Zoveel ongedragen kledij hangt er gemiddeld in de kast
Zoveel ongedragen kledij hangt er gemiddeld in de kast
Aan een impulsief koopje hier en daar ontsnapt wellicht niemand, maar voor veel vrouwen stapelt de berg ongedragen kleding zich aardig op. De gemiddelde kleerkast zou maar liefst 400 euro aan overbodige dingen bevatten. Zonde van de zuurverdiende centjes, niet? Zeker als je hoort wat de redenen voor deze verspilling zoal zijn.
Die wanhopige "Ik heb helemaal niets om aan te doen" verliest alle krediet wanneer je de resultaten van een rondvraag bij meer dan 2.100 vrouwen boven de 18 bekijkt. Zo gaven de dames aan VoucherCloud toe dat ongeveer 20 procent van hun kleerkast ongedragen achterblijft. Omgerekend is dat goed voor gemiddeld 400 euro aan pure verspilling.
De drijfveren om deze kleding te negeren lijken voor heel veel vrouwen hetzelfde: 75 procent verkiest simpelweg andere dingen uit hun collectie terwijl 51 procent bepaalde kledij verbant nadat ze negatieve reacties kregen van hun partner of vriend(inn)en.
Op de vraag waarom ze deze ongedragen items niet gewoon terugbrengen naar de winkel antwoordde maar liefst 39 procent dat ze geen moeite willen doen. Pure luiheid is dus best kostelijk, zo blijkt.
Om je bankrekening te sparen en een overdosis overbodigheid in je kleerkast te vermijden, moet je strategisch aan de slag. Maak van je hart een steen en zwier alles uit de collectie dat je al een jaar niet meer hebt gedragen. Organiseer een ruilavondje met vriendinnen of geef je kleren een nieuwe kans in een tweedehandswinkel.
Voor de toekomst: stel een (mentale) inventaris van je kast samen vooraleer je gaat winkelen. Hak knopen door en beslis voor jezelf waar je écht nood aan hebt. Laat je vooral ook niet verleiden door zogenaamde superdeals of aanlokkelijke soldenkoopjes. (br.hln)
Weet je niet wat te doen en hou je van mode? Dan zijn dit voor jou een paar leuke ideetjes. Dit voorjaar zijn er weer een paar mooie modetentoonstellingen. Ze zijn zeker de moeite waard om te bezoeken.
Het MoMu van Antwerpen brengt met de expo Birds of Paradise een ode aan de pluimen en veren in de mode. Verwacht je aan prachtige couturejurken, waaiers, schoenen en hoeden met veel pluimen en veren. Naast de couturestukken zijn er ook items van hedendaagse ontwerpers als Alexander McQueen, Olivier Theyskens en natuurlijk Ann Demeulemeester die een aparte ruimte heeft op de tentoonstelling. De expo is niet beperkt tot mode maar er zijn ook kunstwerken van Kate MccGwire met duivenveren te bewonderen. Birds of Paradise loopt tot zondag 24 Augustus 2014 in het MoMu Antwerpen, Nationalestraat 28, 2000 Antwerpen, www.momu.be.
In Parijs is er een overzichtstentoonstelling geopend rond Dries Van Noten. De Belgische ontwerper werd bekend als één van 'de 6 van Antwerpen' en is nu een vaste waarde in de internationale modewereld. De expo Dries Van Noten Inspirations geeft de inspiratiebronnen van de ontwerper weer en showt stukken uit zijn collecties van de afgelopen 20 jaar. In de tentoonstelling zijn er foto's, kunstwerken, film- en muziekfragmenten die Van Noten door de jaren heen geïnspireerd heeft. In de expo komt zijn voorliefde voor het Verre Oosten ook terug. Je kan Dries Van Noten Inspirations bewonderen tot zondag 31 Augustus 2014 in Les Arts Décoratifs - Mode et textile, Rue de Rivoli 107, 75001 Parijs, www.lesartsdecoratifs.fr.
Modemuseum Hasselt viert zijn 25ste verjaardag met een nieuwe tentoonstelling, collectie #02(5). De expo geeft een mooi overzicht van de westerse mode van 1970 tot op vandaag. Er zijn topstukken van Jeanne Lanvin, Yves Saint Laurent, Pierre Balmain, Raf Simons, Coco Chanel en Peter Pilotto. In de tentoonstelling wordt er ook aandacht gegeven aan verschillende technieken en vakmanschap door de jaren heen. Collectie #02(5) kan je bezoeken tot zondag 14 September 2014 in het Modemuseum Hasselt, Gasthuisstraat 11, 3500 Hasselt, www.modemuseumhasselt.be.
Voor de schoenenliefhebbers is er een leuke tentoonstelling in de Kunsthal Rotterdam. De expo S.H.O.E.S. stelt bijna 450 damesschoenen tentoon van 1900 tot nu. In de tentoonstelling zijn er schoenen van topontwerpers André Perugia en Salvatore Ferragamo en natuurlijk ook de bekende Manolo Blahnik en Christian Louboutin. Naast deze prachtige topstukken zijn er ook schoenen van opkomend talent. Het overzicht van schoenen door de jaren heen gaat van victoriaanse laarzen tot pumps en futuristische creaties. Wil je de tentoonstelling S.H.O.E.S. nog bezoeken dan moet je niet te lang wachten want de expo loopt tot zondag 11 Mei 2014 in de Kunsthal Rotterdam, Museumpark Westzeedijk 341, 3015 AA Roterdam, www.kunsthal.nl. (br.hln)
Emma Watson verschijnt strak in het pak in New York
Emma Watson verschijnt strak in het pak in New York
Emma Watson was gisterenavond te gast bij 'The Late Show' met David Letterman en daarvoor arriveerde de Britse actrice in stijl. De 'Noah'-ster werd in New York gespot in een zwart pak van Yves Saint Laurent met opvallende donkerroze lippen en een zilveren clutch.
De 23-jarige brunette deed haar reputatie van stijlicoon opnieuw alle eer aan toen ze gisteren in een klassieke, maar toch gedurfde outfit gespot werd. Watson zag er stralend uit toen ze arriveerde voor de opnames van de laatavondshow met David Letterman waar ze haar nieuwe film 'Noah' kwam promoten.
De actrice combineerde de androgyne look met enkele knallers van details zoals de donkerroze lippenstift, puntige, zwarte stiletto's en een zilveren clutch (br.hln)
De trends volgen zonder geld uit te geven: zo doe je het
De trends volgen zonder geld uit te geven: zo doe je het
Je moet niet bij de duurste modehuizen kopen om de trends te kunnen volgen. Er als een echte fashionista bijlopen zonder veel geld uit te geven vraagt gewoon iets meer moeite.
De eerste tip om modieuze kledij voor een prikje te scoren, is te shoppen in tweedehandswinkels. Hiervoor trek je best naar de chiquere wijken, waar de echte fashionista's hun spullen binnen smijten.
Vervolgens kun je shoppen in je eigen kleerkast. Je hebt vast nog wat kledingstukke liggen die je al vergeten bent. Bijvoorbeeld de rok die je drie jaar geleden op vakantie kocht of een t-shirt die achter de lade van je kast is gevallen. Op een regenachtige zondag kun je eens je kast helemaal leeghalen en alle stukken onder de loep nemen. Alle spullen die je niet meer nodig hebt, kun je naar een tweedehandswinkel brengen.
Hou stockverkopen goed in de gaten. Vaak vind je hier advertenties van in de krant of vraag ernaar in de winkel. Hou ook webshops in de gaten voor verschillende uitverkopen. Je moet er vaak wel snel bij zijn. Dus als een uitverkoop om 9 uur start, moet je dan ook al online zijn.
Leer hoe te naaien. Dit is heel wat goedkoper en zo kan je ontwerpen uit chique modebladen kopiëren en aanpassen aan je eigen wensen. Zelfs al kun je niet zelf een jurk naaien, toch kun je dan toch enkele aanpassingen maken. Experimenteer bijvoorbeeld met hippere knopen, maak de pijpen smaller en kraagjes opzetten.
En de laatste les, die misschien nog het belangrijkste is, is altijd je outfits met trots te dragen. Kate Mos mag nog vodden dragen, ze heeft voldoende zelfvertrouwen om hier mee te stralen. Loop altijd met opgeheven hoofd, ook al draag je een trainingspak van 20 jaar oud. (br.hln)
Sexy, dat is het codewoord wat de badmode voor komende zomer betreft. Denk aan lingerieachtige ontwerpen en bikini's met veel uitsparingen. We zetten de zeven opvallendste, leukste en meest uitdagende strandtrends op een rijtje.
1. Sportief Dames die houden van een actieve strandvakantie en genieten van volleyball, een spelletje frisbee of zelfs waterskiën hebben genoeg keuze aan sportieve modellen. In de winkels hangen heel wat fashionable stukken die alles ondersteunen en makkelijk zitten. Durf voor felle kleurtjes te gaan om het toch wat boeiend te houden.
2. Bandjes Je bent helemaal trendy als je voor een bikini gaat met een wirwar aan bandjes. Het resultaat zijn sexy stukken waarbij heel wat huid komt piepen. Met een bandeautop dat alles vooraan bedekt en achteraan alles laat zien, speel je toch op veilig. Breng voldoende zonnecrème aan om een ingewikkeld gebruind patroon op je rug te vermijden.
3. Franjes De franjes zullen deze zomer massaal aanwezig zijn op het strand. Dit is ideaal, want deze trend flatteert haast elk figuur. Dames met een grote boezem kunnen zo hun troeven wat beter in de verf zetten en wie minder goed bedeeld is, kan zo haar borsten optisch wat vergroten. Dames die onzeker zijn over hun buikje kunnen zo met een badpak en franjes hun probleemzone verdoezelen.
4. Touwen Gehaakte bikini's en macramé zijn populair dit seizoen. Vrees niet, je gaat niet je hele lichaam blootgeven door de vele gaatjes. Deze materialen worden gevoerd met meer comfortabele stoffen.
5. Patronen Het klassieke zigzagpatroon is terug. Experimenteer niet met eenvoudig zwart en wit, maar laat je gaan met eindeloze kleurcombinaties.
6. Lingerie Een andere optie die perfect voor elk type figuur werkt, is de korsetachtige bikini. Deze modellen die aan lingerie doen denken geven veel steun aan grotere boezems. Maar de voorgevormde cups verrichten ook wonderen voor kleinere borsten. Durf te experimenteren met drukke patronen, maar voor de bravere dames zijn er ook eenvoudig modellen in de winkels verkrijgbaar.
7. Jeans Deze zomer spring je met denim in het water. Bikini's en badpakken uit elastische, sneldrogende stoffen die aan jeans doen denken zijn nu de trend. Details als stiksels en zakjes maken je look helemaal af. (br.hln)
Alexandra Shulman, die al sinds 1992 als editor voor het glamoureuze modeblad Vogue werkt, gaf tijdens een interview op de Britse radiozender BBC Radio 2 toe dat "niemand Vogue zou kopen als er een alledaags persoon op de cover zou staan".
"Niemand wil geld betalen voor een tijdschrift om te zien wat ze elke dag in de spiegel kunnen zien", legde de editor aan gastpresentatrice Lily Allen uit. "Een gewoon persoon kunnen ze elke dag gratis zien. Ik geloof dat Vogue een magazine is dat een fantasie en een droom verkoopt. Een vlucht uit het dagelijkse leven."
Bij de vraag of de modellen op de covers van Vogue vaak te dun zijn, zegt ze eerlijk "het beu te zijn om op die vraag te antwoorden". "Ons blad gaat als zoete broodjes over de toog, dus ik denk niet dat zoveel mensen er zich aan ergeren. Toch ben ik van mening dat designers dikkere modellen op de catwalk moeten laten lopen. Maar vergeleken met vroeger is er al heel wat verbetering." (br.hln)
Een schoen met een hak zal nu eenmaal nooit zo makkelijk aanvoelen als een paar sneakers, maar sommige modellen zijn wel comfortabeler dan andere. Niet enkel de hoogte van de hak heeft hier invloed op, maar ook de juiste pasvorm is belangrijk. Als je op deze vijf dingen let bij de aankoop van een nieuw paar, ben je zeker dat je voeten vanaf nu pijnloos door het leven gaan.
1. De plaats van de hak Als de hak te ver naar achter zit, zal dit je lichaamsgewicht niet op de juiste manier ondersteunen. Het midden van de hak moet voor meer comfort meteen onder de bal van de voet komen. Dat is automatisch zo bij dikkere hakken of zoek een smaller exemplaar dat een lichte welving heeft aan de bovenkant.
2. De dikte van de zool Hoge hakken zijn een pak comfortabeler met wat kussentjes en een soort van plateau zit altijd beter. Als je schoen dit niet heeft, probeer het dan met een gelzooltje.
3. De sterkte van de zool Stijve zolen uit hout of plastic kunnen erg pijnlijk zijn. Leder en rubberen zolen zijn iets beweeglijker. Ze gaan mee met de voet en kunnen zich beter aan de ondergrond aanpassen.
4. Breedte Hoe breder de hak, hoe groter de stabiliteit. Een sleehak kan zelfs nog stabieler zijn, zolang de zolen niet te smal zijn en de hele oppervlakte de grond raakt.
5. Veiligheid Hoe makkelijker je kan uitschuiven met je schoenen, hoe moeilijker het wordt om erin rond te lopen. Je schoenen zouden als een verlengstuk van je lichaam moeten aanvoelen, niet als iets vreemd dat elk moment kan afvallen. Daarom is een schoen met een bandje aan de hiel of pump beter dan een muiltje. Alles met een bandje aan de wreef of enkel is zelfs nog beter. (br.hln)
Regelmatig je kleerkast opruimen is niet alleen goed voor je portemonnee, maar ook voor je welzijn omdat het tijd bespaart en stress beperkt. We geven je alvast vijf goede redenen om eens door al je kledingstukken te gaan en weg te smijten wat je niet meer draagt.
De gemiddelde vrouw draagt 15 procent van haar garderobe niet. Dat betekent dat ze ongeveer voor 4.500 euro aan verkoopbare stukken in haar kast heeft hangen. Om te beslissen of je een kledingstuk wil bijhouden of niet, vraag je zelf dan af of het flatterend is qua materiaal, snit en kleur. Past het nu goed aan en niet wanneer je 2 kilo afvalt? Kan mogelijke schade hersteld worden? Past het bij je huidige levensstijl? Miskopen of dingen die niet meer passen kun je verkopen op veilingsite eBay of een kledingruilfeestje organiseren met je vriendinnen.
Een gemiddelde persoon verspilt een halfuur tot een uur per dag om naar dingen als sleutels, documenten of kledij te zoeken. Dit telt al gauw op. Een belangrijke organisatiehulpmiddel is door alles een duidelijk plaatsje te geven. Zorg daarom dat je riemen, handtassen en juwelen een eigen lade of plekje in de kleerkast hebben, zodat je hier makkelijker aan kunt en je een goed overzicht hebt. Zo ben je 's ochtends veel sneller klaar met bij elkaar zoeken van de perfecte outfit.
Smijt alle spullen weg die je enkel bijhoudt uit sentimentele redenen. Kleding uit slankere dagen bijhouden, kan voorkomen dat je nog echt gelukkig wordt. Ook stukken die bijvoorbeeld aan je ex doen denken, kunnen alleen maar pijnlijk zijn. Bij de stukken die je eigenlijk niet meer passen of je al zes maanden niet meer hebt gedragen, is het tijd om ze los te laten en verder te gaan. Als je iets dit seizoen niet hebt aangetrokken, zul je het dan een jaar later ook niet meer doen.
Velen denken dat veel bezittingen je gelukkiger maken. Dit vooroordeel aanpakken, kan je een boost geven aan je mentale gezondheid en je dus gelukkiger maken. Zo kun je je concentratie en welzijn verbeteren. Hoe meer spullen je hebt, hoe meer stress je krijgt om dit allemaal te betalen en te beschermen. Wie minder heeft, moet ook minder organiseren. (br.hln)
Wie vrijwel dagelijks een te zware handtas met zich meesleurt, loopt een groot risico op nek-, schouder- en rugklachten. Ontdek hier hoe je het gewicht van je 'sjakosj' gezond kan houden.
We volgen de raad op van professor Heidi Prather, gespecialiseerd in fysische geneeskunde en revalidatie. "Je handtas mag nooit meer wegen dan 10 procent van je eigen lichaamsgewicht. Nog idealer is echter 4,5 kilogram", luidt het advies.
Denk dus in het vervolg twee keer na voor je enthousiast alles van make-up tot elektronica begint in te laden. Kies zorgvuldig en gezond. Maak liever plaats voor een flesje water en een gezond tussendoortje. (br.hln)
Ondanks zijn respectabele leeftijd en indrukwekkende modecarrière ziet modeontwerper Karl Lagerfeld er nog relatief jong uit. In een interview met het magazine Elle heeft hij zijn schoonheidsgeheimen uit de doeken gedaan. Hoewel we wel vermoeden dat er ook plastische chirurgie aan te pas is gekomen, beweert de designer zelf dat zeep het geheim van zijn strakke huid is.
De gevatte ontwerper, die wereldwijd bekend is om zijn krasse uitspraken, vertelt heel eerlijk over zijn obsessie met hygiëne en perfectie. Maar vooral het geheim van zijn zachte babyhuid is intrigerend. "Op mijn 24ste waarschuwde mijn moeder dat het vanaf dan bergaf zou gaan met mijn uiterlijk. Daarom raadde ze me aan elke avond mijn gezicht te wassen voor het slapengaan. Daarna moest ik een gezichtscrème smeren zodat mijn looks langer zouden meegaan", biecht Lagerfeld op. Ook het feit dat hij nog nooit een sigaret heeft aangeraakt, is volgens Karl een reden waarom hij eeuwig jong lijkt te blijven.
Een andere tip die de modekeizer geeft, is nooit parfum rechtstreeks op je huid te spuiten. "Ik breng het aan op handdoeken, mijn kamerjas, mijn hemden, mijn jeans, op mijn bed, de lakens, overal. En als laatste besprenkel ik mijn papieren ermee en niet alleen mijn liefdesbrieven." (br.hln)
Mannen in short lelijk? Zo verleid je er wel vrouwen mee
Mannen in short lelijk? Zo verleid je er wel vrouwen mee
Laten we eerlijk zijn, tenzij je de looks van David Beckham of Cristiano Ronaldo hebt, is een short niet het meest sexy kledingstuk dat een man kan dragen. De fouten die heren vaak maken is dat dat ze te kort of te lang gaan. Daarnaast combineren ze met de verkeerde schoenen of sokken. Als je de short correct draagt op warme dagen, kun je het hart van heel wat vrouwen wel sneller doen slaan.
De beste combinatie is een short met een trui met ronde kraag of een oude sweater. Deze outfit doet namelijk denken aan warme zomeravonden wanneer je met een late vlucht landt van een heerlijk ontspannende vakantie.
De short was een belangrijke trend op de catwalkshows voor 2014. De meest flatterende stijl voor de gemiddelde man is de ietwat losse bermudabroek, zo ben je zeker dat je niet te veel been of haar laat zien. Let er op dat je niet te breed gaat, want dan lijkt het net alsof je een rok draagt of op safari gaat. Je zit wel goed met een exemplaar in jeans dat net tot boven de knie komt.
Wat de sokken betreft, mag je zeker geen hoge modellen dragen. Dit snijdt namelijk je been in twee, waardoor je kleiner gaat lijken. Je kunt eigenlijk beter je kousen thuis laten. Qua schoenen ga je voor slippers, sneakers of aanstekers. Andere te vermijden blunders zijn strakke lycrashorts, die zijn enkel goed om er op zondag de wielertoerist mee uit te hangen. En dan de enige man waarvan bewezen is dat hij met hotpants staat, is Cristiano Rolando. Die komt zelfs met een felroze exemplaar weg. (br.hln)
Nu al rokjestijd, dat vier je met deze trendy schoenen
Nu al rokjestijd, dat vier je met deze trendy schoenen
Dit weekend hebben vrouwen massaal hun zomerrokjes weer bovengehaald en hun voeten massaal bevrijd van stevige winterlaarzen. En voor komende week werd nog prachtig weer voorspeld, wat betekent dat je kunt beginnen investeren in opvallende sandaaltjes, ballerina's met prints en felle sneakers. De lenteschoenen zijn heel wat gewaagder geworden voor 2014.
De schoentrends voor deze lente zijn erg gewaagd. Rechte lijnen, plateauzolen, gespen, ritsen, opvallende prints en plastic schoenen met enkelbandjes. Bloemen moeten plaats maken voor dierenprints in felle neonkleuren. Maak je dus klaar voor wat meer kleur aan je voeten. Ook de materialen zijn een tikje gewaagder: denk aan metallics, suède en een ander glanzende materialen.
Sandalen met een wirwar aan bandjes zijn weer helemaal terug. Koop deze in oranje, elektrisch blauw of metallic en je bent helemaal mee met de fashionista's op de modeweken in Parijs en Milaan. Als je een ballerina wil, kies dan een gewaagd paar met zebrastrepen of luipaardstippen.
Comfort en stijl gaan deze lente hand in hand. De Nike Airs uit de jaren 90 zijn helemaal terug. Op dagen dat je grote afstanden moet afleggen, kun je je outfit opleuken met een paar opvallende sneakers. Dat deden ook de meest fashionable vrouwen op de modeweek in Londen. Dus dat betekent dat je ze niet enkel op een jogging- of jeansbroek kan dragen, maar deze lente combineer je ze met een strak rokje of een stijlvol jurkje. (br.hln)
De wereldgeroemde visagist Peter Philips, die voordien voor Chanel heeft gewerkt, wordt naast hoofdontwerper Raf Simons de tweede Belg die voor het modehuis mag werken. Philips neemt de functie van creatief directeur van de make-upafdeling op zich. Dat meldde Dior gisteren op Twitter.
"Zijn talent en zijn unieke en moderne visie op schoonheid zijn bekend over de hele wereld", Zegt Claude Martinez, ceo van Parfums Christian Dior.
Peter Philips liet op zijn beurt weten gevleid te zijn door het vertrouwen dat hij heeft gekregen bij Christian Dior Make-up. "Ik respecteer de waarden, savoir-faire en innovatieve producten van Dior enorm." Philips studeerde grafisch ontwerp in Brussel en ging vervolgens naar de Antwerpse Modeacademie. De visagist trok met zijn unieke stijl en vernieuwende technieken al snel de aandacht van topontwerpers en gerenommeerde modemagazines. Zo werkte hij samen met Dries Van Noten, Fendi, Peter Lindbergh en Raf Simons.
Van 2008 tot 2013 werkte hij als creatief directeur make-up bij modehuis Chanel waar hij een sterke invloed op de make-uptrends naliet. Zo wist hij nagellak opnieuw populair te maken en zorgde hij ervoor dat heel wat vrouwen weer felgekleurde lippenstift gingen dragen. (br.hln)
Als je 1 kledingstuk koopt deze lente, moet het dit zijn
Als je 1 kledingstuk koopt deze lente, moet het dit zijn
Rokken zijn deze lente niet meer zo frivool als voorbije seizoenen. Dé trend voor komende lente zijn strakkere, asymmetrische kledingstukken. Niet altijd makkelijk om te dragen, maar met onderstaande tips wordt het al iets minder moeilijk.
De rok met een ongelijke zoom verscheen al op de catwalk Christian Dior en Victoria Beckham. Nu duikt dit op in verschillende budgetvriendelijke winkelketens, onder meer bij webshop Asos.com vind je verschillende modellen. Kan je ook niet wachten om je benen te showen in dit kledingstuk dat nooit gaat vervelen? Om alle aandacht naar dit bijzonder onderstuk te laten gaan, draag je best transparante panty's. Ook je top hou je best basic om een te drukke outfit te vermijden.
Designer Nicole Miller waagde zich aan drukke creaties met prints, Dior speelde op veilig met satijn, Bottega Veneta ging voor gedrapeerde rokken. Nu het nog wat frisser is, kun je best combineren met een gebreide trui en opvallende juwelen. Je benen komen het mooiste uit met schoenen met een hakje, laat je platte ballerina's maar in de kast staan. (br.hln)
Vrouwen gebruiken luxeproducten om concurrentes duidelijk te maken dat ze van hun man moeten blijven. Nieuw onderzoek heeft aangetoond dat deze aanpak ook echt werkt.
Dames dragen luxemerken als Gucci, Louis Vuitton, Marc Jacobs, Christian Dior, Prada en Chanel om hun vrouwelijke concurrentes af te schrikken en te voorkomen dat ze hun man versieren. Yajin Wang en Vladis Griskevicius van de universiteit van Minnesota hebben ontdekt dat dames luxegoederen gebruiken om hun zelfvertrouwen een boost te geven, hun identiteit en status uit te drukken. Uit het onderzoek is ook gebleken dat dames uitblinken in het pronken met luxeproducten, ze zijn experts in het signaleren dat ze een sterke, goed functionerende relatie hebben.
Daarnaast is ook gebleken dat sommige vrouwen hun kostbare bezittingen gebruiken om geslachtsgenoten duidelijk te maken dat hun partner tot hen toebehoort. Experimenten hebben namelijk aangetoond dat vrouwen een man als erg toegewijd aanzien wanneer hij dure spullen voor zijn geliefde koopt. Dit was voor velen een reden om te stoppen met het azen op een reeds bezette man.
Sociaal analyst David Chalke zegt dat concurrentie afschrikken met een dure handtas een klassieker is. "We zien dit gedrag ook bij Afrikaanse stammen, waarbij het aantal nekringen een statussymbool is. Hiermee tonen vrouwen dat ze over status, macht, prestige, smaak en rijkdom beschikken. Dat doen we allemaal, iedereen draagt wel een bepaald kledingstuk of een horloge om aan te tonen wat voor een type persoon ze zijn."
"Mannen geven veel geld uit aan luxeproducten voor hun vrouw omdat het echt werkt. De vrouwen zullen je ook echt achternazitten. Luxeproducten worden gebruikt om de rijkdom van een persoon te communiceren. Ze hebben een belangrijke functie in romantische relaties omdat ze helpen romantische partners aan te trekken. Vrouwen vinden mannen die pronken met luxeproducten sexyer", besluit Chalke. (br.hln)
Bizarre jurk geeft Keira Knightly een minuscule taille
Bizarre jurk geeft Keira Knightly een minuscule taille
Keira Knightly (28) trok dinsdag heel wat aandacht toen ze tijdens de Fashion Week in Parijs de modeshow van Chanel bijwoonde. Met een bizarre jurk, die door modeontwerper Karl Lagerfeld werd ontworpen voor Chanel, leek de actrice een abnormaal smalle taille te hebben. Toeschouwers zouden voor minder denken dat het om een optische illusie ging.
Knightly heeft van nature al een fijne lichaamsbouw, maar met de gekropte zwart-witte top en een bijpassende rok op de heupen lijkt ze net het onnatuurlijke figuur van een etalagepop te hebben.
"Keira brengt de 'illusiejurk', waarbij donkere patronen het lichaam smaller doen lijken, naar een heel andere niveau", zegt Eliza Scarborough van Femail Fashion. "De hoekige vorm van de top en de heuprok met een A-lijn versterken het effect nog eens extra. Het zwarte gedeelte rond haar middel werkt de taillering af."
Zangeres Rihanna, die de show ook bijwoonde, droeg een gelijkaardige paarse creatie van Chanel. (br.hln)
De stevige, gele 'bouwvakkersschoenen' van het merk Timberland waren erg populair in de jaren 90. Dankzij de Britse topmodellen Cara Delevingne, Suki Waterhouse en Jourdan Dunn kennen deze lelijke bottines een comeback. Maken deze schoenen dankzij deze bekende fans kans om de immer populaire Uggs van de troon te stoten als lelijke maar hippe schoenen?
In de jaren 90 droegen we de schoenen een brede jeansbroek en kort topje, nu combineer je de bottines met een legging. Ook Rihanna, Rita Ora, Khloe Kardashian zijn er dol op. Deze sterren dragen de Timberlands op strakke jeansbroeken, frivole jurkjes maar ook op slordige jeansbroeken. Maar echte durvers dragen de schoenen ook op een short.
Timberland probeert al jaren zijn imago wat hipper te maken met stoere motorlaarzen, plateausandalen en fijne open schoentjes. De zwartere varianten van de boots ogen ook al iets 'minder lelijk'. De bazen bij het merk zijn blij met de stijging in de verkoop van de botines, die zeker bij de vrouwencollectie merkbaar is.
De vrees bij fashionista's bestaat dat de bottine wel eens de nieuwe Ugg kan worden. De schoenen vertonen namelijk wel wat gelijkenissen. Het comfort primeert op de elegantie. Met de Timberlands kan je bijvoorbeeld met alle gemak sneeuwstormen zonder koude voeten trotseren, maar haast niemand vindt de schoenen oprecht mooi. Dat weerhoudt hippe dames als Cara Delevingne en Rihanna er toch niet van deze gele gedrochten onder sexy jurkjes aan te trekken. Moderedactrices bij Grazia waarschuwen dat niet iedereen met dit schoeisel staat. "Ben jij een elegante dame die veel jurkjes en elegante outfits in haar kast heeft hangen? Blijf dan ver weg van deze schoenen. Als je echter een zelfzekere vrouw bent met veel casual outfits en jeansbroek haast aan je lichaam vergroeid is, kun je je met veel gemak eraan wagen." (br.hln)
Louis Evans, nu 22, werd als kind gepest met zijn rode haren en zijn gezicht dat vol met sproeten en acne stond. Ze noemden hem 'rusty' (iets als 'roestkop'). Vandaag neemt hij wraak op zijn pesters: Louis Evans is tegenwoordig een gevierd topmodel.
Louis Evans, uit het Engelse dorpje Lowestoft, komt van ver. Als kind werd hij uitgelachen met zijn rosse haardos en zijn sproeten. Toen hij de tienerjaren indook, speelde de acne ook nog eens heel erg op. De 'rosse puistenkop' kon bovendien maar geen lief krijgen. Hij ging van school en kwam terecht in een saaie telefoonjob.
"Het was lastig opgroeien in zo'n klein dorp", zegt Evans. "De mensen in Lowestoft zijn niet bepaald breeddenkend. Ik weigerde het mij aan te trekken en het te laten knagen aan mijn zelfvertrouwen."
En toen werd Louis 20. Plots kwamen zijn jukbeenderen veel beter tot hun recht en de acne verdween. Zijn uiterlijk begon op te vallen, ditmaal op een positieve manier. Hij liet zijn job voor wat ze was en trok naar Londen. Aangemoedigd door zijn moeder ambieerde hij er een moddelencarrière. "Ik had altijd al een geweldige drive, veel ambitie en bakken energie", zegt Louis. "Maar ik wist er geen blijf mee. Niets wat ik ondernam, leek te lukken. En toen verhuisde ik naar Londen, en viel alles in zijn plooi."
Dat kan je wel stellen, inderdaad! Louis vond onderdak bij topbureau 'Booking Models' en was al te zien op de catwalks van de London Fashion Week, in de Britse Vogue en binnenkort ook op de Modeweek van Milaan. (br.hln)
Modehuis Versace 1 miljard euro waard na vinden investeerder
Modehuis Versace 1 miljard euro waard na vinden investeerder
De Amerikaanse investeringsmaatschappij Blackstone Group neemt voor 210 miljoen euro een belang van 20 procent in het bekende Italiaanse modehuis Gianni Versace. Dat hebben beide partijen vandaag bekend gemaakt. De transactie waardeert Versace op 1 miljard euro.
Het modehuis zoekt al lange tijd naar een investeerder. Het modehuis, dat in 1978 door Gianni Versace werd opgericht, wil het geld gebruiken om winkels te openen en producten te ontwikkelen. Topman Gian Giacomo Ferraris liet weten dit en volgend jaar meer dan 30 winkels te willen openen, waarmee het totaal aan het einde van 2015 op ruim 200 zal uitkomen.
Het modehuis uit Milaan heeft de ambitie om binnen drie tot vijf jaar naar de beurs te gaan. Het bedrijf wordt gecontroleerd door de familie Versace, onder wie de broer en zus van Gianni Versace, die in 1997 werd vermoord in Miami.
Vorig jaar realiseerde het modehuis een omzet van ongeveer 480 miljoen euro. De ebitda (winst voor interest, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) bedroeg minstens 69 miljoen euro. (br.hln)
Je lippen stiften is geen sinecure. Je moet verschillende keren op een avond naar het toilet rennen en de kans op vlekken op je kleding en glazen is groot. Maar experts noemen lipstick een klein cosmetisch wondermiddel door de psychologische voordelen. Ontdek hoe deze make-up je leven kan veranderen.
De Amerikaanse styliste Bobbie Thomas ontdekte in een opvangcentrum voor slachtoffers van verkrachtingen hoe lipstick een gekwetste vrouw een emotionele boost kan geven. Ook ex-gevangene Piper Kerman herinnert zich hoe make-up voor een band zorgde tussen de vrouwelijke gedetineerden. Het gaf haar ook in de meest barre omstandigheden een goed gevoel. "Toen ik in vormeloze mannenkledij en zware schoenen gehuld ging, gaven mascara en lipgloss me toch het gevoel dat ik mijn verloofde iets te bieden had."
Een onderzoek aan de universiteiten van Harvard en Boston heeft aangetoond dat vrouwen zich zelfzekerder gedroegen toen ze make-up op hadden. De lippen van de deelneemsters waren ook gestift. Ook vonden toeschouwers dat ze er betrouwbaarder en competenter uitzagen.
Het besluit? Als je een krachtige indruk wil maken, dan moet je schmink dragen. De lijn is echter wel dun, deelnemers die overdreven veel make-up droegen, zagen er minder betrouwbaar uit.
Als laatste heeft een Franse studie uit 2013 aangetoond dat serveuses die rode lipstick droegen meer fooi kregen. Een ander experiment heeft bewezen dat deze vrouwen ook vaker op café benaderd werden door mannen. Rode lippen zouden onbewust geassocieerd worden met een hoger niveau van oestrogeen, seksuele opwinding en gezondheid. Het belangrijkste aspect van het dragen van lipstick is hoe jij je erbij voelt. Een Britse enquête bracht aan het licht dat een kwart van de vrouwen meer zelfvertrouwen heeft als ze rode lipstick draagt. Belangrijk is wel dat je je er goed in voelt, kies daarom een tint die perfect bij je teint past. (br.hln)