Van rolstoelpatiënt tot topmodel voor Diesel
Het Italiaanse modemerk Diesel heeft een blogger laten poseren voor zijn lentecampagne. Op zich niet zo bijzonder, maar baanbrekend is wel dat de 26-jarige Jillian Mercado met een spierziekte kampt en in een rolstoel zit.
In de campagne 'We are Connected' is Jillian in een jeansjurk, felrode lipstick, opvallende felblond haar én in haar elektrische rolstoel te zien. Met deze campagne wil ze lotgenoten duidelijk maken dat hun leven niet over is door hun beperkingen. "Je kunt alles aan, niets zou je mogen stoppen."
In een interview zei artistiek directeur van Diesel Nicola Formichetti dat Mercado zijn favoriet van de 23 modellen in de campagne was. Alle vrouwen en heren werd uit een ander segment van de jeugdcultuur, waaronder Japanse internetsterren en getatoeëerde modellen, geselecteerd
Formichetti legt uit waarom hij Mercado koos: "Het is niet makkelijk voor haar, maar ze is onbevreesd en een inspiratiebron voor mij. Mercado had me gewaarschuwd dat mensen vaak slecht reageren op haar uiterlijk. Er zijn mensen die haar haten of zich gewoon ongemakkelijk voelen door haar handicap. Maar de reacties op de foto van de campagne die ik Instagram zette, waren ronduit schitterend."
Mercado is een blogger en volgde vier jaar een modeopleiding in Manhattan een modeopleiding, ze ging elke dag gedurende vier jaar met de bus naar school, terwijl het openbaar vervoer in New York niet echt rolstoelvriendeljik is. "Mijn campagne voor Diesel heeft aangetoond dat iedereen het merk kan dragen. Je hoeft geen supermodel of miljonair te zijn. Je kunt deze kledingstukken dragen, onafhankelijk van wie je bent of hoe je er uit ziet." (br.hln)
|