Regelmatig je kleerkast opruimen is niet alleen goed voor je portemonnee, maar ook voor je welzijn omdat het tijd bespaart en stress beperkt. We geven je alvast vijf goede redenen om eens door al je kledingstukken te gaan en weg te smijten wat je niet meer draagt.
De gemiddelde vrouw draagt 15 procent van haar garderobe niet. Dat betekent dat ze ongeveer voor 4.500 euro aan verkoopbare stukken in haar kast heeft hangen. Om te beslissen of je een kledingstuk wil bijhouden of niet, vraag je zelf dan af of het flatterend is qua materiaal, snit en kleur. Past het nu goed aan en niet wanneer je 2 kilo afvalt? Kan mogelijke schade hersteld worden? Past het bij je huidige levensstijl? Miskopen of dingen die niet meer passen kun je verkopen op veilingsite eBay of een kledingruilfeestje organiseren met je vriendinnen.
Een gemiddelde persoon verspilt een halfuur tot een uur per dag om naar dingen als sleutels, documenten of kledij te zoeken. Dit telt al gauw op. Een belangrijke organisatiehulpmiddel is door alles een duidelijk plaatsje te geven. Zorg daarom dat je riemen, handtassen en juwelen een eigen lade of plekje in de kleerkast hebben, zodat je hier makkelijker aan kunt en je een goed overzicht hebt. Zo ben je 's ochtends veel sneller klaar met bij elkaar zoeken van de perfecte outfit.
Smijt alle spullen weg die je enkel bijhoudt uit sentimentele redenen. Kleding uit slankere dagen bijhouden, kan voorkomen dat je nog echt gelukkig wordt. Ook stukken die bijvoorbeeld aan je ex doen denken, kunnen alleen maar pijnlijk zijn. Bij de stukken die je eigenlijk niet meer passen of je al zes maanden niet meer hebt gedragen, is het tijd om ze los te laten en verder te gaan. Als je iets dit seizoen niet hebt aangetrokken, zul je het dan een jaar later ook niet meer doen.
Velen denken dat veel bezittingen je gelukkiger maken. Dit vooroordeel aanpakken, kan je een boost geven aan je mentale gezondheid en je dus gelukkiger maken. Zo kun je je concentratie en welzijn verbeteren. Hoe meer spullen je hebt, hoe meer stress je krijgt om dit allemaal te betalen en te beschermen. Wie minder heeft, moet ook minder organiseren. (br.hln)
Wie vrijwel dagelijks een te zware handtas met zich meesleurt, loopt een groot risico op nek-, schouder- en rugklachten. Ontdek hier hoe je het gewicht van je 'sjakosj' gezond kan houden.
We volgen de raad op van professor Heidi Prather, gespecialiseerd in fysische geneeskunde en revalidatie. "Je handtas mag nooit meer wegen dan 10 procent van je eigen lichaamsgewicht. Nog idealer is echter 4,5 kilogram", luidt het advies.
Denk dus in het vervolg twee keer na voor je enthousiast alles van make-up tot elektronica begint in te laden. Kies zorgvuldig en gezond. Maak liever plaats voor een flesje water en een gezond tussendoortje. (br.hln)
Ondanks zijn respectabele leeftijd en indrukwekkende modecarrière ziet modeontwerper Karl Lagerfeld er nog relatief jong uit. In een interview met het magazine Elle heeft hij zijn schoonheidsgeheimen uit de doeken gedaan. Hoewel we wel vermoeden dat er ook plastische chirurgie aan te pas is gekomen, beweert de designer zelf dat zeep het geheim van zijn strakke huid is.
De gevatte ontwerper, die wereldwijd bekend is om zijn krasse uitspraken, vertelt heel eerlijk over zijn obsessie met hygiëne en perfectie. Maar vooral het geheim van zijn zachte babyhuid is intrigerend. "Op mijn 24ste waarschuwde mijn moeder dat het vanaf dan bergaf zou gaan met mijn uiterlijk. Daarom raadde ze me aan elke avond mijn gezicht te wassen voor het slapengaan. Daarna moest ik een gezichtscrème smeren zodat mijn looks langer zouden meegaan", biecht Lagerfeld op. Ook het feit dat hij nog nooit een sigaret heeft aangeraakt, is volgens Karl een reden waarom hij eeuwig jong lijkt te blijven.
Een andere tip die de modekeizer geeft, is nooit parfum rechtstreeks op je huid te spuiten. "Ik breng het aan op handdoeken, mijn kamerjas, mijn hemden, mijn jeans, op mijn bed, de lakens, overal. En als laatste besprenkel ik mijn papieren ermee en niet alleen mijn liefdesbrieven." (br.hln)
Mannen in short lelijk? Zo verleid je er wel vrouwen mee
Mannen in short lelijk? Zo verleid je er wel vrouwen mee
Laten we eerlijk zijn, tenzij je de looks van David Beckham of Cristiano Ronaldo hebt, is een short niet het meest sexy kledingstuk dat een man kan dragen. De fouten die heren vaak maken is dat dat ze te kort of te lang gaan. Daarnaast combineren ze met de verkeerde schoenen of sokken. Als je de short correct draagt op warme dagen, kun je het hart van heel wat vrouwen wel sneller doen slaan.
De beste combinatie is een short met een trui met ronde kraag of een oude sweater. Deze outfit doet namelijk denken aan warme zomeravonden wanneer je met een late vlucht landt van een heerlijk ontspannende vakantie.
De short was een belangrijke trend op de catwalkshows voor 2014. De meest flatterende stijl voor de gemiddelde man is de ietwat losse bermudabroek, zo ben je zeker dat je niet te veel been of haar laat zien. Let er op dat je niet te breed gaat, want dan lijkt het net alsof je een rok draagt of op safari gaat. Je zit wel goed met een exemplaar in jeans dat net tot boven de knie komt.
Wat de sokken betreft, mag je zeker geen hoge modellen dragen. Dit snijdt namelijk je been in twee, waardoor je kleiner gaat lijken. Je kunt eigenlijk beter je kousen thuis laten. Qua schoenen ga je voor slippers, sneakers of aanstekers. Andere te vermijden blunders zijn strakke lycrashorts, die zijn enkel goed om er op zondag de wielertoerist mee uit te hangen. En dan de enige man waarvan bewezen is dat hij met hotpants staat, is Cristiano Rolando. Die komt zelfs met een felroze exemplaar weg. (br.hln)
Nu al rokjestijd, dat vier je met deze trendy schoenen
Nu al rokjestijd, dat vier je met deze trendy schoenen
Dit weekend hebben vrouwen massaal hun zomerrokjes weer bovengehaald en hun voeten massaal bevrijd van stevige winterlaarzen. En voor komende week werd nog prachtig weer voorspeld, wat betekent dat je kunt beginnen investeren in opvallende sandaaltjes, ballerina's met prints en felle sneakers. De lenteschoenen zijn heel wat gewaagder geworden voor 2014.
De schoentrends voor deze lente zijn erg gewaagd. Rechte lijnen, plateauzolen, gespen, ritsen, opvallende prints en plastic schoenen met enkelbandjes. Bloemen moeten plaats maken voor dierenprints in felle neonkleuren. Maak je dus klaar voor wat meer kleur aan je voeten. Ook de materialen zijn een tikje gewaagder: denk aan metallics, suède en een ander glanzende materialen.
Sandalen met een wirwar aan bandjes zijn weer helemaal terug. Koop deze in oranje, elektrisch blauw of metallic en je bent helemaal mee met de fashionista's op de modeweken in Parijs en Milaan. Als je een ballerina wil, kies dan een gewaagd paar met zebrastrepen of luipaardstippen.
Comfort en stijl gaan deze lente hand in hand. De Nike Airs uit de jaren 90 zijn helemaal terug. Op dagen dat je grote afstanden moet afleggen, kun je je outfit opleuken met een paar opvallende sneakers. Dat deden ook de meest fashionable vrouwen op de modeweek in Londen. Dus dat betekent dat je ze niet enkel op een jogging- of jeansbroek kan dragen, maar deze lente combineer je ze met een strak rokje of een stijlvol jurkje. (br.hln)
De wereldgeroemde visagist Peter Philips, die voordien voor Chanel heeft gewerkt, wordt naast hoofdontwerper Raf Simons de tweede Belg die voor het modehuis mag werken. Philips neemt de functie van creatief directeur van de make-upafdeling op zich. Dat meldde Dior gisteren op Twitter.
"Zijn talent en zijn unieke en moderne visie op schoonheid zijn bekend over de hele wereld", Zegt Claude Martinez, ceo van Parfums Christian Dior.
Peter Philips liet op zijn beurt weten gevleid te zijn door het vertrouwen dat hij heeft gekregen bij Christian Dior Make-up. "Ik respecteer de waarden, savoir-faire en innovatieve producten van Dior enorm." Philips studeerde grafisch ontwerp in Brussel en ging vervolgens naar de Antwerpse Modeacademie. De visagist trok met zijn unieke stijl en vernieuwende technieken al snel de aandacht van topontwerpers en gerenommeerde modemagazines. Zo werkte hij samen met Dries Van Noten, Fendi, Peter Lindbergh en Raf Simons.
Van 2008 tot 2013 werkte hij als creatief directeur make-up bij modehuis Chanel waar hij een sterke invloed op de make-uptrends naliet. Zo wist hij nagellak opnieuw populair te maken en zorgde hij ervoor dat heel wat vrouwen weer felgekleurde lippenstift gingen dragen. (br.hln)
Als je 1 kledingstuk koopt deze lente, moet het dit zijn
Als je 1 kledingstuk koopt deze lente, moet het dit zijn
Rokken zijn deze lente niet meer zo frivool als voorbije seizoenen. Dé trend voor komende lente zijn strakkere, asymmetrische kledingstukken. Niet altijd makkelijk om te dragen, maar met onderstaande tips wordt het al iets minder moeilijk.
De rok met een ongelijke zoom verscheen al op de catwalk Christian Dior en Victoria Beckham. Nu duikt dit op in verschillende budgetvriendelijke winkelketens, onder meer bij webshop Asos.com vind je verschillende modellen. Kan je ook niet wachten om je benen te showen in dit kledingstuk dat nooit gaat vervelen? Om alle aandacht naar dit bijzonder onderstuk te laten gaan, draag je best transparante panty's. Ook je top hou je best basic om een te drukke outfit te vermijden.
Designer Nicole Miller waagde zich aan drukke creaties met prints, Dior speelde op veilig met satijn, Bottega Veneta ging voor gedrapeerde rokken. Nu het nog wat frisser is, kun je best combineren met een gebreide trui en opvallende juwelen. Je benen komen het mooiste uit met schoenen met een hakje, laat je platte ballerina's maar in de kast staan. (br.hln)
Vrouwen gebruiken luxeproducten om concurrentes duidelijk te maken dat ze van hun man moeten blijven. Nieuw onderzoek heeft aangetoond dat deze aanpak ook echt werkt.
Dames dragen luxemerken als Gucci, Louis Vuitton, Marc Jacobs, Christian Dior, Prada en Chanel om hun vrouwelijke concurrentes af te schrikken en te voorkomen dat ze hun man versieren. Yajin Wang en Vladis Griskevicius van de universiteit van Minnesota hebben ontdekt dat dames luxegoederen gebruiken om hun zelfvertrouwen een boost te geven, hun identiteit en status uit te drukken. Uit het onderzoek is ook gebleken dat dames uitblinken in het pronken met luxeproducten, ze zijn experts in het signaleren dat ze een sterke, goed functionerende relatie hebben.
Daarnaast is ook gebleken dat sommige vrouwen hun kostbare bezittingen gebruiken om geslachtsgenoten duidelijk te maken dat hun partner tot hen toebehoort. Experimenten hebben namelijk aangetoond dat vrouwen een man als erg toegewijd aanzien wanneer hij dure spullen voor zijn geliefde koopt. Dit was voor velen een reden om te stoppen met het azen op een reeds bezette man.
Sociaal analyst David Chalke zegt dat concurrentie afschrikken met een dure handtas een klassieker is. "We zien dit gedrag ook bij Afrikaanse stammen, waarbij het aantal nekringen een statussymbool is. Hiermee tonen vrouwen dat ze over status, macht, prestige, smaak en rijkdom beschikken. Dat doen we allemaal, iedereen draagt wel een bepaald kledingstuk of een horloge om aan te tonen wat voor een type persoon ze zijn."
"Mannen geven veel geld uit aan luxeproducten voor hun vrouw omdat het echt werkt. De vrouwen zullen je ook echt achternazitten. Luxeproducten worden gebruikt om de rijkdom van een persoon te communiceren. Ze hebben een belangrijke functie in romantische relaties omdat ze helpen romantische partners aan te trekken. Vrouwen vinden mannen die pronken met luxeproducten sexyer", besluit Chalke. (br.hln)
Bizarre jurk geeft Keira Knightly een minuscule taille
Bizarre jurk geeft Keira Knightly een minuscule taille
Keira Knightly (28) trok dinsdag heel wat aandacht toen ze tijdens de Fashion Week in Parijs de modeshow van Chanel bijwoonde. Met een bizarre jurk, die door modeontwerper Karl Lagerfeld werd ontworpen voor Chanel, leek de actrice een abnormaal smalle taille te hebben. Toeschouwers zouden voor minder denken dat het om een optische illusie ging.
Knightly heeft van nature al een fijne lichaamsbouw, maar met de gekropte zwart-witte top en een bijpassende rok op de heupen lijkt ze net het onnatuurlijke figuur van een etalagepop te hebben.
"Keira brengt de 'illusiejurk', waarbij donkere patronen het lichaam smaller doen lijken, naar een heel andere niveau", zegt Eliza Scarborough van Femail Fashion. "De hoekige vorm van de top en de heuprok met een A-lijn versterken het effect nog eens extra. Het zwarte gedeelte rond haar middel werkt de taillering af."
Zangeres Rihanna, die de show ook bijwoonde, droeg een gelijkaardige paarse creatie van Chanel. (br.hln)
De stevige, gele 'bouwvakkersschoenen' van het merk Timberland waren erg populair in de jaren 90. Dankzij de Britse topmodellen Cara Delevingne, Suki Waterhouse en Jourdan Dunn kennen deze lelijke bottines een comeback. Maken deze schoenen dankzij deze bekende fans kans om de immer populaire Uggs van de troon te stoten als lelijke maar hippe schoenen?
In de jaren 90 droegen we de schoenen een brede jeansbroek en kort topje, nu combineer je de bottines met een legging. Ook Rihanna, Rita Ora, Khloe Kardashian zijn er dol op. Deze sterren dragen de Timberlands op strakke jeansbroeken, frivole jurkjes maar ook op slordige jeansbroeken. Maar echte durvers dragen de schoenen ook op een short.
Timberland probeert al jaren zijn imago wat hipper te maken met stoere motorlaarzen, plateausandalen en fijne open schoentjes. De zwartere varianten van de boots ogen ook al iets 'minder lelijk'. De bazen bij het merk zijn blij met de stijging in de verkoop van de botines, die zeker bij de vrouwencollectie merkbaar is.
De vrees bij fashionista's bestaat dat de bottine wel eens de nieuwe Ugg kan worden. De schoenen vertonen namelijk wel wat gelijkenissen. Het comfort primeert op de elegantie. Met de Timberlands kan je bijvoorbeeld met alle gemak sneeuwstormen zonder koude voeten trotseren, maar haast niemand vindt de schoenen oprecht mooi. Dat weerhoudt hippe dames als Cara Delevingne en Rihanna er toch niet van deze gele gedrochten onder sexy jurkjes aan te trekken. Moderedactrices bij Grazia waarschuwen dat niet iedereen met dit schoeisel staat. "Ben jij een elegante dame die veel jurkjes en elegante outfits in haar kast heeft hangen? Blijf dan ver weg van deze schoenen. Als je echter een zelfzekere vrouw bent met veel casual outfits en jeansbroek haast aan je lichaam vergroeid is, kun je je met veel gemak eraan wagen." (br.hln)
Louis Evans, nu 22, werd als kind gepest met zijn rode haren en zijn gezicht dat vol met sproeten en acne stond. Ze noemden hem 'rusty' (iets als 'roestkop'). Vandaag neemt hij wraak op zijn pesters: Louis Evans is tegenwoordig een gevierd topmodel.
Louis Evans, uit het Engelse dorpje Lowestoft, komt van ver. Als kind werd hij uitgelachen met zijn rosse haardos en zijn sproeten. Toen hij de tienerjaren indook, speelde de acne ook nog eens heel erg op. De 'rosse puistenkop' kon bovendien maar geen lief krijgen. Hij ging van school en kwam terecht in een saaie telefoonjob.
"Het was lastig opgroeien in zo'n klein dorp", zegt Evans. "De mensen in Lowestoft zijn niet bepaald breeddenkend. Ik weigerde het mij aan te trekken en het te laten knagen aan mijn zelfvertrouwen."
En toen werd Louis 20. Plots kwamen zijn jukbeenderen veel beter tot hun recht en de acne verdween. Zijn uiterlijk begon op te vallen, ditmaal op een positieve manier. Hij liet zijn job voor wat ze was en trok naar Londen. Aangemoedigd door zijn moeder ambieerde hij er een moddelencarrière. "Ik had altijd al een geweldige drive, veel ambitie en bakken energie", zegt Louis. "Maar ik wist er geen blijf mee. Niets wat ik ondernam, leek te lukken. En toen verhuisde ik naar Londen, en viel alles in zijn plooi."
Dat kan je wel stellen, inderdaad! Louis vond onderdak bij topbureau 'Booking Models' en was al te zien op de catwalks van de London Fashion Week, in de Britse Vogue en binnenkort ook op de Modeweek van Milaan. (br.hln)
Modehuis Versace 1 miljard euro waard na vinden investeerder
Modehuis Versace 1 miljard euro waard na vinden investeerder
De Amerikaanse investeringsmaatschappij Blackstone Group neemt voor 210 miljoen euro een belang van 20 procent in het bekende Italiaanse modehuis Gianni Versace. Dat hebben beide partijen vandaag bekend gemaakt. De transactie waardeert Versace op 1 miljard euro.
Het modehuis zoekt al lange tijd naar een investeerder. Het modehuis, dat in 1978 door Gianni Versace werd opgericht, wil het geld gebruiken om winkels te openen en producten te ontwikkelen. Topman Gian Giacomo Ferraris liet weten dit en volgend jaar meer dan 30 winkels te willen openen, waarmee het totaal aan het einde van 2015 op ruim 200 zal uitkomen.
Het modehuis uit Milaan heeft de ambitie om binnen drie tot vijf jaar naar de beurs te gaan. Het bedrijf wordt gecontroleerd door de familie Versace, onder wie de broer en zus van Gianni Versace, die in 1997 werd vermoord in Miami.
Vorig jaar realiseerde het modehuis een omzet van ongeveer 480 miljoen euro. De ebitda (winst voor interest, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) bedroeg minstens 69 miljoen euro. (br.hln)
Je lippen stiften is geen sinecure. Je moet verschillende keren op een avond naar het toilet rennen en de kans op vlekken op je kleding en glazen is groot. Maar experts noemen lipstick een klein cosmetisch wondermiddel door de psychologische voordelen. Ontdek hoe deze make-up je leven kan veranderen.
De Amerikaanse styliste Bobbie Thomas ontdekte in een opvangcentrum voor slachtoffers van verkrachtingen hoe lipstick een gekwetste vrouw een emotionele boost kan geven. Ook ex-gevangene Piper Kerman herinnert zich hoe make-up voor een band zorgde tussen de vrouwelijke gedetineerden. Het gaf haar ook in de meest barre omstandigheden een goed gevoel. "Toen ik in vormeloze mannenkledij en zware schoenen gehuld ging, gaven mascara en lipgloss me toch het gevoel dat ik mijn verloofde iets te bieden had."
Een onderzoek aan de universiteiten van Harvard en Boston heeft aangetoond dat vrouwen zich zelfzekerder gedroegen toen ze make-up op hadden. De lippen van de deelneemsters waren ook gestift. Ook vonden toeschouwers dat ze er betrouwbaarder en competenter uitzagen.
Het besluit? Als je een krachtige indruk wil maken, dan moet je schmink dragen. De lijn is echter wel dun, deelnemers die overdreven veel make-up droegen, zagen er minder betrouwbaar uit.
Als laatste heeft een Franse studie uit 2013 aangetoond dat serveuses die rode lipstick droegen meer fooi kregen. Een ander experiment heeft bewezen dat deze vrouwen ook vaker op café benaderd werden door mannen. Rode lippen zouden onbewust geassocieerd worden met een hoger niveau van oestrogeen, seksuele opwinding en gezondheid. Het belangrijkste aspect van het dragen van lipstick is hoe jij je erbij voelt. Een Britse enquête bracht aan het licht dat een kwart van de vrouwen meer zelfvertrouwen heeft als ze rode lipstick draagt. Belangrijk is wel dat je je er goed in voelt, kies daarom een tint die perfect bij je teint past. (br.hln)
Lentetrends van de catwalk vertaald naar maatje meer
Lentetrends van de catwalk vertaald naar maatje meer
Bloemenprints en jumpsuits verrichten deze lente wonderen voor jouw rondingen. Dankzij onderstaande tips leer je dat de catwalktrends niet enkel voor graatmagere modellen bestemd zijn, maar dat ze ook jouw figuur kunnen flatteren.
Steeds meer modemerken negeren niet langer de dames met een maatje meer. Zo is de Spaanse modeketen Mango de laatste om een plus-sizelijn. Het gevolg is dat wie maatje 42 of meer draagt, niet langer enkel tenten, maar ook heel wat hippe stukken in de winkels vindt.
Een van de populairste lentetrends zijn bloemenprints. Velen denken dat dit patroon te druk of te lelijk is. Maar voor komende lente kende de de print een update zodat deze elke outfit chique en elegant kan laten lijken. Dames met een maatje meer zitten goed met een jurkje met een A-lijn. Deze snit brengt je vormingen wat meer in balans. Combineer dit met een stoer jasje om er niet te meisjesachtig uit te zien. Een andere goede optie is de losse bloemenblouse in combinatie met een strakke kokerrok of skinny jeans en hoge hakken.
Nog een goede manier om op te vallen en toch slanker te lijken is met een klassieke, zwarte jumpsuit in combinatie met felle kleuren. Door de zwarte kleur lijk je slanker. Maar dankzij de kleurrijke blazer en bijpassende schoenen is het niet alsof je naar een begrafenis gaat. Wie zich nogal bewust is van haar brede heupen, kiest best voor een jasje dat net tot aan de heupen komt. Dit breekt namelijk deze probleemzone. Met een brede riem kun je perfect je buikje verdoezelen. (br.hln)
Met haar dromerige blauwe ogen en naturelle (hoewel behoorlijk gladgestreken) verschijning is Jennifer Lawrence weer helemaal terug als gezicht van Dior.
Het is al de derde grote campagne met de 23-jarige actrice, die recent een Oscar-nominatie in de wacht sleepte voor haar rol in 'American Hustle'.
Dromerig stelt ze handtassen en enkele kledingstukken voor uit de lentecollectie van het Franse modehuis Dior. Fotograaf van dienst was Patrick Demarchelier.
De beelden zullen woensdag gelanceerd worden op Dior.com, vergezeld van een video waarin Jennifer haar couturejurk uitkiest die ze zal dragen tijdens de uitreiking van de Oscars op 2 maart. "Nu krijg ik couture en al, dat is best groots", getuigt ze.
Hopelijk heeft ze dit jaar meer geluk, aangezien ze vorig jaar struikelde over haar Dior toen ze de trappen opwandelde om haar award in ontvangst te nemen. (br.hln)
Tijdens de tweede helft van 2013 steeg de winst van modehuis Dior met 108 miljoen euro, of liefst 31 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2012. CEO Sidney Toledano spreekt van een recordjaar.
Volgens Toledano is de opmerkelijke stijging te wijten aan Raf Simons, de Belg die sinds april 2012 creatief directeur is bij Dior. "Simons heeft het uitzonderlijke talent om een nieuwe, moderne wind te doen waaien", zegt hij in de modekrant Women's Wear Daily.
Voor de komst van Simons was het modehuis op drift, nadat de vorige creatieve directeur John Galliano ontslagen werd omwille van antisemitische uitspraken. Simons kon het imago van Dior verjongen. Daardoor verkopen de accessoires en parfums van Dior beter, en laat dat nu net producten waar de grootste winst te halen valt.
Dior is onderdeel van de LVMH-groep van Bernard Arnault, het concern waartoe ook andere luxemerken toe behoren, zoals Veuve Clicquot, Marc Jacobs, Louis Vuitton en Guerlain. (br.hln)
Stijn Helsen is weer thuis na sprong uit hotelraam
Stijn Helsen is weer thuis na sprong uit hotelraam
De Limburgse modeontwerper Stijn Helsen (40) die anderhalve maand geleden uit een venster sprong, heeft het ziekenhuis verlaten. Hij is lichamelijk helemaal hersteld na zijn wanhoopsdaad, maar de couturier krijgt nog wekenlang mentale begeleiding.
Op oudejaarsnacht sprong de Belgische designer uit een raam van een Brussels hotel. Niemand zou beseft hebben dat Helsen levensmoe was, wel wist zijn entourage dat hij te hard werkte en het moeilijk had na de dood van zijn vader. Aan zijn sprong hield hij breuken aan de ribben, bekken en pols over. De artsen hebben hem daarom even in een kunstmatige coma gehouden, dat meldt de krant Het Nieuwsblad.
"De breuken zijn genezen en Stijn kan weer stappen. Daarom werd hij afgelopen maandag ontslagen uit het ziekenhuis. Maar op mentaal vlak heeft hij nog een hele weg af te leggen. Hij wordt nog een zestal weken begeleid zodat hij dan weer klaar is om zijn leven weer op te pikken", aldus zijn raadsman en vriend Patrick Schreurs. (br.hln)
Makkelijker dan je denkt: outfits in modekleur oranje
Makkelijker dan je denkt: outfits in modekleur oranje
Een gewaagde oranje jurk, tas en jas bij Asos.com
Koraal, feloranje of mandarijn, de zomer kleurt 50 tinten oranje. Deze trend beperkt zich niet enkel tot je kledij, ook oranje lippen zijn erg in. De felle tint lijkt een moeilijk te dragen kleur, want sommigen vrezen dat ze hiermee op een ontsnapte gevangene gaan lijken. Maar niets is minder waar met onderstaande tips.
Elk lenteseizoen duiken er nieuwe felle kleuren op en dat is dit jaar niet anders. We zagen dit op de lippen bij modehuizen als DSquared, DKNY en Prabal Gurung. De supermodellen stonden hier beeldig mee, maar er is geen reden waarom voor jou niet hetzelfde zou gelden.
Waar je wel op moet letten is de teint van je huid. Rijke oranje kleuren staan beter bij donkere types, meisjes met een bleke huid kunnen beter voor perziktinten gaan. Een belangrijke regel is dat je je oogmake-up erg eenvoudig houdt, omdat je met je lippen al een statement maakt. Beperk je oogschaduw, eyeliner en mascara tot een minimum. Oranje gloss werkt niet, met mat krijg je een beter resultaat.
Oranje was ook populair bij Alberta Ferretti, Bottega Veneta, Monique Lhuillier en Stella McCartney op de catwalk. Het kan een uitdaging zijn om een hele oranje outfit aan te trekken. Oranje topjes en accessoires kun je bijna met alles dragen. Vermijd wel de combinatie van zwart en oranje, want dat lijk je op een halloweenfiguur. Oranje is heel makkelijk te combineren met een andere populaire lentetrend: de bloemenprint. Een andere optie is de combinatie met pasteltinten. En echte durfals gaan voor roze-oranje outfit, net als Lily Allen.
Nog een voordeel is dat ook komende herst deze kleur het goed blijft doen. Een stijlvolle oranje jurk is dus een goede mode-investering die nog lang zal renderen.(br.hln)
Angelina Jolie en Brad Pitt droegen gisteren allebei een maatpak op de rode loper van de BAFTA's. De knappe actrice leek met een blazer en broek van Saint Laurent haast de tweelingzus van haar man Brad Pitt. Maar Jolie voegde een sexy toets toe met haar jasje, pumps en ontknoopt strikje.
Niet iedereen was even enthousiast over de passende kostuums van Brangelina, maar de modeliefhebbers waren wel een grote fan van de mannelijke look van Angelina. De knappe brunette staat er nochtans niet bekend om om vaak risico's op de rode loper te nemen. Ze blijft steeds ver weg van kleur, diepe decolletés en gaat steevast voor lang.
Gisteren was ook een van de eerste keren dat ze voor een broek gaat op de rode loper. Jolie nam dus een risico en gelukkig was het een schot in de roos. De smalle broek benadrukte haar platte buik en lange, slanke benen. Haar lange lokken, subtiel decolleté, diamanten ketting, zachtroze lippen en opvallende eyeliner maakten het allemaal erg vrouwelijke.
Toch is Angelina niet de eerste om een maatpak te dragen. Zo gingen Julia Roberts, Carey Mulligan, Miley Cyrus en Cate Blanchett haar al voor. (br.hln)
Struikelend model schopt haar schoenen aan de kant
Struikelend model schopt haar schoenen aan de kant
Om een pijnlijke, horizontale ontmoeting met de catwalk te vermijden, besloot een model haar schoenen uit te schoppen tijdens de show. De combinatie van naaldhakken en een gehaakte boord bleek namelijk niet zonder risico's.
De op camera vastgelegde stoot gebeurde tijdens de catwalkshow van Sibling op de Londen Fashion Week. De lange witte jurk met gehaakte details bleek niet bepaald naaldhakvriendelijk.
Nadat de voeten van het ongelukkige model vast kwamen te zitten in de zoom, kon ze nog net aan een faceplant ontsnappen door haar schoenen uit te schoppen. Ook een collega in een zwarte variant van de lange, gehaakte jurk kwam in de problemen, al hield zij haar stiletto's wel aan.
De achtergelaten schoenen kregen een beetje hun eigen leven op de catwalk, aangezien verschillende andere modellen ze nog een tik verkochten, opdat ze zelf niet zouden struikelen. (br.hln)