Jacky O'Shaughnessy (62) is misschien het oudste, maar naar ons gevoel ook het meest verfrissende gezicht van modeketen American Apparel. Voor de campagne 'Sexy has no experation date' poseerde de stralende vrouw complexloos in kanten ondergoed. Als dat geen schouderklopje is voor alle onzekere dames op deze aardkloot: Er is hoop, alleen komt die wijsheid misschien pas in de jaren van grijze haren.
De rasechte New Yorkse poseerde al eerder voor American Apparel, meer bepaald voor de modelijn 'Advanced Basics', gericht op vrouwen die ook na hun vijftigste hip door het leven willen gaan.
De fotogenieke Jacky heeft een uitgesproken mening over het leven als model: "Ik lees zo vaak dat poseren onbenullig en geesteloos is, maar ik vind het uitdagend en creatief. Je hebt er bakken energie voor nodig en je moet kunnen communiceren zonder ook maar één woord te gebruiken". (br.hln)
De push-up maakt comeback: de lingerietrends van 2014
De push-up maakt comeback: de lingerietrends van 2014
In 2014 maakt de push-upbeha en het korset een comeback, als we naar de modellen op het Salon International de la Lingerie kijken. Deze sexy modeweek is net afgelopen in Parijs. Dit is dus het ideale moment voor een overzichtje van de trends voor Valentijn. Verleid je geliefde met luxueuze materialen als kant, satijn en pareltjes.
De organisatoren van de Salon International de la Lingerie in Parijs hebben de international lingerietrends voor 2014-2015 onthuld. Een ding staat vast: de nieuwe collecties zullen sexy met een kinky kantje zijn, maar wel altijd stijlvol en glamoureus. Sexy à la Dita von Teese dus. Zelfs de meest traditionele lingeriemerken doen nu mee met de trend van erotische glamour.
Maar verwar erotisch niet met porno. Het draait eerder om subtiliteit, burlesk en de kunst van de suggestie dan om vulgaire ontwerpen. Heel wat merken accentueren de meest erotische rondingen van het vrouwenlichaam: de borsten, nek en rug. Korsetten met veters en kant en andere verfijnd ondergoed zijn daar het resultaat van. Aubade pakt uit met een korsetlijn, de collectie Geisha van Cadolle is een mix van lingerie en juwelen. Denk aan met kanten en satijnen stukken die afgewerkt worden met parels.
Ook de push-upbeha maakt een comeback, door de populariteit van de natuurlijke vormen was die de laatste jaren naar de achtergrond verdwenen. En tegenwoordig mag je ook laten zien dat je een push-up draagt, de vrouw anno 2014 is niet langer verlegen. Dankzij de nieuwste technologieën is ondergoed zowel sexy als functioneel geworden. Zo heeft Chantelle een kanten beha die toch voorgevormd is voor een mooiere, rondere vorm en een betere steun. Ook heeft het merk een Baroccolijn die tot cup G gaat. (br.hln)
Bewezen: maandagblues bestrijd je met shoptherapie
Bewezen: maandagblues bestrijd je met shoptherapie
Een stevige winkelsessie is een efficiënte theraptie om je humeur op maandag aanzienlijk op te krikken. Amerikaanse onderzoekers hebben aangetoond dat shoppen helpt je gelukkig te maken omdat het een gevoel van controle over je omgeving geeft.
Wetenschappers aan de universiteit van Michigan hebben drie experimenten uitgevoerd om te bewijzen dat neerslachtigheid bestreden van worden met een shoptripje. Dat onderzoek heeft aangetoond dat iets kopen 40 keer zo efficiënt is om mensen een gevoel van controle te geven, deze mensen waren drie keer gelukkiger dan iemand die enkel rondkeek in winkels maar niets kochten.
Voorgaande studies hebben aangetoond dat winkelende mensen positieve gevoelens ervaren wanneer ze denken aan hun meest recente aankoop ze dat hadden gekocht toen ze droevig waren. Andere experimenten hebben aangetoond dat mensen minder vaak droevig zijn tijdens het shoppen dan meteen ervoor.
Tot voor kort was het niet duidelijk of een winkeluitstapje voordelig was omdat het enkel voor afleiding zorgt. Maar nu blijkt dus dat het voor een gevoel van macht door de keuzes die je tijdens het winkelen kunt maken. Hierdoor krijg je een gevoel van persoonlijke controle over de omgeving, wat vrolijker maakt. Heel wat mensen staan negatief tegenover shoptherapie, het zou een teken zijn van verspilzucht en het ultieme bewijs zijn dat we in een consumptiemaatschappij leven. "Shoptherapie heeft een negatief imago, maar nu blijkt het echt helpt om vrolijker te worden", aldus de Amerikaanse vorsers. (br.hln)
Vrouw start bedrijf op met 600 pond, krijgt nu investering van 21 miljoen
Vrouw start bedrijf op met 600 pond, krijgt nu investering van 21 miljoen
Cambridge Satchel Company, een bedrijf dat lederen boekentassen maakt, begon met een budget van 600 pond, maakt nu 500 tassen per dag en kwam al in verschillende TV-programma's aan bod. Het bedrijf van voormalig huisvrouw Julie Deane krijgt nu een investering van 21 miljoen dollar om het merk internationaal te verspreiden.
Cambridge Satchel Company is gekend voor zijn felgekleurde versies van lederen schooltassen en heeft nu ook de interesse kunnen wekken van Index Ventures, een bedrijf dat eerder al investeerde in modesuccesverhalen zoals webshops ASOS en Net-à-Porter.
Julie Deane startte het bedrijf in 2008 op samen met haar moeder met piepklein budget van 600 pond. Het aantal bestellingen explodeerde nadat een rood exemplaar van de retro boekentas in een kerstcadeaugids van de krant The Guardian verscheen. Vorig jaar draaide Cambridge Satchel Company een omzet van 13 miljoen pond.
De boekentassenlijn is ook geliefd bij celebs als Zooey Deschanel, it-girl Alexa Chung en zangeres Robyn. Er was ook al een samenwerking met ontwerpster Vivienne Westwood en de hippe schooltassen maakten ook een gastoptreden in de series 'Girls' en 'The Good Wife'. De tassen worden verkocht in 100 landen met een prijskaartje van meer dan 100 pond per stuk.
Deane, die nog steeds bijna elk aspect van haar zaak controleert, zegt dat het verkopen van een minderheidsaandeel er voor kan zorgen om de activiteiten in de Verenigde Staten uit te breiden en ook nieuwe markten, zoals China, te veroveren. Ze zouden op die manier ook het gamma kunnen uitbreiden naar handtassen en clutches.(br.hln)
Het Italiaanse modemerk Diesel heeft een blogger laten poseren voor zijn lentecampagne. Op zich niet zo bijzonder, maar baanbrekend is wel dat de 26-jarige Jillian Mercado met een spierziekte kampt en in een rolstoel zit.
In de campagne 'We are Connected' is Jillian in een jeansjurk, felrode lipstick, opvallende felblond haar én in haar elektrische rolstoel te zien. Met deze campagne wil ze lotgenoten duidelijk maken dat hun leven niet over is door hun beperkingen. "Je kunt alles aan, niets zou je mogen stoppen."
In een interview zei artistiek directeur van Diesel Nicola Formichetti dat Mercado zijn favoriet van de 23 modellen in de campagne was. Alle vrouwen en heren werd uit een ander segment van de jeugdcultuur, waaronder Japanse internetsterren en getatoeëerde modellen, geselecteerd
Formichetti legt uit waarom hij Mercado koos: "Het is niet makkelijk voor haar, maar ze is onbevreesd en een inspiratiebron voor mij. Mercado had me gewaarschuwd dat mensen vaak slecht reageren op haar uiterlijk. Er zijn mensen die haar haten of zich gewoon ongemakkelijk voelen door haar handicap. Maar de reacties op de foto van de campagne die ik Instagram zette, waren ronduit schitterend."
Mercado is een blogger en volgde vier jaar een modeopleiding in Manhattan een modeopleiding, ze ging elke dag gedurende vier jaar met de bus naar school, terwijl het openbaar vervoer in New York niet echt rolstoelvriendeljik is. "Mijn campagne voor Diesel heeft aangetoond dat iedereen het merk kan dragen. Je hoeft geen supermodel of miljonair te zijn. Je kunt deze kledingstukken dragen, onafhankelijk van wie je bent of hoe je er uit ziet." (br.hln)
Waarom transplantaties van wenkbrauwen nu zo populair zijn
Waarom transplantaties van wenkbrauwen nu zo populair zijn
Knappe dames als topmodel Cara Delevingne, actrices Keira Knightley en Lily Collins hebben de trend van de volle, dikke wenkbrauw gestart. Hun rupsachtige exemplaren hebben in het Verenigd Koninkrijk voor een stijging van 45 procent van de wenkbrauwtransplantaties gezorgd.
Dames die in het verleden te veel aan hun wenkbrauwen hebben geplukt, zijn degenen die nu met spijt naar de plastische chirurg stappen. De exemplaren van Cara en co zijn zo populair dat ze zelfs hun eigen pagina's op social media hebben.
De meeste geïnteresseerden zijn dertigers, de dames die dus tieners waren in de jaren 90. Hét tijdperk van de dunne wenkbrauw, dus. Toen zijn deze vrouwen iets te enthousiast met hun pincet te werk gegaan, waardoor de haartjes uiteindelijk niet meer bijgroeien. De trends bij wenkbrauwen veranderen snel. Door overmatig te laten waxen en plukken raken de wortels beschadigd. Waardoor de haartjes uiteindelijk wegblijven en je dus een corrigerende procedure nodig hebt om dit om te keren.
Je wenkbrauwen doen dienst als een soort van kader van het gezicht, ze kunnen je looks helemaal veranderen. Een donkere, dikkere wenkbrauw geeft een jeugdig uiterlijk. De Britse plastische chirurg Mabroor Bhatty verklaart: "De vraag naar deze ingreep komt voornamelijk van dames die in het verleden wat te veel geplukt hebben. De transplantatie van de wenkbrauw gebeurt op dezelfde manier als een andere transplantatie. Ze nemen een strook haar van een andere lichaamszone, vaak aan de achterkant van het hoofd. Daar is het haar fijner. Ze transplanteren dan de afzonderlijke follikel en brengen die met een incisie aan in de wenkbrauwzone. Het is normaal dat de haartjes de eerste zes weken uitvallen. Maar ze groeien gemiddeld na twee tot drie maanden weer aan, met dikkere wenkbrauwen als resultaat." (br.hln)
Jeans krijgt een nonchalante toets in 2014, denk aan bleke tinten en een erg afgedragen look. Toch blijven denim vrouwelijk, ontdek hoe je je jeans trendy kunt dragen de komende seizoenen.
Voor 2014 lieten designers bij Balmain zich gaan met patchwork in jeans, ook versierden ze hier en daar met stoere kettingen. Daarnaast zagen we veel modellen versierd met pailletten of borduursels op te catwalk. Komende lente is er een jeans voor elke vrouw en elke gelegenheid. Je scoort met brede broeken, uitgerafelde zomen, jumpsuits, tuinbroeken, afgewerkt met brede kettingen. Vooral afgewassen, zongebleekte en andere lichte kleuren zijn trendy deze zomer. Wie wil verrassen in 2014 zit goed met een krijtstreep op haar jeansbroek.
Combineer dit met eenvoudige basisstukken als een witte T-shirt. Ook mag je weer je zomen omplooien, een bleker randje onderaan de broek kan dus vanaf nu. Je maakt je look wat chiquer met een wit hemd en een stijlvolle trenchcoat. Met een eenvoudig topje en ballerina's ga je voor de nonchalante look. Als je je platte schoenen inruilt voor hakken, kun je deze look de klok rond dragen. Ook de stud is nog altijd niet uit. Dit seizoen hoef je zelfs niet voor subtiel te gaan. Het motto is eerder: hoe meer, hoe beter. Durvers gaan voor geborduurde ludieke lapjes op hun broeken.
Deze trends betekenen ook dat je je oude jeansbroeken makkelijk snel een trendy update kunt geven. Laat je creativiteit botvieren met kettingen, studs en knielappen. (br.hln)
Jumpsuits zijn al jarenlang de trend op de rode loper en populair bij heel wat fashionista's als Kim Kardashian en Rihanna. Nu dumpen steeds meer bruiden de traditionele jurk en gaan ze voor modernere alternatieven als een jumpsuit of een roze jurk.
"Heel wat bruidjes die voor de tweede keer in het huwelijksbootje stappen, kiezen voor deze comfortabelere optie", aldus hoofdredactrice van het bruidsmagazine Brides Keijia Minor. Het voordeel van deze trend is dat de jumpsuit heel wat lichaamstypes flatteert en dat er voor elk budget wel een model beschikbaar is.
Je vindt de witte, feestelijke jumpsuit bij het budgetvriendelijke J. Crew, maar ook het duurdere Lanvin, Rivini en Victoria Kyriakides. Ook dichter bij ons heeft het Nederlandse modehuis Viktor & Rolf zich hier al aan gewaagd. Als je de jumpsuit toch iets te modern vindt, dan kun je volgens Minor het kledingstuk wel dragen voor de burgerlijke trouw of je jurk voor het dansfeest omruilen voor een comfortabele jumpsuit. Dit danst namelijk iets makkelijker dan een gigantische bruidsjurk met sleep.
De jumpsuit is niet de enige vernieuwing in de wereld van de bruidsmode. Eerder introduceerde een van de populairste ontwerpster van bruidsjurken Vera Wang roze jurken op de catwalk. Wie het wat traditioneler wil houden, gaat dit trouwseizoen best voor kant en wat bling bling met pailletten en kristallen. Een laatste trend is dat strapless afgedaan heeft. De meeste bruidsjurken hebben tegenwoordig schouderbandjes, bij voorkeur in een transparante stof.(br.hln)
De lust voor exotisme is ook anno 2014 nog lang niet uitgestorven, en dat weet luxemerk Louis Vuitton maar al te goed. Om de peperdure designerhandtassen extra aantrekkelijk te maken, wordt massaal ingezet op krokodillenleer. Voor de nieuwe 'Crocodile-collectie' moet je rekenen op prijzen tussen de 7.000 en 21.000 euro.
Net als onder meer Prada en Gucci, mikt Louis Vuitton op het exotisme van de elite. Door hierop in te spelen, proberen designers de exclusiviteit van hun producten te vergroten en de verkoopcijfers op te krikken. Krokodillenleer is samen met andere exotische huidtypes goed voor 10 procent van de (dalende) omzet op de handtassen van luxemerken. Handtassen gemaakt van krokodil kunnen gemakkelijk tot 30 keer duurder verkocht worden dan 'soortgenoten' uit runderleer.
"Er zijn vrouwen die geen moer geven over het geld omdat ze houden van mooie dingen. De vraag naar krokodillenleer is zo groot omdat het een trend is die nooit zal uitsterven, het is een klassieker", klinkt het betoog in de wereld van de luxehandtassen.
In het geval van Louis Vuitton komt de gegeerde huid uit het Filipijnse Kapalong in de provincie Davao del Norte. Vicente Mercado, eigenaar van een grote kwekerij voor zoutwaterkrokodillen, getuigt dat ook andere makers van luxehandtassen aan zijn deur komen kloppen. "De grootste uitdaging is de voorraad van kwaliteitsleder, iets dat enorm schaars is", stelt Jean-Jacques Guiony, Chief Financial Officer van Louis Vuitton.
Omdat het veel werk vraagt, wordt krokodillenhuid per centimeter en aan hoge prijzen verkocht. Dagelijks sneuvelen er bij Mercado minstens 24 dieren. Terwijl de huid door luxemerken wordt opgekocht, eindigt het vlees vaak op de lokale markt om te verwerken tot delicatesse. Toch worden de dieren - anders dan koeien - specifiek gekweekt voor hun huid, het luxeproduct dat de rekeningen van de kwekers betaalt.
Dat de handtassen peperduur zijn, is allesbehalve verbazend. De kwekers hebben namelijk meer dan hun handen vol. "Wanneer dieren niet goed behandeld worden, kan de huid niet van goede kwaliteit zijn", Klinkt het bij de fokkers van Le Croc in Zuid-Afrika.
Van zodra een kleine krokodil uit zijn ei breekt, moet gezorgd worden voor een kalme omgeving om gevechten (en huidschade) te vermijden. Het hok wordt dagelijks uitgekuist en er wordt een strikt eetpatroon gevolgd. De krokodillen krijgen voormalijk kip en specifieke oliën om de huidkwaliteit te verhogen. Het slachten en villen gebeurt bovendien met de hand. Om misbruik van de dieren tegen te gaan, gaat de verkoop van iedere krokodillenhuid gepaard met een certificaat om te bewijzen dat er geen schending is van de 'Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora'. (br.hln)
Musthaves voor deze lente (en waar ze voor een prikje te kopen)
Musthaves voor deze lente (en waar ze voor een prikje te kopen)
Wanneer een nieuw modeseizoen gaat beginnen, is het vaak moeilijk om de bomen door het bos te zien. Daarom zetten we voor de lente van 2014 de acht musthaves op een rijtje. Dit moet het shoppen alvast een beetje makkelijker maken voor jullie.
De jurk met spaghettibandjes, een favoriet uit de jaren 90, is weer helemaal terug. Sterren als Kate Bosworth en Courtney Love zijn hier alvast grote fans van. Dit kledingstuk kreeg nu een volwassen update met mooie en vooral luxueuze materialen.
Het witte hemd krijgt nu alle aandacht. Het is niet langer een basic, met speciale details als asymmetrische snit en patchwork wordt dit de blikvanger van je outfit. Victoria Beckham introduceerde dit in haar collecties voor 2014, een goedkopere versie vind je onder meer bij Mango.
Een motorjasje moet je deze lente in kleur kopen. Durf dapper te zijn en combineer verschillende felle tinten. De exemplaren die Versace op de catwalk stuurde, zijn niet echt een optie voor de gemiddelde vrouw. Gelukkig vind je ook even trendy, maar een pak goedkopere varianten.
Het gekleurde lederen jasje bij Asos.com.
Je benen krijgen eindelijk terug wat aandacht na een jarenlange marteling met skinny jeans. De brede broek maakt nu een elegante comeback. Wie geen budget heeft voor een exemplaar van Michael Kors of Mulberry, kan wel bij Asos.com terecht.
De brede, elegante broek bij Asos.com.
Helemaal scoren doe je met juwelen op je kledij. Daarbij geldt maar een regel: hoe meer, hoe beter. Designers bij Dolce & Gabbana, Prada en Marni lieten zich met kristallen en pailletten gaan.
Een elegante blouse mag deze lente niet ontbreken in jouw kleerkast. Daar zijn Calvin Klein en Victoria Beckham het helemaal mee eens, en gelukkig voor je portefeuille H&M ook.
De grote logo's uit de jaren 90 zijn helemaal terug. Als je dus merkkledij draagt, zorg dan dat het logo er groot op staat. Zo zijn desigers Christopher Kane en Alexander Wang zijn duidelijk dol op hun eigen naam. Wie geen geld heeft om te investeren in zo een designertrui kan voor een ludieke parodie gaan.
Als laatste kun je deze lente niet om de volumineuze rok heen. Dit is een elegante trend die je het gevoel geeft een prinses te zijn. En het accentueert het smalste deel van je lichaam: de taille. Voor een exemplaar van Dior ben je al gauw een klein fortuin kwijt, maar bij H&M vind je heel wat goedkopere alternatieven. (br.hln)
Geloof het of niet: deze chique schoenen zijn Crocs
Geloof het of niet: deze chique schoenen zijn Crocs
Crocs zijn het favoriete schoeisel van heel wat vrouwen om te tuineren of te poetsen. Veel ware fashionista's haten echter deze plastic klompen vanwege het 'afgrijselijke ontwerp'. Het merk gaat nu echter voor 'haute couture' met de lancering van een chique lijn in mei.
Designer Stefano Furiano heeft een lijn gecreëerd met torenhoge hakken, sleehakken, platte pumps en open schoenen met enkelbandjes. De glanzende plastic details en het gebruik van twee contrasterende kleuren zorgen voor een erg herkenbare look. Designer Furiana legt zijn visie uit: "Iedereen kent Crocs van die lelijke plastic klompen. We wilden nieuwe verwachtingen van ons merk scheppen door verschillende materialen op onverwachte manieren te combineren. Moderne kunst was mijn grootste inspiratiebron, in combinatie met nieuwe innovaties hopen we dat deze lijn een succes wordt."
Het huidige aanbod van Crocs bevat 300 stijlen, die in 90 verschillende landen verkocht worden. De nieuwe collectie zal in totaal bij 30 verschillende winkels beschikbaar zijn. Over de prijs van deze creaties wordt voorlopig nog gezwegen. (br.hln)
Loop jij binnenkort met schoenen van Sarah Jessica Parker rond?
Loop jij binnenkort met schoenen van Sarah Jessica Parker rond?
In september kondigde actrice Sarah Jessica Parker aan dat ze een schoenencollectie zou ontwerpen. Nu lekte al een beeld van haar eerste creatie uit en de modewereld reageert alvast erg enthousiast op de eenvoudige pump.
De prijzen voor de creaties van Sarah Jessica Parker schommelen tussen 110 en 290 euro. Haar eerste creatie oogt erg eenvoudig, het gaat om een zwarte open schoen met stilettohak. Het stijlvolle zwarte leder krijgt een chique toets dankzij het gouden gespje. Wat het ontwerp speciaal maakt, is een asymmetrisch bandje. Het is duidelijk dat de actrice inzet op eenvoudige modellen die makkelijk met alles combineren. De collectie van Sarah Jessica Parker zal later deze maand te koop zijn bij de Amerikaanse modeketen Nordstrom.
Velen vinden het ontwerp niet zo verrassend. De pump doet denken aan de creaties waar Carrie Bradshaw, het personage van Sarah Jessica Parker in de serie 'Sex and the City', dol op was. De favoriete designer van Carrie Manolo Blahnik maakt vaak soortgelijke stiletto's. (br.hln)
Het Nederlandse ontwerpersduo Viktor & Rolf zijn in Nederland uitgeroepen tot de Domme Bontjes van 2013. Volgens de dierenorganisatie Bont voor Dieren is bij de verkiezing veel gestemd op het ontwerpersduo vanwege het gebruik van vossen-, nertsen- en wasbeerhondenbont in hun creaties.
"Door massaal te stemmen op juist de ontwerpers laat Nederland zien dat zij aan de basis staan van het koopgedrag", aldus directeur Nicole van Gemert van Bont voor Dieren. "We hebben alle bontproductie verboden in Nederland, dan is het doodzonde dat designers toch verder gaan met het laten produceren van dierenleed."
Gerard Joling eindigde als tweede in de verkiezing. Vorig jaar werd - toen nog prinses - Máxima gekozen tot Dom Bontje, het jaar daarvoor Sylvie van der Vaart. (br.hln)
Eerste beelden van Matthias Schoenaerts in campagne voor Louis Vuitton
Eerste beelden van Matthias Schoenaerts in campagne voor Louis Vuitton
Modeliefhebbers en andere fans worden verlekkerd met de eerste beelden van de lente/zomercampagne van Louis Vuitton met niemand minder dan topacteur Matthias Schoenaerts in de hoofdrol. Designer van de mannencollectie, Kim Jones, koos zelf Schoenaerts uit als model. De shoot werd gedaan door Mikael Jannson.
Het is een voorproefje van de Louis Vuitton-campagne die er dus al snel aankomt, maar ook van een redelijk straf jaar voor Matthias Schoenaerts. In 2014 zal hij immers te zien zijn in de eerste grote Amerikaanse productie van Michaël R. Roskam, 'Animal Rescue', en wel naast de betreurde James Gandolfini. En - eindelijk - ook in 'The Loft', de remake van de oorspronkelijke Vlaamse kaskraker 'Loft van Erik Van Looy. (br.hln - foto knotoryus.com )
Steeds meer kinderkledingwinkels starten al eind december, begin januari met de verkoop van kleding voor communies en lentefeesten. Dat blijkt uit een enquête die het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) hield bij 156 zaken die gespecialiseerd zijn in kinderkleding. Probleem is dat 84 procent van die kinderkledingwinkels liefst pas in de loop van de tweede helft van januari of begin februari met de verkoop van communie- en lentefeestkledij zou willen beginnen, maar onder druk staat van leveranciers, zo blijkt.
De helft van de handelaars verkoopt de collectie nu al vanwege de druk van leveranciers om steeds vroeger uit te pakken en de onderlinge concurrentie tussen winkels zelf. Wie als handelaar van de collectie geen slapend geld wil maken, hangt ze meteen ook uit in de winkel. Het gevolg is dat ook andere kinderkledingzaken niet willen en kunnen onderdoen. De helft van de handelaars pakt dan ook eind december, begin januari al uit met hun collectie communie- en lentefeestkleding. "Die vroege start gaat ten koste van de verkoop van de wintersolden", zegt Christine Mattheeuws, voorzitter van NSZ.
Zowat 88 procent van de winkels wil dat ze allemaal rond dezelfde datum met de verkoop van de communie- en lentefeestkledij beginnen, liefst na de soldenrush. "Op die manier ondergraaft deze collectie de wintersolden niet, wat volgens de handelaars nu nadrukkelijk wel het geval is. Een betere spreiding zou de omzet in die winkels ten goede komen", klinkt het bij Mattheeuws.
NSZ zal binnenkort met handelaars en leveranciers van communie- en lentekleding samenzitten om na te gaan of er afspraken kunnen gemaakt worden over een realistische timing. "Het heeft echt geen zin om er een wedren van te maken, want daar zit de consument niet op te wachten", aldus nog Mattheeuws. (br.hln)
Ze zijn weer daar, de befaamde soldenkoopjes! Dé favoriete tijd van het jaar voor menig fashionista. Maar hoe kan je nu jouw lievelingsmerk scoren aan -50% zonder al die elleboogstoten of traantjes als dat ene item net voor je wordt weggegraaid? Hier een 101 over hoe je helemaal klaar bent voor de solden.
1. Be Prepared: Een goeie fashionista is al een paar maanden voorbereid. Ze weet wat er op haar wishlist staat en houdt de koopjes nauw in de gaten. Pas liefst op voorhand je favoriete stuks, zo kan je ellenlange files voor de paskamers vermijden en direct je maat uit de rekken nemen. Geen tijdsverlies of onnodig stress, succes gegarandeerd.
2. Maak een lijstje: kijk even rond in je kleerkast welke items je echt nodig hebt. Zo kom je later niet thuis met allerlei onnodige prullen. Praktische basics zijn altijd een goeie deal tijdens de solden, maar je af en toe eens laten gaan op iets speciaals aan -70% is zeker ook toegestaan.
3. Neem een vriendin mee: Om een heleboel schulden en kopzorgen achteraf te vermijden neem je best een kritische vriendin mee. Zij zal je behouden voor miskopen wanneer je te veel op de prijs in plaats van de fit let. Want soms werken die spiegels in de paskamers écht verslankend en heb je niet meer hetzelfde aan als je thuiskomt.
4. Neem liefst NIET je vriend of kinderen mee: beiden bezitten over weinig geduld en hebben er helemaal geen zin in om overal achter je aan te lopen. Vermijd teleurgesteld naar huis terug te keren met zagende geliefden. Laat hen lekker thuis hun zin doen terwijl jij koopjes scoort.
5. Kleed je geschikt: Draag comfy schoenen waarop je de hele dag het kan uithouden. Doe een legging aan en een aansluitend topje met een warme pull en jas. Heel gemakkelijk om zo gewoon tussen de rekken snel even iets te passen. Vermijd wederom de ellenlange files aan de paskamers.
6. Neem iets mee om te eten en drinken: Je wil namelijk niet je budget spenderen aan een onnodige pauze in een veel te druk restaurant of ongezonde burgertent. Wees dat hongergevoel voor en neem iets lekkers mee om tussen winkels door even van te smullen. Vergeet ook niet genoeg water te drinken, de winkels zijn tijdens deze periode erg warm en we willen niet uitgedroogd thuis komen.
7. Check alle voorwaarden: Mag je je kledingstukken nog ruilen na aankoop? Tot hoeveel dagen? Bewaar zeker al je kasticketjes, zo kan je altijd even terug gaan om te ruilen als je je later toch nog bedenkt.
Wil je toch liever de drukte wat vermijden? Heel wat online winkels bieden ook fikse kortingen aan. Shopplezier vanuit je luie zetel, wat wil je nog meer! Denk maar aan internationale sites als Netaporter, Theoutnet, Asos, Topshop, Zalando, Vente Exclusive,... Ook je favoriete high-street brands hebben op hun sites solden, als Zara, Mango, ... Geniet van die solden en vermijd de stress. Laat de jacht naar het beste koopje beginnen! (br.hln)
Lang was het zwarte jurkje de favoriet voor de feestdagen van veel vrouwen. Maar nu zijn felle jurken of patronen heel wat populairder, dat melden verschillende internationale webshops.
Matchesfashion.com verkocht twee keer meer felgekleurde jurken dan zwarte modellen. En concurrent Asos.com zegt dat 60 procent van zijn verkochte exemplaren niet zwart zijn. Volgens mode-experts valt wel op dat deze winkels vooral online kledingstukken erkopen. Op een computerscherm kan zwarte kleding 'plat' lijken doordat het 'slechts' in twee dimensies gepresenteerd worden. Felle kleuren en prints lijken online aantrekkelijker.
Jacqui Markham van Asos.com: "Prints zijn belangrijk voor onze webshop, deze jurken zien er gewoon beter uit op een scherm." Heel wat designers hebben de laatste seizoenen ook geëxperimenteerd met prints. De Britse ontwerper Jonathan Saunders was de eerste om dit te doen. Ontwerper Katrantzou volgde niet veel later: "Een print is geen taboe meer. Vrouwen willen outfit dragen die iets zegt over hun persoonlijkheid. Kleur en details zijn erg belangrijk voor kledingstukken die online verkocht worden. Omdat ze hierdoor meer opvallen."
En sociale media zijn ook verantwoordelijk voor de populariteit van prints. Instagram en Facebook maken van een avondje uit meteen een rode loper moment. Een opvallende jurk is aantrekkelijker op foto, een zwarte jurk oogt saaier. "De enige zwarte stukken die online indruk zullen maken, zijn die met borduursels, pailletten of couturedetails", aldus moderedactrice bij Vogue Emma Elwick-Bates. Het ziet er naar uit dat het internet de shopgewoonten van vrouwen heeft veranderd. (br.hln)
Deze feestelijke accessoires hebben afslankend effect
Deze feestelijke accessoires hebben afslankend effect
Veel dames voelen zich niet helemaal op hun gemak in een feestjurk, zeker niet na de vele overdadige kerstmaaltijden. Daarom delen we deze tips om met enkele eenvoudige accessoires snel wat slanker te lijken.
Benen Lange benen lijken slank en sexy in rokjes met een spitse schoen en dunne hak. Dit verlengt namelijk het slanke silhouet van de kuiten. Een rechte schoentip en brede hakken doen je been korter lijken. Schoenen in dezelfde kleur als je outfit werkt afslankend voor je onderlichaam, met zwarte pantyes en schoenen zit je helemaal goed.
Buikje, billen en heupen Koop figuurcorrigerend ondergoed dat je boezem een lift geeft. Onder een strakke jurk of kokerrok draag je ondergoed dat je buikje platter maakt.
Lange kettingen doen een korte nek langer lijken, ze leiden namelijk de aandacht van de heupen af. Hierdoor gaan mensen meer naar je gezicht en minder naar je taille kijken. Opvallende armbanden en ringen verleggen de aandacht van je bovenarmen naar de polsen.
Alle ogen gaan naar een grote handtas. Als dit accessoire aan je arm bengelt, kijken mensen minder naar je lichaam en probleemzones.
Gezicht Steek je lokken hoog op en neem er enkele plukjes haar uit aan je kruin om je gelaatstrekken beter te doen uitkomen. Zo lijkt je gezicht smaller. (br.hln)
2013 was het jaar dat heel wat kledingstukken die vroeger als lelijk werden beschouwd nu een trendy comeback hebben gemaakt. We zetten de meest bizarre trends die toch hip werden in 2013 op een rijtje.
De onflatterende sandalen van Birkenstock worden vaak in verband gebracht hippies, maar maakten een comeback op de catwalk bij Edun, Trina Turk en Houghton.
Velen vinden de bermuda en verwarrend kledingstuk, is het een rok of een broek? Toch spotten we dit bij toonaangevende designers als Alexander Wang, Emporio Armani en Proenza Schouler.
Wie dacht dat opvallende logo's afgeschreven waren, was fout. Alexander Wang, DKNY en Pucci lanceerden alvast met succes een comeback.
Een outfit helemaal uit leder enkel voor motorijders bestemd? Prada, Mulberry en Gucci bewezen het omgekeerde op de catwalk. Dankzij elegante jasjes en rokjes is dit nu ultravrouwelijk.
De salopet kreeg een trendy update dankzij DKNY. In 2013 werd duidelijk dat dit kledingstuk niet langer enkel voor boeren bestemd zijn.
De flatforms blijven een vreemde trend. Dit onelegant schoeisel was alomtegenwoordig was op de catwalk in 2013. (br.hln)
Duurste handtas ter wereld verkocht voor 125.000 dollar
Duurste handtas ter wereld verkocht voor 125.000 dollar
Een handtas van het Franse modehuis Hermès is in Texas geveild voor 125.000 dollar. Dat schrijft Daily Mail. De tas - die de naam 'Geranium Porosus' meekreeg - is een uniek exemplaar, gemaakt van mat krokodillen- en stierenleer. De startprijs bedroeg 50.000 dollar. Een anonieme koper was echter bereid om er meer dan het dubbele voor neer te leggen.
De handtas meet 32 centimeter en is uitgerust met... 'pootjes'. Het designerstuk is enig in zijn soort en werd drie jaar geleden gemaakt voor 'Petit H Exhibition' in Londen, een project waarmee Hermès de beste vakmensen ter wereld de kans gaf om met schaarse materialen unieke stukken te maken, zoals 'Geranium Porosus'.
De exclusieve tas ging eerder deze maand voor 125.000 dollar onder de veilinghamer in Dallas en is daarmee de duurste handtas ter wereld.
Holiday Luxury Signature Auction vond plaats op 10 en 11 december in Texas. Er werden niet enkel tassen van het merk Hermès geveild, ook unieke stukken van luxemerken zoals Chanel en Louis Vuitton gingen er onder de hamer. De veiling zelf was ook uniek. Het was immers de eerste keer dat een verkoop van die grootte en belangrijkheid georganiseerd werd in de wereld van de luxeaccessoires. (br.hln)