slee te vinden.
Soep De
restaurantketen Pret à Manger, gespecialiseerd in lunchen, ontdekte dat
werknemers de koude liefst bestrijden met warme soep. Bij Tesco steeg
de verkoop ook met 30 procent.
Zonvakantie Sinds
het begin van de winterprik zoeken Britten massaal heil in een tripje
naar meer exotische oorden. Er werden al 11 procent meer last minutes
naar de zon geboekt in vergelijking met vorig jaar.
|