Struikelend model schopt haar schoenen aan de kant
Struikelend model schopt haar schoenen aan de kant
Om een pijnlijke, horizontale ontmoeting met de catwalk te vermijden, besloot een model haar schoenen uit te schoppen tijdens de show. De combinatie van naaldhakken en een gehaakte boord bleek namelijk niet zonder risico's.
De op camera vastgelegde stoot gebeurde tijdens de catwalkshow van Sibling op de Londen Fashion Week. De lange witte jurk met gehaakte details bleek niet bepaald naaldhakvriendelijk.
Nadat de voeten van het ongelukkige model vast kwamen te zitten in de zoom, kon ze nog net aan een faceplant ontsnappen door haar schoenen uit te schoppen. Ook een collega in een zwarte variant van de lange, gehaakte jurk kwam in de problemen, al hield zij haar stiletto's wel aan.
De achtergelaten schoenen kregen een beetje hun eigen leven op de catwalk, aangezien verschillende andere modellen ze nog een tik verkochten, opdat ze zelf niet zouden struikelen. (br.hln)
Kempens model mag in één klap vijf New Yorkse catwalks doen
Kempens model mag in één klap vijf New Yorkse catwalks doen
Ze was eigenlijk naar New York gegaan om te shoppen, maar daar heeft het Kempense model Jolien Van der Steen (24) nog geen tijd voor gehad. In plaats daarvan liep ze liefst vijf shows op de Fashion Week. "En dat allemaal nadat ik per toeval de 'verkeerde' kamer binnenstapte."
Onder het motto 'niet geschoten is altijd mis' besloot Jolien, nu ze toch in New York was, mee te doen aan een casting. "Catwalks lopen op zo'n groot mode-evenement is altijd mijn droom geweest, maar ik dacht eerlijk gezegd dat ik geen kans maakte om ook daadwerkelijk geselecteerd te worden", zegt de jonge vrouw uit Grobbendonk, die in haar vrije tijd modellenwerk doet. "Ik ben geen maatje 0 en heb vrouwelijke vormen - maar misschien hebben ze me net daarom verkozen."
"Na twee uur in de wachtruimte begon ik me stierlijk te vervelen. Uit nieuwsgierigheid ben ik de locatie dan maar wat gaan verkennen. Uiteindelijk opende ik de deur van een kamer waarin enkele designers een meeting hielden. Terwijl ik me knalrood voelde worden, vroeg iemand van hen: 'Are you a model? I love your look!'" Of: hoe Jolien door letterlijk één deur te openen figuurlijk meerdere exemplaren zal openzwieren. Afgelopen zondag liep ze niet één, maar drie shows in de 'Fashion Gallery', voor drie verschillende designers: Elizabeth Carson Racker, Dario Mohr en J. Loren. "Een fantastische ervaring! Ik dacht op voorhand dat ik enorm veel zenuwen zou hebben, maar dat viel uiteindelijk heel goed mee. Blijkbaar had ik het nog goed gedaan ook, want nadien kreeg ik nog een aanvraag. Een model van designer Treasure Hur was ziek geworden en het castingbureau polste of ik wilde invallen. En dinsdag volgde nog een vijfde show voor Ola Style!"
Eind deze week zit de droom erop voor Jolien en keert ze terug naar de Kempen. "Maar de designers voor wie ik gelopen heb, zeiden me dat ik vlak voor de volgende Fashion Week maar iets moet laten weten. En hoe dan ook staat dit zéér mooi op mijn cv." (br.hln)
De haarstylisten bij de modeshow van Helmut Lang denken in ieder geval van wel. De modellen waren te zien met een wel erg retro haaraccessoire. Ze droegen een soort samensmelting van een kam en een haarband die in de jaren negentig ook al erg populair was.
Eugene Souleiman, de Global Creative Director bij Wella Professionals die het haar verzorgden bij Helmut Lang, wou dit retrokapsel terug cool maken. "Ik wou een haarlook creëren die er technisch uitzag om de texturen en patronen uit de collectie te complimenteren. Ik vond dat het haar abstract en tegelijkertijd precies moest zijn en ik wou verschillende texturen gebruiken in hetzelfde kapsel" zei Souleiman. (br.hln)
Het Spaanse modebedrijf Inditex, waar de ketens Zara, Bershka en Massimo Dutti onder vallen, stopt wereldwijd met de verkoop van bont. Inditex ondertekende namelijk een verdrag van de actiegroep Fur Free Alliance (FFA), dat meldt de Nederlandse dierenrechtenorganisatie Bont voor Dieren gisteren.
Dat verdrag tegen de verkoop van bont werd al door 300 bedrijven ondertekend. De organisatie is erg blij met het besluit van een van de grootste textielbedrijven ter wereld. "Het is een krachtig signaal tegen het gebruik bont, we hopen dat veel bedrijven dit voorbeeld gaan volgen", zegt directeur Nicole van Gemert in een verklaring. Inditex maakt met de ondertekening een heus statement, het bedrijf weigerde namelijk in 2013 angorakleding uit de rekken te nemen. Het gebruik van dit materiaal in de mode-industrie is namelijk in opspraak gekomen nadat een video had aangetoond hoe in China de konijnen levend en in barre omstandigheden worden geplukt. (br.hln)
Niet enkel panlatten: volslanke vrouwen maken indruk op de catwalk
Niet enkel panlatten: volslanke vrouwen maken indruk op de catwalk
De mode-industrie lijkt niet langer de doorsnee vrouw te negeren door enkel graatmagere, ultralange supermodellen de catwalk op te sturen. Dat heeft de Amerikaanse designer Donna Karan met haar show voor haar haar eigen merk DKNY gisteren in New York bewezen. Ze stuurde niet-professionele modellen waaronder een transgender en dames met een maatje meer in haar creaties op de catwalk.
De show begon met een kort filmpje over modellen maar ook gewone vrouwen over hun leven in New York City en wat hen naar de stad heeft gebracht. Daar was de transseksuele dj/artieste/schrijfster Julianna Huxtable in te zien. Het was dan ook een teleurstelling voor de vele moderedactricties toen twee rasechte, graatmagere modellen de show inzetten. Die maakte snel plaats voor een groot enthousiasme wanneer rapper Angel Haze en een hele schare 'normale vrouwen' de catwalk opstormden. Zij werden al snel gevolgd door Huxtable zelf. Wat leidde tot een luid applaus.
Toen de blonde Melissa Burns verscheen, die bekend staat om haar rondingen, kwam het tot een hoogtepunt. In haar zwarte jurk en zwart-wit gestreepte mantel moest ze zeker niet onderdoen voor de professionele modellen. Nog een andere opvallende ster was het intussen bekende model Andrej Pejic. HIj werd als man geboren, maar bewandelt nu naar eigen zeggen de grens tussen man en vrouw. Deze transseksueel liep ondertussen al verschillende catwalkshows in vrouwenkledij, maar showde ook al mannenoutfits.
De ontwerpster Donna Karan zei achteraf dat ze deze dames als model had gekozen om de stad, de mensen en de uniekheid van New York te vieren. De publiciteit die ze met haar gewaagde keuze krijgt, is natuurlijk ook mooi meegenomen. We juichen haar initiatief toe en hopen dat komende seizoenen het aantal 'gewone' vrouwen zal toenemen op de catwalk. (br.hln)
Koningin Mathilde steelt de show met Dior in Parijs
Koningin Mathilde steelt de show met Dior in Parijs
Parijs is de thuisstad van heel wat bekende modehuizen en wordt daarom de fashion hoofdstad van de wereld genoemd. Daarom lag de modelat erg hoog voor koningin Mathilde tijdens haar koninklijk bezoek aan Frankrijk. Op haar eerste dag van de missie in Parijs maakte ze alvast een goede indruk met haar roze mantel, ontworpen door de Belg Raf Simons voor Dior.
Onze koningin ging bijna helemaal voor roze met een strakke clutch en subtiel hoofddeksel. De contrasterende ietwat gewaagde pumps zorgden voor de nodige variatie in haar outfit. Een andere voltreffer is het zachtroze mantel, een kleur die de teint van Mathilde flatteert. Terwijl de snit haar figuur en mooie benen in de kijker zet. De grote strik op haar schouder zorgt voor een frivole toets.
Koningin Mathilde lijkt met deze stijlvolle outfit zo uit de sixties gestapt. Met deze kledingkeuze lijkt Mathilde de periode van modeblunders, denk aan de onflatteuze gele mantel van Veronique Branquinho, voorgoed achter zich te hebben gelaten. (br.hln)
Vrouwen willen jong lijken om er aantrekkelijker uit te zien voor het andere geslacht, daar zijn evolutionaire biologen het volmondig mee eens. Omdat we het vruchtbaarst zijn van 18 tot 25 jaar is dit de meest sexy leeftijd. Wat veel dames echter niet beseffen, is dat make-upgewoonten uit de tienerjaren dertigers laten verouderen.
Tieners dragen opvallende make-up omdat ze zich al een vrouw willen voelen. Daarom experimenteren ze bijvoorbeeld met felrode lipstick, maar op hun dertigste willen vrouwen massaal jonger lijken. Te zware foundation, hevig opgemaakte ogen en klonterende mascara hebben een verouderend effect. Als je echter een jeugdiger uiterlijk wil, is het beter je foundation te dumpen voor een dagcrème met een licht bruin kleurtje en een concealer die je enkel op probleemzones aanbrengt. Vanaf je 35ste is het tijd om meer lichte producten aan te brengen.
Zo kan te veel poeder ook je rimpels benadrukken. Dit is enkel toegestaan voor de ogen. Crèmes kunnen namelijk zich verzamelen in de plooien van je ooglid, met een vlekkerig resultaat. Overdrijf ook niet met een oogpotlood. Onthou dat bruin daarbij een meer flatterende optie is dan zwart. Hou je oogschaduw neutraal en subtiel, want zo krijgen je oogrimpels minder aandacht.
Waar je ook voor moet opletten zijn producten met glitterende deeltjes. Die kaatsen het licht terug, maar zetten ook enkel rimpeltjes en elke porie in de kijker. Let ook op met welke accenten je benadrukt. Je gezicht verliest namelijk aan volume bij het verouderen. Breng daarom onder je wenkbrauwen een lichter poeder aan. Dat geldt ook voor de blush op je jukbeenderen. Door lichter te gaan schep je de illusie van vollere wangen. (br.hln)
Een Vlaamse studente lanceert een revolutie in de badmode: het badpak dat je met ritsen kunt omvormen tot bikini. Sarah Parent, die haar uitvinding tot 'de zikini' doopte, stelt het kledingstuk voor op LingeriePro-beurs in Antwerpen.
De 23-jarige Parent studeert communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Gent. Met touwtjes aan de zijkant heeft ze ervoor gezorgd dat dames het badpak kunnen aanpassen aan hun eigen lichaamstype. De zikini is een samenvoeging van bikini en zipper, het Engelse woord voor rits. Sarah heeft maandenlang onderzoek gevoerd naar de juiste rits en materialen voor ze het op de Vlaamse markt bracht. Het nadeel van dit vernieuwende driedelige badpak? De prijs, voor dit model ben je al gauw 74,95 euro kwijt. De beurs loopt vandaag en morgen in Antwerpen. Parent is een student-ondernemer, dit maakt dat ze een onderneming kan oprichten en tegelijkertijd studeren. Je kan dit statuut enkel aanvragen aan de Universiteit van Gent, de Hogeschool Gent en de Arteveldehogeschool. (br.hln)
Jacky O'Shaughnessy (62) is misschien het oudste, maar naar ons gevoel ook het meest verfrissende gezicht van modeketen American Apparel. Voor de campagne 'Sexy has no experation date' poseerde de stralende vrouw complexloos in kanten ondergoed. Als dat geen schouderklopje is voor alle onzekere dames op deze aardkloot: Er is hoop, alleen komt die wijsheid misschien pas in de jaren van grijze haren.
De rasechte New Yorkse poseerde al eerder voor American Apparel, meer bepaald voor de modelijn 'Advanced Basics', gericht op vrouwen die ook na hun vijftigste hip door het leven willen gaan.
De fotogenieke Jacky heeft een uitgesproken mening over het leven als model: "Ik lees zo vaak dat poseren onbenullig en geesteloos is, maar ik vind het uitdagend en creatief. Je hebt er bakken energie voor nodig en je moet kunnen communiceren zonder ook maar één woord te gebruiken". (br.hln)
De push-up maakt comeback: de lingerietrends van 2014
De push-up maakt comeback: de lingerietrends van 2014
In 2014 maakt de push-upbeha en het korset een comeback, als we naar de modellen op het Salon International de la Lingerie kijken. Deze sexy modeweek is net afgelopen in Parijs. Dit is dus het ideale moment voor een overzichtje van de trends voor Valentijn. Verleid je geliefde met luxueuze materialen als kant, satijn en pareltjes.
De organisatoren van de Salon International de la Lingerie in Parijs hebben de international lingerietrends voor 2014-2015 onthuld. Een ding staat vast: de nieuwe collecties zullen sexy met een kinky kantje zijn, maar wel altijd stijlvol en glamoureus. Sexy à la Dita von Teese dus. Zelfs de meest traditionele lingeriemerken doen nu mee met de trend van erotische glamour.
Maar verwar erotisch niet met porno. Het draait eerder om subtiliteit, burlesk en de kunst van de suggestie dan om vulgaire ontwerpen. Heel wat merken accentueren de meest erotische rondingen van het vrouwenlichaam: de borsten, nek en rug. Korsetten met veters en kant en andere verfijnd ondergoed zijn daar het resultaat van. Aubade pakt uit met een korsetlijn, de collectie Geisha van Cadolle is een mix van lingerie en juwelen. Denk aan met kanten en satijnen stukken die afgewerkt worden met parels.
Ook de push-upbeha maakt een comeback, door de populariteit van de natuurlijke vormen was die de laatste jaren naar de achtergrond verdwenen. En tegenwoordig mag je ook laten zien dat je een push-up draagt, de vrouw anno 2014 is niet langer verlegen. Dankzij de nieuwste technologieën is ondergoed zowel sexy als functioneel geworden. Zo heeft Chantelle een kanten beha die toch voorgevormd is voor een mooiere, rondere vorm en een betere steun. Ook heeft het merk een Baroccolijn die tot cup G gaat. (br.hln)
Bewezen: maandagblues bestrijd je met shoptherapie
Bewezen: maandagblues bestrijd je met shoptherapie
Een stevige winkelsessie is een efficiënte theraptie om je humeur op maandag aanzienlijk op te krikken. Amerikaanse onderzoekers hebben aangetoond dat shoppen helpt je gelukkig te maken omdat het een gevoel van controle over je omgeving geeft.
Wetenschappers aan de universiteit van Michigan hebben drie experimenten uitgevoerd om te bewijzen dat neerslachtigheid bestreden van worden met een shoptripje. Dat onderzoek heeft aangetoond dat iets kopen 40 keer zo efficiënt is om mensen een gevoel van controle te geven, deze mensen waren drie keer gelukkiger dan iemand die enkel rondkeek in winkels maar niets kochten.
Voorgaande studies hebben aangetoond dat winkelende mensen positieve gevoelens ervaren wanneer ze denken aan hun meest recente aankoop ze dat hadden gekocht toen ze droevig waren. Andere experimenten hebben aangetoond dat mensen minder vaak droevig zijn tijdens het shoppen dan meteen ervoor.
Tot voor kort was het niet duidelijk of een winkeluitstapje voordelig was omdat het enkel voor afleiding zorgt. Maar nu blijkt dus dat het voor een gevoel van macht door de keuzes die je tijdens het winkelen kunt maken. Hierdoor krijg je een gevoel van persoonlijke controle over de omgeving, wat vrolijker maakt. Heel wat mensen staan negatief tegenover shoptherapie, het zou een teken zijn van verspilzucht en het ultieme bewijs zijn dat we in een consumptiemaatschappij leven. "Shoptherapie heeft een negatief imago, maar nu blijkt het echt helpt om vrolijker te worden", aldus de Amerikaanse vorsers. (br.hln)
Vrouw start bedrijf op met 600 pond, krijgt nu investering van 21 miljoen
Vrouw start bedrijf op met 600 pond, krijgt nu investering van 21 miljoen
Cambridge Satchel Company, een bedrijf dat lederen boekentassen maakt, begon met een budget van 600 pond, maakt nu 500 tassen per dag en kwam al in verschillende TV-programma's aan bod. Het bedrijf van voormalig huisvrouw Julie Deane krijgt nu een investering van 21 miljoen dollar om het merk internationaal te verspreiden.
Cambridge Satchel Company is gekend voor zijn felgekleurde versies van lederen schooltassen en heeft nu ook de interesse kunnen wekken van Index Ventures, een bedrijf dat eerder al investeerde in modesuccesverhalen zoals webshops ASOS en Net-à-Porter.
Julie Deane startte het bedrijf in 2008 op samen met haar moeder met piepklein budget van 600 pond. Het aantal bestellingen explodeerde nadat een rood exemplaar van de retro boekentas in een kerstcadeaugids van de krant The Guardian verscheen. Vorig jaar draaide Cambridge Satchel Company een omzet van 13 miljoen pond.
De boekentassenlijn is ook geliefd bij celebs als Zooey Deschanel, it-girl Alexa Chung en zangeres Robyn. Er was ook al een samenwerking met ontwerpster Vivienne Westwood en de hippe schooltassen maakten ook een gastoptreden in de series 'Girls' en 'The Good Wife'. De tassen worden verkocht in 100 landen met een prijskaartje van meer dan 100 pond per stuk.
Deane, die nog steeds bijna elk aspect van haar zaak controleert, zegt dat het verkopen van een minderheidsaandeel er voor kan zorgen om de activiteiten in de Verenigde Staten uit te breiden en ook nieuwe markten, zoals China, te veroveren. Ze zouden op die manier ook het gamma kunnen uitbreiden naar handtassen en clutches.(br.hln)
Het Italiaanse modemerk Diesel heeft een blogger laten poseren voor zijn lentecampagne. Op zich niet zo bijzonder, maar baanbrekend is wel dat de 26-jarige Jillian Mercado met een spierziekte kampt en in een rolstoel zit.
In de campagne 'We are Connected' is Jillian in een jeansjurk, felrode lipstick, opvallende felblond haar én in haar elektrische rolstoel te zien. Met deze campagne wil ze lotgenoten duidelijk maken dat hun leven niet over is door hun beperkingen. "Je kunt alles aan, niets zou je mogen stoppen."
In een interview zei artistiek directeur van Diesel Nicola Formichetti dat Mercado zijn favoriet van de 23 modellen in de campagne was. Alle vrouwen en heren werd uit een ander segment van de jeugdcultuur, waaronder Japanse internetsterren en getatoeëerde modellen, geselecteerd
Formichetti legt uit waarom hij Mercado koos: "Het is niet makkelijk voor haar, maar ze is onbevreesd en een inspiratiebron voor mij. Mercado had me gewaarschuwd dat mensen vaak slecht reageren op haar uiterlijk. Er zijn mensen die haar haten of zich gewoon ongemakkelijk voelen door haar handicap. Maar de reacties op de foto van de campagne die ik Instagram zette, waren ronduit schitterend."
Mercado is een blogger en volgde vier jaar een modeopleiding in Manhattan een modeopleiding, ze ging elke dag gedurende vier jaar met de bus naar school, terwijl het openbaar vervoer in New York niet echt rolstoelvriendeljik is. "Mijn campagne voor Diesel heeft aangetoond dat iedereen het merk kan dragen. Je hoeft geen supermodel of miljonair te zijn. Je kunt deze kledingstukken dragen, onafhankelijk van wie je bent of hoe je er uit ziet." (br.hln)
Waarom transplantaties van wenkbrauwen nu zo populair zijn
Waarom transplantaties van wenkbrauwen nu zo populair zijn
Knappe dames als topmodel Cara Delevingne, actrices Keira Knightley en Lily Collins hebben de trend van de volle, dikke wenkbrauw gestart. Hun rupsachtige exemplaren hebben in het Verenigd Koninkrijk voor een stijging van 45 procent van de wenkbrauwtransplantaties gezorgd.
Dames die in het verleden te veel aan hun wenkbrauwen hebben geplukt, zijn degenen die nu met spijt naar de plastische chirurg stappen. De exemplaren van Cara en co zijn zo populair dat ze zelfs hun eigen pagina's op social media hebben.
De meeste geïnteresseerden zijn dertigers, de dames die dus tieners waren in de jaren 90. Hét tijdperk van de dunne wenkbrauw, dus. Toen zijn deze vrouwen iets te enthousiast met hun pincet te werk gegaan, waardoor de haartjes uiteindelijk niet meer bijgroeien. De trends bij wenkbrauwen veranderen snel. Door overmatig te laten waxen en plukken raken de wortels beschadigd. Waardoor de haartjes uiteindelijk wegblijven en je dus een corrigerende procedure nodig hebt om dit om te keren.
Je wenkbrauwen doen dienst als een soort van kader van het gezicht, ze kunnen je looks helemaal veranderen. Een donkere, dikkere wenkbrauw geeft een jeugdig uiterlijk. De Britse plastische chirurg Mabroor Bhatty verklaart: "De vraag naar deze ingreep komt voornamelijk van dames die in het verleden wat te veel geplukt hebben. De transplantatie van de wenkbrauw gebeurt op dezelfde manier als een andere transplantatie. Ze nemen een strook haar van een andere lichaamszone, vaak aan de achterkant van het hoofd. Daar is het haar fijner. Ze transplanteren dan de afzonderlijke follikel en brengen die met een incisie aan in de wenkbrauwzone. Het is normaal dat de haartjes de eerste zes weken uitvallen. Maar ze groeien gemiddeld na twee tot drie maanden weer aan, met dikkere wenkbrauwen als resultaat." (br.hln)
Jeans krijgt een nonchalante toets in 2014, denk aan bleke tinten en een erg afgedragen look. Toch blijven denim vrouwelijk, ontdek hoe je je jeans trendy kunt dragen de komende seizoenen.
Voor 2014 lieten designers bij Balmain zich gaan met patchwork in jeans, ook versierden ze hier en daar met stoere kettingen. Daarnaast zagen we veel modellen versierd met pailletten of borduursels op te catwalk. Komende lente is er een jeans voor elke vrouw en elke gelegenheid. Je scoort met brede broeken, uitgerafelde zomen, jumpsuits, tuinbroeken, afgewerkt met brede kettingen. Vooral afgewassen, zongebleekte en andere lichte kleuren zijn trendy deze zomer. Wie wil verrassen in 2014 zit goed met een krijtstreep op haar jeansbroek.
Combineer dit met eenvoudige basisstukken als een witte T-shirt. Ook mag je weer je zomen omplooien, een bleker randje onderaan de broek kan dus vanaf nu. Je maakt je look wat chiquer met een wit hemd en een stijlvolle trenchcoat. Met een eenvoudig topje en ballerina's ga je voor de nonchalante look. Als je je platte schoenen inruilt voor hakken, kun je deze look de klok rond dragen. Ook de stud is nog altijd niet uit. Dit seizoen hoef je zelfs niet voor subtiel te gaan. Het motto is eerder: hoe meer, hoe beter. Durvers gaan voor geborduurde ludieke lapjes op hun broeken.
Deze trends betekenen ook dat je je oude jeansbroeken makkelijk snel een trendy update kunt geven. Laat je creativiteit botvieren met kettingen, studs en knielappen. (br.hln)
Jumpsuits zijn al jarenlang de trend op de rode loper en populair bij heel wat fashionista's als Kim Kardashian en Rihanna. Nu dumpen steeds meer bruiden de traditionele jurk en gaan ze voor modernere alternatieven als een jumpsuit of een roze jurk.
"Heel wat bruidjes die voor de tweede keer in het huwelijksbootje stappen, kiezen voor deze comfortabelere optie", aldus hoofdredactrice van het bruidsmagazine Brides Keijia Minor. Het voordeel van deze trend is dat de jumpsuit heel wat lichaamstypes flatteert en dat er voor elk budget wel een model beschikbaar is.
Je vindt de witte, feestelijke jumpsuit bij het budgetvriendelijke J. Crew, maar ook het duurdere Lanvin, Rivini en Victoria Kyriakides. Ook dichter bij ons heeft het Nederlandse modehuis Viktor & Rolf zich hier al aan gewaagd. Als je de jumpsuit toch iets te modern vindt, dan kun je volgens Minor het kledingstuk wel dragen voor de burgerlijke trouw of je jurk voor het dansfeest omruilen voor een comfortabele jumpsuit. Dit danst namelijk iets makkelijker dan een gigantische bruidsjurk met sleep.
De jumpsuit is niet de enige vernieuwing in de wereld van de bruidsmode. Eerder introduceerde een van de populairste ontwerpster van bruidsjurken Vera Wang roze jurken op de catwalk. Wie het wat traditioneler wil houden, gaat dit trouwseizoen best voor kant en wat bling bling met pailletten en kristallen. Een laatste trend is dat strapless afgedaan heeft. De meeste bruidsjurken hebben tegenwoordig schouderbandjes, bij voorkeur in een transparante stof.(br.hln)
De lust voor exotisme is ook anno 2014 nog lang niet uitgestorven, en dat weet luxemerk Louis Vuitton maar al te goed. Om de peperdure designerhandtassen extra aantrekkelijk te maken, wordt massaal ingezet op krokodillenleer. Voor de nieuwe 'Crocodile-collectie' moet je rekenen op prijzen tussen de 7.000 en 21.000 euro.
Net als onder meer Prada en Gucci, mikt Louis Vuitton op het exotisme van de elite. Door hierop in te spelen, proberen designers de exclusiviteit van hun producten te vergroten en de verkoopcijfers op te krikken. Krokodillenleer is samen met andere exotische huidtypes goed voor 10 procent van de (dalende) omzet op de handtassen van luxemerken. Handtassen gemaakt van krokodil kunnen gemakkelijk tot 30 keer duurder verkocht worden dan 'soortgenoten' uit runderleer.
"Er zijn vrouwen die geen moer geven over het geld omdat ze houden van mooie dingen. De vraag naar krokodillenleer is zo groot omdat het een trend is die nooit zal uitsterven, het is een klassieker", klinkt het betoog in de wereld van de luxehandtassen.
In het geval van Louis Vuitton komt de gegeerde huid uit het Filipijnse Kapalong in de provincie Davao del Norte. Vicente Mercado, eigenaar van een grote kwekerij voor zoutwaterkrokodillen, getuigt dat ook andere makers van luxehandtassen aan zijn deur komen kloppen. "De grootste uitdaging is de voorraad van kwaliteitsleder, iets dat enorm schaars is", stelt Jean-Jacques Guiony, Chief Financial Officer van Louis Vuitton.
Omdat het veel werk vraagt, wordt krokodillenhuid per centimeter en aan hoge prijzen verkocht. Dagelijks sneuvelen er bij Mercado minstens 24 dieren. Terwijl de huid door luxemerken wordt opgekocht, eindigt het vlees vaak op de lokale markt om te verwerken tot delicatesse. Toch worden de dieren - anders dan koeien - specifiek gekweekt voor hun huid, het luxeproduct dat de rekeningen van de kwekers betaalt.
Dat de handtassen peperduur zijn, is allesbehalve verbazend. De kwekers hebben namelijk meer dan hun handen vol. "Wanneer dieren niet goed behandeld worden, kan de huid niet van goede kwaliteit zijn", Klinkt het bij de fokkers van Le Croc in Zuid-Afrika.
Van zodra een kleine krokodil uit zijn ei breekt, moet gezorgd worden voor een kalme omgeving om gevechten (en huidschade) te vermijden. Het hok wordt dagelijks uitgekuist en er wordt een strikt eetpatroon gevolgd. De krokodillen krijgen voormalijk kip en specifieke oliën om de huidkwaliteit te verhogen. Het slachten en villen gebeurt bovendien met de hand. Om misbruik van de dieren tegen te gaan, gaat de verkoop van iedere krokodillenhuid gepaard met een certificaat om te bewijzen dat er geen schending is van de 'Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora'. (br.hln)
Musthaves voor deze lente (en waar ze voor een prikje te kopen)
Musthaves voor deze lente (en waar ze voor een prikje te kopen)
Wanneer een nieuw modeseizoen gaat beginnen, is het vaak moeilijk om de bomen door het bos te zien. Daarom zetten we voor de lente van 2014 de acht musthaves op een rijtje. Dit moet het shoppen alvast een beetje makkelijker maken voor jullie.
De jurk met spaghettibandjes, een favoriet uit de jaren 90, is weer helemaal terug. Sterren als Kate Bosworth en Courtney Love zijn hier alvast grote fans van. Dit kledingstuk kreeg nu een volwassen update met mooie en vooral luxueuze materialen.
Het witte hemd krijgt nu alle aandacht. Het is niet langer een basic, met speciale details als asymmetrische snit en patchwork wordt dit de blikvanger van je outfit. Victoria Beckham introduceerde dit in haar collecties voor 2014, een goedkopere versie vind je onder meer bij Mango.
Een motorjasje moet je deze lente in kleur kopen. Durf dapper te zijn en combineer verschillende felle tinten. De exemplaren die Versace op de catwalk stuurde, zijn niet echt een optie voor de gemiddelde vrouw. Gelukkig vind je ook even trendy, maar een pak goedkopere varianten.
Het gekleurde lederen jasje bij Asos.com.
Je benen krijgen eindelijk terug wat aandacht na een jarenlange marteling met skinny jeans. De brede broek maakt nu een elegante comeback. Wie geen budget heeft voor een exemplaar van Michael Kors of Mulberry, kan wel bij Asos.com terecht.
De brede, elegante broek bij Asos.com.
Helemaal scoren doe je met juwelen op je kledij. Daarbij geldt maar een regel: hoe meer, hoe beter. Designers bij Dolce & Gabbana, Prada en Marni lieten zich met kristallen en pailletten gaan.
Een elegante blouse mag deze lente niet ontbreken in jouw kleerkast. Daar zijn Calvin Klein en Victoria Beckham het helemaal mee eens, en gelukkig voor je portefeuille H&M ook.
De grote logo's uit de jaren 90 zijn helemaal terug. Als je dus merkkledij draagt, zorg dan dat het logo er groot op staat. Zo zijn desigers Christopher Kane en Alexander Wang zijn duidelijk dol op hun eigen naam. Wie geen geld heeft om te investeren in zo een designertrui kan voor een ludieke parodie gaan.
Als laatste kun je deze lente niet om de volumineuze rok heen. Dit is een elegante trend die je het gevoel geeft een prinses te zijn. En het accentueert het smalste deel van je lichaam: de taille. Voor een exemplaar van Dior ben je al gauw een klein fortuin kwijt, maar bij H&M vind je heel wat goedkopere alternatieven. (br.hln)
Geloof het of niet: deze chique schoenen zijn Crocs
Geloof het of niet: deze chique schoenen zijn Crocs
Crocs zijn het favoriete schoeisel van heel wat vrouwen om te tuineren of te poetsen. Veel ware fashionista's haten echter deze plastic klompen vanwege het 'afgrijselijke ontwerp'. Het merk gaat nu echter voor 'haute couture' met de lancering van een chique lijn in mei.
Designer Stefano Furiano heeft een lijn gecreëerd met torenhoge hakken, sleehakken, platte pumps en open schoenen met enkelbandjes. De glanzende plastic details en het gebruik van twee contrasterende kleuren zorgen voor een erg herkenbare look. Designer Furiana legt zijn visie uit: "Iedereen kent Crocs van die lelijke plastic klompen. We wilden nieuwe verwachtingen van ons merk scheppen door verschillende materialen op onverwachte manieren te combineren. Moderne kunst was mijn grootste inspiratiebron, in combinatie met nieuwe innovaties hopen we dat deze lijn een succes wordt."
Het huidige aanbod van Crocs bevat 300 stijlen, die in 90 verschillende landen verkocht worden. De nieuwe collectie zal in totaal bij 30 verschillende winkels beschikbaar zijn. Over de prijs van deze creaties wordt voorlopig nog gezwegen. (br.hln)
Loop jij binnenkort met schoenen van Sarah Jessica Parker rond?
Loop jij binnenkort met schoenen van Sarah Jessica Parker rond?
In september kondigde actrice Sarah Jessica Parker aan dat ze een schoenencollectie zou ontwerpen. Nu lekte al een beeld van haar eerste creatie uit en de modewereld reageert alvast erg enthousiast op de eenvoudige pump.
De prijzen voor de creaties van Sarah Jessica Parker schommelen tussen 110 en 290 euro. Haar eerste creatie oogt erg eenvoudig, het gaat om een zwarte open schoen met stilettohak. Het stijlvolle zwarte leder krijgt een chique toets dankzij het gouden gespje. Wat het ontwerp speciaal maakt, is een asymmetrisch bandje. Het is duidelijk dat de actrice inzet op eenvoudige modellen die makkelijk met alles combineren. De collectie van Sarah Jessica Parker zal later deze maand te koop zijn bij de Amerikaanse modeketen Nordstrom.
Velen vinden het ontwerp niet zo verrassend. De pump doet denken aan de creaties waar Carrie Bradshaw, het personage van Sarah Jessica Parker in de serie 'Sex and the City', dol op was. De favoriete designer van Carrie Manolo Blahnik maakt vaak soortgelijke stiletto's. (br.hln)