Christophe Coppens viert 20 jarig bestaan met veiling
Christophe Coppens viert 20 jarig bestaan met veiling
Hoeden- en accessoiresontwerper Christope Coppens staat reeds 20 jaar in het vak. Een mooi getal om eventjes stil te staan, zo vindt de ontwerper zelf.
"Geen reden om te feesten, daar is het de tijd niet voor. Ook niet om achterom te kijken, dat is nog veel te vroeg. Wel een moment om een mentale print te maken, even alles op een rijtje te zetten, even diep te ademen en heel even stil te staan. Omdat 20 jaar een mooi getal is, en dwingt tot reflectie", aldus Coppens.
Ter gelegenheid van deze speciale verjaardag zal Christophe Coppens voor het befaamde veilinghuis Bergé 170 van zijn meest begeerde stukken verzamelen in een catalogus en deze tentoonstellen gedurende 3 dagen. Op 5 december 2010 vindt dan de uiteindelijke veiling plaats. (br.she)
Wol is komend seizoen niet weg te slaan uit onze garderobe, maar hoe draag je het nu best?
Wol kan al snel oubollig lijken, kies daarom voor hippe accessoires en zorg steeds voor een goede combinatie tussen wollen artikelen en andere soorten stoffen.
Ga bijvoorbeeld voor een wollen jurkje, ook bekend als de jumper dress, of de oversized trui. Het jurkje is door zijn korte karakter perfect geschikt voor kniehoge laarzen, maar ook elegante hoge hakken passen er perfect onder. Sjaals
Sjaals mogen dit seizoen groter dan groots zijn. Ga voor veelkleurige wollen exemplaren. Heb je enkel dunne wollen sjaaltjes? Combineer er dan een paar.
Wollen truitjes kunnen je vormen al snel verdoezelen. Om je toch extra vrouwelijk te laten lijken is het belangrijk om het truitje uit te balanceren met een skinny jeans of een aansluitende rok. Gala
Wil je je galakleed opfleuren met wat wol? Dan kan je perfect een slordig gebreid vestje combineren met een strakke galajurk. Klinkt raar, maar het ziet er fabelachtig uit. (br.she)
Malice in wonderland, het juwelenmerk van Evy Guyaert, bestaat al
1 jaar. Reden genoeg voor de omroepster om haar collectie zelf voor te
stellen.
Zondag 17 oktober nodigt Evy alle liefhebbers uit om het juwelenlabel
nog beter te ontdekken. Plaats van afspraak: Dendermondesteenweg 85,
9070 Destelbergen tussen 11 en 17u.
De lijn bevat een ruim gamma
van armbanden, kettingen, ringen en oorbellen, al dan niet met
bedeltjes waarop leuke boodschappen staan geschreven. Malice in
Wonderland heeft ook een online store. Meer info: www.maliceinwonderland.be
Als we modekenners mogen geloven, lopen we deze herfst en winter
met skinny lederen leggings of broeken rond. Enkele ontwerpers opteren
echter voor de brede variant waardoor de lederen broek een stuk
volwassener oogt.
De brede broek verscheen op de catwalk bij Aquascutum, Bottega Veneta
and Reed Krakoff, al dan niet gecombineerd met t-shirt in jawel, leder. (br.nina)
Gap bergt nieuw logo alweer op in broekzak na protest
Gap bergt nieuw logo alweer op in broekzak na protest
Blijkbaar zijn heel wat fans gehecht aan het oude logo.
Onlangs stelde het Amerikaanse jeansmerk Gap trots zijn nieuwe logo
voor, dat moest staan voor een "meer eigentijdse en modernere
expressie". Fans, designers en internetgebruikers overal ter wereld
uitten echter hun haat jegens het nieuwe logo en Gap besloot dan maar
het weer in de broekzak weg te stoppen.
Gap vroeg op haar Facebookpagina de mening van de fans: "Wij houden van
onze versie, maar we zijn benieuwd naar andere ideeën." Er kwamen
duizenden reacties, het overgrote deel daarvan was uiterst negatief.
Daarom trekt het kledingmerk het logo dat op 4 oktober werd voorgesteld
weer in en keert het terug naar het oude, bekende navyblauwe vierkant
met de witte letters op. Met een traditie van twintig jaar breek je
blijkbaar niet zomaar...
Gap kampt met een verouderend - en ook
redelijk conservatief, zo blijkt - klantenbestand. Het nieuwe logo met
een witte achtergrond en zwarte letters én met toch nog altijd een klein
blauw vierkantje ingewerkt, moest twintigers en dertigers aanspreken.
Mission not accomplished, zo lijkt het. Voorlopig?
Modeontwerpers DSquared2 slaan een nieuwe weg in: eentje voor onze trouwste viervoeters.
Bij het modehuis DSquared2 draait het de laatste dagen allemaal rondom honden. De designers creëerden namelijk een capsulecollectie samen met de moderetailwebsite Yoox.com. De collectie bevat halsbandjes en leibanden voor onze trouwe viervoeters. De collectie zal enkel online verkocht worden. Over de prijzen is nog niets bekend geraakt. (br.she)
Diane von Furstenberg lanceert eigen make-upcollectie
Diane von Furstenberg lanceert eigen make-upcollectie
De modeontwerpster Diane von Fustenberg zal binnenkort haar eigen parfum- en make-upcollectie lanceren. Dat laat Von Furstenberg zelf weten.
Von Furstenberg zal starten met de lancering van een uniek parfum, waar ze "ruim anderhalf jaar aan gesleuteld heeft". Daarna volgt een volledige make-upcollectie.
De modeontwerpster is niet aan haar beginstuk toe. Zo lanceerde ze in 1983 al een eigen, succesvolle make-up- en parfumlijn genaamd Tatiana, maar die verkocht ze eventjes later.
Wil je tijdens de herfst gezien worden, kom je maar beter stijlvol
voor de dag met enkele basisstukken die niet in je kast mogen ontbreken.
Deze toppers doen het helemaal dit seizoen.
1. De cardigan is het item dat je op koudere
herfstdagen uit de kast haalt. Passend op elke jurk, rok of broek is het
onmisbaar om de eerste koude te trotseren. Tip: op een mooie herfstdag,
draag je gerust nog dat zwierig zomerjurkje, de cardigan houdt je
lekker warm.
Cardigan houdt lekker warm.
2. Een stel mooie laarzen maakt je herfstoutfit helemaal af. Mooi blijft de klassieke, lederen variant met een klein hakje, zodat die jaren in blijft.
Een stel laarzen mag niet ontbreken.
3. De coltrui mag
terug gezien worden. Dit seizoen is die meestal in dun, gebreide wol te
vinden. Ga op zoek naar eentje in Camel, dé kleur deze herfst.
Combineer met grijze of beige tinten, dat oogt frisser.
De camelkleur is helemaal in.
4. Ruitjes
blijven in. En tussen al het grijze en beige van deze herfst, vallen
ruitjes beslist op. Kies voor 1 kledingstuk in ruitjes en hou de rest
simpel. Grote opvallende accessoires zijn ook niet nodig.
5. Een cape
is onontbeerlijk voor een stijlvolle look. Capes zijn er in alle
soorten en modellen te vinden. De wollen variant vervangt de jas, maar
ook als trui kan deze gedragen worden.
De cape is een must-have, al dan niet met ruitjes.
Sexy is toegestaan deze winter, dus tuiten maar die lippen en zet ze in een prachtig rood kleurtje.
Rode lippen zijn een absolute must het komende seizoen, dus kies het rood dat het beste bij je past, want elke tint is toegestaan.
Frambozenrood, oranjerood, bloedrood, mat of glanzend, zo lang je maar met sexy rode lippen rondloopt. Op straat, op het podium of op de rode loper, de celebs zijn helemaal weg van deze make-uptrend en kleuren massaal de straten van Hollywood met hun rode lippen.
Vrouwen hebben gemiddeld 12 kledingsstukken, samen 350 euro waard,
die ofwel te groot ofwel te klein zijn. Dat bleek uit een bevraging van
4.000 Britse vrouwen tussen 18 en 65 jaar. De belangrijkste reden is het
jojo-gewicht van veel vrouwen, wat maakt dat ze in totaal 3
verschillende maten in hun kast hebben hangen.
Het kledingsstuk dat het vaakst ongedragen in de kasten hangt is een
jeans. Daarna volgen nette broeken, beha's , vesten, onderbroeken en
zelfs T-shirts, jassen en rokken. Badkledij sluit het rijtje af.
Expres te klein Ongeveer
de helft van de vrouwen koopt expres kleren die te smal zijn, in de
hoop er op een dag in te passen. Een riskante strategie, omdat je niet
weet of het kledingsstuk wel mooi past met een aantal kilo's minder.
Helaas werkt deze mentale strategie ook niet bijzonder goed om werkelijk
kilo's te verliezen. Nog eens de helft van de vrouwen houdt express
'dikke kleren' bij voor als ze weer eens enkele kilo's zijn bijgekomen.
Klagen over gewicht Het
onderzoek peilde naar de relatie tussen kledij en het gewicht van
vrouwen. Een op twee klaagt regelmatig tegen anderen over hun gewicht.
Slechts twee procent is tevreden met haar lichaam, een op zes wil vooral
iets doen aan dijen en poep, een op tien geeft toe dat ze te dik is.
Spiegel, foto's, feesten Vrouwen
gaan vooral over tot actie na een goede kijk in de spiegel (72
procent), onflatterende foto's op Facebook (55 procent) of naderende
trouw- en verjaardagsfeesten (38 procent). Nog eens één op vijf besluit
af te vallen na commentaren door vrienden of partners, maar slechts tien
procent let op haar eten na een relatiebreuk.
Voeding Goede
intenties, want bijna de helft leest nooit de voedingstabel hoewel ze
wel denken dat de juiste voeding cruciaal is voor een effectief dieet.
Wilskracht Diëten
mislukken vooral door gebrek aan wilskracht, verveling en troosteten.
De meerderheid moet toegeven dat ze zelf de grootste reden zijn dat hun
dieet mislukt, en daarna volgen verrassend de collega's en niet de
partner.
Genieten Zes op tien haat diëten
omdat ze vinden dat ze daardoor niet meer kunnen genieten van 'normale'
voeding. Nog eens de helft heeft geen plan dat uittekent hoe het verder
moet als ze hun ideale gewicht hebben bereikt. Vier op de tien ziet
diëten eerder als een kortetermijnoplossing en niet als een verandering
van levensstijl.
Bono ontwerpt handtas voor Louis Vuitton om Afrika te helpen
Bono ontwerpt handtas voor Louis Vuitton om Afrika te helpen
U leest het goed: U2-zanger Bono gaat samen met zijn vrouw Ali Hewson
een handtas ontwerpen voor het luxemerk Louis Vuitton. Voordat u
'uitverkoop!', 'hypocriet!' of 'halve jeanet!' gaat schreeuwen: ze gaan
daarmee de armoede in Afrika te lijf. Dat hebben Bono en zijn vrouw
aangekondigd bij de opening van de expo 'Africa Rising' in Parijs, op de
dag dat Vuitton ook zijn nieuwe collectie voorstelde.
Het zit zo: samen met de andere helft van zijn trouwboek lanceerde Bono
met Louis Vuitton de op Afrikaanse culturen geïnspireerde kledinglijn
Edun. Die gebruikt materialen uit Afrika, waar "de sfeer momenteel
positief en optimistisch is", aldus Bono.
Van Afrika naar China Wat
hij er niet bij vertelde, is dat Edun een deel van de productie
inmiddels heeft verplaatst van Afrika naar China, waar - dat weet
iedereen - het economische klimaat evenzeer positief en optimistisch is.
Echter, was het doel niet om Afrika te helpen? Al is het dan met
handtassen en stinkend dure kledij, wat toch iets heeft als het verkopen
van asbakken ten voordele van het kankeronderzoek.
Minderwaardige kwaliteit De
kwaliteit die de Afrikaanse fabrikanten leverden, was echter niet
optimaal. Kleding paste niet goed, werd te laat geleverd of voldeed niet
aan de kwaliteitseisen. Daarom werd besloten ongeveer 15 procent van de
kleren te laten maken in Chinese fabrieken.
Het mode-label Edun
is een initiatief van Bono's vrouw Ali Hewson, maar Bono is de grote
financier van het 'ethisch verantwoorde' modemerk. Hewson zei vorige
maand in de Daily Mail dat ze aanvankelijk wat naïef was. Ze dacht
alleen aan de missie, niet genoeg aan de kwaliteit. "Het is en blijft
allereerst een bedrijf", aldus de vrouw van Bono.
De opbrengst
van de handtas zal geschonken worden aan TechnoServe, een instelling die
bedrijven in ontwikkelingslanden helpt, en aan het Conservation Cotton
Initiative, dat duurzame landbouw in Afrika stimuleert.
Sarah Burton presenteert eerste collectie voor McQueen
Sarah Burton presenteert eerste collectie voor McQueen
Sarah Burton mocht gisteren de grote spits afbijten. De Britse presenteerde voor het eerst na de zelfmoord van Alexander McQueen een collectie voor het gelijknamige label.
Veren, doorzichtige jurkjes, gouden glanzende stofjes, ingesnoerde lijfjes met exotische prints, je kan de nieuwste collectie van Sarah Burton op zijn zachtst gezegd excentriek noemen. De vrouwelijke vormen, die Alexander McQueen zo mooi kon uitbrengen, werden ook deze keer extra in de verf gezet met speelse franjes.
Het geheel was innoverend, maar miste toch de finale Alexander McQueen-toets. Dat werd pijnlijk zichtbaar bij het schoeisel. Anders een stokpaardje van de ontwerper. Deze keer paradeerden de modellen op simpele schoenen, die zo uit de winkelrekken leken weg gegrepen. (br.she)
Plus size-model Crystal Renn drie maal op Parijse modeweek
Plus size-model Crystal Renn drie maal op Parijse modeweek
Crystal Renn heeft het helemaal gemaakt. De ster is de aanvoerster van de plus size-modellen en mocht daarom niet ontbreken op grootse modeshows tijdens de Parijse modeweek.
Crystal Renn mocht tot drie keer toe op de Parijse modeweek verschijnen. De eerste keer voor Zac Posens show, toen voor Jean Paul Gaultier en gisteren voor Chanel. Renn, die toch wel wat kilootjes vermagerd lijkt, is daarmee het meest geboekte plus size-model van de Parijse modeweek. (br.she)
Nepbont is deze winter hipper dan ooit, maar hoe draag je zo'n vestje met een pluizige kraag nu best?
Kies steeds voor kortere modellen als je een nepbonten exemplaar draagt. Te lange items gaan al snel ouderwets lijken. Probeer witte bontjes zoveel mogelijk te vermijden, ze worden al snel vuil van je make-up en slaan geel uit wanneer je ermee door de regen loopt.
Ben je niet zeker van de bonttrend? Kies dan voor een sjaal, handschoenen of een vestje dat bezet is met een paar streepjes bont. Zo ben je toch in de mode, zonder er als Cruella De Vil uit te zien.
Kies je voor een jasje van bont? Ga dan voor een gecentreerd hesje. Zo komen al je vrouwelijke vormen uit en blijf je lekker stylish. (br.she)
Modeontwerper Nicky Vankets gaat eind volgend jaar trouwen. Dat melden
onze collega's van Het Laatste Nieuws. De 31-jarige Vlaams-Brabander
Vankets is twee jaar en tien maanden samen met zijn Oost-Vlaamse vriend
Koen Demey (23). Koen is grafisch ontwerper en werkt sinds enkele jaren
in het familiebedrijf van Vankets in Beverlo. Het koppel trouwt in
België, maar meer details zijn nog niet bekend. Tenzij dat hun kostuums
wellicht niet uit de H&M zullen komen.
Hoe meer afgedragen een jeans is, hoe duurder die is. Het effect kan
je ook zelf bekomen: echte liefhebbers roepen op je eigen paar niet meer
te wassen. In jeansblogs wordt steeds vaker geopperd om je ruwe
denimbroek nonstop te dragen en deze zelden in de wasmachine te stoppen.
Enkel zo krijgt die de ware looks en past die perfect aan je
lichaamsvormen.
Niet alleen bespaar je massa's geld door je broek zelden of niet te
wassen, ook krijgt het kledingstuk een persoonlijke touch door het
maandenlang te dragen. Ruwe denim oogt helemaal anders dan de
uitgerafelde designerjeans die meestal te vinden is. Ruwe denim krijgt
geen voorbehandeling, wordt niet gewassen en voelt stijf aan. De broek
zit zo vol kleurstof. Door het te dragen gaat de kleur af en laat sporen
na waar bijvoorbeeld je portefeuille heeft gezeten. Die maken je jeans
uniek en persoonlijk .
"Je
draagt je jeans zo vaak als je kan", vertelt Darryl de Necker in een
jeansblog. "Alle sporen op je jeans zijn de jouwe, niet zoals een
afgedragen paar dat je nieuw koopt in de winkel".
De Amerikaanse zangeres Beth Ditto, rondvormige frontvrouw van
rock/danceband Gossip, heeft gisteravond het defilé van Jean-Paul
Gaultier geopend. Gaultier stelde er zijn collectie 'Rock en romantiek'
voor in drie dimensies, 'van de maat XXS tot XXL'.
De
toeschouwers, met onder meer de actrices Catherine Deneuve en Tonie
Marshall op de eerste rij, werden gevraagd om 3D-brilletjes te dragen.
Zo konden ze zien hoe prints op de kledij van de zangeres, maar ook op
die van de eerste modellen, diepte kregen. De mannequins die de kleding
showden, hadden korte rockkapsels, zoals in de jaren tachtig, en
gekleurde oogleden.
Wie droomt van een echt prinsessenhuwelijk à la Sneeuwwitje of
Assepoes, kan die ultieme wens in vervulling brengen. Disney en
bruidsmodefabrikant Alfred Angelo brengen hun eerste collectie
Disney-bruidsjurken op de markt. Dit weekend liggen de eerste exemplaren
in Amerikaanse winkels.
De bruidscollectie werd geïnspireerd op de karakters en persoonlijkheid
van de Disney prinsessen Ariel, Assepoester, Belle, Doornroosje, Jasmine
en Sneeuwwitje. "Iedere bruid wil graag een prinses zijn op haar
huwelijk" vertelt eigenaar Michelle Piccione van Alfred Angelo
bruidsmode. "Een prinsessenjurk is nu voor iedere bruid mogelijk aan
aanvaardbare prijzen".
Ontwerper
Michael Shettel liet zich graag inspireren op het karakter van de
personages. Zo krijgt de Ariel-jurk een zeemeermin silhouet,
Sneeuwwitje's jurk heeft witte bloemetjes en die van Assepoester veel
glitters, geïnspireerd op de glazen schoen. Bij de jurk van Belle werd
duidelijk naar de ballroomscène gekeken terwijl Doornroosje een meer
dromerig silhouet krijgt. Jasmine's jurk staat dan weer symbool voor
vrijheid en individualiteit.
Zowat 35.000 bezoekers hebben gisterenavond de eerste Louise Night
avondshopping bezocht in de Brusselse bovenstad. Aan de laatavondopening
hebben zowat 300 handelszaken deelgenomen tussen 18.30 en 22.30 uur.
Tijdens
de Louise Night werd ingezet op mode, juwelen, accessoires, lifestyle,
design en gastronomie. Het evenement werd ondersteund door de Brusselse
gewestregering en de gemeenten Brussel Stad, Elsene en Sint-Gillis.
Parkings volzet "Op
basis van eigen tellingen en reacties van winkelhouders, schatten we
het aantal bezoekers op 35.000 mensen. We vroegen het ook aan de politie
maar die heeft nog geen cijfers over het aantal bezoekers gegeven. Alle
parkings in de buurt waren snel volzet. We hebben vooral goede reacties
opgevangen", aldus Erpicum.
Brussels Louise verenigt de
handelszaken uit de Naamsestraat, Waterloolaan, Grote Hertstraat,
Guldenvlieslaan, Louizalaan, Jean Stasstraat, Jourdanstraat, de
Jonckerstraat, Stefania- en Louizaplein, Charleroisesteenweg inclusief
de Guldenvlies-Louiza en Louiza Poort galerijen.
Heidi Klum showt niet langer lingerie voor Victoria's Secret
Heidi Klum showt niet langer lingerie voor Victoria's Secret
13 jaar lang liep ze rond in lingerie voor de lingerieketen
Victoria's Secret, waarvan bijna 8 jaar als 'hoofdengel'. Maar Heidi
Klum hangt de beroemde engelenvleugels aan de haak, en zal niet meelopen
in de show van november. "Mijn vervaldatum is verstreken", verklaarde
de 36-jarige.
Waarom Klum ermee stopt is niet helemaal duidelijk, maar het zou iets te maken hebben met haar leeftijd.
"Modellen
hebben een vervaldatum en ik heb de mijne bereikt. Sommige jobs wil ik
niet meer doen en laat ik aan de jonge, schattige en sexy modellen. Ik
teken alleen nog voor bepaalde campagnes", aldus Klum die er zeer
nuchter bij blijft.
"Alle goede dingen komen tot een einde. Ik zal altijd van Victoria's Secret blijven houden, het was een heerlijke tijd."
Vorig
jaar nog liep Klum de show voor Victoria's Secret amper een paar weken
na de geboorte van haar jongste kind. Toen verbaasde ze vriend en vijand
met haar perfecte figuurtje. Dat het topmodel niet meer in het laadje
'jong, schattig en sexy' past, is dus maar moeilijk te geloven.
Klum
had bij Victoria's Secret het gezelschap van andere topmodellen zoals
Adriana Lima, Alessandra Ambrossio en Rosie Huntington-Whiteley. Wie de
volgende 'hoofdengel' wordt, is nog niet bekend.