Klik op de foto om een clip van 'Mango Fashion Awards 2010' te bekijken
De Belgische Helena Lumelsky is de winnaar van de El Bonton-Mango Fashion Awards 2010, de grootste geldprijs van de modewereld. Lumelsky 300.000 sleept euro in de wacht en haar collectie wordt door de Spaanse keten in productie genomen.
Voor de derde editie van de Mango Fashion Awards werd ze samen met 45 andere jonge ontwerpers geselecteerd uit 200 inzendingen. De Belgische ontwerpster, die afstudeerde aan de Antwerpse Modeacademie, overtuigde de jury met haar ultralichte en ragfijne stukken.
De Franse modeontwerper Jean Paul Gaultier en juryvoorzitter reikten de award uit. Ook actrice Scarlett Johansson, het gezicht van de Mangocampagne, was aanwezig.
Ook de eerste editie van de Mango Fashion Awards werd gewonnen door landgenoten, het Belgische duo achter Sandrina Fasoli. De internationale wedstrijd wordt ondersteund door vijf gerenommeerde modeopleidingen. (br.Het Nieuwsblad)
Scarlett Johansson showt chique collectie voor Mango
Scarlett Johansson showt chique collectie voor Mango
De herfst/wintercollectie die Scarlett Johansson voor kledingketen Mango
promoot, bevat een stijlvol jasje bezet met juwelen, glanzende
kostuumblazers en chique pantalons.
Op de beelden straalt
Scarlett Johansson voor Mango nog met haar lange lokken, na de shoot ze
liet haar blonde manen kortwieken. Ze treedt hiermee in het voetspoor
van andere sterren Keira Knightley en Peaches Geldof, korte coupes zijn
duidelijk trendy in celebland. De Hollywoodactrice oogt erg verleidelijk
in de campagne. Ze krijgt ook de hulp van Olivia Palermo, een
Amerikaanse actrice.
Het modemerk Calvin Klein gaat de make-upwereld in. De bekende speler in de modewereld kondigde aan een volledige make-uplijn te gaan creëren. De hebbedingen zouden in 2012 gelanceerd worden.
Calvin Klein staat bekend omwille van zijn kwalitatieve kledij en parfums, en is nu klaar om een nieuwe stap in de mode- en beautywereld te zetten. Het merk lanceert namelijk een eigen make-uplijn. Meer informatie over de lijn wilden ze voorlopig nog niet kwijt, maar vast staat dat de hebbedingen geproduceerd zullen worden bij Coty en in 2012 in de winkelrekken zouden moeten liggen. (br.she)
De modeontwerper Derek Lam is binnenkort verkrijgbaar op internet. En dat voor een prikje, want zijn nieuwste collectie zal volledig en enkel op eBay verkocht worden.
Fans van Derek Lam moeten vanaf de zomer 2011 op internet gaan struinen op zoek naar kledij. Zijn volledige collectie voor de lente 2011 zal enkel online beschikbaar zijn via de website eBay. "De mensen die de modeshow bijwonen, kunnen stemmen op hun favoriete stuks. De uiteindelijke winnaars zullen en masse verkocht worden online."
Voor de website is het een nieuwe methode om meer mensen te lokken. "eBay wil af van het imago van enkel tweedehandsspullen aan te bieden. Ze zijn ook de ideale plek om nieuwe hebbedingen te vinden. En die boodschap moet Lam overbrengen." (br.she)
Eerst was er Assepoester, later kwam Carrie Bradshaw. Beide
vrouwen gaven aan dat vrouwen altijd al verzot geweest zijn op schoenen.
Waarom toch? Hoe komt het dat enkel dit accessoire tot onze verbeelding
en tegen onze portemonnee spreekt?
Lang voordat de Louboutin's of Jimmy Choo's de wereld bevolkten,
schenen vrouwen gek op schoenen. Dat uitte zich de voorbije jaren in de
verkoopcijfers: hoewel de crisis weinig goeds voorspelde, scheen de
verkoop van schoeisel stand te houden. Een nieuw paar schoenen doet dan
ook heel wat, gaande van een instant effect op je outfit tot een boost
in je seksuele uitstraling.
Wanneer
je schoenen of kleding aanpast, werkt dit voor vrouwen
humeurbevorderend. De neurotransmitter dopamine komt dan vrij en zorgt
voor een instant feel-good effect, vergelijkbaar met een geneesmiddel.
De dopamine bij een shoppingtrip neemt zelfs toe... tot wanneer de
pincode van je kredietkaart wordt ingegeven. Nadien durven
schuldgevoelens ons te overvallen, behalve als er schoenen gekocht
worden.
Onderzoek bewijst
dat op de één of andere manier schoenen als een rationele aankoop
aanzien. We dragen ze meerdere keren per week dragen, met het gevolg
dat we het plezierige gevoel ook langer vasthouden.
Al
die prachtige gevoelens worden nog versterkt als we hoge hakken kiezen.
Net als de dieren associëren we macht met hoogte. Hoge hakken kunnen
letterlijk je status verhogen omdat je groter lijkt. Hoge hakken hebben
trouwens een historische betekenis. In vorige eeuwen droegen enkel de
rijken hoge schoenen, schoenen weerspiegelden de klasse waarin je
leefde. Die hersenkronkel dragen we nog altijd met ons mee.
Opteren
we voor nog hogere hakken, genre stiletto's, speelt een andere
beweegreden mee: seks. Als een vrouw ze draagt, wordt de kont gelift en
oogt haar rug rechter. Uit evolutionair oogpunt, vergeten we deze
oerpose blijkbaar niet.
Sommige psychologen beweren dat we
voeten met seks associëren. Het hersengebied dat communiceert met de
geslachtsdelen ligt vlak naast het gebied, verantwoordelijk voor de
voeten. Deze regio's delen neutrale 'crosstalk', wat de reden kan zijn
waarom schoenen een erotische uitstraling krijgen.
54 procent van de Britse dames vindt een man met gezichtsbeharing aantrekkelijker dan een gladgeschoren jongen.
14
procent van de Britse 1.832 Britse dames ouder dan 18 jaar geeft niet
om de gezichtsbeharing van haar partner. 76 procent verkiest een
stoppelbaard omdat dit hem mannelijker en dus aantrekkelijker maakt.
Een op de tien geeft toe dat een gladgeschoren heer er vaak jong
uitziet. Twee derde van degenen die gezichtsbeharing verkiezen houdt het
meest van een stoppelbaard, slechts 12 procent is dol op een volgroeide
baard. 19 procent zegt een snor te verkiezen, zes procent houdt van een
geitensikje.
De geitensik van Johnny Depp.
Meer dan de helft van
hen verkiest ook een man met haar op borstkas en rug, 40 procent vindt
een gladgeschoren lijf te vrouwelijk. 27 procent houdt van een volledig
haarloos lichaam. "Dat vrouwen niet van harige mannen houden is een
mythe, het omgekeerde is namelijk waar. Hun instinct is hier
waarschijnlijk voor verantwoordelijk, iemand met veel testosteron had
meer kans om te slagen als jager, zijn waren dus ook hariger. Celebs als
David Beckham en Johnny Depp maakten gezichtsbeharing trendy de laatste
jaren," aldus Andy Barr, marketing director van de website
Mycelebrityfashion.co.uk die de enquête organiseerde.
Zac Efron combineert baard en snor.
De enquête vroeg ook naar celebs met de meest aantrekkelijke gezichtsbeharing:
1. David Beckham kreeg met zijn stoppelbaard 68 procent van de stemmen. 2. De baard in combinatie met snor van Zac Efron was goed voor 51 procent. 3. De wereldberoemde snor van Tom Selleck haalde 48 procent. 4. Johnny Depp haalde met zijn geitensikje 41 procent. 5. De geitensik van Robert Downey Junior scoorde 38 procent.
Ooit gedacht dat we deze winter nog met plezier de nonnenkap zouden
aantrekken? Als het van modehuis Yves Saint Laurent afhangt wel.
In de geest van de simplistische, bijna puriteinse modetrend, werden de
hoofden van de catwalkmodellen tijdens de wintercollectie van 2010
getooid met zwarte kappen. Voorstanders claimen dat de kap het gezicht
weet te flatteren.
Het blijft maar sterk de vraag of dergelijke
visie effectief voet aan wal krijgt. Met ons Belgisch hondenweer en na
een fikse windstoot moet het lijken alsof Mickey Mouse himself in
aantocht is. En met een kostprijs van 879 euro valt er toch wat beter te
versieren dan een verkleedkostuum?
De buideltasjes duiken weer op. De handige hebbedingetjes worden volop op ceintuurs en riemen aangehecht.
De wintercollecties op de catwalk geven aan dat de tasjesceintuur een
nieuwe trend kan worden. Net zoals alle ceinturen deze winter, ogen ze
stoer en passen ze in de militaire modetrend. Sommigen draag je zelfs
over je winterjas en over de riem van de schoudertas.
De
nieuwste tasjesceinturen bestaan in alle soorten en vormen. Zo ogen
sommige exemplaren zeer vintage, anderen scoren dan weer bij meer
formele en chiquere aangelegenheden. (br.nina)
Vleesjurk Lady Gaga razend populair voor Halloween
Vleesjurk Lady Gaga razend populair voor Halloween
Het meest gewilde kostuum voor Halloween bij Amerikaanse vrouwen is de vleesjurk die Lady Gaga droeg op de MTV Video Awards.
1400 euro De
veelbesproken jurk was gemaakt van zes stukken steak, bij de outfit
hoorde ook een hoed en een handtas. Nu willen dames in New York er
allemaal als Lady Gaga uitzien op 31 oktober. Slagers in de stad worden
namelijk overstelpt met verzoeken om een soortgelijke jurk te maken.
Volgens slager Ben Turley, de eigenaar van NYC's Brooklyn Kitchen, kan
de kostprijs hiervan oplopen tot 1.400 euro omdat dit gemaakt moet
worden van de beste stukken vlees. Er zou ongeveer 7 kilo steak voor
nodig zijn.
Dames die voor deze outfit willen gaan, zijn alvast
gewaarschuwd: het kledingstuk kan uit elkaar vallen als je het langer
dan drie uur draagt. Slager Ben: "De jurk zal nat worden en erg gaan
stinken."
Bespaar op cosmetica zonder dat je looks hieronder lijden
Bespaar op cosmetica zonder dat je looks hieronder lijden
Jezelf verzorgd en mooi houden kan een dure zaak worden. Voor wie wil
besparen, hebben we enkele makkelijke besparingstips zonder dat je er
minder goed uitziet.
Je
eigen wortels kleuren is veel goedkoper dan naar een schoonheidssalon te
gaan om je kleuring te laten bijwerken. Hier bestaan verschillende
specifieke kits voor. Zo kun je langer zonder kappersbezoek. Degenen die
nog nooit zelf hun haar hebben gekleurd, vragen best een vriendin om
hulp.
Hoe korter je haar is,
hoe vaker je het moet laten knippen. Als je een langer kapsel hebt, kun
je twee keer zolang zonder knipbeurt en kun je de kosten bij de kapper
dus halveren.
Pedicures kosten vaak
veel geld, maar je kunt dit overslaan als je je voeten tijdens de
wintermaanden niet verwaarloost. Koop een puimsteem en een verzorgende
voetcrème. Trek die sokken regelmatig uit en geef je voeten een
onderhoudsbeurt.
Geurtjes die alcohol
bevatten vervagen sneller dan parfums op basis van olie. Dat betekent
dus dat je er vaker van gaat gebruiken en dat deze sneller opraken. Kies
dus voor een parfum zonder alcohol.
Veel
winkels bieden staaltjes aan, smijt deze zeker niet weg. Dankzij hun
kleine formaat zijn ze ideaal om in je handtas te stoppen of om mee te
nemen op vakantie. Via het internet kun je ook aan staaltjes van je
favoriete producten gratis bestellen. Je moet er wel wat zoekwerk op
google voor over hebben.
Het is een jaarlijkse traditie geworden: de luxueuze fantasiebeha van lingeriefabrikant Victoria's Secret. Deze keer is hij bezet met 3.000 diamanten, lichtblauwe saffieren en heeft hij een prijskaartje van 2 miljoen dollar (1,4 miljoen euro).
Het Braziliaanse model Adriana Lima had de eer de 'Bombshell Fantasy Bra', ontworpen door Damiani Jewelers, in New York te showen. Achteraf zei ze dat hij erg comfortabe lwas om te dragen. Samen met de beha werd de nieuwe collectie voor de feestdagen gelanceerd.
Toch is deze peperdure beha niets in vergelijking met het model van vorig jaar. Het toenmalige exemplaar van 3 miljoen dollar (2,1 miljoen euro) was bezet met 2,350 witte, champagne- en cognackleurige diamanten. (br.hln)
Jennifer Lopez en tweeling nieuwe gezichten van Gucci
Jennifer Lopez en tweeling nieuwe gezichten van Gucci
Foto Gucci.
De kinderen van Jennifer Lopez en Marc Anthony zijn twee jaar en zetten
hun eerste stappen in de wereld van de glitter en glamour. Max en Emme
worden het gezicht van de nieuwe collectie van Gucci voor kinderen. Hun
allereerste salarisstrookje: een miljoen dollar voor een goed doel en
50.000 dollar voor mama's stichting, Maribel Intiative.
"Het is
de eerste keer dat ik op deze manier samenwerk met mijn kinderen",
vertelt J-Lo die voor de campagne samen met haar zoon en dochter
poseerde. In US Weekly zegt ze dat het een heel bijzondere ervaring was.
"En mijn kinderen hebben ook een hoop lol gehad tijdens de shoot!".
Dochter
Emme wordt volgens mama een echte fashionista. "Ze kiest zelf haar
outfits en slaapt het liefst in haar prinsessenkleed", aldus J-Lo. "Maar
Max kan ik moeilijk in zijn kleren krijgen, die loopt het liefst in
zijn blootje in huis".
Een tweede beeld van de designercollectie van Lanvin voor H&M raakte
bekend. Goed nieuws voor fashionista's die van kleur houden: er zullen
ook sexy korte bloemenjurken, killer stilettosandalen en schoenen met
luipaardprint te koop zijn. Een mooi extraatje is een stijlvolle
winkeltas die je erbij krijgt.
De volledige lijn bevat niet
alleen kleding, maar ook juwelen, hoeden, schoenen en lipstick. De
collectie zal te koop zijn in 200 H&M-winkels vanaf 23 november. Op
19 november is er al een modeshow in New York om de lijn voor te
stellen.
Supermodel Natalia Vodianova ontwerpt en showt lingerie
Supermodel Natalia Vodianova ontwerpt en showt lingerie
Het Franse lingeriemerk Etam heeft het Russische topmodel voor de kar
gespannen om hun wat duffe imago af te stoffen. Vodianova, muze van
Calvin Klein, ontwerpt twee collecties voor Etam en mag ze ook showen.
Oubollig is niet het eerste wat we denken bij deze foto's. (br.hln)
Designkledij voor kinderen kondigt einde recessie aan
Designkledij voor kinderen kondigt einde recessie aan
Steeds meer ouders hullen hun kinderen in designkledij en dat is spek naar de bek van de ontwerpers. Zij komen massaal op de proppen met lijnen speciaal voor de allerkleinsten.
Fendi, Stella McCartney, Paul Smith, Gucci, het zijn maar enkele van de vele topmodehuizen die onlangs met een eigen kinderkledinglijn zijn afgekomen. Een gat in de markt, zo blijkt nu. Want heel wat ouders spenderen graag een centje meer aan de kledij van hun kinderen.
Volgens experts doen ze dat om de buitenwereld te tonen dat ze de economische crisis zonder kleerscheuren hebben overleefd. "Het succes van designkledij voor kinderen luidt het begin van het einde van de recessie in." (br.she)
Fashionista's wereldwijd kijken halsreikend uit naar 23 november, dat is
de dag waarop de designercollectie van Lanvin voor de goedkope
modeketen H&M in de winkel zal leggen. Het belooft een chique lijn
met veel zwart te worden.
De herfstcollectie getekend door de
topontwerper zal razendsnel uitverkocht zijn, want de modewereld is al
laaiend enthousiast over het eerste beeld dat 'uitlekte'. Denk aan veel
assymmetrische decolletés, franjes en flatterende, vrouwelijke
silhouetten. Helemaal Lanvin dus, maar met een aantrekkelijk
prijskaartje dat typisch H&M is. (br.hln)
Het lijkt nog zo ver weg, maar voor je het weet is dat winterse weertje alweer ver achter ons en komen de eerste lentestralen piepen. Dankzij onze tips kan je nu al beginnen zoeken naar de nieuwste trends van de lente/zomer 2011. Kleuren
Volgend seizoen kies je ofwel voor kleur ofwel voor wit. Opvallendste kleuren zijn feloranje, koraal, fuchsia en neonkleuren. Ben je niet zo'n fan van kleurrijke kledij? Ga dan resoluut voor wit. Wit, en zeker in T-shirts, is hipper dan ooit. Natuur
In de prints maken we een terugkeer naar de natuur. Geen opvallende grafische prints meer, maar leuke natuurtaferelen. Fruit- en dierafbeeldingen doen het beter dan ooit. Ga je toch voor iets anders? Kies dan voor opvallende streepjespatronen. Gezien bij Prada, en een zeker trend in wording. Lengte
De roklengte wordt iets korter dan dit seizoen. In de lente komen onze jurkjes en rokken tot op de helft van onze kuit. Broeken zijn dan weer superlang en redelijk smal. Geen skinny jeans maar ook geen wijduitlopende pijpen.
Tuniekjes en jurkjes worden dan weer erg ruim. Geen aansluitende kledingstukken bij Marc Jacobs, maar frisse, losse kledij gecombineerd met strakkere rokjes om toch de vrouwelijke vormen te behouden. Stof
En wat met de stofjes? In de lente stappen we zeker af van de bonttrend van dit najaar en kiezen we weer voor oude klassiekers zoals katoen. Haast iedere collectie bestond grotendeels uit katoenen stukken. Look
Wil je een algemene look creëren? Ga dan voor een 'jongen versus meisje' look. Hou je vrouwelijkheid in stand, maar kies voor stoere accessoires en laat je haar in een kort kopje knippen. (br.she)
Zo draag je transparant zonder te veel bloot te geven
Zo draag je transparant zonder te veel bloot te geven
Transparantie bij Chanel.
De trend van de transparante stoffen is terug en zal niet meteen
verdwijnen. We zagen doorzichtige materialen voor komende herfst en
winter op de catwalk bij onder meer Stella McCartney en Chanel.
Opgelet,
deze kledingstukken zijn echter niet makkelijk te dragen. Het gevaar
bestaat er in dat je te veel van jezelf bloot geeft. Daarom enkele tips
om stijlvol én trendy voor transparant te gaan.
Transparante maxirok bij Urban Outfitters.
- Een volledige jurk in transparante stof is te veel van het goede. Een leuk alternatief is een jurk met speelse print en een transparante neklijn.
- De trend qua transparante stoffen is maxi. Kies voor een zwierige rok voor een trendy resultaat. Combineer wel met een legging of een erg dikke panty.
Topje met sexy transparante rug bij asos.com.
- Bij een transparante blouse
werk je best met lichte lagen. Met een oversized exemplaar scoor je
zeker. Voor een stoer resultaat ga je voor een lederen jasje en een
handtas met spijkers. Een comfortabele outfit als je combineert met
jeans en een boyfriend blazer.
- Een transparante rug kan
erg sexy zijn. Het is de ideale outfit voor als je na het werk naar een
feestje moet: je draagt er overdag een jasje over dat 's avonds uit kan
voor een sexy resultaat.
- Als je er nog niet volledig voor wil gaan, ga dan op zoek naar een trui met transparante stukken.
Ook vind je tal van leggings die wat vlees op strategische plaatsen
laten zien. Draag er wel een oversized topje op om een vulgaire look te
voorkomen.
- Kant is een goede manier om de transparante trend aan te meten en het zorgt voor een erg vrouwelijk resultaat.
Fashionista's van over de hele wereld raken er maar niet uit: is de
huidskleurige panty met fijn patroon waardoor het lijkt alsof je
ontzettend harige benen hebt hip of een modefout?
Kant
is een belangrijke trend komend winterseizoen, wat ontwerpers
inspireert tot tal van kledingstukken met kanten patroon. Het
Amerikaanse merk J Crew lanceerde een huidskleurige panty met een fijne
zwarte tekening, die kant moet nabootsen. Het resultaat echter mist wat
zijn doel, omdat vrouwenbenen erg harig lijken door het kledingstuk. De
panty krijgt heel wat aandacht op het internet, tal van mode-experts
bestempelden de panty's als hilarisch, anderen noemen het de ideale
manier om cachet aan je outfit te geven.
Het Amerikaanse merk J
Crew krijgt de laatste tijd heel wat media-aandacht omdat dit een van de
favoriete merken van Michelle Obama is.
Schoenontwerper Christian Louboutin vertelt aan de Britse Vogue waarom zijn schoenen met rode zolen zo populair zijn.
Ze zijn meestal torenhoog, de hakken van de glamoureuze Louboutins waarmee menig celebrity de rode loper mee betreedt. Het succes van de schoenen is eenvoudig te verklaren door de zogenaamde schoenentest: 'de ultieme schoen moet een vrouw nog steeds mooi staan als ze helemaal naakt is', aldus de ontwerper.
Zijn fascinatie voor naakte vrouwen is al ontstaan in zijn jeugd, toen Christian Louboutin geobsedeerd was door showgirls met veel veren en weinig kledij. 'Daardoor wilde ik op twaalfjarige leeftijd al schoenontwerper worden, maar het is pas later dat ik besefte dat het echt mijn beroep kon worden', aldus de ontwerper. (br.Het Nieuwsblad)
De Britse stijlgodinnen Trinny Woodall en Susannah Constantine komen terug naar Vlaanderen.
Na een eerste reeks 'Missie Vlaanderen' in het voorjaar op Vitaya maakt het duo een tweede seizoen. De opnames vinden van 2 tot 4 november plaats. De exacte locaties worden later meegedeeld.
In het programma gaan Trinny en Susannah de straat op om nietsvermoedende mensen te wijzen op hun slechte kledingstijl. Onder hun impuls worden zij in een nieuw jasje gestoken.
Momenteel maakt het tweetal een gelijkaardige reeks in Nederland, waar 900.000 mensen op afstemmen. Bij ons lokte het programma amper 100.000 kijkers, maar blijkbaar was dat door Vitaya voldoende. (br.she)
Modeontwerpers organiseren in Antwerpen twee keer per jaar
'stocksales'. De gekende gebeurtenis zal vanaf 19 oktober tot het einde
van de maand opnieuw plaatsvinden maar deze keer onder de naam
(CON)TEMPORARY FASHION DAYS. Een aantal ontwerpers krijgt bovendien twee
panden tijdelijk ter beschikking.
De naam is nieuw, de formule gekend: modeontwerpers bieden creaties uit
vroegere collecties gedurende een korte periode aan tegen
aantrekkelijke prijzen. Gevestigde modeontwerpers als AF Vandevorst,
Dries Van Noten, Ann Demeulemeester, Tim Van Steenbergen, Anna Heylen en
Walter Van Beirendonck, maar nog heel wat andere designers zullen
opnieuw fashionista's op de been brengen.
Panden Nieuw
is ook dat het Flanders Fashion Institute in samenwerking met de stad
Antwerpen en de Wase Kamer van Koophandel een aantal panden ter
beschikking stelt aan ontwerpers. Lore Ongenae, Jo De Visscher, Abelone
Wilhelmsen, Dallas & Vegas en Frieda Degeyter krijgen van 19 tot 23
oktober de kans om hun collectie aan te bieden in twee unieke tijdelijke
winkels in de Nieuwe Gaanderij (Huidevetterstraat 38, 2000 Antwerpen).
Overzichtsplan Om
modeliefhebbers het leven makkelijk te maken, wordt een overzichtsplan
uitgegeven van de (CON)TEMPORARY FASHION DAYS. Op het plan zijn alle
locaties met de respectieve data overzichtelijk samengebracht. Het plan
is gratis beschikbaar vanaf vrijdag 15 oktober in de verkooppunten van
de deelnemende ontwerpers en op volgende adressen:
-Flanders Fashion Institute / ModeNatie Nationalestraat 28 2000 Antwerpen
-Antwerpen Toerisme & Congres Grote Markt 13 2000 Antwerpen
-Centraal Station (niveau 0, bij de roltrappen) Koningin Astridplein 2018 Antwerpen
-Designcenter | De Winkelhaak Lange Winkelhaakstraat 26 2060 Antwerpen
-Beleef Antwerpen kiosk - FNAC Grand Bazar Shopping Center (1ste verdieping) Groenplaats 2000 Antwerpen
Christophe Coppens viert 20 jarig bestaan met veiling
Christophe Coppens viert 20 jarig bestaan met veiling
Hoeden- en accessoiresontwerper Christope Coppens staat reeds 20 jaar in het vak. Een mooi getal om eventjes stil te staan, zo vindt de ontwerper zelf.
"Geen reden om te feesten, daar is het de tijd niet voor. Ook niet om achterom te kijken, dat is nog veel te vroeg. Wel een moment om een mentale print te maken, even alles op een rijtje te zetten, even diep te ademen en heel even stil te staan. Omdat 20 jaar een mooi getal is, en dwingt tot reflectie", aldus Coppens.
Ter gelegenheid van deze speciale verjaardag zal Christophe Coppens voor het befaamde veilinghuis Bergé 170 van zijn meest begeerde stukken verzamelen in een catalogus en deze tentoonstellen gedurende 3 dagen. Op 5 december 2010 vindt dan de uiteindelijke veiling plaats. (br.she)
Wol is komend seizoen niet weg te slaan uit onze garderobe, maar hoe draag je het nu best?
Wol kan al snel oubollig lijken, kies daarom voor hippe accessoires en zorg steeds voor een goede combinatie tussen wollen artikelen en andere soorten stoffen.
Ga bijvoorbeeld voor een wollen jurkje, ook bekend als de jumper dress, of de oversized trui. Het jurkje is door zijn korte karakter perfect geschikt voor kniehoge laarzen, maar ook elegante hoge hakken passen er perfect onder. Sjaals
Sjaals mogen dit seizoen groter dan groots zijn. Ga voor veelkleurige wollen exemplaren. Heb je enkel dunne wollen sjaaltjes? Combineer er dan een paar.
Wollen truitjes kunnen je vormen al snel verdoezelen. Om je toch extra vrouwelijk te laten lijken is het belangrijk om het truitje uit te balanceren met een skinny jeans of een aansluitende rok. Gala
Wil je je galakleed opfleuren met wat wol? Dan kan je perfect een slordig gebreid vestje combineren met een strakke galajurk. Klinkt raar, maar het ziet er fabelachtig uit. (br.she)
Malice in wonderland, het juwelenmerk van Evy Guyaert, bestaat al
1 jaar. Reden genoeg voor de omroepster om haar collectie zelf voor te
stellen.
Zondag 17 oktober nodigt Evy alle liefhebbers uit om het juwelenlabel
nog beter te ontdekken. Plaats van afspraak: Dendermondesteenweg 85,
9070 Destelbergen tussen 11 en 17u.
De lijn bevat een ruim gamma
van armbanden, kettingen, ringen en oorbellen, al dan niet met
bedeltjes waarop leuke boodschappen staan geschreven. Malice in
Wonderland heeft ook een online store. Meer info: www.maliceinwonderland.be
Als we modekenners mogen geloven, lopen we deze herfst en winter
met skinny lederen leggings of broeken rond. Enkele ontwerpers opteren
echter voor de brede variant waardoor de lederen broek een stuk
volwassener oogt.
De brede broek verscheen op de catwalk bij Aquascutum, Bottega Veneta
and Reed Krakoff, al dan niet gecombineerd met t-shirt in jawel, leder. (br.nina)
Gap bergt nieuw logo alweer op in broekzak na protest
Gap bergt nieuw logo alweer op in broekzak na protest
Blijkbaar zijn heel wat fans gehecht aan het oude logo.
Onlangs stelde het Amerikaanse jeansmerk Gap trots zijn nieuwe logo
voor, dat moest staan voor een "meer eigentijdse en modernere
expressie". Fans, designers en internetgebruikers overal ter wereld
uitten echter hun haat jegens het nieuwe logo en Gap besloot dan maar
het weer in de broekzak weg te stoppen.
Gap vroeg op haar Facebookpagina de mening van de fans: "Wij houden van
onze versie, maar we zijn benieuwd naar andere ideeën." Er kwamen
duizenden reacties, het overgrote deel daarvan was uiterst negatief.
Daarom trekt het kledingmerk het logo dat op 4 oktober werd voorgesteld
weer in en keert het terug naar het oude, bekende navyblauwe vierkant
met de witte letters op. Met een traditie van twintig jaar breek je
blijkbaar niet zomaar...
Gap kampt met een verouderend - en ook
redelijk conservatief, zo blijkt - klantenbestand. Het nieuwe logo met
een witte achtergrond en zwarte letters én met toch nog altijd een klein
blauw vierkantje ingewerkt, moest twintigers en dertigers aanspreken.
Mission not accomplished, zo lijkt het. Voorlopig?
Modeontwerpers DSquared2 slaan een nieuwe weg in: eentje voor onze trouwste viervoeters.
Bij het modehuis DSquared2 draait het de laatste dagen allemaal rondom honden. De designers creëerden namelijk een capsulecollectie samen met de moderetailwebsite Yoox.com. De collectie bevat halsbandjes en leibanden voor onze trouwe viervoeters. De collectie zal enkel online verkocht worden. Over de prijzen is nog niets bekend geraakt. (br.she)
Diane von Furstenberg lanceert eigen make-upcollectie
Diane von Furstenberg lanceert eigen make-upcollectie
De modeontwerpster Diane von Fustenberg zal binnenkort haar eigen parfum- en make-upcollectie lanceren. Dat laat Von Furstenberg zelf weten.
Von Furstenberg zal starten met de lancering van een uniek parfum, waar ze "ruim anderhalf jaar aan gesleuteld heeft". Daarna volgt een volledige make-upcollectie.
De modeontwerpster is niet aan haar beginstuk toe. Zo lanceerde ze in 1983 al een eigen, succesvolle make-up- en parfumlijn genaamd Tatiana, maar die verkocht ze eventjes later.
Wil je tijdens de herfst gezien worden, kom je maar beter stijlvol
voor de dag met enkele basisstukken die niet in je kast mogen ontbreken.
Deze toppers doen het helemaal dit seizoen.
1. De cardigan is het item dat je op koudere
herfstdagen uit de kast haalt. Passend op elke jurk, rok of broek is het
onmisbaar om de eerste koude te trotseren. Tip: op een mooie herfstdag,
draag je gerust nog dat zwierig zomerjurkje, de cardigan houdt je
lekker warm.
Cardigan houdt lekker warm.
2. Een stel mooie laarzen maakt je herfstoutfit helemaal af. Mooi blijft de klassieke, lederen variant met een klein hakje, zodat die jaren in blijft.
Een stel laarzen mag niet ontbreken.
3. De coltrui mag
terug gezien worden. Dit seizoen is die meestal in dun, gebreide wol te
vinden. Ga op zoek naar eentje in Camel, dé kleur deze herfst.
Combineer met grijze of beige tinten, dat oogt frisser.
De camelkleur is helemaal in.
4. Ruitjes
blijven in. En tussen al het grijze en beige van deze herfst, vallen
ruitjes beslist op. Kies voor 1 kledingstuk in ruitjes en hou de rest
simpel. Grote opvallende accessoires zijn ook niet nodig.
5. Een cape
is onontbeerlijk voor een stijlvolle look. Capes zijn er in alle
soorten en modellen te vinden. De wollen variant vervangt de jas, maar
ook als trui kan deze gedragen worden.
De cape is een must-have, al dan niet met ruitjes.
Sexy is toegestaan deze winter, dus tuiten maar die lippen en zet ze in een prachtig rood kleurtje.
Rode lippen zijn een absolute must het komende seizoen, dus kies het rood dat het beste bij je past, want elke tint is toegestaan.
Frambozenrood, oranjerood, bloedrood, mat of glanzend, zo lang je maar met sexy rode lippen rondloopt. Op straat, op het podium of op de rode loper, de celebs zijn helemaal weg van deze make-uptrend en kleuren massaal de straten van Hollywood met hun rode lippen.
Vrouwen hebben gemiddeld 12 kledingsstukken, samen 350 euro waard,
die ofwel te groot ofwel te klein zijn. Dat bleek uit een bevraging van
4.000 Britse vrouwen tussen 18 en 65 jaar. De belangrijkste reden is het
jojo-gewicht van veel vrouwen, wat maakt dat ze in totaal 3
verschillende maten in hun kast hebben hangen.
Het kledingsstuk dat het vaakst ongedragen in de kasten hangt is een
jeans. Daarna volgen nette broeken, beha's , vesten, onderbroeken en
zelfs T-shirts, jassen en rokken. Badkledij sluit het rijtje af.
Expres te klein Ongeveer
de helft van de vrouwen koopt expres kleren die te smal zijn, in de
hoop er op een dag in te passen. Een riskante strategie, omdat je niet
weet of het kledingsstuk wel mooi past met een aantal kilo's minder.
Helaas werkt deze mentale strategie ook niet bijzonder goed om werkelijk
kilo's te verliezen. Nog eens de helft van de vrouwen houdt express
'dikke kleren' bij voor als ze weer eens enkele kilo's zijn bijgekomen.
Klagen over gewicht Het
onderzoek peilde naar de relatie tussen kledij en het gewicht van
vrouwen. Een op twee klaagt regelmatig tegen anderen over hun gewicht.
Slechts twee procent is tevreden met haar lichaam, een op zes wil vooral
iets doen aan dijen en poep, een op tien geeft toe dat ze te dik is.
Spiegel, foto's, feesten Vrouwen
gaan vooral over tot actie na een goede kijk in de spiegel (72
procent), onflatterende foto's op Facebook (55 procent) of naderende
trouw- en verjaardagsfeesten (38 procent). Nog eens één op vijf besluit
af te vallen na commentaren door vrienden of partners, maar slechts tien
procent let op haar eten na een relatiebreuk.
Voeding Goede
intenties, want bijna de helft leest nooit de voedingstabel hoewel ze
wel denken dat de juiste voeding cruciaal is voor een effectief dieet.
Wilskracht Diëten
mislukken vooral door gebrek aan wilskracht, verveling en troosteten.
De meerderheid moet toegeven dat ze zelf de grootste reden zijn dat hun
dieet mislukt, en daarna volgen verrassend de collega's en niet de
partner.
Genieten Zes op tien haat diëten
omdat ze vinden dat ze daardoor niet meer kunnen genieten van 'normale'
voeding. Nog eens de helft heeft geen plan dat uittekent hoe het verder
moet als ze hun ideale gewicht hebben bereikt. Vier op de tien ziet
diëten eerder als een kortetermijnoplossing en niet als een verandering
van levensstijl.
Bono ontwerpt handtas voor Louis Vuitton om Afrika te helpen
Bono ontwerpt handtas voor Louis Vuitton om Afrika te helpen
U leest het goed: U2-zanger Bono gaat samen met zijn vrouw Ali Hewson
een handtas ontwerpen voor het luxemerk Louis Vuitton. Voordat u
'uitverkoop!', 'hypocriet!' of 'halve jeanet!' gaat schreeuwen: ze gaan
daarmee de armoede in Afrika te lijf. Dat hebben Bono en zijn vrouw
aangekondigd bij de opening van de expo 'Africa Rising' in Parijs, op de
dag dat Vuitton ook zijn nieuwe collectie voorstelde.
Het zit zo: samen met de andere helft van zijn trouwboek lanceerde Bono
met Louis Vuitton de op Afrikaanse culturen geïnspireerde kledinglijn
Edun. Die gebruikt materialen uit Afrika, waar "de sfeer momenteel
positief en optimistisch is", aldus Bono.
Van Afrika naar China Wat
hij er niet bij vertelde, is dat Edun een deel van de productie
inmiddels heeft verplaatst van Afrika naar China, waar - dat weet
iedereen - het economische klimaat evenzeer positief en optimistisch is.
Echter, was het doel niet om Afrika te helpen? Al is het dan met
handtassen en stinkend dure kledij, wat toch iets heeft als het verkopen
van asbakken ten voordele van het kankeronderzoek.
Minderwaardige kwaliteit De
kwaliteit die de Afrikaanse fabrikanten leverden, was echter niet
optimaal. Kleding paste niet goed, werd te laat geleverd of voldeed niet
aan de kwaliteitseisen. Daarom werd besloten ongeveer 15 procent van de
kleren te laten maken in Chinese fabrieken.
Het mode-label Edun
is een initiatief van Bono's vrouw Ali Hewson, maar Bono is de grote
financier van het 'ethisch verantwoorde' modemerk. Hewson zei vorige
maand in de Daily Mail dat ze aanvankelijk wat naïef was. Ze dacht
alleen aan de missie, niet genoeg aan de kwaliteit. "Het is en blijft
allereerst een bedrijf", aldus de vrouw van Bono.
De opbrengst
van de handtas zal geschonken worden aan TechnoServe, een instelling die
bedrijven in ontwikkelingslanden helpt, en aan het Conservation Cotton
Initiative, dat duurzame landbouw in Afrika stimuleert.
Sarah Burton presenteert eerste collectie voor McQueen
Sarah Burton presenteert eerste collectie voor McQueen
Sarah Burton mocht gisteren de grote spits afbijten. De Britse presenteerde voor het eerst na de zelfmoord van Alexander McQueen een collectie voor het gelijknamige label.
Veren, doorzichtige jurkjes, gouden glanzende stofjes, ingesnoerde lijfjes met exotische prints, je kan de nieuwste collectie van Sarah Burton op zijn zachtst gezegd excentriek noemen. De vrouwelijke vormen, die Alexander McQueen zo mooi kon uitbrengen, werden ook deze keer extra in de verf gezet met speelse franjes.
Het geheel was innoverend, maar miste toch de finale Alexander McQueen-toets. Dat werd pijnlijk zichtbaar bij het schoeisel. Anders een stokpaardje van de ontwerper. Deze keer paradeerden de modellen op simpele schoenen, die zo uit de winkelrekken leken weg gegrepen. (br.she)
Plus size-model Crystal Renn drie maal op Parijse modeweek
Plus size-model Crystal Renn drie maal op Parijse modeweek
Crystal Renn heeft het helemaal gemaakt. De ster is de aanvoerster van de plus size-modellen en mocht daarom niet ontbreken op grootse modeshows tijdens de Parijse modeweek.
Crystal Renn mocht tot drie keer toe op de Parijse modeweek verschijnen. De eerste keer voor Zac Posens show, toen voor Jean Paul Gaultier en gisteren voor Chanel. Renn, die toch wel wat kilootjes vermagerd lijkt, is daarmee het meest geboekte plus size-model van de Parijse modeweek. (br.she)
Nepbont is deze winter hipper dan ooit, maar hoe draag je zo'n vestje met een pluizige kraag nu best?
Kies steeds voor kortere modellen als je een nepbonten exemplaar draagt. Te lange items gaan al snel ouderwets lijken. Probeer witte bontjes zoveel mogelijk te vermijden, ze worden al snel vuil van je make-up en slaan geel uit wanneer je ermee door de regen loopt.
Ben je niet zeker van de bonttrend? Kies dan voor een sjaal, handschoenen of een vestje dat bezet is met een paar streepjes bont. Zo ben je toch in de mode, zonder er als Cruella De Vil uit te zien.
Kies je voor een jasje van bont? Ga dan voor een gecentreerd hesje. Zo komen al je vrouwelijke vormen uit en blijf je lekker stylish. (br.she)
Modeontwerper Nicky Vankets gaat eind volgend jaar trouwen. Dat melden
onze collega's van Het Laatste Nieuws. De 31-jarige Vlaams-Brabander
Vankets is twee jaar en tien maanden samen met zijn Oost-Vlaamse vriend
Koen Demey (23). Koen is grafisch ontwerper en werkt sinds enkele jaren
in het familiebedrijf van Vankets in Beverlo. Het koppel trouwt in
België, maar meer details zijn nog niet bekend. Tenzij dat hun kostuums
wellicht niet uit de H&M zullen komen.
Hoe meer afgedragen een jeans is, hoe duurder die is. Het effect kan
je ook zelf bekomen: echte liefhebbers roepen op je eigen paar niet meer
te wassen. In jeansblogs wordt steeds vaker geopperd om je ruwe
denimbroek nonstop te dragen en deze zelden in de wasmachine te stoppen.
Enkel zo krijgt die de ware looks en past die perfect aan je
lichaamsvormen.
Niet alleen bespaar je massa's geld door je broek zelden of niet te
wassen, ook krijgt het kledingstuk een persoonlijke touch door het
maandenlang te dragen. Ruwe denim oogt helemaal anders dan de
uitgerafelde designerjeans die meestal te vinden is. Ruwe denim krijgt
geen voorbehandeling, wordt niet gewassen en voelt stijf aan. De broek
zit zo vol kleurstof. Door het te dragen gaat de kleur af en laat sporen
na waar bijvoorbeeld je portefeuille heeft gezeten. Die maken je jeans
uniek en persoonlijk .
"Je
draagt je jeans zo vaak als je kan", vertelt Darryl de Necker in een
jeansblog. "Alle sporen op je jeans zijn de jouwe, niet zoals een
afgedragen paar dat je nieuw koopt in de winkel".
De Amerikaanse zangeres Beth Ditto, rondvormige frontvrouw van
rock/danceband Gossip, heeft gisteravond het defilé van Jean-Paul
Gaultier geopend. Gaultier stelde er zijn collectie 'Rock en romantiek'
voor in drie dimensies, 'van de maat XXS tot XXL'.
De
toeschouwers, met onder meer de actrices Catherine Deneuve en Tonie
Marshall op de eerste rij, werden gevraagd om 3D-brilletjes te dragen.
Zo konden ze zien hoe prints op de kledij van de zangeres, maar ook op
die van de eerste modellen, diepte kregen. De mannequins die de kleding
showden, hadden korte rockkapsels, zoals in de jaren tachtig, en
gekleurde oogleden.
Wie droomt van een echt prinsessenhuwelijk à la Sneeuwwitje of
Assepoes, kan die ultieme wens in vervulling brengen. Disney en
bruidsmodefabrikant Alfred Angelo brengen hun eerste collectie
Disney-bruidsjurken op de markt. Dit weekend liggen de eerste exemplaren
in Amerikaanse winkels.
De bruidscollectie werd geïnspireerd op de karakters en persoonlijkheid
van de Disney prinsessen Ariel, Assepoester, Belle, Doornroosje, Jasmine
en Sneeuwwitje. "Iedere bruid wil graag een prinses zijn op haar
huwelijk" vertelt eigenaar Michelle Piccione van Alfred Angelo
bruidsmode. "Een prinsessenjurk is nu voor iedere bruid mogelijk aan
aanvaardbare prijzen".
Ontwerper
Michael Shettel liet zich graag inspireren op het karakter van de
personages. Zo krijgt de Ariel-jurk een zeemeermin silhouet,
Sneeuwwitje's jurk heeft witte bloemetjes en die van Assepoester veel
glitters, geïnspireerd op de glazen schoen. Bij de jurk van Belle werd
duidelijk naar de ballroomscène gekeken terwijl Doornroosje een meer
dromerig silhouet krijgt. Jasmine's jurk staat dan weer symbool voor
vrijheid en individualiteit.
Zowat 35.000 bezoekers hebben gisterenavond de eerste Louise Night
avondshopping bezocht in de Brusselse bovenstad. Aan de laatavondopening
hebben zowat 300 handelszaken deelgenomen tussen 18.30 en 22.30 uur.
Tijdens
de Louise Night werd ingezet op mode, juwelen, accessoires, lifestyle,
design en gastronomie. Het evenement werd ondersteund door de Brusselse
gewestregering en de gemeenten Brussel Stad, Elsene en Sint-Gillis.
Parkings volzet "Op
basis van eigen tellingen en reacties van winkelhouders, schatten we
het aantal bezoekers op 35.000 mensen. We vroegen het ook aan de politie
maar die heeft nog geen cijfers over het aantal bezoekers gegeven. Alle
parkings in de buurt waren snel volzet. We hebben vooral goede reacties
opgevangen", aldus Erpicum.
Brussels Louise verenigt de
handelszaken uit de Naamsestraat, Waterloolaan, Grote Hertstraat,
Guldenvlieslaan, Louizalaan, Jean Stasstraat, Jourdanstraat, de
Jonckerstraat, Stefania- en Louizaplein, Charleroisesteenweg inclusief
de Guldenvlies-Louiza en Louiza Poort galerijen.
Heidi Klum showt niet langer lingerie voor Victoria's Secret
Heidi Klum showt niet langer lingerie voor Victoria's Secret
13 jaar lang liep ze rond in lingerie voor de lingerieketen
Victoria's Secret, waarvan bijna 8 jaar als 'hoofdengel'. Maar Heidi
Klum hangt de beroemde engelenvleugels aan de haak, en zal niet meelopen
in de show van november. "Mijn vervaldatum is verstreken", verklaarde
de 36-jarige.
Waarom Klum ermee stopt is niet helemaal duidelijk, maar het zou iets te maken hebben met haar leeftijd.
"Modellen
hebben een vervaldatum en ik heb de mijne bereikt. Sommige jobs wil ik
niet meer doen en laat ik aan de jonge, schattige en sexy modellen. Ik
teken alleen nog voor bepaalde campagnes", aldus Klum die er zeer
nuchter bij blijft.
"Alle goede dingen komen tot een einde. Ik zal altijd van Victoria's Secret blijven houden, het was een heerlijke tijd."
Vorig
jaar nog liep Klum de show voor Victoria's Secret amper een paar weken
na de geboorte van haar jongste kind. Toen verbaasde ze vriend en vijand
met haar perfecte figuurtje. Dat het topmodel niet meer in het laadje
'jong, schattig en sexy' past, is dus maar moeilijk te geloven.
Klum
had bij Victoria's Secret het gezelschap van andere topmodellen zoals
Adriana Lima, Alessandra Ambrossio en Rosie Huntington-Whiteley. Wie de
volgende 'hoofdengel' wordt, is nog niet bekend.