Je haar heeft te
lijden in de zon. Dat geldt voor iedereen. Wanneer de zon feller begint
te schijnen, wordt het haar kwetsbaarder, poreuzer en breekbaar. Met
alle gevolgen vandien: na een zomervakantie is een kappersbezoekje
meestal de enige oplossing. Volgens de Schotse haarkapper Trevor
Sorbie, die tal van celebs onder zijn klanten kent, hoeft het zover
niet te komen. Voorkomen is de boodschap.
Deze tips kunnen helpen:
1.
Chloor en zout van het zeewater of het zwembad, maken je lokken niet
meteen mooier. Volgens Sorbie spoel je eerst je haren in vers water
voor je het zwembad induikt. Kom je er uit, spoel je de haren meteen
af. Dat helpt de schade te beperken.
2. Vooraleer je op
vakantie trekt, moeten je lokken onder handen worden genomen. Een
aangepaste behandeling met de juiste producten helpt om deze voor te
bereiden op wat komen zal. "Maak het sterker en zorg dat het haar in
optimale conditie is, zo zal het minder snel aangetast worden tijdens
je vakantie".
3. Andere nuttige tips: een zeer wijde kam helpt
om je 'strandhaar' knopenvrij te houden, laat je lokken drogen aan de
lucht en gebruik geen föhn. Ten slotte gebruik je steevast een leave-in
conditioner als je aan het zonnen bent.
Stefano Pilati, de creatieve directeur bij YSL, is niet bij de pakken blijven zitten. Ondanks de geruchten dat de financiële crisis stilletjes maar zeker het modehuis nekt ontwierp Pilati een nieuwe collectie. 'New Vintage' ligt vanaf juni in de rekken en is volledig gemaakt van gerecycleerde stoffen.
De collectie bestaat uit gerecycleerde stoffen uit vorige ontwerpen. Ze proberen hiermee een stap te zetten in de richting van een groene toekomst. Volgens Pilati is het hergebruiken van de stoffen de beste manier om creativiteit en ecologie perfect tot een symbiose te laten komen.
De New Vintage-collectie zal enkel te koop zijn bij Barneys in New York. (br.she)
Volkstoeloop verwacht voor Brits stijlduo Trinny en Susannah
Volkstoeloop verwacht voor Brits stijlduo Trinny en Susannah
Al zevenduizend Vlaamse fans van Trinny en Susannah hebben ge-sms't
om volgende week de Britse stijlgoeroes te kunnen ontmoeten.
Stadsfeestzaal Shopping in Antwerpen maakt zich op voor een
overrompeling.
Vanavond restylen Trinny Woodall en Susannah Constantine op Vitaya
enkele bimbo's op leeftijd. De stylistes dragen zelf vierentwintig uur
lang de foute garderobe van deze kortgerokte dames.
Volgende week komen de Britse fashionista's voor het eerst
ook naar België. Op woensdag 6mei geven ze vrouwen in de Antwerpse
Stadsfeestzaal live een persoonlijke make-over.
'De kans op een overrompeling is reëel', zegt marketing
manager Liesbeth Nomes van Stadfeestzaal Shopping. 'Er zijn al zowat
zevenduizend reacties binnengekomen op de sms-wedstrijd van Vitaya
waarmee je een meet & greet kunt winnen. Dat doet vermoeden dat heel wat gegadigden een glimp zullen willen opvangen van hun idolen.'
'Veel zal afhangen van het weer woensdag, maar we zijn hoe
dan ook voorbereid op een volkstoeloop', aldus Nomes. 'We plaatsen
paaltjes om de fans in goede banen te leiden en hebben een legertje
veiligheidsmensen ingeschakeld. Kortom, alle hens aan dek.'
Snel op de afspraak zijn is de boodschap. 'Om
veiligheidsredenen worden maar 1.200 mensen toegelaten in de grote zaal
waar Trinny en Susannah optreden. Als we onze maximumcapaciteit
bereiken, kan de zaal worden afgesloten.'
Het is de eerste keer dat het winkelcentrum tijdens de
openingsuren een groots opgezet evenement organiseert. 'Maar we
garanderen dat de gewone klanten intussen ongehinderd kunnen shoppen.
Er zijn genoeg toegangswegen naar de winkels.' (br.Het Nieuwsblad)
David Beckham lijkt in de voetsporen van vrouwlief Victoria te treden. De voetbalster ontwierp speciaal voor het sportmerk Adidas een geheel eigen sportcollectie.
Beckham wil naar eigen zeggen het sportmerk wat stijlvoller en comfortabel maken. Hij werkte daarvoor voornamelijk met kasjmier, zijde en leder. De ster liet reeds weten zijn lichaam niet te gebruiken om de collectie te promoten. Het zijn volgens hem de kleren en niet de ontwerper die de aandacht verdienen.
Gezien bij verschillende mode ontwerpers: Een schouder bloot
Lanvin
Heel mooi en sexy bij warme zomeravonden, een schouder bedekt en een schouder bloot, zowel bij de jurken als de blouses . Heel mooi te combineren met een paar mooi juwelen , rond de hals, mooie armband , of een mooie broche op de schouder spelden... ook zonder juwelen heel mooi en chique
Ontwerpster Diane Von Furstenberg wordt beschuldigd van plagiaat. Een van haar jasjes zou een exacte kopie zijn van een jasje van het Canadese label Mercy. Von Furstenberg staat al jaren bekend als een aanvoerder van de strijd voor de bescherming van copyrights.
"Ik probeer meer informatie te krijgen, en ik heb mijn advocaat gevraagd contact te zoeken met de ontwerpers bij Mercy om te zeggen dat we met een onderzoek bezig zijn. Ik schaam me alvast diep dat zoiets bij ons kan gebeuren. Ik zal er alles aan doen wat nodig is. Ik zal compenseren en het voorval als voorbeeld gebruiken om er zeker van te zijn dat zoiets nooit meer gebeurt. Niet alleen voor mij, voor iedereen", vertelt Von Furstenberg. Het bewuste ontwerp kwam van een medewerker, die ondertussen al ontslagen werd.
De modeontwerpster is buiten haar modecarrière ook actief als voorzitter van de Raad van Modeontwerpers in Amerika en maakte jaren geleden de bescherming van de copyrights al één van haar belangrijkste strijdpunten. (br.she)
De 52-jarige Jerry Hall is hotter dan ooit. Na een spectaculaire campagne voor Chanel tekende de ex van Mick Jagger een nieuw contract met Fords Models.
Hall begon jaren geleden bij Ford Models maar verliet het bureau een tweetal jaar later al. Na een uiterst succesvolle terugkeer voor het modehuis Chanel pikt Hall de draad terug op en tekende op 52-jarige leeftijd opnieuw een contract bij Ford Models. (br.she)
80 procent van de Nederlandse vrouwen gebruikt schadelijke
schoonheidsproducten die het verouderingsproces van de huid kunnen
versnellen. Dat blijkt uit Nederlands onderzoek.
Sneller ouder 20
procent van de vrouwen kampt met huidaandoeningen omdat ze de verkeerde
cosmetica gebruiken. Dit onderzoek naar de bestanddelen van
schoonheidsproducten en de manier waarop ze gebruikt worden, moet
vrouwen helpen betere keuzes qua make-up te maken, meldt nu.nl. "Veel
dagcrèmes bevatten alcohol en parfum, bij sommige vrouwen veroorzaakt
dit chronische irritatie van de huid wat het verouderingsproces
versnelt", aldus de onderzoeker. Dermatoloog Martino Neumann bevestigt
deze theorie: "Steeds meer vrouwen smeren heel wat op hun gezicht ,
maar de kans is groot dat het eerder meer kwaad dan goed doet."
Fabrikanten zijn schuldig De
onderzoekers geven vooral de cosmeticafabrikanten de schuld:
"Huidreinigers zijn vaak agressief en veel producten bevatten te weinig
werkzame stoffen. Maar ook veel natuurlijke ingrediënten zoals menthol,
bergamot, eucalyptus, lavendel en pepermunt kunnen schade aanrichten.
We hopen dat we met dit onderzoek fabrikanten kunnen bewegen geen
schadelijke stoffen meer te gebruiken." (br.hln)
De Italiaanse modeontwerpster Angela Missoni is klaar om haar populariteit uit te breiden. Speciaal daarom bracht ze een jeanscollectie uit en vertelde ze te hopen op een collectie bij de winkelketen H&M.
Angela Missoni is al langer bekend bij de doorgedreven fashionista's. Speciaal om haar klantenbestand uit te breiden en haar talenten ook bij het grote publiek aan de man te brengen ontwikkelde de Italiaanse een eigen jeanslijn. Bovendien liet ze weten "graag iets te doen met H&M".
"Ik wil de nadruk op de kleren leggen, niet op de modeshow daar rond. Tegen 2010 wil ik een alternatief gevonden hebben dat minder koud en afstandelijk is. Naomi Campbell en Gisèle Bundchen in je show hebben wil niet meer zeggen dan: wij kunnen ze betalen. Het zijn niet eens meer echte supermodellen, maar ze vragen wel superprijzen. Daarom wil ik voor mijn show liever jonge, frisse meiden die de geest van het merk kunnen overbrengen", besluit Missoni. (br.she)
Epauletten komen
er (voorlopig?) niet aan te pas, maar een sterke benadrukking van de
schouders is wel weer helemaal terug. Victoria Beckham toonde het een
paar weken terug al met een vestje en nu springt ook tienersterretje
Miley Cyrus op de kar.
In
een korte grijze jurk met print toonde Cyrus zich elegant, volwassen én
stoer. Al kan de collectie zware armbanden en grote ringen daar ook toe
bijgedragen hebben. In elk geval is het duidelijk dat sterke schouders
weer mogen.
De Nederlandse lingerieontwerpster Marlies Dekkers heeft noodgedwongen haar winkel in New York moeten sluiten. De shop was slechts enkele maanden geopend maar draaide voortdurend met verlies.
Een kleine drie maanden heeft Dekkers naast modehuizen als Louis Vuitton, Prada en Fendi kunnen schitteren in het New Yorkse Plaza. De lingeriewinkel opende in december op aanvraag van enkele Amerikaanse initiatiefnemers, maar al snel bleek dat de shoppers niet zaten wachten op de Nederlandse creaties.
De Dekkers winkel zou eind maart zijn deuren al gesloten hebben.
De crisis stijgt ons letterlijk naar het hoofd. De verkoop van
doe-het-zelf haarkleuringsmiddelen groeit zienderogen. En met de
economie stevig in het rood, blijken felle kleuren voor onze lokken
uiterst populair.
Dure kapper Cosmeticabedrijven
zien de verkoop van haarkleuringen stijgen, want supermarkten dienen de
haarverfkitjes wel zeer snel bij te vullen. Volgens analysten besparen
heel wat dames op de kosten van de dure kappers en gaan ze liever zelf
aan de slag.
Rode hype De kleuren mogen
alvast opvallen. Vrouwen kiezen daarbij steeds meer voor rode lokken.
De beautytrend van vorig jaar, zet zich nog meer verder. Alle tinten
van rood zijn aangewezen, dat blijkt uit de looks van de modellen op de
catwalks en de celebs. Neem nu Scarlet Johansson, die onlangs nog haar
blonde lokken inruilde voor rode exemplaren.
Pit In
tijden van crisis, is het niet verwonderlijk dat er meer gekleurd
wordt. Niets is zo makkelijk en verheugender als een tripje naar de
kapper of supermarkt voor een nieuw kleurtje. Wie zich te gewoontjes
voelt, gaat voor rood. Wil je meer pit, ga je voor blond. Wil je
serieus genomen worden, ben je beter af als brunette. Zelfs mannen
zouden er hoe langer hoe minder afkerig tegen staan.
Assertiever Haarkleuren
werkt psychologisch: zelfs al lijkt de wereld te vergaan en raak je de
pedalen kwijt, over de kleur van je haar heb je zelf nog iets te
zeggen. Bekijk het als een simpele en efficiënte vorm van
assertiviteit: focus je op wat je kan veranderen, eerder dan op wat je
niet kan wijzigen. Bovendien is het een goedkope manier om je looks te
'updaten'. Met een nieuw kleurtje kan je er instant jonger uitzien,
zonder daarmee diep in de geldbeugel te moeten tasten.
Scarlet Johansson
De lipsticktheorie lijkt daarmee nog maar eens bevestigd. Deze zegt dat in tijden van crisis, er meer cosmetica wordt verkocht.
Dita Von Teese heeft haar nieuwste lingerielijn voor Wonderbra klaar.
Deze koningin van het burleske showt natuurlijk zelf haar sexy
ontwerpen met retrolook.
Retrostoffen De
laatste nieuwe collectie van Dita Von Teese voor Wonderbra bestaat uit
stoffen uit de jaren '40 en '50 en doet qua ontwerp erg denken aan haar
vorige lingerielijn voor het merk. In het nieuwste gamma zitten
jarretelles, slips en beha's.
Foto: Wonderbra
Vrouwelijkheid omarmen Dita
draagt haar eigen ontwerpen vaak en zegt dat ze ontzettend makkelijk
zitten. Haar werk voor Wonderbra is een droom die werkelijkheid werd:
"Ik wilde altijd al lang iets met lingerie doen. Ik vind het belangrijk
dat ik dingen maak die ik zelf zou willen dragen. Mijn doel is om in
elke vrouw haar seksuele kracht naar boven te brengen. Ik vind het
helemaal niet seksistisch wat ik doe. Met mijn ontwerpen moet je geen
mannen verleiden, maar je eigen vrouwelijkheid omarmen."
Met de intrede van de zomer staan we te popelen om die witte broeken terug uit de kast te halen. Toch blijven we vaak vertwijfeld achter. Maakt deze broek me nu niet extra dik? En zien mensen mijn onderbroek niet? Om al deze stijlfiasco's te voorkomen, sommen wij enkele handige tips op om de witte broek gracieus te dragen.
Ben je klein en zwaarder van model? Dan is een te wijde broek geen optie voor je. Ga daarentegen voor een broek met rechte pijpen in een stevige stof zoals jeans. Hierdoor behoudt je lichaam zijn stevige vorm en gaat het niet uitzakken in je broek. Kies voor een kleurrijke tuniek bovenop zodat je probleemzones, je buik en billen, bedekt blijven.
Kleine slanke vrouwen kunnen wel voor de wijde broek kiezen. Een hoge hak en hoge taille zorgen voor een verbluffend modern en gesofistikeerd resultaat. Bovendien doen ze je langer lijken. Je kan deze broeken met een aansluitend truitje of bloesje combineren.
Witte bandplooibroeken zijn uitermate geschikt voor lange slanke vrouwen. Ze maken je iets dikker en voller van figuur waardoor je het 'panlat'effect vermijdt. (br.she)
Extreme kapsels zijn in, zo ga je zelf aan de slag
Extreme kapsels zijn in, zo ga je zelf aan de slag
Lady Gaga met haarstrik.
Big hair is
helemaal in. Denk aan de strik van Lady Gaga, hoe extremer, hoe beter.
Dit kapsel is niet meteen geschikt voor elke dag, wel ideaal voor een
avondje uit. We geven jullie enkele tips zodat je het zelf kan creëren.
'Big hair' bij Prada.
Catwalk Het
begon allemaal op de catwalk, bij Prada en YSL zagen we voor de
lentecollecties grote dotjes pal op het hoofd, hanenkammen en chignons
met extra veel volume. Celebs zijn helemaal wild van deze trend, meldt
styletoday.net. Zowel Lady Gaga en Beyoncé gaan voor kapsels met extra
veel volume bovenaan op het hoofd. Je collega's zullen misschien wat
raar opkijken als je plots met een haarstrik op kantoor komt opdagen,
maar zo'n extreme coupe is wel het uitstekende partykapsel.
Chignon Het
makkelijkste zelf te maken kapsel is de chignon met volume. Daarvoor
moet je je lokken strak schuin naar achteren kammen. Zet je haar
onopvallend vast in een twist met speldjes. Heb je van nature geen
weelderige bos haar, gebruik dan een haarstukje. Gebruik flink wat
haarspray om alles goed te fixeren.
Dotje Maak
een hoge paardenstaart die pal op je hoofd staat. Vervolgens draai je
een dotje dat je vast steekt met speldjes. Voor extra glans kun je de
Diamond Gloss spray van Nivea gebruiken, zo heb je meteen een
glamoureuze look. Ook hier kun je weer vals spelen met een haarstukje
als je haar te kort of te dun is.
Strik Echte
durvers gaan voor de strik van haar als bij Lady Gaga. Niet eenvoudig
om te creëren, maar je maakt er wel meteen een statement mee. Hier zie je hoe je het zelf kan maken. Let wel dat je je make-up eenvoudig houdt, anders wordt je look te druk.
We worden helemaal warm vanbinnen als we de nieuwste collectie van Chanel zien en lijken het noorden te verliezen bij het aanzicht van de nieuwste Louboutin-schoenen. Een paar honderd euro geven we graag uit om dat ene designstuk in huis te halen. Maar waarom zijn we eigenlijk zo geobsedeerd door designkledij en accessoires?
Wanneer we ons hullen in merkkledij eigenen we onszelf een hogere status toe dan mensen die identiek dezelfde kledij dragen maar zonder logo. Buitenstaanders aanzien merkkledij als een teken van succes en zelfs vertrouwen. Wanneer proefpersonen gevraagd wordt een geldbedrag te verdelen tussen iemand met merkkledij en iemand met identiek dezelfde kledij zonder logo, zal degene met de merken zienbaar meer geld toegestopt krijgen. Dat blijkt uit een onderzoek van de psychologen Marijn Meijers en Rob Nelissen van de Universiteit van Tilburg.
Volgens de onderzoekers gedragen mensen zich als pauwen. Hoe meer luxe we hebben, hoe meer we het willen etaleren. En net als bij pauwen is degene met de mooiste veren de populairste. (br.she)
Accessoires zijn
de goedkoopste manier om een oude outfit weer helemaal trendy te maken.
En deze lente mogen accessoires opvallen in kleur, design en grootte.
Voor één keer geldt de leuze 'less is more' dus niet.
Geel Paars
was de winterkleur, maar deze zomer heeft geel het overgenomen. Als je
niet genoeg moed hebt om een gele jurk te dragen, kun je je outfit
opleuken met gele accessoires. Kies voor een gele handtas of opvallende
riem.
Handtas van asos.com.
Multifunctioneel De economische
crisis heeft ook ervoor gezorgd dat designers handtassen
multifunctioneel maken. Zowel Yves Saint Laurent als L.A.M.B ontwierpen
een stijlvolle clutchhandtas die omgevormd kan worden tot een oversized
tas voor het werk.
Aandacht naar de nek Ook
grote, lange kettingen zijn weer helemaal hot dit seizoen. Hier geldt:
hoe groter, hoe beter. Met een ludiek accent als vogels, bloemen en
felle kleuren zit je helemaal goed. Maar let dan wel dat je de rest van
je accessoires hier op afstemt, kies voor subtielere dingen in dezelfde
kleur.
Ceintuur met strikje van La Redoute.
Taille benadrukken Draag een brede,
kleurrijke ceintuur in zijde of leder, die je taille mooi in de verf
zet. Ook hiermee kun je je outfit wat speelser maken met details als
strikjes. Heb je nogal een kort bovenlichaam, dan blijf je beter ver
weg van dit accessoire.
Bloemenkapsel Wat je
haar betreft, zit je met bloemen altijd goed. Experimenteer eens met
een diadeem, haarband, sjaaltje, speldjes of zelfs hoedje met bloemen.
Ook met felle kleuren en metallic details zit je goed.
Polsen Spendeer
genoeg aandacht aan je armbanden. Durf te experimenteren met
verschillende materialen en kleuren aan één pols. Ze maken je blazer of
gilet plots helemaal trendy, zorg er wel voor dat ze genoeg aandacht
krijgen door je mouwen op te rollen.
Brit Peter Copping volgt Theyskens op bij Nina Ricci
Brit Peter Copping volgt Theyskens op bij Nina Ricci
De Britse ontwerper Peter Copping volgt de Belg Olivier Theyskens op als artistieke leider bij het modehuis Nina Ricci.
Copping is lange tijd een nobele onbekende gebleven in de modewereld. Afgestudeerd aan het Royal College of Art and Central Saint Martins werkte hij enkele jaren voor Sonia Rykiel, daarna werd hij onder de arm genomen door Marc Jacobs om hem te helpen bij de collecties voor Louis Vuitton. De nieuwe benaming bij Nina Ricci is de eerste grote benoeming voor Copping.
"Het is een merk met een leuke geschiedenis. Ik hou van Franse mode en Nina Ricci is een erg Frans huis dat zeer nauw aansluit bij de dingen waar ik zelf van hou", aldus Copping. De nieuwe creatief directeur is nu volop bezig een capsulecollectie voor het modehuis te ontwikkelen. De eerste echte modeshow zou pas volgend jaar maart verwacht worden. (br.she)
Mannenzweet is intenser dan dat van een vrouw, ze hebben dan ook een aangepaste deodorant nodig. Dat blijkt uit een onderzoek van het Duitse beautybedrijf Symrise.
Vrouwentranspiratie is makkelijker te verdoezelen dan dat van een man. De nieuwste deodorants maken niet langer gebruik van een sterk parfum om zweet te verdoezelen, maar kiezen voor geuren die de perceptie van zweet opheffen. Bij mannen is er echter een volledig andere productsamenstelling nodig om hun okselgeur op te heffen dan bij vrouwen.
Symrise stelde daarom een lijst op met alle afzwakkende stoffen, gegroepeerd per geslacht. Ze hopen daardoor efficiëntere deodorants te kunnen produceren. (br.she)
De Belgische ontwerper Dries Van Noten heeft door het Amerikaanse Fashion Institue of Technology (FIT) de 'Couture Council Award for Artistry of Fashion 2009' gekregen.
"Ik ben zeer blij met deze award van het Fashion Institute, want het gaat over de artistieke kwaliteit van mode, wat voor mij een van de belangrijkste dingen is. Het is een erkenning van het vakmanschap, de kleuren en de stoffen die ik creëer", vertelt Van Noten.
De Amerikanen lopen alvast warm voor Van Noten's werk. "Zijn ongelooflijke gevoel voor kleur, patronen en versiering en zijn zoektocht naar de beste vaklui ter wereld die echt kunnen uitvoeren wat hij wil, is buitengewoon. Ik denk dat zijn kleren een belangrijke bijdrage geleverd hebben aan de geschiedenis van de hedendaagse mode."
Modeontwerpers Viktor & Rolf ontwerpen operakostuums
De Nederlandse modeontwerpers Viktor & Rolf zullen speciaal voor de première van het operastuk 'Der Freischutz' alle operakostuums ontwerpen. In de kledij is alvast meer dan 1 miljoen Swarovski kristallen verwerkt.
De kledij valt op door zijn kleurrijke, dramatische looks. Voor het design baseerden Viktor & Rolf zich op enkele oude, komische strips. Zo krijgen de solisten volumineuze -D rokken met schoudervullingen en opgevulde borstvoeringen. De kledij is gemaakt van zijde, satijn, lurex en wordt afgewerkt met Swarovsk kristallen, die de verschillende lichtschakeringen moeten terugkaatsen op het publiek. Het koor wordt dan weer toebedeeld met oude Duitse kostuums die fel doen denken aan de bekende 'Lederhosen'.
Het is niet de eerste keer dat Viktor & Rolf voor de opera ontwerpen. In 2004 ontwierp het duo al kostuums voor de voorstelling '2 Lips and Dancers and Space'. (br.she)
De nieuwe
collectie ontworpen door Penélope en Monica Cruz ligt nu in
winkelrekken van Mango. Normaal promoten de zusjes samen de lijn, maar
deze keer nam Penélope dit alleen voor haar rekening. De actrice
bewijst dat ze ontzettend goed staat met de cowgirl- en hippielook.
Comfort en basic Bij
de nieuwste collectie van Penélope en Monica Cruz lijkt het alsof de
zusjes vrouwen vooral een comfortabel gevoel willen geven in hun
stukken. De collectie oogt heel vrouwelijk met franjes, lieflijke
prints, vrolijke bloesjes en fleurige rokjes. Jeansaccenten en het
gebruik van leder zorgen dan weer voor de countrylook. Wat wel opvalt
is dat alle ontwerpen heel braaf en eerder basic zijn. Het voordeel
hiervan is dat je toch fashionable voor de dag komt, maar dat de
stukken onderling makkelijk combineerbaar zijn. Is dit de oplossing van
de zusjes voor de economische crisis?
Stijlvol wit Net
zoals andere jaren zitten in de collectie ook stijlvolle stukken en
uitgaanskledij. Hier zijn we heel classy stukken, waarbij wit de
boventoon neemt. Het bleke tweedelige maatpak met waistcoat is onze
favoriet. Ook hield Penélope rekening met elk soort vrouw, vrouwen met
alle soorten maten zullen hun gading in de collectie vinden. De zusjes
Cruz maken al twee jaar kledingstukken voor kledingketen Mango. (br.nina)
Kate Moss, Madonna, Debbie Harry and Brigitte Bardot zijn de grootste
fashioniconen uit de twintigste eeuw. Hun namen circuleren op een poll,
opgesteld naar aanleiding van de Britse 'Clothes Show London fashion
event'. Bedoeling is te achterhalen welke bekende gezichten de mode
hebben 'gemaakt'.
Blondie
Jaren 90 Supermodel
Kate Moss wordt door 62,5 procent van alle ondervraagden beschouwd als
best geklede persoon uit de jaren '90. Linda Evangelista en Erin 0'
Conner volgen op respectievelijk tweede en derde plaats. Victoria
Beckham siert de vierde plaats.
Madonna
Material Girl Madonna's
'Material Girl'-look, die haar mosterd bij Marilyn Monroe haalde door
haar blonde haren en rode lippen, werd in de jaren '80 genomineerd, net
als Princess Diana en actrice Joan Collins.
Blondie-zangeres
Debbie Harry werd als één van de stijliconen uit de jaren zeventig
genoemd. Zij versloeg Diana Ross en Bianca Jagger.
Marlene Dietrich
In de jaren
'60 triomfeerde Brigitte Bardot. Actrices Audrey Hephurn en Marlene
Dietrich werden de pioniers in de jaren '40 genoemd.
Mannen Opvallend
is dat weinig mannen het lijstje sieren. Uitgezonderd David Bowie,
voetballer David Beckham en John Lennon, zij kregen beperkte stemmen
toebedeeld. (br.hln)
De nerdlook, iets
wat fashionista's lang liefst vermeden, is helemaal trendy. Een
opvallende bril met dik montuur zet de toon van je outfit. Zijn je ogen
nog tiptop? Geen probleem, dan draag je gewoon een exemplaar met glazen
zonder sterkte.
Zowel dochter Lourdes als Madonna hebben een exemplaar.
Sullig Nerds
zijn plots trendsetters geworden. Zowel Scarlett Johansson en Madonna
gaan voor een dikke bril met groot, opvallend montuur. Hij is sexy,
geeft een intelligente look en maakt je zakelijke kantooroutfit
helemaal af. Hoe sulliger, hoe beter, lijkt wel. Denk aan het exemplaar
dat Woody Allen opheeft. Je hebt exemplaren voor zowel vrouwen als
mannen. Let wel op, de lijn tussen een 'nepnerd' met stijlgevoel en een
echte geek is dun. Leg fashionable accenten in je outfit met een
oversized handtas, stijlvol jurkje en killerheels.(br.nina)
De modestudenten van de Gentse Academie voor Schone kunsten zijn op zoek naar modellen, die tijdens hun eindejaarsshow hun prachtige collecties showen.
Ben je geïnteresseerd in de laatste modetrends en heb je altijd al willen schitteren op de catwalk? Dan kan je nu je kans grijpen. De Gentse Academie voor Schone kunsten is namelijk op zoek naar modellen om tijdens de eindejaarsshow de collecties van afstuderende modestudenten te showen.
De modeshows zelf zullen doorgaan op 18,19 en 20 juni. Geïnteresseerden kunnen zich op zondag 26 april van 10 uur 30 tot en met 16 uur 30 op de Mode afdeling in de J. Kluyskensstraat 2 in Gent aanmelden. Meer informatie: pieter.coene@hogent.be (br.she)
Twee Antwerpse designers, Walter Van Beirendonck en Dirk Van Saene,
ontwierpen een papieren jurk in samenwerking met postorderbedrijf La
Redoute. De jurken worden in beperkte oplage van 250 stuks verkocht via
internet en het ModeMuseum in Antwerpen.
Popart In
1966 werd de eerste papieren wegwerpjurk gemaakt door Scott Paper
Company. In geen tijd werd de papieren jurk een van de populairste
kledingstukken van de jaren '60. Later werden die jurken gebruikt om
reclameboodschappen te dragen en de papieren jurk kreeg steeds meer
doeleinden: van popart tot politieke verkiezingsslogans. Daarna
verdween de hype even snel weer. Nu is ze terug.
Expo Het
Modemuseum wil de papieren outfits opnieuw een plaats geven. Met een
speciale tentoonstelling 'Paper Fashion', wordt papier als alternatief
materiaal voor kleding getoond. Heel wat hedendaagse ontwerpers blijven
proberen om papiergelijkend materiaal op een originele manier te
verwerken in hun collectie.
Stevig Modemerk
La Redoute heeft alvast het papieren jurkje in de collectie opgenomen.
Wie denkt het hebbeding slechts één keer zonder kleerscheuren te
overleven, heeft het mis. Het jurkje is behoorlijk stevig en bestaat
uit in polyester ingeweven papier. Kostprijs bedraagt 60 euro van maat
36 tot 42. Snel zijn is de boodschap, er zijn slechts 250 exemplaren te
verkrijgen.(br.hln)
Het lijkt wel
alsof Drew Barrymore een nieuwe styliste aannam. Met haar retro-outfits
trekt ze de laatste weken alle aandacht op de rode loper. De geboorte
van een nieuw stijlicoon?
Jaren '20 Op
de première van haar nieuwste film 'Grey Gardens' leek Drew Barrymore
vorige week leek de actrice zo uit de jaren '20 gestapt. Ze droeg een
huidskleurige jurk met pailletten van Alberta Ferretti. Met de make-up
ging de actrice voor een natuurlijke look, haar hoedje met sluier en
glamoureuze kapsel maakten het geheel helemaal af.
Jaren '60 Maar
ook de stijl van de jaren '60 staat Drew beeldig. Een dag later droeg
ze op de rode loper dit keer een witte godinnenjurk met sixtieslook met
prachtige parels aan de decolleté. Ook haar accessoires waren beeldig,
met een oogverblindende ring en oorbellen. Haar kapsel had veel volume,
ook hier hield ze de make-up basic. Een nieuw stijlicoon is geboren. (br.nina)
Hoe promoot je de zoveelste sneaker, ontworpen door de zoveelste artiest op een originele wijze? Met die vraag worstelde het modemerk Louis Vuitton alvorens ze het naaktmodel Amber Rose inhuurden om te schitteren in de nieuwe reclamecampagne.
Kanye West wordt tijdens de campagnefoto's voor zijn eigen sneakerlijn bijgestaan door niemand minder dan Amber Rose. Ondanks de langverwachte sportschoenen van West, lijkt de aandacht van alle fashionista's vooral uit te gaan naar Rose, die poedelnaakt op de schoot van West uitrust.
De sneakers van West zijn vanaf juni 2009 verkrijgbaar in alle Louis Vuitton-winkels. (br.she)
De actrice Emma Watson zou de nieuwste muze zijn van het modemerk Burberry. Het modehuis zelf wil voorlopig nog niet kwijt of Watson ook echt het nieuwe uithangbord van het merk wordt.
Watson is geen onbekende in de beautywereld. Zo poseerde ze eerder al voor het beroemde Chanelparfum 'Coco Mademoiselle'. Burberry zou met Watson vooral de sprookjesachtige toer op willen gaan. Zo zouden ze volgens insiders al werken aan bosachtige, mistige decors die zo uit een Harry Potterfilm lijken te komen. (br.she)
Wit is de zomerkleur. Niet verwonderlijk, wit oogt fris en doet het
zomerbruine tintje mooi uitkomen. Een hele outfit in het wit geeft een
verleidelijk sfeertje en hoeft niet saai te zijn, vooral in combinatie
met de juiste accessoires.
Opvallen Een
wit rokje oogt lief en schattig, maar wordt plots heel wat stoerder met
de juiste accessoires. Een opvallende riem over het rokje of een
shirtje in een opvallende kleur staat beeldig. Een wit spijkerjasje
eroverheen maakt de outfit af.
Een witte broek met opvallend topje, bijpassende handtas en schoenen Kleurig accessoire Ook
een strakke witte blazer is mooi in combinatie met een witte rok.
Hierbij mogen gerust opvallende accessoires. Mooie schoenen en een
lange, gekleurde ketting breken het geheel.
Catsuits zijn
opnieuw trendy dit seizoen. Een witte catsuit geeft meteen een
verleidelijke look. Een brede ceintuur is onmisbaar.
Wit badpak met doorschijnend kleedje
Elke gelegenheid Ga
je naar het strand of heb je een dagje vrij, dan is een witte rok
steeds een goede optie. In combinatie met mooie slippers en een leuk
topje zie je er 'casual' uit. Moet het formeler, kies dan bijvoorbeeld
voor een exemplaar met plooitjes. Ga voor een nettere rok zonder
doorkijk en kies gepaste schoenen. Nog een receptie af te handelen?
Kies dan voor een wat langere rok met een wit hemdje en een vestje.
Sleehakken of laarzen kunnen hier beslist bij.
Kun
je werkelijk grijze haren krijgen van je opstandige kinderen of je
veeleisende baas? Sommigen zijn op hun dertigste grijs, anderen blijven
veel langer hun natuurlijke haarkleur behouden. We doorprikken alle
mythes rond grijze haren.
Mengeling Grijze
haren bestaan niet. Het zijn eigenlijke kleurloze, holle haren. Het
licht dat er op valt wordt niet geabsorbeerd maar gereflecteerd. Een
grijze haardos is dus niet meer dan de mengeling van kleurloze en
gekleurde haren, meldt Bodytalk.
Onze
haarkleur is het resultaat van de verhouding tussen de kleurpigmenten
die zich in het haarzakje bevinden: rood en bruin-zwart. Je haarkleur
ligt vast in je genen, alsook de manier waarop je haren verdeeld zijn
in de haardos.
Abrupte stop De
cellen in de haarzakjes stoppen op een gegeven moment pigment te
produceren. Dat gebeurt niet geleidelijk, maar abrupt, waardoor het
haar wit wordt. De slapen zijn gewoonlijk het gebied dat eerst
getroffen wordt, daarna het achterhoofd en ten slotte de haren bovenop
de kruin.
Externe factoren Wanneer
de productie van pigment stilvalt, ligt op voorhand vast in onze genen.
Externe factoren als stress en voeding hebben daar geen vat op. Maar
het heeft wel invloed of de dikte van je haren en zelfs haaruitval.
Voedingssupplementen die beloven je haren te doen groeien, glanzen, of
intensiever te kleuren, baten niet.
Stress Het
is echter een grote misvatting dat stress of een jachtig leven invloed
op je haarkleur heeft, je zal er niet sneller grijs door worden. Geen
enkel wetenschappelijk onderzoek slaagde erin aan te tonen dat een
jachtig leven invloed heeft op de pigmentcellen in de haarzakjes.
Ondervoeding Wat
niet wegneemt dat sommige ernstige voedingstekorten wél een invloed
kunnen hebben op je haarkleur. Ondervoeding gepaard gaand met
eiwittekort, geeft niet alleen een opgeblazen buikje, maar kleurt je
haren ook geelachtig rood. Ook een ernstig tekort aan zink geeft een
lichtrode schijn. Deze verschijnselen zul je bijna nooit in de Europa
zien.
Weelderige haardos Elk
haartje groeit uit een haarzakje. Iedereen heeft zo'n 100.000 tot
150.000 haren. Tijdens een mensenleven produceert eén haarzakje
ongeveer 20 nieuwe haren. De gemiddelde leeftijd van een haar is een
aantal jaar en de maximum lengte is ongeveer een meter. Aan het einde
van de groeicyclus valt het haar uit en wordt het vervangen door een
nieuwe haar. (br.hln)
De perfecte zonnebril vinden is vaak een huzarenstukje. Het model dat net hip is laat ons gezicht op dat van een vlieg lijken, maar teruggrijpen naar een klassiek model is toch ook best drastisch, niet? Wij zetten enkele handige tips op een rijtje om de perfecte zonnebril voor iedere gezichtsvorm te vinden!
"Wanneer je een rond gezicht hebt staan brede, ovale en horizontale monturen met afgeronde hoeken je het mooist. Te ronde modellen zijn verboden, omdat deze je ronde gezichtsvorm enkel maar benadrukken", vertelt Leco van Zadelhoff in zijn boek Mooier!. Ovale gezichten hebben geluk. Zij hebben het perfecte brillengezicht en staan met alle soorten monturen. Zowel vierkant, rond, klein en groot zijn perfecte matches.
Hartvormige gezichten baten bij een bril waar de nadruk op de onderkant van de bril ligt. Zo accentueer je het smalste deel van je gezicht waardoor het smaller lijkt. Een pilotenbril is hierbij een goede optie. "Lange gezichten gaan best voor een montuur dat in de breedte opvult. Zo leid je de aandacht af van de lengte van je gezicht. Peervormige gezichten hebben dan weer last van een brede kaaklijn waardoor ze een bril moeten kiezen die de bovenkant benadrukt. Een fors montuur bovenaan is hierbij erg geschikt", besluit van Zadelhoff. (br.she)
Het luxemerk Gucci wil zijn merk uitbreiden met een eigen cosmeticalijn. Gucci is een van de laatste modemerken die de stap nog niet gewaagd heeft.
"Ik vind het een goed idee om de stap te wagen. We zijn nog bezig met het ontwerp, maar de verpakking die ik zou willen heb ik wel al bedacht", vertelt Frida Giannini.
Gucci lijkt voorlopig één van de enige luxemerken die niet in aanraking komt de recessie. Vorig jaar alleen al maakte het bedrijf ruim 8 miljoen euro winst. (br.she)
De kooischoen is uitgegroeid tot de schoenen rage van dit modeseizoen. Er wordt over getwittert, geblogt en gesproken
Deze zomer rooster je je voeten! In de orginele Stefano Pilati voor YSL cage shoes, (prijs: rond de $1000), of in een goeie look-a-like. (br.style today)
Gwyneth Paltrow poseert voor de lentecollectie van Tod's met de G-bag.
Freida Pinto met een paars exemplaar.
Deze lente willen alle fashionista's de G-bag van Tod's aan hun arm.
Gwyneth Paltrow startte de trend als model voor dit Italiaanse merk,
Julia Roberts, Halle Berry en Kate Winslet volgden snel.
Gwyneth en Tod's Gwyneth
Paltrow is al enkele seizoenen het gezicht van accessoiremerk Tod's.
Met veel stijl promoot ze de nieuwste lentecollectie. Dit doet ze
blijkbaar met veel succes, want de helft van vrouwelijk Hollywood werd
al met de nieuwste G-bag van dit designermerk gespot.
Overroepen Halle
Berry is onafscheidelijk met haar bruine exemplaar, Julia Roberts
doorkruist er heel New York mee en ook Kate Winslet viel meteen voor de
handtas. Nieuwkomer in de wereld van de bekende fashionista's sinds
haar rol in 'Slumdog Millionaire' Freida Pinto ging voor een gewaagder
paars exemplaar. Maar zelfs politieke iconen zijn al fan, ook Carla
Bruni werd ermee gespot. We vinden de handtas wat overroepen, zeker
toen we ontdekten dat je er 640 euro voor moet neertellen.(br.hln)
Je moet 640 euro neertellen voor de G-bag van Tod's.
Pamela Andersons badpak uit 'Baywatch' wordt geveild
Het iconische badpak dat Pamela Anderson droeg in 'Baywatch' en door
haar gesigneerd werd met 'Love, Pamela Lee, XO' wordt later deze maand
samen met andere Hollywood-memorabilia geveild. Het badpak van lycra
zal naar verwachting voor 2.200 euro van eigenaar wisselen.
Een
pistool dat Harrison Ford gebruikte in 'Blade Runner' uit 1982 gaat ook
onder de hamer en moet 72.000 euro opbrengen. Andere items zijn onder
meer de pistolen van Angelina Jolie in 'Tomb Raider', de microfoon van
Jim Morrison en songteksten in het handschrift van Mick Jagger. (br.hln)
Isabella Rossellini (56) doet een oproep om oudere modellen op te
voeren in advertenties voor cosmeticaproducten. "Ik heb er geen
boodschap aan als jonge modelletjes antirimpelcrèmes aanprijzen",
argumenteert de Italiaanse actrice die zelf model was in haar jongere
jaren.
Veertien jaar het gezicht van Lancôme In
1992, toen ze veertig werd, bedankte de Franse cosmeticareus Lancôme
haar voor bewezen diensten. Nadat ze veertien jaar het gezicht van
Lancôme was, werd ze vervangen door een jong model. Rossellini is ervan
overtuigd dat die wissel oudere klanten van Lancôme het merk de rug
deed toekeren. "Vrouwen willen leeftijdsgenoten zien die in
advertentiecampagnes schoonheidsproducten aanprijzen", oordeelt de ex
van Martin Scorsese.
Elegant en verfijnd "Ik
begrijp wel dat het er in de advertentiewereld om draait dromen te
verkopen, maar ik ben niet zeker dat vrouwen ervan dromen jong te
blijven. Ik doe dat alleszins niet. Ik droom ervan elegant en verfijnd
te zijn. Toen Lancôme me wandelen stuurde, hebben ze lang moeten zoeken
naar een vervangster. Alle onderzoeken wezen uit dat vrouwen blij waren
met een vrouw in haar veertiger jaren die antiverouderingscrème
aanprijst. Een meisje van in de twintig die dat doet, dat klopt niet".(br.hln)
Dankzij 'The Outnet' kun je net als Kate Winslet stralen in een jurk van Hervé Leger voor de helft van de prijs.
Jurk van Hervé Leger met 60 procent korting.
Net-a-porter is een online toevluchtsoord voor veel fashionista's, je
vindt op deze webshop exclusieve ontwerpen van tal van topontwerpers
als Calvin Klein, Hervé Leger en Christian Louboutin. Met de crisis wil
de site ook recessionista's verwennen met kortingen van 40 tot 60
procent op de outletshop 'The Outnet'. Vooral het schoenenaanbod is
indrukwekkend.
Klassiekers en vorig seizoen Net-a-Porter
is de bekendste webshop voor ontwerpen van topdesigers, je vindt er tal
van exclusieve creaties. Het walhalla voor fashionista's dus. Dankzij
de crisis ging dit weekend 'The Outnet'
online, hier vind je stukken van vorig seizoen aan fikse kortingen,
maar je kunt er ook klassiekers scoren voor een prikje. Wekelijks wordt
het aanbod aangevuld.
Deze pumps van Louboutin kun je scoren voor 176 euro.
Schoenen Ook 'Flash
sales' doen de harten van recessionista's sneller slaan. Je krijgt dan
72 uur de tijd om bepaalde stukken aan 80 procent korting te kopen. De
redactie is vooral onder de indruk van het schoenenaanbod, in
vergelijking met de rest is dit lekker uitgebreid. Denk aan Louboutins
voor de helft van de prijs. En voor de geluksvogels worden er ook
regelmatig dingen gratis weggegeven.(br.De Morgen)
Sexy lingerie
scoort altijd, maar deze lente komt daar een extra laagje pittigheid
bij met de kleur pistache. Lingeriemerk Valisere toont alvast hoe het
moet met een uiterst pikant setje dat frivole, zwarte kant met zachte
zijde combineert. Over een trend kunnen we (nog?) niet spreken, maar
misschien komt dat nog wel.... (br.nina)
Fashionista's lopen storm voor badpak van 2.300 euro
Fashionista's lopen storm voor badpak van 2.300 euro
Britse
fashionista's zijn helemaal wild van Anita, een badpak bezet met 5.000
Swarovskikristallen ter waarde van 2.300 euro. Hoewel het stuk nog niet
verkocht wordt, zijn de wachtlijsten nu al ontzettend lang.
Weinig stof en onpraktisch Het
badpak werd ontwerpen door Pistol Panties en het kledingstuk is per
centimeter is 110 euro waard. Voor dat geld verwacht je toch wel wat,
maar Anita is piepklein en vervaardigd met een minimum aan stof. Het
stuk schommelt tussen een badpak en een bikini, een stukje gouden draad
verbindt het topje met het broekje. Door de talloze kleuren van de
kristallen is het wel een vrolijk geheel. En echt praktisch is het ook
al niet, de makers raden af ermee te gaan zwemmen.
Anita
Wachtlijsten Anita
zal enkel in het Britse grootwarenhuis Selfridges te koop zijn.
Verantwoordelijke van de aankoop Helen Attwood: "Met strandkledij kun
je echt een modestatement maken. Dit badpak kan de beste vriend van
elke vrouw worden, want hij geeft een boost aan de boezem. Onze klanten
zullen er de show mee stelen op strand." Het badpak blijkt de must-have
voor deze zomer op strand te zijn. Hoewel Anita nog niet te koop is,
bestaan er nu al talloze wachtlijsten. (br.hln)
Elite Model Look wedstrijd keert terug naar België
Elite Model Look wedstrijd keert terug naar België
Louise Maselis
De Elite Model Look wedstrijd, die
beschouwd wordt als een van de meest prestigieuze ter wereld, keert na
enkele jaren afwezigheid terug naar België. De winnares sleept een
contract van twee jaar in de wacht bij modellenbureau Elite.
Belgische winnares In
het kader van de wedstrijd worden castings georganiseerd in Brussel,
Gent, Moeskroen, Bergen/Charleroi, Luik en Luxemburg. De finale vindt
in september in Brussel plaats. Het meisje dat de nationale finale
wint, zal vervolgens deelnemen aan een internationale selectie in
China. Vorig jaar kwam de Belgische Louise Maselis als winnares uit de
bus. Zij moest zich echter in Nederland inschrijven aangezien de
wedstrijd sedert enkele jaren niet meer door het Belgische agentschap
georganiseerd werd. De reden hiervoor waren procedureproblemen met de
voormalige verantwoordelijke van Elite in België.
Ongeveer
350.000 meisjes nemen elk jaar deel aan de wedstrijden van Elite Model
Look. Om deel te kunnen nemen, moeten ze tussen 14 en 20 jaar oud zijn
en minstens 1,72 meter groot zijn (br.De Morgen)
Het gaat niet goed met het modehuis Christian Lacroix. Het merk zou in bijzonder slechte financiële papieren zitten, en zou zelfs op de rand van het faillissement hangen.
Christian Lacroix staat al jarenlang bekend als een van de meest prestigieuze Franse modehuizen. Lacroix, jarenlang onder de hoede van LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy, een organisatie die allerlei luxemerken huisvest), werd in 2005 opgekocht door de Falic Fashion Group.
Deze probeerde het modehuis terug tot leven te wekken door extra winkels in de VS te openen en het aantal werknemers bijna te verdubbelen. De groep is nu dringend op zoek naar een goedwillige investeerder, die het modehuis voor eens en altijd uit het doodlopende straatje kan halen. (br.she)
Links: wit, kanten jurkje asos.com, rechts: witte jurk van Chanel.
Assymetrische jurk van Calvin Klein.
Witte casual short van asos.com.
Hoewel de lentekleerkast van fashionista's gevuld is met kleur, kan je
wanneer je wil opvallen iets wit aantrekken. Vooral witte, vrouwelijke
jurkjes zijn helemaal trendy. Ga voor glamour met franjes en
pailletten, laat je inspireren door godinnen.
Godinnenjurk Tijdens
het inauguratiebal startte Michelle Obama een heuse trend met haar
asymmetrische, witte jurk met pailletten. Kies dus voor een
gelijkaardige jurk met godinnenlook. Wil je voor een sexy, glamour look
gaan? Opteer dan voor een wit kanten jurkje, ook een treffer deze
lente. Je outfit werk je af met zwarte accenten als een brede riem of
sexy sandalen.
Casual Maar wit kan ook
casual zijn. Met een denim shortje of skinny jeans zie je er meteen
lentefris uit. Voor een sportieve look combineer je met ballerina's,
voor supervrouwelijk ga je voor stijlvolle pumps. Om helemaal
fashionable te zijn, contrasteer je met een kleurrijke blouse of blazer. (br.hln)
Uma Thurman lijkt de nieuwe muze te worden van het modemerk Givenchy. De actrice zal waarschijnlijk het nieuwe gezicht worden van zowel de modelijn als de beauty- en parfumcampagnes.
Uma Thurman volgt Liv Tyler en Justin Timberlake op als nieuwste gezicht van Givenchy. De eerste foto's en campagnes zouden bij het begin van de herfst worden voorgesteld. Het modemerk zelf houdt voorlopig de lippen stijf op elkaar over de exacte producten die Thurman zal vertegenwoordigen (br.she)
Mannen verslaan de crisis met roze onderbroeken, vrouwen met - wat
anders - roze schoenen. In Groot-Brittannië speelde winkelketen Primark
daar handig op in: ze verkopen een simpele felroze pump met hoge hak
voor amper 9 pond (10 euro). De schoen vliegt de deur uit.
Ze
zijn zelfs zo populair dat vrouwen meerdere paren kopen om ze door te
verkopen op eBay, voor de nog steeds schappelijke prijs van 22 pond
(24,5 euro).
Celebs in het roze Een deel
van het succes is te verklaren doordat celebrities als Victoria Beckham
en Lady Gaga ook met felroze schoenen werden gespot. Hun schoenen
droegen wel designernamen en navenante prijzen (335 euro).
Eigen voordelen Maar
ook de schoen zelf heeft haar voordelen: het heeft een hippe zomerse
kleur, een klassieke vorm en een redelijke kwaliteit. Meer kan je voor
tien euro toch niet vragen? Door het succes wordt de schoen binnenkort
ook gelanceerd in andere kleuren, zoals wit en blauw.
Hervé Léger-kloon Primark
is blij met het succes maar blijft niet bij de pakken zitten. In mei
lanceren ze een bandagejurk, zoals de ontwerppen van celeb-favoriet
Hervé Léger. Onder meer Kate Winslet, Lindsay Lohan en Josh Stone
werden al met zo'n jurk gezien.
Ethisch verantwoord Zo'n
goedkope kleren, daar moet wel kinderarbeid achter zitten? In
tegendeel: de keten won vorig jaar zelfs de fair trade prijs, omdat ze
ethische fabrieken hebben opgestart in Bangladesh. Volgens de
woordvoerder is Primark indirect verantwoordelijk voor het leven van
een half miljoen Bengalen.(br.hln)
Kleuren, er valt
elk jaar wat anders over te vertellen. Deze lijst van kleuren en tinten
doen het in jouw garderobe ongetwijfeld goed in 2009.
1. Wit,
de kleur van zuiverheid en harmonie, wordt nog altijd door vele
Europese modehuizen gebruikt. Deze tijdloze kleur past bij elke look,
op een jeans of onder een eleganter vestje. Wit flatteert elk figuur en
geeft vaak aan je outfit een stijlvolle look. Zowel tijdens de zomer
als de winter te dragen, is dit de ideale kleur voor elk seizoen en
alle leeftijden.
2. Paars was ongetwijfeld de
hit in 2008, maar doet het ook goed in 2009. Het is een ongewone kleur,
krachtig en levendig. Wie verleidelijk, mysterieus en origineel wil
ogen, opteert beslist voor deze tint. Dit jaar zien we de tint vooral
in combinatie met sobere kleuren. Het paars is in de damesmode meer
lila of lavendelblauw geworden, mannen mogen zich nog altijd aan
knallend paars wagen.
3. Fuchsia en helrood
zijn de opmerkelijkste kleuren in 2009. De kleur oogt jong en fris en
origineel en geeft een instant zomergevoel. Combineer ze liever niet
met zwart, dan krijg je een té fluoriserend effect.
4. Zwart
is net als wit, tijdloos. Wie klassiek en elegant wil overkomen, scoort
met deze kleur. Zwart is ook helemaal trendy voor accessoires als
schoenen, portemonnee of sieraden, verrijkt met enkele edelstenen of
gemaakt van glanzend zwarte parels.
5. Groen
mag niet in je garderobe ontbreken. Mosgroen, grasgroen, olijfgroen of
flesgroen: groen is in. Mooi als je ze onderling weet te combineren of
met grijze accenten.
6. Poederachtige kleuren
als zandkleur of zacht mauve mag je eveneens onderling combineren, dan
zijn ze op hun mooist. Een klein waarneembaar kleurverschil maakt het
net subtiel.
7. Als kleuren mogen knallen, mag geel niet ontbreken. Limoengeel, citroengeel ogen mooi in combinatie met zachtgrijs, verschoten blauw of taupekleur.
8. Gedekte tinten
als zacht mauve, zachtgrijs of taupe geven een geraffineerd effect.
Onderling passen ze perfect of in combinatie met witte acenten.
9. Geen zomer zonder blauwe tinten. Aquarelblauw, waterblauw, watergroen, ogen helder in combatie met lichtgrijs.
10. Geen liefhebber van knallende kleuren? Ga dan op zoek naar zalmroze of koraalrood. Mooi om te combineren met zandkleur, beige of ivoor. (br.nina)
Onze drukke, gestresseerde tijden vragen om gemakkelijk voedsel,
gemakkelijk vertier en gemakkelijke kledij. Precies dat zorgt ervoor
dat 'elegantie' uit het straatbeeld verdween. Dat vindt de Britse
ontwerper Bruce Oldfield alvast. Oldfield bekende ook te moeten
"braken" van goedkope massakledij, aandachtszoekende celebrities en
gigantische handtassen, de zogenaamde 'it-bags'.
Pure stijl Wat
is elegantie dan? Volgens Van Dale is 'elegant' het 'aangenaam aandoend
door fijne vormgeving'. Oldfield vertaalt dat naar 'pure stijl'.
"Iemand met een gave, schone huid, niet te veel make-up, gezond haar en
propere, nette nagels kan ongeveer alles dragen en er toch goed
uitzien. Je kan evengoed stijlvol zijn in een jeans met een truitje als
in een avondjurk."
Trop is te veel De
fout is 'te veel', zegt Oldfield. "Een beetje minder make up, of minder
accessoires zouden al helpen. Veel vrouwen vragen wat ze moeten dragen
bij hun handtas en riem, maar waarom zou je drie accessoires nodig
hebben?"
Oldfield mist vooral 'een onderliggend laagje
gepolijstheid' en een zekere vrouwelijke trots, waardoor "iedereen
altijd het afval slikt dat de grote modeketens produceren".
Te goedkoop "Ik
ben zelf van bescheiden afkomst, dus ik ben de laatste om mensen te
bekritiseren die niet het geld hebben om kleren van designers als ik te
kopen. Maar dat wil nog niet zeggen dat je altijd voor het goedkoopste
moet gaan, want wat goedkoop is, ziet er ook zo uit."
Ze kunnen zo verleidelijk zijn, pumps met slanke hoge hakken, laarzen
met spitse neuzen of ogenschijnlijk comfortabele instappers. Schoenen
en mode zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar minstens zo
belangrijk is de pasvorm van de schoen. Verkeerde schoenen kunnen
voetklachten, maar ook knie-, heup- en rugproblemen veroorzaken.
Niet identiek Geen
voet is hetzelfde. Voeten verschillen in lengte, breedte, omvang. Dat
maakt het soms moeilijk om een perfect passend paar schoenen te vinden.
Het komt ook voor dat de linker en de rechtervoet ongelijk zijn.
Criteria In veel schoenenzaken zijn de verkopers niet voldoende op de hoogte van de criteria waaraan schoenen moeten voldoen. Hier volgen enkele tips die u kunnen helpen bij de aanschaf van goed passende schoenen:
1. Een schoen moet voldoende breed en lang zijn.
2. Zorg ervoor dat de schoen iets langer is dan uw voet.
3. Pas altijd beide schoenen in de winkel en koop uw schoenen op de langste voet wanneer de ene voet langer is dan de andere.
4. De tenen moeten recht naast elkaar kunnen liggen. Dit betekent dat ze voldoende ruimte vragen in de lengte maar ook in de hoogte.
5. Koop alleen schoenen die direct goed zitten, het is een fabeltje dat schoenen uitlopen.
6. Koop bij voorkeur een leren schoen want leer ventileert en is duurzaam.
7. Voor dagelijks gebruik is een maximale hakhoogte van 3 à 4 cm aan
te bevelen. Loop niet altijd op hoge hakken, omdat de voet hierdoor
naar voren glijdt en de kans op likdoorns, eeltknobbels en zelfs
hamertenen groter wordt. Als je altijd op hoge hakken loopt, kunnen de
achillespezen korter worden, waardoor de kans op letsel groot is.
8. De zool mag van leer of van rubber of ander materiaal zijn zolang de schoen maar buigzaam blijft.
9. Let op stiksels en naden. Deze kunnen irritatieplekken veroorzaken. Voel even met de hand aan de binnenkant van de schoen.
10. Koop geen schoenen aan het begin of het eind van de dag, wanneer je voeten zijn uitgezet.
11. Sportschoenen
moeten een breed, hoog, soepel teenstuk hebben. Als dit niet het geval
is, worden de tenen samengedrukt en kunnen er teen- en nagelproblemen
ontstaan. Let er ook op dat de schoen de voet voldoende steun geeft en
een dikke, veerkrachtige zool heeft.
12. Vetersluitingen en klittenbanden
zijn beter dan andere sluitingen. Je kan de schoen dan het best aan je
voet aanpassen en ook inspelen op eventuele vervormingen, bijvoorbeeld
bij een gezwollen of verstuikte voet.
Net als zoveel vrouwen houdt Gwyneth Paltrow een lenteschoonmaak in
haar kleerkast, eentje waar enkele schitterende stukken in hangen. En
met de economische crisis in gedachte, verkoopt de actrice haar
afdankertjes op een veilingsite.
Lederen handtas van Chloe.
Economische crisis Gwyneth
Paltrow is volop bezig met grote kuis in haar spullen te houden. Omdat
ook actrices rekening moeten houden met de economische crisis, besloot
ze verschillende vintagestukken op eBay
te zetten. Wat we al ontdekt hebben, is dat Gwyneth schoenmaat 39,5 en
kledingmaat 38 heeft. Ze is ook duidelijk dol op Chanelhandtassen en
veel dingen zien er splinternieuw uit. De opbrengst gaat naar het goede
doel. Een bruine, oversized, lederen handtas van Chloe is alvast de
favoriet van de redactie.(br.hln)
Elite zoekt opvolgster voor topmodel Louise Maselis
Elite zoekt opvolgster voor topmodel Louise Maselis
Modellenbureau Elite organiseert opnieuw castings voor een Belgische afgevaardigde voor de Elite Model Look World wedstrijd.
De aftrap voor de voorrondes wordt op 22 april gegeven in Luik. Daarna volgen Charleroi, Gent, Kortrijk, Brussel, Antwerpen, Knokke en Luxemburg. Op 26 september wordt in Brussel bepaald wie er naar China mag voor de internationale finale.
Over de hele wereld schreven zon 350.000 meisjes zich in voor de voorrondes. Wie in China wint, krijgt een contract van twee jaar bij modellenbureau Elite, leverancier van modellen als de Braziliaanse bom Gisele Bündchen, Claudia Schiffer en huidig hot model Coco Rocha.
De 15-jarige Louise Maselis uit Winksele bij Leuven won vorig jaar na de Belgische voorrondes ook de finale in China. Zo raakte ze op de catwalks van onder anderen Calvin Klein en Jil Sander.
Als rokjes uit de
kast kunnen, horen daar leuke zomerkousen bij. In tijden van crisis
zijn kousen meer dan ooit een handig accessoire. Wie wil besparen op
een nieuwe outfit, gebruikt die van vorig jaar en investeert enkel in
een opvallende zomerpanty.
Prints Netpanty's
zijn ideaal bij de eerste zonnestralen. De nieuwste exemplaren ogen
luchtig en trendy. Vaak met superleuke bloemenprints, opvallende
patronen in warme en coole kleuren. (br.hln)
Trinny en Susannah geven Belgische vrouwen stijllessen
Trinny en Susannah geven Belgische vrouwen stijllessen
Trinny en Susannah.
De Britse stijlgoeroes Trinny en Susannah komen op 6 mei Belgische
vrouwen in Antwerpen leren hoe ze zich moeten kleden. Deze stylistes
staan vooral bekend om hun harde manier van kritiek geven.
Ongezouten Het
Britse duo Trinny Woodall en Susannah Constantine maken al jaren
tv-programma's waarin ze vrouwen met foute outfits omtoveren tot
glamoureuze dames, meldt gva.be. Ze werden vooral bekend met de manier
waarop ze vrouwen hielpen, door hun ongezoute en soms harde mening te
geven. Nu komen ze op 6 mei vanaf 14 uur in de Antwerpse stadsfeestzaal
ook Belgische vrouwen stijllessen geven.
Nieuw programma Het
duo is binnenkort binnenkort ookmet een nieuwe serie op Vitaya te zien.
Nu zullen ze zelf de grootste stijlfouten maken wanneer ze de kledij
van hun 'klanten' zelf 24 uur aantrekken.
Wil je een unieke trouwjurk, dan is deze unieke creatie van pauwenveren
misschien iets voor jou, het enige nadeel is het prijskaartje van 11
miljoen euro.
Op
de trouwbeurs van China werd vorige week een prachtige bruidsjurk
voorgesteld. De creatie is vervaardigd uit 2009 pauwenveren en 60
kostbaren steentjes. 8 vakmannen werkten er meer dan twee maanden
ononderbroken aan. Dankzij de gigantische sleep lijkt de bruid een
echte pauwenstaart te hebben. (br.hln)
Ook Lindsay Lohan lanceert haar eigen kledinglijn. De Amerikaanse
actrice kan hiervoor rekenen op de hulp van de Amerikaanse winkelketen
J.C Penney. Lohan is niet aan haar proefstuk toe. Vorig jaar bracht ze
haar 'eigen' legging op de markt.
Relletje De
onderhandelingen zitten volgens de actrice in een ver gevorderd
stadium. J.C. Penney heeft een duizendtal winkels in de VS. Lohan
verklapte haar nieuwe project tijdens een interview met het magazine US
Weekly. De aanleiding voor het gesprek was een rel tijdens een feestje
van J.C. Penney. De zus van haar ex-vriendinnetje Samantha Ronson, die
ook ontwerpster is, vierde haar contract bij J.C. Penny.
Legging succes Lohan
stond niet op de gastlijst van het feestvarken, maar dook toch op. "Ik
was uitgenodigd door J.C. Penney. Ik ben met het bedrijf aan het
onderhandelen en ga met hen een deal sluiten." Het is niet de eerste
keer dat Lohan uitpakt met een 'eigen kledingstuk'. Een jaar geleden
bracht ze een legging op de markt en dat werd een groot succes.(br.hln)
De Britse zangeres Cheryl Cole mag zichzelf dit jaar volgens het Britse
modeblad Glamour de best geklede vrouw noemen. Ze doet het daarmee
beter dan topmodel en ontwerpster Kate Moss en fashionista Victoria
Beckham.
Knap en glamoureus De 25-jarige Girls Aloud-zangeres wordt door het blad geprezen als 'ongelooflijk knap, goed verzorgd en altijd glamoureus'. Cole
stoot topmodel Kate Moss van de bovenste plaats. De best geklede vrouw
van vorig jaar staat nu op de tweede positie. Victoria Beckham is derde.
Top 10 Dat
de drie vrouwen in de top drie allen Brits zijn, betekent niet dat de
volledige top tien alleen uit Britse sterren bestaat. De Amerikaanse
actrices Blake Lively (5), Katie Holmes (8) en Rachel Bilson (10) staan
ook in de lijst, net als de Amerikaanse zangeres Rihanna (9).(br.hln)
Londen zet zijn deuren wagenwijd open voor Arabische modewereld
Om het filmpje te bekijken druk op de foto
Londen zette ook dit jaar zijn deuren weer wagenwijd open voor de Arabian Fashion World-show. De modeshow wordt elk jaar georganiseerd om de Westerse wereld een beter zicht op de Arabische cultuur te geven. (br.she)
Victoria Beckham zal zich zelden twee keer laten spotten in dezelfde
outfit. Voor haar lederen jasje met eightieslook en schoudervullingen
maakt ze graag een uitzondering. Ze droeg het al drie keer sinds begin
april en start zo een trend.
Balmain Het
nieuwste lievelingsjasje van Posh is een zwart lederen exemplaar met
van Balmain ter waarde van ongeveer 3.000 euro. Ze droeg het op een
gebleekte skinnyjeans van meer dan 1.000 euro, een zijden topje, een
grote Birkin handtas en natuurlijk de noodzakelijke killerheels. Een
week eerder ging ze ook al met het jasje en de kids naar een wedstrijd
van manlief kijken. Toen combineerde ze het met een donkere skinny
jeans, een gelijkaardig topje en dezelfde stiletto's.
Rihanna draagt de epauletten met minder succes.
Catwalk Het
jasje valt zo op omdat het brede, scherpe schoudervullingen en grote
knopen heeft. De comeback van de schoudervullingen startte in vorige
winter op de catwalks, dit ging van heel rechte, uitgesproken
epauletten tot meer rondere, subtielere vormen. Posh is dus weer
helemaal mee met de comeback van de eighties, ze durft wel wat extremer
te gaan dan de meeste fashioniasta's. Ook Rihanna probeerde de trend
uit, maar met minder succes. Ze leek wel met haar kanten blouse van
Balmain uit Dynasty weg gelopen, de soap die de epauletten populair
maakte.
Posh in haar eighties outfit.
Slanker Hoewel de
schoudervullingen niet makkelijk te dragen zijn, je moet er veel
zelfvertrouwen voor hebben, is het een handig trucje om slanker te
lijken. Het benadrukt namelijk je schouders en zo lijkt je taille
dunner. (br.De Morgen)
De magere trend bij mannelijke modellen lijkt eindelijk voorbij. Volgens velen ligt David Gandy, het nieuwste topmodel en de muze van Dolce & Gabbana, aan de oorsprong van de ommekeer.
330.000 euro per jaar strijkt Gandy op, een hoog bedrag voor een mannelijk model. Met zijn gespierde, atletische en vooral niet ultra dunne lichaam wist Gandy zich een weg te banen langs alle Pete Doherty look-a-likes, en zo de modewereld terug klaar te stomen voor 'mannelijke' modellen.
De Engelse moderedactrice Catherine Havward moedigt de trend alvast aan. "De stukken die we op de redactie kregen toegestuurd zakten van maatje 40 naar 38 en uiteindelijk 36. We moesten plots op zoek naar modellen die twee maten slanker waren. Ik had het daar moeilijk mee, onze lezers zijn echte mannen, helemaal niet graatmager. De ontwerpen van designers konden we gewoon niet gebruiken in ons blad. Zo was het Russische model Stas Svetlichnvy een tijd lang het rolmodel. De jongen was 1,82 meter en woog maximum 63 kilo. Zijn taille beperkte zich tot een schampere 71 centimeter." (br.she)
Service en respect voor vakmanschap zijn twee zaken die bij Delvaux, het oudste luxe lederwarenhuis ter wereld, steeds voorop hebben gestaan. Voortaan combineert Delvaux die twee op een wel heel originele manier. Elke maandag, vrijdag en zaterdag zal er immers in de winkels in Antwerpen en Brussel (Waterloolaan) een ambachtsman van Delvaux ter beschikking zijn van de klanten.
Mensen met meer technische vragen over de aankoop die ze wensen te doen, kunnen daarmee bij hem terecht: vragen over de kwaliteit of de herkomst van het leer, de verschillende leersoorten, de afwerking, het aangewezen onderhoud, , Ook klanten die een kleine herstelling willen laten uitvoeren aan hun Delvauxtas kunnen, in de winkel, een beroep doen op deze lederwarenspecialist. De producten van Delvaux worden nog met de hand gemaakt en vergen dan ook een respectvolle, artisanale nazorg. De snijrand terug glad maken, het leer opfrissen, een hoek of bies maskeren, een onderhoud: deze vakman weet precies hoe hij mensen jarenlang kan laten genieten van de kwaliteit van Delvaux.
Voor Delvaux is het juist dit soort service die luxe een heel nieuwe betekenis geeft. Delvaux speelt al sinds 1829 een hoofdrol in de wereld van de fijne lederwaren. In 1883 werd Delvaux Belgisch hofleverancier. In 1908 deponeerde het Huis als eerste het model van een tas. Later vond Delvaux als eerste het concept van de seizoenen voor lederwaren uit. De meest succesvolle collecties luisteren naar de naam Brillant, Tempête, Astrid, ... Het Huis telt 210 werknemers, waarvan meer dan de helft ambachtslui. Het Huis Delvaux, vandaag onder andere aanwezig in Japan, Frankrijk en Rusland, zet zijn passie voor leder, kwaliteitsvol vakmanschap en vernieuwing voort op basis van een unieke knowhow die terug te vinden is in het volledige gamma. (br.she)
Over zelfbruiners
bestaan heel wat vooroordelen. De onnatuurlijke, worteloranje kleur van
enkele jaren geleden ligt bij menige gebruikster nog zwaar in het
geheugen. De crèmes van vandaag hebben haast geen nadelen meer,
waardoor zelfbruinen in de zomer een vast beautyritueel wordt.
Geavanceerd De
zelfbruiners anno 2009 doen hun werk optimaal. Zowel mannen als vrouwen
bruinen tegenwoordig hun gezicht en lichaam met zelfbruiningscrèmes. In
tijden van huidkankers, is bruinen uit een potje een superveilig
alternatief.
Soorten Zelfbruiners bestaan
in alle soorten. Vandaag zijn er zelfbruiners op de markt in de vorm
van crèmes, doekjes, foams en sprays. De grote doorbraak kwam echter
eind 2006, toen er voor het eerst zelfbruinende bodylotions kwamen. De
verzorgende crème voedt en hydrateert tegelijk en is geschikt voor
dagelijkse verzorging.
-Zelfbruinende Spray:
een spray is uiterst geschikt voor vette huidtypes. Bovendien kan je er
alle moeilijke plekjes mee bereiken. Makkelijk te richten voor een
egale bruine kleur.
-Selftan Doekjes: Makkelijk mee te nemen en aan te brengen, maakt geen strepen. Geschikt voor het gelaat, de hals en het decolleté.
-Zelfbruinende Crème:
kies voor een verzorgende crème die je huid tegelijk voedt en
hydrateert. Indien je opteert voor een hydraterende crème met een licht
DHA-gehalte, dan kan je deze het hele jaar door gebruiken. De crème is
geschikt voor dagelijkse verzorging en vervangt de gewone dagcrème.
-Selftan Gel: gels hebben een verfrissende, goed uitsmeerbare textuur.
Werking In
zelfbruinende bodylotions zit een lichte dosis actieve zelfbruiner die
geleidelijk zorgt voor een gelijkmatige kleur. Hierdoor krijgt je huid
een natuurlijke, zomerse teint. De bruinende stof heet dihydroxyaceton
(DHA). Dit is een kunstmatige suiker die de bovenste huidlaag (de
hoornlaag) verkleurt. Zodra je het opsmeert is het zes uur actief.
Zelfbruiners hebben dus zo'n zes uur nodig voordat je resultaat ziet.
Geur Omdat
dode cellen van je huid afschilferen verdwijnt de ergste verkleuring
automatisch na een paar dagen. Na 30 dagen is de kleur volledig
verdwenen. Een nadeel van zelfbruiners is de geur die ze afgeven. Zodra
het in je huid is opgenomen blijft er een onaangenaam luchtje achter
die pas verdwijnt als de kleur verdwenen is. Een goede tip: breng de
zelfbruiner aan voor je gaat slapen. Neem 's ochtends een douche en het
geurtje is meteen verdwenen.
Veilig Een
groot voordeel van zelfbruiners is de veiligheid. DHA is niet
schadelijk voor de huid. Bovendien bevatten veel bodylotions nog extra
vitamines en hydraterende stoffen die ervoor zorgen dat je huid gezond
en stevig blijft.
Smeren zonder vlekken 1)
Schrub de huid op voorhand van top tot teen. Hoe zachter je huid, hoe
gelijkmatiger de teint. Gebruik een zacht peeling of een scrubborstel
voor je de zelfbruiner opsmeert.
2) Zorg dat je huid goed droog is voordat je het product aanbrengt.
3)
Begin bij de voeten en smeer gelijkmatig naar boven. Zorg dat de benen
goed onthaard zijn, doe dit de avond van tevoren zodat de huid nog even
kan herstellen. Het is belangrijk dat je het niet te dik en snel
gelijkmatig verdeeld. Heb je erg droge knieën en enkels, smeer er dan
wat creme of bodylotion op zodat die plaatsen minder zelfbruiner
opnemen en je niet de kans hebt op donkere plekken.
4) Het
gelaat komt als laatste aan de beurt. Eén druppel op voorhoofd, wangen,
kin en neus volstaan. Smeer goed uit en ga de haargrens en wenkbrauwen
uit de weg. Zorg dat je het gebied rond de oren niet vergeet.
5)
Was onmiddelijk na het aanbrengen van de zelfbruiner goed je handen en
borstel je nagels. Anders kleuren handpalmen en nagelriemen
onnatuurlijk bruin. Kleuren de handen toch nog, dep dan op een watje
alcohol of dissolvant om te verwijderen.
6) Wacht 10 tot 15
minuten voor je kleding aantrekt. Zo kan de zelfbruiner inwerken,
anders loop je het risico om met vlekken rond te lopen. (br.nina)
63 procent van de
vrouwen zegt dat voeten belangrijk zijn voor hun sensuele uitstraling,
dat blijkt uit een recent onderzoek van Hansaplast. Mannen zijn het
hier mee eens, 62 procent van hen vindt lelijke of onverzorgde voeten
bij een potentiële partner een afknapper.
Harige voeten 800
Belgische vrouwen tussen 25 en 55 jaar namen deel aan de enquête van
Hansaplast naar de band tussen vrouwen en hun voeten. Voeten zonder
eelt, gevolgd door haarloze voeten en tenen, met korte nagels, voeten
die niet zweten en ten slotte zachte voeten zijn volgens vrouwen mooie
exemlaren. 63 procent van de Belgen vindt dat dit lichaamsdeel de
vrouwelijke sensualiteit weerspiegelen. 62 procent vindt eveneens
lelijke of onverzorgde voeten een afknapper bij een potentiële partner.
Sexy 63
procent van de vrouwen vindt haar voeten en de verzorging ervan
belangrijk. Ook al zijn ze over het algemeen best tevreden over hun
voeten en schamen zij zich er niet voor, toch vindt slechts een kwart
haar voeten sexy. Ook mannen zijn niet echt tevreden over dit
lichaamsdeel van vrouwen, slechts 1 Belgische man op 5 vindt de voeten
van zijn partner sexy. 60 procent wil haar scheve tenen, eelt, ruwe
tenen veranderen. Velen willen ook liiver kleinere voeten. 60 procent
van de Belgische vrouwen kunnen zonder probleem verdragen dat iemand
hun voeten aanraakt. Maar bij 40 procent zijn de voeten te gevoelig
voor een of vinden ze dit een te intieme handeling.
Verzorging Een
heel verrassend resultaat van de enquête is dat vrouwen meer zorg aan
hun voeten dan aan hun benen, hun billen of hun buik besteden. Bijna
drie vierden van hen geeft extra aandacht aan haar voeten. De helft
doet dit in de eerste plaats om zichzelf eens goed te verwennen.
Anderen doen het dan weer om hygiënische redenen of medische redenen.
Vrouwen vinden als laatste verzorgde voeten belangrijk wanneer ze open
schoenen dragen, pijn hebben, op vakantie, op strand, bij het kopen van
nieuwe schoenen en ten slotte willen ze hun partner ermee behagen bij
een avondje uit.(br.nina)
De beautywereld is volop aan het veranderen. Vrouwen zijn namelijk
kritischer geworden door de huidige economische crisis en de
klimaatverandering. Ze willen groene producten en waar voor hun geld,
cosmeticafabrikanten moeten wel hun aanbod aanpassen. Wij zetten de
nieuwste trends voor jullie op een rijtje.
Multifunctioneel Met
het slechte financiële klimaat willen mensen waar voor hun geld.
Beautyproducten met verschillende functies doen het goed. Denk aan een
toner, scrub, reiniger en masker in één. Daarnaast scoren ook
samengestelde kits, hiermee kun je thuis je eigen wellnesscenter maken,
meldt beautyjournaal.nl.
Edelstenen Terwijl
vorig jaar cosmetica vooral leek gebruik te maken van ingrediënten als
goud, zilver en platina, is dit nu edelsteen 'hot'. Zo vind je bij
Rituals producten op basis van edelsteenpoeder. Het voordeel is dat het
een mooie gloed geeft.
Antioxidanten Deze
plantaardige stoffen zijn niet alleen goed voor de innerlijke mens,
maar thee-extract, edelweiss, resveratrol en tal van nieuwe exotische
vruchten zijn ook heilzaam voor je huid. In 2009 vind je deze
bestanddelen in tal van crèmes.
Discussie De
voorbije jaren raadde elke zichzelf respecterende specialist aan een
dagcrème met zonnefilter te gebruiken. Nu zouden deze producten
schadelijk zijn omdat de kleine deeltjes in het lichaam terecht zouden
komen en daar beginnen zwerven. Daarnaast zouden ze ook slech voor het
milieu zijn. In 2009 zal er dus hevig gediscussieerd worden over
cosmetica.
Hammam Wat wellness betreft,
doet de hammam het ontzettend goed. Je zal dit merken in de
wellnesscentra. Omdat dit minder personeel vereist, is deze behandeling
ook goedkoper dan bijvoorbeeld een sauna.
Geen loze beloften De
tijd van loze beloften in de beautywereld is voorbij. Wat crèmes en
make-up nu beloven in reclamespotjes, moeten ze ook kunnen waarmaken of
wetenschappelijk kunnen bewijzen. (br.hln)
De eerste keer laat je het beter door de schoonheidsspecialiste doen.
Bereken de juiste vorm.
Wenkbrauwen doen meer dan we denken. Ze richten alle aandacht naar je
ogen en geven je gezicht een mooie uitdrukking. Wie ze een juiste vorm
geeft, maakt de blik jonger. Met deze tips leer je zelf de haartjes te
trimmen zonder moeite.
Mode De
vorm van de wenkbrauwen is door de natuur bepaald. De heersende mode
heeft ook zijn invloed op de vorm. Zo was het in de jaren '30 in om de
wenkbrauwen tot dunne streepjes te epileren, wat het gezicht een
opvallende stijl gaf. Op dit moment heeft juist een natuurlijke volle
wenkbrauw de voorkeur.
Specialiste Ben je
niet zo vertrouwd met het zelf epileren? Laat het dan voor de eerste
keer doen door de schoonheidsspecialiste. Zij zal meteen de juiste vorm
aanmeten. Wanneer na enkele dagen de eerste overtollige haartjes buiten
de geëpileerde vorm groeien, kan je deze zelf makkelijk uittrekken.
Zo ga je te werk
1. Ontsmet de huid rond je wenkbrauwen eerst grondig en desinfecteer ook het pincet. Zorg voor goed licht, bij voorkeur daglicht.
2.
Hoe weet je welke haartjes er weg moeten? De perfecte vorm wordt
gevonden door een potlood voor het puntje van de neus en het midden van
uw oog te houden. Op dit punt is de boog het hoogst. Hoe lang de
wenkbrauw moet worden, kan je meten door een potlood te plaatsen voor
het puntje van de neus langs het einde van de ooghoek. Onthou wel dat
een gezicht nooit symmetrisch is, dus er kan verschil zitten in de twee
wenkbrauwen.
3. Alle haartjes die onder de
strakke onderlijn van de wenkbrauwen groeien, kunnen met een normale
pincet, zittend voor een vergrootspiegel, uitgetrokken worden. Wees
heel voorzichtig met het epileren van haartjes aan de bovenkant van de
wenkbrauwen, want hierdoor kan de vorm kan al heel snel drastisch
veranderen.
Epileren kan ook gedaan worden met een automatische
pincet. Dit is een handig instrumentje maar vergt wel enige oefening.
Het uittrekken van het haartje wordt door het instrumentje gedaan. De
derde mogelijkheid tot epileren is de haren verwijderen door middel van
hars of een draadje. Voor beginners is dit evenwel geen geschikte
mogelijkheid.
4. Borstel de wenkbrauwen met
een speciaal wenkbrauwenborsteltje tijdens het epileren telkens bij,
dan kun je zien wat je hebt gedaan.
5. Let op
dat je niet te veel haartjes epileert. Voor je het weet, trek je er
teveel uit, zeker als je niet veel ervaring hebt. Epileer je
wenkbrauwen niet te vaak als je de haartjes ooit terug wilt laten
groeien. De haartjes kunnen ook lichter terugkomen.
Heb je
toch te veel geëpileerd? Er zijn helaas geen middeltjes waardoor je
wenkbrauwen sneller gaan groeien. Een oplossing is het bijtekenen met
een wenkbrauwpotlood. Overdrijf het echter niet, want dat ziet er
onnatuurlijk uit.
6. Bij een lang en smal
gezicht is het beter om de wenkbrauwen vooral niet te rond te maken,
een zo recht mogelijke vorm is het meest geschikt. Trek nooit de
buitenzijden te ver door naar beneden, dit geeft een zeer verdrietige
uitdrukking aan het gezicht.
7. Als alles
klaar is, strijk dan met een fijn kammetje met hierop wat haarlak- of
gel schuin naar boven langs de haartjes. Ze blijven dan mooi in model.
8.
Ga nooit na het epileren in de zon zitten. Mocht je een speciale
gelegenheid hebben waarvoor je je wenkbrauwen wilt epileren, doe dat
dan de dag van tevoren. De roodheid van de huid en gevoeligheid kan dan
rustig bijtrekken.
9. Gebruik na afloop een astringerende lotion met alcohol. Dat trekt de poriën samen en ontsmet.
Oudere vrouwen die make-up dragen, vallen minder. Zij hebben meer evenwicht en een beter houding. Dat blijkt uit een Franse studie.
Voor het onderzoek werden 100 vrouwen tussen 65 en 85 jaar oud onderzocht. De onderzoekers wilden nagaan of make-up een invloed heeft op het zelfvertrouwen van oudere vrouwen. Houding
Maar er werd een andere conclusie uit de studie getrokken: make-up helpt het vallen van oudere vrouwen tegengaan. De vrouwen die dagelijks make-up dragen, lopen rechter en hebben meer evenwicht dankzij hun betere houding. Zelfs een beetje lippenstift en mascara is voldoende.
Jaarlijks sterven duizenden 65-plussers door een val.
Het Britse topmodel Naomi Campbell is niet te spreken over de kansen
die zwarte modellen krijgen in de fashionindustrie. Het is allemaal
blank wat de klok slaat, beklaagt ze zich in de Duitse editie van
Glamour. "Zwarte modellen zijn opnieuw een uitzondering in deze sector."
"Ik moet harder werken" "De
Amerikaanse president is misschien wel zwart, maar in de mode-industrie
ben ik nog steeds een uitzondering. Ik moet veel harder werken om
hetzelfde niveau als alle anderen te bereiken", zegt ze in Glamour.
"Wij hebben Barack Obama, maar de mannequins in de grote campagnes zijn altijd blondines", beklaagt Naomi Campbell zich.
"In
het verleden hebben zwarte modellen een tijdje meer kansen gekregen,
maar we zijn nu terug bij af. Blondines zijn opnieuw de trend. In
magazines en op de catwalk zie je niets anders meer dan blonde modellen
met blauwe ogen."(br.hln)
De vlecht is terug helemaal hip! Niet à la Pippi Langkous, maar vluchtig gevlochten. Heerlijk nonchalant!
De visgraatvlecht is een echte blijver bij celebrities. Telkens wanneer ze een bad hair day hebben vlechten ze haar in een nonchalante visgraatvlecht. Het resultaat is spectaculair en eigenlijk is de vlecht de makkelijkste van allemaal.
Om de nonchalante look te bekomen, verdeel je het haar in twee delen, en neem je telkens een plukje haar van elk deel en vlecht je ze. Hoe kleiner de lok hoe spectaculairder het resultaat. Let er echter wel op de lokjes niet te strak aan te spannen, en ook niet al te perfectionistisch te willen zijn. Het zijn net die losse stukjes haar die de vlecht een hedendaags uiterlijk geven. (br.she)
Vele vrouwen kijken bij het shoppen bedenkelijk naar de mode-etalages
en ze zijn niet alleen. Ook gerenommeerde mode-ontwerpers zijn hiet
enthousiast over de terugkeer van de jaren '80 in de winkels en het
straatbeeld. Valentino bijvoorbeeld.
Vulgaire voetbalspelers "Ik
kan niet geloven dat de jaren '80 terugkomen in de mode. Dat was het
minst stijlvolle decennium ooit. Waarom zouden mensen dat willen
herbeleven, die grote schouders. Vrouwen zagen er uit als
voetbalspelers. Heel vulgair."
Rood Valentino
kan het gebruik van rood echter alleen maar toejuichen. De man die rood
introduceerde in de wereld van high fashion en zelfs zijn eigen rood
heeft (Valentino Red) vindt het heerlijk dat de catwalks overlopen met
rode kledij. "Alsof mensen plots ontdekt hebben dat het een mooi kleur
is. Wel, ik wist 45 jaar geleden al dat het een mooi kleur is."(br.De Morgen)
Crisis tovert 'fashionista' om tot 'recessionista'
Outletdorpen lijken te profiteren van de recessie. Niet alleen hun
omzet stijgt fors, ook het aantal bezoekers en het bedrag dat de klant
gemiddeld uitgeeft, nemen toe volgens de kranten van Concentra.
Koopjesjacht De
'fashionista's' lijken het door de crisis over een andere boeg te
gooien. Ze gaan op koopjesjacht en verleggen hun actieterrein onder
meer naar de outletdorpen, waar merkkleding tegen kortingen tot 60 of
70 procent in de rekken hangt. De geldbewuste modeliefhebber heeft
zelfs al een naam: 'recessionista'. Hun aantal groeit gestaag, zo
blijkt uit de omzetcijfers van de outlet centers Maasmechelen Village
en Designer Outlet Roermond.
Meer omzet Bij
Maasmechelen Village steeg de omzet het eerste kwartaal met 17 procent.
Het aantal bezoekers ging in die periode met 10 procent omhoog. De
koopjesjagers tastten ook dieper in hun portemonnee, ze gaven gemiddeld
6 procent meer uit. Anticyclisch Designer Outlet Roermond, net over de
grens in Nederland, zag de omzet in januari toenemen met 33 procent in
vergelijking met de eerste maand van 2008. Ook het bezoekersaantal ging
in die periode met 22 procent de hoogte in. Gemiddeld gaven de klanten
ook 10 procent meer uit.(br.hln)
Links: Boyfriend blazer van asos.com, Rechts: boyfriend jeans van asos.com.
Dsquared
Paul Smith
Op de cover van de
Franse Vogue leek deze maand een jongen te prijken: een vrouw in blazer
en gebleekte baggy jeans. Wat begon met de boyfriend jeans is nu
duidelijk een hele trend geworden: vrouwen mogen zich nu zo nonchalant
als mannen kleden.
Basics De
trend startte met de boyfriend jeans. De losse jeansbroek die uit de
kleerkast van manlief leek gestolen te zijn. Vervolgens kwam er de
gilet, een mannelijke wollen cardigan. Om trendy te zijn moet deze een
beetje te groot zijn om de vrouwelijke vormen te benadrukken. De
oversized blazer maakt deze 'boyish' outfit helemaal af. Maar ook de
hemden worden steeds mannelijker, oversized exemplaren met stoer
patroon zijn trendy deze zomer: denk aan ruitjes, streepjes of denim.
Coco Toch
is deze trend niet helemaal nieuw. 100 jaar geleden trok Coco Chanel al
de kledij van haar vriendje aan. Zo deed ze de hoofden van de high
society draaien, dames moesten toen pronken met Charlestonjurken.
Type vrouwen 'Boyfriend
dressing' is een trend voor de coole meisjes, kijk naar Marlene
Dietrich of Katherine Hepburn voor inspiratie. Zij stonden er geweldig
mee, zonder dat ze er enige moeite voor moesten doen. Ben jij eerder
iemand à la Marilyn Monroe of Brigitte Bardot, blijf dan zo ver
mogelijk weg van deze mannelijke stukken. Ook nu zien we duidelijk
celebs die geweldig staan met deze look, denk maar aan Kate Moss,
Victoria Beckham, Katie Holmes of Agyness Deyn. Types als Scarlett
Johannsson en Dita Von Teese zouden enkel een gek figuur slaan met zo'n
baggy broek.
We geven enkele tips om deze look met stijl te dragen: -
Meng mannelijke en met zachte elementen, ga er dus nooit over. Draag
een mannelijke blazer met een romantisch bloesje. Durf ook te spelen
met contrast: combineer een sexy décolleté met een boyfriend jeans.
-
Maak het wat pittiger, rol je broekspijpen op om je vrouwelijke
schoenen te tonen. En draag brede armbanden en zet ze extra in de
kijker door mouwen op te rollen.
- Draag stiletto's, je gaat er meteen wat vrouwelijker door wandelen. - Hou je look natuurlijk, wees dus voorzichtig met make-up en de styling van je haar. (br.nina)
Cameron Diaz
stapte vorige week de kapper binnen met een foto van Kate Moss en vroeg
om net hetezelfde kapsel. Als celebs elkaar beginnen te imiteren, dan
weet je dat er een nieuw it-kapsel is geboren. Leer hoe jij deze look
kunt aanpassen aan jou stijl.
Weinig onderhoud Kate
Moss verscheen op verschillende feestjes met een lange, volumineuze
bob, in laagjes geknipt met een scheiding in het midden. Aangezien
andere celebs jaloers zijn op haar blonde lokken en dezelfde look
aanmeten, heeft dit veel kans om hét kapsel van deze zomer te worden.
Een voordeel van deze stijl is dat het heel makkelijk te dragen is en
dat veel vrouwen past. Dankzij de warrige look vraagt het kapsel weinig
onderhoud en past het perfect bij vrouwen met een druk leven.
Verjongend effect Celebrity
kapper Daniel Galvin: "Ik ben dol op de look van Kate Moss, het lijkt
alsof ze net een zware nacht beleefde en toch ziet ze er schitterend
uit. Het kapsel past perfect bij haar stijl. Maar ik raad niet elke
vrouw aan voor dezelfde platinablonde kleur te gaan. De meeste vrouwen
staan beter met een donkere kleur en enkele lichte highlights. Het
voordeel hiervan is dat als de kleuring begint uit te groeien dit enkel
goed is voor je look, dan heb je nog meer de nonchalante stijl. En als
laatste heeft het kapsel door de losse lokken en het volume een
verjongend effect. Veel hoef je er niet voor te doen. Was je haar en
laat het door de lucht drogen. Als het bijna droog is, breng je wat
stylingproducten aan voor extra volume en föhn je het even. Je kan zo
de deur uit en dankzij de luchtige look heb je een instant zomers
gevoel.
Jason Wu, de ontwerper van het inauguratiekleed van Michelle Obama, ziet zijn modecarrière als een pijl omhoogschieten. Speciaal daarom pakt hij volgend seizoen uit met een eigen schoenencollectie.
Jason Wu was voor de inauguratie een relatief onbekende in de modewereld, maar daar bracht Michelle Obama verandering in. Voor de inauguratie droeg de first lady een oogverblindende jurk van Wu en plaatste hem daarmee meteen aan de top van de modewereld.
Wu kreeg de afgelopen maanden al meermaals een voorstel om een eigen biografie te publiceren en mee te spelen in een reality soap. De ontwerper bedankte echter voor deze uitdagingen en stortte zich volop op een nieuwe passie: het ontwerpen van schoenen.
Het is voorlopig nog onbekend met welke schoenenproducent Wu in zee is gegaan. Wat wel vaststaat is dat de collectie vanaf volgend seizoen in de winkelrekken zal liggen.
Het lijkt alsof
elke zichzelf respecterende celeb een stapje in de modewereld moet
wagen, nu ook Pamela Anderson bekend maakte dat ze een ecologische
verantwoorde collectie zal lanceren in samenwerking met designer Richie
Rich.
Groene strandmode Pamela
Anderson en Richie Rich werkensamen aan een collectie groene schoenen
zonder leder en een casual modelijn, waaronder trendy shirtjes, rokjes
en natuurlijk de Baywatchster haar dada, strandmode. Deze zomer zal de
collectie, die de naam 'Muse' kreeg, in de winkels liggen, meldt
styletoday.nl.
Het is al langer bekend dat de rondborstige
ster actief voor de dierenrechten vecht bij PeTA. Zo poseerde ze eerder
naakt in een etalage voor de organisatie. (br.nina)
Afrikaanse
maskers, drukke dierenprints en kleurrijke stoffen, deze lente doet de
mode je aan primitieve stammen denken. Kijk maar naar de it-schoenen
van dit seizoen van Louis Vuitton, een Afrikaans masker maakt het
geheel af.
Durvers Niet
alleen Marc Jacobs, de ontwerper van Louis Vuitton, liet zich
inspireren door Afrika, ook bij Lanvin en op andere catwalks zagen we
dit terugkomen. De trend van kledij van primitieve stammen doet denken
betekent concreet: leggings met jungleprints, schoenen versierd met
gekleurde veertjes, jumpsuits in felle kleuren, jurkjes die van gras
lijken gemaakt te zijn en opvallende patronen. Dit is duidelijk voor de
fashionista met lef.
Schoenen met Afrikaans masker van Louis Vuitton.
Subtieler Wil je het
wat subtieler, leuk dan je outfit op met gigantische houten oorbellen,
een slangenleren handtas, opvallende kettingen, een schitterende
oversized armband of of sandalen met een junglelook.(br.nina)