Gap bergt nieuw logo alweer op in broekzak na protest
Blijkbaar zijn heel wat fans gehecht aan het oude logo.
Onlangs stelde het Amerikaanse jeansmerk Gap trots zijn nieuwe logo
voor, dat moest staan voor een "meer eigentijdse en modernere
expressie". Fans, designers en internetgebruikers overal ter wereld
uitten echter hun haat jegens het nieuwe logo en Gap besloot dan maar
het weer in de broekzak weg te stoppen.
Gap vroeg op haar Facebookpagina de mening van de fans: "Wij houden van
onze versie, maar we zijn benieuwd naar andere ideeën." Er kwamen
duizenden reacties, het overgrote deel daarvan was uiterst negatief.
Daarom trekt het kledingmerk het logo dat op 4 oktober werd voorgesteld
weer in en keert het terug naar het oude, bekende navyblauwe vierkant
met de witte letters op. Met een traditie van twintig jaar breek je
blijkbaar niet zomaar...
Gap kampt met een verouderend - en ook
redelijk conservatief, zo blijkt - klantenbestand. Het nieuwe logo met
een witte achtergrond en zwarte letters én met toch nog altijd een klein
blauw vierkantje ingewerkt, moest twintigers en dertigers aanspreken.
Mission not accomplished, zo lijkt het. Voorlopig?
|