Vleesjurk Lady Gaga razend populair voor Halloween
Vleesjurk Lady Gaga razend populair voor Halloween
Het meest gewilde kostuum voor Halloween bij Amerikaanse vrouwen is de vleesjurk die Lady Gaga droeg op de MTV Video Awards.
1400 euro De
veelbesproken jurk was gemaakt van zes stukken steak, bij de outfit
hoorde ook een hoed en een handtas. Nu willen dames in New York er
allemaal als Lady Gaga uitzien op 31 oktober. Slagers in de stad worden
namelijk overstelpt met verzoeken om een soortgelijke jurk te maken.
Volgens slager Ben Turley, de eigenaar van NYC's Brooklyn Kitchen, kan
de kostprijs hiervan oplopen tot 1.400 euro omdat dit gemaakt moet
worden van de beste stukken vlees. Er zou ongeveer 7 kilo steak voor
nodig zijn.
Dames die voor deze outfit willen gaan, zijn alvast
gewaarschuwd: het kledingstuk kan uit elkaar vallen als je het langer
dan drie uur draagt. Slager Ben: "De jurk zal nat worden en erg gaan
stinken."
Bespaar op cosmetica zonder dat je looks hieronder lijden
Bespaar op cosmetica zonder dat je looks hieronder lijden
Jezelf verzorgd en mooi houden kan een dure zaak worden. Voor wie wil
besparen, hebben we enkele makkelijke besparingstips zonder dat je er
minder goed uitziet.
Je
eigen wortels kleuren is veel goedkoper dan naar een schoonheidssalon te
gaan om je kleuring te laten bijwerken. Hier bestaan verschillende
specifieke kits voor. Zo kun je langer zonder kappersbezoek. Degenen die
nog nooit zelf hun haar hebben gekleurd, vragen best een vriendin om
hulp.
Hoe korter je haar is,
hoe vaker je het moet laten knippen. Als je een langer kapsel hebt, kun
je twee keer zolang zonder knipbeurt en kun je de kosten bij de kapper
dus halveren.
Pedicures kosten vaak
veel geld, maar je kunt dit overslaan als je je voeten tijdens de
wintermaanden niet verwaarloost. Koop een puimsteem en een verzorgende
voetcrème. Trek die sokken regelmatig uit en geef je voeten een
onderhoudsbeurt.
Geurtjes die alcohol
bevatten vervagen sneller dan parfums op basis van olie. Dat betekent
dus dat je er vaker van gaat gebruiken en dat deze sneller opraken. Kies
dus voor een parfum zonder alcohol.
Veel
winkels bieden staaltjes aan, smijt deze zeker niet weg. Dankzij hun
kleine formaat zijn ze ideaal om in je handtas te stoppen of om mee te
nemen op vakantie. Via het internet kun je ook aan staaltjes van je
favoriete producten gratis bestellen. Je moet er wel wat zoekwerk op
google voor over hebben.
Het is een jaarlijkse traditie geworden: de luxueuze fantasiebeha van lingeriefabrikant Victoria's Secret. Deze keer is hij bezet met 3.000 diamanten, lichtblauwe saffieren en heeft hij een prijskaartje van 2 miljoen dollar (1,4 miljoen euro).
Het Braziliaanse model Adriana Lima had de eer de 'Bombshell Fantasy Bra', ontworpen door Damiani Jewelers, in New York te showen. Achteraf zei ze dat hij erg comfortabe lwas om te dragen. Samen met de beha werd de nieuwe collectie voor de feestdagen gelanceerd.
Toch is deze peperdure beha niets in vergelijking met het model van vorig jaar. Het toenmalige exemplaar van 3 miljoen dollar (2,1 miljoen euro) was bezet met 2,350 witte, champagne- en cognackleurige diamanten. (br.hln)
Jennifer Lopez en tweeling nieuwe gezichten van Gucci
Jennifer Lopez en tweeling nieuwe gezichten van Gucci
Foto Gucci.
De kinderen van Jennifer Lopez en Marc Anthony zijn twee jaar en zetten
hun eerste stappen in de wereld van de glitter en glamour. Max en Emme
worden het gezicht van de nieuwe collectie van Gucci voor kinderen. Hun
allereerste salarisstrookje: een miljoen dollar voor een goed doel en
50.000 dollar voor mama's stichting, Maribel Intiative.
"Het is
de eerste keer dat ik op deze manier samenwerk met mijn kinderen",
vertelt J-Lo die voor de campagne samen met haar zoon en dochter
poseerde. In US Weekly zegt ze dat het een heel bijzondere ervaring was.
"En mijn kinderen hebben ook een hoop lol gehad tijdens de shoot!".
Dochter
Emme wordt volgens mama een echte fashionista. "Ze kiest zelf haar
outfits en slaapt het liefst in haar prinsessenkleed", aldus J-Lo. "Maar
Max kan ik moeilijk in zijn kleren krijgen, die loopt het liefst in
zijn blootje in huis".
Een tweede beeld van de designercollectie van Lanvin voor H&M raakte
bekend. Goed nieuws voor fashionista's die van kleur houden: er zullen
ook sexy korte bloemenjurken, killer stilettosandalen en schoenen met
luipaardprint te koop zijn. Een mooi extraatje is een stijlvolle
winkeltas die je erbij krijgt.
De volledige lijn bevat niet
alleen kleding, maar ook juwelen, hoeden, schoenen en lipstick. De
collectie zal te koop zijn in 200 H&M-winkels vanaf 23 november. Op
19 november is er al een modeshow in New York om de lijn voor te
stellen.
Supermodel Natalia Vodianova ontwerpt en showt lingerie
Supermodel Natalia Vodianova ontwerpt en showt lingerie
Het Franse lingeriemerk Etam heeft het Russische topmodel voor de kar
gespannen om hun wat duffe imago af te stoffen. Vodianova, muze van
Calvin Klein, ontwerpt twee collecties voor Etam en mag ze ook showen.
Oubollig is niet het eerste wat we denken bij deze foto's. (br.hln)
Designkledij voor kinderen kondigt einde recessie aan
Designkledij voor kinderen kondigt einde recessie aan
Steeds meer ouders hullen hun kinderen in designkledij en dat is spek naar de bek van de ontwerpers. Zij komen massaal op de proppen met lijnen speciaal voor de allerkleinsten.
Fendi, Stella McCartney, Paul Smith, Gucci, het zijn maar enkele van de vele topmodehuizen die onlangs met een eigen kinderkledinglijn zijn afgekomen. Een gat in de markt, zo blijkt nu. Want heel wat ouders spenderen graag een centje meer aan de kledij van hun kinderen.
Volgens experts doen ze dat om de buitenwereld te tonen dat ze de economische crisis zonder kleerscheuren hebben overleefd. "Het succes van designkledij voor kinderen luidt het begin van het einde van de recessie in." (br.she)
Fashionista's wereldwijd kijken halsreikend uit naar 23 november, dat is
de dag waarop de designercollectie van Lanvin voor de goedkope
modeketen H&M in de winkel zal leggen. Het belooft een chique lijn
met veel zwart te worden.
De herfstcollectie getekend door de
topontwerper zal razendsnel uitverkocht zijn, want de modewereld is al
laaiend enthousiast over het eerste beeld dat 'uitlekte'. Denk aan veel
assymmetrische decolletés, franjes en flatterende, vrouwelijke
silhouetten. Helemaal Lanvin dus, maar met een aantrekkelijk
prijskaartje dat typisch H&M is. (br.hln)
Het lijkt nog zo ver weg, maar voor je het weet is dat winterse weertje alweer ver achter ons en komen de eerste lentestralen piepen. Dankzij onze tips kan je nu al beginnen zoeken naar de nieuwste trends van de lente/zomer 2011. Kleuren
Volgend seizoen kies je ofwel voor kleur ofwel voor wit. Opvallendste kleuren zijn feloranje, koraal, fuchsia en neonkleuren. Ben je niet zo'n fan van kleurrijke kledij? Ga dan resoluut voor wit. Wit, en zeker in T-shirts, is hipper dan ooit. Natuur
In de prints maken we een terugkeer naar de natuur. Geen opvallende grafische prints meer, maar leuke natuurtaferelen. Fruit- en dierafbeeldingen doen het beter dan ooit. Ga je toch voor iets anders? Kies dan voor opvallende streepjespatronen. Gezien bij Prada, en een zeker trend in wording. Lengte
De roklengte wordt iets korter dan dit seizoen. In de lente komen onze jurkjes en rokken tot op de helft van onze kuit. Broeken zijn dan weer superlang en redelijk smal. Geen skinny jeans maar ook geen wijduitlopende pijpen.
Tuniekjes en jurkjes worden dan weer erg ruim. Geen aansluitende kledingstukken bij Marc Jacobs, maar frisse, losse kledij gecombineerd met strakkere rokjes om toch de vrouwelijke vormen te behouden. Stof
En wat met de stofjes? In de lente stappen we zeker af van de bonttrend van dit najaar en kiezen we weer voor oude klassiekers zoals katoen. Haast iedere collectie bestond grotendeels uit katoenen stukken. Look
Wil je een algemene look creëren? Ga dan voor een 'jongen versus meisje' look. Hou je vrouwelijkheid in stand, maar kies voor stoere accessoires en laat je haar in een kort kopje knippen. (br.she)
Zo draag je transparant zonder te veel bloot te geven
Zo draag je transparant zonder te veel bloot te geven
Transparantie bij Chanel.
De trend van de transparante stoffen is terug en zal niet meteen
verdwijnen. We zagen doorzichtige materialen voor komende herfst en
winter op de catwalk bij onder meer Stella McCartney en Chanel.
Opgelet,
deze kledingstukken zijn echter niet makkelijk te dragen. Het gevaar
bestaat er in dat je te veel van jezelf bloot geeft. Daarom enkele tips
om stijlvol én trendy voor transparant te gaan.
Transparante maxirok bij Urban Outfitters.
- Een volledige jurk in transparante stof is te veel van het goede. Een leuk alternatief is een jurk met speelse print en een transparante neklijn.
- De trend qua transparante stoffen is maxi. Kies voor een zwierige rok voor een trendy resultaat. Combineer wel met een legging of een erg dikke panty.
Topje met sexy transparante rug bij asos.com.
- Bij een transparante blouse
werk je best met lichte lagen. Met een oversized exemplaar scoor je
zeker. Voor een stoer resultaat ga je voor een lederen jasje en een
handtas met spijkers. Een comfortabele outfit als je combineert met
jeans en een boyfriend blazer.
- Een transparante rug kan
erg sexy zijn. Het is de ideale outfit voor als je na het werk naar een
feestje moet: je draagt er overdag een jasje over dat 's avonds uit kan
voor een sexy resultaat.
- Als je er nog niet volledig voor wil gaan, ga dan op zoek naar een trui met transparante stukken.
Ook vind je tal van leggings die wat vlees op strategische plaatsen
laten zien. Draag er wel een oversized topje op om een vulgaire look te
voorkomen.
- Kant is een goede manier om de transparante trend aan te meten en het zorgt voor een erg vrouwelijk resultaat.
Fashionista's van over de hele wereld raken er maar niet uit: is de
huidskleurige panty met fijn patroon waardoor het lijkt alsof je
ontzettend harige benen hebt hip of een modefout?
Kant
is een belangrijke trend komend winterseizoen, wat ontwerpers
inspireert tot tal van kledingstukken met kanten patroon. Het
Amerikaanse merk J Crew lanceerde een huidskleurige panty met een fijne
zwarte tekening, die kant moet nabootsen. Het resultaat echter mist wat
zijn doel, omdat vrouwenbenen erg harig lijken door het kledingstuk. De
panty krijgt heel wat aandacht op het internet, tal van mode-experts
bestempelden de panty's als hilarisch, anderen noemen het de ideale
manier om cachet aan je outfit te geven.
Het Amerikaanse merk J
Crew krijgt de laatste tijd heel wat media-aandacht omdat dit een van de
favoriete merken van Michelle Obama is.
Schoenontwerper Christian Louboutin vertelt aan de Britse Vogue waarom zijn schoenen met rode zolen zo populair zijn.
Ze zijn meestal torenhoog, de hakken van de glamoureuze Louboutins waarmee menig celebrity de rode loper mee betreedt. Het succes van de schoenen is eenvoudig te verklaren door de zogenaamde schoenentest: 'de ultieme schoen moet een vrouw nog steeds mooi staan als ze helemaal naakt is', aldus de ontwerper.
Zijn fascinatie voor naakte vrouwen is al ontstaan in zijn jeugd, toen Christian Louboutin geobsedeerd was door showgirls met veel veren en weinig kledij. 'Daardoor wilde ik op twaalfjarige leeftijd al schoenontwerper worden, maar het is pas later dat ik besefte dat het echt mijn beroep kon worden', aldus de ontwerper. (br.Het Nieuwsblad)
De Britse stijlgodinnen Trinny Woodall en Susannah Constantine komen terug naar Vlaanderen.
Na een eerste reeks 'Missie Vlaanderen' in het voorjaar op Vitaya maakt het duo een tweede seizoen. De opnames vinden van 2 tot 4 november plaats. De exacte locaties worden later meegedeeld.
In het programma gaan Trinny en Susannah de straat op om nietsvermoedende mensen te wijzen op hun slechte kledingstijl. Onder hun impuls worden zij in een nieuw jasje gestoken.
Momenteel maakt het tweetal een gelijkaardige reeks in Nederland, waar 900.000 mensen op afstemmen. Bij ons lokte het programma amper 100.000 kijkers, maar blijkbaar was dat door Vitaya voldoende. (br.she)
Modeontwerpers organiseren in Antwerpen twee keer per jaar
'stocksales'. De gekende gebeurtenis zal vanaf 19 oktober tot het einde
van de maand opnieuw plaatsvinden maar deze keer onder de naam
(CON)TEMPORARY FASHION DAYS. Een aantal ontwerpers krijgt bovendien twee
panden tijdelijk ter beschikking.
De naam is nieuw, de formule gekend: modeontwerpers bieden creaties uit
vroegere collecties gedurende een korte periode aan tegen
aantrekkelijke prijzen. Gevestigde modeontwerpers als AF Vandevorst,
Dries Van Noten, Ann Demeulemeester, Tim Van Steenbergen, Anna Heylen en
Walter Van Beirendonck, maar nog heel wat andere designers zullen
opnieuw fashionista's op de been brengen.
Panden Nieuw
is ook dat het Flanders Fashion Institute in samenwerking met de stad
Antwerpen en de Wase Kamer van Koophandel een aantal panden ter
beschikking stelt aan ontwerpers. Lore Ongenae, Jo De Visscher, Abelone
Wilhelmsen, Dallas & Vegas en Frieda Degeyter krijgen van 19 tot 23
oktober de kans om hun collectie aan te bieden in twee unieke tijdelijke
winkels in de Nieuwe Gaanderij (Huidevetterstraat 38, 2000 Antwerpen).
Overzichtsplan Om
modeliefhebbers het leven makkelijk te maken, wordt een overzichtsplan
uitgegeven van de (CON)TEMPORARY FASHION DAYS. Op het plan zijn alle
locaties met de respectieve data overzichtelijk samengebracht. Het plan
is gratis beschikbaar vanaf vrijdag 15 oktober in de verkooppunten van
de deelnemende ontwerpers en op volgende adressen:
-Flanders Fashion Institute / ModeNatie Nationalestraat 28 2000 Antwerpen
-Antwerpen Toerisme & Congres Grote Markt 13 2000 Antwerpen
-Centraal Station (niveau 0, bij de roltrappen) Koningin Astridplein 2018 Antwerpen
-Designcenter | De Winkelhaak Lange Winkelhaakstraat 26 2060 Antwerpen
-Beleef Antwerpen kiosk - FNAC Grand Bazar Shopping Center (1ste verdieping) Groenplaats 2000 Antwerpen
Christophe Coppens viert 20 jarig bestaan met veiling
Christophe Coppens viert 20 jarig bestaan met veiling
Hoeden- en accessoiresontwerper Christope Coppens staat reeds 20 jaar in het vak. Een mooi getal om eventjes stil te staan, zo vindt de ontwerper zelf.
"Geen reden om te feesten, daar is het de tijd niet voor. Ook niet om achterom te kijken, dat is nog veel te vroeg. Wel een moment om een mentale print te maken, even alles op een rijtje te zetten, even diep te ademen en heel even stil te staan. Omdat 20 jaar een mooi getal is, en dwingt tot reflectie", aldus Coppens.
Ter gelegenheid van deze speciale verjaardag zal Christophe Coppens voor het befaamde veilinghuis Bergé 170 van zijn meest begeerde stukken verzamelen in een catalogus en deze tentoonstellen gedurende 3 dagen. Op 5 december 2010 vindt dan de uiteindelijke veiling plaats. (br.she)
Wol is komend seizoen niet weg te slaan uit onze garderobe, maar hoe draag je het nu best?
Wol kan al snel oubollig lijken, kies daarom voor hippe accessoires en zorg steeds voor een goede combinatie tussen wollen artikelen en andere soorten stoffen.
Ga bijvoorbeeld voor een wollen jurkje, ook bekend als de jumper dress, of de oversized trui. Het jurkje is door zijn korte karakter perfect geschikt voor kniehoge laarzen, maar ook elegante hoge hakken passen er perfect onder. Sjaals
Sjaals mogen dit seizoen groter dan groots zijn. Ga voor veelkleurige wollen exemplaren. Heb je enkel dunne wollen sjaaltjes? Combineer er dan een paar.
Wollen truitjes kunnen je vormen al snel verdoezelen. Om je toch extra vrouwelijk te laten lijken is het belangrijk om het truitje uit te balanceren met een skinny jeans of een aansluitende rok. Gala
Wil je je galakleed opfleuren met wat wol? Dan kan je perfect een slordig gebreid vestje combineren met een strakke galajurk. Klinkt raar, maar het ziet er fabelachtig uit. (br.she)
Malice in wonderland, het juwelenmerk van Evy Guyaert, bestaat al
1 jaar. Reden genoeg voor de omroepster om haar collectie zelf voor te
stellen.
Zondag 17 oktober nodigt Evy alle liefhebbers uit om het juwelenlabel
nog beter te ontdekken. Plaats van afspraak: Dendermondesteenweg 85,
9070 Destelbergen tussen 11 en 17u.
De lijn bevat een ruim gamma
van armbanden, kettingen, ringen en oorbellen, al dan niet met
bedeltjes waarop leuke boodschappen staan geschreven. Malice in
Wonderland heeft ook een online store. Meer info: www.maliceinwonderland.be
Als we modekenners mogen geloven, lopen we deze herfst en winter
met skinny lederen leggings of broeken rond. Enkele ontwerpers opteren
echter voor de brede variant waardoor de lederen broek een stuk
volwassener oogt.
De brede broek verscheen op de catwalk bij Aquascutum, Bottega Veneta
and Reed Krakoff, al dan niet gecombineerd met t-shirt in jawel, leder. (br.nina)
Gap bergt nieuw logo alweer op in broekzak na protest
Gap bergt nieuw logo alweer op in broekzak na protest
Blijkbaar zijn heel wat fans gehecht aan het oude logo.
Onlangs stelde het Amerikaanse jeansmerk Gap trots zijn nieuwe logo
voor, dat moest staan voor een "meer eigentijdse en modernere
expressie". Fans, designers en internetgebruikers overal ter wereld
uitten echter hun haat jegens het nieuwe logo en Gap besloot dan maar
het weer in de broekzak weg te stoppen.
Gap vroeg op haar Facebookpagina de mening van de fans: "Wij houden van
onze versie, maar we zijn benieuwd naar andere ideeën." Er kwamen
duizenden reacties, het overgrote deel daarvan was uiterst negatief.
Daarom trekt het kledingmerk het logo dat op 4 oktober werd voorgesteld
weer in en keert het terug naar het oude, bekende navyblauwe vierkant
met de witte letters op. Met een traditie van twintig jaar breek je
blijkbaar niet zomaar...
Gap kampt met een verouderend - en ook
redelijk conservatief, zo blijkt - klantenbestand. Het nieuwe logo met
een witte achtergrond en zwarte letters én met toch nog altijd een klein
blauw vierkantje ingewerkt, moest twintigers en dertigers aanspreken.
Mission not accomplished, zo lijkt het. Voorlopig?
Modeontwerpers DSquared2 slaan een nieuwe weg in: eentje voor onze trouwste viervoeters.
Bij het modehuis DSquared2 draait het de laatste dagen allemaal rondom honden. De designers creëerden namelijk een capsulecollectie samen met de moderetailwebsite Yoox.com. De collectie bevat halsbandjes en leibanden voor onze trouwe viervoeters. De collectie zal enkel online verkocht worden. Over de prijzen is nog niets bekend geraakt. (br.she)