Rood haar kent ongezien succes
De crisis stijgt ons letterlijk naar het hoofd. De verkoop van
doe-het-zelf haarkleuringsmiddelen groeit zienderogen. En met de
economie stevig in het rood, blijken felle kleuren voor onze lokken
uiterst populair.
Dure kapper Cosmeticabedrijven
zien de verkoop van haarkleuringen stijgen, want supermarkten dienen de
haarverfkitjes wel zeer snel bij te vullen. Volgens analysten besparen
heel wat dames op de kosten van de dure kappers en gaan ze liever zelf
aan de slag.
Rode hype De kleuren mogen
alvast opvallen. Vrouwen kiezen daarbij steeds meer voor rode lokken.
De beautytrend van vorig jaar, zet zich nog meer verder. Alle tinten
van rood zijn aangewezen, dat blijkt uit de looks van de modellen op de
catwalks en de celebs. Neem nu Scarlet Johansson, die onlangs nog haar
blonde lokken inruilde voor rode exemplaren.
Pit In
tijden van crisis, is het niet verwonderlijk dat er meer gekleurd
wordt. Niets is zo makkelijk en verheugender als een tripje naar de
kapper of supermarkt voor een nieuw kleurtje. Wie zich te gewoontjes
voelt, gaat voor rood. Wil je meer pit, ga je voor blond. Wil je
serieus genomen worden, ben je beter af als brunette. Zelfs mannen
zouden er hoe langer hoe minder afkerig tegen staan.
Assertiever Haarkleuren
werkt psychologisch: zelfs al lijkt de wereld te vergaan en raak je de
pedalen kwijt, over de kleur van je haar heb je zelf nog iets te
zeggen. Bekijk het als een simpele en efficiƫnte vorm van
assertiviteit: focus je op wat je kan veranderen, eerder dan op wat je
niet kan wijzigen. Bovendien is het een goedkope manier om je looks te
'updaten'. Met een nieuw kleurtje kan je er instant jonger uitzien,
zonder daarmee diep in de geldbeugel te moeten tasten.
Scarlet Johansson
De lipsticktheorie lijkt daarmee nog maar eens bevestigd. Deze zegt dat in tijden van crisis, er meer cosmetica wordt verkocht.
|