De nieuwe
collectie ontworpen door Penélope en Monica Cruz ligt nu in
winkelrekken van Mango. Normaal promoten de zusjes samen de lijn, maar
deze keer nam Penélope dit alleen voor haar rekening. De actrice
bewijst dat ze ontzettend goed staat met de cowgirl- en hippielook.
Comfort en basic Bij
de nieuwste collectie van Penélope en Monica Cruz lijkt het alsof de
zusjes vrouwen vooral een comfortabel gevoel willen geven in hun
stukken. De collectie oogt heel vrouwelijk met franjes, lieflijke
prints, vrolijke bloesjes en fleurige rokjes. Jeansaccenten en het
gebruik van leder zorgen dan weer voor de countrylook. Wat wel opvalt
is dat alle ontwerpen heel braaf en eerder basic zijn. Het voordeel
hiervan is dat je toch fashionable voor de dag komt, maar dat de
stukken onderling makkelijk combineerbaar zijn. Is dit de oplossing van
de zusjes voor de economische crisis?
Stijlvol wit Net
zoals andere jaren zitten in de collectie ook stijlvolle stukken en
uitgaanskledij. Hier zijn we heel classy stukken, waarbij wit de
boventoon neemt. Het bleke tweedelige maatpak met waistcoat is onze
favoriet. Ook hield Penélope rekening met elk soort vrouw, vrouwen met
alle soorten maten zullen hun gading in de collectie vinden. De zusjes
Cruz maken al twee jaar kledingstukken voor kledingketen Mango. (br.nina)
Kate Moss, Madonna, Debbie Harry and Brigitte Bardot zijn de grootste
fashioniconen uit de twintigste eeuw. Hun namen circuleren op een poll,
opgesteld naar aanleiding van de Britse 'Clothes Show London fashion
event'. Bedoeling is te achterhalen welke bekende gezichten de mode
hebben 'gemaakt'.
Blondie
Jaren 90 Supermodel
Kate Moss wordt door 62,5 procent van alle ondervraagden beschouwd als
best geklede persoon uit de jaren '90. Linda Evangelista en Erin 0'
Conner volgen op respectievelijk tweede en derde plaats. Victoria
Beckham siert de vierde plaats.
Madonna
Material Girl Madonna's
'Material Girl'-look, die haar mosterd bij Marilyn Monroe haalde door
haar blonde haren en rode lippen, werd in de jaren '80 genomineerd, net
als Princess Diana en actrice Joan Collins.
Blondie-zangeres
Debbie Harry werd als één van de stijliconen uit de jaren zeventig
genoemd. Zij versloeg Diana Ross en Bianca Jagger.
Marlene Dietrich
In de jaren
'60 triomfeerde Brigitte Bardot. Actrices Audrey Hephurn en Marlene
Dietrich werden de pioniers in de jaren '40 genoemd.
Mannen Opvallend
is dat weinig mannen het lijstje sieren. Uitgezonderd David Bowie,
voetballer David Beckham en John Lennon, zij kregen beperkte stemmen
toebedeeld. (br.hln)
De nerdlook, iets
wat fashionista's lang liefst vermeden, is helemaal trendy. Een
opvallende bril met dik montuur zet de toon van je outfit. Zijn je ogen
nog tiptop? Geen probleem, dan draag je gewoon een exemplaar met glazen
zonder sterkte.
Zowel dochter Lourdes als Madonna hebben een exemplaar.
Sullig Nerds
zijn plots trendsetters geworden. Zowel Scarlett Johansson en Madonna
gaan voor een dikke bril met groot, opvallend montuur. Hij is sexy,
geeft een intelligente look en maakt je zakelijke kantooroutfit
helemaal af. Hoe sulliger, hoe beter, lijkt wel. Denk aan het exemplaar
dat Woody Allen opheeft. Je hebt exemplaren voor zowel vrouwen als
mannen. Let wel op, de lijn tussen een 'nepnerd' met stijlgevoel en een
echte geek is dun. Leg fashionable accenten in je outfit met een
oversized handtas, stijlvol jurkje en killerheels.(br.nina)
De modestudenten van de Gentse Academie voor Schone kunsten zijn op zoek naar modellen, die tijdens hun eindejaarsshow hun prachtige collecties showen.
Ben je geïnteresseerd in de laatste modetrends en heb je altijd al willen schitteren op de catwalk? Dan kan je nu je kans grijpen. De Gentse Academie voor Schone kunsten is namelijk op zoek naar modellen om tijdens de eindejaarsshow de collecties van afstuderende modestudenten te showen.
De modeshows zelf zullen doorgaan op 18,19 en 20 juni. Geïnteresseerden kunnen zich op zondag 26 april van 10 uur 30 tot en met 16 uur 30 op de Mode afdeling in de J. Kluyskensstraat 2 in Gent aanmelden. Meer informatie: pieter.coene@hogent.be (br.she)
Twee Antwerpse designers, Walter Van Beirendonck en Dirk Van Saene,
ontwierpen een papieren jurk in samenwerking met postorderbedrijf La
Redoute. De jurken worden in beperkte oplage van 250 stuks verkocht via
internet en het ModeMuseum in Antwerpen.
Popart In
1966 werd de eerste papieren wegwerpjurk gemaakt door Scott Paper
Company. In geen tijd werd de papieren jurk een van de populairste
kledingstukken van de jaren '60. Later werden die jurken gebruikt om
reclameboodschappen te dragen en de papieren jurk kreeg steeds meer
doeleinden: van popart tot politieke verkiezingsslogans. Daarna
verdween de hype even snel weer. Nu is ze terug.
Expo Het
Modemuseum wil de papieren outfits opnieuw een plaats geven. Met een
speciale tentoonstelling 'Paper Fashion', wordt papier als alternatief
materiaal voor kleding getoond. Heel wat hedendaagse ontwerpers blijven
proberen om papiergelijkend materiaal op een originele manier te
verwerken in hun collectie.
Stevig Modemerk
La Redoute heeft alvast het papieren jurkje in de collectie opgenomen.
Wie denkt het hebbeding slechts één keer zonder kleerscheuren te
overleven, heeft het mis. Het jurkje is behoorlijk stevig en bestaat
uit in polyester ingeweven papier. Kostprijs bedraagt 60 euro van maat
36 tot 42. Snel zijn is de boodschap, er zijn slechts 250 exemplaren te
verkrijgen.(br.hln)
Het lijkt wel
alsof Drew Barrymore een nieuwe styliste aannam. Met haar retro-outfits
trekt ze de laatste weken alle aandacht op de rode loper. De geboorte
van een nieuw stijlicoon?
Jaren '20 Op
de première van haar nieuwste film 'Grey Gardens' leek Drew Barrymore
vorige week leek de actrice zo uit de jaren '20 gestapt. Ze droeg een
huidskleurige jurk met pailletten van Alberta Ferretti. Met de make-up
ging de actrice voor een natuurlijke look, haar hoedje met sluier en
glamoureuze kapsel maakten het geheel helemaal af.
Jaren '60 Maar
ook de stijl van de jaren '60 staat Drew beeldig. Een dag later droeg
ze op de rode loper dit keer een witte godinnenjurk met sixtieslook met
prachtige parels aan de decolleté. Ook haar accessoires waren beeldig,
met een oogverblindende ring en oorbellen. Haar kapsel had veel volume,
ook hier hield ze de make-up basic. Een nieuw stijlicoon is geboren. (br.nina)
Hoe promoot je de zoveelste sneaker, ontworpen door de zoveelste artiest op een originele wijze? Met die vraag worstelde het modemerk Louis Vuitton alvorens ze het naaktmodel Amber Rose inhuurden om te schitteren in de nieuwe reclamecampagne.
Kanye West wordt tijdens de campagnefoto's voor zijn eigen sneakerlijn bijgestaan door niemand minder dan Amber Rose. Ondanks de langverwachte sportschoenen van West, lijkt de aandacht van alle fashionista's vooral uit te gaan naar Rose, die poedelnaakt op de schoot van West uitrust.
De sneakers van West zijn vanaf juni 2009 verkrijgbaar in alle Louis Vuitton-winkels. (br.she)
De actrice Emma Watson zou de nieuwste muze zijn van het modemerk Burberry. Het modehuis zelf wil voorlopig nog niet kwijt of Watson ook echt het nieuwe uithangbord van het merk wordt.
Watson is geen onbekende in de beautywereld. Zo poseerde ze eerder al voor het beroemde Chanelparfum 'Coco Mademoiselle'. Burberry zou met Watson vooral de sprookjesachtige toer op willen gaan. Zo zouden ze volgens insiders al werken aan bosachtige, mistige decors die zo uit een Harry Potterfilm lijken te komen. (br.she)
Wit is de zomerkleur. Niet verwonderlijk, wit oogt fris en doet het
zomerbruine tintje mooi uitkomen. Een hele outfit in het wit geeft een
verleidelijk sfeertje en hoeft niet saai te zijn, vooral in combinatie
met de juiste accessoires.
Opvallen Een
wit rokje oogt lief en schattig, maar wordt plots heel wat stoerder met
de juiste accessoires. Een opvallende riem over het rokje of een
shirtje in een opvallende kleur staat beeldig. Een wit spijkerjasje
eroverheen maakt de outfit af.
Een witte broek met opvallend topje, bijpassende handtas en schoenen Kleurig accessoire Ook
een strakke witte blazer is mooi in combinatie met een witte rok.
Hierbij mogen gerust opvallende accessoires. Mooie schoenen en een
lange, gekleurde ketting breken het geheel.
Catsuits zijn
opnieuw trendy dit seizoen. Een witte catsuit geeft meteen een
verleidelijke look. Een brede ceintuur is onmisbaar.
Wit badpak met doorschijnend kleedje
Elke gelegenheid Ga
je naar het strand of heb je een dagje vrij, dan is een witte rok
steeds een goede optie. In combinatie met mooie slippers en een leuk
topje zie je er 'casual' uit. Moet het formeler, kies dan bijvoorbeeld
voor een exemplaar met plooitjes. Ga voor een nettere rok zonder
doorkijk en kies gepaste schoenen. Nog een receptie af te handelen?
Kies dan voor een wat langere rok met een wit hemdje en een vestje.
Sleehakken of laarzen kunnen hier beslist bij.
Kun
je werkelijk grijze haren krijgen van je opstandige kinderen of je
veeleisende baas? Sommigen zijn op hun dertigste grijs, anderen blijven
veel langer hun natuurlijke haarkleur behouden. We doorprikken alle
mythes rond grijze haren.
Mengeling Grijze
haren bestaan niet. Het zijn eigenlijke kleurloze, holle haren. Het
licht dat er op valt wordt niet geabsorbeerd maar gereflecteerd. Een
grijze haardos is dus niet meer dan de mengeling van kleurloze en
gekleurde haren, meldt Bodytalk.
Onze
haarkleur is het resultaat van de verhouding tussen de kleurpigmenten
die zich in het haarzakje bevinden: rood en bruin-zwart. Je haarkleur
ligt vast in je genen, alsook de manier waarop je haren verdeeld zijn
in de haardos.
Abrupte stop De
cellen in de haarzakjes stoppen op een gegeven moment pigment te
produceren. Dat gebeurt niet geleidelijk, maar abrupt, waardoor het
haar wit wordt. De slapen zijn gewoonlijk het gebied dat eerst
getroffen wordt, daarna het achterhoofd en ten slotte de haren bovenop
de kruin.
Externe factoren Wanneer
de productie van pigment stilvalt, ligt op voorhand vast in onze genen.
Externe factoren als stress en voeding hebben daar geen vat op. Maar
het heeft wel invloed of de dikte van je haren en zelfs haaruitval.
Voedingssupplementen die beloven je haren te doen groeien, glanzen, of
intensiever te kleuren, baten niet.
Stress Het
is echter een grote misvatting dat stress of een jachtig leven invloed
op je haarkleur heeft, je zal er niet sneller grijs door worden. Geen
enkel wetenschappelijk onderzoek slaagde erin aan te tonen dat een
jachtig leven invloed heeft op de pigmentcellen in de haarzakjes.
Ondervoeding Wat
niet wegneemt dat sommige ernstige voedingstekorten wél een invloed
kunnen hebben op je haarkleur. Ondervoeding gepaard gaand met
eiwittekort, geeft niet alleen een opgeblazen buikje, maar kleurt je
haren ook geelachtig rood. Ook een ernstig tekort aan zink geeft een
lichtrode schijn. Deze verschijnselen zul je bijna nooit in de Europa
zien.
Weelderige haardos Elk
haartje groeit uit een haarzakje. Iedereen heeft zo'n 100.000 tot
150.000 haren. Tijdens een mensenleven produceert eén haarzakje
ongeveer 20 nieuwe haren. De gemiddelde leeftijd van een haar is een
aantal jaar en de maximum lengte is ongeveer een meter. Aan het einde
van de groeicyclus valt het haar uit en wordt het vervangen door een
nieuwe haar. (br.hln)
De perfecte zonnebril vinden is vaak een huzarenstukje. Het model dat net hip is laat ons gezicht op dat van een vlieg lijken, maar teruggrijpen naar een klassiek model is toch ook best drastisch, niet? Wij zetten enkele handige tips op een rijtje om de perfecte zonnebril voor iedere gezichtsvorm te vinden!
"Wanneer je een rond gezicht hebt staan brede, ovale en horizontale monturen met afgeronde hoeken je het mooist. Te ronde modellen zijn verboden, omdat deze je ronde gezichtsvorm enkel maar benadrukken", vertelt Leco van Zadelhoff in zijn boek Mooier!. Ovale gezichten hebben geluk. Zij hebben het perfecte brillengezicht en staan met alle soorten monturen. Zowel vierkant, rond, klein en groot zijn perfecte matches.
Hartvormige gezichten baten bij een bril waar de nadruk op de onderkant van de bril ligt. Zo accentueer je het smalste deel van je gezicht waardoor het smaller lijkt. Een pilotenbril is hierbij een goede optie. "Lange gezichten gaan best voor een montuur dat in de breedte opvult. Zo leid je de aandacht af van de lengte van je gezicht. Peervormige gezichten hebben dan weer last van een brede kaaklijn waardoor ze een bril moeten kiezen die de bovenkant benadrukt. Een fors montuur bovenaan is hierbij erg geschikt", besluit van Zadelhoff. (br.she)
Het luxemerk Gucci wil zijn merk uitbreiden met een eigen cosmeticalijn. Gucci is een van de laatste modemerken die de stap nog niet gewaagd heeft.
"Ik vind het een goed idee om de stap te wagen. We zijn nog bezig met het ontwerp, maar de verpakking die ik zou willen heb ik wel al bedacht", vertelt Frida Giannini.
Gucci lijkt voorlopig één van de enige luxemerken die niet in aanraking komt de recessie. Vorig jaar alleen al maakte het bedrijf ruim 8 miljoen euro winst. (br.she)
De kooischoen is uitgegroeid tot de schoenen rage van dit modeseizoen. Er wordt over getwittert, geblogt en gesproken
Deze zomer rooster je je voeten! In de orginele Stefano Pilati voor YSL cage shoes, (prijs: rond de $1000), of in een goeie look-a-like. (br.style today)
Gwyneth Paltrow poseert voor de lentecollectie van Tod's met de G-bag.
Freida Pinto met een paars exemplaar.
Deze lente willen alle fashionista's de G-bag van Tod's aan hun arm.
Gwyneth Paltrow startte de trend als model voor dit Italiaanse merk,
Julia Roberts, Halle Berry en Kate Winslet volgden snel.
Gwyneth en Tod's Gwyneth
Paltrow is al enkele seizoenen het gezicht van accessoiremerk Tod's.
Met veel stijl promoot ze de nieuwste lentecollectie. Dit doet ze
blijkbaar met veel succes, want de helft van vrouwelijk Hollywood werd
al met de nieuwste G-bag van dit designermerk gespot.
Overroepen Halle
Berry is onafscheidelijk met haar bruine exemplaar, Julia Roberts
doorkruist er heel New York mee en ook Kate Winslet viel meteen voor de
handtas. Nieuwkomer in de wereld van de bekende fashionista's sinds
haar rol in 'Slumdog Millionaire' Freida Pinto ging voor een gewaagder
paars exemplaar. Maar zelfs politieke iconen zijn al fan, ook Carla
Bruni werd ermee gespot. We vinden de handtas wat overroepen, zeker
toen we ontdekten dat je er 640 euro voor moet neertellen.(br.hln)
Je moet 640 euro neertellen voor de G-bag van Tod's.
Pamela Andersons badpak uit 'Baywatch' wordt geveild
Het iconische badpak dat Pamela Anderson droeg in 'Baywatch' en door
haar gesigneerd werd met 'Love, Pamela Lee, XO' wordt later deze maand
samen met andere Hollywood-memorabilia geveild. Het badpak van lycra
zal naar verwachting voor 2.200 euro van eigenaar wisselen.
Een
pistool dat Harrison Ford gebruikte in 'Blade Runner' uit 1982 gaat ook
onder de hamer en moet 72.000 euro opbrengen. Andere items zijn onder
meer de pistolen van Angelina Jolie in 'Tomb Raider', de microfoon van
Jim Morrison en songteksten in het handschrift van Mick Jagger. (br.hln)
Isabella Rossellini (56) doet een oproep om oudere modellen op te
voeren in advertenties voor cosmeticaproducten. "Ik heb er geen
boodschap aan als jonge modelletjes antirimpelcrèmes aanprijzen",
argumenteert de Italiaanse actrice die zelf model was in haar jongere
jaren.
Veertien jaar het gezicht van Lancôme In
1992, toen ze veertig werd, bedankte de Franse cosmeticareus Lancôme
haar voor bewezen diensten. Nadat ze veertien jaar het gezicht van
Lancôme was, werd ze vervangen door een jong model. Rossellini is ervan
overtuigd dat die wissel oudere klanten van Lancôme het merk de rug
deed toekeren. "Vrouwen willen leeftijdsgenoten zien die in
advertentiecampagnes schoonheidsproducten aanprijzen", oordeelt de ex
van Martin Scorsese.
Elegant en verfijnd "Ik
begrijp wel dat het er in de advertentiewereld om draait dromen te
verkopen, maar ik ben niet zeker dat vrouwen ervan dromen jong te
blijven. Ik doe dat alleszins niet. Ik droom ervan elegant en verfijnd
te zijn. Toen Lancôme me wandelen stuurde, hebben ze lang moeten zoeken
naar een vervangster. Alle onderzoeken wezen uit dat vrouwen blij waren
met een vrouw in haar veertiger jaren die antiverouderingscrème
aanprijst. Een meisje van in de twintig die dat doet, dat klopt niet".(br.hln)
Dankzij 'The Outnet' kun je net als Kate Winslet stralen in een jurk van Hervé Leger voor de helft van de prijs.
Jurk van Hervé Leger met 60 procent korting.
Net-a-porter is een online toevluchtsoord voor veel fashionista's, je
vindt op deze webshop exclusieve ontwerpen van tal van topontwerpers
als Calvin Klein, Hervé Leger en Christian Louboutin. Met de crisis wil
de site ook recessionista's verwennen met kortingen van 40 tot 60
procent op de outletshop 'The Outnet'. Vooral het schoenenaanbod is
indrukwekkend.
Klassiekers en vorig seizoen Net-a-Porter
is de bekendste webshop voor ontwerpen van topdesigers, je vindt er tal
van exclusieve creaties. Het walhalla voor fashionista's dus. Dankzij
de crisis ging dit weekend 'The Outnet'
online, hier vind je stukken van vorig seizoen aan fikse kortingen,
maar je kunt er ook klassiekers scoren voor een prikje. Wekelijks wordt
het aanbod aangevuld.
Deze pumps van Louboutin kun je scoren voor 176 euro.
Schoenen Ook 'Flash
sales' doen de harten van recessionista's sneller slaan. Je krijgt dan
72 uur de tijd om bepaalde stukken aan 80 procent korting te kopen. De
redactie is vooral onder de indruk van het schoenenaanbod, in
vergelijking met de rest is dit lekker uitgebreid. Denk aan Louboutins
voor de helft van de prijs. En voor de geluksvogels worden er ook
regelmatig dingen gratis weggegeven.(br.De Morgen)
Sexy lingerie
scoort altijd, maar deze lente komt daar een extra laagje pittigheid
bij met de kleur pistache. Lingeriemerk Valisere toont alvast hoe het
moet met een uiterst pikant setje dat frivole, zwarte kant met zachte
zijde combineert. Over een trend kunnen we (nog?) niet spreken, maar
misschien komt dat nog wel.... (br.nina)
Fashionista's lopen storm voor badpak van 2.300 euro
Fashionista's lopen storm voor badpak van 2.300 euro
Britse
fashionista's zijn helemaal wild van Anita, een badpak bezet met 5.000
Swarovskikristallen ter waarde van 2.300 euro. Hoewel het stuk nog niet
verkocht wordt, zijn de wachtlijsten nu al ontzettend lang.
Weinig stof en onpraktisch Het
badpak werd ontwerpen door Pistol Panties en het kledingstuk is per
centimeter is 110 euro waard. Voor dat geld verwacht je toch wel wat,
maar Anita is piepklein en vervaardigd met een minimum aan stof. Het
stuk schommelt tussen een badpak en een bikini, een stukje gouden draad
verbindt het topje met het broekje. Door de talloze kleuren van de
kristallen is het wel een vrolijk geheel. En echt praktisch is het ook
al niet, de makers raden af ermee te gaan zwemmen.
Anita
Wachtlijsten Anita
zal enkel in het Britse grootwarenhuis Selfridges te koop zijn.
Verantwoordelijke van de aankoop Helen Attwood: "Met strandkledij kun
je echt een modestatement maken. Dit badpak kan de beste vriend van
elke vrouw worden, want hij geeft een boost aan de boezem. Onze klanten
zullen er de show mee stelen op strand." Het badpak blijkt de must-have
voor deze zomer op strand te zijn. Hoewel Anita nog niet te koop is,
bestaan er nu al talloze wachtlijsten. (br.hln)
Elite Model Look wedstrijd keert terug naar België
Elite Model Look wedstrijd keert terug naar België
Louise Maselis
De Elite Model Look wedstrijd, die
beschouwd wordt als een van de meest prestigieuze ter wereld, keert na
enkele jaren afwezigheid terug naar België. De winnares sleept een
contract van twee jaar in de wacht bij modellenbureau Elite.
Belgische winnares In
het kader van de wedstrijd worden castings georganiseerd in Brussel,
Gent, Moeskroen, Bergen/Charleroi, Luik en Luxemburg. De finale vindt
in september in Brussel plaats. Het meisje dat de nationale finale
wint, zal vervolgens deelnemen aan een internationale selectie in
China. Vorig jaar kwam de Belgische Louise Maselis als winnares uit de
bus. Zij moest zich echter in Nederland inschrijven aangezien de
wedstrijd sedert enkele jaren niet meer door het Belgische agentschap
georganiseerd werd. De reden hiervoor waren procedureproblemen met de
voormalige verantwoordelijke van Elite in België.
Ongeveer
350.000 meisjes nemen elk jaar deel aan de wedstrijden van Elite Model
Look. Om deel te kunnen nemen, moeten ze tussen 14 en 20 jaar oud zijn
en minstens 1,72 meter groot zijn (br.De Morgen)