Raf Simons bezorgt Dior recordwinst
Tijdens de tweede helft van 2013 steeg de winst van modehuis Dior met 108 miljoen euro, of liefst 31 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2012. CEO Sidney Toledano spreekt van een recordjaar.
Volgens Toledano is de opmerkelijke stijging te wijten aan Raf Simons, de Belg die sinds april 2012 creatief directeur is bij Dior. "Simons heeft het uitzonderlijke talent om een nieuwe, moderne wind te doen waaien", zegt hij in de modekrant Women's Wear Daily.
Voor de komst van Simons was het modehuis op drift, nadat de vorige creatieve directeur John Galliano ontslagen werd omwille van antisemitische uitspraken. Simons kon het imago van Dior verjongen. Daardoor verkopen de accessoires en parfums van Dior beter, en laat dat nu net producten waar de grootste winst te halen valt.
Dior is onderdeel van de LVMH-groep van Bernard Arnault, het concern waartoe ook andere luxemerken toe behoren, zoals Veuve Clicquot, Marc Jacobs, Louis Vuitton en Guerlain. (br.hln)
|