Extreme kapsels zijn in, zo ga je zelf aan de slag
Extreme kapsels zijn in, zo ga je zelf aan de slag
Lady Gaga met haarstrik.
Big hair is
helemaal in. Denk aan de strik van Lady Gaga, hoe extremer, hoe beter.
Dit kapsel is niet meteen geschikt voor elke dag, wel ideaal voor een
avondje uit. We geven jullie enkele tips zodat je het zelf kan creëren.
'Big hair' bij Prada.
Catwalk Het
begon allemaal op de catwalk, bij Prada en YSL zagen we voor de
lentecollecties grote dotjes pal op het hoofd, hanenkammen en chignons
met extra veel volume. Celebs zijn helemaal wild van deze trend, meldt
styletoday.net. Zowel Lady Gaga en Beyoncé gaan voor kapsels met extra
veel volume bovenaan op het hoofd. Je collega's zullen misschien wat
raar opkijken als je plots met een haarstrik op kantoor komt opdagen,
maar zo'n extreme coupe is wel het uitstekende partykapsel.
Chignon Het
makkelijkste zelf te maken kapsel is de chignon met volume. Daarvoor
moet je je lokken strak schuin naar achteren kammen. Zet je haar
onopvallend vast in een twist met speldjes. Heb je van nature geen
weelderige bos haar, gebruik dan een haarstukje. Gebruik flink wat
haarspray om alles goed te fixeren.
Dotje Maak
een hoge paardenstaart die pal op je hoofd staat. Vervolgens draai je
een dotje dat je vast steekt met speldjes. Voor extra glans kun je de
Diamond Gloss spray van Nivea gebruiken, zo heb je meteen een
glamoureuze look. Ook hier kun je weer vals spelen met een haarstukje
als je haar te kort of te dun is.
Strik Echte
durvers gaan voor de strik van haar als bij Lady Gaga. Niet eenvoudig
om te creëren, maar je maakt er wel meteen een statement mee. Hier zie je hoe je het zelf kan maken. Let wel dat je je make-up eenvoudig houdt, anders wordt je look te druk.
We worden helemaal warm vanbinnen als we de nieuwste collectie van Chanel zien en lijken het noorden te verliezen bij het aanzicht van de nieuwste Louboutin-schoenen. Een paar honderd euro geven we graag uit om dat ene designstuk in huis te halen. Maar waarom zijn we eigenlijk zo geobsedeerd door designkledij en accessoires?
Wanneer we ons hullen in merkkledij eigenen we onszelf een hogere status toe dan mensen die identiek dezelfde kledij dragen maar zonder logo. Buitenstaanders aanzien merkkledij als een teken van succes en zelfs vertrouwen. Wanneer proefpersonen gevraagd wordt een geldbedrag te verdelen tussen iemand met merkkledij en iemand met identiek dezelfde kledij zonder logo, zal degene met de merken zienbaar meer geld toegestopt krijgen. Dat blijkt uit een onderzoek van de psychologen Marijn Meijers en Rob Nelissen van de Universiteit van Tilburg.
Volgens de onderzoekers gedragen mensen zich als pauwen. Hoe meer luxe we hebben, hoe meer we het willen etaleren. En net als bij pauwen is degene met de mooiste veren de populairste. (br.she)
Accessoires zijn
de goedkoopste manier om een oude outfit weer helemaal trendy te maken.
En deze lente mogen accessoires opvallen in kleur, design en grootte.
Voor één keer geldt de leuze 'less is more' dus niet.
Geel Paars
was de winterkleur, maar deze zomer heeft geel het overgenomen. Als je
niet genoeg moed hebt om een gele jurk te dragen, kun je je outfit
opleuken met gele accessoires. Kies voor een gele handtas of opvallende
riem.
Handtas van asos.com.
Multifunctioneel De economische
crisis heeft ook ervoor gezorgd dat designers handtassen
multifunctioneel maken. Zowel Yves Saint Laurent als L.A.M.B ontwierpen
een stijlvolle clutchhandtas die omgevormd kan worden tot een oversized
tas voor het werk.
Aandacht naar de nek Ook
grote, lange kettingen zijn weer helemaal hot dit seizoen. Hier geldt:
hoe groter, hoe beter. Met een ludiek accent als vogels, bloemen en
felle kleuren zit je helemaal goed. Maar let dan wel dat je de rest van
je accessoires hier op afstemt, kies voor subtielere dingen in dezelfde
kleur.
Ceintuur met strikje van La Redoute.
Taille benadrukken Draag een brede,
kleurrijke ceintuur in zijde of leder, die je taille mooi in de verf
zet. Ook hiermee kun je je outfit wat speelser maken met details als
strikjes. Heb je nogal een kort bovenlichaam, dan blijf je beter ver
weg van dit accessoire.
Bloemenkapsel Wat je
haar betreft, zit je met bloemen altijd goed. Experimenteer eens met
een diadeem, haarband, sjaaltje, speldjes of zelfs hoedje met bloemen.
Ook met felle kleuren en metallic details zit je goed.
Polsen Spendeer
genoeg aandacht aan je armbanden. Durf te experimenteren met
verschillende materialen en kleuren aan één pols. Ze maken je blazer of
gilet plots helemaal trendy, zorg er wel voor dat ze genoeg aandacht
krijgen door je mouwen op te rollen.
Brit Peter Copping volgt Theyskens op bij Nina Ricci
Brit Peter Copping volgt Theyskens op bij Nina Ricci
De Britse ontwerper Peter Copping volgt de Belg Olivier Theyskens op als artistieke leider bij het modehuis Nina Ricci.
Copping is lange tijd een nobele onbekende gebleven in de modewereld. Afgestudeerd aan het Royal College of Art and Central Saint Martins werkte hij enkele jaren voor Sonia Rykiel, daarna werd hij onder de arm genomen door Marc Jacobs om hem te helpen bij de collecties voor Louis Vuitton. De nieuwe benaming bij Nina Ricci is de eerste grote benoeming voor Copping.
"Het is een merk met een leuke geschiedenis. Ik hou van Franse mode en Nina Ricci is een erg Frans huis dat zeer nauw aansluit bij de dingen waar ik zelf van hou", aldus Copping. De nieuwe creatief directeur is nu volop bezig een capsulecollectie voor het modehuis te ontwikkelen. De eerste echte modeshow zou pas volgend jaar maart verwacht worden. (br.she)
Mannenzweet is intenser dan dat van een vrouw, ze hebben dan ook een aangepaste deodorant nodig. Dat blijkt uit een onderzoek van het Duitse beautybedrijf Symrise.
Vrouwentranspiratie is makkelijker te verdoezelen dan dat van een man. De nieuwste deodorants maken niet langer gebruik van een sterk parfum om zweet te verdoezelen, maar kiezen voor geuren die de perceptie van zweet opheffen. Bij mannen is er echter een volledig andere productsamenstelling nodig om hun okselgeur op te heffen dan bij vrouwen.
Symrise stelde daarom een lijst op met alle afzwakkende stoffen, gegroepeerd per geslacht. Ze hopen daardoor efficiëntere deodorants te kunnen produceren. (br.she)
De Belgische ontwerper Dries Van Noten heeft door het Amerikaanse Fashion Institue of Technology (FIT) de 'Couture Council Award for Artistry of Fashion 2009' gekregen.
"Ik ben zeer blij met deze award van het Fashion Institute, want het gaat over de artistieke kwaliteit van mode, wat voor mij een van de belangrijkste dingen is. Het is een erkenning van het vakmanschap, de kleuren en de stoffen die ik creëer", vertelt Van Noten.
De Amerikanen lopen alvast warm voor Van Noten's werk. "Zijn ongelooflijke gevoel voor kleur, patronen en versiering en zijn zoektocht naar de beste vaklui ter wereld die echt kunnen uitvoeren wat hij wil, is buitengewoon. Ik denk dat zijn kleren een belangrijke bijdrage geleverd hebben aan de geschiedenis van de hedendaagse mode."
Modeontwerpers Viktor & Rolf ontwerpen operakostuums
De Nederlandse modeontwerpers Viktor & Rolf zullen speciaal voor de première van het operastuk 'Der Freischutz' alle operakostuums ontwerpen. In de kledij is alvast meer dan 1 miljoen Swarovski kristallen verwerkt.
De kledij valt op door zijn kleurrijke, dramatische looks. Voor het design baseerden Viktor & Rolf zich op enkele oude, komische strips. Zo krijgen de solisten volumineuze -D rokken met schoudervullingen en opgevulde borstvoeringen. De kledij is gemaakt van zijde, satijn, lurex en wordt afgewerkt met Swarovsk kristallen, die de verschillende lichtschakeringen moeten terugkaatsen op het publiek. Het koor wordt dan weer toebedeeld met oude Duitse kostuums die fel doen denken aan de bekende 'Lederhosen'.
Het is niet de eerste keer dat Viktor & Rolf voor de opera ontwerpen. In 2004 ontwierp het duo al kostuums voor de voorstelling '2 Lips and Dancers and Space'. (br.she)
De nieuwe
collectie ontworpen door Penélope en Monica Cruz ligt nu in
winkelrekken van Mango. Normaal promoten de zusjes samen de lijn, maar
deze keer nam Penélope dit alleen voor haar rekening. De actrice
bewijst dat ze ontzettend goed staat met de cowgirl- en hippielook.
Comfort en basic Bij
de nieuwste collectie van Penélope en Monica Cruz lijkt het alsof de
zusjes vrouwen vooral een comfortabel gevoel willen geven in hun
stukken. De collectie oogt heel vrouwelijk met franjes, lieflijke
prints, vrolijke bloesjes en fleurige rokjes. Jeansaccenten en het
gebruik van leder zorgen dan weer voor de countrylook. Wat wel opvalt
is dat alle ontwerpen heel braaf en eerder basic zijn. Het voordeel
hiervan is dat je toch fashionable voor de dag komt, maar dat de
stukken onderling makkelijk combineerbaar zijn. Is dit de oplossing van
de zusjes voor de economische crisis?
Stijlvol wit Net
zoals andere jaren zitten in de collectie ook stijlvolle stukken en
uitgaanskledij. Hier zijn we heel classy stukken, waarbij wit de
boventoon neemt. Het bleke tweedelige maatpak met waistcoat is onze
favoriet. Ook hield Penélope rekening met elk soort vrouw, vrouwen met
alle soorten maten zullen hun gading in de collectie vinden. De zusjes
Cruz maken al twee jaar kledingstukken voor kledingketen Mango. (br.nina)
Kate Moss, Madonna, Debbie Harry and Brigitte Bardot zijn de grootste
fashioniconen uit de twintigste eeuw. Hun namen circuleren op een poll,
opgesteld naar aanleiding van de Britse 'Clothes Show London fashion
event'. Bedoeling is te achterhalen welke bekende gezichten de mode
hebben 'gemaakt'.
Blondie
Jaren 90 Supermodel
Kate Moss wordt door 62,5 procent van alle ondervraagden beschouwd als
best geklede persoon uit de jaren '90. Linda Evangelista en Erin 0'
Conner volgen op respectievelijk tweede en derde plaats. Victoria
Beckham siert de vierde plaats.
Madonna
Material Girl Madonna's
'Material Girl'-look, die haar mosterd bij Marilyn Monroe haalde door
haar blonde haren en rode lippen, werd in de jaren '80 genomineerd, net
als Princess Diana en actrice Joan Collins.
Blondie-zangeres
Debbie Harry werd als één van de stijliconen uit de jaren zeventig
genoemd. Zij versloeg Diana Ross en Bianca Jagger.
Marlene Dietrich
In de jaren
'60 triomfeerde Brigitte Bardot. Actrices Audrey Hephurn en Marlene
Dietrich werden de pioniers in de jaren '40 genoemd.
Mannen Opvallend
is dat weinig mannen het lijstje sieren. Uitgezonderd David Bowie,
voetballer David Beckham en John Lennon, zij kregen beperkte stemmen
toebedeeld. (br.hln)
De nerdlook, iets
wat fashionista's lang liefst vermeden, is helemaal trendy. Een
opvallende bril met dik montuur zet de toon van je outfit. Zijn je ogen
nog tiptop? Geen probleem, dan draag je gewoon een exemplaar met glazen
zonder sterkte.
Zowel dochter Lourdes als Madonna hebben een exemplaar.
Sullig Nerds
zijn plots trendsetters geworden. Zowel Scarlett Johansson en Madonna
gaan voor een dikke bril met groot, opvallend montuur. Hij is sexy,
geeft een intelligente look en maakt je zakelijke kantooroutfit
helemaal af. Hoe sulliger, hoe beter, lijkt wel. Denk aan het exemplaar
dat Woody Allen opheeft. Je hebt exemplaren voor zowel vrouwen als
mannen. Let wel op, de lijn tussen een 'nepnerd' met stijlgevoel en een
echte geek is dun. Leg fashionable accenten in je outfit met een
oversized handtas, stijlvol jurkje en killerheels.(br.nina)
De modestudenten van de Gentse Academie voor Schone kunsten zijn op zoek naar modellen, die tijdens hun eindejaarsshow hun prachtige collecties showen.
Ben je geïnteresseerd in de laatste modetrends en heb je altijd al willen schitteren op de catwalk? Dan kan je nu je kans grijpen. De Gentse Academie voor Schone kunsten is namelijk op zoek naar modellen om tijdens de eindejaarsshow de collecties van afstuderende modestudenten te showen.
De modeshows zelf zullen doorgaan op 18,19 en 20 juni. Geïnteresseerden kunnen zich op zondag 26 april van 10 uur 30 tot en met 16 uur 30 op de Mode afdeling in de J. Kluyskensstraat 2 in Gent aanmelden. Meer informatie: pieter.coene@hogent.be (br.she)
Twee Antwerpse designers, Walter Van Beirendonck en Dirk Van Saene,
ontwierpen een papieren jurk in samenwerking met postorderbedrijf La
Redoute. De jurken worden in beperkte oplage van 250 stuks verkocht via
internet en het ModeMuseum in Antwerpen.
Popart In
1966 werd de eerste papieren wegwerpjurk gemaakt door Scott Paper
Company. In geen tijd werd de papieren jurk een van de populairste
kledingstukken van de jaren '60. Later werden die jurken gebruikt om
reclameboodschappen te dragen en de papieren jurk kreeg steeds meer
doeleinden: van popart tot politieke verkiezingsslogans. Daarna
verdween de hype even snel weer. Nu is ze terug.
Expo Het
Modemuseum wil de papieren outfits opnieuw een plaats geven. Met een
speciale tentoonstelling 'Paper Fashion', wordt papier als alternatief
materiaal voor kleding getoond. Heel wat hedendaagse ontwerpers blijven
proberen om papiergelijkend materiaal op een originele manier te
verwerken in hun collectie.
Stevig Modemerk
La Redoute heeft alvast het papieren jurkje in de collectie opgenomen.
Wie denkt het hebbeding slechts één keer zonder kleerscheuren te
overleven, heeft het mis. Het jurkje is behoorlijk stevig en bestaat
uit in polyester ingeweven papier. Kostprijs bedraagt 60 euro van maat
36 tot 42. Snel zijn is de boodschap, er zijn slechts 250 exemplaren te
verkrijgen.(br.hln)
Het lijkt wel
alsof Drew Barrymore een nieuwe styliste aannam. Met haar retro-outfits
trekt ze de laatste weken alle aandacht op de rode loper. De geboorte
van een nieuw stijlicoon?
Jaren '20 Op
de première van haar nieuwste film 'Grey Gardens' leek Drew Barrymore
vorige week leek de actrice zo uit de jaren '20 gestapt. Ze droeg een
huidskleurige jurk met pailletten van Alberta Ferretti. Met de make-up
ging de actrice voor een natuurlijke look, haar hoedje met sluier en
glamoureuze kapsel maakten het geheel helemaal af.
Jaren '60 Maar
ook de stijl van de jaren '60 staat Drew beeldig. Een dag later droeg
ze op de rode loper dit keer een witte godinnenjurk met sixtieslook met
prachtige parels aan de decolleté. Ook haar accessoires waren beeldig,
met een oogverblindende ring en oorbellen. Haar kapsel had veel volume,
ook hier hield ze de make-up basic. Een nieuw stijlicoon is geboren. (br.nina)
Hoe promoot je de zoveelste sneaker, ontworpen door de zoveelste artiest op een originele wijze? Met die vraag worstelde het modemerk Louis Vuitton alvorens ze het naaktmodel Amber Rose inhuurden om te schitteren in de nieuwe reclamecampagne.
Kanye West wordt tijdens de campagnefoto's voor zijn eigen sneakerlijn bijgestaan door niemand minder dan Amber Rose. Ondanks de langverwachte sportschoenen van West, lijkt de aandacht van alle fashionista's vooral uit te gaan naar Rose, die poedelnaakt op de schoot van West uitrust.
De sneakers van West zijn vanaf juni 2009 verkrijgbaar in alle Louis Vuitton-winkels. (br.she)
De actrice Emma Watson zou de nieuwste muze zijn van het modemerk Burberry. Het modehuis zelf wil voorlopig nog niet kwijt of Watson ook echt het nieuwe uithangbord van het merk wordt.
Watson is geen onbekende in de beautywereld. Zo poseerde ze eerder al voor het beroemde Chanelparfum 'Coco Mademoiselle'. Burberry zou met Watson vooral de sprookjesachtige toer op willen gaan. Zo zouden ze volgens insiders al werken aan bosachtige, mistige decors die zo uit een Harry Potterfilm lijken te komen. (br.she)
Wit is de zomerkleur. Niet verwonderlijk, wit oogt fris en doet het
zomerbruine tintje mooi uitkomen. Een hele outfit in het wit geeft een
verleidelijk sfeertje en hoeft niet saai te zijn, vooral in combinatie
met de juiste accessoires.
Opvallen Een
wit rokje oogt lief en schattig, maar wordt plots heel wat stoerder met
de juiste accessoires. Een opvallende riem over het rokje of een
shirtje in een opvallende kleur staat beeldig. Een wit spijkerjasje
eroverheen maakt de outfit af.
Een witte broek met opvallend topje, bijpassende handtas en schoenen Kleurig accessoire Ook
een strakke witte blazer is mooi in combinatie met een witte rok.
Hierbij mogen gerust opvallende accessoires. Mooie schoenen en een
lange, gekleurde ketting breken het geheel.
Catsuits zijn
opnieuw trendy dit seizoen. Een witte catsuit geeft meteen een
verleidelijke look. Een brede ceintuur is onmisbaar.
Wit badpak met doorschijnend kleedje
Elke gelegenheid Ga
je naar het strand of heb je een dagje vrij, dan is een witte rok
steeds een goede optie. In combinatie met mooie slippers en een leuk
topje zie je er 'casual' uit. Moet het formeler, kies dan bijvoorbeeld
voor een exemplaar met plooitjes. Ga voor een nettere rok zonder
doorkijk en kies gepaste schoenen. Nog een receptie af te handelen?
Kies dan voor een wat langere rok met een wit hemdje en een vestje.
Sleehakken of laarzen kunnen hier beslist bij.
Kun
je werkelijk grijze haren krijgen van je opstandige kinderen of je
veeleisende baas? Sommigen zijn op hun dertigste grijs, anderen blijven
veel langer hun natuurlijke haarkleur behouden. We doorprikken alle
mythes rond grijze haren.
Mengeling Grijze
haren bestaan niet. Het zijn eigenlijke kleurloze, holle haren. Het
licht dat er op valt wordt niet geabsorbeerd maar gereflecteerd. Een
grijze haardos is dus niet meer dan de mengeling van kleurloze en
gekleurde haren, meldt Bodytalk.
Onze
haarkleur is het resultaat van de verhouding tussen de kleurpigmenten
die zich in het haarzakje bevinden: rood en bruin-zwart. Je haarkleur
ligt vast in je genen, alsook de manier waarop je haren verdeeld zijn
in de haardos.
Abrupte stop De
cellen in de haarzakjes stoppen op een gegeven moment pigment te
produceren. Dat gebeurt niet geleidelijk, maar abrupt, waardoor het
haar wit wordt. De slapen zijn gewoonlijk het gebied dat eerst
getroffen wordt, daarna het achterhoofd en ten slotte de haren bovenop
de kruin.
Externe factoren Wanneer
de productie van pigment stilvalt, ligt op voorhand vast in onze genen.
Externe factoren als stress en voeding hebben daar geen vat op. Maar
het heeft wel invloed of de dikte van je haren en zelfs haaruitval.
Voedingssupplementen die beloven je haren te doen groeien, glanzen, of
intensiever te kleuren, baten niet.
Stress Het
is echter een grote misvatting dat stress of een jachtig leven invloed
op je haarkleur heeft, je zal er niet sneller grijs door worden. Geen
enkel wetenschappelijk onderzoek slaagde erin aan te tonen dat een
jachtig leven invloed heeft op de pigmentcellen in de haarzakjes.
Ondervoeding Wat
niet wegneemt dat sommige ernstige voedingstekorten wél een invloed
kunnen hebben op je haarkleur. Ondervoeding gepaard gaand met
eiwittekort, geeft niet alleen een opgeblazen buikje, maar kleurt je
haren ook geelachtig rood. Ook een ernstig tekort aan zink geeft een
lichtrode schijn. Deze verschijnselen zul je bijna nooit in de Europa
zien.
Weelderige haardos Elk
haartje groeit uit een haarzakje. Iedereen heeft zo'n 100.000 tot
150.000 haren. Tijdens een mensenleven produceert eén haarzakje
ongeveer 20 nieuwe haren. De gemiddelde leeftijd van een haar is een
aantal jaar en de maximum lengte is ongeveer een meter. Aan het einde
van de groeicyclus valt het haar uit en wordt het vervangen door een
nieuwe haar. (br.hln)
De perfecte zonnebril vinden is vaak een huzarenstukje. Het model dat net hip is laat ons gezicht op dat van een vlieg lijken, maar teruggrijpen naar een klassiek model is toch ook best drastisch, niet? Wij zetten enkele handige tips op een rijtje om de perfecte zonnebril voor iedere gezichtsvorm te vinden!
"Wanneer je een rond gezicht hebt staan brede, ovale en horizontale monturen met afgeronde hoeken je het mooist. Te ronde modellen zijn verboden, omdat deze je ronde gezichtsvorm enkel maar benadrukken", vertelt Leco van Zadelhoff in zijn boek Mooier!. Ovale gezichten hebben geluk. Zij hebben het perfecte brillengezicht en staan met alle soorten monturen. Zowel vierkant, rond, klein en groot zijn perfecte matches.
Hartvormige gezichten baten bij een bril waar de nadruk op de onderkant van de bril ligt. Zo accentueer je het smalste deel van je gezicht waardoor het smaller lijkt. Een pilotenbril is hierbij een goede optie. "Lange gezichten gaan best voor een montuur dat in de breedte opvult. Zo leid je de aandacht af van de lengte van je gezicht. Peervormige gezichten hebben dan weer last van een brede kaaklijn waardoor ze een bril moeten kiezen die de bovenkant benadrukt. Een fors montuur bovenaan is hierbij erg geschikt", besluit van Zadelhoff. (br.she)
Het luxemerk Gucci wil zijn merk uitbreiden met een eigen cosmeticalijn. Gucci is een van de laatste modemerken die de stap nog niet gewaagd heeft.
"Ik vind het een goed idee om de stap te wagen. We zijn nog bezig met het ontwerp, maar de verpakking die ik zou willen heb ik wel al bedacht", vertelt Frida Giannini.
Gucci lijkt voorlopig één van de enige luxemerken die niet in aanraking komt de recessie. Vorig jaar alleen al maakte het bedrijf ruim 8 miljoen euro winst. (br.she)
De kooischoen is uitgegroeid tot de schoenen rage van dit modeseizoen. Er wordt over getwittert, geblogt en gesproken
Deze zomer rooster je je voeten! In de orginele Stefano Pilati voor YSL cage shoes, (prijs: rond de $1000), of in een goeie look-a-like. (br.style today)