Zwoel en sexy: de nieuwe collectie van Dita Von Teese
Zwoel en sexy: de nieuwe collectie van Dita Von Teese
Voor de 41-jarige Dita Von Teese kan lingerie niet sexy genoeg zijn. Met haar nieuwe Star Life-collectie brengt ze een zwoele ode aan het decolleté. Zoals altijd is ze zelf de ster van haar eigen campagne. Eén ding is zeker: deze lingerie zet al je vrouwelijke troeven extra in de verf.
"Ik ben dol op het contrast tussen satijn en kant en ik wou een elegante, zachte beha die voor een wulps decolleté zorgt", getuigt een enthousiaste Dita. Met deze nieuwe aanwinsten in haar Star Life-lijn blijft de sensuele danseres trouw aan haar fascinatie voor het oude Hollywood en haar liefde voor pin-up en vintage lingerie. (br.hln)
Rihanna zit niet verlegen om een provocerende of erotische videoclip maar ook in haar vrije tijd wil ze graag prikkelen. De populaire zangeres liet de hoofden draaien tijdens een basketbalmatch van de NBA door een half doorzichtig topje te dragen zonder beha.
Zoals het een ster betaamde, nam Rihanna plaats op de eerste rij tijdens de wedstrijd tussen de Brooklyn Nets en de Toronto Raptors. De supporters vonden niet enkel de wedstrijd megaspannend maar ook de outfit van de 'Umbrella'-zangeres.
Een nauw aansluitende jeans en wit topje, meer had de knappe brunette niet nodig om te stralen en op te vallen. Bovendien droeg Rihanna een zeer bijzondere clutch bij zich in de vorm van een duizend dollar-biljet. Een geslaagd 'optreden' dus. (br.hln)
Voor vrouwen die de pijnlijke hoge stiletto's beu zijn, is het moment eindelijk aangebroken. Deze lente en zomer zijn namelijk sandalen de trend aan onze voeten. De pumps mogen uit de kast en worden vervangen door plat schoeisel. Toch is niet iedereen overtuigd van de (lelijke) sandaaltjes.
We zagen ze al op verschillende catwalks, de platte en vooral comfortabele sandalen. Nu wandelen ook de betaalbare versies de straten op. Maar wie al eens graag wat extra uitgeeft, kan de 'Holden sandal' van Isabel Marant eens passen. Deze schoen is al gekend als de heilige graal onder de platte schoenen. Voor 342 euro kan je ze bewonderen onder je zomers kleedje.
Fashionista's beweren dat de trend van platte, 'lelijke' schoenen is begonnen met de heruitvinding van de klassieke Birkenstocksandaal. Deze schoenen werden over heel de wereld bekend vanwege de speciale zool. Mensen die elke dag op de been zijn, merken meteen de orthopedische voordelen van de sandalen op.
"De Isabel Marant Holden sandaal is de dure versie van de Birkenstock voor de fashionista's die niet de 'gewone' sandalen wil dragen", vertelt Hannah Rochell van het InStyle magazine. De trendvolgers onder ons die toch denken aan de portemonnee kunnen best de Birkstock relax sandalen kopen. (br.hln)
Marlies Dekkers ontwerpt een haute couture lingeriecollectie. De Nederlandse modeontwerpster heeft over haar nieuwe lijn verteld in 'Shownieuws', een programma op de Nederlandse zender SBS6. Volgens Dekkers gaat het produceren van de chique lingerie haar de nodige tijd kosten.
"Alles zal met de hand worden gemaakt in kleine aantallen. Je bent per beha normaal twaalf minuten aan het produceren, en dit duurt maar liefst vijf uur. Het is voor vrouwen die echt iets heel bijzonders willen, van designkleding houden. Ook celebrity's zijn de doelgroep van de collectie."
Volgens de ontwerpster moet voor een setje uit de couture-lijn tussen de 350 en 400 euro worden betaald. De lingerie zal in een beperkt aantal winkels worden verkocht. (br.hln)
Binnenkort zien we Matthias Schoenaerts opnieuw in een campagne voor Louis Vuitton. Dat schrijft Gazet van Antwerpen.
De Vlaamse acteur was eerder al het gezicht voor de lente- en zomercampagne van het prestigieuze Franse modemerk. Die shoot legde hem geen windeieren, want volgens de krant is Schoenaerts nu ook gevraagd voor de herfst- en wintercampagne.
Daarvoor trok de Antwerpenaar naar IJsland. De foto's zijn nog topgeheim. Wel bekend is dat de Duitse topfotograaf Peter Lindbergh achter de lens stond.
Schoenaerts doet het niet slecht als model. Vorige week prijkten hij en actrice Veerle Baetens nog op de dubbele cover van het Britse mode- en cultuurmagazine 'Dazed'. (br.hln)
Zo bereidde Raf Simons zijn eerste Dior-modeshow voor
Zo bereidde Raf Simons zijn eerste Dior-modeshow voor
Klik op de foto om de trailer te bekijken
Op het Tribeca Film Festival wordt 'Dior and I' voorgesteld, een documentaire over onze Belgische trots Raf Simons die gevolgd werd tijdens het proces van zijn eerste haute-couturecollectie in 2012. De documentaire toont het hele verhaal achter de kledinglijn, van de eerste schets tot de spectaculaire modeshow.
Hoewel Christian Dior zijn gelijknamige bedrijf maar 10 jaar leidde, staat het modehuis nog altijd hoog aangeschreven in de fashionwereld. Het merk groeide onder invloed van enkele andere ontwerpers uit tot een groot succes. Dat Raf Simons ook een duidelijke inbreng heeft, valt nu te bewonderen in de documentaire. Daarin zie je veel intieme momenten tussen de Belgische ontwerper en zijn toegewijde staf. Ook minder leuke scènes hebben hun plaats gekregen, zo krijg je als kijker te zien hoe Raf bedolven wordt onder tonnen kritiek. Tranen krijg je maar twee keer te zien: wanneer Simons zijn crew voor het harde werk en wanneer de modellen voor de laatste keer het beste van zichzelf geven op de catwalk. Andere opmerkelijke feiten uit 'Dior and I' kan je hieronder lezen.
Raf kreeg 8 weken tijd om zijn eerste haute-couturecollectie te maken. Andere couturiers krijgen hiervoor 4 tot 6 maand.
Hij startte met 12 concepten die door zijn tekenaars en ontwerpers vertaald werden naar 150 schetsen. Uiteindelijk werden 54 looks overgehouden.
Het Franse modehuis heeft 2 grote ateliers onder leiding van Monique Bailly en Florence Chehet. Onder hen werken nog eens 105 getrainde vakmensen zoals naaisters. Zij werkten de maanden voor de modeshow de klok rond.
De naaister met de meeste ervaring werkt al 40 jaar bij Dior.
In 2012 was het thema van de modeshow 'flower puppy', 50 mensen werden ingezet om het décor in 48 uur op te bouwen en 1 miljoen bloemen erin te verwerken. (br.hln)
Antwerpse modestudente: Rihanna kleden, is een grote eer
Antwerpse modestudente: "Rihanna kleden, is een grote eer"
Antwerps modetalent verovert nog maar eens de wereld. Afgelopen weekend pronkte superster Rihanna tijdens de MTV Movie Awards met een bomberjack en een haarband van de Koreaanse Hyein Seo, 26 jaar, en masterstudente aan de Antwerpse Modeacademie.
Met haar meest recente, excentrieke collectie 'Fear Eats The Soul' werkt ze zich momenteel stevig in de kijker. Afgelopen weekend nog op de MTV Movie Awards hulde zangers Rihanna zich in een jasje van de specifieke collectie en voltooide ze haar kapsel met een haarband. En dat was niet de eerste keer dat de superster zich in één van Hyein Seo's creaties toonde. "In Parijs, tijdens de Fashion Week droeg ze een 'Fear'-sjaal. En net nadat de collectie uitkwam, droeg G-dragon, een Koreaanse hip-hop muzikant, ook één van mijn bontjassen in zijn muziekvideo." (br.hln)
Matthias en Veerle sieren cover Brits modemagazine
Matthias en Veerle sieren cover Brits modemagazine
Het hippe mode- en cultuurmagazine 'Dazed' pakt voor zijn lente-zomereditie uit met een dubbele cover waarop Veerle Baetens en Matthias Schoenaerts prijken. De twee Vlaamse topacteurs worden naar voren geschoven als de boegbeelden van de 'nieuwe Belgische lichting'.
De prachtige zwart-witfoto's werden gemaakt door de gerenommeerde Belgische modefotograaf Willy Vanderperre. Binnenin zit ook nog een modeportfolio, waarin onder anderen ontwerpers Walter Van Beirendonck en Raf Simons worden gevierd. De laatste jaren zette het tijdschrift ook Madonna, Eminem, Kate Moss en Pharrell Williams op de cover. (br.hln)
Je zomerjurk mag in 2014 felgekleurd en lekker druk zijn. We zetten per type vrouw de modellen op een rijtje die jouw troeven in de verf zetten. Zo zal het nooit meer lijken alsof je een van de gordijnen hebt aangetrokken.
Als je gezegend bent met een grote boezem, dan kun je best voor een ingesnoerde taille gaan. Dit geeft meer definitie aan je taille en brengt je lichaam in balans. Als je voor nonchalant gaat, dan kies je best voor een kleine print.
Grote dames staan het best met een opvallende print en een korter model. Horizontale strelen brengen je lengte in balans. Een voordeel van je grote gestalte is dat een volumineuze rok je flatteert, een trend waar alle andere types beter van wegblijven. Een band onderaan de rok heeft een optisch verkleinend effect. Een peervorm staat het best met een A-lijn met spaghettibandjes. Met kleuraccenten, borduursels, pailletten of steentjes kun je de aandacht trekken naar de benen en de schouders. Ook werkt een kort, flirterig model voor deze dames, blijf wel ver weg van strakke jurkjes. Met een asymmetrische schouderlijn verleg je de focus naar je slanke bovenlichaam.
Wie over wat meer rondingen beschikt, kan best een aansluitend maar niet te strak model kiezen die tot aan de knie komt kiezen. Met een ceintuur of een accent aan de taille trek je de aandacht naar het slankste deel van je lichaam. Een zwarte achtergrond heeft een afslankend effect en deze zomer zijn zwart-witpatronen erg in. Subtiele bloemenprints maken je optisch groter en dus slanker. Met franjes kun je makkelijk je probleemzones verdoezelen. (br.hln)
Zo kan jij designerstukken voor een prikje bemachtigen
Zo kan jij designerstukken voor een prikje bemachtigen
Hoewel de meeste vrouwen het erover eens zijn dat designerstukken prachtig, exclusief en uit luxemateriaal vervaardigd zijn, kunnen alleen 'the happy few' zich topstukken permitteren. Zo steeg de prijs van een Chanel-handtas met 70% in de laatste vijf jaar. Toch zijn er enkele tips die je kunnen helpen om een exclusief stuk tegen een prijsje te scoren.
1. Het is erg belangrijk dat je online research doet. Daarbij hoef je je niet enkel te beperken tot het opzoeken van de prijs. Als je eens goed rondsnuffelt op internet leer je misschien wel nieuwe of minder bekende designers kennen die hun stukken aan een lagere prijs verkopen. Sommige merken worden beschouwd als 'goedkope' luxemerken, denk hierbij aan Juicy Couture, Versace Jeans Couture en Ralph Lauren. Ook is het erg interessant om de samenwerkingen tussen designers en modeketens in het oog te houden, zo maakte onder andere Karl Lagerfeld en Isabel Marant al collecties voor H&M.
2. Leer de prijzen van designermode inschatten. Ieder item, ieder merk heeft een eigen prijsklasse. Voor een basiszonnebril van Chanel betaal je ongeveer 200 euro, voor een outfit tel je al snel meer dan 3000 euro neer. Wie niet extreem veel wil uitgeven, koopt best accesoires zoals een zonnebril of clutch handtas.
3. Weet waar je moet zijn: niet overal zijn er luxekledingwinkels gevestigd. In de meeste Europese hoofdsteden zijn de voornaamste designers wel te vinden. Ook is het interessant om op zoek te gaan naar een winkel die collecties van meerdere ontwerpers verkoopt. Zo kan je de prijs van elk beschikbaar merk vergelijken en een doordachte afweging maken. Ook in tweedehandswinkels vind je soms oudere designstukken aan een laag prijsje.
4. Stel je prioriteiten. Weet op voorhand wat je zoekt en waarin je je geld wil investeren. Denk na of je een bepaald stuk kan combineren met basics die al in je kast hangen. Denk ook op voorhand na hoeveel geld je maximaal wil spenderen.
5. Weet waarvoor je betaalt. De prijs hangt vaak af van het materiaal waaruit iets gemaakt is: een blouse met veel details is duur, een dikke stof kost meer. Ook het seizoen waarin iets gemaakt is, heeft een invloed op de prijs. Een item van vorig seizoen zal minder kosten dan een item uit de nieuwe collectie. Vele designerstukken hebben echter een tijdloos karakter waardoor het niet uitmaakt of je iets van de nieuwe of 'oude' collectie koopt.
6. Zoek draagbare mode. Designers willen zichzelf elk seizoen overtreffen door nieuwe en originele stukken te creëren, daarbij laten ze hun fantasie de vrije loop gaan. Sommige stukken zijn daardoor echt extreem of niet draagbaar, tenzij je echt wil opvallen in het straatbeeld.
7. Gebruik je gezond verstand en betaal alleen voor items die je echt wil. Je moet een prijs vinden die jouw liefde voor een designerstuk weerspiegelt. Als de werkelijke prijs volgens jou te hoog is, moet je het geld ervoor niet neertellen.
8. De laatste en meest logische tip is natuurlijk om op zoek te gaan naar koopjes tijdens de solden. Zo worden stukken die tijdens het jaar nog iets te duur waren plots betaalbaar. Wie weet kan je dan een prachtexemplaar scoren! (br.hln)
Slimme trucjes die nagels lakken iets makkelijker maken
Slimme trucjes die nagels lakken iets makkelijker maken
Moet je na het lakken van je nagels altijd als een gek aan de slag met remover of verknoei je je kunstwerkjes al voor de lak droog is? Onderstaande trucjes voorkomen deze problemen en vergemakkelijken dit soms moeilijke beautykarweitje.
Om te voorkomen dat je handen ook mee gelakt worden, breng je met een wattenstaafje Vaseline rond je nagels aan. Dit zorgt voor een barrière tussen je huid en de nagellak. Het resultaat? Je veegt de vlekken samen met de Vaseline weg als je nagels gedroogd zijn.
Om te voorkomen dat je nageltippen meteen afblakeren, breng je twee basislagen aan. Een op de bovenste helft en een over de hele nagel.
Met een witte laag onder je fel kleurtje verzeker je dat de bovenste tint meer in het oog springt.
Wie wil experimenteren met een tekening op de nagels, maakt eerst een ontwerp op een plastic diepvrieszakje in de vorm van je nagel. Zorg dat je een dikke onderste laag legt, daarop komt je ontwerp. Als het kunstwerkje droog is, kun je je creatie er makkelijk aftrekken. Die lijm je dan vast op je nagel.
Als je met twee kleuren op één nagel wil werken, breng dan eerst de lichtste kleur op de hele nagel aan. Hierover moet een transparante laag. Als het helemaal droog is, plak je twee stukjes tape over de tip van je nagel zodat je een puntvorm krijgt. Dan ga je met een donkere kleur over je nagel, ook over de tape. Wanneer je die verwijdert, krijg je een leuk resultaat.
Om je nagels sneller te laten drogen, moet je je vingers gedurende enkele minuten in ijswater laten weken. Dit zorgt ook voor een betere hechting van de lak.
Rol je potje in plaats van ermee te schudden om te voorkomen dat er luchtbellen in komen.
Als je het dopje niet van je flesje krijgt, zet dit dan ondersteboven in een kopje met warm water dat tot aan de rand van het dopje komt. Na enkele minuten zou je het flesje zonder problemen moeten kunnen openen. (br.hln)
Te dun? Blogster start petitie tegen dit graatmagere model
Te dun? Blogster start petitie tegen dit graatmagere model
Ondanks alle initiatieven om graatmagere modellen van de catwalks en uit de modebladen te bannen, heeft Saint Laurent een fotoshoot georganiseerd met een angstaanjagend magere dame. Een Britse blogster heeft zelfs een online petitie op poten gezet om het modehuis te verbieden nog "ondervoede dames" te gebruiken voor campagnes.
De petitie heeft intussen al 45.000 handtekeningen verzameld. Iniatiefneemster Shannon Bradley-Colleary heeft een betoog tegen de afbeelding van ultraslanke modellen op haar blog geschreven: "Toen ik dit meisje in Vanity Fair zag, was ik geschokt. We zijn er allemaal gewoon aan geworden om modellen te zien als kleerhangers, veel meer dan dat hebben ze vaak niet om het lijf. Maar dit model is me nog meer opgevallen omdat ze zelfs in tijden van het ultraslanke schoonheidsideaal extreem dun is."
Rivkie Baum, oprichtster van een modelwedstrijd Models1 zegt dat ze gewoon is van te werken met slanke en volslanke modellen. "Voor mij is belangrijk of een vrouw er gezond en natuurlijk uitziet, onafhankelijk van haar kledingmaat. Dit meisje is extreem mager en ziet er onnatuurlijk uit. Maar we moeten niet het model aanpakken, maar het modehuis dat haar in dienst heeft genomen. Het beeld kan namelijk ook bewerkt zijn met Photoshop. Modellen moeten net als andere jonge meisjes die onder druk staan om slanker te worden dan ze van nature kunnen zijn beschermd worden. Voor ik over deze kwestie oordeel, zou ik graag eerst het onbewerkte beeld zien."
Ondanks de kritiek die Shannon kreeg op haar petitie, velen menen dat ze een persoonlijke vete tegen dit slanke meisjes is gestart, houdt ze vol dat dit model onnatuurlijk mager is. "Anorexia tast ook de spieren aan en dit meisje heeft helemaal geen beenspieren. Ook haar houding is zo futloos. Ik wil niet dat er nog maar één vrouw of meisje lijdt onder de boodschap die dit beeld zendt. Deze campagne vergroot de druk op meisjes om graatmager te zijn. Ik wil vooral mijn eigen dochters beschermen tegen dit onnatuurlijke schoonheidsideaal." (br.hln)
Doutzen Kroes is door Calvin Klein gekozen als het gezicht in de campagne voor de nieuwe vrouwengeur Reveal. Het parfum komt in september op de markt, meldt Women's Wear Daily.
Het Friese topmodel was eerder het gezicht van Calvin Kleins Eternity. Ze heeft ook contracten met Victoria's Secret en L'Oréal. In februari raakte bekend dat de 29-jarige Doutzen zwanger is van haar tweede kind. (br.hln)
Met de stelling of fashionitems de laatste jaren onbetaalbaar geworden zijn, lijken veel kopers het eens. Ook Hadley Freeman, journaliste bij de Engelse krant The Guardian. "De prijs voor een Chanel-handtas is de laatste vijf jaar met zeventig procent gestegen. De middenklasse wordt zo buitenspel gezet."
Freeman kreeg een berichtje van een lezeres in haar mailbox met de vraag of enkel zij vond dat mode de laatste jaren enorm duur geworden was. Ook Freeman vindt dat de fashionprijzen de laatste jaren inderdaad ongelooflijk snel de hoogte ingeschoten. "Designers weten dat ze hun prijzen redelijk vaak kunnen verhogen omdat er altijd mensen zijn die voor luxegoederen blijven betalen. Dure topmerken zoals Chanel of Dior zetten niet meer in op een vrouw uit de middenklasse die zichzelf af en toe eens wil verwennen met een dure handtas. Maak je geen illusies, ze mikken op een hogere klasse." Zo zouden merken zich vooral richten op de fenomenaal rijke klasse uit Rusland, China en het Midden-Oosten.
Ten tweede bevestigen Freeman haar berekeningen de stelling. Een Chanel-handtas is extreem duur, voor Jimmy Choo-schoenen betaal je nu 470 euro. Vijf jaar geleden kon je nog een paar schoenen scoren voor 360 euro. "Zelfs in magazines vind je geen enkele handtas meer waarvan de prijs slechts uit drie cijfers bestaat."
Een derde verklaring is te vinden in de beweegredenen van designers: "Een merk wil een elitaire uitstraling. De makkelijkste manier om dat te bereiken zijn immens hoge prijzen. Volgens mij is die tactiek gelukt. Miu Miu behoort bijvoorbeeld niet meer tot mijn prijsklasse, zelfs Miu Miu-sokken kan ik niet meer betalen."
Als raad geeft Freeman dat je als koper zelf moet afwegen hoeveel je wil betalen. "Ik raad iedereen aan om van fashion te blijven houden, maar laat je nooit oplichten. Je moet een prijs vinden die jouw liefde voor een designerstuk weerspiegelt. Als de werkelijke prijs volgens jou te hoog is, moet je het geld ervoor niet neertellen." (br.hln)
Rode zolen zijn van iedereen, niet alleen van Louboutin
"Rode zolen zijn van iedereen, niet alleen van Louboutin"
De Brusselse rechtbank van Koophandel heeft in een vonnis geoordeeld dat rode zolen van alle tijden zijn, en dus niet alleen van Christian Louboutin, meldt De Standaard vandaag.
De Franse schoenenontwerper (51) claimt al jarenlang dat rode zolen eigen zijn aan zijn merk. Louboutin had de rechtszaak zelf aangespannen tegen Van Dalen, een keten die in België en in Nederland tientallen schoenenwinkels heeft.
In het vonnis staat dat de rode zolen van alle tijden zijn, en dus van iedereen. "Zelfs in de zestiende eeuw liep men daar al mee rond", luidt het.
De rechter is van oordeel dat de rode zool hoofdzakelijk een esthetische functie heeft. En zoiets wordt niet door het merkenrecht beschermd. Louboutin gaat in beroep. (br.hln)
De twee grootste kledingketens ter wereld, H&M en Zara/Inditex, hebben zich geëngageerd om voor hun kleding geen viscose te gebruiken die afkomstig is uit oerbossen of bedreigde wouden. Dat maakte de Canadese niet-gouvernementele organisatie Canopy vandaag bekend.
Viscose is een stroperige organische vloeistof die wordt gebruikt bij de productie van rayongarens. Bij het productieproces worden houtpulp of katoen chemisch bewerkt.
Volgens de Canadese ngo werden er het voorbije jaar zo'n 70 miljoen bomen omgehakt voor de textielproductie, 'een aantal dat de volgende twintig jaar zou verdubbelen'. Volgens Canopy worden hierbij ook bedreigde bossen niet ontzien, zoals de tropische wouden in Indonesië of de naaldwouden in het noorden van Canada.
"Deze leiders in de kledingsector tonen dat stijl hebben, niets moet kosten aan de aarde", verheugde Nicole Rycroft van de ngo zich. In totaal hebben al een 20-tal kledingmerken het initiatief 'Fashion Loved by Forest' onderschreven.
De Zweedse kledingketen H&M zegt dat hij alles zal doen om zijn bevoorradingsketen te herzien, zodat deze praktijk binnen drie jaar verdwenen is. (br.hln)
Zoveel ongedragen kledij hangt er gemiddeld in de kast
Zoveel ongedragen kledij hangt er gemiddeld in de kast
Aan een impulsief koopje hier en daar ontsnapt wellicht niemand, maar voor veel vrouwen stapelt de berg ongedragen kleding zich aardig op. De gemiddelde kleerkast zou maar liefst 400 euro aan overbodige dingen bevatten. Zonde van de zuurverdiende centjes, niet? Zeker als je hoort wat de redenen voor deze verspilling zoal zijn.
Die wanhopige "Ik heb helemaal niets om aan te doen" verliest alle krediet wanneer je de resultaten van een rondvraag bij meer dan 2.100 vrouwen boven de 18 bekijkt. Zo gaven de dames aan VoucherCloud toe dat ongeveer 20 procent van hun kleerkast ongedragen achterblijft. Omgerekend is dat goed voor gemiddeld 400 euro aan pure verspilling.
De drijfveren om deze kleding te negeren lijken voor heel veel vrouwen hetzelfde: 75 procent verkiest simpelweg andere dingen uit hun collectie terwijl 51 procent bepaalde kledij verbant nadat ze negatieve reacties kregen van hun partner of vriend(inn)en.
Op de vraag waarom ze deze ongedragen items niet gewoon terugbrengen naar de winkel antwoordde maar liefst 39 procent dat ze geen moeite willen doen. Pure luiheid is dus best kostelijk, zo blijkt.
Om je bankrekening te sparen en een overdosis overbodigheid in je kleerkast te vermijden, moet je strategisch aan de slag. Maak van je hart een steen en zwier alles uit de collectie dat je al een jaar niet meer hebt gedragen. Organiseer een ruilavondje met vriendinnen of geef je kleren een nieuwe kans in een tweedehandswinkel.
Voor de toekomst: stel een (mentale) inventaris van je kast samen vooraleer je gaat winkelen. Hak knopen door en beslis voor jezelf waar je écht nood aan hebt. Laat je vooral ook niet verleiden door zogenaamde superdeals of aanlokkelijke soldenkoopjes. (br.hln)